Σεμινάριο & Ομιλία – Σελίδα 8 από 11 – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Πρώτη φορά σχολείο!

Η έναρξη της σχολικής ζωής είναι ένα μεγάλο ορόσημο στην οικογενειακή ζωή. Προσαρμογή των παιδιών, νέες συνήθειες, άγχος των γονιών για την ομαλή μετάβαση σε έναν νέο χώρο όπου θα εμπιστευτούν τα παιδιά τους. Πώς μπορεί να προετοιμαστεί το παιδί για να έχει πιο ομαλή προσαρμογή; Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής παιδικού σταθμού ή σχολείου; Ποιες είναι οι συνηθέστερες δυσκολίες σε αυτή τη φάση της ζωής;

Με ένα δίωρο σεμινάριο – συζήτηση με την ψυχολόγο Καλλιόπη Εμμανουηλίδου οι γονείς έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν τους προβληματισμούς τους, να πάρουν απαντήσεις για τα ερωτήματά τους και να ενημερωθούν για τη σχολική ετοιμότητα, τις αναπτυξιακές ανάγκες, τη σχολική φοβία, το άγχος, την επικοινωνία με τον εκπαιδευτικό, τη διατροφική συμπεριφορά στο σχολείο και την ανάπτυξη των γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.

 

Σεμινάριο & 1ο κύπελλο Lacrosse

Το Κολλέγιο Ανατόλια διοργανώνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σχολικούς αγώνες lacrosse (λακρός), ενός εξαιρετικά δημοφιλούς αθλήματος που παίζεται από χιλιάδες αθλητές στις ΗΠΑ. Οι αγώνες θα γίνουν στο γήπεδο ποδοσφαίρου (AlumniSoccerField) του Κολλεγίου Ανατόλια την Τρίτη 15 Μαΐου 2018 και αρχίζουν στις 10 το πρωί. Στους αγώνες συμμετέχουν το 2ο ΓΕΛ Πολίχνης, το 1ο ΓΕΛ Πυλαίας και το Κολλέγιο Ανατόλια.

Το lacrosse είναι ένα πολύ γρήγορο και συναρπαστικό ομαδικό άθλημα, που έπαιζαν οι Ινδιάνοι για να λύσουν τις διαφορές ανάμεσά τους. Στόχος είναι τα δίχτυα της αντίπαλης ομάδας στην οποία πρέπει να μπει η μπάλα με τη βοήθεια ειδικών μπαστουνιών.

Σημαντικό ρόλο για τη διάδοσή και ανάπτυξη του αθλήματος στην Ελλάδα έπαιξε και το Κολλέγιο Ανατόλια με το τριτοβάθμιο τμήμα του για πτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές, το ACT- American College of Thessaloniki, που ανέλαβε την οργάνωση αγώνων και την επιμόρφωση των γυμναστών. Από τις αρχές του 2017 και με τη συνεργασία της Greece Lacrosse Association ξεκίνησαν οι προσπάθειες για την οργάνωση του αθλήματος σε σχολικό επίπεδο, ενώ την ίδια χρονιά διοργανώθηκε στο Κολλέγιο Ανατόλια, από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Lacrosse (FIL), το 1ο σεμινάριο lacrosse.

Το Σάββατο 12 Μαΐου 2018, από τις 10 πμ. έως τη 1 μ.μ. το ACT διοργανώνει ανοιχτό και δωρεάν προπονητικό σεμινάριο για προπονητές, αθλητές και φίλους του αθλήματος.

Στο σεμινάριο θα διδάξει η StephySamaras, προπονήτρια lacrosse στις ΗΠΑ.

 

Η Ασπασία Πρόβου στο Μικρόκοσμο

Την Τρίτη 15 Μαΐου, στις 18:00, o “Μικρόκοσμος” υποδέχεται την Ασπασία Πρόβου για μια παρουσίαση που απευθύνεται σε ενήλικες.

Η Ασπασία είναι Ολιστική Σύμβουλος Υγείας (Health Coach) και δημιουργός της δράσης Παιδιά στην κουζίνα – Kids in the kitchen, που έχει ως στόχο να βοηθά παιδιά και γονείς να βελτιώνουν την υγεία και τη ζωή τους. Με εργαστήρια μαγειρικής και καλής διατροφής για παιδιά, με βίντεο και προγράμματα health coaching για γονείς, με τη δράση της  “παιδιά στην κουζίνα!” η Ασπασία ενημερώνει, εμπνέει και στηρίζει τις νέες οικογένειες.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Δίαιτας (6/5), θα κάνει μια εισαγωγή στην ολιστική προσέγγιση για την υγεία και τη διατροφή και θα δείξει τρόπους που, ως γονείς, μπορούμε να κάνουμε μικρές αλλαγές στις συνήθειές μας με μεγάλα οφέλη!

Μαθησιακές Δυσκολίες : Μύθοι ή Πραγματικότητα

 

Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν την πιο συχνή περίπτωση ανεπαρκειών μαθητών διεθνώς. Παρά τη διαρκώς αυξανόμενη συχνότητα των δυσκολιών αυτών, παραμένουν η πιο «σκοτεινή» και αμφιλεγόμενη περίπτωση προβλημάτων που επηρεάζουν τα παιδιά σχολικής ηλικίας. Τα τελευταία χρόνια οι μαθησιακές δυσκολίες απασχολούν γονείς, εκπαιδευτικούς, επιστήμονες, αλλά και επαγγελματίες διεθνώς και τείνουν να ταυτιστούν με την ίδια την ειδική εκπαίδευση, ιδιαίτερα στα παιδιά σχολικής ηλικίας. Η επικέντρωση αυτή του ενδιαφέροντος, η οποία άρχισε να γίνεται ορατή με την καθιέρωση της γενικής εκπαίδευσης, βασίστηκε στην παραδοχή ότι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες έχουν φυσιολογική ή/και υψηλή νοημοσύνη. Κατά συνέπεια μπορούν να εκπαιδευτούν και να γίνουν ανεξάρτητα και παραγωγικά μέλη της κοινωνίας.

 

Εισηγήτρια: Τζουριάδου Μαρία, Καθηγήτρια ΑΠΘ.

Οργάνωση-Επικοινωνία: smARTcommunications

 

Λίγα λόγια για την εισηγήτρια

Η Μαρία Τζουριάδου είναι καθηγήτρια του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Α.Π.Θ με γνωστικό αντικείμενο «Ειδική Αγωγή: Μαθησιακές Δυσκολίες»

ΣΠΟΥΔΕΣ

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Φιλοσοφική Σχολή

Πανεπιστήμιο Manchester, Τμήμα Ψυχολογίας, Advanced Diplome

Διδακτορικό Δίπλωμα στην Ψυχολογία, Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Εβδομάδα Ενημέρωσης & Εθελοντική Αιμοδοσία

ΔΙΝΩ ΑΙΜΑ – ΔΙΝΩ ΖΩΗ

Στο πλαίσιο  της Εβδομάδας  Δωρεάν Ενημέρωσης  για θέματα υγείας,  με αφορμή τον εορτασμό των  40 χρόνων από την ίδρυση της Γενικής Κλινικής, οργανώνεται Ημέρα Εθελοντικής Αιμοδοσίας από τη EUROMEDICA ΓΕΝΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ  σε συνεργασία με το Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης.

Το Σάββατο 28 Απριλίου στις 09.00 – 12.00  καλείται το κοινό να στηρίξει με την δική του ξεχωριστή προσωπική προσφορά την  Ε Θ Ε Λ Ο Ν Τ Ι Κ Η  A I M O Δ Ο Σ Ι Α.  Με σύνθημα «Δίνω Αίμα-Δίνω Ζωή» καλούμαστε όλοι  να γίνουμε μαζί εθελοντές αιμοδότες πραγματοποιώντας έτσι μια πράξη ζωής και αλτρουισμού.

Η  A I M O Δ Ο Σ Ι Α  θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Δράσης  της  Χ.Α.Ν.Θ.

Πληροφορίες: Τ. 231 600 1000 εσωτ. 0894 &  0884 & socialaction@ymca.gr

 

Πρόγραμμα Δωρεάν Ενημέρωσης σε Θέματα Υγείας

Δευτέρα 23 Απριλίου 2018

18:00 Παιδίατρος: Τα νοσήματα του τότε, σήμερα!

18:15 ΩΡΛ: Η ρινική αναπνοή στα παιδιά και η σημασία της για την ανάπτυξή τους.

18:30 Γυναικολόγος: Γυναικολογικά θέματα για την έφηβη, τη γυναίκα, τη μητέρα.

19:00 Ορθοπεδικός: Αθλητικές Κακώσεις – Νέες Θεραπείες

19:15 Ενδοκρινολόγος: Παχυσαρκία και Διαβήτης – Δύο σύγχρονες επιδημίες και οι επιπτώσεις τους στη ζωή μας.

19:30 Δερματολόγος: Σπίλοι Παιδικής Ηλικίας & Ενηλίκων: Πώς τους παρακολουθούμε;

 

Πέμπτη 26 Απριλίου 2018

18:00 Ψυχολόγος: Άγχος, Διαχείριση & Δυνατότητες Αυτοβοήθειας.

18:15 Γυναικολόγος: Εφηβεία & Αθλητισμός

18:30 Νευροχειρουργός: Κακώσεις Κεφαλής: Αντιμετώπιση πριν τον γιατρό!

19:00 Ορθοπεδικός: Αθλητικές Κακώσεις Κάτω Άκρων.

19:15 Οφθαλμίατρος: Σας προσέχουμε σαν τα μάτια μας!

19:30 Παιδοχειρουργός: Παιδί & Πρώτες Βοήθειες

 

Αίθουσα Σεμιναρίων Χ.Α.Ν.Θ.

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ: http://www.ymca.gr/news/2629

 

Ο εκπαιδευτικός του 21ου αιώνα: Tο επόμενο βήμα

Συζήτηση στο πλαίσιο του 6ου Εκπαιδευτικού Συμποσίου «teAch» του Κολλεγίου Ανατόλια

Ανοιχτή ενημερωτική εκδήλωση για εκπαιδευτικούς και των τριών βαθμίδων με θέμα «Ο εκπαιδευτικός του 21ου αιώνα: το επόμενο βήμα» διοργανώνει το Κολλέγιο Ανατόλια με την υποστήριξη του Τμήματος Πληροφορικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ και του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Η συζήτηση πραγματοποιείται την Τετάρτη 2 Μαΐου 2018 στο Συνεδριακό Κέντρο της Τράπεζας Πειραιώς (Θεσσαλονίκη) στο πλαίσιο του 6ου Εκπαιδευτικού Συμποσίου «teAch» του Κολλεγίου Ανατόλια.

Στόχος της ημερίδας είναι ένας ανοιχτός προβληματισμός για τον ρόλο του εκπαιδευτικού στα σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης, τη διαδικασία μάθησης εντός και εκτός σχολικής αίθουσας, και τις αλλαγές που επιφέρουν η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, η γνώση που παράγεται στον εξελισσόμενο παγκόσμιο ιστό και τα εργαλεία που προσφέρονται στους επιστήμονες, εκπαιδευτικούς και τη νέα γενιά.

Θα γίνουν σύντομες εισηγήσεις από τις :

  • Αθηνά Βακάλη, Διευθύντρια Εργαστηρίου Επιστήμης Δεδομένων και Ιστού, Τμήμα Πληροφορικής, ΑΠΘ
  • Τερέζα Γιακουμάτου, βραβευμένη φιλόλογος, επιμορφώτρια του προγράμματος “Οδύσσεια”
  • Μαρία Ευθυμίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
  •  Άννα Σπύρτου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.

Θα ακολουθήσει συζήτηση που θα συντονίσει ο Θοδωρής Φιλάρετος, Αντιπρόεδρος Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Κολλεγίου Ανατόλια.

 

Μες στη ζωή είναι κι αυτά – Διαχείριση κρίσεων με δημιουργικότητα

Η ζωή είναι ένα εστιατόριο όπου δεν μας σερβίρουν πάντα αυτό που παραγγείλαμε. Απώλειες, αποχωρισμοί, ασθένειες, ατυχίες μας κλονίζουν και μας αναγκάζουν να αλλάξουμε τη ζωή μας… Αν όμως μπορούμε να αξιοποιήσουμε τη φυσική μας δημιουργικότητα, τότε θα καταφέρουμε να μετατρέψουμε την κρίση της ζωής σε μια θαυμάσια ευκαιρία να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής μας, να αναθεωρήσουμε τις αξίες μας και να μάθουμε να φροντίζουμε και να αγαπάμε περισσότερο τον εαυτό μας!

Το παρόν βιωματικό εργαστήρι βασίζεται στις αρχές της προσωποκεντρικής θεραπείας μέσω τέχνης και χρησιμοποιεί τη θεραπευτική αξία της δημιουργικότητας ως μέσου καλλιέργειας της αυτοσυμπόνιας (self-compassion).
Με όχημα την τέχνη και την αγάπη προς τον άνθρωπο, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες θα εξερευνηθούν η έννοια της κρίσης της ζωής και θα μοιραστούν τρόποι ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας και αυτοφροντίδας.

Εισηγήτρια: Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου, ψυχολόγος- συγγραφέας

Mammies World

Η 2η διαδραστική ημερίδα για όλη την οικογένεια είναι και πάλι εδώ!

Πρόγραμμα Mammies World

09:30 – 10:00 : Προσέλευση – Εγγραφές

 

10:00 – 10:15 : Χαιρετισμοί

Καλυψώ Γούλα (Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Δ. Θεσσαλονίκης)

Δέσποινα Δριβάκου (Ψυχολόγος, Πρόεδρος ΕΠΤΑ)

Θεοχάρης Ταντανάσης (Καθ. Μαιευτικής – Γυναικολογίας, Πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής)

Σχολιαστής : Αθανάσιος Νοτόπουλος  (Δντής Τμήματος Πυρηνικής Ιατρικής Ιπποκρατείου Γ.Ν.Θ., Magister Διοίκησης Μονάδων Υγείας του Conservatoire Nationale des Arts et Metiers – Paris, Διδάκτορας Ιατρικού Τμήματος Α.Π.Θ.)

 

10:15 – 10:30 : “Ανώδυνος Τοκετός”

Κυριακή Παντελαίου (Επιμελήτρια Β’ Αναισθησιολογίας, Γενικό Νοσοκ. Θεσσαλονίκης «Ιπποκράτειο»)

 

10:30 – 10:45 : “Ψηλάφηση μαστού – μύθοι και αλήθειες”

Κωνσταντίνος Δ. Δίνας (Αν. Καθ. Μαιευτικής – Γυναικολογίας, Δντής Β’ Μαιευτικής – Γυναικολογικής Κλινικής  Α.Π.Θ., Γενικό Νοσοκ. Θεσσαλονίκης «Ιπποκράτειο»)

 

10:45 – 11:00 : “Πυελικό έδαφος και η σημασία του στην ζωή της γυναίκας”

Θεοχάρης Ταντανάσης (Καθ. Μαιευτικής – Γυναικολογίας, Τμήμα Ιατρικής, Β’ Μαιευτική – Γυναικολογική Κλινική Α.Π.Θ., Γενικό Νοσοκ. Θεσσαλονίκης «Ιπποκράτειο»)

 

11:00 – 11:15 : “Εγκυμοσύνη και χρήση φαρμάκων”

Χρυσάνθη Σαρδέλη (Αν. Καθ. Φαρμακολογίας Α.Π.Θ., Μαιευτήρας – Γυναικολόγος)

 

11:15 – 11:30 : “Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή”

Ευάγγελος Παπανικολάου (Μαιευτήρας Γυναικολόγος, Λέκτορας Γ’ Μαιευτικής Γυναικολογικής Κλινικής Α.Π.Θ. , Γενικό Νοσοκ. Θεσσαλονίκης «Ιπποκράτειο»)

 

11:30 – 11:45: Ιntermezzo (ομάδα ενόργανης ΑΡΙΩΝ) -2min

Σχολιαστής : Bάιος Νταφούλης (Παιδοψυχίατρος, Δντής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής , Γενικό Νοσοκ. Θεσσαλονίκης «Ιπποκράτειο»)

 

11:45 – 12:00 : “Η σημασία της ψυχοπροφύλαξης”

Σοφία Κανελοπούλου (Μαία)

 

12:00 – 12:15 : “Τα πρώτα χρόνια ζωής και η διαμόρφωση της προσωπικότητας”

 Δέσποινα Δριβάκου (Ψυχολόγος)

 

12:15 – 12:30 : “Εμείς οι δύο είμαστε ένα και ο δρόμος προς την αυτονομία”

Λεωνίδας Λεμονής (Ψυχίατρος Δντής Θεραπευτικών Κοινοτήτων Grüner Kreis, Αυστρία)

Σχολιαστής: Θεοχάρης Ταντανάσης (Καθ. Μαιευτικής – Γυναικολογίας, Τμήμα Ιατρικής, Β’ Μαιευτική – Γυναικολογική Κλινική Α.Π.Θ., Γενικό Νοσοκ. Θεσσαλονίκης «Ιπποκράτειο»)

 

12:30 – 12:45 : “Pilates & Yoga κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης”

Αλεξάνδρα Ρωσσοπούλου (Yoga / Pilates instructor)

 

12:45 – 13:00 : “Διατροφή και θηλασμός”

Ειρήνη Κοντοπίδου (Διαιτολόγος)

 

13:00 – 13:15 : “Κοιλιοπλαστική για την Συγχρονή μητέρα”

Αθηνά Γιαννοπούλου (Πλαστικός Χειρουργό) 

Ιntermezzo (ομάδα ενόργανης ΑΡΙΩΝ) -2min

Σχολιαστής: Καλλιόπη Κώτσα

 

13:15 – 13:30 : “Εμβόλια, Ευλογία ή κατάρα;”

Νίκος Καρανταγλής (Παιδίατρος)

 

13:30 – 13:45 : “Βιταμίνη D στα βρέφη”

 Έλσα Καλούδη (Παιδίατρος)

 

13:45 – 14:00 : “Βιταμίνη D στα βρέφη Μύθοι και αλήθειες”

Καλλιόπη Κώτσα (Ενδοκρινολόγος, Επίκουρη Καθ. Ιατρική Σχολή Α.Π.Θ.)

 

14:00 – 14:15 : “Βρεφική κολύμβηση – babyswim”

Χρυσοχοΐδου Χριστίνα (Ιχθείς Aqua Club)

 

14:15 – 14:30 : “Καθυστέρηση Λόγου, η έγκαιρη παρέμβαση και ο ρόλος του λογοθεραπευτή και της οικογένειας”

Πάρης Κιλίτζης  (Λογοθεραπευτής)

 

14:30 – 14:45: “Σύνδρομο Χρόνιας Κόπωσης: Μια διαταραχή που μπορεί να αφορά

γονείς και παιδιά”

Σοφία Τσαλουχίδου (Ερευνήτρια Νευροεπιστημών, Academy of Nutritional Medicine London)

 

14:45 – 15:00 : “Παιδί και social media”

Χριστίνα Τζόρμπα (Δημοσιογράφος ΒΕΡΓΙΝΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ)

Πέτρα Καρυώτη (Ράδιο Θεσσαλονίκη)

Αλεξία Τζιώνα (Δημοσιογράφος ΕΡΤ3)

 

 

15:00 – 15:15 : Λήξη – Συμπεράσματα Ημερίδας

 

 

Παρουσίαση – Συντονισμός: Χριστίνα Κανατάκη (Δημοσιογράφος TV100)

Συμμετέχει Φιλικά: Η ομάδα ενόργανης ΑΡΙΩΝ

Στο χώρο της εκδήλωσης θα λειτουργήσει workshop για παιδιά από το Φροντιστήριο αγγλικών Yes

Μαθαίνω (ξανά !) να μεγαλώνω το εγγόνι μου

Το εργαστήρι αυτό έχει διάρκεια 3 ώρες και απευθύνεται αποκλειστικά σε γιαγιάδες & παππούδες που βοηθούν στο μεγάλωμα και τη φροντίδα του εγγονιού τους.

Η θεματολογία περιλαμβάνει νέες παιδαγωγικές πρακτικές με βάση τη θετική διαπαιδαγώγηση του παιδιού και τις νεότερες έρευνες της ψυχολογίας.
• η σημασία του δεσμού στη σχέση
• εφόδια για την αντιμετώπιση συναισθηματικών ξεσπασμάτων
• όρια
• συναισθηματική σύνδεση & επικοινωνία
• αυτονομία & αυτοεκτίμηση

Η παρακολούθηση αυτού του εργαστηρίου έχει ως στόχο η γιαγιά και ο παππούς να νιώθουν κατάλληλα εφοδιασμένοι με ‘εργαλεία’ που ενισχύουν την σωστή ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού.

Μεγαλώνοντας χωρίς επιθετικότητα

Βιωματικό Σεμινάριο στον Πρότυπο Παιδικό Σταθμό ΤΑ ΡΑ ΤΑ ΤΖΟΥΜ

Η επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που εκφράζει το συναίσθημα του θυμού και είναι μια φυσιολογική αντίδραση στην προσπάθεια κοινωνικοποίησης του μικρού παιδιού. Η συχνότητα και η ένταση της επιθετικής συμπεριφοράς αυξάνονται κατά την προσχολική ηλικία και μειώνονται σταδιακά με την εκμάθηση κοινωνικών κανόνων, κοινωνικών δεξιοτήτων και θετικών προτύπων αλληλεπίδρασης. Πολλοί γονείς ανησυχούν και δυσκολεύονται να οριοθετήσουν την επιθετική συμπεριφορά των παιδιών τους, ή φοβούνται μήπως το παιδί τους γίνει θύμα. Μέσα από παραδείγματα θα δοθεί η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να επεξεργαστούν τον ρόλο τους στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της επιθετικότητας των παιδιών.

Ομιλήτρια: Ιωάννα Μπλέκα

Ψυχολόγος Α.Π.Θ., με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ψυχική Υγεία Παιδιών, Εφήβων και Οικογένειας (London Metropolitan University) και μετεκπαίδευση στη Συστημική – Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία. Κύρια απασχόληση η δουλειά με παιδιά, εφήβους και τις οικογένειές τους.

 

Νέες τεχνολογίες στην καθημερινότητα γονέων και παιδιών

Βιωματικό Σεμινάριο στο Σχολειό της Φύσης

Η τεχνολογία κατέχει πλέον μεγάλο μέρος στις ζωές όλων μας και τα παιδιά μεγαλώνουν θεωρώντας την δεδομένη και αναγκαία. Εκτός  από την άνεση που φέρουν οι σύγχρονες τεχνολογίες (άμεση πρόσβαση  σε πληροφορίες, διασκέδαση), εγκυμονούν και πολλούς κινδύνους κυρίως για τα παιδιά σε πολλαπλά επίπεδα. Όταν δε χρησιμοποιούνται με μέτρο, είναι σε  θέση να επηρεάσουν αρνητικά την επικοινωνία, τη συμπεριφορά και την γενικότερη ανάπτυξη των παιδιών. Οι γονείς είναι απαραίτητο να είναι ψηφιακά εγγράμματοι ώστε να οριοθετούν και να εκπαιδεύουν τα παιδιά κατάλληλα, ώστε να αποφεύγουν τους πιθανούς κινδύνους.
Στο σεμινάριο θα δούμε αναλυτικά τα οφέλη αλλά και τους κινδύνους από την χρήση της τεχνολογίας (τηλεόραση, βιντεοπαιχνίδια, διαδίκτυο) για κάθε ηλικιακή ομάδα και θα προταθούν τρόποι για την καλύτερη δυνατή χρήση της.

Ομιλήτρια: Ιωάννα Μπλέκα

Ψυχολόγος Α.Π.Θ., με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ψυχική Υγεία Παιδιών, Εφήβων και Οικογένειας (London Metropolitan University) και μετεκπαίδευση στη Συστημική – Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία. Κύρια απασχόληση η δουλειά με παιδιά, εφήβους και τις οικογένειές τους.

 

Certification LEGO® MINDSTORMS® Education EV3

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας και Β’/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education.

Θέλεις να μάθεις πως να χρησιμοποιείς το LEGO Mindstorms EV3 στη τάξη σου;
Η συγκεκριμένη εκπαίδευση θα σε βοηθήσει ώστε να μπορείς να εισάγεις την εκπαιδευτική ρομποτική στη τάξη σου σε μαθήματα όπως τεχνολογικά, μαθηματικών, επιστημών, με ένα τρόπο διασκεδαστικό και ελκυστικό προς τους μαθητές.

Στόχος της εκπαίδευσης είναι οι συμμετέχοντες:

  • Να μπορούν να εισάγουν τους μαθητές τους στις θεμελιώδης έννοιες και αρχές της ρομποτικής και του προγραμματισμού με τη χρήση του LEGO® Mindstorms® Education EV3
  • Να μπορούν να προγραμματίζουν και να λειτουργούν σε ομάδες εύκολα
  • Να πάρουνε ιδέες για το πως να δημιουργήσουνε τις δικές τους δραστηριότητες Hands – on
  • Να γνωρίσουν τρόπους διαχείρισης της τάξης
  • Να γνωρίσουν πλήρως τη χρήση του προγράμματος σπουδών καθώς και το πως να χρησιμοποιήσουν το υλικό ώστε να καλύπτουν ενότητες από το εθνικό πρόγραμμα σπουδών

Στο τέλος θα ζητηθεί από τους συμμετέχοντες να παρουσιάσουν το δικό τους μάθημα – δραστηριότητα

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Εισαγωγή στη μεθοδολογία της LEGO Education
  • Hands-on εκπαίδευση με το LEGO Mindstorms EV3 Core set
  • Ενσωμάτωση μαθημάτων με το εθνικό πρόγραμμα σπουδών δημοτικού και γυμνασίου
  • LEGO Education Teachers Kit
  • Πλήρη γνωριμία και κατανόηση των εκπαιδευτικών υλικών ώστε η ένταξη της ρομποτικής και του πακέτου LEGO Mindstorms EV3 στη τάξη σας να είναι εύκολη

Με την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των θεματικών ενοτήτων, οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου θα λάβουν επίσημο πιστοποιητικό απο την LEGO Education Academy, το οποίο αποδεικνύει πως ο κάτοχός του γνωρίζει τη φιλοσοφία και τη λογική των εκπαιδευτικών προτάσεων της LEGO Education καθώς και το πως να εφαρμόσει τη μεθοδολογία της LEGO Education Academy στην τάξη του με σκοπό την ανάπτυξη δραστηριοτήτων κάνοντας χρήση του υλικού στο οποίο εκπαιδεύτηκε.

Το πρόγραμμα είναι ενδεικτικό:

Πρόγραμμα Σεμιναρίου
10:30 – 11:30  

Καλωσόρισμα – Γνωριμία – Μεθοδολογία LEGO Education –
Εισαγωγική Δραστηριότητα

11:30 – 11:45 Εισαγωγή στο LEGO Education EV3 – Hardware
11:45 – 12:00 Coffee Break
12:00 – 13:00 Δραστηριότητα 1
13:00 – 13:15 Εισαγωγή στο Software
13:15 – 14:15 Δραστηριότητα 2
14:15 – 14:45 Lunch Break
14:45 – 15:45 Δραστηριότητα 3
15:45 – 16:00 Διαχείριση τάξης
16:00 – 16:15 Break
16:15 – 17:15 Δραστηριότητα 4
17:15 – 18:15 Lesson Plan
18:15 – 18:30 Ερωτήσεις – Ερωτηματολόγια – Πτυχία – Αποχώρηση

Εκπαιδευτής: Μαρκόπουλος Πρόδρομος, LEGO Education Academy Certified Teacher Trainer

Certification LEGO® Education WeDo 2.0

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education.

Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης θα εξερευνηθούν οι επιλογές που παρέχονται μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας WeDo 2.0.

Στόχος της εκπαίδευσης είναι οι συμμετέχοντες:

  • Να μπορέσουν να εισάγουν τους μαθητές στο πρώτο στάδιο του προγραμματισμού και της εκπαιδευτικής ρομποτικής μέσω του LEGO® Education WeDo 2.0
  • Να μπορούν να προγραμματίζουν και να λειτουργούν σε ομάδες εύκολα
  • Να πάρουνε ιδέες για το πως να δημιουργήσουνε τις δικές τους δραστηριότητες Hands – on
  • Να γνωρίσουν τρόπους διαχείρισης της τάξης
  • Να γνωρίσουν πλήρως τη χρήση του προγράμματος σπουδών

Στο τέλος θα ζητηθεί από τους συμμετέχοντες να παρουσιάσουν το δικό τους μάθημα – δραστηριότητα.

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Εισαγωγή στη μεθοδολογία της LEGO Education
  • Hands-on εκπαίδευση με το LEGO Education WeDo 2.0 Core set
  • Ενσωμάτωση μαθημάτων με το εθνικό πρόγραμμα σπουδών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • LEGO Education Teachers Kit
  • Πλήρη γνωριμία και κατανόηση των εκπαιδευτικών υλικών ώστε η ένταξη της ρομποτικής και του πακέτου LEGO Education WeDo 2.0 στη τάξη σας να είναι εύκολη

Με την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των θεματικών ενοτήτων, οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου θα λάβουν επίσημο πιστοποιητικό απο την LEGO Education Academy, το οποίο αποδεικνύει πως ο κάτοχός του γνωρίζει τη φιλοσοφία και τη λογική των εκπαιδευτικών προτάσεων της LEGO Education καθώς και το πως να εφαρμόσει τη μεθοδολογία της LEGO Education Academy στην τάξη του με σκοπό την ανάπτυξη δραστηριοτήτων κάνοντας χρήση του υλικού στο οποίο εκπαιδεύτηκε.

To Πρόγραμμα που ακολουθεί είναι ενδεικτικό

Πρόγραμμα Σεμιναρίου
10:30 – 11:30 Καλωσόρισμα – Γνωριμία – Μεθοδολογία LEGO Education –
Εισαγωγική Δραστηριότητα
11:30 – 11:45 Εισαγωγή στο LEGO Education WeDo 2.0 Core set
11:45 – 13:15 Δραστηριότητα 1
13:15 – 13:30 Coffee Break
13:30 – 13:45 WeDo 2.0 Projects
13:45 – 14:45 Δραστηριότητα 2
13:45 – 14:45 Lunch Break
14:45 – 15:30 Αξιολόγηση
15:30 – 16:30 Δραστηριότητα 3
16:30 – 16:45 Διαχείριση Τάξης
16:45 – 17:00 Break
17:00 – 18:00 Lesson Plan
18:00 – 18:30 Ερωτήσεις – Ερωτηματολόγια – Πτυχία – Αποχώρηση

Εκπαιδευτής: Μαρκόπουλος Πρόδρομος, LEGO Education Academy Certified Teacher Trainer

Θες να παίξουμε;

Ένα βιβλίο ενάντια στην οποιασδήποτε μορφής βία.

Η ζωή θα μπορούσε να είναι ένα όμορφο ταξίδι για όλους, αν όλοι μπορούσαν να ταξιδέψουν με ασφάλεια.
Η Αρετή χρειάστηκε κάποτε να φάει το γλυκό της από το πάτωμα, ο Άγγελος έμαθε να κρύβεται και να φεύγει μακριά, ο Τζαράχ άφησε ένα πόλεμο πίσω στην πατρίδα του και βρήκε έναν άλλο εδώ, αν όχι χειρότερο, σίγουρα πιο ύπουλο κι ο Τριαντάφυλλος δεν έμοιαζε με κανέναν και δεν έφταιγε γι” αυτό, αλλά δεν το καταλάβαινε, ούτε αυτός, ούτε οι άλλοι.


Τέσσερις δρόμοι που περνάνε μπροστά από ένα σχολείο, ένα νηπιαγωγείο, ένα στάδιο και μια κατασκήνωση ενώνονται με έναν περίεργο τρόπο στο πριν, στο τώρα και στο μέλλον.
Κάποιοι μας συστήθηκαν ως Νταήδες, Ξερόλες, Καμπόσοι και Μάγκες.
Ήταν πράγματι;
Πολλές φορές στη ζωή μας τα πάντα μετριούνται με μια μεζούρα, αλλά κάποιοι πάντα περισσεύουν και τα θύματα γίνονται εύκολα θύτες και το αντίθετο σε ένα παιχνίδι ρόλων, που μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επικίνδυνο, γιατί δυστυχώς όλα τα πράγματα στη ζωή δεν είναι παιχνίδι.

Tην Παρασκευή 2 Μαρτίου στις 19:00μμ το Books & Toys υποδέχεται τον Νίκο Μιχαλόπουλου και το βιβλίο του “Θες να παίξουμε…;” με θέμα το Βullying και τον Σχολικό Εκφοβισμό.
Για το θέμα του Βullying θα γίνει συζήτηση με την Αύρα Κουγιουμτζή, M.Sc Ψυχολογίας.
Τη συζήτηση θα συντονίσει η Παρασκευή Γκαϊντατζή, φιλόλογος και υπεύθυνη της Παιδικής Λέσχης Ανάγνωσης.

 

Ασφαλής πλοήγηση και Εθισμός στο Διαδίκτυο

Με τη συνεργασία του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης, του Βρετανικού Συμβουλίου και του ΝΟΗΣΙΣ συνεχίζεται για δέκατη τρίτη συνεχή χρονιά η πραγματοποίηση των «Καφέ της Επιστήμης», που όπως πάντα, σας προσκαλούν να συζητήσετε με τους ειδικούς επιστημονικά ζητήματα που σας ενδιαφέρουν. Το θέμα του επόμενου Καφέ της Επιστήμης, αφορά στην ασφαλή πλοήγηση και τον εθισμό στο διαδίκτυο.

Ο τεχνολογικός κόσμος – ο κυβερνοχώρος – είναι πραγματικός; Οι κίνδυνοι που κρύβει έχουν πραγματικές ή εικονικές συνέπειες στην καθημερινότητα των παιδιών, εφήβων, ενηλίκων και στις οικογένειές τους; Τι είναι η διαδικτυακή αποπλάνηση και η πορνογραφία ανηλίκων; Πώς μπορούν να προστατευθούν τα παιδιά και οι ενήλικες; Πώς να αντιμετωπίσουμε τις διαδικτυακές απειλές, τον διαδικτυακό εκφοβισμό, τις εμπορικές απάτες και την εκβίαση σε σχέση με τα προσωπικά μας δεδομένα; Η πραγματική ζωή υφίσταται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Εξάλλου, ο εθισμός στο διαδίκτυο και στα διαδικτυακά παιχνίδια συμπεριλαμβάνεται πλέον στις νέες ψυχικές διαταραχές από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και τις διεθνείς Ψυχιατρικές ενώσεις. Αφορά στη χωρίς όρια χρήση διαδικτυακών εφαρμογών, παιχνιδιών και μέσων κοινωνικής δικτύωσης και μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα επιβαρυντικός τόσο για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των ανηλίκων, όσο και την ομαλή ένταξη στη κοινωνία των νέων ενηλίκων. Στην παρουσίαση θα δοθεί η συνοπτική εικόνα του φαινομένου σήμερα, καθώς και απαντήσεις ως προς το πώς μπορούμε να προλάβουμε την εμφάνιση του προβλήματος, να αναγνωρίσουμε τις πρώτες ενδείξεις του και να σταθούμε αποτελεσματικά δίπλα στο άτομο που χάνει τον αυτοέλεγχό του στη χρήση του διαδικτύου.

Θα παρουσιάσουν και θα συζητήσουν μαζί με το κοινό οι:
– Αθανάσιος Χαλκιάς, Διευθυντής Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος και
– ο Δρ. Γεώργιος Φλώρος, Ψυχίατρος – Ψυχοθεραπευτής, συνεργάτης της Β’ Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής του ΑΠΘ

 

Βιογραφικά στοιχεία

Ο Αθανάσιος Χαλκιάς είναι Αστυνομικός Υποδιευθυντής, προϊστάμενος της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος. Αποφοίτησε από τη σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας το έτος 1997. Υπηρέτησε στην Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας, στην Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία, στην Υποδιεύθυνση Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος και στην Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος και Εμπορίας Ανθρώπων. Το έτος 2016 τοποθετήθηκε ως διευθυντής στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος.

Ο Δρ. Γεώργιος Φλώρος είναι Ψυχίατρος και Ψυχοθεραπευτής. Είναι ιδρυτικό μέλος και Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο. Κατέχει διδακτορικό τίτλο σπουδών από το Α.Π.Θ στη παθολογική ενασχόληση με Διαδίκτυο και Η/Υ, καθώς και μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στη κλινική έρευνα. Είναι ακόμη υπεύθυνος σχεδιασμού και οργάνωσης της συμβουλευτικής υπηρεσίας φοιτητών προς αντιμετώπιση της παθολογικής χρήσης Η/Υ και Διαδικτύου του Α.Π.Θ από την ίδρυση της, ενώ συνεισφέρει ως επιστημονικός συνεργάτης στις δραστηριότητες της Β’ Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής του Α.Π.Θ. Το συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει την επιμέλεια τριών συλλογικών τόμων και πλέον των τριάντα άρθρων σε επίσημα επιστημονικά περιοδικά της Ελλάδος και του εξωτερικού ενώ έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομιλιών και παρουσιάσεων στο ευρύ κοινό αλλά και σε διεθνή συνέδρια ως προς τις συνήθεις ψυχικές διαταραχές αλλά και τις παθολογικές συμπεριφορές στο Διαδίκτυο. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.

Art Therapy: Ερμηνεύουμε μαζί ζωγραφιές παιδιών και ενηλίκων

Διαδραστικό σεμινάριο

 

Στη ζωγραφική αποτυπώνονται συναισθήματα, επιθυμίες,φόβοι, όχι μόνο συνειδητοί αλλά κυρίως ασυνείδητοι. Σε αυτό το σεμινάριο θα γίνει προσπ΄΄΄΄αθεια να αποκωδικοποιηθεί και να ερμηνευθεί το ασυνείδητο.

Κανείς δε μπορεί να ”ξεφύγει” από το ασυνείδητό του.

Εισηγητής: Σιώτης Χρήστος, Ψυχίατρος-Ψυχοθεραπευτής.

Οργάνωση-Επικοινωνία: smARTcommunications,

www.smartcommunications.gr,  info@smartcommunications.gr

Κορτέσσα Σιώτη, 6972123484- Ισμήνη Τσελεκίδου, 6943827919

 

 

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ – ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Χρήστος Σιώτης, σπούδασε στην Ιατρική σχολή του ελεύθερου πανεπιστημίου Δυτικού Βερολίνου/ Δυτικής Γερμανίας ( FU BERLIN) και στην συνέχεια στην Ιατρική σχολή του  Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ολοκλήρωσε την  Ψυχιατρική ειδικότητα στην Γ’ Πανεπιστημιακή Κλινική του Α.Π.Θ. στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ.  Από το 1995 ως και σήμερα διατηρεί ιδιωτικό ιατρείο.Από το 2006 είναι Επιστημονικός υπεύθυνος Ψυχίατρος σε μονάδα προαγωγής της ψυχικής υγείας και ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης στο οικοτροφείο ‘’ΑΛΘΑΙΑ’’ στην Περαία Θεσσαλονίκης, το οποίο ανήκει στο πρόγραμμα Αποασυλοποίησης ‘’ΨΥΧΑΡΓΩΣ’’ και στην Ψυχιατρική κλινική Αγία Αικατερίνη.

Κατά την διάρκεια της ειδίκευσής του, υπό την αιγίδα της Πανεπιστημιακής  Κλινικής, έλαβε μέρος σε πολλά ελληνικά και διεθνή συνέδρια και ως επιστημονικός υπεύθυνος Ψυχίατρος στην Ψυχιατρική κλινική Αγ. Αικατερίνη, όπως και σε ημερίδες και διεθνή συνέδρια σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Μεγαλώνοντας με σωστή επικοινωνία

Η επικοινωνία είναι μια πολύ καθοριστική και θεμελιώδης λειτουργία, μέσα από την οποία συμμετέχουμε στον κοινωνικό κόσμο και διαμορφώνουμε τις σχέσεις μας. Ταυτοχρόνως, μοιάζει να είναι η περιοχή γύρω από την οποία συγκεντρώνονται τα περισσότερα προβλήματα μέσα στην οικογένεια. Προβλήματα επικοινωνίας μεταξύ συζύγων, μεταξύ γονέων και παιδιών, μεταξύ γονέων και παππούδων, μεταξύ αδερφών.

Στο συγκεκριμένο σεμινάριο το κοινό θα προσπαθήσει να μάθει και να πειραματιστεί με εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας, που θα κάνουν καλύτερες τις οικογενειακές του σχέσεις.

 

Ομιλήτρια: Ιωάννα Μπλέκα

Ηχομαγειρέματα – Πες το μ’ ένα τραγούδι

Οι συμμετέχοντες θα μάθουν χορό σε μια μαριονέτα, θα παίξουν ένα αλλιώτικο ντόμινο, θα συνθέσουν και θα παίξουν μουσική με αντικείμενα της κουζίνας, θα ιδρύσουν την ορχήστρα των σωμάτων, θα φτιάξουν μια πρωτότυπη τρισδιάστατη παρτιτούρα και θα παίξουν πολλά μουσικά παιχνίδια. Επίσης θα τραγουδήσουν τραγούδια με ιστορίες, παραμύθια, ζωγραφιές, χορό και παιχνίδια!

 

Διαβάστε περισσότερα για το σεμινάριο:

Το σεμινάριο  θα έχει 2 μέρη, οι συμμετέχοντες 2 ώρες θα ηχομαγειρέψουν και 2 ώρες θα τα πουν με ένα τραγούδι.

Τα Ηχομαγειρέματα είναι μαγικές συνταγές για εκλεκτά ακούσματα. Είναι κάτι σαν το… παστίτσιο! Κάθε υλικό του, μπορεί να φαγωθεί σκέτο, αλλά μόνο αν τα έχεις όλα μαζί θα γευτείς τη θεσπέσια αρμονία του.

Τα πρόσωπα που θα συμμετάσχουν στα Ηχομαγειρέματα πρέπει να είναι έτοιμα…για όλα! Και να κουβαλούν μαζί τους: Ένα κουζινικό σκεύος, ένα μεταξωτό μαντίλι και το …κέφι τους. Τα υπόλοιπα στην αρένα!

Λένε πως ο άνθρωπος πρώτα μαθαίνει να τραγουδά και μετά να μιλάει. Μεγαλώνοντας το λα-λα-λα που κάνει ως βρέφος, αποκτά σχήμα, φτιαγμένο από λόγο και μουσική. Η συνάντηση του με το τραγούδι γίνεται πάρα πολύ νωρίς. Όμως τι είναι παιδικό τραγούδι; Ποιος το γράφει και ποιους στόχους έχει όταν το γράφει; Και γιατί πολύ συχνά το παιδικό τραγούδι αντιμετωπίζεται με ελαφρότητα, επικίνδυνη που από παιδικό το κάνει παιδιάστικο και κάποιες φορές παιδαριώδες; Όμως το παιδικό τραγούδι ή καλύτερα το τραγούδι που απευθύνεται σε παιδιά είναι μία πάρα πολύ σοβαρή υπόθεση. Στο Β΄ μέρος λοιπόν του Σεμιναρίου κύριος στόχος θα είναι να επαναπροσδιοριστεί ο όρος «παιδικό τραγούδι» και να μελετηθούν οι αμέτρητες δυνατότητες που έχουμε να το χρησιμοποιήσουμε ως σπουδαίο εκπαιδευτικό εργαλείο.

Ο Καζαντζάκης μέσα από τα μάτια των παιδιών

Η  Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης, δια της υπεύθυνης Πολιτιστικών Θεμάτων, κας Μπαζακογιάννη Στέλλας, σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου «Παιδοχώρος», θα πραγματοποιήσει επιμορφωτικό σεμινάριο, με θέμα «Ο Καζαντζάκης μέσα από τα μάτια των παιδιών» στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Αμφιθέατρο Μελίνα Μερκούρη την Δευτέρα 26/02, στις 17:30.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να εμπνεύσει τους εκπαιδευτικούς και να τους ενθαρρύνει να χρησιμοποιήσουν ελκυστικά διδακτικά μέσα, ώστε να γνωρίσουν τα παιδιά τον αγαπημένο μας συγγραφέα.

Παράλληλα θα παρουσιαστεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ταξιδεύοντας… ως τα Παλάτια της Κνωσού», στο πλαίσιο του οποίου το Καζαντζακικό κείμενο αξιοποιήθηκε ως μέσο, για να γνωρίσουν τα παιδιά διάφορα στοιχεία της ελληνικής μυθολογίας και της μινωικής ιστορίας και η αυτοσχέδια μουσειοσκευή: «Ο Καζαντζάκης μέσα από τα μάτια των παιδιών».

Θα ακολουθήσει βιωματικό εργαστήριο, όπου οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να εμπλακούν σε δράσεις φιλαναγνωσίας, σε εικαστικό και θεατρικό παιχνίδι, με αφορμή το έργο του Νίκου Καζαντζάκη.

 

Η εκδήλωση πραγματοποιείται με την υποστήριξη των Εκδόσεων Καζαντζάκη και την ευγενική παραχώρηση άδειας χρήσης αυτούσιων αποσπασμάτων, από τη νόμιμη εκπρόσωπο πνευματικών δικαιωμάτων, κ. Νίκη Σταύρου.

Χορηγός και υποστηρικτής της εκδήλωσης είναι το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού.

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίου «Ο Καζαντζάκης μέσα από τα μάτια των παιδιών»

Προσέλευση – Χαιρετισμοί

Παρουσίαση του προγράμματος «Ταξιδεύοντας … ως τα Παλάτια της Κνωσού»

Συζήτηση – ερωτήσεις

Παρουσίαση υλικών, αντικειμένων και αυτοσχέδιων παιχνιδιών, που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος

Βιωματικό εργαστήρι κατασκευής κούκλας και αξιοποίηση του Καζαντζακικού κειμένου, σε κουκλοθέατρο και θεατρικό παιχνίδι.

 

Εισηγήτριες:

Μιχαηλίδου Θεοδώρα, Νηπιαγωγός – Ειδική Παιδαγωγός

Πελεκάνη Βασιλική, Νηπιαγωγός

Φιλιππίδου Αναστασία, Βρεφονηπιοκόμος

«Θεσσαλονίκη και τουρισμός: ιδέες, ευκαιρίες και συνέργειες για την ανάπτυξη μιας πόλης φιλικής για την οικογένεια»

Ημερίδα με θέμα «Θεσσαλονίκη και τουρισμός: ιδέες, ευκαιρίες και συνέργειες για την ανάπτυξη μιας πόλης φιλικής για την οικογένεια» διοργανώνει το τμήμα Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου στις 17.00, στην αίθουσα “Μανόλης Αναγνωστάκης” στο Δημαρχείο, για να γνωρίσετε την πόλη ως “φιλικό προορισμό για οικογένειες”.

Η Ιωάννα Σεραφειμίδου, διαχειρίστρια της σελίδας www.thepaperboat.gr, κατέγραψε όλα τα family friendly σημεία, εντός και εκτός των τειχών, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων οικογενειών. Αρχιτέκτονες, επαγγελματίες από το χώρο της εστίασης, τον ευρύτερο ξενοδοχειακό κλάδο, των θεματικών περιηγήσεων και τον πολιτισμό θα επισημάνουν σε ποιες κατευθύνσεις θα πρέπει να κινηθεί η πόλη για να αποκτήσει ένα ακόμα πιο φιλικό προφίλ για τις οικογένειες ούτως ώστε να βιώσουν μία μοναδική εμπειρία κατά την επίσκεψη τους στη Θεσσαλονίκη.

Πρόγραμμα:

16:45 Προσέλευση
17:00 Έναρξη

Χαιρετισμοί:

Σπύρος Πέγκας, Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης

Ιωάννα Σεραφειμίδου,
Διαχειρίστρια www.pigolampides.gr & www.thepaperboat.gr

Ομιλητές:

Γιώργος Κουρτίδης, Τhe caravan
«Ξενοδοχεία: η φιλοξενία ως μοχλός δημιουργίας εμπειριών για την οικογένεια»

Θωμάς Δούζης, Ergon Agora
«Χώροι εστίασης: ανάδειξη της γαστρονομικής κουλτούρας της πόλης με σεβασμό στο παιδί και την οικογένεια»

Εύη Παπαβέργου, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης & Βίλλυ Πολυζούλη, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
«Μουσεία: η τέχνη και o πολιτισμός γέφυρα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας για την οικογένεια»

Χριστίνα Βρακά & Βασιλική Καρτσιακλή, dot2dot πολιτιστικές δράσεις
«Ομάδες ξεναγήσεων: εξερευνώντας την πόλη, βιώνοντας την εμπειρία»

Ναταλία Παντελίδου, Αρχιτέκτων μηχανικός και Αρxιτέκτων τοπίου (Msc)
«Δημόσιος χώρος: τα πάρκα και οι υπαίθριοι χώροι παιχνιδιού ως αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης»

Μαρία Σιτζόγλου, Αρχιτέκτων Μηχανικός, MSc σε Αστικό Σχεδιασμό | Resilient Thessaloniki
«Πόλη φιλική για τις οικογένειες: προσβασιμότητα, σχεδιασμός κατάλληλων υποδομών και δράσεων»