Σεμινάριο & Ομιλία – Σελίδα 9 από 11 – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Τι είναι η Πολλαπλή Νοημοσύνη;

 

«Εκπαιδευτικό» Διήμερο στη “Συννεφούλα” για γονείς και παιδαγωγούς!

Η “Συννεφούλα” φιλοξενεί στις εγκαταστάσεις της την κ. Ελένη Γαρυφαλάκη, εξειδικευμένη παιδαγωγό και σύμβουλο αγωγής και εκπαίδευσης, συγγραφέα του βιβλίου «Πολλαπλή Νοημοσύνη» και διοργανώνει ένα συναρπαστικό διήμερο όπου γονείς και εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να πειραματιστούν και να “εκπαιδευτούν” πάνω στην Πολλαπλή Νοημοσύνη.

 

“Βιωματικό εργαστήρι και Play Seminar” πάνω στην Πολλαπλή Νοημοσύνη (για εκπαιδευτικούς)

Ένας από τους βασικούς παιδαγωγικούς άξονες του Σχολείου είναι η ενίσχυση της Πολλαπλής Νοημοσύνης με δομημένες δραστηριότητες και βιωματικές εμπειρίες που στόχο έχουν να «ξεδιπλώσουν» και να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητες και την προσωπικότητα κάθε παιδιού.

 

“Positive Parenting” Η συναισθηματική, κοινωνική και πολλαπλή νοημοσύνη του παιδιού (για γονείς)

Μία δημιουργική συνάντηση που έχει να προσφέρει θετικά ερεθίσματα, γνώση και έμπνευση στους γονείς, με στόχο να νιώσουν όλοι πιο δυνατοί, πιο ενημερωμένοι, πιο ήρεμοι, γεμάτοι δημιουργικές ιδέες.

 

Δημιουργικό εργαστήρι Hehe Art (για παιδιά)

Την Κυριακή 4/3, κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής συνάντησης των γονιών, όλο το Σχολείο μετατρέπεται σε ένα τεράστιο δημιουργικό εργαστήρι! Η ομάδα του Hehe Art σε συνεργασία με τις παιδαγωγούς του Σχολείου, έχουν ετοιμάσει για τα παιδιά δημιουργικές δραστηριότητες και messy play, με υλικά όπως πηλός, χρώματα, άμμος, oobleck και απεριόριστη φαντασία!

Παιδί και συντροφική σχέση. Βρείτε την ισορροπία αποφεύγοντας τους κινδύνους

Πόσοι από μας αγχωνόμαστε όταν μαθαίνουμε ότι η σύντροφός μας είναι έγκυος;
Πόσες από μας πανικοβαλλόμαστε για το αν θα γίνουμε καλές μαμάδες;
Πόσοι από μας φοβόμαστε ότι η σχέση μας δε θα είναι ποτέ ίδια ξανά και  θα αλλάξουν οι ισορροπίες όταν έρθει ένα παιδί;
Η πρόκληση είναι μεγάλη, τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε συντροφικό.
Ποιοι ειναι οι κίνδυνοι που μπορεί να κρύβονται και γιατί μπορεί να χαθεί εύκολα η ισορροπία στη σχέση;
Στόχος αυτού του workshop είναι να μάθουμε να εντοπίζουμε τους κινδύνους, να απολαμβάνουμε τις στιγμές με το νέο μέλος στη σχέση μας και να θυμηθούμε πως πρέπει να αντιμετωπίζουμε τους φόβους μας για να μην μας κατακλύζουν.

Παρουσίαση: Ελένη Σολταρίδου, Ψυχολόγος, Μ. Sc, Υπ. Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, εξειδικευμένη στη Γνωσιακή & Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία

Facebook event: ΕΔΩ

Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας

Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης βρίσκονται πάντα και με κάθε δυνατό τρόπο κοντά στην οικογένεια και στα παιδιά. Μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουμε για δέκατη τρίτη  συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας». 

Στις συναντήσεις αυτές θα συζητήσουμε και θα αναλύσουμε θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 21 Φεβρουαρίου  έως και τις 9 Μαΐου 2018, από τις 18:30 έως τις 20:30 θα συναντιόμαστε στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων μας, στους Ελαιώνες Πυλαίας, για να ακούσουμε καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και να αφουγκραστούμε, να συζητήσουμε, να εκφράσουμε τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς μας.

Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή και η συνεργασία σας θα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.

Παρακαλούμε δηλώστε εγκαίρως συμμετοχή στη Γραμματεία του Σχολείου στο τηλέφωνο 2310 300002 ή στο email: seminaria@protypa.gr

 

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίων 2018

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

  • Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 18:30 – 20:30

Αφήνοντας ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας

Πώς η ψυχική ανθεκτικότητα θα αποτελέσει ένα διαρκές δώρο στα παιδιά μας

Η αντιμετώπιση «άβολων» ή «δυσμενών» καταστάσεων αλλά ακόμη και η αποτυχία αποτελούν μέρος της φυσικής εξέλιξης όλων των ανθρώπων. Η υπερπροστασία μαζί με τον φόβο της αποτυχίας υπονομεύουν την ανεξαρτησία και την αυτονομία των παιδιών μας. Γιατί είναι σημαντικό να αφήνουμε ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας; Ποια είναι η ανάγκη των παιδιών να δοκιμάζουν καινούρια πράγματα για να εξερευνήσουν τα όριά τους;

Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

  • Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 18:30 – 20:30

Γονείς και παιδιά σε on line σύνδεση

Τεχνολογία στα παιδιά: Προνόμιο ή Δικαίωμα σε κάθε ηλικία; Επιτρέπω στο παιδί μου χρήση της τεχνολογίας πίσω από κλειστή πόρτα; Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για την ενασχόληση με τα  μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πότε αυτά αποτελούν εμπόδιο στην κοινωνικοποίηση του παιδιού; Πώς μπορώ να καταλάβω ότι το παιδί μου είναι εθισμένο στην τεχνολογία; Είναι αργά να βάλω όρια στο παιδί μου ως προς τη χρήση της; Μπορούμε να ζήσουμε χωρίς το διαδίκτυο;

Αθανάσιος Κανάκης, Ψυχολόγος ΕΛ.ΑΣ

 

ΜΑΡΤΙΟΣ

  • Τετάρτη 7 Μαρτίου 18:30 – 20:30

Παίζοντας και με τα εμπορευματοποιημένα παιχνίδια «μόδας»

Τα παιχνίδια που προβάλλονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι τα αγαπημένα των μικρών παιδιών, μέρος της καθημερινής ζωής και των δραστηριοτήτων τους με τους συνομηλίκους. Τα παιχνίδια «μόδας», ενώ πληρούν για τα παιδιά την προϋπόθεση της ευχαρίστησης και της διασκέδασης, προκαλούν σύγχυση στους γονείς σχετικά με τα κριτήρια με τα οποία ορίζεται ένα παιχνίδι ως «καλό».

Θα προσεγγίσουμε τη θέση αυτών των παιχνιδιών στη ζωή των παιδιών, επισημαίνοντας τη σημασία τους και θα αναδείξουμε τις μαθησιακές ευκαιρίες που παρουσιάζουν.

Κακανά Δόμνα-Μίκα, Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

 

  • Δευτέρα 12 Μαρτίου  18:30 – 20:30

Κι αν σου τύχει; Πρώτες βοήθειες

Τι μπορούμε να κάνουμε όταν ένας συνάνθρωπός μας  χρήζει άμεσης βοήθειας; Να τον πλησιάσω; Μήπως να μην παρέμβω; Πώς μπορώ να κρατήσω την ψυχραιμία μου; Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα, όπως απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες- ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση.

Οργάνωση κυτίου Πρώτων Βοηθειών. Πώς μπορώ να γίνω πάροχος Πρώτων Βοηθειών; Από τι ηλικία μπορούν να εκπαιδευτούν τα παιδιά;

Ζιώγα Χριστίνα, Ιατρός Κυτταρολόγος, MSc MIAC, Εκπαιδεύτρια Πρώτων Βοηθειών

 

  • Δευτέρα 19 Μαρτίου 18:30 – 20:30

Πώς αναπτύσσεται ο λόγος του παιδιού.

Η εξέλιξη της λειτουργίας του προφορικού λόγου στο παιδί από την προγλωσσική μέχρι τη γλωσσική ανάπτυξη; Ποια είναι τα αναμενόμενα στάδια, από ποιους παράγοντες εξαρτάται και πώς μπορεί να συνδράμει  σ’ αυτό το οικογενειακό περιβάλλον; Πότε αρχίζουμε να ανησυχούμε και πώς συνδέεται η γλωσσική ανάπτυξη με την περεταίρω  εξέλιξη του παιδιού τόσο στο κοινωνικό όσο και στο σχολικό πλαίσιο;

Μιχάλης Τόσκας, Λογοθεραπευτής – Ειδ. Παιδαγωγός,Επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Θεραπευτικής Αγωγής των Διαταραχών του Λόγου και Ψυχοθεραπείας «Διάλογος»

 

  • Μαθαίνω να διαβάζω ή διαβάζω για να μάθω;

Η σημασία της όρασης

Μπορείτε να διαβάσετε με κλειστά μάτια; Κι όμως πολύ συχνά θεωρούμε δεδομένη την όραση, την πολύτιμη αυτή αίσθηση.

40% των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες πιθανόν να έχουν κάποιο πρόβλημα στη λειτουργία της όρασης, παρόλο που βλέπουν 10 στα 10 και δε χρειάζονται γυαλιά. Η εμπλοκή της όρασης στη μαθησιακή διαδικασία και το πώς αυτή επηρεάζει την ανάγνωση, την αντιγραφή, την ορθογραφία, τη συγκέντρωση, την κατανόηση.

Μαρία Ταρασούδη, MSc Συμπεριφορική – Νευροαναπτυξιακή Οπτομέτρης

 

  • Δευτέρα 26 Μαρτίου  18:30 – 20:30

Πώς με την προσέγγιση της «Ήρεμης Δύναμης» μπορούν να βελτιωθούν οι σχέσεις μέσα στην οικογένεια

Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορεί κάποιες φορές να φτάσουν στο σημείο να μην ξέρουν πλέον πώς να απαντήσουν στις αρνητικές συμπεριφορές των παιδιών. Συχνά περιγράφουν ότι δεν αντέχουν άλλο, πιστεύουν ότι τίποτα δεν μπορεί να δώσει λύση και αισθάνονται ηττημένοι προκαταβολικά όταν χρειαστεί να αντιμετωπίσουν μία σύγκρουση. Η προσέγγιση της «Ήρεμης Δύναμης» προτείνει απαντήσεις, ώστε να καταφέρουν οι ενήλικες να βγουν από αυτή τη δύσκολη θέση και να επανακτήσουν τον ρόλο τους  απέναντι στο παιδί με μη βίαια μέσα.

Δημήτρης Φιλοκώστας, Ψυχίατρος Παιδιών και Εφήβων, Οικογενειακός Θεραπευτής

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 

  • Τετάρτη 18 Απριλίου 18:30 – 20:30

Μαθησιακό Προφίλ: Αντιμετωπίζοντας τις δυσκολίες στη μάθηση με σεβασμό στην αυτοεκτίμηση και στη μοναδικότητα του παιδιού

Ποιες είναι οι διαστάσεις της μάθησης; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αξιοποιήσουν το δυναμικό τους; Τι διερευνά το μαθησιακό προφίλ; Πώς συμβάλλει η διερεύνηση της μοναδικότητας του κάθε παιδιού στην καλυτέρευση της σχέσης με τον ίδιο του τον εαυτό, τον γονιό και τους εκπαιδευτικούς;

Η αρχή στην οποία βασίζεται η προσέγγιση του μαθησιακού προφίλ είναι ότι όλοι είμαστε ικανοί να μάθουμε, αρκεί να μας δώσουν την πληροφορία έτσι όπως είναι φτιαγμένο το μυαλό μας να τη λάβει.

Χρυσάνθη Κωστάρα, Σύμβουλος Μαθησιακού Προφίλ & Επαγγελματικού Προσανατολισμού

 

  • Τετάρτη 25 Απριλίου 18:30 – 20:30

Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό – Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;

  • Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
  • Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
  • Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

  • Δευτέρα 30 Απριλίου 18:30 – 20:30

Εγώ, εσύ, εμείς – Δεσμοί αγάπης, προσκόλλησης και ευθύνης στην εξέλιξη της οικογένειας

Η οικογένεια αποτελεί δομικό στοιχείο στην εξέλιξη του καθενός και μπορεί να καθορίσει το ποιοι είμαστε. Η δυναμική της οικογένειας αλλάζει καθώς όλα τα μέλη της αλλάζουν και αλληλοεπηρεάζονται. Τι μπορούμε να περιμένουμε; Υπάρχει κάποια «μαγική συνταγή» οικογενειακής ευτυχίας;

Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

ΜΑΪΟΣ

  • Τετάρτη 2 Μαΐου 18:30 – 20:30

Είναι ο χρόνος που ξόδεψες για το τριαντάφυλλό σου που το κάνει τόσο σημαντικό

Βιωματικό Εργαστήριο Αυτογνωσίας μέσω Εικαστικής Έκφρασης (Art Therapy)

Πόσο χρόνο αφιερώνουμε για κάτι ή κάποιον που παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας; Είναι αρκετός; Είναι ποιοτικός; Πώς μπορούμε να βρούμε τρόπους να διαφυλάσσουμε ό,τι αγαπάμε; Τι είναι η αγάπη; Τι είναι η εξάρτηση;

Ελένη Πάλλη, εικαστικός-παιδαγωγός, MSc Art Therapy, καθηγήτρια εικαστικής αγωγής Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

  • Τετάρτη 9 Μαΐου 18:30 – 20:30

Πώς σχετίζομαι με τους ανθρώπους – Εγώ και οι άλλοι. Τι είδους σχέσεις δημιουργούμε; Τι βοηθάει στη σχέση μας με τους άλλους;

Βιωματικό Εργαστήριο Αυτογνωσίας μέσω Εικαστικής Έκφρασης (Art Therapy)

Ο καθένας μας είναι διαφορετικός. Σεβόμαστε αυτή τη μοναδικότητα αλλά συγχρόνως κάνουμε προσπάθειες να ανακαλύψουμε την αρμονική συνύπαρξη και συνεργασία με άλλους ανθρώπους.

Art Therapy – Αυτογνωσία μέσω τέχνης: Βασίζεται στη δύναμη της Εικαστικής Έκφρασης ως μέσου επικοινωνίας και έκφρασης. Δεν απαιτείται κανένα ιδιαίτερο ταλέντο στη ζωγραφική, παρά μόνο προσωπική θέληση.

Ελένη Πάλλη, εικαστικός-παιδαγωγός, MSc Art Therapy, καθηγήτρια εικαστικής αγωγής Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Ημερίδα: Φύλο και εκπαίδευση

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων σας προσκαλούν στην Ημερίδα που συνδιοργανώνουν με τίτλο:

«ΦΥΛΟ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 10/02 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, 2ος όροφος- Νέο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης (Βασιλέως Γεωργίου Α΄1).

Η εκπαίδευση ως βασικός μηχανισμός παραγωγής γνώσης  παράγει και αναπαράγει έμφυλους καταμερισμούς  και ανισότητες. Ωστόσο μπορεί να αποτελέσει εξίσου δομικό παράγοντα δημιουργίας και προαγωγής της έμφυλης ισότητας υπό το πρίσμα μιας ολιστικής και διεπιστημονικής προσέγγισης. Προς αυτή την κατεύθυνση απαιτείται  διαρκής και συστηματική μελέτη της σχέσης φύλου  και  εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Σκοπός της ημερίδας είναι η ανάδειξη της πολυεπίπεδης συναρμογής του φύλου στην εκπαιδευτική πράξη και η αναγκαιότητα  εισαγωγής του στην εκπαίδευση   ως βασικού ερμηνευτικού εργαλείου, στη βάση προώθησης της έμφυλης ισότητας, της  δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Οι επιμέρους  στόχοι της Ημερίδας προσδιορίζονται ως εξής:

  • η ανάδειξη της πολυεπίπεδης σχέσης Φύλου και Εκπαίδευσης
  • η αναγνώριση της αναγκαιότητας  διάχυσης της οπτικής του φύλου στην εκπαιδευτική πράξη
  • η παρουσίαση καλών εκπαιδευτικών πρακτικών και δράσεων για ζητήματα Φύλου  και έμφυλης ισότητας
  • η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών, των γονέων-κηδεμόνων, των μαθητών/-τριών και  η συμμετοχή τους σε δράσεις  που άπτονται ζητημάτων έμφυλης ισότητας.

Αγάπησε το ρόλο του γονιού

Όσο πιο υγιείς είναι οι “ρίζες” τόσο πιο υγιή “καρπό” θα δώσουν. Aν υποθέσουμε πως κάθε οικογένεια είναι ένας νέος σπόρος, που καλλιεργείται με την ελπίδα πως ο καρπός που θα γεννηθεί θα είναι δυνατός, υγιής και ανθεκτικός, στην περίπτωση της οικογένειας θα μπορούσαμε να πούμε πως οι γονείς είναι οι “ρίζες” αυτού του νέου σπόρου και τα παιδιά ο “καρπός” του.

“Το Σχολείο Αλλιώς” ξεκινά τη συνεργασία του με τον ψυχολόγο-ψυχοθεραπευτή Λευτέρη Κομπατσιάρη.

Σε μια εποχή που όλα αλλάζουν ραγδαία και οι απαιτήσεις αυξάνονται, εμείς οι γονείς νιώθουμε συχνά αβοήθητοι να διαχειριστούμε τις καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν με τα παιδιά μας. Η συμμετοχή στις σχολές γονέων δίνει τη δυνατότητα της εμπειρίας της συμμετοχής σε ομάδα, η οποία δεν παρέχει μόνο πλούσιες ιδέες και γνώσεις, αλλά μέσα από βιωματικές ασκήσεις, ανοιχτή συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών, ατομικές και ομαδικές ασκήσεις, βοηθάει τους συμμετέχοντες να επικοινωνούν ουσιαστικά, να εξελίσσονται και να διαφοροποιούνται. Με αυτό τον τρόπο οι γονείς ενδυναμώνονται και αποκομίζουν ευχαρίστηση και χαρά από την άσκηση του ρόλου τους.

Στις 14/02 ο Λευτέρης θα είναι εδώ για να ακούσει τους προβληματισμούς και τις ανάγκες των γονέων σχετικά με το μεγάλωμα των παιδιών τους.
Θα εξηγήσει τι είναι η Σχολή Γονέων και ποιο θα είναι το πλαίσιο λειτουργίας.

Μες στο Μουσείο

Έχετε επισκεφθεί ποτέ το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Κολεγίου Δελασάλ;
Με αφορμή την εκδήλωση που διοργανώνει το σχολείο για μαθητές νηπιαγωγείου και τους γονείς τους, δίνεται η ευκαιρία στο κοινό να το επισκεφτεί.

Η Σχολική Σύμβουλος Δρ. Σοφία Βαβέτση, με περιοχή ευθύνης τη 16η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής και το Κολέγιο “ΔΕΛΑΣΑΛ” συνδιοργανώνουν ομιλία – εκδήλωση με θέμα τη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό και τίτλο: “Μετάβαση στο δημοτικό σχολείο. Χτίζοντας γέφυρες.”.

Στην ομιλία θα αναπτυχθούν θέματα όπως:

  • Τεχνικές μάθησης
  • Προσέγγιση μάθησης στο Νηπιαγωγείο
  • Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών στο Νηπιαγωγείο και σύνδεσή του με τις επόμενες βαθμίδες
  • Ο ρόλος της μετάβασης
  • Παράγοντες ομαλής μετάβασης
  • Εξοικείωση με τον χώρο, το πρόγραμμα και τον τρόπο λειτουργίας του Δημοτικού Σχολείου
  • Portfolio

Για τους μικρούς επισκέπτες θα υλοποιηθεί στον χώρο του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Κολεγίου, σε συνεργασία με το βιβλιοπωλείο “Παραμυθούπολη”, εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ενώ σε αίθουσες του Δημοτικού «ΔΕΛΑΣΑΛ» θα λειτουργούν εργαστήρια Ρομποτικής και Lego Maths. Τα παιδιά θα παίξουν, θα εξερευνήσουν και θα ανακαλύψουν πολλά από τα μυστικά της έκθεσης αυτής! Άλλωστε μόνο έτσι ευχαριστιέται κανείς τη βόλτα σ’ ένα μουσείο και κυρίως όταν είναι 5 χρονών!

*η δράση αφορά αποκλειστικά παιδιά νηπιαγωγείου
*παράλληλα θα υπάρχουν κι άλλες δράσεις για τα παιδιά (ρομποτική και lego maths)

Let’s   Play   Boomwhackers

Πρωτοποριακό σεμινάριο διδασκαλίας των Boomwhackers.

Μια νέα μουσική πρόταση.

Eξι  ώρες γεμάτες παιχνίδι, δημιουργία, έκφραση, επικοινωνία και εκτόνωση.

 

Οι θεματικές ενότητες που θα διδαχθούν είναι:

1)   Γενικές έννοιες για τα boomwhackers.

2)   Μαθαίνουμε  τα χρώματα και τις νότες.

3)   Βιώνουμε την ένταση, το ύψος και τη διάρκεια.

4)   Ρυθμικές δραστηριότητες με τις αξίες των νοτών και τις παύσεις.

5)   Ρυθμικά και κινητικά παιχνίδια.

6)   Μουσικοκινητικές δραστηριότητες.

7)   Μαθαίνουμε μουσικές έννοιες με τη μορφή παιχνιδιού.

8)   Παίζουμε  μουσικά παιχνίδια.

9)   Αυτοσχεδιάζουμε, πειραματιζόμαστε και φτιάχνουμε ηχοιστορίες.

10)  Μουσικοκινητικά τραγούδια στα αγγλικά.

11)  Μαθαίνουμε να παίζουμε  τραγουδάκια με απλό και εύκολο  τρόπο χωρίς να απαιτούνται ειδικές μουσικές και φωνητικές  γνώσεις.

12)  Φτιάχνουμε μια ορχήστρα με Boomwhackers και  Orff  percussion instruments.

13)  Μαθαίνουμε να διαβάζουμε μια μουσική παρτιτούρα απλά και εύκολα με βάση τα χρώματα.

14)  Body percussion and Boomwhackers.

15)  Μουσικά παιχνίδια, ρυθμικές δραστηριότητες,  και τραγούδια στα Αγγλικά.Μια νέα μέθοδο διδασκαλίας των boomwhackers σε συνδυασμό με την Aγγλική γλώσσα.

Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες θα γίνουν αποκλειστικά και μόνο με τα με τα boomwhackers.

Οι συμμετέχοντες:

  • θα δουλέψουν σε ομάδες και όχι μεμονωμένα.
  • θα κατανοήσουν  μουσικές έννοιες με απλό και διασκεδαστικό τρόπο.
  • θα γίνουν μια ομάδα που επικοινωνεί, δημιουργεί και εκφράζεται και εκτονώνεται μέσα από τη μουσική. Κυρίως όμως θα χαρούν!
  • θα δημιουργήσουν, θα εκφραστούν ,θα επικοινωνήσουν και με απλό, εύκολο και διασκεδαστικό τρόπο θα παίξουν ρυθμούς, μελωδίες και αρμονίες.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, νηπιαγωγούς, βρεφονηπιοκόμους, εμψυχωτές (team building activities),  γυμναστές, καθηγητές Αγγλικών και σε όσους θέλουν να μάθουν να παίζουν εύκολα μουσική.

Εισηγήτρια σεμιναρίου:Έφη Μπαχτσεβάνα, Μουσικός-Συγγραφέας

Το πρόβλημα της βίας και του ενδοσχολικού εκφοβισμού.

Τα φαινόμενα της βίας, του ενδοσχολικού εκφοβισμού και της παρενόχλησης αποτελούν αδιαμφισβήτητα ένα σημαντικό και επίκαιρο ζήτημα της κοινωνίας μας το οποίο επηρεάζει όχι μόνο το παιδί και το οδηγεί σε ενέργειες που μπορεί να αποβούν μοιραίες για το ίδιο, αλλά συμβάλλει στην δυσλειτουργία του στενού και του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος, όπου αυτό δραστηριοποιείται.

Στο παρόν σεμινάριο, θα διαχωρίσουμε τους διάφορους τύπους της βίας, θα εξετάσουμε πώς αυτές εκδηλώνονται στο χώρο του σχολείου και συμμετοχικά θα προσπαθήσουμε να δώσουμε δημιουργικές λύσεις σε τέτοιου είδους φαινόμενα.

Εφόσον δεν μπορούμε να εξαλείψουμε τη βία, τι καλύτερο από το να δημιουργήσουμε τρόπους να αμβλύνουμε τις συνέπειές και γιατί όχι να τροποποιήσουμε συμπεριφορές.

 

Εισηγητής: Βαγγέλης Τασιόπουλος, Ειδικός Παιδαγωγός, Συγγραφέας

 

Οργάνωση-Επικοινωνία: smARTcommunications,

www.smartcommunications.gr,  info@smartcommunications.gr

Κορτέσσα Σιώτη, 6972123484- Ισμήνη Τσελεκίδου, 6943827919

 

Λίγα λόγια για τον εισηγητή

Ο Βαγγέλης Τασιόπουλος,σπούδασε Παιδαγωγικά, Ειδική Αγωγή και Ελληνικό Πολιτισμό. Ασχολείται με ανάπηρα παιδιά και τα τελευταία χρόνια διδάσκει ανάγνωση και γραφή της ποίησης στο πλαίσιο του προγράμματος «Δημιουργική γραφή» στο ΑΠΘ. Έγραψε και δημοσίευσε ποιήματα, δοκίμια, μελέτες, επιστημονικά άρθρα,
καθώς και βιβλία για παιδιά. Ποιήματα και άλλα κείμενά του μεταφράστηκαν στα Αγγλικά, Γαλλικά, Σλαβομακεδονικά, Ιταλικά και έχουν συμπεριληφθεί σε ανθολογίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Συνεργάζεται συστηματικά με λογοτεχνικά και επιστημονικά περιοδικά, δημοσιεύοντας ποιήματα, κριτικές και άρθρα. Επίσης έχει μεταφράσει περισσότερα από τριάντα βιβλία για παιδιά.

Παιδικοί φόβοι και πώς τους αντιμετωπίζουμε

Βιωματικό Σεμινάριο

Όλα τα παιδιά μεγαλώνοντας αντιμετωπίζουν καινούργιες καταστάσεις, οι οποίες πολλές φορές είναι αγχωτικές ή τα φοβίζουν. Τις περισσότερες φορές οι φόβοι των παιδιών εξαφανίζονται εύκολα μετά από λίγο καιρό, εφόσον οι γνωστικές λειτουργίες των παιδιών αναπτύσσονται και η λογική υπερτερεί του δυσφορικού συναισθήματος. Κάποιες άλλες όμως φορές, οι φόβοι και τα άγχη των παιδιών εγκαθιδρύονται στην ζωή τους, δυσκολεύοντας την καθημερινότητά τους. Στις περιπτώσεις αυτές είναι σημαντικό οι γονείς να αναγνωρίσουν τις δυσκολίες, να βοηθήσουν τα παιδιά να επεξεργαστούν τα αρνητικά τους συναισθήματα και να νικήσουν τους φόβους τους μέσα από τεχνικές κατάλληλες για την παιδική ηλικία, χρησιμοποιώντας το παιχνίδι και τη φαντασία.

Ομιλήτρια: Ιωάννα Μπλέκα

 

Μεγαλώνοντας με αυτοπεποίθηση

Βιωματικό Σεμινάριο

Το αίσθημα της αυτοπεποίθησης αρχίζει να αναπτύσσεται από πολύ μικρή ηλικία, όταν νιώθουμε ότι τα καταφέρνουμε και συλλέγουμε θετικές εμπειρίες. Οι γονείς μέσα από την συμπεριφορά τους και τον τρόπο που μιλούν στα παιδιά κατά τη διάρκεια της ανάπτυξής τους, επηρεάζουν και διαμορφώνουν το αίσθημα αυτό. Κάθε παιδί χρειάζεται εμπειρίες που θα το κάνουν να νιώθει εμπιστοσύνη στον εαυτό του, σιγουριά και τόλμη. Παράλληλα όμως τα παιδιά χρειάζονται προστασία και όρια που είναι απαραίτητο να μπουν χωρίς να πλήττεται η διάθεση τους για πρωτοβουλία. Στο σεμινάριο αυτό, θα γίνει επεξεργασία της ισορροπίας όλων των παραπάνω, καθώς και του αισθήματος αυτοπεποίθησης στο γονεϊκό ρόλο.

Ομιλήτρια: Ιωάννα Μπλέκα

 

 

Σεμινάρια Θετικής σκέψης και Συναισθηματικής νοημοσύνης

Το Believe In You, μετά τη μεγάλη επιτυχία των πρώτων σεμιναρίων του στη Θεσσαλονίκη, επιστρέφει στη συμπρωτεύουσα. Στις 25 και 26 Ιανουαρίου και πάλι στο ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης, θα φιλοξενηθούν τα 2 σεμινάρια για τις πιο βασικές δεξιότητες ζωής – τη Θετική σκέψη και τη Συνασθηματική νοημοσύνη. Τα σεμινάρια θα διεξαχθούν στον κεντρικό κτίριο του ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ, Ερμού 45, στην αίθουσα 13 και ώρες 18.00-21.00.

Πώς είναι απαραίτητες οι δεξιότητες ζωής;

Η εισηγήτρια των σεμιναρίων Εύη Ξυραφά, κατόπιν επιθυμίας των συμμετεχόντων για διοργάνωση νέων σεμιναρίων στη Θεσσαλονίκη, έδωσε υπόσχεση ότι θα προγραμματιστούν τον Γενάρη. Κρατώντας την υπόσχεσή της λοιπόν, επιστρέφει στις 25/01 και 26/01 για να μοιραστεί με τους Θεσσαλονικείς άλλα δυο βασικά life skills- τη Θετική σκέψη και τη Συναισθηματική νοημοσύνη.

Η θετική σκέψη και η συναισθηματική νοημοσύνη, είναι οι βάσεις για μια όμορφη ζωή. Ελέγχοντας τις σκέψεις μας, ελέγχουμε τα συναισθήματά μας και τις αντιδράσεις μας και έτσι τελικά ορίζουμε τη ζωή μας.

 

Θετική σκέψη, Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2018

Θέματα Σεμιναρίου:

Πώς καλλιεργείται η θετική σκέψη, ποια είναι τα εμπόδια και πώς αντιμετωπίζονται, πώς μετατρέπονται οι αρνητικές σκέψεις σε θετικές, πώς αντιμετωπίζουμε τους αρνητικούς ανθρώπους.

Οφέλη

Στη διάρκεια του σεμιναρίου θα μάθετε:

Να μετατρέπετε τις αρνητικές σκέψεις σε θετικές

Να οριοθετείτε την επίδραση των αρνητικών ανθρώπων στη ζωή σας

Να χρησιμοποιείτε τη θετική σκέψη για να αντιμετωπίσετε πιο δυναμικά δυσκολίες και εμπόδια

Να χρησιμοποιείτε  το νευρογλωσσικό προγραμματισμό προκειμένου να σκέφτεστε θετικότερα

 

Συναισθηματική νοημοσύνη, Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2018

Θέματα σεμιναρίου:

Τι είναι η συναισθηματική νοημοσύνη,

Πώς αναγνωρίζουμε και κατανοούμε τα συναισθήματά μας,

Πώς να συνδέσουμε τα συναισθήματά μας με τις σκέψεις μας,

Πώς να ελέγξουμε τη συμπεριφορά μας όταν βιώνουμε ένα συναίσθημα,

Πώς να αποκτήσουμε ενσυναίσθηση,

Οφέλη

Μέσα από τις τεχνικές του Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού (NLP) που θα αναλυθούν στο σεμινάριο, θα δούμε πώς αλλάζοντας τον τρόπο που μιλάμε, αλλάζουμε τα συναισθήματά μας και κατ’ επέκταση τη διάθεση και συμπεριφορά μας.

 

Η μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί στα δύο σεμινάρια περιλαμβάνει:

Θεωρία-χρήση διαφανειών

Ασκήσεις

Πρακτικές συμβουλές

Συζήτηση

Χρήση πραγματικών παραδειγμάτων

Εισηγήτρια των σεμιναρίων θα  είναι η κα Εύη Ξυραφά, Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης και Εκπαιδεύτρια Ανθρώπινου Δυναμικού σε θέματα HR και επικοινωνίας.

Για το πλήρες βιογραφικό πατήστε εδώ.

Θεραπεία Με την Βοήθεια των Ζώων

Η παρούσα εκδήλωση αφορά το Πρόγραμμα «Θεραπεία Με την Βοήθεια των Ζώων», το  οποίο λειτουργεί στην Ελλάδα εδώ και έξι χρόνια αποκλειστικά από το σωματείο Therapydogs-Animal Assisted Τherapy, και θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 28/01 στις 11.00.

Θα γίνει ενημέρωση για το τι είναι η Θεραπεία με την βοήθεια των ζώων και για το έργο του σωματείου,  για τη θετική επίδραση που έχει η επαφή με τα ζώα σε παιδιά και ενήλικες με αναπηρίες, πάσχοντες από χρόνιες ή ανίατες νόσους και γενικά σε άτομα των κοινωνικά ευπαθών ομάδων και για τους εκπαιδευμένους σκύλους θεραπείας.

Λίγα λόγια για το “theapydogs”

Το σωματείο theapydogs είναι μια ομάδα καταρτισμένων εθελοντών και εκπαιδευμένων σκύλων που ξεκίνησε την δράση του στην Θεσσαλονίκη το 2012. Έχει ως στόχο την θεραπευτική επαφή με τα σκυλιά σε αυτούς που τη χρειάζονται λίγο περισσότερο. Για αυτόν τον λόγο, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, επισκέπτεται σωματεία και ειδικά σχολεία της Θεσσαλονίκης, όπου παιδιά ή ενήλικες με αναπηρίες, καλούνται να ασχοληθούν -σε όποιο βαθμό μπορεί και επιθυμεί ο καθένας- με τα σκυλιά του προγράμματος μας.

Σκοπός του σωματείου είναι η προβολή, η προώθηση και η ενίσχυση της αξίας και των οφελών του δεσμού «ανθρώπου-ζώου» καθώς και η παροχή της ασφαλούς και αποτελεσματικής θεραπευτικής επαφής με ζώα.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ομάδα θα βρείτε στο www.therapydogs.gr.

Ο Μηχανισμός των Ονείρων



Αυτό το workshop απευθύνεται σε σένα που προσπαθείς και κρατάς γερά. Όταν οραματίστηκε η ομιλήτρια, αυτό που ήθελε να κάνει και μέχρι σήμερα ακόμα προσπαθεί, με άλλον αέρα πλέον είναι η αλήθεια, αλλά πέρασε και περνάει από διάφορα στάδια που πιστεύει θα βοηθούσε να μοιραστούμε.

Μέσα από αυτό workshop θα περιγραφεί στο κοινό πώς λειτουργεί ο μηχανισμός των ονείρων και ίσως δει ο καθένας τον εαυτό του μέσα σε αυτόν.

Συνέχισε να πιστεύεις κι ας απογοητεύεσαι και κράτα γερά γιατί υπάρχει κόσμος που χρειάζεται αυτό ακριβώς που οραματίζεσαι!

Ομιλήτρια: Χρυσάνθη Κωστάρα

Πως να γίνετε ο καλύτερος  δάσκαλος του παιδιού σας, παίζοντας!

Ο Λυρικός Μικρός Πλανήτης και το Κέντρο Αγωγής Λόγου, Μάθησης & Αυτονομίας ΑΛΜΑ σας προσκαλούν την Κυριακή 21/01 στην ομιλία με θέμα: «Πώς να γίνετε ο καλύτερος δάσκαλος του παιδιού σας, παίζοντας»

Η ταχύτητα που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη εποχή, η έλλειψη χρόνου και ο στεγνός, διεκπεραιωτικός τρόπος μάθησης αποτελούν εμπόδιο στο να συνδέσουν τα παιδιά μας τη μάθηση με την ευχαρίστηση. Όμως, αυτός ο συνδυασμός είναι απαραίτητος για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους. Πολύ συχνά, μάλιστα, ως γονείς, αναρωτιόμαστε στο πως εμείς θα μπορούσαμε να κάνουμε την καθημερινότητα με τα παιδιά μας πιο ευχάριστη και δημιουργική αλλά και στο αν θα μπορούσαμε να τα υποστηρίξουμε στο σχολείο με έναν τρόπο πιο ουσιαστικό. Στη συγκεκριμένη ομιλία, που αφορά γονείς παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, θα δούμε πως αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί αξιοποιώντας εναλλακτικούς τρόπους μάθησης. Θα τονισθεί ιδιαίτερα, η παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού και πως μέσω αυτού η διαδικασία της μάθησης μπορεί να είναι ευχάριστη, για όλη την οικογένεια. Οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν πώς και γιατί ενσωματώνοντας έξυπνα κι εύκολα παιχνίδια στην καθημερινότητά μπορούν δυναμώσουν την επικοινωνία με τα παιδιά τους και να τα βοηθήσουν στη σχολική τους εξέλιξη με έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο. Στο τέλος της ομιλίας, θα γίνει επίδειξη κάποιων παιχνιδιών ώστε οι γονείς να «πάρουν μαζί τους» ιδέες που θα μπορέσουν να τις χρησιμοποιήσουν στο σπίτι.

Εισηγήτρια ομιλίας: Πέπη Κολαρά, MSc Λογοθεραπεύτρια – Ειδική παιδαγωγός

 

http://lyrikos.gr/

https://www.facebook.com/kentroalma

Πώς διαχειρίζομαι τη ματαίωση του παιδιού μου;

Η ζωή μας, παιδιών και ενηλίκων, περιλαμβάνει αναμφισβήτητα πολλές ματαιώσεις, μικρότερες ή μεγαλύτερες. Η κατάλληλη διαχείριση των ματαιώσεων του παιδιού, το ενδυναμώνει κάνοντας το να νιώθει ικανό να βιώσει και να διαχειριστεί τα συναισθήματα που του δημιουργούνται και το βοηθά να καλλιεργήσει σημαντικές δεξιότητες.

Οι ματαιώσεις του παιδιού μπορεί να προέρχονται από το φυσικό ή το κοινωνικό περιβάλλον, τον ίδιο του τον εαυτό ή από εμάς τους γονείς. Μέσα από βιωματικές ασκήσεις θα δουλέψουμε εργαλεία διαχείρισης των ματαιώσεων και παράλληλα θα δούμε πώς να αποφύγουμε τα παιχνίδια εξουσίας με το παιδί ή την επιτρεπτικότητα!

Συντονίστρια είναι η Φιλιώ Κατσαρού, Πιστοποιημένη Parent Educator Εκπ. Ειδικός θεραπευτικού παιχνιδιού & Συντονίστρια ομάδων sensory και messy play

Certification LEGO® Education WeDo 2.0

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education.

Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης θα εξερευνηθούν οι επιλογές που παρέχονται μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας WeDo 2.0.

Στόχος της εκπαίδευσης είναι οι συμμετέχοντες:

  • Να μπορέσουν να εισάγουν τους μαθητές στο πρώτο στάδιο του προγραμματισμού και της εκπαιδευτικής ρομποτικής μέσω του LEGO® Education WeDo 2.0
  • Να μπορούν να προγραμματίζουν και να λειτουργούν σε ομάδες εύκολα
  • Να πάρουνε ιδέες για το πως να δημιουργήσουνε τις δικές τους δραστηριότητες Hands – on
  • Να γνωρίσουν τρόπους διαχείρισης της τάξης
  • Να γνωρίσουν πλήρως τη χρήση του προγράμματος σπουδών

Στο τέλος θα ζητηθεί από τους συμμετέχοντες να παρουσιάσουν το δικό τους μάθημα – δραστηριότητα.

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Εισαγωγή στη μεθοδολογία της LEGO Education
  • Hands-on εκπαίδευση με το LEGO Education WeDo 2.0 Core set
  • Ενσωμάτωση μαθημάτων με το εθνικό πρόγραμμα σπουδών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • LEGO Education Teachers Kit
  • Πλήρη γνωριμία και κατανόηση των εκπαιδευτικών υλικών ώστε η ένταξη της ρομποτικής και του πακέτου LEGO Education WeDo 2.0 στη τάξη σας να είναι εύκολη

Με την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των θεματικών ενοτήτων, οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου θα λάβουν επίσημο πιστοποιητικό απο την LEGO Education Academy, το οποίο αποδεικνύει πως ο κάτοχός του γνωρίζει τη φιλοσοφία και τη λογική των εκπαιδευτικών προτάσεων της LEGO Education καθώς και το πως να εφαρμόσει τη μεθοδολογία της LEGO Education Academy στην τάξη του με σκοπό την ανάπτυξη δραστηριοτήτων κάνοντας χρήση του υλικού στο οποίο εκπαιδεύτηκε.

To Πρόγραμμα που ακολουθεί είναι ενδεικτικό

Πρόγραμμα Σεμιναρίου
10:30 – 11:30 Καλωσόρισμα – Γνωριμία – Μεθοδολογία LEGO Education –
Εισαγωγική Δραστηριότητα
11:30 – 11:45 Εισαγωγή στο LEGO Education WeDo 2.0 Core set
11:45 – 13:15 Δραστηριότητα 1
13:15 – 13:30 Coffee Break
13:30 – 13:45 WeDo 2.0 Projects
13:45 – 14:45 Δραστηριότητα 2
13:45 – 14:45 Lunch Break
14:45 – 15:30 Αξιολόγηση
15:30 – 16:30 Δραστηριότητα 3
16:30 – 16:45 Διαχείριση Τάξης
16:45 – 17:00 Break
17:00 – 18:00 Lesson Plan
18:00 – 18:30 Ερωτήσεις – Ερωτηματολόγια – Πτυχία – Αποχώρηση

Εκπαιδευτής: Μαρκόπουλος Πρόδρομος, LEGO Education Academy Certified Teacher Trainer

Certification LEGO® MINDSTORMS® Education EV3

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας και Β’/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education.

Θέλεις να μάθεις πως να χρησιμοποιείς το LEGO Mindstorms EV3 στη τάξη σου;
Η συγκεκριμένη εκπαίδευση θα σε βοηθήσει ώστε να μπορείς να εισάγεις την εκπαιδευτική ρομποτική στη τάξη σου σε μαθήματα όπως τεχνολογικά, μαθηματικών, επιστημών, με ένα τρόπο διασκεδαστικό και ελκυστικό προς τους μαθητές.

Στόχος της εκπαίδευσης είναι οι συμμετέχοντες:

  • Να μπορούν να εισάγουν τους μαθητές τους στις θεμελιώδης έννοιες και αρχές της ρομποτικής και του προγραμματισμού με τη χρήση του LEGO® Mindstorms® Education EV3
  • Να μπορούν να προγραμματίζουν και να λειτουργούν σε ομάδες εύκολα
  • Να πάρουνε ιδέες για το πως να δημιουργήσουνε τις δικές τους δραστηριότητες Hands – on
  • Να γνωρίσουν τρόπους διαχείρισης της τάξης
  • Να γνωρίσουν πλήρως τη χρήση του προγράμματος σπουδών καθώς και το πως να χρησιμοποιήσουν το υλικό ώστε να καλύπτουν ενότητες από το εθνικό πρόγραμμα σπουδών

Στο τέλος θα ζητηθεί από τους συμμετέχοντες να παρουσιάσουν το δικό τους μάθημα – δραστηριότητα

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Εισαγωγή στη μεθοδολογία της LEGO Education
  • Hands-on εκπαίδευση με το LEGO Mindstorms EV3 Core set
  • Ενσωμάτωση μαθημάτων με το εθνικό πρόγραμμα σπουδών δημοτικού και γυμνασίου
  • LEGO Education Teachers Kit
  • Πλήρη γνωριμία και κατανόηση των εκπαιδευτικών υλικών ώστε η ένταξη της ρομποτικής και του πακέτου LEGO Mindstorms EV3 στη τάξη σας να είναι εύκολη

Με την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των θεματικών ενοτήτων, οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου θα λάβουν επίσημο πιστοποιητικό απο την LEGO Education Academy, το οποίο αποδεικνύει πως ο κάτοχός του γνωρίζει τη φιλοσοφία και τη λογική των εκπαιδευτικών προτάσεων της LEGO Education καθώς και το πως να εφαρμόσει τη μεθοδολογία της LEGO Education Academy στην τάξη του με σκοπό την ανάπτυξη δραστηριοτήτων κάνοντας χρήση του υλικού στο οποίο εκπαιδεύτηκε.

Το πρόγραμμα είναι ενδεικτικό:

Πρόγραμμα Σεμιναρίου
10:30 – 11:30  

Καλωσόρισμα – Γνωριμία – Μεθοδολογία LEGO Education –
Εισαγωγική Δραστηριότητα

11:30 – 11:45 Εισαγωγή στο LEGO Education EV3 – Hardware
11:45 – 12:00 Coffee Break
12:00 – 13:00 Δραστηριότητα 1
13:00 – 13:15 Εισαγωγή στο Software
13:15 – 14:15 Δραστηριότητα 2
14:15 – 14:45 Lunch Break
14:45 – 15:45 Δραστηριότητα 3
15:45 – 16:00 Διαχείριση τάξης
16:00 – 16:15 Break
16:15 – 17:15 Δραστηριότητα 4
17:15 – 18:15 Lesson Plan
18:15 – 18:30 Ερωτήσεις – Ερωτηματολόγια – Πτυχία – Αποχώρηση

Εκπαιδευτής: Μαρκόπουλος Πρόδρομος, LEGO Education Academy Certified Teacher Trainer

Δημόσια Συζήτηση: Μπιενάλε Θεσσαλονίκης, Ανασκόπηση και Προοπτικές

 

Καλλιτέχνες, επιμελητές, στελέχη, εκπρόσωποι φορέων, επαγγελματίες και κοινό συμμετέχουν στη δημόσια συζήτηση επιχειρώντας μια ανασκόπηση της δεκαετούς πορείας της Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης και σχεδιάζουν το μέλλον της με νέες προτάσεις και προοπτικές.
Δέκα χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας της, ποιο είναι το αποτύπωμα της Μπιενάλε Θεσσαλονίκης στον πολιτιστικό χάρτη της πόλης και στη διεθνή εικαστική σκηνή;
Σε ποιο βαθμό έχει συμβάλει στην ενεργοποίηση της καλλιτεχνικής σκηνής;
Πώς συνομιλεί με την κοινωνική πραγματικότητα και πώς εξελίσσεται;
Οι απαντήσεις θα επιχειρηθεί να δοθούν από τους συμμετέχοντες ομιλητές στις τρεις στρογγυλές τράπεζες κάτω από τις ισάριθμες θεματικές: 1/Οργάνωση-Μοντέλα Επιμέλειας, 2/Ανάπτυξη-Συνέργειες, 3/Εκπαίδευση-Συμπερίληψη, ενώ θα ακολουθήσει ανοιχτός διάλογος με το κοινό.

1/ Οργάνωση-Μοντέλα Επιμέλειας
Συντονισμός: Μαρία Τσαντσάνογλου, Διευθύντρια ΚΜΣΤ
Σοφία Καϊτατζή-Γουίτλοκ, Αντιπρόεδρος ΔΣ του ΚΜΣΤ
Αρετή Λεοπούλου, Επιμελήτρια ΚΣΤΘ-ΚΜΣΤ
Θοδωρής Μάρκογλου, Επιμελητής ΚΜΣΤ
Συραγώ Τσιάρα, Διευθύντρια της 6ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης,
Έλλη Χρυσίδου, Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τεχνών, Δήμος Θεσσαλονίκης

2/ Ανάπτυξη-Συνέργειες
Συντονισμός: Ανδρέας Τάκης, Πρόεδρος ΔΣ του ΚΜΣΤ
Θανάσης Γωγάδης, Αρχισυντάκτης του 95,8 fm / ΕΡΤ3
Χρύσα Ζαρκαλή, Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων & Επικοινωνίας ΚΜΣΤ
Αλέξανδρος Θάνος, Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
Τριαντάφυλλος Κουρούκλας, Προϊστάμενος Πολιτισμού, Δήμος Παύλου Μελά
Σπύρος Πέγκας, Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων, Δήμος Θεσσαλονίκης
Χρύσα Σαραβέλου, Υπεύθυνη Μάρκετινγκ και Προώθησης Προορισμού, Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης

3/ Εκπαίδευση-Συμπερίληψη
Συντονισμός: Εύη Παπαβέργου & Κατερίνα Παρασκευά, Μουσειοπαιδαγωγοί ΚΜΣΤ
Μπάμπης Αλεξιάδης, Animator
Παρασκευή Γκαϊτατζή, Εκπαιδευτικός
Νίκη Νικονάνου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσειακής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Βίλλη Πολυζούλη, Μουσειοπαιδωγός ΜΜΣΤ
Ιωάννα Σεραφειμίδου, Family travel and leisure advocate

Την ίδια ημέρα θα πραγματοποιηθεί η συναυλία λήξης της Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης με την ορχήστρα ΓΙΑΝ ΒΑΝ Featuring Ειρήνη Αραμπατζή

Η ορχήστρα ΓΙΑΝ ΒΑΝ συνδυάζει το κλαρίνο και το μπασοκίθαρο με τους πλουμιστούς ρυθμούς της Αφρικής, το νταούλι και την Farfisa με την ψυχεδέλεια και το rock ’n roll των ‘70s.
Μετά την ανεξάρτητη κυκλοφορία του άλμπουμ «ΓΙΑΝ ΒΑΝ» σε βινύλιο και κασέτα, η μπάντα/εγχείρημα του Jan Van de Engel κυκλοφόρησε ένα νέο ψηφιακό άλμπουμ με καινούρια τραγούδια, διασκευές, remix και δείγμα της συνεργασίας τους με τον Φοίβο Δεληβοριά.
Το υλικό αποτελείται από τραγούδια σε στίχους του Ευθύμη Φιλίππου. Αφετηρία, ηχητικά και θεματικά, ο κόσμος του λαϊκοδημοτικού πανηγυριού, του τζαζμπανίστα. Μια παράδοση φιλτραρισμένη μέσα από τα εξωτικά κυκλώματα του afro-beat, του funk, του avant-garde.

Ημερίδα για την παχυσαρκία

Το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου, στις 11π.μ., θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Διαλέξεων της Κλινικής «ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ» ημερίδα με θέμα την Παχυσαρκία.

Η ημερίδα έχει ως βασικό σκοπό να παρουσιάσει το Τμήμα Παχυσαρκίας και Μεταβολικών Διαταραχών της Κλινικής, στο οποίο αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της παχυσαρκίας ολοκληρωμένα, με τη συνδρομή όλων των σχετικών ειδικοτήτων: παθολόγου, ενδοκρινολόγου, διαιτολόγου, γαστρεντερολόγου, ψυχολόγου, ψυχιάτρου, εξειδικευμένου χειρουργού βαριατρικής και πλαστικού χειρουργού.

Στη διάρκεια της ημερίδας θα μιλήσει η ψυχίατρος του τμήματος κ. Μυρτώ Μαρίνου με θέμα «Διαταραχές πρόσληψης τροφής: αίτια και αντιμετώπιση». Η κ. Μαρίνου θα αναφερθεί στη διαταραχή της νευρικής ανορεξίας, της νευρικής βουλιμίας και της υπερφαγίας και θα εξηγήσει πώς αυτές οι συμπεριφορές επηρεάζονται από παράγοντες βιολογικούς και κοινωνικούς, από το περιβάλλον στο οποίο ζει το άτομο, αλλά και από ψυχολογικούς παράγοντες, όπως η χαμηλή αυτοεκτίμηση, η κατάθλιψη, το άγχος και τα συναισθηματικά κενά.

Η δεύτερη ομιλία θα γίνει από τον διαιτολόγο του τμήματος κ. Νίκο Παπασπανό, ο οποίος θα μιλήσει πάνω σε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον και ευαίσθητο θέμα, με τίτλο «Παιδική Παχυσαρκία: έλεγχος βάρους και συμβουλές διατροφής». Ο κ. Παπασπανός θα αναπτύξει τις αιτίες, αλλά και τις συνέπειες της παιδικής παχυσαρκίας, θα αναφέρει τρόπους αξιολόγησης του βάρους του παιδιού, ενώ θα δώσει πολύτιμες συμβουλές σχετικά με τη σωστή διατροφή και την υγιή συμπεριφορά γύρω από το φαγητό.

 

Στο τέλος των ομιλιών θα ακολουθήσει συζήτηση.

Η είσοδος στην ημερίδα είναι ελεύθερη.

Σελίδες ψυχολογίας

Διοργάνωση ενημερωτικών – βοηθητικών, αυτοτελών σεμιναρίων με θέματα ψυχολογίας για τους δημότες της περιοχής με τίτλο: “Σελίδες ψυχολογίας” διοργανώνει η περιφερειακή Βιβλιοθήκη Ορέστου σε  συνεργασία με το κέντρο ψυχικής και σωματικής ισορροπίας « Αυτοΐαση».

Με τις ψυχολόγους Αρετή Μπατζικώστα & Στεφανία Καραμάνη

 

Πρόγραμμα συναντήσεων

17/1/2018 – Η σχέση μας με το φαγητό

24/1/2018 – Κατάθλιψη ή μελαγχολία;

31/1/2018 – Εξαρτήσεις

7/2/2018 – Αναβλητικότητα και έλλειψη ενδιαφερόντων

14/2/2018 -Τέχνη και ψυχολογία

21/2/2018- Ύπνος και  αϋπνία

28/2/2018 -Έλλειψη αυτοπεποίθησης και πρακτικοί τρόποι ενίσχυσής της

7/3/2018 – Καβγάδες στη σχέση