Σεμινάριο & Ομιλία – Σελίδα 10 από 11 – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Μαθαίνω να θέτω υγιή όρια στο παιδί μου

Ψυχοεκπαιδευτικό & Βιωματικό Εργαστήρι:
“Μαθαίνω να θέτω υγιή όρια στο παιδί μου” (χωρίς απειλές, τιμωρίες & δωροδοκίες).

Το εργαστήρι απευθύνεται σε γονείς και παιδαγωγούς που επιθυμούν να εφοδιαστούν με παραπάνω εργαλεία ώστε να νιώθουν πιο ικανοί στο να θέτουν υγιή όρια στα παιδιά με τρόπο που ενισχύει τη σύνδεση και τη μεταξύ τους σχέση.

Θα δουλευτούν οι ηλικίες παιδιών ως και τα 6 έτη.

Θέματα που θα συζητηθούν & θα δουλευτούν:

  • γιατί χρειάζονται τα όρια
  • πως τα επικοινωνώ στο παιδί μου χωρίς τη χρήση τιμωρίας, δωροδοκίας ή απειλής
  • συχνά λάθη στην οριοθέτηση

Το εργαστήρι βασίζεται στις αρχές του Attachment Parenting & της Magda Gerber με τη φιλοσοφία του RIE (Resources for Infant Educarers).

Μεγαλώνοντας με όρια και κανόνες

Βιωματικό Σεμινάριο

Έρευνες αναφέρουν ότι τα μέσα – φυσιολογικά παιδιά συμμορφώνονται μόνο στα 2/3 των απαιτήσεων που προβάλλουν οι γονείς τους. Αυτό μπορεί να είναι εκνευριστικό για τους γονείς, αλλά αποτελεί μια υγιή εκδήλωση της ανάγκης του παιδιού για αυτονομία.

Πως μπορούμε να βάλουμε τα όρια, ώστε το παιδί μας να μάθει να συμπεριφέρεται σωστά, χωρίς όμως να  χαλάμε τη σχέση μας μαζί του; Ποιες τεχνικές είναι πιο αποδοτικές; Και τι μπορούμε να κάνουμε για το πείσμα του;

Ομιλήτρια: Ιωάννα Μπλέκα

Ημερίδα – Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2018

 

Ενημερωτική Ημερίδα – Workshop

Ενόψει του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2018 και των προκριματικών του διαγωνισμών, ο Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης WRO Hellas, το Κέντρο Εκπαίδευσης STEM του Κολλεγίου Ανατόλια και το American College of Thessaloniki –ACT, μέλος του Κολλεγίου Ανατόλια διοργανώνουν εκπαιδευτική ημερίδα τη Δευτέρα 18/12, στη Βιβλιοθήκη Bissell.

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, που προσελκύει περισσότερους από 3.000 μαθητές από όλη την Ελλάδα, υλοποιείται για τέταρτη συνεχή χρονιά από τον WRO Hellas με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE. Ο διαγωνισμός τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας κυρίου Προκόπη Παυλόπουλου. Ο διαγωνισμός αποτελεί για την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας ένα συναρπαστικό ταξίδι διάρκειας 5 μηνών, που ξεκινά από την ανακοίνωση των θεμάτων τον Οκτώβριο και ολοκληρώνεται με τη διεξαγωγή του Τελικού τον Μάρτιο. Ο προκριματικός διαγωνισμός Βόρειας Ελλάδος του 2018 θα διεξαχθεί στο Κολλέγιο Ανατόλια την Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2018. Στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής διοργανώνονται ημερίδες σε ολόκληρη τη χώρα, καθώς και εντατικά σεμινάρια και webinars για την κατάρτιση των εκπαιδευτικών – όλα με ελεύθερη είσοδο.

Το πιο σημαντικό στάδιο του διαγωνισμού δεν είναι τόσο η ημέρα της διαγωνιστικής διαδικασίας, όσο η πορεία προς τον διαγωνισμό. Κατά την προετοιμασία τους,  τα παιδιά αναπτύσσουν σημαντικές δεξιότητες όπως είναι η ικανότητα εργασίας ατομικά και ως μέλη ομάδας, η επίλυση προβλήματος και αποκτούν γνώσεις σε τομείς όπως η μηχανική και ο προγραμματισμός. Παράλληλα οι προπονητές των παιδιών αποκομίζουν γνώσεις στην αιχμή των τεχνολογικών και εκπαιδευτικών εξελίξεων, με σκοπό να τις μεταλαμπαδεύσουν στις τωρινές και μελλοντικές γενεές μαθητών.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας που θα πραγματοποιηθεί στη βιβλιοθήκη Bissell  η ομάδα του WRO Hellas θα παρουσιάσει παραδειγματικές εφαρμογές του Scratch και του LEGO Mindstorms EV3 για τις θεματικές ενότητες του διαγωνισμού που απευθύνονται σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Οι μαθητές, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές από τις 13 περιφέρειες της χώρας καλούνται να προετοιμαστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, έτσι ώστε οι ρομποτικές κατασκευές τους να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των παρακάτω θεμάτων:

  • Για μαθητές Δημοτικού (8-12 ετών): «Εποικισμός του Άρη» ή «WeDo 2.0 Ποδόσφαιρο»
  • Για μαθητές Γυμνασίου (13-15 ετών): «Βυζαντινή Αυτοκρατορία & Επικοινωνίες»
  • Για μαθητές Λυκείου (16-18 ετών): «Αειφόρος Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

18:00 – 18:30      Registration & παρουσίαση Διαγωνισμού

18:30 – 20:00      Χωρισμός εκπαιδευτικών σε ομάδες Α/θμιας και Β/θμιας

  • Ομάδα Α/θμιας: Scratch με εισηγητή τον Δημήτριο Τσιαστούδη
  • Ομάδα Β/θμιας: LEGO Mindstorms EV3 με εισηγητή τον Κωνσταντίνο Τσατσαρώνη

Βλαχόφωνη Ρωμιοσύνη

Εκδήλωση τιμής και μνήμης στη Βλαχόφωνη Ρωμιοσύνη  οργανώνει η Χ.Α.Ν.Θ. την Κυριακή 17/12 και ώρα 11π.μ στο θέατρο Αυλαία. Πρώτοι στ’ άρματα  και στα γράμματα, στα γρόσια και στα τάματα οι ορεσίβιοι βλαχόφωνοι Έλληνες ανεδείχθησαν Ακρίτες της πατρώας μας Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και, μετά την Άλωση, περιώνυμοι αρματολοί, εθναπόστολοι και Διδάσκαλοι του Γένους, αγωνιστές όλων των εθνικών αγώνων και μέγιστοι  εθνικοί ευεργέτες, κορυφαίοι τσελιγκάδες και καραβαναραίοι, έμποροι και αργυροχρυσοχόοι. Επί αιώνες τα δίκτυά τους  απλώθηκαν στις Αυτοκρατορίες των Αψβούργων, των Οθωμανών και πασών των Ρωσιών. Διέλαμψαν σε όλη των Ευρώπη και διέπρεψαν στην Αμερική. Συνδέθηκαν στενά με τη Θεσσαλονίκη και την σφράγισαν με τους αγώνες και τις ευεργεσίες τους, με τις πρωτοπόρες εφημερίδες τους και τις επιστήμες τους. Δεκάδες δρόμοι φέρουν το όνομά τους. Βλάχοι σήμερα στη Θεσσαλονίκη είναι ο Δήμαρχός της Γιάννης Μπουτάρης και ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο πρύτανης του Αριστοτελείου Περικλής Μήτκας, οι Πρόεδροι της Διεθνούς Εκθέσεως Δημήτρης Τζήκας και της ΧΑΝΘ Γιάννης Σωσσίδης και έως το 2015 επί σαράντα χρόνια οι Πρόεδροι της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών καθηγητής Κωνσταντίνος Βαβούσκος και Νικόλαος Ι. Μέρτζος. Στο ιστορικό Νυμφαίον λειτουργεί το πρότυπο Ορεινό Κατασκηνωτικό Κέντρο της ΧΑΝΘ.

Την συναρπαστική αυτή διαδρομή θα αναπτύξει και θα τεκμηριώσει με φωτογραφίες ο γνωστός δημοσιογράφος Ν.Ι.Μέρτζος, συγγραφέας 44 βιβλίων και μονογραφιών.

 

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα Νικόλαου Ι. Μέρτζου

O Νικόλαος Ι. Μέρτζος, διετέλεσε Πρόεδρος της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών   Γεννήθηκε το 1936 στο Νυμφαίο. Κατάγεται από παλαιά οικογένεια χρυσικών και εμπόρων εγκατεστημένη στη Θεσσαλονίκη. Δικηγόρος, δημοσιογράφος και συγγραφέας 28 βιβλίων μέχρι το 2010. Από το 1955 ασχολήθηκε επαγγελματικά με τη δημοσιογραφία παράλληλα με τις σπουδές του στη Νομική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Πρωτοστάτησε στο φοιτητικό κίνημα και στους εθνικούς αγώνες για την Κύπρο, τη Μακεδονία και τη Θράκη. Αρχισυντάκτης από το 1966 εργάσθηκε σκληρά σε πολλές εφημερίδες, σε περιοδικά, στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση και στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Διακρίθηκε ιδιαίτερα στο χρονογράφημα, στο πολιτικό άρθρο και στην πολιτική ανάλυση σε εφημερίδες της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας. Ειδικός στα βαλκανικά ζητήματα. Ταξίδεψε σε όλον σχεδόν τον Κόσμο με επιτυχείς δημοσιογραφικές αποστολές. Στενός συνεργάτης των Κωνσταντίνου Γ. Καραμανλή και Ευαγγέλου Αβέρωφ-Τοσίτσα, σύμβουλος του Πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Κ. Μητσοτάκη στα εθνικά θέματα 1990-1993. Διηύθυνε την ιστορική εφημερίδα «Ελληνικός Βορράς» και το περιοδικό «Μακεδονική Ζωή» καθ’ όλο το τελευταίο τέταρτο του 20ού αιώνα. Μέλος της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και της Μακεδονικής Επιτροπής διέτρεξε όλη την Ελλάδα, την Ευρώπη, την Αυστραλία και τη Βόρειο Αμερική επί 45 χρόνια για τη Μακεδονία. Για την προσφορά του τιμήθηκε με δεκάδες διακρίσεις από την Εκκλησία, τις Ένοπλες Δυνάμεις, Δήμους και οργανώσεις, την Κυπριακή Δημοκρατία, την ΕΟΚΑ, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, καθώς επίσης από τους Δήμους Τορόντο και Σκάρμπορω Καναδά. Από το 1995, εγκαταλείποντας σταδιακά τη δημοσιογραφία, αφιερώθηκε στο ερημωμένο πατρογονικό του Νυμφαίον, το οποίο ως Πρόεδρος της Κοινότητος επί τρεις θητείες οδήγησε στην Αναγέννηση και το ανέδειξε σε πανευρωπαϊκό πρότυπο ήπιας ανάπτυξης με σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά και στη Φύση.

Η ομιλία διοργανώνεται με ευθύνη των Επιτροπών Εκπαιδευτικού Κέντρου Νυμφαίου – Πίνδου και την Επιτροπή Δράσης Χ.Α.Ν.Θ.

 

Καλλιεργώντας την συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών

Βιωματικό Σεμινάριο

Η συναισθηματική αγωγή δεν είναι έμφυτη σε όλους τους γονείς μόνο και μόνο επειδή αγαπούν τα παιδιά τους. Η συναισθηματική αγωγή είναι μάλλον τέχνη. Απαιτεί από τους γονείς να έχουν επίγνωση των συναισθημάτων και να επιδεικνύουν συγκεκριμένες συμπεριφορές προσεκτικής ακρόασης και επίλυσης προβλημάτων. Το να μάθουμε στα παιδιά να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και να αποδέχονται μάλιστα τα αρνητικά ως μια πραγματικότητα της ζωής, τα βοηθάει να είναι συναισθηματικά υγιέστερα. Παιδιά των οποίων οι γονείς εφαρμόζουν με συνέπεια την συναισθηματική αγωγή έχουν καλύτερη υγεία, επιτυγχάνουν υψηλότερες σχολικές επιδόσεις, δημιουργούν σταθερότερες και ποιοτικότερες φιλίες, εμφανίζουν λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς και γενικά είναι περισσότερο ανθεκτικά και ευπροσάρμοστα στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος.

Στο σεμινάριο θα παρουσιαστούν οι αρχές της συναισθηματικής αγωγής και τα οφέλη της συναισθηματικής νοημοσύνης, θα αναλυθούν τα πέντε στάδια της διαδικασίας με παραδείγματα και παιχνίδι ρόλων, καθώς και οι πιθανές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς στην εφαρμογή, και φυσικά θα υπάρχει χρόνος για ανοιχτή συζήτηση με τους συμμετέχοντες.

Ομιλήτρια: Ιωάννα Μπλέκα

Μαθαίνω να θέτω υγιή όρια στο παιδί μου

 

Ψυχοεκπαιδευτικό & Βιωματικό Εργαστήρι

Θέτω όρια (χωρίς απειλές, τιμωρίες & δωροδοκίες)

Το εργαστήρι απευθύνεται σε γονείς και παιδαγωγούς που επιθυμούν να εφοδιαστούν με παραπάνω εργαλεία ώστε να νιώθουν πιο ικανοί στο να θέτουν υγιή όρια στα παιδιά με τρόπο που ενισχύει τη σύνδεση και τη μεταξύ τους σχέση.

Η θεματολογία απευθύνεται σε ηλικίες παιδιών ως και τα 6 έτη.

Θέματα που θα συζητηθούν & θα δουλευτούν
-γιατί χρειάζονται τα όρια
-πως τα επικοινωνώ στο παιδί μου ΧΩΡΙΣ τη χρήση τιμωρίας, δωροδοκίας ή απειλής
-συχνά λάθη στην οριοθέτηση

Το εργαστήρι βασίζεται στις αρχές του Attachment Parenting & της Magda Gerber με τη φιλοσοφία του RIE (Resources for Infant Educarers)

 

Διδασκαλία της Γερμανικής με ψηφιακά μέσα

© Foto: Colourbox.de

 

2η Ημερίδα

Το Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας διοργανώνει σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρία Γερμανικών Σπουδών και το Goethe-Institut Thessaloniki ημερίδα με θέμα την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων στην διδασκαλία της Γερμανικής.

Προσκεκλημένοι ομιλητές

Πρόγραμμα Ημερίδας

Δήλωση συμμετοχής στην Ημερίδα

Μουσική για βρέφη ή πώς τα βρέφη ανακαλύπτουν τον κόσμο με μουσική

ομιλία της Κατερίνας Κουθούρη

 

Είναι σημαντικό να υπάρχει ένα περιβάλλον ασφαλές και γεμάτο ερεθίσματα για τα παιδιά καθώς οι στιγμές που μοιράζονται με τους σημαντικούς άλλους είναι στιγμές ανεκτίμητες και γίνονται βιώματα που τα ακολουθούν σε όλη τους τη ζωή.  Μια ευαισθητοποιημένη παρουσία δίπλα στο βρέφος βοηθάει τις πρώτες ανακαλύψεις και εμπλουτίζει τις πρώτες του συγκινήσεις. Η συμβολή της μουσικής και του παιχνιδιού στην αισθητηριακή και ψυχοκινητική ανάπτυξη του βρέφους είναι σημαντική γιατί αποτελούν τα μέσα ανακάλυψης του κόσμου.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα παρουσιαστεί εποπτικό και φωτογραφικό υλικό. Οι γονείς θα συμμετάσχουν σε  κάποιες δραστηριότητες από το πρόγραμμα Μικροί Μότσαρτ.

 

Λίγα λόγια για την ομιλήτρια:

Η Κατερίνα είναι διευθύντρια της “Χαράς και Μουσικής” και απόφοιτος του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και τελειόφοιτη του τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου.  Είναι επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος “Μικροί Μότσαρτ”, μουσική για βρέφη, καθώς και άλλων προγραμμάτων μουσικής αγωγής  που πραγματοποιούνται στη Χαρά και Μουσική, στην Περαία Θεσσαλονίκης.

6o Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης & Τεχνολογίας Ανατόλια/ACSTAC 2017

Διακεκριμένοι Επιστήμονες και Ερευνητές στο 6o Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης & Τεχνολογίας Ανατόλια/ACSTAC 2017

 

Σημαντικές εξελίξεις και αποτελέσματα από την πρόσφατη επιστημονική τους δραστηριότητα θα παρουσιάσουν διακεκριμένοι καθηγητές και ερευνητές  στο 6ο Μαθητικό  Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Κολλεγίου Ανατόλια/ Anatolia College Science and Technology Annual Conference (ACSTAC) 2017. To Συνέδριο ανοίγει την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου και ολοκληρώνεται την Κυριακή 26 Νοεμβρίου.

Κατά τη διάρκεια του 6ου Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης & Τεχνολογίας οι μαθητές θα αναλάβουν πολλαπλούς ρόλους: από την παρουσίαση και την κριτική των εργασιών μέχρι την οργάνωση του συνεδρίου. Το ACSTAC 2017 έχει τεθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του CERN (European Organization for Nuclear Research), του EPS (European Physical Society) και του Δήμου Θεσσαλονίκης. Τα πέντε πρώτα μαθητικά συνέδρια ACSTAC φιλοξένησαν περισσότερους από 4.000 μαθητές. Φέτος θα παρουσιαστούν εργασίες Βιολογίας, Χημείας, Πληροφορικής, Μαθηματικών και Φυσικής, όπως και διαθεματικές εργασίες που συνδυάζουν Θετικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες.

Οι ομιλητές

Το συνέδριο θα ανοίξει ο Γιάννης Ασσαέλ, διδακτορικός φοιτητής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με πλήρη υποτροφία της Oxford – Google DeepMind Graduate Scholarship και επικεφαλής ερευνητών του εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Η ομάδα δημιούργησε το σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης με την ονομασία LipNet.ai, που έφερε επανάσταση στην αναγνώριση φωνής με χρήση αυτόματης ανάγνωσης χειλιών και σήμερα συνεχίζει την έρευνά του στην Google DeepMind.

Προσκεκλημένη του συνεδρίου επίσης από το εξωτερικό, είναι η Δρ Ναυσικά Σταυρίδου που εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στο Α.Π.Θ. με υποτροφία του ΙΚΥ-SIEMENS συμμετέχοντας ταυτόχρονα στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα «Aeolus» και σήμερα βρίσκεται στο πανεπιστήμιο του Birmingham ως μεταδιδακτορική ερευνήτρια με υποτροφία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής IF-MSCA-H2020 Marie Sklodowska-Curie.

Επίσημος προσκεκλημένος για την ημέρα Φυσικών Επιστημών είναι ο Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης, αναπληρωτής καθηγητής του Τομέα Γενετικής, Ανάπτυξης και Μοριακής Βιολογίας του ΑΠΘ και συντονιστής του προγράμματος “S.U.C.RE.: Supporting University Community Pathways for Refugees-Migrants.”

Την πρώτη ημέρα του συνεδρίου, ημέρα Πληροφορικής και Μαθηματικών, θα πραγματοποιηθεί ομιλία και εργαστήριο από τον Νικόλαο Φαχαντίδη, επίκουρο καθηγητή του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και ιδρυτή της Ρομποτικής Ακαδημίας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. H εκπαιδευτική πρόταση και το ρομπότ που δημιούργησε με την ομάδα του για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, το 2015, αναδείχθηκε ως η καλύτερη εκπαιδευτική τεχνολογία στην Ευρώπη και βραβεύτηκε με το βραβείο TELLUS 2015.

 

Πρόγραμμα ομιλιών

Παρασκευή, 24 Νοεμβρίου 2017

17:45 – 19:45: Νικόλαος Φαχαντίδης, «Κοινωνικά Ρομπότ: φίλοι, συνεργάτες ή υπηρέτες;» Θα ακολουθήσει workshop Ρομποτικής. (Raphael Hall)

Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2017

11:00 – 11:45: Γιάννης Ασσαέλ «Artificial Intelligence in tomorrow’s world» / [Τεχνητή Νοημοσύνη στον κόσμο του αύριο] (Κλειστό Γυμναστήριο Κολλεγίου Ανατόλια). Η ομιλία θα γίνει στην αγγλική γλώσσα.

16:30 – 17:30: Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης, «Human, DNA, and Genomics. A new future» / [Άνθρωπος, DNA και Γενομική. Ένα νέο μέλλον] (Raphael Hall)

Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2017

10:30 – 11:00: Ναυσικά Σταυρίδου, «From Aeolus to sustainable development» / [Από τον Αίολο στην αειφόρο ανάπτυξη], (Κλειστό Γυμναστήριο Κολλεγίου Ανατόλια). Η ομιλία θα γίνει στην αγγλική γλώσσα.

 

Το 6ο Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας πραγματοποιείται με την ευγενική υποστήριξη των Dan & Helen Lindsay στη μνήμη των Hrisi Pappidou – Electris και Pavlos Electris.

Για περισσότερες πληροφορίες: www.acstac.gr

Η Αttachment Parenting Hellas στη Θεσσαλονίκη

Η Attachment Parenting Hellas διοργανώνει στις 2 και 3/12, στη Θεσσαλονίκη τέσσερα βιωματικά σεμινάρια για επαγγελματίες, γονείς και εκπαιδευτικούς.

 

Σεμινάρια

  • Δεν τρώει τίποτα

Το πρώτο σεμινάριο με τίτλο “Δεν τρώει τίποτα” θα διεξαχθεί το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου, ώρες 10.00-13.00. Το σεμινάριο απευθύνεται σε γονείς και φροντιστές παιδιών, οι οποίοι προβληματίζονται και δυσκολεύονται με τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών τους, τα οποία περιγράφουν ως “ολιγόφαγα” ή “επιλεκτικά”. Στο σεμινάριο θα διερευνήσουμε τις συνθήκες και δυναμικές που επηρεάζουν τις διατροφικές συνήθειες και την υγιή διατροφική τους ανάπτυξη, βάσει των αρχών και πρακτικών του Attachment Parenting. Ποιοι βιοψυχοκοινωνικοί λόγοι οδηγούν ένα παιδί στο να μη σιτίζεται επαρκώς ή υγιεινά? Πώς αισθάνονται τα παιδιά και πώς οι φροντιστές τους; Πώς μπορούν οι γονείς και φροντιστές να τα βοηθήσουν να έχουν μία υγιή διατροφική ανάπτυξη, χωρίς να διακυβεύεται ο ασφαλής συναισθηματικός δεσμός;

Το σεμινάριο συντονίζει η Μαρία Παπαφιλίππου.

  • Attachment Parenting για επαγγελματίες

Το δεύτερο σεμινάριο, με τίτλο “Attachment Parenting για επαγγελματίες”, θα διεξαχθεί το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου, ώρες 14.00-20.00. Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες (ψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές, σύμβουλους θηλασμού, μητρότητας, υγείας, μαίες, λογοθεραπευτές, παιδαγωγούς, κτλ), οι οποίοι ενδιαφέρονται να μάθουν τις αρχές και πρακτικές του ΑΡ και πώς να υποστηρίζουν κατάλληλα τα άτομα, γονείς, οικογένειες και παιδιά που απευθύνονται σε αυτούς, αναζητώντας επαγγελματίες που υποστηρίζουν τη φιλοσοφία του ΑΡ. Με το πέρας του σεμιναρίου δίνονται βεβαιώσεις παρακολούθησης και για όποιον ενδιαφέρεται γίνεται ενημέρωση για τη διαδικασία εγγραφής στο δίκτυο συνεργατών της Attachment Parenting Hellas.

Το σεμινάριο συντονίζει η Μαρία Παπαφιλίππου.

  • Συγκρούσεις μεταξύ αδελφών και συνομηλίκων

Το τρίτο σεμινάριο, με τίτλο “Συγκρούσεις μεταξύ αδελφών και συνομηλίκων” θα διεξαχθεί την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου, ώρες 10.00-14.00. Το σεμινάριο αυτό είναι βιωματικό. Μέσα από ασκήσεις Θετικής Διαπαιδαγώγησης οι γονείς και παιδαγωγοί θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν να διαχειρίζονται τις συγκρούσεις στα παιδιά. Στο σεμινάριο θα δούμε το παιχνίδι ως μέσο εξερεύνησης, σύνδεσης, μάθησης και επικοινωνίας. Οι γονείς και φροντιστές θα μάθουν πώς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες και δεξιότητες  επίλυσης των συγκρούσεων θετικά και δημιουργικά. Γιατί τα αδέλφια και οι συνομήλικοι τσακώνονται; Ποιος είναι ο ρόλος των φροντιστών τους; Πώς επηρεάζουν τις συγκρούσεις αυτές; Πώς μπορούν οι γονείς και φροντιστές να βοηθήσουν τα παιδιά να αυτορρυθμίζουν τις διαφορές τους; Ποιες τεχνικές είναι βοηθητικές;

Το σεμινάριο συντονίζουν η Φιλιώ Κατσαρού και η Μαρία Παπαφιλίππου.

  • Αποθηλασμός με Αγάπη και Σεβασμό

Το σεμινάριο “Αποθηλασμός με Αγάπη και Σεβασμό” θα διεξαχθεί την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου, ώρες 15.00-18.00. Στο Attachment Parenting θεωρείται ιδανικός ο φυσικός αποθηλασμός. Τι γίνεται όμως όταν για διάφορους λόγους μία μητέρα χρειάζεται να αποθηλάσει νωρίτερα; Πώς μπορεί να αποθηλάσει ήπια, με σεβασμό και αγάπη, χωρίς να διαταράξει τον ασφαλή συναισθηματικό δεσμό του παιδιού; Πώς μπορούμε να επιτύχουμε τον αποθηλασμό, σεβόμενοι τις ανάγκες και των δύο; Η σύμβουλος θηλασμού, βοηθός μητρότητας και λοχείας, Αφροδίτη Κονδύλη, θα συζητήσει μαζί σας για τους λόγους που ωθούν στον αποθηλασμό, τρόπους για να επιτευχθεί, για τη διαχείριση πιθανών ενοχών και συναισθημάτων της μητέρας και τελικά για τη διαφύλαξη της συναισθηματικής ασφάλειας στον καθένα, αλλά και στη σχέση.

 

Λίγα λόγια για την Attachment Parenting Hellas

Τον Σεπτέμβριο του 2015 ξεκίνησε επίσημα η λειτουργία της Attachment Parenting Hellas (APH). Πρόκειται για ένα οργανωμένο δίκτυο επαγγελματιών που υποστηρίζουν τη φιλοσοφία του Attachment Parenting στην Ελλάδα και μπορούν να προσφέρουν τις εκπαιδευτικές, συμβουλευτικές και ψυχοθεραπευτικές υπηρεσίες τους σε όσους τις έχουν ανάγκη.

Η ιδέα για τη δημιουργία της APH ανήκει στη κ. Μαρία Παπαφιλίππου, σύμβουλο ψυχικής υγείας, οικογενειακή ψυχοθεραπεύτρια, μητέρα η ίδια δύο παιδιών. Με σπουδές στην Ψυχολογία (King’sCollegeLondon-InstituteofPsychiatry -MSc, AmericanCollegeofGreece – BA), και στις Πολιτικές Επιστήμες και Ιστορία (Πάντειο Πανεπιστήμιο), και με ειδίκευση στην οικογενειακή-συστημική ψυχοθεραπεία και την προγεννητική και περιγεννητική ψυχοθεραπεία, η κ. Παπαφιλίππου είναι επαγγελματίας συνεργάτης της AttachmentParentingInternational.

Σκοπός της ΑΡΗ είναι, σύμφωνα με την ίδια την κ. Παπαφιλίππου «να ενημερώσουμε τους γονείς και ειδικούς για αυτή την προσέγγιση, να τους εκπαιδεύσουμε πάνω στο ΑΡ και τη Θετική Διαπαιδαγώγηση, να δικτυώσουμε τους γονείς με τους ειδικούς, ώστε να υποστηρίξουμε τους γονείς στο ρόλο τους και να φροντίσουμε τα παιδιά με το καλύτερο δυνατό τρόπο».

 

Τι είναι το Attachment Parenting;

Το Attachment Parenting είναι μία ολόκληρη φιλοσοφία που αφορά στην ανατροφή των παιδιών. Βασίζεται στην φροντίδα της σχέσης που αναπτύσσεται ανάμεσα στον γονέα και το παιδί, καθώς ο γονέας καλείται να ανταποκριθεί με ευαισθησία και ενσυναίσθηση στις ανάγκες του παιδιού του.

Τα παιδιά έτσι νιώθουν ασφαλή, νιώθουν ότι ανήκουν, μαθαίνουν να εμπιστεύονται, νιώθουν ικανά, σημαντικά, ελεύθερα, μεγαλώνουν με συναισθηματική υγεία, οργανώνονται καλύτερα, εκφράζονται καλύτερα, έχουν καλύτερη γνωστική ανάπτυξη, επιδεικνύουν υγιή ανεξαρτησία, μαθαίνουν την οικειότητα, καθώς και να παίρνουν και να δίνουν αγάπη και εξελίσσονται σε υγιείς και αυτόνομους ενήλικες.

Οι γονείς, από την άλλη, μαθαίνουν να εμπιστεύονται περισσότερο τις ικανότητές τους και το ένστικτό τους, είναι πιο ευαίσθητοι, αναγνωρίζουν τα σήματα των παιδιών τους, ανταποκρίνονται ενστικτωδώς, διαχειρίζονται θετικά τις απαιτητικές καταστάσεις, έχουν περισσότερη υπομονή, επικοινωνούν με σεβασμό και ενσυναίσθηση, γνωρίζουν τις προτιμήσεις και ικανότητες των παιδιών τους, τις αποδέχονται και τις ενθαρρύνουν.

Το Attachment Parenting στηρίζεται στη θεωρία που ανέπτυξε ο Βρετανός ψυχίατρος John Bowlby, γνωστή ως “Attachment Theory” ή «Θεωρία της πρόσδεσης/προσκόλλησης/ πρωταρχικού συναισθηματικού δεσμού».

 

Ποιος είναι ο σκοπός της Attachment Parenting Hellas;

Απώτερος σκοπός της APH είναι η νέα γενιά παιδιών στην Ελλάδα να μεγαλώσει με ευσυνείδητους και υποστηρικτικούς γονείς και δασκάλους, μέσα σε ένα θετικό περιβάλλον που ενθαρρύνει την γνωστικο-ψυχο-κοινωνική τους ανάπτυξη, απολαμβάνοντας τη ζεστασιά και τα οφέλη του συναισθηματικού δεσμού που αναπτύσσουν με τους γονείς, αλλά και με όλους τους φροντιστές τους.

 

Η APH προσφέρει:

  • Συμμετοχή σε ατομικές συμβουλευτικές/ψυχοθεραπευτικές συνεδρίες, οι οποίες απευθύνονται σε όλους όσους επιθυμούν να διερευνήσουν και να επιλύσουν τα θέματα που τους απασχολούν.
  • Συμμετοχή στις ομάδες υποστήριξης γονέων της APH, οι οποίες εισάγουν τους γονείς στον κόσμο του AttachmentParenting και τους δίνουν την ευκαιρία να γνωρίσουν και άλλους γονείς με παρόμοιες αναζητήσεις/προβληματισμούς/φιλοσοφία, να μάθουν να επικοινωνούν με ενσυναίσθηση, να γνωρίσουν τις τελευταίες έρευνες πάνω στη νευροβιολογία και ψυχολογία, να αναθεωρήσουν πρακτικές και νοοτροπίες του παρελθόντος, να θέσουν προς συζήτηση και διερεύνηση τα θέματα που τους απασχολούν, να μάθουν τεχνικές του AP και να υποστηρίξουν και ενθαρρύνουν ο ένας τον άλλον στο ρόλο τους ως γονείς.
  • Συμβουλευτική Ζεύγους/Οικογένειας
    Η συμβουλευτική ζεύγους και οικογένειας απευθύνεται στα ζευγάρια και τις οικογένειες που επιθυμούν να βοηθηθούν όταν στη σχέση τους εμφανίζονται κρίσεις, αλλαγές και δυσκολίες ή που επιθυμούν να εμβαθύνουν στη σχέση τους προληπτικά
  • Online συμβουλευτική
    Σε περιπτώσεις όπου οι ενδιαφερόμενοι δεν βρίσκονται κοντά σε κάποιον συνεργάτη της APH, υπάρχει, μετά από συνεννόηση, δυνατότητα συμβουλευτικής μέσω e-mail ή Skype.

Εκπαιδευτικά προγράμματα

  • Attachment Parenting για παιδαγωγούς
    Σεμινάρια για επαγγελματίες. Με το πέρας των σεμιναρίων δίνονται βεβαιώσεις παρακολούθησης.
  • Attachment Parenting για ειδικούς
    Σεμινάρια για ειδικούς, επαγγελματίες υγείας (Ψυχολόγους, Συμβούλους Ψυχικής Υγείας, Παιδιάτρους, Γυναικολόγους/Μαιευτήρες, Μαίες, Συμβούλους Μητρότητας και Θηλασμού κλπ)
  • Attachment Parenting για γονείς
    Καθόλη τη διάρκεια του χρόνου διοργανώνονται σεμινάρια για γονείς που θέλουν να ενημερωθούν για τη φιλοσοφία του AP.
  • AttachmentParenting για τον φροντιστή των παιδιών
    Η εκπαίδευση αυτή απευθύνεται τόσο σε γονείς που επιθυμούν να εκπαιδεύσουν το φροντιστή των παιδιών τους (babysitter, παιδαγωγό) στο AttachmentParenting, όσο και σε babysitters/παιδαγωγούς που επιθυμούν να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να αναπτύξουν επιπλέον δεξιότητες σχετικές με τη φιλοσοφία και τις πρακτικές του Attachment Parenting.
  • Σεμινάρια Θετικής Διαπαιδαγώγησης
    Τα Σεμινάρια Θετικής Διαπαιδαγώγησης απευθύνονται σε γονείς και εκπαιδευτικούς-παιδαγωγούς. Το πρόγραμμα βασίζεται στο έργο των AlfredAdler και RudolfDreikursκαι έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να καθοδηγήσουν τα παιδιά τους μέσα από τη σύνδεση μαζί τους, με σεβασμό, ενσυναίσθηση και ενθάρρυνση, διδάσκοντάς τους κοινωνικές δεξιότητες και χρησιμοποιώντας εποικοδομητικά τις ικανότητες και δυνατότητές τους.

 

Περισσότερες πληροφορίες για την APH εδώ.
Τηλέφωνο: 6936-524523 & e-mail:  info@aphellas.gr

Σεμινάρια Αυτοπεποίθησης και Διαχείρισης άγχους

Το Believe In You ετοιμάζει βαλίτσες και ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη! Στις 23 και 24 Νοεμβρίου στο ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης θα φιλοξενηθούν τα 2 σεμινάρια για τις πιο βασικές δεξιότητες ζωής – την αυτοπεποίθηση και τη διαχείριση άγχους.

Εισηγήτρια των σεμιναρίων θα  είναι η κα Εύη Ξυραφά, Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης και Εκπαιδεύτρια Ανθρώπινου Δυναμικού σε θέματα HR και επικοινωνίας.

Αν αναζητάτε τρόπους να ελέγξετε το άγχος, αλλά και φυσικά να πιστέψετε περισσότερο στον εαυτό σας, πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθήσετε αυτά τα σεμινάρια.

Θεματολογία:

Αυτοπεποίθηση, Πέμπτη 23 Νοεμβρίου

  • Πώς να αναγνωρίζουμε τα δυνατά μας σημεία
  • Πώς να καλλιεργήσουμε αυτοσεβασμό και αυτοεκτίμηση
  • Πώς να χτίσουμε αυτοπεποίθηση
  • Πώς να αντιμετωπίζουμε την αποτυχία

Διαχείριση άγχους, Παρασκευή 24 Νοεμβρίου

  • Πώς να διαχειριστούμε το άγχος μακροχρόνια
  • Πώς να οργανώσουμε τη ζωή μας ώστε να έχουμε λιγότερες πηγές στρες
  • Η αναβλητικότητα ως πηγή άγχους και πώς να την πολεμήσουμε
  • Πώς να είμαστε λιγότερο επιρρεπείς στο άγχος
  • Πώς να πολεμήσουμε το στρες στην καθημερινότητα

 

 

Δύο λόγια για το Believe in You

Το “Believe in you” αποτελεί μια δράση κοινωνικού χαρακτήρα που δημιουργήθηκε από το ηλεκτρονικό περιοδικό flowmagazine.gr. Στόχος της δράσης είναι η βελτίωση της ψυχολογίας καθώς και η ενδυνάμωση των ανθρώπων για να υλοποιήσουν τα όνειρά τους, μέσω της διοργάνωσης σεμιναρίων.

ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ «Φωτογραφία και Θέατρο»

Τάσος Θώμογλου

Εκδήλωση λόγου στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

Το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ, διοργανώνει την Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017, στις 19:00, εκδήλωση λόγου με τίτλο «Φωτογραφία και Θέατρο», σε συνεργασία με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.

Στην εκδήλωση θα διερευνηθεί η δημιουργική συνάντηση της φωτογραφίας με το θέατρο και η σύγκλισή τους στην αναπαράσταση του πραγματικού. Θα τεθούν προς συζήτηση θέματα που αφορούν τη στιγμιοτυπική απεικόνιση της θεατρικής πράξης, τις αρχές και διάφορες τροπικότητες της θεατρικής φωτογραφίας, τη χρήση της φωτογραφίας στο σύγχρονο θέατρο ως σκηνικό στοιχείο, καθώς και την αξία της στην ιστορική και αρχειακή έρευνα για το σχεδιασμό θεατρικών σκηνικών και κοστουμιών.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, οι ηθοποιοί του ΚΘΒΕ Λίλα Βλαχοπούλου και Στέφανος Πίττας θα διαβάσουν απόσπασμα από το έργο του Ίταλο Καλβίνο Η περιπέτεια ενός Φωτογράφου (1955).

Στη συζήτηση θα συμμετέχουν:

  • Ο καθηγητής Θεατρολογίας του ΑΠΘ και Πρόεδρος Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου & Παραστατικών Τεχνών, Σάββας Πατσαλίδης
  • Η επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ, Ζωή Βερβεροπούλου
  • Ο σκηνογράφος-ενδυματολόγος, Χρήστος Μπρούφας

 

Κάνε επάγγελμα αυτό που αγαπάς

Κάνε επάγγελμα αυτό που αγαπάς.

Κάποιοι λένε γίνεται, άλλοι λένε δε γίνεται. Η Χρυσάνθη Κωστάρα λέει: “ας μιλήσουμε με αποδείξεις!”

Δε είναι ούτε ομιλία, ούτε workshop, είναι μια βραδιά που σίγουρα θα κάνει σε όλους/ες μας καλό!

Διοργανωτές: Find Your Bliss Συμβουλευτική

Εμπνεύστρια και συντονίστρια: Χρυσάνθη Κωστάρα

Περισσότερες λεπτομέρειες από κοντά.

 

Εφευρέσεις στο Μάθημα των Γερμανικών

Επιμόρφωση καθηγητών γερμανικής

Στο πλαίσιο της έκθεσης «Γερμανία – Η χώρα των εφευρέσεων» – το Goethe-Institut Thessaloniki προσφέρει επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα τις εφευρέσεις στη Γερμανία όπου οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία, εκτός από ιδέες για το μάθημα τους στη τάξη, να πάρουν προτάσεις για τη δημιουργία ενός μουσειακού ράλλυ. Ευκαιρία για όλους να φρεσκάρουν και να διευρύνουν τις γνώσεις τους στις γνώσεις μεθοδολογίας και διδακτικής.

 

Εισηγητές:
Αθανασία Τερζόγλου, Μαρία Γαλίτσα, Δαυίδ Καπετανίδης
Καθηγητές του Goethe-Institut Thessaloniki

 

H έκθεση Γερμανία – Η χώρα των εφευρέσεων θα φιλοξενηθεί στου χώρους του Goethe-Institut Thessaloniki από 15.11. – 01.12.2017.

Σεμινάριο Υπότροφων

© Bernhard Ludewig

Επιμόρφωση Καθηγητών Γερμανικής

Σύγχρονες τάσεις στη διδασκαλία του πολιτισμού, τη μεθοδολογία και τη διδακτική καθώς και στη χρήση νέων τεχνολογιών στο μάθημα των Γερμανικών ως Ξένη Γλώσσα

Το σεμινάριο διοργανώνεται από καθηγητές και καθηγήτριες που το 2018 συμμετείχαν σε επιμορφωτικά σεμινάρια του Goethe-Institut στη Γερμανία  ως υπότροφοι και οι οποίοι θα παρουσιάσουν στους / στις συναδέλφους τους τις γνώσεις και τις εμπειρίες από τα σεμινάρια αλλά και τις τεχνικές εφαρμογής των γνώσεων αυτών στο μάθημα.

Μια εξαιρετική ευκαιρία για όσους επιθυμούν να ανανεώσουν τις μεθοδολογικές και διδακτικές τους γνώσεις.

Εισηγητές: Καθηγητές και καθηγήτριες που συμμετείχαν σε επιμορφωτικά σεμινάρια στη Γερμανία

Συντονισμός: Αναστασία Παπανακλή, Goethe-Institut Thessaloniki

LEGO Education Academy Greece – Certification LEGO® Education WeDo 2.0

Σεμινάριο βασικής εκπαίδευσης στο πακέτο LEGO Education WeDo 2.0 Core set. Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education.

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει ενότητες της μίας ώρας με θεματικές που αφορούν τη διδασκαλία STEM και πληροφορικής με εστίαση σε συγκεκριμένα θέματα προσαρμοσμένα στις ανάγκες των συμμετεχόντων.

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Εισαγωγή στη μεθοδολογία της LEGO Education
  • Hands-on εκπαίδευση με το LEGO Education WeDo 2.0 Core set
  • Ενσωμάτωση μαθημάτων με το εθνικό πρόγραμμα σπουδών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • LEGO Education Teachers Kit
  • Πλήρη γνωριμία και κατανόηση των εκπαιδευτικών υλικών ώστε η ένταξη της ρομποτικής και του πακέτου LEGO Education WeDo 2.0 στη τάξη σας να είναι εύκολη
  • Με την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των θεματικών ενοτήτων, οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου θα λάβουν επίσημο πιστοποιητικό απο την LEGO Education Academy

 

Διοργάνωση: Eduk8

Εκπαιδευτής : Πρόδρομος Μαρκόπουλος LEGO Education Certified Trainer

Δηλώσεις Συμμετοχής: https://www.eduk8.gr/el/lego-education-traning.html

LEGO Education Academy Greece -Certification LEGO® MINDSTORMS® Education EV3

Σεμινάριο στο εκπαιδευτικό πακέτο LEGO Education Mindstorms EV3 Core set. Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας και Β’/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education.

Θέλεις να μάθεις πως να χρησιμοποιείς το LEGO Mindstorms EV3 στη τάξη σου;

Η συγκεκριμένη εκπαίδευση θα σε βοηθήσει ώστε να μπορείς να εισάγεις την εκπαιδευτική ρομποτική στη τάξη σου σε μαθήματα όπως η τεχνολογικά, μαθηματικών, επιστημών, με ένα τρόπο διασκεδαστικό και ελκυστικό προς τους μαθητές.

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Εισαγωγή στη μεθοδολογία της LEGO Education
  • Hands-on εκπαίδευση με το LEGO Mindstorms EV3 Core set
  • Ενσωμάτωση μαθημάτων με το εθνικό πρόγραμμα σπουδών δημοτικού και γυμνασίου
  • LEGO Education Teachers Kit
  • Πλήρη γνωριμία και κατανόηση των εκπαιδευτικών υλικών ώστε η ένταξη της ρομποτικής και του πακέτου LEGO Mindstorms EV3 στη τάξη σας να είναι εύκολη
  • Με την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των θεματικών ενοτήτων, οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου θα λάβουν επίσημο πιστοποιητικό από την LEGO Education Academy

 

 

Διοργάνωση: Eduk8

Εκπαιδευτής : Πρόδρομος Μαρκόπουλος LEGO Education Certified Trainer

Δηλώσεις Συμμετοχής: https://www.eduk8.gr/el/lego-education-traning.html

Ολυμπισμός και Αξίες: Μουσειοπαιδαγωγικά σχέδια εργασίας

Το Ολυμπιακό Μουσείο σε συνεργασία με το Γραφείο Πολιτιστικών Θεμάτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης και το Γραφείο Πολιτιστικών Θεμάτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, σας καλούν στην Επιμορφωτική Ημερίδα – Βιωματικό Σεμινάριο, με τίτλο: «Ολυμπισμός και Αξίες: Μουσειοπαιδαγωγικά Σχέδια Εργασίας», που διοργανώνουν την Τετάρτη 1 Νοεμβρίου, ώρα 16:30, με σκοπό την ανάδειξη της παιδαγωγικής διάστασης των Ολυμπιακών Αξιών στην εκπαίδευση. Η ημερίδα πραγματοποιείται στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής αποστολής του Ολυμπιακού Μουσείου για τη διάχυση του Ολυμπιακού Ιδεώδους υπό την αιγίδα της Unesco.
 
Στη διάρκεια της ημερίδας, θα γίνει παρουσίαση του καταλυτικής σημασίας ρόλου του Ολυμπισμού για τη σύγχρονη κοινωνία, ειδικά σε θέματα διαπαιδαγώγησης της νέας γενιάς, καθώς και επιμόρφωση σε πρακτικές προσέγγισης των Ολυμπιακών Αξιών, μέσα από τα μουσειακά αντικείμενα και τις τεχνικές της σύγχρονης μουσειοπαιδαγωγικής, του θεατρικού παιχνιδιού και των εικαστικών. Στη διάρκεια του σεμιναρίου, θα προσεγγιστούν οι Ολυμπιακές αξίες  διαθεματικά, φανερώνοντας την πολυσχιδή ταυτότητα του θεσμού των Ολυμπιακών αγώνων, τόσο υπό το πρίσμα της ιστορικής εξέλιξής τους, με αναφορές στο ιστορικο-κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο που τους ανέδειξε και διαμόρφωσε, όσο και σε άμεση σύνδεση με το παρόν και τις εμπειρίες παιδιών και εφήβων, με στόχο την κατάκτηση μιας ολοκληρωμένης και υγιούς προσωπικότητας.
Στο πλαίσιο του σεμιναρίου θα συμμετέχουν με εισηγήσεις η Δρ. Κυριακή Ουδατζή, Διευθύντρια του Ολυμπιακού Μουσείου και η κα Ξανθίππη Βασιλειάδου, Δρ. Μουσειοπαιδαγωγικής, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης. Η επιμόρφωση στις βιωματικές δραστηριότητες θα υλοποιηθεί από έμπειρους μουσειοπαιδαγωγούς του Τμήματος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ολυμπιακού Μουσείου, τον κ. Γιάννη Θεοδώρου, Ειδικό Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Θεατρικό Εμψυχωτή και τον Δρ. Σταύρο Παναγιωτάκη, Εικαστικό –Εκπαιδευτικό. 
 
Η ημερίδα θα αποτελέσει την αφετηρία για τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών δράσεων και σχεδίων εργασίας, με μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας βαθμίδας. Σε όλους τους  συμμετέχοντες θα δοθεί εκπαιδευτικό υλικό για την ανάπτυξη σχεδίων εργασίας καθώς και βεβαίωση συμμετοχής στην επιμορφωτική ημερίδα-σεμινάριο.
 
Οι εκπαιδευτικοί  που επιθυμούν να δηλώσουν συμμετοχή καλούνται να συμπληρώσουν τη σχετική αίτηση μέχρι και την  Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017 εδώ.  

 

Μαθησιακά προβλήματα παιδιών σχολικής ηλικίας

Ο όρος  μαθησιακές δυσκολίες χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα σύνολο διαταραχών που είναι απαραίτητες για την κατανόηση και τη χρήση του γραπτού ή προφορικού λόγου. Η αντιμετώπιση του παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες είναι μια σύνθετη και μακροχρόνια διαδικασία και η ενθάρρυνση και ενίσχυσή του τόσο από το οικογενειακό περιβάλλον όσο και από το σχολικό είναι καθοριστικής σημασίας για τη θετική εξέλιξη των παιδιών και την ανάδειξη των ικανοτήτων τους

Θα  πραγματοποιηθεί σειρά ομιλιών πέντε  θεματικών ενοτήτων:

  • Αναπτυξιακοί ρυθμοί & σχολική ετοιμότητα των παιδιών προσχολικής ηλικίας.
  • Μαθησιακές δυσκολίες στη σχολική ηλικία.
  • Προϋποθέσεις για την κατάκτηση της σχολικής ετοιμότητας.
  • Ο ρόλος του οικογενειακού περιβάλλοντος στην προώθηση της σχολικής ετοιμότητας.
  • Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην ανάπτυξη και προώθηση της σχολικής μάθησης.

Στο τέλος της κάθε παρουσίασης θα ακολουθήσει συζήτηση και ερωτήσεις από τους παρευρισκομένους

 

Εισηγήτρια: Αλεξάνδρα Βασιλειάδου Ψυχολόγος MSc , στο Τμήμα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής της Α΄ Πανεπιστημιακής Κλινικής του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης