Σεμινάριο & Ομιλία – Σελίδα 4 από 10 – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Σεμινάριο Υπότροφων

Επιμόρφωση Καθηγητών και φοιτητών Γερμανικής

Σύγχρονες τάσεις στη διδασκαλία του πολιτισμού, τη μεθοδολογία και τη διδακτική καθώς και στη χρήση νέων τεχνολογιών στο μάθημα των Γερμανικών ως Ξένη Γλώσσα.

Το σεμινάριο διοργανώνεται από καθηγητές και καθηγήτριες που το 2019 συμμετείχαν σε επιμορφωτικά σεμινάρια του Goethe-Institut στη Γερμανία  ως υπότροφοι και οι οποίοι θα παρουσιάσουν στους / στις συναδέλφους τους τις γνώσεις και τις εμπειρίες από τα σεμινάρια αλλά και τις τεχνικές εφαρμογής των γνώσεων αυτών στο μάθημα.

Μια εξαιρετική ευκαιρία για όσους επιθυμούν να ανανεώσουν τις μεθοδολογικές και διδακτικές τους γνώσεις.

Εισηγητές: Καθηγητές και καθηγήτριες που συμμετείχαν σε επιμορφωτικά σεμινάρια στη Γερμανία

Συντονισμός: Αναστασία Παπανακλή, Goethe-Institut Thessaloniki

Δημιουργική μάθηση, από την θεωρία στην πράξη

Βιωματικό Εκπαιδευτικό Σεμινάριο

Εφαρμογές και προτάσεις για δημιουργική διδασκαλία

Στόχος του σεμιναρίου είναι να κατανοήσουν οι συμμετέχοντες με πρακτικά βήματα πώς μπορούν ως παιδαγωγοί να μετατρέψουν το μάθημα σε μια δημιουργική διαδικασία.

Θα γίνει προσέγγιση των εξής ενοτήτων:

  • Ο δημιουργικός παιδαγωγός στην ομάδα της τάξης: βιωματικά παιχνίδια, εκπαιδευτικά εργαλεία και στρατηγικές μάθησης.
  • Παραδείγματα εφαρμογών στη σχολική ύλη.

 

Εκπαιδεύτρια: Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγός, μουσικός, εμψυχώτρια ομάδας

Η ζωή σε μια σταγόνα Θερμαϊκού

μέσα από το μικροσκόπιο του ΑΠΘ!

Πόση ζωή χωράει σε μια σταγόνα του Θερμαϊκού; Πώς μοιάζουν οι μικροοργανισμοί; Που οφείλεται η ερυθρά παλίρροια; Αυτές και άλλες απορίες σχετικά με την οικολογική κατάσταση του Θερμαϊκού Κόλπου και τα αίτια που επιβαρύνουν τη λειτουργία του θα λύσει στο κοινό η Ομάδα Πλαγκτού του Τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ την Κυριακή 3 Νοεμβρίου σε εκδήλωση με τίτλο «Η ζωή σε μια σταγόνα Θερμαϊκού» που θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Θεσσαλονίκης, στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης.

Οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση θα έχουν την μοναδική ευκαιρία να δουν τη μικροσκοπική ζωή που περιλαμβάνεται σε μία ελάχιστη ποσότητα νερού του Θερμαϊκού Κόλπου μέσα από το ανάστροφο ερευνητικό μικροσκόπιο του ΑΠΘ. Η εκδήλωση θα ξεκινήσει το πρωί με τη συμμετοχή των αθλητών του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου, ενώ στη 1 μετά το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση ανοιχτή για το κοινό της Νέας Παραλίας.

Η δράση θα ξεκινήσει με παρουσίαση της καθηγήτριας του Τμήματος Βιολογίας και μέλους του ΔΣ του Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Θερμαϊκού Κόλπου, Μαρίας Μουστάκα, ενώ επίσης οι συμμετέχοντες θα μπορούν να διατυπώσουν τις ερωτήσεις τους για τα θέματα που αφορούν το Θερμαϊκό. Κατά την παρατήρηση με το μικροσκόπιο, και καθώς βρισκόμαστε μεσούντος του φθινοπώρου, εκτιμάται ότι οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να παρατηρήσουν και τους μικροοργανισμούς που προκαλούν το φαινόμενο της ερυθράς παλίρροιας.

Η εκδήλωση διοργανώνεται από το Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Θερμαϊκού Κόλπου, με την συνεργασία του Τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ και του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Θεσσαλονίκης, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕΘ) και του Δήμου Δέλτα.

Σεμινάριο Εθελοντών

Την Κυριακή 3/11, θα πραγματοποιηθεί το πρώτο βιωματικό σεμινάριο για την εκπαίδευση των νέων εθελοντών της “Σχεδίας στην πόλη”.

Η «Σχεδία στην πόλη» συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια ενεργούς κοινωνικής δράσης και στέλνει το μήνυμα: “Γίνε εθελοντής/ντρια! Κάνε τη διαφορά!”

Οι εθελοντές, μετά την ενημέρωση και το βιωματικό σεμινάριο εκπαίδευσης μπορούν να συμμετέχουν:

  • στον σχεδιασμό και την υλοποίηση νεανικών δράσεων στην πόλη
  • στα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά
  • σε ανταλλαγές νέων και προγράμματα κατάρτισης με νεανικές οργανώσεις στην Ευρώπη

Χαρισματικά παιδιά: αναγνώριση – διαχείριση από  γονείς και εκπαιδευτικούς

ΔΕΠΥ… Μαθησιακές δυσκολίες… Αντίδραση… Πρόβλημα… Κάτι δεν κάνεις καλά… Τι; Ψάξε το… Τρέχα… Ρώτα… Βρες…

 

Τι είναι η χαρισματικότητα; Ποιος είναι χαρισματικός; Και ποιος δεν είναι;

Μπορώ ως γονέας να κάνω κάτι; Υπάρχει τρόπος να στηρίξω ουσιαστικά το παιδί μου με γνώση, χωρίς φόβο, αλλά με χαρά; Πώς μπορώ να το βοηθήσω να καταλάβει και να βγάλει προς τα έξω αυτό που είναι, ώστε να γίνει πιο χαρούμενο, άρα και πιο αποδοτικό; Πώς μπορώ να συμβάλλω ουσιαστικά και σταθερά στο να βρει τις κλίσεις του και να χαίρεται τη ζωή του; Και πώς μπορώ να αναπτύξω φίλτρα και άμυνες απέναντι σε κάθε “ειδικό” που με γεμίζει με φοβίες;

Η γνώση είναι δύναμη και φέρνει σιγουριά. Κι όταν ένας γονιός αισθάνεται πιο σίγουρος, παίρνει και σωστότερες αποφάσεις για το παιδί του. Διότι, όταν πια αληθινά γνωρίζει και καταλαβαίνει, τότε δεν φοβάται.

Ήρθε η ώρα να αρχίσουμε επιτέλους να μαθαίνουμε, γονείς και παιδιά, μέσα από τη χαρά και τη σιγουριά! Ακούγοντας τον χαρακτηρισμό «χαρισματικά παιδιά», ο νους του καθένα συνήθως πηγαίνει σε κάτι πολύ ιδιαίτερο και διαφορετικό. Πολλές φορές νομίζουμε πως γνωρίζουμε περί τίνος πρόκειται, όμως εν τέλει ίσως κάτι μας διαφεύγει ή κάτι παρερμηνεύουμε.

Στη διάλεξη που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 3 Νοεμβρίου στη Χ.Α.Ν.Θ. στο Παράρτημα Ασβεστοχωρίου (Ανδρέα Παπανδρέου 2, 57010, Ασβεστοχώρι) και ώρα 18:00 μ.μ., θα ακουστούν, να τεθούν οι σωστές ερωτήσεις και θα ληφθούν έγκυρες απαντήσεις!

Πρόκειται για μία διοργάνωση με πρωτοβουλία της Ομάδας Κολύμβησης Ιχθύς σε συνεργασία με τη Χ.Α.Ν.Θ. Παράρτημα Ασβεστοχωρίου και με ομιλήτρια την κα Δανάη Δεληγεώργη, Ψυχοπαιδαγωγό Κοινωνικής & Συναισθηματικής Ανάπτυξης, Επιστημονικά Υπεύθυνης Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Χαρισματικότητας.

Σκοπός είναι να επαναπροσδιοριστεί ο τρόπος εκπαίδευσης και τελικά να αλλαχτεί ο κόσμος, μέσα από τη χαρά και τη γνώση… να γίνουμε όλοι μέρος της λύσης, όχι μόνο για τον εαυτό μας, αλλά κυρίως για την πηγή του παρόντος και του μέλλοντος, τα παιδιά μας!

Επειδή πρέπει να ενημερωθείτε ήρεμα και απρόσκοπτα, εκείνη τη μέρα θα υπάρχει φύλαξη για τα παιδιά, από τους έμπειρους προπονητές της ομάδας ‘Ιχθ΄ύς” και το υπέροχο προσωπικό της Χ.Α.Ν.Θ., με δημιουργικό παιχνίδι! (Μόνο για παιδιά 3 ετών και άνω)

 

Λίγα λόγια για την ομιλήτρια

Η κα Δεληγεώργη είναι απόφοιτος του τμήματος Φ.Π.Ψ. (Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας), με κατεύθυνση Ψυχολογίας από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και πτυχιούχος ΜΑ in Gifted Education and Support Emotional Needs Northeastern Illinois University. Θα μιλήσει, λοιπόν, στο μυαλό και την ψυχή μας, όχι μόνο μέσα από προσωπικές εμπειρίες, αλλά και διαθέτοντας ένα τεράστιο επιστημονικό υπόβαθρο.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα:

www.danaedeligeorges.com

www.centerfnoesis.com

 

Ομάδα Κολύμβησης Ιχθύς

Καλαμαριά, Μιαούλη 18

Πυλαία, Euromedica-Αρωγή

Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

2313054671

www.ixthys.gr

info@ixthys.gr

Μουσικές του κόσμου

Σεμινάριο μουσικού αυτοσχεδιασμού με τον Wouter Vandenabeele

Ο καταξιωμένος μουσικός και συνθέτης Wouter Vandenabeele έρχεται στη Θεσσαλονίκη, από την Γάνδη του Βελγίου, για δύο συναυλίες και ένα ξεχωριστό σεμινάριο αυτοσχεδιασμού για κλασσικά και παραδοσιακά μουσικά όργανα με θέμα “Μουσικές του κόσμου”.

Το σεμινάριο που θα γίνει την Κυριακή 20 Οκτωβρίου, και ώρα 11:00-14:00 στον χώρο της Ε.Ε.Μ.Ε. (Ερμού 7, 3ος όροφος, Θεσσαλονίκη), απευθύνεται σε μουσικούς και ερασιτέχνες μουσικούς, όλων των επιπέδων.

Ο καθένας μπορεί να φέρει το μουσικό του όργανο και εξερευνητική διάθεση για να παίξει και να αυτοσχεδιάσει με το σύνολο!

Θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής και ειδική έκπτωση στη συναυλία που θα ακολουθήσει το βράδυ της Κυριακής με τον Wouter Vandenabeele και τους συνεργάτες του.

Οι θέσεις είναι περιορισμένες και για την καλύτερη οργάνωση του σεμιναρίου είναι καλό να δηλώσετε τη συμμετοχή σας στη Φόρμα.

 

Πληροφορίες: info@eeme.gr

 

Η εμψύχωση στην ομάδα της τάξης

Εκπαιδευτικό βιωματικό σεμινάριο

Ο παιδαγωγός σε ρόλο εμψυχωτή: δυσκολίες, προκλήσεις και δημιουργική αλληλεπίδραση στην ομάδα – τάξη.

Παιχνίδια γνωριμίας, εμπιστοσύνης και  συνεργασίας, παιχνίδια φαντασίας, βιωματικές ασκήσεις προσωπικής ανάπτυξης και έκφρασης.

H «Σχεδία στην πόλη», με 20 χρόνια εμπειρίας στη βιωματική εκπαίδευση και στην κατάρτιση παιδαγωγών σχεδιάζει και φέτος μια σειρά σεμιναρίων που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εκπαιδευτικών στο σύγχρονο σχολικό πλαίσιο. Το πρώτο σεμινάριο αφορά στην Εμψύχωση ομάδας.

Στόχος του είναι να αναδείξει παιδαγωγικά εργαλεία που θα βοηθήσουν τους συμμετέχοντες να αναπτύξουν ένα θετικό κλίμα και να αντιμετωπίσουν δημιουργικά δυσκολίες στην ομάδα  – τάξη ή σε οποιαδήποτε άλλο πλαίσιο εργάζονται.

Απευθύνεται σε όσους εργάζονται με παιδιά και νέους, σε παιδαγωγούς, ψυχολόγους, καλλιτέχνες, σε φοιτητές παιδαγωγικών σχολών και σε όσους ενδιαφέρονται για μια διαφορετική βιωματική προσέγγιση στην επικοινωνία και στην προσωπική ανάπτυξη των μελών μιας ομάδας.

 

Εκπαιδεύτρια: Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγός, εμψυχώτρια

Ημερίδα: Βιώσιμο Σχολείο, Βιώσιμο Κλίμα

Ο Δήμος Παύλου Μελά διοργανώνει ημερίδα με θέμα «Βιώσιμο Σχολείο, Βιώσιμο Κλίμα», την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019 στο Κέντρο Πολιτισμού Χρήστος Τσακίρης, (3ος όροφος) Λαγκαδά 221, Σταυρούπολη.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τα Γραφεία Περιβαλλοντικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, το ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού – Βερτίσκου, την Ένωση Γονέων Δήμου Παύλου Μελά και τους Περιβαλλοντικούς Συλλόγους, στο πλαίσιο λειτουργίας του Τοπικού Θεματικού Περιβαλλοντικού Δικτύου “Σχολείο Ανοικτό στην Κοινωνία – Ενεργός Πολίτης στο Δήμο Παύλου Μελά’’ και θα παρουσιαστούν:

  • Απολογισμός των δράσεων του δικτύου για τη σχολική χρονιά 2018-2019
  • Προβολή της δυναμικής του δικτύου και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων Π.Ε. με τα παρακάτω θέματα:
  1. Κλιματική αλλαγή και σεβασμός στους ελεύθερους δημόσιους χώρους
  2. Ανθρώπινες αξίες και κλιματική αλλαγή
  3. Οικολογικό αποτύπωμα του σχολείου – Βιώσιμο Αειφόρο σχολείο

Πιστεύοντας ότι η παιδεία και ο σεβασμός προς το περιβάλλον ξεκινά από την οικογένεια και το σχολείο, ο δήμος Παύλου Μελά επενδύει σταθερά τα τελευταία χρόνια στην περιβαλλοντική εκπαίδευση.

Η περιβαλλοντική παιδεία και αγωγή των παιδιών αποτελεί βασική προϋπόθεση στα πλαίσια εξοικείωσης με όλο το φάσμα των περιβαλλοντικών θεωρήσεων και αντιλήψεων, για να μπορούν και τα ίδια αργότερα να προτείνουν ως ενεργοί πολίτες λύσεις για ζητήματα και προβλήματα που αφορούν στο τοπικό και παγκόσμιο περιβάλλον.

Η περιβαλλοντική εκπαίδευση αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες δυναμικές κινήσεις, που μπορεί να αλλάξει την εκπαιδευτική διαδικασία. Μέσα από την περιβαλλοντική εκπαίδευση αναπτύσσεται και η «περιβαλλοντική συνείδηση» και βέβαια ο ρόλος τον οποίο μπορεί να παίξει το σύγχρονο σχολείο.

Στα πλαίσια αυτά τα παιδιά ευαισθητοποιούνται ως προς το περιβάλλον, αποκτούν γνώσεις και ποικιλία εμπειριών, ώστε να κατανοηθεί το περιβάλλον στην ολότητά του, υιοθετούν στάσεις, αξίες και συναισθήματα ενδιαφέροντος προς το περιβάλλον, καθώς και κίνητρα για ενεργό συμμετοχή στη βελτίωση και στην προστασία του.

 

Αναλυτικά το πρόγραμμα

12.00 – 12.10: Προσέλευση

12.10 – 12.20: Χαιρετισμοί

  • Δήμαρχος Παύλου Μελά Δημήτρης Δεμουρτζίδης
  • Ζήσης Αγγελίδης τ. Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών, Επιστημονικά Υπεύθυνος του Δικτύου «Σχολείο Ανοιχτό στην Κοινωνία – Ενεργός πολίτης στον Δήμο Παύλου Μελά»

12.20 – 13.00: «Απολογισμός των εργασιών του Δικτύου»

  • Δήμος Παύλου Μελά: Αθανάσιος Λαζαρίδης Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος
  • Πρωτοβάθμια Δ/νση Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης: Βασιλική Ιππέκη Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
  • Δευτεροβάθμια Δ/νση Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης: Δέσποινα Μιχελάκη Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
  • Κ.Π.Ε. Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου: Γεώργιος Υφαντής Μέλος Παιδαγωγικής Ομάδας του Κ.Π.Ε.

13.00 – 13.15: «Βιώσιμο Σχολείο και Ανθρώπινες Αξίες».

  • Ευστράτιος Μαυρίδης, Διευθυντής του 3ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης
  • Γεωργία Στογιάννου, Διευθύντρια του 6ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης

13.15 – 13.30: «Οικολογικό Αποτύπωμα του Σχολείου – Βιώσιμο Αειφόρο Σχολείο».

Ευθύμιος Παπαδημητρίου Διευθυντής του 2ου ΓΕΛ Σταυρούπολης

13.30 – 13.40: «Μαθητής και Δίκτυο».

Χριστίνα Λόγγου μαθήτρια του 2ου ΓΕΛ Σταυρούπολης

13.40 – 14.00: «Η σημασία της λειτουργίας του Δικτύου και οι ωφέλειες στις σχολικές μονάδες». Βιώσιμο Σχολείο – Βιώσιμο Κλίμα. Προτάσεις για νέες θεματικές.

Ζήσης Αγγελίδης Επιστημονικά Υπεύθυνος του Δικτύου.

Μουσική και παιδί

Σεμινάριο για γονείς, παιδαγωγούς, μουσικούς και όλους όσους αγαπούν τη μουσική και τα παιδιά

Τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 7.00 – 8.30 μ.μ. στη Χαρά και Μουσική τον πρώτο λόγο θα έχει τι άλλο, η  μουσική!

Πόσο σημαντική είναι η μουσική για τα παιδιά;

Πως μπορώ να εντάξω τη μουσική  στην καθημερινή οικογενειακή ζωή;

Ποια είναι τα μουσικοκινητικά στάδια ανάπτυξης;

Τι είναι οι συναυλίες για παιδιά;

Από ποια ηλικία είναι καλύτερα να αρχίσουν τα παιδιά ένα μουσικό όργανο;

Πώς επιδρά η μουσική στην κοινωνικοποίηση του παιδιού;

Είναι τα παιδικά τραγούδια μια γέφυρα ανάμεσα στις γενιές;

Είναι η μουσική για όλους;

Σχολή Γονέων

Φυσιολογικές συμπεριφορές παιδιών που δυσκολεύουν τους γονείς στη διαχείρησή τους – Δυσκολίες προσαρμογής

Το ΠΑΙΔΙΚΟΡΑΜΑ διοργανώνει συνάντηση – ομιλία, τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου στις 18.30 το απόγευμα, που αφορά στις δυσκολίες προσαρμογής και στη διαχείριση φυσιολογικών συμπεριφορών των παιδιών, που όμως δυσκολεύουν πολλές φορές τους γονείς στην καθημερινότητά τους.

Ομιλήτρια: η συνεργάτης του σχολείου κα Αγγελική Κουρή (παιδοψυχίατρο)

Σεμινάριο Α’ Βοηθειών

Δηλώστε συμμετοχή στα Σεμινάρια Α’ Βοηθειών του Δήμου Παύλου Μελά (21, 23 Οκτωβρίου 2019)

Ο Δήμαρχος Παύλου Μελά Δημήτρης Δεμουρτζίδης και ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού, Αθανάσιος Λαζαρίδης προσκαλούν το κοινό στο βιωματικό ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Α’ ΒΟΗΘΕΙΩΝ με πλούσια θεματολογία, που διοργανώνει για 8η συνεχή χρονιά, το Τμήμα Αθλητισμού και το Γραφείο Πολιτικής Προστασίας σε συνεργασία με τη ΜΚΟ «Έλληνες Διασώστες» τη Δευτέρα 21 και την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019, ώρα 16.30, στο Κέντρο Πολιτισμού Χρήστος Τσακίρης, Λαγκαδά 221, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου (3ος όροφος).

Στο σεμινάριο θα γίνει παρουσίαση των νέων απινιδωτών που προμηθεύτηκε ο Δήμος Παύλου Μελά και οι οποίοι θα τοποθετηθούν σε επιλεγμένους χώρους των ΔΚ Σταυρούπολης, Πολίχνης, Ευκαρπίας.

Εισηγητής – Εκπαιδευτής ο Χρήστος Γιαπιτζόγλου.

 

Θεματολογία

Γενικά για τις Α΄  Βοήθειες, ασφαλής προσέγγιση σε περιστατικό και αλγόριθμοι, ασφάλιση τροχαίου ατυχήματος, ανταπόκριση ασθενών, απελευθέρωση αεραγωγού, έλεγχος αναπνοής, κλήση του ΕΚΑΒ, τραύματα και αιμορραγίες, ρινορραγίες, καταπληξία (shock), λιποθυμία, στηθάγχη, έμφραγμα μυοκαρδίου, αιφνίδια καρδιακή ανακοπή, ΚΑΡΠΑ, χρήση αυτόματου εξωτερικού απινιδωτή, εγκεφαλικό επεισόδιο, πνιγμονή, επιδεσμολογία, εξοπλισμός φαρμακείου, διακομιδή ασθενών, μετακινήσεις θυμάτων (1. από πρηνή θέση σε ύπτια, 2.log roll, 3. θέση ανάνηψης), επιληψία, εμπύρετοι σπασμοί, ηλεκτροπληξία – κεραυνοπληξία, διαστρέμματα – εξαρθρήματα –, κατάγματα, κρανιοεγκεφαλική κάκωση, εγκαύματα, δήγμα φιδιού.

Συνέδριο: Αφηγήσεις και “αφηγήσεις” για την Παιδική Ηλικία

Το Συνέδριο με θέμα: Αφηγήσεις και “αφηγήσεις” για την Παιδική Ηλικία θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 18 και Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2019, στον Πύργο της Παιδαγωγικής Σχολής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Το Συνέδριο διοργανώνεται από το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΤΕΠΑΕ) σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και το Τμήμα Κινηματογράφου. Την ευθύνη του Συνεδρίου έχει η Κανατσούλη Μελπομένη, Καθηγήτρια ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ.

Το Συνέδριο θα διεξαχθεί με τη συμμετοχή διακεκριμένων Ελλήνων επιστημόνων και ακαδημαϊκών που εργάζονται σε διαφορετικά πεδία της έρευνας για την παιδική ηλικία και των τρόπων που αυτή αποτυπώνεται με αφηγήσεις και αφηγήσεις. Πιο συγκεκριμένα, οι ιστορικές σπουδές μιλώντας για τον καθορισμό της παιδικής ηλικίας μέσα στον ιστορικό χρόνο έδειξαν πως ουσιαστικά μιλάμε για την κατασκευή της. Η αφήγηση, δηλαδή οι δια του λόγου και της τέχνης μορφές της παιδικής ηλικίας, αναμφισβήτητα επηρεάζει, τροποποιεί, αλλάζει την αντίληψη για το τι σημαίνει παιδική ηλικία. Και φυσικά οι αφηγήσεις, κατασκευάζοντας επίσης την παιδική ηλικία ή τις παιδικές ηλικίες, την ή τις επαναπροδιορίζουν.

Με τον όρο αφηγήσεις εννοούμε αφηγήσεις προφορικές ή αφηγήσεις λογοτεχνικών χαρακτήρων εγγεγραμμένων σε λογοτεχνικά κείμενα, ενώ με τον όρο αφηγήσεις εννοούμε κάθε άλλου είδους «κείμενο» (ταινία, κόμικς, διαφήμιση κ.λπ.) στο οποίο εγγράφεται μια εκδοχή της παιδικής ηλικίας.

Μεταξύ των θεμάτων που θα παρουσιαστούν είναι: αφηγήσεις παιδιών ή ενηλίκων για την παιδική τους ηλικία και η επεξεργασία τους από τη σύγχρονη ιστορική, ψυχολογική /παιδαγωγική έρευνα, αφηγήσεις για την παιδική ηλικία μέσα στη Λογοτεχνία, παιδική ή για ενηλίκους, η παιδική ηλικία μέσα από εικονιστικές αφηγήσεις, στα mass media, στη φωτογραφία και σε ταινίες κινηματογραφικές ή τηλεοπτικές κ.λπ.

 

Περισσότερες πληροφορίες για το Συνέδριο και το πρόγραμμα: www.narratives.web.auth.gr

Διημερίδα: Tο Θέατρο για παιδιά και νέους θεατές στον 21ο αιώνα

Διημερίδα: «Το θέατρο για παιδιά και νέους στον 21ο αιώνα. Αναζητήσεις και προβληματισμοί»

Ανθεί το θέατρο για παιδιά και νέους θεατές; Η πληθώρα παραγωγών μαρτυρά πως ναι. Παρακολουθούν οι παραστάσεις τις σύγχρονες τάσεις στο θέατρο και τις κοινωνικές εξελίξεις; Ποια η σχέση ποσότητας και ποιότητας; Απασχολεί το θέατρο για παιδιά την κριτική;

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση μαζί με την Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών ανοίγουν τη συζήτηση γύρω από το θέατρο για παιδιά και νέους θεατές με τη διημερίδα που διοργανώνουν το διήμερο 12 και 13 Οκτωβρίου 2019 στο πλαίσιο των 54ων Δημητρίων με την υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Στη διημερίδα συγγραφείς, σκηνοθέτες, θεατροπαιδαγωγοί, θεατρολόγοι και κριτικοί συζητούν για τα προβλήματα και τις εξελίξεις στον χώρο του θεάτρου για παιδιά και νέους με βάση της θεματικές:

  • Σύγχρονη δημοκρατία και παραστάσεις για παιδιά και εφήβους
  • Θεατρικό κείμενο – παράσταση – κριτική
  • Σύγχρονες τάσεις
  • Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης

Το δεύτερο μέρος της διημερίδας περιλαμβάνει βιωματικά εργαστήρια  που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, σε θεατρολόγους και γονείς, καθώς και σε άτομα που δουλεύουν με παιδιά και νέους.

Προσκεκλημένος ομιλητής και εμψυχωτής εργαστηρίου είναι ο Brendon Burns, Διευθυντής στο Τμήμα Εφαρμοσμένου Θεάτρου και Θεάτρου για τη Κοινότητα στο Liverpool Institute for Performing Arts (LIPA), στη Μεγάλη Βρετανία, ο οποίος θα αναφερθεί στην άρρηκτη σχέση μεταξύ θεάτρου και δημοκρατίας.

Σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του Πολυχώρου Ισλαχανέ θα προβάλλονται, σε συνεχή ροή, σύντομα βίντεο των θιάσων/ομάδων που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά πάνω στο θέατρο για παιδιά.

 

Πρόγραμμα Ημερίδας

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

10:00 – 10:30  Προσέλευση κοινού

10:30 – 11:00  Χαιρετισμοί

 

Πρώτη συνεδρία

11:00 – 12:30  Σύγχρονη δημοκρατία και παραστάσεις για παιδιά και εφήβους

Κεντρική εισήγηση: «Υπάρχει διαφωνία! Το θέατρο, η δημοκρατία και οι σημαντικότερες δεξιότητες που μπορούμε να διδάξουμε στα παιδιά μας»

Ομιλητής: Brendon Burns

Συζητούν: Brendon Burns, Διευθυντής στο Τμήμα Εφαρμοσμένου Θεάτρου και Θεάτρου για τη Κοινότητα στο Liverpool Institute for Performing Arts (LIPA), Ηνωμένο Βασίλειο, Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση, Επίκουρη καθηγήτρια του Θεάτρου στην Εκπαίδευση, Τμήμα Θεάτρου Σχολής Καλών Τεχνών, Α.Π.Θ., Σοφία Καρακάντζα, Σκηνοθέτης, Χαρά Τσουκαλά, Εκπαιδευτικός, Πρόεδρος Δ.Σ. του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Συντονίζει: Άβρα Αυδή, Φιλόλογος, Δασκάλα δράματος/θεάτρου

Ακολουθεί συζήτηση με το κοινό.

12:30 – 13:00  Διάλειμμα για καφέ

 

Δεύτερη συνεδρία

13:00 -14:00 Θεατρικό κείμενο – παράσταση – κριτική

Συζητούν: Ελευθερία Ράπτου, Θεατρολόγος ΜSc – Κριτικός Θεάτρου, Σύμβουλος Πολιτιστικής Πολιτικής, Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Σκηνοθέτης – Θεατρολόγος, Γιάννα Τσόκου, Θεατρολόγος, Βασίλης Κουκαλάνι, Ηθοποιός, Σκηνοθέτης, Γιάννης Ρήγας, Διευθυντής Δραματικής Σχολής Κ.Θ.Β.Ε., Σκηνοθέτης

Συντονίζει: Ζωή Βερβεροπούλου Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε., Σχολή Πολιτικών Επιστημών, Α.Π.Θ., Κριτικός Θεάτρου.

Παρέμβαση – ενημέρωση της Λέσχης Ανάγνωσης Θεσσαλονίκης του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση Γιούλη Αλεξίου, Φιλόλογος

Ακολουθεί συζήτηση με το κοινό.

14:00 – 14:15  Διάλειμμα

Τρίτη συνεδρία

14:15 – 15:15  Σύγχρονες τάσεις. Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης

Συζητούν ομάδες και δημιουργοί που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη

Κ.Θ.Β.Ε.: Μαρία Τσιμά

Μικρός Βορράς: Τάσος Ράτζος

Ομάδα Hippo: Αλέξης Ράπτης

Ομάδα Κοπέρνικος: Γιωργής Σφυρής

Θέατρο Σοφούλη: Παυλίνα Χαρέλα

Συντονίζει: Ελευθερία Ράπτου, Θεατρολόγος ΜSc – Κριτικός Θεάτρου, Σύμβουλος Πολιτιστικής Πολιτικής

Ακολουθεί συζήτηση με το κοινό.

 

Εργαστήρια

  • «Θεατρική παράσταση για παιδιά και νέους: το πριν και το μετά»

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

Ώρα: 17.00 – 20.00

Διάρκεια: 3 ώρες

Εμψυχώτριες: Ειρήνη Ζώη, Θεατρολόγος, Θεατροπαιδαγωγός – Ανέτα Λιάπτση, Θεατρολόγος, Θεατροπαιδαγωγός

Χώρος Διεξαγωγής: 43ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Προξένου Κορομηλά 25

Συμμετοχή δωρεάν, για περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων. Απαιτείται αίτηση συμμετοχής στη φόρμα εδώ.

  • «Από τη σκηνή στη σελίδα: Η κριτική ως πολιτισμική “μετα-παράσταση” στο θέατρο για παιδιά και εφήβους»

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

Ώρα: 17.00 – 20.00

Διάρκεια: 3 ώρες

Εμψυχώτρια: Ελευθερία Ράπτου, Θεατρολόγος ΜSc – Κριτικός Θεάτρου, Σύμβουλος Πολιτιστικής Πολιτικής

Χώρος Διεξαγωγής: 43ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Προξ. Κορομηλά 25

Συμμετοχή δωρεάν, για περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων. Απαιτείται αίτηση συμμετοχής στη φόρμα εδώ.

  • «Προσεγγίζουμε κοινωνικά ζητήματα με το Θέατρο της Επινόησης αξιοποιώντας το”αλλά”, το “επειδή”, το “και” και το “συνεπώς”»

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019

Ώρα: 10.00 – 14.00 & 16.00 – 20.00

Διάρκεια: 8 ώρες

Εμψυχωτής: Brendon Burns, Διευθυντής στο Τμήμα Εφαρμοσμένου Θεάτρου και Θεάτρου για τη Κοινότητα στο Liverpool Institute for Performing Arts (LIPA), Ηνωμένο Βασίλειο.

Χώρος Διεξαγωγής: 43ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Προξένου Κορομηλά 25

Κόστος συμμετοχής: 15,00€ για τα μέλη του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, 25,00€ για τα μη μέλη. Αριθμός θέσεων περιορισμένος, απαιτείται αίτηση συμμετοχής στη φόρμα εδώ.

  • Οι ιστορίες του εαυτού μας – θέατρο ντοκουμέντο

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019

Ώρα: 10.00 – 14.00 & 16.00 – 20.00

Διάρκεια: 8 ώρες

Εμψυχώτρια: Κακουδάκη Τζωρτζίνα, Σκηνοθέτης, Θεατρολόγος

Χώρος Διεξαγωγής: Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού Δήμου Θεσσαλονίκης, Κουντουριώτου 17

Συμμετοχή δωρεάν, για περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων. Απαιτείται αίτηση συμμετοχής στη φόρμα εδώ.

 

Διοργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο των 54ων Δημητρίων.

LEGO Education Academy Mindstorms EV3

Σεμινάρια εκπαιδευτικής ρομποτικής για ενήλικες

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας και Β’/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education.

 

Γιατί LEGO® MINDSTORMS® Education EV3

(Υπό την καθοδήγηση του μοναδικού LEGO Education Academy Certified Teacher Trainer σε Ελλάδα και Κύπρο)

Το μάθημα θα προετοιμάσει τους συμμετέχοντες ώστε να εισάγουν το STEM στην τάξη τους χρησιμοποιώντας το LEGO MINDSTORMS Education EV3. Θα βιώσουν πώς μπορούν να εισάγουν μαθήματα που βασίζονται στη προσέγγιση Hands-on τα οποία μπορούν να υποστηρίξουν τους μαθητές τους τόσο στο να επιτύχουν τους στόχους του προγράμματος σπουδών όσο και να ενισχύσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα όπως η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η επίλυση προβλημάτων σε ένα συνεργατικό περιβάλλον.

Η εκπαίδευση αποσκοπεί στην εξοικείωση των συμμετεχόντων με τα βασικά στοιχεία του υλικού (Hardware) του LEGO Mindstorms Education EV3, του λογισμικού (Software) καθώς και τον παρεχόμενων προγραμμάτων σπουδών (Curriculums). Οι εκπαιδευόμενοι θα κατασκευάσουν το πρώτο τους ρομπότ, θα το προγραμματίσουν και θα επιλύσουν προβλήματα χρησιμοποιώντας ικανότητες από το φάσμα του STEM, ακολουθώντας ακριβώς την ίδια προσέγγιση και του πόρους που θα χρησιμοποιήσουν στην τάξη τους ώστε να εισάγουν τους μαθητές τους στο STEM χρησιμοποιώντας το EV3.

Το μάθημα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ελκυστικό και διασκεδαστικό με εκπαιδευτικές εμπειρίες που δίνουν μια θεμελιώδη εισαγωγή στην προσέγγιση της LEGO Education στην σύγχρονη εκπαίδευση καθώς και στην έννοια της μάθησης μέσα από το παιχνίδι. Κάθε δραστηριότητα ακολουθείται από συζήτηση σχετικά με τη μεθοδολογία, την εφαρμογή στο πρόγραμμα σπουδών, την εφαρμογή αλλά και την διαφοροποίηση της στην τάξη και στα επίπεδα γνώσεων των μαθητών.

Για να υποστηριχτεί η σίγουρη επιτυχία των συμμετεχόντων παρέχεται χρόνος αλλά και καθοδήγηση ώστε να σχεδιάσουν τα δικά τους πρώτα μαθήματα χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό και την εκπαιδευτική προσέγγιση. Μετά το πέρας της εκπαίδευσης οι συμμετέχοντες είναι πλήρως προετοιμασμένοι να εισάγουν και εφαρμόσουν με επιτυχία το LEGO Mindstorms Education EV3 στην τάξη τους.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Κατανόηση του τρόπου διδασκαλίας του STEM με τη χρήση του LEGO Mindstorms Education EV3
  • Εξοικείωση στη χρήση υλικού, λογισμικού και προγραμμάτων σπουδών
  • Απόκτηση εμπειρίας Hands-on από την άμεση εμπλοκή σε δραστηριότητες από την πλευρά του μαθητή
  • Κατανόηση εφαρμογής στο πρόγραμμα σπουδών.
  • Εφαρμογή της μεθοδολογίας της LEGO Education στην εκπαίδευση
  • Απόκτηση ιδεών για το πως μπορείτε να εισάγετε στην τάξη σας μαθήματα που ακολουθούν της προσέγγιση Hands-on ώστε να υποστηρίξετε τους μαθητές σας και να τους βοηθήσετε να βελτιώσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα.
  • Ανάπτυξη αποτελεσματικών τεχνικών για την εισαγωγή του EV3 στην τάξη, συμπεριλαμβανομένου της σχεδίασης μαθήματος (Lesson Planning) και της διαχείρισης της τάξης (Classroom Management)

 

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Δραστηριότητα Hands-on στα πρώτα 10 λεπτά
  • Τα δύο τρίτα της ημέρας περιλαμβάνουν δραστηριότητες Hands-on
  • To ένα τρίτο της ημέρας περιλαμβάνει θεωρία και συζήτηση
  • Project σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών
  • Lesson Planning

LEGO Education WeDo 2.0

Σεμινάρια εκπαιδευτικής ρομποτικής για ενήλικες

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education. Με την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των θεματικών ενοτήτων, οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου θα λάβουν επίσημο πιστοποιητικό από την LEGO Education Academy, το οποίο αποδεικνύει πως ο κάτοχός του γνωρίζει τη φιλοσοφία και τη λογική των εκπαιδευτικών προτάσεων της LEGO Education καθώς και το πως να εφαρμόσει τη μεθοδολογία της LEGO Education Academy στην τάξη του με σκοπό την ανάπτυξη δραστηριοτήτων κάνοντας χρήση του υλικού στο οποίο εκπαιδεύτηκε.

 

Γιατί LEGO® Education WeDo 2.0\

(Υπό την καθοδήγηση του μοναδικού LEGO Education Academy Certified Teacher Trainer σε Ελλάδα και Κύπρο)

Αυτό το πρόγραμμα θα δώσει στους συμμετέχοντες μια βασική κατανόηση για τον τρόπο εφαρμογής και χρήσης της λύσης του WeDo 2.0 στην τάξη τους.

Μέσω της εκπαίδευσης θα γνωρίσουν πως μπορούν να υποστηρίξουν τους μαθητές και να εισάγουν τη μεθοδολογία Hands-on στην τάξη για project με έμφαση σε επιστήμες και τον προγραμματισμό. Η εκπαίδευση καλύπτει τρόπους διδασκαλίας για τον δάσκαλο ώστε να καλύψει τομείς του προγράμματος σπουδών και ταυτόχρονα να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η επίλυση προβλημάτων, η ευελιξία, η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα και η επιμονή σε ένα συνεργατικό περιβάλλον.

Το μάθημα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ελκυστικό και διασκεδαστικό με εκπαιδευτικές εμπειρίες που δίνουν μια θεμελιώδη εισαγωγή στην προσέγγιση της LEGO Education στην σύγχρονη εκπαίδευση καθώς και στην έννοια της μάθησης μέσα από το παιχνίδι. Μετά το πέρας της εκπαίδευσης κάθε εκπαιδευόμενος αποχωρεί με πολλές ιδέες για τον πως να ξεκινήσει αλλά και να συνεχίσει να χρησιμοποιεί το WeDo 2.0 στην τάξη του.

Για να υποστηριχτεί η σίγουρη επιτυχία των συμμετεχόντων παρέχεται χρόνος αλλά και καθοδήγηση ώστε να σχεδιάσουν τα δικά τους πρώτα μαθήματα για το WeDo 2.0 χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό και την εκπαιδευτική προσέγγιση. Μετά το πέρας της εκπαίδευσης οι συμμετέχοντες είναι πλήρως προετοιμασμένοι να εισάγουν και εφαρμόσουν με επιτυχία το WeDo 2.0 στις τάξεις του δημοτικού για να καλύψουν διάφορες επιστήμες κάνοντας το μάθημα πιο ελκυστικό και συναρπαστικό για τους μαθητές.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Κατανόηση του τρόπου διδασκαλίας με τη χρήση του WeDo0 αλλά και της αποτελεσματικότητάς του στη τάξη
  • Εξερεύνηση μιας μεγάλης σειράς από διαφορετικά Project με μεγάλη θεματολογία και διαφορετικών τύπων
  • Ανάπτυξη αποτελεσματικών τεχνικών για την εισαγωγή του WeDo0 στην τάξη, συμπεριλαμβανομένου της σχεδίασης μαθήματος (Lesson Planning) και της διαχείρισης της τάξης (Classroom Management)
  • Απόκτηση εμπειρίας Hands-on από την άμεση εμπλοκή σε δραστηριότητες από την πλευρά του μαθητή
  • Κατανόηση εφαρμογής στο πρόγραμμα σπουδών.
  • Εφαρμογή της μεθοδολογίας της LEGO Education στην εκπαίδευση
  • Κατανόηση του πως η κατασκευή με τουβλάκια LEGO και ο προγραμματισμός μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικά κίνητρα στη μάθηση των μαθητών
  • Κατανόηση της μεθοδολογίας εκπαίδευσης της LEGO Education

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Δραστηριότητα Hands-on στα πρώτα 10 λεπτά
  • Τα δύο τρίτα της ημέρας περιλαμβάνουν δραστηριότητες Hands-on
  • To ένα τρίτο της ημέρας περιλαμβάνει θεωρία και συζήτηση
  • Project σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών
  • Lesson Planning

 

Family Health – 3η Διαδραστική Ημερίδα

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και η «Εταιρία ΕΠΤΑ» διοργανώνουν τη διαδραστική επιστημονική ημερίδα υγείας FamilyHealth.

Η ιδέα της ανοικτής ενημέρωσης για την πρόληψη της οικογενειακής υγείας ξεκίνησε το 2015 από μια ομάδα επιστημόνων υγείας, προκειμένου να μπορούν οι πολίτες να ενημερώνονται για θέματα που αφορούν τόσο στην πρόληψη όσο και στην αντιμετώπιση βασικών θεμάτων υγείας.

Η 3η διαδραστική ημερίδα FamilyHealth στις 5 Οκτωβρίου 2019, με τη συμμετοχή διακεκριμένων εισηγητών, στοχεύει να διευρύνει την ενημέρωση και τη συζήτηση σε θέματα που αφορούν στην πρόληψη και την προαγωγή της οικογενειακής υγείας, την οικογενειακή ψυχολογία, την υγεία του ζευγαριού, καθώς και την οικογενειακή διατροφή.

 

Θεματικές που θα αναπτυχθούν

  • Ζευγάρι και οικογένεια από την Δέσποινα Δριβάκου, Ψυχολόγο Msc, Συστημική/Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια
  • Διατροφή από τον Κωνσταντίνο Ξένο, Κλινικό Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, MSc, PhD.c
  • Διαδίκτυο- Social Media και παιδί από τον Δρ Βάιο Νταφούλη, Διευθυντή Παιδοψυχιατρικής Κλινικής Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης
  • Σχέση εφήβου με τους γονείς από τη Δρ Σοφία Σφελινιώτη, Παιδοψυχίατρο, Ιπποκράτειο Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης
  • Λογοθεραπεία στην προσχολική ηλικία από τον Πάρη Κιλίντζη, Λογοπεδικό – Λογοθεραπευτή
  • Υγεία της εγκύου και του εμβρύου από τον Χρήστο Αρναούτογλου, Μαιευτήρα Γυναικολόγο, PhD, DFFP
  • Προσχολική εκπαίδευση από την Στίβη Σιωζοπούλου, Παιδαγωγό – Ψυχολόγο
  • Διαχείριση ελεύθερου χρόνου από την Ιωάννα Σεραφειμίδου, Family Travel and Leisure Storyteller
  • Παιδικά ατυχήματα- Πρόληψη και αντιμετώπιση από τον Νικόλαο Καρανταγλή, Παιδίατρο, MSc
  • Καθημερινή φροντίδα του βρέφους από την Ελισσάβετ Καλούδη, Παιδίατρο, MSc

 

Το πρόγραμμα

09:30- 10:30 π.μ.        Προσέλευση

10:00- 10:15 π.μ.        Εναρκτήρια ομιλία, Δέσποινα Δριβάκου, Ψυχολόγος Msc, Συστημική/Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια, Επιστημονική Υπεύθυνη Family Health

10:15- 10:30 π.μ.        Έναρξη των εργασιών- Χαιρετισμοί επισήμων

10:30- 11:00 π.μ.       1η Θεματική Ενότητα: Διατροφή

“Διατροφή- Βασικοί διατροφικοί κανόνες για υγεία, ομορφιά και ευεξία”,

Κωνσταντίνος Ξένος, Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος,MSc, PhD

11:00- 12:30 μ.μ.       2η Θεματική Ενότητα: Ψυχολογία – Πρώιμη παρέμβαση

“Η σχέση του ζευγαριού ως κρίσιμος παράγοντας της ομοιόστασης της οικογένειας”, Δέσποινα Δριβάκου, Ψυχολόγος Msc,

Συστημική/Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια

“Παιδί και social media”, Δρ Βάιος Νταφούλης, Παιδοψυχίατρος, Διευθυντής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής Ιπποκρατείου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης

“Εφηβεία: Ψυχολογία και σχέσεις με γονείς”, Δρ Σφελινιώτη Σοφία Παιδοψυχίατρος, Ιπποκράτειο Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης “Λογοθεραπεία σε παιδιά προσχολικής ηλικίας- Η σημασία της έγκαιρης παρέμβασης”, Πάρης Κιλίντζης, Λογοπεδικός- Λογοθεραπευτής

12:30 – 13:00 μ.μ.        Διάλειμμα

13:00 – 13:30 μ.μ.       3η Θεματική Ενότητα: Υγεία της Εγκύου

“Προγεννητικός έλεγχος σήμερα… και αύριο!”,

Χρήστος Αρναούτογλου, Μαιευτήρας Γυναικολόγος, PhD, DFFP

13:30 – 14:15 μ.μ.      4η Θεματική Ενότητα: Προσχολική εκπαίδευση- Ελεύθερος χρόνος

“Παιδικός Σταθμός- Ανάγκη ή αναγκαία λύση;”, Στίβη Σιωζοπούλου,

Παιδαγωγός- Ψυχολόγος

“Ελεύθερος χρόνος: Γέφυρα ουσιαστικών σχέσεων μέσα στην οικογένεια”, Ιωάννα Σεραφειμίδου, Family Travel and Leisure Story Teller

14:15 – 15:15 μ.μ.      5η Θεματική Ενότητα: Πρόληψη και φροντίδα υγείας

“Πρόληψη παιδικών ατυχημάτων”, Νικόλαος Καρανταγλής,

Παιδίατρος, MSc

“Η καθημερινή φροντίδα του βρέφους τις πρώτες μέρες στο σπίτι”, Ελισσάβετ Καλούδη, Παιδίατρος, MSc

15:15 – 15:30μ.μ.      Λήξη των εργασιών της ημερίδας

 

Κατά τη διάρκεια των εργασιών της ημερίδας θα υπάρχουν παράλληλα εργαστήρια δημιουργικής απασχόλησης για τους μικρούς φίλους με θέμα την υγιεινή διατροφή, την τέχνη, τον πολιτισμό και τη μουσική!

 

Επιστημονική Υπεύθυνη: Δριβάκου Δέσποινα, Συστημική/Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια Phd

Μαθαίνω να θέτω υγιή όρια στο παιδί μου

Ψυχοεκπαιδευτικό & Βιωματικό Εργαστήρι: “Μαθαίνω να θέτω υγιή όρια στο παιδί μου” (χωρίς απειλές, τιμωρίες & δωροδοκίες)

Το εργαστήρι απευθύνεται σε γονείς και παιδαγωγούς που επιθυμούν να εφοδιαστούν με παραπάνω εργαλεία ώστε να νιώθουν μεγαλύτερη ικανοποίηση και αυτοπεποίθηση στη σχέση τους με τα παιδιά (σε ηλικίες παιδιών έως 6 ετών).

Θέματα που θα συζητηθούν & θα δουλευτούν:

  • γιατί χρειάζονται τα όρια
  • πως τα επικοινωνώ στο παιδί μου ΧΩΡΙΣ τη χρήση τιμωρίας, δωροδοκίας ή απειλής
  • συχνά λάθη στην οριοθέτηση

Το εργαστήρι βασίζεται στις αρχές της ήπιας και θετικής διαπαιδαγώγησης.

Ξεσπάσματα θυμού: Όταν χάνεται η επικοινωνία

Πολύ συχνά ο γονιός βρίσκεται στην αμήχανη και δύσκολη θέση να αλληλεπιδράσει με το παιδί του, το οποίο βρίσκεται σε μια κατάσταση «εκτός εαυτού». Ιδίως μετά τους 18 μήνες, με διαφορετική συχνότητα και ένταση για κάθε παιδί, τα ξεσπάσματα θυμού αποτελούν ίσως από τις πιο άσχημες εμπειρίες για τους γονείς. Είναι η στιγμή που ο τρόπος που κόβει ο γονιός τις φράουλες μπορεί να προκαλέσει μια συναισθηματική καταιγίδα και μία βόλτα στο σούπερ μάρκετ να καταλήξει σε επεισόδιο στη μέση του διαδρόμου με το παιδί ξαπλωμένο να χτυπάει το πάτωμα. Είναι η στιγμή που πετάει τις μπλούζες από το ντουλάπι γιατί δεν βρίσκει αυτή που έπρεπε να μαντέψει ο γονιός ότι θέλει να φορέσει και ουρλιάζει από οργή όταν του προτείνεται να πλύνει τα δόντια του!

  • Τι πραγματικά συμβαίνει στο παιδί εκείνη τη στιγμή;
  • Ποιες συνθήκες μπορεί να τον οδηγήσουν σε αυτό το σημείο;
  • Με ποιο τρόπο μπορεί κανείς να αντιδράσει;
  • Πως μπορεί κάποιος να επηρεάσει θετικά στην ολοκλήρωση της νοητικής και συναισθηματικής του ανάπτυξης;
  • Το εργαστήριο έχει ενημερωτικό αλλά και βιωματικό χαρακτήρα.

Οι γονείς θα ενημερωθούν για το πως βιώνουν τα παιδιά αυτές τις στιγμές έντασης και τι μπορεί να σημαίνουν αυτά τα ξεσπάσματα θυμού, θα μοιραστούν εμπειρίες και θα αναδειχτούν στρατηγικές αντιμετώπισης.

Το εργαστήριο θα συντονίσει η Δήμητρα Γούναρη, PCI Certified Parent Coach®, Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια γονέων από την Attachment Parenting International και επίσημη συνεργάτης του δικτύου της Attachment Parenting Hellas

Σεμινάριο Καλοκαιρινών Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων για παιδιά Δημοτικού

 

Το καλοκαίρι έφτασε και τα σχολεία σταματούν. Οι περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες τελείωσαν και οι γονείς ψάχνουν ιδέες για δημιουργικό χρόνο με το παιδί τους. Υπάρχει άπλετος χρόνος για διασκέδαση, ξεκούραση και γέμισμα μπαταριών! Οι γονείς όμως, συχνά έχουν περιορισμένο χρόνο και δεν μπορούν να βρουν πολλούς διαφορετικούς τρόπους για να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά. Υπάρχουν λύσεις;

Κι όμως υπάρχουν!

Στο σεμινάριο Βιωματικών Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων για παιδιά Δημοτικού θα ανακαλύψουν οι γονείς πόσα πολλά μπορούν να κάνουν  με τα παιδιά τους που δε θα φαντάζονταν ποτέ!

Εισηγήτρια: Ουρανία Ράπτη ψυχολόγος, βιωματική εκπαιδεύτρια και μέντορας

Δηλώσεις συμμετοχής ΕΔΩ

Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Το Σάββατο 15/06 “Ομάδα Κολύμβησης Ιχθύς” διοργανώνει δωρεάν σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών για ενήλικες στις εγκαταστάσεις της EUROMEDICA – Αρωγής Θεσσαλονίκης.

Ο άνθρωπος που θα ενημερώσει  – εκπαιδεύσει τους συμμετέχοντες για το σημαντικό αυτό θέμα είναι ο κ.Κοτσομύτης Αθανάσιος, ο οποίος προέρχεται από την έμπειρη κι εξειδικευμένη ομάδα της BAYLINE – Ναυαγοσωστική Ακαδημία Ελλάδος και είναι καθηγητής Φυσικής Αγωγής, εκπαιδευτής ναυαγοσωστικής, προπονητής κολύμβησης και εκπαιδευτής Ά Βοηθειών.

Στο σεμινάριο θα μάθουν πολλά και πάρα πολύ σημαντικά πράγματα για την ασφάλεια τόσο τη δική τους, όσο και των παιδιών τους. Δυστυχώς οι μικροί φίλοι δε θα μπορέσουν να παρευρεθούν! Οι σημαντικές πληροφορίες που θα λάβουν, απαιτούν την αμέριστη προσοχή τους.