Σεμινάριο & Ομιλία – Σελίδα 4 από 11 – Πυγολαμπίδες
Skip to content

ΗΜΕΡΙΔΑ: «Πως … και ποια ψυχολογικά όρια θέτουμε στα παιδιά»

Το Πρότυπο Παιδικό Κέντρο Νηπιακός Κήπος είναι στην ευχάριστη θέση να ενημερώσει το κοινό ότι το Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2020 και ώρα 17:30 – 21:00 θα πραγματοποιηθεί ημερίδα στην αίθουσα εκδηλώσεων του (Φαρμακέικα Ρυσίου) με θέμα: “Πως… και ποια ψυχολογικά όρια θέτουμε στα παιδιά”.

Στην Ημερίδα θα τονιστεί ιδιαίτερα η ανάγκη των γονιών να είναι «καλοί γονείς», να είναι φίλοι με τα παιδιά τους και όχι γονείς, με αποτέλεσμα να δίνουν στα παιδιά τους ό,τι επιθυμούν, ιδίως όταν πεισματώνουν και κλαίνε. Είναι αλήθεια ότι καθημερινά είμαστε τόσο απασχολημένοι με τις δουλειές, τα προγράμματα και τις προθεσμίες στον επαγγελματικό μας χώρο, που το τελευταίο πράγμα που χρειαζόμαστε όταν γυρίζουμε στο σπίτι είναι η γκρίνια ή η δυσαρέσκεια του παιδιού μας κάθε φορά που του χαλάμε ένα χατίρι ή σε κάθε όχι που θα του πούμε. Έτσι το παιδί μεγαλώνει και πιστεύει πως οι άλλοι του οφείλουν τα πάντα, πως έχει μόνο δικαιώματα και πως για όλα είναι υπεύθυνοι πάντα οι άλλοι.

Καταξιωμένοι στον χώρο της ψυχιατρικής ομιλητές θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε πως θέτουμε ψυχολογικά όρια στα παιδιά και ποια είναι αυτά τα όρια συγκριτικά πάντα με την ηλικία τους.

 

Στο παρακάτω link θα βρείτε την εκδήλωση στο Facebook: https://www.facebook.com/events/887544211680959/

Ο παιδαγωγός ως εμψυχωτής στην ομάδα της τάξης

Εκπαιδευτικό Βιωματικό σεμινάριο

Ο παιδαγωγός σε ρόλο εμψυχωτή: δυσκολίες, προκλήσεις και δημιουργική αλληλεπίδραση στην ομάδα – τάξη.

Παιχνίδια γνωριμίας, εμπιστοσύνης και  συνεργασίας, παιχνίδια φαντασίας, βιωματικές ασκήσεις προσωπικής ανάπτυξης και έκφρασης.

Απευθύνεται σε όσους εργάζονται με παιδιά και νέους, σε παιδαγωγούς, ψυχολόγους, καλλιτέχνες, σε φοιτητές παιδαγωγικών σχολών και σε όσους ενδιαφέρονται για μια διαφορετική βιωματική προσέγγιση στην επικοινωνία και στην προσωπική ανάπτυξη των μελών μιας ομάδας.

 

Θεματικές ενότητες:

  • Τεχνικές και εργαλεία για την εμψύχωση και τη δυναμική ομάδας.
  • Η σημασία του παιχνιδιού για την ανάπτυξη θετικού συναισθηματικού κλίματος στην ομάδα – τάξη.
  • Παραδείγματα ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας.
  • Παιχνίδια επικοινωνίας, εμπιστοσύνης και δημιουργικές δραστηριότητες για την ενδυνάμωση των σχέσεων και τη διαχείριση δυσκολιών στην τάξη.

 

Εκπαιδεύτριες:
Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγός, εμψυχώτρια ομάδας, εκπαιδεύτρια ενηλίκων στη μη τυπική μάθηση.
Valentina Korbar, εκπαιδεύτρια εκπαιδευτικού δράματος, συντονίστρια στην Παιδαγωγική Οργάνωση “ΤΑΚΑ TUKA” -(Λουμπλιάνα, Σλοβενία).

Οι “Μαγεμένες” της Θεσσαλονίκης και οι ιστορίες τους

Ομιλία για τις “Μαγεμένες” της Θεσσαλονίκης

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Σωματείο “Φίλοι Μνημείων Θεσσαλονίκης” διοργανώνουν ομιλία από τη Στυλιάνα Γκαλινίκη, αρχαιολόγο, Προϊσταμένη του Τμήματος Συλλογών Λίθινων, Τοιχογραφιών και Ψηφιδωτών του Α.Μ.Θ. με τίτλο «Οι Μαγεμένες της Θεσσαλονίκης και οι ιστορίες τους».

Γνωριμία με τις δράσεις του “Μπορούμε”, καμία μερίδα φαγητού χαμένη. 

Ο Κήπος οργανώνει τη ανοιχτή εκδήλωση γνωριμίας με τις δράσεις του “Μπορούμε”. την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου στις 20:00.

Το “Μπορούμε” είναι μία μη κερδοσκοπική οργάνωση, αφοσιωμένη στη μείωση της σπατάλης τροφίμων & στην καταπολέμηση του υποσιτισμού, όπου με την ομάδα food saving warriors μοιράζουν 24.000 μερίδες φαγητού καθημερινά, με ένα καινοτόμο πανελλαδικό δίκτυο συνεργασιών.

Οι κύριες δράσεις του “Μπορούμε”:

  • Διάσωση & προσφορά τροφίμων
  • Ενημερωτικό πρόγραμμα
  • Μπορούμε στη Λαϊκή
  • Μπορούμε στο Σχολείο
  • Μπορούμε στο Χωράφι
  • Είμαστε Οικογένεια

Η εκδήλωση έχει σαν σκοπό την ενημέρωση και αφύπνιση τόσο των ενηλίκων όσο και των παιδιών στο ευαίσθητο θέμα της σπατάλης τροφής. Επίσης, οι συμμετέχοντες θα ενημερωθούν για όλους τους δυνατούς τρόπους προσφοράς ακόμα και της μικρότερης ποσότητας τροφής.

Η μουσική και το παιχνίδι, ως εργαλεία επικοινωνίας και μάθησης

Το Σάββατο 11/1/2020, στις 5.30 μ.μ. στο χώρο του Παιδικού Μουσείου Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί βιωματικό σεμινάριο με τίτλο “Η μουσική και το παιχνίδι, ως εργαλεία επικοινωνίας και μάθησης” σε συνδιοργάνωση ΟΜΕΡ Κεντρικής Μακεδονίας και Παιδικού Μουσείου Θεσσαλονίκης.

 

Ομιλητής: ο κ. Γιάννης Θεοδώρου, εκπαιδευτικός-εμψυχωτής.

Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.

Η εξέλιξη της κοινωνικότητας των παιδιών & οι επιρροές στις σχέσεις τους

Σχολή Γονέων

Πώς εξελίσσεται η κοινωνικότητα των παιδιών στην προσχολική ηλικία και πώς μπορούν οι γονείς να επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά τις σχέσεις των παιδιών;

Το ΠΑΙΔΙΚΟΡΑΜΑ διοργανώνει συνάντηση – ομιλία, τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου στις 18.30 το απόγευμα, που αφορά στην εξέλιξη της κοινωνικότητας των παιδιών προσχολικής ηλικίας και στον τρόπο επίδρασης των γονιών στις σχέσεις των παιδιών.

 

Ομιλήτρια: η συνεργάτης του σχολείου κα Αγγελική Κουρή (παιδοψυχίατρος)

Mobil in Deutsch

Διαδικτυακό σεμινάριο για διδάσκοντες και φοιτητές Γερμανικής

Ερευνητική δημιουργική εργασία (Projekt) σε μαθήματα Γερμανικών βασιζόμενη στην έκθεση φωτογραφίας.

 

Μπορείτε να ανανεώσετε ή να εμβαθύνετε τις πρακτικές μεθοδολογικές και διδακτικές σας γνώσεις για πρότζεκτς στο μάθημα Γερμανικών και να ανταλλάξετε ιδέες με συναδέλφους. Η εκδήλωση διοργανώνεται υπό μορφή διαδικτυακού σεμιναρίου, έτσι ώστε να μπορούν να λάβουν μέρος και διδάσκοντες εκτός Θεσσαλονίκης.
Το διαδικτυακό σεμινάριο σχεδιάστηκε από καθηγήτριες Γερμανικής με πολλά χρόνια διδακτικής εμπειρίας.

Εισηγήτριες: Μαρία Γαλίτσα και Κάριν Βαβατζανιίδη

 

Η έκθεση είναι διαθέσιμη για δανεισμό από το ινστιτούτο.

Δημιουργική διαχείριση συγκρούσεων και προβλημάτων συμπεριφοράς στην ομάδα της τάξης

Εκπαιδευτικό βιωματικό σεμινάριο

 

Το πρόγραμμα του σεμιναρίου περιλαμβάνει:

Βιωματικές ασκήσεις, παιχνίδια ρόλων και δραστηριότητες που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση συγκρούσεων και καθημερινών προβλημάτων ένταξης και συμπεριφοράς στην ομάδα της τάξης.

Δίνεται φάκελος σημειώσεων και βεβαίωση συμμετοχής.

 

Εκπαιδεύτρια: Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγός, μουσικός, εμψυχώτρια ομάδας

Imrpov Tools: εργαλεία για τη Σχολική Τάξη

Εκπαιδευτικό βιωματικό σεμινάριο

H «Σχεδία στην πόλη» με ιδιαίτερη χαρά φιλοξενεί τη Σχολή Αυτοσχεδιασμού «Ya Impro» στο βιωματικό σεμινάριο «Improv Tools: εργαλεία για τη σχολική τάξη».
Σε ένα συναρπαστικό τετράωρο θα έχουν την ευκαιρία οι συμμετέχοντες να γνωριστούν, να αλληλεπιδράσουν, να εμπνευστούν και να ανακαλύψουν με ποιο τρόπο το “Improv” θα αλλάξει τις διδακτικές τους πρακτικές στη σχολική τάξη.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, εκπαιδευτές ενηλίκων, θεραπευτές, εμψυχωτές, φοιτητές και γενικότερα σε όσους ασχολούνται με ομάδες παιδιών.

Ειδικότερα, θα ασχοληθούν:

Α’ φάση (εισαγωγή): Γνωριμία, αποδοχή, υποστήριξη, πρώτη σκέψη, ρίσκο, αποτυχία
Β ‘ φάση (ανάπτυξη): Συνεργασία σε ζευγάρια/μικροομάδα (3-5 άτομα) στον κύκλο, μη ανταγωνιστικά παιχνίδια/ κανόνες – οδηγίες, συνθήκη / περιορισμός, ενέργεια/μίμηση, συγκέντρωση.

Μουσικοθεατρικά παιχνίδια & Παρα-μυθο-Νομίες

Λόγος, Κίνηση, Μουσική, Χρώματα…με τον Βασίλη Αναγνώστου

Ο μουσικοπαιδαγωγός Βασίλης Αναγνώστου, συγγραφέας των βιβλίων  “Παρέα με τα άστρα στης Μουσικής τα κάστρα”, “Όλα είναι ένα Παιχνίδι”, “Παραμυθι Άσματα και Ο Κούκος…Αηδόνι”,  θα παρουσιάσει  ένα πεντάωρο συναρπαστικό εργαστήριο με μουσικοθεατρικά παιχνίδια και παροιμίες, αινίγματα και τραγούδια σαν παραμύθια.

Το εργαστήρι απευθύνεται σε  μουσικοπαιδαγωγούς, θεατρολόγους, βρεφονηπιοκόμους, εμψυχωτές, νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές φυσικής αγωγής, φοιτητές, γονείς και σε όλους όσοι ασχολούνται με την καλλιτεχνική αγωγή και τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών.

 

Παιχνίδι: Ανακαλύπτοντας τη γλώσσα των παιδιών

Ένα βιωματικό εργαστήρι για γονείς 

Ας θυμηθούμε…
Πώς αισθανόμασταν όταν παίζαμε ως παιδιά;
Ας θυμηθούμε…
Πώς αισθανόμαστε τώρα όταν ακούμε “Μαμαααά, μπαμπαααά έλα να παίξουμε!”

 

Μέσα από βιωματικές ασκήσεις και συζητήσεις, οι συμμετέχοντες θα μοιραστούν τις εμπειρίες τους από το παιχνίδι με τα παιδιά τους και θα ανακαλύψουν πώς μπορούν μέσα από τις δεξιότητες που θα παρουσιαστούν:

  • Να συνδεθούν και να επικοινωνήσουν με το παιδί τους
  • Να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή του αλλά και τη δική τους
  • Να διασκεδάζουν και οι ίδιοι
  • Να σταματούν όσο το δυνατόν ομαλότερα …και πολλά άλλα…

Οι δεξιότητες με τις οποίες θα έρθουν σε επαφή (οριοθέτηση, συνέπεια- προβλεψιμότητα, εστίαση- αποδοχή, αντανάκλαση), θα αποδειχτούν χρήσιμα εργαλεία ακόμα και όταν μαζευτούν τα παιχνίδια… Μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητάς τους και της επικοινωνίας τους με το παιδί.

Το εργαστήριο βασίζεται στις αρχές και τη φιλοσοφία του attachment parenting και του filial play.

 

Συντονίστριες:
Ακριτίδου Άντιγόνη, Ειδικός Θεραπευτικού Παιχνιδιού και Filial Coaching- Συνεργάτης του δικτύου Attachment Parenting Hellas
Βερβερίδου Σταυρούλα, Ψυχολόγος, MSc στην Ψυχολογία και Συμβουλευτική, Συνεργάτης του δικτύου Attachment Parenting Hellas

Σεμινάριο L.AV. με θέμα «To Θετικό παιδί και εμείς»

Η L.AV. Life Avenue θα πραγματοποιήσει πρότυπο σεμινάριο με θέμα «το θετικό παιδί και εμείς», το Σάββατο 23 Νοεμβρίου, 10πμ – 3μμ., στο Συνεδριακό Κέντρο της Τράπεζας Πειραιώς, Κατούνη 12-14, Λαδάδικα.

 

Σε μια κοινωνία όπου το παιδί είναι στο επίκεντρο, η εμπειρία καταξιωμένων ανθρώπων που ασχολούνται με το παιδί (γονείς, επιστήμονες, επιχειρηματίες κλπ) πρέπει να μεταδοθεί με τρόπο απλό, κατανοητό και ουσιαστικό ώστε να λύσει απορίες, να δώσει λύσεις αλλά κυρίως να εμπνεύσει.

 

Στόχος του σεμιναρίου θα είναι οι νέες ιδέες, η βελτίωση της ποιότητας ζωής και η προσφορά στο κοινωνικό σύνολο.   Το moto του σεμιναρίου είναι «Making things better», μπορούμε να φτιάξουμε τη ζωή μας καλύτερη και πιο όμορφη παίρνοντας έμπνευση από ανθρώπους που το κατάφεραν.

 

Οι δύο βασικοί άξονες θα είναι:

Child me: Ποιες εμπειρίες και βιώματα από την παιδική και εφηβική μας ηλικία συνέβαλαν στο να φτάσουμε ψηλά, να πετύχουμε τους στόχους μας, να προσφέρουμε στο κοινωνικό σύνολο.

My child: Τι θα ήθελα να μοιραστώ ως γονιός, παιδαγωγός, επιστήμονας που ασχολείται με τα παιδιά. Γνώσεις και εμπειρίες που δεν καταγράφονται στη βιβλιογραφία αλλά στα προσωπικά βιώματα.

Ομιλητές – θέματα:
1. Ράπτη Έλενα, Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, Συντονίστρια της καμπάνιας του Συμβουλίου της Ευρώπης ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ για τον τερματισμό της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης,
θέμα: Πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης
2. Βεϊζαδές Απόστολος, Πρόεδρος Ά Δημοτικής Κοινότητας Δήμου Θεσσαλονίκης, Οδοντίατρος,
θέμα: Νέα μοντέλα οικογένειας
3. Dr Χατζητόλιου – Βιλδιρίδη Μαριάννα, Ιδρύτρια & Διευθύντρια της “Σύγχρονης Μοντεσσοριανής Εκπαίδευσης” Εκπαιδευτήρια & Πολιτιστικός Οργανισμός,
θέμα: Μοντεσσόρι και θετικό παιδί
4. Κουτσουβέλη Ιφιγένεια, CEO-Managing Director “Axel accessories S.A.”,
θέμα: Επιχειρηματίας, μαμά, γυναίκα. Προτεραιότητες και επιλογές
5. Dr Πεπέ Γιολάντα, Πλαστικός χειρουργός, Διδάκτωρ ιατρικής σχολής ΑΠΘ, Διευθύντρια και επιστημονικά υπεύθυνη του ιατρικού κέντρου πλαστικής αισθητικής και επανορθωτικής ιατρικής Giolanta Pepe
θέμα: Τι χρειάζεται η σύγχρονη γυναίκα για να νιώθει όμορφη αλλά και επαρκής στους διάφορους ρόλους της
6. Dr Βαγιωνά Άρτζη, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος του Κέντρου Αποκατάστασης Αναγέννηση ΑΕ.,
θέμα: Πώς συνδυάζω μια απαιτητική καριέρα με την οικογένεια.
7. Παπαεμμανουήλ Βιργινία, Διατροφολόγος,
θέμα: Ο ρόλος της διατροφής στην υγιή σωματική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού
8. Καραγιάννη Μαρία, Εντεταλμένη Σύμβουλος Τουρισμού και Διεθνών σχέσεων Δήμου Θεσσαλονίκης,
θέμα: Unicef Child Friendly Cities
9. Γιαννοπούλου Έλλη, Ψυχολόγος, τ. Επιστημονική Συνεργάτης 3ης Παιδιατρικής Α.Π.Θ.,
θέμα: Όλα είναι θέμα εγκεφάλου;
10. Συλλαίου Μισιρλόγλου Χαρούλα, Εθελόντρια του Συλλόγου “Εντός – Εκτός”- Υποστήριξη Ανηλίκων και Νέων, Εκπαιδευτικός Φιλόλογος,
θέμα: Εμείς και τα παιδιά σε μια σχέση αμοιβαιότητας
11. Σεραφειμίδου Ιωάννα, Family Travel and leisure storyteller,
θέμα: Πού είναι τα παιδιά;
12. Μιχαλόπουλος Παναγιώτης, Πολιτικός Μηχανικός & Συγγραφέας,
θέμα: Οι εμπειρίες ενός πατέρα
13. Καρδαράς Παναγιώτης, Καθηγητής Αναπτυξιακής και Κοινωνικής Παιδιατρικής,
θέμα: Γυαλί ή μάρμαρο;
14. Ντόκου Βάσω & Χαντζιαρά Έυη, Εκπαιδευτικοί Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή,
θέμα: Η χαρά της μάθησης: Βιωματική εκπαίδευση στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή

 

L.AV. (Life Avenue) creators Κική Φάντη – Δαμάσκου, Έλλη Γιαννοπούλου

Διοργάνωση: Mar.com Τζελέπογλου

 

 

Σεμινάριο Υπότροφων

Επιμόρφωση Καθηγητών και φοιτητών Γερμανικής

Σύγχρονες τάσεις στη διδασκαλία του πολιτισμού, τη μεθοδολογία και τη διδακτική καθώς και στη χρήση νέων τεχνολογιών στο μάθημα των Γερμανικών ως Ξένη Γλώσσα.

Το σεμινάριο διοργανώνεται από καθηγητές και καθηγήτριες που το 2019 συμμετείχαν σε επιμορφωτικά σεμινάρια του Goethe-Institut στη Γερμανία  ως υπότροφοι και οι οποίοι θα παρουσιάσουν στους / στις συναδέλφους τους τις γνώσεις και τις εμπειρίες από τα σεμινάρια αλλά και τις τεχνικές εφαρμογής των γνώσεων αυτών στο μάθημα.

Μια εξαιρετική ευκαιρία για όσους επιθυμούν να ανανεώσουν τις μεθοδολογικές και διδακτικές τους γνώσεις.

Εισηγητές: Καθηγητές και καθηγήτριες που συμμετείχαν σε επιμορφωτικά σεμινάρια στη Γερμανία

Συντονισμός: Αναστασία Παπανακλή, Goethe-Institut Thessaloniki

Δημιουργική μάθηση, από την θεωρία στην πράξη

Βιωματικό Εκπαιδευτικό Σεμινάριο

Εφαρμογές και προτάσεις για δημιουργική διδασκαλία

Στόχος του σεμιναρίου είναι να κατανοήσουν οι συμμετέχοντες με πρακτικά βήματα πώς μπορούν ως παιδαγωγοί να μετατρέψουν το μάθημα σε μια δημιουργική διαδικασία.

Θα γίνει προσέγγιση των εξής ενοτήτων:

  • Ο δημιουργικός παιδαγωγός στην ομάδα της τάξης: βιωματικά παιχνίδια, εκπαιδευτικά εργαλεία και στρατηγικές μάθησης.
  • Παραδείγματα εφαρμογών στη σχολική ύλη.

 

Εκπαιδεύτρια: Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγός, μουσικός, εμψυχώτρια ομάδας

Η ζωή σε μια σταγόνα Θερμαϊκού

μέσα από το μικροσκόπιο του ΑΠΘ!

Πόση ζωή χωράει σε μια σταγόνα του Θερμαϊκού; Πώς μοιάζουν οι μικροοργανισμοί; Που οφείλεται η ερυθρά παλίρροια; Αυτές και άλλες απορίες σχετικά με την οικολογική κατάσταση του Θερμαϊκού Κόλπου και τα αίτια που επιβαρύνουν τη λειτουργία του θα λύσει στο κοινό η Ομάδα Πλαγκτού του Τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ την Κυριακή 3 Νοεμβρίου σε εκδήλωση με τίτλο «Η ζωή σε μια σταγόνα Θερμαϊκού» που θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Θεσσαλονίκης, στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης.

Οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση θα έχουν την μοναδική ευκαιρία να δουν τη μικροσκοπική ζωή που περιλαμβάνεται σε μία ελάχιστη ποσότητα νερού του Θερμαϊκού Κόλπου μέσα από το ανάστροφο ερευνητικό μικροσκόπιο του ΑΠΘ. Η εκδήλωση θα ξεκινήσει το πρωί με τη συμμετοχή των αθλητών του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου, ενώ στη 1 μετά το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση ανοιχτή για το κοινό της Νέας Παραλίας.

Η δράση θα ξεκινήσει με παρουσίαση της καθηγήτριας του Τμήματος Βιολογίας και μέλους του ΔΣ του Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Θερμαϊκού Κόλπου, Μαρίας Μουστάκα, ενώ επίσης οι συμμετέχοντες θα μπορούν να διατυπώσουν τις ερωτήσεις τους για τα θέματα που αφορούν το Θερμαϊκό. Κατά την παρατήρηση με το μικροσκόπιο, και καθώς βρισκόμαστε μεσούντος του φθινοπώρου, εκτιμάται ότι οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να παρατηρήσουν και τους μικροοργανισμούς που προκαλούν το φαινόμενο της ερυθράς παλίρροιας.

Η εκδήλωση διοργανώνεται από το Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Θερμαϊκού Κόλπου, με την συνεργασία του Τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ και του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Θεσσαλονίκης, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕΘ) και του Δήμου Δέλτα.

Σεμινάριο Εθελοντών

Την Κυριακή 3/11, θα πραγματοποιηθεί το πρώτο βιωματικό σεμινάριο για την εκπαίδευση των νέων εθελοντών της “Σχεδίας στην πόλη”.

Η «Σχεδία στην πόλη» συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια ενεργούς κοινωνικής δράσης και στέλνει το μήνυμα: “Γίνε εθελοντής/ντρια! Κάνε τη διαφορά!”

Οι εθελοντές, μετά την ενημέρωση και το βιωματικό σεμινάριο εκπαίδευσης μπορούν να συμμετέχουν:

  • στον σχεδιασμό και την υλοποίηση νεανικών δράσεων στην πόλη
  • στα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά
  • σε ανταλλαγές νέων και προγράμματα κατάρτισης με νεανικές οργανώσεις στην Ευρώπη

Χαρισματικά παιδιά: αναγνώριση – διαχείριση από  γονείς και εκπαιδευτικούς

ΔΕΠΥ… Μαθησιακές δυσκολίες… Αντίδραση… Πρόβλημα… Κάτι δεν κάνεις καλά… Τι; Ψάξε το… Τρέχα… Ρώτα… Βρες…

 

Τι είναι η χαρισματικότητα; Ποιος είναι χαρισματικός; Και ποιος δεν είναι;

Μπορώ ως γονέας να κάνω κάτι; Υπάρχει τρόπος να στηρίξω ουσιαστικά το παιδί μου με γνώση, χωρίς φόβο, αλλά με χαρά; Πώς μπορώ να το βοηθήσω να καταλάβει και να βγάλει προς τα έξω αυτό που είναι, ώστε να γίνει πιο χαρούμενο, άρα και πιο αποδοτικό; Πώς μπορώ να συμβάλλω ουσιαστικά και σταθερά στο να βρει τις κλίσεις του και να χαίρεται τη ζωή του; Και πώς μπορώ να αναπτύξω φίλτρα και άμυνες απέναντι σε κάθε “ειδικό” που με γεμίζει με φοβίες;

Η γνώση είναι δύναμη και φέρνει σιγουριά. Κι όταν ένας γονιός αισθάνεται πιο σίγουρος, παίρνει και σωστότερες αποφάσεις για το παιδί του. Διότι, όταν πια αληθινά γνωρίζει και καταλαβαίνει, τότε δεν φοβάται.

Ήρθε η ώρα να αρχίσουμε επιτέλους να μαθαίνουμε, γονείς και παιδιά, μέσα από τη χαρά και τη σιγουριά! Ακούγοντας τον χαρακτηρισμό «χαρισματικά παιδιά», ο νους του καθένα συνήθως πηγαίνει σε κάτι πολύ ιδιαίτερο και διαφορετικό. Πολλές φορές νομίζουμε πως γνωρίζουμε περί τίνος πρόκειται, όμως εν τέλει ίσως κάτι μας διαφεύγει ή κάτι παρερμηνεύουμε.

Στη διάλεξη που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 3 Νοεμβρίου στη Χ.Α.Ν.Θ. στο Παράρτημα Ασβεστοχωρίου (Ανδρέα Παπανδρέου 2, 57010, Ασβεστοχώρι) και ώρα 18:00 μ.μ., θα ακουστούν, να τεθούν οι σωστές ερωτήσεις και θα ληφθούν έγκυρες απαντήσεις!

Πρόκειται για μία διοργάνωση με πρωτοβουλία της Ομάδας Κολύμβησης Ιχθύς σε συνεργασία με τη Χ.Α.Ν.Θ. Παράρτημα Ασβεστοχωρίου και με ομιλήτρια την κα Δανάη Δεληγεώργη, Ψυχοπαιδαγωγό Κοινωνικής & Συναισθηματικής Ανάπτυξης, Επιστημονικά Υπεύθυνης Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Χαρισματικότητας.

Σκοπός είναι να επαναπροσδιοριστεί ο τρόπος εκπαίδευσης και τελικά να αλλαχτεί ο κόσμος, μέσα από τη χαρά και τη γνώση… να γίνουμε όλοι μέρος της λύσης, όχι μόνο για τον εαυτό μας, αλλά κυρίως για την πηγή του παρόντος και του μέλλοντος, τα παιδιά μας!

Επειδή πρέπει να ενημερωθείτε ήρεμα και απρόσκοπτα, εκείνη τη μέρα θα υπάρχει φύλαξη για τα παιδιά, από τους έμπειρους προπονητές της ομάδας ‘Ιχθ΄ύς” και το υπέροχο προσωπικό της Χ.Α.Ν.Θ., με δημιουργικό παιχνίδι! (Μόνο για παιδιά 3 ετών και άνω)

 

Λίγα λόγια για την ομιλήτρια

Η κα Δεληγεώργη είναι απόφοιτος του τμήματος Φ.Π.Ψ. (Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας), με κατεύθυνση Ψυχολογίας από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και πτυχιούχος ΜΑ in Gifted Education and Support Emotional Needs Northeastern Illinois University. Θα μιλήσει, λοιπόν, στο μυαλό και την ψυχή μας, όχι μόνο μέσα από προσωπικές εμπειρίες, αλλά και διαθέτοντας ένα τεράστιο επιστημονικό υπόβαθρο.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα:

www.danaedeligeorges.com

www.centerfnoesis.com

 

Ομάδα Κολύμβησης Ιχθύς

Καλαμαριά, Μιαούλη 18

Πυλαία, Euromedica-Αρωγή

Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

2313054671

www.ixthys.gr

info@ixthys.gr

Μουσικές του κόσμου

Σεμινάριο μουσικού αυτοσχεδιασμού με τον Wouter Vandenabeele

Ο καταξιωμένος μουσικός και συνθέτης Wouter Vandenabeele έρχεται στη Θεσσαλονίκη, από την Γάνδη του Βελγίου, για δύο συναυλίες και ένα ξεχωριστό σεμινάριο αυτοσχεδιασμού για κλασσικά και παραδοσιακά μουσικά όργανα με θέμα “Μουσικές του κόσμου”.

Το σεμινάριο που θα γίνει την Κυριακή 20 Οκτωβρίου, και ώρα 11:00-14:00 στον χώρο της Ε.Ε.Μ.Ε. (Ερμού 7, 3ος όροφος, Θεσσαλονίκη), απευθύνεται σε μουσικούς και ερασιτέχνες μουσικούς, όλων των επιπέδων.

Ο καθένας μπορεί να φέρει το μουσικό του όργανο και εξερευνητική διάθεση για να παίξει και να αυτοσχεδιάσει με το σύνολο!

Θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής και ειδική έκπτωση στη συναυλία που θα ακολουθήσει το βράδυ της Κυριακής με τον Wouter Vandenabeele και τους συνεργάτες του.

Οι θέσεις είναι περιορισμένες και για την καλύτερη οργάνωση του σεμιναρίου είναι καλό να δηλώσετε τη συμμετοχή σας στη Φόρμα.

 

Πληροφορίες: info@eeme.gr

 

Η εμψύχωση στην ομάδα της τάξης

Εκπαιδευτικό βιωματικό σεμινάριο

Ο παιδαγωγός σε ρόλο εμψυχωτή: δυσκολίες, προκλήσεις και δημιουργική αλληλεπίδραση στην ομάδα – τάξη.

Παιχνίδια γνωριμίας, εμπιστοσύνης και  συνεργασίας, παιχνίδια φαντασίας, βιωματικές ασκήσεις προσωπικής ανάπτυξης και έκφρασης.

H «Σχεδία στην πόλη», με 20 χρόνια εμπειρίας στη βιωματική εκπαίδευση και στην κατάρτιση παιδαγωγών σχεδιάζει και φέτος μια σειρά σεμιναρίων που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εκπαιδευτικών στο σύγχρονο σχολικό πλαίσιο. Το πρώτο σεμινάριο αφορά στην Εμψύχωση ομάδας.

Στόχος του είναι να αναδείξει παιδαγωγικά εργαλεία που θα βοηθήσουν τους συμμετέχοντες να αναπτύξουν ένα θετικό κλίμα και να αντιμετωπίσουν δημιουργικά δυσκολίες στην ομάδα  – τάξη ή σε οποιαδήποτε άλλο πλαίσιο εργάζονται.

Απευθύνεται σε όσους εργάζονται με παιδιά και νέους, σε παιδαγωγούς, ψυχολόγους, καλλιτέχνες, σε φοιτητές παιδαγωγικών σχολών και σε όσους ενδιαφέρονται για μια διαφορετική βιωματική προσέγγιση στην επικοινωνία και στην προσωπική ανάπτυξη των μελών μιας ομάδας.

 

Εκπαιδεύτρια: Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγός, εμψυχώτρια

Ημερίδα: Βιώσιμο Σχολείο, Βιώσιμο Κλίμα

Ο Δήμος Παύλου Μελά διοργανώνει ημερίδα με θέμα «Βιώσιμο Σχολείο, Βιώσιμο Κλίμα», την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019 στο Κέντρο Πολιτισμού Χρήστος Τσακίρης, (3ος όροφος) Λαγκαδά 221, Σταυρούπολη.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τα Γραφεία Περιβαλλοντικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, το ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού – Βερτίσκου, την Ένωση Γονέων Δήμου Παύλου Μελά και τους Περιβαλλοντικούς Συλλόγους, στο πλαίσιο λειτουργίας του Τοπικού Θεματικού Περιβαλλοντικού Δικτύου “Σχολείο Ανοικτό στην Κοινωνία – Ενεργός Πολίτης στο Δήμο Παύλου Μελά’’ και θα παρουσιαστούν:

  • Απολογισμός των δράσεων του δικτύου για τη σχολική χρονιά 2018-2019
  • Προβολή της δυναμικής του δικτύου και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων Π.Ε. με τα παρακάτω θέματα:
  1. Κλιματική αλλαγή και σεβασμός στους ελεύθερους δημόσιους χώρους
  2. Ανθρώπινες αξίες και κλιματική αλλαγή
  3. Οικολογικό αποτύπωμα του σχολείου – Βιώσιμο Αειφόρο σχολείο

Πιστεύοντας ότι η παιδεία και ο σεβασμός προς το περιβάλλον ξεκινά από την οικογένεια και το σχολείο, ο δήμος Παύλου Μελά επενδύει σταθερά τα τελευταία χρόνια στην περιβαλλοντική εκπαίδευση.

Η περιβαλλοντική παιδεία και αγωγή των παιδιών αποτελεί βασική προϋπόθεση στα πλαίσια εξοικείωσης με όλο το φάσμα των περιβαλλοντικών θεωρήσεων και αντιλήψεων, για να μπορούν και τα ίδια αργότερα να προτείνουν ως ενεργοί πολίτες λύσεις για ζητήματα και προβλήματα που αφορούν στο τοπικό και παγκόσμιο περιβάλλον.

Η περιβαλλοντική εκπαίδευση αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες δυναμικές κινήσεις, που μπορεί να αλλάξει την εκπαιδευτική διαδικασία. Μέσα από την περιβαλλοντική εκπαίδευση αναπτύσσεται και η «περιβαλλοντική συνείδηση» και βέβαια ο ρόλος τον οποίο μπορεί να παίξει το σύγχρονο σχολείο.

Στα πλαίσια αυτά τα παιδιά ευαισθητοποιούνται ως προς το περιβάλλον, αποκτούν γνώσεις και ποικιλία εμπειριών, ώστε να κατανοηθεί το περιβάλλον στην ολότητά του, υιοθετούν στάσεις, αξίες και συναισθήματα ενδιαφέροντος προς το περιβάλλον, καθώς και κίνητρα για ενεργό συμμετοχή στη βελτίωση και στην προστασία του.

 

Αναλυτικά το πρόγραμμα

12.00 – 12.10: Προσέλευση

12.10 – 12.20: Χαιρετισμοί

  • Δήμαρχος Παύλου Μελά Δημήτρης Δεμουρτζίδης
  • Ζήσης Αγγελίδης τ. Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών, Επιστημονικά Υπεύθυνος του Δικτύου «Σχολείο Ανοιχτό στην Κοινωνία – Ενεργός πολίτης στον Δήμο Παύλου Μελά»

12.20 – 13.00: «Απολογισμός των εργασιών του Δικτύου»

  • Δήμος Παύλου Μελά: Αθανάσιος Λαζαρίδης Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος
  • Πρωτοβάθμια Δ/νση Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης: Βασιλική Ιππέκη Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
  • Δευτεροβάθμια Δ/νση Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης: Δέσποινα Μιχελάκη Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
  • Κ.Π.Ε. Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου: Γεώργιος Υφαντής Μέλος Παιδαγωγικής Ομάδας του Κ.Π.Ε.

13.00 – 13.15: «Βιώσιμο Σχολείο και Ανθρώπινες Αξίες».

  • Ευστράτιος Μαυρίδης, Διευθυντής του 3ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης
  • Γεωργία Στογιάννου, Διευθύντρια του 6ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης

13.15 – 13.30: «Οικολογικό Αποτύπωμα του Σχολείου – Βιώσιμο Αειφόρο Σχολείο».

Ευθύμιος Παπαδημητρίου Διευθυντής του 2ου ΓΕΛ Σταυρούπολης

13.30 – 13.40: «Μαθητής και Δίκτυο».

Χριστίνα Λόγγου μαθήτρια του 2ου ΓΕΛ Σταυρούπολης

13.40 – 14.00: «Η σημασία της λειτουργίας του Δικτύου και οι ωφέλειες στις σχολικές μονάδες». Βιώσιμο Σχολείο – Βιώσιμο Κλίμα. Προτάσεις για νέες θεματικές.

Ζήσης Αγγελίδης Επιστημονικά Υπεύθυνος του Δικτύου.