Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας

ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ, ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ/ΑΝΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ, ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ  ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ!

 

Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης, μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουν για δέκατη πέμπτη συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».

Στις συναντήσεις αυτές  καθηγητές πανεπιστημίου, επιστήμονες, και άλλες επαγγελματικές ειδικότητες που σχετίζονται με το παιδί, την οικογένεια  και τις ανάγκες τους, συζητούν και αναλύουν θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 12 Φεβρουαρίου έως και τις 29 Απριλίου 2020, από τις 18:30 έως τις 20:30, θα γίνονται οι συναντήσεις στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων, στους Ελαιώνες Πυλαίας, για να ακούσει το κοινό καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και να αφουγκραστεί, να συζητήσει και να εκφράσει τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς του..

Η συμμετοχή και η συνεργασία των γονέων θα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.

Περισσότερες λεπτομέρειες, δήλωση συμμετοχής καθώς και το αναλυτικό πρόγραμμα των Σεμιναρίων οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν στο link. 

 

Παρατηρήσεις:

  • Τα σεμινάρια είναι δωρεάν και απευθύνονται σε όλους τους γονείς της πόλης
  • Μπορείτε να συμμετάσχετε σε όσες από τις συναντήσεις επιθυμείτε
  • Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος
  • Τις ώρες των συναντήσεων υπάρχει δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στον χώρο του σχολείου

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίων 2019

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

 

Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου

«Τα «πάντα» για το παιδί: Ισορροπία ανάμεσα στα «ναι» και στα «όχι» στην ανατροφή των παιδιών»
Πολύ συχνά λέγεται ότι οι γονείς «οφείλουν» να προσφέρουν τα πάντα στα παιδιά τους. Σε μία τέτοια σκέψη συνεχούς κάλυψης αναγκών, πού μπορεί να βρεθεί ένα όριο, έτσι ώστε να ωφεληθούν τα παιδιά; Γιατί φοβόμαστε να πούμε όχι; Πώς μπορούμε να αποκτήσουμε τον έλεγχο στο πλαίσιο της οικογένειας; Θα καταθέσουμε σκέψεις σε θέματα που αφορούν τα όρια στη σχέση γονέων-παιδιών και ταυτόχρονα θα αναφερθούμε σε ζητήματα αυτονομίας, αυτοπεποίθησης και ομαλής κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης.

Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου

«Γνωρίζω τον εαυτό μου – Σχεδιάζω το μέλλον μου»
Πώς να κινητοποιήσετε το ενδιαφέρον των παιδιών για το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό τους μέλλον.

Πόσο σημαντικός είναι ο επαγγελματικός προσανατολισμός των παιδιών που βρίσκονται στην προεφηβεία; Ποια είναι η αξία της σχολικής εκπαίδευσης για το μέλλον τους; Πώς αντιλαμβάνονται τις κλίσεις τους; Σε αυτό το πλαίσιο, θα παρουσιάσουμε επίσης ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που πραγματοποιείται στο Σχολείο μας για μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να προσδιορίσουν την εικόνα του εαυτού τους μέσα από βιωματικές μεθόδους και να αναπτύξουν δεξιότητες σχεδιασμού σταδιοδρομίας.

Έλενα Τσίτσελα, MSc Επιστήμες της Αγωγής, Στέλεχος Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΑΣΠΑΙΤΕ, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΕΟΠΠΕΠ

ΜΑΡΤΙΟΣ 2019

Τετάρτη 4 Μαρτίου

«Μια νέα πραγματικότητα… η ψηφιακή: Πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε τις κατάλληλες συνθήκες για την ασφαλή χρήση της τεχνολογίας στη σύγχρονη ψηφιακή κοινωνία.»

Γνωρίζουμε ότι στην εποχή μας το διαδίκτυο αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας, όχι μόνο των ενηλίκων αλλά και των παιδιών. Προσφέρει δυνατότητες ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας. Έχοντας πλέον όλοι μας πρόσβαση σε συσκευές, όπως κινητά, τάμπλετ, υπολογιστές, καταλήγουμε να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο σχεδόν παντού και πάντα. Ποια προβλήματα μπορούν να προκύψουν από την κατάχρηση του διαδικτύου; Υπάρχει αντίκτυπο στην κοινωνικοποίηση του παιδιού και στη σχολική του επίδοση; Μπορούμε να έχουμε τον έλεγχο της τεχνολογίας στα χέρια μας και να χρησιμοποιήσουμε έξυπνα τις έξυπνες συσκευές;

Βάιος Νταφούλης, Παιδοψυχίατρος – Διδάκτωρ ΑΠΘ, Επιμελητής A΄ Ιπποκράτειου ΓΝΘ

Δευτέρα 9 Μαρτίου

«Εμβολιασμός και αντιβίωση: Τι είναι καλύτερο για τα παιδιά μας;»

Ένα ολόκληρο κίνημα έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια γύρω από τις παρενέργειες των εμβολίων στα μικρά παιδιά. Έτσι, πολλοί γονείς, υιοθετώντας τέτοιες απόψεις, αφήνουν τα παιδιά τους ανεμβολίαστα. Πόσο όμως οι απόψεις αυτές ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα; Πού είναι ο μύθος και πού η αλήθεια; Τι μπορεί να συμβεί σε ένα παιδί αν δεν εμβολιαστεί και πόσο επηρεάζει αυτό τη μετέπειτα πορεία της υγείας του στην ενήλικη ζωή του; Επίσης, σε εποχές που οι ιώσεις βρίσκονται στη μεγαλύτερή τους έξαρση αρκετοί γονείς επιμένουν ότι η αντιβίωση είναι μονόδρομος. Άλλοι πάλι καταφεύγουν αμέσως σε εναλλακτικές μεθόδους. Ωφελείται ή όχι ο παιδικός οργανισμός; Πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις πρέπει να χορηγούμε στα παιδιά μας αντιβιώσεις και τι μπορεί να συμβεί όταν η λήψη αντιβίωσης γίνεται συχνά και ακαταλόγιστα;
Μιλούν και απαντούν για όλα αυτά:

Αντώνης Γούλας, Καθηγητής Ιατρικής ΑΠΘ
Γιάννης Δαδούλης, Παιδίατρος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Τετάρτη 11 Μαρτίου

«Οικογένεια και σχολείο: Μια πολύτιμη σύνδεση και μια προνομιούχα σχέση με επίκεντρο το παιδί»

Η οικογένεια και λίγο αργότερα το σχολείο συνιστούν για τα παιδιά δύο σημαντικούς πυλώνες-θεσμούς από την αρχή της ζωής. Οι εμπειρίες που θα αποκτήσουν στους κόλπους τους αποτελούν πολύτιμα εκμαγεία της ομαλής ψυχοσυναισθηματικής τους ανάπτυξης και της πορείας τους στην κοινωνία. Σε μια εποχή όπου η εμπιστοσύνη των νέων στους θεσμούς δοκιμάζεται περισσότερο από ποτέ, γονείς, εκπαιδευτικοί κι όσοι φροντίζουμε παιδιά από οποιαδήποτε θέση είναι χρήσιμο να «συναντιόμαστε», να στοχαζόμαστε και να διευρύνουμε τις πολύτιμες συνδέσεις μας με επίκεντρο το παιδί. Πώς μπορούμε όλοι μαζί να βρούμε μια κοινή γλώσσα επικοινωνίας;

Λίλιαν Αθανασοπούλου, Ψυχίατρος Παιδιών-Εφήβων, Διευθύντρια ΕΣΥ, Υπεύθυνη Κοινοτικού Κέντρου Ψυχικής Υγείας Παιδιών-Εφήβων «ΓΝ. Γ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ»

Δευτέρα 16 Μαρτίου

«Αποτελεσματική επικοινωνία στις συζυγικές σχέσεις»

«Το προλαμβάνειν είναι πολύ καλύτερο του θεραπεύειν». Τι γίνεται όμως όταν φτάσουμε στο σημείο συνεχών συγκρούσεων; Μπορούμε να μάθουμε τον τρόπο ως ενήλικες να βγούμε μέσα από τις συγκρούσεις αλώβητοι ή και πιο δυνατοί; Μέσα από βιωματικές ασκήσεις και πρακτικές συμβουλές θα μάθουμε πώς να παραμένουμε ήρεμοι και να επικοινωνούμε ουσιαστικά, ακόμα και μέσα σε μία σύγκρουση. Μήπως έφτασε η ώρα να μετατρέψουμε τις φωνές και τις παρεξηγήσεις σε εποικοδομητικό διάλογο;

Εύη Ξυραφά, MSc στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης

Δευτέρα 23 Μαρτίου

«Το παιδί ή η συζυγική σχέση σε πρώτο πλάνο; Η σχέση του ζευγαριού και η επίδρασή της στα παιδιά»
Πώς η συζυγική σχέση επηρεάζει τα παιδιά; Μήπως η επικέντρωση της προσοχής στα παιδιά καλύπτει τα προβλήματα της σχέσης; Τι επίδραση έχουν οι καυγάδες του ζευγαριού στην παιδική ψυχή; Προβληματική σχέση ή διαζύγιο; Θα προσεγγίσουμε το θέμα της επικοινωνίας μέσα στην οικογένεια θέτοντας σκέψεις και προβληματισμούς που απασχολούν τους σύγχρονους γονείς.

Ζιζή Ιωαννίδου, MSc Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια Ενηλίκων, Παιδιών και Εφήβων

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019

Τετάρτη 1 Απριλίου

«Κι αν σου τύχει;» Πρώτες βοήθειες – Α΄ μέρος

Η παροχή Πρώτων Βοηθειών έχει μεγάλη αξία και είναι συχνά καθοριστική για τη ζωή του ανθρώπου σε περίπτωση ατυχήματος ή ξαφνικής ασθένειας. Τι μπορούμε να κάνουμε μέχρι να έρθει η ιατρική βοήθεια; Να παρέμβουμε ή όχι; Αν κάνουμε κάποιο λάθος και βλάψουμε τον ασθενή; Είναι εύλογα τα ερωτήματα και συχνά μπορεί να μην έχουμε την ψυχραιμία να δράσουμε κατάλληλα. Η έλλειψη ψυχραιμίας όμως πηγάζει από την έλλειψη γνώσης. Στο A΄ μέρος θα μιλήσουμε για την καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση σε ενήλικα-παιδί-βρέφος και για τη θέση ανάνηψης.

Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

Δευτέρα 6 Απριλίου

«Κι αν σου τύχει;» Πρώτες βοήθειες – Β΄ μέρος

Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα, όπως: απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες – ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση. Οργάνωση οικιακού κυτίου Πρώτων Βοηθειών.

Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

Τετάρτη 27 Απριλίου

«Ξένες γλώσσες και σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας»

Η εκμάθηση των ξένων γλωσσών αποτελεί συχνά πρόκληση για τους Έλληνες μαθητές, λόγω της μοναδικότητας της μητρικής γλώσσας και των σημαντικών διαφορών της από τις υπόλοιπες. Τι συμβαίνει στον Έλληνα μαθητή όταν καλείται να μάθει μία ξένη γλώσσα, όπως τα αγγλικά; Ποιες είναι οι καταλληλότερες τεχνικές διδασκαλίας για την αποτελεσματική εκμάθηση και κατάκτηση της αγγλικής γλώσσας; Με ποιες μεθόδους θα μπορούσαν και οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες να μάθουν μία ξένη γλώσσα εξίσου αποτελεσματικά;

Ξένια Κωνσταντινοπούλου, MSc Γλωσσικές Διαταραχές, Υποψήφια Διδάκτορας Νευρογλωσσολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ, Καθηγήτρια Αγγλικών Ειδικής Αγωγής

Τετάρτη 29 Απριλίου

«Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον»

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;

Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

Χρήσιμες πληροφορίες

Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 12 Φεβρουαρίου έως και τις 29 Απριλίου 2020

Ώρα: από τις 18.30 έως τις 20.30

Απευθύνονται σε όλους τους γονείς της πόλης / Συμμετέχετε σε όσες από τις συναντήσεις επιθυμείτε

Είσοδος ελεύθερη

Δηλώστε συμμετοχή στη γραμματεία του σχολείου ή στο e-mail: seminaria@protypa.gr. Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος.

Τις ώρες των συναντήσεων υπάρχει δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στον χώρο του σχολείου.

Περισσότερες λεπτομέρειες, δήλωση συμμετοχής καθώς και το αναλυτικό πρόγραμμα των Σεμιναρίων οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν στο link. 

Οι Πυγολαμπίδες προσπαθούν πάντα να είναι ενημερωμένες, όμως για την αποφυγή αλλαγών στις εκδηλώσεις και δραστηριότητες που παρουσιάζονται, καλό θα ήταν να επικοινωνείτε με τον διοργανωτή της εκάστοτε εκδήλωσης.

διαφήμιση

Πληροφορίες χώρου

Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης

Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό

Ελαιώνες Πυλαίας, Θεσσαλονίκη

Τηλ.: 2310 300002

Email: info@protypa.gr

Links: Website

Προβολή στους Χάρτες Google

Τι υπάρχει κοντά

Γράψτε το σχόλιό σας

Αν θέλετε να λαμβάνετε το εβδομαδιαίο newsletter των Πυγολαμπίδων παρακαλώ κάντε εγγραφή εδώ.

Δείτε τους όρους χρήσης της ιστοσελίδας μας.