Σεμινάριο & Ομιλία – Σελίδα 5 από 10 – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Το Σάββατο 15/06 “Ομάδα Κολύμβησης Ιχθύς” διοργανώνει δωρεάν σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών για ενήλικες στις εγκαταστάσεις της EUROMEDICA – Αρωγής Θεσσαλονίκης.

Ο άνθρωπος που θα ενημερώσει  – εκπαιδεύσει τους συμμετέχοντες για το σημαντικό αυτό θέμα είναι ο κ.Κοτσομύτης Αθανάσιος, ο οποίος προέρχεται από την έμπειρη κι εξειδικευμένη ομάδα της BAYLINE – Ναυαγοσωστική Ακαδημία Ελλάδος και είναι καθηγητής Φυσικής Αγωγής, εκπαιδευτής ναυαγοσωστικής, προπονητής κολύμβησης και εκπαιδευτής Ά Βοηθειών.

Στο σεμινάριο θα μάθουν πολλά και πάρα πολύ σημαντικά πράγματα για την ασφάλεια τόσο τη δική τους, όσο και των παιδιών τους. Δυστυχώς οι μικροί φίλοι δε θα μπορέσουν να παρευρεθούν! Οι σημαντικές πληροφορίες που θα λάβουν, απαιτούν την αμέριστη προσοχή τους.

Νοητική Χαρτογράφηση

Εισαγωγή στο ύψιστο εργαλείο οργάνωσης της σκέψης (mind mapping)

Την Τρίτη, 11/06, στις 19:00, θα πραγματοποιηθεί η εισαγωγική παρουσίαση για το εργαστήριο της Νοητικής Χαρτογράφησης .

Λίγα λόγια για τη Νοητική Χαρτογράφηση

Αποτελεί μια απεικόνιση των σκέψεών μας σε μορφή χάρτη. Όπως ένας γεωγραφικός χάρτης μας δίνει την μεγάλη εικόνα μιας γεωγραφικής περιοχής και μας βοηθάει να δούμε πώς συνδέονται μεταξύ τους βουνά, πεδιάδες, χωριά και πόλεις κτλ, έτσι και ένας νοητικός χάρτης μας δίνει την μεγάλη εικόνα ενός γνωστικού αντικειμένου και μας βοηθάει να δούμε τις συνδέσεις μεταξύ τμημάτων γνώσης.

Θέτοντας σε συνεργασία  τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου:

  • βελτιώνονται εξαιρετικά: κατανόηση, συγκέντρωση, μνήμη
  • διευκολύνονται θεαματικά: γραπτός λόγος, επαναλήψεις
  • ξεκαθαρίζουν: μεγάλη εικόνα (ενός γνωστικού αντικειμένου),  συνδέσεις (μεταξύ μεμονωμένων πληροφοριών)

Ξεκλειδώνοντας το Δημιουργικό Νου

Το κέντρο Αγωγής Λόγου, Μάθησης & Αυτονομίας ΑΛΜΑ διοργανώνει στις 1 Ιουνίου 2019 (Σάββατο) στις 6:15 μ.μ. στο χώρο του Λυρικού-Μικρού Πλανήτη (Βασιλίσσης Όλγας 285 – με Αιγαίου γωνία) μία ανοιχτή εκδήλωση με θέμα: «Ξεκλειδώνοντας το Δημιουργικό Νου»

 

Η εκδήλωση αφορά όλη την οικογένεια και στόχος της είναι να αναδείξει την παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού τόσο στην καθημερινότητα όσο και στα θεραπευτικά προγράμματα παρέμβασης που ακολουθούνται στο κέντρο ΑΛΜΑ. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία μέσα από ευχάριστες διαδραστικές ιδέες να δουν στην πράξη πως αυτό πραγματοποιείται.

Βασική φιλοσοφία του κέντρου ΑΛΜΑ αποτελεί η πεποίθηση πως το παιχνίδι είναι η βασική γέφυρα ανάμεσα στην ευχαρίστηση και την αγάπη για μάθηση, καθώς αντιπροσωπεύει απόλυτα τη φύση των παιδιών. Ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή, ο συνδυασμός της μάθησης και του παιχνιδιού, αποτελεί έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να «ξυπνήσει» το ουσιαστικό ενδιαφέρον των παιδιών για τη μάθηση, ανεξάρτητα από την ηλικία τους, να διευρύνει τους ορίζοντές τους και να εξελίξει αβίαστα τις δεξιότητες τους σε όλο το φάσμα της ανάπτυξης.

 

Πρόγραμμα:

 

6:15μ.μ. – 6:25μ.μ.            Χαιρετισμός | κ. Δρ. Καραμούζης Στάμος, Πρύτανης Αμερικάνικου Κολλεγίου Θεσσαλονίκης (Anatolia College)

 

6:25μ.μ. – 6:30μ.μ.            Χαιρετισμός | κ. Κολαρά Πέπη, MSc – Λογοθεραπεύτρια, Ειδική παιδαγωγός, Επιστημονικά Υπεύθυνη του κέντρου ΑΛΜΑ

 

6:30μ.μ. – 7:15 μ.μ.            «Ξεκλειδώνοντας το Δημιουργικό Νου» | κ. Κωνσταντίνος Κιντής, Εκπαιδευτικός, Improv Instructor (κωμικό αυτοσχεδιαστικό θέατρο)

 

7:15μ.μ. – 7:45μ.μ.            1η κλήρωση για τα παιδιά του κέντρου ΑΛΜΑ & 2η κλήρωση για όλα τα παιδιά που θα βρίσκονται στην εκδήλωση

 

7:45μ.μ. – 8:30μ.μ             Παιχνίδια με τα παιδιά και τους Συνεργάτες του κέντρου ΑΛΜΑ

κ. Γεωργιάδου Κωνσταντίνα, Λογοθεραπεύτρια

κ. Χρύσα Καπετάνιου, Λογοθεραπεύτρια

κ. Σιαντίδου Μαρία, Λογοθεραπεύτρια

κ. Τσαβδαρίδου Παυλίνα, Φιλόλογος

 

1η κλήρωση:

Στα πλαίσια αυτής της κλήρωσης δίνεται η ευκαιρία σε πέντε οικογένειες του γραφείου μας να συμμετάσχουν δωρεάν σ’ ένα από τα παρακάτω εκπαιδευτικά προγράμματα.

  1. Συμμετοχή σ’ ένα πρόγραμμα STEM στο κολλέγιο Ανατόλια
  2. 1 κύκλος Ρομποτικής ή Drones ή Peiramatistas (ΝOESIS)
  3. Καλλιτεχνικό πρόγραμμα (1 μήνας) (Λυρικός-Μικρός πλανήτης, Ροδάνι)
  4. Καλοκαιρινό κατασκηνωτικό πρόγραμμα ή 1 ετήσια εγγραφή (Ναυτεπρόσκοποι)
  5. 1 Ετήσια εγγραφή στο Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού
  6. Πρόγραμμα Κολύμβησης για 1 μήνα (Star pool Center )
  7. Σχολή Γονέων (κ. Εμμανουηλίδου Άννα, Ψυχολόγος) (κ. Μαρία Χατζηπανταζή, ψυχολόγος)

 

 

2η κλήρωση

Στα πλαίσια αυτής της κλήρωσης δίνεται η ευκαιρία σε όλες τις οικογένειες που θα βρίσκονται στην εκδήλωση να συμμετάσχουν στην κλήρωση. Χορηγοί αυτής της κλήρωσης:

callmom.gr Βραχιολάκια Ασφάλειας Παιδιού

D-all -Ηλεκτρονικό περιοδικό και κατάστημα για τις μαθησιακές δυσκολίες

HeHe-Art, Play & Therapy

My Way -Κέντρο Εκμάθησης Αγγλικών για παιδιά με δυσλεξία

Ya Improv Σχολή αυτοσχεδιασμού Improv Comedy

ΑΛΜΑ – Κέντρο Αγωγής Λόγου, Μάθησης & Αυτονομίας

Βιβλιοκίνηση -Βιβλιοπωλείο

ΕυΖην -ΚΔΑΠ Χαριλάου

Κολλέγιο Anatolia ACT– Summer camp Program

Λυρικός-Μικρός πλανήτης –Πολιτιστικός και Μορφωτικός Σύλλογος

Ροδάνι – Εργαστήρι Παιδαγωγικής των Τεχνών

Ναυτεπρόσκοποι

Σχολή Γονέων – κ. Εμμανουηλίδου Άννα, Ψυχολόγος

Σχολή Γονέων -κ. Μαρία Χατζηπανταζή, ψυχολόγος

Σχολή Χορού Κερβανίδου

Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού

Τρενάκι- Κατάστημα παιχνιδιών

Μαθαίνω να παίζω με το παιδί μου

Η ΜΕΡΙΜΝΑ ΠΑΙΔΙΟΥ διοργανώνει τη Τετάρτη 29 Μαΐου 2019 στις 18:30 μ.μ. βιωματικό σεμινάριο για γονείς με εκπαιδεύτρια την Πέπη Κολαρά, MSc Λογοθεραπεύτρια -Ειδική Παιδαγωγό.

Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν διασκεδαστικά παιχνίδια που θα μπορούν να παίξουν με τα παιδιά και τα εγγόνια τους στο σπίτι, τα οποία θα ξεδιπλώσουν τις δεξιότητες και τη δημιουργικότητα τους.

 

Βιογραφικό

Η Κολαρά Πέπη, είναι απόφοιτος του Τμήματος Λογοθεραπείας και Ειδικής Αγωγής του Freie University of Berlin και του Humboldt University of Berlin. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Loyola University U.S.A. και ειδικεύτηκε σε θέματα μαθησιακών δυσκολιών και διαταραχών λόγου και ομιλίας  σε παιδιά κι εφήβους. Επίσης, είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΑΠΘ. Συνεργάστηκε ως επιστημονικός συνεργάτης με την Δ΄ Πανεπιστημιακή Κλινική του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ, δίδαξε σε Σχολές Γονέων  και οργάνωσε βιωματικά σεμινάρια. Έχει εργαστεί ως Ειδική Παιδαγωγός σε τμήματα ένταξης νηπιαγωγείου και για περισσότερα από είκοσι έτη είναι η επιστημονική υπεύθυνη του Κέντρου Αγωγής Λόγου, Μάθησης & Αυτονομίας «ΑΛΜΑ».

Πρώτες Βοήθειες

Τα θέματα που θα συζητηθούν:

Πνιγμονή ξένου αντικειμένου.

Λιποθυμία.

Πυρετικοί σπασμοί.

Πώς καταλαβαίνει κάποιος ότι μια πτώση είναι επικίνδυνη;

Χτύπημα κεφαλιού, αίμα από τη μύτη.

Μπορεί μια αγκαλιά να τραυματίσει ή να σκοτώσει;

Γυρίζει η γλώσσα;

 

Και το σημαντικότερο:

Πώς καλεί κάποιος το ΕΚΑΒ και τί πληροφορίες δίνει για να  βοηθήσουν καλύτερα;

 

Η παρουσίαση θα γίνει από την Έλενα Μαχά, Eκπαιδεύτρια Πρώτων Βοηθειών  της “Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης” www.hrt.org.gr και erc director.

 

 

Προετοιμάζομαι για τις σχολικές εξετάσεις (Γυμνασίου & Λυκείου)

Για Μαθητές Γυμνασίου

Το κέντρο Αγωγής Λόγου, Μάθησης & Αυτονομίας ΑΛΜΑ διοργανώνει την Κυριακή 19/5/2019 τρίωρο σεμινάριο για παιδιά Γυμνασίου με στόχο την καλύτερη προετοιμασία των μαθητών για την περίοδο των εξετάσεων. Το σεμινάριο, που θα έχει βιωματικό χαρακτήρα, είναι περιορισμένων θέσεων (10 άτομα) και απευθύνεται σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης που  φοιτούν στην Α’, Β’ και Γ’ Γυμνασίου.

Πρόγραμμα:

Α’ μέρος 15:30μ.μ. – 17:30μ.μ. (Θα πραγματοποιηθεί από εξειδικευμένη φιλόλογο)

  • Επεξεργασία εκφώνησης
  • Στρατηγικές σχετικές με τη διαδικασία το πώς απαντώ στα ερωτήματα
  • Κριτήρια αυτοαξιολόγησης για το πώς έχω απαντήσει
  • Τεχνικές για την μελέτη των θεωρητικών μαθημάτων
  • Διαχείριση πηγών Ιστορίας
  • Πρακτική εφαρμογή (Ανατροφοδότηση – Σχολιασμός με βάση τα παραπάνω)

 

Διάλειμμα – Σνακ 17:30μ.μ. – 17:45μ.μ.

 

Β’ μέρος 17:45μ.μ. – 18:45μ.μ. (Θα πραγματοποιηθεί από ψυχολόγο)

  • Οργάνωση μελέτης και καθορισμός προτεραιοτήτων – Διασπαστικοί παράγοντες
  • Διαχείριση χρόνου
  • Τεχνικές για το άγχος
  • Αντιμετώπιση τυχόν αποτυχίας

 

Διοργάνωση:

  • κ. Κολαρά Πέπη, MSc – Λογοθεραπεύτρια, Ειδική παιδαγωγός, Επιστημονικά Υπεύθυνη του κέντρου ΑΛΜΑ
  • κ. Γκέσιου Βάσω, Φιλόλογος-Ειδική παιδαγωγός
  • κ. Βιτσιλάκη Γιούλη, Dipl. Psych.- Κλινική Ψυχολόγος

 

Κόστος: 35 ευρώ

Ημέρα – Ώρα:

15:30μ.μ.– 18:45μ.μ. την Κυριακή 19/5/2019

 

Για Μαθητές Λυκείου

Το κέντρο Αγωγής Λόγου, Μάθησης & Αυτονομίας ΑΛΜΑ διοργανώνει την Κυριακή 19/5/2019 τρίωρο σεμινάριο για παιδιά Λυκείου με στόχο την καλύτερη προετοιμασία των μαθητών για την περίοδο των εξετάσεων. Το σεμινάριο, που θα έχει βιωματικό χαρακτήρα, είναι περιορισμένων θέσεων (10 άτομα) και απευθύνεται σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης που  φοιτούν στην Α’ και Β’ Λυκείου.

Πρόγραμμα:

Α’ μέρος 10:30π.μ. – 12:30μ.μ. (Θα πραγματοποιηθεί από εξειδικευμένη φιλόλογο)

  • Επεξεργασία εκφώνησης
  • Στρατηγικές σχετικές με τη διαδικασία το πώς απαντώ στα ερωτήματα
  • Κριτήρια αυτοαξιολόγησης για το πώς έχω απαντήσει
  • Τεχνικές για την μελέτη των θεωρητικών μαθημάτων
  • Διαχείριση πηγών Ιστορίας
  • Πρακτική εφαρμογή (Ανατροφοδότηση – Σχολιασμός με βάση τα παραπάνω)

 

Διάλειμμα – Σνακ 12:30μ.μ. – 12:45μ.μ.

 

Β’ μέρος 12:45μ.μ. – 13:45μ.μ. (Θα πραγματοποιηθεί από ψυχολόγο)

  • Οργάνωση μελέτης και καθορισμός προτεραιοτήτων – Διασπαστικοί παράγοντες
  • Διαχείριση χρόνου
  • Τεχνικές για το άγχος
  • Αντιμετώπιση τυχόν αποτυχίας

 

Διοργάνωση:

  • κ. Κολαρά Πέπη, MSc – Λογοθεραπεύτρια, Ειδική παιδαγωγός, Επιστημονικά Υπεύθυνη του κέντρου ΑΛΜΑ
  • κ. Τσαβδαρίδου Παυλίνα, Φιλόλογος
  • Κ. Γιαννοπούλου Έλλη, Ψυχολόγος

 

Κόστος: 35 ευρώ

Ημέρα – Ώρα:

10:30μ.μ.– 13:45μ.μ. την Κυριακή 19/5/2019

Έφηβοι και διαδίκτυο: Νέα μορφή κοινωνικοποίησης ή στροφή στον αποκλεισμό;

Πώς τα social media επηρεάζουν τη συμπεριφορά και τον χαρακτήρα των νέων!

Την Πέμπτη 16/05/19 και ώρα 18:30 στο κεντρικό κτίριο της Χ.Α.Ν.Θ., θα πραγματοποιηθεί ομιλία στο «φλέγον» θέμα των ημερών: «Έφηβοι και διαδίκτυο: Νέα μορφή κοινωνικοποίησης ή στροφή στον αποκλεισμό;»

Συντονίστρια της ομιλίας θα είναι η Επιστημονική Διευθύντρια των Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων και προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΣΕΙΡΙΟΣ» του Δήμου Θεσσαλονίκης, Ναταλία  Ζαχαρτζή – Κοινωνική Λειτουργός

 

Η εκδήλωση πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση της Χ.Α.Ν.Θ. και των Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων και προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΣΕΙΡΙΟΣ» του Δήμου Θεσσαλονίκης.

15η Ημερίδα: Δημιουργικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση

Παραδείγματα και πρακτικές εφαρμογές στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό σχολείο.

Παράλληλα βιωματικά εργαστήρια για τη διαπολιτισμική μάθηση, την επίλυση συγκρούσεων, τη δημιουργική επικοινωνία και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

 

Για 15η χρονιά η «Σχεδία στην πόλη» διοργανώνει την εκπαιδευτική συνάντηση με θέμα τη διερεύνηση δημιουργικών προσεγγίσεων στην καθημερινή σχολική πραγματικότητα. Στόχος είναι να δοθούν στους συμμετέχοντες ερεθίσματα και προτάσεις που έχουν πρακτική εφαρμογή στην τάξη.

 

Αναλυτικό Πρόγραμμα

10.00 – 10.30

Εγγραφές – γνωριμία ομάδας

10.30 – 12.30

1ο εργαστήριο: «Μια σχολική μέρα γεμάτη επικοινωνία» 

Η συμβολή του θεατρικού παιχνιδιού στην ανάπτυξη θετικού κλίματος στην τάξη.

με τον Γιάννη Θεοδώρου, νηπιαγωγό και εμψυχωτή θεατρικού παιχνιδιού.

2ο εργαστήριο: «Λύνοντας… συγκρούσεις»
Επίλυση συγκρούσεων χρησιμοποιώντας την τεχνική της σχολικής διαμεσολάβησης μέσα από βιωματικές ασκήσεις και προτεινόμενες πρακτικές.

με την Σοφία Κυπριανίδου, σκηνοθέτιδα και εκπαιδεύτρια στα ανθρώπινα δικαιώματα.

12.30 – 13.00

Διάλειμμα – ελαφρύ γεύμα

13.00 -15.00

«Λύκε λύκε είσαι εδώ;»

Παρουσίαση εκπαιδευτικού προγράμματος και δημιουργικές δραστηριότητες για τα στερεότυπα και την διαφορετικότητα.

με την Αργυρώ Σκίτσα και τις παιδαγωγούς-εμψυχώτριες της ομάδας “Σχεδία στην Πόλη”, Σμαρώ Ιγνατιάδου, Πασχαλίνα Οικονομίδου, Βασιλική Παπαιωάννου.

15.00 – 15.30

Συζήτηση και απονομή βεβαιώσεων.

Σχολική διαμεσολάβηση και παιχνίδια ρόλων για την ειρηνική επίλυση διαφορών στην ομάδα της τάξης

Βιωματικό εκπαιδευτικό σεμινάριο στη “Σχεδία στην πόλη”

Στο σεμινάριο θα γίνει προσεγγίση με βιωματικό τρόπο εκπαιδευτικών εργαλείων, όπως η σχολική διαμεσολάβηση και το παιχνίδι ρόλων τα οποία συμβάλλουν σημαντικά στην ειρηνική επίλυση διαφορών και συγκρούσεων μέσα στην τάξη.
Ο εκπαιδευτικός σε ρόλο διαμεσολαβητή βοηθάει τους μαθητές/τριες να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να βρίσκουν την καλύτερη δυνατή λύση στις διαφορές τους. Μέσα από αυτή τη βιωματική διαδικασία ενδυναμώνονται οι σχέσεις των μελών της ομάδας, αναπτύσσονται σχέσεις εμπιστοσύνης και προλαμβάνεται ο σχολικός εκφοβισμός.

Εκπαιδεύτριες:

  • Σοφία Κυπριανίδου, εκπαιδεύτρια στα ανθρώπινα δικαιώματα
  • Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγός, εμψυχώτρια ομάδας

1o Διεθνές Συνέδριο για τις Στρατηγικές Επίλυσης Ψυχο-Παιδαγωγικών Προβλημάτων

Το “ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ” του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης με την επιστημονική συνεργασία του “ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ” του Ιπποκράτειου Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης και του “ΤΟΜΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ, ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ” της “Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Ελλάδος”, θα ήθελε να σας ενημερώσει για το 1st INTERNATIONAL CONGRESS ON PSYCHO–PEDAGOGICAL PROBLEM-SOLVING STRATEGIES: Psychology, Pedagogics and Allied Sciences create “bridges of knowledge” for the interdisciplinary tackling of children and adolescent’s problems, που οργανώνεται από την επιστημονική Εταιρεία “HELLENIC INTERNATIONAL SCIENTIFIC INSTITUTE – AMFIKTIONIES”.
Σκοπός της Οργανωτικής Επιτροπής του συνεδρίου είναι να παρουσιαστεί, ό,τι νεότερο η επιστημονική έρευνα έχει φέρει στο φως της δημοσιότητας σχετικά με την αποκωδικοποίηση ψυχο-παιδαγωγικών και ψυχο-κοινωνικών προβλημάτων παιδιών προσχολικής – σχολικής και εφηβικής ηλικίας.

Επιπροσθέτως κατά τη διάρκεια του συνεδρίου επιδιώκεται να παρατεθούν από τους εισηγητές καινοτόμες αλλά εφικτές πρακτικές για τη διεπιστημονική διαχείριση των ανωτέρω προβλημάτων, όπως και δικτύωση όσων σύνεδρων που δραστηριοποιούνται στον Τομέα αυτό το επιθυμούν (speakers’ corner), στα πλαίσια βεβαίως του δυνατού.

59 διακεκριμένοι ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό δίνουν το παρόν, συμμετέχοντας στο διεθνές αυτό συνέδριο.

Εισηγητές που υπηρετούν στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Αλεξανδρούπολης, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, στο Πανεπιστήμιο των Ιωαννίνων, στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής – Αθηνών, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, στο Πανεπιστήμιο Massachusetts Amherst-USA, στο Αμερικανικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, στην Ανωτάτη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), στο Πανεπιστήμιο του Sheffield, CITY college-UK, στο ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, κτλ, μαζί με ιδιαίτερα καταξιωμένους και διεθνώς αναγνωρισμένους επαγγελματίες του χώρου πλαισιώνουν την ομάδα ομιλητών του συνεδρίου, το πρόγραμμα του οποίου μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα: www.pppss.eu

Πεποίθηση των οργανωτών είναι ότι οι “γέφυρες γνώσης”, οι οποίες θα προκύψουν από την ανταλλαγή ιδεών και πρακτικών μεταξύ διακεκριμένων ακαδημαϊκών και εμπειρογνωμόνων επαγγελματιών της Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Ειδικής Αγωγής, Φυσικής Αγωγής, Ψυχιατρικής Παιδιού και Εφήβων, Φιλοσοφίας, Φυσικοθεραπείας, Λογοθεραπείας και λοιπών γνωστικών πεδίων, θα δικαιώσουν τις προσδοκίες των σύνεδρων αυτής της επιστημονικής εκδήλωσης.

 

Οι Πρόεδροι του συνεδρίου:

Βιδάλη – Λαλούμη Εύα PhD, Καθηγήτρια Παιδαγωγικών
Τμήμα Προσχολικής Αγωγής, Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης

Νταφούλης Βάιος MD, PhD, Παιδοψυχίατρος Διευθυντής, Παιδιών & Εφήβων, Ψυχιατρικό Τμήμα, Ιπποκράτειο Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης

Τα Κόμικς στη Διδασκαλία της Γερμανικής ως ξένης Γλώσσας

Σεμινάριο για καθηγητές και καθηγήτριες της Γερμανικής, στα πλαίσια της έκθεσης Berliner Mythen

Στο εργαστήριο οι συμμετέχοντες θα ασχοληθούν με το θέμα κόμικς στο μάθημα των Γερμανικών ως ξένης γλώσσας. Το αντικείμενο του σεμιναρίου έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια και λόγω πολλών αξιόλογων νέων εκδόσεων ως ένα από τα επίκαιρα θέματα. Oι δυνατότητες εφαρμογής είναι πολλαπλές, από έναυσμα και βοήθεια στον προφορικό λόγο, οπτικοποιημένη γραμματική μέχρι πληροφορίες για τη ζωή στην Γερμανία.

  • Που θα πρέπει να εστιάσω την προσοχή μου κατά την εφαρμογή των κόμικς στο μάθημα;
  • Με ποιον τρόπο μπορώ να τα χρησιμοποιήσω και με ποια διδακτική προσέγγιση;

Για να απαντηθούν αυτά τα ερωτήματα στο εργαστήριο θα γίνει προσπάθεια εξοικείωσης με τις δημιουργικές και διαφορετικές μεθόδους εφαρμογής των κόμικς στη διδασκαλία, ώστε να χρησιμοποιηθούν από τους συμμετέχοντες στην πράξη και φυσικά να περάσουν ευχάριστα μαθαίνοντας.

Εισηγητής: Stefan Sadecki, Λέκτορας της DAAD στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Το εργαστήριο πραγματοποιείται συγχρόνως με την έκθεση κόμικς „Berliner Mythen“ (κατά το ομώνυμο κόμικ του Reinhard Kleist) και παρουσιάζεται στο Goethe-Institut Thessaloniki από 15.04 – 14.05. Δείτε ΕΔΩ.

Εκπαίδευση και Χαρισματικότητα: Επενδύοντας στη Δημιουργικότητα

Ημερίδα του Κέντρου για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά / Center for Talented Youth (CTY) Greece του Κολλεγίου Ανατόλια

 

Οδηγώντας τον δημόσιο διάλογο, που έχει ανοίξει τα τελευταία χρόνια, για τα παιδιά με ιδιαίτερες ακαδημαϊκές δεξιότητες, το Κέντρο για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά του Κολλεγίου Ανατόλια διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Ημερίδα για την Εκπαίδευση και τη Χαρισματικότητα. Το φετινό θέμα, που αφορά στη δημιουργικότητα και αποτελεί μία πολύτιμη δεξιότητα του 21ου αιώνα, θα αναλυθεί από τον καθηγητή Jonathan Plucker της έδρας Julian C. Stanley Endowed Professor of Talent Development του Πανεπιστημίου Johns Hopkins.

Ερωτήματα όπως, πώς ορίζεται η δημιουργικότητα, πώς μπορούμε να την εμφυσήσουμε και να την καλλιεργήσουμε στα παιδιά, θα αποτελέσουν τον κεντρικό άξονα της ομιλίας του Αμερικανού καθηγητή. Ταυτόχρονα θα συζητηθούν οι βασικές εκπαιδευτικές στρατηγικές καλλιέργειας της δημιουργικότητας, ο τρόπος με τον οποίο εκδηλώνεται στη ζωή των ενηλίκων, με εφαρμογές αυτής της γνώσης στη μάθηση των παιδιών εντός και εκτός σχολείου. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας, θα παρουσιαστούν οι πιο πρόσφατες έρευνες και απόψεις σχετικά με τη δημιουργικότητα και την καινοτομία.

Μετά την ομιλία θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό και ομάδα διακεκριμένων επιστημόνων του χώρου και με τη συμμετοχή του κεντρικού ομιλητή.

Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εργαστήριο με θέμα: «Η Δημιουργικότητα μέσα από τη Μαγεία των Ορίων και Περιορισμών» από τον Jonathan Plucker.

Το Κέντρο για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά/ Center for Talented Youth (CTY) Greece

Το CTY Greece ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2013 με την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας, και είναι μέλος του Ευρωπαϊκού επιστημονικού οργανισμού European Council of High Ability (ECHA). Σύμβουλος του CTY Greece είναι το Κέντρο για Χαρισματικά και Ταλαντούχα Παιδιά του Πανεπιστημίου Johns Hopkins/ Johns Hopkins Center for Talented Youth. Το CTY Greece προσφέρει εξωσχολικά εκπαιδευτικά προγράμματα ειδικά σχεδιασμένα για παιδιά με εξαιρετικές ακαδημαϊκές ικανότητες και μεγάλη αγάπη για τη μάθηση μέσα από καινοτόμες και πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας.

Το Κέντρο έχει εξασφαλίσει από τους υποστηρικτές του χρηματικούς πόρους που αντιστοιχούν σε σημαντικό αριθμό υποτροφιών. Οι υποτροφίες προορίζονται για τους μαθητές και τις μαθήτριες που θα επιλεγούν για τα Θερινά Προγράμματα του Κέντρου. Το 2018 χορηγήθηκαν 207 υποτροφίες που αντιστοιχούν στο 52% του αριθμού των μαθητών που συμμετείχαν στα θερινά προγράμματα.

Δωρητές του Κέντρου είναι η τράπεζα Eurobank και η εταιρία Lidl Hellas. Υποστηρικτές είναι η εταιρία Intrasoft International, η εταιρία Star Bulk Carriers Corp. και το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση. Χορηγός αερομεταφορών είναι η εταιρία AEGEAN Airlines. Το CTY Greece υποστηρίζεται στην Κύπρο από τη Lidl Cyprus.

Σύντομο βιογραφικό Dr Jonathan Plucker

Ο Jonathan Plucker είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Johns Hopkins στην έδρα Julian C. Stanley Talent Development, όπου εργάζεται στο Κέντρο για Ταλαντούχα Παιδιά και στην  Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου. Η έρευνά του εστιάζει στη δημιουργικότητα και την ευφυΐα, την εκπαιδευτική πολιτική, και την ανάπτυξη του ταλέντου, και ο ίδιος έχει στο ενεργητικό του περισσότερες από 200 δημοσιεύσεις. Έχει εκδώσει πρόσφατα τα βιβλία From Giftedness to Gifted Education και Creativity and Innovation. Το 2012 τιμήθηκε με το Βραβείο Award for Outstanding Achievement από την Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρία (American Psychological Association) και το 2013 με το Distinguished Scholar Award της National Association for Gifted Children. Σήμερα είναι Πρόεδρος της Αμερικανικής Εταιρίας για τα Χαρισματικά Παιδιά.

Η ομαδο-συνεργατική προσέγγιση μέσα από το βιωματικό παιχνίδι

Βιωματικό εκπαιδευτικό σεμινάριο

Στόχος του σεμιναρίου είναι να προτείνει με βιωματικό τρόπο εκπαιδευτικά εργαλεία βασισμένα στις αρχές της ομαδο-συνεργατικής και συμπεριληπτικής μάθησης.
Το πρόγραμμα του σεμιναρίου περιλαμβάνει παιχνίδια και δραστηριότητες για τη συνεργασία, το σεβασμό, τη δημιουργική μάθηση και  την ανάπτυξη ενός θετικού συναισθηματικού κλίματος  στην ομάδα της τάξης.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε: δασκάλους, νηπιαγωγούς, εμψυχωτές και όσους εργάζονται με παιδιά σε τυπικό και μη εκπαιδευτικό πλαίσιο.
Δίνεται φάκελος σημειώσεων και βεβαίωση συμμετοχής.

Εκπαιδεύτρια: Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγός, εμψυχώτρια ομάδας

Το Goethe στηρίζει τους διδάσκοντες της γερμανικής γλώσσας 

Διαδικτυακό Σεμινάριο για καθηγητές και καθηγήτριες της γερμανικής γλώσσας

Η υπηρεσία Εκπαιδευτικής Συνεργασίας του Goethe-Institut

Το Goethe-Institut Θεσσαλονίκης πληροφορεί τους διδάσκοντες για την εργασία της υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Συνεργασίας στην Ελλάδα:

  • Τι είναι Εκπαιδευτική Συνεργασία (BKD);
  • Ποιο ρόλο διαδραματίζει η BKD in στην Ελλάδα;
  • Πώς μπορούν οι διδάσκοντες της Γερμανικής να επωφεληθούν από τις υπηρεσίες και τα προγράμματα της BKD;
  • Πώς μπορεί κανείς ως καθηγητής/-τρια Γερμανικής να λάβει υποτροφία για μετεκπαίδευση στη Γερμανία;
  • Τι είναι το πρόγραμμα DLL; Τι μπορεί να προσφέρει στους διδάσκοντες;
  • Υπάρχουν εκπαιδευτικά σεμινάρια για διδάσκοντες μέσω διαδικτύου;
  • Τι δυνατότητες συνεργασίας με το Goethe-Institut έχουν οι διδάσκοντες;
  • Δωρεάν δανειστικόυλικό για χρήση στο μάθημα
  • Το δωρεάν διαδικτυακό υλικό του Goethe-Institut για όσους μαθαίνουν τη γερμανική γλώσσα
  • Πού μπορούν οι διδάσκοντες να βρουν βασικές πληροφορίες για τις υπηρεσίες και το υλικό του Goethe-Institut και για τις εξετάσεις;

 

Η εκδήλωση διοργανώνεται υπό μορφή διαδικτυακού σεμιναρίου, έτσι ώστε να μπορούν να λάβουν μέρος και διδάσκοντες εκτός Θεσσαλονίκης.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικτυακή διεξαγωγή του σεμιναρίου, διαβάστε τις οδηγίες που θα βρείτε εδώ.

Μετάφραση και Τεχνικές Γλωσσικής Διαμεσολάβησης στην τάξη

Bιωματικό Εργαστήρι Διδασκαλίας Γερμανικών

Tο The Language Project σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki διοργανώνει ένα Βιωματικό Εργαστήρι Διδασκαλίας Γερμανικών συνολικής διάρκειας 5 ημερών, με στόχο να αναδείξει τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η μετάφραση, σε συνδυασμό με δραστηριότητες γλωσσικής διαμεσολάβησης, στο μάθημα των Γερμανικών.

Οι συμμετέχοντες του εργαστηρίου θα διδαχθούν με ποιον τρόπο μπορούν να οργανώσουν μια ενιαία σειρά μαθημάτων, χρησιμοποιώντας ως διδακτικό εργαλείο τη μετάφραση και την προφορική διαμεσολάβηση (παιχνίδια ρόλων κλπ.). Στο τέλος του σεμιναρίου θα σχεδιάσουν το δικό τους πρωτότυπο διδακτικό υλικό και θα το εφαρμόσουν στην πράξη. Με τον τρόπο αυτό, θα είναι σε θέση να εμπλουτίσουν το μάθημά τους με νέες, δημιουργικές μεθόδους διδασκαλίας και να εισαγάγουν διαδραστικούς και διασκεδαστικούς τρόπους μάθησης, ώστε να καλλιεργήσουν τις γλωσσικές, επικοινωνιακές και διαπολιτισμικές δεξιότητες των μαθητών τους τόσο στη μητρική όσο και στην ξένη γλώσσα.

 

Εισηγητές

Ζωή Ρέστα: Διδάκτωρ Διερμηνείας, πρώην διδάσκουσα Ιονίου Πανεπιστημίου, μεταφράστρια και διερμηνέας

Αναστάσιος Ιωαννίδης: Διδάκτωρ Διερμηνείας, διδάσκων μετάφρασης και διερμηνείας

Μαρία Φιλίππου: Υποψήφια Διδάκτωρ Ιονίου Πανεπιστημίου, Ιδιοκτήτρια Κέντρου Εκμάθησης Ξένων Γλωσσών

 

Η συμμετοχή στο εργαστήριο είναι δωρεάν, με απαραίτητη σχετική δήλωση έως 29 Μαρτίου εδώ.

Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Περισσότερες πληροφορίες στο www.thelanguageproject.eu

Ημερίδα: Μαθαίνω αλλιώς

Στόχος της ημερίδας είναι η παρουσίαση καλών πρακτικών που ενισχύουν και υποστηρίζουν τη μαθησιακή διαφορετικότητα. Οι ομιλητές που επιλέχτηκαν είναι έμπειροι, επικοινωνιακοί , άμεσοι.

Η ημερίδα απευθύνεται σε: εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων, ειδικούς επαγγελματίες που ασχολούνται με την μάθηση, γονείς που θέλουν να ανακαλύψουν τρόπους να περνούν στοχευμένο, ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά τους, φοιτητές σχετικών τμημάτων.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

10.00 – 10.30 Προσέλευση

10.30 – 11.15 Παιχνίδι με στόχο την ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων, Κολαρά Πέπη

11.15 – 12.00 Μπορούμε και αλλιώς. Πρακτικές εφαρμογές, Κωνσταντινοπούλου Ξένια, Λυμπεράκη Βιβέτα

12.00 – 12.30 Διάλειμμα, καφέ

12.30 – 13.15 Ξεκλειδώνοντας τον δημιουργικό νου, Κιντής Κωνσταντίνος

13.15 – 14.00 Όλοι μοναδικοί, όλοι χρήσιμοι! , Κωστάρα Χρυσάνθη

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ – ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ

Κολαρά Πέπη

Η Κολαρά Πέπη, είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΑΠΘ. Επίσης, είναι απόφοιτος του Τμήματος Λογοθεραπείας και Ειδικής Αγωγής του Freie University of Berlin και του Humboldt University of Berlin (Γερμανία). Στη συνέχεια, πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Αμερική στο Loyola University in New Orleans. Ειδικεύτηκε σε θέματα που αφορούν τις μαθησιακές δυσκολίες, τα προβλήματα συμπεριφοράς και τις διαταραχές λόγου και ομιλίας σε παιδιά κι εφήβους. Συνεργάστηκε ως επιστημονικός συνεργάτης με την Δ΄ Πανεπιστημιακή Κλινική του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ, δίδαξε σε Σχολές Γονέων διαφόρων δήμων όπου και οργάνωσε βιωματικά σεμινάρια. Συμμετείχε σε επιστημονικά συνέδρια στα οποία παρουσίασε θέματα της ειδικότητάς της κι έχει δημοσιεύσεις σε περιοδικά που αφορούν τον τομέα της Ειδικής Αγωγής και της Λογοθεραπείας. Οργάνωσε ομάδες παιχνιδιού στην οποίες συμμετείχαν γονείς με τα παιδιά τους προκειμένου να αναδείξει την παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού στην καλλιέργεια δεξιοτήτων μέσα από την καθημερινότητα. Εργάστηκε ως Ειδική Παιδαγωγός σε τμήματα ένταξης νηπιαγωγείου. Έχει πολυετή εμπειρία στο πλαίσιο της αξιολόγησης, παρέμβασης και στο σχεδιασμό ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε μαθητές κι εφήβους με ΕΜΔ. Είναι η επιστημονική υπεύθυνη του Κέντρου Αγωγής Λόγου, Μάθησης & Αυτονομίας «ΑΛΜΑ», στη Θεσσαλονίκη, για περισσότερα από είκοσι έτη.

ΤΙΤΛΟΣ: Παιχνίδι με στόχο την ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων

Η ταχύτητα που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη εποχή, η έλλειψη χρόνου και ο στεγνός, διεκπεραιωτικός τρόπος μάθησης αποτελούν εμπόδιο στο να συνδέσουν τα παιδιά μας τη μάθηση με την ευχαρίστηση. Όμως, αυτός ο συνδυασμός είναι απαραίτητος για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους. Πολύ συχνά, μάλιστα, ως γονείς αλλά και ως εκπαιδευτικοί, αναρωτιόμαστε στο πως εμείς θα μπορούσαμε να κάνουμε την καθημερινότητα με τα παιδιά πιο ευχάριστη και δημιουργική αλλά και στο αν θα μπορούσαμε να τα υποστηρίξουμε στο σχολείο με έναν τρόπο πιο ουσιαστικό. Στη συγκεκριμένη ομιλία, θα δούμε πως αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί αξιοποιώντας εναλλακτικούς τρόπους μάθησης. Θα τονισθεί ιδιαίτερα, η παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού και πως μέσω αυτού η διαδικασία της μάθησης μπορεί να είναι ευχάριστη. Στο τέλος της ομιλίας, θα γίνει επίδειξη κάποιων παιχνιδιών

Κωνσταντινοπούλου Ξένια

Η Ξένια είναι καθηγήτρια αγγλικών ειδικής αγωγής. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα, σε δίγλωσσο περιβάλλον. Είναι απόφοιτη του τμήματος Γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας του ΑΠΘ, με μεταπτυχιακές σπουδές στις γλωσσικές διαταραχές και διδασκαλία Αγγλικής γλώσσας στο University of Essex UK. Είναι υποψήφια διδάκτορας Νευρογλωσσολογίας στο ΑΠΘ. Διετέλεσε Associate research fellow Birkbeck, University of London UK. Την τελευταία δεκαετία έχει ενεργό συμμετοχή σε διεθνή συνέδρια, όπως το Academy of Aphasia, και το Science of Aphasia. Είναι έγγαμη και μητέρα τριών παιδιών.

Βιβέτα Λυμπεράκη

Η Βιβέτα Λυμπεράκη είναι καθηγήτρια αγγλικών ειδικής αγωγής. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος Ελληνικής φιλολογίας του Δ.Π.Θ με μεταπτυχιακές σπουδές στην Αγγλική Φιλολογία στο University of Indianapolis, στην Νευροεπιστήμη, γλώσσα και επικοινωνία στο UCL καθώς και στις γλωσσικές διαταραχές στο Πανεπιστήμιο του Essex UK. Έχει συμμετάσχει ως ομιλήτρια σε ημερίδες και συνέδρια που αφορούν την δυσλεξία ενώ έχει λάβει επιπλέον επιστημονική κατάρτιση στον τομέα της ειδικής αγωγής από πληθώρα συνεδρίων και σεμιναρίων. Εργάζεται ως καθηγήτρια ειδικής αγωγής την τελευταία δεκαετία.

ΤΙΤΛΟΣ: Μπορούμε και αλλιώς. Πρακτικές εφαρμογές

Προερχόμενες από τον χώρο της ειδικής αγωγής γνωρίζουμε ότι η πολυαισθητηριακή προσέγγιση λειτουργεί ευεργετικά για όλα τους μαθητές. Όλοι μαθαίνουμε με διαφορετικούς τρόπους και πρέπει να βιώσουμε διαφορετικές εικόνες, ήχους, υφές και περιβάλλοντα για να κατανοήσουμε νέες έννοιες.Παρουσιάζουμε δύο νέα προγράμματα που πλαισιώνουν το μάθημα των αγγλικών. Το πρόγραμμα R.E.A.D. ενισχύει τις αναγνωστικές και επικοινωνιακές ικανότητες των παιδιών εφαρμόζοντας μια ισχυρή μέθοδο: ανάγνωση στον καλύτερο φίλο του ανθρώπου: τον σκύλο! Όχι όμως σε οποιοδήποτε σκύλο! Οι R.E.A.D. είναι σκύλοι-θεραπευτές, οι οποίοι μαζί με τους εκπαιδευτές τους, συντροφεύουν τα παιδιά κατά τη διαδικασία της ανάγνωσης.To ‘Nursery Rhymes with Signing’ συνδυάζει τα παιδικά αγγλικά τραγούδια με τη Βρετανική Νοηματική γλώσσα. Είναι μια νέα μέθοδος εκμάθησης Αγγλικών εστιασμένη στην ευαίσθητη προσχολική ηλικία, με βασικό άξονα να προωθήσει τις δυνατότητες επικοινωνίας, την ανάπτυξη του λόγου και την εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας με έναν πολυαισθητηριακό τρόπο προσέγγισης στη γλωσσική διδασκαλία. Χρησιμοποιώντας νοήματα από τη Βρετανική Νοηματική Γλώσσα, σε συνδυασμό με ομιλία, μουσική, τραγούδι και χορό, το πρόγραμμα αυτό “ξεκλειδώνει” τη διαφορετικότητα του κάθε παιδιού καθώς το προετοιμάζει και για την ομαλή του εισαγωγή στο νηπιαγωγείο.

Κιντής Κωνσταντίνος

Ο Κιντής Κωνσταντίνος είναι εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, μουσικός, ψυχαγωγός και αυτοσχεδιαστής. Διδάσκει εδώ και πέντε χρόνια στις τάξεις του δημοτικού και του νηπιαγωγείου. Διδάσκει επίσης μουσική ως δεύτερη ανάθεση και οργανώνει παιχνίδια με γονείς και παιδιά, εντός και εκτός τάξης. Παράλληλα συμμετέχει σε παραστάσεις αυτοσχεδιασμού (Improv Comedy) μπάντες και καλλιτεχνικές ομάδες, ενώ είναι απ’ τους πρώτους που ασχολήθηκαν με το Improv Musical στην Ελλάδα. Τα τελευταία 2 χρόνια είναι εκπαιδευτής Improv και φέτος δημιούργησε τη Ya Impro, τη σχολή Improv Comedy της Θεσσαλονίκης.

ΤΙΤΛΟΣ: Ξεκλειδώνοντας τον δημιουργικό νου

Μέσα από ένα βιωματικό εργαστήριο με εργαλείο το γέλιο και τη φαντασία θα διασχίσουμε ένα μικρό μονοπάτι του improv (αυτοσχεδιασμού) για να ανακαλύψουμε πτυχές του νου που δεν χρησιμοποιούμε συχνά.

Χρυσάνθη Κωστάρα

Είμαι η Χρυσάνθη και όραμα μου είναι να απελευθερώνω, να ενεργοποιώ και να δίνω δημιουργική κατεύθυνση στη δυναμική που κρύβουμε όλοι μέσα μας.
Είμαι Υπεύθυνη Επιλογής Προσωπικού και Σύμβουλος Μαθησιακού Προφίλ & Επαγγελματικού Προσανατολισμού με πολυετή επαγγελματική και εθελοντική εμπειρία γύρω από θέματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού με εξειδίκευση στην επιλογή προσωπικού, συμβουλευτικής και μάθησης.
Εμπνέομαι από τη μοναδικότητα και την ομορφιά κάθε ανθρώπου και όραμα μου είναι να την αναδεικνύω μέσω της σωστής προσέγγισης στη μάθηση, της σωστής επιλογής επαγγέλματος καθώς και της σωστής επιλογής και διαχείρισης κάθε ανθρώπου μέσα σε έναν οργανισμό. Προς αυτήν την κατεύθυνση κάνω εξατομικευμένες συμβουλευτικές συνεδρίες, εργαστήρια, ομιλίες και συνεργασίες με επιχειρήσεις για θέματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Περισσότερα στην σελίδα http://findyourbliss.gr/

ΤΙΤΛΟΣ: Όλοι μοναδικοί, όλοι χρήσιμοι!

Κάθε άνθρωπος έχει τον δικό του μοναδικό τρόπο να αντιλαμβάνεται τον κόσμο γύρω του καθώς και τον δικό του ξεχωριστό τρόπο να εκφράζεται δημιουργικά μέσα από το επάγγελμα του. Γνωρίζοντας τη φύση μας και αναγνωρίζοντας την αξία μας, αυξάνουμε τις πιθανότητες να αλληλεπιδράσουμε με χαρά και επιτυχία με τον κόσμο γύρω μας.
Περιγραφή μαθησιακών τύπων
Περιγραφή επαγγελματικών τύπων προσωπικότητας

Εκπαιδεύοντας το παιδί στην αποτελεσματικότητα

Τη Δευτέρα 18/3 στις 18:00 στο “Σχολείο της Φύσης” θα πραγματοποιηθεί ομιλία με θέμα “Εκπαιδεύοντας το παιδί στην αποτελεσματικότητα”.

Πάντα στις συζητήσεις με γονείς αυτό που διαφαίνεται είναι η αγωνία τους στο τι να κάνουν ώστε το παιδί να επιτυγχάνει σε  ό,τι κάνει. Είτε είναι σχολείο είτε όποια άλλη δραστηριότητα. Και βέβαια για όλους ο άνθρωπος που επιτυγχάνει είναι αυτός που βάζει στόχους και τα καταφέρνει. Αυτός που είναι συμβατός σε όσα λέει και σε όσα κάνει. Άρα ο πετυχημένος είναι και ευτυχισμένος, γιατί η επιτυχία αφορά το σύνολο, προσωπική, επαγγελματική και κοινωνική ζωή.
Μετά την ομιλία με τους εκλεκτούς καλεσμένους θα ακολουθήσει συζήτηση όπου θα εκτεθούν οι όποιες απορίες υπάρχουν.
Ομιλητές: ο κ. Βελίκης Ιωάννης, Διδάκτωρ Κοινωνικής Ψυχιατρικής, και η κ. Κουλιανού Βίκη, η οποία είναι ψυχολόγος και μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων.

Ημερίδα: Μητρότητα – Στερεότυπα και Προκλήσεις

Η Κοινωνική Υπηρεσία της ΧΕΝ Θεσσαλονίκης διοργανώνει, τη Δευτέρα 18 Μαρτίου 2019, Ημερίδα με θέμα «ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ – Στερεότυπα και Προκλήσεις».

Στόχος είναι να γίνει αναφορά στο ευρύ φάσμα της μητρότητας και όχι στη συμβατική, συνήθη προσέγγισή της. Είναι επιθυμητό να γίνουν γνωστές πτυχές προβλημάτων που προκύπτουν για τις μητέρες στις νέες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες, ακανθώδεις εκδοχές της μητρότητας οι οποίες, συνήθως, απουσιάζουν από το δημόσιο διάλογο και το πλέγμα της κοινωνικής προστασίας, περιπτώσεις  μητρότητας  που υφίστανται απόρριψη ή και απομόνωση κ.λπ..

Να ανοιχτεί η βεντάλια των προκλήσεων που κρύβει η έννοια της μητρότητας, να ακουστούν εισηγήσεις ειδικών αλλά και προσωπικές μαρτυρίες, να κατατεθούν προβληματισμοί και, βεβαίως, απώτερος στόχος είναι η συμβολή της εκδήλωσης στη γνώση, την ενημέρωση και την ενδυνάμωση, δίνοντας το θετικό στίγμα της προοπτικής.

Ενδεικτικοί θεματικοί άξονες της ημερίδας είναι:

«Μητέρα μόνη»

«Η μητρότητα σε μη ετερόφυλες σχέσεις – Το δικαίωμα στη γονεϊκότητα και οι προκλήσεις»

«Υιοθεσία – Δεσμοί καρδιάς»

«Μητέρα παιδιού με αναπηρία»

«Αντιμέτωπη με τη φυσική απώλεια του παιδιού»

«(Μη) Μητρότητα: επιλογή ή επιβολή;»

«Μεγαλώνοντας ένα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδί»

«Άνεργη μητέρα – Ανατροπές, αλλαγές και ανακατατάξεις»

«Το ταξίδι της μητρότητας όταν υπάρχουν δυσκολίες»

«Ισορροπίες και ανισορροπίες στη ζωή της εργαζόμενης μητέρας» κ.ά.

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα της εκδήλωσης

 

Διοργάνωση: Κοινωνική Υπηρεσία ΧΕΝ Θεσσαλονίκης

http://xen-thessalonikis.gr/

f: ΧΕΝ Θεσσαλονίκης – YWCA of Thessaloniki

τηλέφωνο επικοινωνίας διοίκησης: 2310 276144

τηλέφωνο επικοινωνίας ΚΥ: 2310 279792

Δημιουργικό και αισθητηριακό παιχνίδι για παιδιά βρεφικής και προσχολικής ηλικίας

Βιωματικό εκπαιδευτικό σεμινάριο για παιδαγωγούς και γονείς

Μια βιωματική προσέγγιση της Αισθητηριακής αγωγής στην βρεφική και προσχολική ηλικία.

Στόχος του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες να αναπτύξουν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους στον σχεδιασμό και στην προετοιμασία δημιουργικών και πρωτότυπων δραστηριοτήτων για θέματα που επιθυμούν  να πραγματοποιήσουν με παιδιά αυτής της ηλικίας.

Εκπαιδεύτρια: Άντζυ Κάντζου, εμψυχώτρια, βρεφονηπιοκόμος

ΣΒΟΥΡΑ – Δημιουργικές εκπαιδευτικές δράσεις,  Ναύπακτος

Θεραπευτική Ορθοφωνία

διήμερο σεμινάριο με την Κατερίνα Χιωτίνη

Με τον όρο Ορθοφωνία περιγράφουμε την εκπαιδευτική διαδικασία κατά την οποία καλλιεργούμε τη σωστή άρθρωση και την εκφορά του λόγου, εκπαιδευόμαστε στους γραμματικούς κανόνες προφοράς της ελληνικής γλώσσας και διορθώνουμε/ βελτιώνουμε κατά το δυνατόν πιθανές κακές  φωνητικές συνήθειες.

Οι συνηθέστερες από αυτές, που υιοθετούνται ήδη από πολύ μικρή ηλικία είναι οι εξής:

  • Ταχυλογία: γρήγορη, βιαστική ομιλία, «τρώγονται» ολόκληρες συλλαβές από τις λέξεις.
  • Ρηχή/ βιαστική αναπνοή: Διακοπή της φράσης στη μέση για αναπνοή. Η πρόταση κόβεται στη μέση πριν ολοκληρωθεί νοηματικά και στον ακροατή μεταφέρεται μια αίσθηση άγχους και δυσφορίας.
  • Ψευδισμός (ελαττωματική προφορά του σ)/ Ρωτακισμός (ελαττωματική προφορά του –ρ) / Ρινολαλιά (ρινική εκφορά των φθόγγων)
  • Βραχνάδα: πονόλαιμος χωρίς παθολογική αιτία. Συχνή βραχνάδα –χωρίς παθολογική αιτία, π.χ φαρυγγίτιδα ή λαρυγγίτιδα, λόγω κακής χρήσης της φωνής.

Η πλειοψηφία των προβλημάτων αυτών έχει συνήθως ψυχογενείς και όχι μορφολογικές/ παθολογικές αιτίες. Οι φωνητικές χορδές είναι το κατ’ εξοχήν όργανο που επηρεάζεται άμεσα από το στρες, τη θλίψη ή το σοκ. Το βρέφος, γεννημένο με το δώρο της διαφραγματικής αναπνοής (τα μωρά μπορούν να κλαίνε δυνατά επί ώρες χωρίς να βραχνιάζουν ή να τραυματίζουν τις φωνητικές τους χορδές) μεγαλώνοντας «ξεχνά» να αναπνέει σωστά. Επίσης μια σειρά κοινωνικά επιβεβλημένων συνηθειών και προτύπων μπορεί να οδηγήσει σε κακή χρήση και κακοποίηση των φωνητικών χορδών.

Με τον όρο λοιπόν Θεραπευτική Ορθοφωνία εννοούμε την ολισθική προσέγγιση και την προσπάθεια αντιμετώπισης της αιτίας που προκαλεί το σύμπτωμα και όχι μόνο το σύμπτωμα καθαυτό.

Με εξειδικευμένες ασκήσεις άρθρωσης, προφοράς και χρωματισμού της φωνής  σε συνδυασμό με ασκήσεις αναπνοής, διαλογισμού και χαλάρωσης θα αποκτήσει κανείς όλα τα πρώτα απαραίτητα εφόδια για:

  • να μάθει να αναπνέει βαθιά και να χαλαρώνει αποτελεσματικά
  • να τοποθετεί τη φωνή του σωστά ώστε να μη βραχνιάζει όταν χρειάζεται να μιλήσει για ώρα δυνατά
  • να βελτιώσει το χρώμα της φωνής του
  • να ξεπεράσει το φόβο ομιλίας σε ακροατήριο
  • να ανακτήσει την αυτοπεποίθηση του και κατ’ επέκταση
  • να βελτιώσει την επικοινωνίας του με τους άλλους.

 

Λίγα λόγια για την συντονίστρια:

Η Κατερίνα Χιωτίνη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε υποκριτική στη Σχολή Δραματικής Τέχνης Βεάκη και αργότερα αποφοίτησε από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Ακολούθησε διετές πρόγραμμα φωνητικής με την υψίφωνο Κωνσταντίνα Μάτζαρη (Χορωδία της ΕΡΤ) και ετήσιο πρόγραμμα φωνητικής με την υψίφωνο Γεωργία Μπαλαμπίνη (Αττικό Ωδείο).  Το 2007 επιλέχθηκε για να συμμετάσχει στο δίμηνο σεμινάριο “Speech and Drama”στη σχολή American Academy of Dramatic Arts της Νέας Υόρκης και το 2012 ολοκλήρωσε με επιτυχία εξάμηνο κύκλο θεωρίας του θεάτρου στο FreieUniversitat του Βερολίνου.

Εργάζεται ως ηθοποιός τα τελευταία δώδεκα χρόνια. Έχει συμμετάσχει σε πολλές θεατρικές παραστάσεις για μικρούς και μεγάλους και σε αρκετά τηλεοπτικά σήριαλ (Για την Άννα, Αστυνόμος Μπέκας, Αληθινοί Έρωτες, Εργαζόμενη Γυναίκα, Οι Βασιλιάδες κ.α.).
Έχει βραβευτεί με το Πρώτο Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Φανταστικού Κινηματογράφου για τις ταινίες μικρού μήκους «Ισόγειο» και «Το Άλμα» του Χάρη Σταθόπουλου. Είναι συνδημιουργός του Προγράμματος καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης για παιδιά «Το πώς και το Γατί» μαζί με τον αρχιτέκτονα Απόστολο Πάνο και την ψυχολόγο Ανδρομάχη Χιωτίνη. Ασχολήθηκε επίσης με την κοινωνικοποίηση μέσω του θεάτρου ενηλίκων με αναπηρίες σε συνεργασία με την κοινωνική λειτουργό Ανθή Κουτσούπη.
Το 2014 πρωταγωνίστησε στον θεατρικό μονόλογο «Λίλια Μπρικ: μετά το τέλος της ιστορίας» σε συνσκηνοθεσία με την ηθοποιό- σκηνοθέτη Δήμητρα Σύρου. Το 2015 πρωταγωνίστησε στο ρόλο της Ιοκάστης στην παράσταση «Οιδίπους Τύραννος» σε σκηνοθεσία Τηλέμαχου Μουδατσάκι (Φεστιβάλ Αβινιόν, Γαλλία και θέατρο Αλκμήνη, Αθήνα). Από το 2014 συντονίζει κύκλους σεμιναρίων Ορθοφωνίας-Αγωγής του Λόγου και Δημόσιου Λόγου για παιδιά και ενήλικες. Το 2015 δίδαξε Ορθοφωνία στο Ελεύθερο Ωδείο Αθηνών. Τα τελευταία χρόνια δημιούργησε και εξελίσσει τη μέθοδο της Θεραπευτικής Ορθοφωνίας. Από το 2016 ζει και εργάζεται στο Βερολίνο.