Σεμινάριο & Ομιλία – Σελίδα 5 από 11 – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Ημερίδα: Βιώσιμο Σχολείο, Βιώσιμο Κλίμα

Ο Δήμος Παύλου Μελά διοργανώνει ημερίδα με θέμα «Βιώσιμο Σχολείο, Βιώσιμο Κλίμα», την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019 στο Κέντρο Πολιτισμού Χρήστος Τσακίρης, (3ος όροφος) Λαγκαδά 221, Σταυρούπολη.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τα Γραφεία Περιβαλλοντικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, το ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού – Βερτίσκου, την Ένωση Γονέων Δήμου Παύλου Μελά και τους Περιβαλλοντικούς Συλλόγους, στο πλαίσιο λειτουργίας του Τοπικού Θεματικού Περιβαλλοντικού Δικτύου “Σχολείο Ανοικτό στην Κοινωνία – Ενεργός Πολίτης στο Δήμο Παύλου Μελά’’ και θα παρουσιαστούν:

  • Απολογισμός των δράσεων του δικτύου για τη σχολική χρονιά 2018-2019
  • Προβολή της δυναμικής του δικτύου και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων Π.Ε. με τα παρακάτω θέματα:
  1. Κλιματική αλλαγή και σεβασμός στους ελεύθερους δημόσιους χώρους
  2. Ανθρώπινες αξίες και κλιματική αλλαγή
  3. Οικολογικό αποτύπωμα του σχολείου – Βιώσιμο Αειφόρο σχολείο

Πιστεύοντας ότι η παιδεία και ο σεβασμός προς το περιβάλλον ξεκινά από την οικογένεια και το σχολείο, ο δήμος Παύλου Μελά επενδύει σταθερά τα τελευταία χρόνια στην περιβαλλοντική εκπαίδευση.

Η περιβαλλοντική παιδεία και αγωγή των παιδιών αποτελεί βασική προϋπόθεση στα πλαίσια εξοικείωσης με όλο το φάσμα των περιβαλλοντικών θεωρήσεων και αντιλήψεων, για να μπορούν και τα ίδια αργότερα να προτείνουν ως ενεργοί πολίτες λύσεις για ζητήματα και προβλήματα που αφορούν στο τοπικό και παγκόσμιο περιβάλλον.

Η περιβαλλοντική εκπαίδευση αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες δυναμικές κινήσεις, που μπορεί να αλλάξει την εκπαιδευτική διαδικασία. Μέσα από την περιβαλλοντική εκπαίδευση αναπτύσσεται και η «περιβαλλοντική συνείδηση» και βέβαια ο ρόλος τον οποίο μπορεί να παίξει το σύγχρονο σχολείο.

Στα πλαίσια αυτά τα παιδιά ευαισθητοποιούνται ως προς το περιβάλλον, αποκτούν γνώσεις και ποικιλία εμπειριών, ώστε να κατανοηθεί το περιβάλλον στην ολότητά του, υιοθετούν στάσεις, αξίες και συναισθήματα ενδιαφέροντος προς το περιβάλλον, καθώς και κίνητρα για ενεργό συμμετοχή στη βελτίωση και στην προστασία του.

 

Αναλυτικά το πρόγραμμα

12.00 – 12.10: Προσέλευση

12.10 – 12.20: Χαιρετισμοί

  • Δήμαρχος Παύλου Μελά Δημήτρης Δεμουρτζίδης
  • Ζήσης Αγγελίδης τ. Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών, Επιστημονικά Υπεύθυνος του Δικτύου «Σχολείο Ανοιχτό στην Κοινωνία – Ενεργός πολίτης στον Δήμο Παύλου Μελά»

12.20 – 13.00: «Απολογισμός των εργασιών του Δικτύου»

  • Δήμος Παύλου Μελά: Αθανάσιος Λαζαρίδης Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος
  • Πρωτοβάθμια Δ/νση Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης: Βασιλική Ιππέκη Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
  • Δευτεροβάθμια Δ/νση Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης: Δέσποινα Μιχελάκη Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
  • Κ.Π.Ε. Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου: Γεώργιος Υφαντής Μέλος Παιδαγωγικής Ομάδας του Κ.Π.Ε.

13.00 – 13.15: «Βιώσιμο Σχολείο και Ανθρώπινες Αξίες».

  • Ευστράτιος Μαυρίδης, Διευθυντής του 3ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης
  • Γεωργία Στογιάννου, Διευθύντρια του 6ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης

13.15 – 13.30: «Οικολογικό Αποτύπωμα του Σχολείου – Βιώσιμο Αειφόρο Σχολείο».

Ευθύμιος Παπαδημητρίου Διευθυντής του 2ου ΓΕΛ Σταυρούπολης

13.30 – 13.40: «Μαθητής και Δίκτυο».

Χριστίνα Λόγγου μαθήτρια του 2ου ΓΕΛ Σταυρούπολης

13.40 – 14.00: «Η σημασία της λειτουργίας του Δικτύου και οι ωφέλειες στις σχολικές μονάδες». Βιώσιμο Σχολείο – Βιώσιμο Κλίμα. Προτάσεις για νέες θεματικές.

Ζήσης Αγγελίδης Επιστημονικά Υπεύθυνος του Δικτύου.

Μουσική και παιδί

Σεμινάριο για γονείς, παιδαγωγούς, μουσικούς και όλους όσους αγαπούν τη μουσική και τα παιδιά

Τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 7.00 – 8.30 μ.μ. στη Χαρά και Μουσική τον πρώτο λόγο θα έχει τι άλλο, η  μουσική!

Πόσο σημαντική είναι η μουσική για τα παιδιά;

Πως μπορώ να εντάξω τη μουσική  στην καθημερινή οικογενειακή ζωή;

Ποια είναι τα μουσικοκινητικά στάδια ανάπτυξης;

Τι είναι οι συναυλίες για παιδιά;

Από ποια ηλικία είναι καλύτερα να αρχίσουν τα παιδιά ένα μουσικό όργανο;

Πώς επιδρά η μουσική στην κοινωνικοποίηση του παιδιού;

Είναι τα παιδικά τραγούδια μια γέφυρα ανάμεσα στις γενιές;

Είναι η μουσική για όλους;

Σχολή Γονέων

Φυσιολογικές συμπεριφορές παιδιών που δυσκολεύουν τους γονείς στη διαχείρησή τους – Δυσκολίες προσαρμογής

Το ΠΑΙΔΙΚΟΡΑΜΑ διοργανώνει συνάντηση – ομιλία, τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου στις 18.30 το απόγευμα, που αφορά στις δυσκολίες προσαρμογής και στη διαχείριση φυσιολογικών συμπεριφορών των παιδιών, που όμως δυσκολεύουν πολλές φορές τους γονείς στην καθημερινότητά τους.

Ομιλήτρια: η συνεργάτης του σχολείου κα Αγγελική Κουρή (παιδοψυχίατρο)

Σεμινάριο Α’ Βοηθειών

Δηλώστε συμμετοχή στα Σεμινάρια Α’ Βοηθειών του Δήμου Παύλου Μελά (21, 23 Οκτωβρίου 2019)

Ο Δήμαρχος Παύλου Μελά Δημήτρης Δεμουρτζίδης και ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού, Αθανάσιος Λαζαρίδης προσκαλούν το κοινό στο βιωματικό ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Α’ ΒΟΗΘΕΙΩΝ με πλούσια θεματολογία, που διοργανώνει για 8η συνεχή χρονιά, το Τμήμα Αθλητισμού και το Γραφείο Πολιτικής Προστασίας σε συνεργασία με τη ΜΚΟ «Έλληνες Διασώστες» τη Δευτέρα 21 και την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019, ώρα 16.30, στο Κέντρο Πολιτισμού Χρήστος Τσακίρης, Λαγκαδά 221, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου (3ος όροφος).

Στο σεμινάριο θα γίνει παρουσίαση των νέων απινιδωτών που προμηθεύτηκε ο Δήμος Παύλου Μελά και οι οποίοι θα τοποθετηθούν σε επιλεγμένους χώρους των ΔΚ Σταυρούπολης, Πολίχνης, Ευκαρπίας.

Εισηγητής – Εκπαιδευτής ο Χρήστος Γιαπιτζόγλου.

 

Θεματολογία

Γενικά για τις Α΄  Βοήθειες, ασφαλής προσέγγιση σε περιστατικό και αλγόριθμοι, ασφάλιση τροχαίου ατυχήματος, ανταπόκριση ασθενών, απελευθέρωση αεραγωγού, έλεγχος αναπνοής, κλήση του ΕΚΑΒ, τραύματα και αιμορραγίες, ρινορραγίες, καταπληξία (shock), λιποθυμία, στηθάγχη, έμφραγμα μυοκαρδίου, αιφνίδια καρδιακή ανακοπή, ΚΑΡΠΑ, χρήση αυτόματου εξωτερικού απινιδωτή, εγκεφαλικό επεισόδιο, πνιγμονή, επιδεσμολογία, εξοπλισμός φαρμακείου, διακομιδή ασθενών, μετακινήσεις θυμάτων (1. από πρηνή θέση σε ύπτια, 2.log roll, 3. θέση ανάνηψης), επιληψία, εμπύρετοι σπασμοί, ηλεκτροπληξία – κεραυνοπληξία, διαστρέμματα – εξαρθρήματα –, κατάγματα, κρανιοεγκεφαλική κάκωση, εγκαύματα, δήγμα φιδιού.

Συνέδριο: Αφηγήσεις και “αφηγήσεις” για την Παιδική Ηλικία

Το Συνέδριο με θέμα: Αφηγήσεις και “αφηγήσεις” για την Παιδική Ηλικία θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 18 και Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2019, στον Πύργο της Παιδαγωγικής Σχολής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Το Συνέδριο διοργανώνεται από το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΤΕΠΑΕ) σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και το Τμήμα Κινηματογράφου. Την ευθύνη του Συνεδρίου έχει η Κανατσούλη Μελπομένη, Καθηγήτρια ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ.

Το Συνέδριο θα διεξαχθεί με τη συμμετοχή διακεκριμένων Ελλήνων επιστημόνων και ακαδημαϊκών που εργάζονται σε διαφορετικά πεδία της έρευνας για την παιδική ηλικία και των τρόπων που αυτή αποτυπώνεται με αφηγήσεις και αφηγήσεις. Πιο συγκεκριμένα, οι ιστορικές σπουδές μιλώντας για τον καθορισμό της παιδικής ηλικίας μέσα στον ιστορικό χρόνο έδειξαν πως ουσιαστικά μιλάμε για την κατασκευή της. Η αφήγηση, δηλαδή οι δια του λόγου και της τέχνης μορφές της παιδικής ηλικίας, αναμφισβήτητα επηρεάζει, τροποποιεί, αλλάζει την αντίληψη για το τι σημαίνει παιδική ηλικία. Και φυσικά οι αφηγήσεις, κατασκευάζοντας επίσης την παιδική ηλικία ή τις παιδικές ηλικίες, την ή τις επαναπροδιορίζουν.

Με τον όρο αφηγήσεις εννοούμε αφηγήσεις προφορικές ή αφηγήσεις λογοτεχνικών χαρακτήρων εγγεγραμμένων σε λογοτεχνικά κείμενα, ενώ με τον όρο αφηγήσεις εννοούμε κάθε άλλου είδους «κείμενο» (ταινία, κόμικς, διαφήμιση κ.λπ.) στο οποίο εγγράφεται μια εκδοχή της παιδικής ηλικίας.

Μεταξύ των θεμάτων που θα παρουσιαστούν είναι: αφηγήσεις παιδιών ή ενηλίκων για την παιδική τους ηλικία και η επεξεργασία τους από τη σύγχρονη ιστορική, ψυχολογική /παιδαγωγική έρευνα, αφηγήσεις για την παιδική ηλικία μέσα στη Λογοτεχνία, παιδική ή για ενηλίκους, η παιδική ηλικία μέσα από εικονιστικές αφηγήσεις, στα mass media, στη φωτογραφία και σε ταινίες κινηματογραφικές ή τηλεοπτικές κ.λπ.

 

Περισσότερες πληροφορίες για το Συνέδριο και το πρόγραμμα: www.narratives.web.auth.gr

Διημερίδα: Tο Θέατρο για παιδιά και νέους θεατές στον 21ο αιώνα

Διημερίδα: «Το θέατρο για παιδιά και νέους στον 21ο αιώνα. Αναζητήσεις και προβληματισμοί»

Ανθεί το θέατρο για παιδιά και νέους θεατές; Η πληθώρα παραγωγών μαρτυρά πως ναι. Παρακολουθούν οι παραστάσεις τις σύγχρονες τάσεις στο θέατρο και τις κοινωνικές εξελίξεις; Ποια η σχέση ποσότητας και ποιότητας; Απασχολεί το θέατρο για παιδιά την κριτική;

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση μαζί με την Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών ανοίγουν τη συζήτηση γύρω από το θέατρο για παιδιά και νέους θεατές με τη διημερίδα που διοργανώνουν το διήμερο 12 και 13 Οκτωβρίου 2019 στο πλαίσιο των 54ων Δημητρίων με την υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Στη διημερίδα συγγραφείς, σκηνοθέτες, θεατροπαιδαγωγοί, θεατρολόγοι και κριτικοί συζητούν για τα προβλήματα και τις εξελίξεις στον χώρο του θεάτρου για παιδιά και νέους με βάση της θεματικές:

  • Σύγχρονη δημοκρατία και παραστάσεις για παιδιά και εφήβους
  • Θεατρικό κείμενο – παράσταση – κριτική
  • Σύγχρονες τάσεις
  • Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης

Το δεύτερο μέρος της διημερίδας περιλαμβάνει βιωματικά εργαστήρια  που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, σε θεατρολόγους και γονείς, καθώς και σε άτομα που δουλεύουν με παιδιά και νέους.

Προσκεκλημένος ομιλητής και εμψυχωτής εργαστηρίου είναι ο Brendon Burns, Διευθυντής στο Τμήμα Εφαρμοσμένου Θεάτρου και Θεάτρου για τη Κοινότητα στο Liverpool Institute for Performing Arts (LIPA), στη Μεγάλη Βρετανία, ο οποίος θα αναφερθεί στην άρρηκτη σχέση μεταξύ θεάτρου και δημοκρατίας.

Σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του Πολυχώρου Ισλαχανέ θα προβάλλονται, σε συνεχή ροή, σύντομα βίντεο των θιάσων/ομάδων που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά πάνω στο θέατρο για παιδιά.

 

Πρόγραμμα Ημερίδας

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

10:00 – 10:30  Προσέλευση κοινού

10:30 – 11:00  Χαιρετισμοί

 

Πρώτη συνεδρία

11:00 – 12:30  Σύγχρονη δημοκρατία και παραστάσεις για παιδιά και εφήβους

Κεντρική εισήγηση: «Υπάρχει διαφωνία! Το θέατρο, η δημοκρατία και οι σημαντικότερες δεξιότητες που μπορούμε να διδάξουμε στα παιδιά μας»

Ομιλητής: Brendon Burns

Συζητούν: Brendon Burns, Διευθυντής στο Τμήμα Εφαρμοσμένου Θεάτρου και Θεάτρου για τη Κοινότητα στο Liverpool Institute for Performing Arts (LIPA), Ηνωμένο Βασίλειο, Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση, Επίκουρη καθηγήτρια του Θεάτρου στην Εκπαίδευση, Τμήμα Θεάτρου Σχολής Καλών Τεχνών, Α.Π.Θ., Σοφία Καρακάντζα, Σκηνοθέτης, Χαρά Τσουκαλά, Εκπαιδευτικός, Πρόεδρος Δ.Σ. του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Συντονίζει: Άβρα Αυδή, Φιλόλογος, Δασκάλα δράματος/θεάτρου

Ακολουθεί συζήτηση με το κοινό.

12:30 – 13:00  Διάλειμμα για καφέ

 

Δεύτερη συνεδρία

13:00 -14:00 Θεατρικό κείμενο – παράσταση – κριτική

Συζητούν: Ελευθερία Ράπτου, Θεατρολόγος ΜSc – Κριτικός Θεάτρου, Σύμβουλος Πολιτιστικής Πολιτικής, Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Σκηνοθέτης – Θεατρολόγος, Γιάννα Τσόκου, Θεατρολόγος, Βασίλης Κουκαλάνι, Ηθοποιός, Σκηνοθέτης, Γιάννης Ρήγας, Διευθυντής Δραματικής Σχολής Κ.Θ.Β.Ε., Σκηνοθέτης

Συντονίζει: Ζωή Βερβεροπούλου Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε., Σχολή Πολιτικών Επιστημών, Α.Π.Θ., Κριτικός Θεάτρου.

Παρέμβαση – ενημέρωση της Λέσχης Ανάγνωσης Θεσσαλονίκης του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση Γιούλη Αλεξίου, Φιλόλογος

Ακολουθεί συζήτηση με το κοινό.

14:00 – 14:15  Διάλειμμα

Τρίτη συνεδρία

14:15 – 15:15  Σύγχρονες τάσεις. Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης

Συζητούν ομάδες και δημιουργοί που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη

Κ.Θ.Β.Ε.: Μαρία Τσιμά

Μικρός Βορράς: Τάσος Ράτζος

Ομάδα Hippo: Αλέξης Ράπτης

Ομάδα Κοπέρνικος: Γιωργής Σφυρής

Θέατρο Σοφούλη: Παυλίνα Χαρέλα

Συντονίζει: Ελευθερία Ράπτου, Θεατρολόγος ΜSc – Κριτικός Θεάτρου, Σύμβουλος Πολιτιστικής Πολιτικής

Ακολουθεί συζήτηση με το κοινό.

 

Εργαστήρια

  • «Θεατρική παράσταση για παιδιά και νέους: το πριν και το μετά»

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

Ώρα: 17.00 – 20.00

Διάρκεια: 3 ώρες

Εμψυχώτριες: Ειρήνη Ζώη, Θεατρολόγος, Θεατροπαιδαγωγός – Ανέτα Λιάπτση, Θεατρολόγος, Θεατροπαιδαγωγός

Χώρος Διεξαγωγής: 43ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Προξένου Κορομηλά 25

Συμμετοχή δωρεάν, για περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων. Απαιτείται αίτηση συμμετοχής στη φόρμα εδώ.

  • «Από τη σκηνή στη σελίδα: Η κριτική ως πολιτισμική “μετα-παράσταση” στο θέατρο για παιδιά και εφήβους»

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

Ώρα: 17.00 – 20.00

Διάρκεια: 3 ώρες

Εμψυχώτρια: Ελευθερία Ράπτου, Θεατρολόγος ΜSc – Κριτικός Θεάτρου, Σύμβουλος Πολιτιστικής Πολιτικής

Χώρος Διεξαγωγής: 43ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Προξ. Κορομηλά 25

Συμμετοχή δωρεάν, για περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων. Απαιτείται αίτηση συμμετοχής στη φόρμα εδώ.

  • «Προσεγγίζουμε κοινωνικά ζητήματα με το Θέατρο της Επινόησης αξιοποιώντας το”αλλά”, το “επειδή”, το “και” και το “συνεπώς”»

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019

Ώρα: 10.00 – 14.00 & 16.00 – 20.00

Διάρκεια: 8 ώρες

Εμψυχωτής: Brendon Burns, Διευθυντής στο Τμήμα Εφαρμοσμένου Θεάτρου και Θεάτρου για τη Κοινότητα στο Liverpool Institute for Performing Arts (LIPA), Ηνωμένο Βασίλειο.

Χώρος Διεξαγωγής: 43ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Προξένου Κορομηλά 25

Κόστος συμμετοχής: 15,00€ για τα μέλη του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, 25,00€ για τα μη μέλη. Αριθμός θέσεων περιορισμένος, απαιτείται αίτηση συμμετοχής στη φόρμα εδώ.

  • Οι ιστορίες του εαυτού μας – θέατρο ντοκουμέντο

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019

Ώρα: 10.00 – 14.00 & 16.00 – 20.00

Διάρκεια: 8 ώρες

Εμψυχώτρια: Κακουδάκη Τζωρτζίνα, Σκηνοθέτης, Θεατρολόγος

Χώρος Διεξαγωγής: Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού Δήμου Θεσσαλονίκης, Κουντουριώτου 17

Συμμετοχή δωρεάν, για περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων. Απαιτείται αίτηση συμμετοχής στη φόρμα εδώ.

 

Διοργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο των 54ων Δημητρίων.

LEGO Education Academy Mindstorms EV3

Σεμινάρια εκπαιδευτικής ρομποτικής για ενήλικες

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας και Β’/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education.

 

Γιατί LEGO® MINDSTORMS® Education EV3

(Υπό την καθοδήγηση του μοναδικού LEGO Education Academy Certified Teacher Trainer σε Ελλάδα και Κύπρο)

Το μάθημα θα προετοιμάσει τους συμμετέχοντες ώστε να εισάγουν το STEM στην τάξη τους χρησιμοποιώντας το LEGO MINDSTORMS Education EV3. Θα βιώσουν πώς μπορούν να εισάγουν μαθήματα που βασίζονται στη προσέγγιση Hands-on τα οποία μπορούν να υποστηρίξουν τους μαθητές τους τόσο στο να επιτύχουν τους στόχους του προγράμματος σπουδών όσο και να ενισχύσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα όπως η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η επίλυση προβλημάτων σε ένα συνεργατικό περιβάλλον.

Η εκπαίδευση αποσκοπεί στην εξοικείωση των συμμετεχόντων με τα βασικά στοιχεία του υλικού (Hardware) του LEGO Mindstorms Education EV3, του λογισμικού (Software) καθώς και τον παρεχόμενων προγραμμάτων σπουδών (Curriculums). Οι εκπαιδευόμενοι θα κατασκευάσουν το πρώτο τους ρομπότ, θα το προγραμματίσουν και θα επιλύσουν προβλήματα χρησιμοποιώντας ικανότητες από το φάσμα του STEM, ακολουθώντας ακριβώς την ίδια προσέγγιση και του πόρους που θα χρησιμοποιήσουν στην τάξη τους ώστε να εισάγουν τους μαθητές τους στο STEM χρησιμοποιώντας το EV3.

Το μάθημα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ελκυστικό και διασκεδαστικό με εκπαιδευτικές εμπειρίες που δίνουν μια θεμελιώδη εισαγωγή στην προσέγγιση της LEGO Education στην σύγχρονη εκπαίδευση καθώς και στην έννοια της μάθησης μέσα από το παιχνίδι. Κάθε δραστηριότητα ακολουθείται από συζήτηση σχετικά με τη μεθοδολογία, την εφαρμογή στο πρόγραμμα σπουδών, την εφαρμογή αλλά και την διαφοροποίηση της στην τάξη και στα επίπεδα γνώσεων των μαθητών.

Για να υποστηριχτεί η σίγουρη επιτυχία των συμμετεχόντων παρέχεται χρόνος αλλά και καθοδήγηση ώστε να σχεδιάσουν τα δικά τους πρώτα μαθήματα χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό και την εκπαιδευτική προσέγγιση. Μετά το πέρας της εκπαίδευσης οι συμμετέχοντες είναι πλήρως προετοιμασμένοι να εισάγουν και εφαρμόσουν με επιτυχία το LEGO Mindstorms Education EV3 στην τάξη τους.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Κατανόηση του τρόπου διδασκαλίας του STEM με τη χρήση του LEGO Mindstorms Education EV3
  • Εξοικείωση στη χρήση υλικού, λογισμικού και προγραμμάτων σπουδών
  • Απόκτηση εμπειρίας Hands-on από την άμεση εμπλοκή σε δραστηριότητες από την πλευρά του μαθητή
  • Κατανόηση εφαρμογής στο πρόγραμμα σπουδών.
  • Εφαρμογή της μεθοδολογίας της LEGO Education στην εκπαίδευση
  • Απόκτηση ιδεών για το πως μπορείτε να εισάγετε στην τάξη σας μαθήματα που ακολουθούν της προσέγγιση Hands-on ώστε να υποστηρίξετε τους μαθητές σας και να τους βοηθήσετε να βελτιώσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα.
  • Ανάπτυξη αποτελεσματικών τεχνικών για την εισαγωγή του EV3 στην τάξη, συμπεριλαμβανομένου της σχεδίασης μαθήματος (Lesson Planning) και της διαχείρισης της τάξης (Classroom Management)

 

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Δραστηριότητα Hands-on στα πρώτα 10 λεπτά
  • Τα δύο τρίτα της ημέρας περιλαμβάνουν δραστηριότητες Hands-on
  • To ένα τρίτο της ημέρας περιλαμβάνει θεωρία και συζήτηση
  • Project σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών
  • Lesson Planning

LEGO Education WeDo 2.0

Σεμινάρια εκπαιδευτικής ρομποτικής για ενήλικες

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education. Με την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των θεματικών ενοτήτων, οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου θα λάβουν επίσημο πιστοποιητικό από την LEGO Education Academy, το οποίο αποδεικνύει πως ο κάτοχός του γνωρίζει τη φιλοσοφία και τη λογική των εκπαιδευτικών προτάσεων της LEGO Education καθώς και το πως να εφαρμόσει τη μεθοδολογία της LEGO Education Academy στην τάξη του με σκοπό την ανάπτυξη δραστηριοτήτων κάνοντας χρήση του υλικού στο οποίο εκπαιδεύτηκε.

 

Γιατί LEGO® Education WeDo 2.0\

(Υπό την καθοδήγηση του μοναδικού LEGO Education Academy Certified Teacher Trainer σε Ελλάδα και Κύπρο)

Αυτό το πρόγραμμα θα δώσει στους συμμετέχοντες μια βασική κατανόηση για τον τρόπο εφαρμογής και χρήσης της λύσης του WeDo 2.0 στην τάξη τους.

Μέσω της εκπαίδευσης θα γνωρίσουν πως μπορούν να υποστηρίξουν τους μαθητές και να εισάγουν τη μεθοδολογία Hands-on στην τάξη για project με έμφαση σε επιστήμες και τον προγραμματισμό. Η εκπαίδευση καλύπτει τρόπους διδασκαλίας για τον δάσκαλο ώστε να καλύψει τομείς του προγράμματος σπουδών και ταυτόχρονα να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η επίλυση προβλημάτων, η ευελιξία, η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα και η επιμονή σε ένα συνεργατικό περιβάλλον.

Το μάθημα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ελκυστικό και διασκεδαστικό με εκπαιδευτικές εμπειρίες που δίνουν μια θεμελιώδη εισαγωγή στην προσέγγιση της LEGO Education στην σύγχρονη εκπαίδευση καθώς και στην έννοια της μάθησης μέσα από το παιχνίδι. Μετά το πέρας της εκπαίδευσης κάθε εκπαιδευόμενος αποχωρεί με πολλές ιδέες για τον πως να ξεκινήσει αλλά και να συνεχίσει να χρησιμοποιεί το WeDo 2.0 στην τάξη του.

Για να υποστηριχτεί η σίγουρη επιτυχία των συμμετεχόντων παρέχεται χρόνος αλλά και καθοδήγηση ώστε να σχεδιάσουν τα δικά τους πρώτα μαθήματα για το WeDo 2.0 χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό και την εκπαιδευτική προσέγγιση. Μετά το πέρας της εκπαίδευσης οι συμμετέχοντες είναι πλήρως προετοιμασμένοι να εισάγουν και εφαρμόσουν με επιτυχία το WeDo 2.0 στις τάξεις του δημοτικού για να καλύψουν διάφορες επιστήμες κάνοντας το μάθημα πιο ελκυστικό και συναρπαστικό για τους μαθητές.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Κατανόηση του τρόπου διδασκαλίας με τη χρήση του WeDo0 αλλά και της αποτελεσματικότητάς του στη τάξη
  • Εξερεύνηση μιας μεγάλης σειράς από διαφορετικά Project με μεγάλη θεματολογία και διαφορετικών τύπων
  • Ανάπτυξη αποτελεσματικών τεχνικών για την εισαγωγή του WeDo0 στην τάξη, συμπεριλαμβανομένου της σχεδίασης μαθήματος (Lesson Planning) και της διαχείρισης της τάξης (Classroom Management)
  • Απόκτηση εμπειρίας Hands-on από την άμεση εμπλοκή σε δραστηριότητες από την πλευρά του μαθητή
  • Κατανόηση εφαρμογής στο πρόγραμμα σπουδών.
  • Εφαρμογή της μεθοδολογίας της LEGO Education στην εκπαίδευση
  • Κατανόηση του πως η κατασκευή με τουβλάκια LEGO και ο προγραμματισμός μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικά κίνητρα στη μάθηση των μαθητών
  • Κατανόηση της μεθοδολογίας εκπαίδευσης της LEGO Education

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Δραστηριότητα Hands-on στα πρώτα 10 λεπτά
  • Τα δύο τρίτα της ημέρας περιλαμβάνουν δραστηριότητες Hands-on
  • To ένα τρίτο της ημέρας περιλαμβάνει θεωρία και συζήτηση
  • Project σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών
  • Lesson Planning

 

Family Health – 3η Διαδραστική Ημερίδα

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και η «Εταιρία ΕΠΤΑ» διοργανώνουν τη διαδραστική επιστημονική ημερίδα υγείας FamilyHealth.

Η ιδέα της ανοικτής ενημέρωσης για την πρόληψη της οικογενειακής υγείας ξεκίνησε το 2015 από μια ομάδα επιστημόνων υγείας, προκειμένου να μπορούν οι πολίτες να ενημερώνονται για θέματα που αφορούν τόσο στην πρόληψη όσο και στην αντιμετώπιση βασικών θεμάτων υγείας.

Η 3η διαδραστική ημερίδα FamilyHealth στις 5 Οκτωβρίου 2019, με τη συμμετοχή διακεκριμένων εισηγητών, στοχεύει να διευρύνει την ενημέρωση και τη συζήτηση σε θέματα που αφορούν στην πρόληψη και την προαγωγή της οικογενειακής υγείας, την οικογενειακή ψυχολογία, την υγεία του ζευγαριού, καθώς και την οικογενειακή διατροφή.

 

Θεματικές που θα αναπτυχθούν

  • Ζευγάρι και οικογένεια από την Δέσποινα Δριβάκου, Ψυχολόγο Msc, Συστημική/Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια
  • Διατροφή από τον Κωνσταντίνο Ξένο, Κλινικό Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, MSc, PhD.c
  • Διαδίκτυο- Social Media και παιδί από τον Δρ Βάιο Νταφούλη, Διευθυντή Παιδοψυχιατρικής Κλινικής Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης
  • Σχέση εφήβου με τους γονείς από τη Δρ Σοφία Σφελινιώτη, Παιδοψυχίατρο, Ιπποκράτειο Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης
  • Λογοθεραπεία στην προσχολική ηλικία από τον Πάρη Κιλίντζη, Λογοπεδικό – Λογοθεραπευτή
  • Υγεία της εγκύου και του εμβρύου από τον Χρήστο Αρναούτογλου, Μαιευτήρα Γυναικολόγο, PhD, DFFP
  • Προσχολική εκπαίδευση από την Στίβη Σιωζοπούλου, Παιδαγωγό – Ψυχολόγο
  • Διαχείριση ελεύθερου χρόνου από την Ιωάννα Σεραφειμίδου, Family Travel and Leisure Storyteller
  • Παιδικά ατυχήματα- Πρόληψη και αντιμετώπιση από τον Νικόλαο Καρανταγλή, Παιδίατρο, MSc
  • Καθημερινή φροντίδα του βρέφους από την Ελισσάβετ Καλούδη, Παιδίατρο, MSc

 

Το πρόγραμμα

09:30- 10:30 π.μ.        Προσέλευση

10:00- 10:15 π.μ.        Εναρκτήρια ομιλία, Δέσποινα Δριβάκου, Ψυχολόγος Msc, Συστημική/Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια, Επιστημονική Υπεύθυνη Family Health

10:15- 10:30 π.μ.        Έναρξη των εργασιών- Χαιρετισμοί επισήμων

10:30- 11:00 π.μ.       1η Θεματική Ενότητα: Διατροφή

“Διατροφή- Βασικοί διατροφικοί κανόνες για υγεία, ομορφιά και ευεξία”,

Κωνσταντίνος Ξένος, Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος,MSc, PhD

11:00- 12:30 μ.μ.       2η Θεματική Ενότητα: Ψυχολογία – Πρώιμη παρέμβαση

“Η σχέση του ζευγαριού ως κρίσιμος παράγοντας της ομοιόστασης της οικογένειας”, Δέσποινα Δριβάκου, Ψυχολόγος Msc,

Συστημική/Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια

“Παιδί και social media”, Δρ Βάιος Νταφούλης, Παιδοψυχίατρος, Διευθυντής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής Ιπποκρατείου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης

“Εφηβεία: Ψυχολογία και σχέσεις με γονείς”, Δρ Σφελινιώτη Σοφία Παιδοψυχίατρος, Ιπποκράτειο Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης “Λογοθεραπεία σε παιδιά προσχολικής ηλικίας- Η σημασία της έγκαιρης παρέμβασης”, Πάρης Κιλίντζης, Λογοπεδικός- Λογοθεραπευτής

12:30 – 13:00 μ.μ.        Διάλειμμα

13:00 – 13:30 μ.μ.       3η Θεματική Ενότητα: Υγεία της Εγκύου

“Προγεννητικός έλεγχος σήμερα… και αύριο!”,

Χρήστος Αρναούτογλου, Μαιευτήρας Γυναικολόγος, PhD, DFFP

13:30 – 14:15 μ.μ.      4η Θεματική Ενότητα: Προσχολική εκπαίδευση- Ελεύθερος χρόνος

“Παιδικός Σταθμός- Ανάγκη ή αναγκαία λύση;”, Στίβη Σιωζοπούλου,

Παιδαγωγός- Ψυχολόγος

“Ελεύθερος χρόνος: Γέφυρα ουσιαστικών σχέσεων μέσα στην οικογένεια”, Ιωάννα Σεραφειμίδου, Family Travel and Leisure Story Teller

14:15 – 15:15 μ.μ.      5η Θεματική Ενότητα: Πρόληψη και φροντίδα υγείας

“Πρόληψη παιδικών ατυχημάτων”, Νικόλαος Καρανταγλής,

Παιδίατρος, MSc

“Η καθημερινή φροντίδα του βρέφους τις πρώτες μέρες στο σπίτι”, Ελισσάβετ Καλούδη, Παιδίατρος, MSc

15:15 – 15:30μ.μ.      Λήξη των εργασιών της ημερίδας

 

Κατά τη διάρκεια των εργασιών της ημερίδας θα υπάρχουν παράλληλα εργαστήρια δημιουργικής απασχόλησης για τους μικρούς φίλους με θέμα την υγιεινή διατροφή, την τέχνη, τον πολιτισμό και τη μουσική!

 

Επιστημονική Υπεύθυνη: Δριβάκου Δέσποινα, Συστημική/Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια Phd

Μαθαίνω να θέτω υγιή όρια στο παιδί μου

Ψυχοεκπαιδευτικό & Βιωματικό Εργαστήρι: “Μαθαίνω να θέτω υγιή όρια στο παιδί μου” (χωρίς απειλές, τιμωρίες & δωροδοκίες)

Το εργαστήρι απευθύνεται σε γονείς και παιδαγωγούς που επιθυμούν να εφοδιαστούν με παραπάνω εργαλεία ώστε να νιώθουν μεγαλύτερη ικανοποίηση και αυτοπεποίθηση στη σχέση τους με τα παιδιά (σε ηλικίες παιδιών έως 6 ετών).

Θέματα που θα συζητηθούν & θα δουλευτούν:

  • γιατί χρειάζονται τα όρια
  • πως τα επικοινωνώ στο παιδί μου ΧΩΡΙΣ τη χρήση τιμωρίας, δωροδοκίας ή απειλής
  • συχνά λάθη στην οριοθέτηση

Το εργαστήρι βασίζεται στις αρχές της ήπιας και θετικής διαπαιδαγώγησης.

Ξεσπάσματα θυμού: Όταν χάνεται η επικοινωνία

Πολύ συχνά ο γονιός βρίσκεται στην αμήχανη και δύσκολη θέση να αλληλεπιδράσει με το παιδί του, το οποίο βρίσκεται σε μια κατάσταση «εκτός εαυτού». Ιδίως μετά τους 18 μήνες, με διαφορετική συχνότητα και ένταση για κάθε παιδί, τα ξεσπάσματα θυμού αποτελούν ίσως από τις πιο άσχημες εμπειρίες για τους γονείς. Είναι η στιγμή που ο τρόπος που κόβει ο γονιός τις φράουλες μπορεί να προκαλέσει μια συναισθηματική καταιγίδα και μία βόλτα στο σούπερ μάρκετ να καταλήξει σε επεισόδιο στη μέση του διαδρόμου με το παιδί ξαπλωμένο να χτυπάει το πάτωμα. Είναι η στιγμή που πετάει τις μπλούζες από το ντουλάπι γιατί δεν βρίσκει αυτή που έπρεπε να μαντέψει ο γονιός ότι θέλει να φορέσει και ουρλιάζει από οργή όταν του προτείνεται να πλύνει τα δόντια του!

  • Τι πραγματικά συμβαίνει στο παιδί εκείνη τη στιγμή;
  • Ποιες συνθήκες μπορεί να τον οδηγήσουν σε αυτό το σημείο;
  • Με ποιο τρόπο μπορεί κανείς να αντιδράσει;
  • Πως μπορεί κάποιος να επηρεάσει θετικά στην ολοκλήρωση της νοητικής και συναισθηματικής του ανάπτυξης;
  • Το εργαστήριο έχει ενημερωτικό αλλά και βιωματικό χαρακτήρα.

Οι γονείς θα ενημερωθούν για το πως βιώνουν τα παιδιά αυτές τις στιγμές έντασης και τι μπορεί να σημαίνουν αυτά τα ξεσπάσματα θυμού, θα μοιραστούν εμπειρίες και θα αναδειχτούν στρατηγικές αντιμετώπισης.

Το εργαστήριο θα συντονίσει η Δήμητρα Γούναρη, PCI Certified Parent Coach®, Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια γονέων από την Attachment Parenting International και επίσημη συνεργάτης του δικτύου της Attachment Parenting Hellas

Σεμινάριο Καλοκαιρινών Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων για παιδιά Δημοτικού

 

Το καλοκαίρι έφτασε και τα σχολεία σταματούν. Οι περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες τελείωσαν και οι γονείς ψάχνουν ιδέες για δημιουργικό χρόνο με το παιδί τους. Υπάρχει άπλετος χρόνος για διασκέδαση, ξεκούραση και γέμισμα μπαταριών! Οι γονείς όμως, συχνά έχουν περιορισμένο χρόνο και δεν μπορούν να βρουν πολλούς διαφορετικούς τρόπους για να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά. Υπάρχουν λύσεις;

Κι όμως υπάρχουν!

Στο σεμινάριο Βιωματικών Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων για παιδιά Δημοτικού θα ανακαλύψουν οι γονείς πόσα πολλά μπορούν να κάνουν  με τα παιδιά τους που δε θα φαντάζονταν ποτέ!

Εισηγήτρια: Ουρανία Ράπτη ψυχολόγος, βιωματική εκπαιδεύτρια και μέντορας

Δηλώσεις συμμετοχής ΕΔΩ

Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Το Σάββατο 15/06 “Ομάδα Κολύμβησης Ιχθύς” διοργανώνει δωρεάν σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών για ενήλικες στις εγκαταστάσεις της EUROMEDICA – Αρωγής Θεσσαλονίκης.

Ο άνθρωπος που θα ενημερώσει  – εκπαιδεύσει τους συμμετέχοντες για το σημαντικό αυτό θέμα είναι ο κ.Κοτσομύτης Αθανάσιος, ο οποίος προέρχεται από την έμπειρη κι εξειδικευμένη ομάδα της BAYLINE – Ναυαγοσωστική Ακαδημία Ελλάδος και είναι καθηγητής Φυσικής Αγωγής, εκπαιδευτής ναυαγοσωστικής, προπονητής κολύμβησης και εκπαιδευτής Ά Βοηθειών.

Στο σεμινάριο θα μάθουν πολλά και πάρα πολύ σημαντικά πράγματα για την ασφάλεια τόσο τη δική τους, όσο και των παιδιών τους. Δυστυχώς οι μικροί φίλοι δε θα μπορέσουν να παρευρεθούν! Οι σημαντικές πληροφορίες που θα λάβουν, απαιτούν την αμέριστη προσοχή τους.

Νοητική Χαρτογράφηση

Εισαγωγή στο ύψιστο εργαλείο οργάνωσης της σκέψης (mind mapping)

Την Τρίτη, 11/06, στις 19:00, θα πραγματοποιηθεί η εισαγωγική παρουσίαση για το εργαστήριο της Νοητικής Χαρτογράφησης .

Λίγα λόγια για τη Νοητική Χαρτογράφηση

Αποτελεί μια απεικόνιση των σκέψεών μας σε μορφή χάρτη. Όπως ένας γεωγραφικός χάρτης μας δίνει την μεγάλη εικόνα μιας γεωγραφικής περιοχής και μας βοηθάει να δούμε πώς συνδέονται μεταξύ τους βουνά, πεδιάδες, χωριά και πόλεις κτλ, έτσι και ένας νοητικός χάρτης μας δίνει την μεγάλη εικόνα ενός γνωστικού αντικειμένου και μας βοηθάει να δούμε τις συνδέσεις μεταξύ τμημάτων γνώσης.

Θέτοντας σε συνεργασία  τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου:

  • βελτιώνονται εξαιρετικά: κατανόηση, συγκέντρωση, μνήμη
  • διευκολύνονται θεαματικά: γραπτός λόγος, επαναλήψεις
  • ξεκαθαρίζουν: μεγάλη εικόνα (ενός γνωστικού αντικειμένου),  συνδέσεις (μεταξύ μεμονωμένων πληροφοριών)

Ξεκλειδώνοντας το Δημιουργικό Νου

Το κέντρο Αγωγής Λόγου, Μάθησης & Αυτονομίας ΑΛΜΑ διοργανώνει στις 1 Ιουνίου 2019 (Σάββατο) στις 6:15 μ.μ. στο χώρο του Λυρικού-Μικρού Πλανήτη (Βασιλίσσης Όλγας 285 – με Αιγαίου γωνία) μία ανοιχτή εκδήλωση με θέμα: «Ξεκλειδώνοντας το Δημιουργικό Νου»

 

Η εκδήλωση αφορά όλη την οικογένεια και στόχος της είναι να αναδείξει την παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού τόσο στην καθημερινότητα όσο και στα θεραπευτικά προγράμματα παρέμβασης που ακολουθούνται στο κέντρο ΑΛΜΑ. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία μέσα από ευχάριστες διαδραστικές ιδέες να δουν στην πράξη πως αυτό πραγματοποιείται.

Βασική φιλοσοφία του κέντρου ΑΛΜΑ αποτελεί η πεποίθηση πως το παιχνίδι είναι η βασική γέφυρα ανάμεσα στην ευχαρίστηση και την αγάπη για μάθηση, καθώς αντιπροσωπεύει απόλυτα τη φύση των παιδιών. Ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή, ο συνδυασμός της μάθησης και του παιχνιδιού, αποτελεί έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να «ξυπνήσει» το ουσιαστικό ενδιαφέρον των παιδιών για τη μάθηση, ανεξάρτητα από την ηλικία τους, να διευρύνει τους ορίζοντές τους και να εξελίξει αβίαστα τις δεξιότητες τους σε όλο το φάσμα της ανάπτυξης.

 

Πρόγραμμα:

 

6:15μ.μ. – 6:25μ.μ.            Χαιρετισμός | κ. Δρ. Καραμούζης Στάμος, Πρύτανης Αμερικάνικου Κολλεγίου Θεσσαλονίκης (Anatolia College)

 

6:25μ.μ. – 6:30μ.μ.            Χαιρετισμός | κ. Κολαρά Πέπη, MSc – Λογοθεραπεύτρια, Ειδική παιδαγωγός, Επιστημονικά Υπεύθυνη του κέντρου ΑΛΜΑ

 

6:30μ.μ. – 7:15 μ.μ.            «Ξεκλειδώνοντας το Δημιουργικό Νου» | κ. Κωνσταντίνος Κιντής, Εκπαιδευτικός, Improv Instructor (κωμικό αυτοσχεδιαστικό θέατρο)

 

7:15μ.μ. – 7:45μ.μ.            1η κλήρωση για τα παιδιά του κέντρου ΑΛΜΑ & 2η κλήρωση για όλα τα παιδιά που θα βρίσκονται στην εκδήλωση

 

7:45μ.μ. – 8:30μ.μ             Παιχνίδια με τα παιδιά και τους Συνεργάτες του κέντρου ΑΛΜΑ

κ. Γεωργιάδου Κωνσταντίνα, Λογοθεραπεύτρια

κ. Χρύσα Καπετάνιου, Λογοθεραπεύτρια

κ. Σιαντίδου Μαρία, Λογοθεραπεύτρια

κ. Τσαβδαρίδου Παυλίνα, Φιλόλογος

 

1η κλήρωση:

Στα πλαίσια αυτής της κλήρωσης δίνεται η ευκαιρία σε πέντε οικογένειες του γραφείου μας να συμμετάσχουν δωρεάν σ’ ένα από τα παρακάτω εκπαιδευτικά προγράμματα.

  1. Συμμετοχή σ’ ένα πρόγραμμα STEM στο κολλέγιο Ανατόλια
  2. 1 κύκλος Ρομποτικής ή Drones ή Peiramatistas (ΝOESIS)
  3. Καλλιτεχνικό πρόγραμμα (1 μήνας) (Λυρικός-Μικρός πλανήτης, Ροδάνι)
  4. Καλοκαιρινό κατασκηνωτικό πρόγραμμα ή 1 ετήσια εγγραφή (Ναυτεπρόσκοποι)
  5. 1 Ετήσια εγγραφή στο Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού
  6. Πρόγραμμα Κολύμβησης για 1 μήνα (Star pool Center )
  7. Σχολή Γονέων (κ. Εμμανουηλίδου Άννα, Ψυχολόγος) (κ. Μαρία Χατζηπανταζή, ψυχολόγος)

 

 

2η κλήρωση

Στα πλαίσια αυτής της κλήρωσης δίνεται η ευκαιρία σε όλες τις οικογένειες που θα βρίσκονται στην εκδήλωση να συμμετάσχουν στην κλήρωση. Χορηγοί αυτής της κλήρωσης:

callmom.gr Βραχιολάκια Ασφάλειας Παιδιού

D-all -Ηλεκτρονικό περιοδικό και κατάστημα για τις μαθησιακές δυσκολίες

HeHe-Art, Play & Therapy

My Way -Κέντρο Εκμάθησης Αγγλικών για παιδιά με δυσλεξία

Ya Improv Σχολή αυτοσχεδιασμού Improv Comedy

ΑΛΜΑ – Κέντρο Αγωγής Λόγου, Μάθησης & Αυτονομίας

Βιβλιοκίνηση -Βιβλιοπωλείο

ΕυΖην -ΚΔΑΠ Χαριλάου

Κολλέγιο Anatolia ACT– Summer camp Program

Λυρικός-Μικρός πλανήτης –Πολιτιστικός και Μορφωτικός Σύλλογος

Ροδάνι – Εργαστήρι Παιδαγωγικής των Τεχνών

Ναυτεπρόσκοποι

Σχολή Γονέων – κ. Εμμανουηλίδου Άννα, Ψυχολόγος

Σχολή Γονέων -κ. Μαρία Χατζηπανταζή, ψυχολόγος

Σχολή Χορού Κερβανίδου

Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού

Τρενάκι- Κατάστημα παιχνιδιών

Μαθαίνω να παίζω με το παιδί μου

Η ΜΕΡΙΜΝΑ ΠΑΙΔΙΟΥ διοργανώνει τη Τετάρτη 29 Μαΐου 2019 στις 18:30 μ.μ. βιωματικό σεμινάριο για γονείς με εκπαιδεύτρια την Πέπη Κολαρά, MSc Λογοθεραπεύτρια -Ειδική Παιδαγωγό.

Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν διασκεδαστικά παιχνίδια που θα μπορούν να παίξουν με τα παιδιά και τα εγγόνια τους στο σπίτι, τα οποία θα ξεδιπλώσουν τις δεξιότητες και τη δημιουργικότητα τους.

 

Βιογραφικό

Η Κολαρά Πέπη, είναι απόφοιτος του Τμήματος Λογοθεραπείας και Ειδικής Αγωγής του Freie University of Berlin και του Humboldt University of Berlin. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Loyola University U.S.A. και ειδικεύτηκε σε θέματα μαθησιακών δυσκολιών και διαταραχών λόγου και ομιλίας  σε παιδιά κι εφήβους. Επίσης, είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΑΠΘ. Συνεργάστηκε ως επιστημονικός συνεργάτης με την Δ΄ Πανεπιστημιακή Κλινική του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ, δίδαξε σε Σχολές Γονέων  και οργάνωσε βιωματικά σεμινάρια. Έχει εργαστεί ως Ειδική Παιδαγωγός σε τμήματα ένταξης νηπιαγωγείου και για περισσότερα από είκοσι έτη είναι η επιστημονική υπεύθυνη του Κέντρου Αγωγής Λόγου, Μάθησης & Αυτονομίας «ΑΛΜΑ».

Πρώτες Βοήθειες

Τα θέματα που θα συζητηθούν:

Πνιγμονή ξένου αντικειμένου.

Λιποθυμία.

Πυρετικοί σπασμοί.

Πώς καταλαβαίνει κάποιος ότι μια πτώση είναι επικίνδυνη;

Χτύπημα κεφαλιού, αίμα από τη μύτη.

Μπορεί μια αγκαλιά να τραυματίσει ή να σκοτώσει;

Γυρίζει η γλώσσα;

 

Και το σημαντικότερο:

Πώς καλεί κάποιος το ΕΚΑΒ και τί πληροφορίες δίνει για να  βοηθήσουν καλύτερα;

 

Η παρουσίαση θα γίνει από την Έλενα Μαχά, Eκπαιδεύτρια Πρώτων Βοηθειών  της “Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης” www.hrt.org.gr και erc director.

 

 

Προετοιμάζομαι για τις σχολικές εξετάσεις (Γυμνασίου & Λυκείου)

Για Μαθητές Γυμνασίου

Το κέντρο Αγωγής Λόγου, Μάθησης & Αυτονομίας ΑΛΜΑ διοργανώνει την Κυριακή 19/5/2019 τρίωρο σεμινάριο για παιδιά Γυμνασίου με στόχο την καλύτερη προετοιμασία των μαθητών για την περίοδο των εξετάσεων. Το σεμινάριο, που θα έχει βιωματικό χαρακτήρα, είναι περιορισμένων θέσεων (10 άτομα) και απευθύνεται σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης που  φοιτούν στην Α’, Β’ και Γ’ Γυμνασίου.

Πρόγραμμα:

Α’ μέρος 15:30μ.μ. – 17:30μ.μ. (Θα πραγματοποιηθεί από εξειδικευμένη φιλόλογο)

  • Επεξεργασία εκφώνησης
  • Στρατηγικές σχετικές με τη διαδικασία το πώς απαντώ στα ερωτήματα
  • Κριτήρια αυτοαξιολόγησης για το πώς έχω απαντήσει
  • Τεχνικές για την μελέτη των θεωρητικών μαθημάτων
  • Διαχείριση πηγών Ιστορίας
  • Πρακτική εφαρμογή (Ανατροφοδότηση – Σχολιασμός με βάση τα παραπάνω)

 

Διάλειμμα – Σνακ 17:30μ.μ. – 17:45μ.μ.

 

Β’ μέρος 17:45μ.μ. – 18:45μ.μ. (Θα πραγματοποιηθεί από ψυχολόγο)

  • Οργάνωση μελέτης και καθορισμός προτεραιοτήτων – Διασπαστικοί παράγοντες
  • Διαχείριση χρόνου
  • Τεχνικές για το άγχος
  • Αντιμετώπιση τυχόν αποτυχίας

 

Διοργάνωση:

  • κ. Κολαρά Πέπη, MSc – Λογοθεραπεύτρια, Ειδική παιδαγωγός, Επιστημονικά Υπεύθυνη του κέντρου ΑΛΜΑ
  • κ. Γκέσιου Βάσω, Φιλόλογος-Ειδική παιδαγωγός
  • κ. Βιτσιλάκη Γιούλη, Dipl. Psych.- Κλινική Ψυχολόγος

 

Κόστος: 35 ευρώ

Ημέρα – Ώρα:

15:30μ.μ.– 18:45μ.μ. την Κυριακή 19/5/2019

 

Για Μαθητές Λυκείου

Το κέντρο Αγωγής Λόγου, Μάθησης & Αυτονομίας ΑΛΜΑ διοργανώνει την Κυριακή 19/5/2019 τρίωρο σεμινάριο για παιδιά Λυκείου με στόχο την καλύτερη προετοιμασία των μαθητών για την περίοδο των εξετάσεων. Το σεμινάριο, που θα έχει βιωματικό χαρακτήρα, είναι περιορισμένων θέσεων (10 άτομα) και απευθύνεται σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης που  φοιτούν στην Α’ και Β’ Λυκείου.

Πρόγραμμα:

Α’ μέρος 10:30π.μ. – 12:30μ.μ. (Θα πραγματοποιηθεί από εξειδικευμένη φιλόλογο)

  • Επεξεργασία εκφώνησης
  • Στρατηγικές σχετικές με τη διαδικασία το πώς απαντώ στα ερωτήματα
  • Κριτήρια αυτοαξιολόγησης για το πώς έχω απαντήσει
  • Τεχνικές για την μελέτη των θεωρητικών μαθημάτων
  • Διαχείριση πηγών Ιστορίας
  • Πρακτική εφαρμογή (Ανατροφοδότηση – Σχολιασμός με βάση τα παραπάνω)

 

Διάλειμμα – Σνακ 12:30μ.μ. – 12:45μ.μ.

 

Β’ μέρος 12:45μ.μ. – 13:45μ.μ. (Θα πραγματοποιηθεί από ψυχολόγο)

  • Οργάνωση μελέτης και καθορισμός προτεραιοτήτων – Διασπαστικοί παράγοντες
  • Διαχείριση χρόνου
  • Τεχνικές για το άγχος
  • Αντιμετώπιση τυχόν αποτυχίας

 

Διοργάνωση:

  • κ. Κολαρά Πέπη, MSc – Λογοθεραπεύτρια, Ειδική παιδαγωγός, Επιστημονικά Υπεύθυνη του κέντρου ΑΛΜΑ
  • κ. Τσαβδαρίδου Παυλίνα, Φιλόλογος
  • Κ. Γιαννοπούλου Έλλη, Ψυχολόγος

 

Κόστος: 35 ευρώ

Ημέρα – Ώρα:

10:30μ.μ.– 13:45μ.μ. την Κυριακή 19/5/2019

Έφηβοι και διαδίκτυο: Νέα μορφή κοινωνικοποίησης ή στροφή στον αποκλεισμό;

Πώς τα social media επηρεάζουν τη συμπεριφορά και τον χαρακτήρα των νέων!

Την Πέμπτη 16/05/19 και ώρα 18:30 στο κεντρικό κτίριο της Χ.Α.Ν.Θ., θα πραγματοποιηθεί ομιλία στο «φλέγον» θέμα των ημερών: «Έφηβοι και διαδίκτυο: Νέα μορφή κοινωνικοποίησης ή στροφή στον αποκλεισμό;»

Συντονίστρια της ομιλίας θα είναι η Επιστημονική Διευθύντρια των Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων και προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΣΕΙΡΙΟΣ» του Δήμου Θεσσαλονίκης, Ναταλία  Ζαχαρτζή – Κοινωνική Λειτουργός

 

Η εκδήλωση πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση της Χ.Α.Ν.Θ. και των Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων και προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΣΕΙΡΙΟΣ» του Δήμου Θεσσαλονίκης.

15η Ημερίδα: Δημιουργικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση

Παραδείγματα και πρακτικές εφαρμογές στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό σχολείο.

Παράλληλα βιωματικά εργαστήρια για τη διαπολιτισμική μάθηση, την επίλυση συγκρούσεων, τη δημιουργική επικοινωνία και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

 

Για 15η χρονιά η «Σχεδία στην πόλη» διοργανώνει την εκπαιδευτική συνάντηση με θέμα τη διερεύνηση δημιουργικών προσεγγίσεων στην καθημερινή σχολική πραγματικότητα. Στόχος είναι να δοθούν στους συμμετέχοντες ερεθίσματα και προτάσεις που έχουν πρακτική εφαρμογή στην τάξη.

 

Αναλυτικό Πρόγραμμα

10.00 – 10.30

Εγγραφές – γνωριμία ομάδας

10.30 – 12.30

1ο εργαστήριο: «Μια σχολική μέρα γεμάτη επικοινωνία» 

Η συμβολή του θεατρικού παιχνιδιού στην ανάπτυξη θετικού κλίματος στην τάξη.

με τον Γιάννη Θεοδώρου, νηπιαγωγό και εμψυχωτή θεατρικού παιχνιδιού.

2ο εργαστήριο: «Λύνοντας… συγκρούσεις»
Επίλυση συγκρούσεων χρησιμοποιώντας την τεχνική της σχολικής διαμεσολάβησης μέσα από βιωματικές ασκήσεις και προτεινόμενες πρακτικές.

με την Σοφία Κυπριανίδου, σκηνοθέτιδα και εκπαιδεύτρια στα ανθρώπινα δικαιώματα.

12.30 – 13.00

Διάλειμμα – ελαφρύ γεύμα

13.00 -15.00

«Λύκε λύκε είσαι εδώ;»

Παρουσίαση εκπαιδευτικού προγράμματος και δημιουργικές δραστηριότητες για τα στερεότυπα και την διαφορετικότητα.

με την Αργυρώ Σκίτσα και τις παιδαγωγούς-εμψυχώτριες της ομάδας “Σχεδία στην Πόλη”, Σμαρώ Ιγνατιάδου, Πασχαλίνα Οικονομίδου, Βασιλική Παπαιωάννου.

15.00 – 15.30

Συζήτηση και απονομή βεβαιώσεων.