Σεμινάριο & Ομιλία – Σελίδα 6 από 10 – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Baby Led Weaning

Ήρθε η στιγμή που το μωρό ξεκινάει στέρεες!

Τι να δώσω; Πώς να το δώσω; Αν πνιγεί;

Το Playtogether προσκαλεί τις νέες μητέρες σε μια συζήτηση για τα οφέλη της μεθόδου BLW (Baby Led Weaning), όπου θα λυθούν σχετικές απορίες.

Ομιλήτρια: Σταύρου Σταυρινή, διαιτολόγος/διατροφολόγος

Τι χρειάζεται το παιδί μου, πότε και από ποιον

Το Σάββατο 30 Μαρτίου το Ροδάνι διοργανώνει ημερίδα για γονείς, κατά την οποία θα απαντηθούν πολλά ερωτήματα που τους απασχολούν από την Δρ.Άννα Εμμανουηλίδου.

Δρ. Άννα Εμμανουηλίδου, κλινική ψυχολόγος
(dr. phil.,MsC- οικογενειακή συστημική θεραπεύτρια στη μονάδα παιδιών και εφήβων ΕΚΕΨΥΕ)

 

Βιογραφικό

Κλινική ψυχολόγος (Msc)  του ΑΠΘ, διδάκτορ ψυχολογίας του Παν/μίου Mannheim της Γερμανίας (Dr. Phil.) και συστημική ψυχοθεραπεύτρια (εκπαίδευση στη Διεθνή Εταιρεία Συστημικής Θεραπείας IGST της Χαϊδελβέργης). Σπούδασε στην Ελλάδα και τη Γερμανία, φιλοσοφία και ψυχολογία. Μεταξύ 1992-2001 εργάστηκε στη Γερμανία στο χώρο της ψυχιατρικής και συνεργάστηκε σε πολυάριθμες εναλλακτικές πρωτοβουλίες, μέσω των οποίων ήρθε σε επαφή με το εκεί ακμαίο κίνημα αυτοβοήθειας προσώπων με ψυχιατρική εμπειρία και με διάφορες εναλλακτικές στην ψυχιατρική προτάσεις. Υπήρξε για 7 χρόνια εκλεγμένο μέλος στο ΔΣ της Γερμανικής Εταιρείας Κοινωνικής Ψυχιατρικής (DGSP). Από το 2002 τακτικό μέλος της Συστημικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ).

Στην Ελλάδα, όπου ζει και εργάζεται και πάλι από το 2001, έχει ασχοληθεί με πολιτικές και κοινωνικές πρωτοβουλίες σε θέματα κοινωνικών μειονοτήτων με έμφαση το χώρο  της ψυχικής υγείας, από το 2003 επικεντρωμένα σε δράσεις ενάντια στην ψυχιατρική βία και υπέρ της ανάπτυξης εναλλακτικών στην Ελλάδα. Από το 2006 ιδρυτικό Μέλος του Παρατηρητηρίου για τα Δικαιώματα στο Χώρο της Ψυχικής Υγείας. Από το 2004 εργάζεται στο Ελληνικό Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής και Ερευνών, παράρτημα Θεσσαλονίκης, στην Ιατροπαιδαγωγική Υπηρεσία, ως οικογενειακή θεραπεύτρια και διατηρεί ιδιωτικό γραφείο ως συστημική ψυχοθεραπεύτρια, εκπαιδεύτρια και επόπτρια. Από το 2009 εκπαιδεύει επαγγελματίες στη συστημική ψυχοθεραπεία σε Ελλάδα και Κύπρο , στα πλαίσια της εργασίας της στο ΕΚΕΨΥΕ και σε συνεργασία με το Συστημικό Ινστιτούτο Κύπρου και το Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης.

Πολυάριθμες προσωπικές δημοσιεύσεις, άρθρα και μεταφράσεις στα ελληνικά θεμάτων ψυχικής υγείας και συστημικής σκέψης (Bιβλία: Ψυχιατρική με αρχή μέση και τέλος – δρόμοι εξόδου από τη χρονιότητα, των Σβάιτσερ και Σούμαχερ, εκδ. Νησίδες, 2006, Βγαίνοντας από τα Ψυχοφάρμακα, επιμ από κοινού με τον Πέτερ Λέμαν, Εκδ. Νησίδες, 2008,  Αντί της Ψυχιατρικής, επιμ από κοινού με τον Πέτερ Λέμαν και Πέτερ Στάστνυ, Εκδ. Νησίδες, 2011, Συστημική Θεραπεία  Ζευγαριών, εκδ. UniversityStudioPress, Θες/νίκη, υπό έκδοση.)

Θεραπευτικό Παιχνίδι

Χρησιμοποιώντας το ελεύθερο παιχνίδι και τις δημιουργικές τέχνες, το θεραπευτικό παιχνίδι αποτελεί μία κυρίως μη-κατευθυντική παρέμβαση, η οποία απευθύνεται σε παιδιά με συναισθηματικές δυσκολίες και δυσκολίες συμπεριφοράς, ηλικίας 4 – 12 ετών.

Την Τετάρτη 6/03 λοιπόν, θα πραγματοποιηθεί στο “Μικρόκοσμο” μια παρουσίαση πάνω στο θεραπευτικό παιχνίδι! Τι ακριβώς είναι, πώς εφαρμόζεται και σε ποιες περιπτώσεις ενδείκνυται.

Ομιλητές: η Anda Akritidou, εκπαιδευτικός, εκπ. ειδικός θεραπευτικού παιχνιδιού και ο Stelios Kymparis, εκπ. ειδικός θεραπευτικού παιχνιδιού.

Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο

Το βιβλιοπωλείο ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΥΝΝΕΦΟ και οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ προσκαλούν εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ένα βιωματικό εργαστήριο βασισμένο στο βιβλίο της Άβρας Αυδή και της Μελίνας Χατζηγεωργίου “Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο – 50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια με Δάσκαλο σε Ρόλο”

 

“Το ιδανικό παιδαγωγικό εργαλείο για όσους ασχολούνται με την θεατρική παιδεία και αποβλέπουν στην προαγωγή της δημιουργικής εκπαίδευσης”

 

 

Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας

 

Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης βρίσκονται πάντα και με κάθε δυνατό τρόπο κοντά στην οικογένεια και στα παιδιά. Μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουν για δέκατη τέταρτη συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας»

Στις συναντήσεις αυτές θα συζητηθούν και θα αναλυθούν θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 13 Φεβρουαρίου έως και τις 8 Μαΐου 2019, από τις 18:30 έως τις 20:30 θα γίνονται οι συναντήσεις στους χώρους των Πρότυπων Εκπαιδευτηρίων, στους Ελαιώνες Πυλαίας (Ελαιώνων 24), για να ακούσουμε καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και να αφουγκραστούμε, να συζητήσουμε, να εκφράσουμε τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς μας.

Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή και η συνεργασία σας θα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.

Παρακαλούμε δηλώστε εγκαίρως συμμετοχή στη Γραμματεία του Σχολείου στο 2310 300 002, στο fax 2310 300 440 ή στο email: seminaria@protypa.gr

Παρατηρήσεις:

  • Τα σεμινάρια είναι δωρεάν και απευθύνονται σε όλους τους γονείς της πόλης
  • Μπορείτε να συμμετάσχετε σε όσες από τις συναντήσεις επιθυμείτε
  • Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος
  • Τις ώρες των συναντήσεων υπάρχει δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στον χώρο του σχολείου

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίων 2019

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

  • Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου

«Συζητώντας για μύθους και αλήθειες γύρω από την έννοια των Μαθησιακών Δυσκολιών…»

Ποιες λειτουργίες εμπλέκονται στις διαδικασίες μάθησης και πώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε και να αντιμετωπίσουμε τυχόν δυσκολίες;  Ποια είναι τα αίτια εκδήλωσής τους; Υπάρχει θεραπεία των μαθησιακών δυσκολιών; Μπορούν να μάθουν αποτελεσματικά τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες;

Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

  • Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου

«Συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών»

Πόσο σημαντική είναι η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης στην εξελικτική πορεία των  παιδιών και  ποιες οι επιπτώσεις στη μετέπειτα ζωή τους όταν αυτή δεν έχει καλλιεργηθεί; Από πότε ξεκινάει να αναπτύσσεται και ποια είναι τα  στάδιά της; Πόσο υπεύθυνοι είναι οι  γονείς και πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος τους σε κάθε στάδιο εξέλιξης;

Βίκη Κουλιανού, MSc Κλινική Ψυχολογία, Γνωστική Ομοιοπαθητική Ψυχολογία, Κλινική Ύπνωση, Διαχείριση Διαζυγίων

Ιωάννης Βελίκης, Ψυχολόγος PHD

 

  • Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου

«Ευτυχισμένα παιδιά: Μύθος ή πραγματικότητα;»

Υπάρχει ευτυχία; Και αν ναι, τι είναι ευτυχία;  Υπάρχουν ευτυχισμένοι άνθρωποι, ευτυχισμένα παιδιά ή αυτό είναι ένας μύθος; Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να δημιουργηθεί ένα οικογενειακό κλίμα που θα μεγιστοποιεί τις πιθανότητες ένα παιδί να μεγαλώνει ευτυχισμένα; Μπορεί ένα παιδί που δε μεγάλωσε καλά, αργότερα να γίνει ένας ευτυχισμένος ενήλικας;

Στη συνάντηση αυτή θα συζητήσουμε για όλα αυτά  τα καίρια και σημαντικά  που αφορούν τη σχέση με τα παιδιά μας και όχι μόνο…

Ιάκωβος Θ. Μαρτίδης, Ψυχίατρος,Ψυχοθεραπευτής, Οικογενειακός Σύμβουλος και Συγγραφέας

 

ΜΑΡΤΙΟΣ 2019

  • Τετάρτη 13 Μαρτίου

«Οικογένεια: Κάτι παραπάνω από το άθροισμα των ατόμων που την αποτελούν;»

Πώς μέσα από τις σχέσεις του παρελθόντος φωλιάζουν απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν το παρόν; Μπορούμε μέσα από τις δυσκολίες να προστατεύσουμε την οικογένεια, να απαλύνουμε τις συγκρούσεις και να διατηρήσουμε ισορροπία;

Αναλύοντας τις  σχέσεις βρίσκουμε λύσεις και απαντήσεις για να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες της καθημερινότητας.

Αναστάσιος Λάμπρου, Ψυχολόγος, Oικογενειακός Θεραπευτής

 

  • Δευτέρα 18 Μαρτίου

«Επικοινωνία: Πώς σχετίζομαι με τους ανθρώπους – Εγώ και οι άλλοι»

 Βιωματικό Εργαστήριο Αυτογνωσίας μέσω Εικαστικής Έκφρασης

Στο βιωματικό εργαστήριο, κυρίως μέσα από την αυθόρμητη ζωγραφική, χρησιμοποιούμε μια εναλλακτική γλώσσα, με τη βοήθεια της οποίας επικοινωνούμε συμβολικά για θέματα που απασχολούν τον εσωτερικό μας κόσμο αλλά και την καθημερινότητά μας, όπως η συνύπαρξή μας με τους άλλους, οι σχέσεις αλλά και η διαφορετικότητα. Στο εργαστήριο αυτό δίνεται η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να αναγνωρίσουν, να εκφράσουν, να επικοινωνήσουν και να μοιραστούν σκέψεις, συναισθήματα και απόψεις μέσα από τη δημιουργία αυθόρμητων εικόνων.

Ελένη Πάλλη, Eικαστικός – Παιδαγωγός, MSc Art Therapy

 

  • Τετάρτη 20 Μαρτίου

«Η επικοινωνία μέσα στην οικογένεια στην εποχή της πληροφορίας»

Κάθε ζευγάρι στην κοινή του πορεία βιώνει πολλές σημαντικές και δυνατές εμπειρίες. Στην καθημερινότητα μπορεί να έρθει αντιμέτωπο με απαιτήσεις, διλήμματα και προβληματισμούς που έχουν αντίκτυπο τόσο στο ίδιο όσο και σε ολόκληρη την οικογένεια. Πώς μέσα στη σύγχρονη κοινωνία, όπου η πληροφορία εισρέει αβίαστα σε κάθε σπίτι, επηρεάζονται οι οικογενειακές σχέσεις και πώς μπορεί να επιτευχθεί ισορροπία μεταξύ των μελών της;

Παναγιώτης Ρώσης, Ψυχίατρος, Ψυχοθεραπευτής

 

  • Τετάρτη 27 Μαρτίου

«Σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία: Χρήση και κατάχρηση»

Θα αναλύσουμε τη χρησιμότητα και τα οφέλη των σύγχρονων τεχνολογιών, καθώς και τους προβληματισμούς σχετικά με τη μη ορθή χρήση τους. Πώς η εξάρτηση μπορεί να επιδράσει  στον ψυχικό κόσμο των παιδιών και των εφήβων  και ποιες αλλαγές μπορεί να επιφέρει στο συναίσθημα, στις διαπροσωπικές σχέσεις αλλά στη σχολική τους επίδοση;

Βάϊος Νταφούλης, Παιδοψυχίατρος, Διδάκτωρ Α.Π.Θ., Διευθυντής  Παιδοψυχιατρικής Κλινικής του Ιπποκράτειου Γ.Ν.Θ.

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019

  • Τετάρτη 3 Απριλίου

«Κι αν σου τύχει;»  Πρώτες βοήθειες – Α΄ μέρος

Πολλά είναι τα ερωτήματα που δημιουργούνται όταν κάποιος βρίσκεται τυχαία μπροστά σε έναν άνθρωπο που χρήζει άμεσης βοήθειας: Να τον αγγίξω; Μήπως θα του κάνω κακό; Μήπως να μην παρέμβω; Μήπως συμβεί και σ’ εμένα ή σε κάποιο δικό μου πρόσωπο; Δεν έχω ψυχραιμία… Τι να κάνω; Η έλλειψη ψυχραιμίας πηγάζει από την έλλειψη γνώσης. Στο α΄ μέρος θα  μιλήσουμε και για καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση σε ενήλικα-παιδί-βρέφος και για τη θέση ανάνηψης.

Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης – Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

 

  • Δευτέρα 8 Απριλίου

«Κι αν σου τύχει;»  Πρώτες βοήθειες – Β΄ μέρος

Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα, όπως: απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες – ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση. Οργάνωση οικιακού κυτίου Πρώτων Βοηθειών.

Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης – Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

 

  • Δευτέρα 15 Απριλίου

«Σεμινάριο Αποτελεσματικού Γονέα με τη μέθοδο Gordon»

Το βιωματικό αυτό σεμινάριο φιλοδοξεί να εκπαιδεύσει τους γονείς σε όλες εκείνες τις δεξιότητες αποτελεσματικής επικοινωνίας που θα τους βοηθήσουν να αφουγκραστούν τόσο τις δικές τους ανάγκες όσο και τις ανάγκες των παιδιών τους.

Πολλοί από εμάς έχουμε έρθει αντιμέτωποι με καταστάσεις όπως:

Κάθε πρωί, μέχρι να ετοιμαστούν τα παιδιά για το σχολείο, ζω ένα μαρτύριο. Δεν μπορώ να ξεκολλήσω τον γιο μου από το internet. Το παιδί μου χρησιμοποιεί λεξιλόγιο που δεν εγκρίνω. Η κόρη μου θέλει να παίξουμε κάθε φορά που βοηθάω τον αδελφό της στο διάβασμα. Το δωμάτιο των παιδιών μου μετά από παιγνίδι μοιάζει «βομβαρδισμένο». Τα παιδιά μου κάθε βράδυ διαμαρτύρονται όταν είναι η ώρα του ύπνου. κ.ά.

Δρ. Μαρία Κυπριανίδου, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Εκπαιδευτικός,

Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια σεμιναρίων Αποτελεσματικού Γονέα  με τη μέθοδο Gordon, Σύμβουλος ζευγαριών με τη μέθοδο EFT.

 

ΜΑΪΟΣ 2019

  • Τετάρτη 8 Μαΐου

«Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον»

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;

  • Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
  • Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
  • Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

Κατεβάστε το αναλυτικό πρόγραμμα και τη δήλωση συμμετοχής:

http://www.protypa.gr/frontend/article.php?aid=2183&cid=74

Βάζοντας όρια

Δίωρο Βιωματικό Εργαστήρι

 

Πώς νιώθω στο άκουσμα της λέξης «όρια»;

Χρειάζονται τα όρια; Σε εμένα; Στα παιδιά μου;

Πώς «βάζω όρια»; Πώς επικοινωνώ τα όρια μου;

 

“Ο Mικρόκοσμος” προσκαλεί το κοινό σε μια ανοιχτή συνάντηση, γύρω από ένα θέμα που αφορά όλους τους γονείς: τα όρια. Στόχος της ομάδας είναι όχι μόνο η ενημέρωση, αλλά και η ενδυνάμωση των γονέων, οι οποίοι μέσα από βιωματικές ασκήσεις και ομαδικό focusing θα μπορέσουν να δώσουν τις δικές τους απαντήσεις γύρω από το θέμα «όρια».

Συντονίστριες της ομάδας είναι η Στέλλα Πανταζή, ψυχολόγος- ψυχοθεραπεύτρια προσωποκεντρικής κατεύθυνσης- συνοδός focusing για παιδιά και η Μυρτώ Κυμπάρη, αναπτυξιακή ψυχολόγος- σύμβουλος ψυχικής υγείας προσωποκεντρικής κατεύθυνσης-συνοδός focusing.

Έξω από το Τετράγωνο

Τα σχολεία φτιάχτηκαν για τα παιδιά. Για να μαθαίνουν, να κοινωνικοποιούνται, να παίζουν. Με άλλα λόγια να δημιουργούν αυτό που μετά θα είναι μια ανάμνηση στο σχολικό τους λεύκωμα. Τα προαύλια χωράνε γέλια, τρεξίματα, μπάλες, σκοινάκια, τσιχλόφουσκες, σάντουιτς και σπρωξίματα.

Τι γίνεται όμως με τα παιδιά που κάπως διαφέρουν από τα άλλα; Τι γίνεται με τα αγόρια που δεν τους αρέσει το ποδόσφαιρο και με τα κορίτσια που τους αρέσει να σκοράρουν; Τι γίνεται με όσους θέλουν να περπατούν ξυπόλυτοι και με όσες δε βολεύονται μες στα φορέματα τους;

Μέσα από το σενάριο «Έξω από το τετράγωνο» χτίζεται μια πραγματικότητα προαυλίου που χωράνε όλα τα παιδιά, που κανένα δεν πετιέται απ’ έξω γιατί δεν είναι όπως «πρέπει» να είναι. Δημιουργούνται οι συνθήκες ώστε το προαύλιο να είναι για όλους και όλες και κανένας και καμία να μην αισθάνεται στο περιθώριο.

Σαν αρχιτέκτονες πραγματικοτήτων, σχεδιάζουν τα παιδιά ένα νέο χάρτη συμπεριληπτικής εμπειρίας.

 

Το “Έξω από το τετράγωνο” είναι ένα εργαστήρι βιωματικής μάθησης για την ισότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Ένα ταξίδι γύρω από την αναγνώριση, το σεβασμό και την ένταξη, ανεξαρτήτως φύλου.
Μέσα από το παιχνίδι και τις εικαστικές τέχνες τα παιδιά εξερευνούν τους ρόλους και τα στερεότυπα που φέρουν επειδή γεννήθηκαν αγόρια ή κορίτσια. Αναζητούν ποια θέλουν να είναι η θέση τους στην κοινωνία και μαθαίνουν πώς να τη δημιουργήσουν. Έτσι, βλέπουμε παιδιά να μεγαλώνουν χωρίς διακρίσεις λόγω του φύλου τους και με ελευθερία έκφρασης, κριτική σκέψη και αυτοπεποίθηση.

Απευθύνεται σε παιδιά 5-8 ετών που αναγνωρίζουν τη μοναδικότητά τους.

Την εμψύχωση του εργαστηρίου αναλαμβάνουν η Νίκη Παντελιού (παιδαγωγός-εμψυχώτρια) και η Σοφία Κωνσταντοπούλου (εμψυχώτρια με ειδίκευση σε ζητήματα φύλου).

Βασική εκπαίδευση στη Μη Βίαιη Επικοινωνία

«Δεν επικοινωνώ με το παιδί μου όπως θα ήθελα. Πολλές φορές δεν μπορώ να καταλάβω γιατί συμπεριφέρεται έτσι και, όταν το ρωτάω, δεν μου απαντάει…»

«Ο άντρας μου δεν με ακούει. Όταν πάω να του μιλήσω για το πώς νιώθω, παραμένει βουβός ή αλλάζει θέμα…»

«Είμαι αυστηρός με τον εαυτό μου. Όποτε κάνω λάθος, με τιμωρώ με αυστηρά λόγια και δεν ξέρω κάποιο τρόπο να το σταματήσω αυτό…»

Η ζωή του καθενός στην οικογένεια, τη δουλειά και τις κοινωνικές του συναναστροφές χρωματίζεται από τον τρόπο που σχετίζεται με τους άλλους. Πολλές φορές, οι δυσκολίες στην επικοινωνία τον οδηγούν στο να αναλώνει την ενέργειά του σε αχρείαστες συγκρούσεις. Άλλες πάλι φορές, δεν ξέρει τον τρόπο να εκφράσει τόσο αυτά που τον ενοχλούν όσο και αυτά που εκτιμά στη συμπεριφορά των ανθρώπων του.

Η Μη Βίαιη Επικοινωνία είναι μια διαδικασία που βοηθά τους ανθρώπους να απελευθερωθούν συναισθηματικά και να απολαύσουν τις σχέσεις τους με τους άλλους αλλά και με τον εαυτό τους. Πρόκειται για μια νέα γλώσσα που τους δίνει τη δυνατότητα να οικοδομήσουν ουσιαστικές και ισορροπημένες σχέσεις και έτσι να αλλάξουν τη δυναμική της συνύπαρξης με τους γύρω τους.

Η γλώσσα της Μη Βίαιης Επικοινωνίας τούς δίνει τη δυνατότητα να οικοδομήσουν ουσιαστικές και ισορροπημένες σχέσεις και έτσι να αλλάξουν τη δυναμική της συνύπαρξης με τους γύρω τους.

Ο στόχος της εκπαίδευσης είναι να μάθει κανείς:

  • Να εκφράζει με καθαρότητα και ειλικρίνεια αυτό που αισθάνεται με ένα τρόπο που αυξάνει την πιθανότητα και οι άλλοι να τον καταλαβαίνουν και να τον αντιμετωπίζουν ανθρώπινα.
  • Να αφουγκράζεται αυτό που βιώνουν οι άνθρωποι δίπλα του και να τους ακούει με τρόπο που καλύπτει τόσο τον ίδιο όσο και αυτούς.
  • Να επικοινωνεί με τον εαυτό του με τρόπο που τον βοηθά να του συμπεριφέρεται με όλη την ανθρωπιά και την τρυφερότητα που μπορεί να προσφέρει.

Διαβάστε περισσότερα για τη Μη Βίαιη Επικοινωνία  ΕΔΩ.

Η εκπαίδευση γίνεται μέσα από:

  • διαδραστικές ασκήσεις
  • χορό
  • τραγούδι
  • παιχνίδια ρόλων
  • ομαδικό μοίρασμα

Σκοπός είναι να δημιουργηθούν οι συνθήκες, μέσα στις οποίες μπορεί κανείς να δοκιμάσει διαφορετικούς τρόπους επικοινωνίας και αντιμετώπισης καθημερινών καταστάσεων.

Η εκπαίδευση έχει βιωματικό χαρακτήρα και περιλαμβάνει προσωπικά μοιράσματα και έκφραση συναισθημάτων.

Εκπαιδευτής – Συντονιστής: Γιώργος Τσιτσιρίγκος

 

Λίγα λόγια για τον εκπαιδευτή

O Γιώργος Τσιτσιρίγκος συντονίζει εκπαιδεύσεις στη Μη Βίαιη Επικοινωνία εδώ και 7 χρόνια. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής Nonviolent Communication από το διεθνές Κέντρο Μη Βίαιης Επικοινωνίας (CNVC). Έχει μεταφράσει στα ελληνικά το βασικό βιβλίο του Μάρσαλ Ρόζενμπεργκ «Nonviolent Communication, A language of life», το οποίο έχει εκδοθεί από τις εκδόσεις Κοντύλι με τίτλο «Μη Βίαιη Επικοινωνία, Η γλώσσα της καρδιάς».

Θεραπεύοντας ψυχικά με τη βοήθεια των ζώων

Ο Επιστημονικός Σύλλογος Μέριμνας Παιδιού και Εφήβου (ΣΥ.ΜΕ.Π.Ε.) και το Institut Francais de Zootherapie συνδιοργανώνουν ημερίδα με θέμα: Θεραπεύοντας ψυχικά με τη βοήθεια των ζώων.
Ομιλητές:
Francois Beiger, ψυχοθεραπευτής, ιδρυτής και πρόεδρος του Γαλλικού Ινστιτούτου Ζωοθεραπείας
Νέλλυ Γεωργούδη, κλινική ψυχολόγος, DEA DESS PARIS 7, επ. συνεργάτης στο ΙΥΠ, συντονίστρια της ελληνικής ομάδας του Γαλλικού Ινστιτούτου Ζωοθεραπείας
Η ημερίδα απευθύνεται σε επαγγελματίες και φοιτητές υγείας, ψυχικής υγείας και εκπαίδευσης.
ΖΩΟΘΕΡΑΠΕΙΑ: με την διαμεσολάβηση ενός ειδικά διαπαιδαγωγημένου ζώου και στα πλαίσια μιας δομημένης και εστιασμένης παρέμβασης, επιτυγχάνεται βελτίωση σε διάφορες ψυχοπαθολογίες και δυσκολίες γνωστικές και επικοινωνίας παιδιών, εφήβων, ενηλίκων. Το ζώο ανοίγει δρόμους επικοινωνίας όταν η ψυχοπαθολογία την περιορίζει ή την αποκλείει. Έτσι ευνοείται ένας ευεργετικός χώρος αλληλεπίδρασης. Η σχέση που δημιουργείται με το ζώο επιτρέπει την ανάπτυξη ενός συναισθηματικού δεσμού που θα διαμορφώσει πολύτιμα και καθησυχαστικά σημεία αναφοράς του πάσχοντος ατόμου.

8η Ημερίδα – Θηλασμός: Αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις

H ενημέρωση και η υποστήριξη βοηθούν το θηλασμό να πετύχει!

Το mitrikosthilasmos.com στα πλαίσια των δράσεών του για την προαγωγή και υποστήριξη του θηλασμού διοργανώνει την 8η Ημερίδα του με θέμα «Θηλασμός: Αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2018 στη Θεσσαλονίκη, στην αίθουσα «Ζέφυρος» του ξενοδοχείου “ΤΗΕ MET”.

Η είσοδος είναι ελεύθερη και δωρεάν προς εγκύους, θηλάζουσες, γονείς και επαγγελματίες υγείας, ενώ στους εγγεγραμμένους θα δοθούν πιστοποιητικά παρακολούθησης.

Το mitrikosthilasmos.com, με τη συνεργασία έγκριτων επιστημόνων, επιχειρεί μέσα και από αυτή την εκδήλωση, μεταφέροντας ιδέες, γνώση και καλές πρακτικές, να ενημερώσει, να ενθαρρύνει και να στηρίξει απέναντι στις προκλήσεις που μπορεί να προκύψουν καθ’ όλη τη διάρκεια του θηλασμού, τόσο τις μέλλουσες μητέρες που ενδιαφέρονται να θηλάσουν και τις νέες μητέρες που θηλάζουν ήδη τα μωρά ή μεγαλύτερα παιδιά τους όσο και τους ειδικούς και επαγγελματίες υγείας που σχετίζονται με τη δυάδα μαμά-παιδί και θα κληθούν δίπλα τους σε αυτή την ευαίσθητη περίοδο της ζωής τους.

Δείτε το πρόγραμμα των ομιλιών της Ημερίδας.

Η Δρ. Τζέιν Γκούντολ στην Ελλάδα

9 – 11 Δεκεμβρίου 2018

Με μεγάλη χαρά το Jane Goodall Roots & Shoots Greece ανακοινώνει την επίσκεψη της διεθνούς φήμης πρωτευοντολόγου, ηθολόγου και Πρέσβειρας Ειρήνης των Ηνωμένων Εθνών Δρ. Τζέιν Γκούντολ, τον προσεχή Δεκέμβριο στην Ελλάδα. Μεταξύ 9 και 11 Δεκεμβρίου 2018, η Δρ Τζέιν Γκούντολ θα πραγματοποιήσει ομιλίες σε τρεις πόλεις: στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα και το Ηράκλειο (Κρήτης).

Η Τζέιν Γκούντολ αναγνωρίζεται ως μια από τις σημαντικότερες γυναίκες επιστήμονες της εποχής μας, καθώς έχει προσφέρει πολλά με τη δράση της στη διεθνή επιστημονική κοινότητα. Ήδη, από το 1960, η πρωτοπόρος μελέτη της Γκούντολ στην Τανζανία πάνω στη συμπεριφορά των χιμπαντζήδων τάραξε τα νερά της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας. Ήταν η πρώτη που απέδειξε πως ο άνθρωπος δεν ήταν το μοναδικό είδος που μπορούσε να δημιουργεί και να χρησιμοποιεί εργαλεία και πως τα ζώα έχουν συναισθήματα και προσωπικότητα. Χάρη στην επιστημονική της έρευνα άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε το ανθρώπινο είδος και τα ζώα. Το 1977 ίδρυσε το φημισμένο πλέον ινστιτούτο ερευνών που φέρει το όνομά της. Το Ινστιτούτο Τζέιν Γκούντολ συνεχίζει τις επιστημονικές της μελέτες και παράλληλα καινοτομεί στον τομέα της βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης των τοπικών πληθυσμών στις αφρικανικές χώρες. Η Δρ Γκούντολ έχει γράψει δεκάδες βιβλία, τόσο για παιδιά όσο και για ενηλίκους και έχει συνεισφέρει στη δημιουργία αρκετών ντοκιμαντέρ, πολλά από τα οποία κυκλοφόρησαν μέσω του National Geographic. Έχει λάβει πολλές τιμητικές διακρίσεις και θέσεις κατά τη διάρκεια της καριέρας της, οι σημαντικότερες εκ των οποίων είναι: Πρέσβειρα Ειρήνης των Ηνωμένων Εθνών και Dame της Βρετανικής Αυτοκρατορίας.

To 1991 δημιούργησε το πρόγραμμα Roots & Shoots (Ρίζες και Βλαστοί), μέσω του οποίου νέοι από όλο τον κόσμο ενθαρρύνονται να γίνουν «ηγέτες αλλαγής», με στόχο ένα καλύτερο μέλλον για το περιβάλλον, τα ζώα και τον άνθρωπο. Περισσότερες από 150.000 ομάδες παιδιών και νέων δραστηριοποιούνται σήμερα σε όλο τον κόσμο. Στην Ελλάδα ιδρύθηκε το 2017 το επίσημο γραφείο της Jane με την επωνυμία, Jane Goodall’s Roots & Shoots Greece και λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική οργάνωση. Μέσω του ελληνικού γραφείου πραγματοποιούνται σεμινάρια για εκπαιδευτικούς σχετικά με τη βιωματική μάθηση, δίνονται υποτροφίες σε παιδιά και νέους που έχουν σκεφτεί εργασίες Roots & Shoots στην Ελλάδα και πραγματοποιούνται δράσεις υπέρ του περιβάλλοντος, της κοινωνίας και των ζώων.

Στην ηλικία των 84 ετών, η Δρ Τζέιν Γκούντολ συνεχίζει να ταξιδεύει 300 μέρες τον χρόνο, δίνοντας διαλέξεις για την περιβαλλοντική κρίση, διακηρύσσοντας την πεποίθηση και την ελπίδα πως το ανθρώπινο είδος θα καταφέρει τελικά να λύσει τα προβλήματα που προκάλεσε στον πλανήτη.

H ομιλία της με τίτλο «Λόγοι για να ελπίζουμε, ένα απόγευμα με τη Δρ Τζέιν Γκούντολ» θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά με ταυτόχρονη μετάφραση και απευθύνεται στο ευρύ κοινό: επιστήμονες, εκπαιδευτικούς, φοιτητές, εφήβους και ενήλικες που επιθυμούν να την συναντήσουν και να εμπνευστούν από το έργο της.

Η Δρ Τζέιν Γκούντολ θα παρευρεθεί επιπλέον σε εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στα συνεργαζόμενα σχολεία American Community Schools Aθήνα και Pinewood American International School (Θεσσαλονίκη) και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης – Πανεπιστήμιο Κρήτης, κατά τη διάρκεια των οποίων μαθητές που έχουν ολοκληρώσει πρότζεκτ μέσω του προγράμματος Jane Goodall’s Roots & Shoots θα μπορέσουν να της τα παρουσιάσουν. Οι συγκεκριμένες εκδηλώσεις είναι αποκλειστικά για μαθητές που έχουν πραγματοποιήσει πρότζεκτ και μόνο με δήλωση συμμετοχής. Το πρόγραμμα, όπως έχει διαμορφωθεί από τα συνεργαζόμενα σχολεία και το μουσείο, θα ανακοινωθεί σύντομα.

Η επίσκεψη της Δρ Τζέιν Γκούντολ στην Ελλάδα είναι μία πρωτοβουλία του εκπαιδευτικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού Jane Goodall’s Roots & Shoots Greece, η διοργάνωση των εκδηλώσεων πραγματοποιείται σε συνεργασία με άλλους φορείς που ενστερνίζονται το όραμα, τις αξίες και τη συνεισφορά της Τζειν Γκούντολ προς τους ανθρώπους και το περιβάλλον.

Προβολή ντοκιμαντέρ JANE

Την Παρασκευή 7/12, στις 18:00, στην αίθουσα Σταύρος Τορνές (Αποθήκη Α, Λιμάνι Θεσσαλονίκης) θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ Τζέιν /Jane του Μπρετ Μόργκεν και του National Geographic: ένα μοναδικό πορτρέτο της Τζέιν Γκούντολ με σπάνιο υλικό που αναδεικνύει την πρωτοποριακή δουλειά της με τους χιμπατζήδες τη δεκαετία του ’60, με πρωτότυπη μουσική επένδυση του Φίλιπ Γκλας.

https://www.facebook.com/events/210473036508565/

 

Ομιλία dr. Jane Goodal

To ντοκιμαντέρ αποτελεί κινηματογραφικό πρόλογο της ομιλίας της Jane Goodall (Κυριακή 9/12 στις 17.30), που για πρώτη φορά επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη και μοιράζεται μαζί με το κοινό «λόγους για να ελπίζουμε»!

 

Αναλυτικά το Πρόγραμμα Ομιλιών και συνεργαζόμενων φορέων ανά περιοχή:

9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ / ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΟΛΥΜΠΙΟΝ

Η επίσκεψη της Δρ. Τζέιν Γκούντολ στη Θεσσαλονίκη στις 9 Δεκεμβρίου, διοργανώνεται από το Jane Goodall’s Roots & Shoots Greece, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το British Council. Χορηγός:  Pinewood American International School

Κινηματογράφος Ολύμπιον, Πλατεία Αριστοτέλους 10, Θεσσαλονίκη 546 23, τηλ. 231 037 8400

Facebook Event Thessaloniki

 

10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ / ΑΘΗΝΑ / ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

Η επίσκεψη της Δρ. Τζέιν Γκούντολ στην Αθήνα, στις 10 Δεκεμβρίου, διοργανώνεται από το Jane Goodall’s Roots & Shoots Greece, τη Save a Greek Stray, το θέατρο Παλλάς, το British Council και τον εκπαιδευτικό οργανισμό Επιστήμη Επικοινωνία – SciCo. Με την Υποστήριξη της Βρετανικής Πρεσβείας και χορηγούς το American Community Schools (ACS) και  το St George Lycabettus Hotel.

Θέατρο Παλλάς, Βουκουρεστίου 5, Αθήνα, 105 64, τηλ. 21 0321 3100

Ώρα προσέλευσης: 17.00

Ώρα έναρξης: 18:00

Facebook Event Athens

 

11 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ / ΚΡΗΤΗ / ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Η επίσκεψη της Δρ. Τζέιν Γκούντολ στo Ηράκλειο (Κρήτης), στις 11 Δεκεμβρίου,  διοργανώνεται από το Jane Goodall’s R&S Greece , το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης – Πανεπιστήμιο Κρήτης και την Περιφέρεια Κρήτης, υπό την Αιγίδα του Πανεπιστημίου Κρήτης. Μέγας χορηγός: Aegean Airlines. Χορηγός: Galaxy Hotel.

Πολιτιστικό Κέντρο Ηρακλείου, Πλαστήρα και Ρωμανού, Ηράκλειο, Κρήτη 71 201, τηλ. 2810 229618

Ώρα προσέλευσης: 17.30

Ώρα Έναρξης: 18.30

Facebook Event Creta

Mamagers & Papagers: Γονείς σε ρόλο manager!

Πρωτοποριακό βιωματικό σεμινάριο

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή….

Τον-Την είδες, τον-την γνώρισες, τον-την ερωτεύτηκες, τα βρήκατε κι είπατε να φτιάξετε το τσαρδάκι σας!… Και παντρεύτηκες… κι έκανες οικογένεια… κι ήρθαν και 1 και 2 και 3 και 4 παιδιά χωρίς εγχειρίδιο……. και τώρα έχεις να διαχειριστείς. ψυχές και  σώματα, καθημερινές συμπεριφορές και καθημερινούς στόχους για όλα!

Για τα παιδιά, το έτερον ήμισυ, τους παππούδες, τις γιαγιάδες, τους δασκάλους, τους συνεργάτες, τους πελάτες, τους ανθρώπους!… κι έχεις και τη δουλειά στη μέση… κι έχεις και τους φίλους σου… κι έχεις κι έχεις…

Κι εσύ που είσαι σε όλα αυτά;

Εσύ μπορείς να είσαι ΜΟΝΟ Εσύ!

Όλοι οι άλλοι ρόλοι είναι πιασμένοι…

Έλα λοιπόν να δεις λίγο καλύτερα ποιος είσαι εσύ και πως θα σε ακούς και θα σε φροντίζεις ακόμη καλύτερα!

Σε αυτό το πρωτοποριακό σεμινάριο:

  • θα καθρεφτίσεις και θα κατανοήσεις τις συμπεριφορές σου, αλλά και των ανθρώπων που σχετίζεσαι!

  • θα “μπεις στα παπούτσια των άλλων” και θα επικοινωνήσεις μαζί τους αποτελεσματικά!

  • θα χαρείς με τα δυνατά σου σημεία και θα βελτιώσεις τα αδύναμα!

  • θα βελτιωθείς στον τρόπο που σκέφτεσαι και ενεργείς!

  • θα γίνεις η mamager ή ο papager που ονειρεύεσαι … ο manager του εαυτού σου, ένας καλύτερος, ισορροπημένος και ευτυχισμένος άνθρωπος!

 

Εισηγητής: Ο Γιάννης Μαυροκορίδης, ιδρυτής της Cross Business Training, αφήνει για λίγο τα ανθρωποκεντρικά εκπαιδευτικά σεμινάρια επιχειρήσεων και έρχεται να ενώσει τις εργασιακές με τις γονεϊκές σχέσεις μας! Να δώσει πολύτιμα εργαλεία επικοινωνίας και αυτοεξέλιξης σ’ εμάς τους γονείς, τους εργαζόμενους, τους φίλους, τους αδερφούς, τα ίδια τα παιδιά που έχουμε μέσα μας, σε όλους όσοι θέλουμε να εξελισσόμαστε στην επικοινωνία και στην αγάπη.

ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΔΩ

Η άνοδος της Δημοκρατίας

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Το ΚΔΑΠ του Σχολειού της Φύσης, ο Big Bang Education και το Ya Impro σας παρουσιάζουν το πρωτότυπο παιχνίδι της “Ανόδου της Δημοκρατίας”, ένα πρωτότυπο, επιτραπέζιο παιχνίδι στρατηγικής και ρόλων, βασισμένο στην ιστορία. Προτείνεται για μαθητές από Δ’ Δημοτικού και πάνω.

 

Λίγα λόγια για το παιχνίδι

Σε αυτό το παιχνίδι, τα παιδιά αποκτούν τον ρόλο του μονάρχη και του επιτελείου του ή κάποιου πρωθυπουργού μιας χώρας του Β’ Παγκοσμίου, ενός σαμποτέρ, πειρατή, ενός διπλωμάτη ή κάποιου αρχηγού όποιας εποχής διαλέξει ο εκπαιδευτικός να ασχοληθούν!

Σε ένα ταμπλό, ενός τετραγωνικού μέτρου δημιουργείται ο κόσμο τους. Το σύνθημα για την εκκίνηση είναι ΚΑΝΤΕ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ και τότε όλα ξεκινούν. Διαχείρηση πόρων, προστασία συνόρων, επεκτατικές πολιτικές και ρητορικές, ξεδιπλώνονται. Ο απώτερος στόχος, η επικράτηση της ειρήνης και η Άνοδος της Δημοκρατίας!

Η Άνοδος της Δημοκρατίας δε μαθαίνει το μάθημα της Ιστορίας στα παιδιά. Μέσα όμως από τα πραγματικά προβλήματα της, δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να δώσουν τις δικές τους λύσεις και να αντιδράσουν με τον δικό τους τρόπο. Έτσι λοιπόν γνωρίζουν τους μηχανισμούς πίσω από κάθε γεγονός. Γιατί γίνεται μια συμμαχία; Γιατί μια αποικία; Γιατί ένας πόλεμος; Γιατί είναι σημαντική μια πηγή πετρελαίου και πολλά άλλα.

Στο πρώτο σεμινάριο γνωριμίας, οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν τη φιλοσοφία πίσω από το παιχνίδι, τον τρόπο κατασκευής του και τους βασικούς μηχανισμούς παιχνιδιού! Θα έχουν φυσικά την ευκαιρία να παίξουν και οι ίδιοι!

ΠΡΟΣΟΧΗ
Δεν επιτρέπεται η αναπαραγωγή του παιχνιδιού για κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Θα ανακοινωθεί σύντομα masterclass το οποίο θα περιλαμβάνει παρακολουθήσεις των παιδιών να παίζουν, παράδοση υλικού κανόνων και πιθανών σεναρίων, καθώς και το δικαίωμα αναπαραγωγής του παιχνιδιού και για “Ανόδου της Δημοκρατίας”, με επιπλέον προνόμια και συμμετοχή στον σχεδιασμό νέων σεναρίων/παιχνιδιών.

 

Το σεμινάριο θα εισηγηθεί ο Άγγελος Πατσιάς
Εκπαιδευτικός, Συγγραφέας
Big Bang Education (co-founder)
www.angelospatsias.com | www.bigbangedu.org
Βιβλίο: Το Σχολείο της Φύσης και των Χρωμάτων

Μουσική Εκπαίδευση και Κοινωνία: νέες προκλήσεις, νέοι προσανατολισμοί

8ο Συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση

Το 8ο Συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση, θα πραγματοποιηθεί στις 23 – 25 Νοεμβρίου 2018 στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και στην Παιδαγωγική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Το Συνέδριο πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με τη συνεργασία της Παιδαγωγικής Σχολής του Α.Π.Θ. και των τμημάτων της: Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Δείτε ΕΔΩ.

Τι σημαίνει στη σημερινή εποχή «μαθαίνω μουσική»; Τι σημαίνει «διδάσκω μουσική»; Ποιοι είναι σήμερα οι μαθητές μας και ποιες οι εκπαιδευτικές τους ανάγκες σε σχέση με τη μουσική; Πώς συνδέεται η μουσική εκπαίδευση με την κοινότητα, την κοινωνία και τον κόσμο; Με ποιο τρόπο η μουσική εκπαίδευση δομεί ταυτότητες, προάγει πρότυπα, αξίες και ιδεολογίες; Ποιες είναι οι κοινωνικές αξίες της μουσικής εκπαίδευσης σήμερα; Στο 8ο Συνέδριο της Ε.Ε.Μ.Ε. αναμένεται να αναπτυχθεί γόνιμος διάλογος σχετικά με τα παραπάνω ερωτήματα. Η συζήτηση θα εστιάσει στις νέες πρακτικές της μουσικής εκπαίδευσης που λαμβάνουν υπόψη τα διαρκώς μεταβαλλόμενα κοινωνικά και μουσικά περιβάλλοντα.

Κεντρικοί ομιλητές του Συνεδρίου είναι η Anna Rita Addessi (Associate Professor, Department of Education Studies “Giovanni Maria Bertin”, Πανεπιστήμιο της Bologna, Ιταλία) και η Λελούδα Στάμου (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας).

Το συνέδριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς μουσικής και εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, στελέχη της εκπαίδευσης, παιδαγωγούς, ερευνητές, φοιτητές, σπουδαστές μουσικής, καλλιτέχνες, και σε κάθε ενδιαφερόμενο από το ευρύτερο πεδίο της μουσικής εκπαίδευσης. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν 2 κεντρικές ομιλίες, 9 παρουσιάσεις σε στρογγυλές τράπεζες, 21 βιωματικά μουσικοπαιδαγωγικά εργαστήρια, περισσότερες από 50 προφορικές ανακοινώσεις και πολλές αναρτημένες ανακοινώσεις, και να αλληλεπιδράσουν δημιουργικά και κριτικά με Έλληνες και ξένους εισηγητές.

Αναλυτικά το πρόγραμμα ΕΔΩ.

 

Επίσης, στο πλαίσιο του 8ου Συνέδριο θα πραγματοποιηθούν συναυλίες και καλλιτεχνικά δρώμενα από μουσικά σχήματα του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, της Παιδαγωγικής Σχολής του Α.Π.Θ., της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση και φιλοξενούμενα μουσικά σχήματα από το Μουσικό Γυμνάσιο Ρόδου και το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Η είσοδος στις συναυλίες είναι ελεύθερη για τους συνέδρους και, κάποιες από αυτές, για μουσικόφιλους ακροατές κάθε ηλικίας (για παράδειγμα, το Σάββατο 24/11 και ώρα 18:15 θα παρουσιαστεί μουσικοπαιδαγωγική παράσταση για παιδιά ηλικίας 3-10 ετών. βλέπε ΕΔΩ).

Το Συνέδριο ξεκινάει την Παρασκευή 23/11 στις 12:00 στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και ολοκληρώνεται την Κυριακή 25/11 και ώρα 15:00 στην Παιδαγωγική Σχολή του Α.Π.Θ. 

Η εγγραφή περιλαμβάνει την είσοδο στις εργασίες του Συνεδρίου, τη συμμετοχή στα βιωματικά εργαστήρια και την τσάντα συνέδρου με: (α) το Βιβλίο Περιλήψεων του Συνεδρίου, (β) το Καλλιτεχνικό Πρόγραμμα, (γ) Μουσικοπαιδαγωγικό υλικό από την Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση, (δ) Μουσικοπαιδαγωγικό υλικό προσφορά του Συλλόγου Μουσικoκινητικής Αγωγής-Carl Orff και (ε) βεβαίωση παρακολούθησης. Επίσης, την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου και ώρα 12:00 – 15:00, οι σύνεδροι μπορούν να επισκεφτούν το Στούντιο Ηχογραφήσεων και να ενημερωθούν για τις υπηρεσίες της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για εκπαιδευτικούς και σχολεία (περιορισμένος αριθμός ατόμων, απαιτείται προεγγραφή στη ΦΟΡΜΑ.)

Προεγγραφές για το 8ο Συνέδριο: μέχρι και την Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018, στη ΦΟΡΜΑ.

Εγγραφές: Παρασκευή 23 Νοεμβρίου: 12:00 – 15:00. Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

 

Σεμινάριο Παιγνιοθεραπείας 

Η Παιγνιοθεραπεία είναι μία ψυχοθεραπευτική προσέγγιση που χρησιμοποιεί το παιχνίδι, το οποίο αποτελεί το πιο φυσικό τρόπο έκφρασης και επικοινωνίας των παιδιών. Στην Παιγνιοθεραπεία το παιχνίδι αυτό καθ’αυτό γίνεται το μέσο εξωτερίκευσης, κατανόησης και επαναδιαπραγμάτευσης των συναισθημάτων και εμπειριών που έχουν βιωθεί στο εδώ και τώρα.
Σε αυτό το εισαγωγικό σεμινάριο, τόσο μέσα από τη θεωρία όσο και από βιωματικές ασκήσεις, θα διερευνηθούν οι βασικές αρχές που διέπουν τη μη κατευθυντική Παιγνιοθεραπεία και θα δοθεί έμφαση σε βασικά σημεία που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παιγνιοθεραπευτική διαδικασία. Θα παρουσιαστούν τα στάδια παιχνιδιού, με βάση το αναπτυξιακό μοντέλο E-P-R της Sue Jennings, και οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με τα παιχνίδια που χρησιμοποιούνται στη θεραπευτική διαδικασία.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε φοιτητές και επαγγελματίες ψυχικής υγείας καθώς και σε παιδαγωγούς. Οι συμμετέχοντες είναι σημαντικό να φορούν άνετα ρούχα μιας και μεγάλο κομμάτι του σεμιναρίου είναι βιωματικό.

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα

Η Βασιάδη Όλγα αποφοίτησε από το τμήμα ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια εκπαιδεύτηκε στην Παιγνιοθεραπεία στο Ελληνικό Ινστιτούτο Παιγνιοθεραπείας και Δραματοθεραπείας «το Άθυρμα» στην Αθήνα. Έχει εργαστεί στο χώρο της ειδικής αγωγής ενώ τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως Παιγνιοθεραπεύτρια με παιδιά και εφήβους, βλέπει ψυχοθεραπευτικά ενήλικες και συμβουλευτικά γονείς. Συνεχίζει διαρκώς την επιμόρφωσή της μέσα από τη συμμετοχή της σε σεμινάρια και συνέδρια με καταξιωμένους Έλληνες και ξένους Παιγνιοθεραπευτές και Δραματοθεραπευτές και λαμβάνει εποπτική επίβλεψη ενώ συντονίζει και η ίδια σεμινάρια. Συνεργάζεται με τα κέντρα ειδικών θεραπειών «Έκφραση και Ανάπτυξη» και «Παιχνίδια Λόγου» και βλέπει περιστατικά στον προσωπικό της χώρο.

Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, ΔΕΠΥ, Αυτισμός

Το Μητροπολιτικό Κολλέγιο σε συνεργασία με το βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟΣ Θεσσαλονίκης και με την υποστήριξη του eidikospaidagogos.gr διοργανώνουν:

Δωρεάν σεμινάριο

“Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, ΔΕΠΥ, Αυτισμός”

Τι είναι; Ποια τα χαρακτηριστικά; Πώς γίνεται η διάγνωση; Πότε ανησυχούμε;

 

Θεματικές Ενότητες Σεμιναρίου:

  1. Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ορισμός, συμπτωματολογία, γενικά χαρακτηριστικά, πρώιμες ενδείξεις, αιτιολογία, διάγνωση)
  2. Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητας-ΔΕΠΥ (ορισμός, τύποι, διάγνωση, κλινική εικόνα)
  3. Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (χαρακτηριστικά, συμπτωματολογία, αιτιολογία,διάγνωση)
  4. Δημιουργία Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος

 

Εισηγητής:  Φώτης Παπαναστασίου (Ειδικός Παιδαγωγός – Συγγραφέας, Επιστημονικός Σύμβουλος του Τομέα Ειδικής Αγωγής του Μητροπολιτικού Κολλεγίου, eidikospaidagogos.gr)

 

Σε ποιους απευθύνεται:

  • σε φοιτητές του Εκπαιδευτικού Ομίλου ΑΚΜΗ
  • σε εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης
  • σε εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής
  • σε ειδικούς ψυχικής υγείας
  • σε επαγγελματίες και ειδικούς από το χώρο της ειδικής αγωγής
  • σε γονείς
  • σε φοιτητές από αντίστοιχα θεματικά πεδία (ειδική αγωγή, λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, παιδαγωγικά, κτλ)
  • σε κάθε ενδιαφερόμενο

*Στους συμμετέχοντες θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Γνωριμία με τη Θετική Διαπαιδαγώγηση

Γιατί να μεγαλώσω το παιδί μου με τις αρχές της Θετικής Διαπαιδαγώγησης;

Οι γονείς σήμερα ίσως περισσότερο από κάθε άλλη εποχή ενημερώνονται για το τι επιλογές θα κάνουν ώστε να δώσουν στα παιδιά τους τα εφόδια για μια ευτυχισμένη ζωή αλλά και να δημιουργήσουν σχέσεις αγάπης και σεβασμού μέσα στην οικογένεια.

Στο σεμινάριο θα παρουσιαστούν οι αρχές της θετικής διαπαιδαγώγησης. Θα επισημανθούν οι  διαφορές με τις παλιότερες προσεγγίσεις ανατροφής και θα εντοπιστούν  αυτές που  πραγματικά  βοηθούν  τους γονείς να εμπνεύσουν  στα παιδιά τους τις αξίες που θέλουν. Έτσι θα νιώσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση  για τις επιλογές τους ως γονείς, ενδυναμώνοντάς τους στο γονεϊκό τους ρόλο. Παράλληλα, μέσα από βιωματικές ασκήσεις, θα δοκιμάσουν να χρησιμοποιήσουν κάποια από τα εργαλεία της Θετικής διαπαιδαγώγησης μέσα από απλά καθημερινά παραδείγματα.

Την ομάδα συντονίζει η Φιλιώ Κατσαρού, Εκπαιδεύτρια γονέων και Εκ. Ειδικός Θεραπευτικού παιχνιδιού

Fb: Filio Katsarou – Play, Τherapy and Workshops for parents and children

Μαθαίνω να θέτω υγιή όρια στο παιδί μου

Ψυχοεκπαιδευτικό & Βιωματικό Εργαστήρι:
“Μαθαίνω να θέτω υγιή όρια στο παιδί μου” (χωρίς απειλές, τιμωρίες & δωροδοκίες).

Το εργαστήρι απευθύνεται σε γονείς και παιδαγωγούς που επιθυμούν να εφοδιαστούν με παραπάνω εργαλεία ώστε να νιώθουν πιο ικανοί στο να θέτουν υγιή όρια στα παιδιά με τρόπο που ενισχύει τη σύνδεση και τη μεταξύ τους σχέση.

Θα δουλευτούν οι ηλικίες παιδιών ως και τα 6 έτη.

Θέματα που θα συζητηθούν & θα δουλευτούν:

  • γιατί χρειάζονται τα όρια
  • πως τα επικοινωνώ στο παιδί μου χωρίς τη χρήση τιμωρίας, δωροδοκίας ή απειλής
  • συχνά λάθη στην οριοθέτηση

Το εργαστήρι βασίζεται στις αρχές του Attachment Parenting & της Magda Gerber με τη φιλοσοφία του RIE (Resources for Infant Educarers).

Μαθαίνω να φροντίζω τον εαυτό μου

“Μαθαίνω να φροντίζω τον εαυτό μου ώστε να μπορώ να είμαι ο γονιός που θέλω να είμαι.”

Σε αυτό το workshop θα μάθουν οι συμμετέχοντες την αξία της αυτοφροντίδας και το πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στη γονεϊκότητα μας. Το να μάθει κανείς να φροντίζει και να καλύπτει τις ανάγκες του καθώς μεγαλώνει το παιδί δεν είναι ένδειξη εγωϊσμού αλλά αντίθετα μια υγιής προσέγγιση στην ανατροφή του.

Για να μπορείς να απολαμβάνεις το ρόλο σου ως γονιός είναι απαραίτητο να μάθεις να αναγνωρίζεις & να καλύπτεις τις ανάγκες σου επαρκώς.

Το workshop έχει διάρκεια 3 ώρες και θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του γραφείου της κ. Μαργαρίτας Νικολαΐδου (Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια), στην οδό Ελπίδος 11 Πολίχνη.