Θεραπευτική Ορθοφωνία – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Θεραπευτική Ορθοφωνία

διήμερο σεμινάριο με την Κατερίνα Χιωτίνη

Με τον όρο Ορθοφωνία περιγράφουμε την εκπαιδευτική διαδικασία κατά την οποία καλλιεργούμε τη σωστή άρθρωση και την εκφορά του λόγου, εκπαιδευόμαστε στους γραμματικούς κανόνες προφοράς της ελληνικής γλώσσας και διορθώνουμε/ βελτιώνουμε κατά το δυνατόν πιθανές κακές  φωνητικές συνήθειες.

Οι συνηθέστερες από αυτές, που υιοθετούνται ήδη από πολύ μικρή ηλικία είναι οι εξής:

  • Ταχυλογία: γρήγορη, βιαστική ομιλία, «τρώγονται» ολόκληρες συλλαβές από τις λέξεις.
  • Ρηχή/ βιαστική αναπνοή: Διακοπή της φράσης στη μέση για αναπνοή. Η πρόταση κόβεται στη μέση πριν ολοκληρωθεί νοηματικά και στον ακροατή μεταφέρεται μια αίσθηση άγχους και δυσφορίας.
  • Ψευδισμός (ελαττωματική προφορά του σ)/ Ρωτακισμός (ελαττωματική προφορά του –ρ) / Ρινολαλιά (ρινική εκφορά των φθόγγων)
  • Βραχνάδα: πονόλαιμος χωρίς παθολογική αιτία. Συχνή βραχνάδα –χωρίς παθολογική αιτία, π.χ φαρυγγίτιδα ή λαρυγγίτιδα, λόγω κακής χρήσης της φωνής.

Η πλειοψηφία των προβλημάτων αυτών έχει συνήθως ψυχογενείς και όχι μορφολογικές/ παθολογικές αιτίες. Οι φωνητικές χορδές είναι το κατ’ εξοχήν όργανο που επηρεάζεται άμεσα από το στρες, τη θλίψη ή το σοκ. Το βρέφος, γεννημένο με το δώρο της διαφραγματικής αναπνοής (τα μωρά μπορούν να κλαίνε δυνατά επί ώρες χωρίς να βραχνιάζουν ή να τραυματίζουν τις φωνητικές τους χορδές) μεγαλώνοντας «ξεχνά» να αναπνέει σωστά. Επίσης μια σειρά κοινωνικά επιβεβλημένων συνηθειών και προτύπων μπορεί να οδηγήσει σε κακή χρήση και κακοποίηση των φωνητικών χορδών.

Με τον όρο λοιπόν Θεραπευτική Ορθοφωνία εννοούμε την ολισθική προσέγγιση και την προσπάθεια αντιμετώπισης της αιτίας που προκαλεί το σύμπτωμα και όχι μόνο το σύμπτωμα καθαυτό.

Με εξειδικευμένες ασκήσεις άρθρωσης, προφοράς και χρωματισμού της φωνής  σε συνδυασμό με ασκήσεις αναπνοής, διαλογισμού και χαλάρωσης θα αποκτήσει κανείς όλα τα πρώτα απαραίτητα εφόδια για:

  • να μάθει να αναπνέει βαθιά και να χαλαρώνει αποτελεσματικά
  • να τοποθετεί τη φωνή του σωστά ώστε να μη βραχνιάζει όταν χρειάζεται να μιλήσει για ώρα δυνατά
  • να βελτιώσει το χρώμα της φωνής του
  • να ξεπεράσει το φόβο ομιλίας σε ακροατήριο
  • να ανακτήσει την αυτοπεποίθηση του και κατ’ επέκταση
  • να βελτιώσει την επικοινωνίας του με τους άλλους.

 

Λίγα λόγια για την συντονίστρια:

Η Κατερίνα Χιωτίνη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε υποκριτική στη Σχολή Δραματικής Τέχνης Βεάκη και αργότερα αποφοίτησε από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Ακολούθησε διετές πρόγραμμα φωνητικής με την υψίφωνο Κωνσταντίνα Μάτζαρη (Χορωδία της ΕΡΤ) και ετήσιο πρόγραμμα φωνητικής με την υψίφωνο Γεωργία Μπαλαμπίνη (Αττικό Ωδείο).  Το 2007 επιλέχθηκε για να συμμετάσχει στο δίμηνο σεμινάριο “Speech and Drama”στη σχολή American Academy of Dramatic Arts της Νέας Υόρκης και το 2012 ολοκλήρωσε με επιτυχία εξάμηνο κύκλο θεωρίας του θεάτρου στο FreieUniversitat του Βερολίνου.

Εργάζεται ως ηθοποιός τα τελευταία δώδεκα χρόνια. Έχει συμμετάσχει σε πολλές θεατρικές παραστάσεις για μικρούς και μεγάλους και σε αρκετά τηλεοπτικά σήριαλ (Για την Άννα, Αστυνόμος Μπέκας, Αληθινοί Έρωτες, Εργαζόμενη Γυναίκα, Οι Βασιλιάδες κ.α.).
Έχει βραβευτεί με το Πρώτο Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Φανταστικού Κινηματογράφου για τις ταινίες μικρού μήκους «Ισόγειο» και «Το Άλμα» του Χάρη Σταθόπουλου. Είναι συνδημιουργός του Προγράμματος καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης για παιδιά «Το πώς και το Γατί» μαζί με τον αρχιτέκτονα Απόστολο Πάνο και την ψυχολόγο Ανδρομάχη Χιωτίνη. Ασχολήθηκε επίσης με την κοινωνικοποίηση μέσω του θεάτρου ενηλίκων με αναπηρίες σε συνεργασία με την κοινωνική λειτουργό Ανθή Κουτσούπη.
Το 2014 πρωταγωνίστησε στον θεατρικό μονόλογο «Λίλια Μπρικ: μετά το τέλος της ιστορίας» σε συνσκηνοθεσία με την ηθοποιό- σκηνοθέτη Δήμητρα Σύρου. Το 2015 πρωταγωνίστησε στο ρόλο της Ιοκάστης στην παράσταση «Οιδίπους Τύραννος» σε σκηνοθεσία Τηλέμαχου Μουδατσάκι (Φεστιβάλ Αβινιόν, Γαλλία και θέατρο Αλκμήνη, Αθήνα). Από το 2014 συντονίζει κύκλους σεμιναρίων Ορθοφωνίας-Αγωγής του Λόγου και Δημόσιου Λόγου για παιδιά και ενήλικες. Το 2015 δίδαξε Ορθοφωνία στο Ελεύθερο Ωδείο Αθηνών. Τα τελευταία χρόνια δημιούργησε και εξελίσσει τη μέθοδο της Θεραπευτικής Ορθοφωνίας. Από το 2016 ζει και εργάζεται στο Βερολίνο.

Χρήσιμες πληροφορίες

Τετάρτη 6 & Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019

Ώρα: 16.00 – 21.00

Παρεμβάλλεται διάλειμμα 20 λεπτών.

Το σεμινάριο Θεραπευτικής Ορθοφωνίας θα ολοκληρωθεί σε δύο μέρες.

Το σεμινάριο είναι βιωματικό, για την καλύτερη διεξαγωγή του φορέστε άνετα ρούχα και καλτσάκια.

Συνολικό Κόστος: 50 ευρώ ( Έκπτωση 10 ευρώ σε φοιτητές και σπουδαστές Ωδείων και Δραματικών Σχολών) & 35 ευρώ με την προαγορά έως 20 Φεβρουαρίου 2019. (Προαγορά Θέατρο Αυλαία,  τηλ. 2310230013, www.viva.gr)

Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Επικοινωνία: Ελευθερία Τέτουλα, 2310230013

Οι Πυγολαμπίδες προσπαθούν πάντα να είναι ενημερωμένες, όμως για την αποφυγή αλλαγών στις εκδηλώσεις και δραστηριότητες που παρουσιάζονται, καλό θα ήταν να επικοινωνείτε με τον διοργανωτή της εκάστοτε εκδήλωσης.

Πληροφορίες χώρου

Θέατρο Αυλαία

Πλατεία ΧΑΝΘ, 54621, Θεσσαλονίκη

Τηλ.: 2310 230013

Email: info@avlaiatheatre.gr

Links: Website, Website, Facebook

Προβολή στους Χάρτες Google

Τι υπάρχει κοντά

Γράψτε το σχόλιό σας

Αν θέλετε να λαμβάνετε το εβδομαδιαίο newsletter των Πυγολαμπίδων παρακαλώ κάντε εγγραφή εδώ.

Δείτε τους όρους χρήσης της ιστοσελίδας μας.