Σεμινάριο & Ομιλία – Σελίδα 3 από 11 – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Functional Juggling Teacher Training Seminar

Το σεμινάριο έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στους εκπαιδευτές μια θεμελιώδη κατανόηση των θεωριών και της πρακτικής του Functional Juggling. Κατά τη διάρκεια αυτού του μαθήματος, οι μαθητές θα οδηγηθούν σε μια σταδιακή διαδικασία κατανόησής για το juggling και θα δοθούν νέα εργαλεία για σκοπούς αναψυχής και προσβασιμότητας. Τα οφέλη για τους συμμετέχοντες θα είναι η ικανότητα δημιουργίας και αυτοσχεδιασμού νέων μορφών ζογκλερικών περιβαλλόντων για κάθε τύπο ατόμου. Επιπλέον, θα αναλυθούν σε βάθος έρευνες στρατηγικών μη-λεκτικών και αισθητηριακών επικοινωνιών.

Όλα τα επίπεδα δεξιοτήτων είναι ευπρόσδεκτα. Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν είτε να παρακολουθήσουν ένα βίντεο διάλεξης μιας ώρας ή/και να κατεβάσουν και να διαβάσουν το δωρεάν διαδικτυακό βιβλίο για τα λειτουργικά ζογκλερικά ως προετοιμασία για το σεμινάριο.

Κατεβάστε το βιβλίο στα ελληνικά ΕΔΩ.

Θέματα – Περιεχόμενα

  • Φιλοσοφίες + Προθέσεις + Λύσεις
  • Λειτουργικά Ζογκλερικά + Θεωρία Σχηματισμών Διαδικασιών
  • Χάρτη Χωρικής αλληλουχίας + Διέγερση πνευματικής ροής
  • Στρατηγικές Διόρθωσης + Υποστήριξη της Ανεξαρτησίας
  • Επισκόπηση + Επιπτώσεις + Πληροφορίες ιστορικού

 

Λίγα λόγια για το Functional Juggling

Το Juggling Board στο πλαίσιο του νηπιαγωγείου μπορεί να αποτελέσει ένα μέσο εξάσκησης τόσο της αδρής όσο και της λεπτής κινητικότητας των νηπίων. Καθώς είναι ένα παιχνίδι που στοχεύει στην αλληλεπίδραση των νηπίων και όχι στην ανάδειξη κάποιου νικητή, έχει παρατηρηθεί ότι τα νήπια που ασχολήθηκαν συστηματικά με το Juggling Board απέκτησαν περισσότερη υπομονή, ανέπτυξαν μεγαλύτερη ικανότητα συνεργασίας τόσο σε δυαδικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο. Καθώς επίσης παιδιά με δυσκολία στη συγκέντρωση κατάφεραν με τον καιρό να μένουν προσηλωμένα για όλο και μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κατά τη διάρκεια της ενασχόλησης τους με το Juggling Board. Παρατηρήθηκε επίσης ότι όσο πιο σύνθετα μοτίβα έφτασαν εις πέρας τόσο η αυτοπεποίθησή τους αυξανόταν γεγονός που επηρέασε θετικά την ακαδημαϊκή τους απόδοση.

Δήμητρα Πάτκου, Πτυχιούχος νηπιαγωγός, Απόφοιτη Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Βόλου

 

Στόχος μου είναι να διαδώσω όσο περισσότερο μπορώ αυτή τη μέθοδο, να δείξω στον κόσμο τα οφέλη που έχουν τα ζογκλερικά στον άνθρωπο ανεξαρτήτου ηλικίας και φυσικής κατάστασης.
Έτσι μία νέα αρχή ξεκινάει στην Ελλάδα με αυτό το σεμινάριο.
Τελικός προορισμός; Ο καθένας μας είναι ελεύθερος να διαλέξει το δικό του δρόμου.
Την μέθοδο Functional Juggling τη γνώρισα πριν τρία χρόνια, όταν είδα ένα βίντεο στο YouTube “Blind Can Juggle” που ένας τυφλός μαθαίνει να κάνει ζογκλερικά μέσω αυτής της μεθόδου. Κατευθείαν μου άγγιξε την καρδιά. Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα είναι ότι πρέπει οπωσδήποτε να μάθω για αυτό. Είναι πραγματικά ένα μοναδικό εργαλείο τόσο για θεραπευτές και εκπαιδευτικούς όσο και για καλλιτέχνες και απλούς καθημερινούς γονείς.

Μάρκος Καραμήτρος, Circus Camino

 

Διοργανωτής: Circus Camino
Υποστηρικτής: ΜΟΝΟΚΥΚΛΟ

Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Δωρεάν Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών τη Δευτέρα 06/06/2022 στον πολυχώρο WE

Στο σεμινάριο οι γονείς θα μάθουν πολλά και πάρα πολύ σημαντικά πράγματα για την ασφάλεια τόσο τη δική τους, όσο και των παιδιών τους.

Ο άνθρωπος που θα δώσει όλες τις σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τη διάσωση και τις πρώτες βοήθειες, είναι ο κύριος Χαλιώτης Δημήτριος, Εκπαιδευτής Ναυαγοσώστης του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, Υπεύθυνος Σώματος Εθελοντών Σαμαρειτών, Διασωστών και Ναυαγοσωστών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Πάτρας και Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Ενηλίκων από τον ΕΟΠΠΕΠ

Δυστυχώς οι μικροί φίλοι δε θα μπορέσουν να παρευρεθούν επειδή οι σημαντικές πληροφορίες που θα δοθούν, απαιτούν την αμέριστη προσοχή των συμμετεχόντων.

Το σεμινάριο είναι ενημερωτικό και δεν παρέχεται πιστοποίηση.

 

Εφηβεία και διαδίκτυο

Το Σάββατο 09 Απριλίου και ώρα 19:00, ο Λυρικός Μικρός Πλανήτης φιλοξενεί τον παιδοψυχίατρο Αλέξη Λάππα για μια ομιλία – συζήτηση που ενδιαφέρει όλους τους γονείς.

Σε μια εποχή που όλα  αλλάζουν με απίστευτη ταχύτητα, οι γονείς καλούνται να κρατήσουν ζωντανή την επικοινωνία με τα παιδιά τους.

  • Πότε να του πάρω κινητό τηλέφωνο;
  • Με πιέζει ότι χρειάζεται smart phone.
  • Μαλώνουν  για την χρήση του υπολογιστή.
  • Ήρθε ο φίλος του και δεν αντάλλαξαν ούτε μια κουβέντα, ήταν βυθισμένοι στην αναζήτηση μιας νέας πίστας.

Νιώθετε το παιδί σας να απομακρύνεται, κλείνεται στο δωμάτιο του και δεν ξέρετε με ποιον μιλά στο διαδίκτυο. Τον τελευταίο καιρό είναι ιδιαίτερα νευρικό, ειδικά αν τον διακόψετε από το ηλεκτρονικό του παιχνίδι. Σας ζητά συχνά χρήματα για το παιχνίδι που παίζει, δεν μπορείτε να ανταποκριθείτε. Δεν θέλει να βγαίνει από το σπίτι, προτιμάει να είναι στο δωμάτιο του. Καθώς τα παιδιά σας μεγαλώνουν καλείστε να σταθείτε στο πλάι τους.

 

Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης θα υπάρχει δημιουργική φύλαξη στο χώρο της βιβλιοθήκης για τα παιδιά.

Ολιστική Παιδαγωγική: Ημέρα Σποράς

“BootCamp Ολιστικής και Θεραπευτικής Παιδαγωγικής στη Θεσσαλονίκη”

Ισορροπία σε Σώμα – Νου – Πνεύμα

 

Η FAMILY WAYS και ο ΙΧΘΥΣ δημιουργούν ολιστικά προγράμματα για όλη την οικογένεια.

Η Λαμπρινή και η Χριστίνα ενώνουν τις Γνώσεις, τις Εμπειρίες τους και την Αγάπη τους για τα παιδιά και τον Άνθρωπο, μέσα από μια Oλιστική και Απαλή παιδαγωγική, που στόχο έχει να ζήσουμε όλοι σε μια κοινωνία απλότητας και ευημερίας.

Σε μια εποχή που όλα αλλάζουν ραγδαία και τα τραύματα ξύπνησαν από τις απότομες και βίαιες αλλαγές, έχει προετοιμαστεί κατάλληλα ο άνθρωπος να αντεπεξέλθει σε όλα αυτά;

Και πώς θα πορευτεί με χαρά σε όσα έπονται;

Η πηγή της βελτίωσης της κοινωνίας μας είναι τα παιδιά!

Στόχος είναι να δοθεί η δυνατότητα στον καθένα να ανακαλύψει, να θυμηθεί, να δημιουργήσει και να φροντιστεί εκ νέου με έναν πιο συμβατό τρόπο για την εξέλιξη του Σώματος, του Νου και του Πνεύματος.

Η κοινωνία μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο, μέσα από την αυτοφροντίδα, την αυτοεπίγνωση, τη σιγουριά που έπεται από αυτήν, την ηρεμία και εν τέλει τη Χαρά.

 

Εισηγήτριες:

Λαμπρινή Τσιλικιτίδου, Παιδαγωγική σύμβουλος – Συστημική θεραπεύτρια

Χριστίνα Χρυσοχοΐδου, Σύμβουλος παιδαγωγικών μεθόδων

 

Λίγα λόγια για την Απαλή και Ολιστική Θεραπευτική Παιδαγωγική

Ερχόμενοι σε αυτόν το κόσμο, οι δύο πρωταρχικές φυσικές μας τάσεις είναι αυτές της Σύνδεσης και της Αυτοπραγμάτωσης.

Κι αλήθεια σήμερα, αυτοπραγματώνομαι, συνδέομαι όμορφα με τους άλλους ανθρώπους; Πόσο συνειδητός είμαι; Κι αν δεν τα ακολουθούν οι ενήλικες όλα αυτά πως θα τα ακολουθήσουν τα παιδιά;

Σωτήρια είναι η Συνειδητότητα και η Αγάπη της μητέρας, του πατέρα, του παιδιού.

Είναι καιρός ο καθένας να βλέπει τους ανθρώπους και τα πλάσματα γύρω του με ενσυναίσθηση.

Είναι καιρός η παιδαγωγική να επιτρέπει το πνεύμα του ανθρώπου να ελευθερώνεται, να θυμηθεί την ύψιστη τέχνη της Αγάπης.

 

Στο BootCamp θα γίνει η πρώτη γνωριμία και η σύνδεση και θα ξεκινήσει ένα όμορφο ταξίδι το οποίο περιλαμβάνει:

  • Συστημικές Θεραπείες
  • Θεματικά Εργαστήρια
  • Ψυχοθεραπείες
  • Εκδρομές στη φύση
  • …και πολλές εκπλήξεις!

 

To  BootCamp Ολιστικής και Θεραπευτικής Παιδαγωγικής θα πραγματοποιηθεί δια ζώσης, με περιορισμένο αριθμό ατόμων, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και αντιμετώπισης του Covid-19.

Υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης της συνάντησης ζωντανά μέσω της πλατφόρμας Zoom, αρκεί να το δηλώσετε στη Φόρμα συμμετοχής.

2o Πανελλήνιο Συνέδριο: Το εκπαιδευτικό παιχνίδι & η τέχνη στην εκπαίδευση & στον πολιτισμό

2ο Πανελλήνιο Συνέδριο

Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

Tο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ, το Εργαστήριο Ψυχοπαιδαγωγικών Εφαρμογών στην Προσχολική Αγωγή, Labaratory for Research on Early Research on Early Childhood Psychopedagogy, Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το Greek Cultural Institute και  το  Μητροπολιτικό Κολλέγιο  συνδιοργανώνουν στις 29 – 31 Οκτωβρίου 2021 το “2ο Πανελλήνιο Συνέδριο” με τίτλο «Το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό» το οποίο θα διεξαχθεί διαδικτυακά.
Ο ρόλος του παιχνιδιού στο σύγχρονο περιβάλλον μάθησης είναι αναμφισβήτητα σημαντικός. Στη τυπική εκπαίδευση, αν και αναγνωρίζεται η σπουδαιότητά του, καθώς προχωράμε από την προσχολική στη δημοτική και δευτεροβάθμια εκπαίδευση η αποδοχή του μειώνεται. Από την άλλη ο ρόλος της τέχνης στην προαγωγή της παιδείας και του πολιτισμού είναι καθοριστικός και ουσιαστικός καθώς συνδέει την εκπαίδευση με τον πολιτισμό.
Στόχος του Συνεδρίου είναι να διερευνηθούν οι δυνατότητες που προσφέρει το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη τόσο στην τυπική εκπαίδευση όσο και στη μη τυπική. Το πρόγραμμα του Συνεδρίου θα περιλαμβάνει:
  1. κεντρικές ομιλίες από ειδικούς επιστήμονες
  2. εισηγήσεις
  3. εργαστήρια

Δείτε το πρόγραμμα του Συνεδρίου ΕΔΩ.

Το πρόγραμμα του Συνεδρίου περιλαμβάνει:
α. Προφορικές ανακοινώσεις
β. Θεματικά Συμπόσια
γ. Εργαστήρια
δ. Αναρτημένες ανακοινώσεις, Poster

 Όσοι ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν το συνέδριο συμπληρώνουν τη ΦΟΡΜΑ.

WEBINAR ΓΟΝΕΩΝ: Στρες – Πώς επηρεάζει τη συμπεριφορά και τον εγκέφαλό μας;

Το 6ο κατά σειρά Webinar των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

«Στρες: Πώς επηρεάζει τη συμπεριφορά και τον εγκέφαλό μας;» είναι ο τίτλος του 6ου κατά σειρά Webinar που πραγματοποιούν τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 21 Απριλίου στις 7μμ. στο πλαίσιο του καθιερωμένου κύκλου των Απογευματινών Συναντήσεων Γονέων «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».

Ομιλήτρια της συνάντησης θα είναι η κ. Δέσποινα Τατά, Αν. Καθηγήτρια Βιοψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

 

Το θέμα αναλυτικά

Όλοι μας, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, βιώνουμε στρες στην καθημερινότητά μας. Αν και τα χαμηλά επίπεδα στρες είναι δυνατόν να σχετίζονται με καλύτερες επιδόσεις, η παρατεταμένη έκθεση σε στρεσογόνες καταστάσεις μπορεί να είναι επιζήμια. Τα υψηλά επίπεδα ορμονών που συνδέονται με τη στρεσογόνο απόκριση βλάπτουν τα κύτταρα του εγκεφάλου, εξασθενώντας τη μνήμη και αυξάνοντας τον κίνδυνο για την εκδήλωση ψυχοπαθολογίας. Στη συνάντηση αυτή θα γίνει λόγος για όλα τα παραπάνω και θα αναφερθούν οι λόγοι για τους οποίους παιδιά που βιώνουν έντονο στρες κατά την πρώιμη φάση της ζωής τους είναι ευάλωτα στην εμφάνιση διαταραχών άγχους και κατάθλιψης.

 

Tα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια, μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουν για δέκατη έκτη συνεχή χρονιά τις καθιερωμένες «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».

 

WEBINAR ΓΟΝΕΩΝ: Οικογένεια και επιδράσεις στην ψυχοσυναισθηματική ισορροπία του παιδιού

 

Το 5ο κατά σειρά Webinar Γονέων των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

«Οικογένεια και επιδράσεις στην ψυχοσυναισθηματική ισορροπία του παιδιού» είναι ο τίτλος του 5ου κατά σειρά Webinar που πραγματοποιούν τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 14 Απριλίου στις 7μμ στο πλαίσιο του καθιερωμένου κύκλου των Απογευματινών Συναντήσεων Γονέων «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».

Ομιλήτρια της συνάντησης θα είναι η Δρ. Τέσσα Χριστοδούλου, PhD, CPsych, AFBPsS, CSci. Κλινική και Δικαστική Ψυχολόγος-Νευροψυχολόγος, Εγγεγραμμένη Πραγματογνώμονας Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκη.

 

Το θέμα αναλυτικά:

Η οικογένεια βοηθά στη διαμόρφωση του πυρήνα της προσωπικότητας του παιδιού. Ως πρωτογενής ομάδα επιδρά τόσο σε βιολογικό όσο και κοινωνικό επίπεδο.

Ποιες είναι οι συνθήκες που λειτουργούν επιβαρυντικά για ένα παιδί; Ποιες είναι οι διαφοροποιήσεις της σημερινής δομής της οικογένειας σε σύγκριση με το παρελθόν; Ποιες είναι οι επιρροές μίας μονογονεϊκής οικογένειας στην προσωπικότητα του παιδιού;

Πώς η αλλαγή στη σύνθεση των οικογενειών συμβάλλει ευεργετικά στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών; Υπάρχουν περιπτώσεις όπου επιδρά αρνητικά; Και αν ναι, πώς μπορούμε να τις διαχειριστούμε; Όλα αυτά θα αναλυθούν στη διάρκεια του Webinar, ενώ θα ακολουθήσουν ερωτήσεις και συζήτηση με τους συμμετέχοντες.

 

Tα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια, μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – 
οικογένειας, διοργανώνουν για δέκατη έκτη συνεχή χρονιά τις καθιερωμένες 
«Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς 
της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».

 

 

Δωρεάν webinar Α’ Bοηθειών

Το μάθημα Α’ Βοηθειών μέσω σύγχρονης διδασκαλίας από απόσταση, προσαρμοσμένο σε COVID-19, οργανώνεται και υλοποιείται από τον ανθρωπιστικό Οργανισμό KIDS SAVE LIVES – Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές (Ελληνική Εταιρεία Επείγουσας Προνοσοκομειακής Φροντίδας) σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ | Οι συμμετέχοντες, θα διδαχθούν στο πώς να:

  • αναγνωρίσουν τα σημάδια ενός καρδιακού επεισοδίου
  • προσεγγίσουν ένα θύμα που κατέρρευσε με ασφάλεια και χρήση ΜΑΠ
  • αξιολογήσουν θύμα το οποίο έχει καταρρεύσει
  • καλέσουν ορθά την Υπηρεσία Επείγουσας Προνοσοκομειακής Φροντίδας (166)
  • καλέσουν όταν απαιτείται τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Επείγουσας Κλήσης (112)
  • ξεκινήσουν έγκαιρα Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ)
  • χρησιμοποιήσουν με ασφάλεια έναν Αυτόματο Εξωτερικό Απινιδωτή (AED)
  • τοποθετήσουν σε πλάγια θέση ασφαλείας (θέση ανάνηψης) ένα αναίσθητο θύμα
  • αντιμετωπίσουν την πνιγμονή ενός θύματος από ξένο σώμα
  • αντιμετωπίσουν ένα θύμα πνιγμού από νερό
  • αντιμετωπίσουν καρδιακή ανακοπή μικρού παιδιού κάτω των 8 ετών
  • προβλέψουν και να αποφύγουν έναν σοβαρό τραυματισμό
  • ελέγξουν μία εξωτερική αιμορραγία με προσαρμογή των θεματικών ενοτήτων σε COVID-19.

Ενισχύστε το ανοσοποιητικό σας με φυσικό τρόπο

Το “PlayTogether” σε συνεργασία με το Playeat  διοργανώνουν την Τετάρτη 2/9, στις 18.30 ένα δωρεάν ενημερωτικό σεμινάριο με θέμα την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος με φυσικό τρόπο. Εν όψει πανδημίας αλλά και των διαφόρων ιώσεων και λοιμώξεων του φθινοπώρου, που ταλαιπωρούν γονείς και παιδιά, θα μάθουμε πως μπορούμε να προστατευτούμε.

 

  • Ποιες αλλαγές στην καθημερινότητα μας θα ενισχύσουν το ανοσοποιητικό μας;
  • Ποια διατροφή θα μας βοηθήσει να αναρρώσουμε από μια ίωση;
  • Υπάρχουν και “καλά” μικρόβια;
  • Τι είναι τα φυσικά συμπληρώματα; Μπορούν να μας βοηθήσουν να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας;

 

Στόχος του σεμιναρίου είναι μέσα από απλές και εύκολες οδηγίες, διατροφής και τρόπου ζωής, να καθοδηγηθείτε πώς να αποφύγετε ή να μειώσετε τα συμπτώματα και φυσικά να απαντηθούν τα ερωτήματά σας.

 

Η πρόληψη είναι πάντα ο καλύτερος σύμμαχος για την αντιμετώπιση όλων των παθήσεων.

1η Ημερίδα για το Σύνδρομο Γονικής Αποξένωσης, το Διαζύγιο & την Παιδική Κακοποίηση

 

Εξαιτίας του Κορωνοιού, η 1η Ημερίδα για το Σύνδρομο της Γονικής Αποξένωσης ή Αλλοτρίωσης, το Διαζύγιο και την Παιδική Κακοποίηση: Ψυχολογικές & Νομικές Επιπτώσεις θα πραγματοποιηθεί τελικά το Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2020. Η Ημερίδα διοργανώνεται από την Brain Matters Institute και την Δρ. Αλεξάνδρα Πενταράκη, στο Συνεδριακό χώρο του Ξενοδοχείου Mediterranean Palace στην Θεσσαλονίκη.

 

Το φαινόμενο της γονικής αποξένωσης ή αλλοτρίωσης και ειδικά το Σύνδρομο Γονικής Αποξένωσης ή Αλλοτρίωσης (ΣΓΑ) έχει παρατηρηθεί εδώ και αρκετές δεκαετίες στις Δυτικές κοινωνίες και το τελευταίο διάστημα και στην Ελλάδα, κατά την διάρκεια, και όχι μόνο, της δικαστικής διαδικασίας για την επιμέλεια των παιδιών ανάμεσα σε διαζευγμένους γονείς. Το ΣΓΑ έχει αποδειχθεί ότι αποτελεί επίσης μια μορφή παιδικής κακοποίησης με σοβαρές επιπτώσεις στον ψυχισμό των παιδιών που το βιώνουν και η επίδρασή του φτάνει μέχρι και στην ενήλικη ζωή τους. Η οργάνωση της Ημερίδας έχει ως στόχο την ενημέρωση τόσο των επαγγελματιών όσο και του ευρύτερου κοινού πάνω στο θέμα του ΣΓΝ, της διαδικασίας του διαζυγίου, την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης και την επιρροή του στην ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου.

 

Η Ημερίδα θα περιλαμβάνει ομιλίες από αξιόλογους επαγγελματίες και επιστήμονες με εξειδίκευση στα προαναφερόμενα θέματα καθώς και σε άλλα σχετικά θέματα (βλ. Θεματικούς Άξονες Ημερίδας). Θα υπάρξει επίσης συζήτηση και θα τεθούν ερωτήματα αλλά και τοποθετήσεις πάνω στα θέματα με στόχο την ανταλλαγή γνώσης, εμπειρίας και γιατί όχι και ανάπτυξης νέων καινοτόμων ιδεών.

 

 Θεματικοί Άξονες της Ημερίδας

  • Σύνδρομο Γονικής Αποξένωσης ή Αλλοτρίωσης
  • Διαζύγιο: Ψυχολογικές επιπτώσεις στα παιδιά
  • Διαζύγιο και Δίκαιο
  • Αληθινές ή ψευδείς κατηγορίες περί κακοποίησης του παιδιού
  • Παιδική κακοποίηση και οι επιπτώσεις της στον ψυχισμό του παιδιού
  • Παιδική κακοποίηση και οι νομικές επιπτώσεις της
  • Μορφές παιδικής κακοποίησης
  • Ενδοοικογενειακή βία
  • Παιδική κακοποίηση & Μαθησιακές επιπτώσεις
  • Διαζύγιο & Σχολική επίδοση
  • Παιδική κακοποίηση & ο ρόλος του ψυχολόγου
  • Παιδική κακοποίηση & Ιατροδικαστική
  • Θεραπευτικές προσεγγίσεις για την παιδική κακοποίηση
  • Θεραπευτικές προσεγγίσεις για το Σύνδρομο Γονικής Αποξένωσης ή Αλλοτρίωσης
  • Ψυχολογική Διαχείριση του διαζυγίου

 

Επειδή υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον να παρακολουθήσουν την 1η Ημερίδα για το Σύνδρομο Γονικής Αποξένωσης, το Διαζύγιο & την Παιδική Κακοποίηση από νομούς εκτός Θεσσαλονίκης, αλλά δεν μπορούν να μεταβούν στην Θεσσαλονίκη, αποφασίστηκε να παρέχεται η δυνατότητα να μεταδοθεί η Ημερίδα ζωντανά μέσα από το ίντερνετ με την τεχνολογία του Live Streaming.

Όσοι το παρακολουθήσουν μέσω ίντερνετ θα έχουν μια έκπτωση στο ποσό εγγραφής.

Εάν σας ενδιαφέρει αυτή η δυνατότητα δηλώστε το ενδιαφέρον σας μέχρι τις 30/03/2020 στο e-mail
brainmattersinstitute@windowslive.com ή τηλ. 2310 227 115

Υπό την Αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης

Αισθητηριακό και δημιουργικό παιχνίδι για παιδιά βρεφικής και προσχολικής ηλικίας

Βιωματικό εκπαιδευτικό σεμινάριο

Μια βιωματική προσέγγιση της Αισθητηριακής αγωγής στην βρεφική και προσχολική ηλικία.

Στόχος του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες να αναπτύξουν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους στον σχεδιασμό και στην προετοιμασία δημιουργικών και πρωτότυπων δραστηριοτήτων για θέματα που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν με παιδιά αυτής της ηλικίας. Θα έχουν τη δυνατότητα να πειραματιστούν με πολλά και διαφορετικά υλικά, να αυτοσχεδιάσουν και να αλληλεπιδράσουν βλέποντας από τη θεωρία στην πράξη πως να μοιραζόμαστε δημιουργικές στιγμές με τα παιδιά πολύ μικρής ηλικίας σε ένα ασφαλές και ευχάριστο πλαίσιο.

Εκπαιδεύτρια: Άντζυ Κάντζου, εμψυχώτρια, βρεφονηπιοκόμος (ΣΒΟΥΡΑ – Δημιουργικές εκπαιδευτικές δράσεις, Ναύπακτος)

Προγεννητική Αγωγή

Προγεννητική Αγωγή, Φυσικός Τοκετός, Νευροεξελικτική!

Ένας θησαυρός εργαλείων και πληροφοριών για κάθε μέλλουσα αλλά και ήδη υπάρχουσα οικογένεια.

Κεντρική ομιλία  (18:00 – 19:30)

Ιωάννα Μαρή – Πρόεδρος της Ελληνικής και Παγκόσμιας Οργάνωσης Προγεννητικής Αγωγής

Η αξιοθαύμαστη και σοφή αυτή γυναίκα θα μιλήσει για την τέχνη της Προγεννητικής Αγωγής που είναι ένας πλήρης οδηγός για να έρθουν στον κόσμο ευτυχισμένα παιδιά με υγεία, συγκρότηση, αξίες και ιδανικά. Θα μιλήσει επίσης για την Γυναίκα – Μητέρα της ανθρωπότητας, τον σπουδαίο ρόλο του Πατέρα και την αγωγή του παιδιού που ξεκινά από την σύλληψη.

Ακολουθούν οι ομιλίες (19:30 – 20:00)

Ειρήνη-Αθηνά Αβραμίδου – Μαία Msc για τον Φυσικό Τοκετό

Μία μοναδική μαία, θα μιλήσει για την κατάλληλη προετοιμασία πριν τον τοκετό, τι σημαίνει ”γεννώ με εμπιστοσύνη” και πόσα οφέλη έχει ένας φυσικός τοκετός σε σωματικό και συναισθηματικό επίπεδο για όλη την οικογένεια.

(20:00 – 20:30)
Παντελής Πασχαλίδης – Εργοθεραπευτής / Ιδιοκτήτης Κέντρων Αποκατάστασης Αναπτυξιακών Διαταραχών

Ένας εξαιρετικός επιστήμονας, παρουσιάζει την εποχή του εγκεφάλου και της Νευροεξελικτικής και εξηγεί πώς με τη χαρτογράφηση των εγκεφαλικών λειτουργιών και δεξιοτήτων μπορούν να βοηθηθούν προληπτικά ή θεραπευτικά τα παιδιά.

Μικρό Επιστημονικό
Χρ. Περραιβού 42 – Ισόγειο
Α. Τούμπα – Θεσσαλονίκη

Καταπολεμώντας τα έμφυλα στερεότυπα στο σχολείο

Βιωματικό εργαστήριο για ενήλικες με την εκπαιδευτική ομάδα της ΜΚΟ Αντιγόνη

 

Πιο συγκεκριμένα:

Το εργαστήρι είναι συμμετοχικό και οι δάσκαλοι/ες θα έχουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν ιδέες και να αποκτήσουν εργαλεία που θα τους επιτρέψουν να βοηθήσουν τους μαθητές/τριες να αναπτύξουν αυτογνωσία σε σχέση με τις ταυτότητες φύλου, να εξοικειωθούν με την έννοια της ισότητας φύλων και να μπορούν να εντοπίζουν στερεοτυπικές αντιλήψεις σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο.

 

Λίγα λόγια για την «Αντιγόνη»

Η “ΑΝΤΙΓΟΝΗ – Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για το Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και τη Μη Βία” είναι μία μη κερδοσκοπική οργάνωση με έδρα τη Θεσσαλονίκη και γραφεία στην Αθήνα. Από το 1993 δραστηριοποιείται σε θέματα που αφορούν το ρατσισμό και τις διακρίσεις, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την κοινωνική οικολογία, την ειρήνη και τη μη βίαιη επίλυση των συγκρούσεων.

Σκοπός της ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ είναι η εξασφάλιση ίσων ευκαιριών για όλους χωρίς καμία διάκριση. Μέσα από τη δράση της, με άξονα την αλληλεγγύη και την ενεργή συμμετοχή, στοχεύει επίσης στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου σε θέματα μη διάκρισης, ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οικολογίας, μη βίας και διαπολιτισμικότητας.

Περισσότερα ΕΔΩ. 

 

To πρόγραμμα της Αντιγόνης «Schools for Change»

Το έργο πραγματοποιείται σταθερά κάθε σχολική χρονιά, από τον Σεπτέμβριο του 2012 έως σήμερα με την έγκριση του ΥΠΠΕΘ και χωρίς κάποια οικονομική επιβάρυνση για τα σχολεία. Aπευθύνεται στη σχολική κοινότητα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (δημοτικά σχολεία, γυμνάσια και λύκεια) με δράσεις για μαθητές/ριες, εκπαιδευτικούς και γονείς σε διάφορες θεματικές ενότητες.

Στο πλαίσιο των δράσεων του προγράμματος «Schools for Change» της ΜΚΟ «Αντιγόνη», η εκπαιδευτική ομάδα της Αντιγόνης θα συμμετέχει στο project share-call με σκοπό την επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Το πρώτο εργαστήρι που θα πραγματοποιηθεί στις 17/2/2020 αφορά την καταπολέμηση των έμφυλων στερεοτύπων στο σχολείο.

 

Λίγα λόγια για το project Share – Call και τις «Δευτέρες των Δασκάλων»

Σκοπός του project share-call είναι να δημιουργηθεί ένας «χώρος συνάντησης» στον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν υποστήριξη, έμπνευση και δύναμη. Ένας «κύκλος» στον οποίο μπορούν να μοιραστούν όσα τους απασχολούν, να ανταλλάξουν ιδέες, να δημιουργήσουν.

Στο πλαίσιο του project share-call, οργανώνονται ανοιχτές συναντήσεις εκπαιδευτικών με τίτλο «Οι Δευτέρες των Δασκάλων». Oι συμμετέχοντες/ουσες  θα έρθουν σε μια πρώτη επαφή με την μέθοδο της Παρεμβαίνουσας μη Κατευθυντικότητας (NDI) ενώ θα βρουν χώρο και χρόνο για να εκφραστούν ποικιλοτρόπως, διευρύνοντας τα εκφραστικά και επικοινωνιακά τους μέσα. Στόχος η ενδυνάμωση και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σύνθετες προκλήσεις της εκπαιδευτικής τους πράξης.

Οι Δευτέρες των δασκάλων περιλαμβάνουν:

  • Βιωματικά σεμινάρια επικοινωνίας και έκφρασης (κουκλοθέατρο στην εκπαίδευση, η τέχνη του κλόουν, κοινωνικό θέατρο, δημιουργική γραφή κοκ)
  • Εργαστήρια για την διαχείριση σύνθετων θεμάτων στη σχολική τάξη (bullying, ανθρώπινα δικαιώματα, ισότητα των φύλων κλπ)
  • Κύκλοι μοιράσματος στους οποίοι οι εκπαιδευτικοί μιλούν και ανταλλάσσουν εμπειρίες, ιδέες, προσωπικά βιώματα
  • Διαλέξεις για παιδαγωγικά θέματα

 

Εναλλακτική επιλογή

Εκτός από τις ανοιχτές συναντήσεις, έχει συγκροτηθεί και μια ομάδα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης (30 ώρες, Ιανουάριος-Μάιος 2020). Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς (κάθε βαθμίδας) που επιθυμούν την σταθερή συμμετοχή σε μια κοινότητα με σκοπό την αλληλοϋποστήριξη, την ενδυνάμωση, τον εμπλουτισμό των εκφραστικών τους μέσων. Τα μέλη της ομάδας συναντιούνται 2 φορές το μήνα (2 και 4 Δευτέρα του μήνα). Από το Σεπτέμβρη του 2020 θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους νέες ομάδες share-call.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε ΕΔΩ.

 

Eμψύχωση:

  • Άρτεμις Καρμπά, MΑ στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Νηπιαγωγός, εμψυχώτρια NDI
  • Ιωάννα Γκιουλέ, Φυσικός, εμψυχώτρια NDI, πιστοποιημένη σύμβουλος ψυχικής υγείας
  • Αναστασία Μπάρκα, Δραματουργός-εμψυχώτρια & συνεργάτες

Με την επιστημονική συνδρομή & εποπτεία του Κώστα Μπακιρτζή και του Αλέκου Γεωργόπουλου (πρ. καθηγητών ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ).

 

Συνεργάτες:

Ινστιτούτο Βιωματική Παρέμβαση NDI

ΜΚΟ Αντιγόνη – Κέντρο πληροφόρησης και τεκμηρίωσης (για το ρατσισμό, την οικολογία, την ειρήνη και τη μη βία)

Το project share-call εμπνεύστηκε, σχεδίασε και συντονίζει η παιδαγωγός/εμψυχώτρια Καρμπά Άρτεμις. Τη φετινή χρονιά, η συμμετοχή στο project είναι δωρεάν καθώς το εγχείρημα στηρίζεται από το πρόγραμμα SΤΑRT-Create Cultural Change, ένα πρόγραμμα του Robert Bosch Stiftung, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και την Ομοσπονδιακή Ένωση Κοινωνικοπολιτιστικών Κέντρων, και υποστηρίζεται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και το Ίδρυμα Μποδοσάκη.

Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας

ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ, ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ/ΑΝΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ, ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ  ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ!

 

Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης, μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουν για δέκατη πέμπτη συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».

Στις συναντήσεις αυτές  καθηγητές πανεπιστημίου, επιστήμονες, και άλλες επαγγελματικές ειδικότητες που σχετίζονται με το παιδί, την οικογένεια  και τις ανάγκες τους, συζητούν και αναλύουν θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 12 Φεβρουαρίου έως και τις 29 Απριλίου 2020, από τις 18:30 έως τις 20:30, θα γίνονται οι συναντήσεις στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων, στους Ελαιώνες Πυλαίας, για να ακούσει το κοινό καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και να αφουγκραστεί, να συζητήσει και να εκφράσει τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς του..

Η συμμετοχή και η συνεργασία των γονέων θα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.

Περισσότερες λεπτομέρειες, δήλωση συμμετοχής καθώς και το αναλυτικό πρόγραμμα των Σεμιναρίων οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν στο link. 

 

Παρατηρήσεις:

  • Τα σεμινάρια είναι δωρεάν και απευθύνονται σε όλους τους γονείς της πόλης
  • Μπορείτε να συμμετάσχετε σε όσες από τις συναντήσεις επιθυμείτε
  • Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος
  • Τις ώρες των συναντήσεων υπάρχει δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στον χώρο του σχολείου

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίων 2019

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

 

Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου

«Τα «πάντα» για το παιδί: Ισορροπία ανάμεσα στα «ναι» και στα «όχι» στην ανατροφή των παιδιών»
Πολύ συχνά λέγεται ότι οι γονείς «οφείλουν» να προσφέρουν τα πάντα στα παιδιά τους. Σε μία τέτοια σκέψη συνεχούς κάλυψης αναγκών, πού μπορεί να βρεθεί ένα όριο, έτσι ώστε να ωφεληθούν τα παιδιά; Γιατί φοβόμαστε να πούμε όχι; Πώς μπορούμε να αποκτήσουμε τον έλεγχο στο πλαίσιο της οικογένειας; Θα καταθέσουμε σκέψεις σε θέματα που αφορούν τα όρια στη σχέση γονέων-παιδιών και ταυτόχρονα θα αναφερθούμε σε ζητήματα αυτονομίας, αυτοπεποίθησης και ομαλής κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης.

Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου

«Γνωρίζω τον εαυτό μου – Σχεδιάζω το μέλλον μου»
Πώς να κινητοποιήσετε το ενδιαφέρον των παιδιών για το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό τους μέλλον.

Πόσο σημαντικός είναι ο επαγγελματικός προσανατολισμός των παιδιών που βρίσκονται στην προεφηβεία; Ποια είναι η αξία της σχολικής εκπαίδευσης για το μέλλον τους; Πώς αντιλαμβάνονται τις κλίσεις τους; Σε αυτό το πλαίσιο, θα παρουσιάσουμε επίσης ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που πραγματοποιείται στο Σχολείο μας για μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να προσδιορίσουν την εικόνα του εαυτού τους μέσα από βιωματικές μεθόδους και να αναπτύξουν δεξιότητες σχεδιασμού σταδιοδρομίας.

Έλενα Τσίτσελα, MSc Επιστήμες της Αγωγής, Στέλεχος Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΑΣΠΑΙΤΕ, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΕΟΠΠΕΠ

ΜΑΡΤΙΟΣ 2019

Τετάρτη 4 Μαρτίου

«Μια νέα πραγματικότητα… η ψηφιακή: Πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε τις κατάλληλες συνθήκες για την ασφαλή χρήση της τεχνολογίας στη σύγχρονη ψηφιακή κοινωνία.»

Γνωρίζουμε ότι στην εποχή μας το διαδίκτυο αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας, όχι μόνο των ενηλίκων αλλά και των παιδιών. Προσφέρει δυνατότητες ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας. Έχοντας πλέον όλοι μας πρόσβαση σε συσκευές, όπως κινητά, τάμπλετ, υπολογιστές, καταλήγουμε να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο σχεδόν παντού και πάντα. Ποια προβλήματα μπορούν να προκύψουν από την κατάχρηση του διαδικτύου; Υπάρχει αντίκτυπο στην κοινωνικοποίηση του παιδιού και στη σχολική του επίδοση; Μπορούμε να έχουμε τον έλεγχο της τεχνολογίας στα χέρια μας και να χρησιμοποιήσουμε έξυπνα τις έξυπνες συσκευές;

Βάιος Νταφούλης, Παιδοψυχίατρος – Διδάκτωρ ΑΠΘ, Επιμελητής A΄ Ιπποκράτειου ΓΝΘ

Δευτέρα 9 Μαρτίου

«Εμβολιασμός και αντιβίωση: Τι είναι καλύτερο για τα παιδιά μας;»

Ένα ολόκληρο κίνημα έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια γύρω από τις παρενέργειες των εμβολίων στα μικρά παιδιά. Έτσι, πολλοί γονείς, υιοθετώντας τέτοιες απόψεις, αφήνουν τα παιδιά τους ανεμβολίαστα. Πόσο όμως οι απόψεις αυτές ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα; Πού είναι ο μύθος και πού η αλήθεια; Τι μπορεί να συμβεί σε ένα παιδί αν δεν εμβολιαστεί και πόσο επηρεάζει αυτό τη μετέπειτα πορεία της υγείας του στην ενήλικη ζωή του; Επίσης, σε εποχές που οι ιώσεις βρίσκονται στη μεγαλύτερή τους έξαρση αρκετοί γονείς επιμένουν ότι η αντιβίωση είναι μονόδρομος. Άλλοι πάλι καταφεύγουν αμέσως σε εναλλακτικές μεθόδους. Ωφελείται ή όχι ο παιδικός οργανισμός; Πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις πρέπει να χορηγούμε στα παιδιά μας αντιβιώσεις και τι μπορεί να συμβεί όταν η λήψη αντιβίωσης γίνεται συχνά και ακαταλόγιστα;
Μιλούν και απαντούν για όλα αυτά:

Αντώνης Γούλας, Καθηγητής Ιατρικής ΑΠΘ
Γιάννης Δαδούλης, Παιδίατρος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Τετάρτη 11 Μαρτίου

«Οικογένεια και σχολείο: Μια πολύτιμη σύνδεση και μια προνομιούχα σχέση με επίκεντρο το παιδί»

Η οικογένεια και λίγο αργότερα το σχολείο συνιστούν για τα παιδιά δύο σημαντικούς πυλώνες-θεσμούς από την αρχή της ζωής. Οι εμπειρίες που θα αποκτήσουν στους κόλπους τους αποτελούν πολύτιμα εκμαγεία της ομαλής ψυχοσυναισθηματικής τους ανάπτυξης και της πορείας τους στην κοινωνία. Σε μια εποχή όπου η εμπιστοσύνη των νέων στους θεσμούς δοκιμάζεται περισσότερο από ποτέ, γονείς, εκπαιδευτικοί κι όσοι φροντίζουμε παιδιά από οποιαδήποτε θέση είναι χρήσιμο να «συναντιόμαστε», να στοχαζόμαστε και να διευρύνουμε τις πολύτιμες συνδέσεις μας με επίκεντρο το παιδί. Πώς μπορούμε όλοι μαζί να βρούμε μια κοινή γλώσσα επικοινωνίας;

Λίλιαν Αθανασοπούλου, Ψυχίατρος Παιδιών-Εφήβων, Διευθύντρια ΕΣΥ, Υπεύθυνη Κοινοτικού Κέντρου Ψυχικής Υγείας Παιδιών-Εφήβων «ΓΝ. Γ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ»

Δευτέρα 16 Μαρτίου

«Αποτελεσματική επικοινωνία στις συζυγικές σχέσεις»

«Το προλαμβάνειν είναι πολύ καλύτερο του θεραπεύειν». Τι γίνεται όμως όταν φτάσουμε στο σημείο συνεχών συγκρούσεων; Μπορούμε να μάθουμε τον τρόπο ως ενήλικες να βγούμε μέσα από τις συγκρούσεις αλώβητοι ή και πιο δυνατοί; Μέσα από βιωματικές ασκήσεις και πρακτικές συμβουλές θα μάθουμε πώς να παραμένουμε ήρεμοι και να επικοινωνούμε ουσιαστικά, ακόμα και μέσα σε μία σύγκρουση. Μήπως έφτασε η ώρα να μετατρέψουμε τις φωνές και τις παρεξηγήσεις σε εποικοδομητικό διάλογο;

Εύη Ξυραφά, MSc στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης

Δευτέρα 23 Μαρτίου

«Το παιδί ή η συζυγική σχέση σε πρώτο πλάνο; Η σχέση του ζευγαριού και η επίδρασή της στα παιδιά»
Πώς η συζυγική σχέση επηρεάζει τα παιδιά; Μήπως η επικέντρωση της προσοχής στα παιδιά καλύπτει τα προβλήματα της σχέσης; Τι επίδραση έχουν οι καυγάδες του ζευγαριού στην παιδική ψυχή; Προβληματική σχέση ή διαζύγιο; Θα προσεγγίσουμε το θέμα της επικοινωνίας μέσα στην οικογένεια θέτοντας σκέψεις και προβληματισμούς που απασχολούν τους σύγχρονους γονείς.

Ζιζή Ιωαννίδου, MSc Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια Ενηλίκων, Παιδιών και Εφήβων

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019

Τετάρτη 1 Απριλίου

«Κι αν σου τύχει;» Πρώτες βοήθειες – Α΄ μέρος

Η παροχή Πρώτων Βοηθειών έχει μεγάλη αξία και είναι συχνά καθοριστική για τη ζωή του ανθρώπου σε περίπτωση ατυχήματος ή ξαφνικής ασθένειας. Τι μπορούμε να κάνουμε μέχρι να έρθει η ιατρική βοήθεια; Να παρέμβουμε ή όχι; Αν κάνουμε κάποιο λάθος και βλάψουμε τον ασθενή; Είναι εύλογα τα ερωτήματα και συχνά μπορεί να μην έχουμε την ψυχραιμία να δράσουμε κατάλληλα. Η έλλειψη ψυχραιμίας όμως πηγάζει από την έλλειψη γνώσης. Στο A΄ μέρος θα μιλήσουμε για την καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση σε ενήλικα-παιδί-βρέφος και για τη θέση ανάνηψης.

Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

Δευτέρα 6 Απριλίου

«Κι αν σου τύχει;» Πρώτες βοήθειες – Β΄ μέρος

Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα, όπως: απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες – ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση. Οργάνωση οικιακού κυτίου Πρώτων Βοηθειών.

Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

Τετάρτη 27 Απριλίου

«Ξένες γλώσσες και σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας»

Η εκμάθηση των ξένων γλωσσών αποτελεί συχνά πρόκληση για τους Έλληνες μαθητές, λόγω της μοναδικότητας της μητρικής γλώσσας και των σημαντικών διαφορών της από τις υπόλοιπες. Τι συμβαίνει στον Έλληνα μαθητή όταν καλείται να μάθει μία ξένη γλώσσα, όπως τα αγγλικά; Ποιες είναι οι καταλληλότερες τεχνικές διδασκαλίας για την αποτελεσματική εκμάθηση και κατάκτηση της αγγλικής γλώσσας; Με ποιες μεθόδους θα μπορούσαν και οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες να μάθουν μία ξένη γλώσσα εξίσου αποτελεσματικά;

Ξένια Κωνσταντινοπούλου, MSc Γλωσσικές Διαταραχές, Υποψήφια Διδάκτορας Νευρογλωσσολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ, Καθηγήτρια Αγγλικών Ειδικής Αγωγής

Τετάρτη 29 Απριλίου

«Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον»

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;

Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

Προσεγγίζοντας τη διαφορετικότητα μέσα από το παιχνίδι και τα εικαστικά

“Όταν η διαφορετικά συναντά τις τέχνες”

Τι προσφέρει το σεμινάριο;

  • Μια δημιουργική βιωματική προσέγγιση στις έννοιες της διαφορετικότητας, της διαπολιτισμικής και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
  • Δραστηριότητες με παιχνίδια ρόλων, θεατρικά και μουσικά παιχνίδια, δραματοποίηση παραμυθιού και εικαστικά για τη διαφορετικότητα και την αποδοχή, τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις και πώς μπορείτε να τις εφαρμόσετε στην πραγματικότητα του σχολείου.

 

Με τις εκπαιδεύτριες
Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγό, μουσικό, εμψυχώτρια ομάδας
Τατιάνα Τριγώνη, εικαστικό, υπεύθυνη του Εργαστηρίου Εικαστικών Τεχνών ART FACTORΥ

 

Φοβάμαι που γερνάω;

Ενημερωτική εκδήλωση για μια υγιή τρίτη ηλικία

Η ιστοσελίδα γερνάω αλλιώς διοργανώνει την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020 και ώρα 18:00 στο Πολιτιστικό Κέντρο «Αλέξανδρος», Θεσσαλονίκη, δίωρη ομιλία της κυρίας Νέλης Βυζαντιάδου με θέμα: «Φοβάμαι που γερνάω;»

Τι σημαίνει, αλήθεια, να γερνάω; Τι παραπάνω σημαίνει από το να αντιλαμβάνομαι ότι, ακόμα κι αν η καρδιά λαχταρά, το σώμα αντιστέκεται; Τι παραπάνω σημαίνει από το να ξέρω πως η γραμμή της ζωής μου μικραίνει, αλλά έχει ακόμη να μου δείξει και να μου μάθει πολλά; Πώς θα μπορέσω, αλήθεια, να διαχειριστώ όλους αυτούς τους περιορισμούς που φέρνει το γήρας; Πώς θα ζήσω με αξιοπρέπεια και χωρίς να νιώθω ότι είμαι βάρος στους άλλους; Πώς θα αποδεχθώ αυτά που φοβάμαι και θα επικεντρωθώ σε αυτά που ελπίζω; Τι σημαίνει τελικά να γερνάω;

Η ομιλήτρια της εκδήλωσης, Νέλη Βυζαντιάδου, είναι εκπαιδεύτρια και επόπτρια στο Ψυχόδραμα, Ψυχοθεραπεύτρια Ενηλίκων, Συστημική Σύμβουλος Ζεύγους και συγγραφέας.

Η ιστοσελίδα «γερνάω αλλιώς», που διοργανώνει την εκδήλωση, είναι η πρώτη και μοναδική στο είδος της ενημερωτική ιστοσελίδα στην Ελλάδα, που απευθύνεται στους ανθρώπους της Τρίτης Ηλικίας με θέματα όπως υγεία, ψυχολογία, ελεύθερος χρόνος, υπηρεσίες. Στόχος της ιστοσελίδας είναι να αλλάξει τη ματιά των ίδιων των ηλικιωμένων για τον εαυτό τους και τη θέση τους μέσα στην κοινωνία. Γιατί «γερνάω αλλιώς» δε σημαίνει δε γερνάω. Σημαίνει γερνάω με επίγνωση και αξιοπρέπεια. Σημαίνει ότι την πείρα και τη σοφία της ζωής δεν τις εγκλωβίζω σε αναμνήσεις, αλλά τις μετουσιώνω σε δράση, στωικότητα, όνειρα, υπομονή, δημιουργία.

 

Με τη στήριξη του Κέντρου Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Κλόουν εκπαιδευτικοί: το χιούμορ στη σχολική τάξη

Βιωματικό εργαστήριο για ενήλικες με τον κλόουν – θεατροπαιδαγωγό Koldo Vío

Στο συγκεκριμένο εργαστήριο αναζητούμε από κοινού το παλιό επάγγελμα του παλιάτσου. Εκείνου που τόσες φορές μας έκανε να γελάσουμε και όχι μονό όταν ήμασταν παιδιά. Θέλουμε να ανοίξουμε μια πόρτα στην «κόκκινη μύτη», στην τέχνη του γέλιου και στο πώς μπορεί αυτή η ενέργεια του κλόουν να μπει μέσα στη σχολική τάξη.

 

Λίγα λόγια για τον Koldo Vío

O Koldo Vío είναι εκπρόσωπος της Παιδαγωγικής της Έκφρασης στην Ισπανία. Αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα του Universidad del País Vasco. Επί σειρά ετών έχει διδάξει στο Μεταπτυχιακό Τμήμα Κοινωνικού Θεάτρου στα Πανεπιστήμια Ramon Llull στη Βαρκελώνη και Porto στην Πορτογαλία, ενώ επί του παρόντος διδάσκει Θέατρο Δρόμου και Κουκλοθέατρο στη Δραματική Σχολή του Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Έχει εργαστεί σε ποικίλα θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα-εργαστήρια σε διάφορες χώρες: Ισπανία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Γερμανία, Γαλλία, Κύπρο, Παλαιστίνη, Ελ Σαλβαδόρ, Νικαράγουα, Γουατεμάλα, Βραζιλία και Νότιο Αφρική. Ειδικότερα στην Ελλάδα, έχει συνεργαστεί με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση για τον σχεδιασμό και την εμψύχωση διαφόρων θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων. Έχει διδαχθεί τις τέχνες του κλόουν και του μάγου και πραγματοποιεί αντίστοιχα σεμινάρια. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Εntrenando emociones» (Ψυχολογία-παιδαγωγική-συναίσθημα: Μια προσέγγιση μέσω της τέχνης). Έχει εκδώσει τρία βιβλία σχετικά με το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

 

Λίγα λόγια για το project Share – Call και τις «Δευτέρες των Δασκάλων»

Σκοπός του project share-call είναι να δημιουργηθεί ένας «χώρος συνάντησης» στον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν υποστήριξη, έμπνευση και δύναμη. Ένας «κύκλος» στον οποίο μπορούν να μοιραστούν όσα τους απασχολούν, να ανταλλάξουν ιδέες, να δημιουργήσουν.

Στο πλαίσιο του project share-call, οργανώνονται ανοιχτές συναντήσεις εκπαιδευτικών με τίτλο «Οι Δευτέρες των Δασκάλων». Oι συμμετέχοντες/ουσες  θα έρθουν σε μια πρώτη επαφή με την μέθοδο της Παρεμβαίνουσας μη Κατευθυντικότητας (NDI) ενώ θα βρουν χώρο και χρόνο για να εκφραστούν ποικιλοτρόπως, διευρύνοντας τα εκφραστικά και επικοινωνιακά τους μέσα. Στόχος η ενδυνάμωση και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σύνθετες προκλήσεις της εκπαιδευτικής τους πράξης.

Οι Δευτέρες των δασκάλων περιλαμβάνουν:

  • Βιωματικά σεμινάρια επικοινωνίας και έκφρασης (κουκλοθέατρο στην εκπαίδευση, η τέχνη του κλόουν, κοινωνικό θέατρο, δημιουργική γραφή κοκ)
  • Εργαστήρια για την διαχείριση σύνθετων θεμάτων στη σχολική τάξη (bullying, ανθρώπινα δικαιώματα, ισότητα των φύλων κλπ)
  • Κύκλοι μοιράσματος στους οποίοι οι εκπαιδευτικοί μιλούν και ανταλλάσσουν εμπειρίες, ιδέες, προσωπικά βιώματα
  • Διαλέξεις για παιδαγωγικά θέματα

 

Εναλλακτική Επιλογή

Εκτός από τις ανοιχτές συναντήσεις, θα συγκροτηθεί και μια ομάδα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης (30 ώρες, Ιανουάριος-Μάιος 2020). Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς (κάθε βαθμίδας) που επιθυμούν την σταθερή συμμετοχή σε μια κοινότητα με σκοπό την αλληλοϋποστήριξη, την ενδυνάμωση, τον εμπλουτισμό των εκφραστικών τους μέσων. Τα μέλη της ομάδας θα συναντιούνται 2 φορές το μήνα (2 και 4 Δευτέρα του μήνα). Η λειτουργία της ομάδας ξεκινά στις 27 Ιανουαρίου.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε ΕΔΩ.

 

Eμψύχωση:

  • Άρτεμις Καρμπά, MΑ στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Νηπιαγωγός, εμψυχώτρια NDI
  • Ιωάννα Γκιουλέ, Φυσικός, εμψυχώτρια NDI, πιστοποιημένη σύμβουλος ψυχικής υγείας
  • Αναστασία Μπάρκα, Δραματουργός-εμψυχώτρια

Με την επιστημονική συνδρομή & εποπτεία του Κώστα Μπακιρτζή και του Αλέκου Γεωργόπουλου (πρ. καθηγητών ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ).

 

Συνεργάτες:

Ινστιτούτο Βιωματική Παρέμβαση NDI

ΜΚΟ Αντιγόνη – Κέντρο πληροφόρησης και τεκμηρίωσης (για το ρατσισμό, την οικολογία, την ειρήνη και τη μη βία)

 

Το πρόγραμμα «Share-call» υποστηρίζεται από το START- Create Cultural Change. Το START είναι ένα πρόγραμμα του Robert Bosch Stiftung, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και την Ομοσπονδιακή Ένωση Κοινωνικοπολιτιστικών Κέντρων, και υποστηρίζεται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και το Ίδρυμα Μποδοσάκη.

 

ΗΜΕΡΙΔΑ: «Πως … και ποια ψυχολογικά όρια θέτουμε στα παιδιά»

Το Πρότυπο Παιδικό Κέντρο Νηπιακός Κήπος είναι στην ευχάριστη θέση να ενημερώσει το κοινό ότι το Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2020 και ώρα 17:30 – 21:00 θα πραγματοποιηθεί ημερίδα στην αίθουσα εκδηλώσεων του (Φαρμακέικα Ρυσίου) με θέμα: “Πως… και ποια ψυχολογικά όρια θέτουμε στα παιδιά”.

Στην Ημερίδα θα τονιστεί ιδιαίτερα η ανάγκη των γονιών να είναι «καλοί γονείς», να είναι φίλοι με τα παιδιά τους και όχι γονείς, με αποτέλεσμα να δίνουν στα παιδιά τους ό,τι επιθυμούν, ιδίως όταν πεισματώνουν και κλαίνε. Είναι αλήθεια ότι καθημερινά είμαστε τόσο απασχολημένοι με τις δουλειές, τα προγράμματα και τις προθεσμίες στον επαγγελματικό μας χώρο, που το τελευταίο πράγμα που χρειαζόμαστε όταν γυρίζουμε στο σπίτι είναι η γκρίνια ή η δυσαρέσκεια του παιδιού μας κάθε φορά που του χαλάμε ένα χατίρι ή σε κάθε όχι που θα του πούμε. Έτσι το παιδί μεγαλώνει και πιστεύει πως οι άλλοι του οφείλουν τα πάντα, πως έχει μόνο δικαιώματα και πως για όλα είναι υπεύθυνοι πάντα οι άλλοι.

Καταξιωμένοι στον χώρο της ψυχιατρικής ομιλητές θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε πως θέτουμε ψυχολογικά όρια στα παιδιά και ποια είναι αυτά τα όρια συγκριτικά πάντα με την ηλικία τους.

 

Στο παρακάτω link θα βρείτε την εκδήλωση στο Facebook: https://www.facebook.com/events/887544211680959/

Ο παιδαγωγός ως εμψυχωτής στην ομάδα της τάξης

Εκπαιδευτικό Βιωματικό σεμινάριο

Ο παιδαγωγός σε ρόλο εμψυχωτή: δυσκολίες, προκλήσεις και δημιουργική αλληλεπίδραση στην ομάδα – τάξη.

Παιχνίδια γνωριμίας, εμπιστοσύνης και  συνεργασίας, παιχνίδια φαντασίας, βιωματικές ασκήσεις προσωπικής ανάπτυξης και έκφρασης.

Απευθύνεται σε όσους εργάζονται με παιδιά και νέους, σε παιδαγωγούς, ψυχολόγους, καλλιτέχνες, σε φοιτητές παιδαγωγικών σχολών και σε όσους ενδιαφέρονται για μια διαφορετική βιωματική προσέγγιση στην επικοινωνία και στην προσωπική ανάπτυξη των μελών μιας ομάδας.

 

Θεματικές ενότητες:

  • Τεχνικές και εργαλεία για την εμψύχωση και τη δυναμική ομάδας.
  • Η σημασία του παιχνιδιού για την ανάπτυξη θετικού συναισθηματικού κλίματος στην ομάδα – τάξη.
  • Παραδείγματα ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας.
  • Παιχνίδια επικοινωνίας, εμπιστοσύνης και δημιουργικές δραστηριότητες για την ενδυνάμωση των σχέσεων και τη διαχείριση δυσκολιών στην τάξη.

 

Εκπαιδεύτριες:
Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγός, εμψυχώτρια ομάδας, εκπαιδεύτρια ενηλίκων στη μη τυπική μάθηση.
Valentina Korbar, εκπαιδεύτρια εκπαιδευτικού δράματος, συντονίστρια στην Παιδαγωγική Οργάνωση “ΤΑΚΑ TUKA” -(Λουμπλιάνα, Σλοβενία).

Οι “Μαγεμένες” της Θεσσαλονίκης και οι ιστορίες τους

Ομιλία για τις “Μαγεμένες” της Θεσσαλονίκης

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Σωματείο “Φίλοι Μνημείων Θεσσαλονίκης” διοργανώνουν ομιλία από τη Στυλιάνα Γκαλινίκη, αρχαιολόγο, Προϊσταμένη του Τμήματος Συλλογών Λίθινων, Τοιχογραφιών και Ψηφιδωτών του Α.Μ.Θ. με τίτλο «Οι Μαγεμένες της Θεσσαλονίκης και οι ιστορίες τους».