για όλη την οικογένεια – Σελίδα 28 από 31 – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Η πόλη στο ύψος των ματιών των παιδιών

THE CITY AT EYE LEVEL

Εργαστήριο Αναγνώρισης του Δημόσιου Χώρου και Συμμετοχικού Σχεδιασμού για Παιδιά 0-5 και τους Γονείς τους

Η διεθνής πλατφόρμα The City at Eye Level, στο πλαίσιο της υλοποίησης του έργου “Η Πόλη στο Ύψος των Ματιών των Παιδιών” διοργανώνει το Σάββατο, 10/02, στις 10.00 π.μ. στο Πάρκο Μηνά Πατρικίου (Πάρκο Κρήτης) στη Θεσσαλονίκη, εργαστήριο αναγνώρισης του δημόσιου χώρου της γειτονιάς και συμμετοχικού σχεδιασμού για παιδιά ηλικίας 0-5 ετών και τους ενήλικες συνοδούς τους.

Στόχος του εργαστηρίου είναι η πιλοτική εφαρμογή μιας νέας μεθοδολογίας συμμετοχικού σχεδιασμού, που στοχεύει στην εξοικείωση του παιδιού και του γονέα/συνοδού του με τις διαδικασίες αναγνώρισης, συν-σχεδιασμού και συναπόφασης για ζητήματα που αφορούν το δημόσιο και ανοιχτό χώρο, και τη γειτονιά.

Οι συμμετέχοντες θα περπατήσουν ανεξάρτητα στη γειτονιά και θα χρησιμοποιήσουν παιχνίδια και δημιουργικές δραστηριότητες προκειμένου να αναγνωρίσουν και να αναλύσουν τα στοιχεία του δημόσιου χώρου με βιωματικό τρόπο. Στη συνέχεια, σε ομάδες θα συζητήσουν τις παρατηρήσεις τους, θα ανταλλάξουν εντυπώσεις, καθώς και θα καταγράψουν τις προτάσεις τους για το πως θα μπορούσαν να βελτιώσουν τη γειτονιά και το δημόσιο χώρο της με επίκεντρο το παιδί. Τέλος, θα συζητήσουν για το πως βιώσαν τη συμμετοχική διαδικασία, αν άλλαξε κάτι στον τρόπο που βλέπουν πλέον το δημόσιο χώρο και τη γειτονιά τους, και αν θα τους ενδιέφερε να συμμετέχουν στο μέλλον σε αντίστοιχες διαδικασίες.

Συντονίστρια  έργου: Βίβιαν Δούμπα, Πολεοδόμος-Χωροτάκτης Μηχανικός, MSc Αστική Γεωγραφία

Περισσότερες πληροφορίες: thecityateyelevel.com  || bernardvanleer.org/urban95-challenge/

FACEBOOK EVENT: https://www.facebook.com/events/567222196948729/

 

Το έργο “Η Πόλη στο Ύψος των Ματιών των Παιδιών” (2017 – 2018) υλοποιείται από τη διεθνή πλατφόρμα The City at Eye Level και το Ολλανδικό πολεοδομικό γραφείο STIPO, ενώ υποστηρίζεται από το ίδρυμα Bernard van Leer Foundation, στο πλαίσιο του προγράμματος Urban95 Challenge.

Το εργαστήριο “Η Πόλη στο Ύψος των Ματιών των Παιδιών” στη Θεσσαλονίκη υποστηρίζεται από την Κ.Ε.ΔΗ.Θ..

Ξύπνημα

Η Θεατρική ομάδα MinusPlus παρουσιάζει μία θεατρική παράσταση, που είναι βασισμένη στο “Ξύπνημα της Άνοιξης” του Φ. Βέντεκιντ.

Λίγα λόγια για την παράσταση

Η εφηβεία στον άνθρωπο είναι μια περίοδος βιοσωματικών αλλαγών  και ραγδαίων εξελίξεων σε νοητικό και σεξουαλικό επίπεδο. Έρχεται στον άνθρωπο ως μια “δεύτερη γέννηση” και βλέπει το σώμα του να αλλάζει και να ξυπνά. Οι αλλαγές σε σχέση με το σώμα επηρεάζουν και τις αλλαγές στη συμπεριφορά με τους άλλους και στον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται.

Στο έργο παρακολουθούμε μια παρέα εφήβων ενός  γυμνασίου, να έρχεται αντιμέτωπη με την καταπίεση των μεγαλύτερων και με την ανάγκη τους για την σεξουαλική αναζήτηση. Οι συζητήσεις των νέων είναι περίπλοκες και ρέπουν σε  κάτι το υπαρξιακό, δεν παύουν να είναι ειλικρινείς και να προκύπτουν μέσα από μια εσωτερική διαμάχη ανάμεσα στην απαγόρευση και την ελευθερία. Τα ερωτήματα για τη ζωή και τον έρωτα δημιουργούν βίαιες καταστάσεις και, λόγω του νεαρού της ηλικίας τους,  τα παιδιά αντιδρούν και  με τον δικό τους τρόπο επαναστατούν.

Η αγάπη, ο έρωτας, το σεξ, η φιλία, η βία,  η αμφισβήτηση είναι έννοιες που μπλέκονται μεταξύ τους, οδηγώντας τους ήρωες της ιστορίας σε ένα αδιέξοδο.

Έξι ηθοποιοί επί σκηνής και είκοσι χαρακτήρες, προσπαθούν να δημιουργήσουν συνθήκες ερμηνεύοντας και μεταφέροντας την αίσθηση του έργου: αυτήν την αίσθηση του αυθόρμητου, της ανακάλυψης και της αφύπνισης.

 

Ταυτότητα της παράστασης

Σκηνοθεσία- Mουσική επιμέλεια: Πέτρος Παπαζήσης

Διασκευή: Minus+
Σκηνική- ενδυματολογική επιμέλεια: Minus+

Φωτογραφίες: Άννα Χατζηδημητρίου

Σχεδιασμός λογότυπου: Βαγγέλης Δημόπουλος

Ηθοποιοί: Μαρία Μπακαλούδη, Νικολέτα Μπαμπάτσικου, Αχιλλεία Παπαϊωάννου, Πάνος Σιδεράς, Εύα Στρουμπή, Δημήτρης Τζιαμπάσης

 

Ο συγγραφέας

Ο Φρανκ Βέντεκιντ (1864 -1918) είναι Γερμανός θεατρικός συγγραφέας, που γεννήθηκε στο Αννόβερο το 1864. Άρχισε τη θεατρική σταδιοδρομία του το 1890, με το έργο του «Το Ξύπνημα της Νιότης», όπου περιγράφει τις ερωτικές ανησυχίες της νεότητας σ’ ένα οικοτροφείο θηλέων. Το 1891 γράφει ένα από τα πιο αξιόλογα έργα του: «Το Ξύπνημα της Άνοιξης». Είναι ένας συγγραφέας που έρχεται να φέρει στην τέχνη μια αισθητική ανανέωση. Μέσα από τα έργα του βλέπουμε πως  οι αυστηρές φόρμες και οι συμβατικές σχέσεις, στις οποίες η κοινωνία δομείται, κρύβουν τα ζωτικά ένστικτα του ατόμου, νεκρώνοντας τις πιο αυθεντικές εκφράσεις του, ξεκινώντας από τη σεξουαλικότητα που βρισκόταν  αντιμέτωπη με την άγρια κοινωνική και θρησκευτική καταστολή. Άλλα θεατρικά έργα που εδραίωσαν τη φήμη του Βέντεκιντ είναι: «Πνεύμα της Γης» (Der Erdgeist, 1895), «Το Κουτί της Πανδώρας» (1903), όπου η Πανδώρα είναι η προσωποποίηση του έρωτα, «Ο Μαρκήσιος του Κάιτ» (1901), το αρσενικό αντίστοιχο της Λούλου, «Ο Χορός του Θανάτου» (1906), «Η Λογοκρισία» (1908), «Θάνατος και Διάβολος» (1909) κ.α. Έχει δίκαια αναγνωρισθεί ως προάγγελος του εξπρεσιονισμού και  του Θεάτρου του Παράλογου. Πέθανε στο Μόναχο το 1918.

 

Η ομάδα- Minus+ (MinusPlus)

Με κοινή συνιστώσα το Δ.Ι.Ε.Κ. Υποκριτικής που εδρεύει στο Δήμο Θέρμης, έξι νέοι άνθρωποι με περιέργεια και προβληματισμούς αλλά και αγάπη για αυτόν τον χώρο, αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια θεατρική ομάδα με έδρα την Θεσσαλονίκη. Οι Minus+ ξεκίνησαν τα πρώτα τους βήματα το καλοκαίρι του 2017 .Oι επιλογές των έργων είναι  συλλογικές και συνειδητές, μιας και οι θεματικές των έργων  θα πρέπει να  αφορούν πλήρως την ομάδα. Η φιλοσοφία των Minus+ βασίζεται στην συν-δημιουργία και στόχος της είναι βραχυπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα, η δομή της να είναι τέτοια ώστε να ευνοεί την επί ίσοις όροις συνεργασία των μελών στα θεατρικά πλαίσια που θα επεξεργάζεται. Πρώτο της έργο είναι το “Ξύπνημα” βασισμένο στο θεατρικό έργο “Το ξύπνημα της άνοιξης” του Φ. Βέντεκιντ. Ευελπιστούν πως έρχονται και επόμενα.

https://www.facebook.com/minusplustheater/

https://www.facebook.com/omazproductions/

 

Let’s play boomwhackers

by kyriakidis editions

81 τραγούδια για boomwhackers και κρουστά μουσικά όργανα. Μουσικά παιχνίδια και δραστηριότητες με c.d. 81 songs for Boomwhackers and Orff  percussion instruments. Games and rhythms activities plus CD with full performance.

Οι μελωδίες που προτείνονται είναι απλές, εύκολες, κατανοητές και μπορούν να παιχτούν από μικρούς και μεγάλους. Μια πρωτοποριακή μέθοδο διδασκαλίας των boomwhackers σε συνδυασμό με την Αγγλική γλώσσα. Μουσικά παιχνίδια, δραστηριότητες, ρυθμοί, μελωδίες και τραγούδια όλα στα αγγλικά.

Το πλέον εύκολο, εύχρηστο και διασκεδαστικό μουσικό υλικό για το παιδικό σταθμό, το νηπιαγωγείο, το σχολείο, τη μουσική προπαιδεία, σπουδαστές ωδείων, παιδαγωγικών σχολών, ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης, φροντιστήρια ξένων γλωσσών, ιδιωτικά κολέγια και team building activities.

Θα παίξουμε εύκολα μουσική,παιχνίδια,ρυθμούς,μελωδίες,μουσικοκινητικά δρώμενα και θα μάθουμε Αγγλικά και μουσική με εύκολο και απλό τρόπο.
Παιχνίδι,δημιουργία, εκτόνωση ,έκφραση και επικοινωνία με τα BOOMWHACKERS.

Μουσικός-Συγγραφέας: Μπαχτσεβάνα Έφη

H παρουσίαση του βιβλίου θα γίνει στις 3/03 στις 12:00  στο βιβλιοπωλείο “Ιανός”. 

Στην εκδήλωση συμμετέχουν οι: Γιάννης Μπουτάρης δήμαρχος θεσσαλονίκης, Σίμος Δανιηλίδης δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών, Ειρήνη Καγιαμπίνη  Πρόεδρος της Δημοτικής Ενότητας Συκεών, Pάνια Kούτσου διευθύντρια των Παιδικών Σταθμών του Δήμου Θεσσαλονίκης, Νάνση Παπαδάτου Ειδική παιδαγωγός ιδιοκτήτρια του διάΔραση Κέντρο Ε.Μ.Δ, Χριστίνα Φίλλιπα  Νηπιαγωγός, Έλσα Δήμου νηπιαγωγός,  Άγγελος Αγγελάκης  υπεύθυνος παιδαγωγικού τμήματος του I.E.K Ακμή και οι σπουδάστριες του παιδαγωγικού τμήματος.

Συντονίζει η δημοσιογράφος  Αναστασία Καρυπίδου.

Οι καλεσμένοι θα μιλήσουν για την εμπειρία τους με τα boomwhackers  μέσα από την συνεργασία τους με την μουσικό –συγγραφέα κ. Μπαχτσεβάνα.

Θα ακολουθήσει βιωματικό εργαστήριο διδασκαλίας των boomwhackers για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, βρεφονηπιοκόμους,  νηπιαγωγούς,  μουσικούς,  καθηγητές  Αγγλικών,  εμψυχωτές( team building activities) γονείς και σε όσους θέλουν να μάθουν να παίζουν μουσική με τα  boomwhackers.

Λίγα λόγια για τα Boomwhackers

Μουσικοί, Χρωματιστοί Σωλήνες

Τα boomwhackers (BW) επινόησε ο Αμερικανός Craig Ramsell, το 1995 και έχουν ενταχθεί στη μουσική εκπαίδευση  παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια με μεγάλη επιτυχία, αλλάζοντας τα δεδομένα στην εκμάθηση της μουσικής .

Τι είναι τα boomwhackers

Πλαστικοί,κουρδισμένοι σωλήνες  σε διαφορετικά μεγέθη και χρώματα  που όταν τους χτυπήσουμε  σε ένα σταθερό σημείο π.χ παλάμη, χέρια,μηροί,γόνατα, πάτωμα τραπέζι , καρέκλα κ.λ.π παράγουν  από έναν διαφορετικό μουσικό ήχο.

Κάθε ήχος αντιστοιχεί σε μια συγκεκριμένη νότα της διατονικής και χρωματικής κλίμακας.Ανάλογα με το μέγεθος του κάθε σωλήνα παράγεται και η αντίστοιχει νότα.

Με χαμηλό κόστος αγοράς και λόγω της ανθεκτικής τους κατασκευής δίνουν τη δυνατότητα σε μικρούς και μεγάλους να εκτονωθούν  χωρίς να ανησυχούμε για τη φθορά τους .

Σε ποιους απευθύνονται

Τα  boomwhackers μπορούν να χρησιμοποιηθούν από παιδιά παιδικών σταθμών,νηπιαγωγείων,παιδιά δημοτικού, γυμνασίου, λυκείο, σπουδαστές ωδείων, ενήλικες και από άτομα με ειδικές ανάγκες .

Τα χρώματα  καθιστούν το παίξιμο πανεύκολο.

Κρατάμε 1 ή 2 boomwhackers  και για να παίξουμε το τραγούδι μας το μόνο που χρειάζεται είναι να ξέρουμε  πότε και πόσες φορές θα χτυπήσουμε τα B.W .

Με απλό και εύκολο τρόπο μαθαίνουμε να χτυπάμε το ρυθμό, να  παίζουμε μελωδίες και αρμονίες.

Τι μαθαίνουν τα παιδιά

Όλες οι  δραστηριότητες με τα boomwhackers γίνονται πάντα με τη μορφή παιχνιδιού.

Tα παιδιά δουλεύουν σε ομάδες και όχι μεμονωμένα.

Tα παιδιά  κατανοούν και διδάσκονται μουσικές έννοιες με απλό και διασκεδαστικό τρόπο.

Οι δραστηριότητες με τα boomwhackers  συνθέτουν μια ομάδα που επικοινωνεί,δημιουργεί και εκφράζεται μέσα από τη μουσική.

Τα παιδιά συντονίζονται μεταξύ τους,συγκεντρώνονται , συνεργάζονται,παίρνουν αποφάσεις κ.α

Let’s   Play   Boomwhackers

Πρωτοποριακό σεμινάριο διδασκαλίας των Boomwhackers.

Μια νέα μουσική πρόταση.

Eξι  ώρες γεμάτες παιχνίδι, δημιουργία, έκφραση, επικοινωνία και εκτόνωση.

 

Οι θεματικές ενότητες που θα διδαχθούν είναι:

1)   Γενικές έννοιες για τα boomwhackers.

2)   Μαθαίνουμε  τα χρώματα και τις νότες.

3)   Βιώνουμε την ένταση, το ύψος και τη διάρκεια.

4)   Ρυθμικές δραστηριότητες με τις αξίες των νοτών και τις παύσεις.

5)   Ρυθμικά και κινητικά παιχνίδια.

6)   Μουσικοκινητικές δραστηριότητες.

7)   Μαθαίνουμε μουσικές έννοιες με τη μορφή παιχνιδιού.

8)   Παίζουμε  μουσικά παιχνίδια.

9)   Αυτοσχεδιάζουμε, πειραματιζόμαστε και φτιάχνουμε ηχοιστορίες.

10)  Μουσικοκινητικά τραγούδια στα αγγλικά.

11)  Μαθαίνουμε να παίζουμε  τραγουδάκια με απλό και εύκολο  τρόπο χωρίς να απαιτούνται ειδικές μουσικές και φωνητικές  γνώσεις.

12)  Φτιάχνουμε μια ορχήστρα με Boomwhackers και  Orff  percussion instruments.

13)  Μαθαίνουμε να διαβάζουμε μια μουσική παρτιτούρα απλά και εύκολα με βάση τα χρώματα.

14)  Body percussion and Boomwhackers.

15)  Μουσικά παιχνίδια, ρυθμικές δραστηριότητες,  και τραγούδια στα Αγγλικά.Μια νέα μέθοδο διδασκαλίας των boomwhackers σε συνδυασμό με την Aγγλική γλώσσα.

Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες θα γίνουν αποκλειστικά και μόνο με τα με τα boomwhackers.

Οι συμμετέχοντες:

  • θα δουλέψουν σε ομάδες και όχι μεμονωμένα.
  • θα κατανοήσουν  μουσικές έννοιες με απλό και διασκεδαστικό τρόπο.
  • θα γίνουν μια ομάδα που επικοινωνεί, δημιουργεί και εκφράζεται και εκτονώνεται μέσα από τη μουσική. Κυρίως όμως θα χαρούν!
  • θα δημιουργήσουν, θα εκφραστούν ,θα επικοινωνήσουν και με απλό, εύκολο και διασκεδαστικό τρόπο θα παίξουν ρυθμούς, μελωδίες και αρμονίες.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, νηπιαγωγούς, βρεφονηπιοκόμους, εμψυχωτές (team building activities),  γυμναστές, καθηγητές Αγγλικών και σε όσους θέλουν να μάθουν να παίζουν εύκολα μουσική.

Εισηγήτρια σεμιναρίου:Έφη Μπαχτσεβάνα, Μουσικός-Συγγραφέας

Το πρόβλημα της βίας και του ενδοσχολικού εκφοβισμού.

Τα φαινόμενα της βίας, του ενδοσχολικού εκφοβισμού και της παρενόχλησης αποτελούν αδιαμφισβήτητα ένα σημαντικό και επίκαιρο ζήτημα της κοινωνίας μας το οποίο επηρεάζει όχι μόνο το παιδί και το οδηγεί σε ενέργειες που μπορεί να αποβούν μοιραίες για το ίδιο, αλλά συμβάλλει στην δυσλειτουργία του στενού και του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος, όπου αυτό δραστηριοποιείται.

Στο παρόν σεμινάριο, θα διαχωρίσουμε τους διάφορους τύπους της βίας, θα εξετάσουμε πώς αυτές εκδηλώνονται στο χώρο του σχολείου και συμμετοχικά θα προσπαθήσουμε να δώσουμε δημιουργικές λύσεις σε τέτοιου είδους φαινόμενα.

Εφόσον δεν μπορούμε να εξαλείψουμε τη βία, τι καλύτερο από το να δημιουργήσουμε τρόπους να αμβλύνουμε τις συνέπειές και γιατί όχι να τροποποιήσουμε συμπεριφορές.

 

Εισηγητής: Βαγγέλης Τασιόπουλος, Ειδικός Παιδαγωγός, Συγγραφέας

 

Οργάνωση-Επικοινωνία: smARTcommunications,

www.smartcommunications.gr,  info@smartcommunications.gr

Κορτέσσα Σιώτη, 6972123484- Ισμήνη Τσελεκίδου, 6943827919

 

Λίγα λόγια για τον εισηγητή

Ο Βαγγέλης Τασιόπουλος,σπούδασε Παιδαγωγικά, Ειδική Αγωγή και Ελληνικό Πολιτισμό. Ασχολείται με ανάπηρα παιδιά και τα τελευταία χρόνια διδάσκει ανάγνωση και γραφή της ποίησης στο πλαίσιο του προγράμματος «Δημιουργική γραφή» στο ΑΠΘ. Έγραψε και δημοσίευσε ποιήματα, δοκίμια, μελέτες, επιστημονικά άρθρα,
καθώς και βιβλία για παιδιά. Ποιήματα και άλλα κείμενά του μεταφράστηκαν στα Αγγλικά, Γαλλικά, Σλαβομακεδονικά, Ιταλικά και έχουν συμπεριληφθεί σε ανθολογίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Συνεργάζεται συστηματικά με λογοτεχνικά και επιστημονικά περιοδικά, δημοσιεύοντας ποιήματα, κριτικές και άρθρα. Επίσης έχει μεταφράσει περισσότερα από τριάντα βιβλία για παιδιά.

Παιδικοί φόβοι και πώς τους αντιμετωπίζουμε

Βιωματικό Σεμινάριο

Όλα τα παιδιά μεγαλώνοντας αντιμετωπίζουν καινούργιες καταστάσεις, οι οποίες πολλές φορές είναι αγχωτικές ή τα φοβίζουν. Τις περισσότερες φορές οι φόβοι των παιδιών εξαφανίζονται εύκολα μετά από λίγο καιρό, εφόσον οι γνωστικές λειτουργίες των παιδιών αναπτύσσονται και η λογική υπερτερεί του δυσφορικού συναισθήματος. Κάποιες άλλες όμως φορές, οι φόβοι και τα άγχη των παιδιών εγκαθιδρύονται στην ζωή τους, δυσκολεύοντας την καθημερινότητά τους. Στις περιπτώσεις αυτές είναι σημαντικό οι γονείς να αναγνωρίσουν τις δυσκολίες, να βοηθήσουν τα παιδιά να επεξεργαστούν τα αρνητικά τους συναισθήματα και να νικήσουν τους φόβους τους μέσα από τεχνικές κατάλληλες για την παιδική ηλικία, χρησιμοποιώντας το παιχνίδι και τη φαντασία.

Ομιλήτρια: Ιωάννα Μπλέκα

 

Μεγαλώνοντας με αυτοπεποίθηση

Βιωματικό Σεμινάριο

Το αίσθημα της αυτοπεποίθησης αρχίζει να αναπτύσσεται από πολύ μικρή ηλικία, όταν νιώθουμε ότι τα καταφέρνουμε και συλλέγουμε θετικές εμπειρίες. Οι γονείς μέσα από την συμπεριφορά τους και τον τρόπο που μιλούν στα παιδιά κατά τη διάρκεια της ανάπτυξής τους, επηρεάζουν και διαμορφώνουν το αίσθημα αυτό. Κάθε παιδί χρειάζεται εμπειρίες που θα το κάνουν να νιώθει εμπιστοσύνη στον εαυτό του, σιγουριά και τόλμη. Παράλληλα όμως τα παιδιά χρειάζονται προστασία και όρια που είναι απαραίτητο να μπουν χωρίς να πλήττεται η διάθεση τους για πρωτοβουλία. Στο σεμινάριο αυτό, θα γίνει επεξεργασία της ισορροπίας όλων των παραπάνω, καθώς και του αισθήματος αυτοπεποίθησης στο γονεϊκό ρόλο.

Ομιλήτρια: Ιωάννα Μπλέκα

 

 

Πως να γίνετε ο καλύτερος  δάσκαλος του παιδιού σας, παίζοντας!

Ο Λυρικός Μικρός Πλανήτης και το Κέντρο Αγωγής Λόγου, Μάθησης & Αυτονομίας ΑΛΜΑ σας προσκαλούν την Κυριακή 21/01 στην ομιλία με θέμα: «Πώς να γίνετε ο καλύτερος δάσκαλος του παιδιού σας, παίζοντας»

Η ταχύτητα που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη εποχή, η έλλειψη χρόνου και ο στεγνός, διεκπεραιωτικός τρόπος μάθησης αποτελούν εμπόδιο στο να συνδέσουν τα παιδιά μας τη μάθηση με την ευχαρίστηση. Όμως, αυτός ο συνδυασμός είναι απαραίτητος για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους. Πολύ συχνά, μάλιστα, ως γονείς, αναρωτιόμαστε στο πως εμείς θα μπορούσαμε να κάνουμε την καθημερινότητα με τα παιδιά μας πιο ευχάριστη και δημιουργική αλλά και στο αν θα μπορούσαμε να τα υποστηρίξουμε στο σχολείο με έναν τρόπο πιο ουσιαστικό. Στη συγκεκριμένη ομιλία, που αφορά γονείς παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, θα δούμε πως αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί αξιοποιώντας εναλλακτικούς τρόπους μάθησης. Θα τονισθεί ιδιαίτερα, η παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού και πως μέσω αυτού η διαδικασία της μάθησης μπορεί να είναι ευχάριστη, για όλη την οικογένεια. Οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν πώς και γιατί ενσωματώνοντας έξυπνα κι εύκολα παιχνίδια στην καθημερινότητά μπορούν δυναμώσουν την επικοινωνία με τα παιδιά τους και να τα βοηθήσουν στη σχολική τους εξέλιξη με έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο. Στο τέλος της ομιλίας, θα γίνει επίδειξη κάποιων παιχνιδιών ώστε οι γονείς να «πάρουν μαζί τους» ιδέες που θα μπορέσουν να τις χρησιμοποιήσουν στο σπίτι.

Εισηγήτρια ομιλίας: Πέπη Κολαρά, MSc Λογοθεραπεύτρια – Ειδική παιδαγωγός

 

http://lyrikos.gr/

https://www.facebook.com/kentroalma

Πώς διαχειρίζομαι τη ματαίωση του παιδιού μου;

Η ζωή μας, παιδιών και ενηλίκων, περιλαμβάνει αναμφισβήτητα πολλές ματαιώσεις, μικρότερες ή μεγαλύτερες. Η κατάλληλη διαχείριση των ματαιώσεων του παιδιού, το ενδυναμώνει κάνοντας το να νιώθει ικανό να βιώσει και να διαχειριστεί τα συναισθήματα που του δημιουργούνται και το βοηθά να καλλιεργήσει σημαντικές δεξιότητες.

Οι ματαιώσεις του παιδιού μπορεί να προέρχονται από το φυσικό ή το κοινωνικό περιβάλλον, τον ίδιο του τον εαυτό ή από εμάς τους γονείς. Μέσα από βιωματικές ασκήσεις θα δουλέψουμε εργαλεία διαχείρισης των ματαιώσεων και παράλληλα θα δούμε πώς να αποφύγουμε τα παιχνίδια εξουσίας με το παιδί ή την επιτρεπτικότητα!

Συντονίστρια είναι η Φιλιώ Κατσαρού, Πιστοποιημένη Parent Educator Εκπ. Ειδικός θεραπευτικού παιχνιδιού & Συντονίστρια ομάδων sensory και messy play

Certification LEGO® Education WeDo 2.0

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education.

Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης θα εξερευνηθούν οι επιλογές που παρέχονται μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας WeDo 2.0.

Στόχος της εκπαίδευσης είναι οι συμμετέχοντες:

  • Να μπορέσουν να εισάγουν τους μαθητές στο πρώτο στάδιο του προγραμματισμού και της εκπαιδευτικής ρομποτικής μέσω του LEGO® Education WeDo 2.0
  • Να μπορούν να προγραμματίζουν και να λειτουργούν σε ομάδες εύκολα
  • Να πάρουνε ιδέες για το πως να δημιουργήσουνε τις δικές τους δραστηριότητες Hands – on
  • Να γνωρίσουν τρόπους διαχείρισης της τάξης
  • Να γνωρίσουν πλήρως τη χρήση του προγράμματος σπουδών

Στο τέλος θα ζητηθεί από τους συμμετέχοντες να παρουσιάσουν το δικό τους μάθημα – δραστηριότητα.

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Εισαγωγή στη μεθοδολογία της LEGO Education
  • Hands-on εκπαίδευση με το LEGO Education WeDo 2.0 Core set
  • Ενσωμάτωση μαθημάτων με το εθνικό πρόγραμμα σπουδών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • LEGO Education Teachers Kit
  • Πλήρη γνωριμία και κατανόηση των εκπαιδευτικών υλικών ώστε η ένταξη της ρομποτικής και του πακέτου LEGO Education WeDo 2.0 στη τάξη σας να είναι εύκολη

Με την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των θεματικών ενοτήτων, οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου θα λάβουν επίσημο πιστοποιητικό απο την LEGO Education Academy, το οποίο αποδεικνύει πως ο κάτοχός του γνωρίζει τη φιλοσοφία και τη λογική των εκπαιδευτικών προτάσεων της LEGO Education καθώς και το πως να εφαρμόσει τη μεθοδολογία της LEGO Education Academy στην τάξη του με σκοπό την ανάπτυξη δραστηριοτήτων κάνοντας χρήση του υλικού στο οποίο εκπαιδεύτηκε.

To Πρόγραμμα που ακολουθεί είναι ενδεικτικό

Πρόγραμμα Σεμιναρίου
10:30 – 11:30 Καλωσόρισμα – Γνωριμία – Μεθοδολογία LEGO Education –
Εισαγωγική Δραστηριότητα
11:30 – 11:45 Εισαγωγή στο LEGO Education WeDo 2.0 Core set
11:45 – 13:15 Δραστηριότητα 1
13:15 – 13:30 Coffee Break
13:30 – 13:45 WeDo 2.0 Projects
13:45 – 14:45 Δραστηριότητα 2
13:45 – 14:45 Lunch Break
14:45 – 15:30 Αξιολόγηση
15:30 – 16:30 Δραστηριότητα 3
16:30 – 16:45 Διαχείριση Τάξης
16:45 – 17:00 Break
17:00 – 18:00 Lesson Plan
18:00 – 18:30 Ερωτήσεις – Ερωτηματολόγια – Πτυχία – Αποχώρηση

Εκπαιδευτής: Μαρκόπουλος Πρόδρομος, LEGO Education Academy Certified Teacher Trainer

Certification LEGO® MINDSTORMS® Education EV3

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας και Β’/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education.

Θέλεις να μάθεις πως να χρησιμοποιείς το LEGO Mindstorms EV3 στη τάξη σου;
Η συγκεκριμένη εκπαίδευση θα σε βοηθήσει ώστε να μπορείς να εισάγεις την εκπαιδευτική ρομποτική στη τάξη σου σε μαθήματα όπως τεχνολογικά, μαθηματικών, επιστημών, με ένα τρόπο διασκεδαστικό και ελκυστικό προς τους μαθητές.

Στόχος της εκπαίδευσης είναι οι συμμετέχοντες:

  • Να μπορούν να εισάγουν τους μαθητές τους στις θεμελιώδης έννοιες και αρχές της ρομποτικής και του προγραμματισμού με τη χρήση του LEGO® Mindstorms® Education EV3
  • Να μπορούν να προγραμματίζουν και να λειτουργούν σε ομάδες εύκολα
  • Να πάρουνε ιδέες για το πως να δημιουργήσουνε τις δικές τους δραστηριότητες Hands – on
  • Να γνωρίσουν τρόπους διαχείρισης της τάξης
  • Να γνωρίσουν πλήρως τη χρήση του προγράμματος σπουδών καθώς και το πως να χρησιμοποιήσουν το υλικό ώστε να καλύπτουν ενότητες από το εθνικό πρόγραμμα σπουδών

Στο τέλος θα ζητηθεί από τους συμμετέχοντες να παρουσιάσουν το δικό τους μάθημα – δραστηριότητα

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Εισαγωγή στη μεθοδολογία της LEGO Education
  • Hands-on εκπαίδευση με το LEGO Mindstorms EV3 Core set
  • Ενσωμάτωση μαθημάτων με το εθνικό πρόγραμμα σπουδών δημοτικού και γυμνασίου
  • LEGO Education Teachers Kit
  • Πλήρη γνωριμία και κατανόηση των εκπαιδευτικών υλικών ώστε η ένταξη της ρομποτικής και του πακέτου LEGO Mindstorms EV3 στη τάξη σας να είναι εύκολη

Με την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των θεματικών ενοτήτων, οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου θα λάβουν επίσημο πιστοποιητικό απο την LEGO Education Academy, το οποίο αποδεικνύει πως ο κάτοχός του γνωρίζει τη φιλοσοφία και τη λογική των εκπαιδευτικών προτάσεων της LEGO Education καθώς και το πως να εφαρμόσει τη μεθοδολογία της LEGO Education Academy στην τάξη του με σκοπό την ανάπτυξη δραστηριοτήτων κάνοντας χρήση του υλικού στο οποίο εκπαιδεύτηκε.

Το πρόγραμμα είναι ενδεικτικό:

Πρόγραμμα Σεμιναρίου
10:30 – 11:30  

Καλωσόρισμα – Γνωριμία – Μεθοδολογία LEGO Education –
Εισαγωγική Δραστηριότητα

11:30 – 11:45 Εισαγωγή στο LEGO Education EV3 – Hardware
11:45 – 12:00 Coffee Break
12:00 – 13:00 Δραστηριότητα 1
13:00 – 13:15 Εισαγωγή στο Software
13:15 – 14:15 Δραστηριότητα 2
14:15 – 14:45 Lunch Break
14:45 – 15:45 Δραστηριότητα 3
15:45 – 16:00 Διαχείριση τάξης
16:00 – 16:15 Break
16:15 – 17:15 Δραστηριότητα 4
17:15 – 18:15 Lesson Plan
18:15 – 18:30 Ερωτήσεις – Ερωτηματολόγια – Πτυχία – Αποχώρηση

Εκπαιδευτής: Μαρκόπουλος Πρόδρομος, LEGO Education Academy Certified Teacher Trainer

Ημερίδα για την παχυσαρκία

Το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου, στις 11π.μ., θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Διαλέξεων της Κλινικής «ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ» ημερίδα με θέμα την Παχυσαρκία.

Η ημερίδα έχει ως βασικό σκοπό να παρουσιάσει το Τμήμα Παχυσαρκίας και Μεταβολικών Διαταραχών της Κλινικής, στο οποίο αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της παχυσαρκίας ολοκληρωμένα, με τη συνδρομή όλων των σχετικών ειδικοτήτων: παθολόγου, ενδοκρινολόγου, διαιτολόγου, γαστρεντερολόγου, ψυχολόγου, ψυχιάτρου, εξειδικευμένου χειρουργού βαριατρικής και πλαστικού χειρουργού.

Στη διάρκεια της ημερίδας θα μιλήσει η ψυχίατρος του τμήματος κ. Μυρτώ Μαρίνου με θέμα «Διαταραχές πρόσληψης τροφής: αίτια και αντιμετώπιση». Η κ. Μαρίνου θα αναφερθεί στη διαταραχή της νευρικής ανορεξίας, της νευρικής βουλιμίας και της υπερφαγίας και θα εξηγήσει πώς αυτές οι συμπεριφορές επηρεάζονται από παράγοντες βιολογικούς και κοινωνικούς, από το περιβάλλον στο οποίο ζει το άτομο, αλλά και από ψυχολογικούς παράγοντες, όπως η χαμηλή αυτοεκτίμηση, η κατάθλιψη, το άγχος και τα συναισθηματικά κενά.

Η δεύτερη ομιλία θα γίνει από τον διαιτολόγο του τμήματος κ. Νίκο Παπασπανό, ο οποίος θα μιλήσει πάνω σε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον και ευαίσθητο θέμα, με τίτλο «Παιδική Παχυσαρκία: έλεγχος βάρους και συμβουλές διατροφής». Ο κ. Παπασπανός θα αναπτύξει τις αιτίες, αλλά και τις συνέπειες της παιδικής παχυσαρκίας, θα αναφέρει τρόπους αξιολόγησης του βάρους του παιδιού, ενώ θα δώσει πολύτιμες συμβουλές σχετικά με τη σωστή διατροφή και την υγιή συμπεριφορά γύρω από το φαγητό.

 

Στο τέλος των ομιλιών θα ακολουθήσει συζήτηση.

Η είσοδος στην ημερίδα είναι ελεύθερη.

Μαθαίνω να θέτω υγιή όρια στο παιδί μου

Ψυχοεκπαιδευτικό & Βιωματικό Εργαστήρι:
“Μαθαίνω να θέτω υγιή όρια στο παιδί μου” (χωρίς απειλές, τιμωρίες & δωροδοκίες).

Το εργαστήρι απευθύνεται σε γονείς και παιδαγωγούς που επιθυμούν να εφοδιαστούν με παραπάνω εργαλεία ώστε να νιώθουν πιο ικανοί στο να θέτουν υγιή όρια στα παιδιά με τρόπο που ενισχύει τη σύνδεση και τη μεταξύ τους σχέση.

Θα δουλευτούν οι ηλικίες παιδιών ως και τα 6 έτη.

Θέματα που θα συζητηθούν & θα δουλευτούν:

  • γιατί χρειάζονται τα όρια
  • πως τα επικοινωνώ στο παιδί μου χωρίς τη χρήση τιμωρίας, δωροδοκίας ή απειλής
  • συχνά λάθη στην οριοθέτηση

Το εργαστήρι βασίζεται στις αρχές του Attachment Parenting & της Magda Gerber με τη φιλοσοφία του RIE (Resources for Infant Educarers).

Μεγαλώνοντας με όρια και κανόνες

Βιωματικό Σεμινάριο

Έρευνες αναφέρουν ότι τα μέσα – φυσιολογικά παιδιά συμμορφώνονται μόνο στα 2/3 των απαιτήσεων που προβάλλουν οι γονείς τους. Αυτό μπορεί να είναι εκνευριστικό για τους γονείς, αλλά αποτελεί μια υγιή εκδήλωση της ανάγκης του παιδιού για αυτονομία.

Πως μπορούμε να βάλουμε τα όρια, ώστε το παιδί μας να μάθει να συμπεριφέρεται σωστά, χωρίς όμως να  χαλάμε τη σχέση μας μαζί του; Ποιες τεχνικές είναι πιο αποδοτικές; Και τι μπορούμε να κάνουμε για το πείσμα του;

Ομιλήτρια: Ιωάννα Μπλέκα

Xmas la mamart 2017

13 years of creativity | arts & crafts fair 

Όταν το μεράκι και το χειροποίητο γίνονται Τέχνη.

Η παράδοση του χειροποίητου χάνεται στο παρελθόν. Αντανακλά τον πολιτισμό του τόπου μέσα από παλιές τεχνικές της γιαγιάς και του τεχνίτη. Έχει μια ιστορία να διηγηθεί γιατί είναι αυθεντικό, μοναδικό. Έχει ταυτότητα. Έμεινε για χρόνια στην αφάνεια, καθώς η τεχνολογία, η μαζική παραγωγή, το εύκολο και το φτηνό επικράτησαν.  Ήρθε όμως  ξανά η εποχή που το βελονάκι, ο αργαλειός, η ραπτομηχανή, το μέταλλο, η πέτρα, το χαρτί, το ξύλο πέρασαν στα χέρια ανθρώπων που τους δώσανε σύγχρονη πνοή. Εμπνεύστηκαν απ’ το παλιό, και δημιούργησαν πρωτοποριακά σύγχρονα αντικείμενα, χρηστικά και διακοσμητικά.  Οι δημιουργίες τους μπήκαν στα πωλητήρια μουσείων, στις γκαλερί, αποκτώντας όλο και μεγαλύτερο κοινό.

Η έκθεση la mamart, διοργανώνεται εδώ και 13 χρόνια στη Θεσσαλονίκη κι αποτελεί έναν από τους καλλιτεχνικούς θεσμούς της πόλης. Στηρίζει και προβάλει χειροτέχνες-καλλιτέχνες με όποια τεχνική κι αν έχουν επιλέξει να εκφραστούν. Έχει καθιερωθεί σαν η έκθεση των μαμάδων αν και είναι πάντα ευπρόσδεκτο και το άλλο φύλο!

Η έκθεση φιλοξενεί πίνακες ζωγραφικής, κεραμικά, ζωγραφιστές νεροκολοκύθες, φωτιστικά, ζωγραφιστά t-shirts,  κοσμήματα, τσάντες, γυναικεία και παιδικά αξεσουάρ, διακοσμητικά σπιτιού, origami, φυσικά καλλυντικά, παιχνίδια και αντικείμενα ντιζάιν. Είναι είτε έργα τέχνης, είτε εφαρμογές καλλιτεχνικού και εικαστικού περιεχομένου, τα οποία χαρακτηρίζονται από τη μοναδικότητα της χειροποίητης δημιουργίας και το μεράκι και την αγάπη που δόθηκε σ’ αυτά από τις δημιουργούς τους.

Κάθε χρόνο φιλοξενείται στην έκθεση και μία (πλην ενός!) διακεκριμένη τιμώμενη καλλιτέχνης  που με την παρουσία της στηρίζει το θεσμό.

Φέτος θα έχουμε μαζί μας την Ντίνα Παπαδοπούλου με κοσμήματα από ημιπολύτιμες πέτρες.

«Οι ορυκτοί κρύσταλλοι, σαν αποτέλεσμα  των πολύπλοκων γεωλογικών διεργασιών στα έγκατα της Γης, με γοήτευσαν, από τα φοιτητικά μου χρόνια ως μια μορφή τέχνης-γέννησης. Ακόμη, πάντα θαύμαζα τα κοσμήματα, που «γεννιούνται» από καλλιτέχνες με φαντασία, ευαισθησία και γνώση- έργα τέχνης και αυτά. Έτσι μόλις μου δόθηκε η ευκαιρία, ξεκίνησα την προσπάθεια της δημιουργίας κοσμημάτων. Τα υλικά μου, ορυκτοί κρύσταλλοι-ημιπολύτιμες πέτρες, ασήμι, αλπακάς, κομμάτια από παλιά κοσμήματα, αλλά και χάντρες  χειροποίητες. Ταξιδεύοντας αγόραζα και αγοράζω υλικά, που τα χρησιμοποιώ στα κοσμήματά μου. Τα θέματά μου, από τα ταξίδια μου και τον κήπο μου. Κοσμήματά μου έχουν εκτεθεί σε ατομικές  και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα, στην Αγγλία, στη Γαλλία, στην Ολλανδία και στην Ιταλία».

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ:

Τιμώμενη καλλιτέχνης  Ντίνα Παπαδοπούλου – κόσμημα

 

Agape, Alia Jewelries, ΒΡΟΧΗ-hand crafted olive oil soap, Chaosmatic Clothing, Coqueta caretta handmade art, Different … art by K&M, eutuxia amano, Λένα Ζαχαριάδου, Μαρία Καντεράκη, Καπελόνειρα, Little Helen handmade cosmetics, LotusMoon_design, lunak jewels, MARVIE – Handmade Kids Clothing, Mosaicists, Όλγα Μπεληγιάννη, Παραδείγματος Χάριν, Ρούλα Πιτιά, Γιώτα Ράμμου, Τίνα Ρεΐση, Resail, Ειρήνη Ροντογιάννη, Royal Wisdom, Sail in, Σοφία Σιαρίδου, Silia & the Pink Dragonfly, Έλενα Χλιοπάνου, Παυλίνα Ψωνοπούλου, Uriel-Εύα Μαυρουδίδου.

Καλλιεργώντας την συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών

Βιωματικό Σεμινάριο

Η συναισθηματική αγωγή δεν είναι έμφυτη σε όλους τους γονείς μόνο και μόνο επειδή αγαπούν τα παιδιά τους. Η συναισθηματική αγωγή είναι μάλλον τέχνη. Απαιτεί από τους γονείς να έχουν επίγνωση των συναισθημάτων και να επιδεικνύουν συγκεκριμένες συμπεριφορές προσεκτικής ακρόασης και επίλυσης προβλημάτων. Το να μάθουμε στα παιδιά να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και να αποδέχονται μάλιστα τα αρνητικά ως μια πραγματικότητα της ζωής, τα βοηθάει να είναι συναισθηματικά υγιέστερα. Παιδιά των οποίων οι γονείς εφαρμόζουν με συνέπεια την συναισθηματική αγωγή έχουν καλύτερη υγεία, επιτυγχάνουν υψηλότερες σχολικές επιδόσεις, δημιουργούν σταθερότερες και ποιοτικότερες φιλίες, εμφανίζουν λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς και γενικά είναι περισσότερο ανθεκτικά και ευπροσάρμοστα στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος.

Στο σεμινάριο θα παρουσιαστούν οι αρχές της συναισθηματικής αγωγής και τα οφέλη της συναισθηματικής νοημοσύνης, θα αναλυθούν τα πέντε στάδια της διαδικασίας με παραδείγματα και παιχνίδι ρόλων, καθώς και οι πιθανές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς στην εφαρμογή, και φυσικά θα υπάρχει χρόνος για ανοιχτή συζήτηση με τους συμμετέχοντες.

Ομιλήτρια: Ιωάννα Μπλέκα

Μαθαίνω να θέτω υγιή όρια στο παιδί μου

 

Ψυχοεκπαιδευτικό & Βιωματικό Εργαστήρι

Θέτω όρια (χωρίς απειλές, τιμωρίες & δωροδοκίες)

Το εργαστήρι απευθύνεται σε γονείς και παιδαγωγούς που επιθυμούν να εφοδιαστούν με παραπάνω εργαλεία ώστε να νιώθουν πιο ικανοί στο να θέτουν υγιή όρια στα παιδιά με τρόπο που ενισχύει τη σύνδεση και τη μεταξύ τους σχέση.

Η θεματολογία απευθύνεται σε ηλικίες παιδιών ως και τα 6 έτη.

Θέματα που θα συζητηθούν & θα δουλευτούν
-γιατί χρειάζονται τα όρια
-πως τα επικοινωνώ στο παιδί μου ΧΩΡΙΣ τη χρήση τιμωρίας, δωροδοκίας ή απειλής
-συχνά λάθη στην οριοθέτηση

Το εργαστήρι βασίζεται στις αρχές του Attachment Parenting & της Magda Gerber με τη φιλοσοφία του RIE (Resources for Infant Educarers)

 

Μουσική για βρέφη ή πώς τα βρέφη ανακαλύπτουν τον κόσμο με μουσική

ομιλία της Κατερίνας Κουθούρη

 

Είναι σημαντικό να υπάρχει ένα περιβάλλον ασφαλές και γεμάτο ερεθίσματα για τα παιδιά καθώς οι στιγμές που μοιράζονται με τους σημαντικούς άλλους είναι στιγμές ανεκτίμητες και γίνονται βιώματα που τα ακολουθούν σε όλη τους τη ζωή.  Μια ευαισθητοποιημένη παρουσία δίπλα στο βρέφος βοηθάει τις πρώτες ανακαλύψεις και εμπλουτίζει τις πρώτες του συγκινήσεις. Η συμβολή της μουσικής και του παιχνιδιού στην αισθητηριακή και ψυχοκινητική ανάπτυξη του βρέφους είναι σημαντική γιατί αποτελούν τα μέσα ανακάλυψης του κόσμου.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα παρουσιαστεί εποπτικό και φωτογραφικό υλικό. Οι γονείς θα συμμετάσχουν σε  κάποιες δραστηριότητες από το πρόγραμμα Μικροί Μότσαρτ.

 

Λίγα λόγια για την ομιλήτρια:

Η Κατερίνα είναι διευθύντρια της “Χαράς και Μουσικής” και απόφοιτος του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και τελειόφοιτη του τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου.  Είναι επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος “Μικροί Μότσαρτ”, μουσική για βρέφη, καθώς και άλλων προγραμμάτων μουσικής αγωγής  που πραγματοποιούνται στη Χαρά και Μουσική, στην Περαία Θεσσαλονίκης.

Η Αttachment Parenting Hellas στη Θεσσαλονίκη

Η Attachment Parenting Hellas διοργανώνει στις 2 και 3/12, στη Θεσσαλονίκη τέσσερα βιωματικά σεμινάρια για επαγγελματίες, γονείς και εκπαιδευτικούς.

 

Σεμινάρια

  • Δεν τρώει τίποτα

Το πρώτο σεμινάριο με τίτλο “Δεν τρώει τίποτα” θα διεξαχθεί το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου, ώρες 10.00-13.00. Το σεμινάριο απευθύνεται σε γονείς και φροντιστές παιδιών, οι οποίοι προβληματίζονται και δυσκολεύονται με τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών τους, τα οποία περιγράφουν ως “ολιγόφαγα” ή “επιλεκτικά”. Στο σεμινάριο θα διερευνήσουμε τις συνθήκες και δυναμικές που επηρεάζουν τις διατροφικές συνήθειες και την υγιή διατροφική τους ανάπτυξη, βάσει των αρχών και πρακτικών του Attachment Parenting. Ποιοι βιοψυχοκοινωνικοί λόγοι οδηγούν ένα παιδί στο να μη σιτίζεται επαρκώς ή υγιεινά? Πώς αισθάνονται τα παιδιά και πώς οι φροντιστές τους; Πώς μπορούν οι γονείς και φροντιστές να τα βοηθήσουν να έχουν μία υγιή διατροφική ανάπτυξη, χωρίς να διακυβεύεται ο ασφαλής συναισθηματικός δεσμός;

Το σεμινάριο συντονίζει η Μαρία Παπαφιλίππου.

  • Attachment Parenting για επαγγελματίες

Το δεύτερο σεμινάριο, με τίτλο “Attachment Parenting για επαγγελματίες”, θα διεξαχθεί το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου, ώρες 14.00-20.00. Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες (ψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές, σύμβουλους θηλασμού, μητρότητας, υγείας, μαίες, λογοθεραπευτές, παιδαγωγούς, κτλ), οι οποίοι ενδιαφέρονται να μάθουν τις αρχές και πρακτικές του ΑΡ και πώς να υποστηρίζουν κατάλληλα τα άτομα, γονείς, οικογένειες και παιδιά που απευθύνονται σε αυτούς, αναζητώντας επαγγελματίες που υποστηρίζουν τη φιλοσοφία του ΑΡ. Με το πέρας του σεμιναρίου δίνονται βεβαιώσεις παρακολούθησης και για όποιον ενδιαφέρεται γίνεται ενημέρωση για τη διαδικασία εγγραφής στο δίκτυο συνεργατών της Attachment Parenting Hellas.

Το σεμινάριο συντονίζει η Μαρία Παπαφιλίππου.

  • Συγκρούσεις μεταξύ αδελφών και συνομηλίκων

Το τρίτο σεμινάριο, με τίτλο “Συγκρούσεις μεταξύ αδελφών και συνομηλίκων” θα διεξαχθεί την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου, ώρες 10.00-14.00. Το σεμινάριο αυτό είναι βιωματικό. Μέσα από ασκήσεις Θετικής Διαπαιδαγώγησης οι γονείς και παιδαγωγοί θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν να διαχειρίζονται τις συγκρούσεις στα παιδιά. Στο σεμινάριο θα δούμε το παιχνίδι ως μέσο εξερεύνησης, σύνδεσης, μάθησης και επικοινωνίας. Οι γονείς και φροντιστές θα μάθουν πώς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες και δεξιότητες  επίλυσης των συγκρούσεων θετικά και δημιουργικά. Γιατί τα αδέλφια και οι συνομήλικοι τσακώνονται; Ποιος είναι ο ρόλος των φροντιστών τους; Πώς επηρεάζουν τις συγκρούσεις αυτές; Πώς μπορούν οι γονείς και φροντιστές να βοηθήσουν τα παιδιά να αυτορρυθμίζουν τις διαφορές τους; Ποιες τεχνικές είναι βοηθητικές;

Το σεμινάριο συντονίζουν η Φιλιώ Κατσαρού και η Μαρία Παπαφιλίππου.

  • Αποθηλασμός με Αγάπη και Σεβασμό

Το σεμινάριο “Αποθηλασμός με Αγάπη και Σεβασμό” θα διεξαχθεί την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου, ώρες 15.00-18.00. Στο Attachment Parenting θεωρείται ιδανικός ο φυσικός αποθηλασμός. Τι γίνεται όμως όταν για διάφορους λόγους μία μητέρα χρειάζεται να αποθηλάσει νωρίτερα; Πώς μπορεί να αποθηλάσει ήπια, με σεβασμό και αγάπη, χωρίς να διαταράξει τον ασφαλή συναισθηματικό δεσμό του παιδιού; Πώς μπορούμε να επιτύχουμε τον αποθηλασμό, σεβόμενοι τις ανάγκες και των δύο; Η σύμβουλος θηλασμού, βοηθός μητρότητας και λοχείας, Αφροδίτη Κονδύλη, θα συζητήσει μαζί σας για τους λόγους που ωθούν στον αποθηλασμό, τρόπους για να επιτευχθεί, για τη διαχείριση πιθανών ενοχών και συναισθημάτων της μητέρας και τελικά για τη διαφύλαξη της συναισθηματικής ασφάλειας στον καθένα, αλλά και στη σχέση.

 

Λίγα λόγια για την Attachment Parenting Hellas

Τον Σεπτέμβριο του 2015 ξεκίνησε επίσημα η λειτουργία της Attachment Parenting Hellas (APH). Πρόκειται για ένα οργανωμένο δίκτυο επαγγελματιών που υποστηρίζουν τη φιλοσοφία του Attachment Parenting στην Ελλάδα και μπορούν να προσφέρουν τις εκπαιδευτικές, συμβουλευτικές και ψυχοθεραπευτικές υπηρεσίες τους σε όσους τις έχουν ανάγκη.

Η ιδέα για τη δημιουργία της APH ανήκει στη κ. Μαρία Παπαφιλίππου, σύμβουλο ψυχικής υγείας, οικογενειακή ψυχοθεραπεύτρια, μητέρα η ίδια δύο παιδιών. Με σπουδές στην Ψυχολογία (King’sCollegeLondon-InstituteofPsychiatry -MSc, AmericanCollegeofGreece – BA), και στις Πολιτικές Επιστήμες και Ιστορία (Πάντειο Πανεπιστήμιο), και με ειδίκευση στην οικογενειακή-συστημική ψυχοθεραπεία και την προγεννητική και περιγεννητική ψυχοθεραπεία, η κ. Παπαφιλίππου είναι επαγγελματίας συνεργάτης της AttachmentParentingInternational.

Σκοπός της ΑΡΗ είναι, σύμφωνα με την ίδια την κ. Παπαφιλίππου «να ενημερώσουμε τους γονείς και ειδικούς για αυτή την προσέγγιση, να τους εκπαιδεύσουμε πάνω στο ΑΡ και τη Θετική Διαπαιδαγώγηση, να δικτυώσουμε τους γονείς με τους ειδικούς, ώστε να υποστηρίξουμε τους γονείς στο ρόλο τους και να φροντίσουμε τα παιδιά με το καλύτερο δυνατό τρόπο».

 

Τι είναι το Attachment Parenting;

Το Attachment Parenting είναι μία ολόκληρη φιλοσοφία που αφορά στην ανατροφή των παιδιών. Βασίζεται στην φροντίδα της σχέσης που αναπτύσσεται ανάμεσα στον γονέα και το παιδί, καθώς ο γονέας καλείται να ανταποκριθεί με ευαισθησία και ενσυναίσθηση στις ανάγκες του παιδιού του.

Τα παιδιά έτσι νιώθουν ασφαλή, νιώθουν ότι ανήκουν, μαθαίνουν να εμπιστεύονται, νιώθουν ικανά, σημαντικά, ελεύθερα, μεγαλώνουν με συναισθηματική υγεία, οργανώνονται καλύτερα, εκφράζονται καλύτερα, έχουν καλύτερη γνωστική ανάπτυξη, επιδεικνύουν υγιή ανεξαρτησία, μαθαίνουν την οικειότητα, καθώς και να παίρνουν και να δίνουν αγάπη και εξελίσσονται σε υγιείς και αυτόνομους ενήλικες.

Οι γονείς, από την άλλη, μαθαίνουν να εμπιστεύονται περισσότερο τις ικανότητές τους και το ένστικτό τους, είναι πιο ευαίσθητοι, αναγνωρίζουν τα σήματα των παιδιών τους, ανταποκρίνονται ενστικτωδώς, διαχειρίζονται θετικά τις απαιτητικές καταστάσεις, έχουν περισσότερη υπομονή, επικοινωνούν με σεβασμό και ενσυναίσθηση, γνωρίζουν τις προτιμήσεις και ικανότητες των παιδιών τους, τις αποδέχονται και τις ενθαρρύνουν.

Το Attachment Parenting στηρίζεται στη θεωρία που ανέπτυξε ο Βρετανός ψυχίατρος John Bowlby, γνωστή ως “Attachment Theory” ή «Θεωρία της πρόσδεσης/προσκόλλησης/ πρωταρχικού συναισθηματικού δεσμού».

 

Ποιος είναι ο σκοπός της Attachment Parenting Hellas;

Απώτερος σκοπός της APH είναι η νέα γενιά παιδιών στην Ελλάδα να μεγαλώσει με ευσυνείδητους και υποστηρικτικούς γονείς και δασκάλους, μέσα σε ένα θετικό περιβάλλον που ενθαρρύνει την γνωστικο-ψυχο-κοινωνική τους ανάπτυξη, απολαμβάνοντας τη ζεστασιά και τα οφέλη του συναισθηματικού δεσμού που αναπτύσσουν με τους γονείς, αλλά και με όλους τους φροντιστές τους.

 

Η APH προσφέρει:

  • Συμμετοχή σε ατομικές συμβουλευτικές/ψυχοθεραπευτικές συνεδρίες, οι οποίες απευθύνονται σε όλους όσους επιθυμούν να διερευνήσουν και να επιλύσουν τα θέματα που τους απασχολούν.
  • Συμμετοχή στις ομάδες υποστήριξης γονέων της APH, οι οποίες εισάγουν τους γονείς στον κόσμο του AttachmentParenting και τους δίνουν την ευκαιρία να γνωρίσουν και άλλους γονείς με παρόμοιες αναζητήσεις/προβληματισμούς/φιλοσοφία, να μάθουν να επικοινωνούν με ενσυναίσθηση, να γνωρίσουν τις τελευταίες έρευνες πάνω στη νευροβιολογία και ψυχολογία, να αναθεωρήσουν πρακτικές και νοοτροπίες του παρελθόντος, να θέσουν προς συζήτηση και διερεύνηση τα θέματα που τους απασχολούν, να μάθουν τεχνικές του AP και να υποστηρίξουν και ενθαρρύνουν ο ένας τον άλλον στο ρόλο τους ως γονείς.
  • Συμβουλευτική Ζεύγους/Οικογένειας
    Η συμβουλευτική ζεύγους και οικογένειας απευθύνεται στα ζευγάρια και τις οικογένειες που επιθυμούν να βοηθηθούν όταν στη σχέση τους εμφανίζονται κρίσεις, αλλαγές και δυσκολίες ή που επιθυμούν να εμβαθύνουν στη σχέση τους προληπτικά
  • Online συμβουλευτική
    Σε περιπτώσεις όπου οι ενδιαφερόμενοι δεν βρίσκονται κοντά σε κάποιον συνεργάτη της APH, υπάρχει, μετά από συνεννόηση, δυνατότητα συμβουλευτικής μέσω e-mail ή Skype.

Εκπαιδευτικά προγράμματα

  • Attachment Parenting για παιδαγωγούς
    Σεμινάρια για επαγγελματίες. Με το πέρας των σεμιναρίων δίνονται βεβαιώσεις παρακολούθησης.
  • Attachment Parenting για ειδικούς
    Σεμινάρια για ειδικούς, επαγγελματίες υγείας (Ψυχολόγους, Συμβούλους Ψυχικής Υγείας, Παιδιάτρους, Γυναικολόγους/Μαιευτήρες, Μαίες, Συμβούλους Μητρότητας και Θηλασμού κλπ)
  • Attachment Parenting για γονείς
    Καθόλη τη διάρκεια του χρόνου διοργανώνονται σεμινάρια για γονείς που θέλουν να ενημερωθούν για τη φιλοσοφία του AP.
  • AttachmentParenting για τον φροντιστή των παιδιών
    Η εκπαίδευση αυτή απευθύνεται τόσο σε γονείς που επιθυμούν να εκπαιδεύσουν το φροντιστή των παιδιών τους (babysitter, παιδαγωγό) στο AttachmentParenting, όσο και σε babysitters/παιδαγωγούς που επιθυμούν να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να αναπτύξουν επιπλέον δεξιότητες σχετικές με τη φιλοσοφία και τις πρακτικές του Attachment Parenting.
  • Σεμινάρια Θετικής Διαπαιδαγώγησης
    Τα Σεμινάρια Θετικής Διαπαιδαγώγησης απευθύνονται σε γονείς και εκπαιδευτικούς-παιδαγωγούς. Το πρόγραμμα βασίζεται στο έργο των AlfredAdler και RudolfDreikursκαι έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να καθοδηγήσουν τα παιδιά τους μέσα από τη σύνδεση μαζί τους, με σεβασμό, ενσυναίσθηση και ενθάρρυνση, διδάσκοντάς τους κοινωνικές δεξιότητες και χρησιμοποιώντας εποικοδομητικά τις ικανότητες και δυνατότητές τους.

 

Περισσότερες πληροφορίες για την APH εδώ.
Τηλέφωνο: 6936-524523 & e-mail:  info@aphellas.gr

Big Bang Education Xmas Bazaar

BigBang Education, με την στήριξη του Σχολειού της Φύσης και του Δέντρου Ζωής, διοργανώνει Χριστουγεννιάτικο Bazaar για 5+1 πολύτιμους λόγους.
Την οικονομική ενίσχυση 5 Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων και του Φάρου του Κόσμου!

Το Block 33 ανοίγει τις πόρτες του, για να σας καλωσορίσει με ένα πλήθος εργαστηρίων για παιδιά, μουσικά και θεατρικά δρώμενα από μαθητές του Σχολείου της Φύσης, μουσικά σχήματα γονιών και δασκάλων, καθώς και μια εξαιρετική ταβέρνα στημένη με μεράκι από γονείς του σχολείου! Τα κρουστά των Bloco Ritmo Natureza θα ξεσηκώσουν για άλλη μια χρονιά, όπως και το μουσικό σχήμα από νέους του Φάρου του Κόσμου!

Όλα τα έσοδα θα διατεθούν στο 1ο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Καρδιάς, στο 1ο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Τριλόφου, στο Δημοτικό Σχολείο Πλαγιαρίου, καθώς και στον Φάρο του Κόσμου!

www.bigbangedu.org