για όλη την οικογένεια – Σελίδα 27 από 30 – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Έκθεση: #PRESS_photostories

Αλέξανδρος Αβραμίδης – ΜΕΓΑΛΟ ΒΡΑΒΕΙΟ #PRESS_photostories 2017
Ανάργυροι Φλώρινας: Κάτοικος μαζεύει τα υπάρχοντά της για να μετεγκατασταθεί αναγκαστικά, μαζί με όλο τον πληθυσμό του χωριού, μετά την κατολίσθηση σε ορυχείο της ΔΕΗ στο Αμύνταιο τον Ιούνιο του 2017

Νέα έκθεση στο Τελλόγλειο –  Το φωτορεπορτάζ στις καλύτερες στιγμές του

Περισσότερες από 150 φωτογραφίες που τράβηξαν επαγγελματίες φωτορεπόρτερ και δημοσιογράφοι αιχμαλωτίζοντας με τον φακό τους επιβλητικές, θεαματικές, βαθιά ανθρώπινες, συχνά συγκλονιστικές στιγμές, παρουσιάζονται στη νέα μεγάλη έκθεση #PRESS_photostories, που διοργανώνει το Τελλόγλειο Ίδρυμα σε συνεργασία με το Μορφωτικό Ίδρυμα της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας-Θράκης. Τα εγκαίνια θα γίνουν την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου.

Στον εκθεσιακό χώρο του πρώτου ορόφου του Τελλογλείου θα παρουσιαστούν τα καλύτερα ανάμεσα σε 400 έργα, τα οποία υπέβαλαν 40 φωτορεπόρτερ και δημοσιογράφοι στον πανελλήνιο διαγωνισμό που προκήρυξε το Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕΜ-Θ. Θέμα του διαγωνισμού ήταν πρόσωπα, γεγονότα και στιγμιότυπα που αποτυπώθηκαν φωτογραφικά κατά το 2017 στη Μακεδονία και τη Θράκη  στις θεματικές κατηγορίες: Πολιτική, Πολιτισμός/Τέχνες, Περιβάλλον, Τόπος και Άνθρωποι, Αθλητισμός.

ΒΡΑΒΕΙΟ στην κατηγορία ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – Σάκης Γιούμπασης
Αεροφωτογραφία της Παλιάς Παραλίας της Θεσσαλονίκης: Φυτοπλαγκτόν σε αποσύνθεση πάνω στα νερά του Θερμαϊκού

Πενταμελής Κριτική Επιτροπή επέλεξε 154 από αυτές τις φωτογραφίες για να συμπεριληφθούν στην έκθεση, ξεχώρισε τις καλύτερες σε κάθε κατηγορία και αποφάσισε ποια θα προβληθεί ως η καλύτερη της χρονιάς.

Η επιλογή των φωτογραφιών που θα συμπεριληφθούν στην έκθεση, όπως και όσων αποσπούν βραβεία ή επαίνους, έγινε με «τυφλό» διαγωνισμό: Τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής παρέλαβαν το σύνολο των φωτογραφιών χωρίς κανένα στοιχείο ταυτότητας (τα metadata είχαν αφαιρεθεί από τα ψηφιακά αρχεία) και κλήθηκαν να ψηφίσουν, ξεχωριστά ο καθένας, ποιες προκρίνουν να εκτεθούν. Οι ψήφοι συγκεντρώθηκαν και ομαδοποιήθηκαν, σχηματίζοντας ένα σώμα φωτογραφιών που καταρχάς προκρίθηκαν. Κατόπιν, σε πολύωρη συνεδρίαση, η επιτροπή διέτρεξε το σχηματισμένο αυτό σύνολο, οριστικοποίησε τη σύνθεσή του ανά κατηγορία και επέλεξε ποιες φωτογραφίες θα βραβευτούν.

ΒΡΑΒΕΙΟ στην κατηγορία ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ – Δημήτρης Τοσίδης
Αθλητική αναρρίχηση σε γρανιτένια βράχια, στο όρος Λαϊλιάς του νομού Σερρών

Στη Κριτική Επιτροπή  συμμετέχουν: Ο φωτορεπόρτερ Δημήτρης Μεσσίνης,  ο Διευθυντής του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης Ηρακλής Παπαϊωάννου, ο καθηγητής του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ Γιώργος Κατσάγγελος, ο καθηγητής του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ Γρηγόρης Πασχαλίδης, ο δημοσιογράφος, διευθυντής τηλεόρασης της TV100 Λάζαρος Θεοδωρακίδης.

Στην τελετή των εγκαινίων της έκθεσης θα απονεμηθούν και τα βραβεία της διοργάνωσης.

Στόχος του διαγωνισμού και της έκθεσης είναι να υπενθυμίσει στο κοινό τη σημασία που διατηρεί το επαγγελματικό φωτορεπορτάζ ως βασικό στοιχείο της αξιόπιστης ενημέρωσης σε μια εποχή μεγάλου εκδημοκρατισμού της φωτογραφίας, αλλά και το υψηλό επίπεδο των Ελλήνων  φωτορεπόρτερ, οι οποίοι άλλωστε συστηματικά  τροφοδοτούν με υλικό Μέσα Ενημέρωσης στο εξωτερικό. Παράλληλα, η επιλογή του γεωγραφικού πεδίου δείχνει τη σημασία που διατηρεί η περιφέρεια ως πεδίο παραγωγής ειδήσεων. Πρόθεση των διοργανωτών είναι να καθιερωθούν ο διαγωνισμός και η έκθεση #PRESS_photostories ως ετήσιος θεσμός με προοπτική να αποκτήσουν από το 2019 και διεθνή διάσταση.

FIRST LEGO League 2018

Ο μεγαλύτερος πανελλήνιος διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Έρευνας και Καινοτομίας για παιδιά επανέρχεται στη Θεσσαλονίκη.

Το FIRST LEGO League που για τη φετινή σχολική χρονιά 2017 – 2018 τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας Κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου,  έχει τίτλο «HYDRODYNAMICS» και προκαλεί περισσότερα από 300,000 παιδιά σε όλο τον κόσμο, να μάθουν τα πάντα για το νερό και την χρήση του. Τα παιδιά λειτουργώντας ως μικροί μηχανικοί και επιστήμονες καλούνται να λύσουν προβλήματα και να σκεφτούν ιδέες. Ποιες είναι οι χρήσεις του νερού, πώς μπορούμε να το κινήσουμε και ποια τα οφέλη μας από αυτό; Τι μπορεί να κάνει η δύναμη της ροής και πού χρησιμοποιείται είναι μερικά από τα ερωτήματα που τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν μέσα από την ομαδική δουλειά.

Η έναρξη του φετινού διαγωνισμού πραγματοποιείται τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο του 2018 με  προκριματικούς σε Αθήνα, Βόλο, Θεσσαλονίκη, Κρήτη & Ξάνθη. Από τις ομάδες που συμμετέχουν, το 1/3 θα εξασφαλίσει τη συμμετοχή του στο μεγάλο τελικό που θα πραγματοποιηθεί στις 4 και 4 Μαρτίου του 2018 στη Θεσσαλονίκη.

Αποκλειστικός διοργανωτής του διαγωνισμού για την Ελλάδα και την Κύπρο είναι το Φιλεκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο eduACT που έχει σαν στόχο την προώθηση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών και την τεχνολογία.

Στον προκριματικό της Θεσσαλονίκης  , που συνδιοργανώνεται από την eduACT και τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης , 65 ομάδες από όλη τη Βόρεια Ελλάδα, νησιωτική και ηπειρωτική,  καλούνται να διαλέξουν και να λύσουν ένα ρεαλιστικό πρόβλημα σχετικά με το νερό,  σε μία μεγάλη γιορτή μάθησης και διασκέδασης που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο  10 & την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου  στο περίπτερο 12 της ΔΕΘ Helexpo.

Και μην ξεχάσετε..! Η αρχή του προκριματικού πραγματοποιείται μέσα από ένα μεγάλο event που αποτελεί το εναρκτήριο πάρτι του διαγωνισμού, το Kick off event που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου, στις 19:00 μ.μ. στο μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Βορείου Ελλάδος , το Mediterranean COSMOS.

Στην παρουσίαση του event θα βρίσκεται ο Ambassador του FLL, Σπύρος Χαριτάτος μαζί με τους ψυχαγωγούς της eduACT.

Master Χορηγός του FIRST LEGO League στην Ελλάδα για τη φετινή σεζόν «HYDRODYNAMICS» η  INTRASOFT International – παγκόσμια εταιρεία στον τομέα της Πληροφορικής, στα πλαίσια της θεματικής «2018 Year of Coding», η οποία εστιάζει στην προώθηση των coding δεξιοτήτων σε μικρούς και μεγάλους , καθώς και το  Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΔΙΟΣ, που μεταφέρει το μήνυμα του διαγωνισμού “I AM YOUR NATURAL POWER” .

Με εφαρμογή σε πολλούς τομείς και με πολλά οφέλη, η ρομποτική αποτελεί το μέλλον και επειδή το μέλλον ανήκει στα παιδιά, ευχόμαστε απλά για μια ακόμη χρονιά καλή επιτυχία σε όλους !

 

KinderDocs – The Perfect Selfie

KinderDocs – φεστιβάλ ντοκιμαντέρ για παιδιά και νέους

Λίγα λόγια για το ντοκιμαντέρ

Πόσα selfies χωράνε στην ζωή της δεκαεξάχρονης Φινλανδής instagram star Ολίβια. Τι σημαίνουν για εκείνη 20.000 followers; Το KinderDocs φεστιβάλ ντοκιμαντέρ για παιδιά και νέους παρουσιάζει σε πρεμιέρα για την Ελλάδα το ντοκιμαντέρ The Perfect Selfie στο οποίο θα παρακολουθήσουμε ένα χρόνο από τη ζωή της Ολίβια. Η ζωή της δεν είναι πολύ διαφορετική από εκείνη των συνηθισμένων εφήβων: μοιράζεται δημόσια ωραίες στιγμές αλλά ταυτόχρονα επικρίνει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανησυχεί για το πόσο επιφανειακοί και προκατειλημμένοι μπορεί να γίνουμε στο Instagram και στο Facebook αλλά και γνωρίζει ότι συμβάλλει στην ενίσχυση αυτής της τάσης. Παρακολουθούμε τη ζωή της Ολίβια και μαζί της ζούμε και εμείς και ό,τι δεν μοιράζεται στο διαδίκτυο. Μέσα από την ιστορία της γνωρίζουμε μια ολόκληρη γενιά σημερινών εφήβων.

Jenni Salonen, Maryam Razavi, Φινλανδία, 67’, 2016

Μετά την προβολή στη Θεσσαλονίκη θα ακολουθήσει συζήτηση με καλεσμένη την  Ειρήνη Βουτσκόγλου, Μαθηματικό – MSc Πληροφοριακά συστήματα & Συγγραφέα του βιβλίου “Τα διαδίκτυα μας”.

Δείτε το τρέιλερ εδώ

Αυστηρά για εφήβους 15+

Θεματική: εφηβεία, social media, προσωπική ανάπτυξη, γονείς, φιλία

Προγραμματισμένες προβολές “The Perfect Selfie” για σχολεία

Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΔΕΘ-HELEXPO) Θεσσαλονίκη

Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου, ώρα 10:00 & 11:30

Καλεσμένη η Ελένη Ντρενογιάννη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικής Α.Π.Θ.

Κατάλληλη ταινία και για τις δράσεις στο πλαίσιο της Θεματικής Εβδομάδας

Τι εiναι τo KinderDocs

Καλώς ήρθατε για δεύτερη χρονιά στο KinderDocs, τo φεστιβάλ ντοκιμαντέρ με βραβευμένες ταινίες φτιαγμένες για παιδιά και νέους, αλλά και εκπαιδευτικούς, γονείς, παππούδες, γιαγιάδες, θείες, θείους, νονούς, νονές και τους φίλους σας. Ελάτε να ανακαλύψουμε μαζί τη μαγεία της τέχνης του ντοκιμαντέρ και να δοκιμάσουμε νέους τρόπους επικοινωνίας, με αφορμή ιστορίες που μας αφορούν όλους και μιλάνε για εφηβεία, φιλία, εκπαίδευση, δημιουργικότητα, έκφραση, ψυχολογία, οικογενειακές σχέσεις, τέχνη, μετανάστευση, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαδίκτυο, περιβάλλον. Κάθε ταινία, έμπνευση για δημιουργικό διάλογο και δράσεις, με στόχο τη δημιουργία των νέων, σκεπτόμενων θεατών του αύριο, σήμερα. Το KinderDocs διαρκεί από τον Οκτώβριο 2017 έως τον Απρίλιο 2018.

To φεστιβάλ KinderDocs διοργανώνει η εταιρεία Kouzi Productions σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη και το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Με την υποστήριξη του idfa, του μεγαλύτερου φεστιβάλ ντοκιμαντέρ στον κόσμο, στο Άμστερνταμ, και του doxs!, του παλαιότερου και σημαντικότερου γερμανικού φεστιβάλ ντοκιμαντέρ για παιδιά και νέους.

 

KinderDocs για σχολεία

Τα ντοκιμαντέρ του KinderDocs αποτελούν εργαλείο και πηγή έμπνευσης για τον σύγχρονο εκπαιδευτικό που αναζητά πηγές για το μάθημά του (π.χ. Θεματική Εβδομάδα). Στις ειδικά σχεδιασμένες προβολές για σχολεία, το πρόγραμμα πλαισιώνεται με συζήτηση και δράσεις με αφορμή τις ταινίες, με εκλεκτούς καλεσμένους. Οι ταινίες είναι κατάλληλες για μαθητές Δημοτικού από 8 ετών έως μαθητές Λυκείου και μπορούν να ενταχθούν στο μάθημα ή να δώσουν αφορμή για δημιουργική συζήτηση με στόχο την καλύτερη συνοχή και το «δέσιμο» της τάξης σε ομάδα. Κάθε ταινία έχει ανάλογη ηλικιακή σήμανση και συνοδεύεται από λίστα με τις διάφορες θεματικές που καλύπτει. Για όποιον επιθυμεί, διατίθεται εκπαιδευτικό υλικό για την προετοιμασία των μαθητών τόσο πριν την προβολή όσο και για τη μετέπειτα αξιοποίηση της εμπειρίας του ντοκιμαντέρ στη σχολική τάξη.

 

Όλο το πρόγραμμα 2017/18 kinderdocs.com

Αγάπησε το ρόλο του γονιού

Όσο πιο υγιείς είναι οι “ρίζες” τόσο πιο υγιή “καρπό” θα δώσουν. Aν υποθέσουμε πως κάθε οικογένεια είναι ένας νέος σπόρος, που καλλιεργείται με την ελπίδα πως ο καρπός που θα γεννηθεί θα είναι δυνατός, υγιής και ανθεκτικός, στην περίπτωση της οικογένειας θα μπορούσαμε να πούμε πως οι γονείς είναι οι “ρίζες” αυτού του νέου σπόρου και τα παιδιά ο “καρπός” του.

“Το Σχολείο Αλλιώς” ξεκινά τη συνεργασία του με τον ψυχολόγο-ψυχοθεραπευτή Λευτέρη Κομπατσιάρη.

Σε μια εποχή που όλα αλλάζουν ραγδαία και οι απαιτήσεις αυξάνονται, εμείς οι γονείς νιώθουμε συχνά αβοήθητοι να διαχειριστούμε τις καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν με τα παιδιά μας. Η συμμετοχή στις σχολές γονέων δίνει τη δυνατότητα της εμπειρίας της συμμετοχής σε ομάδα, η οποία δεν παρέχει μόνο πλούσιες ιδέες και γνώσεις, αλλά μέσα από βιωματικές ασκήσεις, ανοιχτή συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών, ατομικές και ομαδικές ασκήσεις, βοηθάει τους συμμετέχοντες να επικοινωνούν ουσιαστικά, να εξελίσσονται και να διαφοροποιούνται. Με αυτό τον τρόπο οι γονείς ενδυναμώνονται και αποκομίζουν ευχαρίστηση και χαρά από την άσκηση του ρόλου τους.

Στις 14/02 ο Λευτέρης θα είναι εδώ για να ακούσει τους προβληματισμούς και τις ανάγκες των γονέων σχετικά με το μεγάλωμα των παιδιών τους.
Θα εξηγήσει τι είναι η Σχολή Γονέων και ποιο θα είναι το πλαίσιο λειτουργίας.

Μες στο Μουσείο

Έχετε επισκεφθεί ποτέ το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Κολεγίου Δελασάλ;
Με αφορμή την εκδήλωση που διοργανώνει το σχολείο για μαθητές νηπιαγωγείου και τους γονείς τους, δίνεται η ευκαιρία στο κοινό να το επισκεφτεί.

Η Σχολική Σύμβουλος Δρ. Σοφία Βαβέτση, με περιοχή ευθύνης τη 16η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής και το Κολέγιο “ΔΕΛΑΣΑΛ” συνδιοργανώνουν ομιλία – εκδήλωση με θέμα τη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό και τίτλο: “Μετάβαση στο δημοτικό σχολείο. Χτίζοντας γέφυρες.”.

Στην ομιλία θα αναπτυχθούν θέματα όπως:

  • Τεχνικές μάθησης
  • Προσέγγιση μάθησης στο Νηπιαγωγείο
  • Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών στο Νηπιαγωγείο και σύνδεσή του με τις επόμενες βαθμίδες
  • Ο ρόλος της μετάβασης
  • Παράγοντες ομαλής μετάβασης
  • Εξοικείωση με τον χώρο, το πρόγραμμα και τον τρόπο λειτουργίας του Δημοτικού Σχολείου
  • Portfolio

Για τους μικρούς επισκέπτες θα υλοποιηθεί στον χώρο του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Κολεγίου, σε συνεργασία με το βιβλιοπωλείο “Παραμυθούπολη”, εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ενώ σε αίθουσες του Δημοτικού «ΔΕΛΑΣΑΛ» θα λειτουργούν εργαστήρια Ρομποτικής και Lego Maths. Τα παιδιά θα παίξουν, θα εξερευνήσουν και θα ανακαλύψουν πολλά από τα μυστικά της έκθεσης αυτής! Άλλωστε μόνο έτσι ευχαριστιέται κανείς τη βόλτα σ’ ένα μουσείο και κυρίως όταν είναι 5 χρονών!

*η δράση αφορά αποκλειστικά παιδιά νηπιαγωγείου
*παράλληλα θα υπάρχουν κι άλλες δράσεις για τα παιδιά (ρομποτική και lego maths)

Η πόλη στο ύψος των ματιών των παιδιών

THE CITY AT EYE LEVEL

Εργαστήριο Αναγνώρισης του Δημόσιου Χώρου και Συμμετοχικού Σχεδιασμού για Παιδιά 0-5 και τους Γονείς τους

Η διεθνής πλατφόρμα The City at Eye Level, στο πλαίσιο της υλοποίησης του έργου “Η Πόλη στο Ύψος των Ματιών των Παιδιών” διοργανώνει το Σάββατο, 10/02, στις 10.00 π.μ. στο Πάρκο Μηνά Πατρικίου (Πάρκο Κρήτης) στη Θεσσαλονίκη, εργαστήριο αναγνώρισης του δημόσιου χώρου της γειτονιάς και συμμετοχικού σχεδιασμού για παιδιά ηλικίας 0-5 ετών και τους ενήλικες συνοδούς τους.

Στόχος του εργαστηρίου είναι η πιλοτική εφαρμογή μιας νέας μεθοδολογίας συμμετοχικού σχεδιασμού, που στοχεύει στην εξοικείωση του παιδιού και του γονέα/συνοδού του με τις διαδικασίες αναγνώρισης, συν-σχεδιασμού και συναπόφασης για ζητήματα που αφορούν το δημόσιο και ανοιχτό χώρο, και τη γειτονιά.

Οι συμμετέχοντες θα περπατήσουν ανεξάρτητα στη γειτονιά και θα χρησιμοποιήσουν παιχνίδια και δημιουργικές δραστηριότητες προκειμένου να αναγνωρίσουν και να αναλύσουν τα στοιχεία του δημόσιου χώρου με βιωματικό τρόπο. Στη συνέχεια, σε ομάδες θα συζητήσουν τις παρατηρήσεις τους, θα ανταλλάξουν εντυπώσεις, καθώς και θα καταγράψουν τις προτάσεις τους για το πως θα μπορούσαν να βελτιώσουν τη γειτονιά και το δημόσιο χώρο της με επίκεντρο το παιδί. Τέλος, θα συζητήσουν για το πως βιώσαν τη συμμετοχική διαδικασία, αν άλλαξε κάτι στον τρόπο που βλέπουν πλέον το δημόσιο χώρο και τη γειτονιά τους, και αν θα τους ενδιέφερε να συμμετέχουν στο μέλλον σε αντίστοιχες διαδικασίες.

Συντονίστρια  έργου: Βίβιαν Δούμπα, Πολεοδόμος-Χωροτάκτης Μηχανικός, MSc Αστική Γεωγραφία

Περισσότερες πληροφορίες: thecityateyelevel.com  || bernardvanleer.org/urban95-challenge/

FACEBOOK EVENT: https://www.facebook.com/events/567222196948729/

 

Το έργο “Η Πόλη στο Ύψος των Ματιών των Παιδιών” (2017 – 2018) υλοποιείται από τη διεθνή πλατφόρμα The City at Eye Level και το Ολλανδικό πολεοδομικό γραφείο STIPO, ενώ υποστηρίζεται από το ίδρυμα Bernard van Leer Foundation, στο πλαίσιο του προγράμματος Urban95 Challenge.

Το εργαστήριο “Η Πόλη στο Ύψος των Ματιών των Παιδιών” στη Θεσσαλονίκη υποστηρίζεται από την Κ.Ε.ΔΗ.Θ..

Ξύπνημα

Η Θεατρική ομάδα MinusPlus παρουσιάζει μία θεατρική παράσταση, που είναι βασισμένη στο “Ξύπνημα της Άνοιξης” του Φ. Βέντεκιντ.

Λίγα λόγια για την παράσταση

Η εφηβεία στον άνθρωπο είναι μια περίοδος βιοσωματικών αλλαγών  και ραγδαίων εξελίξεων σε νοητικό και σεξουαλικό επίπεδο. Έρχεται στον άνθρωπο ως μια “δεύτερη γέννηση” και βλέπει το σώμα του να αλλάζει και να ξυπνά. Οι αλλαγές σε σχέση με το σώμα επηρεάζουν και τις αλλαγές στη συμπεριφορά με τους άλλους και στον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται.

Στο έργο παρακολουθούμε μια παρέα εφήβων ενός  γυμνασίου, να έρχεται αντιμέτωπη με την καταπίεση των μεγαλύτερων και με την ανάγκη τους για την σεξουαλική αναζήτηση. Οι συζητήσεις των νέων είναι περίπλοκες και ρέπουν σε  κάτι το υπαρξιακό, δεν παύουν να είναι ειλικρινείς και να προκύπτουν μέσα από μια εσωτερική διαμάχη ανάμεσα στην απαγόρευση και την ελευθερία. Τα ερωτήματα για τη ζωή και τον έρωτα δημιουργούν βίαιες καταστάσεις και, λόγω του νεαρού της ηλικίας τους,  τα παιδιά αντιδρούν και  με τον δικό τους τρόπο επαναστατούν.

Η αγάπη, ο έρωτας, το σεξ, η φιλία, η βία,  η αμφισβήτηση είναι έννοιες που μπλέκονται μεταξύ τους, οδηγώντας τους ήρωες της ιστορίας σε ένα αδιέξοδο.

Έξι ηθοποιοί επί σκηνής και είκοσι χαρακτήρες, προσπαθούν να δημιουργήσουν συνθήκες ερμηνεύοντας και μεταφέροντας την αίσθηση του έργου: αυτήν την αίσθηση του αυθόρμητου, της ανακάλυψης και της αφύπνισης.

 

Ταυτότητα της παράστασης

Σκηνοθεσία- Mουσική επιμέλεια: Πέτρος Παπαζήσης

Διασκευή: Minus+
Σκηνική- ενδυματολογική επιμέλεια: Minus+

Φωτογραφίες: Άννα Χατζηδημητρίου

Σχεδιασμός λογότυπου: Βαγγέλης Δημόπουλος

Ηθοποιοί: Μαρία Μπακαλούδη, Νικολέτα Μπαμπάτσικου, Αχιλλεία Παπαϊωάννου, Πάνος Σιδεράς, Εύα Στρουμπή, Δημήτρης Τζιαμπάσης

 

Ο συγγραφέας

Ο Φρανκ Βέντεκιντ (1864 -1918) είναι Γερμανός θεατρικός συγγραφέας, που γεννήθηκε στο Αννόβερο το 1864. Άρχισε τη θεατρική σταδιοδρομία του το 1890, με το έργο του «Το Ξύπνημα της Νιότης», όπου περιγράφει τις ερωτικές ανησυχίες της νεότητας σ’ ένα οικοτροφείο θηλέων. Το 1891 γράφει ένα από τα πιο αξιόλογα έργα του: «Το Ξύπνημα της Άνοιξης». Είναι ένας συγγραφέας που έρχεται να φέρει στην τέχνη μια αισθητική ανανέωση. Μέσα από τα έργα του βλέπουμε πως  οι αυστηρές φόρμες και οι συμβατικές σχέσεις, στις οποίες η κοινωνία δομείται, κρύβουν τα ζωτικά ένστικτα του ατόμου, νεκρώνοντας τις πιο αυθεντικές εκφράσεις του, ξεκινώντας από τη σεξουαλικότητα που βρισκόταν  αντιμέτωπη με την άγρια κοινωνική και θρησκευτική καταστολή. Άλλα θεατρικά έργα που εδραίωσαν τη φήμη του Βέντεκιντ είναι: «Πνεύμα της Γης» (Der Erdgeist, 1895), «Το Κουτί της Πανδώρας» (1903), όπου η Πανδώρα είναι η προσωποποίηση του έρωτα, «Ο Μαρκήσιος του Κάιτ» (1901), το αρσενικό αντίστοιχο της Λούλου, «Ο Χορός του Θανάτου» (1906), «Η Λογοκρισία» (1908), «Θάνατος και Διάβολος» (1909) κ.α. Έχει δίκαια αναγνωρισθεί ως προάγγελος του εξπρεσιονισμού και  του Θεάτρου του Παράλογου. Πέθανε στο Μόναχο το 1918.

 

Η ομάδα- Minus+ (MinusPlus)

Με κοινή συνιστώσα το Δ.Ι.Ε.Κ. Υποκριτικής που εδρεύει στο Δήμο Θέρμης, έξι νέοι άνθρωποι με περιέργεια και προβληματισμούς αλλά και αγάπη για αυτόν τον χώρο, αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια θεατρική ομάδα με έδρα την Θεσσαλονίκη. Οι Minus+ ξεκίνησαν τα πρώτα τους βήματα το καλοκαίρι του 2017 .Oι επιλογές των έργων είναι  συλλογικές και συνειδητές, μιας και οι θεματικές των έργων  θα πρέπει να  αφορούν πλήρως την ομάδα. Η φιλοσοφία των Minus+ βασίζεται στην συν-δημιουργία και στόχος της είναι βραχυπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα, η δομή της να είναι τέτοια ώστε να ευνοεί την επί ίσοις όροις συνεργασία των μελών στα θεατρικά πλαίσια που θα επεξεργάζεται. Πρώτο της έργο είναι το “Ξύπνημα” βασισμένο στο θεατρικό έργο “Το ξύπνημα της άνοιξης” του Φ. Βέντεκιντ. Ευελπιστούν πως έρχονται και επόμενα.

https://www.facebook.com/minusplustheater/

https://www.facebook.com/omazproductions/

 

Let’s play boomwhackers

by kyriakidis editions

81 τραγούδια για boomwhackers και κρουστά μουσικά όργανα. Μουσικά παιχνίδια και δραστηριότητες με c.d. 81 songs for Boomwhackers and Orff  percussion instruments. Games and rhythms activities plus CD with full performance.

Οι μελωδίες που προτείνονται είναι απλές, εύκολες, κατανοητές και μπορούν να παιχτούν από μικρούς και μεγάλους. Μια πρωτοποριακή μέθοδο διδασκαλίας των boomwhackers σε συνδυασμό με την Αγγλική γλώσσα. Μουσικά παιχνίδια, δραστηριότητες, ρυθμοί, μελωδίες και τραγούδια όλα στα αγγλικά.

Το πλέον εύκολο, εύχρηστο και διασκεδαστικό μουσικό υλικό για το παιδικό σταθμό, το νηπιαγωγείο, το σχολείο, τη μουσική προπαιδεία, σπουδαστές ωδείων, παιδαγωγικών σχολών, ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης, φροντιστήρια ξένων γλωσσών, ιδιωτικά κολέγια και team building activities.

Θα παίξουμε εύκολα μουσική,παιχνίδια,ρυθμούς,μελωδίες,μουσικοκινητικά δρώμενα και θα μάθουμε Αγγλικά και μουσική με εύκολο και απλό τρόπο.
Παιχνίδι,δημιουργία, εκτόνωση ,έκφραση και επικοινωνία με τα BOOMWHACKERS.

Μουσικός-Συγγραφέας: Μπαχτσεβάνα Έφη

H παρουσίαση του βιβλίου θα γίνει στις 3/03 στις 12:00  στο βιβλιοπωλείο “Ιανός”. 

Στην εκδήλωση συμμετέχουν οι: Γιάννης Μπουτάρης δήμαρχος θεσσαλονίκης, Σίμος Δανιηλίδης δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών, Ειρήνη Καγιαμπίνη  Πρόεδρος της Δημοτικής Ενότητας Συκεών, Pάνια Kούτσου διευθύντρια των Παιδικών Σταθμών του Δήμου Θεσσαλονίκης, Νάνση Παπαδάτου Ειδική παιδαγωγός ιδιοκτήτρια του διάΔραση Κέντρο Ε.Μ.Δ, Χριστίνα Φίλλιπα  Νηπιαγωγός, Έλσα Δήμου νηπιαγωγός,  Άγγελος Αγγελάκης  υπεύθυνος παιδαγωγικού τμήματος του I.E.K Ακμή και οι σπουδάστριες του παιδαγωγικού τμήματος.

Συντονίζει η δημοσιογράφος  Αναστασία Καρυπίδου.

Οι καλεσμένοι θα μιλήσουν για την εμπειρία τους με τα boomwhackers  μέσα από την συνεργασία τους με την μουσικό –συγγραφέα κ. Μπαχτσεβάνα.

Θα ακολουθήσει βιωματικό εργαστήριο διδασκαλίας των boomwhackers για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, βρεφονηπιοκόμους,  νηπιαγωγούς,  μουσικούς,  καθηγητές  Αγγλικών,  εμψυχωτές( team building activities) γονείς και σε όσους θέλουν να μάθουν να παίζουν μουσική με τα  boomwhackers.

Λίγα λόγια για τα Boomwhackers

Μουσικοί, Χρωματιστοί Σωλήνες

Τα boomwhackers (BW) επινόησε ο Αμερικανός Craig Ramsell, το 1995 και έχουν ενταχθεί στη μουσική εκπαίδευση  παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια με μεγάλη επιτυχία, αλλάζοντας τα δεδομένα στην εκμάθηση της μουσικής .

Τι είναι τα boomwhackers

Πλαστικοί,κουρδισμένοι σωλήνες  σε διαφορετικά μεγέθη και χρώματα  που όταν τους χτυπήσουμε  σε ένα σταθερό σημείο π.χ παλάμη, χέρια,μηροί,γόνατα, πάτωμα τραπέζι , καρέκλα κ.λ.π παράγουν  από έναν διαφορετικό μουσικό ήχο.

Κάθε ήχος αντιστοιχεί σε μια συγκεκριμένη νότα της διατονικής και χρωματικής κλίμακας.Ανάλογα με το μέγεθος του κάθε σωλήνα παράγεται και η αντίστοιχει νότα.

Με χαμηλό κόστος αγοράς και λόγω της ανθεκτικής τους κατασκευής δίνουν τη δυνατότητα σε μικρούς και μεγάλους να εκτονωθούν  χωρίς να ανησυχούμε για τη φθορά τους .

Σε ποιους απευθύνονται

Τα  boomwhackers μπορούν να χρησιμοποιηθούν από παιδιά παιδικών σταθμών,νηπιαγωγείων,παιδιά δημοτικού, γυμνασίου, λυκείο, σπουδαστές ωδείων, ενήλικες και από άτομα με ειδικές ανάγκες .

Τα χρώματα  καθιστούν το παίξιμο πανεύκολο.

Κρατάμε 1 ή 2 boomwhackers  και για να παίξουμε το τραγούδι μας το μόνο που χρειάζεται είναι να ξέρουμε  πότε και πόσες φορές θα χτυπήσουμε τα B.W .

Με απλό και εύκολο τρόπο μαθαίνουμε να χτυπάμε το ρυθμό, να  παίζουμε μελωδίες και αρμονίες.

Τι μαθαίνουν τα παιδιά

Όλες οι  δραστηριότητες με τα boomwhackers γίνονται πάντα με τη μορφή παιχνιδιού.

Tα παιδιά δουλεύουν σε ομάδες και όχι μεμονωμένα.

Tα παιδιά  κατανοούν και διδάσκονται μουσικές έννοιες με απλό και διασκεδαστικό τρόπο.

Οι δραστηριότητες με τα boomwhackers  συνθέτουν μια ομάδα που επικοινωνεί,δημιουργεί και εκφράζεται μέσα από τη μουσική.

Τα παιδιά συντονίζονται μεταξύ τους,συγκεντρώνονται , συνεργάζονται,παίρνουν αποφάσεις κ.α

Let’s   Play   Boomwhackers

Πρωτοποριακό σεμινάριο διδασκαλίας των Boomwhackers.

Μια νέα μουσική πρόταση.

Eξι  ώρες γεμάτες παιχνίδι, δημιουργία, έκφραση, επικοινωνία και εκτόνωση.

 

Οι θεματικές ενότητες που θα διδαχθούν είναι:

1)   Γενικές έννοιες για τα boomwhackers.

2)   Μαθαίνουμε  τα χρώματα και τις νότες.

3)   Βιώνουμε την ένταση, το ύψος και τη διάρκεια.

4)   Ρυθμικές δραστηριότητες με τις αξίες των νοτών και τις παύσεις.

5)   Ρυθμικά και κινητικά παιχνίδια.

6)   Μουσικοκινητικές δραστηριότητες.

7)   Μαθαίνουμε μουσικές έννοιες με τη μορφή παιχνιδιού.

8)   Παίζουμε  μουσικά παιχνίδια.

9)   Αυτοσχεδιάζουμε, πειραματιζόμαστε και φτιάχνουμε ηχοιστορίες.

10)  Μουσικοκινητικά τραγούδια στα αγγλικά.

11)  Μαθαίνουμε να παίζουμε  τραγουδάκια με απλό και εύκολο  τρόπο χωρίς να απαιτούνται ειδικές μουσικές και φωνητικές  γνώσεις.

12)  Φτιάχνουμε μια ορχήστρα με Boomwhackers και  Orff  percussion instruments.

13)  Μαθαίνουμε να διαβάζουμε μια μουσική παρτιτούρα απλά και εύκολα με βάση τα χρώματα.

14)  Body percussion and Boomwhackers.

15)  Μουσικά παιχνίδια, ρυθμικές δραστηριότητες,  και τραγούδια στα Αγγλικά.Μια νέα μέθοδο διδασκαλίας των boomwhackers σε συνδυασμό με την Aγγλική γλώσσα.

Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες θα γίνουν αποκλειστικά και μόνο με τα με τα boomwhackers.

Οι συμμετέχοντες:

  • θα δουλέψουν σε ομάδες και όχι μεμονωμένα.
  • θα κατανοήσουν  μουσικές έννοιες με απλό και διασκεδαστικό τρόπο.
  • θα γίνουν μια ομάδα που επικοινωνεί, δημιουργεί και εκφράζεται και εκτονώνεται μέσα από τη μουσική. Κυρίως όμως θα χαρούν!
  • θα δημιουργήσουν, θα εκφραστούν ,θα επικοινωνήσουν και με απλό, εύκολο και διασκεδαστικό τρόπο θα παίξουν ρυθμούς, μελωδίες και αρμονίες.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, νηπιαγωγούς, βρεφονηπιοκόμους, εμψυχωτές (team building activities),  γυμναστές, καθηγητές Αγγλικών και σε όσους θέλουν να μάθουν να παίζουν εύκολα μουσική.

Εισηγήτρια σεμιναρίου:Έφη Μπαχτσεβάνα, Μουσικός-Συγγραφέας

Το πρόβλημα της βίας και του ενδοσχολικού εκφοβισμού.

Τα φαινόμενα της βίας, του ενδοσχολικού εκφοβισμού και της παρενόχλησης αποτελούν αδιαμφισβήτητα ένα σημαντικό και επίκαιρο ζήτημα της κοινωνίας μας το οποίο επηρεάζει όχι μόνο το παιδί και το οδηγεί σε ενέργειες που μπορεί να αποβούν μοιραίες για το ίδιο, αλλά συμβάλλει στην δυσλειτουργία του στενού και του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος, όπου αυτό δραστηριοποιείται.

Στο παρόν σεμινάριο, θα διαχωρίσουμε τους διάφορους τύπους της βίας, θα εξετάσουμε πώς αυτές εκδηλώνονται στο χώρο του σχολείου και συμμετοχικά θα προσπαθήσουμε να δώσουμε δημιουργικές λύσεις σε τέτοιου είδους φαινόμενα.

Εφόσον δεν μπορούμε να εξαλείψουμε τη βία, τι καλύτερο από το να δημιουργήσουμε τρόπους να αμβλύνουμε τις συνέπειές και γιατί όχι να τροποποιήσουμε συμπεριφορές.

 

Εισηγητής: Βαγγέλης Τασιόπουλος, Ειδικός Παιδαγωγός, Συγγραφέας

 

Οργάνωση-Επικοινωνία: smARTcommunications,

www.smartcommunications.gr,  info@smartcommunications.gr

Κορτέσσα Σιώτη, 6972123484- Ισμήνη Τσελεκίδου, 6943827919

 

Λίγα λόγια για τον εισηγητή

Ο Βαγγέλης Τασιόπουλος,σπούδασε Παιδαγωγικά, Ειδική Αγωγή και Ελληνικό Πολιτισμό. Ασχολείται με ανάπηρα παιδιά και τα τελευταία χρόνια διδάσκει ανάγνωση και γραφή της ποίησης στο πλαίσιο του προγράμματος «Δημιουργική γραφή» στο ΑΠΘ. Έγραψε και δημοσίευσε ποιήματα, δοκίμια, μελέτες, επιστημονικά άρθρα,
καθώς και βιβλία για παιδιά. Ποιήματα και άλλα κείμενά του μεταφράστηκαν στα Αγγλικά, Γαλλικά, Σλαβομακεδονικά, Ιταλικά και έχουν συμπεριληφθεί σε ανθολογίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Συνεργάζεται συστηματικά με λογοτεχνικά και επιστημονικά περιοδικά, δημοσιεύοντας ποιήματα, κριτικές και άρθρα. Επίσης έχει μεταφράσει περισσότερα από τριάντα βιβλία για παιδιά.

Παιδικοί φόβοι και πώς τους αντιμετωπίζουμε

Βιωματικό Σεμινάριο

Όλα τα παιδιά μεγαλώνοντας αντιμετωπίζουν καινούργιες καταστάσεις, οι οποίες πολλές φορές είναι αγχωτικές ή τα φοβίζουν. Τις περισσότερες φορές οι φόβοι των παιδιών εξαφανίζονται εύκολα μετά από λίγο καιρό, εφόσον οι γνωστικές λειτουργίες των παιδιών αναπτύσσονται και η λογική υπερτερεί του δυσφορικού συναισθήματος. Κάποιες άλλες όμως φορές, οι φόβοι και τα άγχη των παιδιών εγκαθιδρύονται στην ζωή τους, δυσκολεύοντας την καθημερινότητά τους. Στις περιπτώσεις αυτές είναι σημαντικό οι γονείς να αναγνωρίσουν τις δυσκολίες, να βοηθήσουν τα παιδιά να επεξεργαστούν τα αρνητικά τους συναισθήματα και να νικήσουν τους φόβους τους μέσα από τεχνικές κατάλληλες για την παιδική ηλικία, χρησιμοποιώντας το παιχνίδι και τη φαντασία.

Ομιλήτρια: Ιωάννα Μπλέκα

 

Μεγαλώνοντας με αυτοπεποίθηση

Βιωματικό Σεμινάριο

Το αίσθημα της αυτοπεποίθησης αρχίζει να αναπτύσσεται από πολύ μικρή ηλικία, όταν νιώθουμε ότι τα καταφέρνουμε και συλλέγουμε θετικές εμπειρίες. Οι γονείς μέσα από την συμπεριφορά τους και τον τρόπο που μιλούν στα παιδιά κατά τη διάρκεια της ανάπτυξής τους, επηρεάζουν και διαμορφώνουν το αίσθημα αυτό. Κάθε παιδί χρειάζεται εμπειρίες που θα το κάνουν να νιώθει εμπιστοσύνη στον εαυτό του, σιγουριά και τόλμη. Παράλληλα όμως τα παιδιά χρειάζονται προστασία και όρια που είναι απαραίτητο να μπουν χωρίς να πλήττεται η διάθεση τους για πρωτοβουλία. Στο σεμινάριο αυτό, θα γίνει επεξεργασία της ισορροπίας όλων των παραπάνω, καθώς και του αισθήματος αυτοπεποίθησης στο γονεϊκό ρόλο.

Ομιλήτρια: Ιωάννα Μπλέκα

 

 

Πως να γίνετε ο καλύτερος  δάσκαλος του παιδιού σας, παίζοντας!

Ο Λυρικός Μικρός Πλανήτης και το Κέντρο Αγωγής Λόγου, Μάθησης & Αυτονομίας ΑΛΜΑ σας προσκαλούν την Κυριακή 21/01 στην ομιλία με θέμα: «Πώς να γίνετε ο καλύτερος δάσκαλος του παιδιού σας, παίζοντας»

Η ταχύτητα που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη εποχή, η έλλειψη χρόνου και ο στεγνός, διεκπεραιωτικός τρόπος μάθησης αποτελούν εμπόδιο στο να συνδέσουν τα παιδιά μας τη μάθηση με την ευχαρίστηση. Όμως, αυτός ο συνδυασμός είναι απαραίτητος για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους. Πολύ συχνά, μάλιστα, ως γονείς, αναρωτιόμαστε στο πως εμείς θα μπορούσαμε να κάνουμε την καθημερινότητα με τα παιδιά μας πιο ευχάριστη και δημιουργική αλλά και στο αν θα μπορούσαμε να τα υποστηρίξουμε στο σχολείο με έναν τρόπο πιο ουσιαστικό. Στη συγκεκριμένη ομιλία, που αφορά γονείς παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, θα δούμε πως αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί αξιοποιώντας εναλλακτικούς τρόπους μάθησης. Θα τονισθεί ιδιαίτερα, η παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού και πως μέσω αυτού η διαδικασία της μάθησης μπορεί να είναι ευχάριστη, για όλη την οικογένεια. Οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν πώς και γιατί ενσωματώνοντας έξυπνα κι εύκολα παιχνίδια στην καθημερινότητά μπορούν δυναμώσουν την επικοινωνία με τα παιδιά τους και να τα βοηθήσουν στη σχολική τους εξέλιξη με έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο. Στο τέλος της ομιλίας, θα γίνει επίδειξη κάποιων παιχνιδιών ώστε οι γονείς να «πάρουν μαζί τους» ιδέες που θα μπορέσουν να τις χρησιμοποιήσουν στο σπίτι.

Εισηγήτρια ομιλίας: Πέπη Κολαρά, MSc Λογοθεραπεύτρια – Ειδική παιδαγωγός

 

http://lyrikos.gr/

https://www.facebook.com/kentroalma

Πώς διαχειρίζομαι τη ματαίωση του παιδιού μου;

Η ζωή μας, παιδιών και ενηλίκων, περιλαμβάνει αναμφισβήτητα πολλές ματαιώσεις, μικρότερες ή μεγαλύτερες. Η κατάλληλη διαχείριση των ματαιώσεων του παιδιού, το ενδυναμώνει κάνοντας το να νιώθει ικανό να βιώσει και να διαχειριστεί τα συναισθήματα που του δημιουργούνται και το βοηθά να καλλιεργήσει σημαντικές δεξιότητες.

Οι ματαιώσεις του παιδιού μπορεί να προέρχονται από το φυσικό ή το κοινωνικό περιβάλλον, τον ίδιο του τον εαυτό ή από εμάς τους γονείς. Μέσα από βιωματικές ασκήσεις θα δουλέψουμε εργαλεία διαχείρισης των ματαιώσεων και παράλληλα θα δούμε πώς να αποφύγουμε τα παιχνίδια εξουσίας με το παιδί ή την επιτρεπτικότητα!

Συντονίστρια είναι η Φιλιώ Κατσαρού, Πιστοποιημένη Parent Educator Εκπ. Ειδικός θεραπευτικού παιχνιδιού & Συντονίστρια ομάδων sensory και messy play

Certification LEGO® Education WeDo 2.0

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education.

Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης θα εξερευνηθούν οι επιλογές που παρέχονται μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας WeDo 2.0.

Στόχος της εκπαίδευσης είναι οι συμμετέχοντες:

  • Να μπορέσουν να εισάγουν τους μαθητές στο πρώτο στάδιο του προγραμματισμού και της εκπαιδευτικής ρομποτικής μέσω του LEGO® Education WeDo 2.0
  • Να μπορούν να προγραμματίζουν και να λειτουργούν σε ομάδες εύκολα
  • Να πάρουνε ιδέες για το πως να δημιουργήσουνε τις δικές τους δραστηριότητες Hands – on
  • Να γνωρίσουν τρόπους διαχείρισης της τάξης
  • Να γνωρίσουν πλήρως τη χρήση του προγράμματος σπουδών

Στο τέλος θα ζητηθεί από τους συμμετέχοντες να παρουσιάσουν το δικό τους μάθημα – δραστηριότητα.

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Εισαγωγή στη μεθοδολογία της LEGO Education
  • Hands-on εκπαίδευση με το LEGO Education WeDo 2.0 Core set
  • Ενσωμάτωση μαθημάτων με το εθνικό πρόγραμμα σπουδών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • LEGO Education Teachers Kit
  • Πλήρη γνωριμία και κατανόηση των εκπαιδευτικών υλικών ώστε η ένταξη της ρομποτικής και του πακέτου LEGO Education WeDo 2.0 στη τάξη σας να είναι εύκολη

Με την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των θεματικών ενοτήτων, οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου θα λάβουν επίσημο πιστοποιητικό απο την LEGO Education Academy, το οποίο αποδεικνύει πως ο κάτοχός του γνωρίζει τη φιλοσοφία και τη λογική των εκπαιδευτικών προτάσεων της LEGO Education καθώς και το πως να εφαρμόσει τη μεθοδολογία της LEGO Education Academy στην τάξη του με σκοπό την ανάπτυξη δραστηριοτήτων κάνοντας χρήση του υλικού στο οποίο εκπαιδεύτηκε.

To Πρόγραμμα που ακολουθεί είναι ενδεικτικό

Πρόγραμμα Σεμιναρίου
10:30 – 11:30 Καλωσόρισμα – Γνωριμία – Μεθοδολογία LEGO Education –
Εισαγωγική Δραστηριότητα
11:30 – 11:45 Εισαγωγή στο LEGO Education WeDo 2.0 Core set
11:45 – 13:15 Δραστηριότητα 1
13:15 – 13:30 Coffee Break
13:30 – 13:45 WeDo 2.0 Projects
13:45 – 14:45 Δραστηριότητα 2
13:45 – 14:45 Lunch Break
14:45 – 15:30 Αξιολόγηση
15:30 – 16:30 Δραστηριότητα 3
16:30 – 16:45 Διαχείριση Τάξης
16:45 – 17:00 Break
17:00 – 18:00 Lesson Plan
18:00 – 18:30 Ερωτήσεις – Ερωτηματολόγια – Πτυχία – Αποχώρηση

Εκπαιδευτής: Μαρκόπουλος Πρόδρομος, LEGO Education Academy Certified Teacher Trainer

Certification LEGO® MINDSTORMS® Education EV3

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας και Β’/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education.

Θέλεις να μάθεις πως να χρησιμοποιείς το LEGO Mindstorms EV3 στη τάξη σου;
Η συγκεκριμένη εκπαίδευση θα σε βοηθήσει ώστε να μπορείς να εισάγεις την εκπαιδευτική ρομποτική στη τάξη σου σε μαθήματα όπως τεχνολογικά, μαθηματικών, επιστημών, με ένα τρόπο διασκεδαστικό και ελκυστικό προς τους μαθητές.

Στόχος της εκπαίδευσης είναι οι συμμετέχοντες:

  • Να μπορούν να εισάγουν τους μαθητές τους στις θεμελιώδης έννοιες και αρχές της ρομποτικής και του προγραμματισμού με τη χρήση του LEGO® Mindstorms® Education EV3
  • Να μπορούν να προγραμματίζουν και να λειτουργούν σε ομάδες εύκολα
  • Να πάρουνε ιδέες για το πως να δημιουργήσουνε τις δικές τους δραστηριότητες Hands – on
  • Να γνωρίσουν τρόπους διαχείρισης της τάξης
  • Να γνωρίσουν πλήρως τη χρήση του προγράμματος σπουδών καθώς και το πως να χρησιμοποιήσουν το υλικό ώστε να καλύπτουν ενότητες από το εθνικό πρόγραμμα σπουδών

Στο τέλος θα ζητηθεί από τους συμμετέχοντες να παρουσιάσουν το δικό τους μάθημα – δραστηριότητα

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Εισαγωγή στη μεθοδολογία της LEGO Education
  • Hands-on εκπαίδευση με το LEGO Mindstorms EV3 Core set
  • Ενσωμάτωση μαθημάτων με το εθνικό πρόγραμμα σπουδών δημοτικού και γυμνασίου
  • LEGO Education Teachers Kit
  • Πλήρη γνωριμία και κατανόηση των εκπαιδευτικών υλικών ώστε η ένταξη της ρομποτικής και του πακέτου LEGO Mindstorms EV3 στη τάξη σας να είναι εύκολη

Με την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των θεματικών ενοτήτων, οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου θα λάβουν επίσημο πιστοποιητικό απο την LEGO Education Academy, το οποίο αποδεικνύει πως ο κάτοχός του γνωρίζει τη φιλοσοφία και τη λογική των εκπαιδευτικών προτάσεων της LEGO Education καθώς και το πως να εφαρμόσει τη μεθοδολογία της LEGO Education Academy στην τάξη του με σκοπό την ανάπτυξη δραστηριοτήτων κάνοντας χρήση του υλικού στο οποίο εκπαιδεύτηκε.

Το πρόγραμμα είναι ενδεικτικό:

Πρόγραμμα Σεμιναρίου
10:30 – 11:30  

Καλωσόρισμα – Γνωριμία – Μεθοδολογία LEGO Education –
Εισαγωγική Δραστηριότητα

11:30 – 11:45 Εισαγωγή στο LEGO Education EV3 – Hardware
11:45 – 12:00 Coffee Break
12:00 – 13:00 Δραστηριότητα 1
13:00 – 13:15 Εισαγωγή στο Software
13:15 – 14:15 Δραστηριότητα 2
14:15 – 14:45 Lunch Break
14:45 – 15:45 Δραστηριότητα 3
15:45 – 16:00 Διαχείριση τάξης
16:00 – 16:15 Break
16:15 – 17:15 Δραστηριότητα 4
17:15 – 18:15 Lesson Plan
18:15 – 18:30 Ερωτήσεις – Ερωτηματολόγια – Πτυχία – Αποχώρηση

Εκπαιδευτής: Μαρκόπουλος Πρόδρομος, LEGO Education Academy Certified Teacher Trainer

Ημερίδα για την παχυσαρκία

Το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου, στις 11π.μ., θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Διαλέξεων της Κλινικής «ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ» ημερίδα με θέμα την Παχυσαρκία.

Η ημερίδα έχει ως βασικό σκοπό να παρουσιάσει το Τμήμα Παχυσαρκίας και Μεταβολικών Διαταραχών της Κλινικής, στο οποίο αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της παχυσαρκίας ολοκληρωμένα, με τη συνδρομή όλων των σχετικών ειδικοτήτων: παθολόγου, ενδοκρινολόγου, διαιτολόγου, γαστρεντερολόγου, ψυχολόγου, ψυχιάτρου, εξειδικευμένου χειρουργού βαριατρικής και πλαστικού χειρουργού.

Στη διάρκεια της ημερίδας θα μιλήσει η ψυχίατρος του τμήματος κ. Μυρτώ Μαρίνου με θέμα «Διαταραχές πρόσληψης τροφής: αίτια και αντιμετώπιση». Η κ. Μαρίνου θα αναφερθεί στη διαταραχή της νευρικής ανορεξίας, της νευρικής βουλιμίας και της υπερφαγίας και θα εξηγήσει πώς αυτές οι συμπεριφορές επηρεάζονται από παράγοντες βιολογικούς και κοινωνικούς, από το περιβάλλον στο οποίο ζει το άτομο, αλλά και από ψυχολογικούς παράγοντες, όπως η χαμηλή αυτοεκτίμηση, η κατάθλιψη, το άγχος και τα συναισθηματικά κενά.

Η δεύτερη ομιλία θα γίνει από τον διαιτολόγο του τμήματος κ. Νίκο Παπασπανό, ο οποίος θα μιλήσει πάνω σε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον και ευαίσθητο θέμα, με τίτλο «Παιδική Παχυσαρκία: έλεγχος βάρους και συμβουλές διατροφής». Ο κ. Παπασπανός θα αναπτύξει τις αιτίες, αλλά και τις συνέπειες της παιδικής παχυσαρκίας, θα αναφέρει τρόπους αξιολόγησης του βάρους του παιδιού, ενώ θα δώσει πολύτιμες συμβουλές σχετικά με τη σωστή διατροφή και την υγιή συμπεριφορά γύρω από το φαγητό.

 

Στο τέλος των ομιλιών θα ακολουθήσει συζήτηση.

Η είσοδος στην ημερίδα είναι ελεύθερη.

Μαθαίνω να θέτω υγιή όρια στο παιδί μου

Ψυχοεκπαιδευτικό & Βιωματικό Εργαστήρι:
“Μαθαίνω να θέτω υγιή όρια στο παιδί μου” (χωρίς απειλές, τιμωρίες & δωροδοκίες).

Το εργαστήρι απευθύνεται σε γονείς και παιδαγωγούς που επιθυμούν να εφοδιαστούν με παραπάνω εργαλεία ώστε να νιώθουν πιο ικανοί στο να θέτουν υγιή όρια στα παιδιά με τρόπο που ενισχύει τη σύνδεση και τη μεταξύ τους σχέση.

Θα δουλευτούν οι ηλικίες παιδιών ως και τα 6 έτη.

Θέματα που θα συζητηθούν & θα δουλευτούν:

  • γιατί χρειάζονται τα όρια
  • πως τα επικοινωνώ στο παιδί μου χωρίς τη χρήση τιμωρίας, δωροδοκίας ή απειλής
  • συχνά λάθη στην οριοθέτηση

Το εργαστήρι βασίζεται στις αρχές του Attachment Parenting & της Magda Gerber με τη φιλοσοφία του RIE (Resources for Infant Educarers).

Μεγαλώνοντας με όρια και κανόνες

Βιωματικό Σεμινάριο

Έρευνες αναφέρουν ότι τα μέσα – φυσιολογικά παιδιά συμμορφώνονται μόνο στα 2/3 των απαιτήσεων που προβάλλουν οι γονείς τους. Αυτό μπορεί να είναι εκνευριστικό για τους γονείς, αλλά αποτελεί μια υγιή εκδήλωση της ανάγκης του παιδιού για αυτονομία.

Πως μπορούμε να βάλουμε τα όρια, ώστε το παιδί μας να μάθει να συμπεριφέρεται σωστά, χωρίς όμως να  χαλάμε τη σχέση μας μαζί του; Ποιες τεχνικές είναι πιο αποδοτικές; Και τι μπορούμε να κάνουμε για το πείσμα του;

Ομιλήτρια: Ιωάννα Μπλέκα

Xmas la mamart 2017

13 years of creativity | arts & crafts fair 

Όταν το μεράκι και το χειροποίητο γίνονται Τέχνη.

Η παράδοση του χειροποίητου χάνεται στο παρελθόν. Αντανακλά τον πολιτισμό του τόπου μέσα από παλιές τεχνικές της γιαγιάς και του τεχνίτη. Έχει μια ιστορία να διηγηθεί γιατί είναι αυθεντικό, μοναδικό. Έχει ταυτότητα. Έμεινε για χρόνια στην αφάνεια, καθώς η τεχνολογία, η μαζική παραγωγή, το εύκολο και το φτηνό επικράτησαν.  Ήρθε όμως  ξανά η εποχή που το βελονάκι, ο αργαλειός, η ραπτομηχανή, το μέταλλο, η πέτρα, το χαρτί, το ξύλο πέρασαν στα χέρια ανθρώπων που τους δώσανε σύγχρονη πνοή. Εμπνεύστηκαν απ’ το παλιό, και δημιούργησαν πρωτοποριακά σύγχρονα αντικείμενα, χρηστικά και διακοσμητικά.  Οι δημιουργίες τους μπήκαν στα πωλητήρια μουσείων, στις γκαλερί, αποκτώντας όλο και μεγαλύτερο κοινό.

Η έκθεση la mamart, διοργανώνεται εδώ και 13 χρόνια στη Θεσσαλονίκη κι αποτελεί έναν από τους καλλιτεχνικούς θεσμούς της πόλης. Στηρίζει και προβάλει χειροτέχνες-καλλιτέχνες με όποια τεχνική κι αν έχουν επιλέξει να εκφραστούν. Έχει καθιερωθεί σαν η έκθεση των μαμάδων αν και είναι πάντα ευπρόσδεκτο και το άλλο φύλο!

Η έκθεση φιλοξενεί πίνακες ζωγραφικής, κεραμικά, ζωγραφιστές νεροκολοκύθες, φωτιστικά, ζωγραφιστά t-shirts,  κοσμήματα, τσάντες, γυναικεία και παιδικά αξεσουάρ, διακοσμητικά σπιτιού, origami, φυσικά καλλυντικά, παιχνίδια και αντικείμενα ντιζάιν. Είναι είτε έργα τέχνης, είτε εφαρμογές καλλιτεχνικού και εικαστικού περιεχομένου, τα οποία χαρακτηρίζονται από τη μοναδικότητα της χειροποίητης δημιουργίας και το μεράκι και την αγάπη που δόθηκε σ’ αυτά από τις δημιουργούς τους.

Κάθε χρόνο φιλοξενείται στην έκθεση και μία (πλην ενός!) διακεκριμένη τιμώμενη καλλιτέχνης  που με την παρουσία της στηρίζει το θεσμό.

Φέτος θα έχουμε μαζί μας την Ντίνα Παπαδοπούλου με κοσμήματα από ημιπολύτιμες πέτρες.

«Οι ορυκτοί κρύσταλλοι, σαν αποτέλεσμα  των πολύπλοκων γεωλογικών διεργασιών στα έγκατα της Γης, με γοήτευσαν, από τα φοιτητικά μου χρόνια ως μια μορφή τέχνης-γέννησης. Ακόμη, πάντα θαύμαζα τα κοσμήματα, που «γεννιούνται» από καλλιτέχνες με φαντασία, ευαισθησία και γνώση- έργα τέχνης και αυτά. Έτσι μόλις μου δόθηκε η ευκαιρία, ξεκίνησα την προσπάθεια της δημιουργίας κοσμημάτων. Τα υλικά μου, ορυκτοί κρύσταλλοι-ημιπολύτιμες πέτρες, ασήμι, αλπακάς, κομμάτια από παλιά κοσμήματα, αλλά και χάντρες  χειροποίητες. Ταξιδεύοντας αγόραζα και αγοράζω υλικά, που τα χρησιμοποιώ στα κοσμήματά μου. Τα θέματά μου, από τα ταξίδια μου και τον κήπο μου. Κοσμήματά μου έχουν εκτεθεί σε ατομικές  και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα, στην Αγγλία, στη Γαλλία, στην Ολλανδία και στην Ιταλία».

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ:

Τιμώμενη καλλιτέχνης  Ντίνα Παπαδοπούλου – κόσμημα

 

Agape, Alia Jewelries, ΒΡΟΧΗ-hand crafted olive oil soap, Chaosmatic Clothing, Coqueta caretta handmade art, Different … art by K&M, eutuxia amano, Λένα Ζαχαριάδου, Μαρία Καντεράκη, Καπελόνειρα, Little Helen handmade cosmetics, LotusMoon_design, lunak jewels, MARVIE – Handmade Kids Clothing, Mosaicists, Όλγα Μπεληγιάννη, Παραδείγματος Χάριν, Ρούλα Πιτιά, Γιώτα Ράμμου, Τίνα Ρεΐση, Resail, Ειρήνη Ροντογιάννη, Royal Wisdom, Sail in, Σοφία Σιαρίδου, Silia & the Pink Dragonfly, Έλενα Χλιοπάνου, Παυλίνα Ψωνοπούλου, Uriel-Εύα Μαυρουδίδου.