αρχιτεκτονική & γραφιστική – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Έτσι κάνουν οι μπαλαρίνες – Τα επιμορφωτικά τμήματα

Oι εβδομαδιαίες δραστηριότητες στις Μπαλαρίνες προσφέρουν ένα καταφύγιο όπου η αγάπη των παιδιών για το διάβασμα και τη δημιουργικότητα μπορεί να ανθίσει.

Αρχιτεκτονική για παιδιά

Ποιος σχεδίασε τον πύργο που ζει η πριγκίπισσα Ραπουνζέλ; Ποιος το σπιτάκι του Δία, του σκύλου του Γιάννη; Την κουζίνα της γιαγιάς της Κοκκινοσκουφίτσας; Το δωμάτιο του Κοντορεβιθούλη και το σαλόνι των επτά νάνων και της Χιονάτης;

Ποια ήταν τα εργαλεία τους; Το εργαστήριο αυτό έχει θέατρο, παραμύθια και το μαγικό πράγμα που λέγεται Αρχιτεκτονική.

Με οδηγό και εμψυχώτρια την αρχιτέκτονα, ηθοποιό και θεατροπαιδαγωγό Άννα Μαντά (Annou Mnt), τα παιδιά θα εξερευνήσουν τις τρεις διαστάσεις και ποια είναι η διαδικασία να δει κανείς μπροστά του αυτό που κάποια στιγμή φαντάστηκε και ζωγράφισε σε ένα χαρτί.

Κάθε Πέμπτη 

Ηλικίες: παιδιά Α/Β/Γ δημοτικού

Ώρα: 17. 30 – 19.00

Κόστος: 40 ευρώ το μήνα ή 12 ευρώ τη φορά

Pre school

Πρωινά μαθήματα μαζί με γονείς – φροντιστές. Μια φορά την εβδομάδα συναντιούνται στις μπαλαρίνες, χορεύουν, τραγουδούν, παίζουν και γνωρίζουν τον εαυτό τους και τους άλλους μέσα από πολλές διαφορετικές δραστηριότητες.

Σκοπός των μαθημάτων αυτών είναι μια φιλική προσομοίωση του παιδικού σταθμού. Έτσι, σε κάθε συνάντηση θα υπάρχουν οργανωμένες δραστηριότητες που θα συστήνουν στους νεαρούς και νεαρές μαθητές και μαθήτριες την έννοια της ομάδας, της συλλογικότητας, την τήρηση του προγράμματος. Μέσα σε αυτό το ασφαλές περιβάλλον θα μπορέσουν να ενεργοποιήσουν την αυτορρύθμιση και την αυτονομία ώστε όταν φτάσουν σε κάποιο νέο σχολικό περιβάλλον θα είναι πλέον έτοιμοι και γεμάτοι αυτοπεποίθηση.

Υπεύθυνη ομάδας η εκπαιδευτικός Νατάσα Μισαηλίδου

Κάθε Παρασκευή 

Ώρα: 10.30 – 12.30

Ηλικίες: 1,5 – 3 ετών

Κόστος: 40 ευρώ το μήνα ή 12 ευρώ τη φορά

Stem

Θέλετε να φτιάξετε έναν γερανό και να τον κάνετε να κινηθεί; Θέλετε να κατασκευάσετε τα δικά σας οχήματα; Τα δικά σας παιχνίδια;

Η ομάδα του STEM –  STEM Education Θεσσαλονίκη έρχεται στις Μπαλαρίνες για να δείξει τη μαγεία και την αξία της ρομποτικής.

Κάθε Παρασκευή 

Ώρα: 17.15 – 18.15

Ηλικίες: Νήπια

Κόστος 40 ευρώ το μήνα ή 12 ευρώ τη φορά

Κάθε Παρασκευή 

Ώρα: 18.30 – 19.30

Ηλικίες: Α’,Β’, Γ’ δημοτικού

Κόστος 40 ευρώ το μήνα ή 12 ευρώ τη φορά

Νους & Γνώση – Τμήματα αρχιτεκτονικής

Εκπαιδευτική – παιδαγωγική δράση (επιστήμης, τεχνολογίας, μηχανικής, μαθηματικών κλπ.), που συνδυάζει εκτός των άλλων, ομαδικότητα, αναλυτική σκέψη, δημιουργικότητα και φαντασία.

Ομάδες παιδιών ή και ατομικά, δημιουργούν – κατασκευάζουν την τυπική μακέτα μιας πόλης του μέλλοντος. Μίας πόλης φανταστικής στην υπηρεσία των πολιτών της. Αποκλειστικά δική τους πόλη, με όμορφα, παράξενα και φανταστικά κτίρια. Εκτός από φαντασία χρειάζονται απλά υλικά και έξυπνες ιδέες!  Ορίζουν, φαντάζονται και προτείνουν μια νέα εποχή.

Το archiΖΩ έχει ως στόχο την ανάπτυξη κυρίαρχων δεξιοτήτων όπως αυτές:

  • της δημιουργικότητας
  • της αυτοπεποίθησης
  • της επίλυσης προβλημάτων
  • της επιμονής και υπομονής
  • της σωστής εστίασης και προσήλωσης στον στόχο
  • της ανάπτυξης χωρικής ευφυίας και λεκτικής επικοινωνίας
  • της μαθηματικής/γεωμετρικής σκέψης και της τρισδιάστατης αντίληψης
  • της δεκτικότητας στην εποικοδομητική κριτική και της ικανότητας στη συνεργασία και την υπευθυνότητα

Τα παιδιά ανακαλύπτουν και εκμεταλλεύονται τις δεξιότητές τους με καλαισθησία, ομαδικότητα, συγκέντρωση στο στόχο και τις συνδυάζουν με την σταθερότητα στις κινήσεις για την επίτευξη της ισορροπίας, καταφέρνοντας μ’ αυτό τον τρόπο, να απαντήσουν στο ζητούμενο. Δημιουργούν δηλαδή ένα περιβάλλον που θα ήθελαν να ζήσουν στο μέλλον.

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου τα παιδιά καλούνται:

  • Να δημιουργήσουν ομάδες, να αναγνωρίσουν και να επιλέξουν τα υλικά και να αναλύσουν ζητούμενα και δεδομένα.
  • Να σχεδιάσουν το πολεοδομικό σχέδιο της πόλης, όπως το φαντάζονται και να ορίσουν τα φυσικά χαρακτηριστικά του τοπίου αυτοκινητόδρομοι, ποτάμια, λόφοι κ.ά.).
  • Να βρουν κατασκευαστικές λύσεις στους προβληματισμούς τους, για να κατασκευάσουν τις γέφυρες και τα κτίρια της πόλης τους.
  • Να ελέγξουν την αισθητική των κατασκευών τους (διακοσμούν, φωτίζουν, σκιάζουν κλπ.).
  • Να ορίσουν τα χαρακτηριστικά στοιχεία στην πόλη τους και να της δώσουν όνομα.

Την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου, στις 19.00 θα πραγματοποιηθεί εργαστήριο για μια πρώτη γνωριμία, με ελεύθερη είσοδο, ώστε να ζήσουν τα παιδιά την εμπειρία της αρχιτεκτονικής και να πάρουν μια ιδέα για το τι πρόκειται να ακολουθήσει στα τμήματα που θα λειτουργήσουν.

Κατά την εξέλιξη του εργαστηρίου τα παιδιά μπορούν να κάνουν ερωτήσεις ή να εκφράσουν απορίες, που έχουν σχέση με τα δρώμενα και το εργαστήριο αρχιτεκτονικής γενικά. Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, γίνεται η παρουσίαση της ατομικής ή ομαδικής εργασίας σε όλους τους παρευρισκόμενους, μικρούς και μεγάλους. Οι μικροί αρχιτέκτονες ίσως κουρασμένοι, μα σίγουρα χαρούμενοι, νιώθουν ικανοποιημένοι από την πρώτη τους γνωριμία με την αρχιτεκτονική.

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Κάθε Παρασκευή από 19.00 έως 20.30

για παιδιά 5 -10 ετών

Το αναλυτικό πρόγραμμα και πληροφορίες στο τηλ. 2310 907422 ή στο email nousgnosi@gmail.com

 

Συννεφούλα – Τα καλοκαιρινά τμήματα

Happy Camp στη Συννεφούλα 1! 

Μέσα σε ένα καταπράσινο κτήμα 23 στρεμμάτων, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν συναρπαστικές εμπειρίες! Αθλητικές και δημιουργικές δραστηριότητες, εκδρομές, δυνατές φιλίες, καινούριες εικόνες και πολλές περιπέτειες είναι μόνο κάποια από όσα θα ζήσουν κι αυτό το καλοκαίρι στο Happy Camp!

 

Happy Camp 2021!

Στιγμές μοναδικές, χαραγμένες στη μνήμη για πάντα, καινούριες φιλίες, ζωή μέσα στη φύση στο καταπράσινο κτήμα 23 στρεμμάτων που κάθε του γωνιά κρύβει και μια υπέροχη εμπειρία! Παιχνίδια, μουσική και τραγούδια πολλά! Χαλάρωση στις αιώρες και στα δεντρόσπιτα αλλά και δράση με θεατρικό παιχνίδι, κυνήγι θησαυρού, role playing, θεματικές δραστηριότητες που ενθαρρύνουν την πρωτοβουλία, καλλιεργούν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα!

Γνωριμία με τα αθλήματα, να βρουν αυτό που τους ταιριάζει, να ανακαλύψουν τη χαρά! Ποδόσφαιρο, χορός, tennis, volley, μπάσκετ αλλά και ιππασία με το πιο αξιαγάπητο πόνυ που υπάρχει στον κόσμο!

Έτσι ξαφνικά γίνονται πειρατές, σχεδιάζουν χάρτες και ψάχνουν θησαυρούς στα απόμακρα νησιά Σιρουκουάλα και Μακαγουάλα! Ανοίγουν πανιά, το ταξίδι ξεκινάει, μαθαίνουν να ξεπερνούν τους φόβους τους και να εμπιστεύονται την ομάδα!

Αφήνουν για λίγο τα πειρατικά καπέλα και πιάνουν στα χέρια τους τα εργαλεία των Αρχαιολόγων. Ξεθάβουν μελανόμορφα και ερυθρόμορφα αγγεία που πρέπει να επανασυναρμολογήσουν με υπομονή!

Σε αυτό το Camp όλα τα μπορούν! Ακόμα και να μεταμορφωθούν σε κάστορες, να κατασκευάσουν  φράγματα και να κατανοήσουν τη σημασία των βιοτόπων! Εργαστήρι Αρχιτεκτονικής…υποθέσεις, προβλήματα και λύσεις! Messy play…πολύ messy play και παιχνίδια με το νερό! Ένα σεντούκι όπου φυλάσσονται καλά οι θησαυροί από το Happy Camp…εικόνες, αναμνήσεις, φιλίες, εμπειρίες και ένα υπέροχο, αξέχαστο, μοναδικό καλοκαίρι…το Καλοκαίρι που τους αξίζει!

Η ομάδα της “Συννεφούλας” αποτελείται από έμπειρους παιδαγωγούς, από καταξιωμένους προπονητές και γυμναστές καθώς και από εξειδικευμένο προσωπικό.

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Το Happy Camp απευθύνεται σε παιδιά από 4 – 10 ετών!

Περίοδος Α

28 Ιουνίου – 09 Ιουλίου

Περίοδος B

13 Ιουλίου – 24 Ιουλίου

Υπάρχει η δυνατότητα παράτασης της Β Περιόδου και για την εβδομάδα 26 Ιουλίου – 30 Ιουλίου Κόστος 85,00€

Κόστος Συμμετοχής: 175 ευρώ/περίοδο

Η τιμή περιλαμβάνει τη συμμετοχή των παιδιών σε όλες τις αθλητικές και δημιουργικές δραστηριότητες. Εάν επιθυμείτε μεταφορά των παιδιών με τα σχολικά λεωφορεία, θα πραγματοποιηθεί σε προκαθορισμένα σημεία συνάντησης.

Για τα αδέρφια ισχύει έκπτωση 10% στο δεύτερο παιδί.

Απαιτείται προ κράτηση θέσης!  Πληροφορίες στο 23920 71556.

Νους και Γνώση – Τμήματα εκπαίδευσης & επιμόρφωσης

Στο δημιουργικό βιβλιοπωλείο “Νους & Γνώση” θα λειτουργήσουν και φέτος πολύ ενδιαφέροντα εργαστήρια για παιδιά όλων των ηλικιών.

 

 

Γνωριζόμαστε από κάπου; Νέο!

…από κάποιο μουσείο, από κάποιο επιστημονικό εργαστήριο, γράψατε κάποιο βιβλίο, μήπως συνθέσατε κάποιο νανούρισμα το οποίο άκουγα μικράκι;

Λέσχη Ανάγνωσης
Γυναίκες και άντρες που άφησαν το αποτύπωμα τους επάνω στον κόσμο της τέχνης, της μόδας, τις ιστορίας και της επιστήμης, ανοίγουν ένα μικρό παράθυρο για να γνωρίσουμε και να περιεργαστούμε την τέχνη τους.
Γνωρίζοντας κάθε Τρίτη μια ιστορία, άλλοτε παίζοντας με την τέχνη, άλλοτε με την επιστήμη ή ακόμα ακόμα συστήνοντας έναν καινούριο ήρωα!
Συντονίστρια: Δέσποινα Τσιπτσέ, μουσειολόγος παιδαγωγός
Ηλικίες: 6 – 9 ετών
Κάθε Τρίτη,  18:00 – 19:00
Έναρξη: Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2020

 

Παραμύθι ανάποδα Νέο!

“Κλασικά και σύγχρονα παραμύθια βαλθήκαμε να διαβάσουμε και με φίλτρα να τα αλλάξουμε.”

Στον κύκλο βιωματικών εργαστηρίων “Παραμύθι Ανάποδα” τα παιδιά θα περιδιαβαίνουν σε κόσμους μαγικούς. Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να ξορκίσουν τις παραμυθένιες προσδοκίες του κόσμου του πραγματικού, να λύσουν μόνα τους τα μάγια και να βγουν από το μαγεμένο δάσος… Με βοηθούς τους μικρούς φίλους και μαγικό φίλτρο τη φαντασία τους, θα στηθεί το σκηνικό για τη δημιουργία ενός δικού τους μοναδικού παραμυθιού: ένα παραμύθι δίχως στερεότυπα, δίχως πρέπει και μη, όπου ήρωες και ηρωίδες όλα τα μπορούν.

Την εμψύχωση του εργαστηρίου αναλαμβάνουν η Νίκη Παντελιού (εκπαιδευτικός), η Σοφία Κωνσταντοπούλου (επικοινωνιολόγος) και η Ιωάννα Νικολαΐδου (νηπιαγωγός).

 

Ηλικίες: 6 – 9 ετών

Κόστος μεμονωμένης συνάντησης: 15 ευρώ (25 ευρώ για αδέρφια)

Κόστος πακέτου συναντήσεων: 100 ευρώ (170 ευρώ για αδέρφια)

α’ δόση: Οκτώβρη, β’ δόση: Φλεβάρη

Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής

Για περισσότερες πληροφορίες/εγγραφές: 2310907422, 2310334874

 

Μικροί παραμυθάδες

Λέσχη Ανάγνωσης προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας

Αφήγηση μίας ιστορίας, ενός παραμυθιού, μίας περιπέτειας, κουβέντα για τους ήρωες της και στην συνέχεια τα παιδιά κάνουν μία δημιουργική κατασκευή που σχετίζεται με την ιστορία!

 

Συντονίστρια: Δέσποινα Τσιπτσέ (Μουσειοπαιδαγωγός)

Ηλικίες: 4 – 6 ετών

Τρίτη 18:00 – 19:00

Τα μαθήματα – συναντήσεις ξεκινούν τη δεύτερη εβδομάδα του Οκτώβρη!

Για περισσότερες πληροφορίες / εγγραφές επισκεφθείτε ένα από τα καταστήματα ή καλέστε στο ️2310 907 422.

 

Comic-η Λέσχη Ανάγνωσης

Μια Λέσχη Ανάγνωσης με κλασσικούς ήρωες, γέλια και μυστήρια…καρέ καρέ!

 

Συντονίστρια: Δέσποινα Τσιπτσέ (Μουσειοπαιδαγωγός)

Ηλικίες: 7 – 9 ετών

Τρίτη 19:15 – 20:15

Τα μαθήματα – συναντήσεις ξεκινούν τη δεύτερη εβδομάδα του Οκτώβρη!

Για περισσότερες πληροφορίες / εγγραφές επισκεφθείτε ένα από τα καταστήματα ή καλέστε στο ️2310 907 422

 

ArchiΖΩ

Αρχιτεκτονική για παιδιά

Μικροί αρχιτέκτονες σχεδιάζουν και υλοποιούν αρχιτεκτονικές κατασκευές.

 

Συντονίζει: ο Κυριάκος Κατέχης (Αρχιτέκτονας)

Παρασκευή 19:15 – 21:00

Ηλικίες: 5 – 10 ετών

 

Blogaρισμένα ρεύματα

Μια διαδρομή σε ονειρεμένους πίνακες και δημιουργίες μεγάλων εικαστικών δημιουργών μέσα από την εικαστική δημιουργία και τη γραφή. Τα παιδιά ετοιμάζουν τη δική τους έκθεση φτιάχνοντας τα δικά τους έργα και τα δικά τους κείμενα. Το πρόγραμμα συνδυάζει την Ιστορία της τέχνης με τη ελεύθερη εικαστική δημιουργία και τη δημιουργική γραφή. Τα παιδιά περιδιαβαίνουν στον κόσμο των – ισμών, (ρεαλισμός, ιμπρεσσιονισμός, εξπρεσιονισμός , ντανταισμός και σουρεαλισμός) και επιχειρούν να φτιάξουν το δικό τους καλλιτεχνικό ρεύμα.

 

Συντονίζουν: ο Σωτήρης Γάκος (φιλόλογος) και η Δέσποινα Τσιπτσέ (μουσειοπαιδαγωγός)

Ηλικίες: 8 – 12 ετών

Σάββατο 15:00 – 16:30

 

Graphic novels

Λέσχη Ανάγνωσης

Κλασσικά αναγνώσματα μέσα από νέες τάσεις γραφής και εικονογράφησης.

 

Συντονίζει: ο Σωτήρης Γάκος (φιλόλογος)

Ηλικίες: 9 -12 ετών

Σάββατο (8 Συναντήσεις / μια φορά το μήνα) 16:45 – 17:45

The Key Creative School – Τμήματα εκπαίδευσης & επιμόρφωσης

Στο «The Key Creative School» είναι υπέρμαχοι της συνδιδασκαλίας και των mixed-ages groups καθώς τα οφέλη για τα παιδιά είναι πολλά και διαφορετικά, έτσι τα παιδιά τοποθετούνται στα τμήματα ανάλογα με τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντά τους, προηγούμενες εμπειρίες πάνω στο αντικείμενο και όχι πάντα βάση ηλικίας.

Ηλικίες: Στις δραστηριότητες συμμετέχουν παιδιά ηλικίας 4 – 12 χρονών

Διάρκεια μαθήματος και ώρες πραγματοποίησης: Στόχος του «The key Creative School» είναι να δώσει την ευκαιρία για ανάπτυξη των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης των παιδιών, για να μπορέσει η ομάδα του να διακρίνει καλύτερα τις κλίσεις και το καλύτερο μέσο/τρόπο μάθησης για το κάθε παιδί. Για αυτό τα παιδιά παρακολουθούν όλες τις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στο σχολείο, δεν επιλέγουν κάποιες από αυτές. Έτσι έρχονται 2 φορές εβδομάδα/ από 2 ώρες, και παρακολουθούν, 11 διαφορετικές δραστηριότητες.

Κόστος συμμετοχής:

60 ευρώ/Μήνα

150 ευρώ/ 3 μήνες (με προπληρωμή)

Ειδικές τιμές για αδέρφια:15% έκπτωση

Περιορισμένος αριθμός θέσεων σε κάθε τμήμα. Για πληροφορίες για τις μέρες και τις ώρες διεξαγωγής του προγράμματος επικοινωνήστε στο τηλέφωνο 2310 433 337.

 

Τα επιμορφωτικά τμήματα: 

LEGO / Ρομποτική (Λογικομαθηματική και Χωροταξική Νοημοσύνη-Τεχνολογία)

‘’Κάθε επιστήμη αρχίζει σαν φιλοσοφία και τελειώνει σαν τέχνη.’’

Will Durant

Τα παιδιά όταν σχεδιάζουν, κατασκευάζουν και προγραμματίζουν ρομπότ έχουν την ευκαιρία να μάθουν παίζοντας και να αναπτύξουν δεξιότητες.

Η ρομποτική αφενός, είναι μία διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα δραστηριότητα που δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να εμπλακεί με τη δράση, αφετέρου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διδασκαλία διαφόρων εννοιών, κυρίως, από τις Φυσικές Επιστήμες και άλλα γνωστικά αντικείμενα.

  • Φυσική (μελέτη της κίνησης, μελέτη της επίδρασης της τριβής, μελέτη της σχέσης των δυνάμεων, μεταφορά ενέργειας κ.α)
  • Μαθηματικά και Γεωμετρία (αναλογίες, μέτρηση αποστάσεων, κατανόηση βασικών γεωμετρικών ιδιοτήτων όπως η περίμετρος κ.α)
  • Μηχανική (κατασκευή, έλεγχος και αξιολόγηση μηχανικών λύσεων κ.α)
  • Τεχνολογία (τεχνολογικός αλφαβητισμός κ.α)
  • Ο συνδυασμός εννοιών από διαφορετικές, γνωστικές περιοχές (τεχνολογία, τέχνη, περιβάλλον, κοινωνία, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες) με διαθεματικά project (συνθετικές εργασίες)κλπ.

Η εκπαιδευτική Ρομποτική έχει θετικές επιπτώσεις εκτός από το γνωστικό τομέα και στο συναισθηματικό (αυτοεκτίμηση, αυτοπεποίθηση) και κοινωνικό (κοινωνικοποίηση, απομυθοποίηση).

Επιπλέον, με τη βοήθεια της ρομποτικής στη διδασκαλία του ο εκπαιδευτικός μπορεί να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη και άλλων κρίσιμων δεξιοτήτων:

  • ομαδική εργασία
  • επίλυση προβλημάτων (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και πειραματισμός, αξιολόγηση)
  • καινοτομία
  • διαχείριση έργου (διαχείριση χρόνου, κατανομή έργου και πόρων κ.α)
  • προγραμματισμός
  • δεξιότητες επικοινωνίας
  • πολύτιμες νοητικές δεξιότητες (αναλυτική και συνθετική σκέψη, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη κ.α)

 

Αγγλικά με τη μέθοδο CLil

“Τα όρια της γλώσσας είναι τα όρια του ανθρώπινου μυαλού. Όσα ξέρω είναι αυτά για τα οποία έχω λέξεις.”

Λούντβιχ Βίτγκενσταϊν

Σε αντίθεση με τις πλέον συνηθισμένες μεθόδους διδασκαλίας ξένων γλωσσών, η μέθοδος Clil αντιμετωπίζει την εκμάθηση της νέας γλώσσας όχι ως αυτοσκοπό αλλά ως το μέσο για πραγματική επικοινωνία. Στοχεύει, στην ουσία, στη διδασκαλία διάφορων γνωστικών αντικειμένων (Μαθηματικά, Ιστορία, Τέχνες κτλ.) σε μια άλλη γλώσσα πέρα από τη μητρική. Συνδυάζοντας τη διδασκαλία των Αγγλικών με τη διδασκαλία άλλων γνωσιολογικών πεδίων, τα παιδιά επικεντρώνονται στο εκάστοτε αντικείμενο και χρησιμοποιούν τη γλώσσα με φυσικό τρόπο, σχεδόν ασυναίσθητα.

Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνουν:

  • Να διευρύνουν τις γνώσεις τους στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα
  • Να αποκτήσουν ή να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στα Αγγλικά
  • Να αναπτύξουν τις επικοινωνιακές τους ικανότητες
  • Να ανακαλύψουν μόνοι τους έμπρακτα τη χρησιμότητα μιας ξένης γλώσσας
  • Να έρθουν σε επαφή με πολιτισμικά στοιχεία άλλων λαών
  • Να αφομοιώσουν το περιεχόμενο μέσα από ποικίλες δραστηριότητες (πειράματα, έρευνες, ομαδικές εργασίες κτλ.)

 

Πειράματα, Φυσική και Περιβαλλοντική Αγωγή (Νατουραλιστική και Λογικομαθηματική Νοημοσύνη)

“ Ένα γραμμάριο εμπειρίας αξίζει όσο ένας τόνος θεωρίας.΄”   

 Lord Salisbury

Τα παιδιά εισάγονται στη μαγεία των φυσικών επιστημών και μαθαίνουν διασκεδάζοντας. Στα πλαίσια των εργαστηρίων τα παιδιά θα δουν πειράματα με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Φαινόμενα που συμβαίνουν γύρω μας κάθε μέρα θεωρούμε πως εξηγούνται ή αποδεικνύονται με δύσκολο τρόπο. Αυτό όμως δεν συμβαίνει πάντα. Απλά φυσικά φαινόμενα εξηγούνται με εξίσου απλό τρόπο.   

 Στο μάθημα θα γίνουν πειράματα  βασισμένα στην επαφή του παιδιού με:

  • Φυσική
  • Χημεία
  • Βιολογία
  • Τεχνολογία
  • Οικολογία & περιβαλλοντική αγωγή

 

Εκπαιδευτικά Παιχνίδια

Στόχος των εκπαιδευτικών παιχνιδιών είναι μέσα από επιτραπέζια αλλά και χειροποίητα παιχνίδια και υλικά τα παιδιά να αναπτύξουν ένα συγκεκριμένο είδος νοημοσύνης κάθε φορά (Λογικομαθηματική, Συναισθηματική, Διαπροσωπική κ.α.)μέσα από καινοτόμες δραστηριότητες και παιχνίδια ομαδικά ή ατομικά.Έτσι για παράδειγμα στα Εκπαιδευτικά Παιχνίδια Συναισθηματικής Νοημοσύνης στόχος είναι:

  • η αναγνώριση συναισθημάτων όπως η χαρά, η λύπη, ο θυμός, ο ενθουσιασμός, ο φόβος, το άγχος
  • η έκφραση των συναισθημάτων
  • η διαχείριση αρνητικών συναισθημάτων όπως ο φόβος, ο θυμός, η λύπη, το άγχος, η ζήλια
  • η κατανόηση και αντιμετώπιση των καθημερινών δυσκολιών που προκύπτουν στο σχολείο και στο σπίτι
  • η ενίσχυση της αυτοπεποίθησής

κι όλα αυτά μέσα σε ένα κλίμα συζήτησης, παιχνιδιού και ομαδικότητας

 

Αρχιτεκτονικές Κατασκευές (Χωροταξική Νοημοσύνη)

Αν δώσεις τουβλάκια στα παιδιά θα σου φτιάξουν ένα σπίτι για να βάλουν μέσα τα παιχνίδια τους ή ένα γκαράζ για να «κοιμούνται» τα αυτοκινητάκια τους. Αν τους δώσεις ξυλάκια θα σου φτιάξουν έναν πύργο , στην παραλία με άμμο και νερό χτίζουν κάστρα.
Αν τους δώσεις τα υλικά θα φτιάξουν ένα Αρχιτεκτόνημα.
Η αρχιτεκτονική είναι ο αυθόρμητος τρόπος που έχουν τα παιδιά να αντιλαμβάνονται και να περιγράφουν τον κόσμο γύρω τους.

Στο μάθημα αυτό:

  • τα παιδιά αντιλαμβάνονται την έννοια της Αρχιτεκτονικής,το χώρο και τις διαστάσεις και τα μετατρέπουν σε παιχνίδι.
    Μέσα απ’ το παιχνίδι μαθαίνουν τα όριά τους και χτίζουν ψηλούς πύργους,σπίτια, μακέτες,γέφυρες και κατασκευές τρισδιάστατες, έρχονται σε συνδιαλλαγή με τη φύση φτιάχνοντας σπίτια πάνω στα δέντρα που κατοικούν τα όνειρά τους. Παίρνουν γραμμές και σχεδιάζουν το μέλλον τους.
  • κατανοούν το χώρο, τη θέση τους μέσα σ΄ αυτόν, τα σχήματα

 

Μαγειρικ΄ή – Ζαχαροπλαστική (Κιναισθητική Νοημοσύνη)

‘’Θα ήθελα να ήξερα ποιος βάζει τις βιταμίνες στο σπανάκι, στο καρότο και στο ρετσινόλαδο και δεν τις βάζει στα παγωτά, στα πατατάκια και στις καραμέλες.’’

Ένας εφτάχρονος

Στο μάθημα θα γίνει:

  • Προετοιμασία γευμάτων (στρώσιμο τραπεζιού,διανομή/συγκέντρωση σκευών, τακτοποίηση του χώρου)
  • Γνώση των διάφορων τροφών
  • Σωστή χρήση των τροφών και γνώση της θρεπτικής τους αξίας
  • Εκμάθηση και εκτέλεση συνταγών μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής.

 

Δημιουργική Γραφή – Φιλαναγνωσία (Γλωσσική-Ενδοπροσωπική Νοημοσύνη)

‘’Οτιδήποτε βλέπεις μπορεί να γίνει ένα παραμύθι και μπορείς να βγάλεις μια ιστορία από οτιδήποτε αγγίξεις.’’

Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

Πως μαθαίνει κανείς να αγαπά τα βιβλία; Από το εξώφυλλα, από τις εικόνες τους έως την τελευταία τους λέξη. Πως φτιάχνεται ένα βιβλίο; Πώς φτιάχνεται και πως λειτουργεί μια δανειστική βιβλιοθήκη; Πως μαθαίνει κανείς να εκφράζεται μέσω του γραπτού λόγου και πως είναι να φτιάχνει την δική του ιστορία; Στόχος του μαθήματος είναι να γίνει ο καθένας πραγματικός φιλαναγνώστης, να καλλιεργήσει το νου και τη φαντασία του ταξιδεύοντας στον μαγικό κόσμο του βιβλίου

Στο μάθημα θα γίνει:

  • Δανειστική βιβλιοθήκη
  • Ανάγνωση Παραμυθιών/Ιστοριών/Ποιημάτων
  • Επαφή με μεγάλους συγγραφείς
  • Φτιάχνω και εικονογραφώ το δικό μου παραμύθι

 

Δημιουργική Ρομποτική (Νέο τμήμα)

Η Δημιουργική Ρομποτική αποτελείται από μια συλλογή στοιχείων, εμπειριών, μάθησης, εκπαίδευσης, αξιοποίησης ικανοτήτων και δεξιοτήτων, απασχόλησης και δημιουργίας. Συνδυάζει την εισαγωγή στη ρομποτική, τον προγραμματισμό, τη δημιουργική κατασκευή και τη μάθηση, μέσα από την πληροφορία και την εξάσκηση της ελεύθερης φαντασίας των παιδιών.
Θα ανακυκλώσουν τα παλιά τους παιχνίδια φτιάχνοντας νέα παιχνίδια και δίνοντας τους ιδιότητες μέσω ρομποτικών κατασκευών.

Ηλικίες: 4 έως 12 ετών

Διάρκεια μαθήματος και ώρες πραγματοποίησης: Κάθε Τετάρτη 19:00 – 20:30

Κόστος συμμετοχής: 50 ευρώ/ Μήνα

 

Μελέτη (Νέο τμήμα)

Το πρόγραμμα μελέτης πέραν της διεκπεραίωσης των καθηκόντων, έχει στόχο να δείξει στα παιδιά πως να οργανώνουν σωστά τον χρόνο τους, όπως και να ανακαλύψουν τον τρόπο που θα μπορούν να μελετούν και να αφομοιώνουν τα μαθήματα τους αποτελεσματικότερα.

Ηλικίες: Μαθητές Δημοτικού

Διάρκεια μαθήματος και ώρες πραγματοποίησης: Καθημερινά από 2 ώρες

Κόστος συμμετοχής:

100 ευρώ/ Μήνα

250 ευρώ / 3 Μήνες (με προπληρωμή)

Το Σχολείο Αλλιώς – Τμήματα καλλιτεχνικών & έκφρασης

Στο Σχολείο Αλλιώς δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στις τέχνες και τον πολιτισμό. Ο δρόμος προς την ολοκλήρωση του ανθρώπου περνάει μέσα από καλλιτεχνική έκφραση.

 

Μουσικοκινητική αγωγή

Στόχος είναι η βιωματική προσέγγιση του κόσμου της μουσικής μέσω παιχνιδιών, παραμυθιών, χρήσης μουσικών οργάνων, εικαστικών, τραγουδιού και μέσω της κίνησης. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τη μουσική τους αντίληψη, την καλλιτεχνική και τη συναισθηματική τους έκφραση, να βελτιώσουν την επικοινωνία τους, τη κοινωνικότητά τους, τη δημιουργικότητα, την αυτοσυγκέντρωση, τη μνήμη και την ομαδικότητά τους.  Το παιδί μέσα από μουσικά παιχνίδια και δραστηριότητες λαμβάνει ποικίλα ερεθίσματα που στοχεύουν στην ανάπτυξη των βασικών μουσικών δεξιοτήτων (ρυθμός, κίνηση, τραγούδι, ακουστική αντίληψη) και έρχεται επιπλέον σε επαφή με τις βασικές μουσικές έννοιες (αίσθηση τονικού ύψους, ηχοχρώματος, αξιών) με μία παιδαγωγική προσέγγιση ανάλογη των ιδιαιτεροτήτων του στο συγκεκριμένο αναπτυξιακό στάδιο.

 

Ηλικίες: 1ο τμήμα // παιδιά 4 – 5 ετών

2ο τμήμα // παιδιά 6  ετών

Διάρκεια προγράμματος: Οκτώβριος – Μάιος

Διάρκεια μαθήματος και ώρες: 1ο τμήμα // Σάββατο 10.00 – 11.00 (1 ώρα)

2ο τμήμα // Σάββατο 11.00 – 12.00 (1 ώρα)

Κόστος συμμετοχής: Επικοινωνήστε με τη γραμματεία

Υπεύθυνος εργαστηρίου: Εμμανουήλ Τάσος

 

Καλλιτεχνικά εργαστήρια

Οι εικαστικές τέχνες είναι ένας μαγικός κόσμος και ένας μοναδικός τρόπος επικοινωνίας και αποτύπωσης του ψυχικού κόσμου πάνω σε ένα χαρτί. Τα παιδιά θα μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα χωρίς να χάσουν την αυθορμητισμό τους όταν σχεδιάζουν, να πειραματιστούν με διαφορετικά υλικά και τεχνικές, να «γνωρίσουν» τον εαυτό τους εκφράζοντας τις ιδέες τους, τις εμπειρίες τους και τα συναισθήματα τους  και ταυτόχρονα θα συνεργαστούν με τους συμμαθητές τους θέτοντας κοινούς στόχους. Με αυτό τον τρόπο ενισχύονται  οι εικαστικές εμπειρίες και οι γνώσεις τους, οι δεξιότητες και  οι ικανότητες τους, με στόχο  την ανάπτυξη σκεπτόμενων, συνειδητοποιημένων δημιουργών – θεατών.

Στο τέλος της χρονιάς πραγματοποιείται έκθεση των έργων σε γνωστό χώρο της πόλης.

Ηλικίες: 1ο  τμήμα // παιδιά 5 ετών

2ο  τμήμα // παιδιά 6 – 8 ετών

3ο  τμήμα // παιδιά 9 – 12 ετών

Διάρκεια προγράμματος: Οκτώβριος – Μάιος

Διάρκεια μαθήματος και ώρες: 1ο  τμήμα // Σάββατο 10.00 – 11.00 (1 ώρα)

2ο τμήμα // Σάββατο 11.00 – 12.30 (1,5 ώρα)

3ο τμήμα //  Παρασκευή 19.00 – 20.30 (1,5 ώρα)

Κόστος συμμετοχής: Επικοινωνήστε με τη γραμματεία

Υπεύθυνος εργαστηρίου: Αντωνάκου Νικολέτα

 

Γλυπτική – Πηλός – Χαρτοπολτός

Η Γλυπτική είναι μια από τις τρεις βασικές τέχνες στα εικαστικά και είναι αυτή η τεχνική που δίνει την δυνατότητα στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με το “χώρο” και με τις τρεις διαστάσεις μέσα από ανάγλυφες και τρισδιάστατες εργασίες. Οι μαθητές αρχικά θα εξοικειωθούν με τα υλικά, μέσα από ελεύθερες εργασίες, ώστε να μάθουν να χειρίζονται τα εύπλαστα υλικά και θα δημιουργήσουν δικά τους έργα αλλά θα εμπνευστούν και από μεγάλους γλύπτες.

Σκοπός αυτού του εργαστηρίου είναι οι μαθητές να μάθουν να παρατηρούν, να αναπτύσσουν την φαντασία τους, να πειραματιστούν ελεύθερα εξασκώντας τα χέρια τους. Τα παιδιά θα κληθούν να μορφοποιήσουν και να δημιουργήσουν εσώγλυφα και ανάγλυφα έργα έχοντας στα χέρια τους μια άμορφη μάζα εύπλαστου υλικού. Οι μαθητές θα μάθουν να δημιουργούν έργα- φιγούρες οι οποίες θα συνδιαλέγονται μέσα στον χώρο σε μικρές και πιο μεγάλες διαστάσεις, επικοινωνώντας μέσα από τα έργα τους.

Στο τέλος της χρονιάς πραγματοποιείται έκθεση των έργων σε γνωστό χώρο της πόλης.

 

Ηλικίες: τμήμα για παιδιά 7 – 12 ετών

Διάρκεια προγράμματος: Οκτώβριος – Μάιος

Διάρκεια μαθήματος και ώρες: Παρασκευή 17.30 – 19.00 (1,5 ώρα)

Κόστος συμμετοχής: Επικοινωνήστε με τη γραμματεία

Υπεύθυνος εργαστηρίου: Αντωνάκου Νικολέτα

 

Μικροί Αρχιτέκτονες

Ένα project αρχιτεκτονικής για παιδιά αποτελεί μια εκπαιδευτική μέθοδο με πολυαισθητηριακή κατεύθυνση. Η αρχιτεκτονική βρίσκεται παντού γύρω μας. Το περιβάλλον στο οποίο ζούμε τα πρώτα χρόνια της ζωής μας καθορίζει και το πώς στη μετέπειτα πορεία μας θα κρίνουμε και θα «μεταβολίζουμε»  τον κάθε χώρο όπου θα βρεθούμε. Το αποτέλεσμα του εργαστηρίου θα είναι και χειροπιαστό: μακέτα, 3d κατασκευή, blueprint, αρχιτεκτονικό σχέδιο-σκίτσο αλλά  και επικοινωνιακό:  αρχιτεκτονικό παιχνίδι. Τελικός στόχος είναι να δημιουργηθούν τα γνωστικά  θεμέλια στους μαθητές για να κατασκευάσουν αύριο έναν πιο όμορφο και ολοκληρωμένο κόσμο γύρω τους.

 

Ηλικίες: 1ο  τμήμα // παιδιά 5 – 7 ετών

2ο  τμήμα // παιδιά 8 – 12 ετών

Διάρκεια προγράμματος: Οκτώβριος – Μάιος

Διάρκεια μαθήματος και ώρες: 1ο  τμήμα // Δευτέρα 17.30 – 18.30 (1 ώρα)

2ο  τμήμα // Πέμπτη 19.30 – 21.00 (1,5 ώρα)

Κόστος συμμετοχής: Επικοινωνήστε με τη γραμματεία

Υπεύθυνος εργαστηρίου: Αντωνάκου Νικολέτα.

 

Comics και δημιουργική γραφή

Αφού πρώτα τα παιδιά κατακτήσουν την τεχνική των κόμικς (εισαγωγή και layout, δημιουργία και σχεδιασμός του σούπερ ήρωα, ανθρώπινη ανατομία, σχεδιασμός φόντου, προοπτική, urban background / nature background, θεωρία των σκιών, παραγωγή τελικού comic κ.α.), θα κληθούν να ανακαλύψουν καθένα για τον εαυτό του το δικό του σούπερ ήρωα. Αυτός δε θα είναι άλλος από τα ίδια τα παιδιά με τα θετικά κι αρνητικά τους χαρακτηριστικά. Όσο η ιστορία ξετυλίγεται τα παιδιά θα διαπιστώνουν ότι οι σούπερ ήρωες (με τα θετικά και αρνητικά χαρακτηριστικά τους) μπορούν να μεγαλουργήσουν και να φτιάξουν μία σπουδαία ιστορία.

Αν το πρωταρχικό μέλημα είναι να ανακαλύψουν τα παιδιά τον εαυτό τους κι έπειτα να τον εκφράσουν, η δράση αυτή μπορεί να υλοποιήσει με επιτυχία τον στόχο αυτό. Τα παιδιά πάντα έψαχναν και θα ψάχνουν τρόπους να μας πουν την αλήθεια τους. Ας τους δοθεί, λοιπόν αυτή τη σπουδαία ευκαιρία.

Στο τέλος της χρονιάς θα εκδοθεί και θα διανεμηθεί το κόμικ που έφτιαξαν τα παιδιά

 

Ηλικίες: τμήμα για παιδιά 7 – 12 χρονών

Διάρκεια προγράμματος: Οκτώβριος – Μάιος

Διάρκεια μαθήματος και ώρες: Σάββατο 11.30 – 13.00 (1,5 ώρα)

Κόστος συμμετοχής: Επικοινωνήστε με τη γραμματεία

Υπεύθυνος εργαστηρίου: Morlacchi Gabriele

 

Fashion Lab

Φανταστείτε το παιδί σας να μπορεί να ράψει μόνο του ένα κουμπί. Ή ακόμη καλύτερα να μπορεί να επιδιορθώσει ή να μετασχηματίσει κάποιο από τα παλιά του ρούχα. Να σχεδιάσει και να ράψει ένα ρούχο από το μηδέν! Στο εργαστήριο αυτό, τα παιδιά θα μάθουν βιωματικά την τέχνη της μόδας και της ραπτικής. Θα συνδυάζουν χρώματα και θα μάθουν να διακοσμούν ρούχα και αξεσουάρ. Θα πειραματιστούν, θα σχεδιάσουν και θα δημιουργήσουν τα δικά τους ρούχα. Θα καλλιεργήσουν τις δεξιότητες τους και θα αποκτήσουν αυτοπεποίθηση για τον εαυτό τους και το μέλλον τους!

Μεταξύ άλλων τα παιδιά θα ασχοληθούν με:

  • ιστορία των πολιτισμών
  • περίοδος της Αναγέννησης και η επιρροή της στη μόδα
  • κοινωνιολογική προσέγγιση της μόδας (Συν & Πλην του φαινομένου)
  • η λειτουργία της παγκόσμιας σκηνής της μόδας
  • πρότυπα μόδας (τάσεις , ιδιαιτερότητες, εκκεντρικά ντυσίματα, μεγάλοι σχεδιαστές και οίκοι μόδας)
  • ο ρόλος του ντυσίματος ανάλογα με τη περίσταση
  •  μόδα και σχολείο, σχέδιο και πατρό,
  • σχεδιασμός και ραφή ρούχων για κούκλες
  • σχεδιασμός και κατασκευή αξεσουάρ (τσάντες, βραχιόλια, κολλιέ, δαχτυλίδια κ.α.)
  • δημιουργία ρούχων με διάφορες τεχνικές (mulage κ.α)
  • σχεδιασμός και ραφή αποκριάτικης στολής (ή αξεσουάρ)
  • επίσκεψη σε βιοτεχνία ρούχων
  • επίδραση της μόδας στο οικοσύστημα και την οικολογία
  • ανακατασκευή και ανακύκλωση ρούχων
  • σχεδιασμό και κατασκευή υποδημάτων κ.α.

 

Ηλικίες: τμήμα για παιδιά 6 – 12 ετών

Διάρκεια προγράμματος: Οκτώβριος – Μάιος

Διάρκεια μαθήματος και ώρες: Τρίτη 17.30 – 19.00 (1,5 ώρα)

Κόστος συμμετοχής: Επικοινωνήστε με τη γραμματεία

Υπεύθυνος εργαστηρίου: Μαλλιαρόζη Μαρία

 

Θεατρική ομάδα “Τα Θεατρόνια”

Η ενασχόληση των παιδιών από μικρή ηλικία με την τέχνη του θεάτρου τα βοηθά να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους και να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Μαθαίνουν να λειτουργούν ομαδικά, ενισχύεται η συγκέντρωση και η ποιότητα της προσοχής τους, μαθαίνουν να εκτιμούν την αισθητική, βιώνουν θετικά συναισθήματα, διδάσκονται την πειθαρχία, καλλιεργείται η φαντασία τους.

Στο τέλος της χρονιάς τα παιδιά ανεβάζουν θεατρική παράσταση σε θέατρο της πόλης.

 

Ηλικίες: τμήμα για παιδιά 7 – 12 ετών

Διάρκεια προγράμματος: Οκτώβριος – Μάιος

Διάρκεια μαθήματος και ώρες: Τετάρτη 19.00 – 20.30 (1,5 ώρα)

Κόστος συμμετοχής: Επικοινωνήστε με τη γραμματεία

Υπεύθυνος εργαστηρίου:  Κασιούμη Αλεξάνδρα

 

Mind the Book – Τμήματα εκπαίδευσης & επιμόρφωσης

Πιστεύοντας ότι η δημιουργικότητα και η φαντασία είναι σημαντικός παράγοντας στην διάπλαση των μικρών φίλων, το Mind the Book, μέσα σε ένα όμορφα διαμορφωμένο χώρο, επιθυμεί να δώσει στα παιδιά μία γωνιά όπου θα δημιουργήσουν και θα ονειρευτούν χωρίς όρια.

Μέσα από εργαστήρια που έχουν ως στόχο να αναπτύξουν τις δεξιότητες και την περιέργεια τους εξερευνώντας αντικείμενα που αγαπούν, τα μέλη της κάθε ομάδας θα αποκτήσουν και θα μοιραστούν τις γνώσεις τους, καλλιεργώντας έτσι την αίσθηση της ομαδικότητας και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της επικοινωνίας αποκομίζοντας εφόδια για το αύριο.

Αρχιτεκτονικό παιχνίδι

Το πρόγραμμα έχει ως στόχο να ενσωματώσει την αρχιτεκτονική πρακτική στη διαδικασία της μάθησης ακολουθώντας όμως μια ολιστικά αισθητηριακή προσέγγιση, αυτή του ελεύθερου παιχνιδιού. Έχοντας σαν βασική παράμετρο τον πειραματισμό είτε μέσα από τα διαφορετικά υλικά είτε μέσα από πρωτόγνωρες αρχιτεκτονικές έννοιες, τα παιδιά καλούνται να διαμορφώσουν –κατασκευάσουν χωρικά περιβάλλοντα.

Η αρχιτεκτονική στην εκπαίδευση χρησιμοποιείται ως μέσο για να δώσει στα παιδιά τα δεκάδες ερεθίσματα που από τη φύση της έχει η επιστήμη αυτή, ώστε να τα βοηθήσει στη συγκρότηση της σκέψης, να τονώσει τη φαντασία, τη δημιουργικότητά τους και τελικά να τα κάνει να πιστέψουν στον εαυτό τους, για να γίνουν οι «αρχιτέκτονες» του μέλλοντός τους.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα αυτό δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να εμπλεχτούν σε μια συναρπαστική διαδικασία που τα βοηθά όχι μόνο να δουν το περιβάλλον τους, αλλά να το ερευνήσουν και να ενταχθούν σε αυτό.

Εκπαιδευτής – Eμψυχωτής: Κουργιαντάκη Βασιλική (Αρχιτέκτονας)

Χρήσιμες Πληροφορίες

Ηλικίες: 4 – 6 ετών

Έναρξη Εργαστηρίου: Φεβρουάριος

Διάρκεια Προγράμματος:  Κύκλος 12 Συναντήσεων

Διάρκεια μαθήματος & ώρες πραγματοποίησης: Κάθε Τετάρτη 18:00 – 19.00

 

Λέσχη Ανάγνωσης

Τι καλύτερο από ένα βιβλίο που μέσα από τις σελίδες του σε ταξιδεύει σε μέρη μακρινά, που σε γεμίζει με συναισθήματα και σε κάνει να βιώνεις χίλιες δυο ιστορίες μέσα από τα μάτια των ηρώων του; Μάλλον το να μοιράζεσαι αυτήν την εμπειρία με φίλους!

Η παιδική λέσχη ανάγνωσης συνεχίζεται για άλλη μία χρονιά στο χώρο του «Mind the Book». Με γέφυρα την αγάπη προς το βιβλίο, συστήνεται στα παιδιά ο κόσμος της λογοτεχνίας, έχοντας ως στόχο την καλλιέργεια της σχέσης τους με αυτήν, δίνοντας τους έτσι βήμα να ανακαλύψουν την ποικιλία της ελληνικής και της ξένης λογοτεχνίας και τη μαγεία των λέξεων.

Θα επιλεχθούν από κοινού και θα διαβαστούν βιβλία που θα ταξιδέψουν τους μικρούς φίλους σε άλλους κόσμους, σε άλλες εποχές. Θα δημιουργήσουν εικόνες, παιχνίδια και κατασκευές, θεατρικά έργα και ποιήματα που θα τους αφήσουν αξέχαστες αναμνήσεις από μια υπέροχη αναγνωστική χρονιά!

Υπεύθυνες Προγράμματος/εργαστηρίου: Κωνσταντίνα Βικοπούλου (Εκπαιδευτικός), Μαρία Παπακωνσταντίνου (Φιλόλογος)

Χρήσιμες Πληροφορίες

Ηλικίες:  5 -12 ετών

Διάρκεια μαθήματος και ώρες πραγματοποίησης: 1 ώρα, 1 Σάββατο το μήνα

Α’ Τμήμα: Α’ – Β’ Δημοτικού 17:00 – 18:00
Β’ Τμήμα: Γ’ – Δ’ Δημοτικού 18:15 – 19:15
Γ’ Τμήμα: Ε’ – Στ’ Δημοτικού 19:30 – 20:30

 

 

Για το κόστος συμμετοχής των προγραμμάτων ενημερωθείτε από τη γραμματεία. Ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος. Απαραίτητη η τηλεφωνική κράτηση.

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος: Mindthebook.gr

Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης – Τα επιμορφωτικά τμήματα

Εικαστικές τέχνες, αρχιτεκτονική, θέατρο, σκηνογραφία και ρομποτική έρχονται στο MOMus – Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

 

Το MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης προσφέρει σε παιδιά και οικογενειακό κοινό μια ποικιλία αγαπημένων στο κοινό προγραμμάτων που ανανεώνονται και εμπλουτίζονται με νέες συνεργασίες-εκπλήξεις, καθώς και νέων, καινοτόμων τμημάτων!  Τα Μουσειοπαιδαγωγικά Εργαστήρια Τέχνης είναι στοχευμένα ηλικιακά, χαρακτηρίζονται από διατμηματικές – διεπιστημονικές συνεργασίες  και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα πεδίων καλλιτεχνικής έκφρασης όπως εικαστικές τέχνες, αρχιτεκτονική, θέατρο – σκηνογραφία, ρομποτική!

 

Έναρξη Β’ κύκλου συναντήσεων 2018-2019
Αναλυτικά το Πρόγραμμα 
 

Museum Animated Lab

για παιδιά 8-13 ετών

Κύκλος 6 συναντήσεων, διάρκειας 2 ωρών η καθεμία

Σάββατο 11.30 – 13.30

Κόστος 60€

Έναρξη: 16/03

 

Τεχν-Ι/Ο-λογια: Ανακαλύπτοντας την Τέχνη με Τεχνολογία και Ρομποτική

σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας για παιδιά 8-12 ετών

Κύκλος 6 συναντήσεων, διάρκειας 2 ωρών η καθεμία

Σάββατο 11.30 – 13.30

Κόστος Συμμετοχής: 100€

Έναρξη 16/03

AAT Laboratory

Art-Architecture-Technology για παιδιά 8-12 ετών

Κύκλος 6 συναντήσεων, διάρκειας 2 ωρών η καθεμία

Κυριακή 11.30 – 13.30

Κόστος Συμμετοχής: 60€

Έναρξη 17/03

 

Πληροφορίες

Έναρξη προγραμμάτων στις 16 & 17  Μαρτίου στο MOMus – Μουσείο Σύγχρονης  Τέχνης!

Οι εγγραφές ξεκίνησαν! Ηλεκτρονική δήλωση συμμετοχής ΕΔΩ 

ή τηλεφωνικά στο 2310240002 ΤΡ-ΠΑ 10:00-17:00, ΣΑ 10:00-18:00, ΚΥ 10:00-18:00

 

Υπεύθυνη

Βίλλυ Πολυζούλη, Παιδαγωγός, Μουσειολόγος ΜΜΣΤ

Τμήμα Μουσειοπαιδαγωγικών Προγραμμάτων του Μ.Μ.Σ.Τ.

Τ: 2310 240 002

Ε-mail: mmca.education@gmail.com

Ωράριο λειτουργίας: ΔΕΥΤΕΡΑ-ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΚΛΕΙΣΤΑ | ΠΕΜΠΤΗ 10.00-22.00, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10.00-19.30, ΣΑΒΒΑΤΟ 10.00-18.00, ΚΥΡΙΑΚΗ 11.00-15.00.

Χτίζω την πόλη μου!

Για Γ΄- Ε΄ Δημοτικού
Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα, αρχιτεκτονικής, τεχνολογίας, περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και φαντασίας. Μια ομάδα παιδιών κατασκευάζει τη μακέτα μιας πόλης του μέλλοντος, μιας πόλης με την τεχνολογία στην υπηρεσία των ανθρώπων, μιας αειφορικής πόλης.
Το πρόγραμμα «Χτίζω την πόλη μου» είναι ένα εργαστήριο που ολοκληρώνεται σε τέσσερεις συναντήσεις, στη διάρκεια των οποίων τα παιδιά πρέπει να ανταποκριθούν στην αποστολή: Κατασκευάστε μια βιώσιμη και αειφορική πόλη που θα θέλατε να ζήσετε στο μέλλον.
Πρόκειται για ένα εργαστήριο επιστημών STEΑM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics – Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνες, Μαθηματικά) που συνδυάζει τεχνολογία, οικολογία και φαντασία.

Στο ΝΟΗΣΙΣ, το απόγευμα του Σαββάτου, παιδιά 8 έως 10 ετών κατασκευάζουν τη μακέτα μιας πόλης, όπως αυτά τη φαντάζονται.
Και τι το ιδιαίτερο θα έχει αυτή η πόλη;
Καινοτομίες και έξυπνες ιδέες! Από τοίχους που ανθίζουν σε κάθε εποχή και κρεμαστούς πεζόδρομους, μέχρι τρένα που αιωρούνται και ηλεκτρισμό από το έδαφος!
Αυτή η πόλη υπάρχει, όχι μόνο στη φαντασία των παιδιών, αλλά θα τοποθετηθεί και στον παγκόσμιο χάρτη της Google!

Χρήσιμες Πληροφορίες

Ημερομηνίες διεξαγωγής: Σάββατο 3, 10, 17, 24/3

Ώρα: 16.00 – 18.00

Κόστος συμμετοχής: 75€

Θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας καθώς οι θέσεις είναι περιορισμένες.

Δηλώσεις συμμετοχής μόνο ηλεκτρονικά πατώντας εδώ.

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μόνο ηλεκτρονικά πατήστε εδώ.

ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Χ.Α.Ν.Θ. – Τα εκπαιδευτικά προγράμματα | 2017-2018

 Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της η ΧΑΝΘ έχει σχεδιάσει πρoγράμματα επίσκεψης σχολείων που  απευθύνονται σε μαθητές Δημοτικού & Γυμνασίου.

Πρόγραμμα επισκέψεων για σχολεία  στη Χ.Α.Ν.Θ.

«Ταξίδι γνωριμίας με τους πολιτισμούς της αρχαίας Ελλάδας και την κεραμική τέχνη»

Στόχος  του προγράμματος είναι η γνωριμία των παιδιών με τον πολιτισμό και την τέχνη των σπουδαιότερων σταθμών της αρχαίας ελληνικής ιστορίας. Ταυτόχρονα, η βιωματική εξερεύνηση της κεραμικής, ως μία από τις αρχαιότερες μορφές τέχνης .
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικου & Γυμνασίου για τις παρακάτω τάξεις:

  • Ο κυκλαδικός πολιτισμός 3.200-2.000 π.χ., Α’,Β’, Γ’, Δ’ τάξη &  (Α΄,´ô Γυμνασίου)
  • Ο Μινωικός και Μυκηναϊκός πολιτισμός 1600-1.100 π.χ.  Α’,Β’, Γ’, Δ’ τάξη & (Α΄,´ô Γυμνασίου)
  • Η Κλασική εποχής της αρχαίας Ελλάδας και ο Παρθενώνας 490-323  π.χ., Ε’, ΣΤ’ τάξη & (Α΄,´ô Γυμνασίου)

Η κάθε θεματική ενότητα  έχει  διάρκεια 2 ώρες  ( 120 λεπτά)  και το εκπαιδευτικό  πρόγραμμα χωρίζεται  σε δύο μέρη.

Παιχνιδομάθηση: Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει, με παιγνιώδη τρόπο, εισαγωγή και γνωριμία με τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν  τον κάθε πολιτισμό μέσα από βιωματικά παιχνίδια, εικαστικές δραστηριότητες όπως κολάζ, ζωγραφική, δημιουργία αφίσας την οποία θα πάρει κάθε τάξη μαζί της, καθώς και  παρουσίαση πλούσιου οπτικού υλικού με βιντεοπροβολή. Για την ενότητα Παρθενώνας και Κλασική εποχή προβλέπεται  διαδικτυακή περιήγηση στο μουσείο της Ακρόπολης μέσω του Google Art Project.

Εργαστήριο κεραμικής: Το δεύτερο μέρος  είναι αφιερωμένο στην κεραμική, όπου όλα τα παιδιά, με την καθοδήγηση του εκπαιδευτή ,θα έχουν την δυνατότητα να πλάσουν και να πάρουν μαζί τους ένα αντικείμενο από πηλό. Θα ανακαλύψουν την τέχνη της κεραμικής, φτιάχνοντας  μικρά  αντίγραφα από μορφές και διακοσμητικά αντικείμενα, εμπνευσμένα  από τον πλούτο των αρχαιολογικών ευρημάτων. Π.χ. κυκλαδικά ειδώλια, διακοσμητικές εικόνες από αγγεία  και  μοτίβα της αρχαίας ελληνικής αρχιτεκτονικής.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιείται στις εγκαταστάσεις του κεντρικού κτιρίου της, σε αίθουσες εικαστικών και κεραμικής υπό την επιμέλεια των: Τατιάνα Τριγώνη εικαστικός, Μαρία Τσάντα, παιδαγωγός.     

«Αρχιτεκτονική των Πολιτισμών»

Η ΧΑΝΘ σχεδιάζει και οργανώνει ένα καινοτόμο πρόγραμμα επισκέψεων για σχολεία, με βάση τα σκανδιναβικά εκπαιδευτικά πρότυπα, κατά το οποίο οι μικροί μας αρχιτέκτονες θα ταξιδέψουν στον κόσμο, κατασκευάζοντας ινδιάνικες σκηνές, igloo εσκιμώων ή κυκλαδίτικα νησάκια, με στόχο την ανάπτυξη της δημιουργικής και συνθετικής τους ικανότητας, την καλλιέργεια της φαντασίας και την προώθηση της ομαδικής και συνεργατικής τους φύσης.

Χρησιμοποιώντας οικολογικά και κυρίως ασύμβατα φαινομενικά υλικά (άμμος, κλαδιά δέντρων, κύβοι ζάχαρης, ζαχαρωτά) θα εξερευνήσουν τις δυνατότητές τους, αναπτύσσοντας την ικανότητα αντίληψης του τρισδιάστατου χώρου και τη μαθηματική λογική με τρόπο βιωματικό, ευχάριστο και δημιουργικό.

Στόχος του προγράμματος είναι η γνωριμία των παιδιών με την αρχιτεκτονική μέσω μιας σειράς κατασκευών, από τις οποίες τα ίδια θα επιλέγουν, υπό την καθοδήγηση των διδασκόντων-αρχιτεκτόνων μηχανικών. Οι ομάδες οργανώνονται ηλικιακά και με κριτήριο το γνωστικό επίπεδο κάθε τάξης. Προηγείται βιντεοπροβολή επεξηγηματικών εικόνων και φωτογραφιών.

Αναλυτικά:
Α’, Β’, Γ΄ & Δ΄ Δημοτικού
Ταξίδι στον κόσμο και τους πολιτισμούς μέσω της αρχιτεκτονικής. Δυνατότητα επιλογής: ινδιάνικες σκηνές, igloo εσκιμώων, ξύλινη σκανδιναβική καλύβα κυνηγών, ουρανοξύστες στη Νέα Υόρκη, πυραμίδες της Αιγύπτου, παραδοσιακοί ανεμόμυλοι.

Γ΄ , Δ΄ , Ε’& ΣΤ’ Δημοτικού
Κυκλαδίτικο νησί: Το λευκό και το γαλάζιο είναι οι πρωταγωνιστές της άσκησης αυτής, στη διάρκεια της οποίας τα παιδιά κατασκευάζουν μικρά παραδοσιακά σπιτάκια και εκκλησάκια, κατά τα πρότυπα της κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής. Γνωρίζουν τη σημασία της χρήσης του λευκού χρώματος και των ιδιοτήτων του, χρησιμοποιούν φυσικά υλικά, όπως βότσαλα και εξοικειώνονται με γεωμετρικά σχήματα, όπως ο τρούλος και ο κύβος. Τα κουφώματα, που είναι ανοιγόμενα, προκύπτουν από ξυλάκια βαμμένα μπλε. Εξηγούμε στα παιδιά τη σημασία των σκιάστρων και το ρόλο της πέργκολας. Κάθε κτιριάκι τοποθετείται σε ειδικά πλατώματα που δημιουργούνται από επάλληλες στρώσεις χαρτονιού οντουλέ, ώστε να αποδίδεται η αίσθηση του φυσικού εδάφους και των υψομετρικών διαφορών. Με τον τρόπο αυτό και δουλεύοντας ομαδικά, τα παιδιά σχηματίζουν το δικό τους νησάκι. Τέλος, με τη χρήση μικρού φωτιστικού παρατηρούμε τα παιχνίδια φωτός και σκιάς πάνω στις λευκές επιφάνειες.

*Πριν από κάθε κατασκευή, προηγείται προβολή επεξηγηματικών εικόνων και φωτογραφιών, καθώς και παρουσίαση ενδεικτικών μοντέλων-μακετών, από τα οποία μπορούν τα παιδιά να εμπνευστούν. Στο τέλος, κάθε παιδί ολοκληρώνει παίρνοντας τη δική του κατασκευή, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις δίνεται η δυνατότητα σύνθεσης μιας μεγαλύτερης κλίμακας μακέτας, προϊόν της συνολικής, ομαδικής συνεργασίας των μαθητών.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιείται στις εγκαταστάσεις του κεντρικού κτιρίου της.
Την επιμέλεια του προγράμματος έχει η Κατερίνα Ναστούλα, Αρχιτέκτονας Μηχανικός-Ιστορικός Τέχνης

Πληροφορίες

Τα υλικά παρέχονται από τη ΧΑΝΘ
Διάρκεια: 2 ώρες
Κόστος:   5 ευρώ / μαθητή
Αριθμός μαθητών: έως 50 μαθητές / πρόγραμμα

Για τη συμμετοχή σας στο πρόγραμμα, επικοινωνήστε με το τμήμα Επιμορφωτικών Προγραμμάτων Χ.Α.Ν.Θ.
τηλέφωνο: 231 600 1000 εσωτ.0832 & εσωτ.0830 ή στο email: education3@ymca.gr

 

«Δημιουργικά πρωινά για σχολεία  με το Εργαστήριο Ρομποτικής»

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της, η Χ.Α.Ν.Θ. και η eduACT υλοποιούν το πρόγραμμα «Δημιουργικά Πρωινά». 

Το πρόγραμμα αυτό αφορά επισκέψεις σχολείων με σκοπό την εξοικείωση των παιδιών με τη ρομποτική και την τεχνολογία, μέσα από την έρευνα, το παιχνίδι και την κατασκευή αυτόνομων ρομπότ. Επίσης, η δομή του αποτελεί εισαγωγή και μικρογραφία του Παγκόσμιου διαγωνισμού ρομποτικής FIRST LEGO League (FLL).

 

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού & Γυμνασίου.

Τα παιδιά κατασκευάζουν το δικό τους ρομπότ χρησιμοποιώντας το σετ της Lego® Education Ev3 Mindstorms. Πρόκειται για μία άλλη προσέγγιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας που δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν της γνώσεις τους με πρακτικό τρόπο χρησιμοποιώντας τα μαθηματικά, τη φυσική, το σχέδιο και την έρευνα.

Διάρκεια: 2 ώρες (120 λεπτά)
Κόστος: 6 ευρώ / μαθητή

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει ανάλογα με την τάξη φοίτησης των παιδιών όλα τα παρακάτω :

Κατασκευή Ρομπότ

Προγραμματισμός Ρομπότ

Έρευνα και Project

Οπτικοακουστικό Υλικό

LEGO activities

Teambuilding – Brain Games

Ενημέρωση εκπαιδευτικών και παιδιών σχετικά με τον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Έρευνας & Καινοτομίας FIRST LEGO LEAGUE & FIRST LEGO LEAGUE Jr.

Αναλυτικότερα, ακολουθώντας την δομή και την αξίες του Παγκόσμιου Διαγωνισμού ρομποτικής FIRST LEGO League, τα παιδιά:

Κατασκευάζουν σε ομάδες το δικό τους ρομπότ χρησιμοποιώντας το σετ της Lego® Education Ev3 Mindstorms και έρχονται σε επαφή με αρχές της μηχανικής. Στην συνέχεια, προγραμματίζουν το ρομπότ τους, έτσι ώστε να μπορεί να λύσει επιτυχώς μια από της αποστολές της φετινής πίστας του διαγωνισμού FLL με θέμα την υδροδυναμική. Μέσα από δοκιμές και αλλαγές προσπαθούν να επιτύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Το κομμάτι αυτό του προγράμματος αποτελεί δείγμα του Robot Game, του διαγωνισμού.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιείται στις εγκαταστάσεις της eduACT, της ΧΑΝΘ, έναν χώρο σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να εφαρμόζονται νέες εκπαιδευτικές πρακτικές, που κεντρίζουν το ενδιαφέρον τον παιδιών με πολλαπλά ερεθίσματα υπό την επιμέλεια της εκπαιδευτικής ομάδας του Φιλεκπαιδευτικού Μη Κερδοσκοπικού Σωματείου eduACT – ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, επίσημου διοργανωτή του Παγκόσμιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Έρευνας και Καινοτομίας FIRST LEGO LEAGUE & FIRST LEGO LEAGUE Jr.

Για τη συμμετοχή σας στο πρόγραμμα, επικοινωνήστε με την eduACT τηλέφωνο: 2311 286369 & 6984332342