για εκπαιδευτικούς – Σελίδα 8 από 14 – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Imrpov Tools: εργαλεία για τη Σχολική Τάξη

Εκπαιδευτικό βιωματικό σεμινάριο

H «Σχεδία στην πόλη» με ιδιαίτερη χαρά φιλοξενεί τη Σχολή Αυτοσχεδιασμού «Ya Impro» στο βιωματικό σεμινάριο «Improv Tools: εργαλεία για τη σχολική τάξη».
Σε ένα συναρπαστικό τετράωρο θα έχουν την ευκαιρία οι συμμετέχοντες να γνωριστούν, να αλληλεπιδράσουν, να εμπνευστούν και να ανακαλύψουν με ποιο τρόπο το “Improv” θα αλλάξει τις διδακτικές τους πρακτικές στη σχολική τάξη.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, εκπαιδευτές ενηλίκων, θεραπευτές, εμψυχωτές, φοιτητές και γενικότερα σε όσους ασχολούνται με ομάδες παιδιών.

Ειδικότερα, θα ασχοληθούν:

Α’ φάση (εισαγωγή): Γνωριμία, αποδοχή, υποστήριξη, πρώτη σκέψη, ρίσκο, αποτυχία
Β ‘ φάση (ανάπτυξη): Συνεργασία σε ζευγάρια/μικροομάδα (3-5 άτομα) στον κύκλο, μη ανταγωνιστικά παιχνίδια/ κανόνες – οδηγίες, συνθήκη / περιορισμός, ενέργεια/μίμηση, συγκέντρωση.

Μουσικοθεατρικά παιχνίδια & Παρα-μυθο-Νομίες

Λόγος, Κίνηση, Μουσική, Χρώματα…με τον Βασίλη Αναγνώστου

Ο μουσικοπαιδαγωγός Βασίλης Αναγνώστου, συγγραφέας των βιβλίων  “Παρέα με τα άστρα στης Μουσικής τα κάστρα”, “Όλα είναι ένα Παιχνίδι”, “Παραμυθι Άσματα και Ο Κούκος…Αηδόνι”,  θα παρουσιάσει  ένα πεντάωρο συναρπαστικό εργαστήριο με μουσικοθεατρικά παιχνίδια και παροιμίες, αινίγματα και τραγούδια σαν παραμύθια.

Το εργαστήρι απευθύνεται σε  μουσικοπαιδαγωγούς, θεατρολόγους, βρεφονηπιοκόμους, εμψυχωτές, νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές φυσικής αγωγής, φοιτητές, γονείς και σε όλους όσοι ασχολούνται με την καλλιτεχνική αγωγή και τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών.

 

Σεμινάριο Υπότροφων

Επιμόρφωση Καθηγητών και φοιτητών Γερμανικής

Σύγχρονες τάσεις στη διδασκαλία του πολιτισμού, τη μεθοδολογία και τη διδακτική καθώς και στη χρήση νέων τεχνολογιών στο μάθημα των Γερμανικών ως Ξένη Γλώσσα.

Το σεμινάριο διοργανώνεται από καθηγητές και καθηγήτριες που το 2019 συμμετείχαν σε επιμορφωτικά σεμινάρια του Goethe-Institut στη Γερμανία  ως υπότροφοι και οι οποίοι θα παρουσιάσουν στους / στις συναδέλφους τους τις γνώσεις και τις εμπειρίες από τα σεμινάρια αλλά και τις τεχνικές εφαρμογής των γνώσεων αυτών στο μάθημα.

Μια εξαιρετική ευκαιρία για όσους επιθυμούν να ανανεώσουν τις μεθοδολογικές και διδακτικές τους γνώσεις.

Εισηγητές: Καθηγητές και καθηγήτριες που συμμετείχαν σε επιμορφωτικά σεμινάρια στη Γερμανία

Συντονισμός: Αναστασία Παπανακλή, Goethe-Institut Thessaloniki

Παρουσίαση βιβλίων της Δήμητρας Σωκράτους

Τα βιβλία για μεγάλα παιδιά της Δήμητρας Σωκράτους με τίτλους «Η Μαίρη και το Λευκό Μπιζέλι» & «Ένας μπαμπάς στο σιδερένιο κλουβί», σε εικονογράφηση δρ Στέλλας Καραγιώργη και Ευφροσύνης Μαύρου αντίστοιχα, θα παρουσιαστούν την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019, ώρα 19:00 στον πολυχώρο Μαλλιάρης – Παιδεία «Ανατόλια» (Δ. Γούναρη 39, Καμάρα, τηλ.: 2310 277113).

Τα παιδικά βιβλία «Η Μαίρη και το Λευκό Μπιζέλι» και «Ένας μπαμπάς στο σιδερένιο κλουβί» πραγματεύονται αντίστοιχα την πρόκληση του παιδικού καρκίνου και του γονεϊκού εγκλεισμού στη φυλακή, αναδεικνύοντας με ιδιαίτερη ευαισθησία και προσοχή το βίωμα, τις ανάγκες, τις πραγματικότητες και την πορεία ενδυνάμωσης του παιδιού.

Χαιρετισμό θα απευθύνουν:

  • Σπύρος Μιλτιάδης, Γενικός Πρόξενος της Κυπριακής Δημοκρατίας στη Θεσσαλονίκη
  • Γεωργία-Γοργώ Αλεξίου, Πρόεδρος της Ε.Λ.Β.Ε., Λογοτέχνης

Ομιλητές:

  • Αλέξανδρος Ακριτίδης, Συγγραφέας, Πτυχιούχος Ανθρωπιστικών Σπουδών
  • Ελένη Γρομπανοπούλου, Καθηγήτρια Δημιουργικής Γραφής
  • Σοφία Χρήσταινα, Γενικός Γραμματέας Β’ της Ε.Λ.Β.Ε., Λογοτέχνης
  • και η συγγραφέας

Ανάγνωση αποσπασμάτων: Αναστασία Χατζή, Ποιήτρια, Λογοτέχνης, Αντιπρόεδρος Α’ της Ε.Λ.Β.Ε.

Συντονισμός: Ελένη Παπακώστα, Φιλόλογος, Υπεύθυνη Επικοινωνίας apostaktirio.gr

 

Λίγα λόγια για τη συγγραφέα

Η Δήμητρα Σωκράτους είναι εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός και συγγραφέας. Διετέλεσε συν-Συντονίστρια του Κυπριακού Δικτύου Νεολαίας του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κοινοβουλίου και του Εργαστηρίου «Νεολαία και Πολιτισμός» του ΠΑΦΟΣ 2017 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Είναι Νεαρή Πρεσβευτής της Τεχνικής Επιτροπής για την Πολιτιστική Κληρονομιά στην Κύπρο. Έχει λάβει βραβεία και διακρίσεις για το λογοτεχνικό της έργο σε Κύπρο κι Ελλάδα.

 

Η εκδήλωση συνδιοργανώνεται από την Ένωση Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδος και τα βιβλιοπωλεία Μαλλιάρης-Παιδεία.

Υποστηρικτής: Οργανισμός Νεολαίας Κύπρου, Πρωτοβουλίες Νέων

Δημιουργική μάθηση, από την θεωρία στην πράξη

Βιωματικό Εκπαιδευτικό Σεμινάριο

Εφαρμογές και προτάσεις για δημιουργική διδασκαλία

Στόχος του σεμιναρίου είναι να κατανοήσουν οι συμμετέχοντες με πρακτικά βήματα πώς μπορούν ως παιδαγωγοί να μετατρέψουν το μάθημα σε μια δημιουργική διαδικασία.

Θα γίνει προσέγγιση των εξής ενοτήτων:

  • Ο δημιουργικός παιδαγωγός στην ομάδα της τάξης: βιωματικά παιχνίδια, εκπαιδευτικά εργαλεία και στρατηγικές μάθησης.
  • Παραδείγματα εφαρμογών στη σχολική ύλη.

 

Εκπαιδεύτρια: Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγός, μουσικός, εμψυχώτρια ομάδας

Η ζωή σε μια σταγόνα Θερμαϊκού

μέσα από το μικροσκόπιο του ΑΠΘ!

Πόση ζωή χωράει σε μια σταγόνα του Θερμαϊκού; Πώς μοιάζουν οι μικροοργανισμοί; Που οφείλεται η ερυθρά παλίρροια; Αυτές και άλλες απορίες σχετικά με την οικολογική κατάσταση του Θερμαϊκού Κόλπου και τα αίτια που επιβαρύνουν τη λειτουργία του θα λύσει στο κοινό η Ομάδα Πλαγκτού του Τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ την Κυριακή 3 Νοεμβρίου σε εκδήλωση με τίτλο «Η ζωή σε μια σταγόνα Θερμαϊκού» που θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Θεσσαλονίκης, στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης.

Οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση θα έχουν την μοναδική ευκαιρία να δουν τη μικροσκοπική ζωή που περιλαμβάνεται σε μία ελάχιστη ποσότητα νερού του Θερμαϊκού Κόλπου μέσα από το ανάστροφο ερευνητικό μικροσκόπιο του ΑΠΘ. Η εκδήλωση θα ξεκινήσει το πρωί με τη συμμετοχή των αθλητών του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου, ενώ στη 1 μετά το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση ανοιχτή για το κοινό της Νέας Παραλίας.

Η δράση θα ξεκινήσει με παρουσίαση της καθηγήτριας του Τμήματος Βιολογίας και μέλους του ΔΣ του Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Θερμαϊκού Κόλπου, Μαρίας Μουστάκα, ενώ επίσης οι συμμετέχοντες θα μπορούν να διατυπώσουν τις ερωτήσεις τους για τα θέματα που αφορούν το Θερμαϊκό. Κατά την παρατήρηση με το μικροσκόπιο, και καθώς βρισκόμαστε μεσούντος του φθινοπώρου, εκτιμάται ότι οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να παρατηρήσουν και τους μικροοργανισμούς που προκαλούν το φαινόμενο της ερυθράς παλίρροιας.

Η εκδήλωση διοργανώνεται από το Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Θερμαϊκού Κόλπου, με την συνεργασία του Τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ και του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Θεσσαλονίκης, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕΘ) και του Δήμου Δέλτα.

Σεμινάριο Εθελοντών

Την Κυριακή 3/11, θα πραγματοποιηθεί το πρώτο βιωματικό σεμινάριο για την εκπαίδευση των νέων εθελοντών της “Σχεδίας στην πόλη”.

Η «Σχεδία στην πόλη» συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια ενεργούς κοινωνικής δράσης και στέλνει το μήνυμα: “Γίνε εθελοντής/ντρια! Κάνε τη διαφορά!”

Οι εθελοντές, μετά την ενημέρωση και το βιωματικό σεμινάριο εκπαίδευσης μπορούν να συμμετέχουν:

  • στον σχεδιασμό και την υλοποίηση νεανικών δράσεων στην πόλη
  • στα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά
  • σε ανταλλαγές νέων και προγράμματα κατάρτισης με νεανικές οργανώσεις στην Ευρώπη

Χαρισματικά παιδιά: αναγνώριση – διαχείριση από  γονείς και εκπαιδευτικούς

ΔΕΠΥ… Μαθησιακές δυσκολίες… Αντίδραση… Πρόβλημα… Κάτι δεν κάνεις καλά… Τι; Ψάξε το… Τρέχα… Ρώτα… Βρες…

 

Τι είναι η χαρισματικότητα; Ποιος είναι χαρισματικός; Και ποιος δεν είναι;

Μπορώ ως γονέας να κάνω κάτι; Υπάρχει τρόπος να στηρίξω ουσιαστικά το παιδί μου με γνώση, χωρίς φόβο, αλλά με χαρά; Πώς μπορώ να το βοηθήσω να καταλάβει και να βγάλει προς τα έξω αυτό που είναι, ώστε να γίνει πιο χαρούμενο, άρα και πιο αποδοτικό; Πώς μπορώ να συμβάλλω ουσιαστικά και σταθερά στο να βρει τις κλίσεις του και να χαίρεται τη ζωή του; Και πώς μπορώ να αναπτύξω φίλτρα και άμυνες απέναντι σε κάθε “ειδικό” που με γεμίζει με φοβίες;

Η γνώση είναι δύναμη και φέρνει σιγουριά. Κι όταν ένας γονιός αισθάνεται πιο σίγουρος, παίρνει και σωστότερες αποφάσεις για το παιδί του. Διότι, όταν πια αληθινά γνωρίζει και καταλαβαίνει, τότε δεν φοβάται.

Ήρθε η ώρα να αρχίσουμε επιτέλους να μαθαίνουμε, γονείς και παιδιά, μέσα από τη χαρά και τη σιγουριά! Ακούγοντας τον χαρακτηρισμό «χαρισματικά παιδιά», ο νους του καθένα συνήθως πηγαίνει σε κάτι πολύ ιδιαίτερο και διαφορετικό. Πολλές φορές νομίζουμε πως γνωρίζουμε περί τίνος πρόκειται, όμως εν τέλει ίσως κάτι μας διαφεύγει ή κάτι παρερμηνεύουμε.

Στη διάλεξη που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 3 Νοεμβρίου στη Χ.Α.Ν.Θ. στο Παράρτημα Ασβεστοχωρίου (Ανδρέα Παπανδρέου 2, 57010, Ασβεστοχώρι) και ώρα 18:00 μ.μ., θα ακουστούν, να τεθούν οι σωστές ερωτήσεις και θα ληφθούν έγκυρες απαντήσεις!

Πρόκειται για μία διοργάνωση με πρωτοβουλία της Ομάδας Κολύμβησης Ιχθύς σε συνεργασία με τη Χ.Α.Ν.Θ. Παράρτημα Ασβεστοχωρίου και με ομιλήτρια την κα Δανάη Δεληγεώργη, Ψυχοπαιδαγωγό Κοινωνικής & Συναισθηματικής Ανάπτυξης, Επιστημονικά Υπεύθυνης Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Χαρισματικότητας.

Σκοπός είναι να επαναπροσδιοριστεί ο τρόπος εκπαίδευσης και τελικά να αλλαχτεί ο κόσμος, μέσα από τη χαρά και τη γνώση… να γίνουμε όλοι μέρος της λύσης, όχι μόνο για τον εαυτό μας, αλλά κυρίως για την πηγή του παρόντος και του μέλλοντος, τα παιδιά μας!

Επειδή πρέπει να ενημερωθείτε ήρεμα και απρόσκοπτα, εκείνη τη μέρα θα υπάρχει φύλαξη για τα παιδιά, από τους έμπειρους προπονητές της ομάδας ‘Ιχθ΄ύς” και το υπέροχο προσωπικό της Χ.Α.Ν.Θ., με δημιουργικό παιχνίδι! (Μόνο για παιδιά 3 ετών και άνω)

 

Λίγα λόγια για την ομιλήτρια

Η κα Δεληγεώργη είναι απόφοιτος του τμήματος Φ.Π.Ψ. (Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας), με κατεύθυνση Ψυχολογίας από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και πτυχιούχος ΜΑ in Gifted Education and Support Emotional Needs Northeastern Illinois University. Θα μιλήσει, λοιπόν, στο μυαλό και την ψυχή μας, όχι μόνο μέσα από προσωπικές εμπειρίες, αλλά και διαθέτοντας ένα τεράστιο επιστημονικό υπόβαθρο.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα:

www.danaedeligeorges.com

www.centerfnoesis.com

 

Ομάδα Κολύμβησης Ιχθύς

Καλαμαριά, Μιαούλη 18

Πυλαία, Euromedica-Αρωγή

Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

2313054671

www.ixthys.gr

info@ixthys.gr

Μουσικές του κόσμου

Σεμινάριο μουσικού αυτοσχεδιασμού με τον Wouter Vandenabeele

Ο καταξιωμένος μουσικός και συνθέτης Wouter Vandenabeele έρχεται στη Θεσσαλονίκη, από την Γάνδη του Βελγίου, για δύο συναυλίες και ένα ξεχωριστό σεμινάριο αυτοσχεδιασμού για κλασσικά και παραδοσιακά μουσικά όργανα με θέμα “Μουσικές του κόσμου”.

Το σεμινάριο που θα γίνει την Κυριακή 20 Οκτωβρίου, και ώρα 11:00-14:00 στον χώρο της Ε.Ε.Μ.Ε. (Ερμού 7, 3ος όροφος, Θεσσαλονίκη), απευθύνεται σε μουσικούς και ερασιτέχνες μουσικούς, όλων των επιπέδων.

Ο καθένας μπορεί να φέρει το μουσικό του όργανο και εξερευνητική διάθεση για να παίξει και να αυτοσχεδιάσει με το σύνολο!

Θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής και ειδική έκπτωση στη συναυλία που θα ακολουθήσει το βράδυ της Κυριακής με τον Wouter Vandenabeele και τους συνεργάτες του.

Οι θέσεις είναι περιορισμένες και για την καλύτερη οργάνωση του σεμιναρίου είναι καλό να δηλώσετε τη συμμετοχή σας στη Φόρμα.

 

Πληροφορίες: info@eeme.gr

 

7η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνη Θεσσαλονίκης – Στάση

ΣΤΑΣΗ

Μπορεί μια Μπιενάλε να γίνει σημείο στάσης και αφετηρία αναστοχασμού για τα καίρια ζητήματα των σύγχρονων κοινωνιών, οι οποίες αναπτύσσονται σε συνθήκες επιτάχυνσης και κλιμακούμενης ανισότητας; Να εξετάσει από κριτική απόσταση τη στάση του ανθρώπου απέναντι στον κόσμο και τον πλανήτη; Μπορεί να γεφυρώσει την απόσταση ανάμεσα στον θεατή και τη σύγχρονη τέχνη; Μπορεί να υπερβεί την επιμελητική και θεσμική αυταρέσκεια και να αγγίξει την ουσία της πολιτικής και της καθημερινότητας, να ξαναδεί την καλλιτεχνική πράξη ως συνθήκη εργασίας μέσα ή έξω από θεσμούς και κανόνες; Τα ερωτήματα είναι ίσως αρκετά αλλά δεν περισσεύει κανένα.

Η 7η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης επιχειρεί να γίνει ένα πεδίο επαναπροσδιορισμού αξιών και προτεραιοτήτων που είναι πιθανότερο να προκύψει, όταν δει κανείς τα πράγματα από μια κάποια απόσταση. Αυτή η κριτική αποστασιοποίηση στόχος είναι να δώσει μορφή σε στάσεις, να ενεργοποιήσει το βλέμμα και να οδηγήσει στην πράξη. Όχημα γι’ αυτό είναι η ιστορία. Η έννοια του σύγχρονου στην τέχνη, όπως τη διαμορφώνουν σε σημαντικό βαθμό πλέον οι Μπιενάλε, συσχετίζεται πολλές φορές με αυτή του επείγοντος. Αν, όμως, η αίσθηση του επείγοντος συνιστά κινητήριο δύναμη, η ιστορία μπορεί να προσδιορίσει τις διαδρομές ώστε να μην καταλήξουν αδιέξοδες.

Η 7η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης προτείνει λοιπόν μια ιστορική επισκόπηση του εαυτού, του κόσμου και της ζωής μέσα από καλλιτεχνικές θέσεις και έργα. Με ερωτηματικά ή ενθουσιασμό, με αντιστάσεις ή ανατροπές, με ποιητικότητα ή ρεαλισμό, με φαντασία ή κριτική θεώρηση της πραγματικότητας, με ερευνητικότητα ή επινοητικότητα, οι καλλιτέχνες αναζητούν εναλλακτικά σημεία θέασης του παρελθόντος, του παρόντος και μελλοντικού κόσμου, και με κάποιον τρόπο τον ανασυνθέτουν.

Η πρόταση της Μπιενάλε Θεσσαλονίκης για Στάση αφορά την παύση για αναστοχασμό, τη σιωπή με στόχο όχι τον εφησυχασμό και την απομόνωση αλλά τη θέση, την εμπλοκή, τη φωνή που θα ενωθεί με άλλες φωνές, για τη χάραξη διαδρομών που απαιτούν κόπο, σκέψη και συνέπεια. Για να γίνει η Στάση προϋπόθεση για θέση, το σύγχρονο είναι απαραίτητο να τοποθετηθεί στο πεδίο των ερωτημάτων της ιστορίας και του διαλόγου, των συγκρούσεων, της ιδεολογικής διαμάχης. Η ιστορική ανάγνωση της σύγχρονης τέχνης, επομένως, δεν συνιστά τέλος αλλά μάλλον αρχή μιας γνωστικής διαδικασίας που δίνει τη δυνατότητα ουσιαστικής πολιτικοποίησής της.

Η επιμελητική ομάδα της φετινής διοργάνωσης, προκρίνοντας ως αναγκαία και ζωτική την απόπειρα κριτικής του πολυετούς θεσμού και της ευρύτερης πολιτικής του, επιχειρεί μια στροφή: στα έργα, τους καλλιτέχνες, τις δράσεις και τις αφηγήσεις, που δεν εκφέρουν μόνο δημιουργικό λόγο, αλλά κυρίως ορίζουν μια στάση απέναντι στη ζωή και τον κόσμο. Ακόμη κι αν η επιλογή μοιάζει καταρχάς εσωστρεφής, στην πραγματικότητα ανοίγεται πιο αποφασιστικά προς τους καλλιτέχνες και το κοινό, εγκαινιάζοντας έναν διάλογο μαζί τους και διερευνώντας στάσεις και θέσεις, τρόπους και πρακτικές, αρχεία και ντοκουμέντα, πολύτροπα κανάλια επικοινωνίας.

Καλλιτέχνες κεντρικής έκθεσης

Αljoscha, Jonathas de Andrade, Art Workers’ Coalition, Helene Black, Βαγγέλης Βλάχος, micha cárdenas, Θάλεια Γκατζούλη, Tacita Dean, Thomas Demand, Γιώργος Δεπόλλας, Διοχάντη, Δημήτρης Ζουρούδης, Harun Farocki, Joan Fontcuberta, Jakob Gautel & Ιάσων Καραΐνδρος, Julian Germain, Johan Grimonprez, Minna Henriksson, Valentin Hertweck – Irene Paetzug, Hypercomf, Αθηνά Ιωάννου, Kalos&Klio, Άρης Κατσιλάκης, Gustav Klutsis, Νικόλας Κοζάκης & Raoul Vaneigem, Γιάννης Κουνέλλης, Μαρία Λοϊζίδου, Ζώης Λουμάκης, Christien Meindertsma, Πέτρος Μώρης, Πάολα Παλαβίδη, Απόστολος Παλαβράκης, Γιάννης Παντελίδης, Claudio Pérez, Βαγγέλης Πλοιαρίδης, Βασίλης Σαλπιστής, Κύριλλος Σαρρής, Jonas Staal, Stelarc, SUPERFLEX, Α. Τάσσος, Τάνια Τσιρίδου, Γιάννης Φαϊτάκης, Παντελής Χανδρής, Μαρία Χουλάκη

Μπορεί μια κουρτίνα να μεταμορφωθεί σε χορευτή που κινείται ανάμεσα σε έργα τέχνης και θεατές; Μπορεί μια λυχνία να εντοπίζει τους αγγέλους που βρίσκονται στο δωμάτιο; Μπορούν τα παιδιά του δρόμου να μεταμορφωθούν σε καλλιτέχνες φωτογράφους; Και μπορούμε να δούμε τι βλέπουν πίσω από τα κάγκελα οι κρατούμενοι σε 18 σωφρονιστικά ιδρύματα στην Ελλάδα;

Όσοι έχουν κάνει ήδη Στάση στην 7η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης -και είναι ήδη πάνω από 10.000 επισκέπτες κατά τον πρώτο μήνα λειτουργίας της- γνωρίζουν ήδη τις απαντήσεις.

Όσοι όμως δεν επισκέφθηκαν ακόμη τους έξι χώρους στη Θεσσαλονίκη (Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Πειραματικό Κέντρο Τεχνών, Αλατζά Ιμαρέτ, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης) και για πρώτη φορά τους χώρους του Μουσείου Άλεξ Μυλωνά, στην Αθήνα, ένα πλούσιο πρόγραμμα ξεναγήσεων τους περιμένει για να τους μυήσει στον εικαστικό κόσμο της 7ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης. Να τους συστήσει τα έργα που δημιούργησαν οι 50 και πλέον καλλιτέχνες οι οποίο δίνουν το «παρών» στην πρώτη μεγάλη διοργάνωση του MOMus και να «ξεκλειδώσει» τα μυστικά που κρύβονται πίσω από τα έργα της κεντρικής έκθεσης.

Αν έχετε την περιέργεια να μάθετε ποια σχέση μπορεί να έχουν για παράδειγμα οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες που αποτυπώνουν λεπτομέρειες από εγκαταλελειμμένα οικοδομήματα με τα έργα της ρωσικής πρωτοπορίας. Αν σας ενδιαφέρει να δείτε πως η ιστορία του αυτοματισμού μπορεί να μεταμορφωθεί σε μια σειρά γλυπτών. Αν θέλετε να μάθετε πως είναι δυνατόν κάποιος να έχει ένα τρίτο αυτί στο χέρι του και μάλιστα λειτουργικό κι αν δύναται η τέχνη να δημιουργήσει ένα καταφύγιο ηρεμίας από ακατέργαστο χάλυβα, οι απαντήσεις δίνονται στις ξεναγήσεις της 7ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης.

Μια Στάση στον κόσμο της 7ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης μπορεί να αλλάξει τη Στάση σας απέναντι στον κόσμο της τέχνης. Θα την τολμήσετε;

 

Πρόγραμμα Δράσεων

Στο πρόγραμμα κατά τους τέσσερις μήνες που θα διαρκέσει η 7η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (12.10.2019 – 16.02.2020) εκτός του αμιγώς εικαστικού, όπως θα παρουσιάζεται στους εκθεσιακούς χώρους, θα είναι ιδιαιτέρως ενισχυμένο και το θεωρητικό πλαίσιο της φετινής θεματικής μέσω των εκδηλώσεων λόγου, των ημερίδων και των πρότζεκτς που πλαισιώνουν τον κεντρικό πυρήνα της διοργάνωσης.

Συγκεκριμένα δείτε το Κεντρικό Πρόγραμμα.

 

Ξεναγήσεις

Ξεναγήσεις ανοιχτές για το κοινό (με το εισιτήριο εισόδου στον κάθε χώρο):
  • Κάθε Σάββατο στις 12:00 στο MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη
  • Κάθε Κυριακή στις 12:00 στο MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (εντός ΔΕΘ-HELEXPO)
  • Τις Κυριακές 20 Οκτωβρίου • 3, 17 Νοεμβρίου • 1, 15 Δεκεμβρίου, 12, 26 Ιανουαρίου • 2, 9, 16 Φεβρουαρίου στις 12:00 στο MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης
  • Τις Κυριακές 3, 10, 24 Νοεμβρίου • 8, 15 Δεκεμβρίου • 12, 26 Ιανουαρίου • 9, 16 Φεβρουαρίου στη 13:00 στο MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών
  • Τα Σάββατα 8 Δεκεμβρίου · 11, 25 Ιανουαρίου · 15 Φεβρουαρίου στις 12:00  στο Αλατζά Ιμαρέτ
  • Χωρίς ξεναγήσεις στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

*Ωράριο λειτουργίας του Μ1, όπου εκτίθεται έργο του Aljosa. Το έργο του Aljosa στο Μ1 το βλέπει κανείς τις ώρες που υπάρχει παράσταση στη αίθουσα. Το έργο των Νικόλα Κοζάκη & Raoul Vaneigem εκτίθεται στον ενδιάμεσο χώρο των δύο κτιρίων.

 

Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Κατά τη διάρκεια της 7ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης πραγματοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και ξεναγήσεις για μαθητές αλλά και για ενήλικες. Όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι ειδικές ξεναγήσεις για την 7η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης υλοποιούνται έπειτα από συνεννόηση με τα αντίστοιχα τμήματα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων.
  • Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη

Τ: 2310589222

E-mail: educationmodern@momus.gr

  • Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης 

Τ: 2310 240002

E-mail: mmca.education@gmail.com

  • Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

Τ: 2310 566716

E-mail: educ.thmp@culture.gr

  • MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά

Τ: 2103215717

E-mail: info.mam@momus.gr

 

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε στην ιστοσελίδα της 7ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης  http://thessalonikibiennale.gr/.

Η εμψύχωση στην ομάδα της τάξης

Εκπαιδευτικό βιωματικό σεμινάριο

Ο παιδαγωγός σε ρόλο εμψυχωτή: δυσκολίες, προκλήσεις και δημιουργική αλληλεπίδραση στην ομάδα – τάξη.

Παιχνίδια γνωριμίας, εμπιστοσύνης και  συνεργασίας, παιχνίδια φαντασίας, βιωματικές ασκήσεις προσωπικής ανάπτυξης και έκφρασης.

H «Σχεδία στην πόλη», με 20 χρόνια εμπειρίας στη βιωματική εκπαίδευση και στην κατάρτιση παιδαγωγών σχεδιάζει και φέτος μια σειρά σεμιναρίων που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εκπαιδευτικών στο σύγχρονο σχολικό πλαίσιο. Το πρώτο σεμινάριο αφορά στην Εμψύχωση ομάδας.

Στόχος του είναι να αναδείξει παιδαγωγικά εργαλεία που θα βοηθήσουν τους συμμετέχοντες να αναπτύξουν ένα θετικό κλίμα και να αντιμετωπίσουν δημιουργικά δυσκολίες στην ομάδα  – τάξη ή σε οποιαδήποτε άλλο πλαίσιο εργάζονται.

Απευθύνεται σε όσους εργάζονται με παιδιά και νέους, σε παιδαγωγούς, ψυχολόγους, καλλιτέχνες, σε φοιτητές παιδαγωγικών σχολών και σε όσους ενδιαφέρονται για μια διαφορετική βιωματική προσέγγιση στην επικοινωνία και στην προσωπική ανάπτυξη των μελών μιας ομάδας.

 

Εκπαιδεύτρια: Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγός, εμψυχώτρια

Μουσική και παιδί

Σεμινάριο για γονείς, παιδαγωγούς, μουσικούς και όλους όσους αγαπούν τη μουσική και τα παιδιά

Τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 7.00 – 8.30 μ.μ. στη Χαρά και Μουσική τον πρώτο λόγο θα έχει τι άλλο, η  μουσική!

Πόσο σημαντική είναι η μουσική για τα παιδιά;

Πως μπορώ να εντάξω τη μουσική  στην καθημερινή οικογενειακή ζωή;

Ποια είναι τα μουσικοκινητικά στάδια ανάπτυξης;

Τι είναι οι συναυλίες για παιδιά;

Από ποια ηλικία είναι καλύτερα να αρχίσουν τα παιδιά ένα μουσικό όργανο;

Πώς επιδρά η μουσική στην κοινωνικοποίηση του παιδιού;

Είναι τα παιδικά τραγούδια μια γέφυρα ανάμεσα στις γενιές;

Είναι η μουσική για όλους;

Τα πάντα για την φωνολογική ενημερότητα – συλλαβική επίγνωση

Την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου και ώρα 19:00 το Sublime Book store σε συνεργασία με και το The Pandas Booktique παρουσιάζει το βιβλίο “Τα πάντα για την φωνολογική ενημερότητα-συλλαβική επίγνωση”, ένα βιβλίο – εργαλείο για παιδιά που πρόκειται να μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν ή έχουν δυσκολίες στην κατάκτηση της ανάγνωσης και της γραφής.

Θα ακολουθήσει συζήτηση με την λόγο-θεραπεύτρια από το Kέντρο Λογοθεραπείας Λογοτέχνημα Νερούτσου Ελένη κατά την οποία οι γονείς μπορούν να υποβάλλουν τα ερωτήματα που τους απασχολούν σχετικά με το λόγο του παιδιού τους.

 

KinderDocs – Inventing Tomorrow

KinderDocs

Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ για παιδιά και νέους

Οκτώβριος 2019 – Απρίλιος 2020

 

Πρεμιέρα: Νέοι, επιστήμη και περιβάλλον

Γνωρίστε καινοτόμους έφηβους επιστήμονες από όλο τον κόσμο που αναπτύσσουν λύσεις για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η ανθρωπότητα. Η συναρπαστική προετοιμασία για τον σημαντικότερο διαγωνισμό νέων επιστημόνων στον κόσμο, το Intel International Science and Engineering Fair. Ποιος θα αναδειχθεί νικητής;

 

Laura Nix, Η.Π.Α, 2018, 87’

Δείτε το τρέιλερ εδώ

Στα αγγλικά, ινδονησιακά, ισπανικά με ελληνικούς υπότιτλους

ΦΕΣΤΙΒΑΛ/ΒΡΑΒΕΙΑ: GREAT JURY AWARD SEATTLE INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2018 • OFFICIAL SELECTION: SUNDANCE FILM FESTIVAL 2018 • HOTDOCS 2018 • FULL FRAME DOCUMENTARY FILM FESTIVAL 2018 • CPH:DOX 2018

Μετά από την προβολή ακολουθεί συζήτηση.

Καλεσμένοι στην Πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη 3/11 οι Λεωνίδας Ντζιαχρήστος, Αναπληρωτής Καθηγητής ΑΠΘ Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και ο Γιώργος Ντινόπουλος από την διεθνή αποστολή 2019 για το Δίκτυο «Νέοι Δημοσιογράφοι για το Περιβάλλον (νικητές 1ου βραβείου στην κατηγορία άρθρου & 2ο βραβείο στην κατηγορία Φωτορεπορτάζ)

 

Δείτε το αναλυτικό Πρόγραμμα για την περίοδο 2019 – 2020.

Λίγα λόγια για το KinderDocs

Ξεκινάει στις 13 Οκτωβρίου για 4η χρονιά το KinderDocs Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ για Παιδιά και Νέους στο Μουσείο Μπενάκη/Πειραιώς 138 και στις 3 Νοεμβρίου στο ΜOMus – Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη.

Το θέμα της εφηβείας, των ανθρώπινων σχέσεων και της εκπαίδευσης, καθώς και οι συνέπειές τους στα παιδιά και τους νέους διαπερνά όλο τον κορμό του φετινού προγράμματος, που περιλαμβάνει 28 βραβευμένα ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο, 13 εκ των οποίων ελληνικές πρεμιέρες.

Συνεχίζεται η συνεργασία με δύο μεγάλα ευρωπαϊκά φεστιβάλ ντοκιμαντέρ, IDFA (Ολλανδία) και Doxs! (Γερμανία). Επίσης, το πρόγραμμα του KinderDocs θα παρουσιαστεί και πάλι φέτος τον Νοέμβριο στο σημαντικότερο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ της Ιταλίας, το Festival dei Popoli στη Φλωρεντία. Πάνω από 60% του φετινού προγράμματος είναι φτιαγμένο από γυναίκες δημιουργούς.

Το KinderDocs ξεκινάει στις 13/10 και διαρκεί έως τον Απρίλιο 2020.

Περιλαμβάνει:

  • 30 εκπαιδευτικές προβολές και παράλληλες δράσεις για σχολεία στα δύο μουσεία
  • Toolkit 2019/2020 για την προετοιμασία πριν και μετά τις προβολές, που περιλαμβάνει όλες τις ταινίες
  • 14 ειδικές προβολές για όλη την οικογένεια τα Σαββατοκύριακα, με συζήτηση ή δράση με ειδικούς καλεσμένους
  • Το φεστιβάλ απευθύνεται σε παιδιά και νέους από 9 ετών, εκπαιδευτικούς, φοιτητές, γονείς και φίλους του καλού κινηματογράφου
  • Στόχος είναι να δημιουργείται πεδίο και έμπνευση για διάλογο και δράσεις, διαμορφώνοντας τους νέους σκεπτόμενους πολίτες του αύριο, σήμερα
  • Δείτε το πρόγραμμα στο kinderdocs.com και ενημερωθείτε στο facebook/kinderdocs

Συνέδριο: Αφηγήσεις και “αφηγήσεις” για την Παιδική Ηλικία

Το Συνέδριο με θέμα: Αφηγήσεις και “αφηγήσεις” για την Παιδική Ηλικία θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 18 και Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2019, στον Πύργο της Παιδαγωγικής Σχολής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Το Συνέδριο διοργανώνεται από το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΤΕΠΑΕ) σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και το Τμήμα Κινηματογράφου. Την ευθύνη του Συνεδρίου έχει η Κανατσούλη Μελπομένη, Καθηγήτρια ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ.

Το Συνέδριο θα διεξαχθεί με τη συμμετοχή διακεκριμένων Ελλήνων επιστημόνων και ακαδημαϊκών που εργάζονται σε διαφορετικά πεδία της έρευνας για την παιδική ηλικία και των τρόπων που αυτή αποτυπώνεται με αφηγήσεις και αφηγήσεις. Πιο συγκεκριμένα, οι ιστορικές σπουδές μιλώντας για τον καθορισμό της παιδικής ηλικίας μέσα στον ιστορικό χρόνο έδειξαν πως ουσιαστικά μιλάμε για την κατασκευή της. Η αφήγηση, δηλαδή οι δια του λόγου και της τέχνης μορφές της παιδικής ηλικίας, αναμφισβήτητα επηρεάζει, τροποποιεί, αλλάζει την αντίληψη για το τι σημαίνει παιδική ηλικία. Και φυσικά οι αφηγήσεις, κατασκευάζοντας επίσης την παιδική ηλικία ή τις παιδικές ηλικίες, την ή τις επαναπροδιορίζουν.

Με τον όρο αφηγήσεις εννοούμε αφηγήσεις προφορικές ή αφηγήσεις λογοτεχνικών χαρακτήρων εγγεγραμμένων σε λογοτεχνικά κείμενα, ενώ με τον όρο αφηγήσεις εννοούμε κάθε άλλου είδους «κείμενο» (ταινία, κόμικς, διαφήμιση κ.λπ.) στο οποίο εγγράφεται μια εκδοχή της παιδικής ηλικίας.

Μεταξύ των θεμάτων που θα παρουσιαστούν είναι: αφηγήσεις παιδιών ή ενηλίκων για την παιδική τους ηλικία και η επεξεργασία τους από τη σύγχρονη ιστορική, ψυχολογική /παιδαγωγική έρευνα, αφηγήσεις για την παιδική ηλικία μέσα στη Λογοτεχνία, παιδική ή για ενηλίκους, η παιδική ηλικία μέσα από εικονιστικές αφηγήσεις, στα mass media, στη φωτογραφία και σε ταινίες κινηματογραφικές ή τηλεοπτικές κ.λπ.

 

Περισσότερες πληροφορίες για το Συνέδριο και το πρόγραμμα: www.narratives.web.auth.gr

Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου & Παντομίμας 2019

Φέτος στην Βέροια από τις 11 έως τις 21 Οκτωβρίου, θα πραγματοποιηθεί η γνωστή διεθνής συνάντηση του θεάτρου με τις κούκλες και όχι μόνο! Παραστάσεις, σεμινάρια, εργαστήρια και πολλές ακόμα εκπλήξεις περιμένουν όσους επισκεφτούν το υπέροχο αυτό Φεστιβάλ!

Συμμετέχουν:
13 θίασοι από ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ , ΙΣΠΑΝΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ , ΕΛΒΕΤΙΑ , ΙΤΑΛΙΑ, ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ και ΕΛΛΑΔΑ.

Θα πραγματοποιηθούν:
11 παραστάσεις για Σχολεία, στο θέατρο
12 παραστάσεις για το κοινό, στο θέατρο
ΘΕΑΤΡΟ ΔΡΟΜΟΥ~ ΠΑΝΤΟΜΙΜΑ
27 περάσματα στην εικαστική εγκατάσταση
1 Διεθνές Σεμινάριο για ενήλικες
12 εργαστήρια για μαθητές
1 έκθεση

 

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα του Veria ThessPuppet Festival 2019 εδώ.

 

Διημερίδα: Tο Θέατρο για παιδιά και νέους θεατές στον 21ο αιώνα

Διημερίδα: «Το θέατρο για παιδιά και νέους στον 21ο αιώνα. Αναζητήσεις και προβληματισμοί»

Ανθεί το θέατρο για παιδιά και νέους θεατές; Η πληθώρα παραγωγών μαρτυρά πως ναι. Παρακολουθούν οι παραστάσεις τις σύγχρονες τάσεις στο θέατρο και τις κοινωνικές εξελίξεις; Ποια η σχέση ποσότητας και ποιότητας; Απασχολεί το θέατρο για παιδιά την κριτική;

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση μαζί με την Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών ανοίγουν τη συζήτηση γύρω από το θέατρο για παιδιά και νέους θεατές με τη διημερίδα που διοργανώνουν το διήμερο 12 και 13 Οκτωβρίου 2019 στο πλαίσιο των 54ων Δημητρίων με την υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Στη διημερίδα συγγραφείς, σκηνοθέτες, θεατροπαιδαγωγοί, θεατρολόγοι και κριτικοί συζητούν για τα προβλήματα και τις εξελίξεις στον χώρο του θεάτρου για παιδιά και νέους με βάση της θεματικές:

  • Σύγχρονη δημοκρατία και παραστάσεις για παιδιά και εφήβους
  • Θεατρικό κείμενο – παράσταση – κριτική
  • Σύγχρονες τάσεις
  • Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης

Το δεύτερο μέρος της διημερίδας περιλαμβάνει βιωματικά εργαστήρια  που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, σε θεατρολόγους και γονείς, καθώς και σε άτομα που δουλεύουν με παιδιά και νέους.

Προσκεκλημένος ομιλητής και εμψυχωτής εργαστηρίου είναι ο Brendon Burns, Διευθυντής στο Τμήμα Εφαρμοσμένου Θεάτρου και Θεάτρου για τη Κοινότητα στο Liverpool Institute for Performing Arts (LIPA), στη Μεγάλη Βρετανία, ο οποίος θα αναφερθεί στην άρρηκτη σχέση μεταξύ θεάτρου και δημοκρατίας.

Σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του Πολυχώρου Ισλαχανέ θα προβάλλονται, σε συνεχή ροή, σύντομα βίντεο των θιάσων/ομάδων που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά πάνω στο θέατρο για παιδιά.

 

Πρόγραμμα Ημερίδας

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

10:00 – 10:30  Προσέλευση κοινού

10:30 – 11:00  Χαιρετισμοί

 

Πρώτη συνεδρία

11:00 – 12:30  Σύγχρονη δημοκρατία και παραστάσεις για παιδιά και εφήβους

Κεντρική εισήγηση: «Υπάρχει διαφωνία! Το θέατρο, η δημοκρατία και οι σημαντικότερες δεξιότητες που μπορούμε να διδάξουμε στα παιδιά μας»

Ομιλητής: Brendon Burns

Συζητούν: Brendon Burns, Διευθυντής στο Τμήμα Εφαρμοσμένου Θεάτρου και Θεάτρου για τη Κοινότητα στο Liverpool Institute for Performing Arts (LIPA), Ηνωμένο Βασίλειο, Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση, Επίκουρη καθηγήτρια του Θεάτρου στην Εκπαίδευση, Τμήμα Θεάτρου Σχολής Καλών Τεχνών, Α.Π.Θ., Σοφία Καρακάντζα, Σκηνοθέτης, Χαρά Τσουκαλά, Εκπαιδευτικός, Πρόεδρος Δ.Σ. του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Συντονίζει: Άβρα Αυδή, Φιλόλογος, Δασκάλα δράματος/θεάτρου

Ακολουθεί συζήτηση με το κοινό.

12:30 – 13:00  Διάλειμμα για καφέ

 

Δεύτερη συνεδρία

13:00 -14:00 Θεατρικό κείμενο – παράσταση – κριτική

Συζητούν: Ελευθερία Ράπτου, Θεατρολόγος ΜSc – Κριτικός Θεάτρου, Σύμβουλος Πολιτιστικής Πολιτικής, Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Σκηνοθέτης – Θεατρολόγος, Γιάννα Τσόκου, Θεατρολόγος, Βασίλης Κουκαλάνι, Ηθοποιός, Σκηνοθέτης, Γιάννης Ρήγας, Διευθυντής Δραματικής Σχολής Κ.Θ.Β.Ε., Σκηνοθέτης

Συντονίζει: Ζωή Βερβεροπούλου Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε., Σχολή Πολιτικών Επιστημών, Α.Π.Θ., Κριτικός Θεάτρου.

Παρέμβαση – ενημέρωση της Λέσχης Ανάγνωσης Θεσσαλονίκης του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση Γιούλη Αλεξίου, Φιλόλογος

Ακολουθεί συζήτηση με το κοινό.

14:00 – 14:15  Διάλειμμα

Τρίτη συνεδρία

14:15 – 15:15  Σύγχρονες τάσεις. Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης

Συζητούν ομάδες και δημιουργοί που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη

Κ.Θ.Β.Ε.: Μαρία Τσιμά

Μικρός Βορράς: Τάσος Ράτζος

Ομάδα Hippo: Αλέξης Ράπτης

Ομάδα Κοπέρνικος: Γιωργής Σφυρής

Θέατρο Σοφούλη: Παυλίνα Χαρέλα

Συντονίζει: Ελευθερία Ράπτου, Θεατρολόγος ΜSc – Κριτικός Θεάτρου, Σύμβουλος Πολιτιστικής Πολιτικής

Ακολουθεί συζήτηση με το κοινό.

 

Εργαστήρια

  • «Θεατρική παράσταση για παιδιά και νέους: το πριν και το μετά»

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

Ώρα: 17.00 – 20.00

Διάρκεια: 3 ώρες

Εμψυχώτριες: Ειρήνη Ζώη, Θεατρολόγος, Θεατροπαιδαγωγός – Ανέτα Λιάπτση, Θεατρολόγος, Θεατροπαιδαγωγός

Χώρος Διεξαγωγής: 43ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Προξένου Κορομηλά 25

Συμμετοχή δωρεάν, για περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων. Απαιτείται αίτηση συμμετοχής στη φόρμα εδώ.

  • «Από τη σκηνή στη σελίδα: Η κριτική ως πολιτισμική “μετα-παράσταση” στο θέατρο για παιδιά και εφήβους»

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

Ώρα: 17.00 – 20.00

Διάρκεια: 3 ώρες

Εμψυχώτρια: Ελευθερία Ράπτου, Θεατρολόγος ΜSc – Κριτικός Θεάτρου, Σύμβουλος Πολιτιστικής Πολιτικής

Χώρος Διεξαγωγής: 43ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Προξ. Κορομηλά 25

Συμμετοχή δωρεάν, για περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων. Απαιτείται αίτηση συμμετοχής στη φόρμα εδώ.

  • «Προσεγγίζουμε κοινωνικά ζητήματα με το Θέατρο της Επινόησης αξιοποιώντας το”αλλά”, το “επειδή”, το “και” και το “συνεπώς”»

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019

Ώρα: 10.00 – 14.00 & 16.00 – 20.00

Διάρκεια: 8 ώρες

Εμψυχωτής: Brendon Burns, Διευθυντής στο Τμήμα Εφαρμοσμένου Θεάτρου και Θεάτρου για τη Κοινότητα στο Liverpool Institute for Performing Arts (LIPA), Ηνωμένο Βασίλειο.

Χώρος Διεξαγωγής: 43ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Προξένου Κορομηλά 25

Κόστος συμμετοχής: 15,00€ για τα μέλη του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, 25,00€ για τα μη μέλη. Αριθμός θέσεων περιορισμένος, απαιτείται αίτηση συμμετοχής στη φόρμα εδώ.

  • Οι ιστορίες του εαυτού μας – θέατρο ντοκουμέντο

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019

Ώρα: 10.00 – 14.00 & 16.00 – 20.00

Διάρκεια: 8 ώρες

Εμψυχώτρια: Κακουδάκη Τζωρτζίνα, Σκηνοθέτης, Θεατρολόγος

Χώρος Διεξαγωγής: Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού Δήμου Θεσσαλονίκης, Κουντουριώτου 17

Συμμετοχή δωρεάν, για περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων. Απαιτείται αίτηση συμμετοχής στη φόρμα εδώ.

 

Διοργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο των 54ων Δημητρίων.

LEGO Education Academy Mindstorms EV3

Σεμινάρια εκπαιδευτικής ρομποτικής για ενήλικες

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας και Β’/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education.

 

Γιατί LEGO® MINDSTORMS® Education EV3

(Υπό την καθοδήγηση του μοναδικού LEGO Education Academy Certified Teacher Trainer σε Ελλάδα και Κύπρο)

Το μάθημα θα προετοιμάσει τους συμμετέχοντες ώστε να εισάγουν το STEM στην τάξη τους χρησιμοποιώντας το LEGO MINDSTORMS Education EV3. Θα βιώσουν πώς μπορούν να εισάγουν μαθήματα που βασίζονται στη προσέγγιση Hands-on τα οποία μπορούν να υποστηρίξουν τους μαθητές τους τόσο στο να επιτύχουν τους στόχους του προγράμματος σπουδών όσο και να ενισχύσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα όπως η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η επίλυση προβλημάτων σε ένα συνεργατικό περιβάλλον.

Η εκπαίδευση αποσκοπεί στην εξοικείωση των συμμετεχόντων με τα βασικά στοιχεία του υλικού (Hardware) του LEGO Mindstorms Education EV3, του λογισμικού (Software) καθώς και τον παρεχόμενων προγραμμάτων σπουδών (Curriculums). Οι εκπαιδευόμενοι θα κατασκευάσουν το πρώτο τους ρομπότ, θα το προγραμματίσουν και θα επιλύσουν προβλήματα χρησιμοποιώντας ικανότητες από το φάσμα του STEM, ακολουθώντας ακριβώς την ίδια προσέγγιση και του πόρους που θα χρησιμοποιήσουν στην τάξη τους ώστε να εισάγουν τους μαθητές τους στο STEM χρησιμοποιώντας το EV3.

Το μάθημα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ελκυστικό και διασκεδαστικό με εκπαιδευτικές εμπειρίες που δίνουν μια θεμελιώδη εισαγωγή στην προσέγγιση της LEGO Education στην σύγχρονη εκπαίδευση καθώς και στην έννοια της μάθησης μέσα από το παιχνίδι. Κάθε δραστηριότητα ακολουθείται από συζήτηση σχετικά με τη μεθοδολογία, την εφαρμογή στο πρόγραμμα σπουδών, την εφαρμογή αλλά και την διαφοροποίηση της στην τάξη και στα επίπεδα γνώσεων των μαθητών.

Για να υποστηριχτεί η σίγουρη επιτυχία των συμμετεχόντων παρέχεται χρόνος αλλά και καθοδήγηση ώστε να σχεδιάσουν τα δικά τους πρώτα μαθήματα χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό και την εκπαιδευτική προσέγγιση. Μετά το πέρας της εκπαίδευσης οι συμμετέχοντες είναι πλήρως προετοιμασμένοι να εισάγουν και εφαρμόσουν με επιτυχία το LEGO Mindstorms Education EV3 στην τάξη τους.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Κατανόηση του τρόπου διδασκαλίας του STEM με τη χρήση του LEGO Mindstorms Education EV3
  • Εξοικείωση στη χρήση υλικού, λογισμικού και προγραμμάτων σπουδών
  • Απόκτηση εμπειρίας Hands-on από την άμεση εμπλοκή σε δραστηριότητες από την πλευρά του μαθητή
  • Κατανόηση εφαρμογής στο πρόγραμμα σπουδών.
  • Εφαρμογή της μεθοδολογίας της LEGO Education στην εκπαίδευση
  • Απόκτηση ιδεών για το πως μπορείτε να εισάγετε στην τάξη σας μαθήματα που ακολουθούν της προσέγγιση Hands-on ώστε να υποστηρίξετε τους μαθητές σας και να τους βοηθήσετε να βελτιώσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα.
  • Ανάπτυξη αποτελεσματικών τεχνικών για την εισαγωγή του EV3 στην τάξη, συμπεριλαμβανομένου της σχεδίασης μαθήματος (Lesson Planning) και της διαχείρισης της τάξης (Classroom Management)

 

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Δραστηριότητα Hands-on στα πρώτα 10 λεπτά
  • Τα δύο τρίτα της ημέρας περιλαμβάνουν δραστηριότητες Hands-on
  • To ένα τρίτο της ημέρας περιλαμβάνει θεωρία και συζήτηση
  • Project σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών
  • Lesson Planning

LEGO Education WeDo 2.0

Σεμινάρια εκπαιδευτικής ρομποτικής για ενήλικες

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education. Με την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των θεματικών ενοτήτων, οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου θα λάβουν επίσημο πιστοποιητικό από την LEGO Education Academy, το οποίο αποδεικνύει πως ο κάτοχός του γνωρίζει τη φιλοσοφία και τη λογική των εκπαιδευτικών προτάσεων της LEGO Education καθώς και το πως να εφαρμόσει τη μεθοδολογία της LEGO Education Academy στην τάξη του με σκοπό την ανάπτυξη δραστηριοτήτων κάνοντας χρήση του υλικού στο οποίο εκπαιδεύτηκε.

 

Γιατί LEGO® Education WeDo 2.0\

(Υπό την καθοδήγηση του μοναδικού LEGO Education Academy Certified Teacher Trainer σε Ελλάδα και Κύπρο)

Αυτό το πρόγραμμα θα δώσει στους συμμετέχοντες μια βασική κατανόηση για τον τρόπο εφαρμογής και χρήσης της λύσης του WeDo 2.0 στην τάξη τους.

Μέσω της εκπαίδευσης θα γνωρίσουν πως μπορούν να υποστηρίξουν τους μαθητές και να εισάγουν τη μεθοδολογία Hands-on στην τάξη για project με έμφαση σε επιστήμες και τον προγραμματισμό. Η εκπαίδευση καλύπτει τρόπους διδασκαλίας για τον δάσκαλο ώστε να καλύψει τομείς του προγράμματος σπουδών και ταυτόχρονα να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η επίλυση προβλημάτων, η ευελιξία, η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα και η επιμονή σε ένα συνεργατικό περιβάλλον.

Το μάθημα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ελκυστικό και διασκεδαστικό με εκπαιδευτικές εμπειρίες που δίνουν μια θεμελιώδη εισαγωγή στην προσέγγιση της LEGO Education στην σύγχρονη εκπαίδευση καθώς και στην έννοια της μάθησης μέσα από το παιχνίδι. Μετά το πέρας της εκπαίδευσης κάθε εκπαιδευόμενος αποχωρεί με πολλές ιδέες για τον πως να ξεκινήσει αλλά και να συνεχίσει να χρησιμοποιεί το WeDo 2.0 στην τάξη του.

Για να υποστηριχτεί η σίγουρη επιτυχία των συμμετεχόντων παρέχεται χρόνος αλλά και καθοδήγηση ώστε να σχεδιάσουν τα δικά τους πρώτα μαθήματα για το WeDo 2.0 χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό και την εκπαιδευτική προσέγγιση. Μετά το πέρας της εκπαίδευσης οι συμμετέχοντες είναι πλήρως προετοιμασμένοι να εισάγουν και εφαρμόσουν με επιτυχία το WeDo 2.0 στις τάξεις του δημοτικού για να καλύψουν διάφορες επιστήμες κάνοντας το μάθημα πιο ελκυστικό και συναρπαστικό για τους μαθητές.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Κατανόηση του τρόπου διδασκαλίας με τη χρήση του WeDo0 αλλά και της αποτελεσματικότητάς του στη τάξη
  • Εξερεύνηση μιας μεγάλης σειράς από διαφορετικά Project με μεγάλη θεματολογία και διαφορετικών τύπων
  • Ανάπτυξη αποτελεσματικών τεχνικών για την εισαγωγή του WeDo0 στην τάξη, συμπεριλαμβανομένου της σχεδίασης μαθήματος (Lesson Planning) και της διαχείρισης της τάξης (Classroom Management)
  • Απόκτηση εμπειρίας Hands-on από την άμεση εμπλοκή σε δραστηριότητες από την πλευρά του μαθητή
  • Κατανόηση εφαρμογής στο πρόγραμμα σπουδών.
  • Εφαρμογή της μεθοδολογίας της LEGO Education στην εκπαίδευση
  • Κατανόηση του πως η κατασκευή με τουβλάκια LEGO και ο προγραμματισμός μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικά κίνητρα στη μάθηση των μαθητών
  • Κατανόηση της μεθοδολογίας εκπαίδευσης της LEGO Education

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Δραστηριότητα Hands-on στα πρώτα 10 λεπτά
  • Τα δύο τρίτα της ημέρας περιλαμβάνουν δραστηριότητες Hands-on
  • To ένα τρίτο της ημέρας περιλαμβάνει θεωρία και συζήτηση
  • Project σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών
  • Lesson Planning

 

LEGO Education STEAM and Coding Express

Learning Through Play with LEGO Education Preschool – Σεμινάρια επαγγελματικής ανάπτυξης για ενήλικες

Το σεμινάριο απευθύνεται σε δασκάλους προσχολικής αγωγής, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης, γονείς αλλά και σε απλούς χρήστες που επιθυμούν να γνωρίσουν τα εργαλεία που παρέχονται από τη LEGO Education σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, καθώς και την προσέγγιση της LEGO Education Preschool στη σύγχρονη εκπαίδευση.

 

Γιατί μια εκπαίδευση Learning Through Play with LEGO Education Preschool

(Υπό την καθοδήγηση του μοναδικού LEGO Education Academy Certified Teacher Trainer σε Ελλάδα και Κύπρο)

Η συγκεκριμένη εκπαίδευση θα βοηθήσει τους συμμετέχοντες να καταλάβουν πως μαθαίνουμε και αναπτύσσουμε νέες δεξιότητες μέσα από το παιχνίδι, καθώς και πως μπορούν να εισάγουν δραστηριότητες δημιουργικής εξερεύνησης στην τάξη του νηπιαγωγείου, του εκπαιδευτηρίου τους, είτε στο σπίτι σας ως γονείς. Θα γνωρίσουν γιατί το παιχνίδι είναι σημαντικό για την εξέλιξη των παιδιών και πως μέσα από δραστηριότητες παιχνιδιού τα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες κοινωνικές και συναισθηματικές, γλωσσικές αλλά και δεξιότητες που σχετίζονται με τα μαθηματικά, τη μηχανική κ.α. σε πρώιμο στάδιο.

Κάθε εκπαίδευση προσχολικής χωρίζεται σε τρία μέρη. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει τη γνωριμία καθώς και την εισαγωγή στην μάθηση μέσω του παιχνιδιού. Στο δεύτερο μέρος θα γνωρίσουν τη δημιουργική εξερεύνηση μέσα από δραστηριότητες, ενώ στο τρίτο μέρος πραγματοποιείται η εκπαίδευση των Build me Emotions, StoryTales, STEAM Park ή Coding Express.

Το σεμινάριο είναι διαδραστικό και περιλαμβάνει:

  • Εισαγωγή στη μεθοδολογία της LEGO Education
  • LEGO Education Teacher’s kit
  • Μάθηση μέσα από το παιχνίδι
  • Δημιουργική Εξερεύνηση
  • Εκπαίδευση στο set προσχολικής
  • Δωρεάν διδακτικά σενάρια
  • Με την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των θεματικών ενοτήτων, οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου θα λάβουν επίσημο πιστοποιητικό από την LEGO Education Academy

Βασικά πλεονεκτήματα της μεθοδολογίας της LEGO Education

  • Αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών: Η κατασκευή με τουβλάκια LEGO αποτελεί μια μοναδική «γλώσσα επικοινωνίας» η οποία μαθαίνεται πολύ εύκολα. Μέσα σε ελάχιστα λεπτά όλοι οι μαθητές θα κατασκευάζουν τις σκέψεις και τις ιδέες τους σε LEGO δημιουργίες. Αυτή η διαδικασία διεγείρει το ενδιαφέρον τους συνεχώς όσο αναπτύσσουν τις κατασκευές τους. Όταν οι μαθητές ενθουσιάζονται για αυτό που κάνουν τότε νιώθουν την ανάγκη να μοιραστούν τις ιδέες τους με τους άλλους αναπτύσσοντας έτσι δεξιότητες επικοινωνίας, γίνονται αυθόρμητοι και αποκτούν αυτοπεποίθηση αλλά και κίνητρο για να συνεχίσουν. Οι μέθοδοι αυτές επίσης είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, διάσπαση προσοχής που δε μπορούν να συμμετέχουν πλήρως στο μάθημα.
  • Ανοιχτού τύπου εκπαίδευση: Όταν οι ερωτήσεις που κάνουμε στους μαθητές περιέχουν μόνο μία προκαθορισμένη απάντηση τότε δεν υπάρχουν περιθώρια για δημιουργικότητα. Τέτοιου τύπου προσεγγίσεις μπορούν να μειώσουν το ενδιαφέρον και το κίνητρο από τους μαθητές. Στο πραγματικό κόσμο τα ερωτήματα που συναντάμε δε μπορούν να απαντηθούν με μια λίστα έτοιμων απαντήσεων. Θα πρέπει να αυτοσχεδιάσουμε και να γίνουμε δημιουργικοί.

Learning Through Play with Coding Express

Η εκπαίδευση αυτή θα εισάγει τους συμμετέχοντες στον τρόπο εφαρμογής και χρήσης του Coding Express. Θα γνωρίσουν πώς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τις πιο βασικές έννοιες του προγραμματισμού και να αναπτύξουν σημαντικές δεξιότητες όπως επίλυση προβλημάτων, κριτική σκέψη, συνεργασία γλωσσικές και αφηγηματικές δεξιότητες, καθώς και δεξιότητες κοινωνικές και συναισθηματικές.

Learning Through Play with STEAM Park

Η εκπαίδευση αυτή θα τους δείξει πως να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν πρώιμες δεξιότητες που σχετίζονται με το STEAM (Science Technology Engineering Arts Mathematics) όπως η κατανόηση της σχέσης μεταξύ αιτίας και αποτελέσματος, η παρατήρηση, οι προβλέψεις, η επίλυση προβλήματος, η ανάπτυξη της φαντασία και της δημιουργικότητας και πολλά άλλα. Η εκπαίδευση είναι διασκεδαστική και βιωματική με στόχο την ενθάρρυνσή των παιδιών σκέφτονται σαν επιστήμονες καθώς χτίζουν μοντέλα και δοκιμάζουν και πειραματίζονται με τις ιδέες τους.

Learning Through Play with Build Me Emotions

Η εκπαίδευση αυτή θα τους εισάγει στον τρόπο εφαρμογής και χρήσης του Build Me Emotions. Θα γνωρίσουν πως μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες και παιχνίδια ρόλων τα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν τις κοινωνικές αλλά και τις συναισθηματικές τους δεξιότητες, να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους καθώς και να κατανοούν τους γύρω τους, η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης, τη διαχείρισης συγκρούσεων και πολλά άλλα. Η εκπαίδευση είναι διασκεδαστική και βιωματική και ζωντανεύει μέσα από τη κατασκευή χαρακτήρων που επιτρέπουν συζητήσεις που σχετίζονται με σημαντικά θέματα κοινωνικά και συναισθηματικά της καθημερινότητας.

Learning Through Play with StoryTales

Η εκπαίδευση αυτή θα τους εισάγει στον τρόπο εφαρμογής και χρήσης του StoryTales ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν πρώιμες γλωσσικές δεξιότητες και δεξιότητες γραμματισμού όπως να εκφράζουν τις σκέψεις, τις ιδέες και τις απόψεις τους, να συζητούν με τους γύρω τους αλλά και να κατανοούν την αφηγηματική δομή μας ιστορίας. Η εκπαίδευση είναι διασκεδαστική και βιωματική και στοχεύει τόσο στην κατασκευή σκηνικών μιας ιστορίας όσο και στην δημιουργία και την παρουσίαση φανταστικών ή πραγματικών ιστοριών μπαίνοντας στην διαδικασία αναγνώρισης της αλληλουχίας γεγονότων καθώς και της αφηγηματικής δομής