για εκπαιδευτικούς – Σελίδα 11 από 14 – Πυγολαμπίδες
Skip to content

KinderDocs – Τεχνητή νοημοσύνη: το μέλλον είναι ήδη εδώ

KinderDocs – φεστιβάλ ντοκιμαντέρ για παιδιά και νέους

Πρεμιέρα

 

Λίγα λόγια για το ντοκιμαντέρ

Ποιες είναι οι προσδοκίες από την τεχνητή νοημοσύνη και οι συνέπειές της για τον σημερινό κόσμο; Σε αυτή τη μεγάλου μήκους ταινία, οι σκηνοθέτες παρουσιάζουν τις εξελίξεις στον τομέα και επιχειρούν να κατασκευάσουν ένα ρομπότ που θα πάρει τον ρόλο του σκηνοθέτη στην τελευταία σκηνή της ταινίας. Υπάρχει άραγε κίνδυνος το δημιούργημα του ανθρώπου, πολύ ικανότερο από τον ίδιο, διασυνδεδεμένο, αποκτώντας ίσως και αυτοσυνείδηση, να ξεπεράσει το ανθρώπινο είδος;

 Μετά την προβολή! 

Ακολουθεί συζήτηση. Προσκεκλημένος ο Ιωάννης Βλαχάβας, Καθηγητής Τεχνητής Νοημοσύνης στο Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και ο Αθανάσιος Τσακίρης, συνεργαζόμενος ερευνητής, Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης – ΙΠΤΗΛ.

More Human than Human, Tommy Pallotta & Femke Wolting, Η.Π.Α.,  2018, 79′

Δείτε το τρέιλερ του “More Human than Human” .

Στα αγγλικά με ελληνικούς υπότιτλους.

Δείτε το αναλυτικό Πρόγραμμα για την περίοδο 2018 – 2019.

 

Τι είναι το KinderDocs

Είναι η τρίτη χρονιά του KinderDocs, τoυ διεθνούς φεστιβάλ ντοκιμαντέρ με βραβευμένες ταινίες φτιαγμένες για παιδιά και νέους, αλλά και εκπαιδευτικούς, γονείς, παππούδες, γιαγιάδες, θείες, θείους, νονούς, νονές και τους φίλους σας. Εδώ ανακαλύπτει κανείς τη μαγεία της τέχνης του ντοκιμαντέρ και  δοκιμάζει νέους τρόπους επικοινωνίας, με αφορμή ιστορίες που μας αφορούν όλους και μιλάνε για εφηβεία, φιλία, εκπαίδευση, δημιουργικότητα, έκφραση, ψυχολογία, οικογενειακές σχέσεις, τέχνη, μετανάστευση, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαδίκτυο, περιβάλλον. Κάθε ταινία, έμπνευση για δημιουργικό διάλογο και δράσεις, με στόχο τη δημιουργία των νέων, σκεπτόμενων θεατών του αύριο, σήμερα. Το KinderDocs διαρκεί από τον Οκτώβριο 2018 έως τον Μάιο 2019. Οι προβολές και οι παράλληλες δράσεις διαρκούν μία έως μιάμιση ώρα.

Στο φετινό πρόγραμμα, 15 ντοκιμαντέρ από 9 χώρες της Ευρώπης και του κόσμου καλούν το κοινό να ανακαλύψει μαζί τη μαγεία της τέχνης του ντοκιμαντέρ και να δοκιμάσει νέους τρόπους επικοινωνίας, με αφορμή ιστορίες που μας αφορούν όλους.  Στην επιλογή του προγράμματος 2018/19 συμμετείχε κριτική επιτροπή από έξι νέους 12 – 14 ετών. Κάθε προβολή συνοδεύεται από συζήτηση ή/και δράση με στόχο τη δημιουργία των νέων σκεπτόμενων θεατών του αύριο, σήμερα.

Το φεστιβάλ πραγματοποιείται με την υποστήριξη των σημαντικότερων φεστιβάλ ντοκιμαντέρ στην Ευρώπη, IDFA (Ολλανδία) και DOXS! (Γερμανία), διαθέτει έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας και είναι μέλος του διεθνούς οργανισμού European Children’s Film Association.

Τον Νοέμβριο 2018, το  KinderDocs θα αναλάβει το παιδικό και νεανικό πρόγραμμα του Festival dei Popoli, ενός από τα μεγαλύτερα ιταλικά φεστιβάλ, που διοργανώνεται από το 1959 στη Φλωρεντία.

 

KinderDocs για σχολεία

Τα ντοκιμαντέρ του KinderDocs αποτελούν εργαλείο και πηγή έμπνευσης για τον σύγχρονο εκπαιδευτικό που αναζητά πηγές και ιδέες για το μάθημά του.

Μπορεί να αξιοποιηθεί  στο πλαίσιο:

  • του αναλυτικού προγράμματος της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
  • καινοτόμων προγραμμάτων (περιβαλλοντικών, αγωγής υγείας, πολιτιστικών)
  • της θεματικής εβδομάδας (Γυμνάσιο)
  • δημιουργικών και ερευνητικών εργασιών (Λύκειο)
  • μαθητικών εξορμήσεων. Κάθε ταινία διαθέτει προτεινόμενη ηλικιακή σήμανση (ηλικία από +).

Στις ειδικά σχεδιασμένες προβολές για σχολεία, το πρόγραμμα πλαισιώνεται από συζήτηση ή/και δράσεις με αφορμή τις ταινίες, με ειδικούς προσκεκλημένους. Για παράλληλες δράσεις συμπληρωματικά προς τις προβολές, διατίθεται το KinderDocs Toolkit, ειδικό εκπαιδευτικό υλικό για την προετοιμασία των παιδιών πριν και μετά κάθε προβολή.

Μαθαίνω να θέτω υγιή όρια στο παιδί μου

Ψυχοεκπαιδευτικό & Βιωματικό Εργαστήρι:
“Μαθαίνω να θέτω υγιή όρια στο παιδί μου” (χωρίς απειλές, τιμωρίες & δωροδοκίες).

Το εργαστήρι απευθύνεται σε γονείς και παιδαγωγούς που επιθυμούν να εφοδιαστούν με παραπάνω εργαλεία ώστε να νιώθουν πιο ικανοί στο να θέτουν υγιή όρια στα παιδιά με τρόπο που ενισχύει τη σύνδεση και τη μεταξύ τους σχέση.

Θα δουλευτούν οι ηλικίες παιδιών ως και τα 6 έτη.

Θέματα που θα συζητηθούν & θα δουλευτούν:

  • γιατί χρειάζονται τα όρια
  • πως τα επικοινωνώ στο παιδί μου χωρίς τη χρήση τιμωρίας, δωροδοκίας ή απειλής
  • συχνά λάθη στην οριοθέτηση

Το εργαστήρι βασίζεται στις αρχές του Attachment Parenting & της Magda Gerber με τη φιλοσοφία του RIE (Resources for Infant Educarers).

Van Gogh Alive – The Experience

Η Λάβρυς παρουσιάζει τη μεγαλειώδη έκθεση – εμπειρία Van Gogh Alive – The Experience από τις 23 Νοεμβρίου 2018 μέχρι τις 20 Ιανουαρίου 2019 στο χώρο της ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη. Μια συναρπαστική έκθεση, μια συγκλονιστική εμπειρία, ένα διαδραστικό τεχνολογικό θαύμα, μια νέα προσέγγιση για τους τρόπους που τα νέα μέσα και η τεχνολογία “επικοινωνούν” με τους μεγάλους καλλιτέχνες.

 

Από 25/12-04/01 θα πραγματοποιείται ξενάγηση για οικογένειες στις 11:00 το πρωί. Η ξενάγηση κρατάει σχεδόν 30 λεπτά, ξεκινώντας από την αναπαράσταση του πίνακα «Το υπνοδωμάτιο του Βαν Γκογκ στην Αρλ»

 

Μια έκθεση που είδαν περισσότεροι από 200.000 θεατές στην Αθήνα και περισσότεροι από 10.000.000 θεατές σ’ όλο τον κόσμο. Ένας αρμονικός και δημιουργικός διάλογος ανάμεσα στην υψηλή τεχνολογία και τα νέα πολυμέσα με τους μεγάλους εικαστικούς δημιουργούς. Μια εκπαιδευτική και ταυτόχρονα άκρως διασκεδαστική διαδικασία για τα παιδιά, τους νέους, όλους μας!

3.000 πίνακες, σκίτσα αλλά και κινούμενες εικόνες προβάλλονται από το φημισμένο σύστημα υψηλής τεχνολογίας SENSORY4™ παντού: στους τοίχους, τις κολόνες, την οροφή, το πάτωμα. Σε έναν χώρο 1.500 m2,  40 και πλέον πολυκάναλοι προβολείς υψηλής ευκρίνειας, με ήχο υψηλής πιστότητας, δημιουργούν μία εκπληκτική απεικόνιση στις πολλαπλές επιφάνειες, δημιουργώντας μία μοναδική εμπειρία για τις αισθήσεις.

Τα διαχρονικά αριστουργήματα του Βαν Γκογκ ζωντανεύουν και ο επισκέπτης γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι τους. Αποσυντίθενται και ανασυντίθενται, αποκαλύπτουν την εποχή που δημιουργήθηκαν, το πώς ολοκληρώθηκαν, από που προήλθαν τα ερεθίσματα της έμπνευσής τους. Εμπλέκονται με τη ζωή και τα βιώματα του δημιουργού τους, μας συνοδεύουν μέσα από τις πολύχρωμες στοές της έκθεσης σ’ ένα ταξίδι στα μέρη που έζησε και δημιούργησε, στο Άμστερνταμ, στην Προβηγκία, στο Παρίσι. Υπερβαίνοντας τον χρόνο και το χώρο, με κύματα ήχων και μουσικής, φωτός και χρωμάτων που προσκρούονται πάνω μας, εισχωρώντας μέσα μας, η έκθεση-εμπειρία “Van Gogh Alive – the experience” μας επιτρέπει να εισπράξουμε, να αντιληφθούμε, να κοινωνήσουμε τον εσωτερικό κόσμο του ίδιου του Βίνσεντ. Μία ολοζώντανη πανδαισία, που διεγείρει και θρέφει όλες τις αισθήσεις, που διευρύνει το μυαλό μ’ έναν μοναδικό τρόπο.

Αυτό το ιδιότυπο και εντυπωσιακό “πλανητάριο”, μεταφέρει μ’ έναν ονειρικό τρόπο, ακαριαία τους επισκέπτες στο σύμπαν του Βίνσεντ Βαν Γκογκ. Αντικατοπτρίζοντας το όλον του. Τη δημιουργία, τις συναισθηματικές εναλλαγές, την ψυχική του κατάσταση, τη θυελλώδη ζωή του. Τους καλεί να αφεθούν απαλά σε μία πρωτόγνωρη επικοινωνία και επαφή, να βυθιστούν γλυκά σε μία εμπειρία τονωτική, πλούσια και αλησμόνητη.

Σ’ αυτή τη διαδικασία ο θεατής, αφού ενσωματωθεί κυριολεκτικά ως συστατικό της στοιχείο, παρεμβαίνει ακολούθως και ο ίδιος με την σειρά του μέσω των social media σε πραγματικό χρόνο και χώρο -οι παρεμβάσεις του προβάλλονται μέσα στην ίδια την έκθεση στο Facebook & Twitter Wall, ενώ διαχέονται και σ’ όλους τους υπόλοιπους επισκέπτες, σε μία εξαιρετική αναγωγή της συγκινησιακής εξατομικευμένης εμπειρίας σε συλλογική. Μέσω της καθολικής επικοινωνίας με την Τέχνη, που διασφαλίζει και την απόλυτη εις βάθος επικοινωνία του θεατή-επισκέπτη, με τα έργα αλλά και τον δημιουργό τους.

Πηγή

Πλοηγούμαι με ασφάλεια στο διαδίκτυο

Ο Τομέας Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης της Νέας Δημοκρατίας και το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάζουν το πρόγραμμα για την ψηφιακή κοινωνία του μέλλοντος, για μαθητές και γονείς με τίτλο «Πλοηγούμαι με ασφάλεια στο διαδίκτυο» , την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου και ώρα 19:00,  στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Δ.Ε.Θ. – HELEXPO (Εγνατίας 154).

Στο πλαίσιο του προγράμματος θα ακολουθήσουν τα εγκαίνια της έκθεσης γελοιογραφίας του Μιχάλη Κουντούρη και του Angel Boligan.

2nd KIDOT Festival

Παιδικό και Εφηβικό Φεστιβάλ

Μικρά και μεγάλα παιδιά “φοράνε” ξανά τα πελώρια χαμόγελά τους και ετοιμάζονται για τη μεγάλη γιορτή για το παιδί, τον έφηβο, αλλά και ολόκληρη την οικογένεια!

Το KIDOT (Kids of Tomorrow) Festival έρχεται για δεύτερη φορά στη Θεσσαλονίκη, στις 15 και 16 Σεπτεμβρίου, μεταμορφώνοντας το Νέο Δημαρχιακό Μέγαρο σε έναν χώρο γιορτής, ελεύθερης έκφρασης και δημιουργικού παιχνιδιού!

Το θετικό βίωμα και η θερμή ανταπόκριση των επισκεπτών του 1st KIDOT Festival, καθώς και τα πολυάριθμα αιτήματα να δοθεί συνέχεια στο συγκεκριμένο φεστιβάλ, ώθησαν την ομάδα του KIDOT στην δεύτερη αυτή διοργάνωση, η οποία μεγαλώνει και αλλάζει, εμπλουτίζοντας τις εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες του διημέρου, εισάγοντας νέες κατηγορίες και events και φιλοξενώντας ακόμη περισσότερες δράσεις συνεργασίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ των μελών ολόκληρης της οικογένειας.

Τι είναι το KIDOT Festival;

Πρόκειται για ένα διήμερο πολυθεματικό εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό φεστιβάλ με επίκεντρο το παιδί και τον έφηβο, που στηρίζει τις δράσεις του στο παιδαγωγικό παιχνίδι και τη βιωματική μάθηση.

Από νωρίς το πρωί έως αργά το απόγευμα, εκπαιδευτικά εργαστήρια, δραστηριότητες παιδαγωγικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα, θεατρικές παραστάσεις και μουσικά δρώμενα, all day events, ανοιχτές συζητήσεις και ομιλίες, food corner και ένα market με προϊόντα και υπηρεσίες αποκλειστικά για τους μικρούς φίλους και τις οικογένειές τους, προσκαλούν επισκέπτες όλων των ηλικιών να ανακαλύψουν ενδιαφέρουσες δραστηριότητες, να αναπτύξουν καινούργιες δεξιότητες, να γνωρίσουν τους φορείς και τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην πόλη και να δοκιμάσουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους.

Στόχος του KIDOT Festival είναι να δημιουργήσει  ένα “δίκτυο” επικοινωνίας και δικτύωσης μεταξύ των επαγγελματιών και του κοινού, ενώ παράλληλα να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο φεστιβάλ, που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις και τα “θέλω” των σημερινών παιδιών, καθώς και στην ανάγκη για παιχνίδι, ψυχαγωγία και αλληλεπίδραση.

Σκοπός του ένα ακόμη δημιουργικό διήμερο, μια αφορμή να θυμηθεί κανείς το παιδί, που κάποτε υπήρξε, και να παραδώσει τη σκυτάλη στα παιδιά του αύριο.

Δράσεις του 2nd  KIDOT Festival

KIDOT Market Προϊόντων και Υπηρεσιών

KIDOT Workshops

KIDOT Talks

Side Events

All Day Events

Food Corner

Lounge & Play Areas

Τι θα δείτε όμως φέτος στο 2nd KIDOT Festival;

Το 2nd KIDOT Festival προσκαλεί το κοινό να μάθει για τα δικαιώματά του παίζοντας, να συμμετέχει σε παιχνίδια λεπτής κίνησης, να τρελοπαίξει και να δημιουργήσει έργα τέχνης, να εκτοξεύσει χειροτεχνίες, να καλωσορίσει την νέα σχολική χρονιά μέσα από καλλιτεχνικές δημιουργίες, να παίξει χόκεϊ στο γρασίδι και τσουβαλομαχίες, να κάνει τη γυμναστική διασκέδαση, να τρέξει σε σκυταλοδρομίες και να αγωνιστεί σε δοκιμασίες για αληθινούς survivors, να κάνει yoga στα αγγλικά, να βρει το χαμένο θησαυρό των πειρατών, να γνωρίσει τα ολυμπιακά αθλήματα, να παρακολουθήσει θεατρικές παραστάσεις, να διασκεδάσει με μουσικά δρώμενα και ακόμα να τραγουδήσει και να χορέψει με την συνοδεία διαφορετικών ειδών μουσικής και ρυθμών!

Θα ανακαλύψει την ιστορία μιας σαπουνόφουσκας, θα κατασκευάσει το Lunch Box του Μακεδονικού Χαλβά, θα σκαρφαλώσει εναλλακτικά αψηφώντας την βαρύτητα,  θα εξερευνήσει το Θερμαϊκό κόλπο, θα γνωρίσει την πόλη που έδιωξε τον πόλεμο, θα ακούσει μουσικά παραμύθια και –γιατί όχι;- θα φτιάξει τα δικά του παραμύθια, θα γνωρίσει το βρεφικό μασάζ, θα ταξιδέψει στη χώρα των συναισθημάτων και της καλής επικοινωνίας, θα οργανωθεί για την νέα σχολική χρονιά, θα ζωγραφίσει το σπίτι της τέχνης και θα μάθει για την ιστορία της, θα βοηθήσει τον Οδυσσέα θα γυρίσει στην Ιθάκη, θα χαθεί στο τσίρκο της νοημοσύνης, θα ανακαλύψει τον μαγικό κόσμο της φυσικής μέσα από τα αγγλικά, θα μεταμορφωθεί σε μυθικά πλάσματα, θα προγραμματίσει ρομπότ και –φυσικά- θα μαγειρέψει!

Δεν πρέπει να ξεχνάμε τα KIDOT Talks με ενδιαφέροντα θέματα γύρω από το παιδί και την οικογένεια και το KIDOT Market, την πιο εξειδικευμένη «αγορά» προϊόντων και υπηρεσιών για ολόκληρη την οικογένεια!

Ακόμη, η νέα κατηγορία του KIDOT Festival, τα All Day Events, προσκαλούν τους επισκέπτες του KIDOT Festival σε ακόμα περισσότερες παράλληλες δράσεις και events!

Τέλος, το Food Corner δίνει την ευκαιρία σε μικρούς και μεγάλους να απολαύσουν λαχταριστά γεύματα και δροσερά ροφήματα ενώ τα Lounge & Play Areas προσφέρουν στιγμές χαλάρωσης και ελεύθερου παιχνιδιού ολοκληρώνοντας την φεστιβαλική εμπειρία των επισκεπτών.

 

ΕΔΩ θα δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα του 2nd  KIDOT Festival.

 

Facebook:  @kidotfestival

Instagram:  @kidot_festival

Youtube:  @KIDOT Festival

Εκπαιδευτική ρομποτική ενημερωτικές συναντήσεις για επαγγελματίες

Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι σήμερα ένα από τα πιο χρήσιμα και σύγχρονα εργαλεία στην εκπαίδευση. Μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής οι νέοι μαθητές αποκτούν δεξιότητες απαραίτητες για το μέλλον και αναπτύσσουν τα νοητικά τους επίπεδα. Με γρήγορους ρυθμούς εξαπλώνεται παγκοσμίως και φυσικά και στην Ελλάδα, από σχολεία σε φροντιστήρια, μέχρι κέντρα ξένων γλωσσών.

Συνεχώς η επιθυμία των επαγγελματιών στο χώρο της εκπαίδευσης για την ένταξη της ρομποτικής στα εκπαιδευτικά τους προγράμματα, αυξάνεται. Στην Eduk8 αναγνωρίζοντας τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες ενός επαγγελματία για ένα νέο εγχείρημα, αποφάσισαν να προσφέρουν εντελώς δωρεάν, συμβουλευτικές συνεδρίες σε επαγγελματίες στο χώρο της εκπαίδευσης, δασκάλους και οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για την εκπαιδευτική ρομποτική και την ένταξή της στα προγράμματά τους ως μια σύγχρονη μέθοδο και προσέγγιση.

Κατά τη διάρκεια των συνεδρίων αυτών θα έχουν τη δυνατότητα να μάθουν τους λόγους που η ρομποτική αποτελεί τόσο σημαντικό κομμάτι στη σύγχρονη εκπαίδευση, να δουν τις προοπτικές από την ενσωμάτωση μίας τέτοιας δραστηριότητας στο κέντρο της Eduk8 καθώς και να γνωρίσουν τις πιο σύγχρονες εκπαιδευτικές προτάσεις της αγοράς παγκοσμίως, της LEGO Education.

Για να συμμετέχετε παρακαλώ συμπληρώστε τα στοιχεία σας στην παρακάτω φόρμα επιλέγοντας μία από τις διαθέσιμες ημερομηνίες. Οι συνεδρίες είναι Δωρεάν και θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας.

ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Τα γερμανικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

6η Ημερίδα Διδακτικής

Το Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ. σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki, διοργανώνει για έκτη συνεχόμενη χρονιά τη σειρά Ημερίδων Διδακτικής που εγκαινιάστηκε με επιτυχία το 2013. Το θέμα της φετινής Ημερίδας είναι: «Τα Γερμανικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση».

Προσκεκλημένοι ομιλητές

Prof. Dr. Karl-Heinz Dammer (Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο  Heidelberg, Ινστιτούτο Παιδαγωγικής)
Humor in der Gundschule?

Prof. em. Dr. Michael Legutke (Πανεπιστήμιο Justus-Liebig Universität του Gießen)
Lebendiger Deutschunterricht mit Kindern

Jun. Prof. Dr. Katrin Biebighäuser (Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο Heidelberg, Ινστιτούτο Ξένων Γλωσσών)
Potential mobiler Endgeräte für einen lebendigen Deutschunterricht mit Kindern

Prof. Dr. Ana Petravić (Πανεπιστήμιο Zagreb, Τμήμα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας και της διαπολιτσμικής Γερμανικής Φιλολογίας)
Frühes DaF-Lernen im Konzept europäischer Mehrsprachikgkeit. Potenziale und Chancen in Südosteuropa

Με μια απλή δήλωση συμμετέχετε στην 6η Ημερίδα Διδακτικής.

Οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαιώσεις συμμετοχής.

Πρόγραμμα 6η Ημερίδα Διδακτικής

Φτάνει πια!

Εκδήλωση με θέμα την ενδοοικογενειακή βία

Με αφορμή την “Παγκόσμια Ημέρα κατά της Επιθετικότητας εναντίον των Παιδιών”, η Κεντρική Βιβλιοθήκη του Δήμου Θεσσαλονίκης διοργανώνει εκδήλωση-συζήτηση με θέμα την ενδοοικογενειακή βία και την κακοποίηση των γυναικών. Θα πραγματοποιηθεί παράλληλη προβολή του ντοκιμαντέρ «Noir Project» και συζήτηση με τον σκηνοθέτη Γρηγόρη Βαρδαρινό.

Η βία μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον γεννιέται ως αντίδραση απέναντι στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η οικογένεια, και δημιουργεί μια πραγματικότητα καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Οι μορφές και οι εκφράσεις της ποικίλουν από τις πιο εμφανείς, όπως η σωματική κακοποίηση, μέχρι και τις πιο υπόγειες, όπως οι άμεσες ή έμμεσες απειλές, η λεκτική βία, η συναισθηματική και ψυχολογική βία, η σεξουαλική κακοποίηση, η κοινωνική απομόνωση και ο οικονομικός έλεγχος. Πλήττει την αξιοπρέπεια, την ελευθερία, την ασφάλεια και την ισότητα μέσα στην οικογένεια. Από την πλευρά των γυναικών, παραμένει ένα καλά κρυμμένο μυστικό τους, μια “αυστηρά οικογενειακή υπόθεση” που δεν αφορά την υπόλοιπη κοινωνία. Η ντροπή και η ενοχή που αισθάνονται τις αποτρέπει από το αναζητήσουν βοήθεια και να “εκθέσουν” την οικογένειά τους. Μια οικογένεια, που στην πραγματικότητα, μετατρέπεται σε σχολείο επιθετικής συμπεριφοράς μεταβιβάζει και διαιωνίζει τη βία στις επόμενες γενιές, καθώς διδάσκει την ανοχή της στους αυριανούς πολίτες. Η ενδοοικογενειακή βία, λοιπόν, δεν είναι σε καμία περίπτωση μια ιδιωτική υπόθεση στην οποία δεν πρέπει να εμπλέκεται ο γείτονας ή ο φίλος, αλλά ένα σημαντικό κοινωνικό πρόβλημα με μεγάλες διαστάσεις και ένα σοβαρό ποινικό αδίκημα σύμφωνα με τον νόμο.

Συμμετέχουν οι φορείς:

  • Επιτροπή Ισότητας των φύλων με ομιλήτρια την Δήμητρα Κογκίδου – Ψυχολόγο, Πρόεδρος της Επιτροπής Ισότητας, Καθηγήτρια στο παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης του Α.Π.Θ.
  • Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών Θεσσαλονίκης Γενικής Γραμματείας Ισότητας / 15900 με ομιλήτριες τις Σδράλη Αναστασία – Κοινωνική Λειτουργό, Αμανατίδου Φωστηρία- ψυχολόγο
  • Hope Spot- Κέντρο Ελπίδας, με ομιλήτρια τη Μαρία Σταμάτη – Νομικό, Νόμιμη εκπρόσωπο (Πρόεδρος) του Hope Spot
  • Χαμόγελο του παιδιού με ομιλήτρια την Αθανασία Κεραμάρη – Κοινωνική Λειτουργό
  • Παιδικά Χωριά SOS με ομιλήτρια την Ουζούνη Ελένη – Ψυχολόγο

Festival Γνώσης από τα Learning Tube

Ένα απόγευμα διαφορετικό από όλα τα υπόλοιπα θα περάσουν μικροί και μεγάλοι που θα επισκεφθούν την Πέμπτη 31/05  τη Χ.Α.Ν. Ασβεστοχωρίου!

Πριν τις καλοκαιρινές διακοπές, οι επισκέπτες θα ξεκινήσουν ένα ταξίδι γνώσης, γνωρίζοντας νέες χώρες, νέους πολιτισμούς, διάσημα μνημεία και πολλούς μεγάλους εφευρέτες! ‘Ολα τα παραπάνω μέσα από διαδραστικά παιχνίδια γνώσης με τα επιτραπέζια νέας γενιάς LEARNING TUBE στα οποία μπορούν να συμμετέχουν μικροί και μεγάλοι!

Η δράση πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Χ.Α.Ν. Ασβεστοχωρίου και του βιβλιοπωλείου Sublime.

Περισσότερες πληροφορίες για τα παιχνίδια γνώσης LEARNING TUBE

FLL Jr. Aquaadventure

Η μεγαλύτερη πανελλήνια γιορτή Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Έρευνας και Καινοτομίας για παιδιά  6-10 ετών έρχεται στη Μονή Λαζαριστών.

Το FIRST® LEGO League Jr. που για τη φετινή σχολική χρονιά 2017 – 2018 έχει τίτλο «AQUAADVENTURE», καλεί όλα τα παιδιά έως 10 ετών  να εξερευνήσουν ένα θέμα του πραγματικού κόσμου και συγκεκριμένα το νερό και τις χρήσεις του.

Τα παιδιά, μέσα από μια γιορτή γνώσης και ομαδικής εργασίας καλούνται να ανακαλύψουν την υδάτινη περιπέτεια στον μοναδικό διαγωνισμό που δεν καλλιεργεί τον  ανταγωνισμό. Η δημιουργία μιας αφίσας με την οποία θα αποτυπώνεται το θέμα που επιλέγουν σχετικά με το νερό καθώς και η δημιουργία μιας κατασκευής με LEGO®, αποτελούν τους τρόπους με τους οποίους οι ομάδες θα παρουσιάσουν το δικό τους ταξίδι του νερού βασισμένοι στα Core Values.

Την Κυριακή 20 Μαΐου, η eduACT συνδιοργανώνει για δεύτερη φορά με την Ιερά Μητρόπολη Νεαπόλεως και  Σταυρουπόλεως τον διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής , στην σκηνή Σωκράτης Καραντινός του ΚΘΒΕ , εντός της Μονής Λαζαριστών, όπου θα συμμετάσχουν 38 ομάδες προερχόμενες από όλη τη Θεσσαλονίκη, τη Βέροια, τις Σέρρες και την Ξάνθη. Μαζί με τα 200 συνολικά παιδιά ,η σκηνή θα γεμίσει και από τους 75 προπονητές-μέντορες που θα βρίσκονται εκεί για να βοηθούν τις ομάδες να παρουσιάσουν την δική τους έκθεση ιδεών σχετικά με το νερό, σε μία μεγάλη γιορτή μάθησης και διασκέδασης.

Ιδιαίτερη στιγμή της ημέρας θα αποτελέσει όμως το γεγονός ότι θα παρίσταται ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας ο οποίος αφού θα χαιρετήσει και θα επισκεφθεί όλες τις ομάδες.

Αποκλειστικός διοργανωτής του διαγωνισμού για την Ελλάδα και την Κύπρο είναι το Φιλεκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο eduACT που έχει σαν στόχο την προώθηση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών και την τεχνολογία. Εκτός από την γνώση, η ενασχόληση με την Ρομποτική προάγει την επικοινωνία, την δημιουργικότητα και την διασκέδαση. Ακόμα και το καλοκαίρι η κατασκήνωση ρομποτικής προσφέρει εκτός από διακοπές, χαρά και παιχνίδι σεμινάρια και δράσεις γύρω από την ρομποτική.

 

Ιστορίες που είπαν οι εικόνες..

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αξιοποιεί το εικαστικό παιχνίδι και τη δημιουργική γραφή.

Τα παιδιά -προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας- έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τις δικές τους αφηγήσεις και να ανακαλύψουν το έργο διάφορων εικαστικών μέσα από μια σειρά βιωματικών καλλιτεχνικών παιχνιδιών.

Θα γίνει λόγος στα παιδιά για το διαφορετικό και τα συναισθήματά μας μέσα από την τέχνη.

Εφαρμόζονται παιχνίδια που βοηθούν στην κατανόηση και την ανάπτυξη των αισθήσεων. Κάθε εικόνα και ένα παιχνίδι, κάθε ιστορία αφορμή για δημιουργία.

Το πρόγραμμα μπορούν να το παρακολουθήσουν και εκπαιδευτικοί προσχολικής αγωγής.

Σχεδιασμός: Γάκος Σωτήρης
Υλοποίηση: Γάκος Σωτήρης & Νίκη Δεδούση
Συμμετέχουν φοιτητές/τριες Προσχολικής & Ειδικής Αγωγής του AMC Μητροπολιτικού Κολλεγίου , εθελοντές/ριες του Παιδικού Μουσείου & Μέλη της ΟΜΕP (Παγκόσμια Οργάνωση Προσχολικής Αγωγής – Παράρτημα Θεσσαλονίκης).

Σεμινάρια εκπαιδευτικής ρομποτικής

Η Eduk8 διοργανώνει σεμινάρια εκπαιδευτικής ρομποτικής για ενήλικες, μέσα στο καλοκαίρι, στο Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης, για να έχουν οι εκπαιδευτικοί την δυνατότητα να προετοιμαστούν και να υποδεχτούν τους μαθητές τους.

Certification LEGO® Education WeDo 2.0

Σεμινάριο βασικής εκπαίδευσης στο πακέτο LEGO Education WeDo 2.0 Core set. Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education.

Υπό την καθοδήγηση πιστοποιημένου εκπαιδευτή της LEGO® Education Academy, αυτό το πρόγραμμα θα  δώσει στον συμμετέχοντα μια βασική κατανόηση για τον τρόπο εφαρμογής και χρήσης της λύσης του WeDo 2.0 στην τάξη του.

Μέσω της εκπαίδευσης θα γνωρίσει πως μπορεί να υποστηρίξει τους μαθητές και να εισάγει τη μεθοδολογία Hands-on στην τάξη του για project με έμφαση σε επιστήμες και τον προγραμματισμό. Η εκπαίδευση καλύπτει τρόπους διδασκαλίας για τον δάσκαλο ώστε να καλύψει τομείς του προγράμματος σπουδών, και ταυτόχρονα να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες του 21ου αιώνα όπως η επίλυση προβλημάτων, η ευελιξία, η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα και η επιμονή σε ένα συνεργατικό περιβάλλον.

Το μάθημα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ελκυστικό και διασκεδαστικό με εκπαιδευτικές εμπειρίες που δίνουν μια θεμελιώδη εισαγωγή στην προσέγγιση της LEGO Education στην σύγχρονη εκπαίδευση καθώς και στην έννοια της μάθησης μέσα από το παιχνίδι. Μετά το πέρας της εκπαίδευσης κάθε εκπαιδευόμενος αποχωρεί με πολλές ιδέες για το πως να ξεκινήσει αλλά και να συνεχίσει να χρησιμοποιεί το WeDo 2.0 στην τάξη του.

Για να υποστηριχτεί η σίγουρη επιτυχία των συμμετεχόντων παρέχεται χρόνος αλλά και καθοδήγηση ώστε να σχεδιάσουν τα δικά τους πρώτα μαθήματα για το WeDo 2.0 χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό και την εκπαιδευτική προσέγγιση. Μετά το πέρας της εκπαίδευσης οι συμμετέχοντες είναι πλήρως προετοιμασμένοι να εισάγουν και εφαρμόσουν με επιτυχία το WeDo 2.0 στις τάξεις του δημοτικού για να καλύψουν διάφορες επιστήμες κάνοντας το μάθημα πιο ελκυστικό και συναρπαστικό για τους μαθητές.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Κατανόηση του τρόπου διδασκαλίας με τη χρήση του WeDo 2.0 αλλά και της αποτελεσματικότητάς του στη τάξη
  • Εξερεύνηση μιας μεγάλης σειράς από διαφορετικά Project με μεγάλη θεματολογία και διαφορετικών τύπων
  • Ανάπτυξη αποτελεσματικών τεχνικών για την εισαγωγή του WeDo 2.0 στην τάξη, συμπεριλαμβανομένου της σχεδίασης μαθήματος (Lesson Planning) και της διαχείρισης της τάξης (Classroom Management)
  • Απόκτηση εμπειρίας Hands-on από την άμεση εμπλοκή σε δραστηριότητες από την πλευρά του μαθητή
  • Κατανόηση εφαρμογής στο πρόγραμμα σπουδών.
  • Εφαρμογή της μεθοδολογίας της LEGO Education στην εκπαίδευση
  • Κατανόηση του πως η κατασκευή με τουβλάκια LEGO και ο προγραμματισμός μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικά κίνητρα στη μάθηση των μαθητών
  • Κατανόηση της μεθοδολογίας εκπαίδευσης της LEGO Education

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Δραστηριότητα Hands-on στα πρώτα 10 λεπτά
  • Τα δύο τρίτα της ημέρας περιλαμβάνουν δραστηριότητες Hands-on
  • To ένα τρίτο της ημέρας περιλαμβάνει θεωρία και συζήτηση
  • Project σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών
  • Lesson Planning

 

Certification LEGO® MINDSTORMS® Education EV3

Σεμινάριο στο εκπαιδευτικό πακέτο LEGO Education Mindstorms EV3 Core set. Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/ Βάθμιας και Β’/ Βάθμιας εκπαίδευσης σχολείων, εργαστηρίων ρομποτικής αλλά και σε απλούς χρήστες που θέλουν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία εκπαίδευσης της LEGO Education.

Η εκπαίδευση πραγματοποιείται από πιστοποιημένο εκπαιδευτή της LEGO Education Academy. Το μάθημα θα προετοιμάσει τους συμμετέχοντες ώστε να εισάγουν το STEM στην τάξη τους χρησιμοποιώντας το LEGO Mindstorms Education EV3. Θα βιώσουν πως μπορούν να εισάγουν μαθήματα που βασίζονται στη προσέγγιση Hands-on τα οποία μπορούν να υποστηρίξουν τους μαθητές τους τόσο στο να επιτύχουν τους στόχους του προγράμματος σπουδών όσο και να ενισχύσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα όπως η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η επίλυση προβλημάτων σε ένα συνεργατικό περιβάλλον

Η εκπαίδευση αποσκοπεί στην εξοικείωση των συμμετεχόντων με τα βασικά στοιχεία του υλικού (Hardware) του LEGO Mindstorms Education EV3, του λογισμικού (Software) καθώς και τον παρεχόμενων προγραμμάτων σπουδών (Curriculums). Οι εκπαιδευόμενοι θα κατασκευάσουν το πρώτο τους ρομπότ, θα το προγραμματίσουν και θα επιλύσουν προβλήματα χρησιμοποιώντας ικανότητες από το φάσμα του STEM, ακολουθώντας ακριβώς την ίδια προσέγγιση και του πόρους που θα χρησιμοποιήσουν στην τάξη τους ώστε να εισάγουν τους μαθητές τους στο STEM χρησιμοποιώντας το EV3.

Το μάθημα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ελκυστικό και διασκεδαστικό με εκπαιδευτικές εμπειρίες που δίνουν μια θεμελιώδη εισαγωγή στην προσέγγιση της LEGO Education στην σύγχρονη εκπαίδευση καθώς και στην έννοια της μάθησης μέσα από το παιχνίδι. Κάθε δραστηριότητα ακολουθείτε από συζήτηση σχετικά με τη μεθοδολογία, την εφαρμογή στο πρόγραμμα σπουδών, την εφαρμογή αλλά και την διαφοροποίηση της στην τάξη και στα επίπεδα γνώσεων των μαθητών.

Για να υποστηριχτεί η σίγουρη επιτυχία των συμμετεχόντων παρέχεται χρόνος αλλά και καθοδήγηση ώστε να σχεδιάσουν τα δικά τους πρώτα μαθήματα χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό και την εκπαιδευτική προσέγγιση. Μετά το πέρας της εκπαίδευσης οι συμμετέχοντες είναι πλήρως προετοιμασμένοι να εισάγουν και εφαρμόσουν με επιτυχία το LEGO Mindstorms Education EV3 στην τάξη τους.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Κατανόηση του τρόπου διδασκαλίας του STEM με τη χρήση του LEGO Mindstorms Education EV3
  • Εξοικείωση στη χρήση υλικού, λογισμικού και προγραμμάτων σπουδών
  • Απόκτηση εμπειρίας Hands-on από την άμεση εμπλοκή σε δραστηριότητες από την πλευρά του μαθητή
  • Κατανόηση εφαρμογής στο πρόγραμμα σπουδών.
  • Εφαρμογή της μεθοδολογίας της LEGO Education στην εκπαίδευση
  • Απόκτηση ιδεών για το πως μπορείτε να εισάγετε στην τάξη σας μαθήματα που ακολουθούν της προσέγγιση Hands-n ώστε να υποστηρίξετε τους μαθητές σας και να τους βοηθήσετε να βελτιώσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα.
  • Ανάπτυξη αποτελεσματικών τεχνικών για την εισαγωγή του EV3 στην τάξη, συμπεριλαμβανομένου της σχεδίασης μαθήματος (Lesson Planning) και της διαχείρισης της τάξης (Classroom Management)

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Δραστηριότητα Hands-on στα πρώτα 10 λεπτά
  • Τα δύο τρίτα της ημέρας περιλαμβάνουν δραστηριότητες Hands-on
  • To ένα τρίτο της ημέρας περιλαμβάνει θεωρία και συζήτηση
  • Project σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών
  • Lesson Planning

 

 

Δηλώστε τη συμμετοχή σας στη φόρμα αφού επιλέξετε το κατάλληλο σεμινάριο για την περίπτωση σας.

*Τηλεφωνική επικοινωνία πραγματοποιείται 15 ημέρες πριν την εκπαίδευση για την επιβεβαίωση της συμμετοχής

Σεμινάριο & 1ο κύπελλο Lacrosse

Το Κολλέγιο Ανατόλια διοργανώνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σχολικούς αγώνες lacrosse (λακρός), ενός εξαιρετικά δημοφιλούς αθλήματος που παίζεται από χιλιάδες αθλητές στις ΗΠΑ. Οι αγώνες θα γίνουν στο γήπεδο ποδοσφαίρου (AlumniSoccerField) του Κολλεγίου Ανατόλια την Τρίτη 15 Μαΐου 2018 και αρχίζουν στις 10 το πρωί. Στους αγώνες συμμετέχουν το 2ο ΓΕΛ Πολίχνης, το 1ο ΓΕΛ Πυλαίας και το Κολλέγιο Ανατόλια.

Το lacrosse είναι ένα πολύ γρήγορο και συναρπαστικό ομαδικό άθλημα, που έπαιζαν οι Ινδιάνοι για να λύσουν τις διαφορές ανάμεσά τους. Στόχος είναι τα δίχτυα της αντίπαλης ομάδας στην οποία πρέπει να μπει η μπάλα με τη βοήθεια ειδικών μπαστουνιών.

Σημαντικό ρόλο για τη διάδοσή και ανάπτυξη του αθλήματος στην Ελλάδα έπαιξε και το Κολλέγιο Ανατόλια με το τριτοβάθμιο τμήμα του για πτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές, το ACT- American College of Thessaloniki, που ανέλαβε την οργάνωση αγώνων και την επιμόρφωση των γυμναστών. Από τις αρχές του 2017 και με τη συνεργασία της Greece Lacrosse Association ξεκίνησαν οι προσπάθειες για την οργάνωση του αθλήματος σε σχολικό επίπεδο, ενώ την ίδια χρονιά διοργανώθηκε στο Κολλέγιο Ανατόλια, από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Lacrosse (FIL), το 1ο σεμινάριο lacrosse.

Το Σάββατο 12 Μαΐου 2018, από τις 10 πμ. έως τη 1 μ.μ. το ACT διοργανώνει ανοιχτό και δωρεάν προπονητικό σεμινάριο για προπονητές, αθλητές και φίλους του αθλήματος.

Στο σεμινάριο θα διδάξει η StephySamaras, προπονήτρια lacrosse στις ΗΠΑ.

 

Η Ασπασία Πρόβου στο Μικρόκοσμο

Την Τρίτη 15 Μαΐου, στις 18:00, o “Μικρόκοσμος” υποδέχεται την Ασπασία Πρόβου για μια παρουσίαση που απευθύνεται σε ενήλικες.

Η Ασπασία είναι Ολιστική Σύμβουλος Υγείας (Health Coach) και δημιουργός της δράσης Παιδιά στην κουζίνα – Kids in the kitchen, που έχει ως στόχο να βοηθά παιδιά και γονείς να βελτιώνουν την υγεία και τη ζωή τους. Με εργαστήρια μαγειρικής και καλής διατροφής για παιδιά, με βίντεο και προγράμματα health coaching για γονείς, με τη δράση της  “παιδιά στην κουζίνα!” η Ασπασία ενημερώνει, εμπνέει και στηρίζει τις νέες οικογένειες.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Δίαιτας (6/5), θα κάνει μια εισαγωγή στην ολιστική προσέγγιση για την υγεία και τη διατροφή και θα δείξει τρόπους που, ως γονείς, μπορούμε να κάνουμε μικρές αλλαγές στις συνήθειές μας με μεγάλα οφέλη!

Μαθησιακές Δυσκολίες : Μύθοι ή Πραγματικότητα

 

Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν την πιο συχνή περίπτωση ανεπαρκειών μαθητών διεθνώς. Παρά τη διαρκώς αυξανόμενη συχνότητα των δυσκολιών αυτών, παραμένουν η πιο «σκοτεινή» και αμφιλεγόμενη περίπτωση προβλημάτων που επηρεάζουν τα παιδιά σχολικής ηλικίας. Τα τελευταία χρόνια οι μαθησιακές δυσκολίες απασχολούν γονείς, εκπαιδευτικούς, επιστήμονες, αλλά και επαγγελματίες διεθνώς και τείνουν να ταυτιστούν με την ίδια την ειδική εκπαίδευση, ιδιαίτερα στα παιδιά σχολικής ηλικίας. Η επικέντρωση αυτή του ενδιαφέροντος, η οποία άρχισε να γίνεται ορατή με την καθιέρωση της γενικής εκπαίδευσης, βασίστηκε στην παραδοχή ότι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες έχουν φυσιολογική ή/και υψηλή νοημοσύνη. Κατά συνέπεια μπορούν να εκπαιδευτούν και να γίνουν ανεξάρτητα και παραγωγικά μέλη της κοινωνίας.

 

Εισηγήτρια: Τζουριάδου Μαρία, Καθηγήτρια ΑΠΘ.

Οργάνωση-Επικοινωνία: smARTcommunications

 

Λίγα λόγια για την εισηγήτρια

Η Μαρία Τζουριάδου είναι καθηγήτρια του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Α.Π.Θ με γνωστικό αντικείμενο «Ειδική Αγωγή: Μαθησιακές Δυσκολίες»

ΣΠΟΥΔΕΣ

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Φιλοσοφική Σχολή

Πανεπιστήμιο Manchester, Τμήμα Ψυχολογίας, Advanced Diplome

Διδακτορικό Δίπλωμα στην Ψυχολογία, Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Διεθνής Ημέρα Μουσείων 2018 – Amusing Museum

Στις 18 Μαΐου γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο η Διεθνής Ημέρα Μουσείων με θέματα που αφορούν στα μουσεία και στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Για το 2018 το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM) έχει επιλέξει το θέμα «Μουσεία και (δια)δίκτυα. Νέες προσεγγίσεις, νέο κοινό».
Με την επιλογή του συγκεκριμένου θέματος, το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM) επιδιώκει να καταδείξει ότι τα Μουσεία κατέχουν σήμερα κομβικό ρόλο στις σχέσεις που δημιουργούνται μέσω του διαδικτύου, ενώ παράλληλα αποτελούν το επίκεντρο πολλών και διαφορετικών κοινωνικών δικτύων. Η συνεχής διεύρυνση του κοινού, που αποτελεί μόνιμο στόχο των μουσείων, απαιτεί στις μέρες μας ενισχυμένη διασύνδεση των μουσείων μεταξύ τους, αλλά και με άλλους φορείς και με το κοινό, ενώ νέες προσεγγίσεις απαιτούνται για τη διάδοση της μουσειακής εμπειρίας στα κοινωνικά δίκτυα (στην ψηφιακή ή στην αναλογική τους μορφή).

Αναλυτικά το πρόγραμμα των εκδηλώσεων

Παρασκευή 18 Μαΐου 2018 – 18 Ιουνίου 2018

«Μνημεία και πρόσωπα». Διαδικτυακή έκθεση στην ιστοσελίδα του Μουσείου στην οποία θα παρουσιαστούν φωτογραφίες που απεικονίζουν μνημεία και κατοίκους της Θεσσαλονίκης στο α΄ μισό του 20ού αιώνα, τις οποίες θα αποστείλουν στο Μουσείο οι κάτοχοί τους στη διεύθυνση info@mbp.gr

Παρασκευή 18 Μαΐου 2018, 8.00 – 20.00

“Amusing Museum”. Διαδραστική ξενάγηση στη μόνιμη έκθεση με ερωτήσεις, γρίφους και παιχνίδια για
κινητά και tablet με λειτουργικό Android.

Από την Anaptixis Development Team, ομάδα αποφοίτων του Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του ΠΑΜΑΚ.

Acting up / Acting out

Tο “TOMS Flagship Store” θα φιλοξενήσει την έκθεση του Νίκου Τσιαπάρα με τίτλο ACTING UP/ACTING OUT από τις 4 μέχρι και τις 19 Μαΐου. 

Ο εικαστικός Νίκος Τσιαπάρας έρχεται στον χώρο του TOMS flagship παρουσιάζοντάς μας την έκθεση με τίτλο ACTING UP/ACTING OUT. Για πολλά χρόνια το έργο του επικεντρώνεται στην απεικόνιση παιδιών εφηβικής και προεφηβικής ηλικίας την ώρα του παιχνιδιού. Αυτοί οι πίνακες και τα σχέδια, δημιουργούνται από φωτογραφικές αναφορές. Το έργο του αποτελεί έρευνα για την παιδική ηλικία και ιδιαίτερα, διερευνά τους τρόπους με τους οποίους τα παιδιά συμπεριφέρονται άσχημα μέσα από το παιχνίδι, μιμούμενα τους ενήλικες, διογκώνοντας την αίσθηση του εαυτού τους, της ταυτότητάς τους, των ικανοτήτων τους.

Music by DJ Georgia P.

γράφει ο  Jim Mooney

 

“Για πολλά χρόνια το έργο του Νίκου Τσιαπάρα επικεντρώνεται στην απεικόνιση παιδιών εφηβικής και προεφηβικής ηλικίας την ώρα του παιχνιδιού. Αυτοί οι πίνακες και τα σχέδια, δημιουργούνται από φωτογραφικές αναφορές. Κάποιες φορές η εικόνα πρόκειται για ένα σύνθετο οικοδόμημα, με στοιχεία αντλημένα από διαφορετικές πηγές ή η πρωτότυπη φωτογραφία μπορεί να είναι σημαντικά τροποποιημένη μέσω επιλεκτικής επεξεργασίας και/ή να έχει ενισχυθεί με διακοσμητικά στοιχεία.

Το έργο του Τσιαπάρα αποτελεί έρευνα για την παιδική ηλικία και, ιδιαίτερα, διερευνά τους τρόπους με τους οποίους τα παιδιά συμπεριφέρονται άσχημα μέσα από το παιχνίδι, μιμούμενα τους ενήλικες, διογκώνοντας την αίσθηση του εαυτού τους, της ταυτότητάς τους, των ικανοτήτων τους. Παρατηρεί, χωρίς να σχολιάζει ή να κρίνει, τα ταξίδια αυτών των νεαρών ατόμων σε μία καλοσχεδιασμένη πορεία προς την ενηλικίωση και τον αυτοκαθορισμό. Τα νεαρά αυτά μοντέλα επίσης πραγματώνουν τις σκέψεις τους καθώς ξεπερνούν την προσωπική τους εμπειρία, μιμούμενα τις στάσεις και τους κώδικες του κόσμου των ενηλίκων. Τα παίγνια αυτά και η σχέση του παιδιού με τα παιχνίδια του, παραταγμένα σαν αξεσουάρ της σκηνής, αναπαριστούν τελετουργίες μύησης καθώς τα παιδιά σταματούν το παιχνίδι για να ποζάρουν στην κάμερα. Κατά την αντίδραση του σε αυτά τα ποικίλα σενάρια, το παιδί φαίνεται να προτάσσει την προσωπική αίσθηση που έχει για τον εαυτό του ενάντια στα στερεότυπα που του επιβάλλονται από τις πανταχού παρούσες εικόνες της ευρύτερης κοινωνίας που το περιβάλλει. Καθώς το παιδί ετοιμάζεται για τη φωτογραφία, απαραίτητα «παίρνει μια πόζα». Εκεί συμβαίνει ένα παράξενο γεγονός όπου το υποκείμενο οργανώνει τον εαυτό του/της για να ενταχθεί στη φωτογραφία. Πρόκειται για μια πράξη συνειδητή και εξαιρετικά πονηρεμένη όταν το υποκείμενο «χωρίζεται» και γίνεται ταυτόχρονα η εικόνα και το υποκείμενο που παράγει και προβάλλει αυτή την εικόνα. «Το υποκείμενο ποζάρει ως αντικείμενο προκειμένου να γίνει υποκείμενο». [1]

Μια σημαντική πλευρά αυτής της συμπεριφοράς «acting up/acting out» (άσχημη συμπεριφορά/πραγμάτωση των σκέψεων) είναι ο τρόπος με το οποίο τα παιδιά κοιτούν απευθείας, κάποιες φορές προκλητικά το θεατή, προσπαθώντας να προβλέψουν την απάντησή μας. Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική δοκιμασία για τα παιδιά, να είναι ικανά να καθορίσουν το σημείο ως το οποίο είναι πειστικά στη διεκδίκηση την νέας τους αυτής προσωρινής ταυτότητας. Στο να κάνουν τον εαυτό τους ορατό και στη συνάντηση με το βλέμμα μας, τα παιδιά επιδεικνύουν αξιοσημείωτη δύναμη και εξαιρετική ευπάθεια. Αυτή η συνάντηση είναι μια οδυνηρή υπενθύμιση της λεπτής ισορροπίας που πρέπει να διατηρηθεί ανάμεσα στην προκλητική ανεξαρτησία και την αδιάκοπη ανατροφή καθώς το παιδί διασχίζει την εφηβεία ώσπου να εισέλθει στην ενηλικίωση.

Είναι σημαντικό το γεγονός ότι, ενώ μεταφέρονται εσκεμμένα από τη φωτογραφία στη ζωγραφική ή το σχέδιο, οι εικόνες αυτές παρουσιάζονται με έναν ανέκφραστο τόπο. Εκτός από το στυλ του, που θα περιγράφαμε ως το σήμα κατατεθέν του, ο Τσιαπάρας δε φαίνεται στο έργο του. Δεν υπάρχει καμία πρόθεση να προκαλέσει ή να ευνοήσει κάποια ανάγνωση περισσότερο από μια άλλη: οι εικόνες παρουσιάζονται με εξαιρετική ουδετερότητα που προσκαλεί, υποχρεώνει στην πραγματικότητα, το θεατή να κατανοήσει το υλικό και την ιδιαίτερη σημασία του. Υποχρεωτικά ο θεατής προβάλει την προσωπική του ανάγνωση αυτών των περίτεχνα αμφιλεγόμενων εικόνων. Αυτό, αποδεικνύει μια γενναιόδωρη  πράξη από την πλευρά του καλλιτέχνη και, δεδομένων της σύγχρονης νευρικότητας και παραληρήματος που προκαλούν οι εικόνες των παιδιών, μια γενναία και πιθανώς επίβουλη στάση προς υιοθεσία.”

1ος Αγώνας Δρόμου Κολεγίου «ΔΕΛΑΣΑΛ»

De La Salle Running Race

Το Κολέγιο «ΔΕΛΑΣΑΛ», γιορτάζοντας τα 130 χρόνια από την ίδρυσή του, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει τη διεξαγωγή του 1ου αγώνα δρόμου των 5 χιλιομέτρων “De La Salle Running Race”, που θα διεξαχθεί το Σάββατο 5 Μαΐου 2018.

Ο αγώνας δρόμου, ο οποίος απευθύνεται σε μαθητές, γονείς και κηδεμόνες, διοικητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό, απόφοιτους και όλους τους φίλους του Κολεγίου «ΔΕΛΑΣΑΛ», θα διεξαχθεί στο δάσος του Σέιχ Σου, σε μια πανέμορφη ορεινή διαδρομή, μέσα στην καταπράσινη φύση και τον καθαρό αέρα.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τον σύνδεσμο.

Το Κολέγιο “ΔΕΛΑΣΑΛ” είναι ένας εκπαιδευτικός οργανισμός, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ο οποίος ανήκει στο παγκόσμιο εκπαιδευτικό δίκτυο LaSalle. Λειτουργεί από το 1888, προσφέροντας αγωγή και ουσιαστική παιδεία σε μαθητές από τον Παιδικό Σταθμό έως και το Λύκειο.

Today – Παίζω – Δρω – MotiON

Η αδρεναλίνη έχει χτυπήσει κόκκινο! Η Θεσσαλονίκη αναμένεται να ξεσαλώσει! Η Χ.Α.Ν.Θ. ανεβάζει στροφές παρέα με το Δήμο Θεσσαλονίκης… Ο Λευκός Πύργος θα ντυθεί στα χρώματα της ανεμελιάς και της ζωντάνιας… Η παραλία θα πλημμυρίσει από γέλια και φωνές… Η πόλη μας θα αναζωογονηθεί… Η Θεσσαλονίκη θα ζήσει για 11η συνεχόμενη χρονιά το – μεγάλο project του Γ’ Κύκλου της Σχολής Στελεχών, Today – Παίζω – Δρω – MotiON, που το οργανώνουν τα ίδια τα στελέχη της!

Για αυτούς που δεν γνωρίζουν, τα τελευταία 10 χρόνια, κάθε τέλος σεζόν, τα μεγαλύτερα παιδιά του προγράμματος της Σχολής Στελεχών της Χ.Α.Ν.Θ., οι νεαροί εθελοντές μας, καλούνται να οργανώσουν και να υλοποιήσουν ένα ολοκληρωμένο project, με την μορφή ενός event.

Τη φετινή χρονιά λοιπόν, το Today – Παίζω – Δρω – MotiON έχει τον δικό του χαρακτήρα με τίτλο Stop! Look! Listen! Take Action!”. Η νεολαία της Θεσσαλονίκης παρακινεί τους πολίτες να λάβουν δράση, ενώ παράλληλα τους δείχνει πως το πρόγραμμα της προσωπικής ανάπτυξης της Σχολής Στελεχών άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται και αλληλεπιδρούν με τον συνάνθρωπο και τον δημόσιο χώρο.

Το κοινωνικό πρόσημο της φετινής εκδήλωσης Today –  Παίζω – Δρω – MotiON, είναι τόσο η συνεργασία όσο και η οικονομική στήριξη ομάδων και ατόμων με νοητική υστέρηση ή και άλλες αναπηρίες που φιλοξενούνται στο Κέντρο Αποθεραπείας και Αποκατάστασης Παιδιών Με Αναπηρία Θεσσαλονίκης (ΚΕ.ΠΕ.Π. «Ο Άγιος Δημήτριος»).

Σας προσκαλεί λοιπόν, στο 11ο Today – Παίζω – Δρω – MotiONτο οποίο θα πραγματοποιηθεί και φέτος στην Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης, δίπλα από το Λευκό Πύργο στις 5 Μαΐου 2018 ώρες 11:00 – 17:00. Παρακάτω μερικές από τις δράσεις που θα διοργανώσουν οι νεαροί εθελοντές:

  • Μουσικοκινητικές δια-δραστικές δραστηριότητες που απευθύνονται σε μικρούς και μεγάλους όπως το “χορεύοντας σε κύκλο” και το “Whisper Challenge”.
  • Έκθεση φωτογραφίας από τα στελέχη μας με θέμα “Stop!Look!Listen!Take Action!”.
  • Αθλητικές δραστηριότητες όπως ποδοσφαιράκι, τρίλιζα και τσουβαλοδρομίες.
  • Δραστηριότητες για παιδιά 5-8 ετών όπως ζωγραφική, οριγκάμι, πλαστελίνες και πραγματικά (!)“Angry Birds”.
  • Δραστηριότητες όπου απουσιάζει η μία αίσθηση όπως “τυφλόμυγα”, “παντομίμα δίχως χέρια” και “Blind Smell”.
  • Δια-δραστικό επιτραπέζιο Ναρκαλιευτής.
  • Quiz όπως “Πες-Βρες”, “Μπλε Ιστορίες” και “Heads Up”.
  • PhotoBooth με φόντο τον Θερμαϊκό, κρατώντας props φτιαγμένα από τα εκπαιδευόμενα στελέχη μας.
  • Happenings σε συγκεκριμένες ώρες όπου τα στελέχη μας, με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο, θα κινητοποιήσουν τον κόσμο να είναι ενεργός πολίτης.
  • Συναυλία με νεανικά συγκροτήματα (από τις 12:00πμ-2:30μμ).
  • FREE TODAYLICIOUS HOT DOGS! Ετοιμαστείτε να γευτείτε το πιο Famous Hot Dog της πόλης!

 

Festival Γνώσης από τα Learning Tube

Παγκόσμια Ημέρα Επιτραπέζιων Παιχνιδιών και εμείς μαθαίνουμε τον Κόσμο παρέα με τη νέα γενιά διαδραστικών επιτραπέζιων παιχνιδιών Learning Tube!

Μια εναλλακτική εκπαιδευτική δράση για παιδιά 3 εώς 12 ετών που θα φιλοξενηθεί στην κεντρική είσοδο της Χ.Α.Ν.Θ., την Κυριακή 29 Απριλίου 2018, ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Επιτραπέζιων Παιχνιδιών!

Ένα παρτι γνώσης όπου με αφετηρία τα εκπαιδευτικά επιτραπέζια παιχνίδια Learning Tube, γονείς παρέα με τα παιδιά τους θα συμμετέχουν σε γνωστικές δοκιμασίες με τις Σημαίες και τις Πρωτεύουσες των χωρών, τα διασημότερα Μνημεία του πλανήτη και τους σημαντικότερους Εφευρέτες της σύγχρονης εποχής!

Την εκδήλωση θα επιμεληθεί ειδική ομάδα παιδιαγωγών και εμψυχωτές, ενώ η δράση θα πλαισιωθεί από παράλληλες καλλιτεχνικές δράσεις, όπως εργαστήρια πηλού, μουσικοκινητική, face painting, τουρνουά γνώσης, κληρώσεις, δώρα και φρέσκους λουκουμάδες για γευστικά διαλείματα από το παιχνίδι!

Μία 3ωρη δραστηριότητα που σκοπό έχει να προάγει την γνώση και τον πολιτισμό!

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ | ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΗ ΦΟΡΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ

Δηλώστε συμμετοχή εδώ https://goo.gl/cA1dEH