Skip to content

Η νέα σχολική χρονιά: Γονείς και εκπαιδευτικοί “μαζί”

Γράφει η Ιωάννα Μπλέκα

Η σχολική χρονιά ξεκινάει και όπως κάθε Σεπτέμβριο σε όλες τις οικογένειες υπάρχει ένα μικρό άγχος για το πώς θα κυλήσει, πόσο γρήγορα τα παιδιά θα προσαρμοστούν στην νέα καθημερινότητα και πως θα ανταποκριθούν όλοι στους απαιτητικούς τους ρόλους. Ένα από τα βασικότερα ερωτήματα, κυρίως των γονέων, είναι το ποια δασκάλα/ ποιον δάσκαλο θα έχει το παιδί φέτος! Πάντα υπάρχει μια αδικαιολόγητα μεγάλη αγωνία για αυτό και οι ερωτήσεις και τα σχόλια για το πόσο καλός, αυστηρός, απαιτητικός, ανεκτικός είναι ο κάθε εκπαιδευτικός δίνουν και παίρνουν στις μαμαδοκουβέντες.

Οι εκπαιδευτικοί, όπως όλοι μας, είναι άνθρωποι με την δικιά τους προσωπικότητα και το δικό τους στυλ μάθησης ο καθένας. Κι όπως με όλους τους ανθρώπους που θα τύχει να γνωρίσουμε και να συνεργαστούμε, άλλοτε έχουμε πιο κοινούς τρόπους κι άλλοτε οι απόψεις και οι αξίες μας απέχουν περισσότερο. Μην είστε προκατειλημμένοι από όσα ακούτε από τους άλλους γονείς αλλά πάρετε την ευκαιρία να γνωρίσετε το δάσκαλο του παιδιού σας και προσπαθήστε να συνεργαστείτε όσο το δυνατόν καλύτερα μαζί του.

Τι θα κερδίσετε από αυτό;

Το να δείξετε, παρά τις όποιες αντιρρήσεις σας με το εκπαιδευτικό στυλ το εκάστοτε δασκάλου, διάθεση συνεργασίας, εμπιστοσύνη και σεβασμό στο δάσκαλο, θα διευκολύνει την επικοινωνία μαζί του. Ως γονείς γνωρίζετε το παιδί σας καλύτερα από οποιονδήποτε, άρα ξέρετε τα δυνατά του σημεία αλλά και τις αδυναμίες του, καθώς και τον τρόπο που κινητοποιείται το παιδί σας πιο εύκολα. Αυτές είναι πολύ χρήσιμες πληροφορίες που ένας δάσκαλος θα μπορούσε να αξιοποιήσει στην τάξη καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η ανταλλαγή των πληροφοριών μεταξύ γονέα και εκπαιδευτικού πρέπει να είναι άνετη, ώστε και οι γονείς να διατυπώνουν ερωτήσεις και να αναφέρονται στους προβληματισμούς τους, αλλά και οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να ζητούν την βοήθεια των γονέων όπου την χρειάζονται. Επιπλέον, όταν ένας γονιός γνωρίζει και σέβεται το πρόγραμμα του σχολείου, τους κανόνες της τάξης αλλά και τους μαθησιακούς στόχους, μπορεί να συμπλεύσει με τον εκπαιδευτικό και να βοηθήσει το παιδί να προσαρμοστεί καλύτερα σε αυτούς.

Η καλή συνεργασία παρέχει στον εκπαιδευτικό μεγαλύτερη κατανόηση των αναγκών του παιδιού, συλλογή πληροφοριών που βοηθούν στην καλύτερη προσαρμογή του προγράμματος στις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε μαθητή, αύξηση των ευκαιριών για ενίσχυση κατάλληλων συμπεριφορών του παιδιού μέσα και έξω από το σχολείο, καλύτερη κατανόηση των συναισθημάτων παιδιών και γονέων και τελικά μεγαλύτερη αποδοχή του μαθητή.

Κι επειδή το επίκεντρο της μάθησης είναι το παιδί, γονείς και εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να ξεχνάνε ότι η δική τους καλή συνεργασία προσφέρει στο μαθητή κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας, μεγαλύτερη συνέπεια και σταθερότητα στους δυο πιο σημαντικούς χώρους όπου ζει και κινείται, θετικά πρότυπα επικοινωνίας προς μίμηση, κι έτσι αυξημένες ευκαιρίες για μάθηση και εξέλιξη.

photo via

Η Ιωάννα Μπλέκα γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Ψυχολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης κι έκανε μεταπτυχιακό στην Ψυχική Υγεία Παιδιών, Εφήβων και Οικογένειας στο London Metropolitan University. Στη συνέχεια παρακολούθησε τετραετή μετεκπαίδευσή στη Συστημική - Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία και παράλληλα ξεκίνησε να δουλεύει όπως πάντα ονειρευόταν, με παιδιά, εφήβους και τις οικογένειές τους στην πόλη μας. Μας μιλάει για ελεύθερο χρόνο και ψυχολογία

Γράψτε το σχόλιό σας