ενήλικες – Σελίδα 49 από 54 – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Art Therapy: Ερμηνεύουμε μαζί ζωγραφιές παιδιών και ενηλίκων

Διαδραστικό σεμινάριο

 

Στη ζωγραφική αποτυπώνονται συναισθήματα, επιθυμίες,φόβοι, όχι μόνο συνειδητοί αλλά κυρίως ασυνείδητοι. Σε αυτό το σεμινάριο θα γίνει προσπ΄΄΄΄αθεια να αποκωδικοποιηθεί και να ερμηνευθεί το ασυνείδητο.

Κανείς δε μπορεί να ”ξεφύγει” από το ασυνείδητό του.

Εισηγητής: Σιώτης Χρήστος, Ψυχίατρος-Ψυχοθεραπευτής.

Οργάνωση-Επικοινωνία: smARTcommunications,

www.smartcommunications.gr,  info@smartcommunications.gr

Κορτέσσα Σιώτη, 6972123484- Ισμήνη Τσελεκίδου, 6943827919

 

 

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ – ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Χρήστος Σιώτης, σπούδασε στην Ιατρική σχολή του ελεύθερου πανεπιστημίου Δυτικού Βερολίνου/ Δυτικής Γερμανίας ( FU BERLIN) και στην συνέχεια στην Ιατρική σχολή του  Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ολοκλήρωσε την  Ψυχιατρική ειδικότητα στην Γ’ Πανεπιστημιακή Κλινική του Α.Π.Θ. στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ.  Από το 1995 ως και σήμερα διατηρεί ιδιωτικό ιατρείο.Από το 2006 είναι Επιστημονικός υπεύθυνος Ψυχίατρος σε μονάδα προαγωγής της ψυχικής υγείας και ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης στο οικοτροφείο ‘’ΑΛΘΑΙΑ’’ στην Περαία Θεσσαλονίκης, το οποίο ανήκει στο πρόγραμμα Αποασυλοποίησης ‘’ΨΥΧΑΡΓΩΣ’’ και στην Ψυχιατρική κλινική Αγία Αικατερίνη.

Κατά την διάρκεια της ειδίκευσής του, υπό την αιγίδα της Πανεπιστημιακής  Κλινικής, έλαβε μέρος σε πολλά ελληνικά και διεθνή συνέδρια και ως επιστημονικός υπεύθυνος Ψυχίατρος στην Ψυχιατρική κλινική Αγ. Αικατερίνη, όπως και σε ημερίδες και διεθνή συνέδρια σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Επίδειξη πηνίου Tesla & συναυλία Theremin

Το ΝΟΗΣΙΣ προσκαλεί το κοινό, το Σάββατο 3.3.2018 στην επίδειξη λειτουργίας του πηνίου Tesla, τάσης 12 εκατομμυρίων Volt και ύψους 4,5 μέτρων και στη μουσική συναυλία Theremin με τη May Roosevelt.

Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της έκθεσης «Νίκολα Τέσλα – Ο άνθρωπος που εφηύρε το μέλλον», που λόγω μεγάλης προσέλευσης κοινού, παρατείνει τη λειτουργία της μέχρι τις 31 Μαΐου 2018.

Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ.

Μεγαλώνοντας με σωστή επικοινωνία

Η επικοινωνία είναι μια πολύ καθοριστική και θεμελιώδης λειτουργία, μέσα από την οποία συμμετέχουμε στον κοινωνικό κόσμο και διαμορφώνουμε τις σχέσεις μας. Ταυτοχρόνως, μοιάζει να είναι η περιοχή γύρω από την οποία συγκεντρώνονται τα περισσότερα προβλήματα μέσα στην οικογένεια. Προβλήματα επικοινωνίας μεταξύ συζύγων, μεταξύ γονέων και παιδιών, μεταξύ γονέων και παππούδων, μεταξύ αδερφών.

Στο συγκεκριμένο σεμινάριο το κοινό θα προσπαθήσει να μάθει και να πειραματιστεί με εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας, που θα κάνουν καλύτερες τις οικογενειακές του σχέσεις.

 

Ομιλήτρια: Ιωάννα Μπλέκα

Ηχομαγειρέματα – Πες το μ’ ένα τραγούδι

Οι συμμετέχοντες θα μάθουν χορό σε μια μαριονέτα, θα παίξουν ένα αλλιώτικο ντόμινο, θα συνθέσουν και θα παίξουν μουσική με αντικείμενα της κουζίνας, θα ιδρύσουν την ορχήστρα των σωμάτων, θα φτιάξουν μια πρωτότυπη τρισδιάστατη παρτιτούρα και θα παίξουν πολλά μουσικά παιχνίδια. Επίσης θα τραγουδήσουν τραγούδια με ιστορίες, παραμύθια, ζωγραφιές, χορό και παιχνίδια!

 

Διαβάστε περισσότερα για το σεμινάριο:

Το σεμινάριο  θα έχει 2 μέρη, οι συμμετέχοντες 2 ώρες θα ηχομαγειρέψουν και 2 ώρες θα τα πουν με ένα τραγούδι.

Τα Ηχομαγειρέματα είναι μαγικές συνταγές για εκλεκτά ακούσματα. Είναι κάτι σαν το… παστίτσιο! Κάθε υλικό του, μπορεί να φαγωθεί σκέτο, αλλά μόνο αν τα έχεις όλα μαζί θα γευτείς τη θεσπέσια αρμονία του.

Τα πρόσωπα που θα συμμετάσχουν στα Ηχομαγειρέματα πρέπει να είναι έτοιμα…για όλα! Και να κουβαλούν μαζί τους: Ένα κουζινικό σκεύος, ένα μεταξωτό μαντίλι και το …κέφι τους. Τα υπόλοιπα στην αρένα!

Λένε πως ο άνθρωπος πρώτα μαθαίνει να τραγουδά και μετά να μιλάει. Μεγαλώνοντας το λα-λα-λα που κάνει ως βρέφος, αποκτά σχήμα, φτιαγμένο από λόγο και μουσική. Η συνάντηση του με το τραγούδι γίνεται πάρα πολύ νωρίς. Όμως τι είναι παιδικό τραγούδι; Ποιος το γράφει και ποιους στόχους έχει όταν το γράφει; Και γιατί πολύ συχνά το παιδικό τραγούδι αντιμετωπίζεται με ελαφρότητα, επικίνδυνη που από παιδικό το κάνει παιδιάστικο και κάποιες φορές παιδαριώδες; Όμως το παιδικό τραγούδι ή καλύτερα το τραγούδι που απευθύνεται σε παιδιά είναι μία πάρα πολύ σοβαρή υπόθεση. Στο Β΄ μέρος λοιπόν του Σεμιναρίου κύριος στόχος θα είναι να επαναπροσδιοριστεί ο όρος «παιδικό τραγούδι» και να μελετηθούν οι αμέτρητες δυνατότητες που έχουμε να το χρησιμοποιήσουμε ως σπουδαίο εκπαιδευτικό εργαλείο.

Ο Καζαντζάκης μέσα από τα μάτια των παιδιών

Η  Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης, δια της υπεύθυνης Πολιτιστικών Θεμάτων, κας Μπαζακογιάννη Στέλλας, σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου «Παιδοχώρος», θα πραγματοποιήσει επιμορφωτικό σεμινάριο, με θέμα «Ο Καζαντζάκης μέσα από τα μάτια των παιδιών» στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Αμφιθέατρο Μελίνα Μερκούρη την Δευτέρα 26/02, στις 17:30.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να εμπνεύσει τους εκπαιδευτικούς και να τους ενθαρρύνει να χρησιμοποιήσουν ελκυστικά διδακτικά μέσα, ώστε να γνωρίσουν τα παιδιά τον αγαπημένο μας συγγραφέα.

Παράλληλα θα παρουσιαστεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ταξιδεύοντας… ως τα Παλάτια της Κνωσού», στο πλαίσιο του οποίου το Καζαντζακικό κείμενο αξιοποιήθηκε ως μέσο, για να γνωρίσουν τα παιδιά διάφορα στοιχεία της ελληνικής μυθολογίας και της μινωικής ιστορίας και η αυτοσχέδια μουσειοσκευή: «Ο Καζαντζάκης μέσα από τα μάτια των παιδιών».

Θα ακολουθήσει βιωματικό εργαστήριο, όπου οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να εμπλακούν σε δράσεις φιλαναγνωσίας, σε εικαστικό και θεατρικό παιχνίδι, με αφορμή το έργο του Νίκου Καζαντζάκη.

 

Η εκδήλωση πραγματοποιείται με την υποστήριξη των Εκδόσεων Καζαντζάκη και την ευγενική παραχώρηση άδειας χρήσης αυτούσιων αποσπασμάτων, από τη νόμιμη εκπρόσωπο πνευματικών δικαιωμάτων, κ. Νίκη Σταύρου.

Χορηγός και υποστηρικτής της εκδήλωσης είναι το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού.

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίου «Ο Καζαντζάκης μέσα από τα μάτια των παιδιών»

Προσέλευση – Χαιρετισμοί

Παρουσίαση του προγράμματος «Ταξιδεύοντας … ως τα Παλάτια της Κνωσού»

Συζήτηση – ερωτήσεις

Παρουσίαση υλικών, αντικειμένων και αυτοσχέδιων παιχνιδιών, που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος

Βιωματικό εργαστήρι κατασκευής κούκλας και αξιοποίηση του Καζαντζακικού κειμένου, σε κουκλοθέατρο και θεατρικό παιχνίδι.

 

Εισηγήτριες:

Μιχαηλίδου Θεοδώρα, Νηπιαγωγός – Ειδική Παιδαγωγός

Πελεκάνη Βασιλική, Νηπιαγωγός

Φιλιππίδου Αναστασία, Βρεφονηπιοκόμος

Τα Βιβλία κάνουν καλό στα μωρά

 

Η ΜΕΡΙΜΝΑ ΠΑΙΔΙΟΥ διοργανώνει την Τετάρτη 28/02 στις 18:00 την παρουσίαση του βιβλίου ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΟ ΣΤΑ ΜΩΡΑ  της  Marie Bonnafe, σε επιμέλεια – μετάφραση του Γρηγόρη Αμπατζόγλου Καθηγητή Παιδοψυχιατρικής και Επιστημονικό Υπεύθυνο του προγράμματος πρώιμης παρέμβασης «Ζεστή Αγκαλιά».

Μέσα από την παρουσίαση θα αναδειχθεί η σημαντική σχέση των μωρών με τα βιβλία και της ευχαρίστησης που αντλούν μέσα από αυτά. Επιπλέον θα αναλυθεί η ανάγκη του μωρού για παιχνίδια με τη φαντασία του χωρίς τα οποία δεν θα κατακτούσε τη γλώσσα ούτε τον πλούτο της ζωής του πνεύματος. Ενάντια στο ρεύμα της καταναγκαστικής «σχολικού τύπου» εκμάθησης η συγγραφέας υποστηρίζει  τη «δωρεάν» ανάγνωση χωρίς συγκεκριμένο παιδαγωγικό στόχο, την ανάγνωση απλά και μόνο για την ευχαρίστηση που προσφέρει  καθώς αυτή είναι η καλύτερη προϋπόθεση για την πρόσβαση στον γραπτό λόγο. Το βιβλίο θα παρουσιάσουν η κ. Χριστίνα Χατζηδημητρίου, Κλινική Ψυχολόγος και η κ.Ευτέρπη Κολαρά, Λογοθεραπεύτρια, Ειδική Παιδαγωγός ενώ τη συζήτηση θα συντονίσει ο κ.Μ Φαϊτακης Παιδοψυχίατρος, Διευθυντής ΕΣΥ, Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Κεντρικού Τομέα.

 

Για τη ΜΕΡΙΜΝΑ ΠΑΙΔΙΟΥ

Η ΜΕΡΙΜΝΑ ΠΑΙΔΙΟΥ ιδρύθηκε το 1921 με σκοπό την προστασία του παιδιού και της υγείας του και μέσω των παιδικών εξοχών και της παιδιατρικής της κλινικής πρόσφερε επί μισό αιώνα  πολύτιμες υπηρεσίες σε εκατοντάδες παιδιά της Β.Ελλάδος.  Σήμερα η ΜΕΡΙΜΝΑ ΠΑΙΔΙΟΥ λειτουργεί 2 παιδικούς σταθμούς σύμφωνα με τα σύγχρονα ψυχοπαιδαγωγικά δεδομένα της προσχολικής ηλικίας, με απώτερο στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού ενώ παράλληλα συνεχίζει να προσφέρει κοινωνικό έργο.

«Θεσσαλονίκη και τουρισμός: ιδέες, ευκαιρίες και συνέργειες για την ανάπτυξη μιας πόλης φιλικής για την οικογένεια»

Ημερίδα με θέμα «Θεσσαλονίκη και τουρισμός: ιδέες, ευκαιρίες και συνέργειες για την ανάπτυξη μιας πόλης φιλικής για την οικογένεια» διοργανώνει το τμήμα Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου στις 17.00, στην αίθουσα “Μανόλης Αναγνωστάκης” στο Δημαρχείο, για να γνωρίσετε την πόλη ως “φιλικό προορισμό για οικογένειες”.

Η Ιωάννα Σεραφειμίδου, διαχειρίστρια της σελίδας www.thepaperboat.gr, κατέγραψε όλα τα family friendly σημεία, εντός και εκτός των τειχών, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων οικογενειών. Αρχιτέκτονες, επαγγελματίες από το χώρο της εστίασης, τον ευρύτερο ξενοδοχειακό κλάδο, των θεματικών περιηγήσεων και τον πολιτισμό θα επισημάνουν σε ποιες κατευθύνσεις θα πρέπει να κινηθεί η πόλη για να αποκτήσει ένα ακόμα πιο φιλικό προφίλ για τις οικογένειες ούτως ώστε να βιώσουν μία μοναδική εμπειρία κατά την επίσκεψη τους στη Θεσσαλονίκη.

Πρόγραμμα:

16:45 Προσέλευση
17:00 Έναρξη

Χαιρετισμοί:

Σπύρος Πέγκας, Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης

Ιωάννα Σεραφειμίδου,
Διαχειρίστρια www.pigolampides.gr & www.thepaperboat.gr

Ομιλητές:

Γιώργος Κουρτίδης, Τhe caravan
«Ξενοδοχεία: η φιλοξενία ως μοχλός δημιουργίας εμπειριών για την οικογένεια»

Θωμάς Δούζης, Ergon Agora
«Χώροι εστίασης: ανάδειξη της γαστρονομικής κουλτούρας της πόλης με σεβασμό στο παιδί και την οικογένεια»

Εύη Παπαβέργου, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης & Βίλλυ Πολυζούλη, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
«Μουσεία: η τέχνη και o πολιτισμός γέφυρα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας για την οικογένεια»

Χριστίνα Βρακά & Βασιλική Καρτσιακλή, dot2dot πολιτιστικές δράσεις
«Ομάδες ξεναγήσεων: εξερευνώντας την πόλη, βιώνοντας την εμπειρία»

Ναταλία Παντελίδου, Αρχιτέκτων μηχανικός και Αρxιτέκτων τοπίου (Msc)
«Δημόσιος χώρος: τα πάρκα και οι υπαίθριοι χώροι παιχνιδιού ως αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης»

Μαρία Σιτζόγλου, Αρχιτέκτων Μηχανικός, MSc σε Αστικό Σχεδιασμό | Resilient Thessaloniki
«Πόλη φιλική για τις οικογένειες: προσβασιμότητα, σχεδιασμός κατάλληλων υποδομών και δράσεων»

 

Τι είναι η Πολλαπλή Νοημοσύνη;

 

«Εκπαιδευτικό» Διήμερο στη “Συννεφούλα” για γονείς και παιδαγωγούς!

Η “Συννεφούλα” φιλοξενεί στις εγκαταστάσεις της την κ. Ελένη Γαρυφαλάκη, εξειδικευμένη παιδαγωγό και σύμβουλο αγωγής και εκπαίδευσης, συγγραφέα του βιβλίου «Πολλαπλή Νοημοσύνη» και διοργανώνει ένα συναρπαστικό διήμερο όπου γονείς και εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να πειραματιστούν και να “εκπαιδευτούν” πάνω στην Πολλαπλή Νοημοσύνη.

 

“Βιωματικό εργαστήρι και Play Seminar” πάνω στην Πολλαπλή Νοημοσύνη (για εκπαιδευτικούς)

Ένας από τους βασικούς παιδαγωγικούς άξονες του Σχολείου είναι η ενίσχυση της Πολλαπλής Νοημοσύνης με δομημένες δραστηριότητες και βιωματικές εμπειρίες που στόχο έχουν να «ξεδιπλώσουν» και να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητες και την προσωπικότητα κάθε παιδιού.

 

“Positive Parenting” Η συναισθηματική, κοινωνική και πολλαπλή νοημοσύνη του παιδιού (για γονείς)

Μία δημιουργική συνάντηση που έχει να προσφέρει θετικά ερεθίσματα, γνώση και έμπνευση στους γονείς, με στόχο να νιώσουν όλοι πιο δυνατοί, πιο ενημερωμένοι, πιο ήρεμοι, γεμάτοι δημιουργικές ιδέες.

 

Δημιουργικό εργαστήρι Hehe Art (για παιδιά)

Την Κυριακή 4/3, κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής συνάντησης των γονιών, όλο το Σχολείο μετατρέπεται σε ένα τεράστιο δημιουργικό εργαστήρι! Η ομάδα του Hehe Art σε συνεργασία με τις παιδαγωγούς του Σχολείου, έχουν ετοιμάσει για τα παιδιά δημιουργικές δραστηριότητες και messy play, με υλικά όπως πηλός, χρώματα, άμμος, oobleck και απεριόριστη φαντασία!

Γνωριμία με την παραδοσιακή μουσική

Η Σχολή Μουσικής και Χορού «Χορωδείο» φιλοξενεί τους «Sevdas Trio» με τους Εμμανουήλ Τάσο (Κιθάρα – Λαούτο- Φωνή), Γκραίκο Θάνο (Ούτι – Τζουρά – Φωνή) και Ζαχούλη Ζαχαρία ( Ακορντεόν – Φωνή) σε μία παράσταση γνωριμίας με τα παραδοσιακά όργανα και την παραδοσιακή μουσική της Ελλάδας τo Σάββατο 3/03 στις 19:00, στην αίθουσα εκδηλώσεων της σχολής.

H παράσταση: Ένα ταξίδι από την μία άκρη της Ελλάδας μέχρι την άλλη γνωρίζοντας τα παραδοσιακά όργανα και τη μουσική του κάθε τόπου. Μία παράσταση για όλη την οικογένεια.

Η Σχολή: Η Σχολή Μουσικής και Χορού «Χορωδείο» λειτουργεί από το 2008 στον Άγιο Ιωάννη Καλαμαριάς σε έναν ευχάριστο και φιλικό χώρο 240τ.μ. Η πρωταρχική σκέψη ήταν o συνδυασμός της μουσικής με τον χορό, δύο έννοιες αλληλένδετες όπου η μία συμπληρώνει την άλλη. Ο χορός δεν υφίσταται χωρίς μουσική και η μουσική ενσαρκώνεται με τον χορό. Έμπειροι και γεμάτοι όρεξη για διδασκαλία δάσκαλοι αναλαμβάνουν να μεταδώσουν τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες την μαγεία αυτών των δύο τεχνών. Το όραμα και η φιλοσοφία της σχολής αποδεικνύονται εμπράκτως με τις μοναδικές στο είδος τους παραστάσεις οι οποίες πραγματοποιούνται στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς.

Παιδί και συντροφική σχέση. Βρείτε την ισορροπία αποφεύγοντας τους κινδύνους

Πόσοι από μας αγχωνόμαστε όταν μαθαίνουμε ότι η σύντροφός μας είναι έγκυος;
Πόσες από μας πανικοβαλλόμαστε για το αν θα γίνουμε καλές μαμάδες;
Πόσοι από μας φοβόμαστε ότι η σχέση μας δε θα είναι ποτέ ίδια ξανά και  θα αλλάξουν οι ισορροπίες όταν έρθει ένα παιδί;
Η πρόκληση είναι μεγάλη, τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε συντροφικό.
Ποιοι ειναι οι κίνδυνοι που μπορεί να κρύβονται και γιατί μπορεί να χαθεί εύκολα η ισορροπία στη σχέση;
Στόχος αυτού του workshop είναι να μάθουμε να εντοπίζουμε τους κινδύνους, να απολαμβάνουμε τις στιγμές με το νέο μέλος στη σχέση μας και να θυμηθούμε πως πρέπει να αντιμετωπίζουμε τους φόβους μας για να μην μας κατακλύζουν.

Παρουσίαση: Ελένη Σολταρίδου, Ψυχολόγος, Μ. Sc, Υπ. Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, εξειδικευμένη στη Γνωσιακή & Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία

Facebook event: ΕΔΩ

Ο Κουκουμπλής

Θεατρικό Στασίδι Ζώγια

Τρία ελληνικά παραμύθια, σε μια παράσταση ειδικά διαμορφωμένη και για ενήλικο κοινό θα παρουσιαστεί στη «Ζώγια», στην οδό Αλ. Σβώλου 54, το Σάββατο 24/02, στις 20.00. «Ο Κουκουμπλής», σε κείμενο και σκηνοθεσία του Τάσου Ράτζου  έχει παρουσιαστεί ήδη δύο φορές στο Θεατρικό Στασίδι της Ζώγιας, δίνοντας την ευκαιρία σε μικρούς και μεγάλους να απολαύσουν με μοναδικό τρόπο τρία ελληνικά λαϊκά παραμύθια.

«Ο Κουκουμπλής» προέρχεται από τη Θεσσαλία, της συλλογής Μαρούλας Κλιάφα από το Γαρδίκι Τρικάλων. «Το πιο γλυκό ψωμί» της συλλογής Δ. Λουκάτου προέρχεται από την Κεφαλλονιά. «Η Βασιλοπούλα και το άλας» της συλλογής Σταμούλη – Σαράντη Ελπινίκης προέρχεται από τη Θράκη και είναι πολύ διαδεδομένο σε ολόκληρη τη Μακεδονία.

Οι ξεχασμένοι αυτοί θησαυροί της πλούσιας λαϊκής αφήγησης χαρακτηρίζονται από παραστατικότητα, λιτότητα, αφηγηματική χάρη, και αμεσότητα στο λόγο. Και… προσθέτοντας το πάντα καλοδεχούμενο λαϊκό χιούμορ, τα παραμύθια μας απογειώνονται και συναρπάζουν.

Η παράσταση περιλαμβάνει ζωντανή μουσική, τραγούδι, μάσκες, παντομίμα σε κείμενο και σκηνοθεσία του Τάσου Ράτζου.

Συντελεστές

Κείμενο-σκηνοθεσία: Τάσος Ράτζος
Παίζουν: Γιάννης Κοντός, Πέτρος Μαλιάρας, Ρόζυ Μονάκη
Σκηνογραφία: Ελένη Ιωαννίδου
Κοστούμια: Ιωάννα Παγιατάκη
Μάσκες: Μάρθα Φωκά
Κίνηση: Ειρήνη Καλογηρά
Μουσική: Θοδωρής Παπαδημητρίου
Διδασκαλία χειρισμού μάσκας: Σίμος Κακάλας
Φωτογραφία: Νίκος Τασούλας
Video: Παύλος Διδασκάλου
Επιστημονική συνεργάτης στο διαδραστικό μέρος: Άννα Παπαφίγκου
Παραγωγή: Μικρός Βορράς

Βήματα Αγάπης

Η εκδήλωση “Βήματα Αγάπης”,θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2018, στο θέατρο  του Πολιτιστικού Κέντρου Θέρμης, όπου θα παρουσιαστούν χορευτικά συγκροτήματα και διάφορα δρώμενα, με σκοπό την ενίσχυση του Συλλόγου Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματικές Ασθένειες Β. Ελλάδος,  “ΛΑΜΨΗ”

Η είσοδος θα πραγματοποιηθεί με ελεύθερη συνεισφορά και όλα τα έσοδα θα προσφερθούν στον παραπάνω σύλλογο.

Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας

Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης βρίσκονται πάντα και με κάθε δυνατό τρόπο κοντά στην οικογένεια και στα παιδιά. Μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουμε για δέκατη τρίτη  συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας». 

Στις συναντήσεις αυτές θα συζητήσουμε και θα αναλύσουμε θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 21 Φεβρουαρίου  έως και τις 9 Μαΐου 2018, από τις 18:30 έως τις 20:30 θα συναντιόμαστε στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων μας, στους Ελαιώνες Πυλαίας, για να ακούσουμε καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και να αφουγκραστούμε, να συζητήσουμε, να εκφράσουμε τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς μας.

Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή και η συνεργασία σας θα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.

Παρακαλούμε δηλώστε εγκαίρως συμμετοχή στη Γραμματεία του Σχολείου στο τηλέφωνο 2310 300002 ή στο email: seminaria@protypa.gr

 

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίων 2018

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

  • Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 18:30 – 20:30

Αφήνοντας ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας

Πώς η ψυχική ανθεκτικότητα θα αποτελέσει ένα διαρκές δώρο στα παιδιά μας

Η αντιμετώπιση «άβολων» ή «δυσμενών» καταστάσεων αλλά ακόμη και η αποτυχία αποτελούν μέρος της φυσικής εξέλιξης όλων των ανθρώπων. Η υπερπροστασία μαζί με τον φόβο της αποτυχίας υπονομεύουν την ανεξαρτησία και την αυτονομία των παιδιών μας. Γιατί είναι σημαντικό να αφήνουμε ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας; Ποια είναι η ανάγκη των παιδιών να δοκιμάζουν καινούρια πράγματα για να εξερευνήσουν τα όριά τους;

Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

  • Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 18:30 – 20:30

Γονείς και παιδιά σε on line σύνδεση

Τεχνολογία στα παιδιά: Προνόμιο ή Δικαίωμα σε κάθε ηλικία; Επιτρέπω στο παιδί μου χρήση της τεχνολογίας πίσω από κλειστή πόρτα; Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για την ενασχόληση με τα  μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πότε αυτά αποτελούν εμπόδιο στην κοινωνικοποίηση του παιδιού; Πώς μπορώ να καταλάβω ότι το παιδί μου είναι εθισμένο στην τεχνολογία; Είναι αργά να βάλω όρια στο παιδί μου ως προς τη χρήση της; Μπορούμε να ζήσουμε χωρίς το διαδίκτυο;

Αθανάσιος Κανάκης, Ψυχολόγος ΕΛ.ΑΣ

 

ΜΑΡΤΙΟΣ

  • Τετάρτη 7 Μαρτίου 18:30 – 20:30

Παίζοντας και με τα εμπορευματοποιημένα παιχνίδια «μόδας»

Τα παιχνίδια που προβάλλονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι τα αγαπημένα των μικρών παιδιών, μέρος της καθημερινής ζωής και των δραστηριοτήτων τους με τους συνομηλίκους. Τα παιχνίδια «μόδας», ενώ πληρούν για τα παιδιά την προϋπόθεση της ευχαρίστησης και της διασκέδασης, προκαλούν σύγχυση στους γονείς σχετικά με τα κριτήρια με τα οποία ορίζεται ένα παιχνίδι ως «καλό».

Θα προσεγγίσουμε τη θέση αυτών των παιχνιδιών στη ζωή των παιδιών, επισημαίνοντας τη σημασία τους και θα αναδείξουμε τις μαθησιακές ευκαιρίες που παρουσιάζουν.

Κακανά Δόμνα-Μίκα, Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

 

  • Δευτέρα 12 Μαρτίου  18:30 – 20:30

Κι αν σου τύχει; Πρώτες βοήθειες

Τι μπορούμε να κάνουμε όταν ένας συνάνθρωπός μας  χρήζει άμεσης βοήθειας; Να τον πλησιάσω; Μήπως να μην παρέμβω; Πώς μπορώ να κρατήσω την ψυχραιμία μου; Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα, όπως απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες- ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση.

Οργάνωση κυτίου Πρώτων Βοηθειών. Πώς μπορώ να γίνω πάροχος Πρώτων Βοηθειών; Από τι ηλικία μπορούν να εκπαιδευτούν τα παιδιά;

Ζιώγα Χριστίνα, Ιατρός Κυτταρολόγος, MSc MIAC, Εκπαιδεύτρια Πρώτων Βοηθειών

 

  • Δευτέρα 19 Μαρτίου 18:30 – 20:30

Πώς αναπτύσσεται ο λόγος του παιδιού.

Η εξέλιξη της λειτουργίας του προφορικού λόγου στο παιδί από την προγλωσσική μέχρι τη γλωσσική ανάπτυξη; Ποια είναι τα αναμενόμενα στάδια, από ποιους παράγοντες εξαρτάται και πώς μπορεί να συνδράμει  σ’ αυτό το οικογενειακό περιβάλλον; Πότε αρχίζουμε να ανησυχούμε και πώς συνδέεται η γλωσσική ανάπτυξη με την περεταίρω  εξέλιξη του παιδιού τόσο στο κοινωνικό όσο και στο σχολικό πλαίσιο;

Μιχάλης Τόσκας, Λογοθεραπευτής – Ειδ. Παιδαγωγός,Επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Θεραπευτικής Αγωγής των Διαταραχών του Λόγου και Ψυχοθεραπείας «Διάλογος»

 

  • Μαθαίνω να διαβάζω ή διαβάζω για να μάθω;

Η σημασία της όρασης

Μπορείτε να διαβάσετε με κλειστά μάτια; Κι όμως πολύ συχνά θεωρούμε δεδομένη την όραση, την πολύτιμη αυτή αίσθηση.

40% των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες πιθανόν να έχουν κάποιο πρόβλημα στη λειτουργία της όρασης, παρόλο που βλέπουν 10 στα 10 και δε χρειάζονται γυαλιά. Η εμπλοκή της όρασης στη μαθησιακή διαδικασία και το πώς αυτή επηρεάζει την ανάγνωση, την αντιγραφή, την ορθογραφία, τη συγκέντρωση, την κατανόηση.

Μαρία Ταρασούδη, MSc Συμπεριφορική – Νευροαναπτυξιακή Οπτομέτρης

 

  • Δευτέρα 26 Μαρτίου  18:30 – 20:30

Πώς με την προσέγγιση της «Ήρεμης Δύναμης» μπορούν να βελτιωθούν οι σχέσεις μέσα στην οικογένεια

Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορεί κάποιες φορές να φτάσουν στο σημείο να μην ξέρουν πλέον πώς να απαντήσουν στις αρνητικές συμπεριφορές των παιδιών. Συχνά περιγράφουν ότι δεν αντέχουν άλλο, πιστεύουν ότι τίποτα δεν μπορεί να δώσει λύση και αισθάνονται ηττημένοι προκαταβολικά όταν χρειαστεί να αντιμετωπίσουν μία σύγκρουση. Η προσέγγιση της «Ήρεμης Δύναμης» προτείνει απαντήσεις, ώστε να καταφέρουν οι ενήλικες να βγουν από αυτή τη δύσκολη θέση και να επανακτήσουν τον ρόλο τους  απέναντι στο παιδί με μη βίαια μέσα.

Δημήτρης Φιλοκώστας, Ψυχίατρος Παιδιών και Εφήβων, Οικογενειακός Θεραπευτής

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 

  • Τετάρτη 18 Απριλίου 18:30 – 20:30

Μαθησιακό Προφίλ: Αντιμετωπίζοντας τις δυσκολίες στη μάθηση με σεβασμό στην αυτοεκτίμηση και στη μοναδικότητα του παιδιού

Ποιες είναι οι διαστάσεις της μάθησης; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αξιοποιήσουν το δυναμικό τους; Τι διερευνά το μαθησιακό προφίλ; Πώς συμβάλλει η διερεύνηση της μοναδικότητας του κάθε παιδιού στην καλυτέρευση της σχέσης με τον ίδιο του τον εαυτό, τον γονιό και τους εκπαιδευτικούς;

Η αρχή στην οποία βασίζεται η προσέγγιση του μαθησιακού προφίλ είναι ότι όλοι είμαστε ικανοί να μάθουμε, αρκεί να μας δώσουν την πληροφορία έτσι όπως είναι φτιαγμένο το μυαλό μας να τη λάβει.

Χρυσάνθη Κωστάρα, Σύμβουλος Μαθησιακού Προφίλ & Επαγγελματικού Προσανατολισμού

 

  • Τετάρτη 25 Απριλίου 18:30 – 20:30

Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό – Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;

  • Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
  • Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
  • Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

  • Δευτέρα 30 Απριλίου 18:30 – 20:30

Εγώ, εσύ, εμείς – Δεσμοί αγάπης, προσκόλλησης και ευθύνης στην εξέλιξη της οικογένειας

Η οικογένεια αποτελεί δομικό στοιχείο στην εξέλιξη του καθενός και μπορεί να καθορίσει το ποιοι είμαστε. Η δυναμική της οικογένειας αλλάζει καθώς όλα τα μέλη της αλλάζουν και αλληλοεπηρεάζονται. Τι μπορούμε να περιμένουμε; Υπάρχει κάποια «μαγική συνταγή» οικογενειακής ευτυχίας;

Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

ΜΑΪΟΣ

  • Τετάρτη 2 Μαΐου 18:30 – 20:30

Είναι ο χρόνος που ξόδεψες για το τριαντάφυλλό σου που το κάνει τόσο σημαντικό

Βιωματικό Εργαστήριο Αυτογνωσίας μέσω Εικαστικής Έκφρασης (Art Therapy)

Πόσο χρόνο αφιερώνουμε για κάτι ή κάποιον που παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας; Είναι αρκετός; Είναι ποιοτικός; Πώς μπορούμε να βρούμε τρόπους να διαφυλάσσουμε ό,τι αγαπάμε; Τι είναι η αγάπη; Τι είναι η εξάρτηση;

Ελένη Πάλλη, εικαστικός-παιδαγωγός, MSc Art Therapy, καθηγήτρια εικαστικής αγωγής Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

  • Τετάρτη 9 Μαΐου 18:30 – 20:30

Πώς σχετίζομαι με τους ανθρώπους – Εγώ και οι άλλοι. Τι είδους σχέσεις δημιουργούμε; Τι βοηθάει στη σχέση μας με τους άλλους;

Βιωματικό Εργαστήριο Αυτογνωσίας μέσω Εικαστικής Έκφρασης (Art Therapy)

Ο καθένας μας είναι διαφορετικός. Σεβόμαστε αυτή τη μοναδικότητα αλλά συγχρόνως κάνουμε προσπάθειες να ανακαλύψουμε την αρμονική συνύπαρξη και συνεργασία με άλλους ανθρώπους.

Art Therapy – Αυτογνωσία μέσω τέχνης: Βασίζεται στη δύναμη της Εικαστικής Έκφρασης ως μέσου επικοινωνίας και έκφρασης. Δεν απαιτείται κανένα ιδιαίτερο ταλέντο στη ζωγραφική, παρά μόνο προσωπική θέληση.

Ελένη Πάλλη, εικαστικός-παιδαγωγός, MSc Art Therapy, καθηγήτρια εικαστικής αγωγής Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Έκθεση: #PRESS_photostories

Αλέξανδρος Αβραμίδης – ΜΕΓΑΛΟ ΒΡΑΒΕΙΟ #PRESS_photostories 2017
Ανάργυροι Φλώρινας: Κάτοικος μαζεύει τα υπάρχοντά της για να μετεγκατασταθεί αναγκαστικά, μαζί με όλο τον πληθυσμό του χωριού, μετά την κατολίσθηση σε ορυχείο της ΔΕΗ στο Αμύνταιο τον Ιούνιο του 2017

Νέα έκθεση στο Τελλόγλειο –  Το φωτορεπορτάζ στις καλύτερες στιγμές του

Περισσότερες από 150 φωτογραφίες που τράβηξαν επαγγελματίες φωτορεπόρτερ και δημοσιογράφοι αιχμαλωτίζοντας με τον φακό τους επιβλητικές, θεαματικές, βαθιά ανθρώπινες, συχνά συγκλονιστικές στιγμές, παρουσιάζονται στη νέα μεγάλη έκθεση #PRESS_photostories, που διοργανώνει το Τελλόγλειο Ίδρυμα σε συνεργασία με το Μορφωτικό Ίδρυμα της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας-Θράκης. Τα εγκαίνια θα γίνουν την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου.

Στον εκθεσιακό χώρο του πρώτου ορόφου του Τελλογλείου θα παρουσιαστούν τα καλύτερα ανάμεσα σε 400 έργα, τα οποία υπέβαλαν 40 φωτορεπόρτερ και δημοσιογράφοι στον πανελλήνιο διαγωνισμό που προκήρυξε το Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕΜ-Θ. Θέμα του διαγωνισμού ήταν πρόσωπα, γεγονότα και στιγμιότυπα που αποτυπώθηκαν φωτογραφικά κατά το 2017 στη Μακεδονία και τη Θράκη  στις θεματικές κατηγορίες: Πολιτική, Πολιτισμός/Τέχνες, Περιβάλλον, Τόπος και Άνθρωποι, Αθλητισμός.

ΒΡΑΒΕΙΟ στην κατηγορία ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – Σάκης Γιούμπασης
Αεροφωτογραφία της Παλιάς Παραλίας της Θεσσαλονίκης: Φυτοπλαγκτόν σε αποσύνθεση πάνω στα νερά του Θερμαϊκού

Πενταμελής Κριτική Επιτροπή επέλεξε 154 από αυτές τις φωτογραφίες για να συμπεριληφθούν στην έκθεση, ξεχώρισε τις καλύτερες σε κάθε κατηγορία και αποφάσισε ποια θα προβληθεί ως η καλύτερη της χρονιάς.

Η επιλογή των φωτογραφιών που θα συμπεριληφθούν στην έκθεση, όπως και όσων αποσπούν βραβεία ή επαίνους, έγινε με «τυφλό» διαγωνισμό: Τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής παρέλαβαν το σύνολο των φωτογραφιών χωρίς κανένα στοιχείο ταυτότητας (τα metadata είχαν αφαιρεθεί από τα ψηφιακά αρχεία) και κλήθηκαν να ψηφίσουν, ξεχωριστά ο καθένας, ποιες προκρίνουν να εκτεθούν. Οι ψήφοι συγκεντρώθηκαν και ομαδοποιήθηκαν, σχηματίζοντας ένα σώμα φωτογραφιών που καταρχάς προκρίθηκαν. Κατόπιν, σε πολύωρη συνεδρίαση, η επιτροπή διέτρεξε το σχηματισμένο αυτό σύνολο, οριστικοποίησε τη σύνθεσή του ανά κατηγορία και επέλεξε ποιες φωτογραφίες θα βραβευτούν.

ΒΡΑΒΕΙΟ στην κατηγορία ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ – Δημήτρης Τοσίδης
Αθλητική αναρρίχηση σε γρανιτένια βράχια, στο όρος Λαϊλιάς του νομού Σερρών

Στη Κριτική Επιτροπή  συμμετέχουν: Ο φωτορεπόρτερ Δημήτρης Μεσσίνης,  ο Διευθυντής του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης Ηρακλής Παπαϊωάννου, ο καθηγητής του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ Γιώργος Κατσάγγελος, ο καθηγητής του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ Γρηγόρης Πασχαλίδης, ο δημοσιογράφος, διευθυντής τηλεόρασης της TV100 Λάζαρος Θεοδωρακίδης.

Στην τελετή των εγκαινίων της έκθεσης θα απονεμηθούν και τα βραβεία της διοργάνωσης.

Στόχος του διαγωνισμού και της έκθεσης είναι να υπενθυμίσει στο κοινό τη σημασία που διατηρεί το επαγγελματικό φωτορεπορτάζ ως βασικό στοιχείο της αξιόπιστης ενημέρωσης σε μια εποχή μεγάλου εκδημοκρατισμού της φωτογραφίας, αλλά και το υψηλό επίπεδο των Ελλήνων  φωτορεπόρτερ, οι οποίοι άλλωστε συστηματικά  τροφοδοτούν με υλικό Μέσα Ενημέρωσης στο εξωτερικό. Παράλληλα, η επιλογή του γεωγραφικού πεδίου δείχνει τη σημασία που διατηρεί η περιφέρεια ως πεδίο παραγωγής ειδήσεων. Πρόθεση των διοργανωτών είναι να καθιερωθούν ο διαγωνισμός και η έκθεση #PRESS_photostories ως ετήσιος θεσμός με προοπτική να αποκτήσουν από το 2019 και διεθνή διάσταση.

Συναυλία live των B.B

οι “Β.Β” LIVE στον Λυρικό Μικρό Πλανήτη

Μετά από την επιτυχημένη  συναυλία live που πραγματοποίησαν στον Λυρικό Μικρό Πλανήτη οι “B.B” πέρσι, το κοινό θα έχει τη χαρά να τους απολαύσει για άλλη μια φορά και φέτος.

Η βραδιά αφορά ενήλικες καθώς η συναυλία θα πραγματοποιηθεί στο χώρο της βιβλιοθήκης ενώ την ίδια ώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του 2ου ορόφου θα γίνει προβολή ταινίας για τα παιδιά και θα υπάρχει φύλαξη.

Στην τιμή εισόδου περιλαμβάνεται ένα ποτήρι κρασί, ή μπύρα και πιατέλα τυριών.

Ανοιχτές τάξεις, ζεστά χαμόγελα, αστείρευτο κέφι

Τα Αρσάκεια Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, σε Ψυχικό, Εκάλη, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Ιωάννινα ανοίγουν τις πόρτες τους, για να μας υποδεχτούν.  Μας προσκαλούν να τα επισκεφθούμε, να περιηγηθούμε και να ξεναγηθούμε στους χώρους τους, να ενημερωθούμε για την παιδεία που προσφέρουν και τις δράσεις που πραγματοποιούν.

Θα πραγματοποιηθούν ποικίλα βιωματικά εργαστήρια, αθλητικά παιχνίδια και δρώμενα. Κάθε σχολικό συγκρότημα και κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης έχει ετοιμάσει ένα ξεχωριστό πρόγραμμα. Ενημερωθείτε γι’ αυτό και δηλώστε συμμετοχή.

 

Cry Baby

Πρεμιέρα: Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2018

Το Drama Club, ο αγγλόφωνος θεατρικός όμιλος του Αμερικάνικου Κολλεγίου Ανατόλια, ανεβάζει φέτος το μιούζικαλ “Cry-Baby” στο θέατρο Raphael Hall του Κολλεγίου.

Το μιούζικαλ βασίζεται στην πασίγνωστη ομώνυμη καλτ ταινία του Τζον Γουώτερς με τον Τζόνυ Ντεπ.

Στη φετινή παράσταση του Κολλεγίου Ανατόλια συμμετέχουν 26 ηθοποιοί και επταμελής μπάντα που παίζει ζωντανά τα τραγούδια του έργου. Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο σύμβουλος-καθηγητής κ. Άγγελος Κλωνάρης, τη μουσική διδασκαλία η κ. Όλγα Στέφα και ο κ. Τάσος Κορκόβελος, σκηνικά και κοστούμια η κ. Χριστίνα Δουρίς, ενώ οι χορογραφίες είναι της κ. Ιωάννας Μήτσικα.

Λίγα λόγια για την παράσταση

1954, η Αμερική του Αϊζενχάουερ, μια πουριτανική, συντηρητική κοινωνία που ζει με τον τρόμο του κομμουνισμού. Τα πλουσιόπαιδα Squares έχουν τον έλεγχο στη Βαλτιμόρη. Στον αντίποδα ο Cry-Baby Γουέιντ Γουόκερ και η συμμορία του, οι Drapes, τα κακά παιδιά της πόλης που αγωνίζονται για την αλήθεια, τη δικαιοσύνη και το ροκ εν ρολ. Η Άλισον, μία από τις Squares που θέλει να αλλάξει στρατόπεδο, συναντά τον Cry-Baby σε έναν εμβολιασμό για πολυομελίτιδα και ένας έρωτας τύπου Ρωμαίου και Ιουλιέτας γεννιέται. Το έργο πρωτοανέβηκε το 2008 στο Μπρόντγουεϊ και απέσπασε τέσσερις υποψηφιότητες για βραβεία Τόνυ.

Ο αγγλόφωνος θεατρικός όμιλος του Κολλεγίου ανεβάζει μιούζικαλ τα τελευταία 42 χρόνια κι έχει αποτελέσει φυτώριο πολλών γνωστών ηθοποιών. Μεταξύ των έργων που έχει ανεβάσει τα τελευταία χρόνια είναι το «Μαγαζάκι του Τρόμου», «Σικάγο», «Μάμμα Μία», «Γκριζ», «Σπάμαλοτ» κ.α.

Aρχιπέλαγος

Το Αιγαίο με τα μάτια του «Βασιλιά Ήλιου»

Ελλάδα – Γαλλία συνομιλούν σε έκθεση σπάνιων χειρόγραφων χαρτών

Δύο σπάνιες συλλογές χειρόγραφων χαρτών των Κυκλάδων, μία από την Ελλάδα και η «δίδυμή» της από τη Γαλλία, δημιουργίες μηχανικών του Λουδοβίκου ΙΔ΄ τον 17ο αιώνα, βγαίνουν για πρώτη φορά στο φως και παρουσιάζονται μαζί στο κοινό, σε μία έκθεση που συνδυάζει ιστορικό, πολιτικό, καλλιτεχνικό και τεχνολογικό ενδιαφέρον.

Πρόκειται για την έκθεση «Aρχιπέλαγος 1685-1687 στους χάρτες του Λουδοβίκου ΙΔ΄», που   οργανώνει η Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΑΠΘ στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, σε συνεργασία με το Γενικό Προξενείο της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη και το Εργαστήριο Χαρτογραφίας ΑΠΘ. Τα εγκαίνια θα γίνουν την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2018, στις 19.00.

Στον πρώτο και τον δεύτερο όροφο του Τελλογλείου παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό οι δύο συλλογές της Τρικογλείου Βιβλιοθήκης και της Service historique de la Défense, στην Βενσέν, έξω από το Παρίσι. Στα εκθέματα συμπεριλαμβάνονται 28 μεγάλων διαστάσεων χειρόγραφες απεικονίσεις των νησιών των Κυκλάδων και 9 επίσης μεγάλων διαστάσεων χειρόγραφες απεικονίσεις με 28 όψεις ακτών από τη θάλασσα. Ανάμεσά τους: τα νησιά Νάξος, Πάρος, Σίφνος, Μήλος, Ίος, Αντίπαρος, Κίμωλος, Πολύαιγος, Φολέγανδρος, Σίκινος, Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κέρος, Κουφονήσια, Κύθηρα και Ελαφόνησος, ακτογραμμές της Πελοποννήσου, της Ζακύνθου, των Κυκλάδων, αλλά και του κόλπου της Τύνιδας και της Σαρδηνίας, από όπου περνούσαν τα γαλλικά καράβια για να μπουν στο Αιγαίο.

Οι χάρτες αποτελούν πραγματικά έργα τέχνης και τεχνολογίας, μοναδικά παγκοσμίως και υψηλής αισθητικής δείγματα νησιωτικής χαρτογραφίας του 17ου αιώνα. Η συλλογή της Τρικογλείου Βιβλιοθήκης περιέχει χάρτες του μηχανικού Ραζό και αυτή της Service historique de la Défense του μηχανικού Πετρέ. Και οι δύο χαρτογράφοι εργάστηκαν στα προγράμματα απεικόνισης του Αρχιπελάγους των Κυκλάδων, μέρος ευρύτερης αποστολής χαρτογράφησης των ανατολικών ακτών της Μεσογείου. Από το φιλόδοξο πρόγραμμα διασώθηκαν οι εξαιρετικοί χειρόγραφοι χάρτες μεγάλων διαστάσεων, επιπεδογραφίες και όψεις ακτών από τη θάλασσα, με λεπτομερείς αποτυπώσεις γεωμετρικών και θεματικών χαρακτηριστικών από τους δύο αυτούς μηχανικούς του βασιλιά.

Ο Λουδοβίκος ΙΔ’ και η Μεσόγειος

H Μεσογειακή ναυτική πολιτική της Γαλλίας υπό τον Λουδοβίκο ΙΔ΄, το β’ μισό του 17ου αιώνα, συνδύαζε πολλές δράσεις μιας αποτελεσματικής διοίκησης για την αμυντική θωράκιση της χώρας σε ξηρά και θάλασσα. Τα προγράμματα των οχυρωματικών και δημόσιων έργων ικανοποιούσαν τις στρατιωτικές ανάγκες και διαμόρφωναν την επαγγελματική ειδικότητα των έμπειρων μηχανικών εντολοδόχων του βασιλιά. Από τις υψηλού κύρους δεξιότητες των μηχανικών ήταν οι τοπογραφήσεις και χαρτογραφήσεις, ανάμεσά τους και εκείνες των ακτών.

Η εμβληματική πολιτική προσωπικότητα της εποχής του Λουδοβίκου ΙΔ΄, ο Κολμπέρ, ως ο επικεφαλής, ανάμεσα στα άλλα, των ναυτικών υποθέσεων της χώρας, εστίασε το ενδιαφέρον της Γαλλίας στη Μεσόγειο, για να εξισορροπήσει την ανταγωνιστική ναυτική παρουσία των Άγγλων και Ολλανδών  και για να προστατεύσει τα εμπορικά προνόμια που είχε εξασφαλίσει η Γαλλία από την Υψηλή Πύλη από τον 16ο αιώνα. Οι προσπάθειες του Κολμπέρ στα ναυτικά ζητήματα  συμβάδιζαν με τη συστηματική υποστήριξη των επιστημών, με στόχο και τις χαρτογραφήσεις, όπως αποδεικνύει η δημιουργία της Ακαδημίας των Επιστημών το 1666. Παράλληλα, τον ρόλο της Γαλλίας στη Μεσόγειο και τις εκεί φιλοδοξίες του Λουδοβίκου ΙΔ΄ προωθούσαν η πρόοδος της στρατιωτικής μηχανικής με την καθοδήγηση του Λουβουά, επικεφαλής των πολεμικών υποθέσεων και του Βομπάν, της κατεξοχήν προσωπικότητας στις επιστήμες των μηχανικών, μαζί με τις δράσεις για την ανάπτυξη της ναυπηγικής στον ναύσταθμο της Τουλόν και των πρωτοποριακών μεθόδων που εισήγαγε στο ναυτικό εμπόριο το Επιμελητήριο της Μασσαλίας.

Η ανάγκη της εκ νέου χαρτογράφησης της Μεσογείου λόγω της προόδου των επιστημών είχε πλέον ωριμάσει, μαζί με την επιτακτική ανάγκη της απεικόνισης και των ανθρωπογενών (υλικών και κοινωνικών) θεματικών στοιχείων κατά μήκος των ακτογραμμών της. Η αντίληψη για την ανάγκη μιας νέας γνωριμίας της Γαλλίας με τη Μεσόγειο οδήγησε από το 1679 και εξής στη συστηματική χαρτογράφηση των ακτών της Μεσογείου από τα δυτικά και τα κεντρικά τμήματά της. Σημαντικά όμως γεωπολιτικά γεγονότα έστρεψαν τη χαρτογράφηση προς την ανατολική Μεσόγειο, τις μικρασιατικές ακτές, τους Αγίους Τόπους, τα Δαρδανέλλια, την Κύπρο, την Αίγυπτο και το Αιγαίο, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το Αρχιπέλαγος των Κυκλάδων.

Η χαρτογραφική δραστηριότητα της περιόδου 1685-1687 ήταν το προαπαιτούμενο μιας (πιθανής) επιθετικής στρατιωτικής επιχείρησης εναντίον της οθωμανικής αυτοκρατορίας, η οποία ήταν απασχολημένη στον μακροχρόνιο πόλεμο εναντίον της Ιεράς Συμμαχίας (1683-1699). Τότε οργανώθηκε από στρατιωτικούς αξιωματούχους του Λουδοβίκου ΙΔ΄ μια επιχείρηση εκμετάλλευσης παντός ενδεχομένου, η οποία όμως απέτυχε τελικά στους στόχους της, επειδή επικράτησε ο πολιτικός πραγματισμός και ρεαλισμός στην εξωτερική πολιτική του Λουδοβίκου ΙΔ΄.

Η έκθεση «Aρχιπέλαγος 1685-1687 στους χάρτες του Λουδοβίκου ΙΔ΄» συνοδεύεται από ομώνυμη έκδοση 130 σελίδων, με τη δημοσίευση όλων των χαρτών και των δύο Recueils, της Τρικογλείου και της Service historique de la Défense.

Family Conceρt #04: Guitar / Voice muzike

Με μεγάλη χαρά, το muzike. family conceρts ανακοινώνει το πρώτο live του με φωνή!

Το Family Concept 04: Guitar / Voice muzike φιλοξενείται στον αναπαυτικό χώρο του Yoga Studio Ευ Ζειν στην Καλαμαριά. Πρόκειται για το παλαιότερο κέντρο γιόγκα στην Ελλάδα που ιδρύθηκε το 1973. Συνδυάζοντας τις ολοκληρωμένες θεραπευτικές τεχνικές yoga με εφαρμογές κλασικής & εναλλακτικής αισθητικής, λειτουργεί συνολικά ως κέντρο αυτογνωσίας και αυτοΐασης. Ταυτόχρονα, το κέντρο Yoga Ευ Ζειν προωθεί σε συνεργασία με οικολογικούς φορείς και πολιτιστικές ομάδες της Θεσσαλονίκης την οικολογία, την κοινωνική και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και τη δημιουργική απασχόληση.

Το Φεβρουάριο θα είναι μαζί μας η υπέροχη Αλεξία Χρυσομάλλη με όχημα την κιθάρα της και την ιδιαίτερα καθηλωτική & μελωδική φωνή της. Δίπλα στη θάλασσα θα μας συντροφεύσει σε παραδοσιακούς ρυθμούς και μελωδίες.

Για τη δουλειά της, η Αλεξία λέει: “Τραγουδάμε για να εκφραστούμε, να επικοινωνήσουμε και να απελευθερωθούμε. Να βιώσουμε τη μοναδικότητα και την αλήθεια μας μέσα από τη μουσική. Όχι μέσα από το νου και τη λογική, αλλά μέσα από την ιερή γεωμετρία του ήχου και τους στίχους. Μέσα από τη μουσική και το τραγούδι συναντιόμαστε ψυχή με ψυχή, ενώνοντας την αυθεντικότητα μας με αυτή των άλλων βιώνοντας την ενότητα και την κοινή ρίζα της ύπαρξής μας.

Για αυτό εκτός από τα δικά μου τραγούδια, επιλέγω τραγούδια από την ελληνική παράδοση καθώς και τις παραδόσεις του κόσμου. Σαν ό’τι πιο πηγαίο, αυτά τα τραγούδια εκφράζουν την ένωση των λαών μέσα από την ποικιλομορφία τη μοναδικότητα και τη διαφορετικότητα.”

Η Αλεξία Χρυσομάλλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Από τα 19 της ασχολείται επαγγελματικά με το τραγούδι. Έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως ο Δημήτρης Ζερβουδάκης και ο Γιώργος Καζαντζής. Συμμετείχε στο πολυφωνικό σχήμα Stringless και στο ethnic group Namaste τραγουδώντας μουσικές του κόσμου. Τραγούδησε σε παραδοσιακά πανηγύρια της Μακεδονίας και Θράκης. Παραδίδει μαθήματα και σεμινάρια Voice Contact. Σύντομα θα κυκλοφορήσει ο πρώτος προσωπικός της δίσκος με τον τίτλο Metamorphosis.

*Στο “Yoga Studio Ευ Ζειν” δεν επιτρέπονται παπούτσια, καροτσάκια, φαγητά και ποτά (εκτός από νερό) μέσα στην αίθουσα συναυλίας.

 

Τα muzike. family concerts είναι μια σειρά από συναυλίες για γονείς, παππούδες, γιαγιάδες, θείους και φίλους που θέλουν να περάσουν χρόνο μαζί με τα παιδιά τους, ακούγοντας ζωντανή μουσική.

Σε διάφορους χώρους της πόλης, χωρίς να χρειάζεται να προβληματιστούν για τους περιορισμούς και τις δυσκολίες που συναντάει κανείς έχοντας μικρό παιδί ή βρέφος σε μια αίθουσα συναυλιών, απολαμβάνουν ποιοτικό και ξέγνοιαστο χρόνο μαζί. Κάθε συνάντηση και διαφορετικό μέρος, κάθε συνάντηση και διαφορετική μουσική εξερεύνηση.

Τα παιδιά μπορούν να κλάψουν, να γελάσουν, να θηλάσουν, να εκφραστούν όπως αισθάνονται. Οι καλλιτέχνες είναι έτοιμοι να δεχθούν την περιέργεια των μικρών ακροατών και οι χώροι είναι ασφαλείς ώστε τα παιδιά να μπορούν να κινηθούν ελεύθερα ανάλογα με τη διάθεση, τις ανάγκες και τη φαντασία τους.

Γιατί οργανώνονται τα family conceρts;

Η ιδέα προέκυψε όταν έγινε αντιλυπτό ότι οι αίθουσες συναυλιών δεν είναι φιλικές για όλη την οικογένεια και τα μικρά παιδιά δεν μπορούν να παρακολουθήσουν ποιοτικές συναυλίες μουσικής.

Με το muzike. family conceρts δημιουργούνται χώροι και καταστάσεις στις οποίες γονείς, φίλοι, φροντιστές και παιδιά μπορούν να απολαύσουν μια συναυλία χωρίς τα γνωστά όρια των πολιτιστικών θεσμών. Παράλληλα τα μωρά μπορο΄υν να εκτεθούν άφοβα σε μουσικά όργανα και καλλιτεχνικά έργα από τους πρώτους κιόλας μήνες της ζωής τους .

Το muzike. family conceρts είναι μια αρχή για να διευρυνθούν οι επιλογές των ανθρώπων με παιδιά στην πόλη μας.

Περισσότερες πληροφορίες στο www.facebook.com/muzike.thessaloniki

Παραμύθι χωρίς όνομα

Η Θεατρική Ομάδα του Δήμου Παύλου Μελά ανοίγει την αυλαία για το 2018 με το μοναδικό θεατρικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Παραμύθι χωρίς όνομα», εμπνευσμένο από το ομώνυμο αφήγημα της Πηνελόπης Δέλτα, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Σακατζή, στο Δημοτικό Θέατρο του Κέντρου Πολιτισμού ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ.

Λίγα λόγια για το έργο

Το «Παραμύθι χωρίς όνομα»,  είναι έργο πικρό και αισιόδοξο, κωμωδία και δράμα. Παρότι το έργο πρωτογράφτηκε το 1909 από την Πηνελόπη Δέλτα, σε μια περίοδο όπου το ελληνικό κράτος παράδερνε ανάμεσα στην ταπείνωση και την υπανάπτυξη, την ανικανότητα και ιδιοτέλεια των ηγετών του, την αγραμματοσύνη και την ανέχεια των πολιτών, η αντιστοιχία του με τη σημερινή κατάσταση του τόπου μας είναι σχεδόν ανατριχιαστική.

Η ιστορία της συγγραφέως συγκίνησε τον Ιάκωβο Καμπανέλη, ο οποίος στα τέλη της δεκαετίας του ’50 το διασκεύασε ελεύθερα και το προσάρμοσε στην εποχή του.

Στο έργο αυτό του Καμπανέλλη υπάρχουν επιδράσεις από το «επικό θέατρο» του Μπρέχτ.  Αφηγηματικά στοιχεία, κίνηση και δράση συνόλου και όχι ατόμων,  έντονη κοινωνική κριτική, πολλή σάτιρα και λαϊκή θυμοσοφία και άνθρωποι «καλοί» ή «κακοί», ανάλογα με τις συνθήκες που ζουν.

Έχτισε μια πολιτική αλληγορία με στοιχεία παραμυθιού αλλά και με σκληρή σάτιρα, με πίκρα και με αισιοδοξία. Στην πικρή και δραματική σάτιρα της Δέλτα, ο Καμπανέλλης πρόσθεσε τη δική του, διατηρώντας όλη τη μαγεία και την αφέλεια του παραμυθιού και οικοδομώντας πάνω σ’ αυτά ένα θεατρικό έργο με πολιτικό και κοινωνικό περιεχόμενο.

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από το Νέο Θέατρο το 1959.

Στο παραμύθι αυτό λαός και εξουσία βιώνουν την παρακμή. Η εξουσία, εγκαταλείπει το λαό ανυπεράσπιστο στην ίδια του την πατρίδα, σε μια πατρίδα που κινδυνεύει να μείνει χωρίς μνήμη, σε μια πατρίδα που δεν του ανήκει πια και την εγκαταλείπει κι αυτός με τη σειρά του  μεταθέτοντας τις ευθύνες σ’ όποιον μπορεί να τις αντέξει.

Μέσα από την κρίση του πολέμου που απειλεί  τη χώρα, ο Καμπανέλλης θέτει με τον τρόπο του το πρόβλημα της φθοράς και της αναγέννησης με τη συμμετοχή όλων σε συνθήκες κρίσης. Τη δύναμη που μπορεί να βρει ένας λαός για ανάταση.

Συναρπαστική ιστορία με αναπάντεχα επίκαιρα μηνύματα, που επιτρέπει στην ελπίδα να ανθίσει.

Μοιάζει με σύγχρονη, ελληνική πολιτική αλληγορία, κι ας γράφτηκε πριν εκατό χρόνια. Ντυμένο στη μαγεία του παραμυθιού, αφήνει από τη μια να κυλήσει το δάκρυ ενός λαού κι από την άλλη να ορθωθεί η πίστη στις δυνατότητές του…

ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Σε μια χώρα δίχως όνομα, που την κυβερνά ένας άβουλος βασιλιάς, χωρίς όνομα κι αυτός, τα πάντα έχουν περιέλθει σε άθλια κατάσταση. Τα ταμεία έχουν αδειάσει, οι κυβερνήτες τα «αλάφρωσαν» πριν την εγκαταλείψουν. Ο τόπος  έχει ερημώσει από τις δυστυχίες.

Ο λαός ζει μέσα στην  εξαθλίωση και παλεύει με  τη διαφθορά και την αναξιοπρέπεια. Ο βασιλιάς για πολλοστή φορά ζητά δάνειο  από τον πλούσιο «θείο», για να σωθεί η χώρα. Αντί για την οικονομική βοήθεια που όλοι ελπίζουν, το μόνο που τελικά φθάνει είναι η απειλή του πολέμου…και μια γαϊδουροκεφαλή, σύμβολο της περιφρόνησης προς το βασιλιά και το λαό του. Αυτή η χυδαία πρόκληση ξυπνά το νεαρό πρίγκιπα και ενώνει τον παραιτημένο και ρακένδυτο λαό.

Η πορεία για το μέτωπο αρχίζει…. Μια φορά κι έναν καιρό ήταν…

ΙΑΚΩΒΟΣ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

Γεννήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου 1921 στη Νάξο και το 1935, η οικογένειά του εγκαταστάθηκε μόνιμα στη Νίκαια.

Στην Κατοχή, το 1943, συνελήφθη από τους Γερμανούς και οδηγήθηκε στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Μαουτχάουζεν, όπου κρατήθηκε ως τις 5 Μαΐου 1945, οπότε και απελευθερώθηκε από τις συμμαχικές δυνάμεις.

Όταν γύρισε στην Αθήνα, που μαστιζόταν από έντονες πολιτικές αναταραχές, μια παράσταση που είδε τυχαία στο Θέατρο Τέχνης, τον μάγεψε  και τον οδήγησε  να στραφεί στο θέατρο. «Εκεί ανακάλυψα τον εαυτό μου και τον προορισμό μου» είπε σχετικά.

Ο Καμπανέλλης συντέλεσε ώστε το νεοελληνικό θέατρο να βγει από την απομόνωση που βρισκόταν και το οδήγησε από την ηθογραφία και την επιθεώρηση, στον κοινωνικό ρεαλισμό, στον ποιητικό συμβολισμό, στη σάτιρα και στην αφαίρεση.

Θεωρείται παγκοσμίως ο θεμελιωτής της μεταπολεμικής ελληνικής δραματουργίας.

Τα θεατρικά του έργα, που υπερβαίνουν τα 40, έχουν παιχτεί από τις κρατικές σκηνές της Ελλάδας, της Κύπρου, καθώς και από ιδιωτικούς θιάσους. Έργα του έχουν μεταφραστεί και παιχτεί στις ΗΠΑ, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Σουηδία, Ρουμανία. Βουλγαρία, Νορβηγία, Λιθουανία, Τουρκία, Ισραήλ, Αυστραλία και Κίνα.

Μερικά από τα πιο αντιπροσωπευτικά είναι: Ο μπαμπάς ο πόλεμος, Οδυσσέα γύρισε σπίτι, Η έβδομη μέρα της δημιουργίας, Παραμύθι Χωρίς Όνομα, Αυτός και το Παντελόνι του, Η Αυλή των Θαυμάτων, Το μεγάλο μας Τσίρκο, Ο δρόμος περνάει από μέσα.

Το 1954  γνώρισε την Μελίνα Μερκούρη η οποία του ζήτησε ένα πρωτότυπο κείμενο.

O Καμπανέλλης έγραψε την Στέλλα με τα Κόκκινα Γάντια, που μεταφέρθηκε αμέσως στον κινηματογράφο, σε σκηνοθεσία του Μιχάλη Κακογιάννη. Μετά την κινηματογραφική επιτυχία της «Στέλλας» ο Καμπανέλλης έγραψε το σενάριο και άλλων ταινιών:  Ο Δράκος (1956), Η αρπαγή της Περσεφόνης (1956), Το Αμαξάκι (1957), Τα Κορίτσια στον Ήλιο (1968) και σκηνοθέτησε δικές του ταινίες όπως Η Χιονάτη και τα εφτά γεροντοπαλίκαρα (1960) και Το κανόνι και τ’ αηδόνι (1968).

Πέθανε στις 29 Μαρτίου 2011. Μετά το θάνατο του δημιουργήθηκε το Αρχείο Καμπανέλλη, το www.kambanellis.gr   και το Θεατρικό Μουσείο Ιάκωβος Καμπανέλλης στη Νάξο.

Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ

Το «Παραμύθι χωρίς όνομα» του Ιάκωβου Καμπανέλλη είναι το 7ο κατά σειρά θεατρικό έργο των τελευταίων 27 μηνών που θα παρακολουθήσουν οι φίλοι του Θεάτρου από τη Θεατρική Ομάδα του Δήμου Παύλου Μελά.

Προηγήθηκαν τα παρακάτω έργα, όλα σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Σακατζή

  • «Εχθροί εξ αίματος» του Αρκά,
  • «Με δύναμη από την Κηφισιά» του Δημήτρη Κεχαΐδη και της Ελένης Χαβιαρά,
  • «8 γυναίκες κατηγορούνται» του Ρομπέρ Τομά,
  • «Οι Ηλίθιοι» του Νιλ Σάιμον
  • «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» του Ντάριο Φο
  • «Έτσι είναι … αν έτσι νομίζετε» του Λουίτζι Πιραντέλλο

Οι παραστάσεις παρουσιάστηκαν στη σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου του Κέντρου Πολιτισμού «Χρήστος Τσακίρης» και στο Κινηματοθέατρο «Αλέξανδρος», καθώς και για φιλανθρωπικούς σκοπούς στο Αμύνταιο και σε δύο Φεστιβάλ πανελλήνιας εμβέλειας (Ιεράπετρα, Ορεστιάδα) όπου και βραβεύτηκαν. Διακρίσεις πολύ σημαντικές γιατί προβάλλεται η πολιτιστική πολιτική και η συμβολή του Δήμου Παύλου Μελά στην προώθηση της θεατρικής τέχνης και στην παρακίνηση των πολιτών για ενασχόληση και συμμετοχή στην τέχνη και στον πολιτισμό.

Η ομάδα αριθμεί πάνω από 80 μέλη, ερασιτέχνες ηθοποιούς, που προέρχονται από την ομάδα «Καπνομάγαζο» της Σταυρούπολης, από το «Θεατρικό εργαστήρι Πολίχνης» καθώς και από ηθοποιούς που δεν ανήκαν στα παραπάνω σχήματα.