
Αποκριάτικο πάρτι με αλογάκια – Ιππεύουμε και παίζουμε

Θεσσαλονίκη
Ο Ρένος και οι φίλοι του συμμετέχουν σε ένα διαγωνισμό χορού σε ένα Disco Party στο Μανχάτταν της Νέας Υόρκης. Οι συναρπαστικοί ρυθμοί και οι εμφανίσεις που κόβουν την ανάσα δεν μπορούν παρά να προκαλέσουν ¨¨”Πυρετό το Σαββατόβραδο”!
Με αφορμή και με οδηγό την ιστορία του Ρένου «Ο Ρένος και η Ντίσκο», μικροί και μεγάλοι ξεφαντώνουν σε μια Ντίσκο Συναυλία, με disco επιτυχίες από τις δεκαετίες του 70, 80, 90 από την ξένη και την ελληνική μουσική σκηνή!
Φορούν τα αποκριάτικα τους ρούχα μικροί και μεγάλοι και ετοιμάζονται για μοναδικές χορευτικές φιγούρες!
Αφήγηση – εμψύχωση: Ελευθερία Τσάκουρη
Μουσικοί: Χρήστος Σιδηρόπουλος, Κωνσταντίνος Γκιβίσης
Προγεννητική Αγωγή, Φυσικός Τοκετός, Νευροεξελικτική!
Ένας θησαυρός εργαλείων και πληροφοριών για κάθε μέλλουσα αλλά και ήδη υπάρχουσα οικογένεια.
Κεντρική ομιλία (18:00 – 19:30)
Ιωάννα Μαρή – Πρόεδρος της Ελληνικής και Παγκόσμιας Οργάνωσης Προγεννητικής Αγωγής
Η αξιοθαύμαστη και σοφή αυτή γυναίκα θα μιλήσει για την τέχνη της Προγεννητικής Αγωγής που είναι ένας πλήρης οδηγός για να έρθουν στον κόσμο ευτυχισμένα παιδιά με υγεία, συγκρότηση, αξίες και ιδανικά. Θα μιλήσει επίσης για την Γυναίκα – Μητέρα της ανθρωπότητας, τον σπουδαίο ρόλο του Πατέρα και την αγωγή του παιδιού που ξεκινά από την σύλληψη.
Ακολουθούν οι ομιλίες (19:30 – 20:00)
Ειρήνη-Αθηνά Αβραμίδου – Μαία Msc για τον Φυσικό Τοκετό
Μία μοναδική μαία, θα μιλήσει για την κατάλληλη προετοιμασία πριν τον τοκετό, τι σημαίνει ”γεννώ με εμπιστοσύνη” και πόσα οφέλη έχει ένας φυσικός τοκετός σε σωματικό και συναισθηματικό επίπεδο για όλη την οικογένεια.
(20:00 – 20:30)
Παντελής Πασχαλίδης – Εργοθεραπευτής / Ιδιοκτήτης Κέντρων Αποκατάστασης Αναπτυξιακών Διαταραχών
Ένας εξαιρετικός επιστήμονας, παρουσιάζει την εποχή του εγκεφάλου και της Νευροεξελικτικής και εξηγεί πώς με τη χαρτογράφηση των εγκεφαλικών λειτουργιών και δεξιοτήτων μπορούν να βοηθηθούν προληπτικά ή θεραπευτικά τα παιδιά.
Μικρό Επιστημονικό
Χρ. Περραιβού 42 – Ισόγειο
Α. Τούμπα – Θεσσαλονίκη
Αποκριάτικο Εργαστήριο Κατασκευών
Τα παιδιά θα φτιάξουν τη μαγική 3D αίθουσα χορού του παλατιού με όλες τις πριγκίπισσες.
Dress code: “Βάλε την αποκριάτικη στολή σου ή ένα φουσκωτό φουστανάκι, πάρε την τιάρα σου και έλα. Είναι προσκεκλημένοι και νεράιδες, μάγισσες, μονόκεροι και όλα τα πλάσματα των παραμυθιών.”
Την Παρασκευή 21/02 όλα τα παιδιά έως 8 ετών θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν το μουσικό παραμύθι “Το καρναβάλι των ζώων”, από τις εκδόσεις Κυριακίδη.
Μια φορά κι έναν καιρό στο μακρινό μέλλον όλα τα ζώα συμφώνησαν να κάνουν μια μεγάλη γιορτή, ένα πάρτι… κάτι σαν καρναβάλι… Ας το ονομάσουμε “Το καρναβάλι των ζώων”!
Μαζεύτηκαν λοιπόν κάπου στα βόρεια της Αφρικής χρησιμοποιώντας κάθε είδους μεταφορικό μέσο για να φτάσουν.
Πήραν τρένα, πλοία, αεροπλάνα, υδροπλάνα, καΐκια, ανεμόπτερα, αερόστατα, ποδήλατα, τροχήλατα, αυτοκίνητα, κάρα, λεωφορεία, ελικόπτερα, διαστημόπλοια, σχεδίες και ιπτάμενα χαλιά… Όταν τελικά έφτασαν στον προορισμό τους, το γλέντι ξεκίνησε και ακούστηκε η μουσική του Σαιν Σανς και έκρυψε μέσα της τα ζώα.
Στη “Χαρά και Μουσική” τα παιδιά θα μαντέψουν ποιο ζώο κρύφτηκε στις μουσικές και ποια όργανα παίζουν!
Κομφετί εναντίον Σερπαντίνας
Ο παιδότοπος Kid’ Fun Factory προσκαλεί την Τσικνοπέμπτη μικρούς και μεγάλους μασκαράδες στο Πανόραμα να κάνουν χαμούλη! Θα ξεφαντώσουν παρέα σε καρναβαλίστικους ρυθμούς, θα χορέψουν, θα παίξουν και θα τραγουδήσουν!
Βάλτε όποια στολή σας κάνει κέφι κι επισκεφτείτε το Kid’ Fun Factory!
Η γιορτή του κεφιού, της χαράς και της φαντασίας έφτασε!
Γι αυτό… φορέστε τις μάσκες σας, μικροί, μεγάλοι και διασκεδάστε μαζί την Τσικνοπέμπτη 20 Φεβρουαρίου στο Play Together.
Ο μαγικός κόσμος Yupiyaya θα διασκεδάσει και θα απασχολήσει τους μικρούς φίλους.
To Playtogether υπόσχεται ατελείωτο ξέφρενο χορό, παιχνίδια και πολλές εκπλήξεις!
Ο ιχνηλάτης Ονείρων καλεί τις οικογένειες της Θεσσαλονίκης την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου στο κτήμα ΔΕΔΑ για να σώσουν τα ζωάκια που εγκλωβίστηκαν στους πάγους!
Γονείς μαζί με παιδιά θα γίνουν μία μεγάλη παρέα και θα συμμετέχουν σε ένα πολύ διασκεδαστικό κινητικό παιχνίδι για να αποχαιρετήσουν όμορφα τον χειμώνα! Θα βρουν τα παγωμένα ζωάκια και τις τροφές τους στους στάβλους μα και στο δάσος… Θα ακολουθήσουν τον χάρτη του κρυμμένου Θησαυρού για να βρουν τα στοιχεία που θα τους βοηθήσουν να τα ελευθερώσουν και έτσι παίζοντας θα μάθουν για τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης! Ακολουθεί βεβαίως όπως πάντα βόλτα με το αλογάκι!
Πρόσφατα εκδόθηκε το βιβλίο για παιδιά “Η Αλίκη βρήκε το όνομά της“ από τις Ακυβέρνητες Πολιτείες και πρωτοπαρουσιάζεται στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στο “Μικρό Δέντρο” του Αλλιώτικου Σχολείου, το Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020.
Αποκριάτικο Εργαστήριο Ραπτικής
Τα παιδιά θα ράψουν μια κουκλίτσα Φρίντα Κάλο με το μαϊμουδάκι της, θα την ντύσουν με έθνικ ρούχα και θα τη στολίσουν με λουλούδια.
Τα παιδιά μπορούν να φορούν τις αποκριάτικες στολές τους.
Βασισμένο στο παραμύθι της Λίνας Μουσιώνη «Ζητείται άλογο για αμαζόνα» (Μεταίχμιο, 2017), το εργαστήρι προσκαλεί τα παιδιά να μπουν στο ρόλο της ηρωίδας και του ήρωα. Με βιωματικές διαδραστικές δράσεις τα παιδιά που θα πάρουν μέρος στα εργαστήρια της Genderhood σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα, θα μπουν σε κλίμα αποκριάτικου πάρτι και μασκαρεμένα με τις φορεσιές τους θα σχεδιάσουν μια καινούργια αμφίεση που θα είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα τους. Σκοπός του εργαστηρίου είναι μέσα από τεχνικές δραματοποιημένης αφήγησης και δημιουργικού παιχνιδιού, τα παιδιά να πάνε ένα βήμα πιο μπροστά τη φαντασία τους και να χωρέσουν σε κοστούμια που θα χωράνε τα θέλω τους.
Υπάρχουν παραμύθια που δε χωράνε σε καλούπια. Και υπάρχουν φορεσιές αποκριάτικες που προσκαλούν σε αναποδιές. Κάθε φορά που πλησιάζουν οι Απόκριες τα παιδιά σαν να αγχώνονται. Πήγαινε στα μαγαζιά, σκαρφίσου φορεσιά, κάνε τη να μοιάζει παιχνιδιάρα και ευφάνταστη, φόρεσε μάσκα, βγάλε τη μάσκα. Και πρόσεξε μην είναι και πολύ ντεμοντέ το όλο outfit. Τι θα γινόταν αν έπεφταν οι μάσκες και τα παιδιά έφτιαχναν τη δική τους… ανάποδη φορεσιά;
Η μέθοδος που προτείνει η ομάδα του Genderhood είναι άκρως fun και σχεδιασμένη στα πλαίσια του εκπαιδευτικού στόχου για μια παιδαγωγική ισότητα.
Η δράση στοχεύει να εμπνεύσει τα παιδιά, ώστε να διαβάζουν πιο ενεργητικά και απολαμβάνοντας την παρέα με διαφορετικούς ήρωες και ηρωίδες να μεγαλώνουν χωρίς διακρίσεις λόγω του φύλου τους, με ελευθερία έκφρασης, κριτική σκέψη και αυτοπεποίθηση.
Την εμψύχωση του εργαστηρίου αναλαμβάνουν η Νίκη Παντελιού (εκπαιδευτικός), η Σοφία Κωνσταντοπούλου (επικοινωνιολόγος) και η Ιωάννα Νικολαΐδου (νηπιαγωγός).
Την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020, στις 6.30 τα παιδιά έως 5 χρονών θα γνωρίσουν τις μουσικές του Μίκη Θεοδωράκη.
Η “Όμορφη πόλη”, ένα βιβλίο της Μάρως Θεοδωράκη από τις εκδόσεις Διάπλαση, τραγούδια και ορχηστικές συνθέσεις του μεγάλου συνθέτη θα γίνουν αφορμή για παιχνίδια με κρουστά όργανα, για δραματοποίηση και βέβαια πολύ τραγούδι.
Ένα ήσυχο απόγευμα ο εξωγήινος Ουάουαουα χτυπά το τζάμι της μπαλκονόπορτας της Μίλυ. Αυτή τον καλωσορίζει ενθουσιασμένη ώσπου καταλαβαίνει ότι ήρθε για να καταστρέψει τον κόσμο!
Θα καταφέρει η Μίλυ να του εξηγήσει τι είναι η αγάπη και να σώσει τον πλανήτη μας;
Θα μπορέσουν τα παιδιά να βοηθήσουν την Μίλυ να πετύχει τον στόχο της;
Και η μουσική τι ρόλο θα παίξει;
Στο παραμύθι του Ανέστη Ποϊράζη η ηρωίδα θα προσπαθήσει με επιχειρήματα να πείσει τον, συμπαθέστατο κατά τα άλλα, εξωγήινο, να μην καταστρέψει την Γη.
Όταν καταλάβει ότι τα λόγια δεν είναι αρκετά για να αλλάξουν την γνώμη του εξωγήινου, τη θέση τους θα πάρει η μουσική, αποδεικνύοντας ότι αυτή είναι η διαγαλαξιακή γλώσσα που μιλάει απευθείας στην καρδιά!
Σκηνοθεσία: Ανέστης Ποϊράζης, Μαριάννα Ρούκαλη
Ερμηνεία: Πηνελόπη Γρηγοριάδου, Κώστας Μπαλάμης
Μουσική (πιάνο και synthesizers): Κώστας Μπαλάμης
Ακούγονται έργα των Wolfgang Amadeus Mozart, Sergei Prokofiev, Ludwig van Beethoven, Claude Debussy.
“Ανιχνεύοντας την έννοια του διαφορετικού”
Δημιουργική γραφή και θεατρικό παιχνίδι. Για παιδιά από 9 – 12 ετών.
Το βιβλίο «Με τα μάτια της καρδιάς» είναι μια βαθιά συγκινητική ιστορία για τη διαφορετικότητα. Η διαφορετικότητα που μας αφορά όλους πλέον και πολύ. Τα παιδιά καλό είναι να δέχονται όλο και περισσότερα ερεθίσματα για να την ενσωματώσουν, όσο γίνεται πιο γλυκά και ομαλά στη ζωή τους. Να ζουν δίπλα στο «διαφορετικό» δίχως να το φοβούνται.
Για τους παραπάνω λόγους η δράση του “Art Factory” προσανατολίστηκε σε μια σειρά από παιγνιώδεις ασκήσεις θεάτρου και δημιουργικής γραφής, προκειμένου να φέρει τους μικρούς φίλους και φίλες στην όλο και πιο βαθιά κατανόησή της.
Έτσι, το αναγκαίο προκύπτει με τρόπο φυσικό και αβίαστο, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να παίξουν, να εκφραστούν και την ίδια στιγμή να προβληματιστούν.
Οι ήρωες της ιστορίας με τη δράση τους και τις επιλογές τους θα τους αφήσουν μια γλυκιά ανάμνηση, άλλα και θα τους κάνουν δώρο ένα χρήσιμο εργαλείο για να αντιμετωπίζουν τη διαφορετικότητα σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας τους.
Τα παιδιά θα ταξιδέψουν σε ένα ζεστό κι όμορφο παραμύθι με ένα ευφάνταστο θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα, το οποίο συνδυάζει την δημιουργική γραφή με τις θεατρικές τεχνικές.
Συντονίζουν:
Μαρία Καστανάρα, θεατροπαιδαγωγός
Βικτώρια Φούρναρη, Φιλόλογος, εξειδίκευση στην δημιουργική γραφή
ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ, ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ/ΑΝΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ, ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ!
Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης, μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουν για δέκατη πέμπτη συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».
Στις συναντήσεις αυτές καθηγητές πανεπιστημίου, επιστήμονες, και άλλες επαγγελματικές ειδικότητες που σχετίζονται με το παιδί, την οικογένεια και τις ανάγκες τους, συζητούν και αναλύουν θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.
Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 12 Φεβρουαρίου έως και τις 29 Απριλίου 2020, από τις 18:30 έως τις 20:30, θα γίνονται οι συναντήσεις στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων, στους Ελαιώνες Πυλαίας, για να ακούσει το κοινό καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και να αφουγκραστεί, να συζητήσει και να εκφράσει τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς του..
Η συμμετοχή και η συνεργασία των γονέων θα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.
Περισσότερες λεπτομέρειες, δήλωση συμμετοχής καθώς και το αναλυτικό πρόγραμμα των Σεμιναρίων οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν στο link.
Παρατηρήσεις:
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019
Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου
«Τα «πάντα» για το παιδί: Ισορροπία ανάμεσα στα «ναι» και στα «όχι» στην ανατροφή των παιδιών»
Πολύ συχνά λέγεται ότι οι γονείς «οφείλουν» να προσφέρουν τα πάντα στα παιδιά τους. Σε μία τέτοια σκέψη συνεχούς κάλυψης αναγκών, πού μπορεί να βρεθεί ένα όριο, έτσι ώστε να ωφεληθούν τα παιδιά; Γιατί φοβόμαστε να πούμε όχι; Πώς μπορούμε να αποκτήσουμε τον έλεγχο στο πλαίσιο της οικογένειας; Θα καταθέσουμε σκέψεις σε θέματα που αφορούν τα όρια στη σχέση γονέων-παιδιών και ταυτόχρονα θα αναφερθούμε σε ζητήματα αυτονομίας, αυτοπεποίθησης και ομαλής κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης.
Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου
«Γνωρίζω τον εαυτό μου – Σχεδιάζω το μέλλον μου»
Πώς να κινητοποιήσετε το ενδιαφέρον των παιδιών για το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό τους μέλλον.
Πόσο σημαντικός είναι ο επαγγελματικός προσανατολισμός των παιδιών που βρίσκονται στην προεφηβεία; Ποια είναι η αξία της σχολικής εκπαίδευσης για το μέλλον τους; Πώς αντιλαμβάνονται τις κλίσεις τους; Σε αυτό το πλαίσιο, θα παρουσιάσουμε επίσης ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που πραγματοποιείται στο Σχολείο μας για μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να προσδιορίσουν την εικόνα του εαυτού τους μέσα από βιωματικές μεθόδους και να αναπτύξουν δεξιότητες σχεδιασμού σταδιοδρομίας.
Έλενα Τσίτσελα, MSc Επιστήμες της Αγωγής, Στέλεχος Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΑΣΠΑΙΤΕ, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΕΟΠΠΕΠ
ΜΑΡΤΙΟΣ 2019
Τετάρτη 4 Μαρτίου
«Μια νέα πραγματικότητα… η ψηφιακή: Πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε τις κατάλληλες συνθήκες για την ασφαλή χρήση της τεχνολογίας στη σύγχρονη ψηφιακή κοινωνία.»
Γνωρίζουμε ότι στην εποχή μας το διαδίκτυο αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας, όχι μόνο των ενηλίκων αλλά και των παιδιών. Προσφέρει δυνατότητες ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας. Έχοντας πλέον όλοι μας πρόσβαση σε συσκευές, όπως κινητά, τάμπλετ, υπολογιστές, καταλήγουμε να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο σχεδόν παντού και πάντα. Ποια προβλήματα μπορούν να προκύψουν από την κατάχρηση του διαδικτύου; Υπάρχει αντίκτυπο στην κοινωνικοποίηση του παιδιού και στη σχολική του επίδοση; Μπορούμε να έχουμε τον έλεγχο της τεχνολογίας στα χέρια μας και να χρησιμοποιήσουμε έξυπνα τις έξυπνες συσκευές;
Βάιος Νταφούλης, Παιδοψυχίατρος – Διδάκτωρ ΑΠΘ, Επιμελητής A΄ Ιπποκράτειου ΓΝΘ
Δευτέρα 9 Μαρτίου
«Εμβολιασμός και αντιβίωση: Τι είναι καλύτερο για τα παιδιά μας;»
Ένα ολόκληρο κίνημα έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια γύρω από τις παρενέργειες των εμβολίων στα μικρά παιδιά. Έτσι, πολλοί γονείς, υιοθετώντας τέτοιες απόψεις, αφήνουν τα παιδιά τους ανεμβολίαστα. Πόσο όμως οι απόψεις αυτές ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα; Πού είναι ο μύθος και πού η αλήθεια; Τι μπορεί να συμβεί σε ένα παιδί αν δεν εμβολιαστεί και πόσο επηρεάζει αυτό τη μετέπειτα πορεία της υγείας του στην ενήλικη ζωή του; Επίσης, σε εποχές που οι ιώσεις βρίσκονται στη μεγαλύτερή τους έξαρση αρκετοί γονείς επιμένουν ότι η αντιβίωση είναι μονόδρομος. Άλλοι πάλι καταφεύγουν αμέσως σε εναλλακτικές μεθόδους. Ωφελείται ή όχι ο παιδικός οργανισμός; Πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις πρέπει να χορηγούμε στα παιδιά μας αντιβιώσεις και τι μπορεί να συμβεί όταν η λήψη αντιβίωσης γίνεται συχνά και ακαταλόγιστα;
Μιλούν και απαντούν για όλα αυτά:
Αντώνης Γούλας, Καθηγητής Ιατρικής ΑΠΘ
Γιάννης Δαδούλης, Παιδίατρος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Τετάρτη 11 Μαρτίου
«Οικογένεια και σχολείο: Μια πολύτιμη σύνδεση και μια προνομιούχα σχέση με επίκεντρο το παιδί»
Η οικογένεια και λίγο αργότερα το σχολείο συνιστούν για τα παιδιά δύο σημαντικούς πυλώνες-θεσμούς από την αρχή της ζωής. Οι εμπειρίες που θα αποκτήσουν στους κόλπους τους αποτελούν πολύτιμα εκμαγεία της ομαλής ψυχοσυναισθηματικής τους ανάπτυξης και της πορείας τους στην κοινωνία. Σε μια εποχή όπου η εμπιστοσύνη των νέων στους θεσμούς δοκιμάζεται περισσότερο από ποτέ, γονείς, εκπαιδευτικοί κι όσοι φροντίζουμε παιδιά από οποιαδήποτε θέση είναι χρήσιμο να «συναντιόμαστε», να στοχαζόμαστε και να διευρύνουμε τις πολύτιμες συνδέσεις μας με επίκεντρο το παιδί. Πώς μπορούμε όλοι μαζί να βρούμε μια κοινή γλώσσα επικοινωνίας;
Λίλιαν Αθανασοπούλου, Ψυχίατρος Παιδιών-Εφήβων, Διευθύντρια ΕΣΥ, Υπεύθυνη Κοινοτικού Κέντρου Ψυχικής Υγείας Παιδιών-Εφήβων «ΓΝ. Γ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ»
Δευτέρα 16 Μαρτίου
«Αποτελεσματική επικοινωνία στις συζυγικές σχέσεις»
«Το προλαμβάνειν είναι πολύ καλύτερο του θεραπεύειν». Τι γίνεται όμως όταν φτάσουμε στο σημείο συνεχών συγκρούσεων; Μπορούμε να μάθουμε τον τρόπο ως ενήλικες να βγούμε μέσα από τις συγκρούσεις αλώβητοι ή και πιο δυνατοί; Μέσα από βιωματικές ασκήσεις και πρακτικές συμβουλές θα μάθουμε πώς να παραμένουμε ήρεμοι και να επικοινωνούμε ουσιαστικά, ακόμα και μέσα σε μία σύγκρουση. Μήπως έφτασε η ώρα να μετατρέψουμε τις φωνές και τις παρεξηγήσεις σε εποικοδομητικό διάλογο;
Εύη Ξυραφά, MSc στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης
Δευτέρα 23 Μαρτίου
«Το παιδί ή η συζυγική σχέση σε πρώτο πλάνο; Η σχέση του ζευγαριού και η επίδρασή της στα παιδιά»
Πώς η συζυγική σχέση επηρεάζει τα παιδιά; Μήπως η επικέντρωση της προσοχής στα παιδιά καλύπτει τα προβλήματα της σχέσης; Τι επίδραση έχουν οι καυγάδες του ζευγαριού στην παιδική ψυχή; Προβληματική σχέση ή διαζύγιο; Θα προσεγγίσουμε το θέμα της επικοινωνίας μέσα στην οικογένεια θέτοντας σκέψεις και προβληματισμούς που απασχολούν τους σύγχρονους γονείς.
Ζιζή Ιωαννίδου, MSc Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια Ενηλίκων, Παιδιών και Εφήβων
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019
Τετάρτη 1 Απριλίου
«Κι αν σου τύχει;» Πρώτες βοήθειες – Α΄ μέρος
Η παροχή Πρώτων Βοηθειών έχει μεγάλη αξία και είναι συχνά καθοριστική για τη ζωή του ανθρώπου σε περίπτωση ατυχήματος ή ξαφνικής ασθένειας. Τι μπορούμε να κάνουμε μέχρι να έρθει η ιατρική βοήθεια; Να παρέμβουμε ή όχι; Αν κάνουμε κάποιο λάθος και βλάψουμε τον ασθενή; Είναι εύλογα τα ερωτήματα και συχνά μπορεί να μην έχουμε την ψυχραιμία να δράσουμε κατάλληλα. Η έλλειψη ψυχραιμίας όμως πηγάζει από την έλλειψη γνώσης. Στο A΄ μέρος θα μιλήσουμε για την καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση σε ενήλικα-παιδί-βρέφος και για τη θέση ανάνηψης.
Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης
Δευτέρα 6 Απριλίου
«Κι αν σου τύχει;» Πρώτες βοήθειες – Β΄ μέρος
Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα, όπως: απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες – ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση. Οργάνωση οικιακού κυτίου Πρώτων Βοηθειών.
Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης
Τετάρτη 27 Απριλίου
«Ξένες γλώσσες και σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας»
Η εκμάθηση των ξένων γλωσσών αποτελεί συχνά πρόκληση για τους Έλληνες μαθητές, λόγω της μοναδικότητας της μητρικής γλώσσας και των σημαντικών διαφορών της από τις υπόλοιπες. Τι συμβαίνει στον Έλληνα μαθητή όταν καλείται να μάθει μία ξένη γλώσσα, όπως τα αγγλικά; Ποιες είναι οι καταλληλότερες τεχνικές διδασκαλίας για την αποτελεσματική εκμάθηση και κατάκτηση της αγγλικής γλώσσας; Με ποιες μεθόδους θα μπορούσαν και οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες να μάθουν μία ξένη γλώσσα εξίσου αποτελεσματικά;
Ξένια Κωνσταντινοπούλου, MSc Γλωσσικές Διαταραχές, Υποψήφια Διδάκτορας Νευρογλωσσολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ, Καθηγήτρια Αγγλικών Ειδικής Αγωγής
Τετάρτη 29 Απριλίου
«Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον»
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;
Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Μία νέα παράσταση από τον Μικρό Βορρά, βασισμένη σε ένα Κεφαλλονίτικο παραμύθι, όπου τα παιδιά φτιάχνουν το δικό τους ψωμάκι στη σκηνή!
Η παράσταση ξεκινά με τα ίδια τα παιδιά να ζυμώνουν το δικό τους αληθινό ψωμί αναζητώντας έτσι τη γλύκα που μπορεί να κρύβουν τα παραδοσιακά μας παραμύθια. Το παραμύθι θα ξετυλιχτεί μπροστά τους με ζωντανή μουσική και παραδοσιακά τραγούδια, ενώ τα παιδιά θα συμμετέχουν σε όλη τη διάρκεια σε διαδραστικά παιχνίδια, βασισμένα στις Αρχές του Εκπαιδευτικού Δράματος.
Κι όταν τελειώσει η παράσταση και το παιχνίδι, θα γευτούν αχνιστό και μοσχομυριστό το φροσκοψημένο ψωμί που ζύμωσαν.
Συντελεστές
Κείμενο-Σκηνοθεσία: Τάσος Ράτζος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ξένια Παπαμιχαήλ
Σκηνογραφία-Ενδυματολογία-
Κίνηση: Λένα Μοσχά
Μουσική: Θοδωρής Παπαδημητρίου
Διδασκαλία Τραγουδιού: Έλσα Μουρατίδου
Video: Γιάννης Τόμτσης
Φωτογραφία: Άρης Ράμμος
Επιστημονική συνεργάτης στο διαδραστικό μέρος: Μελίνα Χατζηγεωργίου
Παραγωγή: Μικρός Βορράς
Παίζουν οι ηθοποιοί: Ντία Ζούρα, Χρίστος Λοΐζος, Έλενα Μιχαηλίδη
Αποκριάτικο Εργαστήριο Κατασκευών
Τα παιδιά θα φτιάξουν ένα 3D τσίρκο με ακροβάτες, κλόουν, ξυλοπόδαρους, σχοινοβάτες (χωρίς ζώα).
Τα παιδιά μπορούν να έρθουν στο εργαστήρι φορώντας τις στολές τους.
Η θεατρική εταιρεία “The Little Foxes” θα παρουσιάσει τη μουσική βρεφική παράσταση ‘Κλίμακες: ένα μουσικό picnic’ για το λιλιπούτειο κοινό 1 – 3 ετών, το Σάββατο 8 Φεβρουαρίου στο δημιουργικό βιβλιοπωλείο “Νους & Γνώση”!
Ένα picnic στην εξοχή μοιάζει πάντα μία ωραία ιδέα. Η εξοχή, τα δέντρα και τα πουλιά είναι η καλύτερη συντροφιά σε αυτήν την εκδρομή!
Τι γίνεται, όμως, όταν τα αντικείμενα, ακόμη και τα βήματα ζωντανεύουν;
Θα είναι μία όμορφη μουσική περιπέτεια;
πρωτότυπο κείμενο/ σκηνοθεσία: Έμιλυ Καμαρινοπούλου
ερμηνεία: Στέλλα Χαμπέζου
σχεδιασμός ήχου & εκτέλεση: Μανώλης Γερεμπακάνης
Η βρεφική θεατρική εταιρεία “The Little Foxes, babytheater company” (www.thelittlefoxes.gr ) με έδρα την Θεσσαλονίκη, δραστηριοποιείται από το 2015 σε θεατρικές παραστάσεις και δραστηριότητες εκπαιδευτικού χαρακτήρα για βρέφη και νήπια, με παραστάσεις ερευνητικού ενδιαφέροντος και παραστάσεις που προορίζονται για το ευρύ κοινό.
Μετά από έρευνα για το βρεφικό θέατρο και την λειτουργία του φωτός σε αυτό σε μεταπτυχιακό επίπεδο (MA “Σχεδιασμός φωτισμού και πολυμέσων”: με διπλωματική εργασία στον “Φωτισμός στο βρεφικό θέατρο”, 2013-2015), oι “The Little Foxes” πραγματοποίησαν 5 τύπους παραστάσεων, διαφορετικούς είδους και με διαφορετική ηλικιακή διαβάθμιση:
οι οποίες αγκαλιάστηκαν από το λιλιπούτειο και ενήλικο κοινό, έχοντας εξαιρετική απήχηση (όλες οι παραστάσεις είχαν την μέγιστη προβλεπόμενη πληρότητα θεατών).
Η εταιρεία “The Little Foxes” είναι εγκεκριμένο και μοναδικό ελληνικό μέλος του ευρωπαϊκού δικτύου ”Small Size: European Network for the Diffusion of Performing Arts for Early Childhood” και συμμετέχει κάθε χρόνο με δικές της παραστάσεις σε διεθνή βρεφικά φεστιβάλ σε: Ιταλία, Λιθουανία, Κορέα, Αζερμπαϊτζάν, Ν.Κορέα κα.
Το βρεφικό́ θέατρο είναι ένα είδος που απευθύνεται σε βρέφη και νήπια 8 μηνών έως 6 ετών. Ορισμένες φορές η ομαδοποίηση γίνεται λεπτομερέστερα σε έργα που απευθύνονται για παράδειγμα σε βρέφη 8 μηνών – 2,5 έτους (βρεφικό́ στάδιο), είτε σε βρέφη/νήπια 1 μηνών – 3 ετών (βρεφικό́ & πρώιμο νηπιακό στάδιο), είτε σε νήπια 2 – 6 ετών (νηπιακό στάδιο).
Το θέατρο σε αυτές τις ηλικίες λειτουργεί καταλυτικά στην διαμόρφωση και εξέλιξη της αντίληψης. Η γενικευμένη ιδέα, πως τα βρέφη και νήπια δεν μπορούν να παρακολουθήσουν δράσεις παρά μόνο να συμμετέχουν στην διαδικασία παιγνιδιού, είναι απόλυτα λανθασμένη.
Η ίδια γενική συνθήκη ισχύει για τις παραστάσεις αφήγησης βρεφικού/ νηπιακού παραμυθιού, καθώς οι μικροί θεατές είναι ικανοί να παρακολουθήσουν την υπόθεση και να αλληλεπιδράσουν με τον αφηγητή/ ηθοποιό. Τα βρέφη/νήπια απαλλαγμένα από συμβατικούς τρόπους αντίδρασης και απενοχοποιημένα από την υποχρέωση αποδοχής του έργου, μαθαίνουν να εκφράζονται και εξερευνούν τις αισθήσεις με τον δικό τους τρόπο και ρυθμό.
Οι παραστάσεις αφήγησης βρεφικού/νηπιακού παραμυθιού διαφέρουν σε θεμελιώδη στοιχεία, από τις παραστάσεις αφήγησης παιδικού παραμυθιού. Επίσης, έχουν σημαντικές διαφορές με τις παραστάσεις βρεφικού/νηπιακού θεάτρου.
Στόχος των παραστάσεων αφήγησης βρεφικού/νηπιακού παραμυθιού είναι η εξοικείωση των μικρών θεατών με την μυθοπλασία, τον ειρμό, την συσχέτιση γεγονότων και την παρακολούθηση ολοκληρωμένων εξωτερικών ιδεών. Δεν έχουν διδακτικό αλλά επιμορφωτικό χαρακτήρα, εξελίσσοντας κάθε βρέφος/νήπιο χωριστά ανάλογα με την ηλικία, δυνατότητες, ερεθίσματα και καταβολές του.
Περισσότερες πληροφορίες
“The Little foxes”, baby theater company
υπεύθυνη επικοινωνίας: Έμιλυ Καμαρινοπούλου
τηλέφωνο: 6944113387
email: thelittlefoxies@gmail.
website: www.thelittlefoxes.gr
fb: The Little Foxes
Οι Απόκριες πλησιάζουν και στο “PlayTogether” ανυπομονούν να υποδεχτούν τους μικρούς θαμώνες τους για να παίξουν και να διασκεδάσουν μαζί.
Γι’ αυτό, το Σάββατο 8 Φεβρουαρίου φιλοξενούν την ομάδα «ARTE-μπα-μπλομ» η οποία θα παρουσιάσει την παράσταση κουκλοθεάτρου, «ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ», που βασίζεται στο γνωστό παραμύθι της Ζώρζ Σαρή (εκδόσεις Πατάκη).
Ο Αρλεκίνος και η δύναμη της φαντασίας, της αγάπης, της αισιόδοξης στάσης απέναντι στη ζωή… Ένα αγόρι φτωχό που πιστεύει πως δεν μπορεί να συμμετέχει στο γλέντι της Αποκριάς, μόνο να κοιτάζει από μακριά τους άλλους με τις φανταχτερές και πλούσιες στολές τους να διασκεδάζουν. Όμως πίσω του στέκει η μητέρα του. Η αγάπη κι η έννοια της για το γιο της, άγρυπνοι φρουροί, θα διώξουν μακριά του τη στενοχώρια. Το μαγικό μπαούλο ανοίγει, τα πολύχρωμα κουρέλια ενώνονται και η μητέρα Φαντασία χαρίζει στο γιο της την πιο όμορφη αποκριάτικη στολή.
Μετά τη λήξη της παράστασης θα χορέψουν όλοι μαζί το παραδοσιακό αποκριάτικο «ΓΑΪΤΑΝΑΚΙ» και θα ακολουθήσει αποκριάτικη κατασκευή.