ενήλικες – Σελίδα 27 από 53 – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Μουσικό Χωριό 2020

 

Αύγουστος, Άγιος Λαυρέντιος Πηλίου

 

Για δέκατη τέταρτη χρονιά, το Μουσικό Χωριό μεταμορφώνει το μεσαιωνικό πηλιορείτικο χωριό του Αγίου Λαυρεντίου σε τόπο καλλιτεχνικής συμβίωσης, μουσικής πράξης και εκπαίδευσης, μέσα σε ένα φυσικό και αρχιτεκτονικό περιβάλλον απαράμιλλης ομορφιάς.

Διοργανώνεται από την αστική, μη κερδοσκοπική εταιρία arTree με την υποστήριξη της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος και της Τοπικής Κοινότητας Αγίου Λαυρεντίου και βρίσκεται υπό την αιγίδα του ΥΠΠΟ.

Φέτος, τα εργαστήρια, οι παραστάσεις και οι συμβιωτικές δράσεις των δύο κεντρικών εβδομάδων έχουν πολυσυλλεκτικό χαρακτήρα φέρνοντας σε επαφή τις τέχνες του ήχου με το ανθρώπινο σώμα, την τεχνολογία, τη μουσική βιομηχανία, το θέατρο, τον χορό, τον λόγο, τις λαϊκές και έντεχνες προφορικές παραδόσεις και τον αυτοσχεδιασμό. Από τις θεματικές αυτές θα αντληθούν ποικίλες εργαστηριακές και συμβιωτικές δράσεις, ζωντανές παρουσιάσεις και αυθόρμητα δρώμενα, όπως κάθε χρονιά.

 

Λόγω του COVID – 19 και με γνώμονα την προστασία της δημόσιας υγείας, η διοργάνωση θα εφαρμόσει τα εξής προληπτικά μέτρα:

  • Tα μαθήματα θα πραγματοποιούνται μόνο σε ανοικτούς χώρους
  • Θα τηρούνται όλες οι προβλεπόμενες αποστάσεις ασφαλείας ανάμεσα στα άτομα της κάθε ομάδας και θα υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά στους χώρους των μαθημάτων
  • Δεν θα πραγματοποιηθούν καθόλου συναυλίες με κοινό σε εσωτερικούς χώρους. Αντ’ αυτού θα πραγματοποιηθούν βιντεοσκοπημένες συναυλίες με live streaming και ελεγχόμενες δράσεις σε εξωτερικούς χώρους με αποστάσεις ασφαλείας
  • Θα υπάρχει τακτική απολύμανση των κοινόχρηστων χώρων στο κτήριο διαμονής των καλλιτεχνών και στους χώρους διεξαγωγής των εργαστηρίων.
  • Δεν θα υπάρξει υπέρβαση των 12 ατόμων ανά εργαστήριο ώστε να είναι εφικτή η τήρηση των απαραίτητων αποστάσεων.

 

Προσκαλούνται λοιπόν σπουδαστές ή επαγγελματίες από το χώρο της μουσικής και των παραστατικών τεχνών, καθώς και ελεύθεροι ή ακαδημαϊκοί ερευνητές των ανθρωπιστικών επιστημών να συμμετέχουν ενεργά στα συμβιωτικά εργαστήρια, τις συλλογικές δράσεις, τις διαλέξεις και τα residencies του καλοκαιριού, αλλά και όλοι οι φιλότεχνοι που επιθυμούν να γευθούν την καλλιτεχνική συνύπαρξη και ώσμωση τις μέρες εκείνες στον Άγιο Λαυρέντιο.

Είκοσι συντονιστές από το χώρο της μουσικής, του θεάτρου, του χορού, της performance, των επιστημών και των σωματικών τεχνών θα συντονίσουν και θα εμψυχώσουν το δυναμικό της φετινής διοργάνωσης, στο πλαίσιο τριών εβδομαδιαίων περιόδων:

 

ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (3 – 9 Αυγούστου 2020) 

Κέντρο Φωνητικών Τεχνών – Εργαστήριο Φωνητικής Έρευνας

Η φωνή πέραν των σημερινών ορίων
Σπύρος Σακκάς, Νατάσσα Ζούκα, Ταξιάρχης Χάνος

 

ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (18–24 Αυγούστου 2020)

Ρίζα και κορμός – perpetual momentum
Συντονισμός, διδασκαλία: Yuko Kaseki

Πίσω από τη μάσκα
Συντονισμός: Σίμος Κακάλας

Διαλογισμός σε Κίνηση και Ακινησία
Αναπνοή και Ανθρώπινο Ενεργειακό Πεδίο
Συντονισμός: Γιώργος Φωτιάδης, Μαριάννα Αστρακά

Μουσική επί σκηνής – Μουσική σύνθεση και δραματουργία
Συντονισμός: Περικλής Λιακάκης

Εργαστήριο Ελεύθερου Φωνητικού Αυτοσχεδιασμού
Συντονισμός: Σαβίνα Γιαννάτου

 

ΤΡΙΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (25 – 31 Αυγούστου 2020)

Εισαγωγή στον Ινδικό κλασικό χορό Μπάρατα Νάτυαμ και στον Ινδικό Πολιτισμό
Θεωρία και πρακτική
Συντονισμός: Λήδα Σάνταλα

Η Μουσική του Λόγου – η Μουσική ως Λόγος
Συντονισμός: Κατερίνα Φωτεινάκη, Εύη Φιλίππου

Η Φύσα και τα Μυστικά της
Τεχνικές ενστομισμού στο ελληνικό κλαρίνο
Συντονισμός: Μάνος Αχαλινωτόπουλος

Η Μουσική Φόρμα του Sarki στο Προπολεμικό Ρεμπέτικο
Συντονισμός: Ευγένιος Βούλγαρης

“Ας κελαηδούν και χαίρουν”
Έπος, προφορικότητα και αυτοσχεδιασμός στη μουσική του Πόντου
Συντονισμός:
Γιάννης Τσανασίδης: λύρα Πόντου, σύνθεση, συντονισμός ομάδας
Νατάσα Τσακηρίδου: τραγούδι, συντονισμός τραγουδιστών

Το Πολυφωνικό Σώμα: ένας Ακτινοβόλος Αφηγητής
Εργαστήριο για το σωματικό θέατρο και τη φωνή
Συντονισμός – εμψύχωση: Julianna Bloodgood & Rafał Habel

Μακάμ και Αυτοσχεδιασμός
Συντονισμός: Νίκος Παραουλάκης

 

 

Δείτε το άρθρο μας από το δικό μας ταξίδι στον Άγιο Λαυρέντιο, με αφορμή το Μουσικό  Χωριό, μερικά χρόνια πριν!

Ποδηλατική Βόλτα στο Φράγμα Θέρμης

Είναι ευκαιρία για όσους θέλουν να γνωρίσουν την ομάδα Cycle Safari και να έχουν την πρώτη εμπειρία ενός ποδηλατικού safari. Πρόκειται για μία ευχάριστη και σχετικά εύκολη διαδρομή κατάλληλη για όλους και για παιδιά από 10 ετών με γονείς. Θεωρητικά προσφέρει μία καλή σωματική άσκηση και είναι μια καλή συνήθεια να μάθουμε να κυκλοφορούμε σε δρόμους με ασφάλεια.

Η διαδρομή ξεκινά από τη Καλαμαριά με πορεία προς τη Θέρμη. Είναι συνολικά 25 χλμ περίπου, γενικά επίπεδη ωστόσο υπάρχουν σημεία με κάποιες υψομετρικές διαφορές. Η ποδηλασία πραγματοποιείται κυρίως σε δρόμους χαμηλής κυκλοφορίας και σε χωματόδρομο και καταλήγει στο Φράγμα Θέρμης. Αφού ξεκουραστούν και απολαύσουν το περιβάλλον οι συμμετέχοντες, θα αρχίσει η διαδρομή της επιστροφής μέχρι την Καλαμαριά. Η διάρκεια της ποδηλατοδιαδρομής θα είναι περίπου 3 – 4 ώρες μαζί με στάσεις για ξεκούραση.

Τύπος ποδηλάτου
Για τη συμμετοχή απαιτείται ποδήλατο τύπου ΜΤΒ/Trekking ή all terrain σε καλή λειτουργική κατάσταση (τύπου city bike ή road bike δεν είναι κατάλληλο για τη συγκεκριμένη εκδρομή).

Ενοικίαση ποδηλάτου ΜΤΒ με €5. (παράδοση μόνο από το CYCLE SAFARI PARKING στην οδό Παπακυρίτση, δίπλα στη SHELL στη Πόντου)

Να έχετε μαζί σας
• Κράνος (διατίθεται περιορισμένος αριθμός)
• Νερό

Επίσης για δικό σας ποδήλατο
• Τρόμπα
• Σαμπρέλλα
• Πολυεργαλείο ή σχετικά εργαλεία

Κρατήσεις και πληροφορίες εδω!

39η Πανελλήνια Έκθεση – Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Η Πανελλήνια Έκθεση – Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης διοργανώνεται από τον Σύνδεσμο Εκδοτών Βόρειας Ελλάδας για 39η συνεχή χρονιά και θα πραγματοποιηθεί από 26 Ιουνίου – 12 Ιουλίου 2020 στην παραλία του Λευκού Πύργου από το Βασιλικό Θέατρο – άγαλμα Μεγάλου Αλεξάνδρου – άγαλμα Κ. Καραμανλή.

Φέτος αφιερώνεται σε έναν από τους μεγαλύτερους σύγχρονους ποιητές τον Μανόλη Αναγνωστάκη.

Κάθε απόγευμα από τις 7 η ώρα και έως στις 11 το βράδυ καθημερινά για 17 ημέρες, οι επισκέπτες θα μπορούν να ενημερώνονται για τις νέες κυκλοφορίες των βιβλίων και να τα προμηθευτούν ενόψει και των διακοπών τους.

Εντός Εκτός Covid-19 Επίμονη Τέχνη

28 καλλιτέχνες εκθέτουν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης για μία ημέρα

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΕΧΝΗ φιλοξενεί στο αίθριό του, για μία ημέρα, την εικαστική έκθεση – δράση σύγχρονων καλλιτεχνών «Εντός Εκτός Covid19 – ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΕΧΝΗ», μια διαφορετική εικαστική προσέγγιση στην εποχή του Covid-19.

Εικοσιοκτώ (28) σύγχρονοι καλλιτέχνες εκμεταλλεύτηκαν το χρονικό διάστημα των περιοριστικών μέτρων και του εγκλεισμού για να δημιουργήσουν έργα (ζωγραφικά, γλυπτά, φωτογραφίες, art performance, video art),  στα  οποία αποτυπώνουν τα συναισθήματα, τους φόβους και τις ανησυχίες  τους για τη νέα πραγματικότητα Εντός και Εκτός Covid-19.

Η τέχνη εξακολουθεί να αποτελεί μοναδικό μέσο ελεύθερης έκφρασης, ακόμη και μέσα σε ένα κόσμο που οφείλει να προσαρμόζεται και να ακολουθεί πιστά κανόνες και μέτρα πρόληψης για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας. Η έκθεση – δράση «Εντός και Εκτός Covid-19 – ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΕΧΝΗ, η οποία παρουσιάζεται στο αίθριο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, αποτελεί μια πρωτότυπη εκθεσιακή πρόταση προσαρμοσμένη στις προδιαγραφές κανόνων της σύγχρονης εποχής. Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα εισέρχεται στον χώρο συγκεκριμένος αριθμός ατόμων, θα τηρούνται μεταξύ των επισκεπτών αποστάσεις με ειδική σήμανση, θα συστήνεται η χρήση προστατευτικής μάσκας και αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος και επίσης θα ισχύει ειδική διαδικασία ρύθμισης της ροής εισόδου-εξόδου του κοινού. Με αυτόν τον τρόπο η έκθεση μεταμορφώνει τα μέτρα πρόληψης σε ένα σενάριο που κάνει τον επισκέπτη συμμέτοχο και συνδημιουργό του πρότζεκτ.

Η «ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΕΧΝΗ» είναι ένα project που παράγει αδιαμεσολάβητες εκθέσεις και events μικρής διάρκειας και μεγάλης έντασης, εκφράζοντας τη φωνή εικαστικών καλλιτεχνών με κοινά ιδανικά και την πεποίθηση ότι η «Τέχνη πρέπει να παρεμβαίνει σε κρίσιμους καιρούς».

 

Στην έκθεση του ΑΜΘ συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Add My View, Ιωάννης Αδαμόπουλος, Αλεξάνδρα Ακριβού-Κόρλου,  Arc n Scu, Θεώνη Αρφανάκη, Βιολέττα Γαζέα, Αλεξάνδρα Γωγούση, Antoni Dragan, Δρυάδες Εν Πλώ, Χριστίνα Ζώη, Γιάννης Καμίνης, Αλέξανδρος Καρόζας, Nektarios Kounenakis, Καλλιόπη Κώνστα, Ειρήνη Λαζαρίδου, Γιώργος Μπαρδάκας, Χρύσα Μπαρζόκα,Μαριλένα Μπιτζάνη, Μαρία Μπόζια, Μαρία Νενάδη, Δαυίδ Παναγιωτίδης, Άγγελος Παπουτσής, Ιορδανης Ποιμενίδης, Βασιλική Σιδηροπούλου Καραμήτσου, Kirsikka Soustiel, Marina Suzdaltzeva, Νέλλυ Τσιακιρίδου, Παναγιώτης Φτάρας.

Η Θεσσαλονίκη και το αυτοκίνητο: μια ιστορία αγάπης, τρέλας και μίσους

Περιπατητική ξενάγηση

 

Η dot2dot επιστρέφει στους δρόμους για τις γνωστές της βόλτες, χωρίς φόβο αλλά με πολύ πάθος, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας που προβλέπονται και βάζει μπρος με μια εξαιρετική δράση!

H dot2dot σε συνεργασία με τη Drastic ερεύνησαν, σχεδίασαν και θα υλοποιήσουν μια ιδιαίτερη περιπατητική ξενάγηση με θέμα την ιστορία του αυτοκινήτου στη Θεσσαλονίκη. Η ξενάγηση αυτή είναι μια πρωτοβουλία της Drastic στα πλαίσια της Δραστικής Εκστρατείας Συνειδητοποίησης #φίλεΟδηγέ & #φίληΟδηγέ και έχει την υποστήριξη του Start – Create Cultural Change.

 

Το πρώτο αυτοκίνητο φτάνει στη Θεσσαλονίκη και διασχίζει τους δρόμους της, προκαλώντας έκπληξη σε κάθε κάτοικό της. Πότε εμφανίστηκε και ποιοι ήταν οι πρώτοι ιδιοκτήτες; Διαφημίσεις και καταστήματα περιγράφουν τα ασύγκριτα πλεονεκτήματα που προσέφεραν στους εν δυνάμει ιδιοκτήτες τους! Τα ταξίδια ξεκινούν και η ζωή αλλάζει! Μέσα στις δεκαετίες τα λιγοστά πρώτα αυτοκίνητα, τελειοποιήθηκαν και άρχισαν να κατακλύζουν τη πόλη, αποτυπώνοντας αυτή την ιδιαίτερη σχέση «αγάπης – μίσους». Μια πρωτότυπη περιπατητική ξενάγηση αποκαλύπτει την ιδιαίτερη αυτή ιστορία των τροχών στους δρόμους της πόλης και τη σχέση τους με τους ανθρώπους, από το χθες στο σήμερα!

 

 

Λίγα λόγια για την dot2dot

H κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση dot2dot γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη τον Νοέμβριο του 2013 και δραστηριοποιείται στον χώρο του πολιτισμού, της εκπαίδευσης και του τουρισμού.

Τα μέλη της, αξιοποιώντας και συνδυάζοντας τις διαφορετικές επιστημονικές ειδικότητές τους (αρχαιολόγοι, ξεναγοί, ιστορικοί, πολιτιστικοί διαχειριστές, ειδικοί παιδαγωγοί κ.α.) σχεδιάζουν και υλοποιούν θεματικές διαδρομές και εναλλακτικές ξεναγήσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα και εικαστικά εργαστήρια στη Θεσσαλονίκη.

Στόχος της εταιρείας είναι η ανάδειξη της πολυδιάστατης αυτής πόλης, η προώθηση του δημιουργικού δυναμικού της μέσα από ένα δίκτυο συνεργασιών, η επικοινωνία, η ανταλλαγή ιδεών και η δημιουργική έκφραση μέσω της τέχνης.

w: www.dot2dot.gr || fb: dot2dot.thess || ig:  dot2dot.skg

 

Λίγα λόγια για την Drastic

H Drastic είναι μια Κοιν.Σ.Επ. παραγωγής “disruptive”  υλικού με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Πειραματίζεται με οπτικοακουστικά́ μέσα και νέες τεχνολογίες, δημιουργεί ανατρεπτικές εκστρατείες που θίγουν κοινωνικά́, περιβαλλοντικά́ και πολιτιστικά́ θέματα και επιχειρεί να τους δώσει μια πιο δραστική και μια πιο αποτελεσματική ορατότητα. Εμπλέκει ανθρώπους, online video, εμπειρίες ενσυναίσθησης και εικονικής πραγματικότητας με σκοπό να αλληλεπιδράσει πρωτόγνωρα με το κοινό της και να δημιουργήσει μια αναπάντεχη συναισθηματική εμπειρία.

w: www.drastic.gr || fb: drastic.gr || ig: drastic.gr

 

Λίγα λόγια για το ¨¨”Start – Create Cultural Change”

Το START είναι ένα πρόγραμμα του Robert Bosch Stiftung, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και την Ομοσπονδιακή́ Ένωση Κοινωνικοπολιτιστικών Κέντρων, και υποστηρίζεται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και το Ίδρυμα Μποδοσάκη.

w: www.startgreece.net || fb: startgreece || ig: startgreece

 

Ξεσπάσματα θυμού: Όταν χάνεται η επικοινωνία

Διαδικτυακή συνάντηση με θέμα τα ξεσπάσματα θυμού των μικρών παιδιών

Πολύ συχνά βρισκόμαστε στην αμήχανη και δύσκολη θέση να αλληλεπιδράσουμε με το παιδί μας, το οποίο βρίσκεται σε μια κατάσταση «εκτός εαυτού». Ιδίως μετά τους 18 μήνες, με διαφορετική συχνότητα και ένταση για κάθε παιδί, τα ξεσπάσματα θυμού αποτελούν ίσως από τις άσχημες εμπειρίες για τους γονείς.
Οι συνθήκες που ζήσαμε και ζούμε όλοι τον τελευταίο καιρό μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να έχουν εντείνει αυτά τα ξεσπάσματα και να έχουν δυσκολέψει ιδιαίτερα τους γονείς.

  • Τι πραγματικά συμβαίνει στο παιδί εκείνη τη στιγμή;
  • Ποιες συνθήκες μπορεί να τον οδηγήσουν σε αυτό το σημείο;
  • Με ποιο τρόπο μπορούμε να αντιδράσουμε;
  • Πως μπορούμε να επηρεάσουμε θετικά στην ολοκλήρωση της νοητικής και συναισθηματικής του ανάπτυξης;

 

Το εργαστήριο έχει ενημερωτικό αλλά και βιωματικό χαρακτήρα. Θα ενημερωθούν οι συμμετέχοντες για το πως βιώνουν τα παιδιά αυτές τις στιγμές έντασης και τι μπορεί να σημαίνουν αυτά τα ξεσπάσματα θυμού, θα μοιραστούν εμπειρίες και θα αναδείξουν στρατηγικές αντιμετώπισης.

Το εργαστήριο θα συντονίσει η Δήμητρα Γούναρη, PCI Certified Parent Coach®, Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια γονέων από την Attachment Parenting International και επίσημη συνεργάτης του δικτύου της Attachment Parenting Hellas

Summer Nostos Festival – Retro Future

Ανατρέχουμε στο παρελθόν, το μέλλον και παράλληλα τρέχουμε για καλό σκοπό.
Προβλέπουμε το κοινό μέλλον της Ανθρωπότητας και της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Xoρεύουμε στον ρυθμό της μουσικής αγαπημένων συγκροτημάτων.  
Μαγευόμαστε από το έργο σημαντικών performers.
Μαθαίνουμε για τους αλγόριθμους μηχανικής μάθησης ενός πρώην ποδοσφαιριστή, νυν μαθηματικού.
Γνωρίζουμε μερικούς από τους πιο σημαντικούς παίχτες σκάκι.

 

Το Summer Nostos Festival και το SNF Conference αλλάζουν προσωρινά μαζί με την καθημερινότητά μας και παρουσιάζουν για φέτος την ψηφιακή εκδοχή SNFestival RetroFuture.

Σε αυτήν την εβδομάδα, γεμάτη τολμηρές ιδέες και πολλή διασκέδ

Πρακτικός Οδηγός: Ομαλή Μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο Δημοτικό

Η Μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο

Κατά τη διάρκεια της ζωής μας είναι φυσικό και αναμενόμενο να βιώσουμε μικρές ή μεγάλες αλλαγές στην προσωπική μας, στην επαγγελματική μας αλλά και στην οικογενειακή μας ζωή.

Αλλαγή βιώνουν τα παιδιά,  αλλά και οι γονείς, κάθε φορά που αλλάζουν εκπαιδευτική βαθμίδα. Αντιστοίχως, το πέρασμα από το Νηπιαγωγείο στο «Μεγάλο Σχολείο», στο Δημοτικό, αποτελεί μία νέα μετάβαση η οποία είναι λογικό να δημιουργεί ανάμικτα συναισθήματα σε μικρούς και μεγάλους. Ερωτηματικά σχετικά με το τι βοηθάει μια ομαλή μετάβαση και τι μπορούν να κάνουν γι’ αυτό συνοδεύουν συχνά τις σκέψεις των γονιών.

Η αλήθεια είναι, πως η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο αποτελεί μια διαδικασία που ολοκληρώνεται σταδιακά μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων που λαμβάνουν χώρα στο καθημερινό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά προετοιμάζονται ψυχοσυναισθηματικά για το πέρασμα στο Δημοτικό. Αντίστοιχα, και οι γονείς συμμετέχοντας σε προγραμματισμένες ομιλίες του σχολείου έχουν τη δυνατότητα να διατυπώσουν τα ερωτήματά τους και να υποστηρίξουν αυτή τη μετάβαση.

Δυστυχώς, φέτος, το πέρασμα αυτό θα είναι λίγο απότομο, εξαιτίας της δύσκολης και πρωτόγνωρης περιόδου της πανδημίας.

Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο προς το Δημοτικό αποτελεί μία σύνθετη διαδικασία κι εξαρτάται από ποικίλους παράγοντες. Γνωρίζοντας αυτούς τους παράγοντες, θα είναι πιο έτοιμοι οι γονείς να υποστηρίξουν αυτήν τη διαδικασία, ιδιαίτερα τώρα!

 

Ομιλήτρια: Πέπη Κολαρά, Λογοθεραπεύτρια – Ειδικός Παιδαγωγός

 

Λίγα λόγια για την ομιλήτρια

Η Κολαρά Πέπη, είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΑΠΘ. Επίσης, είναι απόφοιτος του Τμήματος Λογοθεραπείας και Ειδικής Αγωγής του Freie University of Berlin και του Humboldt University of Berlin (Γερμανία). Στη συνέχεια, πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Αμερική στο Loyola University in New Orleans. Ειδικεύτηκε σε θέματα που αφορούν τις μαθησιακές δυσκολίες, τα προβλήματα συμπεριφοράς και τις διαταραχές λόγου και ομιλίας σε παιδιά κι εφήβους. Συνεργάστηκε ως επιστημονικός συνεργάτης με την Δ΄ Πανεπιστημιακή Κλινική του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ. Οργάνωσε ομάδες παιχνιδιού στην οποίες συμμετείχαν γονείς με τα παιδιά τους προκειμένου να αναδείξει την παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού στην καλλιέργεια δεξιοτήτων μέσα από την καθημερινότητα. Εργάστηκε ως Ειδική Παιδαγωγός σε τμήματα ένταξης νηπιαγωγείου. Έχει πολυετή εμπειρία στο πλαίσιο της αξιολόγησης, παρέμβασης και στο σχεδιασμό ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε μαθητές κι εφήβους με ΕΜΔ.

Οι κούκλες δραπέτευσαν

 

PROJECT SHARE-CALL: Διαδικτυακά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς με την ομάδα κουκλοθεάτρου Gypsy Moth

Ανοιχτές συναντήσεις για εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας και ειδικότητας

 

Το τελευταίο διάστημα υπάρχουν φορές που θέλουμε να ανοίξουμε την πόρτα και να το σκάσουμε, να ξεχυθούμε στους δρόμους. Ε λοιπόν, οι κούκλες τα κατάφεραν! Οι κούκλες δραπέτευσαν!

Οι εκπαιδευτικοί που κυρίως #menounespiti, μπορούν να τις συναντήσουν στα τρίωρα online σεμινάρια κουκλοθεάτρου με τις Gypsy Moth.

Κατάλληλο για όσους/ες θέλουν να χρησιμοποιήσουν τις κούκλες και τα αντικείμενα ως ένα εργαλείο για τα δημιουργικά εξ’ αποστάσεως μαθήματα με τους μαθητές και τις μαθήτριές τους!

 

Για τη συμμετοχή στο webinar, είναι απαραίτητη μία γαντόκουκλα.

Αν δεν έχετε ήδη, θα χρειαστεί να κατασκευάσετε μία πολύ απλή γαντόκουκλα με υλικά που έχετε στο σπίτι και χαρτοταινία. Βήμα-βήμα οδηγίες ΕΔΩ.

Επιλέξτε την ημερομηνία που σας βολεύει, 30 ή 31 Μαΐου (14.30 – 17.30) και στη συνέχεια συμπληρώστε τη Φόρμα ενδιαφέροντος.

 

Τι είπαν εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν σε προηγούμενο online σεμινάριο με τις Gypsy Mοth:

«Θεωρώ ότι ήταν πολύ καλά στημένο, και παρά τα εμπόδια, με χαρακτηριστικό την έλλειψη κοντινότητας, το σεμινάριο “δούλεψε”». (Κωστής, νηπιαγωγός, 10/5/2020).

Ευχαριστώ πολύ για όσα έμαθα από εσάς Αλεξάνδρα και Πετρίνα! Μου άρεσε πολύ η διάθεσή σας να μοιραστείτε γνώσεις και εμπειρία μαζί μας και να μας ενθαρρύνετε σε κάθε βήμα. Τα παιδιά λατρεύουν τις κούκλες και τη σκηνή. Τώρα θα τολμάω περισσότερο και εγώ να τους δώσω φωνή. (Γεωργία, νηπιαγωγός, 10/5/2020).

 

Λίγα λόγια για το έργο sharecall:

Τα εκπαιδευτικά webinars αποτελούν κομμάτι του project “share-call”. Σκοπός του share-call είναι να δημιουργηθεί ένας «χώρος συνάντησης» στον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν υποστήριξη, έμπνευση και δύναμη. Ένας «κύκλος» στον οποίο μπορούν να μοιραστούν όσα τους απασχολούν, να ανταλλάξουν ιδέες, να δημιουργήσουν. Στόχος του εγχειρήματος αυτού είναι η ενδυνάμωση και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σύνθετες προκλήσεις της εκπαιδευτικής τους πράξης.

 Εκτός από τα αυτοτελή σεμινάρια, στο πλαίσιο του share-call οργανώνονται «ομάδες κορμού», δηλαδή ομάδες προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης για εκπαιδευτικούς. Απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς (κάθε βαθμίδας) που επιθυμούν την σταθερή συμμετοχή σε μια κοινότητα με σκοπό την αλληλοϋποστήριξη, την ενδυνάμωση, τον εμπλουτισμό των εκφραστικών τους μέσων. Νέες ομάδες θα δημιουργηθούν από την επόμενη σχολική χρονιά. Ακολουθείστε το share-call στα social media για να μαθαίνετε νέα πατώντας εδώ.

 

Συνεργάτες:

Ινστιτούτο Βιωματική Παρέμβαση NDI

ΜΚΟ Αντιγόνη – Κέντρο πληροφόρησης και τεκμηρίωσης (για το ρατσισμό, την οικολογία, την ειρήνη και τη μη βία)

 

Τη φετινή χρονιά, η συμμετοχή στο project είναι δωρεάν καθώς το εγχείρημα Share-call στηρίζεται από το πρόγραμμα SΤΑRT-Create Cultural Change. Το START είναι ένα πρόγραμμα του Robert Bosch Stiftung, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και την Ομοσπονδιακή Ένωση Κοινωνικοπολιτιστικών Κέντρων, και υποστηρίζεται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και το Ίδρυμα Μποδοσάκη.

3ο Olympic Day Run Greece

 

Το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου, το 3ο “Olympic Day Run GREECE” επιστρέφει σε μια μεγαλειώδη δρομική διοργάνωση!

Με αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, το δρομικό γεγονός παγκόσμιας εμβέλειας, που αποτελεί τη συμμετοχή της χώρας μας στον εορτασμό της Διεθνούς Ολυμπιακής Ημέρας και τελείται υπό την προτροπή της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, μεταθέτει την ημερομηνία διεξαγωγής του, με στόχο την προάσπιση της δημόσιας υγείας. Με ιδιαίτερο χαρακτήρα λόγω των πρωτόγνωρων για την παγκόσμια κοινότητα συνθηκών, η φετινή διοργάνωση του 3ου “Olympic Day Run GREECE” θα αποτελέσει την συμβολική και δυναμική επανεκκίνηση του αθλητισμού.

Το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου, τρέχουμε όλοι μαζί με την ελληνική Ολυμπιακή οικογένεια στέλνοντας μήνυμα παγκόσμιας αλληλεγγύης, ενότητας και ελπίδας για ένα καλύτερο αύριο! Το Ολυμπιακό Μουσείο θα δώσει το παράγγελμα της εκκίνησης του 3ου “Olympic Day Run GREECE” σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, την Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία, τον ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Θεσ/νίκης, τον ΣΕΓΑΣ, το Διεθνές Κέντρο Ολυμπισμού ”OLYMPiA”, τον Δήμο Θεσσαλονίκης, και με τη συμμετοχή Ολυμπιονικών, Παραολυμπιονικών, Διακεκριμένων Αθλητών, Αθλητικών Συλλόγων και Θεσμικών Φορέων από όλη την χώρα.

Το μοναδικό επίσημο δρομικό γεγονός της ελληνικής Ολυμπιακής οικογένειας ενώνει τα βήματα μικρών και μεγάλων για τον εορτασμό των Ολυμπιακών αξιών. Μετά από την τεράστια επιτυχία των προηγούμενων ετών και κατόπιν αιτήματος των συμμετεχόντων, το δρομικό πρόγραμμα επεκτείνεται και διαμορφώνεται στους αγώνες:

  • 1Κ για οικογένειες με παιδιά και μαθητές 8 – 12 ετών (“Olympic Day Run: Schools, Family & Kids”)
  • 5K για εφήβους και ενήλικες (“Olympic Day Run: By the Sea”)
  • 10K αποκλειστικά για ενήλικες (“Olympic Day Run: Dynamic”) – για πρώτη φορά φέτος –

Σε όλους τους δρομείς που θα τερματίσουν, θα δοθεί αναμνηστικό μετάλλιο και αναμνηστικό δίπλωμα συμμετοχής από την Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή, ενώ οι νικητές θα λάβουν τα ειδικά έπαθλα του 3ου “Olympic Day Run GREECE”.

Save the Date!

1η Ημερίδα για το Σύνδρομο Γονικής Αποξένωσης, το Διαζύγιο & την Παιδική Κακοποίηση

 

Εξαιτίας του Κορωνοιού, η 1η Ημερίδα για το Σύνδρομο της Γονικής Αποξένωσης ή Αλλοτρίωσης, το Διαζύγιο και την Παιδική Κακοποίηση: Ψυχολογικές & Νομικές Επιπτώσεις θα πραγματοποιηθεί τελικά το Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2020. Η Ημερίδα διοργανώνεται από την Brain Matters Institute και την Δρ. Αλεξάνδρα Πενταράκη, στο Συνεδριακό χώρο του Ξενοδοχείου Mediterranean Palace στην Θεσσαλονίκη.

 

Το φαινόμενο της γονικής αποξένωσης ή αλλοτρίωσης και ειδικά το Σύνδρομο Γονικής Αποξένωσης ή Αλλοτρίωσης (ΣΓΑ) έχει παρατηρηθεί εδώ και αρκετές δεκαετίες στις Δυτικές κοινωνίες και το τελευταίο διάστημα και στην Ελλάδα, κατά την διάρκεια, και όχι μόνο, της δικαστικής διαδικασίας για την επιμέλεια των παιδιών ανάμεσα σε διαζευγμένους γονείς. Το ΣΓΑ έχει αποδειχθεί ότι αποτελεί επίσης μια μορφή παιδικής κακοποίησης με σοβαρές επιπτώσεις στον ψυχισμό των παιδιών που το βιώνουν και η επίδρασή του φτάνει μέχρι και στην ενήλικη ζωή τους. Η οργάνωση της Ημερίδας έχει ως στόχο την ενημέρωση τόσο των επαγγελματιών όσο και του ευρύτερου κοινού πάνω στο θέμα του ΣΓΝ, της διαδικασίας του διαζυγίου, την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης και την επιρροή του στην ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου.

 

Η Ημερίδα θα περιλαμβάνει ομιλίες από αξιόλογους επαγγελματίες και επιστήμονες με εξειδίκευση στα προαναφερόμενα θέματα καθώς και σε άλλα σχετικά θέματα (βλ. Θεματικούς Άξονες Ημερίδας). Θα υπάρξει επίσης συζήτηση και θα τεθούν ερωτήματα αλλά και τοποθετήσεις πάνω στα θέματα με στόχο την ανταλλαγή γνώσης, εμπειρίας και γιατί όχι και ανάπτυξης νέων καινοτόμων ιδεών.

 

 Θεματικοί Άξονες της Ημερίδας

  • Σύνδρομο Γονικής Αποξένωσης ή Αλλοτρίωσης
  • Διαζύγιο: Ψυχολογικές επιπτώσεις στα παιδιά
  • Διαζύγιο και Δίκαιο
  • Αληθινές ή ψευδείς κατηγορίες περί κακοποίησης του παιδιού
  • Παιδική κακοποίηση και οι επιπτώσεις της στον ψυχισμό του παιδιού
  • Παιδική κακοποίηση και οι νομικές επιπτώσεις της
  • Μορφές παιδικής κακοποίησης
  • Ενδοοικογενειακή βία
  • Παιδική κακοποίηση & Μαθησιακές επιπτώσεις
  • Διαζύγιο & Σχολική επίδοση
  • Παιδική κακοποίηση & ο ρόλος του ψυχολόγου
  • Παιδική κακοποίηση & Ιατροδικαστική
  • Θεραπευτικές προσεγγίσεις για την παιδική κακοποίηση
  • Θεραπευτικές προσεγγίσεις για το Σύνδρομο Γονικής Αποξένωσης ή Αλλοτρίωσης
  • Ψυχολογική Διαχείριση του διαζυγίου

 

Επειδή υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον να παρακολουθήσουν την 1η Ημερίδα για το Σύνδρομο Γονικής Αποξένωσης, το Διαζύγιο & την Παιδική Κακοποίηση από νομούς εκτός Θεσσαλονίκης, αλλά δεν μπορούν να μεταβούν στην Θεσσαλονίκη, αποφασίστηκε να παρέχεται η δυνατότητα να μεταδοθεί η Ημερίδα ζωντανά μέσα από το ίντερνετ με την τεχνολογία του Live Streaming.

Όσοι το παρακολουθήσουν μέσω ίντερνετ θα έχουν μια έκπτωση στο ποσό εγγραφής.

Εάν σας ενδιαφέρει αυτή η δυνατότητα δηλώστε το ενδιαφέρον σας μέχρι τις 30/03/2020 στο e-mail
brainmattersinstitute@windowslive.com ή τηλ. 2310 227 115

Υπό την Αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης

Αισθητηριακό και δημιουργικό παιχνίδι για παιδιά βρεφικής και προσχολικής ηλικίας

Βιωματικό εκπαιδευτικό σεμινάριο

Μια βιωματική προσέγγιση της Αισθητηριακής αγωγής στην βρεφική και προσχολική ηλικία.

Στόχος του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες να αναπτύξουν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους στον σχεδιασμό και στην προετοιμασία δημιουργικών και πρωτότυπων δραστηριοτήτων για θέματα που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν με παιδιά αυτής της ηλικίας. Θα έχουν τη δυνατότητα να πειραματιστούν με πολλά και διαφορετικά υλικά, να αυτοσχεδιάσουν και να αλληλεπιδράσουν βλέποντας από τη θεωρία στην πράξη πως να μοιραζόμαστε δημιουργικές στιγμές με τα παιδιά πολύ μικρής ηλικίας σε ένα ασφαλές και ευχάριστο πλαίσιο.

Εκπαιδεύτρια: Άντζυ Κάντζου, εμψυχώτρια, βρεφονηπιοκόμος (ΣΒΟΥΡΑ – Δημιουργικές εκπαιδευτικές δράσεις, Ναύπακτος)

Ο Θαυμαστός Κόσμος των Κρουστών

Εργαστήρι παραδοσιακών κρουστών από τον Στέφανο Κωφίδη

 

«Αν η καρδιά μας ήταν μουσικό όργανο, θα ήταν τύμπανο…»

Και η ψυχή μας θα ήταν η ανάσα του… Και η ανάσα του θα έβγαινε από μεμβράνες, πηλό και ξύλο, δέρμα και μέταλλο και θα χάιδευε απαλά το νου των ανθρώπων και θα τους ιστορούσε παραμύθια θαυμαστά από μέρη σκορπισμένα σε όλη τη γη.

 

Έτσι, το μπεντίρ, οι νταïρέδες, τα τουμπελέκια, τα κουτάλια, τα ντέφια, τα ζήλια, τα νταούλια, οι στάμνες περιμένουν το άγγιγμα των ανθρώπινων χεριών για να υφάνουν το χαλί στους ρυθμούς και στα λόγια της χαράς, της αγάπης, του πόνου, του καημού…

Περιμένουν να πάρουν το νου και να τον ταξιδέψουν σε ποτάμια μακρινά και λίμνες, σε βουνά και πεδιάδες, πέρα από σύνορα, ενώνοντας τους ανθρώπους και μονοιάζοντάς τους…

 

Το εργαστήρι απευθύνεται σε παιδιά άνω των 8 ετών και σε ενήλικες.

Αν έχετε δικά σας κρουστά μπορείτε να τα φέρετε για να τα χρησιμοποιήσετε.

Καλοστραθιά Αμέλια

Η θεατρική ομάδα «ΟΛΑ ΚΑΛΑ» σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 33ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης – Άσυλο του Παιδιού, μετά τις επιτυχημένες sold out προηγούμενες παραστάσεις της, επιστρέφει και παρουσιάζει την ανατρεπτική κωμωδία «Καλοστραθιά Αμέλια», σε κείμενο του Γιώργου Μπουρονίκου και σκηνοθεσία Αγγελικής Σαπάτρα.

 

Λίγα λόγια για την παράσταση

Η Καλοστραθιά, που σημαίνει καλό δρόμο – καλή στράτα, είναι μία έκφραση της Κρήτης. Πώς ανταμώνουν όμως οι δρόμοι του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας με την Amelia Earhart, την πρώτη γυναίκα πιλότο που κατάφερε μία υπεραντλατική πτήση;

Όλα μπορούν να συμβούν σε μία θεατρική παράσταση ή καλύτερα σε δύο θεατρικές παραστάσεις αρκεί ο θεατράρχης να είναι αμελής. Και όλα μπορούν να πάνε από το κακό στο χειρότερο όταν θα πρέπει την ίδια θεατρική σκηνή να την μοιραστούν μία ομάδα Κρητικών με απαρχαιωμένες, για τον ρόλο της γυναίκας, αντιλήψεις και ένας φεμινιστικός σύλλογος του Κορδελιού.

Ο μόνος συνδετικός κρίκος είναι η αγάπη τους για το θέατρο και μία πανέξυπνη ατρετσαρίστρια, που τίποτα δεν έχει ζήσει τελικά!

 

Τα έσοδα της παράστασης θα δοθούν στον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων για τις ανάγκες του σχολείου του 33ου Δημοτικού Θεσσαλονίκης – Άσυλο του Παιδιού. Κανένας συντελεστής – ηθοποιός – σκηνοθέτης – σκηνογράφος – ηχολήπτης δεν αμείβεται (σε χρήμα ή είδος) για τις παραστάσεις.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Σαπάτρα Αγγελική

Σκηνικά: Μαργαρίτης Σάββας

Τεχνική Υποστήριξη: Τοκμακίδης Μιχάλης

Ηχοληψία: Πράντζος Θεόδωρος

Μακιγιάζ: Σταματίου Μαρία, Μυκωνιάτη Μαρία

Οδηγός Σκηνής: Παπουλάκου Έφη, Βακατάρη Νατάσα

Επιμέλεια κειμένων: Κοριτσίδης Γιάννης

Φροντιστής: Παπαδοπούλου Ειρήνη

Video: Πολυχρονιάδης Αλέξανδρος

Φωτογραφία: Κόντου Νικολέτα

Graphic Design: Koπανίδου Αλεξάνδρα

Digital Marketing Specialist: Αρχοντουλάκη Μαρία

Παίζουν

Κοντογιώργη Μαρία, Λίντζου Αλεξάνδρα, Μαργαρίτης Σάββας, Μασούρα Όλγα-Μαρία, Μοσχανδρέου Αγγελική, Μπρόλιου Έφη, Νταμπίζας Γιώργος, Παπακοσμάς Γιάννης, Παπανδρέου Μαριάννα, Σειρηνάκης Μαργαρίτης, Σιαμέτης Νικόλαος, Σπανουγάκης Χρήστος, Συμεωνίδου Στέλλα, Φλώρου Βασιλική

 

Κινηματογραφικό αποκριάτικο πάρτι

Τι μπορεί να συζητήσει ο Humphrey Bogart αν βρεθεί στον ίδιο χώρο με τον Joker; Μπορεί να χορέψει η Catwoman με τον Sweeney Todd και η Uma Thurman με τον John Travolta αν βρεθούν στη μέση… του Κύκλου της Μελπομένης; Μένει να το ανακαλύψετε την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου στις 5.00 μ.μ στο αποκριάτικο πάρτι του Εργαστηρίου Θεάτρου ο Κύκλος της Μελπομένης!

Στον χώρο του εργαστηρίου θα πιείτε – λίγο, όχι υπερβολές! – θα φάτε – ακόμη λιγότερο, έρχεται καλοκαίρι – και θα γελάσετε, θα χορέψετε και θα περάσετε καλά! Όλα αυτά στο κλίμα της Αποκριάς, καθώς το πάρτι έχει θέμα και αυτό είναι το ΣΙΝΕΜΑ! Σκεφτείτε την αγαπημένη σας ταινία ή τον/την αγαπημένο/αγαπημένη σας ηθοποιό, ντυθείτε αναλόγως και περάστε από τον χώρο για να σας (ανα)γνωρίσουν κι από κοντά!

Υ.Γ. Το πάρτι έχει αυστηρό θέμα το σινεμά – ελληνικό και ξένο, έχετε πολλές επιλογές! Μη ξεχάσετε να φορέσετε το κινηματογραφικό σας κοστούμι!

* Ποτά, φαγητά (αλμυρά και γλυκά) και άλλα συναφή, είναι ευπρόσδεκτα… έως και απαραίτητα!

Προγεννητική Αγωγή

Προγεννητική Αγωγή, Φυσικός Τοκετός, Νευροεξελικτική!

Ένας θησαυρός εργαλείων και πληροφοριών για κάθε μέλλουσα αλλά και ήδη υπάρχουσα οικογένεια.

Κεντρική ομιλία  (18:00 – 19:30)

Ιωάννα Μαρή – Πρόεδρος της Ελληνικής και Παγκόσμιας Οργάνωσης Προγεννητικής Αγωγής

Η αξιοθαύμαστη και σοφή αυτή γυναίκα θα μιλήσει για την τέχνη της Προγεννητικής Αγωγής που είναι ένας πλήρης οδηγός για να έρθουν στον κόσμο ευτυχισμένα παιδιά με υγεία, συγκρότηση, αξίες και ιδανικά. Θα μιλήσει επίσης για την Γυναίκα – Μητέρα της ανθρωπότητας, τον σπουδαίο ρόλο του Πατέρα και την αγωγή του παιδιού που ξεκινά από την σύλληψη.

Ακολουθούν οι ομιλίες (19:30 – 20:00)

Ειρήνη-Αθηνά Αβραμίδου – Μαία Msc για τον Φυσικό Τοκετό

Μία μοναδική μαία, θα μιλήσει για την κατάλληλη προετοιμασία πριν τον τοκετό, τι σημαίνει ”γεννώ με εμπιστοσύνη” και πόσα οφέλη έχει ένας φυσικός τοκετός σε σωματικό και συναισθηματικό επίπεδο για όλη την οικογένεια.

(20:00 – 20:30)
Παντελής Πασχαλίδης – Εργοθεραπευτής / Ιδιοκτήτης Κέντρων Αποκατάστασης Αναπτυξιακών Διαταραχών

Ένας εξαιρετικός επιστήμονας, παρουσιάζει την εποχή του εγκεφάλου και της Νευροεξελικτικής και εξηγεί πώς με τη χαρτογράφηση των εγκεφαλικών λειτουργιών και δεξιοτήτων μπορούν να βοηθηθούν προληπτικά ή θεραπευτικά τα παιδιά.

Μικρό Επιστημονικό
Χρ. Περραιβού 42 – Ισόγειο
Α. Τούμπα – Θεσσαλονίκη

Τσικνοπέμπτη Party

Μικροί, μεγάλοι, φορέστε τις στολές σας και με όλο το αποκριάτικο κέφι που διαθέτετε, επισκεφτείτε το “Espressino Playroom” την Τσικνοπέμπτη 20/02 μετά τις 18.00 για τρελό ξεφάντωμα.

Tο espressino θα γιορτάσει την Τσικνοπέμπτη με τον παραδοσιακό τρόπο, τσικνίζοντας νόστιμα σουβλάκια για όλους!

 

Καταπολεμώντας τα έμφυλα στερεότυπα στο σχολείο

Βιωματικό εργαστήριο για ενήλικες με την εκπαιδευτική ομάδα της ΜΚΟ Αντιγόνη

 

Πιο συγκεκριμένα:

Το εργαστήρι είναι συμμετοχικό και οι δάσκαλοι/ες θα έχουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν ιδέες και να αποκτήσουν εργαλεία που θα τους επιτρέψουν να βοηθήσουν τους μαθητές/τριες να αναπτύξουν αυτογνωσία σε σχέση με τις ταυτότητες φύλου, να εξοικειωθούν με την έννοια της ισότητας φύλων και να μπορούν να εντοπίζουν στερεοτυπικές αντιλήψεις σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο.

 

Λίγα λόγια για την «Αντιγόνη»

Η “ΑΝΤΙΓΟΝΗ – Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για το Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και τη Μη Βία” είναι μία μη κερδοσκοπική οργάνωση με έδρα τη Θεσσαλονίκη και γραφεία στην Αθήνα. Από το 1993 δραστηριοποιείται σε θέματα που αφορούν το ρατσισμό και τις διακρίσεις, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την κοινωνική οικολογία, την ειρήνη και τη μη βίαιη επίλυση των συγκρούσεων.

Σκοπός της ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ είναι η εξασφάλιση ίσων ευκαιριών για όλους χωρίς καμία διάκριση. Μέσα από τη δράση της, με άξονα την αλληλεγγύη και την ενεργή συμμετοχή, στοχεύει επίσης στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου σε θέματα μη διάκρισης, ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οικολογίας, μη βίας και διαπολιτισμικότητας.

Περισσότερα ΕΔΩ. 

 

To πρόγραμμα της Αντιγόνης «Schools for Change»

Το έργο πραγματοποιείται σταθερά κάθε σχολική χρονιά, από τον Σεπτέμβριο του 2012 έως σήμερα με την έγκριση του ΥΠΠΕΘ και χωρίς κάποια οικονομική επιβάρυνση για τα σχολεία. Aπευθύνεται στη σχολική κοινότητα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (δημοτικά σχολεία, γυμνάσια και λύκεια) με δράσεις για μαθητές/ριες, εκπαιδευτικούς και γονείς σε διάφορες θεματικές ενότητες.

Στο πλαίσιο των δράσεων του προγράμματος «Schools for Change» της ΜΚΟ «Αντιγόνη», η εκπαιδευτική ομάδα της Αντιγόνης θα συμμετέχει στο project share-call με σκοπό την επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Το πρώτο εργαστήρι που θα πραγματοποιηθεί στις 17/2/2020 αφορά την καταπολέμηση των έμφυλων στερεοτύπων στο σχολείο.

 

Λίγα λόγια για το project Share – Call και τις «Δευτέρες των Δασκάλων»

Σκοπός του project share-call είναι να δημιουργηθεί ένας «χώρος συνάντησης» στον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν υποστήριξη, έμπνευση και δύναμη. Ένας «κύκλος» στον οποίο μπορούν να μοιραστούν όσα τους απασχολούν, να ανταλλάξουν ιδέες, να δημιουργήσουν.

Στο πλαίσιο του project share-call, οργανώνονται ανοιχτές συναντήσεις εκπαιδευτικών με τίτλο «Οι Δευτέρες των Δασκάλων». Oι συμμετέχοντες/ουσες  θα έρθουν σε μια πρώτη επαφή με την μέθοδο της Παρεμβαίνουσας μη Κατευθυντικότητας (NDI) ενώ θα βρουν χώρο και χρόνο για να εκφραστούν ποικιλοτρόπως, διευρύνοντας τα εκφραστικά και επικοινωνιακά τους μέσα. Στόχος η ενδυνάμωση και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σύνθετες προκλήσεις της εκπαιδευτικής τους πράξης.

Οι Δευτέρες των δασκάλων περιλαμβάνουν:

  • Βιωματικά σεμινάρια επικοινωνίας και έκφρασης (κουκλοθέατρο στην εκπαίδευση, η τέχνη του κλόουν, κοινωνικό θέατρο, δημιουργική γραφή κοκ)
  • Εργαστήρια για την διαχείριση σύνθετων θεμάτων στη σχολική τάξη (bullying, ανθρώπινα δικαιώματα, ισότητα των φύλων κλπ)
  • Κύκλοι μοιράσματος στους οποίοι οι εκπαιδευτικοί μιλούν και ανταλλάσσουν εμπειρίες, ιδέες, προσωπικά βιώματα
  • Διαλέξεις για παιδαγωγικά θέματα

 

Εναλλακτική επιλογή

Εκτός από τις ανοιχτές συναντήσεις, έχει συγκροτηθεί και μια ομάδα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης (30 ώρες, Ιανουάριος-Μάιος 2020). Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς (κάθε βαθμίδας) που επιθυμούν την σταθερή συμμετοχή σε μια κοινότητα με σκοπό την αλληλοϋποστήριξη, την ενδυνάμωση, τον εμπλουτισμό των εκφραστικών τους μέσων. Τα μέλη της ομάδας συναντιούνται 2 φορές το μήνα (2 και 4 Δευτέρα του μήνα). Από το Σεπτέμβρη του 2020 θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους νέες ομάδες share-call.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε ΕΔΩ.

 

Eμψύχωση:

  • Άρτεμις Καρμπά, MΑ στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Νηπιαγωγός, εμψυχώτρια NDI
  • Ιωάννα Γκιουλέ, Φυσικός, εμψυχώτρια NDI, πιστοποιημένη σύμβουλος ψυχικής υγείας
  • Αναστασία Μπάρκα, Δραματουργός-εμψυχώτρια & συνεργάτες

Με την επιστημονική συνδρομή & εποπτεία του Κώστα Μπακιρτζή και του Αλέκου Γεωργόπουλου (πρ. καθηγητών ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ).

 

Συνεργάτες:

Ινστιτούτο Βιωματική Παρέμβαση NDI

ΜΚΟ Αντιγόνη – Κέντρο πληροφόρησης και τεκμηρίωσης (για το ρατσισμό, την οικολογία, την ειρήνη και τη μη βία)

Το project share-call εμπνεύστηκε, σχεδίασε και συντονίζει η παιδαγωγός/εμψυχώτρια Καρμπά Άρτεμις. Τη φετινή χρονιά, η συμμετοχή στο project είναι δωρεάν καθώς το εγχείρημα στηρίζεται από το πρόγραμμα SΤΑRT-Create Cultural Change, ένα πρόγραμμα του Robert Bosch Stiftung, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και την Ομοσπονδιακή Ένωση Κοινωνικοπολιτιστικών Κέντρων, και υποστηρίζεται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και το Ίδρυμα Μποδοσάκη.

Σώζουμε τα ζωάκια που εγκλωβίστηκαν στους πάγους!

Ο ιχνηλάτης Ονείρων καλεί τις οικογένειες της Θεσσαλονίκης την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου στο κτήμα ΔΕΔΑ για να σώσουν τα ζωάκια που εγκλωβίστηκαν στους πάγους!

Γονείς μαζί με παιδιά θα γίνουν μία μεγάλη παρέα και θα συμμετέχουν σε ένα πολύ διασκεδαστικό κινητικό παιχνίδι για να αποχαιρετήσουν όμορφα τον χειμώνα! Θα βρουν τα παγωμένα ζωάκια και τις τροφές τους στους στάβλους μα και στο δάσος… Θα ακολουθήσουν τον χάρτη του κρυμμένου Θησαυρού για να βρουν τα στοιχεία που θα τους βοηθήσουν να τα ελευθερώσουν και έτσι παίζοντας θα μάθουν για τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης! Ακολουθεί βεβαίως όπως πάντα βόλτα με το αλογάκι!

Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας

ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ, ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ/ΑΝΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ, ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ  ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ!

 

Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης, μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουν για δέκατη πέμπτη συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».

Στις συναντήσεις αυτές  καθηγητές πανεπιστημίου, επιστήμονες, και άλλες επαγγελματικές ειδικότητες που σχετίζονται με το παιδί, την οικογένεια  και τις ανάγκες τους, συζητούν και αναλύουν θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 12 Φεβρουαρίου έως και τις 29 Απριλίου 2020, από τις 18:30 έως τις 20:30, θα γίνονται οι συναντήσεις στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων, στους Ελαιώνες Πυλαίας, για να ακούσει το κοινό καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και να αφουγκραστεί, να συζητήσει και να εκφράσει τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς του..

Η συμμετοχή και η συνεργασία των γονέων θα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.

Περισσότερες λεπτομέρειες, δήλωση συμμετοχής καθώς και το αναλυτικό πρόγραμμα των Σεμιναρίων οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν στο link. 

 

Παρατηρήσεις:

  • Τα σεμινάρια είναι δωρεάν και απευθύνονται σε όλους τους γονείς της πόλης
  • Μπορείτε να συμμετάσχετε σε όσες από τις συναντήσεις επιθυμείτε
  • Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος
  • Τις ώρες των συναντήσεων υπάρχει δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στον χώρο του σχολείου

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίων 2019

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

 

Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου

«Τα «πάντα» για το παιδί: Ισορροπία ανάμεσα στα «ναι» και στα «όχι» στην ανατροφή των παιδιών»
Πολύ συχνά λέγεται ότι οι γονείς «οφείλουν» να προσφέρουν τα πάντα στα παιδιά τους. Σε μία τέτοια σκέψη συνεχούς κάλυψης αναγκών, πού μπορεί να βρεθεί ένα όριο, έτσι ώστε να ωφεληθούν τα παιδιά; Γιατί φοβόμαστε να πούμε όχι; Πώς μπορούμε να αποκτήσουμε τον έλεγχο στο πλαίσιο της οικογένειας; Θα καταθέσουμε σκέψεις σε θέματα που αφορούν τα όρια στη σχέση γονέων-παιδιών και ταυτόχρονα θα αναφερθούμε σε ζητήματα αυτονομίας, αυτοπεποίθησης και ομαλής κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης.

Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου

«Γνωρίζω τον εαυτό μου – Σχεδιάζω το μέλλον μου»
Πώς να κινητοποιήσετε το ενδιαφέρον των παιδιών για το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό τους μέλλον.

Πόσο σημαντικός είναι ο επαγγελματικός προσανατολισμός των παιδιών που βρίσκονται στην προεφηβεία; Ποια είναι η αξία της σχολικής εκπαίδευσης για το μέλλον τους; Πώς αντιλαμβάνονται τις κλίσεις τους; Σε αυτό το πλαίσιο, θα παρουσιάσουμε επίσης ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που πραγματοποιείται στο Σχολείο μας για μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να προσδιορίσουν την εικόνα του εαυτού τους μέσα από βιωματικές μεθόδους και να αναπτύξουν δεξιότητες σχεδιασμού σταδιοδρομίας.

Έλενα Τσίτσελα, MSc Επιστήμες της Αγωγής, Στέλεχος Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΑΣΠΑΙΤΕ, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΕΟΠΠΕΠ

ΜΑΡΤΙΟΣ 2019

Τετάρτη 4 Μαρτίου

«Μια νέα πραγματικότητα… η ψηφιακή: Πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε τις κατάλληλες συνθήκες για την ασφαλή χρήση της τεχνολογίας στη σύγχρονη ψηφιακή κοινωνία.»

Γνωρίζουμε ότι στην εποχή μας το διαδίκτυο αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας, όχι μόνο των ενηλίκων αλλά και των παιδιών. Προσφέρει δυνατότητες ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας. Έχοντας πλέον όλοι μας πρόσβαση σε συσκευές, όπως κινητά, τάμπλετ, υπολογιστές, καταλήγουμε να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο σχεδόν παντού και πάντα. Ποια προβλήματα μπορούν να προκύψουν από την κατάχρηση του διαδικτύου; Υπάρχει αντίκτυπο στην κοινωνικοποίηση του παιδιού και στη σχολική του επίδοση; Μπορούμε να έχουμε τον έλεγχο της τεχνολογίας στα χέρια μας και να χρησιμοποιήσουμε έξυπνα τις έξυπνες συσκευές;

Βάιος Νταφούλης, Παιδοψυχίατρος – Διδάκτωρ ΑΠΘ, Επιμελητής A΄ Ιπποκράτειου ΓΝΘ

Δευτέρα 9 Μαρτίου

«Εμβολιασμός και αντιβίωση: Τι είναι καλύτερο για τα παιδιά μας;»

Ένα ολόκληρο κίνημα έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια γύρω από τις παρενέργειες των εμβολίων στα μικρά παιδιά. Έτσι, πολλοί γονείς, υιοθετώντας τέτοιες απόψεις, αφήνουν τα παιδιά τους ανεμβολίαστα. Πόσο όμως οι απόψεις αυτές ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα; Πού είναι ο μύθος και πού η αλήθεια; Τι μπορεί να συμβεί σε ένα παιδί αν δεν εμβολιαστεί και πόσο επηρεάζει αυτό τη μετέπειτα πορεία της υγείας του στην ενήλικη ζωή του; Επίσης, σε εποχές που οι ιώσεις βρίσκονται στη μεγαλύτερή τους έξαρση αρκετοί γονείς επιμένουν ότι η αντιβίωση είναι μονόδρομος. Άλλοι πάλι καταφεύγουν αμέσως σε εναλλακτικές μεθόδους. Ωφελείται ή όχι ο παιδικός οργανισμός; Πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις πρέπει να χορηγούμε στα παιδιά μας αντιβιώσεις και τι μπορεί να συμβεί όταν η λήψη αντιβίωσης γίνεται συχνά και ακαταλόγιστα;
Μιλούν και απαντούν για όλα αυτά:

Αντώνης Γούλας, Καθηγητής Ιατρικής ΑΠΘ
Γιάννης Δαδούλης, Παιδίατρος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Τετάρτη 11 Μαρτίου

«Οικογένεια και σχολείο: Μια πολύτιμη σύνδεση και μια προνομιούχα σχέση με επίκεντρο το παιδί»

Η οικογένεια και λίγο αργότερα το σχολείο συνιστούν για τα παιδιά δύο σημαντικούς πυλώνες-θεσμούς από την αρχή της ζωής. Οι εμπειρίες που θα αποκτήσουν στους κόλπους τους αποτελούν πολύτιμα εκμαγεία της ομαλής ψυχοσυναισθηματικής τους ανάπτυξης και της πορείας τους στην κοινωνία. Σε μια εποχή όπου η εμπιστοσύνη των νέων στους θεσμούς δοκιμάζεται περισσότερο από ποτέ, γονείς, εκπαιδευτικοί κι όσοι φροντίζουμε παιδιά από οποιαδήποτε θέση είναι χρήσιμο να «συναντιόμαστε», να στοχαζόμαστε και να διευρύνουμε τις πολύτιμες συνδέσεις μας με επίκεντρο το παιδί. Πώς μπορούμε όλοι μαζί να βρούμε μια κοινή γλώσσα επικοινωνίας;

Λίλιαν Αθανασοπούλου, Ψυχίατρος Παιδιών-Εφήβων, Διευθύντρια ΕΣΥ, Υπεύθυνη Κοινοτικού Κέντρου Ψυχικής Υγείας Παιδιών-Εφήβων «ΓΝ. Γ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ»

Δευτέρα 16 Μαρτίου

«Αποτελεσματική επικοινωνία στις συζυγικές σχέσεις»

«Το προλαμβάνειν είναι πολύ καλύτερο του θεραπεύειν». Τι γίνεται όμως όταν φτάσουμε στο σημείο συνεχών συγκρούσεων; Μπορούμε να μάθουμε τον τρόπο ως ενήλικες να βγούμε μέσα από τις συγκρούσεις αλώβητοι ή και πιο δυνατοί; Μέσα από βιωματικές ασκήσεις και πρακτικές συμβουλές θα μάθουμε πώς να παραμένουμε ήρεμοι και να επικοινωνούμε ουσιαστικά, ακόμα και μέσα σε μία σύγκρουση. Μήπως έφτασε η ώρα να μετατρέψουμε τις φωνές και τις παρεξηγήσεις σε εποικοδομητικό διάλογο;

Εύη Ξυραφά, MSc στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης

Δευτέρα 23 Μαρτίου

«Το παιδί ή η συζυγική σχέση σε πρώτο πλάνο; Η σχέση του ζευγαριού και η επίδρασή της στα παιδιά»
Πώς η συζυγική σχέση επηρεάζει τα παιδιά; Μήπως η επικέντρωση της προσοχής στα παιδιά καλύπτει τα προβλήματα της σχέσης; Τι επίδραση έχουν οι καυγάδες του ζευγαριού στην παιδική ψυχή; Προβληματική σχέση ή διαζύγιο; Θα προσεγγίσουμε το θέμα της επικοινωνίας μέσα στην οικογένεια θέτοντας σκέψεις και προβληματισμούς που απασχολούν τους σύγχρονους γονείς.

Ζιζή Ιωαννίδου, MSc Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια Ενηλίκων, Παιδιών και Εφήβων

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019

Τετάρτη 1 Απριλίου

«Κι αν σου τύχει;» Πρώτες βοήθειες – Α΄ μέρος

Η παροχή Πρώτων Βοηθειών έχει μεγάλη αξία και είναι συχνά καθοριστική για τη ζωή του ανθρώπου σε περίπτωση ατυχήματος ή ξαφνικής ασθένειας. Τι μπορούμε να κάνουμε μέχρι να έρθει η ιατρική βοήθεια; Να παρέμβουμε ή όχι; Αν κάνουμε κάποιο λάθος και βλάψουμε τον ασθενή; Είναι εύλογα τα ερωτήματα και συχνά μπορεί να μην έχουμε την ψυχραιμία να δράσουμε κατάλληλα. Η έλλειψη ψυχραιμίας όμως πηγάζει από την έλλειψη γνώσης. Στο A΄ μέρος θα μιλήσουμε για την καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση σε ενήλικα-παιδί-βρέφος και για τη θέση ανάνηψης.

Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

Δευτέρα 6 Απριλίου

«Κι αν σου τύχει;» Πρώτες βοήθειες – Β΄ μέρος

Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα, όπως: απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες – ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση. Οργάνωση οικιακού κυτίου Πρώτων Βοηθειών.

Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

Τετάρτη 27 Απριλίου

«Ξένες γλώσσες και σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας»

Η εκμάθηση των ξένων γλωσσών αποτελεί συχνά πρόκληση για τους Έλληνες μαθητές, λόγω της μοναδικότητας της μητρικής γλώσσας και των σημαντικών διαφορών της από τις υπόλοιπες. Τι συμβαίνει στον Έλληνα μαθητή όταν καλείται να μάθει μία ξένη γλώσσα, όπως τα αγγλικά; Ποιες είναι οι καταλληλότερες τεχνικές διδασκαλίας για την αποτελεσματική εκμάθηση και κατάκτηση της αγγλικής γλώσσας; Με ποιες μεθόδους θα μπορούσαν και οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες να μάθουν μία ξένη γλώσσα εξίσου αποτελεσματικά;

Ξένια Κωνσταντινοπούλου, MSc Γλωσσικές Διαταραχές, Υποψήφια Διδάκτορας Νευρογλωσσολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ, Καθηγήτρια Αγγλικών Ειδικής Αγωγής

Τετάρτη 29 Απριλίου

«Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον»

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;

Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης