Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας

Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης βρίσκονται πάντα και με κάθε δυνατό τρόπο κοντά στην οικογένεια και στα παιδιά. Μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου-οικογένειας, διοργανώνουν για δέκατη ένατη συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».

 

Στις συναντήσεις αυτές συζητούνται και αναλύονται θέματα καθημερινά που απασχολούν και προβληματίζουν γονείς και εκπαιδευτικούς σε σχέση με τον γνωστό-άγνωστο κόσμο των παιδιών μας. Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 14 Φεβρουαρίου έως και τις 17 Απριλίου 2024 από τις 18:00 έως τις 19:30 πραγματοποιούνται συναντήσεις στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων, στους Ελαιώνες Πυλαίας, παίρνουν τον λόγο καταξιωμένοι ειδικοί επιστήμονες και δίνεται η δυνατότητα στους/στις συμμετέχοντες/ουσες να αφουγκραστούν, να συζητήσουν και να εκφράσουν τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς τους.

 

Πεποίθηση των “Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης” είναι ότι η συμμετοχή και η συνεργασία των γονέων θα συμβάλλουν στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών.

 

Αναλυτικό Πρόγραμμα

Φεβρουάριος

Τετάρτη 14/2

«Η οικογένεια μας: Δίνουμε ρίζες… δίνουμε φτερά;»

Κατά τη διάρκεια της εξελικτικής πορείας της οικογένειας δημιουργούνται δυναμικές που επηρεάζουν τα μέλη της ως προσωπικότητες, καθώς και τις μεταξύ τους σχέσεις. Με ποιον τρόπο χτίζεται ένα σύστημα αξιών και επικοινωνίας και πώς καλλιεργείται γόνιμο έδαφος, για να οδηγηθούν τα παιδιά στην αυτονομία; Πώς προσδιορίζεται η ανεξαρτησία στο πλαίσιο του οικογενειακού συστήματος και ποια είναι η σημαντικότητά της; Πόσο κρίσιμη είναι η γονεϊκή εμπλοκή στο ταξίδι των παιδιών προς την ανεξαρτησία και με ποιους τρόπους μπορεί να υποστηριχθεί;

Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Ψυχολόγος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

Τετάρτη 21/2

«Βιοηθική και παιδί: Αλήθειες, μύθοι και θεωρίες»

Η βιοηθική είναι ένας νέος επιστημονικός κλάδος, ο οποίος δημιουργήθηκε εξαιτίας της ραγδαίας βιοτεχνολογικής ανάπτυξης στους τομείς της ιατρικής, της βιολογίας και της βιοϊατρικής. Διερευνά ηθικά ζητήματα και ερωτήματα που αφορούν κυρίως στα δικαιώματα ασθενών, στις σχέσεις ιατρού-ασθενή και νοσηλευτικού προσωπικού, στην ευθανασία, στις μεταμοσχεύσεις, στην ευγονική, καθώς και σε άλλα βιοτεχνολογικά και γενετικά θέματα. Ποιες αρχές διέπουν την εφαρμογή της βιοηθικής; Μέχρι πού προστατεύονται τα ανθρώπινα δικαιώματα και ποιοι είναι οι περιορισμοί της επιστήμης και της τεχνολογίας σε διλήμματα και αποφάσεις που αφορούν εμάς και τα παιδιά μας; Πόσο σίγουροι είμαστε ότι οι αποφάσεις αυτές θα είναι ορθές, ασφαλείς και προς το συμφέρον των ανηλίκων;

Μαριάννα Βασιλείου, Νομικός, Υποψήφια Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ

 

Δευτέρα 26/2

«Όρια και επιπτώσεις μέσα στην οικογένεια. Τι μπορώ να πω, τι μπορείς να ακούσεις.»

Η δημιουργία ασφαλών ορίων βοηθά στην ομαλή λειτουργία των μελών μέσα στην οικογένεια. Πώς μπορούμε να βρούμε την κατάλληλη ισορροπία και να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις ελαχιστοποιώντας τις συγκρούσεις, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα σαφή όρια; Ποιες είναι οι άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις από την ύπαρξη ή απουσία ορίων; Υπάρχει όριο στα όρια;

Εύχαρις Παναγοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Υγιεινής και Προαγωγής Υγείας, Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ

 

Τετάρτη 28/2

«Ο ύπνος των παιδιών: Η σημαντικότητά του στη συνολική υγεία και ανάπτυξη του παιδιού»

O ύπνος αποτελεί μια αδιαπραγμάτευτη βιολογική ανάγκη και όταν τίθεται ως μία από τις προτεραιότητες, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν το μέγιστο δυναμικό τους. Ποιες συνθήκες, συνήθειες και δυναμικές ευνοούν και ποιες εμποδίζουν τον ποιοτικό ύπνο; Ποια η σημασία του ύπνου στη σωματική, ψυχική και συναισθηματική υγεία των παιδιών; Πώς μπορούμε πρακτικά να υποστηρίξουμε τον ύπνο των παιδιών μας; Πώς επηρεάζει ο ύπνος τη σχολική επίδοση, τη συμπεριφορά και την ευεξία τους;

Νατάσα Γιαννακάκη, Σύμβουλος Ύπνου Παιδιών & Ενηλίκων, Ιδρύτρια του Our Nest | Integrated Sleep Support

 

Μάρτιος

Τετάρτη 13/3

«Η χρήση της οθόνης και η επιρροή αυτής σε τομείς μάθησης»

Τα τελευταία χρόνια η συνεχώς αυξανόμενη χρήση της οθόνης, σε όλες τις μορφές της, έχει προβληματίσει γονείς και εκπαιδευτικούς για τις πιθανές συνέπειές της σε τομείς που αφορούν τη συνολική ανάπτυξη του παιδιού και κυρίως της μάθησης. Ποιος είναι όμως ο αντίκτυπος της διαρκούς χρήσης της οθόνης στη σχολική πορεία των παιδιών μας; Ποιες ηλικίες είναι πιο ευάλωτες στη χρήση της και γιατί; Πώς επηρεάζεται ο εγκέφαλος, η συγκέντρωση και η πρόσληψη της γνώσης από αυτήν; Τι περιθώρια έχουμε να αξιοποιήσουμε τη χρήση της οθόνης με δημιουργικό και ασφαλή τρόπο, ώστε να μειώσουμε τις αρνητικές συνέπειες;

Πέπη Κολαρά, MSc, Λογοθεραπεύτρια – Ειδική παιδαγωγός, Επιστημονικά Υπεύθυνη κέντρου ΑΛΜΑ

 

Τετάρτη 20/3

«Κι αν σου τύχει;» – Πρώτες βοήθειες – Α΄ μέρος

Η παροχή πρώτων βοηθειών έχει μεγάλη αξία και είναι συχνά καθοριστική για τη ζωή του ανθρώπου σε περίπτωση ατυχήματος ή ξαφνικής ασθένειας. Τι μπορούμε να κάνουμε μέχρι να έρθει η ιατρική βοήθεια; Να παρέμβουμε ή όχι; Αν κάνουμε κάποιο λάθος και βλάψουμε τον ασθενή; Είναι εύλογα ερωτήματα και συχνά μπορεί να μην έχουμε την ψυχραιμία να δράσουμε κατάλληλα. Η έλλειψη ψυχραιμίας όμως πηγάζει από την έλλειψη γνώσης. Στο Α΄ μέρος θα μιλήσουμε για την καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση σε ενήλικα, σε παιδί, σε βρέφος και για τη θέση ανάνηψης.

Αθανάσιος Κοτσαμπασίδης, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος Εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

 

Τετάρτη 27/3

«Η ασφάλεια των παιδιών μας και το νομικό πλαίσιο γύρω από αυτή»

Μια περιήγηση στο διαδίκτυο ή έστω μια υποτυπώδης παρακολούθηση των δελτίων ειδήσεων και των ενημερωτικών εκπομπών μάς κάνει συχνά να ανησυχούμε για την ασφάλεια των παιδιών μας. Συχνά προκύπτουν προβληματισμοί για την προστασία τους σε θέματα που αφορούν τη σεξουαλική παρενόχληση ή αποπλάνηση στην παιδική και εφηβική ηλικία. Πόσο ο νόμος προστατεύει τα παιδιά μας από το να γίνουν θύματα τέτοιων πράξεων; Πώς μπορεί να αποφευχθεί μια πιθανή εκμετάλλευσή τους; Μπορούμε να αναγνωρίσουμε τα σημάδια και να προφυλάξουμε τα νέα αυτά μέλη της κοινωνίας από κακοποιητικές συμπεριφορές τέτοιου τύπου;

  • Μαριάννα Βασιλείου, Νομικός – Υποψήφια Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ
  • Ελένη Ζαγγελίδου, Προϊσταμένη Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Θεσσαλονίκης
  • Αξιωματικός της υποδιεύθυνσης προστασίας ανηλίκων ΕΛΑΣ Θεσσαλονίκης

 

Απρίλιος

Τετάρτη 3/4

«Κι αν σου τύχει;» – Πρώτες βοήθειες – Β΄ μέρος

Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα όπως: απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες – ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση. Οργάνωση οικιακού κυτίου Πρώτων Βοηθειών.

Αθανάσιος Κοτσαμπασίδης, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος Εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

 

Τετάρτη 10/4

«Προεφηβεία – Τρόποι Διαχείρισης»

Όλο και νωρίτερα οι γονείς έρχονται αντιμέτωποι με την έναρξη της προεφηβείας. Πόσο εύκολο είναι να αναγνωριστούν τα σημάδια; Πώς μπορεί ο γονέας να διαχειριστεί αυτή τη μεταβατική περίοδο λαμβάνοντας υπόψη τα «θέλω» του παιδιού αλλά και τα δικά του «θέλω»; Πόσο εφικτό είναι να αποφευχθούν εντάσεις στη μεταξύ τους σχέση και να μπουν σαφή όρια και από τις δύο πλευρές;

Καμπουρίδου Φωτεινή, MSc Συμβουλευτική Ψυχολογία, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας & Επαγγελματικού Προσανατολισμού

 

Τετάρτη 17/4

«Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό – Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον»

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της ομαλής μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι είναι αναγκαίο να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού τους;

  • Βάγια Γιουβάνογλου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
  • Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
  • Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Ψυχολόγος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

 Δήλωση Συμμετοχής 

Χρήσιμες πληροφορίες

Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 14 Φεβρουαρίου έως και τις 17 Απριλίου 2024

Ώρα: από τις 18.00 έως τις 19.30

Απευθύνονται σε όλους τους γονείς της πόλης / Συμμετέχετε σε όσες από τις συναντήσεις επιθυμείτε

Είσοδος ελεύθερη

Δηλώσεις Συμμετοχής: ΕΔΩ

Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος.

Τις ώρες των συναντήσεων υπάρχει δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στον χώρο του σχολείου.

Τηλέφωνο 2310 300 002 / e-mail: seminaria@protypa.gr /  www.protypa.gr

 

Οι Πυγολαμπίδες προσπαθούν πάντα να είναι ενημερωμένες, όμως για την αποφυγή αλλαγών στις εκδηλώσεις και δραστηριότητες που παρουσιάζονται, καλό θα ήταν να επικοινωνείτε με τον διοργανωτή της εκάστοτε εκδήλωσης.

Πληροφορίες χώρου

Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης

Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό

Ελαιώνες Πυλαίας, Θεσσαλονίκη

Τηλ.: 2310 300002

Email: info@protypa.gr

Links: Website

Προβολή στους Χάρτες Google

Τι υπάρχει κοντά

Γράψτε το σχόλιό σας

Αν θέλετε να λαμβάνετε το εβδομαδιαίο newsletter των Πυγολαμπίδων παρακαλώ κάντε εγγραφή εδώ.

Δείτε τους όρους χρήσης της ιστοσελίδας μας.