Ποια είναι τα στάδια της παιδικής γραφής και ποιες εξελικτικές διαφορές εντοπίζουμε;
Τί αποκαλύπτει η επιλογή χρωμάτων, υλικού, γραφικού μέσου και σχημάτων;
Τελικά, παίζει ρόλο με ποιο χέρι γράφει το παιδί;
Ποιο είναι το σωστό κράτημα του μολυβιού; Η σωστή θέση γραψίματος; Και ποιοι οι βασικοί κανόνες γραφής;
Ανάλογα την ηλικία του παιδιού εξελίσσεται και η γραφή του. Η παιδική γραφή και το ιχνογράφημα είναι από τα εργαλεία διερεύνησης της παιδικής ψυχής. Η επιλογή των χρωμάτων, του υλικού, του γραφικού μέσου και των σχημάτων μπορούν να δώσουν πολύτιμες πληροφορίες για το παιδί μας.
Σε αυτό το μονοήμερο σεμινάριο, θα γνωρίσουν οι συμμετέχοντες τα στάδια της παιδικής γραφής και τις εξελικτικές διαφορές που τα χαρακτηρίζουν, ώστε να γνωρίζουν τι θα πρέπει να περιμένουν από την κάθε ηλικία. Θα απαντηθούν ερωτήματα σε σχέση με την επιλογή χεριού κατά την γραφή (δεξιόχειρας η αριστερόχειρας), το σωστό κράτημα μολυβιού, της σωστής θέσης κατά την γραφή αλλά και οι βασικοί κανόνες γραφής.
Στόχος είναι οι συμμετέχουσες και οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν ένα εργαλείο κατανόησης των επιλογών του παιδιού, μέσα από την γραφή και το ιχνογράφημά του.
Το 6ο κατά σειρά Webinar των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
«Στρες: Πώς επηρεάζει τη συμπεριφορά και τον εγκέφαλό μας;» είναι ο τίτλος του 6ου κατά σειρά Webinar που πραγματοποιούν τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 21 Απριλίου στις 7μμ. στο πλαίσιο του καθιερωμένου κύκλου των Απογευματινών Συναντήσεων Γονέων «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».
Ομιλήτρια της συνάντησης θα είναι η κ. Δέσποινα Τατά, Αν. Καθηγήτρια Βιοψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Το θέμα αναλυτικά
Όλοι μας, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, βιώνουμε στρες στην καθημερινότητά μας. Αν και τα χαμηλά επίπεδα στρες είναι δυνατόν να σχετίζονται με καλύτερες επιδόσεις, η παρατεταμένη έκθεση σε στρεσογόνες καταστάσεις μπορεί να είναι επιζήμια. Τα υψηλά επίπεδα ορμονών που συνδέονται με τη στρεσογόνο απόκριση βλάπτουν τα κύτταρα του εγκεφάλου, εξασθενώντας τη μνήμη και αυξάνοντας τον κίνδυνο για την εκδήλωση ψυχοπαθολογίας. Στη συνάντηση αυτή θα γίνει λόγος για όλα τα παραπάνω και θα αναφερθούν οι λόγοι για τους οποίους παιδιά που βιώνουν έντονο στρες κατά την πρώιμη φάση της ζωής τους είναι ευάλωτα στην εμφάνιση διαταραχών άγχους και κατάθλιψης.
Tα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια, μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουν για δέκατη έκτη συνεχή χρονιά τις καθιερωμένες «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».
Το 5ο κατά σειρά Webinar Γονέων των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
«Οικογένεια και επιδράσεις στην ψυχοσυναισθηματική ισορροπία του παιδιού» είναι ο τίτλος του 5ου κατά σειρά Webinar που πραγματοποιούν τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 14 Απριλίου στις 7μμ στο πλαίσιο του καθιερωμένου κύκλου των Απογευματινών Συναντήσεων Γονέων «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».
Ομιλήτρια της συνάντησης θα είναι η Δρ. Τέσσα Χριστοδούλου, PhD, CPsych, AFBPsS, CSci. Κλινική και Δικαστική Ψυχολόγος-Νευροψυχολόγος, Εγγεγραμμένη Πραγματογνώμονας Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκη.
Το θέμα αναλυτικά:
Η οικογένεια βοηθά στη διαμόρφωση του πυρήνα της προσωπικότητας του παιδιού. Ως πρωτογενής ομάδα επιδρά τόσο σε βιολογικό όσο και κοινωνικό επίπεδο.
Ποιες είναι οι συνθήκες που λειτουργούν επιβαρυντικά για ένα παιδί; Ποιες είναι οι διαφοροποιήσεις της σημερινής δομής της οικογένειας σε σύγκριση με το παρελθόν; Ποιες είναι οι επιρροές μίας μονογονεϊκής οικογένειας στην προσωπικότητα του παιδιού;
Πώς η αλλαγή στη σύνθεση των οικογενειών συμβάλλει ευεργετικά στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών; Υπάρχουν περιπτώσεις όπου επιδρά αρνητικά; Και αν ναι, πώς μπορούμε να τις διαχειριστούμε; Όλα αυτά θα αναλυθούν στη διάρκεια του Webinar, ενώ θα ακολουθήσουν ερωτήσεις και συζήτηση με τους συμμετέχοντες.
Tα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια, μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου –
οικογένειας, διοργανώνουν για δέκατη έκτη συνεχή χρονιά τις καθιερωμένες
«Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς
της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».
Διαδικτυακό Εργαστήριο Ψυχοδράματος για παιδαγωγούς
Μέσα σε αυτή την παράδοξη κοινωνική πραγματικότητα, η εκπαιδευτική κοινότητα καλείται να αναπτύξει τον αυθορμητισμό και τη δημιουργικότητά της για να εφεύρει τρόπους συνύπαρξης που θα κρατούν ζωντανό το κύτταρο της σχολικής τάξης.
Προσκαλούνται οι παιδαγωγοί που ενδιαφέρονται να υπηρετήσουν την παιδαγωγική μέσα από το ψυχόδραμα να δηλώσουν συμμετοχή έως τις 16 Απριλίου.
Νέο webinar KinderDocs για ενήλικο κοινό, Σάββατο 10 Απριλίου, 11.00 – 13.00
Πώς χειριζόμαστε το θέμα “σεξ” όταν μιλάμε με παιδιά; Πού βρίσκεται, με λίγα λόγια, η σεξουαλική αγωγή στην επικοινωνία με τα παιδιά ή τους μαθητές μας;
Κι αν η απάντηση είναι «δεν ξέρω» ή «χμμμ;», από πού παίρνουν τα παιδιά και οι έφηβοι απαντήσεις στα ερωτήματά τους;
Online εργαστήριο με την Μαριαλένα Σπυροπούλου, ψυχολόγο, ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεύτρια και συγγραφέα, που περιλαμβάνει προβολή της ταινίας Foreplay της Anne van Campenhout (Ολλανδία 2019, ελληνικοί υπότιτλοι, κατάλληλο από 12+).
Η ταινία στην οποία πρωταγωνιστούν παιδιά και έφηβοι από 12 – 14 ετών, μας δίνει την ευκαιρία σε 16 λεπτά να αποκτήσουμε μια εικόνα για το πώς γίνεται το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε πέντε διαφορετικά σχολεία στην Ολλανδία. Βλέπουμε τις αντιδράσεις των μαθητών ενώ παρακολουθούν, και στη συνέχεια τη συζήτησή τους με τη σκηνοθέτιδα.
Έξτρα υλικό:Δείτε τη συνέντευξη της σκηνοθέτιδας Anne van Campenhout στη Δήμητρα Κουζή (στα αγγλικά.
“Το σχολείο μπορεί να μιλήσει για θέματα που καίνε; Μπορεί, και σε ποιο βαθμό, να εισαγάγει ζητήματα που απασχολούν τους εφήβους και να το κάνει με σύνεση, γνώση και επιστημονικότητα; Πέντε σχολεία της Ολλανδίας διδάσκουν τη σεξουαλική αγωγή. Παρακολουθούμε σε αυτό το μικρού μήκους ντοκιμαντέρ αντιδράσεις των παιδιών, σιωπηρές συζητήσεις εντός και εκτός τάξης για θέματα όπως η σεξουαλική πράξη, η ανατομία, σύγχρονα φαινόμενα όπως το sexting, προφυλάξεις, η πρώτη φορά. Αυτό το ντοκιμαντέρ ανοίγει έναν κύκλο συζήτησης ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους εφήβους για το πόσο σημαντική είναι, και πόση γνώση και υπευθυνότητα χρειάζεται, η επαφή με το σώμα μας και τον άλλον. Θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως προπομπός εγκαινίασης ενός τέτοιου μαθήματος και στα ελληνικά σχολεία. Γιατί όταν μιλάμε για σεξουαλικότητα, δεν αναφερόμαστε μόνον στην πράξη, αλλά σε ολόκληρη την ανθρώπινη φύση.”
Διαδικτυακή εκδήλωση για γονείς και εκπαιδευτικούς με αφορμή το βιβλίο «Μαθαίνω να συγκεντρώνομαι» της Μπάρμπαρα Αρόγιο
Με αφορμή το πολύ χρήσιμο και πρακτικό βιβλίο της Γαλλίδας παιδαγωγού Μπάρμπαρα Αρόγιο, οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ και το ΙΝFOKIDS σας προσκαλούν σε μια διαδικτυακή συζήτηση για την καλλιέργεια ικανοτήτων συγκέντρωσης, μνήμης, προσοχής και οργάνωσης σε παιδιά σχολικής ηλικίας.
Τα θέματα που θα συζητηθούν:
η αδυναμία συγκέντρωσης και η διάσπαση προσοχής ως φαινόμενα της σύγχρονης γενιάς, καθώς η ανατροφή, η οριοθέτηση, τα παιχνίδια και η σχέση με το βιβλίο έχουν αλλάξει
τα αίτια της επίμονης διάσπασης προσοχής και φιλικοί προς το παιδί με ΔΕΠΥ τρόποι αντιμετώπισης και υποστήριξης
πόσο σημαντική είναι η συνεργασία σχολείου – οικογένειας
γιατί και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά, στο σχολείο και στο σπίτι, να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους.
Όσοι παρακολουθήσουν θα εφοδιαστούν με καλές πρακτικές και ιδέες για την αξιοποίηση του βιβλίου «Μαθαίνω να συγκεντρώνομαι», ώστε το παιδί:
να ελέγχει το σώμα του… για να μην κουράζεται και να μην ενοχλεί τους άλλους
να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του… για να μην αγχώνεται
να κατανοεί μια οδηγία… για να ολοκληρώνει τις εργασίες του με επιτυχία
να οργανώνεται… για να αποκτά αυτονομία
να συγκεντρώνεται… για να μην αποσυντονίζεται
να συγκρατεί πληροφορίες… για να μαθαίνει εύκολα και γρήγορα
να χτίζει το προσωπικό του χαρτοφυλάκιο και την αυτοπεποίθησή του
Εισηγήτριες:
Θεοδώρα-Ντορέττα Αστέρη, Δρ Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας ΕΚΠΑ, Συντονίστρια της Επιστημονικής Μονάδας «Ειδική και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση», Προϊσταμένη του Τμήματος Εκπαιδευτικής Καινοτομίας και Ενταξιακής Εκπαίδευσης του ΙΕΠ
Κωνσταντίνα Αρμενιάκου, συγγραφέας, παιδαγωγός, μεταφράστρια του βιβλίου «Μαθαίνω να συγκεντρώνομαι»
Συντονίζει: η Έλενα Μπούλια, δημοσιογράφος στο ΙΝFOKIDS.
Τι κοινό έχει η τεχνητή νοημοσύνη με την τζαζ μουσική; Πώς η πανδημία της Covid-19 επηρέασε τη δημιουργικότητα και τον πειραματισμό; Μπορούν τα ρομπότ να αναπτύξουν καλλιτεχνικές ανησυχίες; Είναι η επιστήμη και η τέχνη δυο ασύνδετοι κόσμοι ή μήπως αλληλοσυμπληρώνονται;
Συνηθίζουμε να διασυνδέουμε την μεν επιστήμη με τη λογική, την αντικειμενικότητα και τους κανόνες, τη δε τέχνη με τη φαντασία, την υποκειμενικότητα και την ελευθερία. Ωστόσο με μια πιο διεισδυτική ματιά διαπιστώνουμε ότι αυτοί οι δύο κόσμοι δεν είναι «ξένοι» μεταξύ τους, αλλά, αντιθέτως, συμπληρωματικοί.
Αυτή ακριβώς τη συμπληρωματική σχέση επιχειρεί, μεταξύ άλλων, να αναδείξει διαδικτυακά και σε «ζωντανή μετάδοση» από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, το Athens Science Festivalπου επιστρέφει δυναμικά από τις 27 έως τις 29 Μαρτίου 2021!
Μέσα από συναρπαστικές live ομιλίες και καινοτόμες ψηφιακές εκδηλώσεις, το μεγαλύτερο φεστιβάλ επιστήμης της χώρας θα παρουσιάσει τις πιο σύγχρονες εξελίξεις στη σχέση της επιστήμης με την τέχνη, θέτοντας πρωτότυπα και άκρως ενδιαφέροντα ερωτήματα από τους κορυφαίους του είδους. Έτσι, το φετινό φεστιβάλ θα «φωτίσουν» με τις ομιλίες τους διακεκριμένοι καλλιτέχνες, διανοητές και επιστήμονες από όλο τον κόσμο. Ανάμεσά τους:
Η διάσημη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα και Διευθύνουσα Σύμβουλος στο International Society για τις Τέχνες, τις Επιστήμες και την Τεχνολογία, Leonardo, Diana Ayton-Shenker, θα διερευνήσει και θα παρουσιάσει τις αναδυόμενες τάσεις στις τέχνες, την επιστήμη και την τεχνολογία που τροφοδοτούνται από τις παγκόσμιες κρίσεις που πλήττουν αυτή την στιγμή τον πλανήτη. Στο επίκεντρο της συζήτησης θα τεθεί η πανδημία της Covid-19 και οι επιπτώσεις της στην δημιουργική καινοτομία.
Ο διακεκριμένος καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης στο University College του Λονδίνου και αναγνωρισμένος συγγραφέας Arthur Miller με τη σειρά του διερωτάται, «Μπορεί ένα ρομπότ να έχει συναισθήματα;», Μέσα από την ομώνυμη ομιλία του στο φετινό φεστιβάλ μας κάνει να αναρωτηθούμε αν τελικά οι μηχανές θα χρειαστεί να αναπτύξουν «συναισθήματα» και «συνείδηση» προκειμένου να μπορέσουν να γίνουν πραγματικά δημιουργικές.
Στο φεστιβάλ θα συμμετάσχει επίσης κι η ιατρική εικονογράφος που δημιούργησε την πιο ευρέως αναγνωρισμένη εικόνα του SARS-CoV-2 παγκοσμίως, Alissa Eckert. Μέσα από το παράδειγμα της οπτικής αναπαράστασης του νέου κορωνοϊού, η Eckert θα μας αποκαλύψει τα μυστικά, το ρόλο και τη σημασία της τεχνης του art illustration στην επιστήμη.
Τέλος, ο διεθνώς αναγνωρισμένος σαξοφωνίστας Δημήτρης Βασιλάκης με την ομάδα του μας καλεί να γίνουμε μάρτυρες μιας ανατρεπτικής συνάντησης τεχνολογίας και μουσικής μέσα από την ευφάνταστη συναυλία «Αυτοσχεδιασμός τζαζ και τεχνητή νοημοσύνη». Ο χαρισματικός μουσικός και καθηγητής και ερευνητής του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, που προσεγγίζει τον τζαζ αυτοσχεδιασμό ως εξιστόρηση, υπόσχεται όχι μόνο να ψυχαγωγήσει, αλλά και να αναδείξει πρωτοποριακές εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης σε τομείς που δεν έχουμε συνηθίσει.
Παρά την φαινομενική αντίθεσή τους, η τέχνη και η επιστήμη είναι έννοιες συμπληρωματικές και ο συνδυασμός τους παράγει μοναδικά αποτελέσματα. Ας εξερευνήσουμε όλοι μαζί, με ένα μόνο κλικ, τις πολυδιάστατες εκφάνσεις τους σε ένα ακόμα συναρπαστικό φεστιβάλ Επιστήμης: το Athens Science Virtual Festival 2021!
Παρουσίαση του αισθησιοκινητικού μουσικού προγράμματος “Ανακαλύπτω τον κόσμο με μουσική”
Το Σάββατο 3 Απριλίου 2021 και ώρες 11.00 – 12.30 & 18.00-19.30
Oι πρώτοι μήνες ζωής του ανθρώπου είναι σημαντικοί και συχνά σημαδιακοί, όπως είναι κάθε πρώτη εμπειρία. Τα βρέφη απολαμβάνουν την παρέα και επιθυμούν να τα απασχολούν οι γονείς με ενδιαφέρουσες δραστηριότητες. Άλλωστε αυτό που στους ενήλικες φαίνεται προφανές και απλοϊκό για εκείνα είναι περίπλοκο και αξιοπερίεργο. Ένα περιβάλλον πλούσιο σε μουσικά ακούσματα επιδρά στην ανάπτυξη της μουσικής ικανότητας του παιδιού. Τα οφέλη της μουσικής είναι εξαιρετικά θετικά καθώς η μουσική συντελεί στην ανάπτυξη του εγκεφάλου, προάγει την χαρά και την δημιουργικότητα, ενισχύει το συναισθηματικό δεσμό γονέα και παιδιού και επιδρά θετικά στην κοινωνική ωρίμανσή του.
Η Κατερίνα από την Χαρά και Μουσική και η Έρρικα από το Μικρό Μπιζέλι ένωσαν τις δυνάμεις, τις γνώσεις και την αγάπη τους για τα παιδιά και σας προσφέρουν με αυτό το σεμινάριο τρόπους μουσικής επικοινωνίας και ιδέες ευχάριστων δραστηριοτήτων για να περάσετε δημιουργικό χρόνο με το μωρό σας.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε γονείς, μελλοντικούς γονείς, σε βρεφονηπιοκόμους, φοιτητές, δασκάλους μουσικής και σε φροντιστές βρεφών. Έχει διάρκεια μιάμισης ώρας και θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας Zoom. Έχει βιωματικό χαρακτήρα και προσφέρει δραστηριότητες διάδρασης στους συμμετέχοντες.
Προβολή & Συζήτηση: Δώδεκα δωδεκάχρονα κορίτσια μιλάνε για τον κόσμο τους και τον κόσμο μας
Το 12 γίνεται μαγικός αριθμός όταν δώδεκα δωδεκάχρονες αυτοσυστήνονται με αυτοπεποίθηση και μας δείχνουν τι σκέφτονται, πώς νοιώθουν, ποιες είναι, τι θα γίνουν, πώς θα αλλάξουν τον κόσμο. Η σχέση με τη μαμά τους, με τα μαθηματικά, με την εμφάνισή τους, με τα αγόρια, με την κλιματική αλλαγή, με τα πάρτυ, με το μέλλον τους.
Το 12 είναι ο μαγικός αριθμός, όταν είσαι κορίτσι που θα γίνει γυναίκα. Για αυτό το γιορτάζουμε με αφορμή την παγκόσμια ημέρα της γυναίκας με μια ταινία του KinderDocs μαγική και βραβευμένη στην Berlinale (A Field Guide to being a 12 year old girl) σε σκηνοθεσία της Tilda Cobham-Ηervey.
Για όσες είναι, ήταν ή θα γίνουν δώδεκα, και όσους ζουν μαζί τους.
Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης βρίσκονται πάντα και με κάθε δυνατό τρόπο κοντά στην οικογένεια και στα παιδιά. Έτσι, μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουν για δέκατη έκτη συνεχή χρονιά τις καθιερωμένες «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».
Φέτος, λόγω της ιδιαίτερης συγκυρίας, οι συναντήσεις γίνονται διαδικτυακά με τη μορφή Webinars. Στις διαδικτυακές συναντήσεις θα συζητηθούν και θα αναλυθούν θέματα καθημερινά που απασχολούν και προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.
Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 10 Μαρτίου έως τις 24 Μαΐου 2021 στις 7 μ.μ. οι γονείς θα συναντιούνται μέσα από τη διαδικτυακή πλατφόρμα Microsoft Teams για να ακούσουν καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και να αφουγκραστούν, να συζητήσουν και να εκφράσουν τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς τους.
Πεποίθηση των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης είναι ότι η συμμετοχή και η συνεργασία των γονέων θα συμβάλλουν στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στην ιστοσελίδα του Σχολείου, όπου θα βρουν και το αναλυτικό πρόγραμμα των webinars. Μετά τη συμπλήρωση των στοιχείων στη φόρμα συμμετοχής του Webinar που θα επιλέξουν, θα τους αποσταλούν στο προσωπικό τους e-mail, όλες οι απαραίτητες οδηγίες σύνδεσης.
Με αφορμή τις καθημερινές δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν στην καθημερινή σχολική μελέτη στο σπίτι, και πολύ περισσότερο τον τελευταίο καιρό λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, θα πραγματοποιηθεί Live Webinar με θέμα: “Ιδέες για Αποτελεσματική Μελέτη στο Σπίτι”, τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου στις 18:00μμ. – 19:15μμ.
Η μελέτη σχολικών καθηκόντων στο σπίτι είναι ένα θέμα που επηρεάζει όλη την οικογένεια και συχνά φέρνει εντάσεις.
Πώς μπορεί να οργανωθεί ως προς το περιεχόμενο, το χώρο και το χρόνο ώστε να γίνει μια δημιουργική διαδικασία για όλη την οικογένεια;
με την κ. Κολαρά Πέπη Msc, Λογοθεραπεύτρια – Ειδική Παιδαγωγό
Το 1821 «μίλησε» σε δημιουργούς, συγγραφείς και εικονογράφους, και τους άγγιξε: οι συγγραφείς έγραψαν φανταστικές ιστορίες με φόντο την Επανάσταση του 1821 και οι καλλιτέχνες τις εικονογράφησαν.
Στο βιβλίο δεν γίνεται μάθημα Ιστορίας. Νιώθουμε την Ιστορία διαβάζοντας τα λογοτεχνικά γραπτά άξιων συγγραφέων! Και τη βλέπουμε, την Ιστορία, στις εικόνες που μας περπατούν σε μία πινακοθήκη μικρών έργων τέχνης από αγαπημένους εικονογράφους.
Διακόσια χρόνια πέρασαν από την Επανάσταση του 1821. Όμως οι ιδέες και οι αξίες της βρίσκονται δίπλα μας, σε κάθε βήμα!
Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:
Θάνος Βερέμης, Ομότιμος Καθηγητής ΕΚΠΑ, με θέμα «Το παιδί στα χρόνια της Τουρκοκρατίας».
Ελένη Χοντολίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΑΠΘ, με θέμα «Η παιδαγωγική-διδακτική αξιοποίηση του 1821».
Μαρίζα Ντεκάστρο και Ελένη Σβορώνου, επιμελήτριες του βιβλίου.
Αποσπάσματα από το βιβλίο θα διαβάσουν οι συγγραφείς:
Σεμινάριο μέσω Webex για γονείς και εκπαιδευτικούς για τον τρόπο ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο στις 25 Ιανουαρίου
Στο πλαίσιο του Συμφώνου Συνεργασίας που υπέγραψαν την Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2020, ο Πρόεδρος του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» Κώστας Γιαννόπουλος και ο Δήμαρχος Παύλου Μελά Δημήτρης Δεμουρτζίδης, συνεχίζονται οι κοινές δράσεις και πρωτοβουλίες.
Τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021 και ώρα 15:00 μ.μ., διοργανώνεται διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα «Ασφάλεια στο διαδίκτυο», μέσω της πλατφόρμας Webex και η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Χαρά Αμανατίδου καλεί τους ενδιαφερόμενους, κυρίως γονείς – κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς, να στείλουν e-mail με θέμα «Σεμινάριο 250121» στο thesspress@hamogelo.gr για να λάβουν οδηγίες για τη σύνδεση και συμμετοχή στην εξ αποστάσεως δράση του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και της Δομής Υποστήριξης Παιδιού & Οικογένειας του Δήμου Παύλου Μελά «Παιδική Ομπρέλα».
Στόχος της συγκεκριμένης ομιλίας είναι να ενημερωθούν οι γονείς και να δοθούν χρήσιμες συμβουλές για τον τρόπο ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο, αναδεικνύοντας όχι μόνο τους σημαντικούς κινδύνους που μπορεί να κρύβονται πίσω από μια οθόνη, όπως είναι το cyberbullying (διαδικτυακός εκφοβισμός) αλλά και τα οφέλη του διαδικτύου.
Το θέμα θα αναπτύξει η ψυχολόγος (MSc) από το «Χαμόγελο», Νίκη Μοσχοβάκη-Φιλιππίδου, η οποία θα δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα των συμμετεχόντων για τους κινδύνους του διαδικτύου.
«Μένουμε σπίτι» αρκετό διάστημα πλέον από τότε που έπληξε και τη χώρα μας η πανδημία του κορωνοϊού. Υπό αυτές τις συνθήκες της κοινωνικής απομόνωσης, της ανίας αλλά και της αναστάτωσης της ‘’κανονικής ρουτίνας’’, τα παιδιά είναι πολύ πιθανό να θέλουν να περνούν πολύ περισσότερο χρόνο παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια, να χρησιμοποιούν περισσότερο τα κοινωνικά τους δίκτυα, αλλά και να έχουν μεγαλύτερη απ’ ό,τι συνήθως επιθυμία να εξερευνήσουν ιστοσελίδες και νέες δυνατότητες στο Internet. Η διάθεση αυτή των παιδιών αντανακλά τις απολύτως φυσιολογικές ανάγκες ενός παιδιού για ερεθίσματα και σύνδεση με τον υπόλοιπο κόσμο σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες της κοινωνικής απομόνωσης.
Τι σημαίνει όμως αυτό για την ασφάλειά τους στο διαδίκτυο; Πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε θετικά το Internet για να διευκολύνουμε τα παιδιά μας να ψυχαγωγηθούν και να συνδεθούν με τον έξω κόσμο, χωρίς να θέτουν τους εαυτούς τους σε κίνδυνο;
Online βιωματικό εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, γονείς, επαγγελματίες υγείας και ψυχικής υγείας, φοιτητές
Ένα βιωματικό online εργαστήριο του KinderDocs Επιμόρφωση για ενήλικο κοινό, που βασίζεται στην ταινία ντοκιμαντέρ Rediscovery, και θα σας δώσει τεχνικές που μπορείτε να εφαρμόσετε με τους μαθητές ή τα παιδιά σας ώστε να αυξήσουν τη συγκέντρωση τους και να να αντιμετωπίσουν σωματικά συμπτώματα του άγχους όπως:
Με ποιες τεχνικές μπορούμε να θέσουμε στόχους έτσι ώστε να τους υλοποιήσουμε;
Με ποιον τρόπο μπορούμε να επιστρέψουμε σε μια σωματική και ψυχική κατάσταση συγκέντρωσης και ηρεμίας για να ξεπεράσουμε το μη παραγωγικό άγχος;
Πως μια ταινία γίνεται αφορμή και βάση για να ασκηθούμε σε νέες παραγωγικές για τη ζωή μας πρακτικές;
Και πως αυτά μπορούμε να τα εφαρμόσουμε με τα παιδιά και τους μαθητές μας;
To εργαστήριο περιλαμβάνει:
προβολή της ταινίας Rediscovery (Δανία, 2019, 70′) της Phie Ambo (που δημιουργεί κοινό πεδίο εμπειρίας/συζήτησης)
3 ώρες βιωματικό εργαστήριο με πρακτικές ασκήσεις (όχι συμβουλές), για στοχοθέτηση και διαχείριση άγχους, τεχνικές που θα βοηθήσουν τους μαθητές ή τα παιδιά σας να ελέγχουν τα συναισθήματα, τις σκέψεις και το σώμα τους ώστε να πραγματοποιούν τους στόχους τους
θεωρητικές σημειώσεις
Το εργαστήριο απευθύνεται σε:
Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων (δασκάλους, καθηγητές, παιδαγωγούς, σχολικούς συμβούλους)
Γονείς
Επαγγελματίες υγείας και ψυχικής υγείας (ψυχολόγους, παιδιάτρους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές)
Φοιτητές
Τα οφέλη από τα εργαλεία που θα πάρετε στο webinar για τους μαθητές/παιδιά σας:
Καλύτερη συγκέντρωση
Καλύτερη ποιότητα ύπνου
Θετική σκέψη
Αυξημένη αυτοπεποίθηση
Βελτίωση μνήμης
Αυξημένη απόδοση στην τάξη σας
Αυξημένη απόδοση στις εξετάσεις έως και 30%
Με τον Γιάννη Χρυσουλάκη, βιολόγο, προπονητή καράτε και δάσκαλο Γιόγκα, και τη Δήμητρα Κουζή, δημοσιογράφο, δημιουργό ντοκιμαντέρ, δασκάλα Γιόγκα και Iδρύτρια του KinderDocs.
Rediscovery της Phie Ambo, Δανία, 2019, 70′
Θέματα που θίγει η ταινία: #σχολείο #εκπαίδευση #εφηβεία #στόχοι #άγχος #φύση
Μια ταινία με θέμα τη φύση μέσα μας, σε ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό σχολικό πρόγραμμα 10 εβδομάδων επανασύνδεσης μαζί της.
Πώς μπορούν τα παιδιά να μάθουν μέσω της επαφής τους με τη φύση;
47 μαθητές και μαθήτριες ηλικίας 11-16 ετών περνούν 10 εβδομάδες σε ένα εγκαταλελειμμένο εργοτάξιο οικοδομής, το οποίο έχει και πάλι ιδιοποιηθεί η φύση. Ο χώρος αυτός γίνεται το σχολείο τους και εκεί είναι ελεύθερα να φτιάξουν μια κοινωνία από το μηδέν, ακριβώς όπως αυτά τη θέλουν. Η ταινία παρακολουθεί τα παιδιά από κοντά, χωρίς σχολιασμό, αυτό το διάστημα που μαθητεύουν κοντά στη φύση και καθένα βρίσκει τη θέση και τον ρόλο του στην κοινωνία που τα ίδια επινόησαν.
Η Δανέζα σκηνοθέτης Phie Ambo λέει:«Ήθελα να φτιάξω μια ταινία που θα τραβήξει την προσοχή και το ενδιαφέρον του κοινού προς τη φύση που μας περιβάλλει και την οποία αγνοούμε. Να κάνω τους ενήλικες να δουν τον κόσμο μέσα από τα μάτια των νέων ανθρώπων, και ίσως να ανακαλύψουν ξανά πράγματα από χρόνια λησμονημένα.»
Η βραβευμένη σκηνοθέτης δημιουργικών ντοκιμαντέρ Phie Ambo είναι γνωστή για την ιδιαίτερη κινηματογραφική της ματιά και γλώσσα. Στις πιο πρόσφατες ταινίες της, When You Look Away (2017), Good Things Await (2014) και Free the Mind (2012), ασχολείται με κρίσιμα ζητήματα όπως το περιβάλλον, οι οικογενειακές σχέσεις, οι σχέση ανθρώπου, τεχνολογίας και επιστήμης. Με όλα αυτά τα θέματα αναμετριέται και στην τελευταία της ταινία, Rediscovery, που κάνει πρεμιέρα και στην Ελλάδα από το KinderDocs.
Βραβεία/Φεστιβάλ: OUTSTANDING CAMERA WORK IN A DOCUMENTARY FILM, DOKFEST MUNCHEN 2019 • NOMINEE DOX AWARD, CPH:DOX2019
5 χρόνια KinderDocs Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ για Παιδιά και Νέους
Το KinderDocs προσφέρει υψηλού επιπέδου δημιουργικά ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο, βραβευμένα σε διεθνή φεστιβάλ, σε συνδυασμό με εκπαιδευτικά προγράμματα ειδικά σχεδιασμένα για παιδιά και νέους, καθώς και ενήλικες.
Aπό το 2016 φέρνει το ντοκιμαντέρ σε διάλογο με τη σύγχρονη τέχνη, σε συνεργασία με δύο από τα μεγαλύτερα μουσεία της χώρας, το Μουσείο Μπενάκη/Πειραιώς 138 στην Αθήνα και το MOMus – Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, καθώς και με δύο από τα σημαντικότερα φεστιβάλ ντοκιμαντέρ στην Ευρώπη: IDFA στο Άμστερνταμ (το μεγαλύτερο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ στον κόσμο) και doxs! στο Ντούισμπουργκ (το παλαιότερο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ για παιδιά και νέους της Γερμανίας).
Το KinderDοcs πραγματοποιείται και online στην Ελλάδα και στην Κύπρο, με προγράμματα και επιμόρφωση για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, με αφορμή βραβευμένα δημιουργικά ντοκιμαντέρ από 5 ηπείρους.
Το KinderDocs στο σχολείο εμπλουτίζει το αναλυτικό πρόγραμμα της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και διοργανώνει καινοτόμα προγράμματα που προάγουν, μεταξύ άλλων, ήπιες δεξιότητες, οικολογική συνείδηση, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, αγωγή υγείας, πολιτισμός, αγωγή πολίτη, θεματικά αφιερώματα, ξένες γλώσσες, εκπόνηση ερευνητικών/συνθετικών εργασιών και εγγραμματισμό στα Μέσα.
Το KinderDocs είναι εκπαιδευτικό πρόγραμμα εγκεκριμένο από τη Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας (27-07-2020 Α.Π. 99877/Δ7).
Webinar με την Ειρήνη Βοκοτοπούλου και τη Δήμητρα Κουζή Οnline
Τι μπορεί ο εκπαιδευτικός να κάνει στην τάξη με μια ταινία ντοκιμαντέρ; Πώς μπορεί να την εντάξει στο μάθημά του και να επανέρχεται σε αυτή υπό διαφορετικό κάθε φορά πρίσμα;
Οι συμμετέχοντες σε αυτό το webinar θα μάθουν για τo κινηματογραφικό είδος του ντοκιμαντέρ, θα δουν παραδείγματα και θα εξοικειωθούν με διεπιστημονικές προσεγγίσεις.
Στη συνέχεια, θα χωριστούν σε μικρές ομάδες και θα δουλέψουν, με καθοδήγηση, πάνω σε συγκεκριμένα παραδείγματα ταινιών, βασικές αρχές και μεθόδους, καθώς και συγκεκριμένες δραστηριότητες που θα τους επιτρέψουν να διαμορφώνουν ένα πλαίσιο για την παρακολούθηση κάθε ταινίας, την προσέγγιση, τον διάλογο, τον αναστοχασμό και την ανατροφοδότηση μέσα στην τάξη.
Έτσι θα πάρουν χρήσιμα εργαλεία για να εμπλουτίσουν το μάθημά τους.
Το webinar απευθύνεται σε:
εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων (νηπιαγωγούς, δασκάλους, παιδαγωγούς, σχολικούς συμβούλους)
επαγγελματίες πολιτιστικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων
Θα λάβετε τα λινκ για 3 ταινίες ντοκιμαντέρ από το πρόγραμμα KinderDocs 2020/21 για να τις παρακολουθήσετε δωρεάν online το Σαββατοκύριακο 16 – 17/1 2021.
Το KinderDocs είναι εγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το Υπουργείο Παιδείας.
Εισηγήτριες
Δήμητρα Κουζή, Δημοσιογράφος /Σκηνοθέτης, Ιδρύτρια KinderDocs, με μεγάλη δημοσιογραφική και κινηματογραφική εμπειρία.
Πτυχιούχος του Τμήματος Επικοινωνίας, Πανεπιστήμιο Ludwig Maximilians στο Μόναχο, και του Φωτογραφικού Κύκλου (Πλάτων Ριβέλλης) στην Αθήνα. Απόφοιτος του ετήσιου προγράμματος Eurodoc για ευρωπαίους παραγωγούς ντοκιμαντέρ. Επί 20 χρόνια εργάζεται ως δημοσιογράφος σε περιοδικά, τη δημόσια τηλεόραση και το ραδιόφωνο στην Ελλάδα (ΕΡΤ) και τη Γερμανία (ZDF, Deutsche Welle, και Arte, το ευρωπαϊκό κανάλι πολιτισμού). Το 2015 ίδρυσε την εταιρεία Kouzi Productions, που αναπτύσσει συνεργασίες στον χώρο του ντοκιμαντέρ. To 2016 ίδρυσε το KinderDocs Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ για Παιδιά και Νέους, του οποίου είναι καλλιτεχνική διευθύντρια και παραγωγός. Μιλάει Γερμανικά και Αγγλικά.
Ειρήνη Βοκοτοπούλου, Κοινωνιολόγος, με μεγάλη εμπειρία στη χάραξη πρωτοπόρων εκπαιδευτικών προγραμμάτων
H Ειρήνη Βοκοτοπούλου είναι κοινωνιολόγος και εργάζεται από το 1988 για την προώθηση της ανάγνωσης στις παιδικές ηλικίες. Έχει συνεργαστεί για τη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων με το Κέντρο Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου, το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου καθώς και με δημόσιες ή δημοτικές βιβλιοθήκες και σχολεία. Από το 1995 ως το 2010 συνεργάστηκε με τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας, οργανώνοντας τις αναγνωστικές της καμπάνιες και συμμετέχοντας στην ομάδα σχεδιασμού του καινούριου της παιδικού τμήματος. Έχει συνεργαστεί με το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων σε προγράμματα οικογενειακού γραμματισμού. Συμμετείχε στην ομάδα του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας για τη δημιουργία ψηφιακών εργαλείων ανάγνωσης και διδασκαλίας της λογοτεχνίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ήταν από το 2010 – 2015 συνεργάτης του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και της Αστικής μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Future Library για την ανάπτυξη των βιβλιοθηκών σε όλη την Ελλάδα. Από το 2015 – 2018 συνεργάστηκε με την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος για την ανάπτυξη του Δικτύου Ελληνικών Βιβλιοθηκών και το 2017 στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη του Δανειστικού της Τμήματος. Έχει δημιουργήσει μαζί με άλλους συνεργάτες την ιστοσελίδα bookbook.gr για την ανάγνωση στις παιδικές ηλικίες. Αυτό που την ενδιαφέρει κυρίως στη δουλειά της με τα παιδιά είναι μέσα στο δάσος των βιβλίων να μαζεύει μαζί τους τα βιβλία-χαλικάκια για να φτιάχνουν κάθε φορά ένα καινούργιο αναγνωστικό μονοπάτι.
5 χρόνια KinderDocs Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ για Παιδιά και Νέους
Το KinderDocs προσφέρει υψηλού επιπέδου δημιουργικά ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο, βραβευμένα σε διεθνή φεστιβάλ, σε συνδυασμό με εκπαιδευτικά προγράμματα ειδικά σχεδιασμένα για παιδιά και νέους, καθώς και ενήλικες.
Aπό το 2016 φέρνει το ντοκιμαντέρ σε διάλογο με τη σύγχρονη τέχνη, σε συνεργασία με δύο από τα μεγαλύτερα μουσεία της χώρας, το Μουσείο Μπενάκη/Πειραιώς 138 στην Αθήνα και το MOMus – Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, καθώς και με δύο από τα σημαντικότερα φεστιβάλ ντοκιμαντέρ στην Ευρώπη: IDFA στο Άμστερνταμ (το μεγαλύτερο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ στον κόσμο) και doxs! στο Ντούισμπουργκ (το παλαιότερο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ για παιδιά και νέους της Γερμανίας).
Το KinderDοcs πραγματοποιείται και online στην Ελλάδα και στην Κύπρο, με προγράμματα και επιμόρφωση για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, με αφορμή βραβευμένα δημιουργικά ντοκιμαντέρ από 5 ηπείρους.
Το KinderDocs στο σχολείο εμπλουτίζει το αναλυτικό πρόγραμμα της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και διοργανώνει καινοτόμα προγράμματα που προάγουν, μεταξύ άλλων, ήπιες δεξιότητες, οικολογική συνείδηση, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, αγωγή υγείας, πολιτισμός, αγωγή πολίτη, θεματικά αφιερώματα, ξένες γλώσσες, εκπόνηση ερευνητικών/συνθετικών εργασιών και εγγραμματισμό στα Μέσα.
Το KinderDocs είναι εκπαιδευτικό πρόγραμμα εγκεκριμένο από τη Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας (27-07-2020 Α.Π. 99877/Δ7).
ΤοΕλληνικό Κέντρο της Διεθνούς Ένωσης Κουκλοθεάτρου (UNIMA-ΕΛΛΑΣ), γιορτάζοντας την 30η επέτειό του και την 90η της Διεθνούς UNIMA, με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, διοργανώνει τo Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου «Συνάντηση δικτύωσης και ανταλλαγής για τις σύγχρονες τάσεις του κουκλοθεάτρου».
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ θα πραγματοποιηθούν πέντε διαδικτυακά εργαστήρια, πέντε παρουσιάσεις παραστάσεων, δύο συζητήσεις με θέμα «Σύγχρονες τάσεις του κουκλοθεάτρου», οι οποίες θα αναμεταδίδονται ζωντανά (live streaming) μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του Ελληνικού Κέντρου Κουκλοθεάτρου και η προβολή «Οι κουκλοπαίκτες επανασυστήνονται» σε τρία μέρη.
11.30 – 13.30 | Εργαστήριο | «Η εμψύχωση αντικειμένων σαν εργαλείο στις ομάδες» [Συντονισμός: Αγγελική Γουναρίδη]
18.00 – 21.00 | Εργαστήριο | «Σύγχρονες παραστατικές τέχνες: Η επιστροφή του συμβόλου και η (δι)εκδίκηση της κούκλας» [Συντονισμός: Στάθης Μαρκόπουλος]
10.00 – 14.00 | Εργαστήριο | «Κάτι καινούργιο σε κάτι παλιό και λίγο παλιό μέσα από το καινούργιο. Βιωματικό σεμινάριο κουκλοθεατρικής ανταλλαγής» [Συντονισμός: Μαριαλένα Τσιαμούρα, Ηλέκτρα Ματσάγγου]
11.00 – 14.00 | Εργαστήριο | «Σύγχρονες παραστατικές τέχνες: Η επιστροφή του συμβόλου και η (δι)εκδίκηση της κούκλας» [Συντονισμός: Στάθης Μαρκόπουλος]
Για τις συμμετοχές στα εργαστήρια θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να διαλέξουν το εργαστήριο που τους ενδιαφέρει και να δηλώσουν συμμετοχή συμπληρώνοντας τη φόρμα που θα βρούνε στο site: https://festival.unimahellas.org (η συμμετοχή θα είναι έγκυρη εφόσον σταλεί e-mail επιβεβαίωσης).
Προσοχή! Μπορείτε να επιλέξετε ένα εργαστήριο και να δηλώσετε το ενδιαφέρον σας για κάποιο-α άλλα σε περίπτωση κενών θέσεων.
Διαδικτυακές συζητήσεις
Στις συζητήσεις θα εισηγηθούν συνάδελφοι και καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, που με την παρουσία τους έχουν τιμήσει τον χώρο του κουκλοθεάτρου.
Το Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2020, η συζήτηση θα είναι σε διεθνές επίπεδο, με εισηγητές από το εξωτερικό και η γλώσσα εργασίας θα είναι τα Αγγλικά.
Την Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2020, η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί με Έλληνες καλεσμένους εισηγητές.
Οι συζητήσεις θα αναμεταδίδονται ζωντανά (live streaming) μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του Ελληνικού Κέντρου Κουκλοθεάτρου, UNIMA HELLAS και θα είναι ανοιχτές για όποιον επιθυμεί να τις παρακολουθήσει μέσα από το κανάλι στο YouTube.
Οι ενδιαφερόμενοι/ες που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις συζητήσεις και να μπορούν να παρέμβουν, μπορούν να διαλέξουν τη συζήτηση που τους ενδιαφέρει και να δηλώσουν συμμετοχή συμπληρώνοντας τη φόρμα που θα βρείτε στο site https://festival.unimahellas.org (η συμμετοχή θα είναι έγκυρη εφόσον σταλεί e-mail επιβεβαίωσης).
Σε κάθε συζήτηση θα συμμετέχουν, πλην των εισηγητών, 15 άτομα και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Μια διαδικτυακή συνάντηση ονείρων, σκέψεων και στοχασμών!
Μέχρι την επόμενη συνάντηση από κοντά, ας κρατηθεί η φλόγα δυνατή!
Το “PlayTogether” και η ομάδα του “Learn To Help” προσκαλούν γονείς, παιδαγωγούς και φροντιστές παιδιών σε ένα διαδικτυακό σεμινάριο, για να λύσουν όλες τις απορίες τους σε ΄ό,τι αφορά τις Πρώτες Βοήθειες που μπορούν να δώσουν σε παιδιά μικρής ηλικίας.
Τι να κάνω αν το παιδί μου χάσει τις αισθήσεις του;
Πώς να καταλάβω αν το χτύπημα του παιδιού μου είναι σοβαρό;
Με ένα τριήμερο διαδικτυακών εκδηλώσεων στις 27, 28 και 29 Νοεμβρίου, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση γιορτάζει και τιμά και φέτος την 27η Νοεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση, όπως αυτή ορίστηκε το 2008 από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association).
Φέτος καλείται το κοινό να τιμήσει και πάλι αυτή την ημέρα, στις δύσκολες συνθήκες που όλοι βιώνουμε. Να τιμήσουμε το θέατρο στην εκπαίδευση ως θεμελιώδη λίθο για μια παιδεία που αποσκοπεί στη ολόπλευρη ανάπτυξη κάθε ανθρώπου και στην καλλιέργεια της συνεργασίας και της αλληλεγγύης. Να αντισταθούμε σε αποφάσεις που υποβαθμίζουν την θέση του θεάτρου και των άλλων τεχνών στην εκπαίδευση, με αποτέλεσμα να ακυρώνουν τον ρόλο που αυτές μπορούν αποδεδειγμένα να παίξουν στην ευαισθητοποίηση των ανθρώπων και στην κινητοποίησή τους για την επίλυση των οξυμένων κοινωνικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο ραγδαία μεταβαλλόμενος κόσμος μας.
Εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, άνθρωποι του θεάτρου, εμψυχωτές ενηλίκων, παιδιών και νέων, και εκπρόσωποι του IDEA συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του τριημέρου, κατά τις οποίες θα πραγματοποιηθούν εργαστήρια, ανοιχτές συζητήσεις, παράσταση θεάτρου φόρουμ, καθώς και η παρουσίαση του βιβλίου «Μονόλογοι σε καραντίνα». Όλες οι εκδηλώσεις είναι δωρεάν και θα λάβουν χώρα διαδικτυακά.
Στο τριήμερο εκδηλώσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2020 συμμετέχει το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;», που υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Οι εκδηλώσεις περιλαμβάνουν
Παρασκευή 27 Νοεμβρίου: διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ «Να τους πάρετε στα σπίτια σας!
Την ίδια μέρα το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση καλεί εκπαιδευτικούς, μαθητές, σχολεία, καλλιτεχνικές ομάδες και συλλόγους στην Ελλάδα και σε όλον τον κόσμο για δράσεις εμπνευσμένες από την έκδοση «Μονόλογοι σε Καραντίνα».
Σάββατο 28 Νοεμβρίου: παρουσίαση του βιβλίου «Μονόλογοι σε καραντίνα» με την συμμετοχή των συντελεστών της δράσης
Την ίδια ημέρα θα πραγματοποιηθούν και τέσσερα συμμετοχικά θεατρικά εργαστήρια.
Κυριακή 29 Νοεμβρίου: ανοιχτές συζητήσεις και εργαστήριο διαλόγου με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, ανθρώπων της τέχνης του θεάτρου, εκπροσώπων του IDEA και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Για λεπτομέρειες και το αναλυτικό πρόγραμμα των εκδηλώσεων πατήστε εδώ.
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση Συνεργαζόμενοι φορείς: IDEA, IDEA-Europe, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα
Μάθε πώς το KinderDocs έρχεται στις ψηφιακές τάξεις στη δωρεάν ενημέρωση & προβολή ντοκιμαντέρ το Σάββατο 5 Δεκεμβρίου, στο zoom
Το Kinderdocs έρχεται παρά το lockdown στις ψηφιακές τάξεις, εμπλουτίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία με νέα ερεθίσματα. Πώς; Με 17 βραβευμένα και επιλεγμένα ντοκιμαντέρ για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με θεματικές: εφηβεία, εκπαίδευση & δημοκρατία, περιβάλλον, βιώσιμη ανάπτυξη, επιστήμη, τεχνολογία, διαδίκτυο και social media, ανθρώπινα δικαιώματα, κα.
Η ενημέρωση περιλαμβάνει:
την προβολή 2 ταινιών ντοκιμαντέρ του προγράμματος 2020/2021
την παρουσίαση των ντοκιμαντέρ με τρέιλερ καθώς και της εκπαιδευτικής μεθόδου KinderDocs Tool Kit 2020/2021 που τα συνοδεύει.
Η ενημέρωση απευθύνεται σε:
Εκπαιδευτικούς της α’βάθμιας & β’βάθμιας εκπαίδευσης
Ένα πρωτοποριακό βιωματικό online εργαστήριο του KinderDocs Επιμόρφωση, μαζί με προβολή ντοκιμαντέρ, που απευθύνεται σε ενήλικο κοινό και θα σας δώσει τεχνικές που μπορείτε να εφαρμόσετε με τους μαθητές ή τα παιδιά σας ώστε να αυξήσουν τη συγκέντρωση τους και να να αντιμετωπίσουν σωματικά συμπτώματα του άγχους όπως:
Πώς μπορούν οι μαθητές ή τα παιδιά σας να μάθουν να θέτουν στόχους;
Πώς θα αποκτήσουν τη συγκέντρωση και την αυτοπεποίθηση που χρειάζονται για να αναδείξουν τις πραγματικές τους δυνατότητες;
Το άγχος, όπως αυτό των εξετάσεων, μπορεί να μετατραπεί σε κινητήρια δύναμη!
To εργαστήριο περιλαμβάνει:
προβολή της ταινίας Rediscovery (Δανία, 2019, 70′) της Phie Ambo (που δημιουργεί κοινό πεδίο εμπειρίας/συζήτησης)
3 ώρες βιωματικό εργαστήριο με πρακτικές ασκήσεις (όχι συμβουλές) για στοχοθέτηση και διαχείριση άγχους, τεχνικές που θα βοηθήσουν τους μαθητές ή τα παιδιά σας να ελέγχουν τα συναισθήματα, τις σκέψεις και το σώμα τους ώστε να πραγματοποιούν τους στόχους τους
Το εργαστήριο απευθύνεται σε:
Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων (δασκάλους, καθηγητές, παιδαγωγούς, σχολικούς συμβούλους)
Γονείς
Επαγγελματίες υγείας και ψυχικής υγείας (ψυχολόγους, παιδιάτρους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές)
Φοιτητές
Τα οφέλη από τα εργαλεία που θα πάρετε στο webinar για τους μαθητές/παιδιά σας:
Καλύτερη συγκέντρωση
Καλύτερη ποιότητα ύπνου
Θετική σκέψη
Αυξημένη αυτοπεποίθηση
Βελτίωση μνήμης
Αυξημένη απόδοση στην τάξη σας
Αυξημένη απόδοση στις εξετάσεις έως και 30%
Μύηση στο κινηματογραφικό είδος του δημιουργικού ντοκιμαντέρ
Με τον Γιάννη Χρυσουλάκη, βιολόγο, προπονητή καράτε και δάσκαλο Γιόγκα, και τη Δήμητρα Κουζή, δημοσιογράφο, δημιουργό ντοκιμαντέρ, δασκάλα Γιόγκα και Iδρύτρια του KinderDocs.
Rediscovery της Phie Ambo, Δανία, 2019, 70′
Θέματα που θίγει η ταινία: #σχολείο #εκπαίδευση #εφηβεία #στόχοι #άγχος #φύση
Μια ταινία με θέμα τη φύση μέσα μας, σε ένα δημιουργικό εκπαιδευτικό πείραμα 10 εβδομάδων επανασύνδεσης μαζί της.
Πώς μπορούν τα παιδιά να μάθουν μέσω της επαφής τους με τη φύση; 47 μαθητές και μαθήτριες ηλικίας 11 – 16 ετών περνούν 10 εβδομάδες σε ένα εγκαταλελειμμένο εργοτάξιο οικοδομής, το οποίο έχει και πάλι ιδιοποιηθεί η φύση. Ο χώρος αυτός γίνεται το σχολείο τους και εκεί είναι ελεύθερα να φτιάξουν μια κοινωνία από το μηδέν, ακριβώς όπως αυτά τη θέλουν. Η ταινία παρακολουθεί τα παιδιά από κοντά, χωρίς σχολιασμό, αυτό το διάστημα που μαθητεύουν κοντά στη φύση και καθένα βρίσκει τη θέση και τον ρόλο του στην κοινωνία που τα ίδια επινόησαν.
Η Δανέζα σκηνοθέτης Phie Ambo λέει: «Ήθελα να φτιάξω μια ταινία που θα τραβήξει την προσοχή και το ενδιαφέρον του κοινού προς τη φύση που μας περιβάλλει και την οποία αγνοούμε. Να κάνω τους ενήλικες να δουν τον κόσμο μέσα από τα μάτια των νέων ανθρώπων, και ίσως να ανακαλύψουν ξανά πράγματα από χρόνια λησμονημένα.»
Η βραβευμένη σκηνοθέτης δημιουργικών ντοκιμαντέρ Phie Ambo είναι γνωστή για την ιδιαίτερη κινηματογραφική της ματιά και γλώσσα. Στις πιο πρόσφατες ταινίες της, When You Look Away (2017), Good Things Await (2014) και Free the Mind (2012), ασχολείται με κρίσιμα ζητήματα όπως το περιβάλλον, οι οικογενειακές σχέσεις, οι σχέση ανθρώπου, τεχνολογίας και επιστήμης. Με όλα αυτά τα θέματα αναμετριέται και στην τελευταία της ταινία, Rediscovery, που κάνει πρεμιέρα και στην Ελλάδα από το KinderDocs.
ΦΕΣΤΙΒΑΛ: OUTSTANDING CAMERA WORK IN A DOCUMENTARY FILM, DOKFEST MUNCHEN 2019 • NOMINEE DOX AWARD, CPH:DOX2019
5 ΧΡΟΝΙΑ KINDERDOCS!
Το KinderDocs διεθνές φεστιβάλ ντοκιμαντέρ για παιδιά και νέους προσφέρει υψηλού επιπέδου δημιουργικά ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο, βραβευμένα σε διεθνή φεστιβάλ, σε συνδυασμό με εκπαιδευτικά προγράμματα ειδικά σχεδιασμένα για παιδιά και νέους, καθώς και ενήλικες.
Aπό το 2016 φέρνει το ντοκιμαντέρ σε διάλογο με τη σύγχρονη τέχνη, σε συνεργασία με δύο από τα μεγαλύτερα μουσεία της χώρας, το Μουσείο Μπενάκη/Πειραιώς 138 στην Αθήνα και το MOMus – Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, καθώς και με δύο από τα σημαντικότερα φεστιβάλ ντοκιμαντέρ στην Ευρώπη: IDFA στο Άμστερνταμ (το μεγαλύτερο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ στον κόσμο) και doxs! στο Ντούισμπουργκ (το παλαιότερο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ για παιδιά και νέους της Γερμανίας).
Το KinderDοcs πραγματοποιείται και online στην Ελλάδα και στην Κύπρο, με προγράμματα και επιμόρφωση για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, με αφορμή βραβευμένα δημιουργικά ντοκιμαντέρ από 5 ηπείρους.
Το KinderDocs στο σχολείο εμπλουτίζει το αναλυτικό πρόγραμμα της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και διοργανώνει καινοτόμα προγράμματα που προάγουν, μεταξύ άλλων, ήπιες δεξιότητες, οικολογική συνείδηση, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, αγωγή υγείας, πολιτισμός, αγωγή πολίτη, θεματικά αφιερώματα, ξένες γλώσσες, εκπόνηση ερευνητικών/συνθετικών εργασιών και εγγραμματισμό στα Μέσα.
Το KinderDocs είναι εκπαιδευτικό πρόγραμμα εγκεκριμένο από τη Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας (27-07-2020 Α.Π. 99877/Δ7).