προσωπική ανάπτυξη – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Φυσιολάτρες

Διεξάγεται διαγωνισμός έως την Παρασκευή 5 Ιουλίου για μία δωρεάν συμμετοχή στο πρόγραμμα “Φυσιολάτρες”. Δηλώστε άμεσα συμμετοχή!

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης για Εφήβους 13 – 17 ετών

Εθνικός Δρυμός Ολύμπου | 22 – 26 Ιουλίου 2024

 

Περίπατοι και πεζοπορίες στον Εθνικό Δρυμό, θα δώσουν την ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την πλούσια βιοποικιλότητα του Εθνικού δρυμού και της ευρύτερης περιοχής ενώ παράλληλα θα βοηθήσουν στην ενδυνάμωση της φυσικής κατάστασης, στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των συμμετεχόντων.

Τα παιδιά θα μελετήσουν την χλωρίδα και την πανίδα του δρυμού και θα αποκτήσουν δεξιότητες όπως η παρατήρηση, η σωστή καταγραφή και η μελέτη πεδίου. Ειδικός επιστήμονας με ειδίκευση στα άγρια βότανα θα συντροφεύει την ομάδα ώστε να υποστηρίζει την διαδικασία της μάθησης. Μαζί θα αναζητήσουν άγρια βότανα & σπάνια λουλούδια που φύονται στον Εθνικό Δρυμό.

Τα παιδιά μέσω της εμπειρία τους αναπτύσσουν μια βαθιά σχέση με το φυσικό περιβάλλον η οποία τα βοηθά να αγαπήσουν την φύση, τον εαυτό τους ως μέρος της και να μεγαλώσουν έχοντας την γνώση της σύνδεσης και της υγιούς αλληλεπίδρασης με αυτήν.

Η διαμονή θα είναι στην φύση για 5 ημέρες σε σκηνές.

 

Το βιωματικό παιχνίδι είναι το βασικό εργαλείο που χρησιμοποιεί η Αιθήρ για να βοηθήσει τα παιδιά να αγαπήσουν τη φύση και να γίνουν πιο ανεξάρτητα μέσα από αυτή. Με αυτόν τον τρόπο αναπτύσσουν δεξιότητες πολύτιμες για το μέλλον τους, όπως η ηγεσία, η λειτουργία ομάδας, η συνεργασία, η επικοινωνία, η συνέπεια, η επίλυση συγκρούσεων, η λήψη αποφάσεων, η πρωτοβουλία, η υπευθυνότητα, η εμψύχωση, το ενδιαφέρον, η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση κ.ά.

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Από Δευτέρα 22 έως Παρασκευή 26 Ιουλίου 2024

για Εφήβους 13 – 17 ετών

Διάρκεια: 5 ημέρες σε σκηνές

Κόστος Συμμετοχής: 350€

Δήλωση Συμμετοχής 

 

Σεμινάριο Φροντιστών Παιδιών

Επιμορφωτικό σεμινάριο Νταντάδων στο Μικρό Επιστημονικό!

Το Ιδιωτικό Πρακτορείο Νταντάδων «Αστράρχη» σας προσκαλεί στην μοναδική εμπειρία ενός βιωματικού σεμιναρίου, που προσφέρει γενναιόδωρα τα εργαλεία της ανθρωποσοφικής εκπαίδευσης και του εναλλακτικού εκπαιδευτικού συστήματος της Ηλιακής Παιδαγωγικής!

 

Το σεμινάριο απευθύνεται σε όσους αγαπούν τα παιδιά και ιδιαίτερα σε όσες κοπέλες επιθυμούν να εργαστούν με την δημιουργική απασχόληση των παιδιών καθ’όλα καταρτισμένες στις παρακάτω θεματικές:

  • Ηλιακή παιδαγωγική: Η βάση του εκπαιδευτικού συστήματος του Steiner.
  • Βασικές Αρχές Αυτοάμυνας.
  • Αναγνώριση Υπόπτων & Συνοδεία ανηλίκων.
  • Η επίδραση της αρμονικής μουσικής και του θεραπευτικού χορού στην ανάπτυξη του παιδιού.
  • Μαθήματα πρώτων βοηθειών.
  • Η Θαυμάσια στιγμή της Διατροφής.
  • Messy Play: Το ελεύθερο παιχνίδι.
  • Προσκοπικό σύστημα και δραστηριότητες.
  • Η ψυχολογία της Ένδυσης.
  • Καλοί τρόποι & Savoir Vivre.
  • Art de la Table: Η τέχνη του τραπεζιού.
  • Άλογο και παιδί: Μια ιδιαίτερη σχέση.

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Το σεμινάριο θα διεξαχθεί από 4 έως 13 Ιουνίου 2022 στο “Μικρό επιστημονικό” Πυλαίας & σε συνεργασία με τους “Ιχνηλάτες Ονείρων”!

Στους συμμετέχοντες θα δοθεί πιστοποιητικό παρακολούθησης και δίπλωμα στα θέματα Ασφαλείας (Security).

Τα σεμινάρια απευθύνονται σε όσους αγαπούν τα παιδιά, σε υποψήφιες νταντάδες,  βρεφονηπιοκόμους, νηπιαγωγούς, δασκάλους, εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας, σε ειδικούς παιδαγωγούς, λογοθεραπευτές και γονείς!

Για περισσότερες πληροφορίες & αιτήσεις συμμετοχής επικοινωνήστε:

www.astrarche.com

info@astrarche.com

τηλ. 6931199925

Ασφαλές & μη ασφαλές άγγιγμα 

Το Κέντρο Ολιστικής Συναισθηματικής Ανάπτυξης “Συναισθηματίζειν” διοργανώνει ένα πρόγραμμα 4 συναντήσεων για παιδιά 5 – 8 ετών για το ασφαλές και μη ασφαλές άγγιγμα.

 

Κύριος στόχος του προγράμματος είναι να βοηθήσει τα παιδιά να γνωρίσουν το σώμα τους και να αναγνωρίζουν τη διαφορά ανάμεσα στο «Ασφαλές» και το «ΟΧΙ Ασφαλές» άγγιγμα και να μάθουν πότε να λένε OΧΙ, ώστε να προστατεύουν τον εαυτό τους.

 

Μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος που θα χρησιμοποιηθεί είναι πιστοποιημένο από  την πρωτοβουλία του Σωματείου ΕΛΙΖΑ – Εταιρία κατά της Κακοποίησης του Παιδιού και υλοποιείται με την επιστημονική συνεργασία του «The New York Society for the Prevention of Cruelty to Children» (NYSPCC) , ενώ συμμετείχε και ομάδα φοιτητών ψυχολογίας του Αμερικανικού Κολλεγίου της Ελλάδος (ACG), στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης, υπό την επίβλεψη καθηγητών Ψυχολογίας.

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Οι ημερομηνίες διεξαγωγής του εργαστηρίου είναι:

Δευτέρα 9/5 , 15/5, 22/5, 29/5

Ηλικίες: 5 – 8 ετών

Ώρα εργαστηρίου: 18.15 – 19.00

Κόστος Συμμετοχής: 40 ευρώ

Απαραίτητη η κράτηση θέσης στο τηλέφωνο 2311242994.

 

Συναισθηματίζειν – Τμήματα εκπαίδευσης & επιμόρφωσης

Το “Συναισθηματίζειν“, το πρώτο Κέντρο Ολιστικής Συναισθηματικής Ανάπτυξης για παιδιά προτείνει καλλιτεχνικά και  εκπαιδευτικά εργαστήρια καθώς και τμήματα κίνησης για παιδιά όλων των ηλικιών!

 

Μy Emotion Project: Η φυσιολογία των συναισθημάτων μου

Μέσα από αυτή την ειδικά σχεδιασμένη ενότητα δραστηριοτήτων, τα παιδιά αποκτούν «συναισθηματικό εγγραμματισμό». Αποκτούν, δηλαδή, όλες τις απαιτούμενες δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν να αναγνωρίζουν, να διακρίνουν τα συναισθήματά τους, να αποδεχτούν, να κατανοήσουν, να επικοινωνήσουν, να συζητούν για το πώς αισθάνονται και να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα συναισθήματά τους.

Μέσα από διάφορες δραστηριότητες προσεγγίζεται η έννοια της αυτοεκτίμησης, το συναίσθημα της χαράς και τη λύπης σε συνάρτηση με τις έννοιες της ευτυχίας και της δυστυχίας, η έννοια της αγάπης και της φιλίας, το συναίσθημα του φόβου, του θυμού, της ζήλιας, της ενσυναίσθησης. Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν αισθάνομαι το κάθε συναίσθημα; Τι ρόλο παίζει η αμυγδαλή στον εγκέφαλό μας; Ακόμη, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά γνωρίζουν διάφορους τρόπους επίλυσης συγκρούσεων και διαχείρισης προβλημάτων.

 

Κάθε Πέμπτη στις 18.00

Ηλικίες: 4 – 6

Διάρκεια: 50′ λεπτά

 

Emotional Project Ρομποτικής: μέσα από τα μάτια των LEGO

Η ενασχόληση με τη Ρομποτική συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι και ενέχει δύο ειδών δραστηριότητες: μια κατασκευαστική και μια προγραμματιστική. Τα ρομπότ θα προγραμματίζονται κατάλληλα, έτσι ώστε, τα παιδιά να μάθουν να αναγνωρίζουν, να κατανοούν και να αναπαράγουν τα διάφορα συναισθήματα.

Ακόμη, τα ρομπότ βοηθούν τα παιδιά στην ενίσχυση της προσοχής, της επιμονής, της υπομονής τους και στην καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης και του ομαδικού πνεύματος.

Ως εργαλεία χρησιμοποιούνται τα πακέτα «WE DO 2», της γνωστής δανέζικης εταιρείας συναρμολογούμενων παιχνιδιών LEGO.

 

Κάθε Δευτέρα στις 18.00

Ηλικίες: 4 – 10

Διάρκεια: 50′ λεπτά

 

STEM: Υποθέτω, Πειραματίζομαι, Συμπεραίνω

Τα παιδιά σε αυτή τη δραστηριότητα γίνονται μικροί επιστήμονες και γνωρίζουν βιωματικά βασικές δυνάμεις που διέπουν τη φύση, όπως η τριβή, η βαρύτητα, οι ιδιότητες των διάφορων υλικών. Με σημεία αναφοράς την ανάπτυξη της έρευνας, του διαλόγου, της συνεργασίας και της κριτικής σκέψης των παιδιών, σε αυτό το μάθημα θα δημιουργούνται υποθέσεις, θα πραγματοποιούνται πειράματα και θα αναλύονται τα αποτελέσματα, βγάζοντας τα συμπεράσματά τους.

Στις δραστηριότητες επιτυγχάνονται στόχοι φυσικής, μηχανικής & ρομποτικής, μαθηματικών και γεωμετρίας.

 

Κάθε Πέμπτη στις 19.00

Ηλικίες: 4 – 7 ετών

Διάρκεια: 50′ λεπτά

English Club: A bilingual, education program

Θεατρικές τεχνικές, τραγούδια, παιχνίδια ρόλων, αυτοσχεδιασμοί, παραμύθια. Όλα όσα χρειάζονται για να μπορέσει ένα παιδί να κατακτήσει βιωματικά και με δημιουργικό τρόπο την αγγλική γλώσσα. Στόχος είναι τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν τις αισθήσεις τους για να εξοικειωθούν απτικά, ακουστικά και γραπτά με την αγγλική γλώσσα. Ταυτόχρονα, μέσα από το συγκεκριμένο μάθημα ενισχύεται η έμφυτη περιέργεια των παιδιών για ανακάλυψη και παρέχεται η δυνατότητα να εκφραστούν μέσα από το παιχνίδι.
…Και όλα αυτά στα Αγγλικά.

 

Κάθε Δευτέρα στις 18.00

Ηλικίες: 4 – 6 ετών

Διάρκεια: 50′ λεπτά

 

Παραμυθολογώ: Πες το μέσα από μια ιστορία

Αυτή η δραστηριότητα αξιοποιεί την τεράστια εξελικτική, γλωσσική, παιδαγωγική και εκπαιδευτική αξία των παραμυθιών και την ευκαιρία που δίνεται στο παιδί να διαχειριστεί δύσκολες γι’ αυτό καταστάσεις ή συναισθήματα με έναν απόλυτα φυσικό και αβίαστο τρόπο.

Στόχοι είναι:

  • η άσκηση της συγκέντρωσης
  • η καλλιέργεια της διηγηματικής ευχέρειας
  • η ανάπτυξη της φαντασίας
  • ο εμπλουτισμός το λεξιλογίου
  • η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης (διάκριση μύθου & ψεύδους, σκοπιμότητα της υπερβολής, αναγνώριση και σχολιασμός συμπεριφορών)
  • η ανάπτυξη της συμμετοχικής διαδικασίας, του διαλόγου και του σεβασμού
  • η γνωριμία με ηθη, έθιμα, γεωγραφικούς τόπους & λαούς
  • η επεξεργασία της γραφής και η δημιουργία νέων, δικών μας παραμυθιών
  • η εξάσκηση της τέχνης της εικονογράφησης & η δημιουργία νέας, δικής μας.

 

Κάθε Δευτέρα στις 19.00

Ηλικίες: 7 – 12 ετών

Διάρκεια: 50′ λεπτά

 

Πρόγραμμα καθημερινής Μελέτης

Η καθημερινή μελέτη, με την υποστήριξη καταρτισμένων δασκάλων, γίνεται σε ένα ήρεμο και κατάλληλο εκπαιδευτικό περιβάλλον, με στόχο το παιδί να αυτονομηθεί και να μάθει να διαβάζει μόνο του, με τρόπο που του ταιριάζει, χωρίς άγχος και στρες. Αυτό το πρόγραμμα δημιουργήθηκε για να καλύψει την ανάγκη της οικογένειας για περισσότερο και πιο ποιοτικό χρόνο και να δώσει στο παιδί το χώρο να ανεξαρτητοποιηθεί σε σχέση με τις σχολικές του υποχρεώσεις και να ενισχυθεί, όπου χρειάζεται από ειδικά εκπαιδευμένους δασκάλους.

 

Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 7 έως 12 ετών

Ολιγομελή τμήματα των 8 παιδιών

Καθημερινά 16.00′ – 18.00′

 

Creative Thinking: Ξύπνησε τη δημιουργικότητά σου

Online εργαστήριο στον Κήπο

 

Άνοιξη! Νέα εποχή, νέοι τρόποι!

Ένα βιωματικό εργαστήριο για την επανεκκίνηση της δημιουργικότητας και την απογείωση της αποτελεσματικότητας έρχεται στον Κήπο!

Η ικανότητα της φαντασίας, της δημιουργικότητας, είναι μία «υπερδύναμη» που όλοι έχουμε μέσα μας.

Το εργαστήριο Δημιουργικότητας, δείχνει τον τρόπο σε όσες και όσους συμμετέχουν, να ανακαλύψουν και να απελευθερώσουν τις δημιουργικές τους δυνάμεις μέσα από μία σειρά πρακτικών ασκήσεων και μεθοδολογιών όπως το brainstorming, mind-mapping, storyboard, moodboard, και storytelling.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε όποιους θέλουν να «ξυπνήσουν» τη δημιουργικότητά τους! Σε όποιους θέλουν να είναι χρήσιμοι, αποτελεσματικοί, να αποκτήσουν νέες δεξιότητες! Σε άτομα που χρειάζεται να έχουν καινοτόμες ιδέες, να σκέφτονται διαφορετικά (Think out of the box), να δίνουν πρακτικές λύσεις, να είναι εφευρετικοί και πρωτοπόροι!

 

Εισηγήτρια: Μάγκυ Παπαχαραλάμπους

 

Υλικά που θα χρειαστεί να έχουν οι συμμετέχοντες την ώρα του εργαστηρίου:

Μπλοκ με λευκές σελίδες (Α4) ή λευκά χαρτιά, μολύβι, τετράδιο σημειώσεων, χρωματιστά μολύβια ή μαρκαδόρους, παλιά περιοδικά/εφημερίδες/έντυπα.

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Έναρξη εργαστηρίου: Τρίτη 13 Απριλίου 2021

Ώρα: 19.30

Διάρκεια:  4 συναντήσεις

online μέσω της πλατφόρμας zoom

Κόστος συμμετοχής: 60,0€ (55,0€ φοιτητών/ανέργων)

Για πληροφορίες/συμμετοχές: ΕΔΩ 

Πρόγραμμα για εκπαιδευτικούς: Share – call

Θέλεις να συμμετέχεις σε μια ομάδα προσωπικής-επαγγελματικής ανάπτυξης για εκπαιδευτικούς;

Σκοπός του project share-call είναι να δημιουργηθεί ένας «χώρος συνάντησης» στον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν υποστήριξη, έμπνευση και δύναμη. Ένας «κύκλος» στον οποίο μπορούν να μοιραστούν όσα τους απασχολούν, να ανταλλάξουν ιδέες, να δημιουργήσουν.

H ομάδα «Share-call» που θα συγκροτηθεί αφορά σε εκπαιδευτικούς (κάθε βαθμίδας και ειδικότητας) που επιθυμούν την συμμετοχή σε μια κοινότητα με σκοπό την αλληλοϋποστήριξη, την προσωπική – συναισθηματική τους ανάπτυξη (επικοινωνιακές δεξιότητες, ενσυναίσθηση, κ.α) καθώς και την επαγγελματική τους επιμόρφωση (βιωματική μάθηση, εμψύχωση ομάδας, αναστοχασμός, κ.α).

Η μέθοδος εμψύχωσης που ακολουθείται βασίζεται στις αρχές της Παρεμβαίνουσας μη Κατευθυντικότητας (Non Directivité Intervenante – NDI) η οποία συγκροτήθηκε από τον Γάλλο καθηγητή Michel Lobrot, και εμπνέεται από τη θεωρία της δυναμικής των ομάδων του Kurt Lewin και τις ομάδες συνάντησης του Carl Rogers. Πιο συγκεκριμένα, η ΝDI αποτελεί μια παιδαγωγική μέθοδο διευκόλυνσης της πορείας της βιωματικής μάθησης και της προσωπικής ανάπτυξης, μια μέθοδο επικέντρωσης στις ανάγκες και τις επιθυμίες των συμμετεχόντων.

Στις συναντήσεις της ομάδας κορμού, τα μέλη θα έχουν τη δυνατότητα να μιλήσουν για τις εμπειρίες τους στη σχολική τάξη, τις ανησυχίες αλλά και τις χαρές τους. Θα έχουν την ευκαιρία να παίξουν, να εκφραστούν  ποικιλοτρόπως (αυτόματη γραφή, θεατρικές τεχνικές, χορός, κοκ) και να συμμετέχουν σε βιωματικά εργαστήρια κουκλοθεάτρου, κλόουν, εργαστήρια που αφορούν προσέγγιση σύνθετων θεμάτων στη σχολική τάξη (πχ bullying, ανθρώπινα δικαιώματα κοκ), τα οποία θα σχεδιαστούν βάσει των προσωπικών ενδιαφερόντων των μελών της ομάδας.

Δείτε το trailer του project.

Eμψύχωση:

  • Άρτεμις Καρμπά, MΑ στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Νηπιαγωγός, εμψυχώτρια NDI
  • Ιωάννα Γκιουλέ, Φυσικός, εμψυχώτρια NDI, πιστοποιημένη σύμβουλος ψυχικής υγείας
  • Αναστασία Μπάρκα, Δραματουργός-εμψυχώτρια

Με την επιστημονική συνδρομή & εποπτεία του Κώστα Μπακιρτζή και του Αλέκου Γεωργόπουλου (πρ. καθηγητών ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ).

 

Συνεργάτες:

Ινστιτούτο Βιωματική Παρέμβαση NDI

ΜΚΟ Αντιγόνη – Κέντρο πληροφόρησης και τεκμηρίωσης (για το ρατσισμό, την οικολογία, την ειρήνη και τη μη βία)

 

Χρήσιμες πληροφορίες

Διάρκεια προγράμματος: Ιανουάριος – Μάιος 2020

Oι συναντήσεις της ομάδας θα πραγματοποιούνται 2 Δευτέρες/μήνα.

Συνολική διάρκεια προγράμματος: 10 συναντήσεις

Η πρώτη συνάντηση της ομάδας κορμού θα πραγματοποιηθεί στις 27 Ιανουαρίου 2020, 18.30 – 21.30.

Η παρουσία στις συναντήσεις είναι απαραίτητη για τη καλή δυναμική της ομάδας και προϋπόθεση για την καλή λειτουργία της. Συμπληρωματικά θα πραγματοποιηθεί και ένα βιωματικό τριήμερο σεμινάριο με διαμονή σε κατάλληλα διαμορφωμένη αγροικία (3 – 5 Απριλίου) στα Άνω Βρασνά.

Τη φετινή χρονιά, η συμμετοχή στο project είναι δωρεάν καθώς το εγχείρημα στηρίζεται από το πρόγραμμα SΤΑRT-Create Cultural Change, ένα πρόγραμμα του Robert Bosch Stiftung, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και την Ομοσπονδιακή Ένωση Κοινωνικοπολιτιστικών Κέντρων, και υποστηρίζεται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και το Ίδρυμα Μποδοσάκη.

Υπάρχει περιορισμένος αριθμός θέσεων.

Για δήλωση συμμετοχής στην ομάδα μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Καρμπά Άρτεμις, συντονίστρια του προγράμματος.

site:  www.share-call.gr

FB page: www.facebook.com/mysharecall

Ε-mail: info.sharecall@gmail.com

 

Εναλλακτική Επιλογή

Εναλλακτικά μπορείτε να συμμετέχετε στις «Δευτέρες των Δασκάλων» του προγράμματος share-call. Πρόκειται για αυτοτελείς «ανοιχτές συναντήσεις» για εκπαιδευτικούς (όλων των βαθμίδων/ειδικοτήτων) με ποικίλο περιεχόμενο.

Τέταρτη ανοικτή συνάντηση στις 16 Μαρτίου 2020.

“Η χαρά της αφήγησης”

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε ΕΔΩ.

Για να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με τις «Δευτέρες των Δασκάλων» δηλώστε ενδιαφέρον με mail στη διεύθυνση info.sharecall@gmail.com ή ακολουθείστε την σελίδα στο facebook. (www.facebook.com/mysharecall)

 

Το πρόγραμμα “Share-call” υποστηρίζεται από το START- Create Cultural Change. Το START είναι ένα πρόγραμμα του Robert Bosch Stiftung, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και την Ομοσπονδιακή Ένωση Κοινωνικοπολιτιστικών Κέντρων, και υποστηρίζεται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και το Ίδρυμα Μποδοσάκη.