Eκπαίδευση - Eπιμόρφωση – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Online εργαστήριο: Stop Motion στην Εκπαίδευση

Ένα online σεμινάριο-εργαλείο για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και γενικά όσες και όσους ασχολούνται με ομάδες παιδιών.

 

Στο σεμινάριο οι συμμετέχοντες/ουσες έρχονται σε επαφή με την Ψηφιακή Αφήγηση. Με εργαλείο το Stop Motion και τη διάθεση η τάξη να μετατραπεί σε εργαστήρι, θα φτιάξουν πλάνα μαθημάτων που θα ξεκινούν από τους ίδιους, αλλά θα εμπλουτίζονται και θα υλοποιούνται από τα παιδιά.

Για την παρακολούθηση του σεμιναρίου δεν είναι απαραίτητη η εξοικείωση με εργαλεία Ψηφιακής Αφήγησης, αλλά η διάθεση για γνωριμία και πειραματισμό μ’ αυτά.

 

Εισηγητής: Γιάννης Παττακός

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Έναρξη: Πέμπτη 6/5/2021, στις 19.00

Λήξη: 27/05/2021

κάθε Πέμπτη 19.00 – 21.00

Διάρκεια: 4 δίωρες συναντήσεις

Κόστος συμμετοχής: 50,0€ (45,0€ φοιτητών/ανέργων)

Περισσότερες πληροφορίες/εγγραφές: https://kipos-seminaria.gr/el/seminars/online-stop-motion-stin-ekpaideysi/

ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Αρκτούρος – Τα εκπαιδευτικά προγράμματα

Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ μπαίνει στα Σχολεία και διαδικτυακά!

Για μία ακόμη χρονιά ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ βρίσκεται κοντά στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων σε όλη την Ελλάδα. Παρά τις δυσκολίες που έχει φέρει η πανδημία, η Παιδαγωγική Ομάδα συνεχίζει να υλοποιεί προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τα προγράμματα του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ υλοποιούνται δωρεάν, έχουν προσαρμοστεί στις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης και είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η μορφή τους είναι διαδραστική και ψηφιακή και επιδιώκεται:
  • η ενεργός συμμετοχή των μαθητών/τριων
  • η ενημέρωση και η ευαισθητοποίησή τους για την άγρια ζωή, τη βιοποικιλότητα και το φυσικό περιβάλλον της Ελλάδας
Μπορούν επίσης να αποσταλούν στις σχολικές μονάδες, καθώς διαθέτουν πλούσιο υλικό για περαιτέρω επεξεργασία και αξιοποίησή τους είτε σε σχετικές ενότητες μαθημάτων είτε στην υλοποίηση κάποιου project με σχετικό θέμα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ υλοποιεί προγράμματα στα σχολεία για 29 συναπτά χρόνια, έχοντας εκπαιδεύσει ως σήμερα περισσότερους από 1.500.000 μαθητές! Λόγω των συνθηκών η φυσική παρουσία της Παιδαγωγικής Ομάδας στα σχολεία δεν είναι εφικτή. Όμως αυτό δεν αποτελεί εμπόδιο. Αντιθέτως, είναι μία ευκαιρία για σχολεία και μαθητές σε ακριτικές και νησιωτικές περιοχές να ενημερωθούν για την προστασία της άγριας ζωής και του φυσικού περιβάλλοντος.

Τα διαθέσιμα προγράμματα που μπορούν να υλοποιηθούν είναι δύο και καλύπτουν όλες τις βαθμίδες υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Όποιος/α εκπαιδευτικός ενδιαφέρεται μπορεί να επικοινωνεί με τον ΑΡΚΤΟΥΡΟ για την υλοποίηση προγράμματος καλώντας στα γραφεία στο 2386041500 ή στέλνοντας email στο education@arcturos.gr.
Λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος τηρείται αυστηρή σειρά προτεραιότητας.

Περιγραφή προγραμμάτων:

Δάσος: Πηγή Νερού και Ζωής

Υλοποιείται από το 2008 και έχει παρουσιαστεί έως τώρα σε πάνω από 30.000 μαθητές/τριες.
Κοινό: Απευθύνεται σε μαθητές/τριες Α’ – ΣΤ’ Δημοτικού.
Διάρκεια: Μία διδακτική ώρα (με δυνατότητα επέκτασης της παρουσίασης έως 2 διδακτικές ώρες).

  • Μέχρι πόσο ψηλά φτάνει το δάσος και πόσους ορόφους έχει;
  • Ποια ζώα είναι οι πυροσβεστήρες του δάσους;
  • Πώς τα δέντρα των δασών φέρνουν βροχές;
  • Τι σχέση έχει η ζωή στο δάσος με τη ζωή στην πόλη; Γιατί δεν πλημμυρίζει το δάσος ενώ πλημμυρίζουν οι πόλεις;
  • Πώς το δάσος λειτουργεί ως ομπρέλα;
Αυτές και πολλές άλλες ερωτήσεις καλούνται να απαντήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες στο πρόγραμμα του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ για τα ΔΑΣΗ, ΤΟ ΝΕΡΟ και ΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ. Όταν οι ερωτήσεις απαντηθούν σωστά αυτό που όλοι κερδίζουμε είναι μια καλύτερη ζωή για το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού και ως γενικό σκοπό έχει να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά την άμεση σχέση τους με τα δάση και το νερό παρά το γεγονός ότι δεν ζουν κοντά σε αυτά, με εξαίρεση βέβαια τα περιαστικά δάση.
Πρόκειται για μια διαδραστική παρουσίαση με οπτικοακουστικό τρόπο και με επιμέρους θεματικές ενότητες την αναδάσωση, το δάσος και τη βλάστηση, το δάσος και τους κάτοικούς του (πανίδα), το δάσος και το νερό και τα περιαστικά δάση.

Η παρουσίαση περιλαμβάνει διασκεδαστικά παιχνίδια, θεματικές animation, περιβαλλοντικά μηνύματα, φωτογραφίες από το δάσος αλλά και την πόλη. Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά σε όλη την παρουσίαση.

Το μυστήριο της μικρής αρκούδας

Υλοποιείται από το 2018 και έχει παρουσιαστεί έως τώρα σε πάνω από 12.800 μαθητές/τριες.
Κοινό: Το εκπαιδευτικό παιχνίδι «Το μυστήριο της μικρής αρκούδας» απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση για τη διδασκαλία κάποιας διδακτικής ενότητας που συνδέεται με το φυσικό περιβάλλον και να συνδράμει σε ένα αντίστοιχο πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή σ’ ένα ερευνητικό σχέδιο (Project).
Διάρκεια: Μία διδακτική ώρα (με δυνατότητα επέκτασης της παρουσίασης έως 2 διδακτικές ώρες).
Το «μυστήριο της μικρής αρκούδας» είναι ένα διαδραστικό παιχνίδι που αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες. Ο γενικός σκοπός του είναι η ενημέρωση των μαθητών/τριών για ζητήματα του φυσικού περιβάλλοντος μέσα από παιγνιώδη τρόπο. Παράλληλα με το παιχνίδι εμφανίζονται σύντομες πληροφορίες που σχετίζονται με τις δράσεις της περιβαλλοντικής οργάνωσης ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ για τα δάση, τους οικοτόπους, τη βιοποικιλότητα και για προστατευόμενα είδη της ελληνικής πανίδας όπως η αρκούδα, ο λύκος, η βίδρα, το αγριόγιδο, το ζαρκάδι και το ελάφι.
Το περιεχόμενο του παιχνιδιού
Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι σχεδιασμένο σε οnline περιβάλλον και βασίζεται σε 360ο φωτογραφίες από τις εγκαταστάσεις του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ που βρίσκονται μέσα σε δασικές περιοχές στο νομό Φλώρινας. Περιλαμβάνει 7 γρίφους που καλούνται να λύσουν οι μαθητές/τριες, οι οποίοι παρουσιάζονται μέσα από σκίτσα-γκραβούρες. Οι γρίφοι σχετίζονται με τα μαθηματικά, την παρατηρητικότητα και με γλωσσικές δεξιότητες.
 Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

Creative Thinking: Ξύπνησε τη δημιουργικότητά σου

Online εργαστήριο στον Κήπο

 

Άνοιξη! Νέα εποχή, νέοι τρόποι!

Ένα βιωματικό εργαστήριο για την επανεκκίνηση της δημιουργικότητας και την απογείωση της αποτελεσματικότητας έρχεται στον Κήπο!

Η ικανότητα της φαντασίας, της δημιουργικότητας, είναι μία «υπερδύναμη» που όλοι έχουμε μέσα μας.

Το εργαστήριο Δημιουργικότητας, δείχνει τον τρόπο σε όσες και όσους συμμετέχουν, να ανακαλύψουν και να απελευθερώσουν τις δημιουργικές τους δυνάμεις μέσα από μία σειρά πρακτικών ασκήσεων και μεθοδολογιών όπως το brainstorming, mind-mapping, storyboard, moodboard, και storytelling.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε όποιους θέλουν να «ξυπνήσουν» τη δημιουργικότητά τους! Σε όποιους θέλουν να είναι χρήσιμοι, αποτελεσματικοί, να αποκτήσουν νέες δεξιότητες! Σε άτομα που χρειάζεται να έχουν καινοτόμες ιδέες, να σκέφτονται διαφορετικά (Think out of the box), να δίνουν πρακτικές λύσεις, να είναι εφευρετικοί και πρωτοπόροι!

 

Εισηγήτρια: Μάγκυ Παπαχαραλάμπους

 

Υλικά που θα χρειαστεί να έχουν οι συμμετέχοντες την ώρα του εργαστηρίου:

Μπλοκ με λευκές σελίδες (Α4) ή λευκά χαρτιά, μολύβι, τετράδιο σημειώσεων, χρωματιστά μολύβια ή μαρκαδόρους, παλιά περιοδικά/εφημερίδες/έντυπα.

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Έναρξη εργαστηρίου: Τρίτη 13 Απριλίου 2021

Ώρα: 19.30

Διάρκεια:  4 συναντήσεις

online μέσω της πλατφόρμας zoom

Κόστος συμμετοχής: 60,0€ (55,0€ φοιτητών/ανέργων)

Για πληροφορίες/συμμετοχές: ΕΔΩ 

/* Fem.Gamers */  

Eργαστήρια gaming για γυναίκες

 

Το Goethe-Institut Thessaloniki σε συνεργασία με διακεκριμένους εκπαιδευτικούς και την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία Genderhood, διοργανώνει μια σειρά online εργαστηρίων με θέμα την ισότητα και τον ρόλο των γυναικών στον τομέα των ψηφιακών παιχνιδιών.

 

Στόχος της δράσης είναι η προώθηση της ποικιλομορφίας και η γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος μεταξύ των φύλων στον τομέα του gaming μέσω της εκπαίδευσης και της ενδυνάμωσης σε ψηφιακές δεξιότητες, παρέχοντας σε κορίτσια και γυναίκες, εργαλεία και ευκαιρίες να γνωρίσουν καλύτερα τη βιομηχανία των ψηφιακών παιχνιδιών και του προγραμματισμού. Οι συμμετέχουσες θα έχουν παράλληλα τη δυνατότητα να ενημερωθούν για μελλοντικές επαγγελματικές προοπτικές απασχόλησης και για τη δικτύωσή τους στη βιομηχανία του gaming.

 

Τα κορίτσια και οι γυναίκες παίζουν σήμερα σε μεγάλο ποσοστό βιντεοπαιχνίδια, αποτελούν ωστόσο τη μειονότητα σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη ψηφιακών παιχνιδιών. Σύμφωνα με μελέτες, η αναπαράσταση γυναικείων χαρακτήρων στα παιχνίδια συνεχίζει να είναι μέχρι και σήμερα προβληματική και συχνά βασισμένη πάνω σε στερεότυπα. Οι αφηγήσεις και οι χαρακτήρες που απεικονίζονται στα ψηφιακά παιχνίδια περιορίζονται επίσης συχνά από την έλλειψη ποικιλομορφίας σε ό,τι αφορά τη δημιουργία και παραγωγή τους.

 

Κατά τη διάρκεια της σειράς εργαστηρίων, συμμετέχουσες από όλη την Ελλάδα θα μάθουν βασικές αρχές ανάπτυξης παιχνιδιών μέσα από διαδικτυακές συνεδρίες με την υποστήριξη ειδικών από τη βιομηχανία gaming. Το επίκεντρο του προγράμματος θα είναι η ανάπτυξη βασικών γνώσεων στον τομέα του προγραμματισμού και του σχεδιασμού παιχνιδιών.

 

Οι συναντήσεις θα αποτελούνται από μια σύντομη θεωρητική εισαγωγή και ένα πρακτικό μέρος (δημιουργία παιγνιδιών για κινητά, μηχανή παιχνιδιών Unity, συνδεσιμότητα και Multiplayer μέσω Google και Unity). Οι συμμετέχουσες θα αναπτύξουν στη συνέχεια ένα δικό τους παιχνίδι και θα το παρουσιάσουν στην ομάδα τους. Θα έχουν τέλος την ευκαιρία να συζητήσουν σε live σύνδεση με προσκεκλημένες επαγγελματίες από την Ελλάδα και τη Γερμανία, οι οποίες θα μοιραστούν με την ομάδα τις προσωπικές τους εμπειρίες από τον χώρο.

 

Εκπαιδευτές/εκπαιδεύτριες εργαστηρίων:
Dr. Eλένη Χριστοπούλου, Εκπαιδεύτρια, Διδάσκουσα Τμήματος Πληροφορικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
M.Sc. Mάριος Μαγιολαδίτης, Εκπαιδευτής
M.Sc. Αθανάσιος Καπελώνης, Game developer

Καλεσμένη ομιλήτρια:
Barbara v. Hunnius, Lead Developer, the Good Evil GmbH, DE

 

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Συνεδρίες

8.4.21, 18:00 – 21:00

15.4.21, 18:00 – 21:00

22.4.21, 18:00 – 21:00

για γυναίκες 18 – 40 ετών

Τρόπος Διεξαγωγής: online μέσω Πλατφόρμας Zoom

Γλώσσα: Ελληνική

Η συμμετοχή είναι δωρεάν, κατόπιν ηλεκτρονικής δήλωσης μέχρι και τις 31.03.2021.

Προσοχή: Η εγγραφή αφορά τη συμμετοχή σε όλη την ενότητα (3 συνεδρίες ανά ηλικία/είδος εργαστηρίου).

Δηλώσεις συμμετοχής: https://bit.ly/3rClUv1

Περισσότερες πληροφορίες: https://bit.ly/2PZfTdN

 

 

Goethe-Institut Thessaloniki

Facebook page: https://www.facebook.com/pg/goetheinstitut.thessaloniki

Instagram: @goetheinstitut_thess

Website: http://www.goethe.de/thessaloniki

 

Genderhood

Facebook page: https://www.facebook.com/Genderhood

Instagram: @genderhood

Website: https://genderhood.org/

/* Fem.Gamers */  

Online εκπαιδευτικά εργαστήρια gaming για κορίτσια 

 

Το Goethe-Institut Thessaloniki σε συνεργασία με διακεκριμένους εκπαιδευτικούς και την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία Genderhood, διοργανώνει μια σειρά online εργαστηρίων με θέμα την ισότητα και τον ρόλο των γυναικών στον τομέα των ψηφιακών παιχνιδιών.

 

Στόχος της δράσης είναι η προώθηση της ποικιλομορφίας και η γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος μεταξύ των φύλων στον τομέα του gaming μέσω της εκπαίδευσης και της ενδυνάμωσης σε ψηφιακές δεξιότητες, παρέχοντας σε κορίτσια και γυναίκες, εργαλεία και ευκαιρίες να γνωρίσουν καλύτερα τη βιομηχανία των ψηφιακών παιχνιδιών και του προγραμματισμού. Οι συμμετέχουσες θα έχουν παράλληλα τη δυνατότητα να ενημερωθούν για μελλοντικές επαγγελματικές προοπτικές απασχόλησης και για τη δικτύωσή τους στη βιομηχανία του gaming.

 

Τα κορίτσια και οι γυναίκες παίζουν σήμερα σε μεγάλο ποσοστό βιντεοπαιχνίδια, αποτελούν ωστόσο τη μειονότητα σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη ψηφιακών παιχνιδιών. Σύμφωνα με μελέτες, η αναπαράσταση γυναικείων χαρακτήρων στα παιχνίδια συνεχίζει να είναι μέχρι και σήμερα προβληματική και συχνά βασισμένη πάνω σε στερεότυπα. Οι αφηγήσεις και οι χαρακτήρες που απεικονίζονται στα ψηφιακά παιχνίδια περιορίζονται επίσης συχνά από την έλλειψη ποικιλομορφίας σε ό,τι αφορά τη δημιουργία και παραγωγή τους.

 

Κατά τη διάρκεια της σειράς εργαστηρίων, συμμετέχουσες από όλη την Ελλάδα θα μάθουν βασικές αρχές ανάπτυξης παιχνιδιών μέσα από διαδικτυακές συνεδρίες με την υποστήριξη ειδικών από τη βιομηχανία gaming. Το επίκεντρο του προγράμματος θα είναι η ανάπτυξη βασικών γνώσεων στον τομέα του προγραμματισμού και του σχεδιασμού παιχνιδιών. Οι συμμετέχουσες θα έχουν τέλος την ευκαιρία να συζητήσουν σε live σύνδεση με προσκεκλημένες επαγγελματίες από την Ελλάδα, τη Γερμανία, την Αγγλία και την Ιρλανδία, οι οποίες θα μοιραστούν τις προσωπικές τους εμπειρίες από τον χώρο.

 

Εκπαιδευτές/εκπαιδεύτριες online εργαστηρίων:

Dr. Ελένη Χριστοπούλου, Εκπαιδεύτρια, Διδάσκουσα Τμήματος Πληροφορικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

M.Sc. Μάριος Μαγιολαδίτης, Εκπαιδευτής

M.Sc. Αθανάσιος Καπελώνης, Game developer

Σοφία Κωνσταντοπούλου, Εκπαιδεύτρια για ζητήματα φύλου

 

Καλεσμένες ομιλήτριες:

Μαριλένα Παπακώστα, Head Of Brand Marketing at Frontier Developments, UK

Μαρία Σαριδάκη, Eρευνήτρια / Kαλλιτεχνική διευθύντρια “TRUST IN PLAY”, GR

Μιχαέλα Βαλασιάδη, Gamer / Φοιτήτρια ψυχολογίας, ΙΕ

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Συνεδρίες

2.4.21, 17:00 – 20:00

3.4.21, 17:00 – 20:00

4.4.21, 17:00 – 20:00

για κορίτσια 9 – 12 ετών

Τρόπος Διεξαγωγής: online μέσω Πλατφόρμας Zoom

Γλώσσα: Ελληνική

Η συμμετοχή είναι δωρεάν, κατόπιν ηλεκτρονικής δήλωσης μέχρι και τις 31.03.2021.

Προσοχή: Η εγγραφή αφορά τη συμμετοχή σε όλη την ενότητα (3 συνεδρίες ανά ηλικία/είδος εργαστηρίου).

Δηλώσεις συμμετοχής: https://bit.ly/3taujWN

Περισσότερες πληροφορίες: https://bit.ly/3ev2KDx

 

 

Goethe-Institut Thessaloniki

Facebook page: https://www.facebook.com/pg/goetheinstitut.thessaloniki

Instagram: @goetheinstitut_thess

Website: http://www.goethe.de/thessaloniki

 

Genderhood

Facebook page: https://www.facebook.com/Genderhood

Instagram: @genderhood

Website: https://genderhood.org/

Μόνο για σχολεία: Επαναφορά στη Φύση

Ποιόν στόχο έχουν οι μαθητές σας; Ένα πρωτοποριακό online σεμινάριο KinderDocs για παιδιά και νέους από 12-17 ετών

Όλες τις Τρίτες του Μαρτίου 2021

  • Έχουν οι μαθητές σας στην φαρέτρα τους τεχνικές με τις οποίες θέτουν στόχους έτσι ώστε να τους υλοποιήσουν;
  • Με ποιόν τρόπο επιστρέφουν σε μια σωματική και ψυχική κατάσταση συγκέντρωσης και ηρεμίας όταν τους κυριεύει μη παραγωγικό άγχος στο σχολείο;

  • Η ταινία Rediscovery γίνεται αφορμή και βάση για να μάθουν νέες παραγωγικές πρακτικές για τη ζωή τους, τις εξετάσεις, τα όνειρα τους.

Στο βιωματικό online εργαστήριο του KinderDocs  οι μαθητές αφού δουν την ταινία θα εξασκηθούν σε:

  • Τεχνικές συγκέντρωσης
  • Τεχνικές χαλάρωσης
  • Νοερής απεικόνισης
  • Ρυθμικής αναπνοής
  • Μυϊκής χαλάρωσης
  • Θα λάβουν σημειώσεις για να μπορούν να επανέρχονται στις τεχνικές ανά πάσα στιγμή.

 

Με τους: Γιάννη Χρυσουλάκη, Βιολόγο, Προπονητή Καράτε, Δάσκαλο Γιόγκα
και Δήμητρα Κουζή, Δημοσιογράφο-Σκηνοθέτη, Δασκάλα Γιόγκα, Ιδρύτρια του KinderDocs.

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Τρίτες πρωί 09.00 – 11.40 (ή άλλη ώρα κατόπιν συνεννόησης) στο Zoom

Για μαθητές ΣΤ’ Δημοτικού, Γυμνασίου ή Λυκείου 

Κόστος: 10€ ανά μαθητή (20 μαθητές κατ’ ελάχιστον)

Εξασφαλίστε τη θέση σας εδώ 

Το KinderDocs είναι εγκεκριμένο ως εκπαιδευτικό πρόγραμμα από τη Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας (A.Π. 99877/2020).

Hehe Art – Messy, Sensory & Clay Play

Σεμινάρια αισθητηριακού παιχνιδιού: Messy, Sensory & Clay Play

Είναι ο φυσικός τρόπος παιχνιδιού, ελεύθερος και μη-κατευθυντικός, που προσφέρει αναρίθμητα οφέλη σε μικρούς και μεγάλους ανθρώπους και είναι απαραίτητος σε όλες τις δομές προσχολικής εκπαίδευσης!

 

Οι Hehe Art, Play & Therapy, ιδρυτές των πρώτων messy play ομάδων της Ελλάδας, προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εκπαίδευση, συνολικής διάρκειας 45 ωρών, που οδηγεί στο πιστοποιητικό με τίτλο: Messy, Sensory & Clay Play – Το αισθητηριακό παιχνίδι ως μέσο ανάπτυξης, σύνδεσης & θεραπείας.

 

Πρόκειται για έναν κύκλο αυτοτελών διαδικτυακών σεμιναρίων, δια ζώσης πρακτικής άσκησης και ομαδικών/ατομικών εποπτειών, που προσφέρει μια διεισδυτική ματιά στο αισθητηριακό παιχνίδι και παρέχει όλες τις απαραίτητες θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα στο σχολείο, στη θεραπεία ή στο σπίτι, με γνώση και αυτοπεποίθηση!

Τα σεμινάρια του κύκλου μπορούν να παρακολουθηθούν είτε μεμονωμένα, είτε ως κομμάτι της ολοκληρωμένης εκπαίδευσης. 

 

Απευθύνεται σε:

  • παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας
  • ειδικούς παιδαγωγούς
  • νηπιαγωγούς
  • ειδικούς εργοθεραπείας, λογοθεραπείας, φυσιοθεραπείας, ψυχικής υγείας
  • εικαστικούς
  • γονείς και
  • οποιονδήποτε άνθρωπο θέλει να θυμηθεί πώς είναι να παίζει σαν παιδί και να εμπλουτίσει τις πρακτικές του με το πολύτιμο αυτό παιχνίδι!

 

Έναρξη επόμενου κύκλου: Σάββατο 27/02/2021

Κόστος εκπαίδευσης: 500

Early Bird εγγραφές: (450 ευρώ) ως 14/01/2021

Σε περίπτωση που θέλετε να παρακολουθήσετε μεμονωμένα τα σεμινάρια δείτε ΕΔΩ.

Για αναλυτικές πληροφορίες: www.messyplayseminars.gr

hehe2art@gmail.com

2310911941

Το “σκέφτομαι και γράφω” ανάποδα

Μια διαφορετική προσέγγιση στο μάθημα της έκθεσης

διδάσκει ο Φώτης Δούσος

Ένα κείμενο χτίζεται όπως ένα κτήριο. Πρώτα μπαίνουν τα θεμέλια, μετά οι κολόνες και τα πατώματα και τέλος όλα τα υπόλοιπα.

Αυτή τη λογική σειρά όμως στο γράψιμο συχνά την ανατρέπουμε: ξεκινάμε από το τέλος και αγνοούμε τα προηγούμενα στάδια.

Κανένα μέρος της διαδικασίας δεν είναι υποδεέστερο των άλλων. Αλλά το να εστιάζουμε στο θέμα ή στην ορθογραφία ή στο ύφος, ξεχνώντας τις δομές βάσης, μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα.

Πολλά παιδιά δυσφορούν μπροστά στην εικόνα της λευκής σελίδας ενώ μόνιμη επωδός πολλών άλλων είναι ότι δεν ξέρουν τι να γράψουν. Κι όμως, όλοι κρύβουμε μέσα μας έναν καλό αφηγητή.

Και αυτός αποκαλύπτεται όταν αίρονται όλα τα εμπόδια που δεν μας αφήνουν να τον δούμε…

Η ενασχόληση με το γράψιμο έχει αναγνωρισμένα παιδαγωγικά αποτελέσματα. Οξύνει τη φαντασία, προωθεί τη λογική σκέψη, ενισχύει τη συγκέντρωση και την παρατηρητικότητα, ενώ συγχρόνως αποτελεί βαλβίδα συναισθηματικής αποσυμπίεσης, εργαλείο ενσυναίσθησης και όργανο αυτογνωσίας.

 

Αυτό το μικρό εισαγωγικό σεμινάριο που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Α’ βάθμιας εκπαίδευσης προτείνει μια εκ βάθρων αναθεώρηση στην προσέγγιση του μαθήματος της έκθεσης.

 

Ερωτήματα που θα διερευνηθούν:

Πώς βοηθάμε τα παιδιά να γράψουν ελεύθερα αλλά συγχρόνως και με συγκεκριμένες κατευθύνσεις;

Τι σημαίνει «χτίζω» ένα κείμενο με στέρεες βάσεις;

Πώς ξεφεύγουμε από την τυραννία του θέματος χωρίς να βγούμε από το θέμα;

Πώς συνδέεται ένα κείμενο με τις βαθύτερες ψυχολογικές και συναισθηματικές ανάγκες εκείνων που το γράφουν;

Τι χρειάζεται για να δώσουμε σχήμα, μορφή και φόρμα στην αχαλίνωτη φαντασία των παιδιών;

Πώς τα κάνουμε να αγαπούν το γράψιμο;

Λίγα λόγια για τον Φώτη Δούσο

Ο Φώτης Δούσος σπούδασε θεατρολογία στη Θεσσαλονίκη. Ασχολείται με τη σκηνοθεσία, το γράψιμο και τη διδακτική της δημιουργικής γραφής. Έχει ασχοληθεί με το μυθιστόρημα, το διήγημα, το δοκίμιο, το θεατρικό κείμενο και το σενάριο. Αυτό το διάστημα εκπονεί τη διδακτορική του διατριβή στο Πανεπιστήμιο Κρήτης με θέμα την τεχνική της νεοελληνικής πεζογραφίας. Το τελευταίο του βιβλίο «Παβ ο φάλτσος τζίτζικας και η περιπέτεια με τα τυφλά μυρμήγκια» ήταν προτεινόμενο για το βραβείo ΙΒΒΥ καθώς και για το βραβείο του περιοδικού ο Αναγνώστης.

Το μότο του είναι: Nulla dies sine linea (καμία μέρα χωρίς γραμμή).

Θεωρεί ότι η όρεξη για λογοτεχνία έρχεται με το γράψιμο και το διάβασμα!

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Ώρες και μέρες διεξαγωγής

Την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2021, ώρες: 19.00 -21.00

& την Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021, ώρες: 10.00 – 12.00

Σύνολο: 4 ώρες

Κόστος: 40 ευρώ

Δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης (μη μοριοδοτούμενη)

Περιορισμένος αριθμός θέσεων.

Το σεμινάριο γίνεται μέσα από την πλατφόρμα του zoom.

Κλείστε έγκαιρα τη συμμετοχή σας στα (+30) 2313095148, (+30) 6986513929, στο info@hippotheatreschool.com ή στείλε μήνυμα μέσω της σελίδας μας στο fb: facebook.com/hippotheatreschool.

Παίζουμε μαζί

Online παιδικό καλλιτεχνικό εργαστήριο για παιδιά 6 – 8 ετών

 

Μέσα σε αυτή δύσκολη συγκυρία κατά τη διάρκεια του lockdown, ο «ΚΗΠΟΣ’ προτείνει ένα διαδικτυακό πρόγραμμα με καλλιτεχνικές δημιουργίες και δραστηριότητες που απευθύνεται σε παιδιά δημοτικού ώστε να μη βαρεθούν ποτέ στο σπίτι!

Μέχρι την δια ζώσης αντάμωση, θα πραγματοποιούνται συναντήσεις διαδικτυακά για να «Καλλιτεχνήσουμε παρέα».

Τα παιδιά καλούνται να γίνουν μικροί σκηνοθέτες με την κάμερα του κινητού, να φτιάξουν ένα μουσικό πανδαιμόνιο με όργανα από το σπίτι, να παίξουνε θέατρο, να δώσουν ζωή σε  σπιτικά αντικείμενα και να γράψουν την δική τους ιστορία.

 

Εισηγήτρια: Λία Γεροπούλου, εμψυχώτρια, ανιματέρ

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Έναρξη εργαστηρίου: 11/12/2020

Λήξη εργαστηρίου: 22/01/2021

Θα πραγματοποιηθεί online σε πέντε συναντήσεις, κάθε Παρασκευή 18:00 – 19:30.

Η κάθε συνάντηση διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά.

Στο εργαστήριο συμμετέχουν παιδιά από 6 έως 8 ετών.

Το συνολικό κόστος είναι 30,00 € (25,0€ φοιτητών/ανέργων).

Περισσότερες πληροφορίες & Αιτήσεις συμμετοχής ΕΔΩ.

 

ONLINE Εργαστήρι κατασκευής ταινίας μικρού μήκους

Φτιάχνω μια ταινία από την καραντίνα, για εφήβους 14 – 19 ετών

 

O Κήπος, προσκαλεί εφήβους 14 – 19 ετών να γράψουν, να γυρίσουν και να παρουσιάσουν την δικιά τους ταινία μικρού μήκους από το σπίτι.

Στόχος του σεμιναρίου είναι η εξοικείωση του εφήβου με την τέχνη του κινηματογράφου τόσο σε πρακτικό όσο και σε θεωρητικό επίπεδο.

Δεν είναι απαραίτητη καμία γνώση ή προηγούμενη ασχολία με το αντικείμενο. Το σεμινάριο ξεκινάει με εισαγωγή στις βασικές αρχές του κινηματογράφου εμβαθύνοντας όλο και περισσότερο σε κάθε μάθημα. Η θεωρία θα συνοδεύεται πάντα και από παραδείγματα σημαντικών ταινιών, για την καλύτερη αφομοίωση της.

Οι ταινίες θα γυριστούν τηρώντας τους περιορισμούς της καραντίνας, δηλαδή ο κάθε έφηβος θα γυρίσει την δικιά του ταινία από το σπίτι με την καθοδήγηση και προετοιμασία που θα έχει γίνει στο σεμινάριο.

Στο τέλος του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα γνωρίζουν πλέον τα διαφορετικά στάδια από τα οποία περνάει κάποιος για να δημιουργήσει μία ταινία, καθώς θα είναι και σε θέση να αναγνωρίσουν τις διαφορετικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται στον κινηματογράφο και το σκοπό τους. Έτσι, η παρακολούθηση μίας ταινίας στο μέλλον θα είναι πιο ουσιώδης.

Στο τέλος του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα έχουν δημιουργήσει μία δική τους ταινία μικρού μήκους για να παρουσιάσουν σε συγγενείς και φίλους οnline.

 

Εισηγήτρια: Χριστίνα Πεντερίδου

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Έναρξη εργαστηρίου: 15/12/2020

Λήξη εργαστηρίου: 02/02/2021

Κάθε Τρίτη, 18:00 – 20:00

Θα πραγματοποιηθεί ONLINE σε οκτώ συναντήσεις των δύο ωρών.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εφήβους, 14 – 19 ετών.

Το συνολικό του κόστος είναι 70€.

Περισσότερες πληροφορίες & αιτήσεις συμμετοχής ΕΔΩ.

KinderDocs: Προβολές online για Παιδιά & Νέους

Το Kinderdocs φέτος γίνεται όλο online, άρα μπορεί να έρθει όπου βρίσκεστε σε Ελλάδα και Κύπρο. Επιλέξτε ένα από τα webinars για μαθητές από 9 -17 ετών. Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα σε ψηφιακή τάξη ή με την οικογένεια.

Τα θέματα που πραγματεύονται τα ντοκιμαντέρ είναι: Οικογενειακές σχέσεις, το σχολείο, το περιβάλλον, οι σχέσεις με τους συνομήλικους, η μετάβαση και αναζήτηση της ταυτότητας στην εφηβεία, θέματα επιστήμης που αφορούν τα παιδιά ανοίγουν παράθυρα στον κόσμο και δίνουν τροφή για κριτική και δημιουργική σκέψη.

 

KinderDocs ONLINE – Το KinderDocs έρχεται στις ψηφιακές τάξεις!

Υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έρχεται στην τάξη σας μέσω διαδικτύου.

Για κάθε σχολείο σε Ελλάδα και Κύπρο!

Δημιουργικά ντοκιμαντέρ με πρωταγωνιστές παιδιά και εφήβους, εμπλουτισμένα με ειδικό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές της πρωτοβάθμιας (Δ’ – ΣΤ’ Δημοτικού) και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Α’ Γυμνασίου – Β’ Λυκείου), δημιουργούν κοινή εμπειρία, αφορμή για συζήτηση, δράση και αλληλεπίδραση, και αναπτύσσουν δεξιότητες για τον 21ο αιώνα.

ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ

Οι ταινίες προβάλλονται με ελληνικούς υπότιτλους

 

Το KinderDocs είναι εκπαιδευτικό πρόγραμμα εγκεκριμένο από τη Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας (27-07-2020 Α.Π. 99877/Δ7). 

 

Το KinderDocs προτείνει ταινίες για παιδιά δημοτικού

  • Καλημέρα κύριε Φώτη, Δήμητρα Κουζή, Ελλάδα, 2020, 70′
    κατάλληλο από 10 ετών Ι διαθέσιμο από 5/12
    Θέματα: εκπαίδευση, πολυπολιτισμικότητα

ΤΡΕΙΛΕΡ

  • Α Field Guide to Being a 12-year-old Girl, Tilda Cobham-Ηervey, Αυστραλία, 2017, 20΄
    κατάλληλο από 10 ετών
    Θέματα: προεφηβεία, μετάβαση, στερεότυπα, αγγλικά

ΤΡΕΙΛΕΡ

  • La Laguna, Aaron Schock, Η.Π.Α./Μεξικό, 2016, 44΄
    κατάλληλο από 9 ετών 
    Θέματα: εθνογραφία, φύση, παγκοσμιοποίηση

ΤΡΕΙΛΕΡ

  • Buddy, Heddy Honigmann, Ολλανδία, 2018, 55΄
    κατάλληλο από 9 ετών 
    Θέματα: σκύλοι οδηγοί, σκύλοι βοηθοί, αναπηρία

ΤΡΕΙΛΕΡ

  • Once Upon a Tree, Marleen Van der Werf, 2013, 13΄
    κατάλληλο από 10 ετών
    Θέματα: οικολογική συνείδηση, μετάβαση, κλιματική αλλαγή, εφηβεία

ΤΡΕΙΛΕΡ

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Οι προβολές γίνονται διαδικτυακά. Για να έρθει το Kinderdocs στο σχολείο σας:

Συμπληρώστε τη Φόρμα

Εισιτήριο: 5 ευρώ/μαθητή για την προβολή μαζί με την εκπαιδευτική μέθοδο KinderDocs Toolkit που περιλαμβάνει και εκπαιδευτικό υλικό ανά ταινία σε επιμέλεια της Ειρήνης Βοκοτοπούλου (κατ’ ελάχιστον 20 μαθητές)

Ελάχιστη συμμετοχή: 20 μαθητές

 

Kyriakidou Downtown – Ξενόγλωσσα Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Πρόγραμμα Σπουδών για το σχολικό έτος 2020-2021

Youngstars

Παιχνιδοεργαστήρια αγγλικών για παιδιά 4 – 7 ετών

 

Τμήματα Αγγλικών για παιδιά

Juniors, Starters, Beginners, A1, A2, B1, B2, C1, C2

 

Τμήματα Αγγλικών για φοιτητές

  • IELTS (απευθύνεται σε άτομα που η μητρική τους γλώσσα δεν είναι τα αγγλικά και θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε βρετανικά ή αγγλόφωνα πανεπιστήμια)
  • Πτυχία  CAMBRIDGE-MICHIGAN
  • LOWER/ADVANCED/PROFICIENCY

 

Τμήματα Ενηλίκων

Bla Bla Classes (Conversation classes for adults)

Μαθήματα αγγλικών για ενήλικες, φοιτητές και επαγγελματίες, μέσα από ένα ευέλικτο πρόγραμμα που σου προσφέρει άνεση και αυτοπεποίθηση στην παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου.

 

Τμήματα Ισπανικών

  • ONLINE Επίπεδο Α1
  • Επίπεδα Α1 – Α2 – B1
  • Επίπεδα Β1+ – Β2
  • Εξετάσεις: Β2 κρατικό & Dele Cervantes

 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα προγράμματα απευθυνθείτε στη γραμματεία ή ενημερωθείτε ΕΔΩ. 

 

Playtogether – Τμήμα Μαγειρικής

Play as a chef

Μέσα από messy & sensory play αλλά και μαγειρική, οι μικροί φίλοι μαθαίνουν να δοκιμάζουν νέες τροφές και να τρέφονται σωστά και ισορροπημένα.

Τις ώρες του προγράμματος ο χώρος θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τους συμμετέχοντες.

Επιπλέον, στις δραστηριότητες που περιλαμβάνουν μαγειρική, κάθε παιδί έχει τα δικά του υλικά.

Χρήσιμες Πληροφορίες

Έναρξη Προγράμματος: Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2020

Πρωινό τμήμα

κάθε Τετάρτη (από 04/11/2020)

Ώρα: 11.00 – 12.00)

για παιδιά ηλικίας 1,5 – 3,5 ετών

Απογευματινό τμήμα

κάθε Πέμπτη (από 05/11/2020)

Ώρα: 17.00 – 18.00

για παιδιά ηλικίας 2 – 5 ετών

Κόστος Συμμετοχής: 8 ευρώ/συνάντηση.

Περιορισμένος αριθμός θέσεων. Απαραίτητη η κράτηση.

Δηλώσεις συμμετοχής: 6985724447

Montessori Lab – Τμήματα εκπαίδευσης & επιμόρφωσης

Το «Montessori Lab» προτείνει εβδομαδιαία τμήματα βασισμένα στις αρχές του Μοντεσσοριανού παιδαγωγικού συστήματος.

 

Αναλυτικά τα τμήματα:

  • Τμήμα προσαρμογής για ηλικίες 2 ως 3 ετών

Το τμήμα προσαρμογής δημιουργήθηκε για τα παιδιά που βρίσκονται στο τέλος της βρεφικής τους ηλικίας, με σκοπό την ομαλή ένταξή τους στο περιβάλλον του εργαστηρίου, την σταδιακή απομάκρυνση από τον γονέα καθώς και την δημιουργία σχέσης ασφάλειας με τους φροντιστές. Καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου, παρέχεται δωρεάν συμβουλευτική στους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών σε ό, τι αφορά το παιδί και την εκπαίδευσή του.

Δευτέρα & ΤετάρτηΤρίτη & Πέμπτη

Ώρες: 17.15 – 18.15

Μέγεθος τμήματος: έως 6 παιδιά

  • Τμήμα ενασχόλησης με το Μοντεσσοριανό υλικό για ηλικίες 3 – 6

Τα απογευματινά τμήματα του εργαστηρίου, δημιουργήθηκαν για τα παιδιά νηπιακής ηλικίας. Στόχος είναι να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με το εκπαιδευτικό υλικό αλλά και με τις βασικές αρχές της μοντεσσοριανής αγωγής. Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, παρέχεται δωρεάν συμβουλευτική στους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών σε ό, τι αφορά το παιδί και την εκπαίδευσή του.

Δευτέρα & Τετάρτη / Τρίτη & Πέμπτη 

Ώρες: 18.30 – 20.15

Παρασκευή

Ώρες: 17.00-18.30 / 18.45-20.15

Μέγεθος τμήματος: έως 10 παιδιά

 

  • Τμήματα για βρέφη 18 – 24 μηνών mamas & kids

κάθε ​Παρασκευή

Ώρες: 9.30 – 10.30 / 11.00 – 12.00

Μέγεθος τμήματος: έως 5 παιδιά με 1 συνοδό

 

 

ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Ανθή Θάνου – Αφήγηση λαϊκών παραμυθιών

Για δέκατη χρονιά συνεχίζουν οι εκπαιδευτικές παραστάσεις για παιδιά με την Ανθή Θάνου και τον Αλέξανδρο Μακρή στο φιλόξενο χώρο του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας Θράκης

 

Οι παραστάσεις που προτείνονται:

Άλεθε, μύλε μ’, άλεθε…

Μετά από περιήγηση των παιδιών με διαδραστικό τρόπο στη μόνιμη έκθε­ση της υδροκίνησης, ακολουθεί αφήγηση λαϊκών παραμυθιών από την Ανθή Θάνου, με συνοδεία ζωντανής μουσικής από τον Αλέξη Μακρή. Υλικό πλούσιο σε παραμύθια με μύλους και μυλωνάδες. Η καθημερι­νότητα των παλιών ανθρώπων συνδέεται άμεσα με τον μύλο, αφού για να φτιάξουν ψωμί έπρεπε πρώτα να αλέσουν και για να ψήσουν έπρεπε να κόψουν ξύλα. Ένα ταξίδι στον χρόνο μέσα από τα παραμύθια. Σύνδεση του χθες με το σήμερα με γέφυρα τη φαντασία. Μια φαντασία που καλπάζει και μας μιλάει με λόγια «στρογγυλά»: αλώνι, μύλος, ταψί, καρβέλι, φτερωτή… γυρνάει η φτερωτή και φέρνει σκόρπια λόγια από μακριά. Αφουγκραστείτε… τα λόγια γίνονται παραμύθια, ιστορίες, μύθοι και παραδόσεις για ξυλο­κόπους και μυλωνάδες, για χειρόμυλους και νερόμυλους, για τα παγανά, τους καλικάντζαρους που στ’ αλεύρι κυλιούνται κι ύστερα …σουτ!

Ακούστε… το παραμύθι αρχίζει!

 

Μ’ αστέρια στον ποδόγυρο…

Ανέμη να γυρίσει παραμύθι ν’ αρχινήσει και η κλωστή της θα γίνει χρωματιστό φουστάνι, θα γίνει λευκό πουκαμισάκι για ένα φτωχό καλό παιδί, θα γίνει φορεσιά μ’ αστέρια στον ποδόγυρο, κεντίδια στα φαρδομάνικα, λουλούδια στο ζωνάρι, θα γίνει παραμύθι που θα ταξιδεύει από το στόμα στο αυτί κι απ’ τ’ αυτί στο στόμα…

Με αφορμή την μόνιμη έκθεση του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας Θράκης «Μακεδονία, Θράκη: Παραδοσιακές ενδυμασίες, 1860 – 1960», στην οποία γίνεται αρχικά μία περιήγηση των παιδιών με διαδραστικό τρόπο από μουσειοπαιδαγωγούς, επιλέγονται τα παραμύθια και έπειτα ταξιδεύουν μέσα από τις φορεσιές σε τόπους μακρινούς κι αλλιώτικους

 

Το νερό, οι κλώστρες κι ένα μαγικό πανί

Το νερό είναι πηγή ζωής για τον άνθρωπο, απαραίτητο για την επιβίωση και την καθημερινότητά του. Αν στερέψει το νερό, στερεύει κι η ζωή… Έτσι, τρία παλικάρια ξεκινούν να σώσουν το ποτάμι τους, συναντούν τρεις κλώστρες που γνέθουν με τη ρόκα και τ’ αδράχτι τη μοίρα της ζωής, υφαίνουν το ριζικό και μαζί μ’ αυτό κι ένα πανάκι μαγικό! Τι κρύβει το πανί αυτό στα στημόνια και τα υφάδια του; Θα τ’ ανακαλύψετε γνωρίζοντας την κατεργασία των μάλλινων υφαντών μέσα από τα υδροκίνητα εργαστήρια της νεροτριβής και του μαντανιού της προβιομηχανικής κοινωνίας!

Η παράσταση είναι εμπνευσμένη από τη μόνιμη έκθεση του μουσείου για τους μύλους της Μακεδονίας και της Θράκης και συγκεκριμένα την ενότητα που αφορά στην υφαντική, τη νεροτριβή και το μαντάνι.

 

Πληροφορίες

Λαογραφικό & Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας – Θράκης

Τηλεφωνικό Κέντρο: 2310 83.05.91, 2310 88.98.40, 2310 88.98.55

email: lemm-th@otenet.gr

Τα παραμύθια πάνε σχολείο
Παραστάσεις αφήγησης παραμυθιών με συνοδεία ζωντανής μουσικής

Τα παραμύθια ξεκινούν και φέτος το ταξίδι τους στα σχολεία, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα λόγω covid. H φετινή χρονιά είναι δύσκολη για μικρούς και μεγάλους λόγω πανδημίας. Όμως μικρές αποδράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα (όπως αναφέρει το ΦΕΚ Στο άρθρο 16 του Π.Δ. 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α), όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 23, ν. 4559/2018 (ΦΕΚ 142 Α), το άρθρο 204 του ν. 4610/2019 (ΦΕΚ 70 Α) και το άρθρο 49 του ν. 4653/2020 (ΦΕΚ 12 Α) αναφέρονται οι προϋποθέσεις και οι όροι για την πραγματοποίηση εκδρομών και διδακτικών επισκέψεων των Νηπιαγωγείων και εν γένει όλων των σχολικών δράσεων που λαμβάνουν χώρα εντός και εκτός του σχολείου που συμπληρώνουν και εμπλουτίζουν τα προγράμματα σπουδών) είναι αναγκαία να συμβούν γιατί η τέχνη είναι αυτή που μας παρηγορεί και μας δίνει κουράγιο.

Έτσι λοιπόν  σε μικρές ομάδες παιδιών, ανά τμήμα, ξετυλίγουμε την κόκκινη κλωστή που κυλάει στο χρόνο και μας δείχνει τα βήματα για τη ζωή. Φοράμε παπούτσια από χαρτί και περπατάμε στα μονοπάτια των μύθων και των παραμυθιών της ελληνικής και παγκόσμιας προφορικής παράδοσης. Ακολουθούμε τους ήρωες των παραμυθιών στο ταξίδι τους και κάνουμε κι εμείς ένα φανταστικό ταξίδι, γνωρίζοντας ηθικές αξίες, ανθρώπινα δικαιώματα, τον αληθινό κόσμο μέσα από τις διηγήσεις του λαού μας.
Μια πρόβα ζωής για τα παιδιά καθώς ακολουθούν τον ήρωα σε όλες του τις δοκιμασίες και συμπάσχουν μαζί του. Το τέλος των παραμυθιών είναι αντάξιο κάθε προσμονής, οδηγεί στην δικαίωση και στην ευτυχία, στην ωριμότητα και την αυτονομία. Στόχος μας η ψυχαγωγία, η διασκέδαση αλλά και η παραμυθία-παρηγοριά, που τόσο ανάγκη έχουμε στους δύσκολους καιρούς που ζούμε. Οι ήρωες ζωντανεύουν με τη φωνή, την κίνηση, τη μιμική της αφηγήτριας  και η μουσική από το ακορντεόν, την κιθάρα και τα μικρά κρουστά, συντροφεύει τους ήρωες και τραγουδά τα κατορθώματά τους.

 

Οι παραστάσεις που ενδεικτικά προτείνονται

Η παραμυθού Ανθή Θάνου  και ο μουσικός Αλέξανδρος Μακρής  προτείνουν για φέτος μια σειρά από θεματικές παραστάσεις αφήγησης για παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού.

Αναλυτικότερα:

  • «Άφοβοι ήρωες» δύσκολα ταξίδια με ήρωες που είναι άφοβοι και ψάχνουν για το φόβο.
  • «Οι φίλοι μας τα ζώα» Σεβασμός, φροντίδα, πίστη στα ζώα που γίνονται μαγικοί βοηθοί.
  • «Το αθάνατο νερό» παραμύθια  για το νερό.
  • «Παραμυθοτράγουδα» μικρές ιστορίες με ζώα, πολλά τραγούδια και διαδραστικά παιχνίδια.
  • «Ο βασιλιάς με τα γαϊδουρινά αυτιά» παραμύθια για τη διαφορετικότητα
  • «Της ελιάς το δάκρυ» Ελιές, λάδι, το ακοίμητο καντήλι και άλλες ιστορίες
  • «Χρυσά μήλα» φθινοπωρινές ιστορίες και παραμύθια.
  • «Σταχτοπούτες και Πεντάμορφες του κόσμου» παραλλαγές πάνω σε γνωστά και αγαπημένα παραμύθια ένα ταξίδι στις προφορικές αφηγήσεις των λαών.
  • «Ψωμί κι αλάτι»  ένα γαστρονομικό ταξίδι στα παραμύθια με νοστιμιές και γεύσεις απ’ όλο τον κόσμο.
  • «Νύχτες μ αστέρια» ιστορίες και παραμύθια για τα αστέρια, τους πλανήτες και τους μύθους τους, για το φως και το σκοτάδι.
  • «Η κόρη της κυρά θάλασσας» θαλασσινά παραμύθια με γοργόνες και ατρόμητους καπετάνιους.
  • «Γκριμυθάκια» παραμύθια των αδελφών Γκρίμ.
  • «Χριστουγεννιάτικα παραμύθια» ήθη και έθιμα του Δωδεκαήμερου και κάλαντα απ’ όλη την Ελλάδα.
  • «Ο κουτσουκουκουτάκος» αποκριάτικα παραμύθια
  • «Θεματικές παραστάσεις» εσείς επιλέγετε το θέμα και εμείς σας παρουσιάζουμε τα παραμύθια και τους μύθους.

Οι παραστάσεις δίνονται:

1. Στο χώρο του σχολείου ανά τμήμα με εισιτήριο 4 ευρώ (παιδιά που δυσκολεύονται δεν πληρώνουν εισιτήριο).
2. Στο Λαογραφικό Μουσείο με θεματολογία από τις μόνιμες και περιοδικές εκθέσεις του Μουσείου, το εισιτήριο είναι 5 ευρώ.
Επίσης, καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς μικροί και μεγάλοι θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν παραμύθια στο Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης, στο Χορόδεντρο  καθώς και σε άλλους  πολλούς χώρους της πόλης.

Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2310357184, 72090407 (Ανθή Θάνου)
email: paramithanou@gmail.com

 

Σύντομα βιογραφικά σημειώματα

Η Ανθή Θάνου γεννήθηκε στη Λαμία. Σπούδασε Νηπιαγωγός στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το 1999 αποφάσισε να φορέσει σιδερένια παπούτσια και να φτάσει ως την άλλη άκρη του κόσμου. Συντροφιά της είχε ένα σακούλι γεμάτο παραμύθια.

Συχνά όλα αυτά τα χρόνια κοντοστέκεται  και αφηγείται παραμύθια σε Μουσεία (από το 2009 συνεργάζεται με το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης καθώς επίσης και με το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, υλοποιώντας  προγράμματα αφήγησης για παιδιά και ενήλικες με αφορμή εκθέματα από τις μόνιμες και περιοδικές εκθέσεις τους), σε Θέατρα, Μουσικές σκηνές, Πολιτιστικά Κέντρα,  Φυλακές, Βιβλιοθήκες (συνεργάστηκε σε προγράμματα φιλαναγνωσίας των βιβλιοθηκών του Έβρου, της Ξάνθης και της Βέροιας), σε Φεστιβάλ στην Ελλάδα (Γιορτή παραμυθιού στην Κέα, φεστιβάλ Αφήγησης Ολύμπου, Αθηνών, Κοζάνης κ.α.) και στο εξωτερικό (στο φεστιβάλ της Uzege στη Γαλλία και στο Όσλο).

Συμμετέχει σε πανεπιστημιακά συνέδρια με αφηγήσεις και σεμινάρια στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Διοργανώνει βιωματικά εργαστήρια για την τέχνη της αφήγησης, προσπαθώντας να επικοινωνήσει  την τέχνη της  και να μοιραστεί  ιστορίες με άλλους.

Η Ανθή Θάνου είναι μέλος του ΠΟΦΑ (Πανελλήνιος  Όμιλος Φίλων Αφήγησης)  και του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών.

Το Σεπτέμβριο του 2007 κυκλοφόρησε το βιβλίο CD «Ούτε γω ήμουνα εκεί ούτε σεις να το πιστέψετε» από τις μουσικές εκδόσεις «POLYTROPON»  το 2013 «Το Δαφνοκούκουτσο» βιβλίο- CD από τις εκδόσεις «ΠΑΚΕΘΡΑ» το 2017 «ο βασιλιάς των πουλιών» βιβλίο- CD από τις εκδόσεις Βάρφη.

 

Ο Αλέξανδρος Μακρής γεννήθηκε στην Κατερίνη. Ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές σε ηλικία εννιά ετών στο ωδείο Κατερίνης. Είναι διπλωματούχος κλασικής κιθάρας. Εργάζεται ως δάσκαλος κιθάρας σε ωδεία και μουσικές σχολές, ενώ παράλληλα ασκεί την τέχνη της ηχοληψίας.

Συμμετέχει σε μουσικά σχήματα της Θεσσαλονίκης  πραγματοποιώντας συναυλίες  σε  μουσικές σκηνές της πόλης, ενώ επενδύει μουσικά παραστάσεις αφήγησης παραμυθιών σε συνεργασία με την αφηγήτρια Ανθή Θάνου.

 

Λίγα λόγια για το λαϊκό παραμύθι και την αφήγηση

Το λαϊκό παραμύθι είναι το διήγημα, η λογοτεχνική αφήγηση του λαού. Στόχος του είναι η ψυχαγωγία, η διασκέδαση των ακροατών αλλά και η παρηγοριά, η παραμυθία. Στα παλιότερα χρόνια συνήθιζαν οι άνθρωποι, κυρίως των χωριών, τις σκοτεινές και ψυχρές νύχτες του χειμώνα να μαζεύονται και να λένε παραμύθια. Οι χώροι όπου έλεγαν τα παραμύθια ήταν οι μύλοι, τα τσαγκαράδικα, τ’ αλώνια αλλά και η ακρογιαλιά, στις τράτες.

Η αφήγηση ξεκινάει από τη σιωπή, από τη γαλήνη, από τη διάθεση να μοιραστείς κάτι σπουδαίο. Κάνοντας τη συμφωνία εκ των προτέρων ότι όλα όσα θα ειπωθούν συνέβησαν «μια φορά κι έναν καιρό…» και όλα διαδραματίζονται σε μια θαμπή ατμόσφαιρα χωρίς σαφή χώρο, χρόνο, πρόσωπα. Έτσι κι αλλιώς τα παραμύθια είναι άχρονα.

Ξεκινάει η αφήγηση με φράσεις χαρακτηριστικές, όπως «κόκκινη κλωστή δεμένη …» ή « θα σας πω ένα παραμύθι το κουκί και το ρεβίθι», όπου σηματοδοτείται και η αρχή του ταξιδιού στο χώρο της φαντασίας. Εκεί που όλοι χωρούν, πλούσιοι και φτωχοί, άσχημοι και όμορφοι, εκεί που όλα μπορούν να συμβούν και δεν υπάρχει διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στον πραγματικό και υπερφυσικό κόσμο και ο αγώνας ενάντια στις δοκιμασίες δικαιώνεται, και αναδεικνύεται ο νικητής. Τα παιδιά είναι στο πλευρό του ήρωα που παλεύει, συμπάσχουν μαζί του, ταυτίζονται και υπερνικούν και τους δικούς τους δράκους-φόβους, τις αγωνίες τους. Προετοιμάζονται έτσι για την πραγματική ζωή και οδηγούνται σ’ ένα ψηλότερο σκαλί ωριμότητας, συνείδησης, αυτονομίας.

Η αφήγηση των παραμυθιών ανοίγει ένα παράθυρο στη φαντασία και στη δημιουργικότητα. Πλάθουμε τις εικόνες του παραμυθιού που είναι τόσες όσοι και οι ακροατές. Ο καθένας τη δική του, αυτή που του ταιριάζει. Έχοντας τις εικόνες του παραμυθιού στο νου τους, τα παιδιά μπορούν  να ξαναπούν την ιστορία, να γράψουν το παραμύθι. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί η αφήγηση ως ένα προγεφύρωμα για το πέρασμα από τον προφορικό στο γραπτό λόγο.

Οι άνθρωποι που έλεγαν τις ιστορίες ήταν ιδιαίτερα προικισμένοι, ζωντάνευαν με κινήσεις εκφραστικές το παραμύθι, έκαναν προσωπικά σχόλια, προσάρμοζαν στις ανάγκες του κοινού τα παραμύθια επιμηκύνοντας ή κόβοντας επεισόδια. Αυτοί οι επιδέξιοι αφηγητές λέγονταν παραμυθάδες. Και αρχή του παραμυθιού καλωσόρισε η αφεντιά σας…

Skylife – Ομαδικές συζητήσεις

Η φιλοσοφία του Skylife, κινείται γύρω από έναν πρωταρχικό στόχο: να αναπτυχθούν ελεύθερες και ισορροπημένες προσωπικότητες.

 

Τμήμα για ενήλικες

Γίνονται οι συμμετέχοντες μια ομάδα και συζητούν θέματα της καθημερινότητας τα οποία τους βαραίνουν, μοιράζονται θετικά και αρνητικά συναισθήματα, σκέψεις και καταστάσεις με άλλους ανθρώπους.

Little Diamonds – Τμήματα εκπαίδευσης & επιμόρφωσης

Η Αδαμάντιος σχολή πραγματοποίησε το όραμά της για τη λειτουργία του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης «Little Diamonds».

Eπιδιώκεται η αξιοποίηση του ελεύθερου τους χρόνου με τρόπο δημιουργικό και ψυχαγωγικό. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του χώρου, τα παιδιά θα εφοδιάζονται με τα ποικίλα ερεθίσματα από το πεδίο της επιστήμης, της τεχνολογίας, της τέχνης και του πολιτισμού. Δείτε τα τμήματα παρακάτω:

 

Φιλαναγνωσία

Ο ρόλος του βιβλίου και της ανάγνωσης αποδεικνύεται καταλυτικός για την ολοκλήρωση του παιδιού, την ψυχοσυναισθηματική του ανάπτυξη, καθώς και για την κοινωνικοποίησή του. Για τον εσωτερικό του αναστοχασμό, για τη σχέση του με τον εαυτό του και με τους άλλους, για την αισθητική του απόλαυση. Τα παιδιά, μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, έρχονται κοντά στο βιβλίο και γίνονται μικροί συγγραφείς, αξιοποιώντας τη φαντασία και την ευρηματικότητά τους.

Τρίτη & Τετάρτη

Ώρα: 17.30 – 18.30

 

The planet first

Για να μπορέσουμε να προστατεύσουμε τη μητέρα φύση, πρέπει πρώτα να μάθουμε για τον πλανήτη μας, για τα αγαθά που μας προσφέρει και για τους κινδύνους που διατρέχει. Μέσα από κατάλληλα διαμορφωμένες δραστηριότητες, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη φύση από κοντά και να γίνουν υπερασπιστές της!

Παρασκευή

Ώρα: 17.30 – 18.30

 

Debate

Πόσες φορές συμμετείχατε σε έναν εποικοδομητικό διάλογο και αφουγκραστήκατε έναν καλό ομιλητή; Πόσες φορές ένας τέτοιος συνομιλητής ήταν ένα παιδί;

Το debate, η διαδικασία της δομημένης αντιπαράθεσης, κατά την οποία δύο πλευρές επιχειρηματολογούν πάνω σε ένα θέμα, προσαρμοσμένο στην ηλικία των παιδιών, αποδεικνύεται διεθνώς ως μία μέθοδος διδασκαλίας που συμβάλλει στην ανάπτυξη της κριτικής και αναλυτικής τους σκέψης, καθώς και στην έκφραση των απόψεών τους με αυτοπεποίθηση.

Δευτέρα & Πέμπτη

Ώρα: 17.30 – 18.30

 

Η ιστορία μέσα από τις τέχνες

Τι γνωρίζετε για την ιστορία; Για τη μυθολογία; Τι γνωρίζετε για τις τέχνες; Πώς συνδυάζονται όλα αυτά τα πεδία μεταξύ τους;

Στόχος του εργαστηρίου είναι να αναζητηθούν οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα, ταξιδεύοντας στο χρόνο. Παράλληλα, τα παιδιά επιχειρούν να ανακαλύψουν τις δεξιότητές τους, γνωρίζοντας την ιστορία των γεγονότων του παρελθόντος.

Δευτέρα & Τετάρτη

Ώρα: 18.30 – 19.30

 

Οι χώρες του κόσμου

Ταξιδεύοντας στον κόσμο, συναντάμε ηπείρους, όμορφες χώρες και διαφορετικούς πολιτισμούς. Τι είναι όμως ο πολιτισμός; Πολιτισμός είναι η παράδοση, οι αξίες, αλλά και τα επιτεύγματα των ανθρώπων ενός τόπου.

Στόχος του εργαστηρίου είναι τα παιδιά να γνωρίσουν, μέσω των ποικίλων πολιτισμών, τη διαφορετικότητα, αλλά και τα κοινά τους στοιχεία και κατ’ επέκταση, την ισότητα των ανθρώπων όλου του κόσμου.

Τετάρτη στις 19.30 – 20.30

Παρασκευή στις 18.30 – 19.30

 

Ρομποτική

Στόχος του εργαστηρίου της ρομποτικής είναι η προσέγγιση, με βιωματικό και ολιστικό τρόπο, εννοιών που σχετίζονται με τα επιστημονικά πεδία που ορίζονται ως “STEM” (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Μέσω της μεθόδου δοκιμή-λάθος-αναστοχασμός τα παιδιά δημιουργούν, εμπλέκονται σε περιπετειώδεις αποστολές, μαθαίνουν να διαχειρίζονται τη ματαίωση του λάθους και να επιλύουν πρακτικά προβλήματα. Σε αυτή τη διαδικασία θα τους συντροφεύουν τα αγαπημένα τους lego!

Πέμπτη & Παρασκευή

Ώρα: 16.30 – 17.30

Σεμινάριο αφήγησης με την Ανθή Θάνου

Σεμινάριο ενηλίκων για την τέχνη της αφήγησης με την Ανθή Θάνου στο Λαογραφικό & Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας – Θράκης

 

«Οι ήρωες των παραμυθιών φτάνουν πολύ μακριά, ως την άκρη της γης. Εμείς θα τους ακολουθήσουμε κι ύστερα θα αφηγηθούμε τα κατορθώματά τους»

Οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο θα πειραματιστούν και θα ανακαλύψουν το δικό τους τρόπο να αφηγούνται, γιατί κάθε αφηγητής δεν είναι απλός μεταδότης της παράδοσης, ασκεί ελεύθερα την τέχνη του. O αφηγητής, δεινός χειριστής του λόγου και των ανεξάντλητων εκφραστικών μέσων της ανθρώπινης φωνής, μπαίνει στο κέντρο και αναλαμβάνει την ευθύνη της παραμυθίας, της παρηγοριάς, αλλά και της ψυχαγωγίας και της διασκέδασης. Είναι αυτός που θα  μιλήσει για  τα αληθινά πράγματα της ζωής με ένα μη πραγματικό τρόπο. Θα τολμήσει να πει για τη ζωή, για το θάνατο και για τον έρωτα, για τις αξίες και τα όνειρα που κάθε άνθρωπος θέλει να έχει. Θα τολμήσει να αφυπνίσει τις ναρκωμένες συνειδήσεις μας.

Θέματα του σεμιναρίου:

  1. Τεχνικές αφήγησης (χρήση φωνής, κίνηση, ρυθμός, στάση σώματος, σκηνοθεσία αφήγησης)
  2. Τεχνικές μυθοπλασίας (καθημερινά ερεθίσματα – αφορμή για μια ιστορία)
  3. Διαφορετικά είδη λαϊκού λόγου (παραμύθια, παραδόσεις, ταχταρίσματα, νανουρίσματα)
  4. Μουσική και αφήγηση (μουσική συνοδεία, ο αφηγητής-μουσικός)

Ο χαρακτήρας του σεμιναρίου θα είναι βιωματικός.

Χρήσιμες Πληροφορίες

Διάρκεια σεμιναρίου: Οκτώβριος 2020 – Μάιος 2021(80 ώρες)

Ημέρα συναντήσεων: Κάθε Τετάρτη, 17:00 – 20:00

Κόστος Συμμετοχής: 50 ευρώ το μήνα

Περισσότερες πληροφορίες: 2310 357184, 6972090407  paramithanou@gmail.com

 

 

Παραμυθούπολη – Τμήματα εκπαίδευσης & επιμόρφωσης

 

Join the Club 

 Join the club δε σημαίνει αποκλειστικότητες ή διακρίσεις, αλλά ‘μικρή κλίμακα’ με ασφάλεια και συνέπεια, ώστε να μπορούν να απολαμβάνουν και φέτος τα παιδιά τα πράγματα που τους δίνουν χαρά.

 

  • Κάθε μέρα μόνο ένα club.
  • Περιορισμένος αριθμός παιδιών ανά club.
  • Σταθερές ομάδες παιδιών (ηλικίας έως 12 ετών).
  • Διαμπερής αεριζόμενη αίθουσα 45τ.μ.
  • Σταθερή απολύμανση του χώρου και του εξοπλισμού μετά την ολοκλήρωση κάθε δραστηριότητας.
  • Χρήση μάσκας σύμφωνα με τις εκάστοτε οδηγίες του ΕΟΔΥ.

 

 

Τα clubs εκπαίδευσης & επιμόρφωσης 2020-21:

  • Story Club (ομάδες δημιουργικής γραφής και ανάγνωσης) για παιδιά από Γ έως ΣΤ τάξη δημοτικού: Παρασκευή απόγευμα

Υπεύθυνος ο Σωτήρης Γάκος (φιλόλογος)

  • Book Club Junior για παιδιά 5 – 7 ετών: ένα Σάββατο ανά μήνα

Υπεύθυνη  η ομάδα θεατροπαιδαγωγών Mtales (Μάρα Μπαχά και Μαίρη Χατζηαγγελίδου)

 

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

 Έναρξη: Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2020

(*Ομάδες θα ξεκινούν και μέσα στη χρονιά αναλόγως με τη ζήτηση)

Ενημερωθείτε για τη νέα Κάρτα Μέλους και τα πλεονεκτήματά της για τη φετινή χρονιά.

 

Γραφίδα – Τμήματα εκπαίδευσης & επιμόρφωσης

Για παιδιά Δημοτικού & Γυμνασίου

 

Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά και οι εγγραφές ήδη ξεκίνησαν!

Γνωρίστε από κοντά το Κέντρο Μελέτης Γραφίδα και ενημερωθείτε για τα προγράμματα ολοκληρωμένης σχολικής προετοιμασίας. Συζητώντας τις ανάγκες των παιδιών σας θα καταλήξετε στο πλάνο που σας εξυπηρετεί.

 

Ειδικά τμήματα προετοιμασίας για την Α’  δημοτικού

 

Προσπαθώντας το Κέντρο Μελέτης Γραφίδα να συμβάλει στην ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό δημιουργήθηκε ένα πρόγραμμα που στόχο έχει την:

  • εξοικείωση των παιδιών με την εκπαιδευτική διαδικασία της Α΄ Δημοτικού
  • προσέγγιση της ύλης με παιγνιώδεις διαδικασίες γεφυρώνοντας το χάσμα νηπιαγωγείου – δημοτικού
  • ανάπτυξη εκπαιδευτικού μοντέλου που προωθεί τη σύνδεση και παρέχει συνέχεια ανάμεσα στην ευελιξία του νηπιαγωγείου και στην αυστηρή δομή του Δημοτικού
  • εφαρμογή γνώριμων πρακτικών του νηπιαγωγείου (δημιουργικό παιχνίδι, διαθεματικές δραστηριότητες) με σταδιακή προσαρμογή στα δεδομένα του Δημοτικού
  • τόνωση της αυτοπεποίθησης των παιδιών
  • δημιουργία κλίματος οικειότητας και ασφάλειας
  • καλλιέργεια αισθήματος επάρκειας

 

Τμήματα προετοιμασίας για την Α’  γυμνασίου

 

Η Α’ Γυμνασίου  σηματοδοτεί τη μετάβαση από το δημοτικό στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το πρόγραμμα υποστήριξης και προετοιμασίας για την Α τάξη του Γυμνασίου έχει στόχο να εξασφαλίσει:

  • κάλυψη των γνωστικών κενών από το Δημοτικό
  • εμπέδωση των γνώσεων στα βασικά μαθήματα
  • εξοικείωση με την αρχαία ελληνική γλώσσα και γραμματεία
  • ενίσχυση του ενδιαφέροντος  για τη γνώση και την επιστήμη

 

Για πληροφορίες καλέστε στο 2311 26 33 55 ή επισκεφτείτε την ιστοσελίδα  www.grafida.edu.gr