Σταυρούπολη - Νεάπολη – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Ερωτόκριτος

Εφηβική Σκηνή – Παραστάσεις για Γυμνάσια και Λύκεια στο Θέατρο Μονής Λαζαριστών, Σκηνή «Σωκράτης Καραντινός»

Μετά την επιτυχία που σημείωσε τη χειμερινή θεατρική σεζόν ο «Ερωτόκριτος» όπου τη σύλληψη και τη σκηνοθεσία υπογράφει η Αργυρώ Χιώτη και τη δραματουργική επεξεργασία και διασκευή ο Ευθύμης Θέου, επιστρέφει για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου από την Τρίτη 21 Νοεμβρίου στη σκηνή «Σωκράτης Καραντινός» της Μονής Λαζαριστών.

Η Εφηβική Σκηνή του ΚΘΒΕ παρουσιάζει για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τον  «Ερωτόκριτο» του Βιτσέντζου Κορνάρου, το κορυφαίο κείμενο της κρητικής Αναγέννησης, που αποτελεί ένα αυτόνομο ποιητικό σύμπαν μεγάλου πλούτου και αφηγηματικής δύναμης. Ακολουθεί την ιστορία του έρωτα της πριγκίπισσας Αρετούσας για τον αυλικό Ερωτόκριτο που οδηγεί τους δύο νέους σε μια σειρά από περιπέτειες μέσα από τις οποίες εντέλει θα μεταμορφωθούν.

Η παράσταση βουτά στο έργο με ελευθερία φωτίζοντας, πέρα από τη συναρπαστική ερωτική ιστορία, τα κομμάτια που εκφράζουν καίρια για μας ζητήματα, σε σχέση με τα όρια της ανθρώπινης θέλησης και τη σύγκρουση με τις εκάστοτε κοινωνικές νόρμες. Το ανέβασμα επικεντρώνεται στο πρόσωπο της Αρετούσας, μιας γυναίκας που δεν αφήνεται παθητικά στου «κύκλου τα γυρίσματα», αλλά διεκδικεί την αυτοδιάθεσή της με γενναιότητα, πάθος και ελπίδα.

Με οδηγούς δύο αφηγητές – ποιητές, οι μορφές της Αρετούσας και του Ερωτόκριτου ξεπηδούν μέσα από το σύνολο των ερμηνευτών που παίρνουν τη σκυτάλη ο ένας από τον άλλο, οι κονταρομαχίες μετατρέπονται σε χορευτικούς αγώνες, οι καντάδες τραγουδιούνται με τη συνοδεία ηλεκτρικού μπάσου, η μουσική πρωτότυπη σύνθεση, με στοιχεία σύγχρονης μπαρόκ μουσικής, εκτελείται ζωντανά από πιάνο, τσέλο και drums.

Η παράσταση δίνει έμφαση στη δύναμη της αφήγησης και, κυρίως, της μουσικής: όλα γεννιούνται και εξελίσσονται μέσα στη μουσική, αυτή που αντηχεί συνεχώς από τις λέξεις και που αποτελεί, ταυτόχρονα, ουσιαστικό μέσο της ίδιας της πλοκής του έργου. Η ρυθμικότητα του λόγου και των σωμάτων συνθέτουν  μια συνολική εμπειρία που στοχεύει καταρχάς στις αισθήσεις.

Το έργο ενσωματώνει ένα ποίημα γραμμένο ειδικά για την παράσταση από την Ιρανή συγγραφέα Rahil Fallahfar που ζει στην Τεχεράνη και αγωνίζεται αυτή τη στιγμή για θεμελιώδη ζητήματα γύρω από τα δικαιώματα των γυναικών και όχι μόνο.

 

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Ερωτόκριτος, το έμμετρο ερωτικό μυθιστόρημα της Κρητικής Αναγέννησης, γραμμένο από τον Βιτσέντζο Κορνάρο, κυκλοφόρησε αρχικά σε χειρόγραφα και διασώθηκε σε μεγάλο βαθμό, μέσω της προφορικής του παράδοσης. Αποτελείται περίπου από δέκα χιλιάδες στίχους και εκδόθηκε για πρώτη φορά στη Βενετία το 1713. Στο θέατρο ανεβαίνει από τη Μαρίκα Κοτοπούλη το 1929, σε διασκευή του Θεόδωρου Συναδινού και σκηνοθεσία Σπύρου Μελά. Η ιστορία του Ερωτόκριτου είναι γραμμένη σε μια γλώσσα που, όπως την περιγράφει ο Γιώργος Σεφέρης «εκφράζει με σταθερό χαρακτήρα, την ευαισθησία του κόσμου που τη μιλούσε». Μια γλώσσα που έρχεται από το παρελθόν και μας συνδέει με τη λαϊκή μας παράδοση∙ μας συγκινεί και μας ταξιδεύει.

Ο Κορνάρος φαίνεται πως επηρεάστηκε από το γαλλικό μυθιστόρημα Paris et Vienne του 15ου αιώνα, το οποίο κυκλοφόρησε ευρέως σε ιταλικές μεταφράσεις και διασκευές. Ωστόσο, ο ποιητής αξιοποίησε τις πηγές του με δημιουργικό τρόπο, παραδίδοντας ένα από τα κορυφαία έργα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, που μας μιλάει για την αγάπη, την αφοσίωση, την επιμονή και την πίστη στη ζωή.

Συντελεστές

Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη

Διασκευή – Δραματουργική επεξεργασία: Ευθύμης Θέου

Συγγραφή ποιήματος: Rahil Fallahfar

Σκηνικός Χώρος: Εύα Μανιδάκη

Κοστούμια: Άγγελος Μέντης

Μουσική Σύνθεση – Διδασκαλία μουσικής: Λόλα Τότσιου

Κίνηση: Σοφία ΠαπανικάνδρουΔημήτρης Σωτηρίου

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Βοηθός σκηνοθέτριας: Βίκη Κίτσιου

Βοηθός σκηνογράφου / ενδυματολόγου: Έλλη Ναλμπάντη

Καλλιτεχνικός συνεργάτης: Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη

Οργάνωση παραγωγής: Μαριλύ Βεντούρη

Φωτογραφίες: Mike Rafail (That long black cloud)

Διανομή

Ποιήτρια – Φροσύνη: Θεοδώρα Λούκας

Ποιητής – Πεζόστρατος: Γιάννης Χαρίσης

Αρετούσα: Χαρά ΓιώταΙωάννα ΔεμερτζίδουΕμμανουέλα ΚαμπίτσηΑίγλη Κατσίκη

Ερωτόκριτος: Κωστής ΚαπελλίδηςΚωνσταντίνος ΧειλάςΧρίστος Στυλιανού

Βασιλιάς: Στέλιος Καλαϊτζής

Μουσικοί επί σκηνής

Αλίκη Μάρδα (βιολοντσέλο), Ιορδάνης Αρζόγλου (πιάνο)
και οι ηθοποιοί: Κωστής Καπελλίδης (ηλεκτρικό μπάσο, κρουστά), Κωνσταντίνος Χειλάς (πιάνο)

* Από τις 18/01/24 η βασική πιανίστα θα είναι η κ. Δέσποινα Θεοδωρίδου

Έκτακτες αντικαταστάσεις μουσικών: Αλέξανδρος Πουρλουκάκης (πιάνο), Στέφανος Κεμανετζής (βιολοντσέλο)

Χρήσιμες Πληροφορίες

Παραστάσεις για σχολεία: Τρίτη – Παρασκευή

Ώρα: 10.30

Διάρκεια παράστασης: 100 λεπτά (με διάλειμμα)

Τιμή σχολικού εισιτηρίου: 6 € (Ισχύει για ομαδική παρακολούθηση)

Ομαδικές κρατήσεις: Καλέστε Δευτέρα – Παρασκευή (πρωινές ώρες)  στο τηλέφωνο 2315 200012

 

MOMUS Modern – Θεατροπαιδαγωγικό εργαστήριο «Τα πορτρέτα μιλούν»

Το θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα «Τα πορτρέτα μιλούν» απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 13 – 18 ετών και συνδυάζει το θέατρο, την εικαστική τέχνη και τη δημιουργική γραφή. Οι συμμετέχοντες δημιουργούν υπέροχες ιστορίες, υποδυόμενοι ρόλους, έχοντας ως σημείο έμπνευσης τα έργα του Ιβάν Κλιούν, δημιουργώντας μια ουσιαστική σχέση με την τέχνη και τον χώρο των εικαστικών.

Εισηγήτρια: Βίκυ Γρηγοριάδου, Σκηνοθέτις-Θεατροπαιδαγωγός

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Έναρξη εργαστηρίου: Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2021, στις 10.30

Ημερομηνίες διεξαγωγής του εργαστηρίου: Σάββατο 23, 30 Οκτωβρίου, Σάββατο 6,13,20,27 Νοεμβρίου, Σάββατο 4,11,18 Δεκεμβρίου και Σάββατο 8,15,22 Ιανουαρίου,

Ώρα: 10.30 – 13.30

για παιδιά ηλικίας 13 – 18 ετών

Κόστος συμμετοχής: 90€ /το άτομο

Δηλώσεις συμμετοχής στο τηλ. 2310 589222, Δευτέρα – Παρασκευή 10:00 – 16:00.

 

ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Εκπαιδευτικά προγράμματα στο πλαίσιο της έκθεσης του Ιβάν Κλιούν στο MOMusModern

Πέντε νέα εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες τις σχολικές βαθμίδες με αφορμή την έκθεση με τίτλο «Ιβάν Κλιούν. Υπερβατικά τοπία. Ιπτάμενα γλυπτά. Φωτεινές σφαίρες» που παρουσιάζεται στο MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη (Μονή Λαζαριστών, Θεσσαλονίκη), έως τις 16 Ιανουαρίου 2022.

Τα προγράμματα αφορούν όλες τις σχολικές βαθμίδες.

Δείτε τα αναλυτικά:

«Ιπτάμενα χρώματα» για μαθητές νηπιαγωγείου & Α’ Δημοτικού

Στο πρόγραμμα οι μαθητές θα εξοικειωθούν με τα γεωμετρικά σχήματα και τον κόσμο των χρωμάτων. Με αφορμή τα έργα του Ρώσου καλλιτέχνη Ιβάν Κλιούν, θα πειραματιστούν, θα κάνουν βιωματικά παιχνίδια μουσικής και θα κατασκευάσουν ένα ομαδικό μόμπιλε, το οποίο μπορούν να το διακοσμήσουν στην τάξη τους.

Διάρκεια: 60’

Στόχοι:

  • Εξοικείωση με το μουσείο και τα έργα του Ιβάν Κλιούν.
  • Αναγνώριση και ονοματοδοσία γεωμετρικών σχημάτων και χρωμάτων.
  • Εξοικείωση με ηχητικούς αυτοσχεδιασμούς
  • Πειραματισμός με ομαδική τρισδιάστατη κατασκευή
  • Εξάσκηση της παρατηρητικότητας
  • Ενθάρρυνση της ελεύθερης έκφρασης και βίωμα μιας ψυχαγωγικής εμπειρίας.

 

«Το φως και η σκιά του», για μαθητές Β’, Γ’ & Δ’ Δημοτικού

Στο πρόγραμμα οι μαθητές θα εξοικειωθούν με το φως και τη σκιά στο έργο τέχνης. Με αφορμή τα έργα του Ρώσου καλλιτέχνη Ιβάν Κλιούν, θα πειραματιστούν, θα κάνουν βιωματικά παιχνίδια παρατήρησης και θα κατασκευάσουν ένα ομαδικό έργο, το οποίο μπορούν να το διακοσμήσουν στην τάξη τους.

Διάρκεια: 80’ – 90’

Στόχοι:

  •  Εξοικείωση με το μουσείο και τα έργα του Ιβάν Κλιούν
  •  Αναγνώριση των τρόπων αποτύπωσης του φωτός και της σκιάς στο έργο τέχνης.
  •  Πειραματισμός αποτύπωσης της σκιάς μέσω της ζωγραφικής.
  •  Εξάσκηση της παρατηρητικότητας
  •  Ενθάρρυνση της ελεύθερης έκφρασης και βίωμα μιας ψυχαγωγικής εμπειρίας.

 

«Ισορροπίες» για μαθητές Ε’& ΣΤ’ Δημοτικού

Στο πρόγραμμα οι μαθητές θα εξοικειωθούν με την έννοια της ισορροπίας στο έργο τέχνης. Με αφορμή τα έργα του Ρώσου καλλιτέχνη Ιβάν Κλιούν, θα πειραματιστούν, θα κάνουν βιωματικά παιχνίδια παρατήρησης και θα κατασκευάσουν ένα ομαδικό έργο μόμπιλε, το οποίο μπορούν να το διακοσμήσουν στην τάξη τους.

Διάρκεια: 90’

Στόχοι:

  • Εξοικείωση με το μουσείο και τα έργα του Ιβάν Κλιούν.
  • Προσέγγιση της έννοιας της ισορροπίας και της αρμονίας στην εικαστική σύνθεση.
  • Ανάπτυξη λεξιλογίου περιγραφής του έργου τέχνης
  • Πειραματισμός με τρισδιάστατο παιχνίδι ισορροπίας.
  • Πειραματισμός με ομαδική τρισδιάστατη κατασκευή.
  • Εξάσκηση της παρατηρητικότητας
  • Ενθάρρυνση της ελεύθερης έκφρασης και βίωμα μιας ψυχαγωγικής εμπειρίας.

 

«Κριτικός τέχνης & επιμελητές/τριες» για μαθητές Γυμνασίου

Στο πρόγραμμα οι μαθητές θα ξεναγηθούν στην έκθεση με έργα του Ιβάν Κλιούν και στη συνέχεια θα συμμετέχουν σε βιωματικό παιχνίδι ρόλων, εξοικείωσης με τη λειτουργία του μουσείου και το εννοιολογικό πλαίσιο με βάση το οποίο στήνεται μια έκθεση. Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα κληθούν να επιλέξουν έργα σύμφωνα με συγκεκριμένη θεματική και να επιχειρηματολογήσουν πάνω στις επιλογές τους.

Διάρκεια: 90’-100’

Στόχοι:

  • Εξοικείωση με το μουσείο και τα έργα του Ιβάν Κλιούν.
  • Προσέγγιση των βασικών κινημάτων της ρωσικής πρωτοπορίας και σύγκριση με τα αντίστοιχα κινήματα της ιστορίας της τέχνης στην Ευρώπη.
  • Ανάπτυξη λεξιλογίου περιγραφής του έργου τέχνης
  • Εξοικείωση με τη λειτουργία του μουσείου και των ρόλων του/της κριτικού τέχνης και του/της επιμελητή/τριας.
  • Εξάσκηση της παρατηρητικότητας και ενίσχυση της αυτοπεποίθησης μέσω ανάθεσης ελεύθερης επιλογής.
  • Ενθάρρυνση της ελεύθερης έκφρασης και βίωμα μιας ψυχαγωγικής εμπειρίας.

 

«Δυναμικές ταυτότητες & προσωπικές ιστορίες» για μαθητές Λυκείου

Στο πρόγραμμα οι μαθητές θα ξεναγηθούν στην έκθεση με έργα του Ιβάν Κλιούν, θα δουλέψουν πάνω στην έννοια της ταυτότητας μέσα από βιωματικές και δημιουργικές δράσεις, θα προσεγγίσουν τα κινήματα της ρωσικής πρωτοπορίας μέσα από τα έργα του Ιβαν Κλιούν και θα πειραματιστούν φωτογραφικά με χρωματιστά φίλτρα.

Διάρκεια: 90’ – 100’

Στόχοι:

  • Εξοικείωση με το μουσείο και τα έργα του Ιβάν Κλιούν.
  • Διερεύνηση του τι ορίζει την ταυτότητά μας είτε ως καλλιτέχνες, είτε ως επισκέπτες.
  • Προσέγγιση των βασικών κινημάτων της ρωσικής πρωτοπορίας και σύγκριση με τα αντίστοιχα κινήματα της ιστορίας της τέχνης στην Ευρώπη.
  • Ανάπτυξη λεξιλογίου περιγραφής του έργου τέχνης
  • Ανάδυση συναισθημάτων και επιθυμιών μέσα από την τοποθέτηση του εαυτού μας μέσα σε ένα από τα τοπία του καλλιτέχνη.
  • Εξάσκηση της παρατηρητικότητας και ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών.
  • Προσέγγιση των χρωματικών μελετών του καλλιτέχνη μέσω φωτογραφικής άσκησης με φίλτρα.
  • Ενθάρρυνση της ελεύθερης έκφρασης και βίωμα μιας ψυχαγωγικής εμπειρίας.

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Κρατήσεις για σχολικές ομάδες στο τηλ. 2310 589222, Δευτέρα – Παρασκευή 10:00 – 16:00.

Κόστος συμμετοχής: 1€/το άτομο

Η είσοδος των εκπαιδευτικών και συνοδών είναι δωρεάν, όπως και η είσοδος των ειδικών & διαπολιτισμικών σχολείων, σχολείων δεύτερης ευκαιρίας και ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων.

 

Οργάνωση, σχεδιασμός & εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων:

Χριστίνα Παπαϊωακείμ, Μουσειολόγος

Μαρία Κεχαγιόγλου, Μουσειολόγος

Εύη Παπαβέργου, Επιμελήτρια εκπαίδευσης

Speech & Thoughts – Τα καλοκαιρινά τμήματα

Καλοκαιρινή απασχόληση στο SPEECH & THOUGHTS

 

To Κέντρο Λογοθεραπείας και Υποστήριξης SPEECH & THOUGHTS διοργανώνει θερινά τμήματα απασχόλησης από τις 20 Ιουνίου έως τις 31 Ιουλίου.

Με πλήθος δραστηριοτήτων που στοχεύουν στην ψυχαγωγία, την εκμάθηση και την καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος στα παιδιά, οι μικροί φίλοι ηλικίας 5 – 12 ετών απασχολούνται, εκπαιδεύονται και διασκεδάζουν από τις 8.30 μέχρι τις 13.30.

 

Παροχή έκπτωσης στα αδέρφια

Περισσότερες πληροφορίες στο τηλέφωνο: 2311 263271

Speech & Thoughts – Τμήματα εκπαίδευσης & επιμόρφωσης

Το Κέντρο Λογοθεραπείας και Υποστήριξης Speech & Thoughts θα πραγματοποιήσει φέτος ενδιαφέροντα εργαστήρια για γονείς και παιδιά.

Είμαστε όλοι ικανοί!

Καλλιεργώ όλα τα είδη νοημοσύνης, κοινωνικοποιούμαι, μαθαίνω…

Στόχος του εργαστηρίου είναι να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με όλα τα είδη Νοημοσύνης (Γλωσσική, Λογικομαθηματική, Κιναισθητική, Νατουραλιστική, Χωροταξική, Μουσική, Διαπροσωπική, Ενδοπροσωπική, Συναισθηματική) μέσα από ποικίλα παιχνίδια και δραστηριότητες, να ενδυναμώσουν την αυτοεκτίμησή τους και να μάθουν να  λειτουργούν στα πλαίσια μιας ομάδας.

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Η πρώτη συνάντηση για το 1ο group θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου στις 18:00.

Θα προηγηθεί κατ’ ιδίαν συνάντηση των επιστημονικά υπεύθυνων με κάθε συμμετέχοντα και τους γονείς του.

Διάρκεια εργαστηρίου: Οκτώβριος – Δεκέμβριος (1ο group)

Συχνότητα: 1 Παρασκευή τον μήνα

Δωρεάν εργαστήρι για παιδιά από 7 έως 9 ετών

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 8 άτομα

Δηλώσεις συμμετοχής έως 5 Οκτωβρίου 2019

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής καλέστε στο: 231123271

 

Ομάδες Γονέων

Τι προσφέρει η ομάδα στους γονείς;

Η ομάδα προσφέρει στους γονείς την αίσθηση ότι «ανήκουν» και ότι μπορούν να πάρουν και να προσφέρουν στήριξη, εμπειρία και γνώση. Με τον καιρό, δημιουργείται μια ζεστή ατμόσφαιρα που αποδίδει το ζητούμενο: τη σταδιακή διαφοροποίηση της συμπεριφοράς του γονέα, του ψυχισμού του και της σχέσης του με τα παιδιά του. Η συνεισφορά του γονέα σε συνδυασμό με την εκτίμηση της επιστήμης οδηγεί τις οικογένειες σε μονοπάτια προσαρμογής, χωρίς τις δυσκολίες επικοινωνίας που συχνά προβληματίζουν τους γονείς.

Ποια είναι τα αποτελέσματα μια ομάδας γονέων;

Η ομάδα γονέων έχει στόχο την υποστήριξη του γονέα στο δύσκολο έργο του. Αποσκοπεί στην πρόληψη προβλημάτων, στην προστασία της ψυχικής υγείας και θετικής εξέλιξης του παιδιού. Είναι χώρος ανταλλαγής εμπειριών και γνώσεων σχετικά με το μεγάλωμα των παιδιών, χώρος πληροφόρησης για τις απόψεις της επιστήμης και χώρος όπου τίθενται οι βάσεις για μια αποτελεσματική επικοινωνία γονέα – παιδιού.

Πώς λειτουργεί μια ομάδα γονέων;

Η Ομάδα γονέων λειτουργεί σε ομάδες γονέων που διαμορφώνονται ανάλογα με την ηλικία των παιδιών τους.

Έτσι υπάρχει:

Α. Ομάδα βρεφικής – νηπιακής ηλικίας (για γονείς με παιδιά 0 – 6 ετών)

Β. Ομάδα σχολικής ηλικίας (για γονείς με παιδιά 6 – 12 ετών)

Γ. Ομάδα προεφηβικής και εφηβικής ηλικίας (για γονείς παιδιών και εφήβων 12 – 18 ετών)

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Οι ομάδες γονέων συντονίζονται από ειδικευμένο ψυχολόγο και συναντιούνται δύο φορές το μήνα σε σταθερή ημέρα και ώρα.

Κάθε συνάντηση διαρκεί μιάμιση ώρα και έχει συγκεκριμένο θέμα προς συζήτηση.

Η θεματολογία διαμορφώνεται ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των γονέων, τις ερωτήσεις και τις ανάγκες τους και σε συνάρτηση με την ηλικιακή ομάδα των παιδιών τους.

Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων στις ομάδες γονέων είναι έως 8 άτομα.

Κόστος Συμμετοχής: 10 ευρώ το άτομο για κάθε συνάντηση.

Έναρξη ομάδων: 12 Οκτωβρίου 2019

 

ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Eduact – Τα εκπαιδευτικά προγράμματα

Ο δημιουργικότερος τρόπος για να εκπαιδεύσει κανείς τα παιδιά

Στο φιλεκπαιδευτικό μη κερδοσκοπικό σωματείο eduACT, τα παιδιά εισέρχονται στον κόσμο της ρομποτικής με τον πιο καινοτόμο και διασκεδαστικό τρόπο. Υλοποιώντας εκπαιδευτικά προγράμματα για όλα τα παιδιά, τους παρέχει το καλύτερο περιβάλλον για να πειραματιστούν δημιουργώντας το δικό τους μέλλον.

Αποτελώντας o αποκλειστικός διοργανωτής του μεγαλύτερου πανελλήνιου διαγωνισμού εκπαιδευτικής ρομποτικής, έρευνας και καινοτομίας FIRST LEGO League & FIRST LEGO League Jr. το σωματείο προσφέρει στα παιδιά του αύριο τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με την τεχνολογία, την πληροφορική, τις επιστήμες αλλά και το παιχνίδι καθώς κάθε δράση της υλοποιείται με τον πλέον διασκεδαστικό τρόπο, με το παιχνίδι. Το φετινό θέμα του διαγωνισμού είναι το διάστημα, γεγονός που συναρπάζει μικρούς και μεγάλους που μαζί θα προσπαθήσουν να λύσουν προβλήματα και με όπλο τη δημιουργικότητά τους θα εξερευνήσουν τις άγνωστες πτυχές του διαστήματος.

Χαρακτηριστική μάλιστα είναι μία από τις δράσεις που υλοποιεί η eduACT, το πρόγραμμα «Δημιουργικά Πρωινά» στο πλαίσιο του οποίου τα σχολεία της πόλης επισκέπτονται το νέο «hub» με σκοπό να εξοικειωθούν με τη ρομποτική και την τεχνολογία, μέσα από την κατασκευή δικών τους ρομπότ, την έρευνα αλλά και την επιστήμη. Λειτουργώντας υπό την επίβλεψη εκπαιδευτικών τα παιδιά μαθαίνουν να δέχονται πολλαπλά ερεθίσματα που τους εμπνέουν για τη δημιουργία ενός καλύτερου μέλλοντος.

Έτσι, οι εκπαιδευτικοί που έρχονται σε αυτή την επαφή με τα παιδιά, διακρίνονται από την ίδια ποιότητα που έχουν και οι δράσεις της eduACT και μαθαίνουν καθημερινά πράγματα από τους μικρούς επιστήμονες την ίδια ώρα που τους μεταδίδουν και τις δικές τους γνώσεις. Δραστηριότητες στις οποίες παιδιά και γονείς δημιουργούν μαζί και εξασκούν τη φαντασίας τους. Ερευνητές, εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων, δάσκαλοι με εμπειρία σε διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα και φυσικά παιδιά ενώνονται σε ένα brainstorming ιδεών στην «πλατεία επιστήμης» στη ΧΑΝΘ δηλαδή τον ανακαινισμένο χώρο της eduACT

Μάθετε περισσότερα ΕΔΩ.

Εργαστήρια ρομποτικής

Εργαστήρια εκπαιδευτικής ρομποτικής, δημιουργικής κατασκευής, ανακαλυπτικής έρευνας και συνεργασίας από την eduACT, στη Μονή Λαζαριστών. 

Φέτος την άνοιξη το φιλεκπαιδευτικό μη κερδοσκοπικό σωματείο eduACT σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών υλοποιεί για πρώτη φορά και στη δυτική Θεσσαλονίκη το πρόγραμμα των εκπαιδευτικών εργαστηρίων ρομποτικής που απευθύνεται σε παιδιά από 6 έως 10 ετών.

Τα νέα εργαστήρια αφορούν την δημιουργία ομάδων, την προετοιμασία και τη συμμετοχή στον διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής, έρευνας και καινοτομίας FLL Jr. (FIRST LEGO League Junior) που έχει τη μορφή Φεστιβάλ.Τη χρονιά 2017-18 έχει τίτλο «AQUA ADVENTURE». Τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα μέσα από τις συνολικά 6 συναντήσεις που θα πραγματοποιηθούν να δημιουργήσουν τις δικές τους ομάδες με τις οποίες θα διαγωνιστούν. Οι εκπαιδευτές και οι εθελοντές της  eduACT θα βρίσκονται εκεί για να βοηθήσουν τα παιδιά να εντοπίσουν, καταγράψουν και να λύσουν ένα ρεαλιστικό πρόβλημα σχετικά με το νερό χρησιμοποιώντας  τον εξοπλισμό της LEGO® Education.

Τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους στην ιστοσελίδα της eduACT  και να ξεκινήσουν το δικό τους ταξίδι στον πανελλήνιο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής , έρευνας και καινοτομίας . Μέσα από τα εργαστήρια ρομποτικής WeDo & WeDo 2.0 θα διδαχθούν τις πρακτικές της ρομποτικής και θα παρουσιάσουν το δικό τους «show me poster» , δηλαδή τον τρόπο με τον οποίο προετοιμάστηκαν αλλά και τις αξίες της ομάδας τους. Τέλος οι ομάδες που θα δημιουργηθούν θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στο FLL Jr. Εxpo στις 20 Μαΐου 2018  που θα πραγματοποιηθεί στο χώρο της Μονής Λαζαριστών με τη συμμετοχή ομάδων της ευρύτερης περιοχής.

Τα παιδιά μπορούν να συμμετέχουν ανεξάρτητα από την προηγούμενη εμπειρία τους σε προγράμματα ρομποτικής.

Περισσότερες πληροφορίες για το “Aqua Adventure”.

Χρήσιμες Πληροφορίες

Έναρξη εργαστηρίων: 31 Μαρτίου 2018

Λήξη εργαστηρίων: 19 Μαΐου 2018

για έξι συναντήσεις

Διάρκεια εργαστηρίου: 120 λεπτά

Κόστος εργαστηρίου: 120 ευρώ/άτομο

Υποβολή αιτήσεων εδώ.

workshops@eduact.org

τηλέφωνο: 6984332342

ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Σε  μένα μιλάς;

Μια παράσταση για εφήβους … που πρέπει να δουν και όλοι οι γονείς

Το έργο «Σε μένα μιλάς;» (πρωτότυπος τίτλος: EINS AUF DIE FRESSE), του Ράινερ Χάχφελντ, που παρουσιάζεται από τη Νεανική Σκηνή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, σε μετάφραση Γιάννας Τσόκου και σκηνοθεσία Στέλλας Μιχαηλίδου έχει ενθουσιάσει χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς από σχολεία της πόλης και της περιφέρειας τόσο με την αμεσότητα όσο και με τον ρεαλισμό της.

Υπόθεση του έργου

Στο τολμηρό έργο Σε μένα μιλάς; (1996), ο Ράινερ Χάχφελντ, παρακολουθεί την καθημερινότητα τεσσάρων εφήβων μετά την αυτοκτονία του συμμαθητή τους. Πόσο τους αφορά η απώλεια του μοναχικού Μάτσε;

Σε σύντομες και γεμάτες δράση σκηνές, ο Χάχφελντ, θίγει με σύγχρονο τρόπο, το ζήτημα του εκφοβισμού στο σχολείο και καλεί νέους και ενήλικες θεατές να προβληματιστούν πάνω σε θέματα όπως: βία, φιλία, προσωπική ευθύνη, φόβος, μοναξιά, σεξουαλικότητα, σχέσεις στο σχολείο και στην οικογένεια.

Το έργο, που παραμένει για δύο δεκαετίες στο ρεπερτόριο του θρυλικού Γκριπς Τεάτερ, ενός από τα σημαντικότερα ευρωπαϊκά θέατρα για παιδιά και νέους, παρουσιάζεται στο ΚΘΒΕ σε πανελλήνια πρώτη.

 Σημείωμα Ράινερ Χάχφελντ

Ο ιδρυτής του Γκριπς Τεάτερ, Φόλκερ Λούντβιχ, έγραψε χαρακτηριστικά: «Οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν συνεχώς νέα, τρομακτικά προβλήματα∙ από αυτά αντλούμε το υλικό της δουλειάς μας. Όσο κι αν αλλάζει η φύση των θεμάτων που βιώνουν οι άνθρωποι, εμείς δεν παύουμε να ασχολούμαστε με αυτά».

Στα μέσα της δεκαετίας του ΄90, οι εφημερίδες γέμισαν από ειδήσεις που αναφέρονταν στην εξάπλωση της βίας στα σχολεία. Ξυλοδαρμοί, ληστείες, εκβιασμοί και μπούλινγκ απασχολούσαν καθημερινά τον τύπο, ενώ δεν προσφερόταν καμία βοήθεια στα σχολεία. Το Γκριπς Τεάτερ χρειαζόταν ένα έργο με αυτά τα θέματα. Τότε έγραψα το Σε μένα μιλάς; με τη βοήθεια παιδαγωγών, εκπαιδευτικών, παιδοψυχολόγων και δικαστικών που ασχολούνται με ανηλίκους, μαθητριών και μαθητών.

Στα χρόνια που πέρασαν από το πρώτο ανέβασμα, το 1996, το πρόβλημα της βίας στα σχολεία επιδεινώθηκε. Σ’ αυτό συνέβαλε κάτι που τότε φυσικά δεν γνωρίζαμε, δηλαδή η χρήση των κινητών, του ίντερνετ αλλά και η εξέλιξη των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Το έργο παραμένει, λοιπόν, επίκαιρο και έχει σταθερή παρουσία στο ρεπερτόριο του Γκριπς Τεάτερ μέχρι σήμερα. Βέβαια, όλα αυτά τα χρόνια έγιναν συχνά αλλαγές, ώστε να παρακολουθεί το έργο τις εξελίξεις.

Δυστυχώς το θέατρο δεν μπορεί να αλλάξει τον κόσμο. Δεν είναι ιεραποστολή. Και βέβαια δεν μπορεί να προσφέρει λύσεις στα προβλήματα των παιδιών. Το θέατρο όμως έχει τη δυνατότητα να αναδείξει τα θέματα και –μέσα από το χιούμορ και τη δράση– να βοηθήσει παιδιά και εφήβους να αντιληφθούν τα προβλήματα και ίσως τα βοηθήσει στις επιλογές τους και στον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο.

Ράινερ Χάχφελντ, Οκτώβριος 2017

 

 

Σημείωμα σκηνοθέτη

Ένας μαθητής γυμνασίου αυτοκτονεί.

Γιατί; Τί συνέβη;

Ποιοι ευθύνονται;

Διαβάζουμε και ξαναδιαβάζουμε το έργο με τον θίασο και κάθε φορά μας αποκαλύπτεται όλο και πιο σύνθετο το τοπίο της βίας, του εκφοβισμού και της αλληλεξάρτησης.

Κανένας μας δεν είναι αθώος. Σπάνια όμως έχουμε επίγνωση της ευθύνης μας.

Κλεισμένοι στα δικά μας προβλήματα δε βλέπουμε, δε συνειδητοποιούμε τον αντίκτυπο της αδιαφορίας και της σιωπής μας. Πνίγουμε και την παραμικρή ενοχή μεταφέροντας την ευθύνη μας σε κάποιον άλλον. Δε ζούμε συνειδητά και με την άγνοιά μας συμμετέχουμε στην αλυσίδα της βίας και την ισχυροποιούμε.

Πίσω από τους θύτες και τα θύματα μοιάζει να κρύβεται η απεγνωσμένη ανάγκη για αγάπη, για αναγνώριση, για σεβασμό, για σχέση.

Όλοι ζητάμε αγάπη. Μόνο που το κάνουμε με λάθος τρόπο.

Στέλλα Μιχαηλίδου

 

Συντελεστές:

Μετάφραση: Γιάννα Τσόκου, Σκηνοθεσία: Στέλλα Μιχαηλίδου, Σκηνικά: Λίλα Καρακώστα, Κοστούμια: Ελίνα Ευταξία, Μουσική: Κώστας Βόμβολος, Κίνηση: Στέλλα Μιχαηλίδου, Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος, Video Art: Μπάμπης Βενετόπουλος, Α’ Βοηθός Σκηνοθέτη: Άννη Τσολακίδου, Β’ Βοηθός Σκηνοθέτη – Βοηθός κινησιολόγου: Αρετή Μίχου, Βοηθός Σκηνογράφου: Κέλλυ Εφραιμίδου, Βοηθός ενδυματολόγου: Μαλαματή Ευθυμιάδου, Φωτογράφηση παράστασης: Τάσος Θώμογλου, Οργάνωση Παραγωγής: Δημοσθένης Πάνος, Οδηγός Σκηνής: Βαλεντίνη Καλπίνη

 

Παίζουν: Στέφανος Πίττας, Φανή Αποστολίδου, Κατερίνα Αλέξη, Νίκος Μήλιας, Βασίλης Σεϊμένης, Γιάννης Χαρίσης, Νίκος Ορτετζάτος, Μάρα Τσικάρα, Θοδωρής Πολυζώνης, Στέργιος Τζαφέρης, Άννα Κυριακίδου, Φωτεινή – Δήμητρα Τιμοθέου

 

Μουσικός επί σκηνής – DJ: Δημήτρης Καπετάνιος / Παναγιώτης Μητσόπουλος.

Breakdance Show από τους: Κλέμεντ Τζέλο και Ρεβάζι Κουλουχασβίλι του BLACKOUT CREW.

Χρήσιμες Πληροφορίες

Παραστάσεις για σχολεία: Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη & Παρασκευή, στις 10:30

Η παράσταση είναι κατάλληλη για παιδιά και εφήβους άνω των 12 ετών (απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου- Λυκείου).

Σχολικό: 6 € (Ισχύει για ομαδική παρακολούθηση)

EduACT – Workshops Ρομποτικής

 

Τα ξεχωριστά εργαστήρια με ρομπότ της eduACT

Εργαστήρια όπου τα παιδιά κατασκευάζουν το δικό τους ρομπότ

Περιβαλλόμενοι διαρκώς από παιδικές φωνές, στο φιλεκπαιδευτικό μη κερδοσκοπικό σωματείο eduACT γνωρίζουν πώς είναι να αναπτύσσονται και τα εξελίσσονται  τα παιδιά με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Με ανησυχίες και φυσική περιέργεια για την εξέλιξη των ειδών, στην eduACT όλα τα παιδιά βρίσκουν απαντήσεις μόνα τους στα ερωτήματά τους μιας και μέσα από τα εργαστήρια και τους διαγωνισμούς ρομποτικής κατασκευάζουν το δικό τους ρομπότ και κερδίζουν τις κατευθυνόμενες από τους ίδιους «αποστολές».

Αποτελώντας ουσιαστικά ένα brainstorming ιδεών, τα εργαστήρια ρομποτικής της eduACT είναι ο τόπος όπου τα παιδιά βιώνουν μια διαφορετική πλευρά της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μαθαίνουν όλες τις εξελίξεις γύρω από την ρομποτική και την τεχνολογία αφού κατασκευάζουν το δικό τους ρομπότ και το προγραμματίζουν να κάνει διάφορες αποστολές. Επιπλέον, τη φετινή σχολική χρονιά, η eduACT εξασφάλισε να συνδυαστεί η τεχνολογία και η ρομποτική με τον πολιτισμό αφού τα εργαστήρια ρομποτικής πραγματοποιούνται στη ΧΑΝΘ, το NOESIS , το Μέγαρο Μουσικής, το Κολλέγιο ΔΕΛΑΣΑΛ, τη Μονή Λαζαριστών, το Ωδείο Βορείου Ελλάδος(Ευόσμου και Καλαμαριάς) και τον νέο hub της eduACT στην «πλατεία επιστήμης» στη ΧΑΝΘ.

Παντρεύοντας τη γνώση και με τη διασκέδαση, τα παιδιά καταπιάνονται με τη ρομποτική, το χτίσιμο κατασκευών με LEGO®, το σχέδιο δύο διαστάσεων, τις κατασκευές τριών διαστάσεων, τη χρήση της φαντασίας για την επίλυση προβλημάτων αλλά και την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της περιγραφικής τους έκφρασης. Πέρα από αυτά, τα παιδιά συνεργάζονται σε μικρές ομάδες κάτι που τους βοηθά να εξασκήσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες αλλά και την ομαδικότητα τους. Οι μικροί επιστήμονες ξεδιπλώνουν τα ταλέντα τους και τα χαρίσματά τους κατά τις 16 εβδομάδες που διεξάγονται τα εργαστήρια αποκτώντας όλα εκείνα τα εφόδια για ένα καλύτερο μέλλον που διαμορφώνεται κατεξοχήν από τους ίδιους.

 

 

Coding on

Οι ηγέτες του μέλλοντος μας έρχονται καθημερινά τόσο κοντά στην τεχνολογία και έτσι η γνώση του coding δεν θα μπορούσε να λείπει από τις δράσεις της eduACT. Τα παιδιά στα εργαστήρια κώδικα εξερευνούν τον κόσμο των υπολογιστών, μέσα από 16 συναντήσεις, εξασκώντας τη λογική και την σκέψη τους αποκτούν την καταλληλότερη εμπειρία για να μπουν δυναμικά στον κόσμο των υπολογιστών.

Τα εργαστήρια έχουν ξεκινήσει..

Προλάβετε να δηλώσετε συμμετοχή ΕΔΩ.