ONLINE – Σελίδα 8 από 8 – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Πρακτικός Οδηγός: Ομαλή Μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο Δημοτικό

Η Μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο

Κατά τη διάρκεια της ζωής μας είναι φυσικό και αναμενόμενο να βιώσουμε μικρές ή μεγάλες αλλαγές στην προσωπική μας, στην επαγγελματική μας αλλά και στην οικογενειακή μας ζωή.

Αλλαγή βιώνουν τα παιδιά,  αλλά και οι γονείς, κάθε φορά που αλλάζουν εκπαιδευτική βαθμίδα. Αντιστοίχως, το πέρασμα από το Νηπιαγωγείο στο «Μεγάλο Σχολείο», στο Δημοτικό, αποτελεί μία νέα μετάβαση η οποία είναι λογικό να δημιουργεί ανάμικτα συναισθήματα σε μικρούς και μεγάλους. Ερωτηματικά σχετικά με το τι βοηθάει μια ομαλή μετάβαση και τι μπορούν να κάνουν γι’ αυτό συνοδεύουν συχνά τις σκέψεις των γονιών.

Η αλήθεια είναι, πως η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο αποτελεί μια διαδικασία που ολοκληρώνεται σταδιακά μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων που λαμβάνουν χώρα στο καθημερινό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά προετοιμάζονται ψυχοσυναισθηματικά για το πέρασμα στο Δημοτικό. Αντίστοιχα, και οι γονείς συμμετέχοντας σε προγραμματισμένες ομιλίες του σχολείου έχουν τη δυνατότητα να διατυπώσουν τα ερωτήματά τους και να υποστηρίξουν αυτή τη μετάβαση.

Δυστυχώς, φέτος, το πέρασμα αυτό θα είναι λίγο απότομο, εξαιτίας της δύσκολης και πρωτόγνωρης περιόδου της πανδημίας.

Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο προς το Δημοτικό αποτελεί μία σύνθετη διαδικασία κι εξαρτάται από ποικίλους παράγοντες. Γνωρίζοντας αυτούς τους παράγοντες, θα είναι πιο έτοιμοι οι γονείς να υποστηρίξουν αυτήν τη διαδικασία, ιδιαίτερα τώρα!

 

Ομιλήτρια: Πέπη Κολαρά, Λογοθεραπεύτρια – Ειδικός Παιδαγωγός

 

Λίγα λόγια για την ομιλήτρια

Η Κολαρά Πέπη, είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΑΠΘ. Επίσης, είναι απόφοιτος του Τμήματος Λογοθεραπείας και Ειδικής Αγωγής του Freie University of Berlin και του Humboldt University of Berlin (Γερμανία). Στη συνέχεια, πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Αμερική στο Loyola University in New Orleans. Ειδικεύτηκε σε θέματα που αφορούν τις μαθησιακές δυσκολίες, τα προβλήματα συμπεριφοράς και τις διαταραχές λόγου και ομιλίας σε παιδιά κι εφήβους. Συνεργάστηκε ως επιστημονικός συνεργάτης με την Δ΄ Πανεπιστημιακή Κλινική του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ. Οργάνωσε ομάδες παιχνιδιού στην οποίες συμμετείχαν γονείς με τα παιδιά τους προκειμένου να αναδείξει την παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού στην καλλιέργεια δεξιοτήτων μέσα από την καθημερινότητα. Εργάστηκε ως Ειδική Παιδαγωγός σε τμήματα ένταξης νηπιαγωγείου. Έχει πολυετή εμπειρία στο πλαίσιο της αξιολόγησης, παρέμβασης και στο σχεδιασμό ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε μαθητές κι εφήβους με ΕΜΔ.

Μια βουτιά στην τέχνη παρέα με τη Δέσποινα Τσιπτσέ

Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων η μουσειολόγος Δέσποινα Τσιπτσέ θα χτυπήσει τη διαδικτυακή μας πόρτα και θα μοιραστεί μαζί μας τις εμπειρίες της από τα εκπαιδευτικά προγράμματα που έχει υλοποιήσει με παιδιά σε μουσεία και όχι μόνο!

Θα μοιραστεί με τους γονείς και τα παιδιά σκέψεις για το τι είναι ένα Μουσείο. Θα μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε τρόπους ώστε να δούμε την τέχνη με μια πιο οικεία ματιά και μαζί θα βρούμε ιδέες για το πως μπορούμε να κάνουμε την βόλτα σε ένα Μουσείο (πραγματική ή και ψηφιακή) μια αξέχαστη εμπειρία.

Στη συνέχεια θα κάνουμε ένα ταξίδι σε αγαπημένα βιβλία που έχουμε στις βιβλιοθήκες μας και θα σας δείξουμε ότι τα Μουσεία και η τέχνη βρίσκονται παντού. Στις ιδέες που δεν έχουν πραγματοποιηθεί, σε ιστορίες μυστηρίου, στα μαθηματικά, ακόμη και σε έναν λεκέ από τσάι.

 

 

Ταξιδεύουμε ως τα Μουσεία της Τήνου παρέα με την ομάδα TINOS Guide & Seek

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων οι Πυγολαμπίδες “ταξιδεύουν” μέχρι την Τήνο. Παρέα με την εμπνεύστρια του TINOS Guide & Seek θα κουβεντιάσουν για το έργο και τον ρόλο των μουσείων του νησιού σε αυτό.

Μαζί σας θα μοιραστούν στοιχεία από τις δράσεις για τα παιδιά που έλαβαν μέρος στο Δημοτικό Ίδρυμα Μουσείο Κώστα Τσόκλη, στο Μουσείο Μαρμαροτεχνίας του Πολιτιστικού Ιδρύματος Πειραιώς, στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Χώρας της Τήνου και το Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού.

 

Τι είναι το πρόγραμμα TINOS Guide & Seek;

Το TINOS Guide & Seek προ(σ)καλεί παιδιά από την τοπική κοινωνία να δημιουργήσουν τον πρώτο οδηγό της Τήνου για παιδιά, με στοιχεία από τον πολιτισμό του νησιού. Η Τήνος χωρίζεται γεωγραφικά από τους ντόπιους σε τέσσερις μεριές. Η ίδια η δομή του τόπου «έδωσε» και τη δομή του προγράμματος. Έτσι, κάθε Γ΄ τάξη απ’ όλα τα Δημοτικά σχολεία του νησιού, ανέλαβε να καταγράψει τέχνες, λαϊκές και μη, και μύθους για κάθε μια από αυτές.

Η ιδέα δημιουργίας του πρώτου πολιτισμικού οδηγού της Τήνου από παιδιά για παιδιά είναι της Φραντζέσκας Παπαγιαννοπούλου και ανήκει στα 15 έργα από όλη την Ελλάδα που υποστηρίζονται από το πρόγραμμα μετεκπαίδευσης και υποτροφιών START- Create Cultural Change.

 

Το έργο ΤΙΝΟS Guide & Seek πραγματοποιείται από τον Δεκέμβριο του 2019 έως και τον Ιούνιο του 2020 με έδρα την Τήνο και επίκεντρο τα παιδιά της. Η δημιουργία του οδηγού από τα παιδιά οργανώνεται συνολικά σε 12 εργαστήρια και την παρουσίασή του κατά την ολοκλήρωσή του.

 

photo credits: Έβελυν Φωσκόλου

Οι κούκλες δραπέτευσαν

 

PROJECT SHARE-CALL: Διαδικτυακά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς με την ομάδα κουκλοθεάτρου Gypsy Moth

Ανοιχτές συναντήσεις για εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας και ειδικότητας

 

Το τελευταίο διάστημα υπάρχουν φορές που θέλουμε να ανοίξουμε την πόρτα και να το σκάσουμε, να ξεχυθούμε στους δρόμους. Ε λοιπόν, οι κούκλες τα κατάφεραν! Οι κούκλες δραπέτευσαν!

Οι εκπαιδευτικοί που κυρίως #menounespiti, μπορούν να τις συναντήσουν στα τρίωρα online σεμινάρια κουκλοθεάτρου με τις Gypsy Moth.

Κατάλληλο για όσους/ες θέλουν να χρησιμοποιήσουν τις κούκλες και τα αντικείμενα ως ένα εργαλείο για τα δημιουργικά εξ’ αποστάσεως μαθήματα με τους μαθητές και τις μαθήτριές τους!

 

Για τη συμμετοχή στο webinar, είναι απαραίτητη μία γαντόκουκλα.

Αν δεν έχετε ήδη, θα χρειαστεί να κατασκευάσετε μία πολύ απλή γαντόκουκλα με υλικά που έχετε στο σπίτι και χαρτοταινία. Βήμα-βήμα οδηγίες ΕΔΩ.

Επιλέξτε την ημερομηνία που σας βολεύει, 30 ή 31 Μαΐου (14.30 – 17.30) και στη συνέχεια συμπληρώστε τη Φόρμα ενδιαφέροντος.

 

Τι είπαν εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν σε προηγούμενο online σεμινάριο με τις Gypsy Mοth:

«Θεωρώ ότι ήταν πολύ καλά στημένο, και παρά τα εμπόδια, με χαρακτηριστικό την έλλειψη κοντινότητας, το σεμινάριο “δούλεψε”». (Κωστής, νηπιαγωγός, 10/5/2020).

Ευχαριστώ πολύ για όσα έμαθα από εσάς Αλεξάνδρα και Πετρίνα! Μου άρεσε πολύ η διάθεσή σας να μοιραστείτε γνώσεις και εμπειρία μαζί μας και να μας ενθαρρύνετε σε κάθε βήμα. Τα παιδιά λατρεύουν τις κούκλες και τη σκηνή. Τώρα θα τολμάω περισσότερο και εγώ να τους δώσω φωνή. (Γεωργία, νηπιαγωγός, 10/5/2020).

 

Λίγα λόγια για το έργο sharecall:

Τα εκπαιδευτικά webinars αποτελούν κομμάτι του project “share-call”. Σκοπός του share-call είναι να δημιουργηθεί ένας «χώρος συνάντησης» στον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν υποστήριξη, έμπνευση και δύναμη. Ένας «κύκλος» στον οποίο μπορούν να μοιραστούν όσα τους απασχολούν, να ανταλλάξουν ιδέες, να δημιουργήσουν. Στόχος του εγχειρήματος αυτού είναι η ενδυνάμωση και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σύνθετες προκλήσεις της εκπαιδευτικής τους πράξης.

 Εκτός από τα αυτοτελή σεμινάρια, στο πλαίσιο του share-call οργανώνονται «ομάδες κορμού», δηλαδή ομάδες προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης για εκπαιδευτικούς. Απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς (κάθε βαθμίδας) που επιθυμούν την σταθερή συμμετοχή σε μια κοινότητα με σκοπό την αλληλοϋποστήριξη, την ενδυνάμωση, τον εμπλουτισμό των εκφραστικών τους μέσων. Νέες ομάδες θα δημιουργηθούν από την επόμενη σχολική χρονιά. Ακολουθείστε το share-call στα social media για να μαθαίνετε νέα πατώντας εδώ.

 

Συνεργάτες:

Ινστιτούτο Βιωματική Παρέμβαση NDI

ΜΚΟ Αντιγόνη – Κέντρο πληροφόρησης και τεκμηρίωσης (για το ρατσισμό, την οικολογία, την ειρήνη και τη μη βία)

 

Τη φετινή χρονιά, η συμμετοχή στο project είναι δωρεάν καθώς το εγχείρημα Share-call στηρίζεται από το πρόγραμμα SΤΑRT-Create Cultural Change. Το START είναι ένα πρόγραμμα του Robert Bosch Stiftung, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και την Ομοσπονδιακή Ένωση Κοινωνικοπολιτιστικών Κέντρων, και υποστηρίζεται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και το Ίδρυμα Μποδοσάκη.

Ένας αρκούδος μια φορά γιορτάζει τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων

 

Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων «Ένας αρκούδος μια φορά» συναντά τις Πυγολαμπίδες και τους αφηγείται την ιστορία του, παρέα με την εικονογράφο του βιβλίου Ίριδα Σαμαρτζή και τη συγγραφέα Ελένη Γερουλάνου.

 

Θα μιλήσουμε για τη σημασία των μουσείων, τις συλλογές, τα εκθέματα, την καρδιά της μουσειακής εμπειρίας, για τη σημαντική ερευνήτρια Μαρία Αργυριάδη, που προσέφερε τη συλλογή της από 20.000 παιχνίδια στο Μουσείο Μπενάκη για να δημιουργηθεί το Μουσείο Παιχνιδιών στο Παλαιό Φάληρο.

 

Με την καθοδήγηση της Ίριδας Σαμαρτζή θα φτιάξουμε το δικό μας μουσείο, με φαντασία, χρώματα, χαρτιά, κόλλες, ψαλίδια, ήρωες από το βιβλίο, μικρά παιχνίδια που έχουμε στο σπίτι και πολύ κέφι.

 

Ένα απόγευμα με πολύ συναίσθημα, πλημμυρισμένο με αγάπη γιασεμί.

 

Λίγα λόγια για το βιβλίο

O αρκούδος περιπλανιέται στην πόλη ψάχνοντας το σπίτι του. Στη διαδρομή του συναντά έναν ναύτη, έξι πάπιες, μία αλεπού,μία σκαντζοχοιρίνα, έναν θεατρικό θίασο, έναν σκύλο. Όλοι θέλουν να τον βοηθήσουν. Άραγε θα τα καταφέρει;

 

Το βιβλίο μέσα από ένα τρυφερό παραμύθι παρουσιάζει με ένα ευρηματικό τρόπο περισσότερα από 240 παιχνίδια από τη συλλογή της Μαρίας Αργυριάδη που βρίσκονται στο Μουσείο Μπενάκη Παιχνιδιών στο Παλαιό Φάληρο. Σε όλο το βιβλίο ο αρκούδος είναι ζωγραφιστός.

 

Ζωντανεύει όταν πια έχει βρει την αγκαλιά που αναζητούσε. Στις σελίδες του βιβλίου οι φωτογραφίες των παιχνιδιών δένουν αρμονικά με την εικονογράφηση της Ίριδας Σαμαρτζή που κεντάει με χρυσή κλωστή δισέλιδες εικόνες δίνοντας ένα μοναδικό αποτέλεσμα. Ένα παραμύθι γεμάτο συναίσθημα για παιδιά και όσους ενήλικες νιώθουν παιδιά.

 

Μία δυνατή συνεργασία, μία συνέκδοση του Μουσείου Μπενάκη με τις εκδόσεις Πατάκη που στόχο έχει να γνωρίσει στα παιδιά τους θησαυρούς του Μουσείου Μπενάκη Παιχνιδιών.

 

 

Στο βιβλίο υπάρχει μία χρονογραμμή με παιχνίδια που συναντά κανείς στο παραμύθι, πολύτιμο βοήθημα για κάποιον που θα θελήσει να συνδυάσει το παραμύθι με την ιστορία και τη γεωγραφία. Ξεκινάει με την πήλινη κουδουνίστρα σε σχήμα κουκουβάγιας, κυπριακό παιχνίδι του 1400-1200 π.Χ. και τελειώνει με το ξύλινο πολεμικό πλοίο «ΑΒΕΡΩΦ» του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα. Η επιλογή έγινε από τους ανθρώπους του Μουσείου, την Μαρία Αργυριάδη, την Νόρα Χατζοπούλου και την Μαίρη Βέργου με τη σκέψη να υπάρχουν ελληνικά και ξένα παιχνίδια από όλες τις περιόδους.

 

Το βιβλίο μπορεί να διαβαστεί με δύο τρόπους. Στο πρώτο επίπεδο διαβάζουμε ένα παραμύθι με την περιπλάνηση του αρκούδου μέχρι να βρει το σπίτι του και απολαμβάνουμε την ανάγνωση. Στο δεύτερο στήνεται μπροστά μας ένα παιχνίδι παρατήρησης, γλωσσικής ανάπτυξης και περιγραφής εικόνας βασισμένο στην ποικιλία της συλλογής των παιχνιδιών που εκτίθενται στο Μουσείο Μπενάκη Παιχνιδιών.

 

Η Ελένη Γερουλάνου διάλεξε παιχνίδια με τη σκέψη ότι κάτι απ’ όσα συνθέτουν το καθένα μπορεί να αποτελέσει αφορμή για κουβέντα και έρευνα. Το κάθε παιχνίδι μπορεί να μας μιλήσει για την εποχή που φτιάχτηκε, για τις συνθήκες που επικρατούσαν, για το υλικό, για τη χρήση του, για το συναίσθημά του, για την ιστορία που κρύβεται από πίσω, καθώς και για το πρόσωπο στο οποίο ανήκε.

 

Η συγγραφέας αφιερώνει το βιβλίο στη Μαρία Αργυριάδη που ευτύχησε να δει τη συλλογή της να παρουσιάζεται μπροστά στα μάτια των επισκεπτών.

 

Η ίδια αναφέρει: Αφορμή για να γράψω αυτή την ιστορία ήταν η φιλία του πατέρα μου με τη Μαρία Αργυριάδη και η δωρεά του οικογενειακού “Χάρτινου Θεάτρου” στη συλλογή της. Στην πορεία έμαθα από την ίδια ότι ο λόγος που ξεκίνησε να συλλέγει τα παιχνίδια της ήταν ένα κίτρινο μαδημένο, ταλαιπωρημένο αρκουδάκι που βρήκε στον δρόμο και που της θύμισε το αρκουδάκι που είχε παιδί. Όταν είδα με τα μάτια μου τον αρκούδο με τον αριθμό 5 μέσα στην προθήκη, τον λάτρεψα. Η ιδέα να γράψω ένα παραμύθι με ήρωα τον αρκουδάκο της Μαρίας ήταν μονόδρομος. Η ιδέα όλο και μεγάλωνε και μεγάλωνε. Κοιμόμουν, κι αυτή έμενε ξύπνια. Πήγαινα να διαβάσω και αυτή έμπαινε στη μέση. Δούλευε, δούλευε. Δεν άφηνε τη φαντασία μου να ησυχάσει. Και έτσι αποφάσισα να την αφήσω να βγει έξω. Την έντυσα, πρότεινα στην Ίριδα να τη στολίσει με ζωγραφιές και μαζί την πήγαμε στην Έλενα Πατάκη για να γίνει βιβλίο. Κάπως έτσι γεννήθηκε το «Ένας Αρκούδος μια φορά». Ένα τεράστιο ευχαριστώ στο Μουσείο Μπενάκη για όλα. Μία όμορφη συνεργασία γεμάτη αμέτρητα συναισθήματα.

 

Το βιβλίο απευθύνεται σε παιδιά όλων των ηλικιών και σε όλους εκείνους που αισθάνονται «αιώνια» παιδιά.

 

 

Η ΕΛΕΝΗ ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΥ γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από τη Σχολή Νηπιαγωγών Αθηνών και συνέχισε τις σπουδές της στο Wheelock College στη Βοστόνη, όπου ειδικεύτηκε σε προγράμματα μουσείων για παιδιά. Το 1986 προσελήφθη στη Σχολή Μωραΐτη ως υπεύθυνη του προγράμματος Μουσειακής Αγωγής των παιδιών του Νηπιαγωγείου, του οποίου τη διεύθυνση ανέλαβε το 2000. Γράφει βιβλία για παιδιά. Είναι ιδρυτικό μέλος της αστικής, μη κερδοσκοπικής εταιρείας Library4all. Είναι παντρεμένη και έχει τρία παιδιά.

 

Η ΊΡΙΣ ΣΑΜΑΡΤΖΉ είναι εικονογράφος παιδικών βιβλίων. Η δουλειά της έχει λάβει σημαντικές διακρίσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό: ΙX International Compostela Prize for picture books (2016), Κρατικό Βραβείο παιδικού εικονογραφημένου βιβλίου (2012, 2016), Βραβείο από τον Κύκλο Ελληνικού Παιδικού βιβλίου (2012, 2015, 2016, 2017) κ.ά. Ήταν υποψήφια για το βραβείο HCAA 2020 μετά από πρόταση του Ελληνικού Τμήματος της ΙΒΒΥ. Παράλληλα διδάσκει εικαστικά σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. www.irissamartzi.com

 

 

Το νόημα του σπιτιού

Από την Αργυρώ Βλάχου 

“Το νόημα του σπιτιού” είναι ένα online διαδραστικό οικογενειακό εργαστήριο που βοηθά το παιδί να συνδεθεί με τον πυρήνα της ιστορίας του σπιτιού του. Ένα σπίτι ικανοποιεί πολλές ανάγκες, ένα μέρος αυτο-έκφρασης, ένα δοχείο αναμνήσεων, ένα καταφύγιο από τον έξω κόσμο, ένα κουκούλι όπου μπορεί να αισθασθεί ασφάλεια.

 

Όταν ζήτησα από την κόρη μου να συμμετέχει μαζί μου στην δημιουργία του πίνακα της γύρω από το θέμα “τι σημαίνει για σένα σπίτι” μου έδωσε μια πολύ ξεκάθαρη εικόνα. “ Ασφάλεια”, “οικογένεια”, “χαρά ” ήταν μερικές από τις λέξεις που συνδέονται με την έννοια του“σπιτιού” για εκείνη. Μια υπενθύμιση για το ποιές είναι οι προτεραιότητες και οι αξίες της. Επίσης μια υπενθύμιση των προτεραιοτήτων μας ως οικογένεια, το πως βιώνουμε την ζωή μας. Εκφράζοντας τις σκέψεις της με όλες τις αισθήσεις στάθηκε σημαντικό για το πως συσχετίζουμε το κάθετι με ότι αγγίζουμε και αισθανόμαστε. Έτσι βιώνουμε κάθε μέρος.

 

Σε τι αναφέρεται το εργαστήριο με θέμα “Το νόημα του σπιτιού “;

  • Βοηθά στην ενδυνάμωση των παιδιών να βρίσκουν και να ενσχύουν την ιστορία του σπιτιού τους με οπτικό τρόπο.
  • Παρατηρώντας την έκφραση της ταυτότητας των παιδιών γύρω από την έννοια του σπιτιού, χωρίς
  • κριτική ή υπερβολικό έπαινο μπορεί να οδηγήσει στην επαφή με την ξεχωριστή τους   προσωπικότητα και ίσως με το δικό σας εσωτερικό-παιδί.

 

Σε ποιόν απευθύνεται;

  • Σε οικογένειες που θέλουν να αισθανθούν πιο συνδεδεμένοι με τον χώρο τους και μεταξύ τους.
  • Σε οικογένειες που θέλουν να εξερευνήσουν ποια  είναι τα στοιχεία που κάνουν το σπίτι τους ξεχωριστό.
  • Σε οικογένειες που θέλουν να εξερευνήσουν την δημιουργικότητα τους και να καταλάβουν πως ένας πίνακας mood-board λειτουργεί ως τρόπος για να περιγράψεις την οπτική σου ιστορία.

 

Τι θα χρειαστεί:

  • Canson ή χαρτί ακουαρέλας , Neofoam χαρτόνι ή οποιοδήποτε χαρτί  σε A3 μέγεθος.
  • Μπογιές κάθε τύπου, κορδέλες, μαλλί, κόλλα, πινέζες, κολλητική ταινία, οποιοδήποτε υλικό χειροτεχνίας έχετε σπίτι.
  • Κομμάτια από υφάσματα που δε χρειάζεστε.

 

Τι θα πάρετε από αυτό το εργαστήριο;

  • Ένα πλήρη πίνακα mood-board με την ιστορία του παιδιού σας για “Το νόημα του σπιτιού” του.
  • Βαθύτερη κατανόηση για το πως βιώνουμε το σπίτι μας και πως μπορούμε να εκφράσουμε τον εαυτό μας ακούγοντας τις βαθύτερες επιθυμίες και ανάγκες μας.
  • Πως θα μάθουν τα παιδιά μας να συνδέονται με τον χώρο και τις ανάγκες τους.
  • Ένα υπέροχο ταξίδι στην παιδική ηλικία, το μέρος από όπου καταγόμαστε όλοι. Το μέρος όπου βρίσκεται η ατμόσφαιρα και η αίσθηση της κατοικίας μας.

 

Λίγα Λόγια για την Αργυρώ Βλάχου

Interior Designer με έδρα το Λονδίνο, η Αργυρώ Βλάχου ζει και εργάζεται τα τελευταία 6 χρόνια στην Αγγλική εξοχή. Με κέντρο πάντα τον άνθρωπο σχεδιάζει χώρους και ψάχνει τι είναι αυτό που φέρνει τους ανθρώπους κοντά. Η φύση, η οικογένεια της και και τα ταξίδια είναι η κύρια πηγή έμπνευσης της. Τον τελευταίο χρόνο διοργανώνει workshop για ενήλικες και παιδιά με σκοπό να δημιουργήσουν μαζί σπίτια και χώρους ως “ δοχεία ζωής ”. Δουλεύει γύρω από το emotional design, δίνοντας προτεραιότητα στο πως βιώνουμε ένα χώρο μέσω των αισθήσεων. Μπορείτε να τη βρείτε στην σελίδα της www.studiocord.co.uk ή αλλιώς @studio.cord στο instagram.

Ψηφιακός Μήνας Πράσινου Σχολείου

Ο “Μήνας Πράσινου Σχολείου” ανταποκρίνεται στις συνθήκες που διαμορφώνονται λόγω του COVID19 και επανέρχεται ψηφιακά! Από την Παρασκευή 15 Μαΐου και για τις επόμενες τέσσερις εβδομάδες θα πραγματοποιούνται συναντήσεις διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας Ζoom. Καλούνται λοιπόν παιδιά και γονείς να αξιοποιήσουν τον χρόνο στο σπίτι δημιουργικά και οικολογικά.

 

Ο «Ψηφιακός Μήνας Πράσινου Σχολείου» είναι ένα βιωματικό-εκπαιδευτικό πρόγραμμα που δημιουργήθηκε από τα μέλη της Πράσινης Κοινότητας Θεσσαλονίκης και τα «Κοινά υπό Κατοίκηση» και απευθύνεται σε παιδιά και γονείς.

Στόχος του προγράμματος είναι η αξιοποίηση του ομαδικού παιχνιδιού και της τέχνης (μουσική, θέατρο και εικαστικά) ως εργαλείο έκφρασης, συμμετοχής και επικοινωνίας με σκοπό την εξοικείωση παιδιών και γονέων με έννοιες που αφορούν το περιβάλλον, την οικολογία και την ενεργό πολιτειότητα. Επιδιώκεται η προώθηση δημιουργικών μαθησιακών εμπειριών που επιτρέπουν την αλληλεπίδραση παιδιών και γονέων ώστε να δημιουργήσουν αμοιβαίες σχέσης εμπιστοσύνης και οικειότητας, τόσο μεταξύ τους όσο και με το περιβάλλον.

Το πρόγραμμα μεταξύ άλλων περιλαμβάνει εργαστήρια επαναχρησιμοποίησης “άχρηστων” υλικών και αντικειμένων, συζητήσεις για την ανακύκλωση, την κυκλική οικονομία και την εύρεση πρακτικών τρόπων για τη μείωση των απορριμμάτων.

 

Αναλυτικό πρόγραμμα συναντήσεων και δράσεων του εργαστηρίου

Παρασκευή 15.05.2020, 19.00 – 20.30
Παιχνίδια γνωριμίας-εισαγωγή στο πρόγραμμα

Παρασκευή 22.05.2020, 19.00 – 20.30
Ιστορίες για το περιβάλλον και την διαχείριση των απορριμμάτων

Παρασκευή 29.05.2020, 19.00 – 20.30
Το οικολογικό μας αποτύπωμα
Φτιάχνουμε μία οικολογική σπιτική ορχήστρα

Παρασκευή 05.06.2020, 19.00 – 20.30
Δημιουργική επαναχρησιμοποίηση
Κατασκευάζουμε έργα με ανακυκλώσιμα υλικά

Σάββατο 06.06.2020, 11.00 – 13.00
Περιβαλλοντικές δράσεις και δημιουργία βίντεο
Κλείσιμο του προγράμματος

 

Το εργαστήριο συντονίζει η Δομνίκη Βαγιάτη, πτυχιούχος παιδαγωγός του Α.Π.Θ., πτυχιούχος μουσικής αρμονίας και μέλος της Πράσινης Κοινότητας Θεσσαλονίκης.

Μαζί της θα είναι:

  • Η Ευδερίδου Έλενα, απόφοιτος του τμήματος προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. και μέλος της Πράσινης Κοινότητας Θεσσαλονίκης.
  • Η Αθηνά Μουτσιοπούλου, εμψυχώτρια ομάδων με ειδίκευση στην περιβαλλοντική εκπαίδευση.
  • Η Θεώνη Καρακάντζου απόφοιτος του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και περφόρμερ.

 

Ο “Ψηφιακός Μήνας Πράσινου Σχολείου” είναι ένα πρόγραμμα του έργου “Κοινά υπό Κατοίκηση”, τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης και στηρίζεται από την Αντιδημαρχία Παιδείας και Αθλητισμού και την περιβαλλοντική εταιρεία Μάμα Γη.

Tα Κοινά υπό κατοίκηση – Commons in Residency στηρίζονται σε μια ιδέα του Περικλή Χατζηνάκου και χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα START – Create Cultural Change. Υλοποιούνται μέσω του Ιδρύματος Robert Bosch Stiftung σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και τη μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα Ομοσπονδιακή Ένωση Κοινωνικοπολιτιστικών Κέντρων. Υποστηρίζονται από το John S. Latsis Public Benefit Foundation και το Bodossaki Foundation – Ίδρυμα Μποδοσάκη.