Μαρτίου - Ανάληψη Archives – Πυγολαμπίδες
Skip to content

The School Project

Οι μαθητές στο The School Project ανακαλύπτουν πόσο πιο εύκολο μπορεί να γίνει το διάβασμα της επόμενης μέρας για το σχολείο. Σε έναν ευχάριστο χώρο, κατάλληλο για μελέτη και συνεργασία, άριστα καταρτισμένοι εκπαιδευτικοί βοηθούν καθημερινά τα παιδιά σε όλα τα μαθήματα, οργανώνοντας και επεξηγώντας την ύλη. Προσφέρουν χρήσιμες συμβουλές για τη σωστή μεθόδευση των καθηκόντων, αξιοποιούν τις γνώσεις και τα ενδιαφέροντα του κάθε μαθητή ξεχωριστά, ενώ δεν παραλείπουν ποτέ να ενισχύουν και την αυτοπεποίθησή του. Παράλληλα, προσφέρονται και ιδιαίτερα μαθήματα είτε για επιπλέον ενίσχυση είτε ως μεμονωμένη υπηρεσία.

Οι μαθητές στο “The School Project” μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν κι αναπτύσσουν ολιστικά τις νοητικές και γνωστικές τους δεξιότητες.

 

Χρήσιμες Πληροφορίες

Ηλικίες: Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο

Τιμές: Η χρέωση υπολογίζεται με τον μήνα, ενώ το κόστος των διδάκτρων εξαρτάται από την ηλικιακή ομάδα του μαθητή. Παράλληλα προσφέρονται εκπτωτικά πακέτα, σε περίπτωση που εγγραφούν δύο αδέλφια (-20%)

Ωράριο λειτουργίας: Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς οι μέρες και ώρες λειτουργίας είναι, Δευτέρα έως Παρασκευή, 13:30-20:30 ενώ με τη λήξη της σχολικής χρονιάς το ωράριο προσαρμόζεται από τις 9:00-14:30 το πρωί τις ίδιες μέρες.

Τμήματα: Διαμορφώνονται σύμφωνα με την ηλικιακή ομάδα των μαθητών, ενώ οι ώρες συμμετοχής του κάθε μαθητή ορίζονται κατόπιν συνεννόησης με τους γονείς, ανάλογα με τις υποχρεώσεις του.

 

 

Ο Κήπος των Ρόδων

Είναι από τις καινούριες παιδικές χαρές της νέας παραλίας  που έχει ανακοινωθεί ότι θα ανακαινιστεί. Διαθέτει άμμο και αρκετά παγκάκια για τους γονείς στη σκιά. Κουβαδάκια οπωσδήποτε κι εδώ και μετά  βουρ για μπάνιο. Διαθέτει τουαλέτα που καθαρίζεται  συνέχεια.

Στην παιδική χαρά θα βρεις:

Την πιο μεγάλη και χορταστική τσουλήθρα της πόλης σε σχήμα πυραμίδας
2 κούνιες
Μία ξύλινη πυραμίδα για σκαρφάλωμα και σπιτάκι
Το γύρω -γύρω όλοι που όλα τα παιδιά το κάνουν πάντα λεωφορείο
Μία ξύλινη τραμπάλα με μεγάλο κορμό
Έναν κώνο που στριφογυρνά (δύσκολα) για τρέξιμο και ισορροπία
Πάρκινγκ: Μέτριας δυσκολίας
Συστήνονται για το καλοκαίρι τα πλανόδια Modbar (με κααφέ, κοκταίηλ και σπιτικά γλυκίσματα)  και το Paolo’s (παγωτατζίδικο ποδήλατο),  αν τα πετύχεις. Και φυσικά καλαμπόκι ψητό παντού.
Ρεπόρτερ: Αντιγόνη Χαρατσίδου

Πάρκο Κρήτης – Μηνά Πατρικίου

Photo credits: Κ. Στυλιάδης
Τη θέση του κυρ Φώτη με το ξακουστό καρουσέλ που μεγάλωσε γενιές και γενιές πήρε ένα πάρκο με παιδική χαρά.
Στο κέντρο της δεσπόζει μια μεγάλη φλαμουριά που την καθιστά ιδανική για το καλοκαίρι λόγω σκιας και δροσιάς.
Το χειμώνα είναι λίγο σκιερή και κρύα.
Από την άνοιξη και μετά γίνεται χαμός τα απογεύματα εντός και εκτός παιδικής.
Στο πάρκο και στο θεατράκι παίζουν τα μεγαλύτερα παιδιά μπάλα και … κινητό.
Τα περιστέρια που ζουν στο πάρκο το καθιστούν ελκυστικό για τους μικρούς. Αλλά δεν αρέσουν σε όλους.
Οι πράσινοι λόφοι τριγύρω παρόλο που είναι πειρασμός είναι γεμάτοι από ακαθαρσίες ζώων και άρα απαγορευτικοι.

Στην παιδική χαρά θα βρεις:

Δύο κούνιες με καλάθι και δύο κανονικές κούνιες.

Ένα σύστημα με δύο τσουλήθρες, στην μία εκ των δύο ανεβαίνεις με σκοινί.
Μια άλλη κατασκευή δεν άντεξε στη χρήση και έμειναν μόνο οι δοκοί της.
Καθόλου χώμα παρά στη ρίζα της φλαμουριάς (μαζεύονται εκεί τα μικρά και σκαλίζουν ως άλλοι επίμονοι κηπουροί!)
Βρύση και κάδους σκουπιδιών και ανακύκλωσης.
Πάρκινγκ: Δύσκολο
Τριγύρω υπάρχουν καφέ, ουζερί και πιτσαρία.
Ρεπόρτερ: Αντιγόνη Χαρατσίδου

Παιδική Χαρά Πλατείας Καούδη

Η παιδική χαρά της Πλατείας Καούδη ανακαινίστηκε το 2016. Στα θετικά της είναι ότι είναι πολύ ηλιόλουστη ακόμα και τους χειμερινούς μήνες. Αυτό όμως είναι και το αρνητικό της τους θερινούς μήνες. Από την άνοιξη και μετά έχει πάντα πολύ κόσμο τα απογεύματα.
Το πάρκο και η γύρω περιοχή σφύζουν από ζωή. Διαθέτει παγκάκια για όλες τις ηλικίες, ενώ στο πλακόστρωτο τα μεγαλύτερα παιδιά παίζουν μπάλα, μπροστά από το αμφίβολης αισθητικής συντριβάνι με τον Μπομπ το Σφουγγαράκη.

Στην παιδική χαρά θα βρεις:

Δύο κούνιες με καλάθι και δύο κανονικές.
Μία τραμπάλα και μία τσουλήθρα για μικρά παιδιά.
Δύο συστήματα σκαρφαλώματος για μεγαλύτερα παιδιά.

Δύο παρτέρια το ένα με αγκαθωτά φυτά και το άλλο με χώμα.
Βρύση και δύο κάδους σκουπιδιών – ζωάκια (με πολύ όμως βρώμικο στόμα-είσοδο των σκουπιδιών, πειρασμό για τα μικρά).
Πάρκινγκ: Δύσκολο
Τριγύρω υπάρχουν καφέ, ουζερί και ζαχαροπλαστείο.
Ρεπόρτερ: Αντιγόνη χαρατσίδου 

Μονόκυκλο

Το Μονόκυκλο είναι μια καλλιτεχνική ομάδα με ενδιαφέρον γύρω από τις τέχνες του τσίρκο, του σύγχρονου χορού, του σωματικού θεάτρου και της γιόγκα. Η ομάδα Ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2017 και η έδρα της είναι στην Αρχελάου 4, περιοχή Ανάληψης.

Τα μέλη της ομάδας είναι καλλιτέχνες, παιδαγωγοί, εκπαιδευτές και εμψυχωτές, όλοι τους με μεγάλη εργασιακή εμπειρία στα αντικείμενα τους, πιστοποιήσεις και εξειδικεύσεις, μα πάνω από όλα όρεξη και σεβασμό για αυτό που κάνουν.

Η ομάδα του Μονόκυκλου, εντός και εκτός του χώρου της, βρίσκεται κοντά σε παιδιά και νέους, υλοποιώντας δράσεις που κυλούν ομαλά ανάμεσα στη ψυχαγωγία και τη δημιουργική μάθηση.

 

 

Οι δράσεις για παιδιά και νέους αφορούν:

  • Δημιουργικά εργαστήρια εντός του χώρου σε εβδομαδιαία βάση
  • Παιδαγωγικό Τσίρκο, ζογκλερικά, ξυλοπόδαρα, κλόουν, εναέρια ακροβατικά για νήπια, παιδιά και εφήβους. Αναπτυξιακό τσίρκο για παιδιά και συνοδούς. Μοντέρνος χορός, Παιδική και Εφηβική Γιόγκα.
  • Προγράμματα βιωματικής διάδρασης για τάξεις σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας.
  • Εναλλακτικά Πάρτυ Γενεθλίων στο χώρο του Μονόκυκλου.
  • Προγράμματα στήριξης ευπαθών ομάδων μέσα από το κοινωνικό τσίρκο.

Επίσης έχει:

  • Καλλιτεχνική και κοινωνική παρουσία μέσα από συμπεριληπτικές performance και παραστάσεις, σε συνεργασία με εγχώρια και διεθνή φεστιβάλ

 

Δημιουργικά πάρτυ: Στο χώρο διοργανώνονται πρωτότυπα παιδικά πάρτι όπου μικροί και μεγάλοι μπορούν να δοκιμάσουν τις ικανότητες σε διαφορετικές τεχνικές τσίρκο. Τα πάρτυ καθοδηγούν με ασφάλεια οι εκπαιδευτές του χώρου και είναι κατάλληλα για πολύ μικρά αλλά και μεγάλα παιδιά. Όλοι μπορούν να γίνουν ακροβάτες στο τσίρκο για μια μέρα.

Στα πάρτι ο μέγιστος αριθμός παιδιών είναι 20 με κόστος 180€.
Αντίστοιχα για 15 παιδιά το κόστος ανέρχεται στα 150€.

 

To Μονόκυκλο πιστεύει στη μάθηση μέσα από το παιχνίδι. Ο κόσμος των παιδιών είναι συναρπαστικός. Ένας κόσμος γεμάτος εμπιστοσύνη, χαρά, παιχνίδι και σεβασμό.

Πολιτιστικό Κέντρο ΜΙΕΤ

Το Πολιτιστικό Κέντρο του ΜΙΕΤ στη Θεσσαλονίκη άρχισε να λειτουργεί τον Ιανουάριο 1989, με την επωνυμία Πολιτιστικό Κέντρο Βορείου Ελλάδος της ΕΤΕ. Με τη μορφή αυτή λειτούργησε μέχρι τον Φεβρουάριο του 1997. Κατά το διάστημα αυτό, το Κέντρο έδωσε το δικό του διακριτό στίγμα στην πνευματική και καλλιτεχνική ζωή της Θεσσαλονίκης, παρουσιάζοντας εκθέσεις:

  • τέχνης (ζωγραφικής, χαρακτικής, φωτογραφίας) και αρχιτεκτονικής. Σ’ αυτό το πλαίσιο λειτουργίας του Κέντρου εντάσσεται και η φιλοξενία της Συλλογής έργων τέχνης του ΜΙΕΤ για περισσότερο από δέκα χρόνια, καθώς και οι τμηματικές παρουσιάσεις της στο κοινό της πόλης.
  • ιστορίας και μικροϊστορίας γύρω από την πόλη ή την ευρύτερη περιοχή, καθώς και για το προσφυγικό πρόβλημα.

Παράλληλα, το Κέντρο συνεργάστηκε αρμονικά με άλλους πολιτιστικούς φορείς για την παρουσίαση εκθέσεων φιλολογικού, ιστορικού και εικαστικού περιεχομένου, διοργάνωσε εκδηλώσεις λόγου και μαθήματα ιστορικής τοπογραφίας και εξέδωσε καταλόγους ως συνοδευτικά έντυπα όλων αυτών των εκδηλώσεων. Μια από τις σημαντικότερες και χρονικά εκτενέστερες συνεργασίες ήταν με την Αγιορειτική Φωτοθήκη, που κατέληξε στην παρουσίαση τεσσάρων εκθέσεων με φωτογραφικό υλικό μεγάλης ιστορικής και καλλιτεχνικής αξίας.

Το 1997, η ΕΤΕ υπήγαγε στην αρμοδιότητα του ΜΙΕΤ τα Πολιτιστικά της Κέντρα στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα. Έκτοτε, το Πολιτιστικό Κέντρο αναπτύσσει τις δραστηριότητές του κυρίως με εκθέσεις στον τομέα των εικαστικών τεχνών. Το 1997, πρώτο χρόνο της υπαγωγής του στο ΜΙΕΤ, το Κέντρο συνεργάστηκε με τον Οργανισμό Πολιτιστική Πρωτεύουσα Θεσσαλονίκη 1997, παρουσιάζοντας σημαντικές εκθέσεις (Φρανθίσκο Γκόγια, ‘Αλμπιν Μπρουνόφσκι).

Πολιτική του Κέντρου ήταν εξαρχής να διευκολύνει πολιτιστικούς φορείς της Θεσσαλονίκης που δεν διέθεταν τον αναγκαίο χώρο για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους. Στο πλαίσιο αυτό συνεργάστηκε αδιάλειπτα, ήδη από το 1994, με τη μεγάλη διεθνή φωτογραφική διοργάνωση Φωτοσυγκυρία και φιλοξένησε εκθέσεις διακεκριμένων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών φωτογράφων.

Το Κέντρο έχει οργανώσει εκθέσεις από κοινού με διάφορους φορείς: Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, Ινστιτούτο Γκαίτε Θεσσαλονίκης, Βρετανικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, Μουσείο Φωτογραφίας Καλαμαριάς Χρήστος Καλεμκερής, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, Μουσείο Μπενάκη, Μουσείο Αλμπέρ-Καν (Παρίσι).

Εκτός από την εκθεσιακή του λειτουργία, το Κέντρο περιλαμβάνει στο πρόγραμμά του προβολές και εκδηλώσεις λόγου, είτε στο πλαίσιο των εκθεσιακών του δραστηριοτήτων είτε σχετικές με τις εκδόσεις του ΜΙΕΤ. Επιπρόσθετα, από τον Φεβρουάριο του 2000 στο Κέντρο λειτουργεί Βιβλιοπωλείο με όλες τις εκδόσεις του ΜΙΕΤ, της ΕΤΕ και του Ιστορικού της Αρχείου.

Το Κέντρο αξιοποιεί κάθε πρόσφορο μέσο για να προβάλλει τις δραστηριότητές του σε όσο το δυνατόν ευρύτερο τμήμα του κοινού. Μάλιστα αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην προσέλκυση νεανικού κοινού, την οποία επιδιώκει σε συνεργασία με τις Επιθεωρήσεις Στοιχειώδους και Μέσης Εκπαίδευσης, καθώς και με τα Τμήματα ανθρωπιστικών σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Το Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του ΜΙΕΤ έχει το προνόμιο να στεγάζεται σε ένα μοναδικής αξίας κτίριο των αρχών του 20ού αιώνα, τη Βίλα Καπαντζή.

Διευθυντής: Ιωάννης Επαμεινώνδας

Goethe-Institut Thessaloniki

Το Goethe-Institut της Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε το 1955 και είναι ο πιο δημοφιλής φορέας εκμάθησης της γερμανικής γλώσσας και διεξαγωγής διεθνώς αναγνωρισμένων εξετάσεων στην πόλη. Παράλληλα αποτελεί το επίσημο πολιτιστικό ινστιτούτο της Γερμανίας, είναι δηλαδή κάτι παραπάνω από ένα απλό “φροντιστήριο γερμανικών”. Στόχος της δραστηριότητάς του είναι η προαγωγή του γερμανο-ελληνικού πολιτιστικού διαλόγου, η προώθηση της γερμανικής γλώσσας και η διάδοση πληροφοριών για τη Γερμανία.  Εκτός από τμήματα γενικότερου προσανατολισμού σε όλα τα επίπεδα για ενήλικες και νέους προσφέρει και ειδικά τμήματα για παιδιά.

Οι σημαντικότεροι στόχοι των παιδαγωγών του Goethe-Institut Θεσσαλονίκης για τα παιδικά τμήματα είναι να συνοδεύσουν τα παιδιά σ’ αυτό το ταξίδι ανακάλυψης της Γερμανικής γλώσσας και του γερμανόφωνου πολιτισμού. Εδώ τα παιδιά μαθαίνουν Γερμανικά σαν τη μητρική τους γλώσσα, μέσα από το τραγούδι, το παιχνίδι, αφηγήσεις ιστοριών, κατασκευές και ζωγραφική. Με αυτόν τον τρόπο αναπτύσσουν το γλωσσικό τους αίσθημα, ενώ ταυτόχρονα ανακαλύπτουν τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα, καθώς και τις ικανότητες τους.

 

Βιβλιοθήκη – Πολύπλευρη και ανοιχτή για όλους

Η Βιβλιοθήκη του Goethe-Institut Θεσσαλονίκης είναι ένας ανοιχτός χώρος για όλους και όλες που επιθυμούν να μελετήσουν ή να εργαστούν έχοντας παράλληλα πρόσβαση σε σύγχρονα media στη γερμανική αλλά και στην ελληνική γλώσσα, καθώς και σε πηγές πληροφόρησης γύρω από θέματα νέων τάσεων και σύγχρονου γερμανικού πολιτισμού.

Στη Βιβλιοθήκη είναι διαθέσιμα βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, ταινίες, μουσικά CD, Apps και παιχνίδια στη Γερμανική γλώσσα. Οι μεταφρασμένοι στα ελληνικά τίτλοι δίνουν τη δυνατότητα σε μη ομιλούντες τη Γερμανική, να πληροφορηθούν σχετικά με τη λογοτεχνία, τον πολιτισμό, την κοινωνία, την πολιτική και την επικαιρότητα της σύγχρονης Γερμανίας. Τέλος ένα μεγάλο τμήμα της συλλογής είναι αφιερωμένο στα Γερμανικά ως ξένη γλώσσα. Για τον δανεισμό είναι απαραίτητη η κατοχή κάρτας μέλους.

 

Εργαστήρι Μάθησης “Βιβλιοθήκη”, Εκπαιδευτικά Προγράμματα για Σχολεία & άλλες δράσεις

H Βιβλιοθήκη δέχεται επισκέψεις σχολικών τάξεων και ομάδων μαθητών/-ριών στον μοντέρνο χώρο της, προσφέροντας πλήθος βιωματικών εργαστηρίων που συνδυάζουν την εκμάθηση γλώσσας με την πληροφόρηση. Κεντρική ιδέα του προγράμματος αποτελεί η εξάσκηση της γερμανικής γλώσσας σε συνδυασμό με την πληροφόρηση. Τα εργαστήρια διαρκούν κατά κανόνα 1 – 2 ώρες και απευθύνονται σε ομάδες από 10 έως 20 άτομα.

Εκτός από το παραπάνω το Goethe-Institut Thessaloniki προτείνει μία μεγάλη ποικιλία από εκπαιδευτικά προγράμματα  για σχολικές τάξεις, τα οποία προσφέρουν πρωτότυπους και δημιουργικούς τρόπους γνωριμίας με τη γερμανική γλώσσα και τον πολιτισμό σε μαθητές και μαθήτριες γερμανικών κάθε γλωσσικού επιπέδου και ηλικίας. Τα εργαστήρια διεξάγονται δια ζώσης στο Goethe-Institut Thessaloniki και διαδικτυακά στις οθόνες υπολογιστών του σχολείου τους. Όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα που απευθύνονται σε σχολεία μπορείτε να τα δείτε αναλυτικά ΕΔΩ.

Τέλος το πολιτιστικό πρόγραμμα, συμπεριλαμβάνει ποικίλες εκδηλώσεις καλλιτεχνικού και επιστημονικού ενδιαφέροντος μέσα στη διάρκεια της χρονιάς. Θα τις δείτε ΕΔΩ.

Ενδεικτικά αναφέρεται ο φετινός πανελλαδικός διαγωνισμός που πραγματοποιείται για την Ολυμπιάδα της Γερμανικής Γλώσσας και δίνει το δικαίωμα σε 2 μαθητές/τριες, των οποίων η μητρική γλώσσα δεν είναι η γερμανική, να συμμετάσχουν με τη συνοδεία των καθηγητών τους στο μεγάλο τελικό της IDO στο Göttingen. Περισσότερες πληροφορίες για τη δράση θα δείτε ΕΔΩ.

 

 

Πρακτική άσκηση

Το Goethe-Institut σε συνεργασία με το Α.Π.Θ. προσφέρει σε τελειόφοιτους φοιτητές ή αποφοίτους τη δυνατότητα πρακτικής άσκησης.

Ενημερωθείτε ΕΔΩ για τις προϋποθέσεις, τους διάφορους τομείς εργασίας και τις κενές θέσεις.

 

 

Το Goethe-Institut στην 20η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

16 -19 Μαΐου 2024

HELEXPO, Περίπτερο 13, Stand 084

Είσοδος ελεύθερη

Από τις 16 έως τις 19 Μαΐου 2024 πραγματοποιείται η 20η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης σε διοργάνωση του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ-Helexpo. Η Γερμανία θα εκπροσωπηθεί για μια ακόμη χρονιά από το GoetheInstitut Ελλάδας δίνοντας το παρών σε ένα κοινό stand με τη Deutsche Welle, παρουσιάζοντας παράλληλα ένα ποικίλο πρόγραμμα.

Οι επισκέπτες θα βρουν στο stand του Goethe-Institut σύγχρονα βιβλία στα Γερμανικά και σε Ελληνική μετάφραση, θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για το Πρόγραμμα επιχορήγησης μεταφράσεων του GoetheInstitut και να πληροφορηθούν σχετικά με Τμήματα εκμάθησης Γερμανικών και πιστοποιητικά γλωσσομάθειας. Παράλληλα θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια σειρά από ενδιαφέρουσες ομιλίες και βιβλιοπαρουσιάσεις γνωστών Γερμανών/-ίδων συγγραφέων, να επισκεφθούν την έκθεση “Komplett Kafka” στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων από τον θάνατο του Franz Kafka και να παραστούν στην απονομή βραβείων του διαγωνισμού Young Book Designers Award 2024.

 

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

(Γλώσσες: Ελληνικά & Γερμανικά – με διερμηνεία)

Πέμπτη 16.05.-19.05.

Komplett Kafka” – Έκθεση αφίσας

Περίπτερο 14, ΔΕΘ Helexpo

Με αφορμή το επετειακό έτος 2024 για τον Φραντς Κάφκα, το GoetheInstitut παρουσιάζει την έκθεση αφίσας “Komplett Kafka” σε συνεργασία με τον καλλιτέχνη Nicolas Mahler και το Literaturhaus Stuttgart.

 

Πέμπτη 16 Μαΐου

MONSTROSA” – Παρουσίαση βιβλίου και συζήτηση με τη Rhea Krčmářová

Περίπτερο 13, Αίθουσα Cosmos, ΔΕΘ Helexpo

Ώρα: 18:00

Το μυθιστόρημα Monstrosa της Rhea Krčmářová δημιουργεί έναν συναρπαστικό προβληματισμό σχετικά με την αποξένωση από το σώμα του ατόμου και τα εικονικά πρότυπα ομορφιάς.

Συντονισμός: Δρ Χριστίνα Μαρκούδη

Συνδιοργάνωση: GoetheInstitut Thessaloniki, Προξενείο Αυστρίας-Θεσσαλονίκη

 

Παρασκευή 17 Μαΐου

«Καλοκαίρι στην πισίνα» – Ανάγνωση παιδικού βιβλίου με τον Will Gmehling

Περίπτερο 12, Αίθουσα 1, Παιδική Γωνιά-Γωνιά Εφήβων, ΔΕΘ Helexpo

Ώρα: 12:00

Ο Γερμανός συγγραφέας Will Gmehling προσκεκλημένος από το Goethe-Institut Thessaloniki και τον εκδοτικό οίκο Καστανιώτη, θα βρεθεί κοντά μας και θα παρουσιάσει το παιδικό μυθιστόρημά του «Καλοκαίρι στην πίσίνα». Ένα βιβλίο για αγόρια και κορίτσια από 9 ετών και πάνω – και για όλους και όλες που λατρεύουν τις πισίνες…

Oμιλητής: Will Gmehling, Συγγραφέας

Συνδιοργάνωση: GoetheInstitut Thessaloniki, Εκδόσεις Καστανιώτη

 

«Η γλώσσα του Γιβραλτάρ» – Παρουσίαση βιβλίου και συζήτηση με τον Björn Kuhligk

Περίπτερο 13, Αίθουσα Cosmos, ΔΕΘ Helexpo

Ώρα: 18:00

Μέσα από το ποίημα «Η γλώσσα του Γιβραλτάρ» μας μιλάει ένα πολιτικοποιημένο πρόσωπο και δείχνει τι μπορεί να πετύχει ένα ποίημα: Μας επιτίθεται γιατί δημιουργεί μέσα μας εικόνες που δεν μπορούμε να εξαφανίσουμε. Ο Björn Kuhligk θα διαβάσει αποσπάσματα και συνομιλήσει με τους μεταφραστές του έργου, την Μαρία Οικονόμου και τον Άκη Παραφέλα.

Ομιλητές/-ριες:

Άκης Παραφέλας (Μεταφραστής και ποιητής)

Μαρία Οικονόμου (Απληρώτρια Καθηγήτρια Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. και Μεταφράστρια)

Συνδιοργάνωση: GoetheInstitut Thessaloniki, Εκδόσεις Ενύπνιο

 

Young Book Designers Award 2024”- Εκδήλωση βράβευσης

Περίπτερο 13, Αίθουσα ΕΙΠ, ΔΕΘ Helexpo

Ώρα: 20:00

Το Goethe-Institut Ελλάδας σε συνεργασία με το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού, τα ΕΒΓΕ, το Ίδρυμα Τέχνης Βιβλίου της Γερμανίας και την Έκθεση Βιβλίου της Φρανκφούρτης απονέμει ένα βραβείο ειδικά για νέους και νέες Έλληνες/-ίδες σχεδιαστές/-ριες βιβλίων. Το βραβείο αποσκοπεί στην ανίχνευση πρωτότυπων, νέων ιδεών για το έντυπο βιβλίo ως αντικείμενο σχεδιασμού και αισθητικής δημιουργίας. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης θα πραγματοποιηθεί συζήτηση με εκπροσώπους του θεσμού και θα παρουσιαστούν οι νικητές/-ριες του διαγωνισμού.

Συντονισμός: Λία Φακίνου (ΕΒΓΕ)

Συνδιοργάνωση: GoetheInstitut Thessaloniki, Ελληνικό ίδρυμα πολιτισμού, ΕΒΓΕ

 

Σάββατο, 18 Μαΐου 2023

«Τοπίο Κάφκα» – Πάνελ συζήτησης στο πλαίσιο του Έτους Κάφκα 2024

Περίπτερο 13, Αίθουσα Cosmos, ΔΕΘ Helexpo

Ώρα: 13:00

Συγγραφείς, ακαδημαϊκοί, πολιτικοί επιστήμονες και σκηνοθέτες επιχειρούν μια καταβύθιση στο έργο του σπουδαίου συγγραφέα. Η συνύπαρξη διαφορετικών πλευρών επαληθεύει τα πολλά και διαφορετικά «τοπία» του Κάφκα που δεν έχουν ακόμα γνωρίσει. Ηθοποιοί της Ομάδας Θέατρο Πρόταση θα διαβάσουν απόσπασματα από το «Γράμμα στον πατέρα».

Oμιλητές: Δήμητρα Μήττα (συγγραφέας, δραματολόγος), Γιώργος Φράγκογλου (Θεατρολόγος, συγγραφέας, φιλολογος), Στέλιος Βραχνής (σκηνοθέτης)

Συντονισμός: Γιάννα Τσόκου

 

Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο

laografiko

‘Όσο είναι αλήθεια πως τα δικαιώματα της εξέλιξης ταυτίζονται με τα δικαιώματα της αιώνιας νεότητας, άλλο τόσο είναι αλήθεια πως το αύριο πλάθεται πάντα με τα υλικά του χτες. […] Ένας πολιτισμός τότε μονάχα μπορεί να ’χει γερά θεμέλια, όταν είναι ριζωμένος σε μια βαθιά συνείδηση του παρελθόντος του, του άμεσου παρελθόντος του.’ Δ. Λουκόπουλος, 1938

Το Λ.Ε.Μ.Μ.-Θ. ερευνά και μελετά τον παραδοσιακό πολιτισμό των τελευταίων αιώνων και χρόνων στο βορειοελλαδικό χώρο. Συλλέγει, συντηρεί, διαφυλάσσει και καταγράφει τα υλικά τεκμήρια του πολιτισμού αυτού, τα οποία εκθέτει στο κοινό για μελέτη, παιδεία και ψυχαγωγία.

Οι συλλογές του Μουσείου αποτελούνται από 20.000 περίπου αντικείμενα από κάθε υλικό, αντικείμενα σχετικά με τη γεωργία, την κτηνοτροφία, την αλιεία και με τεχνικές, όπως η υφαντική, η ραπτική, η κεντητική, η μεταλλοτεχνία, η ξυλοτεχνία, η κεραμική. Πρόκειται για αντικείμενα που εξυπηρετούσαν τις βασικές βιοτικές ανάγκες του ανθρώπου (διατροφή, στέγαση, ένδυση), αλλά και αντικείμενα που χρησιμοποιούνταν στο πλαίσιο της κοινωνικής και της πνευματικής ζωής του.

Το Μουσείο, μέσα από τη γνώση της κοινωνίας του χθες, επιδιώκει την κατανόηση του σήμερα. Ο ρόλος του είναι κατεξοχήν κοινωνικός. Μέσα από την πολύπλευρη δράση του (εκθέσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, εκδόσεις, εκδηλώσεις) επικοινωνεί με τον κόσμο, συμμετέχει στα πολιτιστικά δρώμενα και παρεμβαίνει στην κοινωνία.

Το Μουσείο είναι ανοικτό στην κοινωνία για παιδεία και ψυχαγωγία…

Το Μουσείο αποτελεί πηγή συμπυκνωμένων και σύνθετων διαχρονικά πληροφοριών και μηνυμάτων. Θέτει ερωτήματα, δίνει εξηγήσεις, προβληματίζει. Μέσα από τα «σήματα» που εκπέμπει και τις αποκωδικοποιήσεις των σημάτων αυτών από το κοινό, το Μουσείο εκπαιδεύει.

Το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης είναι ένας χώρος εκπαίδευσης, ανοικτός και προσιτός σε όλους, είναι ένα «άλλο» σχολείο, που με τη μοναδικότητα και ποικιλία των αντικειμένων της παραδοσιακής κοινωνίας, καλεί το κοινό, παιδιά και ενήλικες, σε ένα διάλογο με την ιστορία του άμεσου παρελθόντος.

Το Λ.Ε.Μ.Μ.-Θ. από την ίδρυσή του, το 1970, έθεσε στο κέντρο της παιδευτικής πολιτικής του το παιδί, αντιμετωπίζοντάς το σε οποιαδήποτε ηλικία με ιδιαίτερο σεβασμό. Η επιλογή αυτή υπαγορεύτηκε από δυο λόγους: Αφενός μεν από το γεγονός ότι τα παιδιά, μέσα από τις σχολικές τάξεις, συγκροτούσαν ανέκαθεν την πολυπληθέστερη ομάδα επισκεπτών στο Μουσείο, αφετέρου δε γιατί αποτελεί ακράδαντη πεποίθηση ότι η επαφή της νέας γενιάς με το χώρο του Μουσείου δημιουργεί ευνοϊκές προϋποθέσεις για ώριμους αυριανούς επισκέπτες, σκεπτόμενους και καλλιεργημένους ενήλικες, κοινωνικά και πολιτισμικά ευαίσθητους ανθρώπους.

Έως το 1985 οι ίδιοι οι ερευνητές του Λ.Ε.Μ.Μ.-Θ. αναλάμβαναν καθημερινά το επίπονο έργο των ξεναγήσεων των σχολείων, ενώ από το 1981 είχαν ήδη ενταχθεί στις βασικές δραστηριότητες του ιδρύματος ο σχεδιασμός, η οργάνωση και η εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων για παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας.

Έκτοτε, η εκπαιδευτική δραστηριότητα του Μουσείου αναπτύσσεται στους τομείς τωνξεναγήσεων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων, διαγωνισμών, εργαστηρίων, εκδόσεων -έντυπων και ηλεκτρονικών- καθώς και εκδηλώσεων, συμπεριλαμβανομένων και τωνεπιστημονικών συναντήσεων με εκπαιδευτικούς και γονείς.

Σήμερα στο Μουσείο δύο ειδικοί επιστήμονες, μουσειοπαιδαγωγοί, έρχονται σε επαφή με τα παιδιά και εφαρμόζουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ιδρύματος.

Το πρόγραμμα εφαρμογής των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων  του Μουσείου ανακοινώνεται κάθε χρόνο στα σχολεία μέσω των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μέσω του Τύπου και από την ιστοσελίδα του ΛΕΜΜ-Θ
. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να παίρνουν πληροφορίες στα τηλέφωνα: 2310 830591, 2310 889840.

Στα σχέδια του Μουσείου, εντάσσεται, στο πλαίσιο και του θεσμού της διά βίου εκπαίδευσης, ο σχεδιασμός, η οργάνωση και η υλοποίηση προγραμμάτων (εργαστήρια, σεμινάρια κ.ά.) για ενήλικες -ανθρώπους τρίτης ηλικίας, άτομα με ειδικές ανάγκες, εθνικές και κοινωνικές μειονότητες, αλλά και κάθε πολίτη- με στόχο τη διεύρυνση των ενδιαφερόντων τους, τη βελτίωση της προσωπικής τους ζωής, την άνοδο, γενικότερα, του πολιτιστικού επιπέδου της σύγχρονης κοινωνίας. Επιπλέον, προγραμματίζονται δράσεις που θα απευθύνονται σε μικτές ομάδες παιδιών και ενηλίκων.