ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Nous - Τα Προγράμματα ψηφιακής μάθησης – Πυγολαμπίδες
Skip to content

ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Nous – Τα Προγράμματα ψηφιακής μάθησης

Το ΝΟUS περιμένει με χαρά τα δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2019 – 2020, για 7η συνεχή χρονιά!

Όλα τα προγράμματα ανανεώθηκαν! Nέα ενότητα: ψηφιακό παιχνίδι και επαυξημένη πραγματικότητα.

Τα προγράμματα του NOUS έχουν σαν στόχο τη χρήση των νέων τεχνολογιών για την μάθηση. Οι μαθητές χρησιμοποιούν υπολογιστές, tablets, διαδραστικό πίνακα, σύστημα Οsmo με I pad, βιβλία επαυξημένης πραγματικότητας, 3d γυαλιά και άλλες νέες τεχνολογίες για να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό project ανάλογα με την θεματική ενότητα που έχει επιλέξει να παρακολουθήσει η σχολική τάξη! Η παιδαγωγική προσέγγιση που χρησιμοποιούμε είναι το project based learning και το SEL (social emotional learning). Τα ψηφιακά project των σχολείων αναρτώνται on line.

Υλοποιούνται 2 προγράμματα ψηφιακής μάθησης καθημερινά:

  • 09.15 – 10.45
  • 11.00 – 12.30

 

Προγράμματα ψηφιακής μάθησης για το 2019-2020

  • Τοπική Ιστορία Θεσσαλονίκης
  • Ασφάλεια στο διαδίκτυο και ορθή χρήση του δικτύου από τα παιδιά
  • Ενσυναίσθηση – Σχολικός εκφοβισμός
  • Διαφορετικότητα
  • Νοιάζομαι
  • Ψηφιακός χάρτης της φύσης (Φυσικό Περιβάλλον)
  • Μάθημα Ευτυχίας

Επικοινωνία: τηλ. 2310 221378 (καθημερινά 9.00 – 14.00),  email info@i-nous.org

Κόστος: 4 ευρώ ανά μαθητή.  Ο NOUS καλύπτει την συνδρομή για μαθήτριες/μαθητές με οικονομικές δυσκολίες.

 

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα

Το πρόγραμμα έχει την μορφή εργαστηρίου σε ένα περιβάλλον άτυπης εκπαίδευσης.  Μπορούν να το παρακολουθήσουν έως 50 άτομα συγχρόνως (2 τμήματα σε κάθε πρόγραμμα) αλλά εάν υπάρχει η δυνατότητα είναι προτιμότερη η παρακολούθηση ανά τμήμα. Η διάρκεια και η ώρα των προγραμμάτων προσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες (λόγω ωραρίου) του κάθε σχολείου. Υπάρχει η δυνατότητα, για σχολεία εκτός Θεσσαλονίκης, να παρακολουθήσουν Σάββατο.

Τα προγράμματα στηρίζονται στο “project based learning”, δηλαδή ζητείται από τους μαθητές να παρουσιάσουν, με ψηφιακά μέσα, την απάντηση στο ερώτημα που τους τίθεται.  Για παράδειγμα στο πρόγραμμα «Νοιάζομαι»  οι μαθητές καλούνται να δείξουν πώς είναι μια πόλη που «νοιάζεται». Tι μπορούν να κάνουν οι κάτοικοι της γι αυτό; Πώς μπορούν να βοηθήσουν την πόλη; Tα  παιδιά δημιουργούν ψηφιακές ταινίες κατά την διάρκεια του προγράμματος τις οποίες βλέπουν στο τέλος του προγράμματος και δίδεται ο σύνδεσμος στους δασκάλους, ώστε εάν θέλουν μπορούν να τις δουν και στο σχολείο τους.  Δεν εμφανίζονται τα πρόσωπα των παιδιών αλλά οι ταινίες γίνονται είτε με φωτογραφίες που βγάζουν τα ίδια τα παιδιά από αξιοθέατα (πρόγραμμα τοπική ιστορία) ή με κινούμενα σχέδια που δημιουργούν τα παιδιά στα άλλα προγράμματα.

Μέθοδος: Χρησιμοποιείται project based learning με νέες τεχνολογίες. Σκοπός του NOUS είναι οι μαθητές να γνωρίσουν, με ψηφιακά μέσα, το θεματικό αντικείμενο που πραγματεύονται και αφού βρουν τις ανάλογες πληροφορίες να τις  παρουσιάσουν με ψηφιακό τρόπο. Για να συλλέξουν τις πληροφορίες παίζουν ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια και ψάχνουν σε ψηφιακές βιβλιοθήκες ειδικά για παιδιά. Παρουσιάζουν τις δουλειές τους, εκθέτοντας τις πληροφορίες που βρίσκουν είτε σε ψηφιακές εφημερίδες, είτε δημιουργώντας ψηφιακά βίντεο και βιβλία.  Οι μαθητές δουλεύουν σε ομάδες και στο τέλος του προγράμματος παρουσιάζουν τη δουλειά τους. Όλες οι δουλειές των σχολείων είναι on line, δηλαδή το κάθε σχολείο έχει πρόσβαση σε αυτές και μετά το τέλος του προγράμματος. Σε όλα τα προγράμματα γίνεται εισαγωγή στο θέμα με προβολή βίντεο που αναφέρεται στο θεματικό πεδίο και μικρής διάρκειας συζήτηση με τα παιδιά. Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες. Κάθε ομάδα καθοδηγείται από παιδαγωγό του NOUS που βοηθάει τα παιδιά να βρουν τις πληροφορίες που ζητούνται με τη βοήθεια ψηφιακών μέσων και να τις παρουσιάσουν.

Μέσα: Στα προγράμματα χρησιμοποιούνται ψηφιακά μέσα όπως υπολογιστές, tablets, διαδραστικός πίνακας, γραφίδα, σύστημα OSMO με I pad, γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, βιβλία επαυξημένης πραγματικότητας καθώς και εκπαιδευτικά λογισμικά (πολλά από αυτά έχουν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί από το NOUS).

Στόχος: Καθώς σκοπός του NOUS είναι η προώθηση της ηλεκτρονικής μάθησης στην Ελλάδα ο κάθε δάσκαλος που παρακολουθεί το πρόγραμμα θα λαμβάνει φάκελο με οδηγίες για χρήση των εκπαιδευτικών ελεύθερων λογισμικών του NOUS σε περίπτωση που θέλει να τα χρησιμοποιήσει στην τάξη του. Στόχος είναι να δοθεί στους δασκάλους δωρεάν πρόσβαση σε εύχρηστα λογισμικά που βοηθούν στην μάθηση. Επίσης δημιουργήθηκε μια λίστα με βίντεο, ανά θεματική ενότητα, έτσι ώστε, όποιος επιθυμεί να κάνει μια εισαγωγική πολυμεσική παρουσίαση στην τάξη, να βρίσκει εύκολα το κατάλληλο βίντεο.

 

Τα Προγράμματα αναλυτικά:

Τοπική ιστορία – Για Ε΄  & Στ’ δημοτικού

Σκοπός: Η εκμάθηση της ιστορίας της Θεσσαλονίκης με την χρήση των νέων τεχνολογιών.

Συνοπτική παρουσίαση: Οι μαθητές έχουν διάφορους ρόλους όπως φωτογράφοι-δημοσιογράφοι, εκδότες, σκηνοθέτες. Μαθητές με tablets φωτογραφίζουν την πόλη, άλλοι μαθητές παίζουν ψηφιακά παιχνίδια γνώσεων αναφορικά με την ιστορία της πόλης και κάποιοι άλλοι την δημιουργούν όπως την «φαντάζονται». Όλες οι εργασίες γίνονται με τη χρήση υπολογιστών. Οι μαθητές δημιουργούν μικρή ταινία με τις πληροφορίες που έχουν συλλέξει και τις φωτογραφίες που έχουν βγάλει. Δημιουργούν ηλεκτρονικό βιβλίο που αναφέρεται στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της πόλης. Ακολουθεί παρουσίαση της δουλειάς της κάθε ομάδας από τους μαθητές.

 

Ασφάλεια στο διαδίκτυο και ορθή χρήση του δικτύου από τα παιδιά – Για Δ’, E’ & Στ’ δημοτικού

Σκοπός: Παρά την αδιαμφισβήτητη χρησιμότητά του το Διαδίκτυο υποκρύπτει κινδύνους. Σκοπός του NOUS είναι η ενημέρωση των μαθητών για τους κινδύνους αυτούς αλλά και πώς μπορούν να το χρησιμοποιήσουν για δημιουργία και εκπαίδευση.

Συνοπτική παρουσίαση: Οι μαθητές παίζουν ένα ψηφιακό παιχνίδι που αναφέρεται στους κινδύνους του διαδικτύου αλλά και στην χρησιμότητα του. Δημιουργούν μια on line ψηφιακή εφημερίδα και ένα δελτίο ειδήσεων. Γίνεται παρουσίαση της εφημερίδας και του δελτίου ειδήσεων τα οποία και παρουσιάζουν στο τέλος του προγράμματος.

 

Ενσυναίσθηση – Σχολικός εκφοβισμός – Για όλες τις τάξεις του δημοτικού

Σκοπός:  Η ενίσχυση της ενσυναίσθησης των μαθητών ώστε να ευαισθητοποιηθούν στην επίδραση των πράξεων και των συμπεριφορών τους στην ζωή των άλλων.

Συνοπτική παρουσίαση: Οι μαθητές δημιουργούν μια μικρή ταινία που διαδραματίζεται σε μια τάξη όπου μια ομάδα μαθητών φέρεται άσχημα σε έναν μαθητή αλλά ευτυχώς έρχονται οι…. δεινόσαυροι! Τα παιδιά δημιουργούν μόνοι τους την ιστορία με την βοήθεια βιβλίων που χρησιμοποιούν την τεχνολογία της Επαυξημένης Πραγματικότητας καθώς τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως φαίνονται.. Ακολουθεί παρουσίαση των ταινιών.

 

Πρόγραμμα Διαφορετικότητα – Για όλες τις τάξεις του δημοτικού

Σκοπός:  Η ευαισθητοποίηση των μαθητών στην έννοια της διαφορετικότητας και μέσω αυτού η ανάπτυξη ισότιμων σχέσεων στο σχολικό περιβάλλον και γενικότερα στο κοινωνικό τους περιβάλλον.

Συνοπτική παρουσίαση: Με λογισμικό του NOUS,  αλλά και με συνεργατικό πίνακα οι μαθητές δημιουργούν και αφηγούνται την συνέχεια μίας ιστορίας που αναφέρεται στην διαφορετικότητα χρησιμοποιώντας πολυμέσα.  Με την χρήση του OSMO + ipad υλοποιούν δραστηριότητα που συνδέεται με την ιστορία. Δημιουργούν βίντεο με τις εικόνες που δημιούργησαν προσθέτοντας αφήγηση. Ακολουθεί παρουσίαση της δουλειάς της κάθε ομάδας.

 

Πρόγραμμα Νοιάζομαι (Ευγένεια –Σεβασμός – Επικοινωνία – Συναισθήματα) – Για όλες τις τάξεις του δημοτικού

Σκοπός:  H ανάπτυξη της κοινωνικής συνείδησης και της ενσυναίσθησης με κεντρικούς άξονες την ορθή επικοινωνία, την ευγένεια και το σεβασμό (προς τους άλλους, το περιβάλλον που ζούμε, τις ανθρώπινες αξίες).

Συνοπτική παρουσίαση: Οι μαθητές παίζουν ψηφιακό παιχνίδι – δραστηριότητα «η πόλη που νοιάζεται» όπου οι μαθητές «διορθώνουν» τα προβλήματα της πόλης. Οι μαθητές έχουν διάφορους «ψηφιακούς» ρόλους (μαζεύουν σκουπίδια, βάφουν κτήρια, ταΐζουν αδέσποτα, βοηθούν ηλικιωμένους, φροντίζουν πάρκα κλπ.). Το κάθε παιδί μιλάει στην κάμερα για την «δουλειά» που έκανε ώστε να «διορθώσει» την πόλη. Τα πρόσωπα των μαθητών δεν εμφανίζονται στην ταινία.

 

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Ψηφιακός χάρτης της φύσης» 

Δύο προγράμματα ανάλογα με  την ηλικία των μαθητών. Ένα πρόγραμμα για Α’, Β’, Γ’ δημοτικού και ένα για Δ’, Ε’, ΣΤ΄  δημοτικού.

Σκοπός (για Α’, Β’ και Γ’ δημοτικού): Η γνωριμία των μαθητών με τα είδη της πανίδας και χλωρίδας.

Σκοπός (για Δ’, Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού): Η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.

Συνοπτική παρουσίαση: Η κάθε τάξη διαλέγει μια διαφορετική περιοχή του κόσμου. Ανατίθεται σε κάθε παιδί ένα ζώο ή φυτό για το οποίο ο μαθητής/μαθήτρια βρίσκει πληροφορίες και εικόνες και τις εισάγει στον διαδραστικό χάρτη της φύσης που έχει δημιουργήσει ο NOUS. Οι μαθητές/τριες δημιουργούν βίντεο όπου με τη φωνή τους περιγράφουν το είδος που διάλεξαν. Σε λογισμικό του NOUS οι μαθητές δημιουργούν την εικόνα του «υγιούς» περιβάλλοντος. Στο πρόγραμμα χρησιμοποιούνται γυαλιά εικονικής πραγματικότητας  έτσι ώστε οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να δουν ζώα και φυτά σαν  να ήταν … αληθινά! Οι μαθητές της  Δ’, Ε’, ΣΤ΄  δημοτικού ασχολούνται με τους κινδύνους που απειλούν το περιβάλλον.

 

Πρόγραμμα  Μάθημα Ευτυχίας – Για όλες τις τάξεις του δημοτικού

Σκοπός: Nα εστιάσουν τα παιδιά στις αξίες ζωής. Σύμφωνα με το “the Greater Good Science Center” από το πανεπιστήμιου του Berkeley σχεδιάστηκε ένα Μάθημα Ευτυχίας για μαθητές δημοτικού.

  • Τι είναι ευτυχία;
  • Ευτυχία είναι να  διασκεδάζεις με τους φίλους μου
  • Ευτυχία  είναι να είσαι αγαπητός
  • Έχω αυτοεκτίμηση
  • Έχω εμπιστοσύνη στον εαυτό μου
  • Μπορώ να προσπαθήσω να κάνω τα όνειρα μου πραγματικότητα
  • Όταν κάνω καλά πράγματα, χαίρομαι με τον εαυτό μου
  • Χαίρομαι με την χαρά των φίλων μου
  • Προσπαθώ για το “καλό”
  • Έχω ενσυναίσθηση

Συνοπτική παρουσίαση: Οι μαθητές χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες κάνουν ένα μάθημα… ευτυχίας. Μιλούν για την ευτυχία και  δημιουργούν ψηφιακά εικόνες ευτυχίας με λογισμικά κινούμενων σχεδίων και ζωγραφικής. Οι μαθήτριες/μαθητές δημιουργούν μια ψηφιακή ταινία στην οποία μιλούν για το τι τις/τους κάνει ευτυχισμένους. Οι μαθητές χρησιμοποιούν tablets, υπολογιστές, OSMO + ipad, εικονική πραγματικότητα για να εμπνευστούν. Ακολουθεί παρουσίαση της δουλειάς της κάθε ομάδας. Τα παιδιά μας παρουσιάζουν ψηφιακά τα παραπάνω θέματα δημιουργώντας μια ψηφιακή ιστορία για την .. ευτυχία.

Οι Πυγολαμπίδες προσπαθούν πάντα να είναι ενημερωμένες, όμως για την αποφυγή αλλαγών στις εκδηλώσεις και δραστηριότητες που παρουσιάζονται, καλό θα ήταν να επικοινωνείτε με τον διοργανωτή της εκάστοτε εκδήλωσης.

Πληροφορίες χώρου

NOUS

Ινστιτούτο Ψηφιακής Μάθησης και Επικοινωνίας

Φιλικής Εταιρείας 7, 54621, Θεσσαλονίκη

Τηλ.: 2310 221378

Email: info@i-nous.org

Links: Website, Facebook

Προβολή στους Χάρτες Google

Τι υπάρχει κοντά

Γράψτε το σχόλιό σας

Αν θέλετε να λαμβάνετε το εβδομαδιαίο newsletter των Πυγολαμπίδων παρακαλώ κάντε εγγραφή εδώ.

Δείτε τους όρους χρήσης της ιστοσελίδας μας.