
Το Ανεμόπτερο είναι ένας χώρος Ειδικών Θεραπειών, Μάθησης & Παιχνιδιού, ο οποίος λειτουργεί από το 2015 στην Κάτω Τούμπα της Θεσσαλονίκης και του οποίου η Διεπιστημονική Ομάδα παρέχει τις εξής υπηρεσίες: Λογοθεραπεία, Εργοθεραπεία, Αισθητηριακή Ολοκλήρωση, Ειδική Διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη παιδιών, εφήβων & ενηλίκων, Συμπεριληπτική Εκπαίδευση, Ομάδες Συνομηλίκων, Βιωματικά Εργαστήρια, Αξιολόγηση, Πρώιμη Παρέμβαση και Συμβουλευτική Γονέων σε έναν άρτια διαμορφωμένο και εξοπλισμένο χώρο, ευχάριστο για τα παιδιά και τις οικογένειες τους.
Απώτεροι στόχοι της ομάδας σε κάθε παιδαγωγική/ θεραπευτική σχέση είναι η γενίκευση των δεξιοτήτων στο περιβάλλον της καθημερινότητας και η αυτορρύθμιση στη μάθηση και τη συμπεριφορά. Για την επίτευξη αυτών των στόχων αξιοποιούνται στον μέγιστο βαθμό τα προσωπικά ενδιαφέροντα, τα οποία συνδυάζονται με την ελκυστικότητα της δραστηριότητας αλλά και την παιγνιώδη και βιωματική μορφή μάθησης.
Η θέση της ομάδας του “Ανεμόπτερου” είναι ότι η οικογένεια αποτελεί το κύριο περιβάλλον των παιδιών αλλά και το βασικό συνδετικό κρίκο για όλους τους εμπλεκόμενους γι’ αυτό επιδιώκεται συχνή και ουσιαστική επικοινωνία με τους γονείς. Τέλος, κομβικό ρόλο έχει η συνεργασία με το σχολείο που κυρίως στοχεύει στον από κοινού σχεδιασμό των διαφοροποιήσεων που χρειάζονται, ώστε να προωθείται η εκπαιδευτική και κοινωνική ένταξη των παιδιών σε όλες τις σχολικές δραστηριότητες.
Βασικές Παιδαγωγικές Αρχές
• Η θεραπευτική διαδικασία χρειάζεται να παρουσιάζει υψηλό ενδιαφέρον για το άτομο. Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται η συναισθηματική κινητοποίηση του παιδιού, µε αποτέλεσμα τη διεύρυνση των εσωτερικών του κινήτρων και τη μεγαλύτερη επιμονή στην ενασχόληση µε τα έργα. Για το λόγο αυτό αξιοποιούνται στον µέγιστο βαθμό τα προσωπικά ενδιαφέροντα του ατόμου, τα οποία συνδυάζονται µε το λεγόμενο καταστατικό ενδιαφέρον (ελκυστικότητα δραστηριότητας και πλαισίου, παιγνιώδης και βιωματική µμορφή µμάθησης).
• Η οικογένεια έχει ισότιμη θέση στην ομάδα του “Ανεμόπτερου”. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι στόχοι ιεραρχούνται από κοινού µε την οικογένεια, προκειμένου να ενσωματωθούν οι βασικές της ανάγκες και προτεραιότητες στην παιδαγωγική & θεραπευτική κατεύθυνση. Ανάλογα µε τις ανάγκες κάθε οικογένειας, η εµπλοκή της στην εκπαίδευση µμπορεί να διαβαθμιστεί από το πλαίσιο της συμβουλευτικής σχέσης έως το ρόλο του συνεκπαιδευτή.
• Απώτεροι στόχοι κάθε παιδαγωγικής/ θεραπευτικής σχέσης είναι η γενίκευση των δεξιοτήτων και η αυτορρύθμιση στη μάθηση και τη συμπεριφορά. Η εμπειρία μας δείχνει ότι, συχνά, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η γενίκευση των δεξιοτήτων του παιδιού πέρα από τη δυαδική παιδαγωγική/ θεραπευτική σχέση, στο ποικιλοπρόσωπο περιβάλλον της καθημερινότητάς του (οικογένεια, σχολείο, συνομήλικοι, γειτονιά, κοινότητα). Επιπλέον, η ικανότητα αυτορρύθμισης αποτελεί θεμελιώδες χαρακτηριστικό ενός αυτόνομου ενήλικα που διαχειρίζεται τις καθημερινές προκλήσεις. Για τους λόγους αυτούς, βασικά στοιχεία της πρακτικής του “Ανεμόπτερου” είναι η εφαρμογή βιωματικών, ομαδοσυνεργατικών και outdoor παιδαγωγικών προγραμμάτων καθώς και η συνεργασία του με όλους τους εμπλεκόμενους χώρους στους οποίους κινείται το παιδί.

Το “Βιωματικό Εργαστήρι Συναισθημάτων” απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και μαθητές Δημοτικού με σκοπό τη διερεύνηση των συναισθημάτων τους καθώς και την προσέγγιση αποτελεσματικών τρόπων διαχείρισής τους.
Δηλώστε τη συμμετοχή σας σε μία από τις τέσσερις ηλικιακές ομάδες, που θα δημιουργηθούν επικοινωνώντας στο 231 306 0898.

Το Ανεμόπτερο σύντομα ξεκινάει έναν νέο κύκλο συναντήσεων μόνο για γονείς!
Το παιχνίδι και η δημιουργικότητα δεν είναι μόνο παιδική υπόθεση. Για αυτό προσκαλεί τους γονείς να γίνουν μέλη μίας ομάδας, όπου όλοι μαζί θα εξερευνούν ζητήματα με τα οποία έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι μέσα στην οικογένεια. Στόχος της ομάδας είναι να αποτελέσει το “Ανεμόπτερο” έναν χώρο, όπου τα μέλη της θα έχουν τη δυνατότητα μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και συζητήσεις να εξερευνήσουν και να αναστοχαστούν πτυχές του εαυτού τους και του γονεϊκού τους ρόλου προκειμένου να αναδυθούν νέα νοήματα στη σχέση με τα παιδιά τους.





