Κέντρο – Σελίδα 34 από 63 – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Το Όνειρο του Σκιάχτρου

Παράταση για το “Όνειρο του Σκιάχτρου”, για ακόμη μία παράσταση, την Κυριακή 19 Μαΐου στις 11.30

Το αριστουργηματικό έργο του Ευγένιου Τριβιζά «Το Όνειρο του Σκιάχτρου»που μαγεύει πάντα μικρούς και μεγάλους, μετά από σειρά επιτυχημένων παραστάσεων στην Αθήνα ήρθε στο θέατρο «Αριστοτέλειον» στις 4 Μαΐου 2019 για λίγες παραστάσεις και παίρνει παράταση έως την Κυριακή 19 Μαΐου για μία τελευταία παράσταση.

Τη μουσική υπογράφει ο κορυφαίος μουσικοσυνθέτης Μίμης Πλέσσας, ο οποίος για πρώτη φορά στην καριέρα του συνθέτει πρωτότυπη μουσική για παιδική θεατρική παράσταση του Ευγένιου Τριβιζά!

Τα παιδαγωγικά μηνύματα του μαγευτικού αυτού έργου είναι πολλά και ουσιαστικά. Με διασκεδαστικό και αυθόρμητο τρόπο προβάλλονται θεμελιώδεις έννοιες όπως η αγάπη, η πίστη, η δύναμη της θέλησης, η φιλία, η ομαδικότητα, η απολύτρωση και η ελευθερία, συνδέοντας με αριστοτεχνικό τρόπο το θέατρο με την καθημερινή ζωή των παιδιών! Ένα  πολύτιμο παιδαγωγικό εργαλείο που μας πείθει ότι ακόμα και το πιο ταπεινό σκιάχτρο μπορεί να γίνει πουλί, να απογειωθεί και να φτερουγίσει στα ουράνια, πέρα από κάθε φόβο και κάθε φόβητρο. Πότε όμως μπορεί να συμβεί αυτό; Όταν ανατέλλει ο ήλιος της ελευθερίας!

Χαρακτηριστικό της παράστασης είναι ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα παρουσιάζεται σε παιδική σκηνή η πρωτοποριακή και φαντασμαγορική τεχνοτροπία 3Dmapping projection, η οποία σχεδιάστηκε στο εξωτερικό, ειδικά και αποκλειστικά για τις ανάγκες του συγκεκριμένου έργου, ούτως ώστε οι θεατές να βιώνουν μια ανεπανάληπτη, αξέχαστη αισθητική εμπειρία!

 

Λίγα λόγια για την παράσταση

Ο Κυρ-Δίκανος, ένας άτεγκτος γαιοκτήμονας κατασκευάζει ένα σκιάχτρο και του δίνει μαθήματα αγριάδας. Το σκιάχτρο, όμως, αισθάνεται μοναξιά και πιάνει φιλίες με τα πουλιά που το βαφτίζουν Αχυρούλη και υπόσχονται ότι θα το μάθουν να πετάει. Όταν ο κυρ-Δίκανος υποπτεύεται ότι κάτι δεν πάει καλά, μεταμφιέζεται σε σκιάχτρο και ξεσκεπάζει την αλήθεια. Ακολουθεί η σύλληψη και δίκη του σκιάχτρου. Ο στυγνός Αρχιδικαστής ορίζει ότι ο Αχυρούλης πρέπει να μείνει έγκλειστος σε ένα ανήλιαγο κελί, ώσπου να φτιάξει χίλια εκατό κλουβιά. Τα φτιάχνει, αλλά, όταν καταλαβαίνει ότι θα χρησιμοποιηθούν για φυλακές των φίλων του, των πουλιών, τα καταστρέφει. Οργισμένος  ο Αρχιδικαστής καταδικάζει το ανυπάκουο σκιάχτρο σε κάψιμο. Το τελευταίο βράδυ στο κελί της φυλακής του ο Αχυρούλης βλέπει ένα όνειρο. Ο Τιτιβούε, ο παλιός φτερωτός φίλος, του εξηγεί γιατί τώρα μπορεί επιτέλους να πετάξει. Στην τελευταία σκηνή μια μοναδική έκπληξη περιμένει τόσο τον δεσμοφύλακα όσο και τους θεατές του υπέροχου αυτού έργου.

Πρωταγωνιστούν:

Ησαΐας Ματιάμπα

Σοφία Μανωλάκου

Λευτέρης Δημητρόπουλος

Χριστόφορος Χριστοφορίδης

Δημήτρης Ήλκος

Μαριλένα Λιακοπούλου

Γεράσιμος Παπικινός

Ειρήνη Τζουρέλη

 

Ταυτότητα παράστασης

Κείμενο: Ευγένιος Τριβιζάς

Πρωτότυπη μουσική: Μίμης Πλέσσας

Σκηνοθεσία: Σπύρος Καψίλης & Γιάννης Παπαθανασίου

Κινησιολογία: Σοφία Μιχαήλ

Κοστούμια: Μαρία Φιλίππου

Ειδικές κατασκευές κοστουμιών: Δώρα Κουρτέσα

Βοηθοί σκηνοθεσίας: Κική Σταυριανίδη,  Ειρήνη Καζάκου, Δανάη Πολυκάρπου

Σκηνογραφία- Δημιουργία projection mapping: ABNORMAL STUDIO

Technical mapping equipment: MAKVISUAL

Art director: Αντώνης Θεοδωράκης

Μουσική διδασκαλία: Αλέξανδρος Αυλητής

Ηχολήπτης: Αχιλλέας Μουκάνης

Φωτογράφος: Διονύσης Κούτσης

Make up artist: Γιάννης Μπίρης & Victoria Vamp

Έγραψαν για «Το Όνειρο του Σκιάχτρου» και τον συγγραφέα του 

Το παιδί δεν μπορεί να ξέρει τη γύρω του πραγματικότητα. Είναι ο «τυφλοπόντικας» που προσπαθεί να ανοίξει τα μάτια του στον κόσμο κι αν οι αρχικές εικόνες τού δοθούν παραμορφωμένες, παραμορφωμένη θα είναι και η αντίληψή του στις άλλες ηλικίες. Το «Όνειρο του Σκιάχτρου» προσφέρεται σαν ένα ωφέλιμο άνοιγμα προς τη ζωή και τα νοήματά της. Τα μηνύματα της ελευθερίας, της ανεξαρτησίας, της απολύτρωσης δίνονται ΕΥΣΤΟΧΑ και με χιούμορ. Η ζωή περνάει δίπλα από τα παιδιά, γίνεται συνείδησή τους με τα επιτυχημένα πρόσωπα- σύμβολα του ωραίου αυτού θεατρικού έργου.

ΕΘΝΟΣ

Ο Ευγένιος Τριβιζάς συγγράφει αριστοτεχνικά και ποιητικά θεατρικά έργα. Μέσα στην ψυχρή επιστημονική τεχνική του εγκληματολόγου που χρησιμοποιεί τις λέξεις ως νυστέρι κρύβεται μια υπέροχη φτερωτή στολή, μια οργιάζουσα φαντασία, ένας χείμαρρος λεκτικός, ένας γοητευτικός παραμυθάς. Εκείνο, όμως, που εκπλήσσει είναι η θεατρική τεχνική που από την πρώτη στιγμή χαρακτήρισε τη γραφή του Ευγένιου Τριβιζά. Υπάρχει μια άνεση στη δημιουργία θεατρικού ρυθμού, μια οικονομία σπάνια στους διαλόγους και τη δοσολογία των καταστάσεων, μια σοφία στην εναλλαγή και τις εντάσεις, μια σκηνική ευφράδεια συνδυασμένη με ώριμη στρατηγική και τακτική.

Κώστας Γεωργουσόπουλος

Χιούμορ αλλά και κοινωνική ευαισθησία με χαρακτήρες που έχουν περάσει πια στη φαντασία των παιδιών.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Φαντασία, χιούμορ, ευρηματικότητα και ποίηση από τον Ευγένιο Τριβιζά, έναν «βιρτουόζο» των παιδικών μας γραμμάτων, καταπληκτικό δημιουργό κειμένων για παιδιά, πρωτότυπο λογοπαίκτη και λογοπλάστη, τον καλύτερο -ίσως- του είδους σήμερα στη χώρα μας.

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Καταιγισμός ευφυΐας, φαντασίας και πρωτοτυπίας.

ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ

Ο Ευγένιος Τριβιζάς είναι ένας προικισμένος ποιητής θεατρικών έργων που απευθύνονται σε παιδιά, σε μικρά και «μεγάλα» παιδιά, σε αποδέκτες που ηλικιακά είναι παιδιά αλλά και σε αποδέκτες που συναισθηματικά μπορεί να νιώσουν παιδιά. Το παραμύθι του Τριβιζά – αφηγηματικό ή δραματοποιημένο- έχει όλα τα στοιχεία που το κάνουν πραγματική ποίηση, δημιουργία και αναδημιουργία προσώπων, πραγμάτων και καταστάσεων, δημιουργία και αναδημιουργία της ζωής, όλα αυτά δοσμένα με έναν τρόπο που να άγει τις ψυχές, να ψυχ-αγωγεί και παράλληλα να οδηγεί και να καθοδηγεί τα παιδιά.

Έτσι ο Τριβιζάς με τους μύθους του, έμμεσα, τρυφερά, με λεπτές διαδικασίες και με γνώση της παιδικής νοημοσύνης εξασφαλίζει την πολυπόθητη και πολυσυζητημένη αγωγή των παιδιών. Ο ποιητής παραμυθιών γίνεται έτσι ο καλύτερος παιδαγωγός, ο πιο αποτελεσματικός, αφού έχει τη μαστοριά να κρύβεται μέσα στους ήρωές του και να διδάσκει με τις δικές τους πράξεις, με τις δικές τους σκέψεις, με τα δικά τους λόγια.

Γεώργιος Μπαμπινιώτης

Σείοντας το κράτος της φαντασίας, ο Ευγένιος Τριβιζάς μεταμορφώνει το ειωθός, χτίζει, μελίζει, μαγεύει, δεσμεύει την παιδική διάνοια, καθώς και την αθωότητα του ωρίμου με ένα στίλβον, απαστράπτον ύφος.

Η ΛΕΞΗ 

Ο Ευγένιος Τριβιζάς παίρνει το παιδί από το χέρι και το εξακοντίζει σ’ έναν κόσμο μυθικό, παράξενο, κεφάτο και χρωματιστό, όπου όλα κινούνται, μιλούν, διαλέγονται και καθρεφτίζουν τις αντινομίες της κοινωνίας μας.

Β.Δ. Αναγνωστόπουλος

 

Ανεξάντλητη φαντασία.

ΕΙΚΟΝΕΣ

Ξεκαρδιστικά πρόσωπα και καταστάσεις.

ΔΙΑΒΑΖΩ

Οι προηγούμενες κατακτήσεις στο θέατρο για παιδιά μπορούν να θεωρηθούν ως ιστορικός προθάλαμος για μια έκρηξη που σημειώνεται με το έργο του Ευγένιου Τριβιζά, ενός από τους σημαντικότερους συγγραφείς θεάτρου για παιδιά στον κόσμο. Στα έργα του η πλοκή αποκτά για πρώτη φορά σχεδόν ολοκληρωμένη διάσταση και επομένως διάρκεια, ανάλυση, σύνθεση, επιμύθιο. Η σύγκρουση, η πεμπτουσία του δράματος, τίθεται στο κέντρο της τεχνικής του.

Τηλέμαχος Μουδατσάκις, «Το Θέατρο για Παιδιά στην Ελλάδα»

Καταπληκτικός παραμυθάς των καιρών μας που εδώ και χρόνια γαλουχεί με τα έργα του τις νεότερες γενιές των Ελλήνων, γοητεύοντας μικρούς και μεγάλους.

ΑΥΓΗ

Ο μόνος σύγχρονος συγγραφέας εν Ελλάδι που μπορεί ανεπιφύλακτα να διεκδικήσει το χρίσμα του παραμυθά.

ΤΟ ΒΗΜΑ

The numerous plays produced in Greece for children by Eugene Trivizas amount to one of the most remarkable developments in world literature. The appearance in Greece of a magnificent children’s  theatre is surprising in one way, rather fitting in another.The first great plays of which  we know were certainly written by Greeks. So it is interesting that a theatre for children appears in Greece two and a half millennia later. But this is entirely due to one writer, the remarkable Eugene Trivizas.

Prof. W.M.S. Russell, “Writing theatre for children”, Special Collections’ Department, University of Nottingham 

Trivizas’ mastery of imagination, transformation, satire, and wordplay has secured him major status in both contemporary Greek and international children’s literature.

Jack Zipes, The Oxford Encyclopedia of Children’s Literature, Oxford University Press

Like Hans Christian Andersen, Eugene Trivizas comes from one of the smaller European nations and writes in one of the continent’s lesser-used languages. Like Andersen’s, his tales nonetheless possess the power to reach out and touch the hearts and minds of young readers not only across Europe, but across the world. His work – like that of all the finest children’s writers – transcends national boundaries and local conditions through its rich resources of wonder, humour and imagination. It leads young readers everywhere to question constructively the nature of the world in which they live, and the rules by which they live, but always in a spirit of delight and adventure rather than earnest didacticism. Hans Christian Andersen would have applauded the spirit and skill of an author who always addresses his readers not as a moralist or preacher, but as a spellbinding storyteller and – above all – as a friend.

                                                               Boyd Tonkin, Literary Editor, The Independent

Eugene Τrivizas is justly celebrated in his native Greece. Yet, the appeal of his work is not limited to Greece but is truly international in character. How are we to account for the universally favourable reception of his work? Ηere are three key elements that explain the appeal of his writings in so many countries. First, there is his gift for humour that is rooted in his ability to play with risk, fear, and danger. Next, there is the way in which his work operates simultaneously at many levels, so that it is enjoyed by adults as well as by children of various ages. Finally, there is his ability to transform the familiar, taking traditional stories and images and rotating them in an unexpected and comic way.

Prof. ChristieDavies, Bookbird 

Ημερίδα: Μαθαίνω αλλιώς

Στόχος της ημερίδας είναι η παρουσίαση καλών πρακτικών που ενισχύουν και υποστηρίζουν τη μαθησιακή διαφορετικότητα. Οι ομιλητές που επιλέχτηκαν είναι έμπειροι, επικοινωνιακοί , άμεσοι.

Η ημερίδα απευθύνεται σε: εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων, ειδικούς επαγγελματίες που ασχολούνται με την μάθηση, γονείς που θέλουν να ανακαλύψουν τρόπους να περνούν στοχευμένο, ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά τους, φοιτητές σχετικών τμημάτων.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

10.00 – 10.30 Προσέλευση

10.30 – 11.15 Παιχνίδι με στόχο την ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων, Κολαρά Πέπη

11.15 – 12.00 Μπορούμε και αλλιώς. Πρακτικές εφαρμογές, Κωνσταντινοπούλου Ξένια, Λυμπεράκη Βιβέτα

12.00 – 12.30 Διάλειμμα, καφέ

12.30 – 13.15 Ξεκλειδώνοντας τον δημιουργικό νου, Κιντής Κωνσταντίνος

13.15 – 14.00 Όλοι μοναδικοί, όλοι χρήσιμοι! , Κωστάρα Χρυσάνθη

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ – ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ

Κολαρά Πέπη

Η Κολαρά Πέπη, είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΑΠΘ. Επίσης, είναι απόφοιτος του Τμήματος Λογοθεραπείας και Ειδικής Αγωγής του Freie University of Berlin και του Humboldt University of Berlin (Γερμανία). Στη συνέχεια, πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Αμερική στο Loyola University in New Orleans. Ειδικεύτηκε σε θέματα που αφορούν τις μαθησιακές δυσκολίες, τα προβλήματα συμπεριφοράς και τις διαταραχές λόγου και ομιλίας σε παιδιά κι εφήβους. Συνεργάστηκε ως επιστημονικός συνεργάτης με την Δ΄ Πανεπιστημιακή Κλινική του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ, δίδαξε σε Σχολές Γονέων διαφόρων δήμων όπου και οργάνωσε βιωματικά σεμινάρια. Συμμετείχε σε επιστημονικά συνέδρια στα οποία παρουσίασε θέματα της ειδικότητάς της κι έχει δημοσιεύσεις σε περιοδικά που αφορούν τον τομέα της Ειδικής Αγωγής και της Λογοθεραπείας. Οργάνωσε ομάδες παιχνιδιού στην οποίες συμμετείχαν γονείς με τα παιδιά τους προκειμένου να αναδείξει την παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού στην καλλιέργεια δεξιοτήτων μέσα από την καθημερινότητα. Εργάστηκε ως Ειδική Παιδαγωγός σε τμήματα ένταξης νηπιαγωγείου. Έχει πολυετή εμπειρία στο πλαίσιο της αξιολόγησης, παρέμβασης και στο σχεδιασμό ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε μαθητές κι εφήβους με ΕΜΔ. Είναι η επιστημονική υπεύθυνη του Κέντρου Αγωγής Λόγου, Μάθησης & Αυτονομίας «ΑΛΜΑ», στη Θεσσαλονίκη, για περισσότερα από είκοσι έτη.

ΤΙΤΛΟΣ: Παιχνίδι με στόχο την ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων

Η ταχύτητα που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη εποχή, η έλλειψη χρόνου και ο στεγνός, διεκπεραιωτικός τρόπος μάθησης αποτελούν εμπόδιο στο να συνδέσουν τα παιδιά μας τη μάθηση με την ευχαρίστηση. Όμως, αυτός ο συνδυασμός είναι απαραίτητος για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους. Πολύ συχνά, μάλιστα, ως γονείς αλλά και ως εκπαιδευτικοί, αναρωτιόμαστε στο πως εμείς θα μπορούσαμε να κάνουμε την καθημερινότητα με τα παιδιά πιο ευχάριστη και δημιουργική αλλά και στο αν θα μπορούσαμε να τα υποστηρίξουμε στο σχολείο με έναν τρόπο πιο ουσιαστικό. Στη συγκεκριμένη ομιλία, θα δούμε πως αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί αξιοποιώντας εναλλακτικούς τρόπους μάθησης. Θα τονισθεί ιδιαίτερα, η παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού και πως μέσω αυτού η διαδικασία της μάθησης μπορεί να είναι ευχάριστη. Στο τέλος της ομιλίας, θα γίνει επίδειξη κάποιων παιχνιδιών

Κωνσταντινοπούλου Ξένια

Η Ξένια είναι καθηγήτρια αγγλικών ειδικής αγωγής. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα, σε δίγλωσσο περιβάλλον. Είναι απόφοιτη του τμήματος Γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας του ΑΠΘ, με μεταπτυχιακές σπουδές στις γλωσσικές διαταραχές και διδασκαλία Αγγλικής γλώσσας στο University of Essex UK. Είναι υποψήφια διδάκτορας Νευρογλωσσολογίας στο ΑΠΘ. Διετέλεσε Associate research fellow Birkbeck, University of London UK. Την τελευταία δεκαετία έχει ενεργό συμμετοχή σε διεθνή συνέδρια, όπως το Academy of Aphasia, και το Science of Aphasia. Είναι έγγαμη και μητέρα τριών παιδιών.

Βιβέτα Λυμπεράκη

Η Βιβέτα Λυμπεράκη είναι καθηγήτρια αγγλικών ειδικής αγωγής. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος Ελληνικής φιλολογίας του Δ.Π.Θ με μεταπτυχιακές σπουδές στην Αγγλική Φιλολογία στο University of Indianapolis, στην Νευροεπιστήμη, γλώσσα και επικοινωνία στο UCL καθώς και στις γλωσσικές διαταραχές στο Πανεπιστήμιο του Essex UK. Έχει συμμετάσχει ως ομιλήτρια σε ημερίδες και συνέδρια που αφορούν την δυσλεξία ενώ έχει λάβει επιπλέον επιστημονική κατάρτιση στον τομέα της ειδικής αγωγής από πληθώρα συνεδρίων και σεμιναρίων. Εργάζεται ως καθηγήτρια ειδικής αγωγής την τελευταία δεκαετία.

ΤΙΤΛΟΣ: Μπορούμε και αλλιώς. Πρακτικές εφαρμογές

Προερχόμενες από τον χώρο της ειδικής αγωγής γνωρίζουμε ότι η πολυαισθητηριακή προσέγγιση λειτουργεί ευεργετικά για όλα τους μαθητές. Όλοι μαθαίνουμε με διαφορετικούς τρόπους και πρέπει να βιώσουμε διαφορετικές εικόνες, ήχους, υφές και περιβάλλοντα για να κατανοήσουμε νέες έννοιες.Παρουσιάζουμε δύο νέα προγράμματα που πλαισιώνουν το μάθημα των αγγλικών. Το πρόγραμμα R.E.A.D. ενισχύει τις αναγνωστικές και επικοινωνιακές ικανότητες των παιδιών εφαρμόζοντας μια ισχυρή μέθοδο: ανάγνωση στον καλύτερο φίλο του ανθρώπου: τον σκύλο! Όχι όμως σε οποιοδήποτε σκύλο! Οι R.E.A.D. είναι σκύλοι-θεραπευτές, οι οποίοι μαζί με τους εκπαιδευτές τους, συντροφεύουν τα παιδιά κατά τη διαδικασία της ανάγνωσης.To ‘Nursery Rhymes with Signing’ συνδυάζει τα παιδικά αγγλικά τραγούδια με τη Βρετανική Νοηματική γλώσσα. Είναι μια νέα μέθοδος εκμάθησης Αγγλικών εστιασμένη στην ευαίσθητη προσχολική ηλικία, με βασικό άξονα να προωθήσει τις δυνατότητες επικοινωνίας, την ανάπτυξη του λόγου και την εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας με έναν πολυαισθητηριακό τρόπο προσέγγισης στη γλωσσική διδασκαλία. Χρησιμοποιώντας νοήματα από τη Βρετανική Νοηματική Γλώσσα, σε συνδυασμό με ομιλία, μουσική, τραγούδι και χορό, το πρόγραμμα αυτό “ξεκλειδώνει” τη διαφορετικότητα του κάθε παιδιού καθώς το προετοιμάζει και για την ομαλή του εισαγωγή στο νηπιαγωγείο.

Κιντής Κωνσταντίνος

Ο Κιντής Κωνσταντίνος είναι εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, μουσικός, ψυχαγωγός και αυτοσχεδιαστής. Διδάσκει εδώ και πέντε χρόνια στις τάξεις του δημοτικού και του νηπιαγωγείου. Διδάσκει επίσης μουσική ως δεύτερη ανάθεση και οργανώνει παιχνίδια με γονείς και παιδιά, εντός και εκτός τάξης. Παράλληλα συμμετέχει σε παραστάσεις αυτοσχεδιασμού (Improv Comedy) μπάντες και καλλιτεχνικές ομάδες, ενώ είναι απ’ τους πρώτους που ασχολήθηκαν με το Improv Musical στην Ελλάδα. Τα τελευταία 2 χρόνια είναι εκπαιδευτής Improv και φέτος δημιούργησε τη Ya Impro, τη σχολή Improv Comedy της Θεσσαλονίκης.

ΤΙΤΛΟΣ: Ξεκλειδώνοντας τον δημιουργικό νου

Μέσα από ένα βιωματικό εργαστήριο με εργαλείο το γέλιο και τη φαντασία θα διασχίσουμε ένα μικρό μονοπάτι του improv (αυτοσχεδιασμού) για να ανακαλύψουμε πτυχές του νου που δεν χρησιμοποιούμε συχνά.

Χρυσάνθη Κωστάρα

Είμαι η Χρυσάνθη και όραμα μου είναι να απελευθερώνω, να ενεργοποιώ και να δίνω δημιουργική κατεύθυνση στη δυναμική που κρύβουμε όλοι μέσα μας.
Είμαι Υπεύθυνη Επιλογής Προσωπικού και Σύμβουλος Μαθησιακού Προφίλ & Επαγγελματικού Προσανατολισμού με πολυετή επαγγελματική και εθελοντική εμπειρία γύρω από θέματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού με εξειδίκευση στην επιλογή προσωπικού, συμβουλευτικής και μάθησης.
Εμπνέομαι από τη μοναδικότητα και την ομορφιά κάθε ανθρώπου και όραμα μου είναι να την αναδεικνύω μέσω της σωστής προσέγγισης στη μάθηση, της σωστής επιλογής επαγγέλματος καθώς και της σωστής επιλογής και διαχείρισης κάθε ανθρώπου μέσα σε έναν οργανισμό. Προς αυτήν την κατεύθυνση κάνω εξατομικευμένες συμβουλευτικές συνεδρίες, εργαστήρια, ομιλίες και συνεργασίες με επιχειρήσεις για θέματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Περισσότερα στην σελίδα http://findyourbliss.gr/

ΤΙΤΛΟΣ: Όλοι μοναδικοί, όλοι χρήσιμοι!

Κάθε άνθρωπος έχει τον δικό του μοναδικό τρόπο να αντιλαμβάνεται τον κόσμο γύρω του καθώς και τον δικό του ξεχωριστό τρόπο να εκφράζεται δημιουργικά μέσα από το επάγγελμα του. Γνωρίζοντας τη φύση μας και αναγνωρίζοντας την αξία μας, αυξάνουμε τις πιθανότητες να αλληλεπιδράσουμε με χαρά και επιτυχία με τον κόσμο γύρω μας.
Περιγραφή μαθησιακών τύπων
Περιγραφή επαγγελματικών τύπων προσωπικότητας

Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης

Παράσταση αφήγησης με τίτλο «Στους δρόμους των Παραμυθιών»

Η Ροδάνθη Δημητρέση και οι συνεργάτες της θα αφηγηθούν λαϊκά παραμύθια στην μητρική τους γλώσσα, στα ελληνικά, τουρκικά και αραβικά.

Σε συνεργασία με τις ΜΚΟ Arsis και Solidarity now, το πρόγραμμα θα παρακολουθήσουν πρόσφυγες και μετανάστες.

 

Συνδιοργάνωση: Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Σύνδεσμος Φίλων ΑΜΘ, Action Art/Εικαστική Δράση

Από το Κόκκινο Μπαλόνι… στο σήμερα

«Δημιουργικές διαδρομές με τα παιδιά» – εργαστήρι κινηματογράφου και εικαστικής έκφρασης

Τα παιδιά θα παρακολουθήσουν αποσπάσματα από την ταινία «Το κόκκινο μπαλόνι» (1956) του Αλμπέρ Λαμορίς και θα συζητήσουν για μηνύματα και έννοιες, όπως «η φιλία», «η μοναξιά», «το κόκκινο», «το μπαλόνι». Θα παρατηρήσουν τις επίσημες αφίσες της ταινίας, θα κατασκευάσουμε τις δικές τους και θα πειραματιστούν με το κόκκινο χρώμα από μαρκαδόρους, λαδοπαστέλ, τέμπερες, κόκκινα χαρτιά και χαρτόνια για να δημιουργήσουν συνθέσεις εμπνευσμένες από τις έννοιες – κλειδιά.

Ιστορίες για Καράβια

μια βραδιά αφήγησης και μουσικής με τη Μαρία Αγγελίδου και τον Αντώνη Παπαθεοδούλου

 

Μια εκδήλωση για μεγάλους με αφορμή αγαπημένα βιβλία για παιδιά;

Μια περιδιάβαση σε μουσικούς και χάρτινους δρόμους της τρυφερής ηλικίας;

Ή απλώς μια συνάθροιση ανθρώπων που τους συγκινεί μια καλή ιστορία;

 

Τα βιβλιοπωλεία Παραμυθούπολη & Νους και Γνώση και οι εκδόσεις Ίκαρος  προσκαλούν το κοινό, σε μια βραδιά αφήγησης και μουσικής με αφορμή τα βιβλία “Καράβια που έπαιξαν με τη φωτιά” & “Καράβια που ταξίδεψαν την περιέργεια”, παρέα με τους συγγραφείς Μαρία Αγγελίδου και Αντώνη Παπαθεοδούλου.

…για να εξερευνήσουμε Καράβια, που γεμάτα περιέργεια σαλπάρουν για θάλασσες άγνωστες και γυρίζουν πάντα φορτωμένα ιστορίες!

Για όλους όσους γυρίζουν ξανά και ξανά στις σελίδες των παιδικών βιβλίων και που διατηρούν μια ξεχωριστή θέση στη βιβλιοθήκη και στη ζωή τους γι’ αυτά!

 

Την εκδήλωση επιμελείται μουσικά το κουαρτέτο εγχόρδων Arco Electrico.

 

Με την υποστήριξη του MOMus – Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

Αποθήκη Α’, Προβλήτα Α, Λιμάνι Θεσσαλονίκης Ναυάρχου Βότση 3, 54625 | Τ. 2310566716

 

Ο ΤΥΠΟΣ ΕΓΡΑΨΕ ΓΙΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ

“…Με την ίδια αφηγηματική δεινότητα και χαρακτηριστικά των δύο προηγούμενων, ίσως ακόμα πιο μεστό λόγο, με γνώση, φαντασία και λεπτό χιούμορ, με φως πάνω στις πιο κρυμμένες πτυχές των ιστοριών, οι δυο συγγραφείς στρέφουν το βλέμμα μας σε έξι «περίεργα» καράβια της Ιστορίας. Κι αν για την Καλυψώ του Κουστώ ή το Κον Τίκι ίσως έχει πάρει το αυτί μας κάτι, οι άλλες ιστορίες έρχονται και με τον αιφνιδιασμό του αγνώστου (για τους περισσότερους).”

Απόστολος Πάππος, Elniplex.com

 

“…Υπέροχα βιβλία και τα δύο, γραμμένα από δύο πολύ αγαπημένους συγγραφείς που δεν έκαναν κανένα σκόντο στον πλούτο της αφηγηματικής τους γλώσσας, δεν απλούστευσαν τα κείμενά τους για χάρη της ηλικίας των παιδιών στα οποία απευθύνονται. Και αυτό είναι ένα από τα τρία χαρακτηριστικά που κάνουν τα βιβλία αυτά να ξεχωρίζουν.”

Ζωή Κοσκινίδου, Κόκκινη Αλεπού

FIRST ® LΕGO LEAGUE Greece – Ο μεγάλος τελικός στη Θεσσαλονίκη!

Ο μεγάλος τελικός του Πανελλήνιου διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Έρευνας και Καινοτομίας για παιδιά έρχεται και προσκαλεί μικρούς και μεγάλους σε μια μοναδική γιορτή διασκέδασης και μάθησης!

Ο διαγωνισμός που κατάφερε να κερδίσει παιδιά και γονείς σε 80 χώρες από όλον τον κόσμο ολοκληρώνει τον φετινό κύκλο του και προσκαλεί το κοινό να τον απολαύσει από κοντά!

Το FIRST® LEGO League, που και για τη φετινή σχολική χρονιά 2018 – 2019 τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας Κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου, έχει ως θέμα του το Διάστημα με τον ευρηματικό τίτλο «Into Orbit». Στη φετινή σεζόν διαγωνίστηκαν συνολικά 160 ομάδες, προερχόμενες από όλη την Ελλάδα, και μεταφέρθηκαν νοητά στο σύμπαν, όπου εξερεύνησαν, έμαθαν, αλλά και προσπάθησαν να βρουν λύσεις σε προβλήματα, σαν επιστήμονες και μηχανικοί. Οι διαγωνιζόμενες ομάδες, με παιδιά ηλικίας 9 έως 16 ετών, επέλεξαν και έλυσαν ένα πραγματικό πρόβλημα στο πλαίσιο του Project. Παράλληλα, έχτισαν, δοκίμασαν και προγραμμάτισαν ένα αυτόνομο ρομπότ για να επιτύχουν σε μία σειρά αποστολών στο Robot Game. Κατά την προετοιμασία αλλά και κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν μεταξύ τους, να ανακαλύψουν καινούργια μονοπάτια έρευνας, αλλά και να ενστερνιστούν την ιδέα της ευγενούς άμιλλας.

 

Τη σχολική χρονιά 2017-2018 ο διαγωνισμός ανέδειξε τις νικήτριες ομάδες μέσα από έξι προκριματικούς γύρους. Το ταξίδι του FIRST® LEGO League ξεκίνησε από τον Βόλο, συνέχισε μέχρι την Κρήτη και τη Θεσσαλονίκη, έδωσε την σκυτάλη στη Ξάνθη και τη Βέροια και λίγο πριν επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη για τον τελικό, μάγεψε την πρωτεύουσα μέσα από μια εκπαιδευτική γιορτή.

Από τις 160 συνολικά ομάδες, οι 54 από αυτές, που κατάφεραν να προκριθούν, θα διαγωνιστούν μεταξύ τους  προκειμένου να διεκδικήσουν την εκπροσώπηση της χώρας μας στο εξωτερικό. Ειδικότερα, οι ομάδες θα αναγορευτούν νικήτριες, θα έχουν την ευκαιρία να εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στο WF Houston τις 17 – 20 Απριλίου (2 ομάδες), στην Τουρκία 22 – 25 Μαΐου, στην Ουρουγουάη στις  30 Μαΐου – 01 Ιουνίου (2 ομάδες) και στο Λίβανο 14 – 16 Ιουνίου (4 ομάδες).

Ο μεγάλος πανελλήνιος τελικός της Θεσσαλονίκης θα φιλοξενηθεί το Σαββατοκύριακο 16 – 17 Μαρτίου 2019 στο περίπτερο 6 της ΔΕΘ-Helexpo. Ο διαγωνισμός οργανώνεται με τη βοήθεια δεκάδων εθελοντών, ενώ φέτος αναμένεται η προσέλευση του κόσμου να ξεπεράσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ!

Αποκλειστικός διοργανωτής για την Ελλάδα και την Κύπρο είναι το Φιλεκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο eduACT, που έχει ως στόχο την προώθηση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών και της τεχνολογίας.

Ο φετινός διαγωνισμός πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση με τον Δήμο Θεσσαλονίκης και την Helexpo ΔΕΘ.

Επιπλέον το διήμερο του διαγωνισμού θα είναι εκεί εκπρόσωπος της ESA (EUROPEAN SPACE AGENCY), καθότι συνδέεται άρρηκτα με το θέμα του φετινού διαγωνισμού ρομποτικής FLL. Μέσα από αυτή την υψηλή παρουσία της ESA, στην οποία συμμετέχει ισότιμα και η χώρα μας, οι «μικροί εξερευνητές» αλλά και οι επισκέπτες του διαγωνισμού θα μάθουν για τις δυνατότητες και τις προοπτικές της Ευρώπης σχετικά με το διάστημα, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο οι επενδύσεις της Ε.Ε. στο διάστημα θα οδηγήσουν σε πραγματικά οφέλη για τους πολίτες της Ευρώπης.

Little Voyagers Brunch / Μικροί Ταξιδευτές

Το Σάββατο 16 Μαρτίου στις 11:00 το πρωί οι μικροί φίλοι απολαμβάνουν το ειδικά διαμορφωμένο παιδικό BRUNCH τους & ταξιδεύουν από το Garden Bar στα πλαίσια των WORKSHOPS at the Garden!

Εκπαιδευμένοι παιδαγωγοί θα ταξιδέψουν τα παιδιά σε νέους πολιτισμούς και θα τα μυήσουν στην μεγαλειώδη αξία και σημασία ενός ταξιδιού, ενώ οι συνοδοί θα απολαμβάνουν το αγαπημένο τους ICONIC BRUNCH στον urban κήπο του Garden Bar!

Η Fami, η πεταλούδα Μονάρχης και ο Lior, o Λευκοπελαργός, δεινοί ταξιδευτές και οι δυο, αποφασίζουν να ξεκινήσουν μια παγκόσμια περιπέτεια!
Στόχος τους; Να ανακαλύψουν τον κόσμο!
Βοηθοί τους; Τα παιδιά του κόσμου!

Ακολουθήστε τους, καθώς ταξιδεύουν από χώρα σε χώρα εξερευνώντας νέους πολιτισμούς.Τα παιδιά γίνονται εικονικοί ταξιδευτές και με διαβατήριο την έρευνα, το παιχνίδι και τη δημιουργικότητα ταξιδεύουν στη μακρινή Ιαπωνία, στο αινιγματικό Περού, στην κοσμοπολίτικη Ευρώπη.

Πρώτος σταθμός: η Θεσσαλονίκη και η Κολωνία. Δύο πόλεις αδελφοποιημένες εδώ και 30 χρόνια. Ανακαλύπτουν τον τρίτο πιο ψηλό ναό του κόσμου, αποτυπώνουν τον Λευκό Πύργο με θερμά και ψυχρά χρώματα, βλέπουν τον Γαλέριο να μιλά στους στρατιώτες του και με αφορμή το «Νερό της Κολωνίας» (Eau de Cologne) φτιάχνουν ένα αρωματικό χώρου για το δωμάτιό τους!

Κούκλες… παντού

«Δημιουργικές διαδρομές με τα παιδιά» – εργαστήρι κουκλοθεάτρου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Κουκλοθεάτρου (21 Μαρτίου) τα παιδιά θα παρατηρήσουν πληθώρα ανακυκλώσιμων υλικών και θα σκεφτούν ποια από αυτά θα μπορούσαν να μετασχηματίσουν σε κούκλες, αφήνοντας τη φαντασία τους ελεύθερη. Θα δημιουργήσουν το προφίλ των ηρώων/-ίδων τους και θα τους ζωντανέψουν μέσα από θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές.

Αναφορά στο Γκρέκο

του Νίκου Καζαντζάκη – μόνο για τρεις παραστάσεις στην Αυλαία

 

Φωνάζω στη μνήμη να θυμηθεί…

«Αλάκερη η ψυχή μου μια κραυγή κι όλο μου το έργο το σχόλιο στην κραυγή αυτή».

 

Λίγα λόγια για την παράσταση

Η «Αναφορά στον Γκρέκο», είναι το τελευταίο έργο τού μεγάλου Έλληνα συγγραφέα. Ένα είδος πνευματικής αυτοβιογραφίας ή όπως τη χαρακτηρίζει ο ίδιος ο Καζαντζάκης, μια «αναφορά»  με τη στρατιωτική έννοια του όρου, σχετικά με τους στόχους του και τις προσπάθειές του. Ξεκινά από τα παιδικά του χρόνια και σταματά στην ημέρα της «κρητικής ματιάς» και στη σύλληψη της Οδύσσειας. Δεν αφηγείται το σύνολο της ζωής του, αλλά παρουσιάζει τους σταθμούς της πνευματικής του πορείας, χωρίς να ακολουθεί την αυστηρή χρονολογική σειρά της πραγματικής του βιογραφίας.

Στην παράσταση πρωταγωνιστεί ο Τάκης Χρυσικάκος, που ερμηνεύει τον Νίκο Καζαντζάκη και πρόσωπα του έργου του και συνομιλεί με τους πρωταγωνιστές του, τον Καπετάν Μιχάλη, τον Αλέξη Ζορμπά, τον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο και την ωραία Ελένη του Ομήρου!

Μια παράσταση, που μέσα από τους ήρωες των έργων του Νίκου Καζαντζάκη και τις εξομολογήσεις του (στον παππού του, όπως αποκαλεί τον Ελ Γκρέκο) συναντά κανείς το μεγαλείο της Ελλάδας και το ανυπόταχτο πνεύμα του ίδιου του συγγραφέα.

Το πρόγραμμα των παραστάσεων ξεκίνησε από την Κρήτη,  τη γενέτειρα του Νίκου Καζαντζάκη, με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης και προκάλεσε μεγάλο ενθουσιασμό και συγκίνηση.

Στις 4 Ιουνίου 2015, ύστερα από πρόσκληση του τομέα πολιτισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η παράσταση παρουσιάστηκε στις Βρυξέλλες, ενώ η καλοκαιρινή πρεμιέρα της πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο, στον τάφο του Καζαντζάκη με την υποστήριξη του Δήμου Ηρακλείου. Οι καλοκαιρινές παραστάσεις ολοκληρώθηκαν στη Γαύδο.

Η παράσταση, που γίνεται σε συνεργασία με τις Εκδόσεις Καζαντζάκη, συνεχίζει τις παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα και θα ταξιδέψει σε πανεπιστήμια και πόλεις της Ευρώπης και της Αμερικής, υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού του Υπουργείου Εξωτερικών , της Περιφέρειας Κρήτης και του Μουσείου Καζαντζάκη, για να τιμήσει το έργο του μεγάλου Συγγραφέα.

 

 

Συντελεστές

Θεατρική προσαρμογή – σκηνοθεσία – εικαστικά: Τάκης Χρυσικάκος

Συνεργάτης – σκηνοθέτης: Εμμανουέλα Αλεξίου

Επιλογές τραγουδιών: Χαΐνης Δημήτρης Αποστολάκης

Φωτισμοί: Ντίνος Μεταλίδης

Παραγωγή: Γίνονται Έργα

Dig Deep – Βιωματικό αυτοτελές εργαστήριο στην αγγλική γλώσσα

Σύγχρονο Εργαστήρι Βιωματικής Εκμάθησης και Εξάσκησης Αγγλικής γλώσσας, σε αυτοτελείς θεματικές ενότητες για παιδιά.

 

Αναρωτιέστε ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος για να αγαπήσουν τα παιδιά σας μια ξένη γλώσσα και να την κατακτήσουν μέσα από τη δημιουργική μάθηση; Θέλετε να εξοικειωθούν με τα αγγλικά μέσα από βιωματικά παιχνίδια και εργαστήρια τέχνης;

Μέσα από κάθε θεματική αυτοτελή συνάντηση, όπου κυρίαρχα είναι το παιχνίδι, οι τέχνες και η διάδραση, τα παιδιά στο Κέντρο Ξένων Γλωσσών Κυριακίδου σχηματίζουν ομάδες, κοινωνικοποιούνται, αναπτύσσονται συναισθηματικά και, τέλος, μαθαίνουν να χρησιμοποιούν την αγγλική γλώσσα μέσα σε πραγματικές συνθήκες και όχι με τη χρήση και απομνημόνευση αποσπασματικών λέξεων και γραμματικών κανόνων.

Στο Εργαστήριο Dig Deep, που θα πραγματοποιηθεί τo Σάββατο 30 Μαρτίου 2019 στις 17:00, τα παιδιά θα εξοικειωθούν με το επάγγελμα ενός αρχαιολόγου, θα συνεργαστούν για να εξετάσουν ευρήματα μια άλλης εποχής, θα εκφραστούν δημιουργικά φτιάχνοντας κατασκευές από πηλό και θα παρουσιάσουν τα εκθέματα τους στο δικό τους μουσείο. Και όλα αυτά μέσα από την αγγλική γλώσσα!

Για τη συμμετοχή στο εργαστήριο δεν είναι απαραίτητη η φοίτηση στο Κέντρο Ξένων Γλωσσών Κυριακίδου, καθώς οι πόρτες του ανοίγουν για να υποδεχτούν όλα τα παιδιά της πόλης, ανάλογα με το γλωσσικό υπόβαθρο του καθενός.

Το πρόγραμμα Edutainment ξεχώρισε στον πανελλήνιο διαγωνισμό «Education Leaders Awards» και βραβεύτηκε στις 18 Μαΐου 2018 ως ‘Βέλτιστη Μαθησιακή Εμπειρία’.

KinderDocs – Plastic China

KinderDocs

Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ για παιδιά και νέους

 

Τι γίνεται το πλαστικό που καταναλώνουμε;

Σε μια απέραντη χωματερή στην κινεζική ύπαιθρο, παιδιά μαθαίνουν για τον έξω κόσμο μέσα από πεταμένες εφημερίδες και περιοδικά. Όμως, η εντεκάχρονη Γιτζί ονειρεύεται να γευτεί αληθινά φρούτα και να φροντίζει υγιή ζώα, να πάει σχολείο και να έχει φίλους στην ηλικία της. Αδελφές ψυχές με τον ιδιοκτήτη του τοπικού εργοστασίου ανακύκλωσης, θα καταφέρουν άραγε να ξεφύγουν, ή θα τους καταπιεί το αδηφάγο περιβάλλον τους; Μια σπαρακτική, εξαιρετικά σκηνοθετημένη ταινία.

 

Jiu-Liang Wang, Κίνα, 2016, 82’

Δείτε το τρέιλερ ΕΔΩ.

Βραβεία (επιλογή): Sundance Film Festival 2017, Official Selection • IDFA 2016, Special Jury Award For First Appearance • One World International Human Rights Doumentary Film Festival 2018, Best Director Award • Millenium Film Festival 2017, Best film on Sustainable Development • Full Frame Film Festival 2017, Full Frame Environmental Award • Asian International of the Los Angeles Asian Pacific Film Festival 2017, Grand Jury Award winner for Best Documentary Feature

 

Μετά την προβολή  θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό με καλεσμένους την περιβαλλοντική οργάνωση iSea.

 

΄Λίγα λόγια για την “iSea”

Η iSea είναι μία μη κερδοσκοπική, μη κυβερνητική περιβαλλοντική οργάνωση που ιδρύθηκε το 2016 στη Θεσσαλονίκη και σαν στόχο έχει την προστασία των υδάτινων οικοσυστημάτων. Οι κύριοι πυλώνες δράσης της οργάνωσης είναι τα υδάτινα οικοσυστήματα, τα ξενικά είδη και η αλιεία με έμφαση στην προστασία των καρχαριών.

Προβολή για σχολεία: Παρασκευή 15 Μαρτίου, ώρα 10:00-12:00.

Καλεσμένη για τη συζήτηση μετά την προβολή η Ολυμπία Παπαδοπούλου, Περιβαλλοντολόγος, Τero, IKE.

 

Δείτε το αναλυτικό Πρόγραμμα για την περίοδο 2018 – 2019.

 

Τι είναι το KinderDocs

Το KinderDocs Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ για Παιδιά και Νέους πραγματοποιείται για τρίτη χρονιά, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα και το MOMus Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης – Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης. Περιλαμβάνει προβολές και δράσεις, καθημερινή για σχολεία και σαββατοκύριακο για όλη την οικογένεια. Το φεστιβάλ διαρκεί φέτος έως και τον Μάιο 2019 και απευθύνεται σε παιδιά και νέους από 9 ετών, φοιτητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, καθώς και όλους όσοι αγαπούν την τέχνη του ντοκιμαντέρ. Οι ταινίες  αποκαλύπτουν στα παιδιά και τους νεαρούς θεατές όλες τις πτυχές της αληθινής ζωής και όψεις του σύγχρονου κόσμου που έχουν άμεσο ή έμμεσο αντίκτυπο στη ζωή τους, ανοίγοντας παράθυρα στην καθημερινότητά τους και προσφέροντας ευκαιρίες για προβληματισμό και συζήτηση. Στα ντοκιμαντέρ, που είναι επιλεγμένα ώστε να μιλάνε στη δική μας πραγματικότητα, πρωταγωνιστούν πραγματικά παιδιά και νέοι, ενώ τα θέματα με τα οποία καταπιάνονται καλύπτουν μεγάλη γκάμα θεμάτων που απασχολούν τους εφήβους. Στο επίκεντρο των ταινιών του KinderDocs βρίσκονται οι ανθρώπινες σχέσεις, το σχολικό περιβάλλον, οι διαφορετικοί πολιτισμοί, η μετανάστευση, η παιδική εργασία, οι επιστήμες, το μέλλον. Όλες οι ταινίες προβάλλονται στην αυθεντική τους γλώσσα με ελληνικούς υπότιτλους και διαθέτουν ηλικιακή σήμανση. Μετά από κάθε προβολή ακολουθεί συζήτηση με καλεσμένο, με τη συμμετοχή του κοινού.

 

Το φεστιβάλ πραγματοποιείται με την υποστήριξη των σημαντικότερων φεστιβάλ ντοκιμαντέρ στην Ευρώπη: IDFA (Ολλανδία) και DOXS! (Γερμανία), διαθέτει έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας και είναι μέλος του διεθνούς οργανισμού European Children’s Film Association.  Το 2018, το  KinderDocs επιμελήθηκε το παιδικό και νεανικό πρόγραμμα του Festival dei Popoli, ενός από τα μεγαλύτερα ιταλικά φεστιβάλ ντοκιμαντέρ, που διοργανώνεται στη Φλωρεντία από το 1959.

Πρεμιέρα ΣΟΝΕ

Πρεμιέρα της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Ελλάδος στην Αίθουσα Τελετών του Α.Π.Θ. – Θεσσαλονίκη.Συμμετέχουν οι Χορωδίες:

– Γυναικεία Χορωδία ”Καλλιτεχνήματα” Κερατσινίου – Αθηνών
(Μουσική Διδασκαλία: Μαρία Μιχαλοπούλου)

– ”Αγγέλων Φωνές”: Παιδική – Νεανική Χορωδία Ι. Μ. Σερρών & Νιγρίτης
(Μουσική Διδασκαλία: Μαρία Κουβακλή)

– Χορωδία 4ου Γυμνασίου Κατερίνης
(Μουσική Διδασκαλία: Κελεσίδου Ροδή)

– Παιδική – Νεανική Χορωδία της ΣΟΝΕ
(Μουσική Διδασκαλία: Ευάγγελος Αραμπατζής)

Συμμετέχουν οι τραγουδιστές: Νίκος Σαββίδης, Άσπα Μαυρίδου, Θάνος Παπαγεωργίου, Μαριάννα Γεωργιάδου, Έλενα Τιτίρλα

Διεύθυνση: Ευάγγελος Αραμπατζής

Παρουσίαση: Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας

 

Ημερίδα: Μητρότητα – Στερεότυπα και Προκλήσεις

Η Κοινωνική Υπηρεσία της ΧΕΝ Θεσσαλονίκης διοργανώνει, τη Δευτέρα 18 Μαρτίου 2019, Ημερίδα με θέμα «ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ – Στερεότυπα και Προκλήσεις».

Στόχος είναι να γίνει αναφορά στο ευρύ φάσμα της μητρότητας και όχι στη συμβατική, συνήθη προσέγγισή της. Είναι επιθυμητό να γίνουν γνωστές πτυχές προβλημάτων που προκύπτουν για τις μητέρες στις νέες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες, ακανθώδεις εκδοχές της μητρότητας οι οποίες, συνήθως, απουσιάζουν από το δημόσιο διάλογο και το πλέγμα της κοινωνικής προστασίας, περιπτώσεις  μητρότητας  που υφίστανται απόρριψη ή και απομόνωση κ.λπ..

Να ανοιχτεί η βεντάλια των προκλήσεων που κρύβει η έννοια της μητρότητας, να ακουστούν εισηγήσεις ειδικών αλλά και προσωπικές μαρτυρίες, να κατατεθούν προβληματισμοί και, βεβαίως, απώτερος στόχος είναι η συμβολή της εκδήλωσης στη γνώση, την ενημέρωση και την ενδυνάμωση, δίνοντας το θετικό στίγμα της προοπτικής.

Ενδεικτικοί θεματικοί άξονες της ημερίδας είναι:

«Μητέρα μόνη»

«Η μητρότητα σε μη ετερόφυλες σχέσεις – Το δικαίωμα στη γονεϊκότητα και οι προκλήσεις»

«Υιοθεσία – Δεσμοί καρδιάς»

«Μητέρα παιδιού με αναπηρία»

«Αντιμέτωπη με τη φυσική απώλεια του παιδιού»

«(Μη) Μητρότητα: επιλογή ή επιβολή;»

«Μεγαλώνοντας ένα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδί»

«Άνεργη μητέρα – Ανατροπές, αλλαγές και ανακατατάξεις»

«Το ταξίδι της μητρότητας όταν υπάρχουν δυσκολίες»

«Ισορροπίες και ανισορροπίες στη ζωή της εργαζόμενης μητέρας» κ.ά.

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα της εκδήλωσης

 

Διοργάνωση: Κοινωνική Υπηρεσία ΧΕΝ Θεσσαλονίκης

http://xen-thessalonikis.gr/

f: ΧΕΝ Θεσσαλονίκης – YWCA of Thessaloniki

τηλέφωνο επικοινωνίας διοίκησης: 2310 276144

τηλέφωνο επικοινωνίας ΚΥ: 2310 279792

Οι παιχνιδο… Απόκριες

«Δημιουργικές διαδρομές με τα παιδιά» – εργαστήρι παιχνιδιού και γέλιου

Τα παιδιά θα γνωρίσουν ήθη και έθιμα της Αποκριάς από διάφορα μέρη της Ελλάδας, θα κατασκευάσουν τους δικούς τους χαρταετούς και θα παίξουν παιχνίδια με αποκριάτικη χροιά.

Δημιουργικό και αισθητηριακό παιχνίδι για παιδιά βρεφικής και προσχολικής ηλικίας

Βιωματικό εκπαιδευτικό σεμινάριο για παιδαγωγούς και γονείς

Μια βιωματική προσέγγιση της Αισθητηριακής αγωγής στην βρεφική και προσχολική ηλικία.

Στόχος του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες να αναπτύξουν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους στον σχεδιασμό και στην προετοιμασία δημιουργικών και πρωτότυπων δραστηριοτήτων για θέματα που επιθυμούν  να πραγματοποιήσουν με παιδιά αυτής της ηλικίας.

Εκπαιδεύτρια: Άντζυ Κάντζου, εμψυχώτρια, βρεφονηπιοκόμος

ΣΒΟΥΡΑ – Δημιουργικές εκπαιδευτικές δράσεις,  Ναύπακτος

Θεραπευτική Ορθοφωνία

διήμερο σεμινάριο με την Κατερίνα Χιωτίνη

Με τον όρο Ορθοφωνία περιγράφουμε την εκπαιδευτική διαδικασία κατά την οποία καλλιεργούμε τη σωστή άρθρωση και την εκφορά του λόγου, εκπαιδευόμαστε στους γραμματικούς κανόνες προφοράς της ελληνικής γλώσσας και διορθώνουμε/ βελτιώνουμε κατά το δυνατόν πιθανές κακές  φωνητικές συνήθειες.

Οι συνηθέστερες από αυτές, που υιοθετούνται ήδη από πολύ μικρή ηλικία είναι οι εξής:

  • Ταχυλογία: γρήγορη, βιαστική ομιλία, «τρώγονται» ολόκληρες συλλαβές από τις λέξεις.
  • Ρηχή/ βιαστική αναπνοή: Διακοπή της φράσης στη μέση για αναπνοή. Η πρόταση κόβεται στη μέση πριν ολοκληρωθεί νοηματικά και στον ακροατή μεταφέρεται μια αίσθηση άγχους και δυσφορίας.
  • Ψευδισμός (ελαττωματική προφορά του σ)/ Ρωτακισμός (ελαττωματική προφορά του –ρ) / Ρινολαλιά (ρινική εκφορά των φθόγγων)
  • Βραχνάδα: πονόλαιμος χωρίς παθολογική αιτία. Συχνή βραχνάδα –χωρίς παθολογική αιτία, π.χ φαρυγγίτιδα ή λαρυγγίτιδα, λόγω κακής χρήσης της φωνής.

Η πλειοψηφία των προβλημάτων αυτών έχει συνήθως ψυχογενείς και όχι μορφολογικές/ παθολογικές αιτίες. Οι φωνητικές χορδές είναι το κατ’ εξοχήν όργανο που επηρεάζεται άμεσα από το στρες, τη θλίψη ή το σοκ. Το βρέφος, γεννημένο με το δώρο της διαφραγματικής αναπνοής (τα μωρά μπορούν να κλαίνε δυνατά επί ώρες χωρίς να βραχνιάζουν ή να τραυματίζουν τις φωνητικές τους χορδές) μεγαλώνοντας «ξεχνά» να αναπνέει σωστά. Επίσης μια σειρά κοινωνικά επιβεβλημένων συνηθειών και προτύπων μπορεί να οδηγήσει σε κακή χρήση και κακοποίηση των φωνητικών χορδών.

Με τον όρο λοιπόν Θεραπευτική Ορθοφωνία εννοούμε την ολισθική προσέγγιση και την προσπάθεια αντιμετώπισης της αιτίας που προκαλεί το σύμπτωμα και όχι μόνο το σύμπτωμα καθαυτό.

Με εξειδικευμένες ασκήσεις άρθρωσης, προφοράς και χρωματισμού της φωνής  σε συνδυασμό με ασκήσεις αναπνοής, διαλογισμού και χαλάρωσης θα αποκτήσει κανείς όλα τα πρώτα απαραίτητα εφόδια για:

  • να μάθει να αναπνέει βαθιά και να χαλαρώνει αποτελεσματικά
  • να τοποθετεί τη φωνή του σωστά ώστε να μη βραχνιάζει όταν χρειάζεται να μιλήσει για ώρα δυνατά
  • να βελτιώσει το χρώμα της φωνής του
  • να ξεπεράσει το φόβο ομιλίας σε ακροατήριο
  • να ανακτήσει την αυτοπεποίθηση του και κατ’ επέκταση
  • να βελτιώσει την επικοινωνίας του με τους άλλους.

 

Λίγα λόγια για την συντονίστρια:

Η Κατερίνα Χιωτίνη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε υποκριτική στη Σχολή Δραματικής Τέχνης Βεάκη και αργότερα αποφοίτησε από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Ακολούθησε διετές πρόγραμμα φωνητικής με την υψίφωνο Κωνσταντίνα Μάτζαρη (Χορωδία της ΕΡΤ) και ετήσιο πρόγραμμα φωνητικής με την υψίφωνο Γεωργία Μπαλαμπίνη (Αττικό Ωδείο).  Το 2007 επιλέχθηκε για να συμμετάσχει στο δίμηνο σεμινάριο “Speech and Drama”στη σχολή American Academy of Dramatic Arts της Νέας Υόρκης και το 2012 ολοκλήρωσε με επιτυχία εξάμηνο κύκλο θεωρίας του θεάτρου στο FreieUniversitat του Βερολίνου.

Εργάζεται ως ηθοποιός τα τελευταία δώδεκα χρόνια. Έχει συμμετάσχει σε πολλές θεατρικές παραστάσεις για μικρούς και μεγάλους και σε αρκετά τηλεοπτικά σήριαλ (Για την Άννα, Αστυνόμος Μπέκας, Αληθινοί Έρωτες, Εργαζόμενη Γυναίκα, Οι Βασιλιάδες κ.α.).
Έχει βραβευτεί με το Πρώτο Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Φανταστικού Κινηματογράφου για τις ταινίες μικρού μήκους «Ισόγειο» και «Το Άλμα» του Χάρη Σταθόπουλου. Είναι συνδημιουργός του Προγράμματος καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης για παιδιά «Το πώς και το Γατί» μαζί με τον αρχιτέκτονα Απόστολο Πάνο και την ψυχολόγο Ανδρομάχη Χιωτίνη. Ασχολήθηκε επίσης με την κοινωνικοποίηση μέσω του θεάτρου ενηλίκων με αναπηρίες σε συνεργασία με την κοινωνική λειτουργό Ανθή Κουτσούπη.
Το 2014 πρωταγωνίστησε στον θεατρικό μονόλογο «Λίλια Μπρικ: μετά το τέλος της ιστορίας» σε συνσκηνοθεσία με την ηθοποιό- σκηνοθέτη Δήμητρα Σύρου. Το 2015 πρωταγωνίστησε στο ρόλο της Ιοκάστης στην παράσταση «Οιδίπους Τύραννος» σε σκηνοθεσία Τηλέμαχου Μουδατσάκι (Φεστιβάλ Αβινιόν, Γαλλία και θέατρο Αλκμήνη, Αθήνα). Από το 2014 συντονίζει κύκλους σεμιναρίων Ορθοφωνίας-Αγωγής του Λόγου και Δημόσιου Λόγου για παιδιά και ενήλικες. Το 2015 δίδαξε Ορθοφωνία στο Ελεύθερο Ωδείο Αθηνών. Τα τελευταία χρόνια δημιούργησε και εξελίσσει τη μέθοδο της Θεραπευτικής Ορθοφωνίας. Από το 2016 ζει και εργάζεται στο Βερολίνο.

Η Κοκκινοσκουφίτσα και ο καλός Λύκος

Όλοι ξέρουμε πόσο συγκινεί τα παιδιά η Κοκκινοσκουφίτσα. Σε αυτή την παράσταση όμως υπάρχει μία ιδιαιτερότητα που θα μαγέψει τα παιδιά και θα τους μείνει μια αξέχαστη θεατρική εμπειρία. Και αυτή η ιδιαιτερότητα έχει να κάνει με τη μεταστροφή του άγριου λύκου σε καλό και αγαπημένο φίλο. Έτσι η κεντρική ιδέα πια του έργου  απορρέει από την αγάπη και το μαγικό άγγιγμα της καλοσύνης.

Οι μικροί θα ζήσουν ταυτόχρονα το πραγματικό και το φανταστικό και θα μαγευτούν από αυτό γιατί το ζωντάνεμα της κούκλας μέσα στο κουκλοθέατρο αποτελεί την πλέον δημιουργική πρόκληση για τη φαντασία του. Αλλά και οι μεγάλοι θα νοσταλγήσουν τα ονειρικά ταξίδια των παιδικών τους χρόνων.

Kids Love Cinema – Λιάνα

Kids ❤ cinema

Η επιτυχημένη ζώνη προβολών Kids Love Cinema του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης επιστρέφει: Κάθε Κυριακή δίνουμε ραντεβού στην αίθουσα Παύλος Ζάννας, με τις καλύτερες ταινίες για παιδιά, εφήβους και τους φίλους τους!

Το Kids ❤ cinema προτείνει μια συναρπαστική επιλογή ταινιών που περιλαμβάνει ταινίες κινουμένων σχεδίων, κλασικά αριστουργήματα, καθώς και ντοκιμαντέρ, που θα γοητεύσουν τους μικρούς –αλλά και μεγαλύτερους θεατές- κάνοντάς τους να ανακαλύψουν και να αγαπήσουν τη μαγεία του σινεμά.

• Κινούμενα σχέδια: Διασκεδαστικές ιστορίες γεμάτες αγαπημένους ήρωες, γέλιο, περιπέτεια και φαντασία.
• Κλασικές ταινίες: Φιλμ που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στην έβδομη Τέχνη και μένουν για πάντα χαραγμένα στη μνήμη μας.
• Ταινίες ντοκιμαντέρ: Προβολές γεμάτες εικόνες, συναισθήματα και πανανθρώπινα μηνύματα, ανοίγουν ένα παράθυρο στον κόσμο.

Την Κυριακή 10/03/2019 – Λιάνα / Liyana / άνω των 12 ετών

Ένα κορίτσι απ’ τη Σουαζιλάνδη ξεκινάει για μια επικίνδυνη αποστολή διάσωσης των μικρών δίδυμων αδελφών της. Αυτό το αφρικανικό παραμύθι κινουμένων σχεδίων γεννιέται στη φαντασία πέντε ορφανών παιδιών απ’ τη Σουαζιλάνδη, που συνεργάζονται για να πουν μια ιστορία επιβίωσης βγαλμένη απ’ τις πιο σκοτεινές τους μνήμες και τα πιο φωτεινά τους όνειρα. Το ταξίδι της φανταστικής τους πρωταγωνίστριας διαπλέκεται με ποιητικές και διεισδυτικές σκηνές ντοκιμαντέρ, δημιουργώντας μια μοναδική στο είδος της γιορτή συλλογικής αφήγησης.

Σουαζιλάνδη – Κατάρ – ΗΠΑ, 2017
Σκηνοθεσία: Aaron Kopp-Amanda Kopp
Έγχρωμο, 76΄

Δείτε τις προσεχείς προβολές του Kids Love Cinema εδώ. 

BOOKPOINTS: Το χαμένο βιβλίο

Σάββατο 16 Μαρτίου 2019 | 7 βιβλιοπωλεία – 1 ιστορία

 

To φεστιβάλ BOOKPOINTS – Συναντήσεις με βιβλία, για το παιδικό βιβλίο και τους αναγνώστες του, σας προσκαλεί το Σάββατο 16 Μαρτίου, στην πιο απρόβλεπτη σκυταλοδρομία δημιουργικής γραφής, στην Ιστορία του Χαμένου Βιβλίου!

 

Ο μικρός Θοδωρής κάθε μέρα ρωτούσε τη βιβλιοπώλισσα στο μικρό βιβλιοπωλείο της γειτονιάς του και κάθε μέρα έπαιρνε την ίδια απάντηση, το νέο βιβλίο του αγαπημένου του συγγραφέα δεν είχε κυκλοφορήσει ακόμη. Εκείνη την ημέρα όμως, η βιβλιοπώλισσα τον περίμενε με ένα μικρό πακέτο. Ναι, ήταν το βιβλίο του και μάλιστα με προσωπική αφιέρωση του συγγραφέα, δώρο για τη γιορτή του! Ο Θοδωρής το έβαλε στην τσάντα του και πήρε τον δρόμο για το στο σπίτι του. Λίγες ώρες μετά, στην ησυχία του δωματίου του, ανοίγει επιτέλους την τσάντα του και διαπιστώνει πως το βιβλίο έχει γίνει άφαντο! Η πιστή του φίλη Λυδία, βρίσκεται στο πλευρό του και μαζί ξεκινούν την αναζήτηση του πολυπόθητου βιβλίου…

 

Η συνέχεια της ιστορίας βρίσκεται μονάχα στην φαντασία των παιδιών που όλα μαζί, σε διαφορετικά βιβλιοπωλεία της πόλης, θα γίνουν συγγραφείς της πιο απρόβλεπτης περιπέτειας μυστηρίου!

 

Τι θα γίνει:

Η Ιστορία του Χαμένου Βιβλίου ξεκινά να γράφεται στο βιβλιοπωλείο Mind the Book στον Εύοσμο από τους μικρούς/-ές συγγραφείς που θα το επισκεφτούν. Έπειτα, μεταφέρεται από βιβλιοπωλείο σε βιβλιοπωλείο, όπου καινούριοι μικροί/-ές συγγραφείς συνεχίζουν την ιστορία από εκεί που σταμάτησαν οι προηγούμενοι. Αφού όλοι και όλες βάλουν το λιθαράκι τους στην πλοκή, η ιστορία θα φτάσει μέχρι τις Βιβλιο…ιδέες στην Καλαμαριά για να γραφτεί το τελευταίο κεφάλαιο που μας φέρνει ένα βήμα πριν τη λύση του μυστηρίου…

 

Το πρόγραμμα της σκυταλοδρομίας:                    

Σάββατο 16 Μαρτίου 2019

10:00              Mind the Book

(25ης Μαρτίου 93, Εύοσμος, τ. 2310 747090)

11:30             Παραμυθούπολη

(Καβάφη 12, Ευκαρπία, τ. 2310 690314)

13:00              Ονειροπαγίδα

(Βασ. Γεωργίου 33, Ωραιόκαστρο, τ. 2310 698814)

15:00              Νους & γνώση

(Νικ. Πλαστήρα 9, Χαριλάου, 2310 907422)

16:30              Κάτι γίνεται

(Γεωργίου Παπανδρέου 27, τ. 2310 846790)

18:00             Πράσινο σύννεφο

(Πασαλίδη 40, Καλαμαριά, τ. 2310 454050)

19:30              Βιβλιο…ιδέες

(Στρατηγού Σαράφη 67, Καλαμαριά, τ. 2315 317733)

 

Την υπόθεση ερευνούν οι επιθεωρητές

Μαρία Παπακωνσταντίνου (Mind the Book)

Σωτήρης Γάκος (Νους & γνώση, Παραμυθούπολη)

Μίνα Γκρέκα (Ονειροπαγίδα, Κάτι γίνεται)

Ελίζα Νικητοπούλου & Γεωργία Σεβαστίδου (Πράσινο σύννεφο)

Δανάη Τανίδου (Βιβλιο…ιδέες)

 

Τα γεγονότα αναμεταδίδει λεπτό προς λεπτό

ο ρεπόρτερ από τις Πυγολαμπίδες

 

Την αναζήτηση του Χαμένου Βιβλίου υποστηρίζει

Η Κόκκινη Αλεπού

 

***

Όμως έχει και συνέχεια…

Οι μικροί συγγραφείς θα συναντηθούν στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου τον Μάιο και όλοι μαζί θα γράψουν τον επίλογο της απίθανης ιστορίας του Χαμένου Βιβλίου!

***

 

Παραμύθια με φαντασία και κέφι

Ανάγνωση παραμυθιού μαζί με ζωγραφιές και θεατρικό παιχνίδι, δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να ‘ζήσουν’ με τον δικό τους τρόπο τις ιστορίες, να γελάσουν, να παίξουν και να μάθουν.

Tο Σάββατο 2 Μαρτίου στις 12:30 το μεσημέρι, η κυρία Μάρω θα περιμένει στο βιβλιοπωλείο ΓΙΑΦΚΑ τους μικρούς φίλους για να καλωσορίσουν τον Μάρτιο και μαζί την άνοιξη, να  φτιάξουν μάσκες και να παίξουν παρέα.