για εκπαιδευτικούς – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Καταπολεμώντας τα έμφυλα στερεότυπα στο σχολείο

Βιωματικό εργαστήριο για ενήλικες με την εκπαιδευτική ομάδα της ΜΚΟ Αντιγόνη

 

Πιο συγκεκριμένα:

Το εργαστήρι είναι συμμετοχικό και οι δάσκαλοι/ες θα έχουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν ιδέες και να αποκτήσουν εργαλεία που θα τους επιτρέψουν να βοηθήσουν τους μαθητές/τριες να αναπτύξουν αυτογνωσία σε σχέση με τις ταυτότητες φύλου, να εξοικειωθούν με την έννοια της ισότητας φύλων και να μπορούν να εντοπίζουν στερεοτυπικές αντιλήψεις σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο.

 

Λίγα λόγια για την «Αντιγόνη»

Η “ΑΝΤΙΓΟΝΗ – Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για το Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και τη Μη Βία” είναι μία μη κερδοσκοπική οργάνωση με έδρα τη Θεσσαλονίκη και γραφεία στην Αθήνα. Από το 1993 δραστηριοποιείται σε θέματα που αφορούν το ρατσισμό και τις διακρίσεις, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την κοινωνική οικολογία, την ειρήνη και τη μη βίαιη επίλυση των συγκρούσεων.

Σκοπός της ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ είναι η εξασφάλιση ίσων ευκαιριών για όλους χωρίς καμία διάκριση. Μέσα από τη δράση της, με άξονα την αλληλεγγύη και την ενεργή συμμετοχή, στοχεύει επίσης στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου σε θέματα μη διάκρισης, ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οικολογίας, μη βίας και διαπολιτισμικότητας.

Περισσότερα ΕΔΩ. 

 

To πρόγραμμα της Αντιγόνης «Schools for Change»

Το έργο πραγματοποιείται σταθερά κάθε σχολική χρονιά, από τον Σεπτέμβριο του 2012 έως σήμερα με την έγκριση του ΥΠΠΕΘ και χωρίς κάποια οικονομική επιβάρυνση για τα σχολεία. Aπευθύνεται στη σχολική κοινότητα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (δημοτικά σχολεία, γυμνάσια και λύκεια) με δράσεις για μαθητές/ριες, εκπαιδευτικούς και γονείς σε διάφορες θεματικές ενότητες.

Στο πλαίσιο των δράσεων του προγράμματος «Schools for Change» της ΜΚΟ «Αντιγόνη», η εκπαιδευτική ομάδα της Αντιγόνης θα συμμετέχει στο project share-call με σκοπό την επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Το πρώτο εργαστήρι που θα πραγματοποιηθεί στις 17/2/2020 αφορά την καταπολέμηση των έμφυλων στερεοτύπων στο σχολείο.

 

Λίγα λόγια για το project Share – Call και τις «Δευτέρες των Δασκάλων»

Σκοπός του project share-call είναι να δημιουργηθεί ένας «χώρος συνάντησης» στον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν υποστήριξη, έμπνευση και δύναμη. Ένας «κύκλος» στον οποίο μπορούν να μοιραστούν όσα τους απασχολούν, να ανταλλάξουν ιδέες, να δημιουργήσουν.

Στο πλαίσιο του project share-call, οργανώνονται ανοιχτές συναντήσεις εκπαιδευτικών με τίτλο «Οι Δευτέρες των Δασκάλων». Oι συμμετέχοντες/ουσες  θα έρθουν σε μια πρώτη επαφή με την μέθοδο της Παρεμβαίνουσας μη Κατευθυντικότητας (NDI) ενώ θα βρουν χώρο και χρόνο για να εκφραστούν ποικιλοτρόπως, διευρύνοντας τα εκφραστικά και επικοινωνιακά τους μέσα. Στόχος η ενδυνάμωση και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σύνθετες προκλήσεις της εκπαιδευτικής τους πράξης.

Οι Δευτέρες των δασκάλων περιλαμβάνουν:

  • Βιωματικά σεμινάρια επικοινωνίας και έκφρασης (κουκλοθέατρο στην εκπαίδευση, η τέχνη του κλόουν, κοινωνικό θέατρο, δημιουργική γραφή κοκ)
  • Εργαστήρια για την διαχείριση σύνθετων θεμάτων στη σχολική τάξη (bullying, ανθρώπινα δικαιώματα, ισότητα των φύλων κλπ)
  • Κύκλοι μοιράσματος στους οποίοι οι εκπαιδευτικοί μιλούν και ανταλλάσσουν εμπειρίες, ιδέες, προσωπικά βιώματα
  • Διαλέξεις για παιδαγωγικά θέματα

 

Εναλλακτική επιλογή

Εκτός από τις ανοιχτές συναντήσεις, έχει συγκροτηθεί και μια ομάδα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης (30 ώρες, Ιανουάριος-Μάιος 2020). Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς (κάθε βαθμίδας) που επιθυμούν την σταθερή συμμετοχή σε μια κοινότητα με σκοπό την αλληλοϋποστήριξη, την ενδυνάμωση, τον εμπλουτισμό των εκφραστικών τους μέσων. Τα μέλη της ομάδας συναντιούνται 2 φορές το μήνα (2 και 4 Δευτέρα του μήνα). Από το Σεπτέμβρη του 2020 θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους νέες ομάδες share-call.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε ΕΔΩ.

 

Eμψύχωση:

  • Άρτεμις Καρμπά, MΑ στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Νηπιαγωγός, εμψυχώτρια NDI
  • Ιωάννα Γκιουλέ, Φυσικός, εμψυχώτρια NDI, πιστοποιημένη σύμβουλος ψυχικής υγείας
  • Αναστασία Μπάρκα, Δραματουργός-εμψυχώτρια & συνεργάτες

Με την επιστημονική συνδρομή & εποπτεία του Κώστα Μπακιρτζή και του Αλέκου Γεωργόπουλου (πρ. καθηγητών ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ).

 

Συνεργάτες:

Ινστιτούτο Βιωματική Παρέμβαση NDI

ΜΚΟ Αντιγόνη – Κέντρο πληροφόρησης και τεκμηρίωσης (για το ρατσισμό, την οικολογία, την ειρήνη και τη μη βία)

Το project share-call εμπνεύστηκε, σχεδίασε και συντονίζει η παιδαγωγός/εμψυχώτρια Καρμπά Άρτεμις. Τη φετινή χρονιά, η συμμετοχή στο project είναι δωρεάν καθώς το εγχείρημα στηρίζεται από το πρόγραμμα SΤΑRT-Create Cultural Change, ένα πρόγραμμα του Robert Bosch Stiftung, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και την Ομοσπονδιακή Ένωση Κοινωνικοπολιτιστικών Κέντρων, και υποστηρίζεται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και το Ίδρυμα Μποδοσάκη.

Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας

 

Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης, μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουν για δέκατη πέμπτη συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».

Στις συναντήσεις αυτές  καθηγητές πανεπιστημίου, επιστήμονες, και άλλες επαγγελματικές ειδικότητες που σχετίζονται με το παιδί, την οικογένεια  και τις ανάγκες τους, συζητούν και αναλύουν θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 12 Φεβρουαρίου έως και τις 29 Απριλίου 2020, από τις 18:30 έως τις 20:30, θα γίνονται οι συναντήσεις στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων, στους Ελαιώνες Πυλαίας, για να ακούσει το κοινό καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και να αφουγκραστεί, να συζητήσει και να εκφράσει τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς του..

Η συμμετοχή και η συνεργασία των γονέων θα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.

Περισσότερες λεπτομέρειες, δήλωση συμμετοχής καθώς και το αναλυτικό πρόγραμμα των Σεμιναρίων οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν στο link. 

 

Παρατηρήσεις:

  • Τα σεμινάρια είναι δωρεάν και απευθύνονται σε όλους τους γονείς της πόλης
  • Μπορείτε να συμμετάσχετε σε όσες από τις συναντήσεις επιθυμείτε
  • Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος
  • Τις ώρες των συναντήσεων υπάρχει δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στον χώρο του σχολείου

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίων 2019

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

 

Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου

«Τα «πάντα» για το παιδί: Ισορροπία ανάμεσα στα «ναι» και στα «όχι» στην ανατροφή των παιδιών»
Πολύ συχνά λέγεται ότι οι γονείς «οφείλουν» να προσφέρουν τα πάντα στα παιδιά τους. Σε μία τέτοια σκέψη συνεχούς κάλυψης αναγκών, πού μπορεί να βρεθεί ένα όριο, έτσι ώστε να ωφεληθούν τα παιδιά; Γιατί φοβόμαστε να πούμε όχι; Πώς μπορούμε να αποκτήσουμε τον έλεγχο στο πλαίσιο της οικογένειας; Θα καταθέσουμε σκέψεις σε θέματα που αφορούν τα όρια στη σχέση γονέων-παιδιών και ταυτόχρονα θα αναφερθούμε σε ζητήματα αυτονομίας, αυτοπεποίθησης και ομαλής κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης.

Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου

«Γνωρίζω τον εαυτό μου – Σχεδιάζω το μέλλον μου»
Πώς να κινητοποιήσετε το ενδιαφέρον των παιδιών για το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό τους μέλλον.

Πόσο σημαντικός είναι ο επαγγελματικός προσανατολισμός των παιδιών που βρίσκονται στην προεφηβεία; Ποια είναι η αξία της σχολικής εκπαίδευσης για το μέλλον τους; Πώς αντιλαμβάνονται τις κλίσεις τους; Σε αυτό το πλαίσιο, θα παρουσιάσουμε επίσης ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που πραγματοποιείται στο Σχολείο μας για μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να προσδιορίσουν την εικόνα του εαυτού τους μέσα από βιωματικές μεθόδους και να αναπτύξουν δεξιότητες σχεδιασμού σταδιοδρομίας.

Έλενα Τσίτσελα, MSc Επιστήμες της Αγωγής, Στέλεχος Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΑΣΠΑΙΤΕ, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΕΟΠΠΕΠ

ΜΑΡΤΙΟΣ 2019

Τετάρτη 4 Μαρτίου

«Μια νέα πραγματικότητα… η ψηφιακή: Πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε τις κατάλληλες συνθήκες για την ασφαλή χρήση της τεχνολογίας στη σύγχρονη ψηφιακή κοινωνία.»

Γνωρίζουμε ότι στην εποχή μας το διαδίκτυο αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας, όχι μόνο των ενηλίκων αλλά και των παιδιών. Προσφέρει δυνατότητες ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας. Έχοντας πλέον όλοι μας πρόσβαση σε συσκευές, όπως κινητά, τάμπλετ, υπολογιστές, καταλήγουμε να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο σχεδόν παντού και πάντα. Ποια προβλήματα μπορούν να προκύψουν από την κατάχρηση του διαδικτύου; Υπάρχει αντίκτυπο στην κοινωνικοποίηση του παιδιού και στη σχολική του επίδοση; Μπορούμε να έχουμε τον έλεγχο της τεχνολογίας στα χέρια μας και να χρησιμοποιήσουμε έξυπνα τις έξυπνες συσκευές;

Βάιος Νταφούλης, Παιδοψυχίατρος – Διδάκτωρ ΑΠΘ, Επιμελητής A΄ Ιπποκράτειου ΓΝΘ

Δευτέρα 9 Μαρτίου

«Εμβολιασμός και αντιβίωση: Τι είναι καλύτερο για τα παιδιά μας;»

Ένα ολόκληρο κίνημα έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια γύρω από τις παρενέργειες των εμβολίων στα μικρά παιδιά. Έτσι, πολλοί γονείς, υιοθετώντας τέτοιες απόψεις, αφήνουν τα παιδιά τους ανεμβολίαστα. Πόσο όμως οι απόψεις αυτές ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα; Πού είναι ο μύθος και πού η αλήθεια; Τι μπορεί να συμβεί σε ένα παιδί αν δεν εμβολιαστεί και πόσο επηρεάζει αυτό τη μετέπειτα πορεία της υγείας του στην ενήλικη ζωή του; Επίσης, σε εποχές που οι ιώσεις βρίσκονται στη μεγαλύτερή τους έξαρση αρκετοί γονείς επιμένουν ότι η αντιβίωση είναι μονόδρομος. Άλλοι πάλι καταφεύγουν αμέσως σε εναλλακτικές μεθόδους. Ωφελείται ή όχι ο παιδικός οργανισμός; Πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις πρέπει να χορηγούμε στα παιδιά μας αντιβιώσεις και τι μπορεί να συμβεί όταν η λήψη αντιβίωσης γίνεται συχνά και ακαταλόγιστα;
Μιλούν και απαντούν για όλα αυτά:

Αντώνης Γούλας, Καθηγητής Ιατρικής ΑΠΘ
Γιάννης Δαδούλης, Παιδίατρος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Τετάρτη 11 Μαρτίου

«Οικογένεια και σχολείο: Μια πολύτιμη σύνδεση και μια προνομιούχα σχέση με επίκεντρο το παιδί»

Η οικογένεια και λίγο αργότερα το σχολείο συνιστούν για τα παιδιά δύο σημαντικούς πυλώνες-θεσμούς από την αρχή της ζωής. Οι εμπειρίες που θα αποκτήσουν στους κόλπους τους αποτελούν πολύτιμα εκμαγεία της ομαλής ψυχοσυναισθηματικής τους ανάπτυξης και της πορείας τους στην κοινωνία. Σε μια εποχή όπου η εμπιστοσύνη των νέων στους θεσμούς δοκιμάζεται περισσότερο από ποτέ, γονείς, εκπαιδευτικοί κι όσοι φροντίζουμε παιδιά από οποιαδήποτε θέση είναι χρήσιμο να «συναντιόμαστε», να στοχαζόμαστε και να διευρύνουμε τις πολύτιμες συνδέσεις μας με επίκεντρο το παιδί. Πώς μπορούμε όλοι μαζί να βρούμε μια κοινή γλώσσα επικοινωνίας;

Λίλιαν Αθανασοπούλου, Ψυχίατρος Παιδιών-Εφήβων, Διευθύντρια ΕΣΥ, Υπεύθυνη Κοινοτικού Κέντρου Ψυχικής Υγείας Παιδιών-Εφήβων «ΓΝ. Γ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ»

Δευτέρα 16 Μαρτίου

«Αποτελεσματική επικοινωνία στις συζυγικές σχέσεις»

«Το προλαμβάνειν είναι πολύ καλύτερο του θεραπεύειν». Τι γίνεται όμως όταν φτάσουμε στο σημείο συνεχών συγκρούσεων; Μπορούμε να μάθουμε τον τρόπο ως ενήλικες να βγούμε μέσα από τις συγκρούσεις αλώβητοι ή και πιο δυνατοί; Μέσα από βιωματικές ασκήσεις και πρακτικές συμβουλές θα μάθουμε πώς να παραμένουμε ήρεμοι και να επικοινωνούμε ουσιαστικά, ακόμα και μέσα σε μία σύγκρουση. Μήπως έφτασε η ώρα να μετατρέψουμε τις φωνές και τις παρεξηγήσεις σε εποικοδομητικό διάλογο;

Εύη Ξυραφά, MSc στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης

Δευτέρα 23 Μαρτίου

«Το παιδί ή η συζυγική σχέση σε πρώτο πλάνο; Η σχέση του ζευγαριού και η επίδρασή της στα παιδιά»
Πώς η συζυγική σχέση επηρεάζει τα παιδιά; Μήπως η επικέντρωση της προσοχής στα παιδιά καλύπτει τα προβλήματα της σχέσης; Τι επίδραση έχουν οι καυγάδες του ζευγαριού στην παιδική ψυχή; Προβληματική σχέση ή διαζύγιο; Θα προσεγγίσουμε το θέμα της επικοινωνίας μέσα στην οικογένεια θέτοντας σκέψεις και προβληματισμούς που απασχολούν τους σύγχρονους γονείς.

Ζιζή Ιωαννίδου, MSc Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια Ενηλίκων, Παιδιών και Εφήβων

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019

Τετάρτη 1 Απριλίου

«Κι αν σου τύχει;» Πρώτες βοήθειες – Α΄ μέρος

Η παροχή Πρώτων Βοηθειών έχει μεγάλη αξία και είναι συχνά καθοριστική για τη ζωή του ανθρώπου σε περίπτωση ατυχήματος ή ξαφνικής ασθένειας. Τι μπορούμε να κάνουμε μέχρι να έρθει η ιατρική βοήθεια; Να παρέμβουμε ή όχι; Αν κάνουμε κάποιο λάθος και βλάψουμε τον ασθενή; Είναι εύλογα τα ερωτήματα και συχνά μπορεί να μην έχουμε την ψυχραιμία να δράσουμε κατάλληλα. Η έλλειψη ψυχραιμίας όμως πηγάζει από την έλλειψη γνώσης. Στο A΄ μέρος θα μιλήσουμε για την καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση σε ενήλικα-παιδί-βρέφος και για τη θέση ανάνηψης.

Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

Δευτέρα 6 Απριλίου

«Κι αν σου τύχει;» Πρώτες βοήθειες – Β΄ μέρος

Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα, όπως: απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες – ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση. Οργάνωση οικιακού κυτίου Πρώτων Βοηθειών.

Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

Τετάρτη 27 Απριλίου

«Ξένες γλώσσες και σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας»

Η εκμάθηση των ξένων γλωσσών αποτελεί συχνά πρόκληση για τους Έλληνες μαθητές, λόγω της μοναδικότητας της μητρικής γλώσσας και των σημαντικών διαφορών της από τις υπόλοιπες. Τι συμβαίνει στον Έλληνα μαθητή όταν καλείται να μάθει μία ξένη γλώσσα, όπως τα αγγλικά; Ποιες είναι οι καταλληλότερες τεχνικές διδασκαλίας για την αποτελεσματική εκμάθηση και κατάκτηση της αγγλικής γλώσσας; Με ποιες μεθόδους θα μπορούσαν και οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες να μάθουν μία ξένη γλώσσα εξίσου αποτελεσματικά;

Ξένια Κωνσταντινοπούλου, MSc Γλωσσικές Διαταραχές, Υποψήφια Διδάκτορας Νευρογλωσσολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ, Καθηγήτρια Αγγλικών Ειδικής Αγωγής

Τετάρτη 29 Απριλίου

«Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον»

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;

Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

KinderDocs – Parents’ school

 

KinderDocs

Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ για παιδιά και νέους

Οκτώβριος 2019 – Απρίλιος 2020

 

Για Ενήλικο Κοινό

Το KinderDocs παρουσιάζει σε πρεμιέρα για την Ελλάδα τη βραβευμένη ταινία ντοκιμαντέρ «Parent’s School», την Κυριακή 23/2 στη Θεσσαλονίκη με θέμα «Τα όρια». 

Συγκρούσεις με τα αδέλφια, διαταραχές, διαζύγιο, υπερκαταναλωτισμός, εθισμός στα μέσα ή ADHS – τα παιδιά μπορούν με διάφορους τρόπους να φέρνουν τους γονείς τους στα όριά τους.

Γονείς και παιδιά απευθύνονται για βοήθεια στην Κλινική Παιδιών & Εφήβων του Gelsenkirchen, σε ένα εντατικό πρόγραμμα υπό την επίβλεψη του εφευρέτη της «γονεϊκής άδειας» ψυχολόγου Dietmar Langer. Κατά τη διάρκεια 21 ημερών, οι γονείς ανακαλύπτουν τον εαυτό τους και τα παιδιά τους, με μια ολιστική προσέγγιση, όπου οι θεραπευτές ασχολούνται όχι μόνο με τα κλινικά συμπτώματα του παιδιού αλλά με ολόκληρη τη δυναμική των σχέσεων μέσα στην οικογένεια.

 

Ακολουθεί συζήτηση με καλεσμένο τον ψυχίατρο Δημήτρη Κυριάκο.

Με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Ελλάδα.

 

Jörg Adolph & Ralf Bücheler, Γερμανία, 2018, 120′

Βραβεία/Φεστιβάλ: NOMINEE BEST DOCUMENTARY GERMAN FILMS AWARDS 2019

Η ταινία προβάλλεται στα γερμανικά με ελληνικούς υπότιτλους.

Δείτε το τρέιλερ εδώ

Λίγα λόγια για το KinderDocs

Ξεκινάει στις 13 Οκτωβρίου για 4η χρονιά το KinderDocs Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ για Παιδιά και Νέους στο Μουσείο Μπενάκη/Πειραιώς 138 και στις 3 Νοεμβρίου στο ΜOMus – Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη.

Το θέμα της εφηβείας, των ανθρώπινων σχέσεων και της εκπαίδευσης, καθώς και οι συνέπειές τους στα παιδιά και τους νέους διαπερνά όλο τον κορμό του φετινού προγράμματος, που περιλαμβάνει 28 βραβευμένα ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο, 13 εκ των οποίων ελληνικές πρεμιέρες.

Συνεχίζεται η συνεργασία με δύο μεγάλα ευρωπαϊκά φεστιβάλ ντοκιμαντέρ, IDFA (Ολλανδία) και Doxs! (Γερμανία). Επίσης, το πρόγραμμα του KinderDocs θα παρουσιαστεί και πάλι φέτος τον Νοέμβριο στο σημαντικότερο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ της Ιταλίας, το Festival dei Popoli στη Φλωρεντία. Πάνω από 60% του φετινού προγράμματος είναι φτιαγμένο από γυναίκες δημιουργούς.

Το KinderDocs ξεκινάει στις 13/10 και διαρκεί έως τον Απρίλιο 2020.

Περιλαμβάνει:

  • 30 εκπαιδευτικές προβολές και παράλληλες δράσεις για σχολεία στα δύο μουσεία
  • Toolkit 2019/2020 για την προετοιμασία πριν και μετά τις προβολές, που περιλαμβάνει όλες τις ταινίες
  • 14 ειδικές προβολές για όλη την οικογένεια τα Σαββατοκύριακα, με συζήτηση ή δράση με ειδικούς καλεσμένους
  • Το φεστιβάλ απευθύνεται σε παιδιά και νέους από 9 ετών, εκπαιδευτικούς, φοιτητές, γονείς και φίλους του καλού κινηματογράφου
  • Στόχος είναι να δημιουργείται πεδίο και έμπνευση για διάλογο και δράσεις, διαμορφώνοντας τους νέους σκεπτόμενους πολίτες του αύριο, σήμερα
  • Δείτε το πρόγραμμα στο kinderdocs.com και ενημερωθείτε στο facebook/kinderdocs

Επίσης:

  • Κάθε ταινία έχει αντίστοιχη ηλικιακή σήμανση.
  • Όλες οι ταινίες προβάλλονται με ελληνικούς υπότιτλους.
  • Διάρκεια: 90 – 120’

 

Δείτε το αναλυτικό Πρόγραμμα για την περίοδο 2019 – 2020.

Δείτε όλα τα τρέιλερ του προγράμματος.

Προσεγγίζοντας τη διαφορετικότητα μέσα από το παιχνίδι και τα εικαστικά

«Όταν η διαφορετικά συναντά τις τέχνες»

Τι προσφέρει το σεμινάριο;

  • Μια δημιουργική βιωματική προσέγγιση στις έννοιες της διαφορετικότητας, της διαπολιτισμικής και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
  • Δραστηριότητες με παιχνίδια ρόλων, θεατρικά και μουσικά παιχνίδια, δραματοποίηση παραμυθιού και εικαστικά για τη διαφορετικότητα και την αποδοχή, τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις και πώς μπορείτε να τις εφαρμόσετε στην πραγματικότητα του σχολείου.

 

Με τις εκπαιδεύτριες
Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγό, μουσικό, εμψυχώτρια ομάδας
Τατιάνα Τριγώνη, εικαστικό, υπεύθυνη του Εργαστηρίου Εικαστικών Τεχνών ART FACTORΥ

 

Κλόουν εκπαιδευτικοί: το χιούμορ στη σχολική τάξη

Βιωματικό εργαστήριο για ενήλικες με τον κλόουν – θεατροπαιδαγωγό Koldo Vío

Στο συγκεκριμένο εργαστήριο αναζητούμε από κοινού το παλιό επάγγελμα του παλιάτσου. Εκείνου που τόσες φορές μας έκανε να γελάσουμε και όχι μονό όταν ήμασταν παιδιά. Θέλουμε να ανοίξουμε μια πόρτα στην «κόκκινη μύτη», στην τέχνη του γέλιου και στο πώς μπορεί αυτή η ενέργεια του κλόουν να μπει μέσα στη σχολική τάξη.

 

Λίγα λόγια για τον Koldo Vío

O Koldo Vío είναι εκπρόσωπος της Παιδαγωγικής της Έκφρασης στην Ισπανία. Αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα του Universidad del País Vasco. Επί σειρά ετών έχει διδάξει στο Μεταπτυχιακό Τμήμα Κοινωνικού Θεάτρου στα Πανεπιστήμια Ramon Llull στη Βαρκελώνη και Porto στην Πορτογαλία, ενώ επί του παρόντος διδάσκει Θέατρο Δρόμου και Κουκλοθέατρο στη Δραματική Σχολή του Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Έχει εργαστεί σε ποικίλα θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα-εργαστήρια σε διάφορες χώρες: Ισπανία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Γερμανία, Γαλλία, Κύπρο, Παλαιστίνη, Ελ Σαλβαδόρ, Νικαράγουα, Γουατεμάλα, Βραζιλία και Νότιο Αφρική. Ειδικότερα στην Ελλάδα, έχει συνεργαστεί με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση για τον σχεδιασμό και την εμψύχωση διαφόρων θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων. Έχει διδαχθεί τις τέχνες του κλόουν και του μάγου και πραγματοποιεί αντίστοιχα σεμινάρια. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Εntrenando emociones» (Ψυχολογία-παιδαγωγική-συναίσθημα: Μια προσέγγιση μέσω της τέχνης). Έχει εκδώσει τρία βιβλία σχετικά με το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

 

Λίγα λόγια για το project Share – Call και τις «Δευτέρες των Δασκάλων»

Σκοπός του project share-call είναι να δημιουργηθεί ένας «χώρος συνάντησης» στον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν υποστήριξη, έμπνευση και δύναμη. Ένας «κύκλος» στον οποίο μπορούν να μοιραστούν όσα τους απασχολούν, να ανταλλάξουν ιδέες, να δημιουργήσουν.

Στο πλαίσιο του project share-call, οργανώνονται ανοιχτές συναντήσεις εκπαιδευτικών με τίτλο «Οι Δευτέρες των Δασκάλων». Oι συμμετέχοντες/ουσες  θα έρθουν σε μια πρώτη επαφή με την μέθοδο της Παρεμβαίνουσας μη Κατευθυντικότητας (NDI) ενώ θα βρουν χώρο και χρόνο για να εκφραστούν ποικιλοτρόπως, διευρύνοντας τα εκφραστικά και επικοινωνιακά τους μέσα. Στόχος η ενδυνάμωση και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σύνθετες προκλήσεις της εκπαιδευτικής τους πράξης.

Οι Δευτέρες των δασκάλων περιλαμβάνουν:

  • Βιωματικά σεμινάρια επικοινωνίας και έκφρασης (κουκλοθέατρο στην εκπαίδευση, η τέχνη του κλόουν, κοινωνικό θέατρο, δημιουργική γραφή κοκ)
  • Εργαστήρια για την διαχείριση σύνθετων θεμάτων στη σχολική τάξη (bullying, ανθρώπινα δικαιώματα, ισότητα των φύλων κλπ)
  • Κύκλοι μοιράσματος στους οποίοι οι εκπαιδευτικοί μιλούν και ανταλλάσσουν εμπειρίες, ιδέες, προσωπικά βιώματα
  • Διαλέξεις για παιδαγωγικά θέματα

 

Εναλλακτική Επιλογή

Εκτός από τις ανοιχτές συναντήσεις, θα συγκροτηθεί και μια ομάδα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης (30 ώρες, Ιανουάριος-Μάιος 2020). Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς (κάθε βαθμίδας) που επιθυμούν την σταθερή συμμετοχή σε μια κοινότητα με σκοπό την αλληλοϋποστήριξη, την ενδυνάμωση, τον εμπλουτισμό των εκφραστικών τους μέσων. Τα μέλη της ομάδας θα συναντιούνται 2 φορές το μήνα (2 και 4 Δευτέρα του μήνα). Η λειτουργία της ομάδας ξεκινά στις 27 Ιανουαρίου.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε ΕΔΩ.

 

Eμψύχωση:

  • Άρτεμις Καρμπά, MΑ στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Νηπιαγωγός, εμψυχώτρια NDI
  • Ιωάννα Γκιουλέ, Φυσικός, εμψυχώτρια NDI, πιστοποιημένη σύμβουλος ψυχικής υγείας
  • Αναστασία Μπάρκα, Δραματουργός-εμψυχώτρια

Με την επιστημονική συνδρομή & εποπτεία του Κώστα Μπακιρτζή και του Αλέκου Γεωργόπουλου (πρ. καθηγητών ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ).

 

Συνεργάτες:

Ινστιτούτο Βιωματική Παρέμβαση NDI

ΜΚΟ Αντιγόνη – Κέντρο πληροφόρησης και τεκμηρίωσης (για το ρατσισμό, την οικολογία, την ειρήνη και τη μη βία)

 

Το πρόγραμμα «Share-call» υποστηρίζεται από το START- Create Cultural Change. Το START είναι ένα πρόγραμμα του Robert Bosch Stiftung, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και την Ομοσπονδιακή Ένωση Κοινωνικοπολιτιστικών Κέντρων, και υποστηρίζεται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και το Ίδρυμα Μποδοσάκη.

 

ΗΜΕΡΙΔΑ: «Πως … και ποια ψυχολογικά όρια θέτουμε στα παιδιά»

Το Πρότυπο Παιδικό Κέντρο Νηπιακός Κήπος είναι στην ευχάριστη θέση να ενημερώσει το κοινό ότι το Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2020 και ώρα 17:30 – 21:00 θα πραγματοποιηθεί ημερίδα στην αίθουσα εκδηλώσεων του (Φαρμακέικα Ρυσίου) με θέμα: «Πως… και ποια ψυχολογικά όρια θέτουμε στα παιδιά».

Στην Ημερίδα θα τονιστεί ιδιαίτερα η ανάγκη των γονιών να είναι «καλοί γονείς», να είναι φίλοι με τα παιδιά τους και όχι γονείς, με αποτέλεσμα να δίνουν στα παιδιά τους ό,τι επιθυμούν, ιδίως όταν πεισματώνουν και κλαίνε. Είναι αλήθεια ότι καθημερινά είμαστε τόσο απασχολημένοι με τις δουλειές, τα προγράμματα και τις προθεσμίες στον επαγγελματικό μας χώρο, που το τελευταίο πράγμα που χρειαζόμαστε όταν γυρίζουμε στο σπίτι είναι η γκρίνια ή η δυσαρέσκεια του παιδιού μας κάθε φορά που του χαλάμε ένα χατίρι ή σε κάθε όχι που θα του πούμε. Έτσι το παιδί μεγαλώνει και πιστεύει πως οι άλλοι του οφείλουν τα πάντα, πως έχει μόνο δικαιώματα και πως για όλα είναι υπεύθυνοι πάντα οι άλλοι.

Καταξιωμένοι στον χώρο της ψυχιατρικής ομιλητές θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε πως θέτουμε ψυχολογικά όρια στα παιδιά και ποια είναι αυτά τα όρια συγκριτικά πάντα με την ηλικία τους.

 

Στο παρακάτω link θα βρείτε την εκδήλωση στο Facebook: https://www.facebook.com/events/887544211680959/

Ο παιδαγωγός ως εμψυχωτής στην ομάδα της τάξης

Εκπαιδευτικό Βιωματικό σεμινάριο

Ο παιδαγωγός σε ρόλο εμψυχωτή: δυσκολίες, προκλήσεις και δημιουργική αλληλεπίδραση στην ομάδα – τάξη.

Παιχνίδια γνωριμίας, εμπιστοσύνης και  συνεργασίας, παιχνίδια φαντασίας, βιωματικές ασκήσεις προσωπικής ανάπτυξης και έκφρασης.

Απευθύνεται σε όσους εργάζονται με παιδιά και νέους, σε παιδαγωγούς, ψυχολόγους, καλλιτέχνες, σε φοιτητές παιδαγωγικών σχολών και σε όσους ενδιαφέρονται για μια διαφορετική βιωματική προσέγγιση στην επικοινωνία και στην προσωπική ανάπτυξη των μελών μιας ομάδας.

 

Θεματικές ενότητες:

  • Τεχνικές και εργαλεία για την εμψύχωση και τη δυναμική ομάδας.
  • Η σημασία του παιχνιδιού για την ανάπτυξη θετικού συναισθηματικού κλίματος στην ομάδα – τάξη.
  • Παραδείγματα ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας.
  • Παιχνίδια επικοινωνίας, εμπιστοσύνης και δημιουργικές δραστηριότητες για την ενδυνάμωση των σχέσεων και τη διαχείριση δυσκολιών στην τάξη.

 

Εκπαιδεύτριες:
Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγός, εμψυχώτρια ομάδας, εκπαιδεύτρια ενηλίκων στη μη τυπική μάθηση.
Valentina Korbar, εκπαιδεύτρια εκπαιδευτικού δράματος, συντονίστρια στην Παιδαγωγική Οργάνωση «ΤΑΚΑ TUKA» -(Λουμπλιάνα, Σλοβενία).

Οι «Μαγεμένες» της Θεσσαλονίκης και οι ιστορίες τους

Ομιλία για τις «Μαγεμένες» της Θεσσαλονίκης

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Σωματείο “Φίλοι Μνημείων Θεσσαλονίκης” διοργανώνουν ομιλία από τη Στυλιάνα Γκαλινίκη, αρχαιολόγο, Προϊσταμένη του Τμήματος Συλλογών Λίθινων, Τοιχογραφιών και Ψηφιδωτών του Α.Μ.Θ. με τίτλο «Οι Μαγεμένες της Θεσσαλονίκης και οι ιστορίες τους».

Το θέατρο με κούκλες και αντικείμενα στην εκπαίδευση

Project Share – Call: «οι Δευτέρες των Δασκάλων»

Βιωματικό εργαστήριο για ενήλικες με θέμα την εμψύχωση αντικειμένων με την Ομάδα κουκλοθεάτρου «Gypsy moth»

Μπορούν τα αντικείμενα να γίνουν κούκλες;

Είναι υπάκουα ή παρασύρουν τους ανθρώπους;

Επιτρέπεται οι μεγάλοι να παίζουν;

Μα είναι σοβαρά πράγματα αυτά;

 

Λίγα λόγια για το project Share – Call και τις «Δευτέρες των Δασκάλων»

Σκοπός του project share-call είναι να δημιουργηθεί ένας «χώρος συνάντησης» στον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν υποστήριξη, έμπνευση και δύναμη. Ένας «κύκλος» στον οποίο μπορούν να μοιραστούν όσα τους απασχολούν, να ανταλλάξουν ιδέες, να δημιουργήσουν.

Στο πλαίσιο του project share-call, οργανώνονται ανοιχτές συναντήσεις εκπαιδευτικών με τίτλο «Οι Δευτέρες των Δασκάλων». Oι συμμετέχοντες/ουσες  θα έρθουν σε μια πρώτη επαφή με την μέθοδο της Παρεμβαίνουσας μη Κατευθυντικότητας (NDI) ενώ θα βρουν χώρο και χρόνο για να εκφραστούν ποικιλοτρόπως, διευρύνοντας τα εκφραστικά και επικοινωνιακά τους μέσα. Στόχος η ενδυνάμωση και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σύνθετες προκλήσεις της εκπαιδευτικής τους πράξης.

Οι Δευτέρες των δασκάλων περιλαμβάνουν:

  • Βιωματικά σεμινάρια επικοινωνίας και έκφρασης (κουκλοθέατρο στην εκπαίδευση, η τέχνη του κλόουν, κοινωνικό θέατρο, δημιουργική γραφή κοκ)
  • Εργαστήρια για την διαχείριση σύνθετων θεμάτων στη σχολική τάξη (bullying, ανθρώπινα δικαιώματα, ισότητα των φύλων κλπ)
  • Κύκλοι μοιράσματος στους οποίοι οι εκπαιδευτικοί μιλούν και ανταλλάσσουν εμπειρίες, ιδέες, προσωπικά βιώματα
  • Διαλέξεις για παιδαγωγικά θέματα

Παρέχεται βεβαίωση συμμετοχής.

Εναλλακτική Επιλογή

Εκτός από τις ανοιχτές συναντήσεις, θα συγκροτηθεί και μια ομάδα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης (30 ώρες, Ιανουάριος-Μάιος 2020). Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς (κάθε βαθμίδας) που επιθυμούν την σταθερή συμμετοχή σε μια κοινότητα με σκοπό την αλληλοϋποστήριξη, την ενδυνάμωση, τον εμπλουτισμό των εκφραστικών τους μέσων. Τα μέλη της ομάδας θα συναντιούνται 2 φορές το μήνα (2 και 4 Δευτέρα του μήνα). Η λειτουργία της ομάδας ξεκινά στις 27 Ιανουαρίου.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε ΕΔΩ.

 

Eμψύχωση:

  • Άρτεμις Καρμπά, MΑ στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Νηπιαγωγός, εμψυχώτρια NDI
  • Ιωάννα Γκιουλέ, Φυσικός, εμψυχώτρια NDI, πιστοποιημένη σύμβουλος ψυχικής υγείας
  • Αναστασία Μπάρκα, Δραματουργός-εμψυχώτρια

Με την επιστημονική συνδρομή & εποπτεία του Κώστα Μπακιρτζή και του Αλέκου Γεωργόπουλου (πρ. καθηγητών ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ).

 

Συνεργάτες:

Ινστιτούτο Βιωματική Παρέμβαση NDI

ΜΚΟ Αντιγόνη – Κέντρο πληροφόρησης και τεκμηρίωσης (για το ρατσισμό, την οικολογία, την ειρήνη και τη μη βία)

 

Το πρόγραμμα «Share-call» υποστηρίζεται από το START- Create Cultural Change. Το START είναι ένα πρόγραμμα του Robert Bosch Stiftung, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και την Ομοσπονδιακή Ένωση Κοινωνικοπολιτιστικών Κέντρων, και υποστηρίζεται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και το Ίδρυμα Μποδοσάκη.

Η μουσική και το παιχνίδι, ως εργαλεία επικοινωνίας και μάθησης

Το Σάββατο 11/1/2020, στις 5.30 μ.μ. στο χώρο του Παιδικού Μουσείου Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί βιωματικό σεμινάριο με τίτλο «Η μουσική και το παιχνίδι, ως εργαλεία επικοινωνίας και μάθησης» σε συνδιοργάνωση ΟΜΕΡ Κεντρικής Μακεδονίας και Παιδικού Μουσείου Θεσσαλονίκης.

 

Ομιλητής: ο κ. Γιάννης Θεοδώρου, εκπαιδευτικός-εμψυχωτής.

Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.

Mobil in Deutsch

Διαδικτυακό σεμινάριο για διδάσκοντες και φοιτητές Γερμανικής

Ερευνητική δημιουργική εργασία (Projekt) σε μαθήματα Γερμανικών βασιζόμενη στην έκθεση φωτογραφίας.

 

Μπορείτε να ανανεώσετε ή να εμβαθύνετε τις πρακτικές μεθοδολογικές και διδακτικές σας γνώσεις για πρότζεκτς στο μάθημα Γερμανικών και να ανταλλάξετε ιδέες με συναδέλφους. Η εκδήλωση διοργανώνεται υπό μορφή διαδικτυακού σεμιναρίου, έτσι ώστε να μπορούν να λάβουν μέρος και διδάσκοντες εκτός Θεσσαλονίκης.
Το διαδικτυακό σεμινάριο σχεδιάστηκε από καθηγήτριες Γερμανικής με πολλά χρόνια διδακτικής εμπειρίας.

Εισηγήτριες: Μαρία Γαλίτσα και Κάριν Βαβατζανιίδη

 

Η έκθεση είναι διαθέσιμη για δανεισμό από το ινστιτούτο.

Δημιουργική διαχείριση συγκρούσεων και προβλημάτων συμπεριφοράς στην ομάδα της τάξης

Εκπαιδευτικό βιωματικό σεμινάριο

 

Το πρόγραμμα του σεμιναρίου περιλαμβάνει:

Βιωματικές ασκήσεις, παιχνίδια ρόλων και δραστηριότητες που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση συγκρούσεων και καθημερινών προβλημάτων ένταξης και συμπεριφοράς στην ομάδα της τάξης.

Δίνεται φάκελος σημειώσεων και βεβαίωση συμμετοχής.

 

Εκπαιδεύτρια: Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγός, μουσικός, εμψυχώτρια ομάδας

Πρόγραμμα #zeroplastic  

Εκδήλωση για μαθητές σχετικά με τη ρύπανση από πλαστικά και μικροπλαστικά στις ελληνικές θάλασσες

Προσκαλούνται εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης στις 30 Νοεμβρίου, 10.00 – 14.00, με σκοπό να παίξουν και να μάθουν διασκεδάζοντας σχετικά με το ζήτημα της θαλάσσιας ρύπανσης από πλαστικά και μικροπλαστικά. Στόχος της εκδήλωσης αποτελεί η ενημέρωση παιδιών κάθε ηλικίας για το ζήτημα μέσα από δραστηριότητες και κατασκευές. Επιπλέον στόχος αποτελεί η διάδοση του σχετικού ενημερωτικού υλικού για μαθητές που έχει δημιουργήσει η iSea στο πλαίσιο του προγράμματος #zeroplastic, το οποίο διατίθεται δωρεάν στην ιστοσελίδα της οργάνωσης.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, στον χώρο του Παιδικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, θα πραγματοποιούνται παράλληλες δραστηριότητες και κατασκευές για μικρά και μεγαλύτερα παιδιά με στόχο την κατανόηση του ζητήματος της ρύπανσης από μαθητές και την προώθηση ορθών πρακτικών στην καθημερινότητα όλων, αλλά και τη μαθητική ζωή συγκεκριμένα. Επιπλέον, θα πραγματοποιείται η παρουσίαση του σχετικού ενημερωτικού υλικού σε εκπαιδευτικούς και ενδιαφερόμενους, ώστε να αξιοποιηθεί από τους ίδιους.

Η εκδήλωση διοργανώνεται από την περιβαλλοντική οργάνωση iSea, σε συνεργασία με το Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και το Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Π. Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της εκστρατείας ευαισθητοποίησης για τη ρύπανση από πλαστικά και μικροπλαστικά στις ελληνικές θάλασσες #zeroplastic, που χρηματοδοτείται από την OceanCare.

Imrpov Tools: εργαλεία για τη Σχολική Τάξη

Εκπαιδευτικό βιωματικό σεμινάριο

H «Σχεδία στην πόλη» με ιδιαίτερη χαρά φιλοξενεί τη Σχολή Αυτοσχεδιασμού «Ya Impro» στο βιωματικό σεμινάριο «Improv Tools: εργαλεία για τη σχολική τάξη».
Σε ένα συναρπαστικό τετράωρο θα έχουν την ευκαιρία οι συμμετέχοντες να γνωριστούν, να αλληλεπιδράσουν, να εμπνευστούν και να ανακαλύψουν με ποιο τρόπο το “Improv” θα αλλάξει τις διδακτικές τους πρακτικές στη σχολική τάξη.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, εκπαιδευτές ενηλίκων, θεραπευτές, εμψυχωτές, φοιτητές και γενικότερα σε όσους ασχολούνται με ομάδες παιδιών.

Ειδικότερα, θα ασχοληθούν:

Α’ φάση (εισαγωγή): Γνωριμία, αποδοχή, υποστήριξη, πρώτη σκέψη, ρίσκο, αποτυχία
Β ‘ φάση (ανάπτυξη): Συνεργασία σε ζευγάρια/μικροομάδα (3-5 άτομα) στον κύκλο, μη ανταγωνιστικά παιχνίδια/ κανόνες – οδηγίες, συνθήκη / περιορισμός, ενέργεια/μίμηση, συγκέντρωση.

Μουσικοθεατρικά παιχνίδια & Παρα-μυθο-Νομίες

Λόγος, Κίνηση, Μουσική, Χρώματα…με τον Βασίλη Αναγνώστου

Ο μουσικοπαιδαγωγός Βασίλης Αναγνώστου, συγγραφέας των βιβλίων  «Παρέα με τα άστρα στης Μουσικής τα κάστρα», «Όλα είναι ένα Παιχνίδι», «Παραμυθι Άσματα και Ο Κούκος…Αηδόνι»,  θα παρουσιάσει  ένα πεντάωρο συναρπαστικό εργαστήριο με μουσικοθεατρικά παιχνίδια και παροιμίες, αινίγματα και τραγούδια σαν παραμύθια.

Το εργαστήρι απευθύνεται σε  μουσικοπαιδαγωγούς, θεατρολόγους, βρεφονηπιοκόμους, εμψυχωτές, νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές φυσικής αγωγής, φοιτητές, γονείς και σε όλους όσοι ασχολούνται με την καλλιτεχνική αγωγή και τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών.

 

Σεμινάριο Υπότροφων

Επιμόρφωση Καθηγητών και φοιτητών Γερμανικής

Σύγχρονες τάσεις στη διδασκαλία του πολιτισμού, τη μεθοδολογία και τη διδακτική καθώς και στη χρήση νέων τεχνολογιών στο μάθημα των Γερμανικών ως Ξένη Γλώσσα.

Το σεμινάριο διοργανώνεται από καθηγητές και καθηγήτριες που το 2019 συμμετείχαν σε επιμορφωτικά σεμινάρια του Goethe-Institut στη Γερμανία  ως υπότροφοι και οι οποίοι θα παρουσιάσουν στους / στις συναδέλφους τους τις γνώσεις και τις εμπειρίες από τα σεμινάρια αλλά και τις τεχνικές εφαρμογής των γνώσεων αυτών στο μάθημα.

Μια εξαιρετική ευκαιρία για όσους επιθυμούν να ανανεώσουν τις μεθοδολογικές και διδακτικές τους γνώσεις.

Εισηγητές: Καθηγητές και καθηγήτριες που συμμετείχαν σε επιμορφωτικά σεμινάρια στη Γερμανία

Συντονισμός: Αναστασία Παπανακλή, Goethe-Institut Thessaloniki

Παρουσίαση βιβλίων της Δήμητρας Σωκράτους

Τα βιβλία για μεγάλα παιδιά της Δήμητρας Σωκράτους με τίτλους «Η Μαίρη και το Λευκό Μπιζέλι» & «Ένας μπαμπάς στο σιδερένιο κλουβί», σε εικονογράφηση δρ Στέλλας Καραγιώργη και Ευφροσύνης Μαύρου αντίστοιχα, θα παρουσιαστούν την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019, ώρα 19:00 στον πολυχώρο Μαλλιάρης – Παιδεία «Ανατόλια» (Δ. Γούναρη 39, Καμάρα, τηλ.: 2310 277113).

Τα παιδικά βιβλία «Η Μαίρη και το Λευκό Μπιζέλι» και «Ένας μπαμπάς στο σιδερένιο κλουβί» πραγματεύονται αντίστοιχα την πρόκληση του παιδικού καρκίνου και του γονεϊκού εγκλεισμού στη φυλακή, αναδεικνύοντας με ιδιαίτερη ευαισθησία και προσοχή το βίωμα, τις ανάγκες, τις πραγματικότητες και την πορεία ενδυνάμωσης του παιδιού.

Χαιρετισμό θα απευθύνουν:

  • Σπύρος Μιλτιάδης, Γενικός Πρόξενος της Κυπριακής Δημοκρατίας στη Θεσσαλονίκη
  • Γεωργία-Γοργώ Αλεξίου, Πρόεδρος της Ε.Λ.Β.Ε., Λογοτέχνης

Ομιλητές:

  • Αλέξανδρος Ακριτίδης, Συγγραφέας, Πτυχιούχος Ανθρωπιστικών Σπουδών
  • Ελένη Γρομπανοπούλου, Καθηγήτρια Δημιουργικής Γραφής
  • Σοφία Χρήσταινα, Γενικός Γραμματέας Β’ της Ε.Λ.Β.Ε., Λογοτέχνης
  • και η συγγραφέας

Ανάγνωση αποσπασμάτων: Αναστασία Χατζή, Ποιήτρια, Λογοτέχνης, Αντιπρόεδρος Α’ της Ε.Λ.Β.Ε.

Συντονισμός: Ελένη Παπακώστα, Φιλόλογος, Υπεύθυνη Επικοινωνίας apostaktirio.gr

 

Λίγα λόγια για τη συγγραφέα

Η Δήμητρα Σωκράτους είναι εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός και συγγραφέας. Διετέλεσε συν-Συντονίστρια του Κυπριακού Δικτύου Νεολαίας του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κοινοβουλίου και του Εργαστηρίου «Νεολαία και Πολιτισμός» του ΠΑΦΟΣ 2017 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Είναι Νεαρή Πρεσβευτής της Τεχνικής Επιτροπής για την Πολιτιστική Κληρονομιά στην Κύπρο. Έχει λάβει βραβεία και διακρίσεις για το λογοτεχνικό της έργο σε Κύπρο κι Ελλάδα.

 

Η εκδήλωση συνδιοργανώνεται από την Ένωση Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδος και τα βιβλιοπωλεία Μαλλιάρης-Παιδεία.

Υποστηρικτής: Οργανισμός Νεολαίας Κύπρου, Πρωτοβουλίες Νέων

Δημιουργική μάθηση, από την θεωρία στην πράξη

Βιωματικό Εκπαιδευτικό Σεμινάριο

Εφαρμογές και προτάσεις για δημιουργική διδασκαλία

Στόχος του σεμιναρίου είναι να κατανοήσουν οι συμμετέχοντες με πρακτικά βήματα πώς μπορούν ως παιδαγωγοί να μετατρέψουν το μάθημα σε μια δημιουργική διαδικασία.

Θα γίνει προσέγγιση των εξής ενοτήτων:

  • Ο δημιουργικός παιδαγωγός στην ομάδα της τάξης: βιωματικά παιχνίδια, εκπαιδευτικά εργαλεία και στρατηγικές μάθησης.
  • Παραδείγματα εφαρμογών στη σχολική ύλη.

 

Εκπαιδεύτρια: Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγός, μουσικός, εμψυχώτρια ομάδας

Η ζωή σε μια σταγόνα Θερμαϊκού

μέσα από το μικροσκόπιο του ΑΠΘ!

Πόση ζωή χωράει σε μια σταγόνα του Θερμαϊκού; Πώς μοιάζουν οι μικροοργανισμοί; Που οφείλεται η ερυθρά παλίρροια; Αυτές και άλλες απορίες σχετικά με την οικολογική κατάσταση του Θερμαϊκού Κόλπου και τα αίτια που επιβαρύνουν τη λειτουργία του θα λύσει στο κοινό η Ομάδα Πλαγκτού του Τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ την Κυριακή 3 Νοεμβρίου σε εκδήλωση με τίτλο «Η ζωή σε μια σταγόνα Θερμαϊκού» που θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Θεσσαλονίκης, στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης.

Οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση θα έχουν την μοναδική ευκαιρία να δουν τη μικροσκοπική ζωή που περιλαμβάνεται σε μία ελάχιστη ποσότητα νερού του Θερμαϊκού Κόλπου μέσα από το ανάστροφο ερευνητικό μικροσκόπιο του ΑΠΘ. Η εκδήλωση θα ξεκινήσει το πρωί με τη συμμετοχή των αθλητών του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου, ενώ στη 1 μετά το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση ανοιχτή για το κοινό της Νέας Παραλίας.

Η δράση θα ξεκινήσει με παρουσίαση της καθηγήτριας του Τμήματος Βιολογίας και μέλους του ΔΣ του Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Θερμαϊκού Κόλπου, Μαρίας Μουστάκα, ενώ επίσης οι συμμετέχοντες θα μπορούν να διατυπώσουν τις ερωτήσεις τους για τα θέματα που αφορούν το Θερμαϊκό. Κατά την παρατήρηση με το μικροσκόπιο, και καθώς βρισκόμαστε μεσούντος του φθινοπώρου, εκτιμάται ότι οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να παρατηρήσουν και τους μικροοργανισμούς που προκαλούν το φαινόμενο της ερυθράς παλίρροιας.

Η εκδήλωση διοργανώνεται από το Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Θερμαϊκού Κόλπου, με την συνεργασία του Τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ και του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Θεσσαλονίκης, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕΘ) και του Δήμου Δέλτα.

Σεμινάριο Εθελοντών

Την Κυριακή 3/11, θα πραγματοποιηθεί το πρώτο βιωματικό σεμινάριο για την εκπαίδευση των νέων εθελοντών της «Σχεδίας στην πόλη».

Η «Σχεδία στην πόλη» συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια ενεργούς κοινωνικής δράσης και στέλνει το μήνυμα: «Γίνε εθελοντής/ντρια! Κάνε τη διαφορά!»

Οι εθελοντές, μετά την ενημέρωση και το βιωματικό σεμινάριο εκπαίδευσης μπορούν να συμμετέχουν:

  • στον σχεδιασμό και την υλοποίηση νεανικών δράσεων στην πόλη
  • στα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά
  • σε ανταλλαγές νέων και προγράμματα κατάρτισης με νεανικές οργανώσεις στην Ευρώπη