Ο πελάτης θέλει να τον χειρίζεσαι σαν μικρό παιδί – Πυγολαμπίδες
Skip to content

tolee business

Γράφει ο Τόλης Φωτιτζίδης

Για να έφτασες εδώ να διαβάζεις αυτό το άρθρο, η δουλειά σου έχει να κάνει με παιδιά ή με γονείς. Δε παίζει και τόσο μεγάλο ρόλο. Αυτό που θέλω να μοιραστώ μαζί σου ισχύει για όλους τους κλάδους. Αλλά εσύ θα μπορέσεις να με καταλάβεις περισσότερο, γιατί το ζεις καθημερινά. Για να σου εξηγήσω τον τίτλο που επέλεξα θέλω να σου πω μια σύντομη ιστορία:

Είναι Κυριακή πρωί. Είναι αρκετά φορτωμένο το πρόγραμμα για σήμερα. Είμαστε καλεσμένοι σε ένα παιδικό πάρτι και μετά σε βαφτίσια. Θα μπορούσαμε να αποφύγουμε το ένα από τα δύο, αλλά δε θέλουμε. Και τα δυο είναι σημαντικές στιγμές φίλων. Θέλουμε να βρισκόμαστε εκεί και να μοιραστούμε αυτές τις στιγμές μαζί τους. Όταν φτάνει η στιγμή να φύγουμε από το παιδικό πάρτι, παίρνω την Αναστασία – η κόρη μου που είναι μόλις 22 μηνών – να την αλλάξω για να προλάβουμε τα βαφτίσια. Δυστυχώς η μαμά της δε μπορεί να μας βοηθήσει, γιατί είναι στον 8ο μήνα έγκυος. Η Αναστασία βέβαια αντιστέκεται, γιατί περνάει άψογα με τα υπόλοιπα παιδιά. Την απομακρύνω από τα υπόλοιπα παιδιά και προσπαθώ να την δελεάσω με το φορεματάκι που θα φορέσει. Της αρέσει πολύ να φοράει έντονα χρώματα. Την ώρα που της βάζω την καθαρή πάνα μου ζητάει την “Μπού” (η πιπίλα της). Δε μπορώ να της την δώσω εκείνη την στιγμή. Μόλις βάλαμε την πάνα και περάσαμε το ένα ποδαράκι στο βρακάκι με την αγαπημένη της “Νάνα” (Hello Kitty). Της λέω πως μόλις βάλουμε το βρακάκι θα της δώσω την “Μπού” της. Ηρεμεί για λίγο και εγώ ξεχνιέμαι. Βγάζω το φορεματάκι από την τσάντα και προσπαθώ να της το φορέσω. Αυτή όμως αρχίζει τις φωνές και με σπρώχνει μακριά με το ένα χέρι. Με το άλλο χέρι προσπαθεί να βγάλει το βρακάκι που μόλις της φόρεσα. Εκείνη την στιγμή συνειδητοποιώ ότι της έκανα μια υπόσχεση και δεν την κράτησα. Ξέχασα την “Μπού” της. Ψάχνω μέσα στην τσάντα της, της την δίνω και με χαμόγελο μου λέει “Μπαμπά… Μπού… Νανά”.

Η υπόσχεση

Κάθε προϊόν, κάθε κατάστημα, κάθε υπηρεσία και γενικά κάθε brand δίνει μια υπόσχεση. Το κάθε brand συνοδεύεται με κάποια χαρακτηριστικά. Μπορεί να είναι ένα παγωτό που θα μας δροσίσει, ένα παιχνίδι που θα μας διασκεδάσει και θα μας εκπαιδεύσει ή ένα άρθρο που θα μας ενημερώσει και θα μας προστατέψει για τις επόμενες επιλογές που θα κάνουμε. Τα χαρακτηριστικά αυτά πολλές φορές προσπαθεί να τα επικοινωνήσει το marketing. Δίνει μια υπόσχεση, που πολλές φορές δεν μπορεί να την κρατήσει το brand στην συνέχεια.

Η εμπιστοσύνη

Αν μπορέσουμε να κρατήσουμε την υπόσχεση είναι στο χέρι μας να υπάρξει επανάληψη και να χτιστεί μια σχέση εμπιστοσύνης. Αυτή η εμπιστοσύνη θα συγχωρέσει και λάθη, όπως το να ξεχάσεις την Πιπίλα.
Την διαχείριση μιας εταιρίας την συγκρίνω πολλές φορές με τον ρόλο του γονιού.  Πολλές φορές νιώθεις κουρασμένος και απελπισμένος, δεν ξέρεις τι να κάνεις, τι θα φέρει το μέλλον και νιώθεις υπεύθυνος για την προστασία του παιδιού σου και την σωστή ανατροφή. Όπως θέλουμε να μας εμπιστεύονται τα παιδιά μας, πρέπει να τα εμπιστευόμαστε και εμείς. Στο κάτω κάτω δεν μας ανήκουν. Είναι ξεχωριστές προσωπικότητες με την προσωπικότητα τους και τα θέλω τους.

Το ίδιο ισχύει και με τους πελάτες μας. Για να μας εμπιστευτούν πρέπει να είμαστε ειλικρινείς μαζί τους. Πρέπει να ανοίξουμε διάλογο και να εμπιστευτούμε την δική τους κρίση. Τι περιμένουν από εμάς; Ποιες είναι οι συνήθειες τους; Τι τους λείπει; Αυτήν την επικοινωνία καλύπτουν τα Social Media. Να μας φέρουν πιο κοντά στους πελάτες μας, να ανοίξουμε διάλογο και με την βοήθεια τους να διαμορφώσουμε καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες.

Ο κάθε πελάτης είναι ξεχωριστός όπως και το κάθε παιδί. Όλοι οι πελάτες μπορεί να έχουν κοινά χαρακτηριστικά και κοινές ανάγκες, αλλά θέλουν να νιώσουν την μοναδικότητα τους. Αν νοιαζόμαστε πραγματικά και ακούμε τις ανάγκες του κάθε πελάτη, θα υπάρχει λόγος γιατί πρέπει να τον ακολουθήσουμε στο facebook, στο twitter ή οπουδήποτε θέλει να βρίσκεται.
Εσύ, για ποιο σκοπό χρησιμοποιείς επαγγελματικά το facebook;

Λίγα λόγια για τον Τόλη Φωτιτζίδη

 profil tolis fotitzdis200Ο Τόλης ασχολείται με τα νέα μέσα πάνω από δέκα χρόνια και πιστεύει πως είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε αυτή την τεχνολογία στην διάθεσή μας. Βέβαια υποστηρίζει φανατικά πως όλα ξεκινούν offline, και ειδικότερα από τον καθένα ξεχωριστά. Η δυνατότητα να είμαστε συνδεδεμένοι με όλο το κόσμο σήμερα, μας έχεις αποσυνδέσει από τον εαυτό μας. Με αυτές τις αρχές βοηθάει επιχειρήσεις να ανακαλύψουν τις πραγματικές αξίες τους, να είναι πιο ανθρώπινες και υπόσχεται έτσι μακροχρόνια βιωσιμότητα. www.toleemedia.com

** το παρόν άρθρο είναι μέρος μιας σειράς παρόμοιων κειμένων που αποστέλλονται μία φορά το μήνα μέσω newsletter, από τις Πυγολαμπίδες στο Κλουβί .

 

Πώς λειτουργεί το #Business4pigolampides

1ο βήμα: Εγγράφεσαι στο newsletter και γίνεσαι μέλος της ομάδας χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση

2ο βήμα: Κάθε μήνα λαμβάνεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ένα κείμενο από διαφορετικό επαγγελματία κάθε φορά με χρήσιμες συμβουλές, μία παρουσίαση του τι ακριβώς κάνει και πώς, αλλά και αφορμές για προβληματισμό ως προς το πώς η δική σου επιχείρηση μπορεί να επωφεληθεί από αυτό που σου προσφέρει ο εκάστοτε επαγγελματίας.

 

Δες και αυτό!

Αν θέλεις να μάθεις πως να δημιουργήσεις ένα facebook community που θα απογειώσει την επιχείρησή σου στο Facebook μπορείς να μάθεις περισσότερες πληροφορίες για το νέο σεμινάριο του Τόλη Φωτιτζίδη. Σκοπός του Mastering Facebook for Business είναι να κατανοήσουμε πώς σκέφτεται ο κόσμος που μπαίνει στο facebook, τι προσδοκίες έχει από το brand σου και πώς μπορείς εσύ να τα εκμεταλλευτείς για να χτίσεις ένα facebook community, το οποίο θ’αποτελείται από ανθρώπους που συμμετέχουν ενεργά και βοηθάνε να μεγαλώσει η αναγνωρισιμότητα, αλλά και ο τζίρος της επιχείρησης σου.

Μάθε περισσότερα εδώ. Με έκπτωση 40%  έως τις 30/1/2015!