Το μακαρόνι και οι χρήσεις του – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Το μακαρόνι και οι χρήσεις του

the-summer-is-coming

Γράφει ο Νικόλας Χατζηγιακουμής, υπεύθυνος προγράμματος Βρεφικής κολύμβησης ΙΧΘΕΙΣ

Τα κοινά μακαρόνια τρώγονται… τα δικά μας όμως ¨(δεν) παίζονται ¨!

Η κολύμβηση εκτός του ότι είναι από τα πιο ωραία αθλήματα, είναι ταυτόχρονα και το πιο ωραίο παιχνίδι αρκεί να γνωρίζεις και να τηρείς κάποιους κανόνες ασφαλείας. Ειδικά αν έχετε και τον απαραίτητο εξοπλισμό όπως ένα μακαρόνι, τότε οι μικροί σας μπόμπιρες δεν θα θέλουν να βγουν από το νερό κι έτσι θα μάθουν να κολυμπάνε παίζοντας!  Παρακάτω θα σας παρουσιάσουμε μερικά από τα παιχνίδια που μπορείτε να παίξετε στη θάλασσα με τη βοήθεια του πολύχρωμου μακαρονιού σας!

Καταρχήν: Τι είναι αυτό μαμά;

Το μακαρόνι αποτελεί ένα εναλλακτικό βοήθημα πλεύσης, το οποίο ευνοεί την κίνηση των χεριών και του σώματος. Επιπλέον έχει πάρα πολλές χρήσεις τόσο για τα παιδιά και τα βρέφη, όσο και για εμάς τους γονείς!

1) Η πρώτη και βασική χρήση του μακαρονιού είναι αυτή -όπως στην εικόνα παρακάτω – και λέγεται βασική θέση. Περνάμε το μακαρόνι κάτω απο τις μασχαλίτσες του παιδιού ή του βρέφους και ιδού! Η πρώτη άσκηση είναι ήδη γεγονός.

pool

Τα χέρια του παιδιού είναι ελεύθερα να σπρώξουν το νερό, το κεφάλι παραμένει στην επιφάνεια για να του μιλάτε και να σας βλέπει, ενώ τα πόδια κινούνται άνετα κάτω από το νερό. Το ίδιο, αισθάνεται ασφαλές με την άνωση που του προσφέρει το μακαρόνι κι εσείς πάντα μπροστά του κρατώντας το ελαφρά, του προσφέρετε ακόμη μεγαλύτερη σιγουριά. Όσο περνάει ο καιρός κι εξοικειώνεται με τη χρήση του, το παιδί θα μπορεί να επιπλέει με το μακαρόνι χωρίς τη δική σας υποστήριξη κι έτσι θα κολυμπάει μόνο του!

Μπορείτε να τοποθετήσετε το παιδί είτε σε όρθια θέση για χτύπημα ποδιών, είτε σε ύπτια, ( όπως φαίνεται παρακάτω ) για εκμάθηση ύπτιου και χαλάρωση.

MG_4340 

2) Για τα λίγο μεγαλύτερα ή προχωρημένα παιδιά το ‘’αλογάκι’’ ( όπως η εικόνα παρακάτω) είναι μόνο μια από τις αναρίθμητες ασκήσεις που μπορείτε να κάνετε με το παιδί σας! Περνάτε το μακαρόνι ανάμεσα από τα πόδια του παιδιού ώστε να έρχεται στο πρόσωπό του η μια άκρη και να μπορεί να το κρατάει, ενώ η άλλη άκρη φτάνει μέχρι το κεφάλι του, αγκαλιάζοντας έτσι όλο το σώμα του παιδιού, κρατώντας το κεφάλι του στην επιφάνεια.

Η άσκηση αυτή προσφέρει μεγάλη ελευθερία κινήσεων τόσο για τα χέρια όσο και για τα πόδια, ενώ αν εμπλουτιστεί και με τραγουδάκια όπως το «τρέχα αλογατάκι», τότε είναι σίγουρο πως το παιδί θα τη λατρέψει και μάλλον θα δυσκολευτείτε να το ¨κατεβάσετε¨ από το άλογό του!

Έχετε υπομονή! Η άσκηση αυτή είναι μεν από τις αγαπημένες των παιδιών, αλλά δεν παύει να είναι και λίγο δύσκολο να επιτευχθεί με την πρώτη φορά. Με τη δική σας βοήθεια και επιβράβευση, όμως, θα τα καταφέρει! Η εμπιστοσύνη ανάμεσα σας είναι το παν. Αν πάλι γίνει με την πρώτη, τότε μάλλον έχετε ένα/μια μικρό/η πρωταθλητή/τρία δίπλα σας!

pool noodles

Φυσικά, δεν πρέπει να παραλείψουμε και τις μαμάδες ή τους μπαμπάδες! Μπορείτε κι εσείς να χρησιμοποιήσετε το μακαρόνι, τόσο για πραγματική άθληση όσο και για πλήρη χαλάρωση.

Μία πολύ ενδιαφέρουσα άσκηση είναι να κρατάτε το μακαρόνι με τεντωμένα χέρια μπροστά σας για υποστήριξη κι όλα το υπόλοιπο σώμα σε θέση ελεύθερου (όπως στην εικόνα παρακάτω). Παίρνετε ανάσα, κοιτάτε κάτω και κολυμπάτε ελεύθερο από τρία ή μέχρι κι έξι χτυπήματα ποδιών, (για αρχή τα 6 χτυπήματα και μια αναπνοή είναι ιδανικά για ένα σωστό ρυθμό) με το κεφάλι μέσα στο νερό, εκπνέοντας αργά (είτε από το στόμα είτε από τη μύτη), ανάλογα με την αντοχή σας.

Προσπαθήστε σιγά σιγά να παίρνετε διαφραγματικές αναπνοές (δηλαδή ο αέρας που εισπνέετε να πηγαίνει στο στομάχι κι όχι στο στέρνο). Η άσκηση αυτή εκτός του ότι γυμνάζει όλο το σώμα, βοηθάει πολύ και στην σωστή αναπνοή, που είναι το πιο όμορφο δώρο που μπορείτε να προσφέρετε στο σώμα σας.

Προς το τέλος του καλοκαιριού -αν συνεχίσετε να την κάνετε κάθε μέρα για λίγα λεπτά – θα παρατηρήσατε ότι η άπνοιά σας (δηλαδή η διάρκεια του κρατήματος της αναπνοής σας κάτω από το νερό) θα έχει επιμηκυνθεί κατά πολύ. Μπορείτε να φτάσετε μέχρι και τα 10 χτυπήματα με μια αναπνοή αν σκοπεύετε να ¨κατεβείτε¨ και σε αγώνες!

noodle

Για εσάς που θέλετε μια καλύτερη ενδυνάμωση όλων των κοιλιακών μυών, δεν έχετε παρά να πάρετε το μακαρόνι και να το κάνετε ‘’κουπί’’ με κινήσεις μια δεξιά, μια αριστερά, βυθίζοντας όσο μπορείτε το μακαρόνι μέσα στο νερό και πατώντας πολύ σταθερά στο έδαφος. Η αντίσταση του νερού στο μακαρόνι βοηθάει τα χέρια σας να γυμναστούν έντονα, ενώ τα κύματα που θα σας σπρώχνουν από εδώ κι από κει θα αυξήσουν κατά πολύ και την ισορροπία σας! Κι αν δεν τα καταφέρετε, τουλάχιστον θα έχετε γελάσει πολύ στη προσπάθεια να τα βάλετε με τα κύματα !

MG_3852

Ήρθε επιτέλους η ώρα της χαλάρωσης.

Τα μωρά κοιμήθηκαν μετά από τόσο παιχνίδι στον ήλιο κι εσείς θέλετε απλά να χαλαρώσετε. Αρπάζετε το μακαρόνι και βούρ στη θάλασσα!

Περάστε το γύρω από τους ώμους, περιμετρικά από το ένα χέρι ως το άλλο στηρίζοντας και τον αυχένα και ξαπλώστε στο νερό σε θέση ύπτιου. Ειδικά αν έχετε κι ένα ακόμη μακαρόνι για να το περάσετε κάτω από τα γόνατα, κρατώντας έτσι όλο το σώμα σας -όσο πιο κοντά στην επιφάνεια γίνεται, σε υπτιακή θέση πάντα – και κλείσετε και τα ματιά σας, τότε έχετε επιτύχει το μέγιστο !

Με τον τρόπο αυτό κάνετε ηλιοθεραπεία μέσα στο νερό χωρίς να ζεσταίνεστε, το κύμα σας ταξιδεύει απαλά, οι σκέψεις σας φεύγουν. Τι άλλο να ζητήσει κανείς; Γίνεστε ένα με τη φύση, όπως ακριβώς προορίζεστε. Προσοχή μόνο μη σας πάρει ο ύπνος από την πολλή χαλάρωση και βρεθείτε σε κανένα ξερονήσι. Εμείς ευθύνη δεν φέρουμε! Σας προειδοποιήσαμε!

MG_4192

Απλά να θυμάστε ! Το καλοκαίρι δίνει πολλές ευκαιρίες να περάσουμε χρόνο με τον εαυτό μας, τη φύση, τους αγαπημένους μας! Εκμεταλλευτείτε κάθε ευκαιρία και ζήστε το ¨τώρα¨ με ή χωρίς μακαρόνι! Σημασία έχει ό,τι κι αν κάνετε, να το κάνετε με αγάπη !

Καλό και ξεκούραστο καλοκαίρι σε όλους μας!!

Λίγα λόγια για τον Νικόλα Χατζηγιακουμή

nikolas

Ο Νικόλας Χατζηγιακουμής ασχολείται με τη βρεφική κολύμβηση εδώ και 13 χρόνια. Είναι ένας από τους ελάχιστους και πιο έμπειρους εκπαιδευτές βρεφικής κολύμβησης στην Ελλάδα. Είναι Καθηγητής Φυσικής Αγωγής, με κύρια ειδικότητα την κολύμβηση και κάτοχος τεσσάρων πτυχίων βρεφικής κολύμβησης από τους πιο εγκεκριμένους φορείς βρεφικής κολύμβησης και Aqua Yoga για εγκύους της Αυστραλίας και της Ευρώπης. Επιπρόσθετα, κατέχει διεθνές πτυχίο ναυαγoσωστικήςπρώτων βοηθειών και καταδύσεων, δίπλωμα προπονητή θαλάσσιου σκι, ενώ ταυτόχρονα έχει παρακολουθήσει μια σειρά σεμιναρίων βρεφικής κολύμβησης και διαπαιδαγώγησης νηπίων.

Το πάθος του για τον αθλητισμό, αλλά κυρίως η αγάπη του για τα παιδιά, (πατέρας δύο παιδιών), είναι οι δύο βασικοί παράγοντες που τον οδήγησαν στην απόφαση να γίνει πρώτα παιδαγωγός και στη συνέχεια, να αφιερώσει τη ζωή του στη βρεφική κολύμβηση. Θα τον βρείτε στους Ιχθείς, στη Θεσσαλονίκη

www.babyswimthessaloniki.gr

Απαγορεύεται μερική ή ολική αναδημοσίευση του άρθρου χωρίς την έγγραφη άδεια των «Πυγολαμπίδων στο κλουβί»

Άνθρωποι της πόλης, γράφουν για αυτά που ξέρουν να κάνουν καλά, μοιράζονται το πάθος τους, ενημερώνουν γονείς και εκπαιδευτικούς για τα σημαντικά και ασήμαντα αυτής της ζωής. Αν είσαι και εσύ ένας από αυτούς και σε ενδιαφέρει να μοιραστείς κάτι που έχει σχέση με την ελεύθερο χρόνο και την δημιουργική απασχόληση ή την μάθηση τότε επικοινώνησε μαζί μου στο ioanna@pigolampides.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Αν θέλετε να λαμβάνετε το εβδομαδιαίο newsletter των Πυγολαμπίδων παρακαλώ κάντε εγγραφή εδώ.

Δείτε τους όρους χρήσης της ιστοσελίδας μας.