Πρωτοποριακό Πρόγραμμα εφαρμόζεται για πρώτη φορά παγκοσμίως
Μια φορά κι έναν καιρό…. τα νήπια έμαθαν να σώζουν την γιαγιά και τον παππού από εγκεφαλικό
Ωραίο σαν παραμύθι αλλά αληθινό πέρα για πέρα! Πρόκειται για το καινοτόμο πρόγραμμα «ΧΟΠΑ ήρωες 112» που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά παγκοσμίως στο δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη, μετά την επιτυχημένη εφαρμογή του σε τρία νηπιαγωγεία (Νηπιαγωγείο Κολλεγίου Ανατόλια, Εκπαιδευτήρια «Ο Απόστολος Παύλος», 2ο Νηπιαγωγείο Θέρμης).
Τα παιδιά, νηπιακής ηλικίας, περνούν πολύ χρόνο με τους κηδεμόνες τους και τους ηλικιωμένους. Επομένως, εάν είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα κύρια συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου, το τι θα πρέπει να κάνουν όταν εμφανιστεί και να μεταφέρουν αυτή τη γνώση στην οικογένειά τους, μπορεί να οδηγήσουν στη σωτηρία της ζωής ενός αγαπημένου ατόμου. Στόχος του προγράμματος είναι να εκπαιδευτεί όλη η οικογένεια για τα σημάδια του εγκεφαλικού επεισοδίου και να ενεργούν καλώντας το 112 για να ζητούν βοήθεια.
Το «ΧΟΠΑ 112 Ήρωες», ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και της Angels Initiative, στοχεύει ακριβώς στην εξοικείωση των παιδιών με τα τρία κυριότερα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και στην ενημέρωσή τους για τον Πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης, 112, που θα πρέπει να καλέσουν σε περίπτωση αυτού. Η άμεση παρέμβαση, με την κλήση του 112, μπορεί να είναι η διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου, αλλά και μεταξύ της «ζωής όπως την ξέρουμε» και της απώλειας αυτής της ποιότητας ζωής λόγω μιας μόνιμης αναπηρίας.
Στους στόχους του προγράμματος αναφέρθηκε η υπεύθυνη του έργου, Eπίκουρη Καθηγήτρια Νευρογνωστικών Διαταραχών και Αποκατάστασης στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Χαρίκλεια Πρώιου, ενώ ο Jan Van der Merwe εκπρόσωπος της πρωτοβουλίας «The Angels Initiative Europe» σημείωσε ότι πρόκειται για μια επιστημονική καινοτομία που ξεκίνησε παγκοσμίως και για πρώτη φορά από την Ελλάδα και συγκεκριμένα από τα τρία σχολεία της Θεσσαλονίκης.
Στη συνέχεια ο δήμαρχος Ιγνάτιος Καϊτεζίδης απένειμε πιστοποιητικά συμμετοχής στους εθελοντές φοιτητές της Διεπιστημονικής Ομάδας του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονία και στους διευθυντές των τριών σχολείων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.