Χρωμάτισε την Πόλη σου – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Χρωμάτισε την Πόλη σου

Το εργαστήριο Art Factory προτείνει στον Δήμο Θεσσαλονίκης μια σειρά εικαστικών πολύχρωμων παρεμβάσεων σε τοίχους της πόλης μας. Καλεί τους πολίτες και ειδικότερα τους νέους, να υλοποιήσουν τρεις τοιχογραφίες εκφράζοντας τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους μέσα από την τέχνη του street and graffiti art, δίνοντας χρώμα στο γκρίζο αστικό τοπίο.

Για την υλοποίηση της ιδέας αυτής η Κ.Ε.ΔΗ.Θ. (Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Θες/νίκης) μπορεί να δώσει χρηματοδότηση εφόσον η πρόταση ψηφιστεί από τους πολίτες στο Πρόγραμμα Συμμετοχικός προϋπολογισμός Νέων 2019.
Μπείτε στην ιστοσελίδα της Κ.Ε.ΔΗ.Θ. και Ψηφίστε τη Δράση!

Στην κατηγορία Τέχνες- Πολιτισμός. COLOUR YOUR CITY. ΧΡΩΜΑΤΙΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΣΟΥ.
Συγκεκριμένα ΕΔΩ.

Η ΙΔΕΑ

To Colour your city οραματίζεται μία πόλη όπου οι πολίτες μπορούν να:

1 Χρησιμοποιούν το χρώμα συνειδητά και με φαντασία , σαν το στοιχείο κλειδί, που έχει την ικανότητα να εναρμονίζει τους χώρους με τους ανθρώπους και να ενθαρρύνει το αίσθημα της κοινότητας και την έννοια της κοινωνικής συνοχής.
2 Υπερβαίνουν την ανωνυμία της πόλης και να αναπτύσσουν διάλογο επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με τους συμπολίτες τους μέσα από την διαχρονική αξία της τέχνης.
3 Να σχεδιάζουν και να υλοποιούν τοιχογραφίες και παρεμβάσεις που με υψηλά αισθητικά πρότυπα θα δώσουν χρώμα και θα ομορφύνουν το γκρίζο αστικό τοπίο.
4 Να εκφράσουν τις ιδέες και τους προβληματισμούς τους ,ανεξαρτήτου φύλου, γλώσσας, εθνικότητας.
5 Να ενεργοποιηθούν δυναμικά ώστε να γνωρίσουν τη αξία της συνεργασίας και της επικοινωνίας και να πειραματιστούν δημιουργικά σε νέα γνωστικά αντικείμενα και τεχνικές που θα εξελίξουν την αισθητική τους αντίληψη .
6 Να αναπτύξουν καλλιτεχνικές δεξιότητες αλλά και την ικανότητα έκφρασης σκέψεων και ιδεών μέσα από την τέχνη. Να γίνουν οι ίδιοι καλλιτέχνες!

ΠΩΣ

Η δράση θα ξεκινήσει με ένα ανοιχτό κάλεσμα νέων που ενδιαφέρονται να εξερευνήσουν και να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και να συμμετέχουν σε ένα διαδραστικό εικαστικό Project σε γειτονιές της πόλης. Δεν είναι απαραίτητο να έχουν εικαστικές γνώσεις ή δεξιότητες καθώς στόχος είναι να εξερευνήσουν την έννοια του αστικού τοπίου και τις δυνατότητες «δημιουργικής παρέμβασης» με την καθοδήγηση έμπειρων εικαστικών- καλλιτεχνών. Στο κάλεσμα θα συμπεριληφθούν και προσκλήσεις προς νέους άλλων εθνικοτήτων που κατοικούν στην πόλη, μέσα από την συνεργασία της ομάδας με οργανώσεις και κοινωνικούς φορείς της πόλης.

Α ΦΑΣΗ

1 Εργαστήριο γνωριμίας – team building.
2 Εργαστήριο ανάπτυξης της Δημιουργικότητας.
3 Εργαστήριο «Βήματα για την οργάνωση – υλοποίηση μιας ιδέας».

Β ΦΑΣΗ

Reperage χώρων. Ξεναγήσεις στην πόλη με τη συνοδεία αρχιτέκτονα με σκοπό την καλύτερη κατανόηση της ιστορίας της πόλης και καταγραφές περιοχών και κτιρίων που επιδέχονται παρεμβάσεις. Γνωριμία με τις γειτονιές και τους ανθρώπους που τις κατοικούν. Φωτογραφική καταγραφή των χώρων που θα σχεδιαστούν οι παρεμβάσεις.
Art Laboratory. Εργαστήριο εικαστικών τεχνών .Μαθήματα ζωγραφικής και σχεδίου, δημιουργίας στένσιλ , προοπτικής και γενικότερα εκμάθησης τεχνικών για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των θεμάτων. Γνωριμία με καλλιτέχνες που εξειδικεύονται στο Street art και Graffiti art και μελέτη του έργου τους σαν αφετηρία έμπνευσης. Ανάπτυξη καλλιτεχνικών δεξιοτήτων και προετοιμασία για την υλοποίηση των δράσεων. Τα εργαστήρια και την δράση θα καθοδηγήσουν έμπειροι εικαστικοί, καλλιτέχνες , σκιτσογράφοι, graffiti painters, κομίστες κ.α. .
Creative Writing. Δημιουργική γραφή. Συναντήσεις με την τέχνη της δημιουργικής γραφής που ξεκλειδώνει τις δημιουργικές δυνάμεις του λόγου με σκοπό την γραφή ‘’σλόγκαν’’- μηνυμάτων, που θα συνοδέψουν τις εικόνες- τοιχογραφίες- δράσεις.
Action Day. Μέρες δράσης και δημιουργίας.
Υλοποίηση των εικαστικών δράσεων στην πόλη. Οι προγραμματισμένες μέρες θα κοινοποιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπό μορφή εκδήλωσης, ώστε να μπορεί να τις παρακολουθήσει και να ενημερώνεται για αυτές και το ευρύτερο κοινό. Στόχος των παρεμβάσεων είναι να λειτουργήσουν σε συνεχόμενο διάλογο με τους κατοίκους και μετά την υλοποίηση της δράσης. Πχ. Οι τοίχοι των σκέψεων και των ιδεών θα είναι ζωγραφισμένοι ώστε να προσκαλούν τους περαστικούς να γράψουν μέσα σε bubble comics τις δικές τους σκέψεις. Προτείνονται παρεμβάσεις σε 3 σημεία της πόλης.

Γ ΦΑΣΗ

“Brainstorming blog”: δημιουργία ενός blog όπου θα προβάλλεται όλη η πορεία του προγράμματος, φωτογραφίες και βίντεο από τις επιμέρους δράσεις, άρθρα και οπτικοακουστικό υλικό από παρόμοιες δράσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Επίσης θα αποτελεί μια ανοιχτή πλατφόρμα επικοινωνίας και ανταλλαγής εμπειριών, τεχνογνωσίας και νέων ιδεών με στόχο να υλοποιηθούν και στη συνέχεια καινοτόμες δημιουργικές καλλιτεχνικές δράσεις στην πόλη αλλά και σε όλη τη χώρα. Στόχος μας είναι αυτό το blog να έχει έναν ουσιαστικό αντίκτυπο στο νεανικό κοινό και μέσα από τις ιδέες που θα καταγραφούν να προκύψουν στο άμεσο μέλλον και καινούργια καινοτόμα project από νέους και νέες της πόλης μας και όχι μόνο.

Η ομάδα του Art Factory επιθυμεί να δώσει συνέχεια και να κτίσει τις βάσεις για μια μακρόχρονη και πιο συστηματική επανάληψη των εικαστικών παρεμβάσεων στην πόλη με την ενεργή συμμετοχή των πολιτών. Με την δημοσιοποίηση των δράσεων του προγράμματος, επιθυμούμε να ευαισθητοποιήσουμε μεγαλύτερες ομάδες πολιτών και να προσελκύσουμε χρηματοδότες -χορηγούς από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς με σκοπό να συνεχιστεί η προσπάθεια αναβάθμισης της αισθητική εικόνα της πόλης και κατ’ επέκταση η ποιότητα ζωής των πολιτών και η ενεργή συμμετοχή τους στα κοινά.

Art Factory, Χώρος Ανάπτυξης της Δημιουργικότητας,
Πολιτιστικός Σύλλογος.
Ύδρας 44Β, 45638, Θες/νίκη.
Τηλ. 2315509752 και 6942533497. www.artfactorytrigoni.com