Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της έκθεσης «Νίκολα Τέσλα – Ο άνθρωπος που εφηύρε το μέλλον», που λόγω μεγάλης προσέλευσης κοινού, παρατείνει τη λειτουργία της μέχρι τις 31 Μαΐου 2018.
Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ.
Θεσσαλονίκη
Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της έκθεσης «Νίκολα Τέσλα – Ο άνθρωπος που εφηύρε το μέλλον», που λόγω μεγάλης προσέλευσης κοινού, παρατείνει τη λειτουργία της μέχρι τις 31 Μαΐου 2018.
Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ.
Η Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης, δια της υπεύθυνης Πολιτιστικών Θεμάτων, κας Μπαζακογιάννη Στέλλας, σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου «Παιδοχώρος», θα πραγματοποιήσει επιμορφωτικό σεμινάριο, με θέμα «Ο Καζαντζάκης μέσα από τα μάτια των παιδιών» στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Αμφιθέατρο Μελίνα Μερκούρη την Δευτέρα 26/02, στις 17:30.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να εμπνεύσει τους εκπαιδευτικούς και να τους ενθαρρύνει να χρησιμοποιήσουν ελκυστικά διδακτικά μέσα, ώστε να γνωρίσουν τα παιδιά τον αγαπημένο μας συγγραφέα.
Παράλληλα θα παρουσιαστεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ταξιδεύοντας… ως τα Παλάτια της Κνωσού», στο πλαίσιο του οποίου το Καζαντζακικό κείμενο αξιοποιήθηκε ως μέσο, για να γνωρίσουν τα παιδιά διάφορα στοιχεία της ελληνικής μυθολογίας και της μινωικής ιστορίας και η αυτοσχέδια μουσειοσκευή: «Ο Καζαντζάκης μέσα από τα μάτια των παιδιών».
Θα ακολουθήσει βιωματικό εργαστήριο, όπου οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να εμπλακούν σε δράσεις φιλαναγνωσίας, σε εικαστικό και θεατρικό παιχνίδι, με αφορμή το έργο του Νίκου Καζαντζάκη.
Η εκδήλωση πραγματοποιείται με την υποστήριξη των Εκδόσεων Καζαντζάκη και την ευγενική παραχώρηση άδειας χρήσης αυτούσιων αποσπασμάτων, από τη νόμιμη εκπρόσωπο πνευματικών δικαιωμάτων, κ. Νίκη Σταύρου.
Χορηγός και υποστηρικτής της εκδήλωσης είναι το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού.
Προσέλευση – Χαιρετισμοί
Παρουσίαση του προγράμματος «Ταξιδεύοντας … ως τα Παλάτια της Κνωσού»
Συζήτηση – ερωτήσεις
Παρουσίαση υλικών, αντικειμένων και αυτοσχέδιων παιχνιδιών, που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος
Βιωματικό εργαστήρι κατασκευής κούκλας και αξιοποίηση του Καζαντζακικού κειμένου, σε κουκλοθέατρο και θεατρικό παιχνίδι.
Εισηγήτριες:
Μιχαηλίδου Θεοδώρα, Νηπιαγωγός – Ειδική Παιδαγωγός
Πελεκάνη Βασιλική, Νηπιαγωγός
Φιλιππίδου Αναστασία, Βρεφονηπιοκόμος
Η ΜΕΡΙΜΝΑ ΠΑΙΔΙΟΥ διοργανώνει την Τετάρτη 28/02 στις 18:00 την παρουσίαση του βιβλίου ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΟ ΣΤΑ ΜΩΡΑ της Marie Bonnafe, σε επιμέλεια – μετάφραση του Γρηγόρη Αμπατζόγλου Καθηγητή Παιδοψυχιατρικής και Επιστημονικό Υπεύθυνο του προγράμματος πρώιμης παρέμβασης «Ζεστή Αγκαλιά».
Μέσα από την παρουσίαση θα αναδειχθεί η σημαντική σχέση των μωρών με τα βιβλία και της ευχαρίστησης που αντλούν μέσα από αυτά. Επιπλέον θα αναλυθεί η ανάγκη του μωρού για παιχνίδια με τη φαντασία του χωρίς τα οποία δεν θα κατακτούσε τη γλώσσα ούτε τον πλούτο της ζωής του πνεύματος. Ενάντια στο ρεύμα της καταναγκαστικής «σχολικού τύπου» εκμάθησης η συγγραφέας υποστηρίζει τη «δωρεάν» ανάγνωση χωρίς συγκεκριμένο παιδαγωγικό στόχο, την ανάγνωση απλά και μόνο για την ευχαρίστηση που προσφέρει καθώς αυτή είναι η καλύτερη προϋπόθεση για την πρόσβαση στον γραπτό λόγο. Το βιβλίο θα παρουσιάσουν η κ. Χριστίνα Χατζηδημητρίου, Κλινική Ψυχολόγος και η κ.Ευτέρπη Κολαρά, Λογοθεραπεύτρια, Ειδική Παιδαγωγός ενώ τη συζήτηση θα συντονίσει ο κ.Μ Φαϊτακης Παιδοψυχίατρος, Διευθυντής ΕΣΥ, Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Κεντρικού Τομέα.
Για τη ΜΕΡΙΜΝΑ ΠΑΙΔΙΟΥ
Η ΜΕΡΙΜΝΑ ΠΑΙΔΙΟΥ ιδρύθηκε το 1921 με σκοπό την προστασία του παιδιού και της υγείας του και μέσω των παιδικών εξοχών και της παιδιατρικής της κλινικής πρόσφερε επί μισό αιώνα πολύτιμες υπηρεσίες σε εκατοντάδες παιδιά της Β.Ελλάδος. Σήμερα η ΜΕΡΙΜΝΑ ΠΑΙΔΙΟΥ λειτουργεί 2 παιδικούς σταθμούς σύμφωνα με τα σύγχρονα ψυχοπαιδαγωγικά δεδομένα της προσχολικής ηλικίας, με απώτερο στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού ενώ παράλληλα συνεχίζει να προσφέρει κοινωνικό έργο.
Ημερίδα με θέμα «Θεσσαλονίκη και τουρισμός: ιδέες, ευκαιρίες και συνέργειες για την ανάπτυξη μιας πόλης φιλικής για την οικογένεια» διοργανώνει το τμήμα Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου στις 17.00, στην αίθουσα “Μανόλης Αναγνωστάκης” στο Δημαρχείο, για να γνωρίσετε την πόλη ως “φιλικό προορισμό για οικογένειες”.
Η Ιωάννα Σεραφειμίδου, διαχειρίστρια της σελίδας www.thepaperboat.gr, κατέγραψε όλα τα family friendly σημεία, εντός και εκτός των τειχών, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων οικογενειών. Αρχιτέκτονες, επαγγελματίες από το χώρο της εστίασης, τον ευρύτερο ξενοδοχειακό κλάδο, των θεματικών περιηγήσεων και τον πολιτισμό θα επισημάνουν σε ποιες κατευθύνσεις θα πρέπει να κινηθεί η πόλη για να αποκτήσει ένα ακόμα πιο φιλικό προφίλ για τις οικογένειες ούτως ώστε να βιώσουν μία μοναδική εμπειρία κατά την επίσκεψη τους στη Θεσσαλονίκη.
Πρόγραμμα:
16:45 Προσέλευση
17:00 Έναρξη
Χαιρετισμοί:
Σπύρος Πέγκας, Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης
Ιωάννα Σεραφειμίδου,
Διαχειρίστρια www.pigolampides.gr & www.thepaperboat.gr
Ομιλητές:
Γιώργος Κουρτίδης, Τhe caravan
«Ξενοδοχεία: η φιλοξενία ως μοχλός δημιουργίας εμπειριών για την οικογένεια»
Θωμάς Δούζης, Ergon Agora
«Χώροι εστίασης: ανάδειξη της γαστρονομικής κουλτούρας της πόλης με σεβασμό στο παιδί και την οικογένεια»
Εύη Παπαβέργου, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης & Βίλλυ Πολυζούλη, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
«Μουσεία: η τέχνη και o πολιτισμός γέφυρα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας για την οικογένεια»
Χριστίνα Βρακά & Βασιλική Καρτσιακλή, dot2dot πολιτιστικές δράσεις
«Ομάδες ξεναγήσεων: εξερευνώντας την πόλη, βιώνοντας την εμπειρία»
Ναταλία Παντελίδου, Αρχιτέκτων μηχανικός και Αρxιτέκτων τοπίου (Msc)
«Δημόσιος χώρος: τα πάρκα και οι υπαίθριοι χώροι παιχνιδιού ως αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης»
Μαρία Σιτζόγλου, Αρχιτέκτων Μηχανικός, MSc σε Αστικό Σχεδιασμό | Resilient Thessaloniki
«Πόλη φιλική για τις οικογένειες: προσβασιμότητα, σχεδιασμός κατάλληλων υποδομών και δράσεων»
Η γνώση είναι πολιτισμός και τα Learning Tube καλούν το κοινό σε μια εναλλακτική, εκπαιδευτική δράση με σκοπό να γνωρίσει τον Κόσμο μας λίγο καλύτερα!
Ένα party διαφορετικό από όλα τα υπόλοιπα, γεμάτο δημιουργικό παιχνίδι που θα μάθει στους μικρούς φίλους τις Σημαίες και τις Πρωτεύουσες των Κρατών, θα τους γνωρίσει τα διασημότερα Μνημεία του Πλανήτη και θα τους συστήσει τους σημαντικότερους εφευρέτες της σύγχρονης εποχής!
«Ο Μικρός Σταυραετός» των Εκδόσεων Γράφημα προσγειώνεται στο Mediterranean Cosmos!
Το Mediterranean Cosmos, σε συνεργασία με τις Εκδόσεις Γράφημα, σας προσκαλεί σε μια ξεχωριστή παρουσίαση του παραμυθιού «Ο Μικρός Σταυραετός», το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου.
Ο τίτλος του παραμυθιού προδίδει μια πασχαλιάτικη ιστορία, που ξεκινάει από την Καθαρά Δευτέρα και ολοκληρώνεται με την Ανάσταση. Ο Μικρός Σταυραετός όμως δεν είναι μόνο αυτό. Είναι ένας ύμνος στη διαφορετικότητα, μια τρυφερή προσέγγιση σε αρετές όπως η αγάπη και η πίστη.
Οι χαρακτήρες του βιβλίου θα ζωντανεύουν μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, παιχνίδι, αλλά και αφήγηση και δραματοποίηση της ιστορίας, με την επιμέλεια της συγγραφέως Δόξας Κωτσαλίδου και του ηθοποιού Θανάση Μήτου.
Πόσοι από μας αγχωνόμαστε όταν μαθαίνουμε ότι η σύντροφός μας είναι έγκυος;
Πόσες από μας πανικοβαλλόμαστε για το αν θα γίνουμε καλές μαμάδες;
Πόσοι από μας φοβόμαστε ότι η σχέση μας δε θα είναι ποτέ ίδια ξανά και θα αλλάξουν οι ισορροπίες όταν έρθει ένα παιδί;
Η πρόκληση είναι μεγάλη, τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε συντροφικό.
Ποιοι ειναι οι κίνδυνοι που μπορεί να κρύβονται και γιατί μπορεί να χαθεί εύκολα η ισορροπία στη σχέση;
Στόχος αυτού του workshop είναι να μάθουμε να εντοπίζουμε τους κινδύνους, να απολαμβάνουμε τις στιγμές με το νέο μέλος στη σχέση μας και να θυμηθούμε πως πρέπει να αντιμετωπίζουμε τους φόβους μας για να μην μας κατακλύζουν.
Παρουσίαση: Ελένη Σολταρίδου, Ψυχολόγος, Μ. Sc, Υπ. Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, εξειδικευμένη στη Γνωσιακή & Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία
Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης βρίσκονται πάντα και με κάθε δυνατό τρόπο κοντά στην οικογένεια και στα παιδιά. Μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουμε για δέκατη τρίτη συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».
Στις συναντήσεις αυτές θα συζητήσουμε και θα αναλύσουμε θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.
Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 21 Φεβρουαρίου έως και τις 9 Μαΐου 2018, από τις 18:30 έως τις 20:30 θα συναντιόμαστε στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων μας, στους Ελαιώνες Πυλαίας, για να ακούσουμε καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και να αφουγκραστούμε, να συζητήσουμε, να εκφράσουμε τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς μας.
Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή και η συνεργασία σας θα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.
Παρακαλούμε δηλώστε εγκαίρως συμμετοχή στη Γραμματεία του Σχολείου στο τηλέφωνο 2310 300002 ή στο email: seminaria@protypa.gr
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Αφήνοντας ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας
Πώς η ψυχική ανθεκτικότητα θα αποτελέσει ένα διαρκές δώρο στα παιδιά μας
Η αντιμετώπιση «άβολων» ή «δυσμενών» καταστάσεων αλλά ακόμη και η αποτυχία αποτελούν μέρος της φυσικής εξέλιξης όλων των ανθρώπων. Η υπερπροστασία μαζί με τον φόβο της αποτυχίας υπονομεύουν την ανεξαρτησία και την αυτονομία των παιδιών μας. Γιατί είναι σημαντικό να αφήνουμε ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας; Ποια είναι η ανάγκη των παιδιών να δοκιμάζουν καινούρια πράγματα για να εξερευνήσουν τα όριά τους;
Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Γονείς και παιδιά σε on line σύνδεση
Τεχνολογία στα παιδιά: Προνόμιο ή Δικαίωμα σε κάθε ηλικία; Επιτρέπω στο παιδί μου χρήση της τεχνολογίας πίσω από κλειστή πόρτα; Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για την ενασχόληση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πότε αυτά αποτελούν εμπόδιο στην κοινωνικοποίηση του παιδιού; Πώς μπορώ να καταλάβω ότι το παιδί μου είναι εθισμένο στην τεχνολογία; Είναι αργά να βάλω όρια στο παιδί μου ως προς τη χρήση της; Μπορούμε να ζήσουμε χωρίς το διαδίκτυο;
Αθανάσιος Κανάκης, Ψυχολόγος ΕΛ.ΑΣ
ΜΑΡΤΙΟΣ
Παίζοντας και με τα εμπορευματοποιημένα παιχνίδια «μόδας»
Τα παιχνίδια που προβάλλονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι τα αγαπημένα των μικρών παιδιών, μέρος της καθημερινής ζωής και των δραστηριοτήτων τους με τους συνομηλίκους. Τα παιχνίδια «μόδας», ενώ πληρούν για τα παιδιά την προϋπόθεση της ευχαρίστησης και της διασκέδασης, προκαλούν σύγχυση στους γονείς σχετικά με τα κριτήρια με τα οποία ορίζεται ένα παιχνίδι ως «καλό».
Θα προσεγγίσουμε τη θέση αυτών των παιχνιδιών στη ζωή των παιδιών, επισημαίνοντας τη σημασία τους και θα αναδείξουμε τις μαθησιακές ευκαιρίες που παρουσιάζουν.
Κακανά Δόμνα-Μίκα, Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κι αν σου τύχει; Πρώτες βοήθειες
Τι μπορούμε να κάνουμε όταν ένας συνάνθρωπός μας χρήζει άμεσης βοήθειας; Να τον πλησιάσω; Μήπως να μην παρέμβω; Πώς μπορώ να κρατήσω την ψυχραιμία μου; Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα, όπως απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες- ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση.
Οργάνωση κυτίου Πρώτων Βοηθειών. Πώς μπορώ να γίνω πάροχος Πρώτων Βοηθειών; Από τι ηλικία μπορούν να εκπαιδευτούν τα παιδιά;
Ζιώγα Χριστίνα, Ιατρός Κυτταρολόγος, MSc MIAC, Εκπαιδεύτρια Πρώτων Βοηθειών
Πώς αναπτύσσεται ο λόγος του παιδιού.
Η εξέλιξη της λειτουργίας του προφορικού λόγου στο παιδί από την προγλωσσική μέχρι τη γλωσσική ανάπτυξη; Ποια είναι τα αναμενόμενα στάδια, από ποιους παράγοντες εξαρτάται και πώς μπορεί να συνδράμει σ’ αυτό το οικογενειακό περιβάλλον; Πότε αρχίζουμε να ανησυχούμε και πώς συνδέεται η γλωσσική ανάπτυξη με την περεταίρω εξέλιξη του παιδιού τόσο στο κοινωνικό όσο και στο σχολικό πλαίσιο;
Μιχάλης Τόσκας, Λογοθεραπευτής – Ειδ. Παιδαγωγός,Επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Θεραπευτικής Αγωγής των Διαταραχών του Λόγου και Ψυχοθεραπείας «Διάλογος»
Η σημασία της όρασης
Μπορείτε να διαβάσετε με κλειστά μάτια; Κι όμως πολύ συχνά θεωρούμε δεδομένη την όραση, την πολύτιμη αυτή αίσθηση.
40% των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες πιθανόν να έχουν κάποιο πρόβλημα στη λειτουργία της όρασης, παρόλο που βλέπουν 10 στα 10 και δε χρειάζονται γυαλιά. Η εμπλοκή της όρασης στη μαθησιακή διαδικασία και το πώς αυτή επηρεάζει την ανάγνωση, την αντιγραφή, την ορθογραφία, τη συγκέντρωση, την κατανόηση.
Μαρία Ταρασούδη, MSc Συμπεριφορική – Νευροαναπτυξιακή Οπτομέτρης
Πώς με την προσέγγιση της «Ήρεμης Δύναμης» μπορούν να βελτιωθούν οι σχέσεις μέσα στην οικογένεια
Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορεί κάποιες φορές να φτάσουν στο σημείο να μην ξέρουν πλέον πώς να απαντήσουν στις αρνητικές συμπεριφορές των παιδιών. Συχνά περιγράφουν ότι δεν αντέχουν άλλο, πιστεύουν ότι τίποτα δεν μπορεί να δώσει λύση και αισθάνονται ηττημένοι προκαταβολικά όταν χρειαστεί να αντιμετωπίσουν μία σύγκρουση. Η προσέγγιση της «Ήρεμης Δύναμης» προτείνει απαντήσεις, ώστε να καταφέρουν οι ενήλικες να βγουν από αυτή τη δύσκολη θέση και να επανακτήσουν τον ρόλο τους απέναντι στο παιδί με μη βίαια μέσα.
Δημήτρης Φιλοκώστας, Ψυχίατρος Παιδιών και Εφήβων, Οικογενειακός Θεραπευτής
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Μαθησιακό Προφίλ: Αντιμετωπίζοντας τις δυσκολίες στη μάθηση με σεβασμό στην αυτοεκτίμηση και στη μοναδικότητα του παιδιού
Ποιες είναι οι διαστάσεις της μάθησης; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αξιοποιήσουν το δυναμικό τους; Τι διερευνά το μαθησιακό προφίλ; Πώς συμβάλλει η διερεύνηση της μοναδικότητας του κάθε παιδιού στην καλυτέρευση της σχέσης με τον ίδιο του τον εαυτό, τον γονιό και τους εκπαιδευτικούς;
Η αρχή στην οποία βασίζεται η προσέγγιση του μαθησιακού προφίλ είναι ότι όλοι είμαστε ικανοί να μάθουμε, αρκεί να μας δώσουν την πληροφορία έτσι όπως είναι φτιαγμένο το μυαλό μας να τη λάβει.
Χρυσάνθη Κωστάρα, Σύμβουλος Μαθησιακού Προφίλ & Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό – Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;
Εγώ, εσύ, εμείς – Δεσμοί αγάπης, προσκόλλησης και ευθύνης στην εξέλιξη της οικογένειας
Η οικογένεια αποτελεί δομικό στοιχείο στην εξέλιξη του καθενός και μπορεί να καθορίσει το ποιοι είμαστε. Η δυναμική της οικογένειας αλλάζει καθώς όλα τα μέλη της αλλάζουν και αλληλοεπηρεάζονται. Τι μπορούμε να περιμένουμε; Υπάρχει κάποια «μαγική συνταγή» οικογενειακής ευτυχίας;
Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
ΜΑΪΟΣ
Είναι ο χρόνος που ξόδεψες για το τριαντάφυλλό σου που το κάνει τόσο σημαντικό
Βιωματικό Εργαστήριο Αυτογνωσίας μέσω Εικαστικής Έκφρασης (Art Therapy)
Πόσο χρόνο αφιερώνουμε για κάτι ή κάποιον που παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας; Είναι αρκετός; Είναι ποιοτικός; Πώς μπορούμε να βρούμε τρόπους να διαφυλάσσουμε ό,τι αγαπάμε; Τι είναι η αγάπη; Τι είναι η εξάρτηση;
Ελένη Πάλλη, εικαστικός-παιδαγωγός, MSc Art Therapy, καθηγήτρια εικαστικής αγωγής Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Πώς σχετίζομαι με τους ανθρώπους – Εγώ και οι άλλοι. Τι είδους σχέσεις δημιουργούμε; Τι βοηθάει στη σχέση μας με τους άλλους;
Βιωματικό Εργαστήριο Αυτογνωσίας μέσω Εικαστικής Έκφρασης (Art Therapy)
Ο καθένας μας είναι διαφορετικός. Σεβόμαστε αυτή τη μοναδικότητα αλλά συγχρόνως κάνουμε προσπάθειες να ανακαλύψουμε την αρμονική συνύπαρξη και συνεργασία με άλλους ανθρώπους.
Art Therapy – Αυτογνωσία μέσω τέχνης: Βασίζεται στη δύναμη της Εικαστικής Έκφρασης ως μέσου επικοινωνίας και έκφρασης. Δεν απαιτείται κανένα ιδιαίτερο ταλέντο στη ζωγραφική, παρά μόνο προσωπική θέληση.
Ελένη Πάλλη, εικαστικός-παιδαγωγός, MSc Art Therapy, καθηγήτρια εικαστικής αγωγής Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Ο IANOS και οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ προσκαλούν τους μικρούς τους φίλους σε εκδήλωση με αφορμή το νέο βιβλίο της Ρίας Φελεκίδου “ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ”, το Σάββατο 17/03, στις 12 το μεσημέρι, στο βιβλιοπωλείο “Παιδικός ΙΑΝΟΣ” (Μητροπόλεως 73, Θεσσαλονίκη).
Είναι αλήθεια πως η ζωή μας μερικές φορές θυμίζει παιχνίδι.
Άλλες φορές όμως καθόλου…
Εκείνες τις στιγμές δεν πρέπει να μένει κανείς με σταυρωμένα χέρια, αλλά να ψάχνει ή να εφευρίσκει παιχνίδια που να μοιάζουν με αληθινή ζωή. Ένα τέτοιο παιχνίδι θα μάθει στον Αμπντούλ ο πατέρας του.
Ελάτε και εσείς να μάθετε να παίζετε αυτό το αλλιώτικο παιχνίδι και να γνωρίσετε τον Αμπντούλ και την οικογένειά του!
Μια διαδραστική παρουσίαση του βιβλίου “Η πολιτεία που δεν έβρεχε ποτέ”, με τη συγγραφέα Μαρία Λυκάρτση και την εικονογράφο Στεφανία Βελδεμίρη, για μικρούς και μεγάλους.
Το βιβλιοπωλείο ΠΑΡΑΜΥΘΟΥΠΟΛΗ (Καβάφη 12, Ευκαρπία) και οι εκδόσεις Επόμενος Σταθμός προσκαλούν μικρούς και μεγάλους στη διαδραστική παρουσίαση του βιβλίου, το Σάββατο 24/02, στις 6.00 το απόγευμα.
Πόσο κρατάει μια βροχή; Τι χρώμα έχει η θάλασσα; Από τι είναι, άραγε, φτιαγμένο το χιόνι; Η συγγραφέας και η εικονογράφος, με λέξεις και εικόνες, αφηγούνται την τρυφερή ιστορία ενός παιδιού κι ενός λουλουδιού σε μια πολιτεία που δεν έβρεχε ποτέ. Μια ιστορία για τη δύναμη της αγάπης, την ενηλικίωση και την προσωπική επανάσταση.
Συμμετέχει η Ελένη Γιαννούση, ηθοποιός – θεατροπαιδαγωγός
– Πόσο κρατάει μια βροχή;
– Αν το χώμα μυρίζει τόσο ωραία μετά, δεν έχει σημασία το πόσο. Για όσο κρατήσει…
Σε έναν τόπο, όπου κανείς δεν ξέρει τι είναι το νερό, ένα αγόρι συναντά ένα λουλούδι. Μια ιστορία για τη δύναμη της αγάπης, την ενηλικίωση και την προσωπική επανάσταση.
(Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Λίγα λόγια για τη συγγραφέα
Η Μαρία Λυκάρτση από παιδί προτιμούσε να διαβάζει βιβλία παρά να παίζει κυνηγητό και κρυφτό. Καμία έκπληξη που, όταν μεγάλωσε, σπούδασε κλασική φιλολογία και θεατρολογία. Δουλεύει με έφηβους στη δημόσια εκπαίδευση και όταν μοιράζεται μαζί τους ποίηση είναι μια ώρα μαγική. Παλιότερα ασχολήθηκε με το ραδιόφωνο προσέχοντας πάντα στα τραγούδια τους στίχους. Δε θεωρεί ότι το να χαζεύεις έξω από το παράθυρο είναι χαμένος χρόνος και αγαπά τον ήχο της βροχής.
Λίγα λόγια για την εικονογράφο
Η Στεφανία Βελδεμίρη είναι ζωγράφος, συντηρήτρια αρχαιολογικών ευρημάτων και έργων τέχνης. Γράφει, διαβάζει, παλεύει με τη φθορά του χρόνου, ζωγραφίζει με μανία. Της αρέσουν ο Πήτερ Παν, τα φουστάνια, τα κραγιόν και τα κόκκινα αστέρια.
Η εκδήλωση στο fb.
Ο θείος Πραξιτέλης έλεγε στον Ερμή όταν ήτανε παιδί να μην λαχανιάζει, με αλογάκια να μην καλπάζει, να μην γκρινιάζει και την γάτα να μην πειράζει. Κι όταν μεγάλωσε ο μικρός Ερμής και έγινε άγαλμα περιωπής δε γλίτωσε τα μη ακόμα και στο μουσείο που έκανε ότι ήθελε τα βράδια, όταν δεν τον έβλεπε κανείς!
Στον Παιδικό Ιανό θα παρακολουθήσουν όλα τα παιδάκια μαζί τα κατορθώματα του μικρού Ερμή, την Πέμπτη 08/03 στις 18:30!
Από την Ομάδα Κουκλοθεάτρου του Παιδικού Σταθμού – Νηπιαγωγείου “Παιδικόραμα”
Θα ακολουθήσει face-painting σε όλα τα παιδάκια.
Αυτό το Φεβρουάριο και Μάρτιο, το Mediterranean Cosmos, ο No1 προορισμός για shopping και διασκέδαση στη Θεσσαλονίκη, φιλοξενεί για άλλη μια χρονιά το φιλεκπαιδευτικό μη κερδοσκοπικό σωματείο eduACT και διοργανώνει μια σειρά από μοναδικές δράσεις για τους φίλους της τεχνολογίας και ρομποτικής.
Kick off Event FIRST ® LEGO® League
Οι δράσεις ξεκινούν με ένα μεγάλο event, που αποτελεί το εναρκτήριο πάρτι του διαγωνισμού FIRST ® LEGO® League (FLL), μια ημέρα πριν τον προκριματικό αλλά και πριν το μεγάλο Τελικό που θα πραγματοποιηθούν στη Θεσσαλονίκη.
Το Kick off event, που διοργανώνεται από το 2014 στο Mediterranean Cosmos, αποτελεί πλέον θεσμό, στη διάρκεια του οποίου οι ομάδες του διαγωνισμού παρουσιάζουν τις δικές τους κατασκευές σε μια γιορτινή ατμόσφαιρα.
Τη φετινή χρονιά και καθώς το FLL μεγαλώνει, τα event γίνονται διπλά με τη συμμετοχή 700 παιδιών και περισσότερων από 150 εθελοντών! Έτσι, το πρώτο από τα event θα πραγματοποιηθεί λίγο πριν τον προκριματικό της Θεσσαλονίκης, στις 9 Φεβρουαρίου, και το δεύτερο πριν από τον μεγάλο Τελικό, στις 2 Μαρτίου.
Στην παρουσίαση του event θα βρίσκονται οι ψυχαγωγοί της eduACT σε συνεργασία με τον Ambassador του FLL, Σπύρο Χαριτάτο.
Επόμενος σταθμός, η διοργάνωση του επίσημου διαγωνισμού έρευνας και ρομποτικής για παιδιά ηλικίας από 6 έως 9 ετών FIRST ® LEGO® League Junior στο Mediterranean Cosmos με τη δημιουργία και τη συμμετοχή ομάδων μέσα από το εμπορικό κέντρο.
&
Για τα μεγαλύτερα παιδιά η δημιουργία της δράσης του S.T.E.A.M. (Science, Technology, Engineering, Arts & Mathematics – S.T.E.A.M.), όπου ρομποτική, πληροφορική και κώδικας συνδυάζονται σε μία ιδέα καλλιεργώντας έτσι το εκπαιδευτικό ενδιαφέρον αλλά την ικανοποίηση των παιδιών να χτίσουν τις δικές τους δεξιότητες πάνω στη τεχνολογία.
Περισσότερα πληροφορίες θα βρείτε εδώ.
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων σας προσκαλούν στην Ημερίδα που συνδιοργανώνουν με τίτλο:
«ΦΥΛΟ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»
Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 10/02 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, 2ος όροφος- Νέο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης (Βασιλέως Γεωργίου Α΄1).
Η εκπαίδευση ως βασικός μηχανισμός παραγωγής γνώσης παράγει και αναπαράγει έμφυλους καταμερισμούς και ανισότητες. Ωστόσο μπορεί να αποτελέσει εξίσου δομικό παράγοντα δημιουργίας και προαγωγής της έμφυλης ισότητας υπό το πρίσμα μιας ολιστικής και διεπιστημονικής προσέγγισης. Προς αυτή την κατεύθυνση απαιτείται διαρκής και συστηματική μελέτη της σχέσης φύλου και εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Σκοπός της ημερίδας είναι η ανάδειξη της πολυεπίπεδης συναρμογής του φύλου στην εκπαιδευτική πράξη και η αναγκαιότητα εισαγωγής του στην εκπαίδευση ως βασικού ερμηνευτικού εργαλείου, στη βάση προώθησης της έμφυλης ισότητας, της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Οι επιμέρους στόχοι της Ημερίδας προσδιορίζονται ως εξής:
Τα PUBLIC και οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ προσκαλούν τους μικρούς τους φίλους σε εκδήλωση με αφορμή το βιβλίο της Λήδας-Αλεξάνδρας Λιάρου ΑΠΛΩΣ ΕΝΑ ΧΑΡΤΙ , το Σάββατο 17/03 στο Public Mediterranean Cosmos (11 χλμ Θεσ/νίκης-Ν. Μουδανιών).
Ο μικρός Σωτήρης θέλει να ζωγραφίσει κάτι από τη φαντασία του. Βρίσκει αμέσως χαρτί, αλλά όσο κι αν ψάχνει δεν μπορεί να βρει τις μπογιές του. Τι μπορεί να κάνει με απλώς ένα χαρτί; Φαίνεται πως ο καθένας στην οικογένειά του έχει μια διαφορετική ιδέα. Θα καταφέρει άραγε ο Σωτήρης να ζωγραφίσει τελικά;
Η Θεατρική Ομάδα του Δήμου Παύλου Μελά ανοίγει την αυλαία για το 2018 με το μοναδικό θεατρικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Παραμύθι χωρίς όνομα», εμπνευσμένο από το ομώνυμο αφήγημα της Πηνελόπης Δέλτα, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Σακατζή, στο Δημοτικό Θέατρο του Κέντρου Πολιτισμού ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ.
Το «Παραμύθι χωρίς όνομα», είναι έργο πικρό και αισιόδοξο, κωμωδία και δράμα. Παρότι το έργο πρωτογράφτηκε το 1909 από την Πηνελόπη Δέλτα, σε μια περίοδο όπου το ελληνικό κράτος παράδερνε ανάμεσα στην ταπείνωση και την υπανάπτυξη, την ανικανότητα και ιδιοτέλεια των ηγετών του, την αγραμματοσύνη και την ανέχεια των πολιτών, η αντιστοιχία του με τη σημερινή κατάσταση του τόπου μας είναι σχεδόν ανατριχιαστική.
Η ιστορία της συγγραφέως συγκίνησε τον Ιάκωβο Καμπανέλη, ο οποίος στα τέλη της δεκαετίας του ’50 το διασκεύασε ελεύθερα και το προσάρμοσε στην εποχή του.
Στο έργο αυτό του Καμπανέλλη υπάρχουν επιδράσεις από το «επικό θέατρο» του Μπρέχτ. Αφηγηματικά στοιχεία, κίνηση και δράση συνόλου και όχι ατόμων, έντονη κοινωνική κριτική, πολλή σάτιρα και λαϊκή θυμοσοφία και άνθρωποι «καλοί» ή «κακοί», ανάλογα με τις συνθήκες που ζουν.
Έχτισε μια πολιτική αλληγορία με στοιχεία παραμυθιού αλλά και με σκληρή σάτιρα, με πίκρα και με αισιοδοξία. Στην πικρή και δραματική σάτιρα της Δέλτα, ο Καμπανέλλης πρόσθεσε τη δική του, διατηρώντας όλη τη μαγεία και την αφέλεια του παραμυθιού και οικοδομώντας πάνω σ’ αυτά ένα θεατρικό έργο με πολιτικό και κοινωνικό περιεχόμενο.
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από το Νέο Θέατρο το 1959.
Στο παραμύθι αυτό λαός και εξουσία βιώνουν την παρακμή. Η εξουσία, εγκαταλείπει το λαό ανυπεράσπιστο στην ίδια του την πατρίδα, σε μια πατρίδα που κινδυνεύει να μείνει χωρίς μνήμη, σε μια πατρίδα που δεν του ανήκει πια και την εγκαταλείπει κι αυτός με τη σειρά του μεταθέτοντας τις ευθύνες σ’ όποιον μπορεί να τις αντέξει.
Μέσα από την κρίση του πολέμου που απειλεί τη χώρα, ο Καμπανέλλης θέτει με τον τρόπο του το πρόβλημα της φθοράς και της αναγέννησης με τη συμμετοχή όλων σε συνθήκες κρίσης. Τη δύναμη που μπορεί να βρει ένας λαός για ανάταση.
Συναρπαστική ιστορία με αναπάντεχα επίκαιρα μηνύματα, που επιτρέπει στην ελπίδα να ανθίσει.
Μοιάζει με σύγχρονη, ελληνική πολιτική αλληγορία, κι ας γράφτηκε πριν εκατό χρόνια. Ντυμένο στη μαγεία του παραμυθιού, αφήνει από τη μια να κυλήσει το δάκρυ ενός λαού κι από την άλλη να ορθωθεί η πίστη στις δυνατότητές του…
ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Σε μια χώρα δίχως όνομα, που την κυβερνά ένας άβουλος βασιλιάς, χωρίς όνομα κι αυτός, τα πάντα έχουν περιέλθει σε άθλια κατάσταση. Τα ταμεία έχουν αδειάσει, οι κυβερνήτες τα «αλάφρωσαν» πριν την εγκαταλείψουν. Ο τόπος έχει ερημώσει από τις δυστυχίες.
Ο λαός ζει μέσα στην εξαθλίωση και παλεύει με τη διαφθορά και την αναξιοπρέπεια. Ο βασιλιάς για πολλοστή φορά ζητά δάνειο από τον πλούσιο «θείο», για να σωθεί η χώρα. Αντί για την οικονομική βοήθεια που όλοι ελπίζουν, το μόνο που τελικά φθάνει είναι η απειλή του πολέμου…και μια γαϊδουροκεφαλή, σύμβολο της περιφρόνησης προς το βασιλιά και το λαό του. Αυτή η χυδαία πρόκληση ξυπνά το νεαρό πρίγκιπα και ενώνει τον παραιτημένο και ρακένδυτο λαό.
Η πορεία για το μέτωπο αρχίζει…. Μια φορά κι έναν καιρό ήταν…
ΙΑΚΩΒΟΣ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗΣ
Γεννήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου 1921 στη Νάξο και το 1935, η οικογένειά του εγκαταστάθηκε μόνιμα στη Νίκαια.
Στην Κατοχή, το 1943, συνελήφθη από τους Γερμανούς και οδηγήθηκε στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Μαουτχάουζεν, όπου κρατήθηκε ως τις 5 Μαΐου 1945, οπότε και απελευθερώθηκε από τις συμμαχικές δυνάμεις.
Όταν γύρισε στην Αθήνα, που μαστιζόταν από έντονες πολιτικές αναταραχές, μια παράσταση που είδε τυχαία στο Θέατρο Τέχνης, τον μάγεψε και τον οδήγησε να στραφεί στο θέατρο. «Εκεί ανακάλυψα τον εαυτό μου και τον προορισμό μου» είπε σχετικά.
Ο Καμπανέλλης συντέλεσε ώστε το νεοελληνικό θέατρο να βγει από την απομόνωση που βρισκόταν και το οδήγησε από την ηθογραφία και την επιθεώρηση, στον κοινωνικό ρεαλισμό, στον ποιητικό συμβολισμό, στη σάτιρα και στην αφαίρεση.
Θεωρείται παγκοσμίως ο θεμελιωτής της μεταπολεμικής ελληνικής δραματουργίας.
Τα θεατρικά του έργα, που υπερβαίνουν τα 40, έχουν παιχτεί από τις κρατικές σκηνές της Ελλάδας, της Κύπρου, καθώς και από ιδιωτικούς θιάσους. Έργα του έχουν μεταφραστεί και παιχτεί στις ΗΠΑ, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Σουηδία, Ρουμανία. Βουλγαρία, Νορβηγία, Λιθουανία, Τουρκία, Ισραήλ, Αυστραλία και Κίνα.
Μερικά από τα πιο αντιπροσωπευτικά είναι: Ο μπαμπάς ο πόλεμος, Οδυσσέα γύρισε σπίτι, Η έβδομη μέρα της δημιουργίας, Παραμύθι Χωρίς Όνομα, Αυτός και το Παντελόνι του, Η Αυλή των Θαυμάτων, Το μεγάλο μας Τσίρκο, Ο δρόμος περνάει από μέσα.
Το 1954 γνώρισε την Μελίνα Μερκούρη η οποία του ζήτησε ένα πρωτότυπο κείμενο.
O Καμπανέλλης έγραψε την Στέλλα με τα Κόκκινα Γάντια, που μεταφέρθηκε αμέσως στον κινηματογράφο, σε σκηνοθεσία του Μιχάλη Κακογιάννη. Μετά την κινηματογραφική επιτυχία της «Στέλλας» ο Καμπανέλλης έγραψε το σενάριο και άλλων ταινιών: Ο Δράκος (1956), Η αρπαγή της Περσεφόνης (1956), Το Αμαξάκι (1957), Τα Κορίτσια στον Ήλιο (1968) και σκηνοθέτησε δικές του ταινίες όπως Η Χιονάτη και τα εφτά γεροντοπαλίκαρα (1960) και Το κανόνι και τ’ αηδόνι (1968).
Πέθανε στις 29 Μαρτίου 2011. Μετά το θάνατο του δημιουργήθηκε το Αρχείο Καμπανέλλη, το www.kambanellis.gr και το Θεατρικό Μουσείο Ιάκωβος Καμπανέλλης στη Νάξο.
Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ
Το «Παραμύθι χωρίς όνομα» του Ιάκωβου Καμπανέλλη είναι το 7ο κατά σειρά θεατρικό έργο των τελευταίων 27 μηνών που θα παρακολουθήσουν οι φίλοι του Θεάτρου από τη Θεατρική Ομάδα του Δήμου Παύλου Μελά.
Προηγήθηκαν τα παρακάτω έργα, όλα σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Σακατζή
Οι παραστάσεις παρουσιάστηκαν στη σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου του Κέντρου Πολιτισμού «Χρήστος Τσακίρης» και στο Κινηματοθέατρο «Αλέξανδρος», καθώς και για φιλανθρωπικούς σκοπούς στο Αμύνταιο και σε δύο Φεστιβάλ πανελλήνιας εμβέλειας (Ιεράπετρα, Ορεστιάδα) όπου και βραβεύτηκαν. Διακρίσεις πολύ σημαντικές γιατί προβάλλεται η πολιτιστική πολιτική και η συμβολή του Δήμου Παύλου Μελά στην προώθηση της θεατρικής τέχνης και στην παρακίνηση των πολιτών για ενασχόληση και συμμετοχή στην τέχνη και στον πολιτισμό.
Η ομάδα αριθμεί πάνω από 80 μέλη, ερασιτέχνες ηθοποιούς, που προέρχονται από την ομάδα «Καπνομάγαζο» της Σταυρούπολης, από το «Θεατρικό εργαστήρι Πολίχνης» καθώς και από ηθοποιούς που δεν ανήκαν στα παραπάνω σχήματα.
Ο μεγαλύτερος πανελλήνιος διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Έρευνας και Καινοτομίας για παιδιά επανέρχεται στη Θεσσαλονίκη.
Το FIRST LEGO League που για τη φετινή σχολική χρονιά 2017 – 2018 τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας Κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου, έχει τίτλο «HYDRODYNAMICS» και προκαλεί περισσότερα από 300,000 παιδιά σε όλο τον κόσμο, να μάθουν τα πάντα για το νερό και την χρήση του. Τα παιδιά λειτουργώντας ως μικροί μηχανικοί και επιστήμονες καλούνται να λύσουν προβλήματα και να σκεφτούν ιδέες. Ποιες είναι οι χρήσεις του νερού, πώς μπορούμε να το κινήσουμε και ποια τα οφέλη μας από αυτό; Τι μπορεί να κάνει η δύναμη της ροής και πού χρησιμοποιείται είναι μερικά από τα ερωτήματα που τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν μέσα από την ομαδική δουλειά.
Η έναρξη του φετινού διαγωνισμού πραγματοποιείται τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο του 2018 με προκριματικούς σε Αθήνα, Βόλο, Θεσσαλονίκη, Κρήτη & Ξάνθη. Από τις ομάδες που συμμετέχουν, το 1/3 θα εξασφαλίσει τη συμμετοχή του στο μεγάλο τελικό που θα πραγματοποιηθεί στις 4 και 4 Μαρτίου του 2018 στη Θεσσαλονίκη.
Αποκλειστικός διοργανωτής του διαγωνισμού για την Ελλάδα και την Κύπρο είναι το Φιλεκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο eduACT που έχει σαν στόχο την προώθηση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών και την τεχνολογία.
Στον προκριματικό της Θεσσαλονίκης , που συνδιοργανώνεται από την eduACT και τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης , 65 ομάδες από όλη τη Βόρεια Ελλάδα, νησιωτική και ηπειρωτική, καλούνται να διαλέξουν και να λύσουν ένα ρεαλιστικό πρόβλημα σχετικά με το νερό, σε μία μεγάλη γιορτή μάθησης και διασκέδασης που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 10 & την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου στο περίπτερο 12 της ΔΕΘ Helexpo.
Και μην ξεχάσετε..! Η αρχή του προκριματικού πραγματοποιείται μέσα από ένα μεγάλο event που αποτελεί το εναρκτήριο πάρτι του διαγωνισμού, το Kick off event που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου, στις 19:00 μ.μ. στο μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Βορείου Ελλάδος , το Mediterranean COSMOS.
Στην παρουσίαση του event θα βρίσκεται ο Ambassador του FLL, Σπύρος Χαριτάτος μαζί με τους ψυχαγωγούς της eduACT.
Master Χορηγός του FIRST LEGO League στην Ελλάδα για τη φετινή σεζόν «HYDRODYNAMICS» η INTRASOFT International – παγκόσμια εταιρεία στον τομέα της Πληροφορικής, στα πλαίσια της θεματικής «2018 Year of Coding», η οποία εστιάζει στην προώθηση των coding δεξιοτήτων σε μικρούς και μεγάλους , καθώς και το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΔΙΟΣ, που μεταφέρει το μήνυμα του διαγωνισμού “I AM YOUR NATURAL POWER” .
Με εφαρμογή σε πολλούς τομείς και με πολλά οφέλη, η ρομποτική αποτελεί το μέλλον και επειδή το μέλλον ανήκει στα παιδιά, ευχόμαστε απλά για μια ακόμη χρονιά καλή επιτυχία σε όλους !
Όσο πιο υγιείς είναι οι “ρίζες” τόσο πιο υγιή “καρπό” θα δώσουν. Aν υποθέσουμε πως κάθε οικογένεια είναι ένας νέος σπόρος, που καλλιεργείται με την ελπίδα πως ο καρπός που θα γεννηθεί θα είναι δυνατός, υγιής και ανθεκτικός, στην περίπτωση της οικογένειας θα μπορούσαμε να πούμε πως οι γονείς είναι οι “ρίζες” αυτού του νέου σπόρου και τα παιδιά ο “καρπός” του.
“Το Σχολείο Αλλιώς” ξεκινά τη συνεργασία του με τον ψυχολόγο-ψυχοθεραπευτή Λευτέρη Κομπατσιάρη.
Σε μια εποχή που όλα αλλάζουν ραγδαία και οι απαιτήσεις αυξάνονται, εμείς οι γονείς νιώθουμε συχνά αβοήθητοι να διαχειριστούμε τις καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν με τα παιδιά μας. Η συμμετοχή στις σχολές γονέων δίνει τη δυνατότητα της εμπειρίας της συμμετοχής σε ομάδα, η οποία δεν παρέχει μόνο πλούσιες ιδέες και γνώσεις, αλλά μέσα από βιωματικές ασκήσεις, ανοιχτή συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών, ατομικές και ομαδικές ασκήσεις, βοηθάει τους συμμετέχοντες να επικοινωνούν ουσιαστικά, να εξελίσσονται και να διαφοροποιούνται. Με αυτό τον τρόπο οι γονείς ενδυναμώνονται και αποκομίζουν ευχαρίστηση και χαρά από την άσκηση του ρόλου τους.
Στις 14/02 ο Λευτέρης θα είναι εδώ για να ακούσει τους προβληματισμούς και τις ανάγκες των γονέων σχετικά με το μεγάλωμα των παιδιών τους.
Θα εξηγήσει τι είναι η Σχολή Γονέων και ποιο θα είναι το πλαίσιο λειτουργίας.
Παιδική Θεατρική παράσταση βασισμένη στο παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά «Ο Χιονάνθρωπος και το κορίτσι» από την Θεατρική Ομάδα Εξαιρέσεις.
Ο Τουρτούρι, ένας χιονάνθρωπος, υπόσχεται στο κορίτσι που τον έφτιαξε να μη λιώσει ποτέ. Γι’αυτό, ξεκινά ένα μεγάλο κι επικίνδυνο ταξίδι για το Βόρειο Πόλο. Θα περάσει από τη χώρα των ψωνιστών ανθρώπων που δίνουν αξία μόνο στο χρήμα και την κατανάλωση. Θα παγιδευτεί στην χώρα των λασπανθρώπων που εχθρεύονται την καλοσύνη και την ομορφιά της ζωής. Θα περιπλανηθεί στην πολιτεία των ανθρώπων με τα κίτρινα καπέλα που με τους παράλογους νόμους της καταπιέζει και περιορίζει την ελευθερία των πολιτών της… Για να γλιτώσει από τον Καπελονόμο της Κιτρινοχώρας θα κρυφτεί μέσα σε ένα ψυγείο, ειδική παραγγελία του αυτοκράτορα της Παταρογονίας για να κλείνει μέσα σ’αυτό τους πιγκουίνους της προσωπικής του ακολουθίας όταν κάνουν αταξίες. Θα καταφέρει να φτάσει στο Βόρειο Πόλο και , άραγε, υπάρχει ο «Βόρειος Πόλος»; Θα τηρήσει την υπόσχεσή του να ζήσει για πάντα και να μη λιώσει ποτέ; Το «ποτέ» είναι πιο μεγάλο από το «πάντα» ή πιο μικρό;
Συντελεστ΄ες
Σκηνοθεσία: Νικόλας Λαμπάκης
Σκηνικά-Κουστούμια: Γαβριήλ Αθανασιάδης
Οργάνωση παραγωγής: Αντωνία Μπουγέλη
Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Βασίλης Παπαχρήστος, Κωνσταντίνος Κούτρης, Νεκταρία Τσοπανέλη, Μαρία Μαντζανά, Παναγιώτης Σιδεράς, Μάγδα Βουκελάτου, Αγγέλα Παπάζογλου, Λευτέρης Τραχανίδης, Καλυψώ Μπαλκατζοπούλου, Παναγιώτης Μέγγουλης
Τo 8ο ”Στηρίζουμε…Παίζοντας” έρχεται στον πολυχώρο WE πιο ξέφρενο και αποκριάτικο από ποτέ!
Tο Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας συνδιοργανώνει με την Αρωγή Θεσσαλονίκης την 8η ολοήμερη εκδήλωση με τίτλο: «Στηρίζουμε …Παίζοντας», την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2018, από τις 11:00 έως τις 20:00.
Ο σκοπός της εκδήλωσης είναι η συλλογή τροφίμων για τις άπορες οικογένειες που στηρίζει η ΑΡΩΓΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και πραγματοποιείται στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της ομάδας, με στόχο τόσο την ευαισθητοποίηση του κοινού όσο και την έμπρακτη συμμετοχή του σε θέματα εθελοντισμού και αλληλεγγύης.
Η Αρωγή Θεσσαλονίκης είναι μια ομάδα εθελοντών πολιτών, οι οποίοι δε δέχονται χρήματα ούτε φάρμακα, αλλά συγκεντρώνουν καθημερινά τρόφιμα μακράς διαρκείας και είδη πρώτης ανάγκης, τα οποία προσφέρονται σε οικογένειες μονογονεϊκές, σε οικογένειες που και οι δυο γονείς είναι άνεργοι και γενικώς σε άτομα που η κρίση τα έφερε σε στάδιο οριακής επιβίωσης ακόμα και εξαθλίωσης.
Εθελοντικά και αφιλοκερδώς θα συμμετέχει ο Γιώργος Χρανιώτης!
11:00 – 15:00 Great Escape Thessaloniki παιχνίδια γρίφων
11:00 – 11:30 Παρουσίαση του Ολυμπιακού αθλήματος Ξίφους Μονομαχίας και διαδραστικό μάθημα για παιδιά-Λέσχη Ξιφασκίας Θεσσαλονίκης
11:30 – 12:00 “Χορεψτε μαζί μας” σχολή Ραχηήλ Θεοφάνους
12:00 – 13:00 Survivor Παίζω & Ανακυκλώνω AddArt
12:30 – 13:00 Bild Language with Robotics – Galileo Galilei
13:00 – 14:00 Ο Γιώργος Χρανιώτης αφηγείται και οι “ΤΡΕΙΣ μικροί σε ΜΠΕΛΑΔΕΣ” του Θεόφιλου Καρδόπουλου ζωντανεύουν μέσα από τις ζωγραφιές των παιδιών
14:00 – 15:00 Yoga για παιδιά με το Buddha Libre Yoga Studio
15:00 – 15:30 “Παιχνίδια της γειτονιάς” Πωλίνα Κοκορογιάννη
15:30 – 16:00 Zumba για μικρους και μεγάλους Αλεξάνδρα Μπίτη
15:00 – 18:00 Ο Κόκκινος Σκούφος προσφέρει γλυκιές στιγμές με Παραδοσιακούς λουκουμάδες
16:00 – 17:00 Επίδειξη Πρώτων Βοηθειών για παιδιά και γονείς από την ΕΠ.ΟΜ.Ε.Α.
17:00 – 18:00 Μουσικοχορευτικό αποκριάτικο πάρτι από τις Τρίλλιες
18:00 – 19:00 AcroYoga για Παιδιά:Πτήσεις – Yoga και Μασσάζ με το Buddha Libre Yoga Studio
19:00 – 20:00 “MaCKaRaTa!” από το ΝΤΟΥέΝΤΕ Θέατρο & Τέχνη
ΟΛΟΗΜΕΡΑ
Face Painting από τα Πολύχρωμα Πινέλα και τα 14ο & 8ο ΕΠΑΛ Θεσ/νίκης
Αποκριάτικες κατασκευές
Τοίχος αναρρίχησης
Γαϊτανάκια
…και πολλά δώρα και εκπλήξεις!!!
Εκεί θα είναι και η Επίλεκτη Ομάδα Ειδικών Αποστολών Δήμου Θεσσαλονίκης ΕΠ.ΟΜ.Ε.Α.
Όλοι όσοι παίρνουν μέρος θα συμμετέχουν εθελοντικά και αφιλοκερδώς
Άμεσες ανάγκες σε τρόφιμα και λοιπά είδη:
Ελαιόλαδα, Σπορέλαια
Ντοματοχυμούς, Κέτσαπ
Αλάτια, Ξύδια, Χυμός λεμόνι (για μαγείρεμα)
Όσπρια (φακές,ρεβίθια)
Mέλια, πραλίνες
Πρωινά (γάλατα μακράς διάρκειας, κακάο, δημητριακά, φρυγανιές, κομπόστες, καφέδες, κέικ κλπ)
Ζαχαρώδη (μπισκότα, κράκερς, μπάρες δημητριακών, κρουασάν κλπ)
Κονσέρβες διάφορες, Πουρέ πατάτας
Χαρτί υγείας, Χλωρίνες και καθαριστικά γενικής χρήσης
Είδη προσωπικής υγιεινής (σαμπουάν, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, κρεμοσάπουνα, σερβιέτες κλπ), Πάνες ακράτειας Νο large
Παιδικές πάνες Νο 3, 4, 5 και 6, Μωρομάντιλα, Παιδικά σαμπουάν και αφρόλουτρα
Απορρυπαντικά ρούχων, Απορρυπαντικά πιάτων
…Θερμή παράκληση όχι ζυμαρικά και κριθαράκι.
Έχετε επισκεφθεί ποτέ το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Κολεγίου Δελασάλ;
Με αφορμή την εκδήλωση που διοργανώνει το σχολείο για μαθητές νηπιαγωγείου και τους γονείς τους, δίνεται η ευκαιρία στο κοινό να το επισκεφτεί.
Η Σχολική Σύμβουλος Δρ. Σοφία Βαβέτση, με περιοχή ευθύνης τη 16η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής και το Κολέγιο “ΔΕΛΑΣΑΛ” συνδιοργανώνουν ομιλία – εκδήλωση με θέμα τη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό και τίτλο: “Μετάβαση στο δημοτικό σχολείο. Χτίζοντας γέφυρες.”.
Στην ομιλία θα αναπτυχθούν θέματα όπως:
Για τους μικρούς επισκέπτες θα υλοποιηθεί στον χώρο του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Κολεγίου, σε συνεργασία με το βιβλιοπωλείο “Παραμυθούπολη”, εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ενώ σε αίθουσες του Δημοτικού «ΔΕΛΑΣΑΛ» θα λειτουργούν εργαστήρια Ρομποτικής και Lego Maths. Τα παιδιά θα παίξουν, θα εξερευνήσουν και θα ανακαλύψουν πολλά από τα μυστικά της έκθεσης αυτής! Άλλωστε μόνο έτσι ευχαριστιέται κανείς τη βόλτα σ’ ένα μουσείο και κυρίως όταν είναι 5 χρονών!
*η δράση αφορά αποκλειστικά παιδιά νηπιαγωγείου
*παράλληλα θα υπάρχουν κι άλλες δράσεις για τα παιδιά (ρομποτική και lego maths)