Πέντε νέα εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες τις σχολικές βαθμίδες με αφορμή την έκθεση με τίτλο «Ιβάν Κλιούν. Υπερβατικά τοπία. Ιπτάμενα γλυπτά. Φωτεινές σφαίρες» που παρουσιάζεται στο MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη (Μονή Λαζαριστών, Θεσσαλονίκη), έως τις 16 Ιανουαρίου 2022.
Τα προγράμματα αφορούν όλες τις σχολικές βαθμίδες.
Δείτε τα αναλυτικά:
«Ιπτάμενα χρώματα» για μαθητές νηπιαγωγείου & Α’ Δημοτικού
Στο πρόγραμμα οι μαθητές θα εξοικειωθούν με τα γεωμετρικά σχήματα και τον κόσμο των χρωμάτων. Με αφορμή τα έργα του Ρώσου καλλιτέχνη Ιβάν Κλιούν, θα πειραματιστούν, θα κάνουν βιωματικά παιχνίδια μουσικής και θα κατασκευάσουν ένα ομαδικό μόμπιλε, το οποίο μπορούν να το διακοσμήσουν στην τάξη τους.
Διάρκεια: 60’
Στόχοι:
- Εξοικείωση με το μουσείο και τα έργα του Ιβάν Κλιούν.
- Αναγνώριση και ονοματοδοσία γεωμετρικών σχημάτων και χρωμάτων.
- Εξοικείωση με ηχητικούς αυτοσχεδιασμούς
- Πειραματισμός με ομαδική τρισδιάστατη κατασκευή
- Εξάσκηση της παρατηρητικότητας
- Ενθάρρυνση της ελεύθερης έκφρασης και βίωμα μιας ψυχαγωγικής εμπειρίας.
«Το φως και η σκιά του», για μαθητές Β’, Γ’ & Δ’ Δημοτικού
Στο πρόγραμμα οι μαθητές θα εξοικειωθούν με το φως και τη σκιά στο έργο τέχνης. Με αφορμή τα έργα του Ρώσου καλλιτέχνη Ιβάν Κλιούν, θα πειραματιστούν, θα κάνουν βιωματικά παιχνίδια παρατήρησης και θα κατασκευάσουν ένα ομαδικό έργο, το οποίο μπορούν να το διακοσμήσουν στην τάξη τους.
Διάρκεια: 80’ – 90’
Στόχοι:
- Εξοικείωση με το μουσείο και τα έργα του Ιβάν Κλιούν
- Αναγνώριση των τρόπων αποτύπωσης του φωτός και της σκιάς στο έργο τέχνης.
- Πειραματισμός αποτύπωσης της σκιάς μέσω της ζωγραφικής.
- Εξάσκηση της παρατηρητικότητας
- Ενθάρρυνση της ελεύθερης έκφρασης και βίωμα μιας ψυχαγωγικής εμπειρίας.
«Ισορροπίες» για μαθητές Ε’& ΣΤ’ Δημοτικού
Στο πρόγραμμα οι μαθητές θα εξοικειωθούν με την έννοια της ισορροπίας στο έργο τέχνης. Με αφορμή τα έργα του Ρώσου καλλιτέχνη Ιβάν Κλιούν, θα πειραματιστούν, θα κάνουν βιωματικά παιχνίδια παρατήρησης και θα κατασκευάσουν ένα ομαδικό έργο μόμπιλε, το οποίο μπορούν να το διακοσμήσουν στην τάξη τους.
Διάρκεια: 90’
Στόχοι:
- Εξοικείωση με το μουσείο και τα έργα του Ιβάν Κλιούν.
- Προσέγγιση της έννοιας της ισορροπίας και της αρμονίας στην εικαστική σύνθεση.
- Ανάπτυξη λεξιλογίου περιγραφής του έργου τέχνης
- Πειραματισμός με τρισδιάστατο παιχνίδι ισορροπίας.
- Πειραματισμός με ομαδική τρισδιάστατη κατασκευή.
- Εξάσκηση της παρατηρητικότητας
- Ενθάρρυνση της ελεύθερης έκφρασης και βίωμα μιας ψυχαγωγικής εμπειρίας.
«Κριτικός τέχνης & επιμελητές/τριες» για μαθητές Γυμνασίου
Στο πρόγραμμα οι μαθητές θα ξεναγηθούν στην έκθεση με έργα του Ιβάν Κλιούν και στη συνέχεια θα συμμετέχουν σε βιωματικό παιχνίδι ρόλων, εξοικείωσης με τη λειτουργία του μουσείου και το εννοιολογικό πλαίσιο με βάση το οποίο στήνεται μια έκθεση. Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα κληθούν να επιλέξουν έργα σύμφωνα με συγκεκριμένη θεματική και να επιχειρηματολογήσουν πάνω στις επιλογές τους.
Διάρκεια: 90’-100’
Στόχοι:
- Εξοικείωση με το μουσείο και τα έργα του Ιβάν Κλιούν.
- Προσέγγιση των βασικών κινημάτων της ρωσικής πρωτοπορίας και σύγκριση με τα αντίστοιχα κινήματα της ιστορίας της τέχνης στην Ευρώπη.
- Ανάπτυξη λεξιλογίου περιγραφής του έργου τέχνης
- Εξοικείωση με τη λειτουργία του μουσείου και των ρόλων του/της κριτικού τέχνης και του/της επιμελητή/τριας.
- Εξάσκηση της παρατηρητικότητας και ενίσχυση της αυτοπεποίθησης μέσω ανάθεσης ελεύθερης επιλογής.
- Ενθάρρυνση της ελεύθερης έκφρασης και βίωμα μιας ψυχαγωγικής εμπειρίας.
«Δυναμικές ταυτότητες & προσωπικές ιστορίες» για μαθητές Λυκείου
Στο πρόγραμμα οι μαθητές θα ξεναγηθούν στην έκθεση με έργα του Ιβάν Κλιούν, θα δουλέψουν πάνω στην έννοια της ταυτότητας μέσα από βιωματικές και δημιουργικές δράσεις, θα προσεγγίσουν τα κινήματα της ρωσικής πρωτοπορίας μέσα από τα έργα του Ιβαν Κλιούν και θα πειραματιστούν φωτογραφικά με χρωματιστά φίλτρα.
Διάρκεια: 90’ – 100’
Στόχοι:
- Εξοικείωση με το μουσείο και τα έργα του Ιβάν Κλιούν.
- Διερεύνηση του τι ορίζει την ταυτότητά μας είτε ως καλλιτέχνες, είτε ως επισκέπτες.
- Προσέγγιση των βασικών κινημάτων της ρωσικής πρωτοπορίας και σύγκριση με τα αντίστοιχα κινήματα της ιστορίας της τέχνης στην Ευρώπη.
- Ανάπτυξη λεξιλογίου περιγραφής του έργου τέχνης
- Ανάδυση συναισθημάτων και επιθυμιών μέσα από την τοποθέτηση του εαυτού μας μέσα σε ένα από τα τοπία του καλλιτέχνη.
- Εξάσκηση της παρατηρητικότητας και ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών.
- Προσέγγιση των χρωματικών μελετών του καλλιτέχνη μέσω φωτογραφικής άσκησης με φίλτρα.
- Ενθάρρυνση της ελεύθερης έκφρασης και βίωμα μιας ψυχαγωγικής εμπειρίας.
Χρήσιμες Πληροφορίες
Κρατήσεις για σχολικές ομάδες στο τηλ. 2310 589222, Δευτέρα – Παρασκευή 10:00 – 16:00.
Κόστος συμμετοχής: 1€/το άτομο
Η είσοδος των εκπαιδευτικών και συνοδών είναι δωρεάν, όπως και η είσοδος των ειδικών & διαπολιτισμικών σχολείων, σχολείων δεύτερης ευκαιρίας και ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων.
Οργάνωση, σχεδιασμός & εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων:
Χριστίνα Παπαϊωακείμ, Μουσειολόγος
Μαρία Κεχαγιόγλου, Μουσειολόγος
Εύη Παπαβέργου, Επιμελήτρια εκπαίδευσης
Γράψτε το σχόλιό σας
Αν θέλετε να λαμβάνετε το εβδομαδιαίο newsletter των Πυγολαμπίδων παρακαλώ κάντε εγγραφή εδώ.
Δείτε τους όρους χρήσης της ιστοσελίδας μας.