Σεμινάριο & Ομιλία – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Πώς θα εμπνεύσουμε τα παιδιά μας να αγαπήσουν την τροφή;

Happinest event για γονείς: «Πώς θα εμπνεύσουμε τα παιδιά μας να αγαπήσουν την τροφή;»

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου στο χώρο του Happinest θα βρίσκεται ο διαιτολόγος – διατροφολόγος Αριστείδης Πατρινός, που θα βοηθήσει τους γονείς να βρουν τρόπους διαχείρισης σε όλα όσα τους απασχολούν σχετικά με τη διατροφική συμπεριφορά και διαπαιδαγώγηση των παιδιών, όσο εκείνα θα βρίσκονται στον παράδεισο του messy play λίγο πιο δίπλα!

 

Θεματολογία σεμιναρίου:

  • Η εποχή που ζούμε
  • Η βιομηχανία των τροφίμων
  • Η δύναμη της διαφήμισης
  • Σύγχρονο parenting
  • Προτεραιότητα ή προτεραιότητες;
  • Οι οθόνες στη ζωή μας
  • Η αποξένωση από την τροφή και τη φύση
  • Πώς επιλέγει ένα παιδί τι θα φάει;
  • Διατροφική διαπαιδαγώγηση των παιδιών
  • Υγιής σχέση με το σώμα και το φαγητό
  • Η σύνδεση με το σώμα μας
  • Η σύνδεση με τη φύση και την τροφή
  • Q&A με τους γονείς

 

Σχολή Γονέων: Δικαιώματα, υποχρεώσεις και διαχείριση της αρνητικής συμπεριφοράς των παιδιών

Το The School Project διοργανώνει μία θεματική συνάντηση αφιερωμένη στα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις και τη διαχείριση της αρνητικής συμπεριφοράς των παιδιών, το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου στις 17:00, στον χώρο του, στην Αλεξανδρείας 63.

Η εισήγηση θα πραγματοποιηθεί από τη σύμβουλο ψυχικής υγείας Γιώτα Καραχλέ, με εξειδίκευση στη Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία, τη Συστημική Θεραπεία και τη Δραματοθεραπεία. Στόχος της συνάντησης είναι η παροχή πρακτικών γνώσεων και εργαλείων προς τους γονείς, ώστε να κατανοούν βαθύτερα τις ανάγκες των παιδιών και να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις προκλήσεις της καθημερινότητας. Παράλληλα αποτελεί μια όμορφη ευκαιρία για όλους τους γονείς που επιθυμούν να ενισχύσουν τη σχέση με τα παιδιά τους και να κατανοήσουν βαθύτερα τις ανάγκες τους.

Ειδικότερα σ’ αυτή τη συνάντηση θα διερευνηθούν τα παρακάτω θέματα:

  • Ποια είναι τα θεμελιώδη δικαιώματα των παιδιών
  • Τι σημαίνει υγιής γονεϊκή υποχρέωση
  • Πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις στην καθημερινότητα
  • Πρακτικές προσεγγίσεις για αρνητικές συμπεριφορές

 

Η Σχολή Γονέων απευθύνεται σε όλους τους γονείς που επιθυμούν να συμμετάσχουν.

Η γνώση μάς ενδυναμώνει. Ας τη μοιραστούμε!

Ημερίδα Ψυχικής Υγείας

Η Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης προσκαλεί το κοινό στην Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025, που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2025, από τις 10:00 έως τις 18:00, στις εγκαταστάσεις της Σχολής. Η εκδήλωση είναι αφιερωμένη στην προώθηση της ψυχικής υγείας, της αυτοφροντίδας και της εσωτερικής ενδυνάμωσης.

Η πρωτοβουλία διοργανώνεται από την ψυχολόγο του σχολείου, κα. Σοφία Σπυριάδου. Στόχος της Ημέρας είναι η ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία της ψυχικής υγείας, η παρουσίαση πρακτικών στρατηγικών για την καθημερινή ζωή και η δημιουργία ενός χώρου για διάλογο και έμπνευση, για παιδιά, εφήβους και ενήλικες.

 

Κύρια σημεία προγράμματος:

  • Ομιλίες από ειδικούς ψυχικής υγείας, με παρουσίαση ερευνητικών δεδομένων και πρακτικών συμβουλών.
  • Διαδραστικά εργαστήρια για γονείς, παιδιά και ενήλικες, που ενισχύουν την αυτοφροντίδα, την ανθεκτικότητα και τη συναισθηματική νοημοσύνη.
  • Δράσεις σύνδεσης και συνεργασίας, που ενθαρρύνουν την επικοινωνία, την αλληλοϋποστήριξη και τη συλλογική συμμετοχή.

 

Η Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025 απευθύνεται σε όλους τους ενδιαφερόμενους, που θέλουν να ενημερωθούν για θέματα ψυχικής υγείας, να εμπνευστούν και να ανακαλύψουν τρόπους για την εσωτερική τους ενδυνάμωση.

«Η εκδήλωση αυτή αποτελεί ευκαιρία να ευαισθητοποιηθούμε σχετικά με την ψυχική υγεία και να αποκτήσουμε πρακτικά εργαλεία για την καθημερινή ζωή. Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου η μάθηση, η επικοινωνία και η αυτοφροντίδα συνυπάρχουν», δηλώνει η κα. Σπυριάδου.

 

Αναλυτικά το πρόγραμμα

ΟΜΙΛΙΕΣ

10:00 – 10:30 ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ ΜΕ ΒΙΝΤΕΟ για την Ψυχική Υγεία – Τι είναι η Ψυχική υγεία; Σοφία Σπυριάδου, Ψυχολόγος της Γερμανικής Σχολής Θεσσαλονίκης

10:30 – 11:15 Γονεϊκό Burnout – Κωνσταντίνος Ρετσέλης, Ψυχίατρος – Ψυχοθεραπευτής – (ακολουθεί εργαστήρι με τεχνική χαλάρωσης)

11:15 – 12:15 Η σημασία του ελεύθερου χρόνου στα παιδιά με δυσκολίες και η συμβολή του στην ανάπτυξη – Ελένη Καλαθά, Ειδική Παιδαγωγός – Χριστίνα Ροδοπούλου, – (ακολουθεί εργαστήρι με πρακτικές εφαρμογές)

12:15 – 13:15 Μιλάμε Ανοιχτά – Δυναμώνουμε Μαζί: -Το Σχολείο ως Κοινότητα Φροντίδας- για γονείς, εκπαιδευτικούς και έφηβους – Μερόπη Σίμου, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια

13:30 – 15:00 Όταν το φαγητό γίνεται φωνή: Ψυχολογικές διαστάσεις των διατροφικών διαταραχών στην εφηβεία και στην ενήλικη ζωή- για γονείς, εκπαιδευτικούς και έφηβους Ευαγγελία Μαρία Τσαπάκη, Αναπλ. Καθηγήτρια Ψυχιατρικής ΑΠΘ Σοφία Σπυριάδου, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια.

15:30 – 17:00 Καλώς απαγορεύονται τα social media στους έφηβους;- Μια ματιά στο ψυχιατρικό-νευροβιολογικό αποτύπωμα στον παιδικό εγκέφαλο – Άννα Μαρία Φύτρου, Ψυχίατρος παιδιού και εφήβου, Λωζάννη- Ελβετία.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

10:00 – 10:30 ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ ΜΕ ΒΙΝΤΕΟ για τη Ψυχική Υγεία

11:30 – 12:15 Εργαστήρι Γονέων και Ενηλίκων – Jacobson΄s muscle relaxation technique – Κωνσταντίνος Ρετσέλης, Ψυχίατρος- Ψυχοθεραπευτής Σημαντικό: Κάθε συμμετέχοντας θα χρειαστεί μια πετσέτα, στρώμα (mat) γυμναστικής ή κουβέρτα

12:15 – 13:45 Εργαστήρι Γονέων – Ο «αδιάφορος» έφηβος, η «νευρική» μαμά, ο «σοβαρός» πατέρας: Ταμπέλες και χαρακτηρισμοί μέσα στην οικογένεια Κατερίνα Αντωνιάδου, Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπεύτρια

14:00 – 15:30 Εργαστήρι Γονέων – Παιδί με αυτοπεποίθηση & ο ρόλος του γονέα Αναστασία Βαρβάρα, Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπεύτρια

16:15 – 17:30 Εργαστήρι Γονέων – Εργαστήριο γονεϊκών δεξιοτήτων για την εφηβεία – Κατερίνα Στραβοράβδη, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια

15.30-16.15 Εργαστήρι Γονέων και Μαθητών (από 9 ετών) – Με στρατηγικές μελέτης και αυτοοργάνωση, ενεργά κατά του μαθησιακού στρες και της πίεσης. Σοφία Νικολαΐδου, Ειδική Παιδαγωγός

 

ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

10:00 – 10:30 ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ ΜΕ ΒΙΝΤΕΟ για την Ψυχική Υγεία

10:30 – 12:00 Εργαστήρι παιδιών (ηλικίες 6-9) – Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων – Δήμητρα Τσισμαλίδου, Θεατρολόγος-Δραματοθεραπεύτρια

12:15 – 13:00 Εργαστήρι παιδιών και γονέων – “Ας παίξουμε!” – Ελένη Καλαθά, Ειδική Παιδαγωγός- Χριστίνα Ροδοπούλου, Λογοθεραπεύτρια- Ελένη Παππά, Β. Εργοθεραπείας

13:30 – 14:15 Βιωματικό εργαστήρι-παρουσίαση – «Μαθαίνω να Νιώθω τα Συναισθήματα μου μέσα από το Παραμύθι» – Μια βιωματική παρουσίαση για μικρούς και μεγάλους, βασισμένη στο βιβλίο «Ίριδα & Ωρίωνας Ταξίδι στη Χώρα των Συναισθημάτων» Χριστίνα Σαπουνά, Συγγραφέας

 

Περισσότερες πληροφορίες δείτε ΕΔΩ.

Δηλώσεις Συμμετοχής ΕΔΩ.

 

«Εκπαίδευση & Τέχνη: Μία Γέφυρα για τις Δεξιότητες του Μέλλοντος»

Μία ανοιχτή Επιμορφωτική Ημερίδα  από το Κέντρο Εκπαιδευτικής Αριστείας «Κασσάνδρα» για εκπαιδευτικούς, φοιτητές/τριες Παιδαγωγικών και Καλλιτεχνικών Σπουδών και στελέχη εκπαίδευσης

Κεντρική ομιλήτρια: Dr. Katharine Hoare, Education Manager, The British Museum, UK

 

Ο ρόλος της τέχνης ως μέσου σύνδεσης της γνώσης με την έκφραση και ως εργαλείου που μεταμορφώνει τη μαθησιακή διαδικασία σε χώρο πειραματισμού, νοήματος και συμπερίληψης βρίσκεται στο επίκεντρο της επιμορφωτικής ημερίδας «Εκπαίδευση και Τέχνη: Μία Γέφυρα για τις Δεξιότητες του Μέλλοντος».  Την ημερίδα διοργανώνει το Kassandra Center for Educational Excellence – Κέντρο Εκπαιδευτικής Αριστείας του Κολλεγίου Ανατόλια, το Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2025, από τις 9:00 π.μ. έως τις 14:30, στις εγκαταστάσεις του Κέντρου στο Κολλέγιο Ανατόλια.

Η ημερίδα, ανοιχτή και δωρεάν για το κοινό, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, καλλιτέχνες, σχολικούς ψυχολόγους, φοιτητές Παιδαγωγικών και Καλλιτεχνικών Σπουδών, καθώς και σε στελέχη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Στόχος της είναι να αναδείξει τον τρόπο με τον οποίο η τέχνη ενισχύει τη μάθηση και συμβάλλει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα όπως η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η πολιτισμική επίγνωση και ο ψηφιακός γραμματισμός. Μέσα από βιωματικά εργαστήρια και διάλογο μεταξύ εκπαιδευτικών και καλλιτεχνών, θα παρουσιαστούν πρακτικές που συνδέουν την καλλιτεχνική πράξη με την παιδαγωγική στόχευση, αξιοποιούν προσεγγίσεις STEAM και προσφέρουν εφαρμόσιμες ιδέες για την ενσωμάτωση της τέχνης στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει με την ομιλία της Dr. Katharine Hoare, Education Manager (Υπεύθυνης Εκμάθησης Σχολείων και Οικογενειών) στο Βρετανικό Μουσείο του Ηνωμένου Βασιλείου. Η κεντρική ομιλήτρια εργάστηκε στο παρελθόν σην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο Ηνωμένο Βασίλειο. Έχει  ακαδημαϊκό υπόβαθρο στην Ιστορία και την Αρχαιολογία και ασχολείται με την ανάπτυξη και υλοποίηση προγραμμάτων για μαθητές/τριες έτσι ώστε τα παιδιά να μαθαίνουν να εκτιμούν την πολιτιστική κληρονομιά. Στο Βρετανικό Μουσείο εργάζεται τόσο σε μακροχρόνια εκπαιδευτικά προγράμματα όσο και σε στοχευμένες μαθησιακές δράσεις για μαθητές/τριες (ηλικίες 5-18) και εκπαιδευτικούς. Η Dr. Hoare υποστηρίζει τον ρόλο της δημιουργικής προσέγγισης στη μουσειακή εκπαίδευση, ώστε οι τα παιδιά να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες για τη ζωή. Η δημιουργικότητα, σε όλες τις μορφές της, βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της πρακτικής, που επιδιώκει να εμπλουτίσει την αλληλεπίδραση των παιδιών με τα εκθέματα του Βρετανικού Μουσείου.

Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν εργαστήρια στις παρακάτω θεματικές ενότητες:

  • Moυσική και Κινηματογράφος
  • Art & Technology: δημιουργία έργων τέχνης με κύριο “υλικό” την τεχνολογία
  • ART FEΕLINGS: Η Τέχνη συναντά την Ψυχολογία
  • Διαμορφώνοντας την Κληρονομιά: Αναδημιουργώντας Νεολιθικά Αγαλματίδια Θεάς από Πηλό
  • Ζωντανεύοντας τη Γεωμετρία και τη Φυσική μέσα από τον Χορό
  • Κυβιστικά πορτρέτα από ανακυκλώσιμα υλικά & Τοιχογραφίες με κοινωνικά μηνύματα
  • Τhe Pulse Art Project (εργαστήριο στα αγγλικά)
  • SciArt
  • Μαγικές Διαδρομές στην Τέχνη και τη Δημιουργική Γραφή
  • Zine Workshop (εργαστήριο στα αγγλικά)
  • Mind the Gap – Προσοχή στο Κενό

Kassandra Center for Educational Excellence (KCEE) – το Κέντρο Εκπαιδευτικής Αριστείας του Κολλεγίου Ανατόλια

Το Κέντρο δημιουργήθηκε το 2021 με σκοπό να ενδυναμώσει τους εκπαιδευτικούς ώστε να καινοτομούν, να ερευνούν, να διδάσκουν και να μαθαίνουν, ώστε να προάγουν την εκπαιδευτική αριστεία προς όφελος της ευρύτερης ακαδημαϊκής κοινότητας. Το Κέντρο υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς, τόσο του Κολλεγίου Ανατόλια όσο και της ευρύτερης ακαδημαϊκής κοινότητας, προσφέροντας: επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, πρόσβαση σε μεθοδολογικά εργαλεία και εξοικείωση με καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις και στρατηγικές που βασίζονται στην έρευνα με γνώμονα την ακαδημαϊκή εξέλιξη παράλληλα με την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.

Μέχρι σήμερα το Κέντρο Εκπαιδευτικής Αριστείας έχει διοργανώσει 85 δωρεάν και ανοιχτά επιμορφωτικά σεμινάρια τα οποία έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι από 2.000 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, σχολικοί ψυχολόγοι, φοιτητές/τριες, καθώς και στελέχη της εκπαιδευτικής κοινότητας, από όλη την Ελλάδα.

Ο ύπνος των παιδιών από 0 – 5 ετών

online workshop

Το Our Nest διοργανώνει ένα διαδικτυακό workshop αφιερωμένο στον βρεφικό και παιδικό ύπνο, με στόχο να προσφέρει στους γονείς και τους επαγγελματίες που εργάζονται με οικογένειες τις απαραίτητες γνώσεις και τα κατάλληλα εργαλεία για να ανταποκρίνονται με σιγουριά και ηρεμία στις ανάγκες των παιδιών.

Δεν χρειάζεται πια ο ύπνος του παιδιού να είναι μια μόνιμη πηγή άγχους, ούτε να βασίζεστε σε πινακάκια και «one size fits all» λύσεις. Δεν είναι ανάγκη να ξυπνάτε μέσα στη νύχτα και να αναρωτιέστε αν ανταποκρίνεστε σωστά ή όχι. Δεν είναι καν απαραίτητο να «εκπαιδεύσετε» το παιδί σας για να μάθει να κοιμάται, γιατί το κάνει ήδη από τότε που ήταν στην κοιλιά σας.

Το workshop της Νατάσας Γιαννακάκη θα δώσει έγκυρες πληροφορίες για να φροντίσετε πρακτικά, με σιγουριά, αυτοπεποίθηση και ηρεμία τον ύπνο του παιδιού σας, με πλήρη ανταπόκριση στις ανάγκες του.

Αφορά γονείς που το παιδί τους:

  • αργεί πολύ να κοιμηθεί το βράδυ
  • δυσκολεύεται να κοιμηθεί τη μέρα ή κάνει μόνο πολύ σύντομους ύπνους
  • ξυπνάει ανά μισή ή μία ώρα κάθε νύχτα
  • ξυπνάει και μένει για 1–2 ώρες ξύπνιο μέσα στη νύχτα ή ξυπνάει πριν τις 6 το πρωί

 

Θα αναλυθούν μεταξύ άλλων:

  • γιατί η εκπαίδευση ύπνου δεν είναι απαραίτητη και τι να κάνετε αντί γι’ αυτό
  • ποια είναι η αλήθεια για τα wake windows και πώς να τα χρησιμοποιείτε χωρίς άγχος
  • αν πρέπει να ακολουθείτε τα Eat–Play–Sleep, Drowsy but awake, Self-soothing και τι δείχνουν τα δεδομένα
  • τι ισχύει με τους μύθους και τους “κανόνες” του ύπνου
  • πότε ο ύπνος δεν είναι φυσιολογικός και πότε χρειάζεται να μιλήσετε με ειδικό
  • πώς μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί να κοιμηθεί –και να ξανακοιμηθεί– με τρόπους που ενισχύουν τη σύνδεση και
  • ποιοι είναι οι πιο συχνοί λόγοι για τα ξυπνήματα, καθώς και πώς να τους φροντίσετε βήμα–βήμα

Εισηγήτρια: Νατάσα Γιαννακάκη, Σύμβουλος Ύπνου Παιδιών & Ενηλίκων

Μεγαλώνουμε μαζί: Παιχνίδι και Ιδέες για την Προσχολική και Σχολική Ετοιμότητα

Happinest Event για γονείς

 

Με μεγάλη χαρά το Happinest Project υποδέχεται το Σάββατο 18 Οκτωβρίου, την ομάδα του ‘Εναρμονίζω’ σε ένα event για γονείς με τίτλο, “Μεγαλώνουμε Μαζί: Παιχνίδι και Ιδέες για την Προσχολική και Σχολική Ετοιμότητα”.

 

Πώς μπορούμε να στηρίξουμε τα παιδιά μας στα πρώτα μεγάλα βήματα της ζωής τους;

Η δράση αυτή είναι αφιερωμένη τόσο στην εισαγωγή των παιδιών στο νηπιαγωγείο όσο και στη μετάβασή τους στο δημοτικό. Στόχος είναι να δοθούν πρακτικά εργαλεία και ιδέες για να στηριχθεί κάθε παιδί και οικογένεια σε αυτά τα σημαντικά στάδια.

 

Πρόγραμμα:

  • Ομιλία για γονείς: Τι σημαίνει προσχολική και σχολική ετοιμότητα, ποια είναι τα βασικά αναπτυξιακά ορόσημα και πώς μπορούμε να ενισχύσουμε τα παιδιά στο σπίτι και στο σχολείο.
  • Δραστηριότητες για παιδιά: Η ομάδα των εργοθεραπευτών και λογοθεραπευτών του θεραπευτικού κέντρου “Εναρμονίζω”, θα παίξει και θα αλληλεπιδράσει με τα παιδιά μέσα από ευχάριστες και δημιουργικές δραστηριότητες, δίνοντας ευκαιρία για φυσική εξερεύνηση των δεξιοτήτων τους.
  • Βιωματικό κλείσιμο για γονείς: Ένας σύντομος κύκλος εμπειρίας και πρακτικών, για να φύγουν οι γονείς με ιδέες που μπορούν να εφαρμόσουν στην καθημερινότητα.

 

Η δράση είναι ανοιχτή σε γονείς και παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Στόχος είναι η υποστήριξη κάθε οικογένειας με απλό, φιλικό και ουσιαστικό τρόπο.

Spielend nah: Γονείς και παιδιά σε διάλογο

Μια εκδήλωση μόνο για γονείς μαζί με τις Πυγολαμπίδες | Στα πλαίσια της έκθεσης: Ich will spielen

Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2025 | 11.00 – 13.00

Μέρος της σειράς: Σάββατα στη Βιβλιοθήκη

 

Η επικοινωνία ανάμεσα σε γονείς και παιδιά μοιάζει όλο και πιο δύσκολη. Τα παιδιά περνούν ατελείωτες ώρες στις οθόνες, οι γονείς κουρασμένοι μπλέκονται σε εντάσεις και θυμούς και η καθημερινότητα συχνά καταλήγει σε αδιέξοδο – είτε πρόκειται για μικρά παιδιά είτε για εφήβους.

Η εκδήλωση «Spielend nah, Eltern und Kinder im Dialog» στο Goethe-Institut Θεσσαλονίκης έρχεται να δώσει μια ανάσα.

Δεν είναι μια θεωρητική διάλεξη, αλλά μια ζωντανή, βιωματική συνάντηση, όπου οι γονείς θα πάρουν ιδέες για να ξαναφέρουν το παιχνίδι και τη χαρά στη σχέση με τα παιδιά τους.

Μέσα από πρακτικές προτάσεις, ιστορίες και απλές εφαρμογές για την καθημερινότητα, θα ανακαλύψουν πώς μπορούν να:

  • αντικαταστήσουν τις ώρες μπροστά σε μια οθόνη με στιγμές αληθινής σύνδεσης
  • μειώσουν την ένταση και να βρουν ξανά το χαμόγελο
  • δώσουν στα παιδιά χώρο να μιλήσουν και να ακουστούν
  • κάνουν τη σχέση τους μαζί τους πιο ζεστή, ουσιαστική και χαρούμενη

 

Η δράση απευθύνεται σε γονείς που αναζητούν απλές και εφαρμόσιμες ιδέες για να κάνουν τον χρόνο με τα παιδιά τους πιο ουσιαστικό και δημιουργικό. Η συνάντηση είναι σχεδιασμένη ώστε να απολαύσουν λίγο «ποιοτικό χρόνο για τους ίδιους», γεμάτο πρακτικές ιδέες για την καθημερινότητα με τα παιδιά τους. Ευπρόσδεκτοι είναι παππούδες και γιαγιάδες.

Η εμψύχωση και η συζήτηση θα γίνουν από την Ιωάννα Σεραφειμίδου, εμπνεύστρια και δημιουργό της πλατφόρμας «Πυγολαμπίδες», με εμπειρία στη δημιουργικότητα, την εκπαίδευση ενηλίκων και την εμψύχωση ομάδων, καθώς και από τη Σόνια Λαζαρίδου, παιδαγωγό και εμψυχώτρια παιδιών και ενηλίκων.

 

Ομιλία: Η σημασία της πρώιμης παρέμβασης στην προσχολική ηλικία

Πώς μπορούν να βοηθηθούν τα παιδιά και οι γονείς/φροντιστές τους

Η Μέριμνα Παιδιού προσκαλεί την Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου, στις 19:30, στην αίθουσα Μανώλης Αναγνωστάκης, στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης, άτομα που εμπλέκονται στη φροντίδα των παιδιών, να παρακολουθήσουν μια πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία για τη σημασία της πρώιμης παρέμβασης στην προσχολική ηλικία.
Θα γίνει παρουσίαση και του έργου της «ΖΕΣΤΗΣ ΑΓΚΑΛΙΑΣ».
Διοργάνωση: Δήμος Θεσσαλονίκης

Κεντρική ομιλήτρια: Ευτέρπη Κολαρά, Λογοθεραπεύτρια, Νηπιαγωγός πρώιμης παρέμβασης, Ειδική παιδαγωγός και Σύμβουλος γονέων

Ομιλήτριες:

  • Χριστίνα Χατζηδημητρίου, Κλινική ψυχολόγος Phd.
  • Πηνελόπη Καραγιάννη, ψυχολόγος Msc, Ζωοθεραπεύτρια.
  • Ευγενία Καραζιώτη, ειδική παιδαγωγός, Ζωοθεραπεύτρια

 

Σεμινάριο Επιμόρφωσης στην Ταξιδιωτική Παιδαγωγική: Αρχές & Καλές Πρακτικές

Ταξιδιωτική Παιδαγωγική: μία πρωτοποριακή, παιδαγωγική προσέγγιση

Για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Δηλώσεις συμμετοχής ΕΔΩ

Η Ταξιδιωτική Παιδαγωγική (Τ.Π.), είναι μια αυτόνομη επιστημονική/παιδαγωγική προσέγγιση που αφορά στην αξιοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος, για την προαγωγή της βιωματικής μάθησης, έξω από τη σχολική τάξη. Στοχεύει στη δραστηριοποίηση των παιδιών στο αστικό, περιαστικό και φυσικό περιβάλλον, και την ταυτόχρονη εκμάθηση δεξιοτήτων ζωής, εντός σχολικού ωραρίου, αλλά εκτός σχολικού πλαισίου.

Το σεμινάριο θα παρουσιάσει τις βασικές αρχές της Ταξιδιωτικής Παιδαγωγικής, τις ψυχολογικές της προεκτάσεις και θα προτείνει καλές πρακτικές μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων.

 

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίου Α’ βάθμιας

10:00 – 11:30  Ε. Παναγοπούλου
  1. Από τον θυμό…στη χαρά | Διαχείριση συναισθημάτων στη σχολική τάξη
  2. Burnout & εκπαιδευτικοί
  3. Παρουσίαση προγραμμάτων Ταξιδιωτικής Παιδαγωγικής

11:30 – 12:00

Διάλειμμα

12:00 – 14:00  Η. Θερμίδης, Ε. Ασπράγκαθου

Βιωματικές Εφαρμογές Ταξιδιωτικής Παιδαγωγικής

 

Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση

Το σεμινάριο αποτελεί μια αυτοτελή επιμορφωτική ενότητα. Ωστόσο, για όσους εκπαιδευτικούς το επιθυμούν, υπάρχει η δυνατότητα να αποκτήσουν την πιστοποίηση στην Ταξιδιωτική Παιδαγωγική ολοκληρώνοντας τρία στάδια:

Στάδιο Ι: Συμμετοχή στο επιμορφωτικό σεμινάριο

Στάδιο ΙΙ: Συμμετοχή σε δράση Ταξιδιωτικής Παιδαγωγικής

Στάδιο ΙΙΙ: Διοργάνωση δράσης με εποπτεία από τον υπεύθυνο της Ταξιδιωτικής Παιδαγωγικής

 

Υπεύθυνοι Σεμιναρίου

Εύχαρις Παναγοπούλου: Ψυχολόγος Υγείας, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Προαγωγής Υγείας, Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ, Διευθύντρια ΠΜΣ «Εφαρμογές Ψυχολογίας στην Υγεία» τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ, Πρόεδρος Κέντρου Επιστήμης, Τέχνης & Οικογένειας ΣύΖευξη

Ηλίας Θερμίδης: Εκπαιδευτικός, Ειδικός Ταξιδιωτικής Παιδαγωγικής, Εργαστήριο Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Τμήμα Ιατρικής, ΑΠΘ

Σεμινάριο Επιμόρφωσης: Σύγχρονα Θέματα Εφηβείας στη Διδασκαλία & στον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό

Μια καινοτόμος βιωματική εκπαιδευτική προσέγγιση | Για Καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης

Δηλώσεις Συμμετοχής ΕΔΩ

 

  • Πώς μπορούν να σχετίζονται ιστορικά πρόσωπα με τις αναζητήσεις των εφήβων σήμερα;
  • Πώς κινητοποιούμε έναν έφηβο να ασχοληθεί ουσιαστικά με την αρχαία Ελληνική Γλώσσα;
  • Τι κοινό έχουν οι ασχολίες των εφήβων σήμερα με σημαντικά ιστορικά γεγονότα;
  • Πώς μπορεί ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός να γίνει ουσιαστικός, ενσυνείδητος και αποτελεσματικός;

 

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις σήμερα στην διδασκαλία των θεωρητικών μαθημάτων στην τάξη είναι η κινητοποίηση και η αναζήτηση σημείων ενδιαφέροντος και ταύτισης με τους σημερινούς εφήβους.

Μέσα από σύγχρονες πρακτικές της επιστήμης της Ψυχολογίας, και της Παιδαγωγικής Επιστήμης, στη διάρκεια του σεμιναρίου θα παρουσιαστούν:

  1. μία νέα βιωματική προσέγγιση για τη διδασκαλία θεωρητικών μαθημάτων συσχετίζοντας τα μαθήματα, με ζητήματα που απασχολούν τους εφήβους σήμερα
  2. τεχνικές για το μάθημα του ΣΕΠ
  3. τα προγράμματα «ΥΠΑΡΧΩ» του προγράμματος Ταξιδιωτικής Παιδαγωγικής του ΑΠΘ

 

Την εκδήλωση θα χαιρετήσει η Κα Μίνα Φιλιοπούλου, Πρόεδρος Βαφοπούλειου Πνευματικού Κέντρου Δήμου Θεσσαλονίκης.

Υπεύθυνη Σεμιναρίου

Εύχαρις Παναγοπούλου: Ψυχολόγος Υγείας, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Προαγωγής Υγείας, Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ, Διευθύντρια ΠΜΣ «Εφαρμογές Ψυχολογίας στην Υγεία» τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ, Πρόεδρος Κέντρου Επιστήμης, Τέχνης & Οικογένειας ΣύΖευξη

 

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίου Β’ βάθμιας

17:00 – 18:30
  1. Σύγχρονα Θέματα Εφηβείας και Διδασκαλία Φιλολογικών Μαθημάτων.
  2. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός πέρα από τα τεστ. Καθοδηγώντας τους μαθητές μας προς μία ενσυνείδητη επιλογή.

18:30 – 19:00

Διάλειμμα

19:00 -21:00

Παρουσίαση προγραμμάτων «ΥΠΑΡΧΩ» για μαθητές Γυμνασίων – Λυκείων 2025 – 26

 

 

Σεμινάριο: EduLARP in Education

Μεταμόρφωσε τη μάθηση με δράση και φαντασία!

Θέλεις να ενεργοποιήσεις τους μαθητές σου και να μετατρέψεις το μάθημα σε εμπειρία;

Το EduLARP (Educational Live Action Role-Play) από την Aelia, είναι μια πρωτοποριακή εκπαιδευτική μέθοδος που βασίζεται στη βιωματική δράση και το παιχνίδι ρόλων.

Μέσα από το διήμερο σεμινάριο, που θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη από 4 έως 5 Οκτωβρίου:

  • Θα κατανοήσεις τα βασικά στοιχεία του EduLARP και πώς μπορείς να το αξιοποιήσεις στο μάθημά σου
  • Θα μάθεις να σχεδιάζεις δικά σου εκπαιδευτικά σενάρια με θέμα την Ιστορία και το Περιβάλλον
  • Θα έχεις τη δυνατότητα να δώσεις εξετάσεις για διεθνή επαγγελματική πιστοποίηση (NOCN, UK)

Η επιτυχής συμμετοχή ενισχύει το βιογραφικό και ανοίγει νέες προοπτικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Διεθνής πιστοποίηση μέσω εξετάσεων από τον βρετανικό οργανισμό NOCN

Early Bird για τις 10 πρώτες θέσεις!

Κράτηση θέσης εδώ.

Στην πολυθρόνα με την Εύχαρις: «Eγώ…ο Μπαμπάς μου»

Στην πολυθρόνα με την Εύχαρις: «Eγώ…ο Μπαμπάς μου» στο Bασιλικό Θέατρο

Καλεσμένοι: Γιώργος Καπουτζίδης, Θοδωρής Παπακώστας, Χάρης Βαρθακούρης

 

Σε συνέχεια της μεγάλης ανταπόκρισης του κόσμου της Θεσσαλονίκης, στην πολιτιστική ψυχοθεραπεία «Στην πολυθρόνα με την Εύχαρις: Παιδεύουσι Τέκνα» με την Κλέλια Ανδριολάτου και τον Γιώργο Μπένο, έρχονται να καθήσουν τη Δευτέρα 16 Ιουνίου, στις 20.00 στην Πολυθρόνα με την Εύχαρις, σε μια Ανοιχτή Ψυχοθεραπευτική Συνεδρία στη Σκηνή του Βασιλικού Θεάτρου, μπαμπάδες της πόλης μας αλλά και οι Γιώργος Καπουτζίδης, Θοδωρής Παπακώστας και Χάρης Βαρθακούρης.

 

Η Ψυχολόγος Εύχαρις Παναγοπούλου καθοδηγεί το κοινό σε ένα ακόμη πολιτιστικά θεραπευτικό ταξίδι στη σχέση πατέρα παιδιού:

  • Πόσο αυθόρμητος, έμφυτος, ή μαθημένος είναι ο πατρικός ρόλος;
  • Πόσο η σχέση μας με τον πατέρα μας καθόρισε αυτό που είμαστε σήμερα, ή θέλουμε να γίνουμε αύριο;
  • Ποια λόγια ανείπωτα θα θέλαμε η όχι να πούμε στον πατέρα μας;
  • Ποια συναισθήματα έντονα ή αμφίσημα, αντιφατικά αντικρουόμενα χρωματίζουν αυτή τη σχέση;

 

Το ταξίδι πλαισιώνεται από  θεατρική αφήγηση, μουσική και χορό, συνθέτοντας έτσι την Πολιτιστική Ψυχοθεραπεία, μία μοναδική καινοτόμο προσέγγιση, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη τον Απρίλιο που μας πέρασε και αγκαλιάστηκε με μεγάλο ενθουσιασμό από το κοινό της. Μέσα από το συνδυασμό επιστημονικών δεδομένων, ψυχοθεραπείας, και πολιτιστικής δημιουργίας, το κοινό συμμετέχει χωρίς να εκτίθεται, μαθαίνει, ταυτίζεται, ψυχαγωγείται και ανακαλύπτει.

 

Η εκδήλωση “Εγώ…ο Μπαμπάς μου”, που θα πραγματοποιηθεί στο Βασιλικό Θέατρο, διοργανώνεται από το Κέντρο Επιστήμης Τέχνης και Οικογένειας, “ΣΥΖΕΥΞΗ” και το ΠΜΣ «Εφαρμογές της Ψυχολογίας στην Υγεία» του Τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ.

Η εκδήλωση γίνεται για την υποστήριξη του προγράμματος STORY DADS του κέντρου Επιστήμης, Τέχνης και Οικογένειας ΣύΖευξη.  

Το κοινό προσκαλείται να υποστηρίξει για μια ακόμη φορά το όραμα για ένα Κέντρο Τέχνης και Οικογένειας στην πόλη μας!

 

Λίγα λόγια για τη “ΣΥΖΕΥΞΗ”

Το κέντρο Επιστήμης, Τέχνης και Οικογένειας, ΣΥΖΕΥΞΗ είναι ο μοναδικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός σε όλη την Ελλάδα, με έδρα τη Θεσσαλονίκη που αξιοποιεί την επιστημονική γνώση ταυτόχρονα με την καλλιτεχνική δημιουργία  για την  ενδυνάμωση κάθε  οικογένειας στην Ελλάδα σήμερα. Η δομή, μορφή, και δυναμική της οικογένειας σήμερα, αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις με αποτέλεσμα την αποδυνάμωση της. Η ΣΥΖΕΥΞΗ με μια σειρά προγραμμάτων αξιοποιεί την καλλιτεχνική δημιουργία  για να στηρίξει και να ενδυναμώσει τη σύγχρονη οικογένεια και κάθε μέλος χωριστά, στην διαχείριση τόσο των καθημερινών προκλήσεων όσο και των πιο δύσκολων μεταβάσεων (υγείας, τραυματικά γεγονότα, απώλεια, θάνατος, βία)

 

3ο Παιδαγωγικό Συνέδριο Κιλκίς

Η διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κιλκίς, ο σύλλογος εκπαιδευτικών Κιλκίς και ο σύλλογος εκπαιδευτικών Παιονίας διοργανώνουν το 3ο Παιδαγωγικό Συνέδριο Κιλκίς, με θέμα:
«Δημιουργικότητα και Φαντασία στη Σχολική Τάξη».

 

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 24 και την Κυριακή 25 Μαΐου 2025, στο κτήριο των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης Κιλκίς (πρώην ΟΑΕΔ).
Η προσέλευση θα πραγματοποιείται από τις 9.30 έως 10 το πρωί, με έναρξη των εργασιών στις 10 το πρωί.

Η διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα της περιφερειακής ενότητας Κιλκίς, του δήμου Κιλκίς και του δήμου Παιονίας, ενώ υλοποιείται με τη συνεργασία της περιφερειακής διεύθυνσης πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και με τη στήριξη των ιερών μητροπόλεων Πολυανής & Κιλκισίου και Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως & Πολυκάστρου.

Φέτος, η διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κιλκίς εγκαινιάζει μια σταθερή και διαρκή συνεργασία με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.). Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, το συνέδριο τελεί υπό την Επιστημονική Αιγίδα του Ε.Α.Π.

 

Συμμετοχή και Ομιλίες

Στο Συνέδριο έχουν δηλώσει συμμετοχή 225 εισηγητές, με 145 επιστημονικές εισηγήσεις. Οι εργασίες θα παρακολουθηθούν, δια ζώσης και διαδικτυακά, από εκατοντάδες εκπαιδευτικούς και πολίτες, μεταξύ των οποίων και επισκέπτες από άλλους νομούς.

 

Επιστημονικές Ομιλίες & Πολιτιστικά Δρώμενα

Το Συνέδριο αναδεικνύει εκπαιδευτικές πρακτικές και δράσεις με παιδαγωγικό αποτύπωμα, αποτελώντας βήμα επιστημονικού διαλόγου και ανταλλαγής ιδεών και γνώσεων. Σκοπός είναι η παρουσίαση καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων, παιδαγωγικών εφαρμογών και ερευνητικών αποτελεσμάτων από εκπαιδευτικούς και ερευνητές.

Θεματικές Ενότητες:

  • Δραστηριότητες Προσχολικής Αγωγής
  • Διδακτική Γνωστικών Αντικειμένων
  • Συνέργειες μεταξύ Σχολείων
  • Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
  • Τέχνη & Εκπαίδευση
  • Λογοτεχνία & Εκπαίδευση
  • Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση
  • Μάθηση & Παιχνίδι
  • Γονείς & Εκπαίδευση
  • Ειδική Αγωγή
  • Φυσική Αγωγή στο Δημοτικό Σχολείο
  • Ξένες Γλώσσες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
  • Ευρωπαϊκά Εκπαιδευτικά Προγράμματα
  • Τεχνητή Νοημοσύνη & Εκπαίδευση

 

Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης των εργασιών του Συνεδρίου.

 

Δείτε ΕΔΩ το αναλυτικό πρόγραμμα του 3ου Παιδαγωγικού Συνεδρίου Κιλκίς

 

Kamishibai: το πλανόδιο χάρτινο θέατρο

Το Kamishibai (Kami = χαρτί, shibai = θέατρο) είναι μια χαρακτηριστική μορφή αφήγησης με εικόνες που γεννήθηκε στην Ιαπωνία. Το Kamishibai ανήκει σε μια μακρά παράδοση αφήγησης παραμυθιών στον δρόμο, στην οποία ο λόγος και οι εικόνες συνδυάζονται με μια άμεση συνάντηση με το κοινό.

Η συμμετοχή σε μια αφήγηση Kamishibai είναι βίωμα και συγκίνηση. Διασκεδάζεις και κάνεις ερωτήσεις. Μέσω των πινάκων που τρέχουν στο θεατράκι, του ρυθμού, της φωνής, ζωντανεύει η ιστορία και η μάθηση γίνεται παιχνίδι.

Tο kamishibai μπορεί να γίνει όχι μόνο μια δημιουργική θεατρική πρακτική, αλλά και σύμμαχος στην εκμάθηση της ανάγνωσης και να μετατρέψει ένα μάθημα σε μια πιο άμεση και ελκυστική συνάντηση.

Σε αυτές τις δύο ημέρες οι συμμετέχοντες/ ουσες θα επικεντρωθούν στην επινόηση ιστοριών και στη ζωντανή αναβίωσή τους μέσω εικόνων και λέξεων.

 

Το εργαστήριο χωρίζεται σε 3 ενότητες:

  • Μια σύντομη ματιά στην ιστορία του Kamishibai και την πιθανή θεατρική και διδακτική του χρήση
  • Πώς λειτουργεί το Kamishibai και πώς να δημιουργήσουμε μια μικρή ιστορία (γράφοντας, σχεδιάζοντας και φτιάχνοντας τους πίνακες εξερευνώντας τεχνικές σχεδίασης, κολάζ…)
  • Μόλις η ιστορία είναι έτοιμη θα εξερευνήσουμε το ρυθμό και τη φωνή και θα προσπαθήσουμε να την παρουσιάσουμε στην ομάδα.

Το σεμινάριο απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς, γονείς, παιδαγωγούς και όλους όσοι ενδιαφέρονται να εξερευνήσουν τις γλώσσες στην παιδική ηλικία.

Στο εργαστήριο θα χρησιμοποιηθεί το ίδιο έτοιμο ξύλινο θέατρο Dromocósmicas. Αν κάποιος ενδιαφέρεται να αγοράσει ένα παρόμοιο, υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας.

 

Τι να φέρετε μαζί σας:

  • ένα σημειωματάριο και ένα στυλό για προσωπικές σημειώσεις
  • ένα μπλοκ ζωγραφικής Α3
  • διάθεση για παιχνίδι

 

Λίγα λόγια για την Camilla Bombardini:

Γεννημένη στη Βιτσέντζα της Ιταλίας το 1983, είναι ηθοποιός και συνδημιουργός της περιπλανώμενης θεατρικής ομάδας dromocósmicas, με την οποία ταξιδεύει στον κόσμο εδώ και 15 χρόνια με παραστάσεις και μαθήματα για ενήλικες και παιδιά. Εκτός από την υποκριτική και τη σκηνοθεσία, ήταν πάντα υπεύθυνη για όλα τα γραφικά έργα της ομάδας, σχεδιάζοντας κοστούμια και φροντίζοντας το φωτογραφικό υλικό και το μοντάζ βίντεο. Τα παιδικά βιβλία και η εικονογράφηση αποτελούσαν πάντα ένα μεγάλο πάθος και πηγή έμπνευσης που μπόρεσε να ανακαλύψει εκ νέου χάρη στο Kamishibai, το οποίο συνδυάζει το θέατρο και την εικονογράφηση και στο οποίο αφιέρωσε την τελευταία της παράσταση ” Άγριο! οι περιπέτειες ενός μπιζελιού”, το οποίο βραβεύτηκε από το Φεστιβάλ Παιδικού Βιβλίου της Gaillac (Γαλλία).

Εφηβεία στα Αγόρια: Προκλήσεις, Κοινωνικά Πρότυπα & Έμφυλη Ισότητα

Μια συζήτηση με αφορμή την σειρά Adolescence του Netflix

Ο οργανισμός Openous προσκαλεί το κοινό να συμμετάσχει στο Webinar: “Εφηβεία στα Αγόρια – Προκλήσεις, Κοινωνικά Πρότυπα & Έμφυλη Ισότητα”, το οποίο θα πραγματοποιηθεί την 10η Απριλίου 18:00-19:30 διαδικτυακά και η συμμετοχή είναι δωρεάν.

Η εκδήλωση διοργανώνεται με αφορμή τη σειρά Adolescence του Netflix και σκοπό έχει να προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες και πρακτικά εργαλεία για την υποστήριξη των εφήβων αγοριών.

 

Γιατί να συμμετάσχετε:

Η εφηβεία είναι μια περίοδος γεμάτη συναισθηματικές και κοινωνικές προκλήσεις, και τα αγόρια συχνά βιώνουν μοναδικές δυσκολίες λόγω των κοινωνικών προσδοκιών και στερεοτύπων.

 

Το webinar, θα καλύψει:

  • Στατιστικά και δεδομένα που αφορούν τα αγόρια στην εφηβεία, με έμφαση στις ψυχολογικές και κοινωνικές τους ανάγκες.
  • Τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα αγόρια στο σχολείο, στις διαπροσωπικές σχέσεις και στην ανάπτυξη της ταυτότητάς τους.
  • Πώς ο μισογυνισμός και τα στερεότυπα της αρρενωπότητας επηρεάζουν την ψυχική υγεία τους.
  • Πρακτικά εργαλεία για εκπαιδευτικούς και γονείς, ώστε να δημιουργήσουμε ανοιχτές και ουσιαστικές συζητήσεις με τα αγόρια και να υποστηρίξουμε την ανάπτυξή τους.
  • Τι μπορεί να κάνει η κοινωνία για να βοηθήσει στην εξάλειψη των περιοριστικών κοινωνικών προτύπων και στην προώθηση της ευημερίας των εφήβων.

 

Ομιλητές:

  • Δήμητρα Γούναρη – Σύμβουλος Γονέων Gounari Dimitra
  • Νικολέτα Ρεκατσίνα – Εκπαιδευτικός με εξειδίκευση στην ψυχοεκπαίδευση/Διευθύντρια οργανισμού Openous
  • Γιώργος Νικολαΐδης – Υπεύθυνος Συντονισμού & Συν-ιδρυτής του οργανισμού «Συμμαχία των Φύλων» G-All, Gender Alliance Initiative – Η Συμμαχία των Φύλων
  • Σοφία Ζουλούμη – Ψυχολόγος του οργανισμού Openous Sophia Zouloumi

 

Ποιους αφορά:

Το webinar απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, σχολικούς ψυχολόγους, γονείς και κάθε επαγγελματία που εργάζεται με εφήβους και ενδιαφέρεται για τη στήριξή τους σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο της ζωής τους.

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε αυτήν την σημαντική συζήτηση, τους δίνει τη δυνατότητα να ενισχύσουν την υποστήριξη που παρέχουν στους μαθητές τους.

 

Δηλώστε συμμετοχή:

Η συμμετοχή είναι δωρεάν, αλλά απαιτείται εγγραφή. Μπορείτε να εγγραφείτε ΦΟΡΜΑ.

 

 

Οικογενειακοί δεσμοί και αδελφικές σχέσεις

Το Σάββατο 12 Απριλίου στις 12.00 στο DADOO, ο Ιωάννης Γλωσσόπουλος, παιδοψυχολόγος, σύμβουλος γονέων και ιδρυτής του kidnest θα μιλήσει για τους οικογενειακούς δεσμούς και τις αδελφικές σχέσεις.

 

Τι χρειάζεται για να νιώθει ένα παιδί ασφάλεια και σύνδεση μέσα στην οικογένεια; Πώς μπορούν τα αδέλφια να χτίσουν δυνατές σχέσεις;

Σε αυτή την ομιλία, ο Ιωάννης θα μιλήσει για τη σημασία της συναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών και πώς αυτή ενισχύει τον δεσμό της οικογένειας.

Οι γονείς και φροντιστές θα έχουν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις, να μοιραστούν τους προβληματισμούς τους και να λάβουν πρακτικές συμβουλές σε ζητήματα που τους απασχολούν.

Παιδεύουσι Τέκνα;

Στην πολυθρόνα με την Εύχαρις: «Παιδεύουσι Τέκνα»

Καλεσμένοι: Κλέλια Ανδριολάτου, Γιώργος Μπένος

Bασιλικό Θέατρο

 

Μετά τη μεγάλη επιτυχία της εκδήλωσης με θέμα “τα Συγνώμη των Γονιών”, που έλαβε χώρα στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, όπου οι “γονείς” από τη δημοφιλή σειρά ΜΑΕΣΤΡΟ φώτισαν όλες τις πλευρές της σύγχρονης γονεϊκότητας, “στην Πολυθρόνα με την Εύχαρις”, κάθονται τη Δευτέρα 14 Απριλίου, στις 20.00 τα “παιδιά” της επιτυχημένης σειράς.

 

Η Ψυχολόγος, Αν. Καθηγήτρια ΑΠΘ, Εύχαρις Παναγοπούλου, σε μια Ανοιχτή Ψυχοθεραπευτική Συνεδρία στη σκηνή του Βασιλικού Θεάτρου Θεσσαλονίκης, συζητά με την Κλέλια  (Κλέλια Ανδριολάτου) και τον Σπύρο (Γιώργος Μπένος) και καθοδηγεί το κοινό σε ένα μοναδικό ταξίδι με κεντρικά θέματα:

  • Πόσο ξεφεύγουμε τελικά από τα παιδικά μας τραύματα;
  • Πόσο ως ενήλικες αναπαράγουμε ότι ως παιδιά δεχθήκαμε ως θύματα;
  • Μήπως τελικά γινόμαστε οι γονείς, που ως παιδιά απορρίψαμε;

 

Το ταξίδι πλαισιώνεται από  θεατρική αφήγηση, μουσική και χορό, συνθέτοντας έτσι την Πολιτιστική Ψυχοθεραπεία, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη. Μέσα από το συνδυασμό ψυχοθεραπείας, θεάτρου, μουσικής και χορού, το κοινό συμμετέχει χωρίς να εκτίθεται, ταυτίζεται, ψυχαγωγείται και ανακαλύπτει.

 

Η εκδήλωση “Παιδεύουσι Τέκνα;”  που θα πραγματοποιηθεί στο Βασιλικό Θέατρο, διοργανώνεται  από το Κέντρο Επιστήμης Τέχνης, και Οικογένειας, ΣΥΖΕΥΞΗ, το ΠΜΣ «Εφαρμογές της Ψυχολογίας στην Υγεία» του Τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ, σε συνεργασία με το ΚΘΒΕ, με τη στήριξη της Περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας.

Την εκδήλωση και τον σκοπό υποστηρίζουν, το ΜΑΖΙ, η Εduact και ο Μικρός Βορράς.

Η εκδήλωση υλοποιείται για την υποστήριξη του προγράμματος UNEFAM  του κέντρου Επιστήμης, Τέχνης και Οικογένειας ΣΥΖΕΥΞΗ. 

 

Μοιραστείτε το όραμα για ένα Κέντρο Τέχνης και Οικογένειας στην πόλη μας!

 

 

Το κέντρο Επιστήμης, Τέχνης και Οικογένειας, ΣΥΖΕΥΞΗ (www.syzefxi.org)είναι ο μοναδικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός σε όλη την Ελλάδα, με έδρα τη Θεσσαλονίκη που αξιοποιεί την επιστημονική γνώση ταυτόχρονα με την καλλιτεχνική δημιουργία  για την  ενδυνάμωση κάθε οικογένειας στην Ελλάδα σήμερα. Η δομή, μορφή, και δυναμική της οικογένειας σήμερα, αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις με αποτέλεσμα την αποδυνάμωση της. Η ΣΥΖΕΥΞΗ με μια σειρά προγραμμάτων αξιοποιεί την καλλιτεχνική δημιουργία  για να υποστηρίξει και να ενδυναμώσει τη σύγχρονη οικογένεια και κάθε μέλος χωριστά, στην διαχείριση τόσο των καθημερινών προκλήσεων όσο και των πιο δύσκολων μεταβάσεων (υγείας, τραυματικά γεγονότα, απώλεια, θάνατος, βία)

Πες το ψέματα..

Πρωταπριλιά στο GoetheInstitut Thessaloniki με το EUROPE DIRECT Thessaloniki

Πρωταπριλιά είναι ευκολότερο να ξεχωρίσει το ψέμα από την αλήθεια, αλλά τι γίνεται με τις υπόλοιπες 364 μέρες του χρόνου;

Το EUROPE DIRECT Θεσσαλονίκης και το GoetheInstitut Thessaloniki προσκαλούν το κοινό σε μια ταχύρρυθμη εκπαίδευση στα Μέσα Επικοινωνίας, με παράλληλη ξενάγηση στην έκθεση  Fakeless.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αναπτύξει μια σειρά πρωτοβουλιών για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, αναγνωρίζοντας την ως σοβαρή απειλή για τη δημοκρατία και την κοινωνία. Παράλληλα, συνεχώς υπογραμμίζει την αναγκαιότητα αναβάθμισης των δεξιοτήτων, ώστε να εναρμονίζονται με τη σύγχρονη ψηφιακή εποχή.

Η Εκπαίδευση στα Μέσα Επικοινωνίας είναι μια καθοριστική δεξιότητα, καθώς συμβάλλει στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης, την ενίσχυση της δημοκρατικής συμμετοχής και την ανθεκτικότητα απέναντι στη χειραγώγηση της πληροφορίας.

Η εκδήλωση αποσκοπεί στο να διαμοιραστούν εργαλεία, πληροφορίες και σημεία αναφοράς που θα βοηθήσουν τους ενδιαφερόμενους, εκπαιδευτικούς ή μη, να χειριστούν το θέμα της παραποίησης της πραγματικότητας, όπως παρουσιάζεται στα μέσα επικοινωνίας, υπό το φως κυρίως της Τεχνητής Νοημοσύνης, όσο και άλλων νέων τεχνολογιών.

Η συμμετοχή στην εκδήλωση είναι δωρεάν – δυνατότητα έκδοσης ψηφιακού πιστοποιητικού παρακολούθησης κατόπιν σχετικού αιτήματος.

Κίνητρα Μάθησης

Το Κέντρο Αγωγής Λόγου, Μάθησης & Αυτονομίας ΆΛΜΑ διοργανώνει το Σάββατο 15 Μαρτίου στις 18.00 Εκπαιδευτικό Σεμινάριο για Γονείς με Πρακτικές Τεχνικές

Τα κίνητρα μάθησης παίζουν καθοριστικό ρόλο στη συναισθηματική ευεξία, στην πρόοδο και στην αυτονομία των παιδιών μας. Συχνά όμως, ο γρήγορος ρυθμός της καθημερινής μας ζωής και οι σχολικές υποχρεώσεις μειώνουν τη αγάπη  των παιδιών μας για τη μάθηση. Το αποτέλεσμα είναι το σχολείο να γίνεται ένα καθημερινό, καταναγκαστικό έργο που επηρεάζει αρνητικά τις σχέσεις μας με τα παιδιά μας.

Στόχος του εκπαιδευτικού σεμιναρίου είναι να βοηθήσει τους γονείς να καταλάβουν τι ενδυναμώνει τα κίνητρα μάθησης και μέσα από μια σειρά πρακτικών συμβουλών και τεχνικών να βοηθήσουν τα παιδιά τους να αγαπήσουν τη μάθηση!

Το σεμινάριο αφορά γονείς που έχουν παιδιά ηλικίας Δημοτικού και Γυμνασίου.

Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας

Απογευματινές Συναντήσεις Γονέων – Δωρεάν για όλους τους γονείς της πόλης

 

Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης βρίσκονται πάντα και με κάθε δυνατό τρόπο κοντά στην οικογένεια και στα παιδιά. Στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας, διοργανώνουν για εικοστή συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».

Στις συναντήσεις αυτές συζητιούνται και αναλύονται θέματα καθημερινά που απασχολούν και προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό-άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

Οι συναντήσεις πραγματοποιούνται κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 5 Μαρτίου έως και τις 7 Μαΐου 2025 από τις 18:00 έως τις 20:00 στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων, στους Ελαιώνες Πυλαίας. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ομιλίες από καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες, με τους οποίους οι γονείς συζητούν, ενώ εκφράζουν τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς τους.

 

Ισχυρή πεποίθηση των “Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης” είναι ότι η συμμετοχή και η συνεργασία Σχολείου-γονέων-ειδικών συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.

 

Αναλυτικό Πρόγραμμα

Τετάρτη 5 Μαρτίου

«Αν έχω εσένα, μπορώ …»

Το θετικό δυναμικό μίας σχέσης προσφέρει ασφάλεια, συναισθηματική σύνδεση και μπορεί να δημιουργήσει ένα υποστηρικτικό πλαίσιο που ενδυναμώνει και τους δύο συντρόφους. Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την επικοινωνία στο ζευγάρι; Μπορεί οι προσωπικές αξίες να εναρμονιστούν με τις κοινές αξίες; Πάνω σε ποιους πυλώνες στηρίζεται η ποιότητα των σχέσεων μέσα στο ζευγάρι και κατ’ επέκταση στην υπόλοιπη οικογένεια; Θα αναφερθούμε στους παράγοντες που προάγουν τη συναισθηματική σύνδεση και μπορούν να δημιουργήσουν ένα υποστηρικτικό πλαίσιο που ενδυναμώνει και τους δύο συντρόφους.

  • Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Ψυχολόγος των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

Δευτέρα 10 Μαρτίου

«Συνέπειες ψηφιακής τεχνολογίας στη γραφή»

Η γραφή είναι μια σύνθετη δραστηριότητα σε σωματικό, γνωστικό και ψυχικό επίπεδο. Είναι γεγονός ότι σήμερα πολλά σχολεία χρησιμοποιούν την ψηφιακή τεχνολογία. Ωστόσο, αρκετοί ερευνητές αμφισβητούν τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας προσέγγισης για τη μάθηση. Πόσο έχει επηρεάσει η ψηφιακή τεχνολογία τη γραφή των μαθητών; Πώς θα μάθουν τα παιδιά να κρατούν ορθά το μολύβι ώστε να γράφουν σωστά και ευανάγνωστα; Σε αυτά και άλλα ερωτήματα θα επιχειρήσουμε να απαντήσουμε κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.

  • Θωμαή Καρπουζά, Δικαστική – Αναλυτική Γραφολόγος, Γραφοπαιδαγωγός

 

Τετάρτη 12 Μαρτίου

«Συνθέτοντας το παζλ της παιδικής ανθεκτικότητας: Η σημασία της ηθικής ανάπτυξης»

Η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών – νοητικό και ψυχικό δυναμικό – και η ενίσχυση της ανθεκτικότητάς τους αποτελούν κεντρικούς στόχους κάθε σύγχρονου προγράμματος αγωγής και εκπαίδευσης. Ποια είναι όμως τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός παιδιού που μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις πολυποίκιλες και συχνά δυσδιάκριτες προκλήσεις των σύγχρονων πλαισίων ανάπτυξης; Και πώς συμβάλλουν στην ανθεκτικότητα ο ηθικός συλλογισμός, τα ηθικά συναισθήματα και οι εσωτερικευμένες ηθικές αξίες; Γιατί στα κομμάτια που συνθέτουν το παζλ της ανθεκτικότητας τα συστατικά της συνείδησης κατέχουν θέσεις-κλειδιά; Ενδιαφέροντα ζητήματα αναζητούν σημαντικές απαντήσεις.

  • Ελισάβετ Χρυσοχόου, Επίκουρη καθηγήτρια ΑΠΘ, τμήμα Ψυχολογίας, τομέας Εξελικτικής και Σχολικής ψυχολογίας

 

Δευτέρα 17 Μαρτίου

«Ισορροπημένη διατροφή και γυμναστική: Δυνατοί σύμμαχοι για την υγεία παιδιών και εφήβων»

Είναι γεγονός ότι η γυμναστική και η διατροφή παίζουν καθοριστικό ρόλο στην πορεία ενός παιδιού από τα πρώιμα κιόλας στάδια της ζωής του. Τι πρέπει να τρώνε τα παιδιά και οι έφηβοι για σωστή ανάπτυξη και καλή υγεία; Πώς μπορούμε να ενθαρρύνουμε υγιεινές διατροφικές συνήθειες από μικρή ηλικία; Ποιος είναι ο ρόλος της σωστής διατροφής στη σωματική και πνευματική απόδοση των παιδιών και των εφήβων; Από πότε μπορούν τα παιδιά να ξεκινήσουν την άσκηση και πόσο χρόνο χρειάζεται να γυμνάζονται για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα; Ποια είναι τα πιο ευχάριστα σπορ για ένα παιδί; Αυτά και άλλα πολλά θέματα θα συζητηθούν στη διάρκεια του σεμιναρίου.

  • Ελένη Ζέτου, Καθηγήτρια ΤΕΦΑΑ Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης
  • Φωτεινή Ραζάκου, MSc Διατροφής, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος -Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, πρ. εργ. συνεργάτης του τμ. Διατροφής και Διαιτολογία, ΔΙΠΑΕ, Εκπαιδευτικός 1ου ΕΠΑΛ Καλαμαριάς
  • Όλγα Καραγιάννη MSc Οργάνωση-Διοίκηση Αθλητισμού-Management, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Δασκάλα Τένις, Συγγραφέας

 

Τετάρτη 19 Μαρτίου

«Πρώιμα σημάδια μαθησιακών δυσκολιών»

Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν έναν από τους καθοριστικούς παράγοντες της εξέλιξης ενός παιδιού. Για τον λόγο αυτό, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε τα πρώτα σημάδια που προειδοποιούν ότι το παιδί μας μπορεί αργότερα να παρουσιάσει δυσκολίες στην μάθηση. Ποια είναι λοιπόν τα “καμπανάκια” και από ποια ηλικία μπορώ να τα διακρίνω; Πού πρέπει να απευθυνθώ; Γιατί χρειάζεται η πρώιμη παρέμβαση; Θα επιχειρήσουμε μια ολοκληρωμένη ενημέρωση για όλα τα στοιχεία που χρειάζεται να γνωρίζει ένας γονέας προκειμένου να ανιχνεύσει τυχόν δυσκολίες οι οποίες μπορεί να επηρεάζουν τη μαθησιακή πορεία του παιδιού.

  • Ολυμπία Τσίτσουλα, MSc Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση – Σύμβουλος Μαθησιακής Υποστήριξης των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

Τετάρτη 9 Απριλίου

«Τεχνητή νοημοσύνη και εφαρμογές στο παιδί»

Τα τελευταία χρόνια μια πρωτοποριακή επιστήμη κατακτά όλο και μεγαλύτερο έδαφος στις ζωές μας. Ο λόγος για την τεχνητή νοημοσύνη που μπορεί να δώσει λύσεις σε πολλά προβλήματα της καθημερινότητας και όχι μόνο. Όμως ποιες είναι οι εφαρμογές της επιστήμης αυτής που μπορούν να βοηθήσουν το παιδί; Πού αρχίζουν και πού τελειώνουν τα όριά της και πώς μπορούμε να την αξιοποιήσουμε για να κατακτήσουμε την αληθινή γνώση;

  • Δημήτρης Βρακάς, Λέκτορας του Τμήματος Πληροφορικής του ΑΠΘ

«Social media, παιδί και κίνδυνοι – Τι μπορούμε να κάνουμε ως γονείς;»

Την τελευταία δεκαετία η παντοδυναμία του διαδικτύου αναπροσαρμόζει τις ζωές μας και συχνά παρασύρει το παιδί στη σπατάλη υπερβολικού χρόνου μπροστά από μια οθόνη. Μέρος της τάσης αυτής αποτελούν και τα social media, τα οποία μπορεί να ανοίγουν δρόμους προς τη δικτύωση, την ψυχαγωγία και την πληροφόρηση ενός παιδιού, κρύβουν όμως και πολλούς κινδύνους. Ηχηρό παράδειγμα αποτελούν τα επικίνδυνα challenges, που μπορεί συχνά να κοστίσουν ακόμη και την υγεία των παιδιών μας. Τελικά, πόσο επικίνδυνα μπορεί να είναι τα social media για τα ίδια; Πώς μπορούμε να τα προστατεύσουμε; Υπάρχουν τρόποι ώστε να γίνεται ωφέλιμη η χρήση τους;

  • Ελένη Σολταρίδου, MSc Διοίκηση υγείας, Ψυχολόγος, υποψήφια διδάκτωρ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Ιδιοκτήτρια Κέντρου Ψυχοθεραπείας για παιδιά, εφήβους, ενήλικες

 

Τετάρτη 30 Απριλίου

«Κι αν σου τύχει;» – Πρώτες βοήθειες – Α’ μέρος

Η παροχή πρώτων βοηθειών έχει μεγάλη αξία και είναι συχνά καθοριστική για τη ζωή
του ανθρώπου σε περίπτωση ατυχήματος ή ξαφνικής ασθένειας. Τι μπορούμε να κάνουμε μέχρι να έρθει η ιατρική βοήθεια; Να παρέμβουμε ή όχι; Αν κάνουμε κάποιο λάθος και βλάψουμε τον ασθενή; Είναι εύλογα ερωτήματα και συχνά μπορεί να μην έχουμε την ψυχραιμία να δράσουμε κατάλληλα. Η έλλειψη ψυχραιμίας όμως πηγάζει από την έλλειψη γνώσης. Στο Α’ μέρος θα μιλήσουμε για την καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση σε ενήλικα, σε παιδί, σε βρέφος και για τη θέση ανάνηψης.

  • Αθανάσιος Κοτσαμπασίδης, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτή Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος Εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

 

Τετάρτη 7 Μαΐου

«Κι αν σου τύχει;» – Πρώτες βοήθειες – Β’ μέρος

Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα όπως: απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες – ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση. Οργάνωση οικιακού κυτίου Πρώτων Βοηθειών.

  • Αθανάσιος Κοτσαμπασίδης, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος Εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

 

 

ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ (περιορισμένος αριθμός θέσεων)

«Ένας άνθρωπος δημιουργικός είναι ένας ευχαριστημένος άνθρωπος»

Μέσα από την αυθόρμητη, κυρίως, ζωγραφική χρησιμοποιούμε μια εναλλακτική γλώσσα με τη βοήθεια της οποίας επικοινωνούμε συμβολικά για θέματα που απασχολούν τον εσωτερικό μας κόσμο αλλά και την καθημερινότητά μας, όπως είναι η συνύπαρξη με τους άλλους, οι σχέσεις που διαλέγουμε ή που μας επιβάλλονται, η φιλία, ο εαυτός μας στο παρελθόν (αναμνήσεις, το παιδί μέσα μας) και στο μέλλον (προσδοκίες, όνειρα και επιθυμίες) αλλά και η διαφορετικότητα. Στο πλαίσιο αυτό θα πραγματοποιηθούν τρία σεμινάρια:

Δευτέρα 31 Μαρτίου

«Επικοινωνία: Πώς σχετίζομαι με τους ανθρώπους – Εγώ και οι άλλοι»

Σε μια τέτοια ομάδα δίνεται η ευκαιρία στους συμμετέχοντες γονείς να μοιραστούν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, να διαμορφώσουν τη στάση τους για θέματα που τους απασχολούν, να χτίσουν καλύτερες σχέσεις επικοινωνίας με την οικογένεια και κυρίως τα παιδιά τους, ενισχύοντας τον ρόλο τους ως γονείς και βρίσκοντας ανακούφιση από το άγχος του σωστού και του λάθους κυνηγώντας την εικόνα του «τέλειου γονιού».

Η συνάντηση αυτή αφορά ομάδα ενηλίκων 12-15 ατόμων. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

 

Δευτέρα 7 Απριλίου

«Πολύχρωμη επικοινωνία»

Το σεμινάριο αυτό θα αποτελέσει μία αφορμή για τους γονείς να συνευρεθούν με τα παιδιά τους και να επικοινωνήσουν μαζί τους μέσω της εικαστικής έκφρασης. Πώς αυτή η δίοδος αλληλεπίδρασης προσφέρει γόνιμο έδαφος για να δημιουργήσουμε μαζί μια κοινή ιστορία ή παραμύθι και να εκφράσουμε με χρώματα συναισθήματα, εικόνες και μηνύματα. Πώς μπορούμε να προσδιορίσουμε αλλά και να επαναπροσδιορίσουμε τις σχέσεις μας με τα παιδιά μας;

Η συνάντηση αυτή αφορά γονείς μαζί με τα παιδιά τους με σκοπό τη δημιουργία ομάδας 12-15 ατόμων. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

 

Δευτέρα 5 Μαΐου

«Εικόνα εαυτού – Το πορτραίτο μου»

Έχω κοιτάξει ποτέ προσεκτικά πώς είμαι; Παρατηρώ και μοιράζομαι τα συναισθήματά μου. Μέσα από την αυθόρμητη ζωγραφική, διαλέγοντας μορφές, γραμμές, χρώματα, επικοινωνούμε με σύμβολα, έχοντας σαν αρχή ότι ο καθένας μας είναι διαφορετικός, μοναδικός, ιδιαίτερος.

Η συνάντηση αυτή αφορά ομάδα ενηλίκων 12-15 ατόμων. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Τα σεμινάρια είναι βιωματικά και προϋποθέτουν την ενεργή συμμετοχή των μελών.

  • Ελένη Πάλλη, MSc Art Therapy, Παιδαγωγός – εικαστικός των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

 

Δήλωση Συμμετοχής

 

Περισσότερες πληροφορίες, δηλώσεις συμμετοχής αλλά και το αναλυτικό πρόγραμμα μπορούν να δουν οι ενδιαφερόμενοι ΕΔΩ.