Σεμινάριο & Ομιλία – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Ενισχύστε το ανοσοποιητικό σας με φυσικό τρόπο

Το «PlayTogether» σε συνεργασία με το Playeat  διοργανώνουν την Τετάρτη 2/9, στις 18.30 ένα δωρεάν ενημερωτικό σεμινάριο με θέμα την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος με φυσικό τρόπο. Εν όψει πανδημίας αλλά και των διαφόρων ιώσεων και λοιμώξεων του φθινοπώρου, που ταλαιπωρούν γονείς και παιδιά, θα μάθουμε πως μπορούμε να προστατευτούμε.

 

  • Ποιες αλλαγές στην καθημερινότητα μας θα ενισχύσουν το ανοσοποιητικό μας;
  • Ποια διατροφή θα μας βοηθήσει να αναρρώσουμε από μια ίωση;
  • Υπάρχουν και «καλά» μικρόβια;
  • Τι είναι τα φυσικά συμπληρώματα; Μπορούν να μας βοηθήσουν να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας;

 

Στόχος του σεμιναρίου είναι μέσα από απλές και εύκολες οδηγίες, διατροφής και τρόπου ζωής, να καθοδηγηθείτε πώς να αποφύγετε ή να μειώσετε τα συμπτώματα και φυσικά να απαντηθούν τα ερωτήματά σας.

 

Η πρόληψη είναι πάντα ο καλύτερος σύμμαχος για την αντιμετώπιση όλων των παθήσεων.

1η Ημερίδα για το Σύνδρομο Γονικής Αποξένωσης, το Διαζύγιο & την Παιδική Κακοποίηση

 

Εξαιτίας του Κορωνοιού, η 1η Ημερίδα για το Σύνδρομο της Γονικής Αποξένωσης ή Αλλοτρίωσης, το Διαζύγιο και την Παιδική Κακοποίηση: Ψυχολογικές & Νομικές Επιπτώσεις θα πραγματοποιηθεί τελικά το Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2020. Η Ημερίδα διοργανώνεται από την Brain Matters Institute και την Δρ. Αλεξάνδρα Πενταράκη, στο Συνεδριακό χώρο του Ξενοδοχείου Mediterranean Palace στην Θεσσαλονίκη.

 

Το φαινόμενο της γονικής αποξένωσης ή αλλοτρίωσης και ειδικά το Σύνδρομο Γονικής Αποξένωσης ή Αλλοτρίωσης (ΣΓΑ) έχει παρατηρηθεί εδώ και αρκετές δεκαετίες στις Δυτικές κοινωνίες και το τελευταίο διάστημα και στην Ελλάδα, κατά την διάρκεια, και όχι μόνο, της δικαστικής διαδικασίας για την επιμέλεια των παιδιών ανάμεσα σε διαζευγμένους γονείς. Το ΣΓΑ έχει αποδειχθεί ότι αποτελεί επίσης μια μορφή παιδικής κακοποίησης με σοβαρές επιπτώσεις στον ψυχισμό των παιδιών που το βιώνουν και η επίδρασή του φτάνει μέχρι και στην ενήλικη ζωή τους. Η οργάνωση της Ημερίδας έχει ως στόχο την ενημέρωση τόσο των επαγγελματιών όσο και του ευρύτερου κοινού πάνω στο θέμα του ΣΓΝ, της διαδικασίας του διαζυγίου, την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης και την επιρροή του στην ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου.

 

Η Ημερίδα θα περιλαμβάνει ομιλίες από αξιόλογους επαγγελματίες και επιστήμονες με εξειδίκευση στα προαναφερόμενα θέματα καθώς και σε άλλα σχετικά θέματα (βλ. Θεματικούς Άξονες Ημερίδας). Θα υπάρξει επίσης συζήτηση και θα τεθούν ερωτήματα αλλά και τοποθετήσεις πάνω στα θέματα με στόχο την ανταλλαγή γνώσης, εμπειρίας και γιατί όχι και ανάπτυξης νέων καινοτόμων ιδεών.

 

 Θεματικοί Άξονες της Ημερίδας

  • Σύνδρομο Γονικής Αποξένωσης ή Αλλοτρίωσης
  • Διαζύγιο: Ψυχολογικές επιπτώσεις στα παιδιά
  • Διαζύγιο και Δίκαιο
  • Αληθινές ή ψευδείς κατηγορίες περί κακοποίησης του παιδιού
  • Παιδική κακοποίηση και οι επιπτώσεις της στον ψυχισμό του παιδιού
  • Παιδική κακοποίηση και οι νομικές επιπτώσεις της
  • Μορφές παιδικής κακοποίησης
  • Ενδοοικογενειακή βία
  • Παιδική κακοποίηση & Μαθησιακές επιπτώσεις
  • Διαζύγιο & Σχολική επίδοση
  • Παιδική κακοποίηση & ο ρόλος του ψυχολόγου
  • Παιδική κακοποίηση & Ιατροδικαστική
  • Θεραπευτικές προσεγγίσεις για την παιδική κακοποίηση
  • Θεραπευτικές προσεγγίσεις για το Σύνδρομο Γονικής Αποξένωσης ή Αλλοτρίωσης
  • Ψυχολογική Διαχείριση του διαζυγίου

 

Επειδή υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον να παρακολουθήσουν την 1η Ημερίδα για το Σύνδρομο Γονικής Αποξένωσης, το Διαζύγιο & την Παιδική Κακοποίηση από νομούς εκτός Θεσσαλονίκης, αλλά δεν μπορούν να μεταβούν στην Θεσσαλονίκη, αποφασίστηκε να παρέχεται η δυνατότητα να μεταδοθεί η Ημερίδα ζωντανά μέσα από το ίντερνετ με την τεχνολογία του Live Streaming.

Όσοι το παρακολουθήσουν μέσω ίντερνετ θα έχουν μια έκπτωση στο ποσό εγγραφής.

Εάν σας ενδιαφέρει αυτή η δυνατότητα δηλώστε το ενδιαφέρον σας μέχρι τις 30/03/2020 στο e-mail
brainmattersinstitute@windowslive.com ή τηλ. 2310 227 115

Υπό την Αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης

Αισθητηριακό και δημιουργικό παιχνίδι για παιδιά βρεφικής και προσχολικής ηλικίας

Βιωματικό εκπαιδευτικό σεμινάριο

Μια βιωματική προσέγγιση της Αισθητηριακής αγωγής στην βρεφική και προσχολική ηλικία.

Στόχος του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες να αναπτύξουν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους στον σχεδιασμό και στην προετοιμασία δημιουργικών και πρωτότυπων δραστηριοτήτων για θέματα που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν με παιδιά αυτής της ηλικίας. Θα έχουν τη δυνατότητα να πειραματιστούν με πολλά και διαφορετικά υλικά, να αυτοσχεδιάσουν και να αλληλεπιδράσουν βλέποντας από τη θεωρία στην πράξη πως να μοιραζόμαστε δημιουργικές στιγμές με τα παιδιά πολύ μικρής ηλικίας σε ένα ασφαλές και ευχάριστο πλαίσιο.

Εκπαιδεύτρια: Άντζυ Κάντζου, εμψυχώτρια, βρεφονηπιοκόμος (ΣΒΟΥΡΑ – Δημιουργικές εκπαιδευτικές δράσεις, Ναύπακτος)

Προγεννητική Αγωγή

Προγεννητική Αγωγή, Φυσικός Τοκετός, Νευροεξελικτική!

Ένας θησαυρός εργαλείων και πληροφοριών για κάθε μέλλουσα αλλά και ήδη υπάρχουσα οικογένεια.

Κεντρική ομιλία  (18:00 – 19:30)

Ιωάννα Μαρή – Πρόεδρος της Ελληνικής και Παγκόσμιας Οργάνωσης Προγεννητικής Αγωγής

Η αξιοθαύμαστη και σοφή αυτή γυναίκα θα μιλήσει για την τέχνη της Προγεννητικής Αγωγής που είναι ένας πλήρης οδηγός για να έρθουν στον κόσμο ευτυχισμένα παιδιά με υγεία, συγκρότηση, αξίες και ιδανικά. Θα μιλήσει επίσης για την Γυναίκα – Μητέρα της ανθρωπότητας, τον σπουδαίο ρόλο του Πατέρα και την αγωγή του παιδιού που ξεκινά από την σύλληψη.

Ακολουθούν οι ομιλίες (19:30 – 20:00)

Ειρήνη-Αθηνά Αβραμίδου – Μαία Msc για τον Φυσικό Τοκετό

Μία μοναδική μαία, θα μιλήσει για την κατάλληλη προετοιμασία πριν τον τοκετό, τι σημαίνει »γεννώ με εμπιστοσύνη» και πόσα οφέλη έχει ένας φυσικός τοκετός σε σωματικό και συναισθηματικό επίπεδο για όλη την οικογένεια.

(20:00 – 20:30)
Παντελής Πασχαλίδης – Εργοθεραπευτής / Ιδιοκτήτης Κέντρων Αποκατάστασης Αναπτυξιακών Διαταραχών

Ένας εξαιρετικός επιστήμονας, παρουσιάζει την εποχή του εγκεφάλου και της Νευροεξελικτικής και εξηγεί πώς με τη χαρτογράφηση των εγκεφαλικών λειτουργιών και δεξιοτήτων μπορούν να βοηθηθούν προληπτικά ή θεραπευτικά τα παιδιά.

Μικρό Επιστημονικό
Χρ. Περραιβού 42 – Ισόγειο
Α. Τούμπα – Θεσσαλονίκη

Καταπολεμώντας τα έμφυλα στερεότυπα στο σχολείο

Βιωματικό εργαστήριο για ενήλικες με την εκπαιδευτική ομάδα της ΜΚΟ Αντιγόνη

 

Πιο συγκεκριμένα:

Το εργαστήρι είναι συμμετοχικό και οι δάσκαλοι/ες θα έχουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν ιδέες και να αποκτήσουν εργαλεία που θα τους επιτρέψουν να βοηθήσουν τους μαθητές/τριες να αναπτύξουν αυτογνωσία σε σχέση με τις ταυτότητες φύλου, να εξοικειωθούν με την έννοια της ισότητας φύλων και να μπορούν να εντοπίζουν στερεοτυπικές αντιλήψεις σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο.

 

Λίγα λόγια για την «Αντιγόνη»

Η “ΑΝΤΙΓΟΝΗ – Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για το Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και τη Μη Βία” είναι μία μη κερδοσκοπική οργάνωση με έδρα τη Θεσσαλονίκη και γραφεία στην Αθήνα. Από το 1993 δραστηριοποιείται σε θέματα που αφορούν το ρατσισμό και τις διακρίσεις, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την κοινωνική οικολογία, την ειρήνη και τη μη βίαιη επίλυση των συγκρούσεων.

Σκοπός της ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ είναι η εξασφάλιση ίσων ευκαιριών για όλους χωρίς καμία διάκριση. Μέσα από τη δράση της, με άξονα την αλληλεγγύη και την ενεργή συμμετοχή, στοχεύει επίσης στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου σε θέματα μη διάκρισης, ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οικολογίας, μη βίας και διαπολιτισμικότητας.

Περισσότερα ΕΔΩ. 

 

To πρόγραμμα της Αντιγόνης «Schools for Change»

Το έργο πραγματοποιείται σταθερά κάθε σχολική χρονιά, από τον Σεπτέμβριο του 2012 έως σήμερα με την έγκριση του ΥΠΠΕΘ και χωρίς κάποια οικονομική επιβάρυνση για τα σχολεία. Aπευθύνεται στη σχολική κοινότητα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (δημοτικά σχολεία, γυμνάσια και λύκεια) με δράσεις για μαθητές/ριες, εκπαιδευτικούς και γονείς σε διάφορες θεματικές ενότητες.

Στο πλαίσιο των δράσεων του προγράμματος «Schools for Change» της ΜΚΟ «Αντιγόνη», η εκπαιδευτική ομάδα της Αντιγόνης θα συμμετέχει στο project share-call με σκοπό την επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Το πρώτο εργαστήρι που θα πραγματοποιηθεί στις 17/2/2020 αφορά την καταπολέμηση των έμφυλων στερεοτύπων στο σχολείο.

 

Λίγα λόγια για το project Share – Call και τις «Δευτέρες των Δασκάλων»

Σκοπός του project share-call είναι να δημιουργηθεί ένας «χώρος συνάντησης» στον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν υποστήριξη, έμπνευση και δύναμη. Ένας «κύκλος» στον οποίο μπορούν να μοιραστούν όσα τους απασχολούν, να ανταλλάξουν ιδέες, να δημιουργήσουν.

Στο πλαίσιο του project share-call, οργανώνονται ανοιχτές συναντήσεις εκπαιδευτικών με τίτλο «Οι Δευτέρες των Δασκάλων». Oι συμμετέχοντες/ουσες  θα έρθουν σε μια πρώτη επαφή με την μέθοδο της Παρεμβαίνουσας μη Κατευθυντικότητας (NDI) ενώ θα βρουν χώρο και χρόνο για να εκφραστούν ποικιλοτρόπως, διευρύνοντας τα εκφραστικά και επικοινωνιακά τους μέσα. Στόχος η ενδυνάμωση και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σύνθετες προκλήσεις της εκπαιδευτικής τους πράξης.

Οι Δευτέρες των δασκάλων περιλαμβάνουν:

  • Βιωματικά σεμινάρια επικοινωνίας και έκφρασης (κουκλοθέατρο στην εκπαίδευση, η τέχνη του κλόουν, κοινωνικό θέατρο, δημιουργική γραφή κοκ)
  • Εργαστήρια για την διαχείριση σύνθετων θεμάτων στη σχολική τάξη (bullying, ανθρώπινα δικαιώματα, ισότητα των φύλων κλπ)
  • Κύκλοι μοιράσματος στους οποίοι οι εκπαιδευτικοί μιλούν και ανταλλάσσουν εμπειρίες, ιδέες, προσωπικά βιώματα
  • Διαλέξεις για παιδαγωγικά θέματα

 

Εναλλακτική επιλογή

Εκτός από τις ανοιχτές συναντήσεις, έχει συγκροτηθεί και μια ομάδα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης (30 ώρες, Ιανουάριος-Μάιος 2020). Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς (κάθε βαθμίδας) που επιθυμούν την σταθερή συμμετοχή σε μια κοινότητα με σκοπό την αλληλοϋποστήριξη, την ενδυνάμωση, τον εμπλουτισμό των εκφραστικών τους μέσων. Τα μέλη της ομάδας συναντιούνται 2 φορές το μήνα (2 και 4 Δευτέρα του μήνα). Από το Σεπτέμβρη του 2020 θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους νέες ομάδες share-call.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε ΕΔΩ.

 

Eμψύχωση:

  • Άρτεμις Καρμπά, MΑ στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Νηπιαγωγός, εμψυχώτρια NDI
  • Ιωάννα Γκιουλέ, Φυσικός, εμψυχώτρια NDI, πιστοποιημένη σύμβουλος ψυχικής υγείας
  • Αναστασία Μπάρκα, Δραματουργός-εμψυχώτρια & συνεργάτες

Με την επιστημονική συνδρομή & εποπτεία του Κώστα Μπακιρτζή και του Αλέκου Γεωργόπουλου (πρ. καθηγητών ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ).

 

Συνεργάτες:

Ινστιτούτο Βιωματική Παρέμβαση NDI

ΜΚΟ Αντιγόνη – Κέντρο πληροφόρησης και τεκμηρίωσης (για το ρατσισμό, την οικολογία, την ειρήνη και τη μη βία)

Το project share-call εμπνεύστηκε, σχεδίασε και συντονίζει η παιδαγωγός/εμψυχώτρια Καρμπά Άρτεμις. Τη φετινή χρονιά, η συμμετοχή στο project είναι δωρεάν καθώς το εγχείρημα στηρίζεται από το πρόγραμμα SΤΑRT-Create Cultural Change, ένα πρόγραμμα του Robert Bosch Stiftung, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και την Ομοσπονδιακή Ένωση Κοινωνικοπολιτιστικών Κέντρων, και υποστηρίζεται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και το Ίδρυμα Μποδοσάκη.

Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας

ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ, ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ/ΑΝΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ, ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ  ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ!

 

Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης, μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουν για δέκατη πέμπτη συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».

Στις συναντήσεις αυτές  καθηγητές πανεπιστημίου, επιστήμονες, και άλλες επαγγελματικές ειδικότητες που σχετίζονται με το παιδί, την οικογένεια  και τις ανάγκες τους, συζητούν και αναλύουν θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 12 Φεβρουαρίου έως και τις 29 Απριλίου 2020, από τις 18:30 έως τις 20:30, θα γίνονται οι συναντήσεις στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων, στους Ελαιώνες Πυλαίας, για να ακούσει το κοινό καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και να αφουγκραστεί, να συζητήσει και να εκφράσει τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς του..

Η συμμετοχή και η συνεργασία των γονέων θα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.

Περισσότερες λεπτομέρειες, δήλωση συμμετοχής καθώς και το αναλυτικό πρόγραμμα των Σεμιναρίων οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν στο link. 

 

Παρατηρήσεις:

  • Τα σεμινάρια είναι δωρεάν και απευθύνονται σε όλους τους γονείς της πόλης
  • Μπορείτε να συμμετάσχετε σε όσες από τις συναντήσεις επιθυμείτε
  • Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος
  • Τις ώρες των συναντήσεων υπάρχει δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στον χώρο του σχολείου

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίων 2019

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

 

Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου

«Τα «πάντα» για το παιδί: Ισορροπία ανάμεσα στα «ναι» και στα «όχι» στην ανατροφή των παιδιών»
Πολύ συχνά λέγεται ότι οι γονείς «οφείλουν» να προσφέρουν τα πάντα στα παιδιά τους. Σε μία τέτοια σκέψη συνεχούς κάλυψης αναγκών, πού μπορεί να βρεθεί ένα όριο, έτσι ώστε να ωφεληθούν τα παιδιά; Γιατί φοβόμαστε να πούμε όχι; Πώς μπορούμε να αποκτήσουμε τον έλεγχο στο πλαίσιο της οικογένειας; Θα καταθέσουμε σκέψεις σε θέματα που αφορούν τα όρια στη σχέση γονέων-παιδιών και ταυτόχρονα θα αναφερθούμε σε ζητήματα αυτονομίας, αυτοπεποίθησης και ομαλής κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης.

Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου

«Γνωρίζω τον εαυτό μου – Σχεδιάζω το μέλλον μου»
Πώς να κινητοποιήσετε το ενδιαφέρον των παιδιών για το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό τους μέλλον.

Πόσο σημαντικός είναι ο επαγγελματικός προσανατολισμός των παιδιών που βρίσκονται στην προεφηβεία; Ποια είναι η αξία της σχολικής εκπαίδευσης για το μέλλον τους; Πώς αντιλαμβάνονται τις κλίσεις τους; Σε αυτό το πλαίσιο, θα παρουσιάσουμε επίσης ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που πραγματοποιείται στο Σχολείο μας για μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να προσδιορίσουν την εικόνα του εαυτού τους μέσα από βιωματικές μεθόδους και να αναπτύξουν δεξιότητες σχεδιασμού σταδιοδρομίας.

Έλενα Τσίτσελα, MSc Επιστήμες της Αγωγής, Στέλεχος Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΑΣΠΑΙΤΕ, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΕΟΠΠΕΠ

ΜΑΡΤΙΟΣ 2019

Τετάρτη 4 Μαρτίου

«Μια νέα πραγματικότητα… η ψηφιακή: Πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε τις κατάλληλες συνθήκες για την ασφαλή χρήση της τεχνολογίας στη σύγχρονη ψηφιακή κοινωνία.»

Γνωρίζουμε ότι στην εποχή μας το διαδίκτυο αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας, όχι μόνο των ενηλίκων αλλά και των παιδιών. Προσφέρει δυνατότητες ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας. Έχοντας πλέον όλοι μας πρόσβαση σε συσκευές, όπως κινητά, τάμπλετ, υπολογιστές, καταλήγουμε να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο σχεδόν παντού και πάντα. Ποια προβλήματα μπορούν να προκύψουν από την κατάχρηση του διαδικτύου; Υπάρχει αντίκτυπο στην κοινωνικοποίηση του παιδιού και στη σχολική του επίδοση; Μπορούμε να έχουμε τον έλεγχο της τεχνολογίας στα χέρια μας και να χρησιμοποιήσουμε έξυπνα τις έξυπνες συσκευές;

Βάιος Νταφούλης, Παιδοψυχίατρος – Διδάκτωρ ΑΠΘ, Επιμελητής A΄ Ιπποκράτειου ΓΝΘ

Δευτέρα 9 Μαρτίου

«Εμβολιασμός και αντιβίωση: Τι είναι καλύτερο για τα παιδιά μας;»

Ένα ολόκληρο κίνημα έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια γύρω από τις παρενέργειες των εμβολίων στα μικρά παιδιά. Έτσι, πολλοί γονείς, υιοθετώντας τέτοιες απόψεις, αφήνουν τα παιδιά τους ανεμβολίαστα. Πόσο όμως οι απόψεις αυτές ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα; Πού είναι ο μύθος και πού η αλήθεια; Τι μπορεί να συμβεί σε ένα παιδί αν δεν εμβολιαστεί και πόσο επηρεάζει αυτό τη μετέπειτα πορεία της υγείας του στην ενήλικη ζωή του; Επίσης, σε εποχές που οι ιώσεις βρίσκονται στη μεγαλύτερή τους έξαρση αρκετοί γονείς επιμένουν ότι η αντιβίωση είναι μονόδρομος. Άλλοι πάλι καταφεύγουν αμέσως σε εναλλακτικές μεθόδους. Ωφελείται ή όχι ο παιδικός οργανισμός; Πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις πρέπει να χορηγούμε στα παιδιά μας αντιβιώσεις και τι μπορεί να συμβεί όταν η λήψη αντιβίωσης γίνεται συχνά και ακαταλόγιστα;
Μιλούν και απαντούν για όλα αυτά:

Αντώνης Γούλας, Καθηγητής Ιατρικής ΑΠΘ
Γιάννης Δαδούλης, Παιδίατρος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Τετάρτη 11 Μαρτίου

«Οικογένεια και σχολείο: Μια πολύτιμη σύνδεση και μια προνομιούχα σχέση με επίκεντρο το παιδί»

Η οικογένεια και λίγο αργότερα το σχολείο συνιστούν για τα παιδιά δύο σημαντικούς πυλώνες-θεσμούς από την αρχή της ζωής. Οι εμπειρίες που θα αποκτήσουν στους κόλπους τους αποτελούν πολύτιμα εκμαγεία της ομαλής ψυχοσυναισθηματικής τους ανάπτυξης και της πορείας τους στην κοινωνία. Σε μια εποχή όπου η εμπιστοσύνη των νέων στους θεσμούς δοκιμάζεται περισσότερο από ποτέ, γονείς, εκπαιδευτικοί κι όσοι φροντίζουμε παιδιά από οποιαδήποτε θέση είναι χρήσιμο να «συναντιόμαστε», να στοχαζόμαστε και να διευρύνουμε τις πολύτιμες συνδέσεις μας με επίκεντρο το παιδί. Πώς μπορούμε όλοι μαζί να βρούμε μια κοινή γλώσσα επικοινωνίας;

Λίλιαν Αθανασοπούλου, Ψυχίατρος Παιδιών-Εφήβων, Διευθύντρια ΕΣΥ, Υπεύθυνη Κοινοτικού Κέντρου Ψυχικής Υγείας Παιδιών-Εφήβων «ΓΝ. Γ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ»

Δευτέρα 16 Μαρτίου

«Αποτελεσματική επικοινωνία στις συζυγικές σχέσεις»

«Το προλαμβάνειν είναι πολύ καλύτερο του θεραπεύειν». Τι γίνεται όμως όταν φτάσουμε στο σημείο συνεχών συγκρούσεων; Μπορούμε να μάθουμε τον τρόπο ως ενήλικες να βγούμε μέσα από τις συγκρούσεις αλώβητοι ή και πιο δυνατοί; Μέσα από βιωματικές ασκήσεις και πρακτικές συμβουλές θα μάθουμε πώς να παραμένουμε ήρεμοι και να επικοινωνούμε ουσιαστικά, ακόμα και μέσα σε μία σύγκρουση. Μήπως έφτασε η ώρα να μετατρέψουμε τις φωνές και τις παρεξηγήσεις σε εποικοδομητικό διάλογο;

Εύη Ξυραφά, MSc στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης

Δευτέρα 23 Μαρτίου

«Το παιδί ή η συζυγική σχέση σε πρώτο πλάνο; Η σχέση του ζευγαριού και η επίδρασή της στα παιδιά»
Πώς η συζυγική σχέση επηρεάζει τα παιδιά; Μήπως η επικέντρωση της προσοχής στα παιδιά καλύπτει τα προβλήματα της σχέσης; Τι επίδραση έχουν οι καυγάδες του ζευγαριού στην παιδική ψυχή; Προβληματική σχέση ή διαζύγιο; Θα προσεγγίσουμε το θέμα της επικοινωνίας μέσα στην οικογένεια θέτοντας σκέψεις και προβληματισμούς που απασχολούν τους σύγχρονους γονείς.

Ζιζή Ιωαννίδου, MSc Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια Ενηλίκων, Παιδιών και Εφήβων

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019

Τετάρτη 1 Απριλίου

«Κι αν σου τύχει;» Πρώτες βοήθειες – Α΄ μέρος

Η παροχή Πρώτων Βοηθειών έχει μεγάλη αξία και είναι συχνά καθοριστική για τη ζωή του ανθρώπου σε περίπτωση ατυχήματος ή ξαφνικής ασθένειας. Τι μπορούμε να κάνουμε μέχρι να έρθει η ιατρική βοήθεια; Να παρέμβουμε ή όχι; Αν κάνουμε κάποιο λάθος και βλάψουμε τον ασθενή; Είναι εύλογα τα ερωτήματα και συχνά μπορεί να μην έχουμε την ψυχραιμία να δράσουμε κατάλληλα. Η έλλειψη ψυχραιμίας όμως πηγάζει από την έλλειψη γνώσης. Στο A΄ μέρος θα μιλήσουμε για την καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση σε ενήλικα-παιδί-βρέφος και για τη θέση ανάνηψης.

Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

Δευτέρα 6 Απριλίου

«Κι αν σου τύχει;» Πρώτες βοήθειες – Β΄ μέρος

Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα, όπως: απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες – ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση. Οργάνωση οικιακού κυτίου Πρώτων Βοηθειών.

Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

Τετάρτη 27 Απριλίου

«Ξένες γλώσσες και σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας»

Η εκμάθηση των ξένων γλωσσών αποτελεί συχνά πρόκληση για τους Έλληνες μαθητές, λόγω της μοναδικότητας της μητρικής γλώσσας και των σημαντικών διαφορών της από τις υπόλοιπες. Τι συμβαίνει στον Έλληνα μαθητή όταν καλείται να μάθει μία ξένη γλώσσα, όπως τα αγγλικά; Ποιες είναι οι καταλληλότερες τεχνικές διδασκαλίας για την αποτελεσματική εκμάθηση και κατάκτηση της αγγλικής γλώσσας; Με ποιες μεθόδους θα μπορούσαν και οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες να μάθουν μία ξένη γλώσσα εξίσου αποτελεσματικά;

Ξένια Κωνσταντινοπούλου, MSc Γλωσσικές Διαταραχές, Υποψήφια Διδάκτορας Νευρογλωσσολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ, Καθηγήτρια Αγγλικών Ειδικής Αγωγής

Τετάρτη 29 Απριλίου

«Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον»

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;

Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

Προσεγγίζοντας τη διαφορετικότητα μέσα από το παιχνίδι και τα εικαστικά

«Όταν η διαφορετικά συναντά τις τέχνες»

Τι προσφέρει το σεμινάριο;

  • Μια δημιουργική βιωματική προσέγγιση στις έννοιες της διαφορετικότητας, της διαπολιτισμικής και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
  • Δραστηριότητες με παιχνίδια ρόλων, θεατρικά και μουσικά παιχνίδια, δραματοποίηση παραμυθιού και εικαστικά για τη διαφορετικότητα και την αποδοχή, τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις και πώς μπορείτε να τις εφαρμόσετε στην πραγματικότητα του σχολείου.

 

Με τις εκπαιδεύτριες
Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγό, μουσικό, εμψυχώτρια ομάδας
Τατιάνα Τριγώνη, εικαστικό, υπεύθυνη του Εργαστηρίου Εικαστικών Τεχνών ART FACTORΥ

 

Φοβάμαι που γερνάω;

Ενημερωτική εκδήλωση για μια υγιή τρίτη ηλικία

Η ιστοσελίδα γερνάω αλλιώς διοργανώνει την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020 και ώρα 18:00 στο Πολιτιστικό Κέντρο «Αλέξανδρος», Θεσσαλονίκη, δίωρη ομιλία της κυρίας Νέλης Βυζαντιάδου με θέμα: «Φοβάμαι που γερνάω;»

Τι σημαίνει, αλήθεια, να γερνάω; Τι παραπάνω σημαίνει από το να αντιλαμβάνομαι ότι, ακόμα κι αν η καρδιά λαχταρά, το σώμα αντιστέκεται; Τι παραπάνω σημαίνει από το να ξέρω πως η γραμμή της ζωής μου μικραίνει, αλλά έχει ακόμη να μου δείξει και να μου μάθει πολλά; Πώς θα μπορέσω, αλήθεια, να διαχειριστώ όλους αυτούς τους περιορισμούς που φέρνει το γήρας; Πώς θα ζήσω με αξιοπρέπεια και χωρίς να νιώθω ότι είμαι βάρος στους άλλους; Πώς θα αποδεχθώ αυτά που φοβάμαι και θα επικεντρωθώ σε αυτά που ελπίζω; Τι σημαίνει τελικά να γερνάω;

Η ομιλήτρια της εκδήλωσης, Νέλη Βυζαντιάδου, είναι εκπαιδεύτρια και επόπτρια στο Ψυχόδραμα, Ψυχοθεραπεύτρια Ενηλίκων, Συστημική Σύμβουλος Ζεύγους και συγγραφέας.

Η ιστοσελίδα «γερνάω αλλιώς», που διοργανώνει την εκδήλωση, είναι η πρώτη και μοναδική στο είδος της ενημερωτική ιστοσελίδα στην Ελλάδα, που απευθύνεται στους ανθρώπους της Τρίτης Ηλικίας με θέματα όπως υγεία, ψυχολογία, ελεύθερος χρόνος, υπηρεσίες. Στόχος της ιστοσελίδας είναι να αλλάξει τη ματιά των ίδιων των ηλικιωμένων για τον εαυτό τους και τη θέση τους μέσα στην κοινωνία. Γιατί «γερνάω αλλιώς» δε σημαίνει δε γερνάω. Σημαίνει γερνάω με επίγνωση και αξιοπρέπεια. Σημαίνει ότι την πείρα και τη σοφία της ζωής δεν τις εγκλωβίζω σε αναμνήσεις, αλλά τις μετουσιώνω σε δράση, στωικότητα, όνειρα, υπομονή, δημιουργία.

 

Με τη στήριξη του Κέντρου Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Κλόουν εκπαιδευτικοί: το χιούμορ στη σχολική τάξη

Βιωματικό εργαστήριο για ενήλικες με τον κλόουν – θεατροπαιδαγωγό Koldo Vío

Στο συγκεκριμένο εργαστήριο αναζητούμε από κοινού το παλιό επάγγελμα του παλιάτσου. Εκείνου που τόσες φορές μας έκανε να γελάσουμε και όχι μονό όταν ήμασταν παιδιά. Θέλουμε να ανοίξουμε μια πόρτα στην «κόκκινη μύτη», στην τέχνη του γέλιου και στο πώς μπορεί αυτή η ενέργεια του κλόουν να μπει μέσα στη σχολική τάξη.

 

Λίγα λόγια για τον Koldo Vío

O Koldo Vío είναι εκπρόσωπος της Παιδαγωγικής της Έκφρασης στην Ισπανία. Αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα του Universidad del País Vasco. Επί σειρά ετών έχει διδάξει στο Μεταπτυχιακό Τμήμα Κοινωνικού Θεάτρου στα Πανεπιστήμια Ramon Llull στη Βαρκελώνη και Porto στην Πορτογαλία, ενώ επί του παρόντος διδάσκει Θέατρο Δρόμου και Κουκλοθέατρο στη Δραματική Σχολή του Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Έχει εργαστεί σε ποικίλα θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα-εργαστήρια σε διάφορες χώρες: Ισπανία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Γερμανία, Γαλλία, Κύπρο, Παλαιστίνη, Ελ Σαλβαδόρ, Νικαράγουα, Γουατεμάλα, Βραζιλία και Νότιο Αφρική. Ειδικότερα στην Ελλάδα, έχει συνεργαστεί με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση για τον σχεδιασμό και την εμψύχωση διαφόρων θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων. Έχει διδαχθεί τις τέχνες του κλόουν και του μάγου και πραγματοποιεί αντίστοιχα σεμινάρια. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Εntrenando emociones» (Ψυχολογία-παιδαγωγική-συναίσθημα: Μια προσέγγιση μέσω της τέχνης). Έχει εκδώσει τρία βιβλία σχετικά με το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

 

Λίγα λόγια για το project Share – Call και τις «Δευτέρες των Δασκάλων»

Σκοπός του project share-call είναι να δημιουργηθεί ένας «χώρος συνάντησης» στον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν υποστήριξη, έμπνευση και δύναμη. Ένας «κύκλος» στον οποίο μπορούν να μοιραστούν όσα τους απασχολούν, να ανταλλάξουν ιδέες, να δημιουργήσουν.

Στο πλαίσιο του project share-call, οργανώνονται ανοιχτές συναντήσεις εκπαιδευτικών με τίτλο «Οι Δευτέρες των Δασκάλων». Oι συμμετέχοντες/ουσες  θα έρθουν σε μια πρώτη επαφή με την μέθοδο της Παρεμβαίνουσας μη Κατευθυντικότητας (NDI) ενώ θα βρουν χώρο και χρόνο για να εκφραστούν ποικιλοτρόπως, διευρύνοντας τα εκφραστικά και επικοινωνιακά τους μέσα. Στόχος η ενδυνάμωση και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σύνθετες προκλήσεις της εκπαιδευτικής τους πράξης.

Οι Δευτέρες των δασκάλων περιλαμβάνουν:

  • Βιωματικά σεμινάρια επικοινωνίας και έκφρασης (κουκλοθέατρο στην εκπαίδευση, η τέχνη του κλόουν, κοινωνικό θέατρο, δημιουργική γραφή κοκ)
  • Εργαστήρια για την διαχείριση σύνθετων θεμάτων στη σχολική τάξη (bullying, ανθρώπινα δικαιώματα, ισότητα των φύλων κλπ)
  • Κύκλοι μοιράσματος στους οποίοι οι εκπαιδευτικοί μιλούν και ανταλλάσσουν εμπειρίες, ιδέες, προσωπικά βιώματα
  • Διαλέξεις για παιδαγωγικά θέματα

 

Εναλλακτική Επιλογή

Εκτός από τις ανοιχτές συναντήσεις, θα συγκροτηθεί και μια ομάδα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης (30 ώρες, Ιανουάριος-Μάιος 2020). Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς (κάθε βαθμίδας) που επιθυμούν την σταθερή συμμετοχή σε μια κοινότητα με σκοπό την αλληλοϋποστήριξη, την ενδυνάμωση, τον εμπλουτισμό των εκφραστικών τους μέσων. Τα μέλη της ομάδας θα συναντιούνται 2 φορές το μήνα (2 και 4 Δευτέρα του μήνα). Η λειτουργία της ομάδας ξεκινά στις 27 Ιανουαρίου.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε ΕΔΩ.

 

Eμψύχωση:

  • Άρτεμις Καρμπά, MΑ στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Νηπιαγωγός, εμψυχώτρια NDI
  • Ιωάννα Γκιουλέ, Φυσικός, εμψυχώτρια NDI, πιστοποιημένη σύμβουλος ψυχικής υγείας
  • Αναστασία Μπάρκα, Δραματουργός-εμψυχώτρια

Με την επιστημονική συνδρομή & εποπτεία του Κώστα Μπακιρτζή και του Αλέκου Γεωργόπουλου (πρ. καθηγητών ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ).

 

Συνεργάτες:

Ινστιτούτο Βιωματική Παρέμβαση NDI

ΜΚΟ Αντιγόνη – Κέντρο πληροφόρησης και τεκμηρίωσης (για το ρατσισμό, την οικολογία, την ειρήνη και τη μη βία)

 

Το πρόγραμμα «Share-call» υποστηρίζεται από το START- Create Cultural Change. Το START είναι ένα πρόγραμμα του Robert Bosch Stiftung, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και την Ομοσπονδιακή Ένωση Κοινωνικοπολιτιστικών Κέντρων, και υποστηρίζεται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και το Ίδρυμα Μποδοσάκη.

 

ΗΜΕΡΙΔΑ: «Πως … και ποια ψυχολογικά όρια θέτουμε στα παιδιά»

Το Πρότυπο Παιδικό Κέντρο Νηπιακός Κήπος είναι στην ευχάριστη θέση να ενημερώσει το κοινό ότι το Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2020 και ώρα 17:30 – 21:00 θα πραγματοποιηθεί ημερίδα στην αίθουσα εκδηλώσεων του (Φαρμακέικα Ρυσίου) με θέμα: «Πως… και ποια ψυχολογικά όρια θέτουμε στα παιδιά».

Στην Ημερίδα θα τονιστεί ιδιαίτερα η ανάγκη των γονιών να είναι «καλοί γονείς», να είναι φίλοι με τα παιδιά τους και όχι γονείς, με αποτέλεσμα να δίνουν στα παιδιά τους ό,τι επιθυμούν, ιδίως όταν πεισματώνουν και κλαίνε. Είναι αλήθεια ότι καθημερινά είμαστε τόσο απασχολημένοι με τις δουλειές, τα προγράμματα και τις προθεσμίες στον επαγγελματικό μας χώρο, που το τελευταίο πράγμα που χρειαζόμαστε όταν γυρίζουμε στο σπίτι είναι η γκρίνια ή η δυσαρέσκεια του παιδιού μας κάθε φορά που του χαλάμε ένα χατίρι ή σε κάθε όχι που θα του πούμε. Έτσι το παιδί μεγαλώνει και πιστεύει πως οι άλλοι του οφείλουν τα πάντα, πως έχει μόνο δικαιώματα και πως για όλα είναι υπεύθυνοι πάντα οι άλλοι.

Καταξιωμένοι στον χώρο της ψυχιατρικής ομιλητές θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε πως θέτουμε ψυχολογικά όρια στα παιδιά και ποια είναι αυτά τα όρια συγκριτικά πάντα με την ηλικία τους.

 

Στο παρακάτω link θα βρείτε την εκδήλωση στο Facebook: https://www.facebook.com/events/887544211680959/

Ο παιδαγωγός ως εμψυχωτής στην ομάδα της τάξης

Εκπαιδευτικό Βιωματικό σεμινάριο

Ο παιδαγωγός σε ρόλο εμψυχωτή: δυσκολίες, προκλήσεις και δημιουργική αλληλεπίδραση στην ομάδα – τάξη.

Παιχνίδια γνωριμίας, εμπιστοσύνης και  συνεργασίας, παιχνίδια φαντασίας, βιωματικές ασκήσεις προσωπικής ανάπτυξης και έκφρασης.

Απευθύνεται σε όσους εργάζονται με παιδιά και νέους, σε παιδαγωγούς, ψυχολόγους, καλλιτέχνες, σε φοιτητές παιδαγωγικών σχολών και σε όσους ενδιαφέρονται για μια διαφορετική βιωματική προσέγγιση στην επικοινωνία και στην προσωπική ανάπτυξη των μελών μιας ομάδας.

 

Θεματικές ενότητες:

  • Τεχνικές και εργαλεία για την εμψύχωση και τη δυναμική ομάδας.
  • Η σημασία του παιχνιδιού για την ανάπτυξη θετικού συναισθηματικού κλίματος στην ομάδα – τάξη.
  • Παραδείγματα ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας.
  • Παιχνίδια επικοινωνίας, εμπιστοσύνης και δημιουργικές δραστηριότητες για την ενδυνάμωση των σχέσεων και τη διαχείριση δυσκολιών στην τάξη.

 

Εκπαιδεύτριες:
Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγός, εμψυχώτρια ομάδας, εκπαιδεύτρια ενηλίκων στη μη τυπική μάθηση.
Valentina Korbar, εκπαιδεύτρια εκπαιδευτικού δράματος, συντονίστρια στην Παιδαγωγική Οργάνωση «ΤΑΚΑ TUKA» -(Λουμπλιάνα, Σλοβενία).

Οι «Μαγεμένες» της Θεσσαλονίκης και οι ιστορίες τους

Ομιλία για τις «Μαγεμένες» της Θεσσαλονίκης

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Σωματείο “Φίλοι Μνημείων Θεσσαλονίκης” διοργανώνουν ομιλία από τη Στυλιάνα Γκαλινίκη, αρχαιολόγο, Προϊσταμένη του Τμήματος Συλλογών Λίθινων, Τοιχογραφιών και Ψηφιδωτών του Α.Μ.Θ. με τίτλο «Οι Μαγεμένες της Θεσσαλονίκης και οι ιστορίες τους».

Γνωριμία με τις δράσεις του «Μπορούμε», καμία μερίδα φαγητού χαμένη. 

Ο Κήπος οργανώνει τη ανοιχτή εκδήλωση γνωριμίας με τις δράσεις του «Μπορούμε». την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου στις 20:00.

Το «Μπορούμε» είναι μία μη κερδοσκοπική οργάνωση, αφοσιωμένη στη μείωση της σπατάλης τροφίμων & στην καταπολέμηση του υποσιτισμού, όπου με την ομάδα food saving warriors μοιράζουν 24.000 μερίδες φαγητού καθημερινά, με ένα καινοτόμο πανελλαδικό δίκτυο συνεργασιών.

Οι κύριες δράσεις του «Μπορούμε»:

  • Διάσωση & προσφορά τροφίμων
  • Ενημερωτικό πρόγραμμα
  • Μπορούμε στη Λαϊκή
  • Μπορούμε στο Σχολείο
  • Μπορούμε στο Χωράφι
  • Είμαστε Οικογένεια

Η εκδήλωση έχει σαν σκοπό την ενημέρωση και αφύπνιση τόσο των ενηλίκων όσο και των παιδιών στο ευαίσθητο θέμα της σπατάλης τροφής. Επίσης, οι συμμετέχοντες θα ενημερωθούν για όλους τους δυνατούς τρόπους προσφοράς ακόμα και της μικρότερης ποσότητας τροφής.

Η μουσική και το παιχνίδι, ως εργαλεία επικοινωνίας και μάθησης

Το Σάββατο 11/1/2020, στις 5.30 μ.μ. στο χώρο του Παιδικού Μουσείου Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί βιωματικό σεμινάριο με τίτλο «Η μουσική και το παιχνίδι, ως εργαλεία επικοινωνίας και μάθησης» σε συνδιοργάνωση ΟΜΕΡ Κεντρικής Μακεδονίας και Παιδικού Μουσείου Θεσσαλονίκης.

 

Ομιλητής: ο κ. Γιάννης Θεοδώρου, εκπαιδευτικός-εμψυχωτής.

Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.

Η εξέλιξη της κοινωνικότητας των παιδιών & οι επιρροές στις σχέσεις τους

Σχολή Γονέων

Πώς εξελίσσεται η κοινωνικότητα των παιδιών στην προσχολική ηλικία και πώς μπορούν οι γονείς να επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά τις σχέσεις των παιδιών;

Το ΠΑΙΔΙΚΟΡΑΜΑ διοργανώνει συνάντηση – ομιλία, τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου στις 18.30 το απόγευμα, που αφορά στην εξέλιξη της κοινωνικότητας των παιδιών προσχολικής ηλικίας και στον τρόπο επίδρασης των γονιών στις σχέσεις των παιδιών.

 

Ομιλήτρια: η συνεργάτης του σχολείου κα Αγγελική Κουρή (παιδοψυχίατρος)

Mobil in Deutsch

Διαδικτυακό σεμινάριο για διδάσκοντες και φοιτητές Γερμανικής

Ερευνητική δημιουργική εργασία (Projekt) σε μαθήματα Γερμανικών βασιζόμενη στην έκθεση φωτογραφίας.

 

Μπορείτε να ανανεώσετε ή να εμβαθύνετε τις πρακτικές μεθοδολογικές και διδακτικές σας γνώσεις για πρότζεκτς στο μάθημα Γερμανικών και να ανταλλάξετε ιδέες με συναδέλφους. Η εκδήλωση διοργανώνεται υπό μορφή διαδικτυακού σεμιναρίου, έτσι ώστε να μπορούν να λάβουν μέρος και διδάσκοντες εκτός Θεσσαλονίκης.
Το διαδικτυακό σεμινάριο σχεδιάστηκε από καθηγήτριες Γερμανικής με πολλά χρόνια διδακτικής εμπειρίας.

Εισηγήτριες: Μαρία Γαλίτσα και Κάριν Βαβατζανιίδη

 

Η έκθεση είναι διαθέσιμη για δανεισμό από το ινστιτούτο.

Δημιουργική διαχείριση συγκρούσεων και προβλημάτων συμπεριφοράς στην ομάδα της τάξης

Εκπαιδευτικό βιωματικό σεμινάριο

 

Το πρόγραμμα του σεμιναρίου περιλαμβάνει:

Βιωματικές ασκήσεις, παιχνίδια ρόλων και δραστηριότητες που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση συγκρούσεων και καθημερινών προβλημάτων ένταξης και συμπεριφοράς στην ομάδα της τάξης.

Δίνεται φάκελος σημειώσεων και βεβαίωση συμμετοχής.

 

Εκπαιδεύτρια: Αργυρώ Σκίτσα, παιδαγωγός, μουσικός, εμψυχώτρια ομάδας

Imrpov Tools: εργαλεία για τη Σχολική Τάξη

Εκπαιδευτικό βιωματικό σεμινάριο

H «Σχεδία στην πόλη» με ιδιαίτερη χαρά φιλοξενεί τη Σχολή Αυτοσχεδιασμού «Ya Impro» στο βιωματικό σεμινάριο «Improv Tools: εργαλεία για τη σχολική τάξη».
Σε ένα συναρπαστικό τετράωρο θα έχουν την ευκαιρία οι συμμετέχοντες να γνωριστούν, να αλληλεπιδράσουν, να εμπνευστούν και να ανακαλύψουν με ποιο τρόπο το “Improv” θα αλλάξει τις διδακτικές τους πρακτικές στη σχολική τάξη.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, εκπαιδευτές ενηλίκων, θεραπευτές, εμψυχωτές, φοιτητές και γενικότερα σε όσους ασχολούνται με ομάδες παιδιών.

Ειδικότερα, θα ασχοληθούν:

Α’ φάση (εισαγωγή): Γνωριμία, αποδοχή, υποστήριξη, πρώτη σκέψη, ρίσκο, αποτυχία
Β ‘ φάση (ανάπτυξη): Συνεργασία σε ζευγάρια/μικροομάδα (3-5 άτομα) στον κύκλο, μη ανταγωνιστικά παιχνίδια/ κανόνες – οδηγίες, συνθήκη / περιορισμός, ενέργεια/μίμηση, συγκέντρωση.

Μουσικοθεατρικά παιχνίδια & Παρα-μυθο-Νομίες

Λόγος, Κίνηση, Μουσική, Χρώματα…με τον Βασίλη Αναγνώστου

Ο μουσικοπαιδαγωγός Βασίλης Αναγνώστου, συγγραφέας των βιβλίων  «Παρέα με τα άστρα στης Μουσικής τα κάστρα», «Όλα είναι ένα Παιχνίδι», «Παραμυθι Άσματα και Ο Κούκος…Αηδόνι»,  θα παρουσιάσει  ένα πεντάωρο συναρπαστικό εργαστήριο με μουσικοθεατρικά παιχνίδια και παροιμίες, αινίγματα και τραγούδια σαν παραμύθια.

Το εργαστήρι απευθύνεται σε  μουσικοπαιδαγωγούς, θεατρολόγους, βρεφονηπιοκόμους, εμψυχωτές, νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές φυσικής αγωγής, φοιτητές, γονείς και σε όλους όσοι ασχολούνται με την καλλιτεχνική αγωγή και τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών.

 

Παιχνίδι: Ανακαλύπτοντας τη γλώσσα των παιδιών

Ένα βιωματικό εργαστήρι για γονείς 

Ας θυμηθούμε…
Πώς αισθανόμασταν όταν παίζαμε ως παιδιά;
Ας θυμηθούμε…
Πώς αισθανόμαστε τώρα όταν ακούμε «Μαμαααά, μπαμπαααά έλα να παίξουμε!»

 

Μέσα από βιωματικές ασκήσεις και συζητήσεις, οι συμμετέχοντες θα μοιραστούν τις εμπειρίες τους από το παιχνίδι με τα παιδιά τους και θα ανακαλύψουν πώς μπορούν μέσα από τις δεξιότητες που θα παρουσιαστούν:

  • Να συνδεθούν και να επικοινωνήσουν με το παιδί τους
  • Να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή του αλλά και τη δική τους
  • Να διασκεδάζουν και οι ίδιοι
  • Να σταματούν όσο το δυνατόν ομαλότερα …και πολλά άλλα…

Οι δεξιότητες με τις οποίες θα έρθουν σε επαφή (οριοθέτηση, συνέπεια- προβλεψιμότητα, εστίαση- αποδοχή, αντανάκλαση), θα αποδειχτούν χρήσιμα εργαλεία ακόμα και όταν μαζευτούν τα παιχνίδια… Μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητάς τους και της επικοινωνίας τους με το παιδί.

Το εργαστήριο βασίζεται στις αρχές και τη φιλοσοφία του attachment parenting και του filial play.

 

Συντονίστριες:
Ακριτίδου Άντιγόνη, Ειδικός Θεραπευτικού Παιχνιδιού και Filial Coaching- Συνεργάτης του δικτύου Attachment Parenting Hellas
Βερβερίδου Σταυρούλα, Ψυχολόγος, MSc στην Ψυχολογία και Συμβουλευτική, Συνεργάτης του δικτύου Attachment Parenting Hellas