έφηβοι – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Τα Πασχαλινά του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

από την Ομάδα Θεάτρου Enigma στο Θέατρο Σοφούλη για δυο παραστάσεις 5 & 6 Απριλίου

Η Ομάδα Θεάτρου Enigma παρουσιάζει τη θεατρική παράσταση «Τα Πασχαλινά» με έργα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη την Παρασκευή 5 και το Σάββατο 6 Απριλίου στις 21.00 στο Θέατρο Σοφούλη.

 

Λίγα λόγια για το έργο

Η παράσταση «Τα Πασχαλινά» αποτελείται από τα διηγήματα «Πάσχα ρωμέϊκο», «Τ’ αερικό στο δέντρο», «Υπό την βασιλικήν δρυν» και «Η άκληρη» του μεγάλου Σκιαθίτη συγγραφέα Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Με φόντο τη γιορτή του Πάσχα και τον ερχομό της άνοιξης, ο Αφηγητής, με όχημα τον λόγο του Σκιαθίτη συγγραφέα και λιτά σκηνικά μέσα, διηγείται ιστορίες και αναμνήσεις μιας άλλης εποχής. Ευλαβικοί περίπατοι στις φτωχογειτονιές της Αθήνας μέσα στο ανοιξιάτικο τοπίο, ο πρώτος παιδικός έρωτας του συγγραφέα για μια βασιλική βελανιδιά και ιστορίες ανθρώπων της υπαίθρου, με τη συνοδεία μουσικών σχολίων και προβολές εικόνων από τα τέλη 19ου μέχρι τις αρχές 20ού αιώνα, συνθέτουν την παράσταση.

 

Συντελεστές 
Σκηνοθεσία – Ερμηνεία – Μουσική επιμέλεια: Κυριάκος Δανιηλίδης
Συμμετέχει ο Δημήτρης Μπουζούδης
Σκηνικά – Κοστούμια: Αναστασία Αστερίου
Φωτισμοί – Ήχος: Ανέστης Ατακτίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Κασελίμη
Προβολή – Επικοινωνία: Κατερίνα Νικολάου
Φωτογραφίες: Γιώργος Ηλιόπουλος
Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Enigma

 

Λίγα λόγια για την ομάδα θεάτρου ENIGMA

Η Ομάδα Θεάτρου Enigma δημιουργήθηκε το 2014 από τον ηθοποιό Κυριάκο Δανιηλίδη. Από το 2015 στο δυναμικό της ομάδας προστέθηκε η ηθοποιός Αστερόπη Χαριτίδου, ενώ από το 2021 η ομάδα λειτουργεί με τη μορφή της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας. Κύριο στόχο της ομάδας αποτελεί η προώθηση και ευρύτερη διάδοση της θεατρικής τέχνης και η εν γένει έρευνα του θεάτρου στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διοργανώνει και πραγματοποιεί θεατρικές παραστάσεις, θεατροπαιδαγωγικές δράσεις, εργαστήρια θεάτρου και σεμινάρια για παιδιά και ενηλίκους. Συνεργάστηκε με τους Δήμoυς Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Κορδελιού-Εύοσμου και το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών. Έχει παρουσιάσει τις παραστάσεις: Ο επαγγελματίας του Ν. Κοβάτσεβιτς, Το τάβλι του Δ. Κεχαΐδη, Κατάσταση μη αναστρέψιμος, Δάφνες και πικροδάφνες των Δ. Κεχαΐδη-Ε. Χαβιαρά, Γης αερικά, Ταξίδι στον χρόνο της Α. Αστερίου και τη θεατροπαιδαγωγική δράση Χριστούγεννα στην Συννεφοχώρα.

Εικαστικές Προσεγγίσεις της Ιστορίας της Μακεδονίας, 19ος – 20ός αιώνας

Έκθεση έργων τέχνης από τη συλλογή του Ιδρύματος Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και της Νεότερης Ιστορίας της Μακεδονίας

Εγκαίνια: Τετάρτη 3 Απριλίου 2023, ώρα 18.30

 

Η έκθεση «Εικαστικές Προσεγγίσεις της Ιστορίας της Μακεδονίας, 19ος-20ός αιώνας» παρουσιάζει εικαστικά έργα και αρχειακό υλικό από τη συλλογή του Ιδρύματος Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και της Νεότερης Ιστορίας της Μακεδονίας (ΙΜΜΑ).

Η ειρηνική πορεία της χώρας μας δε στέρησε από τους καλλιτέχνες την ανάγκη να προχωρήσουν στην παραγωγή έργων με θέμα την Ιστορία. Ωστόσο, τη θέση των πολεμικών γεγονότων κατέλαβαν οι σημαντικότερες στιγμές στην πορεία του Έθνους. Το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, στο πλαίσιο της διατήρησης και ανάδειξης των στιγμών της ιστορίας της Μακεδονίας, κατά καιρούς επιχείρησε και εγκαινίασε εκθέσεις με παρόμοια θεματική. Έργα νέων, αλλά και αναγνωρισμένων καλλιτεχνών, αποτύπωσαν με φρέσκια ματιά τη νέα διάσταση της έννοιας “ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ” και τη σημασία για τον Έλληνα του 21ου αιώνα αυτού του μοναδικού γεγονότος που συντάραξε στα τέλη του 19ου αι. τον Βαλκανικό αλλά και γενικότερα τον Ευρωπαϊκό χώρο. Οι καλλιτέχνες του «Σχολείου των Τεχνών» προέβαλαν τον ηρωισμό των Αγωνιστών του ΄21 ως μαρτυρία της αδιάλειπτης ιστορικής συνέχειας του Ελληνισμού. Οι καλλιτέχνες, αντίθετα, του 21ου αιώνα δημιούργησαν τους νέους ήρωες, τους απλούς ανθρώπους της καθημερινότητας, σε μια Ελλάδα που γνώρισε την οικονομική κρίση και την πανδημία.

 

Ιδιαίτερης αξίας είναι και η δημιουργία των εικαστικών έργων που απεικονίζουν στιγμές ή προσωπικότητες που αφορούν την απελευθέρωση της Μακεδονίας. Μέσα από τη νεότερη καλλιτεχνική παραγωγή καταδεικνύεται ο τρόπος, ο βαθμός, η ένταση με την οποία η τέχνη επηρεάζεται σε δεδομένες ιστορικές στιγμές, εν προκειμένω την ίδια την εποχή του Αγώνα, αλλά και συνεχίζει να αναπαράγει τη μνήμη, ως πηγή έμπνευσης.

Το μεγαλείο της ελληνικής κοινωνίας είναι η αναγέννησή της μετά από τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες της εποχής μας. Η καλλιτεχνική μνήμη ξαναστήνει το όραμα των αγώνων με ρεαλιστικό τρόπο και με βαθιά γνώση της έννοιας «Θυσία».

 

Επιμέλεια Έκθεσης: Σταυρούλα Μαυρογένη, Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Διευθύντρια Κέντρου Έρευνας Μακεδονικής Ιστορίας και Τεκμηρίωσης (ΚΕΜΙΤ) του ΙΜΜΑ

Συνεπιμέλεια-Συντονισμός Έκθεσης: Αθηνά Παυλίδου, Φιλόλογος-Μουσειολόγος, Διευθύντρια Ιδρύματος Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και της Νεότερης Ιστορίας της Μακεδονίας

 

Γιάννης Ζιώγας: Εδώ που είμαστε, θα έλθετε

Η ατομική έκθεση ζωγραφικής του Γιάννη Ζιώγα «Εδώ που είμαστε, θα έλθετε»  θα πραγματοποιηθεί στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο από τις 19 Μαρτίου έως τις 25 Απριλίου 2024.

Η έκθεση θα παρουσιάσει ζωγραφικά και ψηφιακά έργα της περιόδου από το 2019 έως τώρα. Οι πίνακες καταγράφουν εκείνο το οποίο η ζωγραφική ύλη, ίχνος και επιφάνεια αδυνατούν να καταγράψουν, δηλαδή τις δυνατότητες και τις αντιφάσεις της. Η αφηρημένη προσέγγιση των επιφανειών του καλλιτέχνη σχηματίζεται μέσα από την αδυναμία της ζωγραφικής εικόνας να αποτυπώσει τους δισταγμούς κι τις ανεπάρκειές της. Τα ψηφιακά έργα καταγράφουν τις στιγμές της αμηχανίας του καλλιτέχνη ενώ διασχίζει το τοπίο, δηλαδή εκεί που διαμορφώνονται οι δισταγμοί του.

Τα ζωγραφικά έργα, ακρυλικά σε μουσαμά διαφόρων μεγεθών θα αναπτυχθούν στους χώρους του Βαφοπούλειου Πνευματικού Κέντρου για να ανασυνθέσουν εκείνο το οποίο ο ζωγράφος αποκαλεί «ψυχικό πουαντιγισμό». Μια επαναλαμβανόμενη αποτύπωση συμβόλων. Τα εννιά σύμβολα που χρησιμοποιεί (τελίτσα, φύλλο, τρίγωνο, λαβύρινθος, πλέγμα, στίγμα, σταγόνα, κύμα, ευθεία) συντίθεται  για να σχηματίσουν τα εννοιολογικά πέπλα που διαμορφώνουν τις επιφάνειες των έργων του Ζιώγα από το 1996. Η τωρινή δουλειά του καλλιτέχνη ενσωματώνει τις εμπειρίες φωτός και χρώματος που δημιουργήθηκαν από τις περιπατητικές του διαδρομές στην περιοχή από την Φλώρινα έως τον Γράμμο. Ο τίτλος της έκθεσης αποτελεί ελεύθερη μετάφραση του μεσαιωνικού ρητού Quod Sumus Hoc Eritis, θέλοντας να υποδηλώσει την εμμένεια της ζωγραφικής ως μιας τέχνης που προέρχεται από το παρελθόν και κατευθύνει το μέλλον.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη, 21 Μαρτίου 2024, στις 20:30, στον 5ο όροφο του  Βαφοπούλειου Πνευματικού Κέντρου. (Γ. Βαφόπουλου 3).

Στο πλαίσιο της έκθεσης την Πέμπτη 11 Απριλίου 2024, στις 18:30, στον ίδιο χώρο θα διεξαχθεί συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με τίτλο «Το ήδη «μετά» της Ζωγραφικής». Παράλληλα, στις 4 και στις 25 Απριλίου 2024, θα γίνει περιήγηση στα έργα της έκθεσης από τον καλλιτέχνη, με ώρα έναρξης 19:00. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή ΕΔΩ.

 

Λίγα λόγια για τον Γιάννη Ζιώγα

Ο Γιάννης Ζιώγας (1962) είναι ζωγράφος που διερευνά και άλλες εικαστικές περιοχές έκφρασης. Έχει πραγματοποιήσει 29 ατομικές και δεκάδες ομαδικές εκθέσεις και δράσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι Καθηγητής Ζωγραφικής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.  Οργανώνει τη διαδικασία Εικαστική Πορεία προς τις Πρέσπες και άλλες Διεθνείς Περιπατητικές Συναντήσεις/Συνέδρια στις Πρέσπες και σε άλλα διεθνή κέντρα. Είναι Καλλιτεχνικός/Επιστημονικός Υπεύθυνος του Έργου «Περπάτημα και Τοπικές Κοινότητες» (WALC. Συγχρηματοδοτούμενο από EE, Creative Europe).  Έχει δημοσιευμένο συγγραφικό έργο για τη σύγχρονη Αισθητική και τις Πρακτικές της.

Courir: Τρέχοντας

Στο πλαίσιο των δράσεων εν όψει των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών αγώνων του Παρισιού, το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης φιλοξενεί το Σάββατο 16 Μαρτίου στις 19.00 στην αίθουσα Allatini-Dassault μία παράσταση βασισμένη στη ζωή του μεγάλου Τσέχου μαραθωνοδρόμου, Εμίλ Ζάτοπεκ.

Πρόκειται για μια θεατρική ανάγνωση από τον μετρ του είδους, ηθοποιό και σκηνοθέτη του Théâtre de l’Imprévu της Ορλεάνης, Ερίκ Σενά, ο οποίος θα διαβάσει αποσπάσματα από το βιβλίο με τίτλο «Courir» (Τρέχοντας) του τιμημένου με το λογοτεχνικό βραβείο Γκονκούρ, Ζαν Εσνόζ.

Το «Courir» ανατρέχει στη μοναδική πορεία του Εμίλ Ζάτοπεκ, του δρομέα μεγάλων αποστάσεων, παγκόσμιου πρωταθλητή και ολυμπιονίκη στο Λονδίνο το 1948 και στο Ελσίνκι το 1952 στα 5,000μ., στα 10.000μ και στον μαραθώνιο.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1930, ο τότε 17 ετών Εμίλ Ζάτοπεκ , εργαζόταν στο εργοστάσιο Bata στο Zlin, ενώ συνέχιζε να σπουδάζει χημεία. Η εταιρεία αποφάσισε να διοργανώσει έναν αγώνα δρόμου στον οποίο όλοι οι μαθητές της επαγγελματικής σχολής ήταν υποχρεωμένοι να λάβουν μέρος. Ως εκείνη τη στιγμή, για τον Εμίλ, ο αθλητισμός δεν αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς του. Τρέχει όμως και κερδίζει. Τότε ήταν που ξεκίνησε η καριέρα του… Συνειδητοποίησε επίσης ότι ο αθλητισμός μπορεί να είναι διασκεδαστικός. Γρήγορα έγινε εθνικό και διεθνές ίνδαλμα, με το παρατσούκλι “ανθρώπινη ατμομηχανή”!

Ο Jean Echenoz αφηγείται την ιστορία της ζωής του δρομέα, απλά, χωρίς ωραιοποιήσεις ή περιττά φτιασίδια γύρω από τα εξαιρετικά κατορθώματα του ήρωά του. Ο συγγραφέας σκιαγραφεί το πορτρέτο ενός ανθρώπου που συγκινεί και αναπόφευκτα συναρπάζει. Ο ίδιος λέει ότι προσπάθησε να κρατηθεί όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αλήθεια, αλλά δεν διστάζει να παίξει μερικές φορές με τον χαρακτήρα του, επινοώντας ή ανακατασκευάζοντας ορισμένες σκηνές.

Η παράσταση, η οποία έχει πάρει τη σφραγίδα της «Πολιτιστικής Ολυμπιάδας» από την οργανωτική επιτροπή «Παρίσι 2024», είναι στα γαλλικά.

 

Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης: Παραμύθια, οι γέφυρες που μας ενώνουν

20 Μαρτίου 2024 – Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης

Η Action Art γιορτάζει την “Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης” σε συνεργασία με το Bαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο. Τρεις αφηγήτριες από την Ελλάδα, την Αρμενία, τη Ρωσία αφηγούνται:

  • Ροδάνθη Δημητρέση
  • Cristina Hakobian
  • Cocherga Ξένια

 

Ημέρες γιορτής για μικρούς και μεγάλους. Η Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης είναι μια αφορμή να συνδεθούμε με την καρδιά μας, τη συλλογική μνήμη, την ιστορία της ανθρωπότητας, τη σοφία της ανθρώπινης ύπαρξης, επικοινωνώντας με τον αρχαιότερο τρόπο επικοινωνίας, την αφήγηση, τα παραμύθια που ενώνουν ανθρώπους και πολιτισμούς ανά τους αιώνες.

 

Ιστορική αναδρομή

Η Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης έχει τις ρίζες της σε μια εθνική ημέρα αφήγησης που δημιουργήθηκε στη Σουηδία, γύρω στο 1991-1992. Τα επόμενα χρόνια η προσπάθεια ήταν υποτονική, αλλά λάτρεις της αφηγήσεις συνέχιζαν να συγκεντρώνονται και να  αφηγούνται. Το 1997, στο Περθ της  Δυτικής Αυστραλίας οργανώθηκε ο εορτασμός που είχε διάρκεια πέντε εβδομάδες και η 20η Μαρτίου καθιερώθηκε ως η Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης.

Το σκανδιναβικό δίκτυο Ratatatosk γύρω στο 2001 άρχισε διαδικτυακές αφηγήσεις. Τελικά το 2003 εξαπλώθηκε από τη Σουηδία στη Νορβηγία, τη Δανία, τη Φινλανδία και την Εσθονία. Η ιδέα εξαπλώθηκε γρήγορα στον Καναδά και σε άλλες χώρες, στη Νότια  Αμερική και σταδιακά σε όλες τις ηπείρους. Σήμερα, η εκδήλωση είναι διεθνώς γνωστή ως Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης.

Αντιμετωπίζοντας τις ψευδείς ειδήσεις

Οδηγός για οικογένειες

Το Goethe-Institut Thessaloniki στο πλαίσιο του προγράμματος “Fakeless” και της έκθεσης για την εκπαίδευση στα μέσα επικοινωνίας, σε συνεργασία με το Ερευνητικό Εργαστήριο ΜεταΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, Διαχείρισης Πληροφοριών και Δεδομένων (MetaDATA LAB) του Τμήματος Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, προσκαλούν όλες τις οικογένειες την Παρασκευή 5 Απριλίου 2024 στο εργαστήριο «Αντιμετωπίζοντας τις ψευδείς ειδήσεις: Οδηγός για οικογένειες».

Το εργαστήριο θα αποτελέσει μια μοναδική ευκαιρία για οικογένειες να εκπαιδευτούν και να ενημερωθούν σχετικά με τον κόσμο των μέσων ενημέρωσης και την ανάγκη για κριτική σκέψη. Κατά τη διάρκειά του θα εξεταστεί η έννοια των ψευδών ειδήσεων και ο τρόπος που επηρεάζουν αυτές τις οικογένειες και την κοινωνία γενικότερα.

Μέσα από απλά παραδείγματα θα συζητηθεί η σημασία της κριτικής σκέψης και του γραμματισμού στα μέσα ενημέρωσης, για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των ψευδών ειδήσεων.
Οι συμμετέχοντες/-ουσες θα μάθουν μέσω διαδραστικών δραστηριοτήτων και παιχνιδιών, τεχνικές για την αναγνώριση των ψευδών ειδήσεων, τη χρήση εργαλείων επαλήθευσης ψευδών ειδήσεων και τη σημασία της αξιόπιστης ενημέρωσης.

Το εργαστήριο θα προωθήσει τέλος, τη σημασία της συνεχούς εκπαίδευσης και ενημέρωσης, προσφέροντας έναυσμα αλλά και εργαλεία για περαιτέρω μάθηση και πρακτική εφαρμογή των δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν.

 

Εμψύχωση εργαστηρίου:

Ανθή Μπάλιου: Βιβλιοθηκονόμος, Υποψήφια Διδάκτωρ στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, ΑΠΘ, Διδάσκουσα-Ακαδημαϊκή Υπότροφος στο Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης, ΔΙΠΑΕ

Dr Εμμανουήλ Γαρουφάλλου: Αναπληρωτής Καθηγητής, Διευθυντής Ερευνητικού Εργαστηρίου MetaDATA, και Διευθυντής Προγράμματος Διδακτορικών Σπουδών, Τμήματος Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης, Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος

 

 

Πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα Fakeless θα βρείτε ΕΔΩ.

Σήκω – Μίλα – Κάνε τη διαφορά

Εκδήλωση ευαισθητοποίησης για το θέμα του εκφοβισμού στη Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης!

Προσκαλούνται θερμά γονείς και μαθητές να παρακολουθήσουν την παρουσίαση της σχολικής ψυχολόγου, κας Σοφίας Σπυριάδου, και να μάθουν περισσότερα για τον σχολικό εκφοβισμό και την αντιμετώπισή του.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 13 Μαρτίου 2024, από τις 18:00 έως τις 20:30 στο αμφιθέατρο της Γερμανικής Σχολής Θεσσαλονίκης.

 

Εκδρομή στο Εθνικό Πάρκο Δέλτα Αξιού

Εκδρομή στο Δέλτα Αξιού: με birdwatching, βόλτα στο Θερμαϊκό και τσίπουρα στις ψαροκαλύβες

Μία ξεχωριστή εκδρομή στο Εθνικό Πάρκο Δέλτα Αξιού προγραμματίζει για την Κυριακή 10 Μαρτίου και το Σάββατο 16 Μαρτίου η ΚΟΙΝΣΕΠ Ecoroutes. Πρόκειται για ένα από τα πιο επιτυχημένα προγράμματα της Ecoroutes, το οποίο περιλαμβάνει παρατήρηση πουλιών στη Λιμνοθάλασσα Καλοχωρίου και επίσκεψη στο Κέντρο Περίθαλψης Άγριων Ζώων. Η εμπειρία στη φύση απογειώνεται με μία βόλτα με αλιευτικό σκάφος στο Θερμαϊκό και τις μυδοκαλλιέργειες και με ένα γεύμα με θαλασσινούς μεζέδες και τσίπουρο στις καλύβες των μυδοκαλλιεργητών! Το γεύμα θα κινηθεί γύρω από το μυδοπίδαφο, αφού το ρύζι και τα μύδια είναι τα πιο φημισμένα προϊόντα της περιοχής αυτής.

Το Εθνικό Πάρκο Δέλτα Αξιού είναι ένα από τα πιο σημαντικά υγροτοπικά συστήματα της Ελλάδας. Με 300 είδη πουλιών και πολλά ακόμη προστατευόμενα είδη ζώων, περιλαμβάνεται στο δίκτυο Natura 2000 των προστατευόμενων περιοχών της Ευρώπης και προστατεύεται από τη Σύμβαση Ραμσάρ για τους Υγροτόπους. Μεταξύ των πουλιών που είναι πιθανόν να συναντήσει κανείς αυτή την εποχή είναι διάφορα είδη ερωδιών, πάπιες, αργυροπελεκάνοι και φυσικά τα εντυπωσιακά φλαμίνγκο!

Τα μέλη της Ecoroutes, που έχει έδρα στο Δήμο Δέλτα, έχουν πολύχρονη εμπειρία στην περιοχή και θα σας «συστήσουν» στα πιο ενδιαφέροντα μυστικά της. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν την ιστοσελίδα www.ecoroutes.gr.

 

Έκθεση Fakeless

Μια έκθεση για την εκπαίδευση στα “Μέσα Eπικοινωνίας”

Σε μια εποχή που οι αυταρχικές δυνάμεις κερδίζουν επιρροή στην Ευρώπη και το τοπίο των μέσων ενημέρωσης είναι αβέβαιο, το Goethe-Institut Thessaloniki δεσμεύεται να προωθήσει την εκπαίδευση στα μέσα επικοινωνίας. Ταυτόχρονα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός προκαλεί αλλαγές στην κατανάλωση και την παραγωγή των μέσων επικοινωνίας. Υπό αυτή την έννοια, πρέπει να αλλάξουμε και τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε για την πληροφόρηση. Η ψηφιακή κυριαρχία και η εκπαίδευση στα μέσα επικοινωνίας είναι ζωτικής σημασίας για τη διάσωση της δημοκρατίας, του πλουραλισμού και της ποικιλομορφίας.

 

Βασικός στόχος του «Fakeless»:  είναι η βελτίωση της συνειδητής χρήσης των ειδήσεων και των μέσων ενημέρωσης από ανθρώπους όλων των γενεών.

Πότε ήταν η τελευταία φορά που διαβάσατε ένα άρθρο μέχρι τέλους;

Πόσες φορές έχετε μοιραστεί συνδέσμους χωρίς να τους ανοίξετε;

Κάθε απρόσεκτο κλικ μειώνει την «ανοσία» σας στην παραπληροφόρηση. Για να διαπιστώσετε πόσο καλά μπορείτε να πλοηγηθείτε στον κόσμο της πληροφορίας, επισκεφθείτε την έκθεση και δοκιμάστε τις ικανότητές σας με τα online παιχνίδια.

 

Περισσότερα για το πρόγραμμα Fakeless

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν ξεναγήσεις, εργαστήρια, επισκέψεις σχολικών τάξεων, σεμινάρια και συζητήσεις.

Δείτε τις προσεχείς εκδηλώσεις που σχετίζονται με το πρόγραμμα Fakeless   ΕΔΩ 

Το πρόγραμμα Fakeless υλοποιείται από το Goethe-Institut Thessaloniki σε συνεργασία με τον οργανισμό Kunsht (Ουκρανία).

Fakeless Game Challenge: παίξε την παραπληροφόρηση στα δάχτυλα

Το Goethe-Institut Thessaloniki στο πλαίσιο του “Fakeless” και της έκθεσης για την εκπαίδευση στα μέσα επικοινωνίας, σε συνεργασία με το Peace Journalism Lab, του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, του ΑΠΘ και το Digital Communication Network Global, προσκαλούν την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 στο εργαστήριο για εφήβους «Fakeless Game Challenge: Παίξε την παραπληροφόρηση στα δάχτυλα».

 

Στόχος του εργαστηρίου είναι τα παιδιά να γνωρίσουν την πρωτοβουλία Fakeless από κοντά. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες/-ουσες θα έχουν την ευκαιρία να παίξουν online τα παιχνίδια της πρωτοβουλίας, ενώ μόλις ολοκληρώσουν το παιχνίδι θα περιηγηθούν στην έκθεση ώστε να μάθουν περισσότερα.

 

 

Εμψύχωση εργαστηρίου: Νικόλαος Σ. Παναγιώτου, Καθηγητής Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, ΑΠΘ

Μαριάννα Τανάγια: Δημοσιογράφος, Διευθύντρια Επικοινωνίας, Digital Communication Network Global

Ομάδα του Peace Journalism Lab

Δείτε περισσότερα για την έκθεση “Fakeless” εδώ.

Nicholas Egon: Ένα προσωπικό πορτρέτο της Ελλάδας

Νέα έκθεση στο Τελλόγλειο

Eγκαίνια: Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024, στις 12.00

Με αφορμή τη δωρεά έργων του Nicholas Egon (1921 – 2017) από την Σταματία Κομνηνού και τον Νικόλαο Αλέξανδρο Κομνηνό στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του Α.Π.Θ., η έκθεση παρουσιάζει πίνακες ζωγραφικής και σχέδια του από το 1948 ως τα τελευταία χρόνια της ζωής του. Η έκθεση οργανώνεται σε δύο ενότητες: τα τοπία και τα πορτρέτα, με κοινό παρονομαστή την ιδιαίτερη γνώση και αγάπη του καλλιτέχνη για την Ελλάδα.

Ο Nicholas Egon είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση καλλιτέχνη, τόσο για το έργο του όσο και για τον βίο του. Ήταν άνθρωπος μορφωμένος, κοσμοπολίτης, πολύγλωσσος, φιλέλληνας και πολυταξιδεμένος.

Το 1949 πήγε στην Ελλάδα όπου έκανε τα πορτρέτα του βασιλιά Παύλου Αˈ και της βασίλισσας Φρειδερίκης και άλλων μελών της βασιλικής οικογένειας. Τότε ήρθε σε επαφή με τα πρόσφατα γεγονότα της Κατοχής και του εμφυλίου πολέμου (παρακολούθησε τις μάχες στο Βίτσι και στον Γράμμο) και ανέλαβε τη δημιουργία ενός τρίπτυχου σε παραγγελία του βασιλιά Παύλου από το οποίο ολοκλήρωσε μόνο το κεντρικό τμήμα, «Η Πείνα στην Αθήνα». Κατά τη διάρκεια της διαμονής του στη χώρα απεικόνισε γυναίκες, πρόσφυγες, αντάρτες και ορφανά παιδιά.

Παράλληλα, ξεκίνησε από τις αρχές της δεκαετίας του 1950 μια πετυχημένη διεθνή πορεία ως προσωπογράφος.

Μαζί με το πορτρέτο, η άλλη μεγάλη πτυχή της τέχνης του Egon είναι η τοπιογραφία. Κατά τη διάρκεια των ταξιδιών και διαμονών του στην Αίγυπτο, στη Νιγηρία, στο Μαρόκο, στην Ιορδανία, στη Σαουδική Αραβία, στη Σικελία, και στην Ελλάδα (από το 1978 στο εξής) απεικόνιζε τοπία και αρχαιολογικούς χώρους.

Τα ελληνικά τοπία του ξεχωρίζουν από αυτό το σύνολο και παρουσιάζουν ένα μεγάλο εύρος σε σχέση με τις επιλεγμένες τοποθεσίες και με τις στιγμές της ημέρας, τις εποχές και τις συνθήκες φωτισμού. Ο ίδιος είχε, επιπλέον, μια αξιοσημείωτη γνώση του τόπου μέσω των συζητήσεών του με διακεκριμένους ιστορικούς, διανοουμένους και αρχαιολόγους.

Συνολικά, η τέχνη του Nicholas Egon χαρακτηρίζεται από την αρτιότητα της σύνθεσης και την τεχνική δεξιοτεχνία του με ποικίλα μέσα (λάδι, παστέλ, ακουαρέλα, κάρβουνο, αιματίτη, κιμωλία). Μπορεί να ξεχωρίσει κανείς, επίσης, τη δυναμική ισορροπία των χρωμάτων της τοπιογραφίας του και τον ιδιαίτερο χειρισμό της γραμμής στα πορτρέτα του και, κυρίως, την ικανότητά του να καταφέρνει κάθε φορά να μας μεταφέρει την προσωπικότητα των ανθρώπων και την ιδιαίτερη δόνηση και μουσική του κάθε τόπου.

 

Nicholas Egon – Βιογραφικό

  • 1921, 15 Νοεμβρίου. Γεννήθηκε στο Βρνο της Τσεχοσλοβακίας (μοναχοπαίδι του Kornel Ranov και της Olga Apponyi)
  • 1937 Μετά την εγκατάλειψη του πατρικού σπιτιού, έφτασε 17 χρονών στο Λονδίνο. Εγγράφτηκε στο Birkbeck College
  • 1940 Επιστρατεύθηκε ως επίσημος πολεμικός σχεδιαστής στην Τσεχική Στρατιά
  • 1944 Υπηρέτησε στη Βρετανική Αεροπορική Βάση της Shaiba (Basra, Ιράκ)
  • 1945 – 1946 Μετά το τέλος του πολέμου εργάστηκε στο Κολέγιο Καλών Τεχνών της R.A.F. (Βασιλική Πολεμική Αεροπορία) στο Κάιρο. Παντρεύτηκε με τη Diana Horton
  • 1946 Επέστρεψε στο Λονδίνο και δούλεψε στο αρχιτεκτονικό γραφείο του Erno Goldfinger
  • 1946 – 50 Διορίστηκε Λέκτορας (Senior Lecturer) Καλών Τεχνών στο Sir John Cass College. Παρέδιδε σε εβδομαδιαία βάση διαλέξεις στη National Gallery στο Λονδίνο
  • 1947 Εκλέχτηκε μέλος της Royal Society of Art
  • 1949 Επισκέφθηκε την Ελλάδα. Ζωγράφισε τα πορτρέτα της Βασίλισσας Φρειδερίκης και του Βασιλιά Παύλου και παρακολούθησε τις μάχες στο Βίτσι και στον Γράμμο. Ταξίδεψε με τη μονάδα των Ειδικών Παρατηρητών των Η.Ε. στα Βαλκάνια (UNSCOB)
  • 1950 Οργανώθηκαν δύο εκθέσεις με έργα του στο Λονδίνο (Cartier και Parsons Gallery) αφιερωμένα στην Ελλάδα (1940 – 1950). Τα έσοδα διατέθηκαν υπέρ των Ελλήνων προσφύγων. Ξεκίνησε μια πετυχημένη διεθνή πορεία ως προσωπογράφος
  • 1964 – 1972 Επισκέφθηκε την Αίγυπτο, την Σαουδική Αραβία, τη Νιγηρία και το Μαρόκο
  • 1978 Επισκέφθηκε την Ελλάδα και η ζωγραφική του επικεντρώθηκε στην απόδοση του ελληνικού τοπίου
  • 1980 Παντρεύτηκε με την Ματρώνα Ξυλά (Matti)
  • 1984 – 1987 Επισκέφθηκε επανειλημμένα την Ιορδανία
  • 1989 Διατέλεσε Chairman of Patrons του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Kings College του Λονδίνου
  • 1990 Καθιέρωσε την Ετήσια Διάλεξη Runciman
  • 2017, 25 Απριλίου. Πέθανε

 

Βιβλιογραφία:FaniMaria Tsigakou, Nicholas Egon, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα, 2007

Dali: Cybernetics – Ταξίδι στο Μυαλό μιας Ιδιοφυίας

Μια συγκλονιστική καταβύθιση στο σύμπαν του Σαλβαντόρ Νταλί!

Ο θαυμαστός κόσμος του πρωτοπόρου καλλιτέχνη ζωντανεύει μπροστά στα μάτια του κοινού με τον πιο συναρπαστικό τρόπο. Η έκθεση σε πολλές πόλεις του κόσμου, έρχεται στην Ελλάδα στην Αποθήκη Γ, στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης. Μια μοναδική εμπειρία που θα μαγέψει όλες τις ηλικίες.

Αίθουσα Immersive Experience 400 τμ Οθόνες, Virtual Reality 360.

Το καράβι των ονείρων σαλπάρει στις 29 Μαρτίου 2024 στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Γ).

 

Η Τεχνολογία συναντά την Τέχνη:

«Επειδή εγώ γίνομαι καμιά φορά ζωγράφος, οι άνθρωποι πιστεύουν ότι είμαι καλλιτέχνης. Το πραγματικό μου ενδιαφέρον είναι οι Κυβερνοεπιστήμες (Cybernetics), η Κβαντική Φυσική κι η Βιολογία.».

Ο Νταλί πίστευε ότι για να επιβιώσει η ζωγραφική, θα πρέπει να συνδεθεί με τη χρήση των υπολογιστών. Θεωρούσε ότι οι υπολογιστές είναι το μέλλον. Ο Νταλί πρόβλεψε ένα μέλλον όπου οι μηχανές θα έχουν την ικανότητα να σκέφτονται από μόνες τους, ακόμα και να δημιουργούν Τέχνη.

 

Η Τέχνη συναντά την Επιστήμη:

Η έκθεση είναι μία συναρπαστική περιήγηση στα πιο διάσημα έργα του Σαλβαδόρ Νταλί από μια εντελώς νέα οπτική. Μια εμπειρία αιχμής που βασίζεται σε παράλληλα σύμπαντα, την κβαντική φυσική, την τέταρτη διάσταση, την οπτική, την ιερή γεωμετρία και την αλληλουχία DNA όπως ερμηνεύονται από τον Νταλί μέσα από τα έργα του.

 

Η Επιστήμη συναντά την Πίστη:

Στους πίνακες του Νταλί συμφιλιώνονται η πίστη στο Θεό με την επιστήμη. Η χρυσή τομή καθιερώνει τη γεωμετρική τελειότητα, το αισθητικό ιδεώδες με το οποίο ο Θεός έφτιαξε τον κόσμο. Ο Νταλί το εφαρμόζει στα έργα του, όπου ανακαλύπτουμε σχήματα οργανωμένα υπό αυτήν τη μυστική γεωμετρία. Ο διπλός έλικας του DNA γοητεύει τον Νταλί. Η σπείρα που μεταφέρει γενετική κληρονομιά είναι οι καμπύλες μέσω των οποίων ο Θεός μεταφέρει την αθανασία.

 

 

Τι θα δείτε:

Immersive Experience – Εμπειρία Καταβύθισης

Μία πρωτοποριακή ταινία με τρισδιάσδατη προβολή σε οθόνες, εμβαδού 400 τ.μ., με θέαση 360 μοιρών, όπου Τέχνη και Τεχνολογία συνδυάζονται σε ένα επαναστατικό θέαμα εικόνας και ήχου.

Virtual Reality – Εικονική Πραγματικότητα

Μία μοναδική εμπειρία εικονικής πραγματικότητας (VR 360) εμπνευσμένη από τη ζωή και το έργο του Νταλί. Επιβιβαστείτε στο πλοίο των ονείρων του Νταλί και διασχίστε τους καλλιτεχνικούς του κόσμους.

Διαδραστικό παιχνίδι

Περιπλανηθείτε στη ζωγραφική φαντασία του καλλιτέχνη όπου προβάλλονται ψηφιοποιημένα επαναλαμβανόμενα στοιχεία από την εικονογραφία του και παρατηρείστε με ποιο τρόπο διαφεύγουν τα διαφορετικά στοιχεία όταν τα πλησιάζετε.

Δημιουργικότητα

Βγάλτε τον καλλιτέχνη από μέσα σας, ζωγραφίζοντας σε χαρτί, οι ίδιοι, τα αγαπημένα μοτίβα του Νταλί. Ζωγραφίστε αυθόρμητα πάνω στο έργο τέχνης «Η Γαλάτεια των Σφαιρών» όπου παρουσιάζεται το πρόσωπό της συντρόφου του Νταλί, Γκαλά, και προβάλλετε τις δημιουργίες σας στους τοίχους της αίθουσας.

Κινηματογραφική προβολή

Παρακολουθήστε το ντοκιμαντέρ του Τζακ Μποντ και γνωρίστε τον Σαλβαντόρ Νταλί στην καθημερινότητά του, το 1965 στη Νέα Υόρκη, όπου αλληλεπιδρά με τους ανθρώπους γύρω του και έρχεται σε επαφή με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης που ήθελε να τα απασχολεί για την προβολή του.

Photos

Καθίστε στον αυθεντικό καναπέ DaliLips και τραβήξτε αναμνηστικές φωτογραφίες σε ένα ειδικά φωτισμένο Photo booth.

Περιήγηση

Περιηγηθείτε στους διαδρόμους της έκθεσης όπου παρουσιάζονται πίνακες με αποφθέγματα του διάσημου καλλιτέχνη. Παράλληλα με τις φάσεις της ζωής του Νταλί, εμφανίζονται έργα κι επεξηγήσεις, για τους κυριότερους σταθμούς της καριέρας του καλλιτέχνη.

 

Anastasia the musical

Από 1η Μαρτίου στο Radio City της Θεσσλονίκης

Anastasia the musical , η συγκλονιστική ιστορία της πριγκίπισσας Αναστασίας, βασισμένη στην αγαπημένη ταινία κινουμένων σχεδίων του 1997, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ένας πολυμελής θίασος ηθοποιών, χορευτών και τραγουδιστών, εντυπωσιακά σκηνικά και εκθαμβωτικά κοστούμια αποτελούν μία υπερπαραγωγή που δεν πρέπει να χάσει κανείς!

 

Λίγα λόγια για την παράσταση

Anastasia the musical, η συγκινητική ιστορία για ένα από τα μεγαλύτερα αναπάντητα ερωτήματα της ιστορίας: τι συνέβη στη Μεγάλη Δούκισσα Αναστασία Ρομανόφ;

Εν μέσω της αναταραχής της ρωσικής επανάστασης με το καθεστώς των Μπολσεβίκων να βρίσκεται σε άνοδο, η Άνια (Demy), βρίσκεται εγκλωβισμένη σε αυτό που κάποτε ήταν η ρωσική πρωτεύουσα, η Αγία Πετρούπολη και αναζητά να ανακαλύψει ξανά το παρελθόν της, το οποίο πιστεύει ότι βρίσκεται στο Παρίσι. Μαζί με τον πρώην αριστοκράτη, Βλαντ Πόποφ (Θανάσης Τσαλταμπάσης) κι έναν τολμηρό απατεώνα, τον Ντμίτρι (Ίαν Στρατής), που θέλουν να χρησιμοποιήσουν την Άνια για να ξεγελάσουν τη μοναδική εναπομείνασα Ρομανόφ, τη χήρα αυτοκράτειρα Μαρία (Μίρκα Παπακωνσταντίνου – Φωτεινή Μπαξεβάνη για τη Θεσσαλονίκη), ώστε να πιστέψει ότι η Άνια είναι η χαμένη Αναστασία, δραπετεύουν στο Παρίσι.

Ένα ταξίδι γεμάτο περιπέτεια, για να ανακαλύψεις ποιος είσαι και να ορίσεις ποιος είσαι προορισμένος να είσαι!

 

Ταυτότητα Παράστασης

Σκηνοθεσία- απόδοση κειμένου- στίχων: Θέμις Μαρσέλλου

Μουσική διεύθυνση- Διδασκαλία Ορχήστρας: Νικόλας Γουάστωρ

Χορογραφίες: Άννα Αθανασιάδη

Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης

Κοστούμια: Παναγιώτα Κοκκορού

Φωνητική διδασκαλία- συνοδεία πιάνου: Βασίλης Αλεβίζος

Σχεδιασμός video: Βικτώρια Βελλοπούλου

Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Βασιλάτου

Βοηθός ενδυματολόγου: Σοφία Κοζανίτη

Βοηθός σκηνογράφου; Κυριακή Φόρτη

Φροντιστήριο: Βασιλική Τσιλίγκρου

Φωτογραφίες: Διονύσης Κούτσης

Διεύθυνση παραγωγής: Τάκης Γεώργας

Οργάνωση παραγωγής: Χρυσαντίνα Κούλουμπου

Εκτέλεση παραγωγής: Ρίτα Κώνστα

Διεύθυνση εμπορικού τμήματος: Γιώργος Γεώργας

Επικοινωνία: Ελένη Λιλή

Οργάνωση γραφείου παραγωγής: Βικτώρια Λώλη

Πρωταγωνιστούν: Demy, Θανάσης Τσαλταμπάσης, Ίαν Στρατής, Βασίλης Αξιώτης, Κατερίνα Σούσουλα, Πάρις Παρασκευάδης και η Μίρκα Παπακωνσταντίνου, (Φωτεινή Μπαξεβάνη στη Θεσσαλονίκη)

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Θοδωρής Γιαννόπουλος, Ντόρα Γκέγκα, Μαρία Κοσμάτου, Πάνος Μαλακός, Κοσμάς Μεταξόπουλος, Άνθια Ξυδά, Στέργιος Περτσινίδης, Δανάη Τσούμου και η Θέμις Μαρσέλλου
Στο ρόλο της μικρής Αναστασίας: Αριάδνη Δρόσου & Αναστασία Τζουλάκη Χριστοδούλου

Ορχήστρα:
Διεύθυνση ορχήστρας, πιάνο, πλήκτρα: Νικόλας Γουάστωρ
Φλάουτο, σαξόφωνο, κλαρινέτο: Λεωνίδας Σαραντόπουλος
Σαξόφωνο, κλαρινέτο: Γιώργος Κάστανος
Βιολί: Γεννάδιος Μπίκοφ
Πιάνο, πλήκτρα: Αιμιλιανός Σταυρίνος
Μπάσο, κοντραμπάσο: Γιώργος Κωστόπουλος
Ντραμς, κρουστά: Ιάσονας Γουάστωρ
Τρομπέτα: Διονύσης Κοκόλης

Τσέλο: Βαγγέλης Μπακάλος

 

Hoppy Festival

Έπειτα από την 1η επιτυχημένη διοργάνωση, το Hoppy Festival «προσγειώνεται» για 2η συνεχή χρονιά στο Νόησις στις 11 & 12 Μαΐου για ένα άκρως δημιουργικό και ψυχαγωγικό διήμερο!

Το 2ο Hoppy Festival φιλοδοξεί να φέρει τα παιδιά σε επαφή με τον αθλητισμό, τις τέχνες, τις επιστήμες και ταυτόχρονα να παρουσιάσει καινοτόμες και εναλλακτικές μεθόδους δημιουργικής απασχόλησης και ψυχαγωγίας για κάθε ηλικία, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία για όλη την οικογένεια!

Το Hoppy Festival επιδιώκει να αναδείξει την αξία του παιχνιδιού ως αναγκαίο στοιχείο για την ανάπτυξη των παιδιών και της δημιουργικότητάς τους, τη σημαντικότητα της διατροφής και του αθλητισμού στη ζωή τους και να πραγματοποιήσει το όραμά του για ένα φεστιβάλ και μια κοινωνία που αγκαλιάζει όλα τα παιδιά!

Γι’ αυτό και η φετινή διοργάνωση θα στηρίξει με μέρος των εσόδων της, το Σώμα Φίλων ΑΜΕΑ “Δράση για το κάτι άλλο” και το ΚΔΑΠ-ΜΕΑ “Αγκαλιά-Ζω” του Δήμου Θέρμης.

Το Φεστιβάλ τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Θέρμης.

Κατά τη διάρκεια της 1ης ημέρας του φεστιβάλ, οι μικροί επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τουρνουά ποδοσφαίρου από μεγάλες ακαδημίες της Θεσσαλονίκης στις εγκαταστάσεις της ΧΑΝΘ, ενώ τη 2η ημέρα να παίξουν και να διασκεδάσουν με φουσκωτούς στόχους, τοίχους αναρρίχησης, τραπέζια ping pong και teqball, τοξοβολία, σκοποβολή, διαδραστικά παιχνίδια escape, παιχνίδια survivor, διαστημικές περιπέτειες, science shows, επιδείξεις  με σαπουνόφουσκες, face painting, θεατρικές παραστάσεις, παραστάσεις κουκλοθέατρου, συναυλίες από μουσικά σύνολα και πολλά ακόμα.

Επιπλέον θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε δημιουργικά εργαστήρια μαγειρικής δίπλα σε δημοφιλείς food bloggers, αλλά και να παρακολουθήσουν μουσικά εργαστήρια από διακεκριμένους συνεργάτες του Hoppy Festival. 

Φέτος, ακόμα μια νέα, συναρπαστική εμπειρία θα περιμένει τους μικρούς φίλους στο…“Street Mode” Park με δράσεις street art, street dance και BMX σε συνεργασία με το μεγαλύτερο φεστιβάλ της street κουλτούρας, “Street Mode Festival”!

 

Το ανεξάντλητο πρόγραμμα του Hoppy Festival διαθέτει και φέτος μια πλούσια ποικιλία παράλληλων δράσεων και εργαστηρίων, από τις οποίες μπορεί κανείς να επιλέξει αυτές που του ταιριάζουν καλύτερα, με την καθοδήγηση πάντα έμπειρων εκπαιδευτών, αλλά και με τη βοήθεια των γονιών-συνοδών όπου χρειάζεται.

Φορέστε τα μεγαλύτερα χαμόγελά σας, πάρτε μαζί σας την πιο εκρηκτική ενέργειά σας και… επισκεφτείτε το Hoppy Festival για να ξεφαντώσετε στο μεγαλύτερο παιδικό φεστιβάλ της πόλης! 

 

On the spot!

Street Food Corner : Στον χώρο του ΝΟΗΣΙΣ θα υπάρχουν επιλεγμένες επιχειρήσεις της πόλης με εκλεκτές επιλογές για να χορτάσουν και να ξεδιψάσουν οι επισκέπτες, σε ειδικά προσαρμοσμένα μενού για παιδιά και γονείς.

Chill Οut Αrena : Το γκαζόν του Νόησις θα φιλοξενήσει τραπεζοκαθίσματα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας όπου παιδιά και γονείς θα μπορούν να ξεκουραστούν και να απολαύσουν τα εδέσματα από το Street Food Corner! 

Music Corner : Καθ’ όλη τη διάρκεια του φεστιβάλ θα υπάρχει μουσική επένδυση με αγαπημένα παιδικά τραγούδια από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο. 

ΚΡΑΣ – Η σκέψη σου μου ανήκει

Δύο κορίτσια αποκτούν ένα ΚΡΑΣ, ένα Κράνος Αναγνώρισης Σκέψης, ένα κράνος που όποιος το φορά μπορεί να διαβάζει την σκέψη του άλλου.

Κανονικά, ένα τέτοιο πανίσχυρο μηχάνημα θα έπρεπε να χρησιμοποιείται με σύνεση και προσοχή, ωστόσο η Χλόη και η Μίλυ αποφασίζουν να το διασκεδάσουν. Βλέποντας τώρα τον κόσμο από διαφορετική σκοπιά, θα προσπαθήσουν να επηρεάσουν φίλους και οικογένεια, κάνοντας καθοριστικά βήματα προς την ενηλικίωση.

 

Περίληψη του έργου και ανάλυση της προβληματικής του.

Ένα κράνος που διαβάζει τη σκέψη του άλλου θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί με πολλούς τρόπους – για καλό ή για κακό.

Στα χέρια δύο εφήβων όμως, τα πράγματα είναι απλά: Θα το χρησιμοποιήσουν ώστε η Χλόη, να καταφέρει να πάει σινεμά με το αγόρι από το φροντιστήριο αγγλικών…

Η Χλόη είναι ενθουσιώδης και παρορμητική ενώ η Μίλυ, πιο προσγειωμένη είναι η φωνή της λογικής. Στην πορεία μέχρι την επίτευξη του στόχου οι δύο φίλες θα ‘ακούσουν’ σκέψεις άλλων και θα συζητήσουν για το πως η αλήθεια και τα ψέματα επηρεάζουν τις σχέσεις των ανθρώπων.

Όταν η Χλόη πάρει το κράνος στο σπίτι της θέλοντας να ‘χειραγωγήσει’ τους γονείς της, θα γίνει μάρτυρας ενός ακόμα οικογενειακού καβγά. Θα διαπιστώσει, για ακόμα μια φορά, ότι οι γονείς της είναι αντίθετοι χαρακτήρες και ότι δεν ταιριάζουν. Έτσι θα ισχυροποιηθεί η ιδέα της ότι στις δικές της σχέσεις θέλει να έχει τον απόλυτο έλεγχο.

Ανέλπιστα όμως, το Κράνος Αναγνώρισης Σκέψης θα τη βοηθήσει να καταλάβει ότι πολλές φορές τα αντίθετα έλκονται και ότι στην έλξη αυτή υπάρχει μια μαγεία που δεν μετριέται με τη λογική.

 

Ταυτότητα Παράστασης

Συγγραφέας: Ανέστης Ποϊράζης
Σκηνοθεσία: Ανέστης Ποϊράζης, Μαριάννα Ρούκαλη
Σκηνογραφία: Νίκη Αγγελίδου
Μουσική: Κώστας Μπαλάμης
Χορογραφία: Μαργαρίτα Παναγιώτου
Ερμηνεία: Μαρία Ξηρού, Λίλα Παντελίδου, Μαρία Βαή, Δημήτρης Μπουζούδης

Εθνικό Θέατρο της Βαρσοβίας: Ωραία Κοιμωμένη

Η «Ωραία Κοιμωμένη» είναι η ομορφότερη ιστορία αγάπης του κλασικού μπαλέτου, το πιο συναρπαστικό έργο αναζήτησης της αληθινής αγάπης. Η εμπνευσμένη μουσική του Πιότρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι και η αξεπέραστη χορογραφία του Μαριούς Πετιπά, με υπέροχα σκηνικά και κοστούμια εποχής, θα ξαναδώσουν στην «Ωραία Κοιμωμένη» τη διαχρονική της λάμψη σε μια μοναδική καλλιτεχνική συνάντηση με μεγάλα αστέρια του Εθνικού Θεάτρου της Βαρσοβίας.

 

Βασισμένη στο παραμύθι του Καρόλου Περό, η «Ωραία Κοιμωμένη» δικαιολογεί τη φήμη της πιο συγκινητικής ιστορίας του κλασικού μπαλέτου. Πρωταγωνίστρια η Chinara Alizade, αρχιχορεύτρια του Εθνικού Θεάτρου της Βαρσοβίας. Το πρότζεκτ είναι της Νίνα Αβράμενκο, πρώην χορεύτριας του Θέατρου Μπολσόι.  

Η νεογέννητη Πριγκίπισσα, δηλαδή η Πριγκίπισσα Αυγή, υποδέχτηκε στο παλάτι, στην προς τιμήν της γιορτή, τις εφτά Μοίρες για να της ευχηθούν: της Ομορφιάς, της Ευγένειας, της Τρυφερότητας, της Γενναιοδωρίας, του Θάρρους, της Εργατικότητας, της Καλοσύνης.

Πριν όμως της ευχηθεί η έβδομη Μοίρα, η γριά μάγισσα, που δεν είχε προσκληθεί στη γιορτή, καταράστηκε την Πριγκίπισσα να πεθάνει στα δέκατα έκτα γενέθλιά της, αφού τρυπηθεί από ένα αδράχτι. Τελικά όμως, η έβδομη Μοίρα αντιστάθηκε και νίκησε την κατάρα της μάγισσας. Έτσι, επικράτησε το Καλό, έζησε η Πριγκίπισσα και η ευδαιμονία επέστρεψε στο Βασίλειο.

Η «Ωραία Κοιμωμένη» πάντα αποτελούσε πηγή έμπνευσης για όλες τις γενιές των χορευτών και χορογράφων. Σε κάθε κίνηση, σε κάθε σκηνή, σε κάθε πράξη του έργου αποτυπώνεται η διαχρονικότητα των συναισθημάτων και η ομορφιά του κλασικού μπαλέτου. Αυτής που θα φωτίσουν καταξιωμένοι χορευτές του Εθνικού Θεάτρου της Βαρσοβίας.

Ιλιάδα του Ομήρου

Η Ιλιάδα του Ομήρου επιστρέφει στο Θέατρο Αμαλία το Σάββατο 24 /02 & το Σάββατο 9/03 στις 17:00

Η Ιλιάδα του Ομήρου από τον Μικρό Βορρά, η παράσταση που ξεκίνησε το ταξίδι της από το Αρχαίο Θέατρο Άργους με επιχορήγηση του Υπουργείου Πολιτισμού και έφτασε να μαγεύει το κοινό του Καΐρου ως επίσημη συμμετοχή Cairo International Festival for Experimental Theatre, επιστρέφει για δύο μόνο παραστάσεις!

Πιάσε το χέρι μου, Θεά

ψυχή μου δώσε ρεύμα,

να γράψω μ’ έναν κεραυνό

πάνω σε μαύρη πλάκα

Η ανθρώπινη πλευρά των ηρώων, η βία του πολέμου, η αγωνία και η συντριβή. Ποιος τελικά νικάει σε έναν πόλεμο και με τι κόστος;

Η νεανική – εφηβική σκηνή του Μικρού Βορρά, παρουσιάζει την Ομηρική Μάχη στην πιο ροκ διασκευή της, μέσα από την σύγχρονη, ευρηματική σκηνοθετική ματιά του Τάσου Ράτζου, αναδεικνύοντας την ματαιότητα του πολέμου, τις απώλειες που επιφέρει και την αγωνία των ηρώων για ένα διαφορετικό μέλλον.

Σε 70 λεπτά ολόκληρη η Ιλιάδα του Ομήρου μέσα από τη σύγχρονη σκηνοθετική ματιά του Τάσου Ράτζου, γεμάτη χιούμορ και ευαισθησία, με τέσσερις εξαιρετικούς ηθοποιούς που συγκρούονται, αφηγούνται, τραγουδούν και συγκινούν σε 30 και πλέον ρόλους.

Μία ανατρεπτική θεατρική απόδοση του Ομηρικού έπους, με αντιπολεμική σκοπιά και ανθρωπιστικό πρόσημο. Μία παράσταση που συνομιλεί με τους εφήβους και τους επιτρέπει να δουν με άλλη ματιά τη «σχολική» τους ύλη.

Όμως κι αύριο μέρα ξημερώνει.

Ποιος θα’ χει σειρά αύριο;

Και από τι θα πάει;

Ταυτότητα παράστασης

Θεατρική ∆ιασκευή: Μικρός Βορράς

Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς

Φιλολογική Επιµέλεια: Αναστασία Κεφαλά

Σκηνοθεσία – φωτισμός: Τάσος Ράτζος

Σκηνικό-Κοστούµια-Κατασκευές: Χριστίνα Θαλασσά

Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση: Θοδωρής Παπαδηµητρίου

Επιµέλεια Κίνησης: Τάσος Παπαδόπουλος

Μακιγιάζ-χτενίσματα: Στέφανος Μπαμπούλης

Συνεργάτης Διαδραστικού Μέρους: Αύρα Αυδή

Διδασκαλία τραγουδιών: Έλσα Μουρατίδου

Φωτογραφία-Βίντεο: Ζαφείρης Σαλμανλής

Βοηθοί Σκηνοθέτη: Ανδρέας Παράσχος, Δέσπω Πίρτσιου, Σωτήρης Ρουμελιώτης

Γραφιστική Επιµέλεια: Ντόρη Λούκρη

Οργάνωση περιοδείας: Τζούλια Παρασκευοπούλου

Επικοινωνία: Λουκία Αργυριάδου

Ηχοληψία: Κρίτωνας Κιουρτσής

Ηθοποιοί: Ασπασία Δήμου, Γιάννης Μαυρόπουλος, Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αλέξανδρος Νικολαΐδης

  • Το βιβλίο του Μιχάλη Γκανά από το οποίο αντλούνται οι στίχοι που πλαισιώνουν την παράσταση, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Μεταίχμιο».
  • Η πρώτη παρουσίαση της παράστασης έγινε στο πλαίσιο του θεσμού ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ -Πρόγραμμα 2021-, Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

 

Έκθεση αφίσας: Komplett Kafka

Μια βιογραφία σε κόμικς του Nicolas Mahler

Με αφορμή το επετειακό έτος 2024 για τον Φραντς Κάφκα, παρουσιάζεται η έκθεση αφίσας Komplett Kafka σε συνεργασία με τον καλλιτέχνη Nicolas Mahler και το Literaturhaus Stuttgart (Λογοτεχνικό Σπίτι της Στουτγκάρδης).

Ο Φραντς Κάφκα δεν ήταν μόνο συγγραφέας, είχε μεγάλο πάθος και για το σχέδιο: «Εγώ, κορίτσι μου, υπήρξα μεγάλο ταλέντο στο σχέδιο», έγραφε εν μέρει ειρωνικά αλλά και με κρυφή περηφάνια το 1913 στην αιώνια αρραβωνιαστικιά του, τη Φελίτσε Μπάουερ, για τις καλλιτεχνικές του φιλοδοξίες.

Τα σχέδια που σκάρωνε του έδιναν κάποτε «μεγαλύτερη ικανοποίηση από κάθε τι άλλο», αναφέρει κάπου. Τι πιο ταιριαστό, λοιπόν, από το να τιμηθεί η επέτειός του με μια βιογραφία σε κόμικ, σχεδιασμένη μάλιστα από τον Nicolas Mahler, του οποίου τα σκίτσα έχουν ένα εξίσου μινιμαλιστικό ύφος;

Ο Μάλερ αναδεικνύει τη ζωή και το έργο του Κάφκα με τρόπο απαράμιλλα πνευματώδη και καυστικό, ενώ δεν διστάζει να αγγίξει και ορισμένα μεγάλα ερωτήματα: Γιατί απέτυχε το σχέδιο του Κάφκα να συντάξει μια σειρά φτηνών ταξιδιωτικών οδηγών; Ποιος έγραψε τη συνέχεια ενός από τα σημαντικότερα βιβλία του με τίτλο «Η επαναμεταμόρφωση του Γκρέγκορ Σάμσα»; Και τι κρύβεται πίσω από την ιστορία με τη «λευκή σκλάβα»; Απαντήσεις στα παραπάνω και άλλα πολλά θα βρείτε στο Komplett Kafka. (Πηγή: Εκδόσεις Suhrkamp)

 

Λίγα λόγια για τον Nicolas Mahler

Ο Nicolas Mahler γεννήθηκε το 1969 στη Βιέννη, όπου ζει και εργάζεται ως σχεδιαστής κόμικς και εικονογράφος. Κόμικς και γελοιογραφίες του δημοσιεύονται σε εφημερίδες και περιοδικά όπως Die Zeit, NZZ am Sonntag, την κυριακάτικη Frankfurter Allgemeine και το σατιρικό περιοδικό Titanic. Για το ευρύτατο έργο του έχει αποσπάσει πολλά βραβεία, μεταξύ άλλων το βραβείο Max und Moritz ως ο «καλύτερος γερμανόφωνος καλλιτέχνης κόμικς» το 2010, το βραβείο Literaturhäuser το 2015 και το βραβείο Sondermann το 2019. Ο Mahler είναι καλλιτεχνικός διευθυντής της Σχολής για την Ποίηση στη Βιέννη.

 

Μουσικές από τις άκρες της γης: Άπω Ανατολή

Το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου ξημερώνει η Κινέζικη Πρωτοχρονιά και η Κ.Ο.Θ. υποδέχεται τη χρονιά του δράκου κατά τους Κινέζους, με έργα που αποπνέουν άρωμα Άπω Ανατολής και καλεσμένους δύο διακεκριμένους καλλιτέχνες.

Πρόγραμμα:
Τακάσι Γιοσιμάτσου (1953): 3 White Landscapes, έργο 47α (Α’ εκτέλεση Κ.Ο.Θ.)
Τσέλο: Λίλα Μανώλα
Φλάουτο: Ματούλα Χατζή
Άρπα: Ντενίτσα Ντιμιτρόβα

Τόρου Τακεμίτσου (1930-1996): How slow is the wind (Α’ εκτέλεση Κ.Ο.Θ.)
Yuankai Bao (1944): ‘Sunrise of Jade Mountain’ & ‘Dabong Festival’ από το έργο ‘Sketches of Taiwan’ (Α’ εκτέλεση Κ.Ο.Θ.)
Γουάνγκ Ι-Γου (1980): Adagio – to Youth (Α’ εκτέλεση Κ.Ο.Θ.)
Ζε Τσανχάο (1933) & Τσεν Γκανγκ (1935): ‘Butterfly Lovers’ κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα (1958)

Παραγωγή Κ.Ο.Θ.

Δείτε το βίντεο εδώ.

 

Παραστάσεις αφήγησης, παραμυθιών & μύθων

Οι παραστάσεις αφήγησης παραμυθιών μύθων και θρύλων της Action Art συνεχίζονται και οι μικροί επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να τις παρακολουθήσουν στο Μικρό Θέατρο της Χ.Α.Ν.Θ.

 

Αναλυτικό Πρόγραμμα Παραστάσεων

17/02/2024 Γιατί ο κόσμος έγινε  έτσι κι όχι αλλιώς; 

Πως δημιουργήθηκε ο κόσμος; Ποιος ήταν ο πιο σκανταλιάρης και περίεργος από τους θεούς; Πως δημιουργήθηκαν τα νερά και τα δάση; Πως δημιουργήθηκαν τ’  αστέρια; Ποιο ελάττωμα του ανθρώπου παραλίγο να οδηγήσει στην καταστροφή του κόσμου; Το γιατί και το πως μέσα από τους μύθους που πλάσαμε για να κατανοήσουμε τη δύναμη, την ομορφιά, τη μαγεία της ύπαρξης και της φύσης.

Αφήγηση: Ροδάνθη Δημητρέση
Τραγούδι, φωνητικοί αυτοσχεδιασμοί: Γιούλα Μιχαήλ

 

9/3/2024  Παραμύθια και μουσικές του κόσμου

Μια παράσταση με παραμύθια που ανήκουν στην Παγκόσμια Άυλη Κληρονομιά. Μια παράσταση, όπου η τέχνη της αφήγησης, της μουσικής και του τραγουδιού – ερμηνείας, συναντώνται για να συνομιλήσουν και να υφάνουν το δικό τους παραμύθι.

Αφήγηση: Ροδάνθη Δημητρέση
Τραγούδι:  Έλσα Μουρατίδου.
Μουσική: Ονούρ Σεντούρκ (σάζι,παντούρι)

 

13/4/2024  Ήχοι και Παραμύθια της μητέρας γης, των δένδρων, των νερών

Αφήγηση παραμυθιών, θρύλων και μύθων για τη φύση με παράλληλη πρωτότυπη συνοδεία μουσικής. Μια διαδραστική παράσταση λόγου, ήχων, μουσικής  με υλικά της φύσης και ανακυκλώσιμα υλικά.

Αφήγηση: Ροδάνθη Δημητρέση
Τραγούδι, φωνητικοί αυτοσχεδιασμοί: Γιούλα Μιχαήλ

 

Λίγα λόγια για τις παραστάσεις αφήγησης για μικρούς και μεγάλους της Αction Art 

Γιατί το παραμύθι μεταδίδεται από το στόμα στην καρδιά και από την καρδιά στο στόμα, μεταφέροντας ένα  πολύτιμο μήνυμα σε όλους και στον καθένα ξεχωριστά. Ένα μήνυμα που το υφαίνει από τα βάθη του χρόνου, συντροφεύοντας την ανθρωπότητα από τη γέννησή της. Γιατί η ζωή έχει δυσκολίες και για να τις αντιμετωπίσει ο νέος άνθρωπος, το παιδί, ο ενήλικας χρειάζεται συντροφικότητα και μαγεία. Γιατί η προφορικότητα, το παραμύθι υφαίνει σχέσεις.