ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ - ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Robotixlab: 10+1 λόγοι που ξεχωρίζει στην εκπαίδευση ρομποτικής για παιδιά

Οι Πυγολαμπίδες αγαπούν και στηρίζουν τo Robotixlab και τον Αντώνη Κάνουρα, έναν συνεργάτη που έχει αφήσει έντονο αποτύπωμα στον χώρο της εκπαίδευσης ρομποτικής για παιδιά και εφήβους.

Με περισσότερα από 17 χρόνια εμπειρίας, η ομάδα του συνεχίζει να καλλιεργεί τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την αγάπη για την τεχνολογία. Μέσα από τα εργαστήρια και τις δράσεις του, έχει εμπνεύσει χιλιάδες παιδιά να πειραματιστούν, να ανακαλύψουν και να τολμήσουν να ονειρευτούν το μέλλον τους μέσα από την επιστήμη.

 

Robotixlab: 10+1 λόγοι που αξίζει να το γνωρίσετε

1. Δεκαεπτά χρόνια εμπειρίας

Η Robotixlab ξεκίνησε το 2008, σε μια εποχή που η εκπαίδευση στη ρομποτική για παιδιά ήταν ακόμα άγνωστη στη χώρα μας. Σήμερα, μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες, έχει συνεργαστεί με χιλιάδες μαθητές που προχώρησαν σε σπουδές και καριέρες στον χώρο της επιστήμης, της τεχνολογίας και της μηχανικής.

2. Μέλος του διεθνούς δικτύου FabLabs

Η Robotixlab είναι το μοναδικό επίσημο FabLab στην Ελλάδα με εξειδίκευση στα παιδιά. Το παγκόσμιο αυτό δίκτυο, που ξεκίνησε από το MIT, ενώνει χώρους ψηφιακής κατασκευής από όλο τον κόσμο, προάγοντας τη συνεργασία και την ανταλλαγή γνώσης.

3. Ένας ειδικά σχεδιασμένος χώρος

Με έμπνευση από τα Σκανδιναβικά πρότυπα, ο χώρος 420 τ.μ. της Robotixlab δημιουργήθηκε για να ενισχύει τη δημιουργικότητα. Διαθέτει εργαστήρια ρομποτικής, makerspace, 3D printers, CNC εργαλεία, αίθουσα εκδηλώσεων και υποδομές προσβάσιμες σε ΑμεΑ.

4. Το εκπαιδευτικό ρομπότ Theta

Το 2020 η ομάδα της Robotixlab σχεδίασε και παρήγαγε το δικό της εκπαιδευτικό ρομπότ, το Theta, βασισμένο σε 12 χρόνια παιδαγωγικής εμπειρίας και εξειδικευμένης γνώσης στη ρομποτική.

5. Μικρά τμήματα για όλες τις ηλικίες

Τα εργαστήρια απευθύνονται σε παιδιά από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο. Οι ομάδες είναι μικρές, με ανώτατο όριο τους 12 συμμετέχοντες, και διαμορφώνονται με βάση την ηλικία και το επίπεδο εμπειρίας.

6. Η φιλοσοφία “Out of the BOX learning”

Η μάθηση στηρίζεται σε projects, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να συνεργάζονται, να εκφράζουν τις ιδέες τους, να αποδέχονται τα λάθη και να βρίσκουν λύσεις. Ο συνδυασμός παιχνιδιού και γνώσης μετατρέπει το εργαστήριο σε μια εμπειρία που μένει αξέχαστη.

7. Συμμετοχή σε διαγωνισμούς με ουσία

Η Robotixlab επιλέγει προσεκτικά τους διαγωνισμούς στους οποίους συμμετέχει, δίνοντας έμφαση στη διαφάνεια και στην ακαδημαϊκή εγκυρότητα. Έχει διακριθεί σε καταξιωμένους διεθνείς θεσμούς, αποδεικνύοντας ότι η πραγματική αξία βρίσκεται πρώτα στη γνώση.

8. Συνεργασίες με κορυφαίους φορείς

Η δουλειά της έχει αναγνωριστεί από σημαντικούς οργανισμούς και εκπαιδευτικά ιδρύματα όπως τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη, το Κολλέγιο Ανατόλια, το Pinewood, η Αμερικανική Γεωργική Σχολή, το British Council, το Future Library, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το ΝΟΗΣΙΣ και άλλα.

9. Δράσεις στο εξωτερικό

Η φιλοσοφία της Robotixlab έχει ταξιδέψει και πέρα από τα σύνορα, με παρουσιάσεις και εργαστήρια σε χώρες όπως η Ισπανία, η Αγγλία, η Κύπρος, η Βουλγαρία και οι Ηνωμένες Πολιτείες.

10. Έμπειρη ομάδα εκπαιδευτικών

Οι εκπαιδευτές της Robotixlab προέρχονται από πανεπιστημιακές σχολές παιδαγωγικών, φυσικομαθηματικών, πληροφορικής και πολυτεχνείου. Με πάθος και δημιουργικότητα, συνδυάζουν γνώσεις και μεθόδους για να κάνουν τη μάθηση μια ζωντανή εμπειρία.

+1. Ο άνθρωπος πίσω από τη Robotixlab: Αντώνης Κάνουρας

Η Robotixlab δεν είναι απλώς ένας εκπαιδευτικός χώρος· είναι το όραμα και η επιμονή του μηχανικού ρομποτικής Αντώνη Κάνουρα. Αφήνοντας μια σταθερή καριέρα στη Μεγάλη Βρετανία, στο ερευνητικό κέντρο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, αποφάσισε να επιστρέψει στην Ελλάδα γνωρίζοντας ότι η διαδρομή εδώ θα ήταν πιο δύσκολη. Επέλεξε όμως να ακολουθήσει το πείσμα του, την άγνοια κινδύνου και ένα όραμα που εξακολουθεί να εμπνέει.

Είναι ο λόγος που οι εκπαιδευτές του Robotixlab έχουν άρτια εκπαίδευση και λειτουργούν ως συνεργάτες, όχι ως απλοί υπάλληλοι. Είναι ο λόγος που στήνονται εργαστήρια όπως advanced robotics, artificial intelligence, escape room design ή tech innovation entrepreneurship, με έμπνευση και τόλμη. Είναι ο λόγος που οι δράσεις ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα: από μια κατασκευή προσομοίωσης διαστημικής αποστολής σε φυσικό μέγεθος έως την απλή χαρά μιας κοπής βασιλόπιτας με παιχνίδια και χιόνια στο χωριό.

Είναι επίσης ο λόγος που από το 2% κοριτσιών στα τμήματα του 2008, σήμερα η συμμετοχή έχει φτάσει το 31%. Γιατί η επιστήμη είναι για όλους και η ρομποτική μπορεί να γίνει χώρος συνάντησης διαφορετικών φωνών.

Κυρίως, όμως, είναι ο λόγος που στο Robotixlab οι μικροί εφευρέτες μαθαίνουν ότι τα λάθη είναι απαραίτητα βήματα προς τις μεγάλες ανακαλύψεις. Και ίσως αυτό να είναι το πιο σημαντικό μάθημα: ότι η γνώση έρχεται μέσα από την τόλμη, την περιέργεια και τη χαρά της δημιουργίας.

 

Δείτε εδώ τα Tμήματα Ρομποτικής 2025 – 2026 του Robotixlab

Πρωτότυπα θεατρικά παιχνίδια για το καλοκαίρι

φωτογραφία από την Εύη Μαυρομάτη

 

Γράφουν οι εμψυχωτές των θεατρικών εργαστηρίων της Παιδικής Σκηνής Θεσσαλονίκης, Δήμητρα Θεοδουλίδου και Πασχάλης Αραμπατζής και προτείνουν “7 θεατρικά παιχνίδια για το καλοκαίρι”!

Όλοι λατρεύουμε το καλοκαίρι, γιατί με κάποιον τρόπο μάς μεταμορφώνει ξανά σε παιδιά. Λίγο πλατσουρίζοντας στη θάλασσα, λίγο παίζοντας ρακέτες, λίγο μετρώντας πόσα παγωτά φάγαμε και φέτος. Η μέρα μεγαλώνει, άρα και ο χρόνος για παιχνίδι! Πάμε, λοιπόν, να ξαναγίνουμε παιδιά, πλάι στα παιδιά μας, γιατί το παιχνίδι είναι πιο διασκεδαστικό όταν είμαστε μαζί!

Μπορεί οι πόρτες του εργαστηρίου μας να ανοίγουν ξανά το φθινόπωρο, το θεατρικό παιχνίδι, όμως, παίζεται πάντα και παντού!

 

Προτάσεις Καλοκαιρινών θεατρικών Παιχνιδιών

  1. Παιχνίδια θεατρικής και εικαστικής έκφρασης

Α) «Ακούω και Ζωγραφίζω»: Χρησιμοποιώντας την τεχνική του messy play, απλώστε στο πάτωμα ένα χαρτόνι ή χαρτί του μέτρου και πάρτε δαχτυλομπογιές ή τέμπερες. Επιλέξτε οποιοδήποτε είδος μουσικής σας αρέσει και αποτυπώστε στο χαρτί τα συναισθήματα που σας δημιουργεί η μελωδία. Συνδυάζοντας την ακρόαση με την εικαστική έκφραση, θα καταλήξετε μαζί σε ένα καλλιτεχνικό έργο που θα ερμηνεύει το τραγούδι που ακούσατε.

Β) «Ζωγραφίζω στην πλάτη του άλλου»: Πρόκειται για ένα παιχνίδι αποθεραπείας και χαλάρωσης, με δύο παίκτες. Θα χρειαστείτε χαρτί και μαρκαδόρους ή ξυλομπογιές. Ο ένας παίκτης σχεδιάζει με το δάχτυλό του αφηρημένα ή συγκεκριμένα σχέδια στην πλάτη του δεύτερου παίκτη. Παράλληλα, ο δεύτερος παίκτης τα αποτυπώνει στο χαρτί.

 

  1. Παιχνίδια φαντασίας και λόγου

Α) «Το Κουτί της Φαντασίας»: Με τη βοήθεια της παντομίμας, φανταζόμαστε πως έχουμε μπροστά μας ένα μαγικό κουτί. Περιγράφουμε το κουτί (το μέγεθος, το υλικό του, τη διακόσμησή του κ.τ.λ.). Στη συνέχεια, ανοίγουμε το κουτί και βγάζουμε από μέσα ο,τιδήποτε επιθυμούμε, περιγράφοντάς το (π.χ. «Βγάζω ένα λουλούδι. Τι λουλούδι είναι; Τι χρώμα έχει; Μυρίζει;»)

Το παιχνίδι αυτό μπορεί να εξελιχθεί και με συναισθήματα (π.χ. «Βγάζω από το κουτί κάτι που με κάνει ευτυχισμένο» ή και ενδεχομένως «κάτι που με στενοχωρεί»).

Β) «Δημιουργώ τον δικό μου ήρωα»: Πάρτε χαρτί και μπογιές και φτιάξτε την ταυτότητα του δικού σας ήρωα. Σχεδιάστε τον ίδιο και στη συνέχεια γράψτε τα στοιχεία του (όνομα, ηλικία, τι του αρέσει, τις υπερδυνάμεις του ή μαγικές ικανότητες, την καταγωγή του και ό,τι άλλο προκύψει από τη φαντασία σας). Στη συνέχεια, μέσα από τη συζήτηση, φτιάξτε μια ιστορία για τον νέο σας ήρωα. Μπορείτε ακόμη να μεταμφιεστείτε και να ζωντανέψετε τον χαρακτήρα.

 

  1. Σωματικά και κινησιολογικά παιχνίδια

Α) «Φτιάξ’ το σε 10 δευτερόλεπτα»: Αλήθεια, πόσα πράγματα μπορείτε να φτιάξετε με το σώμα σας; Ένας παίκτης προτείνει κάποιο αντικείμενο (π.χ. «Σε 10 δευτερόλεπτα ας φτιάξουμε μια καρέκλα!»). Οι παίκτες πρέπει σε αυτόν τον χρόνο να σχηματίσουν με τα σώματά τους το δοσμένο αντικείμενο. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί σε δυάδες, τριάδες ή τετράδες. Ακόμη καλύτερα, αν συμμετέχουν πολλοί, μπορείτε να παίξετε και σε ομάδες, όπου η καλύτερη σωματική αναπαράσταση κερδίζει.

Β) «Παιχνίδι Ρόλων»: Για εσάς που είστε πιο τολμηροί, φτιάξτε μια παράσταση μαζί με τα παιδιά σας! Με αφορμή μια ταινία ή ένα παραμύθι που διαβάσατε μαζί με τα παιδιά, βουτήξτε στη μαγεία, μεταμφιεστείτε χρησιμοποιώντας αξεσουάρ, ρούχα ή στολές και δημιουργείστε σκηνικό χώρο, με αντικείμενα του σπιτιού ή ακόμα και υφάσματα ή σεντόνια. Γίνετε ξανά παιδιά μαζί με τα παιδιά σας, και ζωντανέψτε τις περιπέτειες που είδατε στην ταινία ή διαβάσατε στο παραμύθι.

 

  1. Κουκλοθέατρο: Τα παιδιά λατρεύουν το θέατρο με ηθοποιούς-κούκλες. Παίξτε μαζί ή ο καθένας ξεχωριστά, οποιαδήποτε ιστορία θέλετε, χρησιμοποιώντας έτοιμες κούκλες ή παιχνίδια των παιδιών. Μπορείτε ακόμα να φτιάξετε τις δικές σας κούκλες μαζί με το παιδί, με υλικά που υπάρχουν στο σπίτι.

 

Κι επειδή το θέατρο είναι φαντασία, μπορούν να προκύψουν τόσες κι άλλες τόσες ιδέες!

Εμείς σας ευχόμαστε καλό καλοκαίρι και σας περιμένουμε μετά τις διακοπές, στο θέατρο Metropolitan, να μοιραστείτε τις εμπειρίες σας μαζί μας!

Και να θυμάστε: «Δε σταματάμε να παίζουμε επειδή μεγαλώνουμε. Μεγαλώνουμε επειδή σταματάμε να παίζουμε…» – Τζορτζ Μπέρναρντ Σω

 

φωτογραφία από τη Μαριάννα Σιδερά

 

Δήμητρα Θεοδουλίδου

Τι ξέρουν οι μεγάλοι για τη Δήμητρα:

1. Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής «Ανδρέας Βουτσινάς» και του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΑΠΘ με κατεύθυνση το θεατρικό παιχνίδι, ενώ έχει παρακολουθήσει και μαθήματα μιούζικαλ .

2. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια θεατρικού παιχνιδιού από το Art Cooperation.

3. Ξεκίνησε μαθήματα κλασσικού μπαλέτου και σύγχρονου χορού το 2000 (ως το 2015) στην Aνώτερη Σχολή Επαγγελματικού Χορού «Ίρις».

4. Έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις για το παιδικό κοινό («Η Παναγία των Παρισίων – The Rock Musical», «Η Πεντάμορφη και το Τέρας-The Musical», «Τρελαντώνης» της Π. Δέλτα, «Οι περιπέτειες ενός Μονόκερου», «Η Μάσα και ο αρκούδος»), παραγωγές της Παιδικής Σκηνής Θεσσαλονίκης, και για το ενήλικο κοινό («Το Κλάμα βγήκε απ’ τον Παράδεισο» των Μ. Ρέππα και Θ. Παπαθανασίου, «Broadway Nights» κ.ά.).

5. Έχει εργαστεί ως νηπιαγωγός σε παιδικούς σταθμούς και ως εμψυχώτρια σε παιδικές θεατρικές ομάδες της πόλης.

 

Τι ξέρουν τα παιδιά για τη Δήμητρα:

1. Λατρεύει τα παραμύθια και τις ταινίες της Disney.

2. Ονειρεύεται να πάει στη Eurodisney.

3. Της αρέσει πολύ να παίζει επιτραπέζια με τους φίλους της και να πηγαίνει εκδρομές.

4. Οι αγαπημένοι της ήρωες είναι η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων και ο Πίτερ Παν.

5. Όταν ήταν μικρή, έκανε παραστάσεις στην αυλή του σπιτιού στο χωριό με τα ξαδέρφια της.

6. Μιλάει πολύ.

7. Δούλευε σαν κλόουν και περισσότερο της άρεσε να ντύνεται Έλσα από το Frozen.

 

φωτογραφία από τον Άγγελο Χαριτάκη

 

Πασχάλης Αραμπατζής

Τι ξέρουν οι μεγάλοι για τον Πασχάλη:

1. Είναι απόφοιτος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης «Ανδρέας Βουτσινάς», ενώ παρακολούθησε και το Εργαστήρι Δραματικής Τέχνης του θεάτρου «Παράθλαση».

2. Έχει συνεργαστεί με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας, το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, το Θέατρο Αριστοτέλειον, το Θέατρο Παράθλαση, το Studio Vis Motrix, την Παιδική Σκηνή Θεσσαλονίκης.

3. Έχει συμμετάσχει σε πολλές παιδικές παραστάσεις, (όπως «Ο Μολυβένιος Στρατιώτης» και η «Παπλωματού» της Μαριάννας Τόλη, «Πινόκιο» του Δημήτρη Αδάμη κ.ά.), και σε παραστάσεις ενηλίκων.

4. Έχει σκηνοθετήσει παραστάσεις για το ενήλικο και το παιδικό κοινό (όπως «Επιστροφή στο σπίτι» του Ματέι Βίσνιεκ, “Ay, Carmela!” του Χοσέ Σάντσις Σινιστέρα, «Η Παναγία των Παρισίων – The Rock Musical», «Η Πεντάμορφη και το Τέρας-The Musical», «Οι Περιπέτειες ενός Μονόκερου», «Ο Γουίνι και η παρέα του», «Η Μάσα και ο Αρκούδος» και πολλά άλλα).

5. Έχει εργαστεί και εργάζεται ως εμψυχωτής σε θεατρικά εργαστήρια της πόλης, για ενήλικες και για παιδιά.

 

Τι ξέρουν τα παιδιά για τον Πασχάλη:

1. Λατρεύει τις ταινίες της Disney και τραγουδάει τα τραγούδια όταν ταξιδεύει με αυτοκίνητο.

2. Έχει έναν υπέροχο σκύλο, τη Χαρά.

3. Δεν έχει κάποιο αγαπημένο φαγητό γιατί τα τρώει όλα.

4. Ο αγαπημένος του ήρωας είναι το Τζίνι του Αλαντίν.

5. Λατρεύει τον Χάρι Πότερ.

6. Το αγαπημένο του χρώμα είναι το κόκκινο.