Reggio Thessaloniki – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Reggio Thessaloniki

reggio1  reggio2

Το εκπαιδευτικό σύστημα του Reggio Emilia, αντιπροσωπεύει μια καινοτόμα παιδαγωγική προσέγγιση προσχολικής ηλικίας. Ιδρυτής αυτής της φιλοσοφίας είναι ο Loris Malaguzzi, ο οποίος κατόρθωσε να οργανώσει ένα “δημοκρατικό” σχολείο υποστηρίζοντας την ελευθερία και αυτονομία του παιδιού. Πρόκειται για ένα μοντέλο εκπαίδευσης στο οποίο οι νοητικές, οι συναισθηματικές, οι κοινωνικές και οι ηθικές δυνατότητες του παιδιού, καλλιεργούνται μέσα απο δημιουργικούς τρόπους έκφρασης. Η εκπαίδευση της προσχολικής αγωγής στα σχολεία του Reggio Emilia, αναγνωρίστηκε το 1991 απο το Αμερικάνικο περιοδικό “Newsweek”, ως ένα απο τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα στον κόσμο.

Τα βασικά χαρακτηριστικά είναι:

1. η δημοκρατική εκπαίδευση
2. οι εκατό τρόποι έκφρασης των παιδιών
3. τα παιδιά αποτελούν το επίκεντρο ενδιαφέροντος και ρυθμίζουν τη μαθησιακή διαδικασία
4. το ενδιαφέρον και η συμμετοχή των γονέων στις δραστηριότητες
5. ο ενθαρρυντικός ρόλος του δασκάλου
6. το περιβάλλον ως “τρίτος δάσκαλος”
7.ο δάσκαλος εικαστικών και τα “atelier”

Τα παιδιά ενθαρρύνονται να ερευνήσουν το περιβάλλον τους και να εκφραστούν μέσα απο “συμβολικές γλώσσες” των τεχνών όπως το σχέδιο, η γλυπτική, ο λόγος, η κίνηση, τα παιχνίδια με σκιές κ.α..

Η εικόνα για το παιδί και η πεποίθηση για το τι μπορεί και τι πρέπει να κάνει, αποτελεί τη βασική αφετηρία της διαπαιδαγώγησης. Για το Reggio Thessaloniki η επιλογή της εικόνας για το παιδί αποτελεί ζήτημα εξέχουσας σημασίας, ορίζοντας τους σκοπούς, το περιεχόμενο, τις μεθόδους και τα μέσα της διδασκαλίας μας.

Η φιλοσοφία του Reggio Thessaloniki

Όμοια με το θεωρητικό πλαίσιο της προσέγγισης της ιταλικής πόλης του Reggio Emilia το Reggio Thessaloniki αναγνωρίζει το παιδί ως φορέα δικαιωμάτων και θεμελιωτή των εμπειριών και της ταυτότητάς του.

Πιστεύει στο “ικανό παιδί”, που από την βρεφική κιόλας ηλικία εξετάζει σκόπιμα και συνειδητά τον κόσμο και την πραγματικότητα γύρω του για να τα ερμηνεύσει και να τα κατανοήσει. Φτιάχνει υποθέσεις, τις δοκιμάζει δομώντας προσωρινές θεωρίες, που δε διστάζει καθόλου να τροποποιήσει ή να καταργήσει. Με αυτόν τον τρόπο πρωταγωνιστεί στην ίδια του την μάθηση. Οι δυνατότητες ωστόσο του “ικανού παιδιού” παραμένουν αόρατες αν αυτό δεν αντιμετωπίζεται ως τέτοιο. Για να αναδειχθούν πρέπει πρώτα να αναγνωριστούν και με τον απαιτούμενο σεβασμό να δοθεί προσοχή στα όσα σκέπτεται, λέει και πράττει. Διαδικασίες όπως αυτή της παιδαγωγικής τεκμηρίωσης του Reggio Emilia αναδεικνύουν τις σκέψεις, τα συναισθήματα του παιδιού, το τι επιζητά μέσω των εμπειριών του.

Πιστεύει στο παιδί ως κοινωνική οντότητα. Ως μια προσωπικότητα που από τη στιγμή που έρχεται στον κόσμο αλληλεπιδρά με τον κοινωνικό του περίγυρο, εκφράζει τις επιθυμίες του και επιδιώκει να συμμετέχει ενεργά στα όσα το αφορούν προσωπικά. Ένα παιδί που λειτουργεί ως “ειδικός” αναφορικά με τη ζωή του και στην προσπάθειά του αυτή, ξεδιπλώνει μια ευρεία γκάμα επικοινωνιακών και εκφραστικών δεξιοτήτων. Δομεί τη γνώση επικοινωνώντας με τους δικούς του μοναδικούς τρόπους, αναπτύσσοντας όλες τις πιθανές του “γλώσσες”, εκφραστικές, επικοινωνιακές, συμβολικές, γνωστικές, ηθικές, λογικές και μεταφορικές.

Όπως στο Reggio Emilia δίνεται βαρύτητα στο ζήτημα των σχέσεων μεταξύ παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών. Η συναδελφικότητα, η συνεργασία και οι αμοιβαίες σχέσεις αποτελούν μονόδρομο στα πλαίσια μιας παιδαγωγικής του διαλόγου και του “ακούειν”. Αυτός είναι και ο λόγος που στους χώρους του “Reggio – Θεσσαλονίκη”, στην piazza, το ατελιέ, την βιβλιοθήκη, τις αίθουσες, την τραπεζαρία, την κουζίνα, το προσωπικό και τα παιδιά δε συναντώνται απλά, μα συνδιαλέγονται, επικοινωνούν και ανταλλάζουν ιδέες.

Η προσέγγιση του Reggio Emilia συνοψίζεται στην έμπρακτη εμπιστοσύνη στο παιδί και τις δυνατότητές του, στην παιδαγωγό ως ερευνήτρια και συμμέτοχο της μάθησης και στο αποτέλεσμα που μπορεί να επιφέρει η εισαγωγή της φαντασίας στην εκπαίδευση. Ένα μανιφέστο των πραγματικών ανθρώπινων δυνατοτήτων.

reggio3  reggio4

Χρήσιμες πληροφορίες

  • Ωράριο λειτουργίας: 7.30- 3.30
  • Διατροφή: προσφέρεται πρωινό και μεσημεριανό γεύμα τα οποία παρασκευάζονται καθημερινά με ιδιαίτερη φροντίδα και προσοχή στο χώρο του σχολείου μας σύμφωνα με τις ηλικιακές ανάγκες.
  • Μεταφορά: το σχολικό λεωφορείο μας παραλαμβάνει τα παιδιά από την οικία τους και τα μεταφέρει με ασφάλεια στο χώρο μας.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα : www.reggiothessaloniki.gr

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2310344471

“Αποκλείεται. Οι εκατό υπάρχουν!”

Το παιδί αποτελείται απο εκατό.
Το παιδί έχει εκατό γλώσσες,
εκατό χέρια,
εκατό σκέψεις,
εκατό τρόπους σκέψης,
παιχνιδιού, ομιλίας.
Εκατό, πάντα εκατό
τρόπους να ακούει,
Να θαυμάζει, να αγαπά,
εκατό χαρές
να τραγουδά και να καταλαβαίνει,
εκατό κόσμους να ανακαλύπτει,
εκατό κόσμους να ονειρεύεται.
Το παιδί έχει εκατό γλώσσες
(και εκατό, εκατό, εκατό ακόμα)
αλλά του στερούν τις ενενήντα εννιά
το σχολείο και ο πολιτισμός
διαχωρίζουν το κεφάλι από το σώμα.
Λένε στο παιδί
να σκέφτεται χωρίς χέρια,
να τα καταφέρει χωρίς το κεφάλι,
να ακούει και να μη μιλάει,
να κατανοεί χωρίς να χαίρεται,
να αγαπάι και να θαυμάζει
μόνο το Πάσχα και τα Χριστούγεννα.
Λένε στο παιδί
να ανακαλύψει τον κόσμο που ήδη υπάρχει
και από τις εκατό του κλέβουν ενενήντα εννέα.
Λένε στο παιδί
ότι η εργασία και το παιχνίδι,
η πραγματικότητα και η φαντασίωση,
η επιστήμη και η φαντασία,
ο ουρανός και η γη,
η λογική και το όνειρο,
είναι πράγματα που δεν πάνε μαζί.
Και έτσι, λένε στο παιδί
ότι οι εκατό (γλώσσες) δεν υπάρχουν.
Τα παιδιά λένε: Αποκλείεται. Οι εκατό υπάρχουν!

Loris Malaguzzi

διαφήμιση

Πληροφορίες χώρου

Reggio Thessaloniki

Παιδική αγωγή 2-6 ετών

Χορτιάτη 2, 57010, Χορτιάτης Θεσσαλονίκης

Τηλ.: 2310 344471

Email: info@reggiothessaloniki.gr

Links: Website, Facebook

Προβολή στους Χάρτες Google

Τι υπάρχει κοντά