Μελέτη και Υλοποίηση Στόχων – Πυγολαμπίδες
Skip to content

Μελέτη και Υλοποίηση Στόχων

Από τον αγώνα της προσπάθειας, στην απόλαυση της ροής και της προσωπικής εξέλιξης.

«Προσπάθησε περισσότερο» είναι αυτό που συνήθως ακούμε ως συμβουλή όταν οι προσπάθειές μας δεν φέρνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Και εμείς προσπαθούμε περισσότερο και περισσότερο χωρίς όμως συνήθως να λύνεται το πρόβλημα. Όσο περισσότερο μάλιστα προσπαθούμε, τόσο περισσότερο δυσκολεύουμε την κατάστασή μας καθώς με την περισσότερη προσπάθεια αυξάνει η πίεση, το άγχος, η απογοήτευση, και οδηγούμαστε σταδιακά στην αναβλητικότητα, την αποφυγή, την άρνηση.

Υπάρχει όμως κι άλλος δρόμος, πιο αποτελεσματικός, έστω κι αν αυτός σε πρώτο άκουσμα ακούγεται εξωπραγματικός, και είναι ο δρόμος της σύνδεσης με τον πυρήνα μας, με την δύναμη της επιθυμίας μας, και μέσα από την επιθυμία, την σύνδεσή μας με την απόλαυση της δράσης.

Όλοι γνωρίζουμε από πρώτο χέρι, πως όταν κάτι μας αρέσει και το απολαμβάνουμε, και χρόνο βρίσκουμε για αυτό, και εύκολα μένουμε συγκεντρωμένοι όση ώρα χρειάζεται για να ολοκληρώσουμε αυτό που κάνουμε, και βρίσκουμε τρόπους να ξεπεράσουμε τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται, και δημιουργικοί είμαστε, και αποτελεσματικοί, και το κάνουμε καλά!

Η σύνδεση μας με την απόλαυση είναι πιο παραγωγική από την προσπάθεια!

Πολλά παιδιά συναντούν δυσκολία στην απαιτούμενη μελέτη για το σχολείο. Και εκεί η συνηθισμένη συμβουλή που ακούν είναι «προσπάθησε περισσότερο». Και όσο προσπαθούν τόσο αποσυνδέονται από την απόλαυση της διαδικασίας της μελέτης. Τόσο μάλιστα, που το να απολαμβάνει κανείς την μελέτη φτάνει να ακούγεται οξύμωρο ή σαν σλόγκαν του μάρκετινγκ.

 

Το εργαστήριο το οποίο θα ξεκινήσει τέλη Νοέμβριου, απευθύνεται σε:

1. Μαθητές Ε’& Στ’ Δημοτικού
2. Μαθητές Α’- Γ’ Γυμνασίου
3. Μαθητές Α’ & Β’ Λυκείου

Η ημέρα και ώρα για κάθε ομάδα θα οριστεί μετά από συνεννόηση με όσους ενδιαφέρονται, προκειμένου γίνει η επιλογή του βολικότερου συνδυασμού, για τους περισσότερους, ώρας και ημέρας.

Σκοπός του εργαστηρίου αυτού είναι κάθε μαθητής που θα συμμετέχει:

• να συνειδητοποιήσει πως διαθέτει όλο το δυναμικό που χρειάζεται για να υλοποιήσει κάθε όνειρο της ζωής του!
• να κατανοήσει πως για να ενεργοποιήσει το δυναμικό αυτό χρειάζεται αρχικά να έρθει σε επαφή με τις επιθυμίες του και την δύναμη της κινητοποίησης που μόνο ένα αξιόλογο προσωπικό όνειρο μπορεί να δώσει
• να γνωρίσει την δύναμη της δέσμευσης σε ένα προσωπικό στόχο. Πόσο ξεκάθαρα, δηλαδή, γίνονται τα πράγματα όταν είμαστε σίγουροι για αυτό που θέλουμε και έτσι είμαστε διατεθειμένοι να δεσμευθούμε σε ένα προσωπικό στόχο. Η δέσμευση είναι που μας δίνει την ικανότητα να κάνουμε ένα-ένα τα βήματα που θα μας οδηγήσουν στον στόχο μας.
• να μάθει να προσδιορίζει τα βήματα αυτά ορίζοντας μετρήσιμους στόχους, και να παρακολουθεί την εξέλιξη της υλοποίησής τους
• να καλλιεργήσει την ικανότητά του να αναστοχάζεται πάνω στις εμπειρίες του, έτσι ώστε να μαθαίνει από κάθε προσπάθεια υλοποίησης των στόχων του, είτε αυτή είναι καρποφόρα είτε όχι, και να πραγματοποιεί τις κατάλληλες προσαρμογές ώστε να βελτιώνει τα αποτελέσματά του,
• να αναπτύξει αυτοπειθαρχία στην καλλιέργεια δεξιοτήτων τις οποίες θεωρεί πως του είναι απαραίτητες για την επίτευξη των στόχων του,
• να αποκτήσει δεξιότητες μελέτης που θα του επιτρέπουν να διαχειρίζεται τα ζητήματα της μελέτης του με επάρκεια έτσι ώστε να αντλεί απόλαυση και ικανοποίηση από την υλοποίηση των γνωστικών στόχων τους οποίους ο ίδιος θέτει.

Το εργαστήρι αυτό είναι οργανωμένο σε κύκλους τεσσάρων συναντήσεων.

Σχέση και περιεχόμενο κύκλων

Ο κάθε κύκλος αποτελεί μέρος μιας ανοδικής ελικοειδούς σπείρας. Ο πρώτος, ως εισαγωγικός, μας φέρνει σε επαφή με θεμελιώδεις κατανοήσεις για τη ζωή, την δύναμη της επιθυμίας και την φύση των πραγμάτων, καθώς και στρατηγικών και δεξιοτήτων που αφορούν στη στοχοθεσία και τη μελέτη. Ο κάθε επόμενος κύκλος μας προσφέρει μια ευκαιρία για βαθύτερη κατανόηση των όσων μόνο επιγραμματικά μελετήσαμε στον πρώτο.

Προσωπικός στόχος και σχέδιο δράσης

Παράλληλα, ο κάθε συμμετέχων επιλέγει τον δικό του προσωπικό στόχο για τον οποίο διαμορφώνει ένα σχέδιο δράσης στην υλοποίηση του οποίου επικεντρώνεται τις επόμενες τέσσερις εβδομάδες, εφαρμόζοντας έτσι στην πράξη τις αρχές και στρατηγικές τις οποίες μελετούμε. Ασκείται καθημερινά στο σπίτι και καταγράφει στοιχεία που σχετίζονται με την πρόοδό του και τις δυσκολίες που συναντά.

Αλληλεπίδραση με την ομάδα

Στην εβδομαδιαία συνάντηση με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας ο κάθε ένας συμμερίζεται την πρόοδο και τα εμπόδια που αντιμετώπισε μέσα στην εβδομάδα και δέχεται ανατροφοδότηση από τους υπόλοιπους. Η αλληλεπίδραση και η αλληλοϋποστήριξη, μαζί με δημιουργικές ιδέες για το πώς θα μπορούσε να διαχειριστεί ο καθένας τις όποιες δυσκολίες αντιμετωπίζει, ενδυναμώνει όλους στο να βρίσκουν τρόπους να ξεπερνούν τα εμπόδια. Έτσι, αντί να ονομάζουν κάποιο αποτέλεσμα ως αποτυχία, αρχίζουν να το βλέπουν απλά ως μια προσπάθεια που δεν έφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα, και να εστιάζουν την προσοχή τους σε εκείνη την παράμετρο που πιστεύουν πως θα επηρεάσει θετικά το αποτέλεσμα στην επόμενη προσπάθειά τους.

Ολοκλήρωση κύκλου και ετοιμασία για τον επόμενο

Στο τέλος κάθε κύκλου γίνεται αυτό-αξιολόγηση, τα παιδιά γιορτάζουν την πρόοδό τους, και ο καθένας αναπροσαρμόζει τον στόχο και τις στρατηγικές για την επίτευξή του που θα χρησιμοποιήσει στις τέσσερις εβδομάδες του επόμενου κύκλου. Στο τέλος κάθε κύκλου, και μέσα από την εμπειρία που αυτός του χάρισε, ο κάθε συμμετέχων είναι σε διαφορετικό επίπεδο από αυτό στο οποίο ήταν στο τέλος του προηγούμενου κύκλου. Ακούγοντας πλέον με άλλο αυτί, καθώς συνεχίζει να έρχεται σε μια ολοένα και βαθύτερη επαφή με τις ίδιες βασικές αρχές και στρατηγικές, προσλαμβάνει άλλες πληροφορίες, από αυτές που του έκαναν εντύπωση στον προηγούμενο κύκλο, πράγμα που του επιτρέπει να προβαίνει σε αλλαγές και βελτιώσεις των στόχων και του τρόπου προσέγγισής τους, οδηγώντας τον σε μια ολοένα και μεγαλύτερη ικανότητα και επάρκεια διαχείρισης της μελέτης του.

Συναντήσεις γονέων

Παράλληλα, μια φορά κάθε έξι εβδομάδες, πραγματοποιείται και μια συνάντηση γονέων, όχι για να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους, αλλά για να υπάρχει μια επικοινωνία μαζί τους των θεμελιωδών κατανοήσεων για την φύση των πραγμάτων και την δύναμη της επιθυμίας, οι οποίες βρίσκονται στην καρδιά του περιεχομένου του εργαστηρίου, έτσι ώστε να μπορούν να παρέχουν την κατάλληλη υποστήριξη στο σπίτι των αλλαγών που επιχειρούν να πραγματοποιούν οι μαθητές.

Χρήσιμες πληροφορίες

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2019

Ώρα: 11.30 – 12.30

Είσοδος ελεύθερη

Η εισαγωγική παρουσίαση του εργαστηρίου  είναι ενημερωτική και απευθύνεται μόνο σε γονείς. Θα ακολουθήσουν εισαγωγικές παρουσιάσεις που θα απευθύνονται στου ίδιους τους μαθητές, προκειμένου να επιλέξουν οι ίδιοι αν θέλουν να συμμετέχουν στο εργαστήριο.

 

Οι Πυγολαμπίδες προσπαθούν πάντα να είναι ενημερωμένες, όμως για την αποφυγή αλλαγών στις εκδηλώσεις και δραστηριότητες που παρουσιάζονται, καλό θα ήταν να επικοινωνείτε με τον διοργανωτή της εκάστοτε εκδήλωσης.

Πληροφορίες χώρου

Το Παραμικρό

Εργαστήρι Δημιουργίας και Μάθησης

Θεοτοκοπούλου 10, Άνω Πόλη, 54634, Θεσσαλονίκη

Τηλ.: 2314 314602, 6978 226890

Email: toparamikro@gmail.com

Links: Facebook

Προβολή στους Χάρτες Google

Τι υπάρχει κοντά

Γράψτε το σχόλιό σας

Αν θέλετε να λαμβάνετε το εβδομαδιαίο newsletter των Πυγολαμπίδων παρακαλώ κάντε εγγραφή εδώ.

Δείτε τους όρους χρήσης της ιστοσελίδας μας.