Skip to content

Φτιάχνοντας τις δικές μας βραχογραφίες

img003

Για να κλείσουμε το κεφάλαιο με τις βραχογραφίες (βλ. δύο προηγούμενα άρθρα: Βραχογραφίες Μέρος Ι και Βραχογραφίες Μέρος ΙΙ), είναι ωραίο να κουβεντιάσουμε με τα παιδιά λίγο για την δική τους καθημερινότητα. Τι είναι αυτό που τους απασχολεί κάθε μέρα; Ποια ασχολία τους επαναλαμβάνεται κάθε μέρα και θέλουν να την μοιραστούν με το περιβάλλον τους; Τι είναι αυτό που τους φοβίζει και θέλουν να το επικοινωνήσουν για να νοιώσουν πιο δυνατοί να το αντιμετωπίσουν; Για να βοηθήσουμε τα παιδιά να εκφραστούν λεκτικά, μπορούμε να ξεκινήσουμε λέγοντας τους δικούς μας καθημερινούς «άθλους» ή τους φόβους μας, χωρίς να υπερβάλουμε. Για παράδειγμα: φοβάμαι μήπως δεν ακούσω το ξυπνητήρι και αργήσω στη δουλειά. Ή κάτι άλλο ίσως και λίγο αστείο, ίσως όχι. Αφού ακούσουμε τα παιδιά, μετά τους ζητάμε να ζωγραφίσουν την «καθημερινή τους έγνοια» ή τον φόβο τους που θέλουν να νικήσουν. Όπως ακριβώς οι άνθρωποι των σπηλαίων, περνούσαν το μεγαλύτερο μέρος της μέρας τους για να προγραμματίσουν το κυνήγι και φοβόντουσαν τα άγρια ζώα και γι’ αυτό τα ζωγράφιζαν στα τοιχώματα των σπηλαίων, δηλαδή για να σχεδιάσουν το κυνήγι τους ή να φέρουν καλή τύχη στην προσπάθειά τους ή να μυήσουν νεαρούς κυνηγούς στην τέχνη του κυνηγιού, έτσι και τα παιδιά θα ζωγραφίσουν για να αναρτήσουν στο δικό τους περιβάλλον τους προβληματισμούς ή τους φόβους τους.

Θα ακούσετε και θα δείτε απίστευτα πράγματα από τα παιδιά! Μα και τα ίδια, θα έχουν καταλάβει, γιατί οι άνθρωποι οδηγήθηκαν στην …τέχνη.

Να μερικές ζωγραφιές των παιδιών, μετά από ένα δίωρο εργαστήριο στην Παραμυθούπολη, όπου με κάλεσε η Μαρίνα Πολυμερίδου.

Σπηλαιογραφίες και.. ιχνογραφίες:

img004

img005

img006

img007

img008

Η Στεφανία Βελδεμίρη είναι συντηρήτρια Αρχαιολογικών Ευρημάτων και Έργων Τέχνης, Λατρεύει να συντηρεί κομμάτια του παρελθόντος και να τα κάνει αναγνώσιμα στο κοινό. Τρέφει ιδιαίτερη αγάπη για την προϊστορία και τα μαγευτικά απομεινάρια της. Έτσι αποφάσισε, να διδάσκει στα παιδιά την Ιστορία της Τέχνης μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες, παιχνίδι, βιωματικές ασκήσεις, οπτικοακουστικά ερεθίσματα και κυρίως χαμόγελο και χαρούμενο μα πειθαρχημένο κλίμα. Γράφει και ζωγραφίζει παραμύθια και μόλις διαβάσει βιβλίο ή ποίημα που της αρέσει, αμέσως το κάνει ζωγραφιά. Επίσης μερικοί τοίχοι την εμπνέουν για να τους γράψει ή να τους ζωγραφίσει. Άλλοι πάλι όχι... Μας μιλάει για τέχνες

Γράψτε το σχόλιό σας